Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

We gaan weer dood. AEX kapotstuk

beursaex2.jpg Op vrijdag 19 september j.l. sloot de AEX op een kleine 426 punten, de hoogste stand sinds weten wij veel want de grafiek op de RTLZ-site gaat niet verder dan vijf jaar. Op 18 oktober 2013, bijna precies een jaar geleden, stond er rond de 380 op de borden. Het ging dus hartstikke goed. Tot de afgelopen paar dagen. In een week tijd zijn de beursmannetjes 30 bunkerharde punten kwijt geraakt en staan we op dit moment rond de 370. Wegens zorgen om de internationale economie, P. Verhaar die z'n roze bril is kwijt geraakt, de puntigheid van de tieten van Heleen van Royen, dalende olieprijzen, ebola, Oekraïne, Kobani, de breek tussen Onno en Kwalbert en de nakende burgeroorlog om Zwarte Piet is de beursvloer afgegleden tot een ellendige put van depressies en verzuchtingen. Wanneer houdt dit op? Niemand die het weet. Tijd om te gaan preppen, want WE GAAN D'RAAN DOOR EEN PERFECT STORM. Update: Ah gelukkig. Expertduidings door DasKapital.

Reaguursels

Inloggen

Er kan maar één enorme oorzaak zijn dat de beurzen instorten: Poetin dreigt de gaskraan weer dicht te draaien vlak vóór de winter. Zonder energie en tijdige vervanging "staat gans het raderwerk stil".De leidingen door de Oekraïne voorzien 40% van Europa van gas.Dat los je zeker met beurzen en banken niet even op.

Dolphi | 17-10-14 | 09:33

Al die dwangmatige positivo's die ons de afgelopen maanden wijs probeerden te maken dat de bomen weer tot in de hemel gingen groeien, geloofde ik toch al niet.
Beetje sneu voor mensen die de afgelopen maanden zonder veel kennis van zaken zijn gestart met beleggen. Dat wel.

Peyronie | 16-10-14 | 20:15

Niets aan de hand mensen, vorige keer hebben de centraal banksters enkel maar een paar triljoen erbij getoverd, was te weinig voor de elite. Dit keer gewoon een paar honderdduizend triljoen erbij toveren zodat de elite weer veel mogen bij elkaar graaien op de beurzen.trickle-down-economics-for-teh-win

Bertus Brulbroek | 16-10-14 | 19:46

Als het zo doorgaat worden we nog jaloers op Noord-Korea. Maar dan zonder handelsboycot he.

kloopindeslootjijook | 16-10-14 | 18:42

Vond het al zo raar dat het beter ging terwijl de financiele sector nog steeds loopt te stunten met andermans geld inclusief bonussen die nergens meer over gaan.

kloopindeslootjijook | 16-10-14 | 18:40


AbleArcher13 | 16-10-14 | 16:47

Duidelijk zo!

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 16:58

@eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 16:31
Ik zie het en had me anders moeten uitdrukken, was nogal kort door de bocht.

AbleArcher13 | 16-10-14 | 16:47

*gaap* Niets nieuws onder de zon, maak me maar wakker als(ijdele hoop-alert)men grootschalige liquidatie toestaat en we dit achterlaten of de boel compleet ongecontroleerd ploft, wat eigenlijk ook daarop neerkomt alleen toch wat minder elegant. Tot die tijd schieten er ongetwijfeld geregeld zwarte zwaantjes uit het donkere riet.

Willem Hollander | 16-10-14 | 16:39

AbleArcher13 | 16-10-14 | 16:24

OK, dat snap ik maar als je de draad er nog even op naleest kan de objectieve lezer denk ik niet anders concluderen dat jij t.a.v. die vermaledijde olievoorraden destijds meer wist dan de beleggers.

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 16:31

@eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 16:14
Dat beweer ik niet, ik heb het niet over dat moment, het is al even geleden dat hij in functie was en is allang met pensioen. Voorkennis is idd strafbaar, maar over trends praten niet, hoe die oliehandel in elkaar steekt etc. Daar kan je veel info uithalen, voor de goede luisteraar, vergelijk het maar met kennis vergaren over de gezondheid van bedrijven. Daarmee kan je als belegger aan de slag.

AbleArcher13 | 16-10-14 | 16:24

@XaleX_2 | 16-10-14 | 15:02
Geheel met je eens, maar orde en bestuur komen niet van hoger af. Als dat zo was geweest dan hadden we nu geen problemen, correct? Mijn opa zei altijd: Zodra je op die stoel zit, maakt het jou geen zak meer uit of de rest van het land sterft.
Hij had gelijk, het bewijst zichzelf keer op keer op keer. Orde en bestuur komen in verschillende vormen en maten en de gemiddelde burger kan dit heel goed zelf.
-
Huur is overbodig, abnormale prijzen voor water en voedsel. Dat wat je voorheen kon plukken, nu geplukt door een ander en strafbaar om het zelf te plukken.
Mensen weten zelf wat goed en slecht is. De overheid maakt regels en eist geld, voor dingen waar ik niet aan mee doe.
Als ik niet mee doe, dan ben ik slecht, strafbaar en zal ik opgepakt worden, ondanks dat ik eigenlijk niets doe. Ik leef, niet mijn keuze, ik eindigde hier toevallig.
-
Mensen geloven zo heilig dat de overheid hen helpt en dat er chaos zou zijn zonder al die regeltjes en wetten, dat ze vergeten dat we al die dingen eigenlijk al doen en volgen, zonder dat iemand zei: foei, doe eens niet.

Care | 16-10-14 | 16:21

AbleArcher13 | 16-10-14 | 15:57

Het is algemeen bekend wie begin 2004 directeur van die toko was toen de hel losbrak (12 miljard koersverlies ten gevolge)en jij beweert dat jij van hem ultra-koersgevoelige informatie hebt ontvangen? Ik weiger dat te geloven want dat is strafbaar en niet zo'n klein beetje ook en vandaar mijn plemp. Snapt u?

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 16:14

@eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 15:22
Mensen uitschelden die iets vertellen wat gewoon zo is, is niet netjes.

AbleArcher13 | 16-10-14 | 15:57

Dat met KPN kon niet goed gaan want op een bepaald moment was de totale waarde KPN gedeeld door het aantal abonnees iets als Hfl 5.000,-

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 15:32

Meneer, ze zeggen je moet de toppen verbinden met een lijn en de dalen. De grafiek loopt daar dan tussenin. Meestal lopen die lijnen evenwijdig. Als de grafiek uit de lijnen loopt, dan weet je dat er een keerpunt komt, dat er weer een perode van stijgen of dalen is tussen twee nieuwe lijnen.
.
Vandaag is de grote vraag, kruipt de grafiek onder de onderste lijn? Dat flikken ze nou elke keer vlak voor het weekend. Meestal zie je dat ie maandag nog naar een top schiet om dan vanaf dinsdag definitief buiten de lijnen te gaan dalen. Meestal is verkopen op maandag dus het beste, en dus niet vandaag.
.
Het gaat er dit weekend dus om, wie heeft de sterkste stalen ballen, wil je zekerheid verkoop je vandaag = verlies, heb je ballen wacht je tot maandag = minder verlies. Doorgewinterde beleggers, die zien dit al zo vaak, die hebben titanium stalen ballen, dus die kopen vandaag nog massaal in, daardoor staat de koers maandag op een top, maar dan verkopen zij ook massaal en keldert de boel in elkaar. Maar niemand weet dit zeker!
.
Wat je ook ziet, dalen gaat heel snel, wie ook maar even aarzelt is al de klos. Stijgen, duurt jaren. De top van 1929 wordt pas na 1954 weer bereikt, kijk hier stockcharts.com/freecharts/historical/... (met dank aan @aceofspades | 16-10-14 | 14:28). Dus die AEX op 720 in december 2000 vlak voordat Nina Brink er de stekker uit trok, die moeten we altijd nog inhalen.
.
Die mensen bestaan echt hoor, dat ze eerst zekerheid willen hebben of de koers echt wel stijgt. Dus ze wachten en wachten, en als Nina Brink dan nog aandeeltjes gaan uitgeven op een AEX van 720 in december 2000, dan pas durven ze zelf eindelijk ook eens de erfenis van hun moeder in aandelen te steken. En pats zegt de ballon dan meteen daarna. Die mensen zitten dus nog altijd te wachten tot de AEX boven de 720 komt. Zo heeft mijn buurman in 1996 nog de erfenis van zijn vrouw in aandelen KPN gestoken op een koers van 172 gulden, oerdegelijk Nederlands bedrijf. Kon niets mee misgaan toch! Hij heeft tot zijn dood geen hogere koers meer gezien dan 6 gulden!

Brabant hier | 16-10-14 | 15:25

Het gebeurt me iedere keer weer dat ik even schrik van zo'n kop. Maar ja, als ik er dan weer naast zie staan "tendentieus, ongefundeerd, nodeloos kwetsend" dan denk ik dat het wel weer meevalt.

voorschot | 16-10-14 | 15:23

AbleArcher13 | 16-10-14 | 14:5

Mafkees!

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 15:22

@Zatkniss | 16-10-14 | 15:13
Zoals ik al eerder heb vermeld, ik dop mijn eigen boontjes.
Verzin er maar iets bij.

Jackanders | 16-10-14 | 15:21

@Latrinalia | 16-10-14 | 15:03
Ja waar kan ik mijn waardevaste gouden juwelen inruilen voor euro papiertjes die elke dag minder waard worden? Dit klinkt als een buitenkans. Kan ik eindelijk die nieuwe iphone kopen, die is namelijk ook zo lekker waardevast. En weet je misschien ergens waar ze makkelijk geld lenen? Ben BKR geregistreerd, maar wil zo graag die nieuwe ipad hebben. </stupid modus>

Mika6101 | 16-10-14 | 15:15

Jackanders | 16-10-14 | 15:01
Dan ben ik benieuwd naar je beroep als er op geen enkele manier direct of indirect een link is met het financiele systeem. Geitenhoeder in de Andes zal het niet zijn?

Zatkniss | 16-10-14 | 15:13

@The_Challenger | 16-10-14 | 14:59
Alleen een blind paard zag deze ontwikkelingen niet aankomen.

AbleArcher13 | 16-10-14 | 15:08

Hebt u gouden juwelen die u niet meer nodig hebt? Dan is dit uw kans om het goud te veranderen in geld!

Latrinalia | 16-10-14 | 15:03

Care | 16-10-14 | 14:27
Orde en bestuur is wel nodig, maar het gaat er om vanuit welke fundamenten het politieke bestuur handelt. Zoals je het overal ziet en ook volledig zichtbaar in NL handelt de politiek vanuit het hebzucht-belang en niets anders. Alles draait om het zieke verderfelijke spel van hebzucht (ook wel economie genoemd), het grote piramidespel. Al die hervormingen waar ze over praten gaat over niets anders dan het in stand houden van het geldspel en de hebzuchtigen aan de top van de piramide ipv voor echte veranderingen en vooruitgang te handelen (zelfs de EU Unie is opgezet vanuit de hebzucht). Wereldwijd zou er een einde moeten komen aan ongelimiteerde hebzucht en de manipulatie van geld, ipv van dat de wereldpolitiek daar naar streeft doen ze het omgekeerde en proberen ze de destructieve en volledig onhoudbare fundamenten van het systeem in stand te houden... doen ze al sinds de VOC tijd.... Het systeem is een groot roofsysteem dat alles in zijn pad verwoest om het systeem van blinde hebzucht en materialisme in stand te houden. Diersoorten sterven uit door dit systeem, volledige oerwouden worden gekapt, de aarde wordt verkracht voor oa het zwarte goud, oorlogen worden gevoerd, mensen worden onderdrukt, dieren worden schandalig behandelt, en de lijst gaat maar door om de hebzucht in stand te houden en de grootste zieke boeven in dit systeem aan de macht te houden. De politiek in de wereld moet zich richten op een max aan rijkdom en bezit die een individu mag vergaren en uit die rijkdom zou nooit macht en invloed uit voort mogen komen, want juist door deze oneigenlijke verworven macht op basis van materialisme veranderd er niets aan de destructieve aard van het systeem. Daarnaast moet de wereldwijde productie van goederen volledig veranderd worden. Er moet geproduceerd worden op basis van wat nodig is in de wereld en niet op basis waar iemand rijk mee kan worden. De mensheid is bewust verslaaft gemaakt aan consumeren en ingeprent dat ze daar gelukkig van worden. Dit wordt waar je ook gaat of staat iedere seconde bevestigt door reclame brainwashing. De mensheid wordt voor de gek gehouden door dit systeem en de top van de piramide omdat ze daar zelf beter van worden, niet de mensheid of de aarde zelf. Het is te belachelijk voor woorden dat we leven in een tijd waar je met water ingespoten plofkip eet om de winstmarges van de industrie te verhogen... dit is de aard van dit systeem.

XaleX_2 | 16-10-14 | 15:02

@Zatkniss | 16-10-14 | 14:58
Ik dop mijn eigen boontjes mijnheer, komt geen hysterische stropdas aan te pas.

Jackanders | 16-10-14 | 15:01

De Griekse rente op staatsleningen groeide de laatste week als kool naar 7%. Dit zag je gewoon aankomen.

The_Challenger | 16-10-14 | 14:59

@eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:56
Wanneer je oom directeur is geweest bij dat bedrijf heb je daar geen last van, snappie?

AbleArcher13 | 16-10-14 | 14:59

Jackanders | 16-10-14 | 14:54
Wie gaat dan je uitkering betalen of als je mocht werken je loon. Altijd mee mensen die anderen de verdoemenis in wensen. In de hand bijten die je voed noemt men dat. Pensioen heb je natuurlijk ook niet. De PVDA gaat je wel verzorgen is het niet?

Zatkniss | 16-10-14 | 14:58

Ja hoor, de hele economie draait slecht. Alle bedrijven in zwaar weer, maar de beurze draaien op all-time highs. Sure... windhandel heet dat. De beurze zijn elke grip op de realiteit verloren.
Badderbeest! | 16-10-14 | 14:14

Klopt, zo ervaar ik het ook... wij gaan ons slechtste jaar ooit (we bestaan sinds 1928) beleven, zijn met 50% minder mensen en nóg blijven de orders uit en zelfs klanten die tot nu toe 'buiten schot' bleven en redelijk doordraaiden hoor ik nu klagen

wielmoer | 16-10-14 | 14:57

Het zijn net een stelletje hysterische zwangere wijven, die beurspipo's.

Jackanders | 16-10-14 | 14:57

AbleArcher13 | 16-10-14 | 14:51

Duidelijk. Maar wat Shell betreft, ik kan me nog herinneren dat de opgegeven olievoorraden die nog in de grond zaten als donderslag bij heldere hemel fors naar beneden werden bijgesteld. De koers reageerde daar destijds navenant op en miljarden verdampten in een dag...

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:56

De AEX stond op 704 in september 2000.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 14:54

Dat ze er allemaal maar een maagzweer aan over mogen houden, die gokkende snel geld-stropdasjes.
Ik hobbel vrolijk door hier.
Al flikkert die hele beurs het ravijn in.

Jackanders | 16-10-14 | 14:54

Gewoon short gaan op aandelen PvdA. Succes gegarandeerd....

Rémy Martin ® | 16-10-14 | 14:53

@Russ Meyer | 16-10-14 | 14:36

precies.
check

Pimp my Voortuin | 16-10-14 | 14:53

@eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:22
Dat is een noodzakelijk tooltje voor den handel, trends moet je voor zijn en voor de rest blijft het mensenwerk, dus moet je weten wat er in grote bedrijven speelt. Daarvoor heb je info nodig over die bedrijven.
Als particulier blijft het toch gepruts/hobbyisme in de marge wat veel tijd kost naast een gewone baan, de rest geef je in beheer. Ik besteed er zelf dus geen tijd meer aan, behalve wat aandelen die ik heb gekregen, die beheer ik zelf.
I love Shell!

AbleArcher13 | 16-10-14 | 14:51

Dat betekent bonussen inleveren.
Nu snap ik waarom Zwarte Piet niet meer van de oude media mag bestaan. "Wir haben es nicht gewusst".

Kamervraag | 16-10-14 | 14:50

Een van jullie Glamorama-schrijvertjes schijnt een ware scoop aan de haak te hebben met Javier de Guzman/Rebecca van Senus. Zou er graag meer over lezen!

milky bar | 16-10-14 | 14:46

Lachen man. lekker alles shorten op het ing beursspel.

Ook als je niets van beleggen weet, maak maandag een accountje aan, en dan volle gas overal put opties op knallen, geen bestens short, maar altijd limiet vandaag nemen, en een limietprijs neerzetten tussen bied en laat in.

over twee weken Brent en WTI juist weer bestens long met daglimiet en geen ETFjes kopen... en LONG sprinters op goud en zilver

Gegarandeerd winst.

beaujudas | 16-10-14 | 14:44

Dit heeft echt zo weinig te maken met de reële economie. Niemand maar dan ook niemand gaat hier echt arm van worden in Nederland. Behalve de rijke investeerders die iets minder rijk zijn geworden.

nerugaer | 16-10-14 | 14:44

Dit heeft echt zo weinig te maken met de reele economie. Niemand maar dan ook niemand gaat hier echt arm van worden in Nederland. Behalve de rijke investeerders die iets minder rijk zijn geworden.

nerugaer | 16-10-14 | 14:44

&#9835; Laat maar vallen want het komt er toch wel van... &#9835;

dutchdj | 16-10-14 | 14:41

ha die beursjongens toch. Het is precies omgekeerd. Als het nu slecht gaat, dan gaat het morgen beter en dan gaat de koers omhoog. En als het nu beter gaat, dan gaat het morgen slechter en dan gaat de beurs omlaag.

Speculeren heet niet voor niets zo. Het blijft gokken.

De Treinende Rechter | 16-10-14 | 14:39

Een mooi huis aan de andere kant van de wereld en dat verhuren. Kan stijgen of dalen, maar in geval van totale anarchie in de straten met plunderingen en woningovervallen, kan je er altijd zelf gaan bivakkeren. En vergeet niet verschillende valutaposities aan te houden en wat fysieke edelmetalen in huis kan ook geen kwaad. Verder gewoon je eigen tuintje bewerken, je familie en vrienden koesteren en er het beste van maken. En vooral niet teveel doemdenken.

Russ Meyer | 16-10-14 | 14:36

Per 31 dec onder de 300. in 2015 richting de 200.
Wel goedkope olie omdat men dollar-vijand Putin wil pesten. Gelijktijdig maken ze de schalie-olie en Saudi Arabie om zeep.

Pimp my Voortuin | 16-10-14 | 14:36

aceofspades | 16-10-14 | 14:28

Even een kleine nuance: in de VS wordt de koers van de Dow Jones berekend door ALLE koersen bij elkaar op te tellen, dus niet met een gewogen gemiddelde zoals bij de AEX het geval is en dat in mijn ogen een stuk zuiverder is. Maar een tendens is wel degelijk zichtbaar maar ik zou wel eens willen zien wat daar van overbleef als je hierop de inflatiecorrectie zou loslaten.

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:35

Waar is eigenlijk de reaguurder die een paar weken geleden nog vertelde dat alleen domme mensen niet belegde? Jammer dat ik dat artikel niet meer kan vinden.
DerUnterMensch | 16-10-14 | 14:21

Ik was het niet maar heb leuke centen hiermee verdient.
Zag het namelijk al aankomen met Ebola en Rusland boycot.
Je kan ook geld verdienen doordat de beurs omlaag gaat, zoiets doe je met Putopties.

ChrisX | 16-10-14 | 14:32


DerUnterMensch | 16-10-14 | 14:2
U snapt dat u ook kunt gokken op een neergaande beurs? Anyway zelf alles twee weken geleden verkocht. Nu weer lekker kopen :)

Optelsommetje | 16-10-14 | 14:31

Door de lage rente en de hoge koersen hebben heel wat spaarders zich laten verleiden om hun spaargeld naar de beurs te brengen. Die worden nu geknipt en geschoren.

CoffeePatch | 16-10-14 | 14:31

@XaleX_2 | 16-10-14 | 14:24
Klopt. Roep ik ook al enige tijd. Huidige systeem (zowel financieel dan wel politiek) is corrupt, overbodig en simpelweg slecht voor de mens. Het is er in gestampt dat mensen een regering nodig hebben, want chaos, maar tegelijkertijd als de chaos voorbij is heb je wel pure, ongelimiteerde vrijheid.
-
Uitzonderingen daargelaten natuurlijk.

Care | 16-10-14 | 14:27

Wat een gezeik.

deoudererijperevrouw | 16-10-14 | 14:25

Dat is toch het mooie van de beurs?! Zo wordt je juist rijk, het moet toch ook flink dalen om weer mooi in te kunnen stappen! En zo kun je het ook positief bekijken, dusss..

Wonderful-Life | 16-10-14 | 14:24

Ik roeptoeter het al jaren dat dit globale systeem van ongelimiteerde hebzucht (de motor van het systeem) onhoudbaar, immoreel, pervers en destructief is. Helaas maken de hebzuchtigen de dienst uit in de wereld en hebben ze met het systeem de massa machteloos en slaafs aan hun gemaakt. Hoe perverser en zieker de hebzucht hoe meer je te vertellen hebt in de wereld... en dan raar vinden dat de beschaving op de rand van de afgrond staat.

XaleX_2 | 16-10-14 | 14:24

@ Tête de veau / 14:06
Ja, maar nu even niet

Tobi | 16-10-14 | 14:22

AbleArcher13 | 16-10-14 | 14:19

Bedoel je hiermee software die een technische analyse hanteert? Dan kun je i.m.h.o. nog beter een blinde dronken gorilla random aandelen laten kiezen.

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:22

Waar is eigenlijk de reaguurder die een paar weken geleden nog vertelde dat alleen domme mensen niet belegde? Jammer dat ik dat artikel niet meer kan vinden.

DerUnterMensch | 16-10-14 | 14:21

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:19

Alles op rood, of zwart.

roze_bril | 16-10-14 | 14:20

Alles kleurt rood, dan maar rooie pieten dit jaar...

Abu Munbroek Zaktav | 16-10-14 | 14:20

Moeten alle doemdenkers dan nu putopties kopen en alle optimisten calls?

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:19

Yep fijn veel aandeeltjes gekocht zojuist. Na 8 dagen onderuit werd het tijd om binnen te gaan lopen :)

Optelsommetje | 16-10-14 | 14:19

Zijn winstnemingen natuurlijk, de beurzen zakken nog wel even door, daarna op het goede moment weer instappen. Klinkt simpel, is het ook. En goede software helpt.

AbleArcher13 | 16-10-14 | 14:19

Het zal de gemiddelde Nl'er aan zijn kringspier oxideren wat de AEX doet.

neemjemoederindemali | 16-10-14 | 14:17

Ja hoor, de hele economie draait slecht. Alle bedrijven in zwaar weer, maar de beurze draaien op all-time highs. Sure... windhandel heet dat. De beurze zijn elke grip op de realiteit verloren.

Badderbeest! | 16-10-14 | 14:14

@roze_bril | 16-10-14 | 14:09
Uiteindelijk wel, ja. Hopelijk, geen manier om het 100% zeker te weten natuurlijk, niets zo onvoorspelbaar als fictief geld.
De vraag is dan ook eerder wat de gewone burger zou doen. Amerika relt en plundert om een poep of scheet.
Vraag me al jaren af wat er nou met de nuchtere Nederlanders zou gebeuren..

Care | 16-10-14 | 14:12

De AEX stond een paar jaar terug nog rond de 200 en een paar jaar daarvoor nog rond de 700. En als je in 1963 aandelen had gekocht kon je die in 1983 voor dezelfde prijs weer verkopen. Het is me wat, die AEX-index...

eerstneukendanpraten | 16-10-14 | 14:11

Sinds Oktober 2007!

FreedomFTW | 16-10-14 | 14:11

Gewoon KLM kopen.

Igor Putkin | 16-10-14 | 14:11

@Care 14:03: Water, rijst, conserven, vuurwapens, sterke drank, generatortje. Prep!

Muxje | 16-10-14 | 14:10

@Care | 16-10-14 | 14:03

Daar zijn allang scenario`s voor. Die hele euro hebben we sowieso niet nodig. Geen enkel Europees land. Het zou een zegen zijn.

roze_bril | 16-10-14 | 14:09

Als zelfs GeenStijl negatief bericht, moet je kopen.

LibertasSimplex | 16-10-14 | 14:09

Aah, de AEX, jeugdsentiment.
Lemmings, Command and Conquer, Metal Gear, SD-snatcher.
En de AEX natuurlijk, wist niet dat mensen dat spel nu nog speelden.
Heb het altijd wel een beetje gay gevonden trouwens.

Cuyahoga | 16-10-14 | 14:07

@Lochos | 16-10-14 | 14:04
Moest oprecht lachen. Dankje.

Care | 16-10-14 | 14:06

Ze gingen toch Putin plat maken?

Tête de veau | 16-10-14 | 14:06

@Care | 16-10-14 | 14:03
Weinig kopen, veel neuken.

panadol | 16-10-14 | 14:04

Care | 16-10-14 | 14:03

Dan verhuur ik mijn lichaam voor aardappelen.

Lochos | 16-10-14 | 14:04

Occupy 2.0 kom er maar in.

CBSraming | 16-10-14 | 14:04

Nu hoor ik jesse klaver niet. Hij maar beweren dat beleggers zeer hoge rendementen halen en daarom zwaarder belast moeten worden: Als de beurs 50% daalt moet ie daarna 100% stijgen om alleen maar gelijk te komen. Maar de linkse rakkers kijken alleen naar die 100% stijging. De voorafgaande 50% daling boeit hen niet: Dan zeggen ze: eigen schuld dikke bult, had je maar geen geld moeten hebben.

lulleficatie | 16-10-14 | 14:03

En nu wachten we... Even een vraagje voor de reaguurders. Wat doe jij wanneer de euro in elkaar stort en er geen geld is voor een tijdje?
(oprechte interesse trouwens, wil de mening van het nuchtere volk)

Care | 16-10-14 | 14:03

Verhaar is dus de reden waarom ik deze nick heb. Zelden zo`n loser meegemaakt.

roze_bril | 16-10-14 | 14:03

Alweer dood? Ik krijg het nog lastig om al mijn crematies te regelen. En ze dan in persoon nog moeten bijwonen ook. *naar agenda staart*

Kapitein Stijlvol | 16-10-14 | 14:02

Bij elke uitstapper staat een instapper.niets aan de hand.

gebrokenvleugel | 16-10-14 | 14:01

Met een zeepbel gaat het goed tot...

De hersenloze | 16-10-14 | 13:59

Ik heb erger gezien.

Kaas de Vies | 16-10-14 | 13:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken