Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Diplomaat mept 10-jarig jongetje: geen straf

ballenbakauw.jpgBinnenspeeltuinen zijn voor ouders wat Kobani is voor ISIS-strijders: zeer aantrekkelijk. Volk van allerlei pluimage trekt naar dit soort speelhallen met ballenbakken, trampolines en klauterapparatuur. Van tokkies tot diplomaten. Tel daarbij op het opvoedingsniveau van tegenwoordig en je hebt een snelkookpan van ruzie klaar staan. In Delft ging dat zover, dat een aanwezige diplomaat uiteindelijk een 10-jarige jongetje in zijn gezicht sloeg. En het 10-jarige jongetje had niet eens een roze plopkap bij zich. De diplomaat wilde een ruzie sussen -je bent immers diplomaat of niet- maar eindigde uiteindelijk met zijn hand om de nek van de 10-jarige Jamal. Om hem vervolgens een paar patsen in het gezicht te geven. Niet heel diplomatiek, als je het ons vraagt. Maar goed, aangifte doen, zou u zeggen. HAHAHA, NEEN! Gek. Het is een di-plo-maat. Onschendbaar dus. Hoe hard je ook je best doet, je kunt er geen aangifte doen. De ouders van Jamal voelen zich machteloos. In een beschaafd land als Nederland kan een diplomaat in een indoor kinderspeelparadijs naar hartelust 10-jarige jongens vol op de bakkes rossen, over alle baby's in de ballenbak heen pissen, alle MILF's in hun tieten knijpen en dan alsnog fluitend weg wandelen. All part of the job. Kunt u het wel schofterig vinden, dat een volwassen man een klein jongetje in zijn bek slaat, maar dat betekent niet meteen dat er consequenties zijn voor de man. Want diplomaat. Hun secundaire arbeidsvoorwaarden zijn "verlaat de gevangenis zonder te betalen". Ook als ze kinderen mishandelen. Wat een systeem! Update: Goed nieuws voor mensen die van rechtvaardigheid houden. Diplomaat waarschijnlijk toch niet onschendbaar!

Reaguursels

Inloggen

Je kind Jamal noemen... Getverderrie. O wacht, zie nu de foto van pa en ma.

Schrikvogel | 17-10-14 | 16:28

Als ik van de planeet Diplomatium zou komen zou ik mijn superkrachten gebruiken om bij anti-zwarte piet demonstraties moedwillig kleine dikke vrouwtjes te suckerpunchen.

Vuisteraar | 17-10-14 | 10:24

Als ik die foto zo zie zijn die ouders van Jamal tijdens het incident niet eens uit hun hangmat gekomen. Daarvoor toen zoonlief waarschijnlijk de ballenbak aan het terroriseren was trouwens ook niet. Na een, naar ik verwacht terechte en long overdue, oorwassing is het kind hevig "getraumatiseerd" iets zegt mij dat Bob Marley en Co. op financieel gewin uit zijn en de ontwikkeling van zoonlief minder belangrijk vinden.

Het zegt wel wat over in ieder geval de vader dat als de media hier aandacht aan besteden en er een foto bijplaatsen je niet als 1 of andere nepgangster erbij gaat staan. Bovendien lijkt hij het onderwerp zelf niet echt serieus te nemen.

Tenslotte ben ik bang dat we Jamal over een aantal jaren met een ellenlang strafblad voor het bijstandsloket zien staan met twee koters op zijn arm en de cyclus weer opnieuw begint. Dit soort mensen zou afgeschaft moeten worden, schiet niet op.

En ja, ik denk behoorlijke mensenkennis te hebben en baseer bovenstaande geheel op de foto. Please correct me if I'm wrong.

Raymond9177 | 17-10-14 | 10:02

Ik mis een stukje wederhoor, iets zegt me dat deze ouders van het soort "mijn kind doet dat nooit" soort zijn.

TheStef | 17-10-14 | 08:50

Hahahahahaaaaaaaaaa

Okay, voor één keertje ben ik voor een diplomaat.

Wat een trailer trash

Dubz | 17-10-14 | 08:30

Diplomaat of niet, je moet geen kinderen van anderen willen kelen. Had de vader van dat kind niet even een fatsoenlijke stropdas om kunnen doen voor de foto.

Baronwater | 17-10-14 | 02:55

Ik zag die twee en kreeg meteen een vervelend gevoel. Ik weet het niet, ik weet het niet...

jojo1956 | 17-10-14 | 01:51

Klote diplomaat. Stuur die zak persona non grata naar huis

restman | 17-10-14 | 00:58

Er zitten altijd twee kanten aan een verhaal.

logisch | 17-10-14 | 00:57

God Jezus! Had wel even een tokkie alert bij dat linkje mogen staan. Ik schrok me de tyfes van die twee bijstandsgedrochten, in het echt zou ik direct gaan slaan, uit pure zelfverdediging.

Meneer Rozenwater | 17-10-14 | 00:45

Dit kost je een dag en een autobumper, maar dan zul je zien dat ze toch niet echt helemaal onschendbaar zijn.

Mac The Ripper | 17-10-14 | 00:34

Maakt niet uit wie die ouders of wat ze zijn. Welke "diplomaat"? Welke ambassade? Er uit!

azijnsnuivert | 17-10-14 | 00:29

@freedomftw,
Als je niet beoordeeld wil worden op je uiterlijk ga dan godverdomme niet zo op een foto staan. Wat wil je hier mee zeggen of bereiken? Dat jij lullige excuses, hij heet Ali, ik ken hem en hij werkt heel hard, want hij heeft autosleutels in zijn hand, moet gaan maken.
Geloofwaardigheid van niks.

ristretto | 17-10-14 | 00:28

Toch had die diplomaat beter die ouders kunnen afrossen want die hebben hun kind verpest. En als compensatie mag hij al die gouden tanden van die rastaflapdrol houden. Zo dan!

Mike Gaatjeniksaan | 16-10-14 | 23:44

Die foto van de ouders preekt boekdelen, en sommige koters verdienen gewoon een 'draai om de oren' zoals dat veelal vroeger genoemd werd, kreeg ik ook als ik wat flikte of me misdroeg. Al dat watten leggen gedoe, vooral de pauper jeugd wordt er niet beter van.

dutchdj | 16-10-14 | 22:46

Gezien de foto van de ouders verwacht ik dat Jamal ondanks zijn 10 levensjaren een hoofd heeft waar je je ongegeneerd op moe wil slaan zonder je naderhand schuldig te voelen.

Harde (s) jankert | 16-10-14 | 22:27

Maar als de wet nou niet voor hen geld... kunnen zij er dan wel door beschermd worden? Of mag ik ze gewoon gewelddadig overvallen zonder dat dit repercussies heeft?

Myrkie | 16-10-14 | 22:04

Tokkie ouders, tokkie kind. Schuld zal wel ergens in het midden liggen.

B&W | 16-10-14 | 22:02

“Er lopen volgens de politie meerdere klachten tegen deze dader, die een A-status heeft."

FreedomFTW | 16-10-14 | 21:58

Charmante ouders ook. Tering....

PopperFlopper | 16-10-14 | 21:52

En had die Busta Rhymes van haar niet gewoon terug kunnen slaan, das toch wel een van zn weinige kwaliteiten zo lijkt me, of wastie daar te moe voor vanwege de drukke tijd op kantoor?

nikkipikki | 16-10-14 | 21:19

Eens even de naam vd moeder gegoogled: het andere artikel erover www.deweekkrant.nl/pages.php?page=3053...

genaamd "Met lege handen na mishandeling" laat mijns inziens mooi het verwachtingspatroon van deze ouders zien. De diplomaat had mooie schoenen en geld en de ouders hadden wel verwacht wat direct geld in ruil voor Jamal's leed te ontvangen

Deze ouders zijn niet alleen tokkie, ze zijn ook nog eens net zo onvriendelijk als de gemiddelde Hamas Pallie, om zo je kinderen te gebruiken. (mercedes voor een kinderleven)

nikkipikki | 16-10-14 | 21:18

Getuige het tokkie-uiterlijk van pa en ma zou het me ook niks verbazen als het hele verhaal behoorlijk verdraaid en/of aangedikt blijkt.

Rest In Privacy | 16-10-14 | 21:09

Eens even die link aangeklikt, ik denk dat die ouders vooral op geld uit zijn.

Of laten we nu eens aannemen dat die diplomaat geen diplomaat zou zijn, wat anders dan foei meneer/mevrouw zou er daadwerkelijk van komen?

Ik denk ook nog dat het hebben van zulks ouders een veel groter leed is dan een mep.

en dan ook nog maar dat de wereld een stuk beter zou zijn als zulks mensen eerst een proefwerk zouden moeten doen voordat de baarmoeder en kinderbijslag gaan vloeien.

nikkipikki | 16-10-14 | 21:06

Het wordt toch hoog tijd dat diplomaten niet zomaar onschendbaar meer zijn. Kijken naar de situatie en dan bepalen of de diplomaat vervolgd kan worden. Bij het slaan van een 10-jarig jongetje bijv. wel vervolgen!

Maria.1 | 16-10-14 | 20:54

FreedomFTW | 16-10-14 | 19:37
Freedom Fabulous tattoo works

wakker worden | 16-10-14 | 20:38

Rubberentegel gelul. Vroeger kreeg je ook een trap onder je reet van de buurman en geen enkele ouder die zich daar druk om maakte, want zelf naar gemaakt.

Desolator | 16-10-14 | 20:34

@koolteer | 16-10-14 | 19:08
Ah, duidelijk. Dank u.

Smuts | 16-10-14 | 20:26

Voorlopig ligt mijn sympathie bij de diplomaat als ik afga op het hoge tokkie/slachtoffergehalte van beide ouders.

Peyronie | 16-10-14 | 20:23

@Parel van het Zuiden | 16-10-14 | 18:26
Die ouders staan er vaak bij en keken er naar. Zijnv aak zelf nog nat achter de oren en/of hebben een niveau waar een Tokkie "U" tegen zegt. Hun eigen koter doet uiteraard nóóit iets verkeerd.

Le Roi | 16-10-14 | 20:21

Sterkte voor Jamal. Niet alleen slachtoffer van een diplomatieke mishandeling, maar ook z'n hele leven opgescheept met veel te weinig chromosomen. Tering, als dat je ouders zijn, zou je ze moeten aanklagen wegens het nalaten van abortus.

lillendvleesch | 16-10-14 | 20:18

In principe is het niet zo netjes om mensen op hun uiterlijk te beoordelen. Maar een eerste indruk maak je maar één keer.
Wanneer meneer en mevrouw in nette, zakelijke kleding en netjes naast elkaar op de foto waren gegaan in plaats van zo, dan waren de reaguursels heel anders geweest...

MacMiep.nl | 16-10-14 | 20:17

Het is misschien niet helemaal correct, maar bij zo'n naam als Jamal denk ik toch al snel dat hij het verdiend heeft.

Piet van het Padje | 16-10-14 | 20:16

Maar waar komt die 'diplomaat' dan vandaan?
De Koreaanse Slet | 16-10-14 | 19:30
Tsja, goede vraag. Uit de krochten van Hagistan en dan met name die van het 'eerlijke verhaal' publiek. Kan natuurlijk ook een gast zijn die dagelijks de fluimen van het ambassadepersoneel van de wanden mee naar huis neemt en in een 'agenda' plakt. Een bukkende local zeg maar.
Je weet 't niet.

bij gelegenheid | 16-10-14 | 19:49

@FreedomFTW | 16-10-14 | 19:34
Yep.. ;-)

Wijze uit het Oosten | 16-10-14 | 19:43

Boutersnoetje | 16-10-14 | 19:33

Freedom for the win! Durp

FreedomFTW | 16-10-14 | 19:37

Wijze uit het Oosten | 16-10-14 | 19:18

Ja vandaar dat je op GS zit te reaguren. " hard" aan het werken... Als je het zelf maar gelooft en je baas...

FreedomFTW | 16-10-14 | 19:34

Waarom neemt iedereen het voor dat kind op zonder de feiten te kennen? Zie foto van ouders. Pa is drugsverslaafd en ma is een ex-prostituee. Samen hebben ze een onopgevoed onbehandelbaar kutkind die, als een volwassene hem vermaant op te houden met vechten, deze volwassene aanvalt. Ik ben benieuwd naar je Jeugdzorg dossiers over deze familie. Dit is nou typisch zo'n familie die niets bijdraagt. Sterker nog, dat jongetje moet worden vervolgd weegens het bedreigen van een diplomaat!

1nfidel | 16-10-14 | 19:34

Boutersnoetje | 16-10-14 | 18:37
Ow is dat echt zo? Mogen we jou je hele leven veroordelen op grond van een momentopname van je uiterlijk?
FreedomFTW | 16-10-14 | 18:39

Ik beoordeel het mannetje op zijn ouders, als ik hen zie staan( blik in de ogen, hangen etc.) dan associeer ik dat niet met een keurige opvoeding nee.
Verder mag je mij beoordelen wat je wilt hoor, lig ik niet wakker van wat FreedomFucktheworld denkt te vinden.

Boutersnoetje | 16-10-14 | 19:33

(c)ZWITSUL | 16-10-14 | 19:23
't Is zelfs niet bekend of dit een diplomaat betreft. Geenstijl aksie.

bij gelegenheid | 16-10-14 | 19:31

Die ouders zien er lekker fris uit.

The Green*Machine | 16-10-14 | 19:31

Maar waar komt die 'diplomaat' dan vandaan?

De Koreaanse Slet | 16-10-14 | 19:30

Prachtig multiculti sprookje weer.

343 | 16-10-14 | 19:29

ik had die diplomaat zelf op zijn smoel geslagen (of heb ik dan meteen 12 jaar met TBS en dwangverpleging aan mijn broek?)

fortz | 16-10-14 | 19:26

Het is niet bekend voor welke ambassade de man werkt.

(c)ZWITSUL | 16-10-14 | 19:23

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:17
Mooi.
Jij wenst dus mijn arbeidsinspanningen even zó weg te zetten ?
Paardelul.
* Om 07:15 begonnen is, en nog aan het werk zijn doet.. *

Wijze uit het Oosten | 16-10-14 | 19:18

Niks mis met wat corrigerende tikken als het jonge bloedzuigertje niet wil luisteren. En als de ouders het kind dan al niet willen opvoeden kan je niks anders dan het zelf even doen.

sinar2 | 16-10-14 | 19:17

Die vader ziet er ook echt uit als of hij permanent in een coffeeshop woont. Ken dat type wel van vroeger toen ik ook wel eens in de coffeeshop kwam. Inmiddels heb ik al meer dat 15 jaar werkervaring en zijn die gasten die ik toen kende nog steeds geen stap opgeschoten.

Osdorpertje | 16-10-14 | 19:16

@panadol | 16-10-14 | 18:49

Wees gerust. Die van mij krijgen grenzen mee, grenzen die gehandhaafd worden.

Parel van het Zuiden | 16-10-14 | 19:08

@Smuts | 16-10-14 | 18:19
"een roei" / "een roei voor zijn harses"
Bargoens voor een harde klap / vuistslag geven.

koolteer | 16-10-14 | 19:08

Smuts | 16-10-14 | 18:58

Nou heb je bijna 3 kwartier gehad om mij van repliek te dienen en dan kom je met dit slappe antwoord waar je vooral blijk geeft geen enkel gevoel te hebben voor stijlfiguren.

FreedomFTW | 16-10-14 | 19:03

-weggejorist-

TheJesseJ | 16-10-14 | 19:03

-weggejorist-

Hilarisch | 16-10-14 | 19:02

dwar | 16-10-14 | 18:56

Je bent vast heel goed in je vak.

FreedomFTW | 16-10-14 | 19:00

Den Heerscher | 16-10-14 | 18:50

Uhhh omdat dat van de week al in de Delftse Post stond misschien? Voor jullie is dit nieuws. Heel Delft had dit al gelezen.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:59

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:27
Nee, gezien

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:18

ben jij het blijkbaar met de letterlijke tekst van

brutus68 | 16-10-14 | 18:17

eens. Ik vraag je die stelling te weerleggen... of jawel, er afstand van te nemen, vooruit ;)

Heb niet eens een foto bekeken. Nog vragen?

Smuts | 16-10-14 | 18:58

" Getuige de foto van de ouders"

Frappant om te zien hoe deze verlichte reaguurders hun mening baseren op een foto. Een momentopname van 1/400ste seconde. Knap man.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:20

Dat heet ervaring in het observeren van mensen, dat doe ik al z'n dertig jaar beroepsmatig en als ik Pa en Ma zo bekijk zegt mij dat meer als voldoende. Pa is knetter stond op de foto en kan amper op zijn benen staan. Heeft en rasta petje op enz enz.
Dus ja als je poseert voor een foto bij zo'n artikel en je ga er zo op dan ben je geen knip voor de neus waard laat staan dat je fatsoenlijk kinderen kunt opvoeden.

dwar | 16-10-14 | 18:56

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:44
Je bent hier beter van op de hoogte dan ik. Goh, hoe zou dat nu toch komen?
Overigens, iemand die de naam Ali bij de vader verzint omdat hij te lui is om het filmpje te bekijken, vervolgens onverifieerbare dingen over de diplomaat beweert en gescheld tegen de politie goedkeurt, hoe zou je zo iemand toch kunnen noemen?

spanarchist | 16-10-14 | 18:53

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:17
mooi, jij kent de vader, xeg je, dus leg eens uit wat er dan werkelijk gebeurt is?

Dibe | 16-10-14 | 18:52

Hoe kun je nu als volwassene in de ballenbak in gevecht raken met een kind terwijl je juist een ruzie ging sussen?
Hel vreemd verhaal, maar blijkbaar was het een heel gedoe, de ouders van knufje Jamal deden ook mee?
En 5 andere ouders ook nog??
Wat is dat voor rare verjaardag?
Beetje met zn allen matten in kidsparadijs of hoe t heten mag?

Dibe | 16-10-14 | 18:51

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:47
Of ben je soms die mafklapper van de foto, dat kan natuurlijk ook nog? Heb je dan toevallig ook geenstijl zelf gelinktipt over dat omroepwest-artikeltje?

Den Heerscher | 16-10-14 | 18:51

Heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat men in Zweden binnenkort een ambassade voor de Palestijnse staat gaat openen en in het bijgebouw mag ISIS een eigen dependance openen.

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 18:50

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:47
Tuurlijk jongen. Komt ineens uit de lucht vallen wat je nu roeptoetert. Donder een eind op. Omroepwest geeft zelf al aan dat betreffende *ambassademedewerker* niet onschendbaar is aan de hand van navraag bij de politie. En jij weet dit overigens omdat?

Den Heerscher | 16-10-14 | 18:50

Was ik maar diplomaat.

Ome Gijs | 16-10-14 | 18:49

@Mijn kinderen, mijn verantwoordelijkheid, mijn domijn!
Parel van het Zuiden | 16-10-14
Helemaal eens, onder voorwaarde dat je die verantwoordelijkheid dan ook neemt. Dat wil zeggen dat als je je kind naar zo'n hol brengt en het molesteert andermans kinderen, je er wat aan doet.

panadol | 16-10-14 | 18:49

Als ik de ouders van het kind zo eens bekijk kon dat wel eens een lekker ... koter zijn, als je alleen al ziet hoe pa knetter stond om de nek van ma hangt dat zegt mij al genoeg. Kind is waarschijnlijk voor galg en rat op gegroeid. Ouders zijn uit op schade vergoeding zo klaar als een klontje, kan pa het omzetten in dope.
Heel misschien een klein kansje dat kind heel lief is geweest en niets heeft gedaan dan is diplomaat fout natuurlijk, kans is echter heel klein.

dwar | 16-10-14 | 18:48

De betreffende diplomaat is overigens bekend bij de politie en heeft meer incidenten op zijn naam staan. Niet dat de politie daar iets tegen zal doen ofzo. Maar ze houden het wel netjes bij.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:47

FF policor doen: Kind heet Jamal en als di-plo-maat een ruzie probeerde te sussen zal Jamal vast en zeker niet dankbaar gedrag hebben getoond en wellicht mijnheer Di-plo-maat gekwetst hebben dat ie maar zijn moeder moest gaan neuken. In sommige buitenlandse kringen ligt dat zeer gevoelig zo'n opmerking. Wij hier halen onze schouders op en geven zo'n menneke een aai over zijn bol over zoveel spitsvondigheid

Ffiver | 16-10-14 | 18:45

Overigens is die papa een milde vent. Ondergetekende had anders gereageerd op de diplomaat. Die had de rest van zijn leven in de spiegel gekeken naar een soevenier van z'n periode in Nederland.
.
Ik span mij zeer in om mijn kroost op te voeden tot nette kansrijke burgers, maar één ding is duidelijk. Er zijn slechts twee personen die ze eventueel fysiek corrigeren (beperkt ook nog). Dat zijn papa en mama. Een ander verklaart zichzelf met zo'n handeling vogelvrij en zal die dag de rest van zijn leven berouwen.
.
Mijn kinderen, mijn verantwoordelijkheid, mijn domijn!

Parel van het Zuiden | 16-10-14 | 18:45

spanarchist | 16-10-14 | 18:43

Sociale raadslieden "heb" je niet die "krijg" je als je een pauper bent die de weg kwijt is.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:44

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:35
Knap dat je op basis van mijn uitlatingen tot de conclusie komt dat ik blijkbaar een sociale raadsheer hebt.

spanarchist | 16-10-14 | 18:43

Als één van mijn nichtjes vervelend is (heb zelf geen kids) en je klaagt bij me, dan behandel ik je met respect.
Als je één van hen slaat, dan ben je van mij. No matter what.
Stelletje fucking losers met je corrigerende tik bij kinderen. Helden. Doen jullie bij je vrouw zeker ook.

RoBD=Skullfucker | 16-10-14 | 18:41

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:35

Ben je soms de advocaat van die Hamkaas Osman?

brutus68 | 16-10-14 | 18:41

Is er ook een foto van hoe bont en blauw dat kind geslagen is?

Pierre Tombal | 16-10-14 | 18:41

Boutersnoetje | 16-10-14 | 18:37

Ow is dat echt zo? Mogen we jou je hele leven veroordelen op grond van een momentopname van je uiterlijk?

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:39

@Russells Teapot | 16-10-14 | 18:32
Nouja die diplomatieke onschendbaarheid is natuurlijk niet voor niks ingesteld. Anders zou een diplomaat nooit veilig zijn in een land waar hij wellicht niet echt gewenst is door de overheid. Een valse beschuldiging is in sommige landen snel geregeld.

panadol | 16-10-14 | 18:38

-weggejorist-

Boutersnoetje | 16-10-14 | 18:37

spanarchist | 16-10-14 | 18:33

Hoezo? Ik baseer mij niet op uiterlijkheden maar op je uitlatingen. En laten die mijn boude conclusie juist onderbouwen.

Den Heerscher | 16-10-14 | 18:33
Als er onzin wordt verteld dan weerleg ik dat ja. Lezen is ook een vak.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:35

Naam, rugnummer, schandpaal!

_Fly66_ | 16-10-14 | 18:34

Binnenkort de versie van de diplomaat. Daarna is het zijn woord tegen dat van hen.
Vervolgens gaan getuigen hun verhaal houden en wordt het weer anders.

appeltjesgroeneweide | 16-10-14 | 18:34

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:28
Ga je nu bij elk reaguursel over de pheauteau van pap en mams vertellen dat je ze kent en meneer hard werkt?
Ga je nu bij elk reaguursel waar gezegd wordt dat het kind misschien wel zwaar kut was (ongeacht de foto) alsnog onvoorwaardelijk voor de ouders?
.
Het kind (Jamal) had per slot van rekening volgens het artikel al ruzie. Het was de ouder (diplomaat) die in greep en op kwam voor zijn kind, of is dat ineens verkeerd? In dat geval, double standard much.

Den Heerscher | 16-10-14 | 18:33

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:31
Alweer een vrij boude opmerking voor iemand die zich ergert aan het feit dat mensen conclusies trekken op basis van een foto.

spanarchist | 16-10-14 | 18:33

spanarchist | 16-10-14 | 18:29

Misschien omdat er een kind redelijk ernstig wordt mishandeld de politie daar niet tegen doet en de enige die opgepakt wordt iemand is die een agent beledigt.

Alleen al het passieve optreden vind ik wel een goede reden om de politie uit te schelden. Het oppakken bevestigt het alleen maar.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:33

Als ik die ouders zo zie, kan ik me voorstellen dat het kind vast wel iets gedaan heeft om het te verdienen.

Maar los daarvan natuurlijuk belachelijk dat zo'n diplomaat hier boven de wet staat.

Russells Teapot | 16-10-14 | 18:32

spanarchist | 16-10-14 | 18:27

Kan ik goed begrijpen. Voor zo'n luie donder als jij is iets googlen natuurlijk al teveel werk. Misschien kan je sociale raadsheer je helpen.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:31

Kind zal er wel om gevraagd hebben. Jammer dat anderen wel vervolgd worden voor het geven van een stevige draai om de oren van zo'n kind.

dr. P. von Orno | 16-10-14 | 18:30

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:25
"Dat beledigen zal ook wel niet voor niets zijn geweest."
En waar baseer je dat precies op?

spanarchist | 16-10-14 | 18:29

spanarchist | 16-10-14 | 18:26

Nee ik troll niet. Je had vroeger een stuk of vier Somalische Hamza's. Dus noemden we deze Ali (geen grap).

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:28

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:24
Ik vraag naar jouw definitie.

spanarchist | 16-10-14 | 18:27

Smuts | 16-10-14 | 18:25

LOL moet ik nu gaan weerleggen dat hij een goede ouder is omdat jij op basis van de foto een andere conclusie trekt?

Hij komt voor zijn kind op. Dat is al heel wat meer dan de gemiddelde ouder doet.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:27

Alleen de foto's doen mij al neigen tot sympathie voor de diplomaat.
Het feit dat 5 ouders aangifte willen doen omdat hij een doet wat de ouders nalaten, een opvoedende tik verkopen, zorgt ervoor dat die neiging hoogstens omgezet wordt in de gedachte dat het kind het waarschijnlijk 100% verdient heeft.

happen naar de baas | 16-10-14 | 18:26

Ik denk dat Anouk wel een advocaat regelt voor haar zus.

Jim Lovell | 16-10-14 | 18:26

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:18
"Hamsa Osman". Zijn roepnaam is Ali of loop je hier te trollen?

spanarchist | 16-10-14 | 18:26

@Le Roi | 16-10-14 | 18:18

Want de ouders op het gedrag van hun kind aanspreken zou natuurlijk ballen vergen...

Parel van het Zuiden | 16-10-14 | 18:26

Het opvallendste vind ik dat de politie in zo'n geval alleen maar de moeite doet iemand op te pakken die hun beledigt. Dat beledigen zal ook wel niet voor niets zijn geweest.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:25

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:18
Mwah, beargumenteer dat een hardwerkende ouder ook per definitie een goede ouder zou zijn...

Smuts | 16-10-14 | 18:25

-weggejorist-

brutus68 | 16-10-14 | 18:25

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:18

Ik zeg toch niks negatiefs?

brutus68 | 16-10-14 | 18:25

spanarchist | 16-10-14 | 18:22

Wat jij dus niet doet, anders had je de definitie wel gekend.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:24

@hhmariavanempel | 16-10-14 | 18:21
Ah. Het is dus gewoon een kaaskop blijkbaar en geen diplomaat maar een van de onderlaven die op het betreffend stukje onschendbaar extraterritoriaal lappie grond hand- en spandiensten verrichten voor hun buitenlandse meesters.

Moet dat soort mensen dan ook meteen in dienst treden van een vreemde mogendheid? Kamervragen - minder, minder etc

Of zoiets.

Smuts | 16-10-14 | 18:24

Ben je als kind van 10 niet eigenlijk ook een beetje te oud voor zo'n kleuterspeelparadijs? Ik kan me zo voorstellen dat het kind zich waarschijnlijk nogal misdroeg, andere kinderen daarbij bezeerde, en dat zijn ouders nergens te bekennen waren om zelf het kind te corrigeren. Vervolgens probeert de diplomaat het probleem diplomatiek op te lossen en krijgt waarschijnlijk een hondsbrutale bek of erger terug van het kind in kwestie.
Ik ben er natuurlijk niet bij geweest maar zoiets stel ik me er bij voor. En dan snap ik best dat je op een gegeven moment je geduld verliest. Oorzaak in dat geval: falende ouders. In principe blijf je van andermans kind af, maar daar zijn grenzen aan als de ouders zelf hun kind niet opvoeden, en zo'n kind jouw kinderen van een speelapparaat duwt etc.
Nogmaals, scenario is compleet verzonnen maar ik denk dat het aardig dicht bij de waarheid zit.

panadol | 16-10-14 | 18:23

Raak er steeds meer van overtuigd we leven in een bananenland.

Grolo | 16-10-14 | 18:22

@panadol | 16-10-14 | 18:10
Maakt niet uit. Als een kind zich zo misdraagt, spreek je diens ouders erop aan. Je gaat niet het kind meppen.

Als een hond in het park zich misdraagt, schop ik ook de baas die zijn lieveling niet kan opvoeden.

Bruine Beer | 16-10-14 | 18:22

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:18
Definieer hard werken.

spanarchist | 16-10-14 | 18:22

-weggejorist-

roosvrij | 16-10-14 | 18:21

Kon ie niet wachten tot 5 december? Roe erover.

roosvrij | 16-10-14 | 18:21

Vlg BUZA kan de diplomaat wel worden vervolgd http://www.omroepwest.nl/nieuws/16-10-2014/van-mishandeling-beschuldigde-diplomaat-niet-onschendbaar

hhmariavanempel | 16-10-14 | 18:21

" Getuige de foto van de ouders"

Frappant om te zien hoe deze verlichte reaguurders hun mening baseren op een foto. Een momentopname van 1/400ste seconde. Knap man.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:20

De ouders weten vast wel waar zijn auto staat. Niet linksom dan maar rechtsom. En die diploducosmaat acteert waarschijnlijk naar de mores van zijn thuisland. Iets oostblokkigs of zo. Ze meppen je daar voor minder. Tokkievolk blijft tokkievolk. Diplomatiek paspoort of niet.

Abu Shabu Shabu | 16-10-14 | 18:20

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:17
Optie 3 uiteraard, net zoals *bijna* iedereen hier.

Den Heerscher | 16-10-14 | 18:19

@FreedomFTW | 16-10-14 | 18:14
Nou ja, het kind wordt ook door de NL grondwet beschermed ofzo zullen we maar zeggen [TimmerFranz modus uit]

Smuts | 16-10-14 | 18:19

En je kind Jamal noemen zou sowieso strafbaar moeten zijn. 5 jaar +tbs lijkt me gepast.

koolteer | 16-10-14 | 18:19

Geen idee wat er werkelijk gebeurd is, maar slechts afgaande op de foto van de ouders heb ik het stille vermoeden dat dit niet echt doorsnee model-ouders zijn.

spanarchist | 16-10-14 | 18:19

@koolteer | 16-10-14 | 18:13
Heel benieuwd wat een roei is... Kan je er kinderen van krijgen?

Smuts | 16-10-14 | 18:19

Dat die diplomaten ongestraft de wet kunnen overtreden, is misschien een punt voor de volgende vergadering. Maar ik veroordeel de man niet bij voorbaat. Ik sluit namelijk niet uit dat die Jamal gewoon een ongelooflijke rotetter is, die nooit gecorrigeerd (tik!) wordt door zijn ouders. En dan heb ik er geen probleem mee dat iemand anders het doet.
Ik heb, toen ik klein was, ook wel eens een corrigerende tik gehad van een willekeurige voorbijganger. Want dat was op dat moment gewoon even nodig.

VanBukkem | 16-10-14 | 18:19

brutus68 | 16-10-14 | 18:17

Toevallig ken ik Ali en weet ik dat hij hard werkt. En jij?

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:18

Gewoon bij zich misdragende diplomaten voor eigen rechter spelen.
Dus op de bek slaan...

knerf | 16-10-14 | 18:18

Ja en? We hebben volgens onze politici voor dit systeem gekozen....

Flipus | 16-10-14 | 18:18

Getuige de foto van de ouders en het feit dat deze zich beiden kunnen permitteren om overdag in een binnenspeeltuin met hun koter te vertoeven, zal dat ook wel weer een lekker niveau`tje zijn.
.
En ik zeg het nog maar een keer: kinderen zijn tegenwoordig stront- en strontvervelend en worden door de moderne ouder op een voetstuk geplaatst. Ik krijg af en toe ook spontaan neigingen om zo'n vervelend en krijsend rotkind in de supermarkt een corrigerende pets te verkopen, terwijl papa of mama er naast staat en het gedrocht maar zijn gang laat gaan.
.
Wat niet wegneemt dat een koter bij de nek grijpen en meerdere tikken verkopen een trieste actie blijft. Al helemaal voor een diplomaat.

Le Roi | 16-10-14 | 18:18

De ouders van Jamal lijken me eerzame hardwerkende burgers..., junior moet haast wel een keurig welopgevoed jongetje zijn.

brutus68 | 16-10-14 | 18:17

@Parel van het Zuiden | 16-10-14 | 18:10
Eens en eens.

Smuts | 16-10-14 | 18:17

"Ouders zien er uit als junks, zal wel een onopgevoed vervelend mormel zijn, die Jamal."

Wat eendommeonzin.Ik ken de vader en die werkt hard voor zijn centen. En jij?Heb jij al een baan? Of teerje nog steeds op paps,mams of je stuffi? Of optie 3 je hebt een fanta-droombaan zoals iedereen hier.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:17

Dus als iets diplomatie wordt opgelost, gebeurt dat met geweld. Diplomaten zijn dus huurlingen/criminelen met politieke bescherming. Mooi hé onze democratie.

toetanchamon | 16-10-14 | 18:16

Diplomaat = elite regent & elite ambtenaar dus onschendbaar in het kwadraat en altijd ver verheven boven het volluk.

ecologiste | 16-10-14 | 18:16

En toen drukte ik op het linkje naar omroep west.... De ouders zien er niet echt uit of ze zich machteloos voelen. De Televaag kan hiervoor betere foto's maken.

TheseDays00 | 16-10-14 | 18:15

Was het geen DUPLO-maat?

roosvrij | 16-10-14 | 18:15

Ouders zien er uit als junks, zal wel een onopgevoed vervelend mormel zijn, die Jamal.
.
Los daarvan is een tienjarig jochie "bij de keel grijpen en meerdere keren in zijn gezicht slaan" misschien wat teveel van het goede. Dat is geen corrigerende tik.
.
Kortom: Diplomaat en kutkind moeten allebei deaudt.

Den Heerscher | 16-10-14 | 18:15

Wat waren de woorden van Timmerfrans na dat incident met Borodin?

Dat de politie mocht ingrijpen omdat de rechten van het kind in het geding waren.

FreedomFTW | 16-10-14 | 18:14

Vorig jaar lag ik in een haven waar een stel kudt koters een onbeheerde boot begonnen te slopen. Ben er met m'n bijboot heengevaren, en heb het stelletje (+/- 12/14 jaar) duidelijk gemaakt dat ik ze ter plekke zou verzuipen. Mijn zoon is vrij goed opgevoed, dat andere ouders die moeite niet doen wordt soms mijn probleem. Leeftijd is voor mij dan hooguit reden om ze niet al te hard aan te pakken. Chapeau voor de diplomaat, een opvoedkundige tik doet vaak wonderen.
Nb. Teer jr. Heeft welgeteld één keer een tik gekregen, toen hij het buurmeisje een roei gaf.

koolteer | 16-10-14 | 18:13

Is er ook een reden bekend dat het diplomaatje zomaar ging meppen

HetRodeGevaarLoert | 16-10-14 | 18:13

Je hoeft in een ballenbak niet over babies heen te pissen. Gewoon er even in zijn en je ruikt naar poep- en plasluiers. (ervaring, ja). In een binnnenspeeltuin zijn ook veel hoogteverschillen, dus diplomaat, duwtje. Rubbertegels en zacht plastic of niet, pijn kan het doen.

TheseDays00 | 16-10-14 | 18:12

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 16-10-14 | 18:11

-weggejorist-

kapotte_stofzuiger | 16-10-14 | 18:11

Hulde voor de diplomaat.

kapotte_stofzuiger | 16-10-14 | 18:11

Hoogstwaarschijnlijk had die Jamal het zelf verdient. Mooi dat de diplomatieke onschendbaarheid gebruikt wordt om aan "onze" kinderen te tonen dat er grenzen zijn.

du Roi Soleil | 16-10-14 | 18:11

Mwah ik vermoed dat dat jong het waarschijnlijk wel verdiend zal hebben. Dit is alleen maar schokkend vanwege de slappe ruggegraatloze opvoeding die kinderen tegenwoordig krijgen, waarbij een corrigerende tik direct gezien wordt als mishandeling.

panadol | 16-10-14 | 18:10

Ik zou wel wat meer willen weten. Hoe zal ik het diplomatiek brengen? De ouders zijn geen types waar ik zomaar klakkeloos wat van aanneem.
.
Mocht het kloppen dan mag de diplomaat wat mij betreft uitgezet worden. Wij, in Nederland, slaan geen kleine kinderen en volgens zijn we het er ook over eens dat we onze cultuur op dat punt niet verrijkt willen hebben...

Parel van het Zuiden | 16-10-14 | 18:10

Bravo, kinderen zuigen en verdienen pak slaag.

Schwanz | 16-10-14 | 18:10

Niet bekend welk land deze diplomaat vertegenwoordigt? Of heb ik daar overheen gelezen...

Abu al Uitkering | 16-10-14 | 18:10

Opeens heb je het... je wordt diplomaat!

Krultang | 16-10-14 | 18:09

zelf de diplo helemaal in elkaar rammen

wachtendopeenrukwind | 16-10-14 | 18:09

Bizar! Maar als ze aan mijn kind zitten of zelfs slaan, dan denk ik niet direct aan 'aangifte doen'.

Hypno2050 | 16-10-14 | 18:06

Allebei straffen: diplomaat wegens kindermishandeling en ouders wegens je kind Jamal noemen.

Arie Pastafari | 16-10-14 | 18:04

Het uiterlijk in het algemeen en de oogopslag in het bijzonder van zijn ouders in ogenschouw nemende wens ik Jamal veel sterkte voor de rest van zijn minderjarige leven.

Prof. Pim Pam Pet | 16-10-14 | 18:04

-weggejorist-

HetRodeGevaarLoert | 16-10-14 | 18:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken