Doorgeslagen Zwarte Piet-fan slaat zwarte vrouw
Eigenlijk zat iedereen te wachten tot Quinsy Gario een pepernotenkanon leeg zou schieten in een vol winkelcentrum vol blanke Sinterklaasinkopers. Maar 1 achterlijke brillie die zijn geestelijke gemoedstoestand niet van zijn fysieke reflexen kan scheiden, is hem te snel af. Capuchonklootzakje ging los op de donkere mevrouw voor de deur van het College van de Rechten van de Mens, waar een zitting over het wel of niet verbieden van Zwarte Piet op een school in Utrecht op de rol stond. Er was een tijd, niet zo lang geleden, dat je zo'n zin drie keer moest lezen en dan nog achter je oren zat te krabben omdat het zo ongeloofwaardig klinkt, maar vandaag de dag weet iedereen meteen wat je bedoelt. En we weten ook: dit is dus NIET de bedoeling, stomme brilliemalloot. Ben je wel helemaal goed bij je harses? [Straks later vanavond meer in het NPOwNed Sinterklaasjournaal]
Update: Hopla. Daar zijn de kamervragen aan Ivo Opstelten en Lodewijk Asscher van Joram van Klamervragen.
Update: Zwakzinnige mepmalloot blijkt Pietenhaterseriemepper, die in november 2013 ook al toesloeg bij beroepsdemonstrante Joanna.
Update: Uit de mail: "Ik herken deze knul. Het is een jongen die in centrum Utrecht rondloopt met het verhaal dat hij sinds 2 dagen dakloos is en dan om geld vraagt. Zijn manier van praten en bewegen etc. suggereren dat hij zwakbegaafd is."
Update: Hopla. Daar zijn de kamervragen aan Ivo Opstelten en Lodewijk Asscher van Joram van Klamervragen.
Update: Zwakzinnige mepmalloot blijkt Pietenhaterseriemepper, die in november 2013 ook al toesloeg bij beroepsdemonstrante Joanna.
Update: Uit de mail: "Ik herken deze knul. Het is een jongen die in centrum Utrecht rondloopt met het verhaal dat hij sinds 2 dagen dakloos is en dan om geld vraagt. Zijn manier van praten en bewegen etc. suggereren dat hij zwakbegaafd is."
Reaguursels
InloggenGewoon een ZPIR t-shirt met WAR gelezen. Das logisch toch?
n00benstein | 16-10-14 | 06:29
Dan stel ik voor: een witgeschminkte zwarte verkleed als Sinterklaas, en 100 zwartgeschminkte witten verkleed als Zwarte Piet.
joh.. mijn zus, vriendin of broertje mag je een klap geven, die kunnen zich prima verdedigen, en dat zullen ze zekr ook doen. maar van mijn moeder blijf je met je poten vanaf, wie je ook bent, gehandicapt of niet. en als je zwarte piet als excuus gebruikt kan ik je verzekeren dat ik je 10x harder terug sla. Mensen die nog steeds onzin over sinterklaas viering lullen moeten gewoon hun mond houden of tenminste terug naar school. Als je niet weet wat discriminatie en traditie is, houd dan maar gewoon je bek.
Behouden van een traditie.. toch willen we allemaal allernieuwste gadgets, iphone, tablets, en homohuwelijk mar als het gaat om het belang van onze huidige samenleving dan blijven we als mongolen achter hangen. Als een Amish leven is pas traditie, dus gebruik het woord traditie niet als excuus om een ander t kunnen blijven beledigen.
voor al die mongolen die nog steeds niet weten waar de klacht over gaat: sinterklaas is positief bedoeld, maar mensen maken misbruik van, zowel volwassenen als jongeren. hoe er misbruik van gemaakt wordt doet er niet toe, dat probleem is al jaren bekend, maar we doen allemaal onze ogen dicht. Een wet kun je aanpassen, een product kun je herontwerpen, een (traditie) kun je moderniseren. stop met die onzin en doe gewoon wat nodig is om samen te kunnen leven.
Zwakbegaafd ....?? Misschien maar als heel autochtoon Nederland nu eens dezelfde ijver aan de dag legde kwamen we misschien van het probleem af. Uiteindelijk zijn we allemaal lafaards en we noemen het gewoon beschaving.
Ook al is 99% voor zwarte Piet toch gaan die linkse flikkers het stelselmatig aanpassen. Het enige wat help in Nederland is dreigen en geweld gebruiken of geld dat ook alleen voor allochtonen want als een blanke iets roept liggen de voorgedrukte aangiftes al klaar.
Het hersenspoelen zal vanaf nu gaan beginnen op de basis scholen Sinterklaas zonder zwarte Piet dus want daar zullen de kleur, knip en plak juffen het wel mee eens zijn.
1 keer per maand ben ik vrijwilliger voor (geestelijke) gehandicapten zodat ze echt de deur uit kunnen.Denk dan aan een dagje dierentuin of een intocht van Sinterklaas in December.En leg maar eens uit aan iemand van 40 jaar met het verstand van een 5 jarige ,die al 35 jaar vol overtuiging gelooft in Zwarte Piet en Sinterklaas dat Zwarte Piet niet bestaat dan kan je zo'n reactie verwachten.Het is prachtig om te zien hoe ze naar zo'n Sinterklaas feest kunnen leven.Er wordt veel te veel aandacht gegeven aan het Zwarte piet gebeuren.Wij hebben al een simpele oplossing voor de aparte pietjes, die hebben hun Pieten diploma nog niet gehaald en zijn nog niet 100% Piet.Pas als ze helemaal zwart zijn, dan zijn het echte Zwarte Pieten.En voor dit filmpje hij beweegt als een jongen met een beperking maar dat weet je nooit zeker sommige mensen zijn nu eenmaal apart.Hou De intocht van Sinterklaas aub zo normaal mogelijk, je doet er sommige mensen echt verdriet mee.
Zoiets doe je niet!! waar camera's bij zijn..
@--sql error-- | 16-10-14 | 00:25
Bullshit. Vragen stellen aan ministers over zorgelijke ontwikkelingen in de samenleving hoort ook gewoon bij de beschrijving.
Maar het is natuurlijk duidelijk. Omdat deze man een ex-PVVer is vind jij hem stom, want hij is een Afvallige.
Weet je binnen welke religie er ook zo naar afvalligen wordt gekeken?
@kicktherabbit | 15-10-14 | 21:43
"Want al die journalisten, columnisten en invloedrijke personen die niets willen veranderen daar heb je zeker geen problemen mee?"
Haha, waar heb je het over? De anti-zwartepietenbeweging is ernstig overgerepresenteerd. Daaruit blijkt ook maar weer eens de enorme kloof tussen de elite en het volk op wiens kosten ze leven.
Ik vind het persoonlijk schandalig dat mensen in machtsposities die posities misbruiken om het volk hun idealen door de strot te wringen.
"En een rechter bepaald niet zomaar iets, die toetst dit aan onze wetgeving en komt met argumenten."
Flikker toch op met je kinderlijke vertrouwen in de Nederlandse rechtsstaat. Het idee dat een rechter hierover zou gaan, is al buitengewoon verkeerd en stompzinnig.
92% van de bevolking wil het niet, en de argumenten van de anti-zwartepieten beweging zijn al tot in den treure ontkracht. Als rechters dan alsnog het die mensen naar de zin gaan maken, blijkt daaruit hoe zwaar de wereldvreemde ideologische vooroordelen van onze rechters wegen. Iets wat al lang bekend is bij iedere Nederlander die niet onder een steen leeft, of op GeenStijl overal blind "nietes!" op roept.
Dit is geen slaan maar een corrigerende tik. De vrouw in rode jas en rode bril moet maar eens beseffen wat ze heel veel mensen probeert aan te doen. Zelf had ik haar een schop onder haar kont verkocht. Net als Peter en die mongool Paul.
Deze meneer heeft vorig jaar voor de Sint gespeeld en het volgende gebeurde
www.youtube.com/watch?v=MzuKaAPKyb4
Hij kwam gewoon even verhaal halen.
Voor deze zwakbegaafde jongen is de wereld ingestort. In zijn gevoel van machtenloosheid kan hij enkel nog maar zich fysiek kenbaar maken. Dat is niet goed te keuren maar om dat nou tot een topic te maken: mwah.
ik bedoel zwarte-doosbedreigingen
De tokkies spinnen hun garen bij deze non-discussie, mijn voorstel : een zwarte sinterklaas en 100 witte pieten, doosbedreigingen @noobenstein666@hotmail.com
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
GTW
Captain_greenbeard | 16-10-14
Geen van beiden.
Die ene mevrouw kan misschien wel lijden aan een post-eeuwen-traumatische-slavernij-stoornis (maar zeker weten doe ik dat niet, ik ben geen psycholoog of -iater), maar of dat een volgens de DSM gekwalificeerd geestelijke afwijking is betwijfel ik.
Die meneer is gewoon boos, maar volgens mij is een op reactie van racisme geuitte boosheid (wat ik op zich geen vreemde reactie vind gelet op het rabiate radicale gedrag van de zwarte-pieten-haters), ook weer volgens de DSM, niet per definitie ook gelijk een geestelijke afwijking.
Dus: geen van beiden.
Wie heeft hier nou eigenlijk precies een geestelijke afwijking, donkere mevrouw of man met bril?
zwartepietmoetblijven.petities.nl/
Pfff, wat een lange tegel. En dat in 5 minuten! Moest het denk ik even kwijt. Het lucht zeker op!
Zeg, Zwarte-pieten-haters.. Nog 1 ding. Slavernij is verkeerd. Laten we vooral de herinnering levend houden. Zowel met zwarte slavernij. En ook met blanke slavernij.
Als we nu eens beginnen met dat de zwarte mensen gaan erkennen dat er ooit blanke slavernij was?
Dan zijn we al een stapje verder in de goede richting.
** wacht op de eerste erkenning **
Ha ha ha. Heerlijk dit item. Heb het filmpje gezien bij Pownews. Wat moest ik lachen om die ZOEWARTE mevrouw.
Jawel, zwarte dus. Jij met je 'wwwwwitte mensuh'. Ik heb zelf surinamers als vrienden en daardoor weet ik hoe denigrerend, vernederend en minachtend dat werd bedoeld. Hallo daar! Over rraasissme gesproken, weet u nog? Het, dat is: de reactie die de zoewarte mevrouw af, zegt zoveel meer over haar en surinaamse gelijkdenkenden, dan dat het iets zegt over wwitte mensuh. Mens, wat heb je jezelf toch voor schut gezet. Dat is leedvermaak en dat vinden wij wwwwitte mensuh, vooral wwwwitte nederlanders heerlijk. Zit in onze cultuurrrrr, zeg maar.
Eerst even wat debunking.
Op zeker moment werd gezegd 'jjjjullie hebben de indianen uitgemoord'.
Kijk, Indiaantjes leefden in Amerika. En Zuid-Amerika. Uitgemoord? Ja. Door Amerikanen, Spanjaarden, Engelsen en Portugezen. Leest u daar ergens Nederlanders? Nee. Toch verwijten NL'se surinamers het HELE NL'se volk voor ALLE slavernij wereldwijd. Historisch gezien onjuist en daarom: geschiedvervalsing. Wil je NLers boos hebben, dan is je dat daarmee gelukt. Nu je zin?
Tweede punt: 'zo zwart als roet' (dat is Zwarte Piet dus) verwijst NIET naar slaven maar naar de Moorse piraten en slavenhandelaren uit een van de vele legenden van de meeste gevierde en meest bekende heilige (en hij is ook echt een heilige voor de kerk! en daarmee ook voor mij als christen! dus u komt aan MIJN GELOOF!! >> en discriminatie op geloof is ook niet toegestaan weet u nog??), onze Sint Nicolaas.
Wist u zeker niet he? Blanke slavernij? Ja, heeft echt bestaan. Terug naar de Moren.
Moren zijn, kunnen ze ook niks aan doen, echt zo zwart-als-roet. Qua huidskleur dan. Zwarter dan u, als surinaamse haat-piet-mevrouw.
Maar nog 1 keer: de Moorse piraten uit de legende waren GEEN SLAVEN maar zelf SLAVENHANDELAREN.
Zoek het gerust zelf op. Zoek op Basilius of Basilios, Moren of Saracenen, en u komt de legende vanzelf wel tegen.
Zoekt u nog wat verder dan ziet u dan in die periode (we zitten dan ergens in de tijd van 9e eeuw tot 11-12e eeuw na christus uit mijn hoofd) er wel vaker wwwwwittuh mensuh werden verhandeld. Als slaaf. Ook kindjes.
Vooral islamieten (de Moren in de tijd van die legende waren islamieten), en Ottomanen (voor de duidelijkheid: niet alle islamieten waren ook Ottomanen), waren daar goed in. Wie NOG verder zoekt in de annalen over blanke slavernij, komt ook de term 'bloedgeld' tegen, en de martelpraktijken en slachtingen als men niet deed wat de ander wilde. De Balkan was wat dat betreft favoriet gebied, gedurende een tijd, maar dat is niet uw volk dus zal u denk ik ook niet interesseren.
Het punt is de blanke slavernij.
Feit is dat het heeft bestaan. Tegenwoordig weet bijna niemand dat nog. Wwwwittuh mensuh worden er liever niet aan herinnerd. Je komt het ook niet tegen in de geschiedenisboeken in het onderwijs. Nou ja, misschien wel iets over de christenvervolging ttv het Romeinse Rijk, en de christelijke slaven ttv van de farao's (iets met Mozes en Ramses) maar dat is het dan echt ook wel. Zie het maar als het verdringen van een collectief trauma.
In de legende van Zwarte Piet is dat anders. Dan zien we ineens wel een rudiment van die periode terug. En de moraal dat je lief moet zijn voor je ouders, anders - als je stout bent - ontvoert Zwarte Piet (de Moor) je in de zak en moet je een jaar lang werken (=slavenarbeid) op die verrekte boot. Dat is wat ervan is gemaakt in de viering van SinterKlaas. Symboliek natuurlijk. Net als dat met de chocolademuntjes strooien, witte schimmel, ezeltje, enz die weer verwijzen naar weer andere legenden eb werken van de heilige Sint Nicolaas. Maar die zijn voor u niet interessant natuurlijk, want die gaan niet over slavernij.
Punt is dat zwarte-piet-haters het RECHT op uiting geven aan geloof, en daar hoort ook de wijze van uitvoering van de heiligenviering van SinterKlaas bij, en de daarin opgenomen zeer subtiele verwijzing naar blanke slavernij van heel erg lang geleden, alle wwwwittuh mensuh wordt ontnomen.
Kijk, NLers hebben geen waku-waku-feest die herinnert aan slavernij, of andere vieringen, zoals surinamers en andere zwarte mensen dat wel hebben, die verwijzen naar de tijd van zwarte slavernij. Het enige rudiment dat NL-ers, en alle andere gelovigen die de heiligman vieren en zijn legenden kennen, nog hebben daarvan is Zwarte Piet. Meer is er niet.
Dus, laten we een deal maken. Jullie je waku-waku (of hoe het ook mag heten), wij zwarte piet.
Wees blij dat Zwarte Piet nu eigenlijk een lieve piet is. Hij neemt geen kindjes meer mee. Kindslaafjes zijn verkeerd. Dat weet iedereen. Of ze nu zwart zijn. Of blank.
En dat is waarom Zwarte Piet moet blijven. Slavernij is verkeerd. Mag, en moet (vind ik) herdacht kunnen worden. Niet alleen de zwarte slavernij. Ook de blanke slavernij. Dus kom niet aan Zwarte Piet.
Dat surinamers eisen dat de zwarte kindslaafjes wel herdacht kunnen worden, en de tijd aan blanke kindslaafjes niet, is nu juist wat zo racistisch is aan jullie psychomane rabiate strijd. En wat NLers boos maakt.
Zoals jullie recht hebben op jullie identiteit, hebben anderen ook recht op hun identiteit. Als je je dan niet kan beseffen, ben je zelf een racist.
EVIL | 16-10-14 | 00:36
Ja Peter moet toch iets verzinnen om op TV te komen , dan maar tegen zwarte piet zijn , en zie aan hij is nog nooit zoveel op TV geweest.
De volgende keer verzint hij weer iets anders , bijvoorbeeld dat hij voor ISIS is dan komt die weer op TV.
Deze man kan geen dag zonder aandacht .
ik zei net de herhaling van dwdd..
dat oude lijk tanja jess en aandachtshoer p r de vries...
ze krijgen iets van weerwoord en laten meteen de tafeldame niet uitspreken..
en peter garandeerd dat binnen nu en 10 jaar zwarte piet niet meer bestaat..
ik zeg dat zelfde over hun smoelen op tv...
boycotten die meelopers!
ik ben nooit een racist geweest.maar ik begin zo langzaam aan wel steeds meer de schurft te krijgen aan bepaalde mensen.
En zwarte piet was al aan het veranderen door de jaren heen , hij werd namelijk steeds lichter .
Maar nu zal piet weer helemaal zwart worden door deze discussie.
De volgende discussie gaat over of God nu blank of zwart is .
Russells Teapot | 15-10-14 | 21:34
die malloot (Joram van Klaveren) zit de hele dag te kijken op GS of er nog topics zijn waarmee hij de media kan halen. Als je dat nu nog niet door hebt ben je net zo zwakzinnig.
Kamerleden dienen de ministers te controleren. Dat onderdeel van de functie-omschrijving heeft hij blijkbaar niet begrepen.
ho,ho,ho, werd de cameraman niet geslagen met een paraplu op de camera en de reporter belaagd, kom zeg ze laten zich nu van een ware kant zien, en goed dat ze die haatoma hebben laten uitspreken met haar schoolvoorbeeld de blanke racistische mens. Die mensen blijven maar klagen over voorouders. Ik heb er eentje gekend die zei omdat mijn voorvaderen slaven waren onder jullie blanke bewind trek ik nu een uitkering tsja.. En op het einde staat ze een WITTE man te knuffelen ow dat is natuurlijk iemand van de PVDVARA..
Allemaal de schud van die sloopwafelpieten.
Toch mooi dat hier zoveel sympathie is voor de totaal losgeslagen randdebiel en dat er gesproken wordt over een traditie van honderden jaren. Ik ben ook voor zwarte piet omdat ik daarmee ben opgegroeid, niet omdat ik een racist ben, maar ik ken niet anders. En ik heb het idee dat hier heel veel mensen reageren die ook niets anders kennen en zéker niets anders willen. Ik zie het liefst de piet niet anders en ik zie ook niet waarom een grote meerderheid moet zwichten voor een ontzettend kleine groep. Maar om dan iemand te slaan, uit te schelden, bedreigen of nog erger slaat nergens op. Gedraag je als een volwassen persoon en ga een discussie aan, ik weet het: het is niet altijd makkelijk, maar het is een betere oplossing dan het Neanderthaler gedoe wat er nu is. Oh ja, nog ff terugkomen op de honderden jaren... in 1859 werd voor het eerst een artikel gedrukt waarin hij Pieter wordt genoemd, en in 1895 was de naam Zwarte Piet al in zwang geraakt. Dus.. honderden jaren, nee. Misschien voelt het zo lang als de rest van je leven kut is.
die sukkele jongeman is een witte uitvoering van die zwakbegaafde halfgare zwakzinnige media malloot Quincy
Vraag me af wat StroopWafelPiet daarvan denkt... www.facebook.com/photo.php?fbid=72237...
Overigens.., die Van Klaveren... Ieder volk krijgt het Parlement wat het verdient? Wat een couvesekind is dat is dat zeg.
Je ziet dat de klappen die vallen eff in een hele andere context komen te staan nu na het kijken van het volle interview. Wij alle blanken zijn racisten klaar toch, punt gemaakt en nog steeds vrok over voorvaderen walgelijk. Wie is hier nu de racist en de andere donkere medemens die zwarte piet wel leuk vinden dat zijn verraders. Goed van powned dat ze het helemaal uitzenden en niet zoals de VARA zou doen door alleen de klap uit te zenden en daar weer een verhaaltje omheen verzinnen met alle zieligheid. De verslaggever is blank weg met ons cultuur. De waarheid komt nu boven..
@kicktherabbit | 15-10-14 | 20:21
Wat een zielige vertoning m'neer. Lezen wat er staat, niet wat u wil lezen. U ontwijkt het punt. Doe ik u even na.
.
Dus u vindt paal en perk stellen aan haatzaaiende, bedreigende teksten in een religieus boek dus Taliban-democratie (lijkt me letterlijk de omgekeerde wereld), maar paal en perk stellen aan een hele oude gezellige, vredelievende Nederlandse traditie voor kinderen model voor een democratische rechtstaat?
.
Naar, eng inconsequent mannetje...
Waarom zou het überhaupt een gevoelig onderwerp moeten zijn? Het gaat tenslotte om iets wat al honderden jaren probleemloos wordt gevierd door alle lagen van de bevolking en nu zou het opeens niet meer op de manier gevierd kunnen worden zoals we altijd gedaan hebben. Waarom? Waarom maakt men zich zo druk om iets waar we ons juist helemaal niet druk om HOEVEN te maken? Er vallen tenslotte geen doden of gewonden bij en geen dier wordt mishandeld.
Zwarte piet is voor een kind net zoiets is als voor ons een rode roos of witte sneeuw. De vraag waarom zwarte piet zwart is doet er eigenlijk helemaal niet toe, dat is nou eenmaal zo. Zwarte piet is in ieder geval niet zwart om mensen te kwetsen.
Waarom noemen ze hem een knecht? Je kunt er iets negatiefs achter zoeken, zoals slaaf, maar ook iets positiefs, zoals soldaat of ridder (sla er de van Dale maar op na).
Ik heb een bloedhekel aan discriminatie en aan vooroordelen, maar ik heb ook een hekel aan mensen die zichzelf en anderen een Calimero-complex aanpraten. Als men de illusie heeft dat er minder discriminatie zal zijn wanneer je zwarte piet gaat verbannen, moet ik ze helaas uit de droom helpen. Ik ben juist bang dat het door deze discussie alleen maar erger wordt. Veel mensen worden nu onjuist beticht van discriminatie en wordt menigeen tegen de schenen geschopt, doordat er een eeuwenoude traditie naar de klote geholpen wordt. Zo creëer je juist het wij en zij-gelul. Het slaat de plank dus volkomen mis.
Wat mij betreft hoort dit geen discussie te zijn maar iets wat op de cultuur erfgoedlijst van Unesco zou moeten staan, net zoals de Perzische variant Hajji Firuz dat al is (zoek maar op). In België hebben ze geen discussie over zwarte piet, omdat zwarte piet is wie hij is: Zwarte piet. Einde discussie.
Als we dat nou gewoon accepteren, kunnen we onze tijd en energie in veel belangrijkere zaken steken.
Ik zei toevallig vanmorgen nog tegen iemand dat die hele anti zwarte pieten club een hoop haat tussen nederlanders en zwarte piet haters opwekt met hun achterlijke gedram. Ziehier het resultaat. Zwarte piet moet blijven!
Werkt als een rode lap op een stier.
Ik heb deze jongen zelf meerdere malen gesproken. Zo heb ik m een keer verwijderd van een evenement waar hij onbevoegd aanwezig was (en ik werkzaam was) en heb ik m een aantal keer op straat gesproken, waarbij hij inderdaad bedelde met het verhaal dat hij recent dakloos geworden is. Hij is vaak aanwezig op plekken 'waar iets te beleven valt' zoals evenementen en manifestaties. Hij maakt absoluut een autistische en verwarde indruk of speelt dit heel goed. Er is een youtube filmpje waarin hij ineens naast Maxima staat, ik meen bij het Concertgebouw, voor een foto. Een jongen om in de gaten te houden....
-weggejorist en opgerot-
Nederland verdiend een kaas en stroopwafelpiet...
-weggejorist-
Volgens mij zijn alle pro-zwartepieters verstandelijk beperkt. Omgekeerd zijn niet alle pro-zwartepieters verstandelijk beperkt.
Dat is is toch geen slaan maar gewoon aaien, die gozer in kwestie lijkt wel een totale retard.
@Lazaro | 15-10-14 | 22:25
Ja, hij is blank!
Lazaro | 15-10-14 | 22:25
Ik zag het ook niet! Alle Nederlanders lijken op mekaar. Fawaka. Ofzo.
Hahahahaa. Wat een mongool.
Waarom heeft heel Nederland het EQ (ja EQ) van een mug? Je ziet toch al in zes tiende van een seconde dat die jongen zwakbegaaf is zowel geestelijk als lichamelijk? En overal wordt hij genoemd als een volwassene (wat hij wellicht niet eens is) die toerekeningsvatbaar is. Niemand noemt even dat hij zwakbegaafd is, ja uren later in een 'update'. Hoe (ik herhaal: hoe!) kan je dat nou niet zien? Bizar. Wat een land.
Eazy_E | 15-10-14 | 21:31
Heb je daar een link van, zie het art. nl. niet staan. Thanks.
En wat komt er nu uit voort?
Dat elke minderheid in Nederland nu weet dat als je maar lang genoeg doordramt, jankt, piept, schreeuwt en scheld; dat je altijd je zin krijgt.
Rémy Martin ® | 15-10-14 | 21:55
Dat weet ik toch niet. Ik ben geen neger. Gekwetst worden is geen keuze, dat overkomt je. De een kan daar beter tegen dan de ander en als dat gebeurd zoeken we doorgaans naar de beste oplossing. Tenminste, zo ben ik opgevoed. (Jezus wat klink ik opeens verstandig). Dat is lang niet altijd mogelijk maar in dit geval is de oplossing vrij simpel als iedereen een heel klein beetje water bij de wijn doet. Als we dat vorig jaar hadden gedaan dan hadden we nu geen stroopwafel pieten of weet ik veel wat voor flauwekul ze allemaal verzinnen. Dan hadden we nu Zwarte Pieten zonder kroeshaar en rode lippen die zwart zijn geworden door de schoorsteen, imo nog steeds dé oplossing die we nog niet zo heel lang geleden in de boekjes en op scholen al in gang hebben gezet. Dan hebben de negers ook geen goede argumenten meer want dan hebben wij definitief deze traditie veranderd van een traditie waar je bang moest zijn voor de zwarte knecht van Sinterklaas die je slaat met de roe of meeneemt naar Spanje in een traditie waar je beloond wordt als je braaf bent geweest door een hulpje van een of andere heilige die door de schoorsteen komt.
Maar nogmaals, voor het afschaffen van deze dure flauwekul heb ik een vele betere reden dan de slavernij.
Blank!
@kicktherabbit | 15-10-14 | 21:43
Zoals ik al zei: je gekwetst voelen is een keuze. Waarom je gekwetst voelen door een cadeautjes uitdelende zwartgeschminkte kindervriend?
tja ... ik voorspel dit al een tijdje in de zwarte piet discussies op o.a. Facebook , wat men doet ( de anti zwarte pieten beweging ) is het zaaien van haat .
zelf vinden ze dat helemaaaaal niet want het zou juist omgekeerd zijn racisme enzo blah blah ... Ik zeg wat quincy heeft gedaan is haatzaaien... zie hier het resultaat en geloof mij dit is nog maar het begin mark my words er komt nog veel meer geweld ....
we zijn gewoon 50 jaar terug in de tijd gegaan ... en dat allemaal omdat iemand een subsidie potje wilde plunderen voor eigen gewin....
tisnuechtop | 15-10-14 | 20:28
Coca Cola is de beste cola.
Russells Teapot | 15-10-14 | 21:30
Dat zeg ik, vrijheid van meningsuiting. Want al die journalisten, columnisten en invloedrijke personen die niets willen veranderen daar heb je zeker geen problemen mee? Of moeten die ook hun bek houden? Dat dacht ik al...
En een rechter bepaald niet zomaar iets, die toetst dit aan onze wetgeving en komt met argumenten.
Rémy Martin ® | 15-10-14 | 20:38
Welke trauma hebben wij overgehouden aan Jodenkoeken of blanke vla? Aan welk drama uit onze geschiedenis doet jou dit denken dat je daar aanstoot aan neemt? Je mag me proberen te overtuigen met goede argumenten, dat mag in dit land. Misschien overtuig je mij wel.
Wat een idioot. Hij slaat als een spastische mongool... oh wacht... Hier distantieer ik me zeer ver van, als blanke Nederlander zonder bril!
---- Zo, nedermoslims, zie je hoe makkelijk dat is, afstand nemen van malloten die geweld gebruiken?
-weggejorist-
Kan niet iemand die zgn doorgedraaide zwarte piet-fan natrekken. Ik vind dit zo'n idiote actie. Het speelt de zwarte piet-haters zo erg in de kaart,dat ik me kan voorstellen dat dit doorgestoken kaart is. Dit is namelijk gewoon te stom voor woorden ...
@--sql error-- | 15-10-14 | 21:06
"Kamervragen kosten 1600,- per vraag, dus die idioterie van hem kost ons 9600,- !!
wat een malloot."
Zeik niet man, wees liever blij dat er nog kamerleden zijn die doen waar ze voor betaald worden.
Als deze man de hele dag op zijn reet zat, nooit een inbreng had en lekker zijn zakken vulde met belastinggeld zou het voor jou waarschijnlijk ook niet goed zijn, of wel dan?
En nog maar een keer;
Kwinsie Gario, bedankt hoor knul!
Mijn voorspelling komt uit. Er zal iemand op een gegeven moment door alle treiterijen en oneigenlijke "argumenten" uit frustratie geweld gaan plegen. En voila... hier gaan we dan.
Heeft de anti-zwarten Pieten brigade het eindelijk voor elkaar. Daar waar geen conflict was heeft men er één geschapen en nu plukt men er de vruchten van.
Op at5 reacties bij het artikel van ooggetuigen.
De jongen schijnt zwaar gehandicapt te zijn.
En niet tegen verandering opgewassen zijn.
Op een uitje met zijn groep en begeleiders.
De antipiet vrouw zou eerst met haar paraplu te hebben geslagen.
Dus dit heeft niks met racisme en gestoorde prietfan te maken hebben.
Mocht die vrouw inderdaad geslagen hebben met haar paraplu is het eigen schuld.
@kicktherabbit | 15-10-14 | 20:01
"Doormiddel van vrijheid van meningsuiting en het laten toetsen door een rechter?"
Je begrijpt er weer eens helemaal niets van.
Met die kleine Nederlandhatende minderheid bedoel ik niet alleen de demonstranten op straat, maar ook (en eigenlijk vooral) de linkse politiek correcte gutmenschen die hun met belastinggeld betaalde posities in overheid, media en rechterlijke macht misbruiken om hun minderheidsmening op te leggen aan de rest van de maatschappij. Bij die mensen gaat het mis, niet mij dat handjevol schreeuwerds op straat.
@Gargamel2012 | 15-10-14 | 20:50
Inderdaad:) als je het vanaf de zijlijn bekijkt, is dit wel een van de grootste mindfucks sinds de Reformatie waar NL nu mee te maken heeft.
Een oud hollandsche 'wie niet horen wil, moet maar voelen'. ik zie de ironie.
Ik zou ook gefrustreerd raken door telkens maar uit te leggen dat er aan het sinterklaas feest niks maar dan ook niks mis is en dat het gewoon een feest is van kinderen en volwassenen. Het is geen feest dat we vieren om te herrinneren dat we ooit een slavenhandel hadden. Maar blijkbaar willen mensen dat niet begrijpen. Het is uiteindelijk een gevecht tegen de bierkaai. Je probeert deze mensen iets duidelijk te maken maar ze zijn te dom om het te begrijpen. Vervolgens heb je van die hippy socialisten die het voor ze gaan op zitten nemen opdat zij de minderheid zijn.
Ik kan me indenken (niet voorstellen) dat er mensen zijn die hun geduld verliezen en uit machteloosheid om zich heen gaan slaan.
Het gevoel wat ik hieraan overhoudt is dat ik het sinterklaas feest hierdoor totaal niet meer leuk vind.
Heeft iemand hem al verteld dat sinterklaas niet bestaat?
'Er wordt een groter probleem blootgelegd met deze discussie'
Inderdaad, het wordt pijnlijk duidelijk hoeveel huichelachtige BN'ers we hebben die op het moment dat een discussie belachelijk is het blijkbaar normaal vindt de aandacht compleet naar henzelf te trekken in plaats van gewoon aan te tonen dat die discussie belachelijk is.
Zet daad bij je woord en richt de aandacht dan op een wereldissue, of houd je snavel.
Liever dit dan elke keer beschaafd een discussie aangaan met mensen die toch nooit voor rede vatbaar zullen zijn. Het bevalt je hier niet? Klap op je neus en oprotten. Ga maar in amerika ofzo wonen waar ze wel heel dramatisch met je meevoelen over neger zijn.
Een vrouw slaan omdat ze kritiek heeft op je sprookjesfiguur. Wat een achterlijke cultuur. Tijd dat de Verenigde Staten daar eens wat vrijheid van meningsuiting en democratie gaat brengen.
kicktherabbit | 15-10-14 | 19:08
Ik denk dat je niet helemaal de cultuur van Amerika goed hebt begrepen. Traditie en waarden zijn daar enorm belangrijk. Hun vlag, hun grondwet, hun wapens, hun feestdagen, allemaal stuk voor stuk heilig voor vele. Je weet ook hun kijk op immigranten en nog steeds de grote problematiek met racisme. Het beeld van de conservatieven is dat de overheid een bemoeizucht is. Ze hebben zelfs mensen die trainen met wapens (hobby militia) voor het geval dat ze de overheid moeten vechten doordat ze te corrupt zijn. Maar ze hebben al ook meer vrijheden op sommige juridische gebieden. Die vrijheden geven ze niet op, zeker niet tegenover, wat zij zien als, immigranten.
Probeer jij maar eens als immigrant tegen een geboren en getogen Amerikaan te zeggen dat de feestdag van zijn kinderen moet veranderen. Dan leer je heel snel dat vrijheid van meningsuiting daar niet altijd betekend dat je alles zomaar kan zeggen zonder consequenties. Daar krijg je bij de verkeerde ook een paar klappen en de buurt weet dat jij tegen hun kinderfeest werkt. Anti-American.
Iets wat je niet zou willen, net zo dom als deze situatie dus. Behalve dat je hier een onhandig nerdje hebt in plaats van een stevige Amerikaan.
Maar zo'n vrijheid geeft een echte Amerikaan niet op. Zeker niet als de overheid het zegt. Dan gaan ze zeker hard protesteren en vieren ze het alsnog op hun eigen manier. Dat doen zowel links als rechts daar enorm goed. Gewoon de vrijheid nemen die je hebt.
Wat we kunnen leren van Amerikanen:
- Ze niet zouden luisteren naar de overheid in een kwestie zoals deze. Ze zouden het absurd vinden en benoemen dat ze niets beters met belastinggeld weten en afvragen of het belastinggeld daarom niet lager moet.
- Dat traditie belangrijk is en dat je dat toch echt zeker op je eigen manier gaat vieren. Daar kan iemand zich mee bemoeien maar dat is toch mooi je eigen vrijheid dus vier je het zo.
PS: Ik denk dat iedereen het antwoord wel weet of de VN op bezoek zou gaan bij de VS in een kwestie zoals deze.
Het principe waarom we het zouden doen blijft fout, door kapstokredenen. Dus gewoon -fucking- nee... wat vinden we ervan als we er totaal geen verplichtingen aan geven en kijken wat de burgerij dan doet.
'Daar sta ik dan van te kijken' sukkel...
De dame aan de overkant van peter snapt waarom we terecht niet juichen om aanpassingen. Omdat het fout gestart is willen we gewoon NIET dat het nu gaat gebeuren, dan wordt het veel later maar door een ander persoon aangezwengeld, als het echt zo belangrijk is.
Want zoals je zelf zegt lulletje R de vries, waar besteden we de aandacht nou aan. Waar richten jullie met jullie ding OPNIEUW de aandacht op? maar met jezelf in de spotlight.
De pot verwijt de ketel dat ie, JUIST, ZWART ZIET.
Weet niet wie er aan die weggejorist knoppen zit, maar vind dat als ik een argument geef dat ik mij als Kaaskop Nederlander { en vele met mij} uit over die negatieve VARA weg met ons cultuur ook niets meer mag zeggen hier vind ik zeer vervelend!!Of heeft de VARA geenstijl over genomen??
Volgens mij heeft deze jongen last van een psychische dan wel verstandelijke beperking, mijn clienten in de zorg rammen op dezelfde manier, als je er op bedacht bent makkelijk te hanteren maar onverwachts harder aankomen dan het lijkt. Maar treurig is het wel, geeft de zeurkousen weer wat koren op hun anti molen. Hoe dan ook ben ik het wel aardig kotsbeu om voor de derde keer op rij een kinderfeest te laten verknallen door dit geneuzel. Ik blijf vinden dat het te erg voor woorden is dat wij als Nederlanders voor racist worden uitgemaakt terwijl we alles en iedereen maar vriendelijk binnenhalen en alle vrijheid geven. Ik verwelkom de kaaskop piet, worden we allemaal gediscrimineerd en kan ik tenminste eens racist terug roepen naar die hersenloze klojo's.
Je ziet duidelijk dat het een beperkt iemand is, die mensen kunnen nou eenmaal niet tegen verandering.. daarmee wil ik niet zeggen dat je dan maar iemand mag slaan. Tevens vind ik wel dat dit hele zwarte/witte pieten gedoe onzin is.. het is een kinderfeest laat dat lekker doorgaan.
Joram van Klaveren is net zo zwakzinnig als hij daar kamervragen over stelt.
Kamervragen kosten 1600,- per vraag, dus die idioterie van hem kost ons 9600,- !!
wat een malloot.
Flores Dubois | 15-10-14 | 20:54
Blij dat ik u niet meer tegenkom. Gaf bij de AH elke week minstens 250 euro uit dus reken maar na slik) maar rij nu naar de Jumbo. En zag dat het bio-vlees ook al bij de Lidle lag :) Triest dat de enige invloed die ik nog kan uitoefenen die als consument is. Bij de HEMA kom ik al langer niet meer. Vroeger kocht ik geen appels uit Chili, nu kies ik de paprika's uit Israel.
Flores Dubois | 15-10-14 | 20:54
Krijg jij dan ook zoveel soepsidie dat je AH boodschappen kan betalen. Dus zeg maar de quincy soepsidie slurpers zijn weer lekker bij elkaar. En de rest van de nederlanders zijn dus tokkies. Hmmm en wie is er nu dan discriminerend. U toch. Die omdat iemand,zowat heel nederland voor zwarte piet is en dus volgens u een tokkie. Mischien is het wel andersom. Meestal zijn mensen die in de mindergeid zijn maar toch hun zin door drijven TOKKIES. Niet voor rede vatbaar. Denken dat alkes geoorloofd is ondanks een meerderheid die er anders over denkt.
-weggejorist-
De moeder, de aanstichtster van deze poppenkast, vond het heel erg dat haar dochter van 3 een donkere man (kennelijk geen neger) ooit aansprak met Zwarte Piet. Een kind van 3 jaar! Waar hebben we het over! Of had haar dochter toen al een aantoonbare hekel aan donkere mensen? Tja, in dat geval zou dat ik als ouder ook heel erg vinden.
Ik blijf het zeggen... fascinerend.
@Russells Teapot | 15-10-14 | 19:44
leuk argument van de stierenvechterij. Het stierenras Toro Bravo zal uitsterven als er geen matadors meer zullen zijn.
en natuurlijk de inductivistische kalkoen.
mashimo.wordpress.com/2013/03/12/bertr...
Dus als Zwarte Piet zal verdwijnen dan verdwijnt ook de stereotype neger die klaagt over racisme??? (ik denk het niet, net als de drammerige dierenliefhebber die niet ophoudt tot we allemaal vegetarisch zullen eten)
College VOOR de rechten VAN de mens.
Dat de Zwarte Pieten discussie zo uit de hand loopt heeft an sich met Zwarte Piet niet van doen lijkt me. Ik denk dat het de combinatie is van 2 zaken. De Nederlanders zijn het zo onderhand zat dat onze tradities en culturele verworvenheden stukje bij beetje worden afgebroken door zogenaamde slachtoffers. En de zogenaamde slachtoffers die bij alles om meer respect schreeuwen en vaak hun zin hebben gekregen komen tot de ontdekking dat er in Nederland ook nog ergens grenzen zijn aan wat getolereerd en geaccepteerd wordt. C'est ca!
@Barfman | 15-10-14 | 20:43
Net zo als ISIS een zionistisch complot is om de islam in een kwaad daglicht te stellen?
Ik keur dit op geen enkele manier goed, integendeel. Maar dit soort fratsen is wel precies wat je gaat krijgen door dat constante geëis, gestengel, gedram, de walgelijke wijze van discussiëren en 'positieve discriminatie' vanuit de linkse hoek. Nederland is het ZAT!
Hou op nou met me, dit is een zwakzinnige. In andere omstandigheden zou hij de grootste vriend van de anti-pieten zijn. Gaat nu serieus de politiek zich hiermee bemoeien? Het wordt steeds kolderieker.
Die zeurnegerin heeft hem natuurlijk tot het uiterste getergd.
Zo duidelijk in scène gezet,ff de pro pieten in een slecht daglicht zetten.
@ZKH EénOog | 15-10-14 | 19:44
Ik zat me dat ook af te vragen, quinsy heeft dit kunstproject zoals hij het noemt op gang gebracht om een maatschappelijk debat te starten, hij heeft daarmee ook de mogelijkheid gehad als bedenker om op een gegeven moment een einde te maken aan het project, missie geslaagd een statementje en daarmee was mogelijk de kous af geweest, maar Quinsy heeft bewust gekozen om het vuur steeds verder op te stoken, protestmarsen, rechtzaken, media opzoeken etc ook nadat er doodsbedreigingen over en weer gingen tussen voor en tegenstanders greep hij niet in, maar gaat door met het aanwakkeren van de inmiddels behoorlijk uit de hand lopende brand, en inderdaad! zoals we vandaag hebben gezien gaat een ziel met een iets lagere drempel over tot geweld, als dit niet door Quinsy zelf als bedenker een halt toegeroepen wordt en nadat wat er vandaag is gebeurt hij meer olie op het vuur gooit en doorgaat met dit uit de hand gelopen kunstproject, hij mogelijk als aanzetten tot haat en geweld aangerekend kan worden.
No Mames | 15-10-14 | 20:31
Tuurlijk dat heb je ook goed gezien. Het is hem puur om aandacht te doen om mensen naar zijn troep te laten kijken. Maar ja als de zwarte pieten discusie over is zal hij weer verder spitten en weer nieuwe aandacht zoeken net als die linksche gutmensch kerk. Geef die 1 vinger en ze pakken beide handen en al je tenen en als het kan ook nog je balken en je ellebogen. De echte cultuur moet er aan de quincy dario cultuur moet er in. Een zeer succes volle cultuur. Waar maar liefst 14 mensen op af kwamen waarvan 7 stage managers. De instelling die het organiseerde sprak van een succes. Helaas wel van soepsidie en dus van onze centen. Ik wil als nederlander helemaal niet betalen voor die afgekeurde zeur en zeik sukkel die zich rappert noemt en performer.
Sorry hoor, maar wat een mongool los het op met praten dan malloot.
Maar goed die discussie is ook fucking zinloos zwarte piet blijft gewoon en daarmee uit trieste mensen die hier tegen demonstreren.
Ik heb ook een donkere vriendin en die is volledig met mij eens en vindt dat ze niet zo moet zeiken.
@kicktherabbit | 15-10-14 | 20:07
Jodenkoeken, blanke vla..... als een neger zich gekwetst mag voelen door Zwarte Piet, wie ben jij dan om te bepalen dat een blanke zich niet gekwetst mag voelen door blanke vla? Beide in mijn ogen even belachelijk aangezien noch blanke vla noch Zwarte Piet racistisch bedoeld zijn. Je gekwetst voelen is een keuze. Ik daag een ieder uit mij te kwetsen, het zal je niet lukken. Sticks and stones.....
En nogmaals: het gaat er niet om dat men in Nederland het Sinterklaasfeest niet wil veranderen. Zoals je zelf al constateerde is dat met de zak naar Spanje en de roe reeds gebeurd. Het gaat om de manier waarop: schreeuwerig, drammerig, militant en met non-argumenten. En ja, het staat een ieder vrij zijn of haar gelijk af te dwingen bij de rechter. Vrienden zul je op die manier niet maken en de meest voor de hand liggende reactie is die je nu ziet: Nederlanders die hun hakken in het zand zetten en ééncellige graftokkies die zich het luidst uiten. Tel uit je winst.
Tolerantie is mooi, maar moet wel twee kanten op werken.
Lijkt me een zwakbegaafde jongen... daarom kan je dit incident ook niet echt serieus nemen.
Was dat nou een KaasKop Piet? (K.K.P)
20:31 Waar ik een zeg, bedoel ik het.... stop de tijd
Da doet tie toch nie zomaar! Deze knaap zal er vast een gegronde rede voor hebben!
Het is duidelijk dat deze jongen niet helemaal vol bij zijn verstand is, maar dat maakt de linkse zwarte pietenhaters natuurlijk niet uit. Die gaan dit melken als een pornoster op een gangbang.
@doskabouter | 15-10-14 | 20:22
Je laat je in ieder geval opleggen dat je het niet meer viert.
Jammer.
Sinterklaas was een onschuldig feest voor kleine kinderen en zwakbegaafden die nog heilig in Sint & Zwarte Piet geloven. Nu moeten we onze kinderen uitleggen wat discriminatie en slavernij is en zie hier..... de zwakbegaafden komen zelf in opstand!
doskabouter | 15-10-14 | 20:22
Nooit toegeven! Gewoon onze eigen tradities aanhouden. Niets ten nadele van kerstmis hoor, mooi feest.
Sinterklaas was een onschuldig feest voor kleine kinderen en zwakbegaafden die nog heilig in Sint & Zwarte Piet geloven. Nu moeten we onze kinderen uitleggen wat discriminatie en slavernij is en zie hier..... de zwakbegaafden komen zelf in opstand!
tweetybird | 15-10-14 | 20:29
Quincy verdiend hier geld aan.
En als dit over is, komt hij wel met iets nieuws.
En verdien model waar wij in dit land alle ruimte aan geven.
Als vent vrouwen meppen altijd -1.
Ook als een een zwarte zeikpiet is, hou je gewoon je poten thuis.
Dit soort agressie doet Zwarte Piet geen goed.
Vandaag al bij DWDD 4 tegen 1 over Zwarte Piet..... en raad es tot welk kamp die ene behoorde, die 1 zin mocht zeggen?
Morgen schuift Peterrrr natuurlijk weer aan om dit incident te bespreken, want ook hij is bedreigd, dus ervaringsdeskundige. Mevrouw zal er misschien ook bij zijn.
Kunnen ze zeggen: Zie je nou wel... het zijn allemaal racisten!
Hou van Zwarte Piet, maar ga je niet gedragen als een agressieve doorgesnoven malloot. Daar hopen de antipieten op.
Gewoon alleen maar witte Pieten laten meedoen, hebben ze weer wat te zeiken.
Dan is het weer discriminatie.
Dit gezeik is trouwens de schuld van de media, die zorgen dat het telkens in het nieuws is.
Zonder tv,krant en radio was er helemaal niets aan de hand geweest.
Die lui vinden het allemaal prachtig.
Bahhh.
Hmmm ik hoor hier maar constant surinamers voorbij komen. Maar ik denk dat dat onterecht is. Vele surinamers behoren tot de grote groep die het niet verandert wil hebben omdat zij het ook gewoon zo vieren. Ze zijn er als het ware mee opgegroeid omdat het ook gewoon nederlanders zijn met meest dezelfde opvoeding. Het is maar een kleine groep die dit veroorzaakt. Maar quincy vertegenwoordigd toch ech niet alle surinaamse mensen. Jullie geven die sukkel veel te veel eer. Geloof mij maar de meeste mensen van surinaamse afkomst zal het ook helemaal worst zijn of zwarte piet zwarte piet blijft. Ook voor hun is het gewoon een kinderfeest dat ook zij gewoon vieren.
@kicktherabbit
Kerstmis is zoooo Coca Cola
doskabouter | 15-10-14 | 20:22
Kerstmis is sowieso een mooier feest. Pepernoten of kalkoen, een papieren muts of versierde winkelstraten, een neger of een elfje, een schoen of een kerstboom. Als ik moest kiezen dan wist ik het ook wel. Beide vieren is al helemaal een duur grapje.
2020
Vijf jaar later, nadat kerstmis, alcohol, vrouwen op straat, homo's, muziek etc. verboden werd en NL in opstand kwam werd deze man gezien als de eerste verzetsheld van Nederland.
Alsof die pietenhaters niet zwakzinnig zijn.
Als ik even verder kijk zie ik over een paar jaar een geschikte PvdA-minister in die knul.
Laat even duidelijk zijn dat hij niet sloeg omdat ze zwart was he! Maar omdat ze tegen zijn held zwarte piet is. Best complex vindt u niet?
Ocharme, een licht verstandelijk gehandicapte die tot voorheen nog kon steunen op het geloof dat Sint en Piet echt bestaan zo affakkelen.Grrrrrrrr
De beste jongen handelde vanuit kinderlijke oergevoelens.
Zouden meer mensen moeten durven, was het een stuk rustiger op de nederlandse straten.
Wij hebben hier net besloten dat we kappen met het vieren van Sinterklaas.Hallo kerstman! Er is geen hol meer aan zo. Mijn zoontje wist overigens niet wat slavernij was. Dus waar hebben we het over.
Ik laat mij niet opleggen hoe ik Sinterklaas mag vieren. Ik hoop dat meer Nederlanders dat doen. Dan krijgen bedrijven als Hema en AH de deksel op hun neus.
Na viermaal het filmpje te bekijken kom ik maar niet van het gevoel af dat er vlak voor wij het mogen zien iets anders gebeurt, waarom gaat anders die reporter met de rug naar de mepper staan?
nu op radio 1 kinderen (aan accent te horen blank, zwart, bruin geel etc.) die niet meer geloven in zwarte piet en sinterklaas die ALLEMAAL!!!!!11!! TEGEN de introductie van veelkleurige pieten zijn.
Een paar zeurpieten en een medeplichtige media hebben het toch voor elkaar gekregen.
Een leuk en onschuldig kinderfeest is compleet verziekt.
Uit alle peilingen blijkt dat een grote meerderheid gewoon het Sinterklaas feest wil behouden.
Maar de bestuurlijke elite en media (en alles wat daarbij hoort) hebben anders besloten en willen hun anti-zwarte Piet mening door de strot van de meerderheid duwen.
Daarom blijven deze figuren het anti-Zwarte Piet vuurtje opstoken met behulp van de media.
Parel van het Zuiden | 15-10-14 | 20:17
Wie heeft het hier over Moslims? Is deze discussie nu ook al de schuld van Moslims ja? En ik maar denken dat Suriname e.o. zo Christelijk was. Maar fijn dat je even je Taliban-opvattingen over onze democratie met ons wil delen.
Nappa | 15-10-14 | 20:09
Ja joh . Nou fijn voor jouw. Hmmm ik ben bang dat het eind daarmee zoek is want kerst zal wel de volgende traditie worden die in opspraak zal komen. Want als sinterklaas af is heeft quincy geen aandacht meer en moet hij weer wat nieuws verzinnen. Maar we zullen eens kijken als we het kwaku festival gaan aanvallen of wat andere feesten waar wij dan weer niet welkom zijn als blanke nederlander. Hahaha zal weinig over blijven. Persoonlijk vindt ik het slachtfeest veel waggelijker. Geiten en schapen die op balkonnen de keel wordt afgesneden. En zo zijn er nog wel wat meer feesten waar wij dan weer niks mee hebben.ik zeg altijd maar zo wie de bal kaatst kan hem ook terug verwachten toch. Denk zelf dat de meeste nederlanders het in hun achterhoofd het toch niet in dank afnemen. Maar dat zullen we wel gaan merken denk ik. Maar zelf vermoed ik dat als het doorgezet wordt langzaam aan de tolerantie grens van de nederlanders afneemt. En het meer rassisme en discriminatie zal veroorzaken. Maar ja dat is waar het de linksche gutmensch om te doen is. Heers en verdeel en haat creeeren.
-weggejorist-
Bewijs geleverd, Koewinsie is een haatzaaier.
Vermoede bevestigd is niet helemaal tof in de bovenkamer.
Het lijkt nep.
Rémy Martin ® | 15-10-14 | 19:49
"Je breekt helemaal niks af als je een zwarte knecht verandert in een andere knecht. Het verhaal en het concept is nog steeds hetzelfde."
Hoezo? Heeft Zwarte Piet opeens niets meer met slavernij te maken wanneer we hem een ander kleurtje geven?
Het punt is helemaal niet Zwarte Piet, maar het toegeven aan een hele kleine, schreeuwende minderheid. Moeten wij niet willen in een democratie.
---
Huh? Maar het heeft toch helemaal niet met de slavernij te maken? Als je Zwarte Piet wil veranderen van een negerknecht naar een acrobatieke schoorsteenklimmer dan vind ik dat prima, maar dat verhaal houdt geen stand als je je nog steeds als neger gaat verkleden.
En juist in een democratie is er plek voor iedereen en voor ieders mening. Vrouwen waren ooit ook een minderheid, homo's ook. Want het trouwen van twee mannen of vrouwen paste niet in onze cultuur en in onze traditie. Als morgen de meerderheid het stemrecht voor vrouwen of het homohuwelijk af wil schaffen verzet ik mij daar ook tegen want ook de minderheid heeft een geldige stem in dit land en ook naar de minderheid luisteren wij serieus. Het gaat nog altijd om de argumenten en het rekening houden met elkaar.
Van mij mag dat hele feest weg, maar dat heeft niets met Zwarte Piet of racisme te maken. Ik vind het vooral erg kneuterig, duur en niet eerlijk voor armere gezinnen die ieder jaar hun kinderen weer teleur moeten stellen en niet uit kunnen leggen waarom de sint voor hun geen nieuwe spelcomputer over heeft.
^foutje!
Kijk dit is precies wat Petertje de Vries wilt zien. En zijn mee lopers ook!
.
Eikeltje zit hopelijk op dit moment achter slot en grendel in een kliniek.
@kicktherabbit | 15-10-14 | 20:07
En als de meeste Moslims zo geweldloos zijn dan is het geen enkel probleem om alle gewelds- en haatpassages uit de Koran te schrappen. Niemand doet er immers iets mee.
.
Collectieve reactie goedmens (incl. U) en Moslims: NEEEEEEEE!1!!!! Rascisme, Discriminatie, fascisme!!!1!!!1
.
En dan hebben we het dus over teksten vol haatzaaien, activerende oproepen tot het doden van andersdenkenden, verkettering, belediging.
.
Oftewel. Poten af van ons kinderfeest. Het eenrichtingsverkeer is klaar. Dit is Nederland, een klein land op de grote wereldbol. Bevalt het niet? Meer dan genoeg ruimte elders.
Nappa | 15-10-14 | 20:09
Weinig kans, game on.
Kijk dit is precies wat Petertje de Vries wilt zien. En zijn mee lopers ook!
.
Eikeltje zit hopelijk op dit moment achter slot en grendel in een kliniek.
Toch stiekum ze zelf ook wel een pepernoot taart in het gezicht had willen slaan. Liefst niet erg vers
-weggejorist-
@nappa t is juist andersom sinterklaas word juist heel uitbundig gevierd dit jaar,voor veel mensen als een statement.
Wij gaan t dit jaar ook weer uitgebreid vieren met pakjes ingepakt met papier waar zwarte piet ook op staat afgedrukt en als extra statement ook nog eens met negerzoenen!
Die gast heeft ze duidelijk niet allemaal op een rijtje. Moeten we dan ook niet serieus nemen. Wel zijn begeleiders aanpreken die weten hoe hij in elkaar zit!
Lees de onderstaande commentaren op het originele Youtube filmpje. Hier wordt ik dus nog misselijker van....
www.youtube.com/watch?v=ejy9Uy5E2WI
Hij heeft pech, hij heeft de verkeerde huidskleur, hij gaat wel echt straf krijgen.
@ Chiant | 15-10-14 | 19:47
"een groeiend aantal witte Nederlanders gaat de pest krijgen aan niet-witte Nederlanders"
Daar geloof ik geen biet van en dat merk ik ook niet in mijn omgeving.
In mijn omgeving merk ik een toenemende polarisatie/vijandigheid tussen bevolkingsgroepen. O.a. tussen hen die de slachtofferrol vervullen (in dit geval een aantal van onze zwarte medemensen) en zij die deze houding verachten (medemensen met rechts-extremistische gedachten).
Die man laat een ernstig gewetste indruk achter. Dat maakt ons moreel verplicht het verbieden van Zwarte Piet te verbieden.
Wat een debiel.
Maar ook dat maakt Zwarte Piet niet racistisch en / of uiting van slavernij
Noem me naief alleen het kwartje met betrekking tot de linkse publieke omroep (lees Vara, nps) begint inmiddels toch wel stevig te vallen. Sander Dekker mag den duimschroeven nog wel wat verder aandraaien!
Wat een mafklapper in alle opzichten.
-weggejorist-
Ik denk trouwens dat t bij de intocht van sint en piet in Gouda heel veel zwarte pieten hun statement komen maken.
-weggejorist-
Rémy Martin ® | 15-10-14 | 19:49
Ow en ik vind tot nu toe hun argumenten sterker dan die 'En de jodenkoeken dan!?!?!" of nog beter "Jij bent helemaal niet beledigd!"-argumenten van de zogenaamde hoeders van de Nederlandse cultuur. Of dat we zogenaamd door Zwarte Piet minder stereotype te maken onze cultuur te grabbel gooien aan zwarte mensen. Stel je voor zeg! Dat die zwarte mensen hier ook al minstens 3 generaties leven vergeten we voor het gemak maar even.
Die discussie was er in de jaren 90 overigens al, maar het is pas sinds vorig jaar dat meer mensen het hardop durven te zeggen. Het op het eerste oog onschuldig uitmaken van een zwart jongetje voor zwarte Piet of het zingen van "ook al ben ik zwart als roet ik meen het toch goed"... ik dacht er vroeger nooit zo bij na maar ik snap sinds 2 jaar die gevoelens wel. Maar dan zal ik wel een gutmensch zijn als ik daar begrip voor kan opbrengen, of nog beter een NSB'er.
Nogmaals, ik snap niet wat we verliezen als we de stereotypering die we vroeger (net als het slaan en bang maken van kinderen) nog okay vonden licht aanpassen naar de 21ste eeuw. Het feest lijdt er totaal niet onder als de krullen en de lippenstift weggaan en Zwarte Piet voortaan uit de schoorsteen komt ipv dat het een negerknecht is. Die poging hebben we eerder ook al eens gedaan, we zijn toen alleen vergeten om de negerlooks bij de knecht weg te halen. Dat kan nu alsnog. Zwarte Piet is niet alleen een feest voor verwende blanke yuppen kindjes, maar voor iedereen. Oftewel... haal die stereotypering weg en geef allemaal niet zo belachelijk veel geld uit aan cadeaus waardoor kinderen uit arme gezinnen aan papa en mama vragen waarom zij geen LEGO trein hebben gekregen maar een tweedehands knuffel. Dan is dit kapitalistische commerciële feestje weer leuk voor iedereen.
Verder snap ik de agressie al helemaal niet. Ze kunnen onze pensioenen afpakken, de BTW verhogen en de zorgpremie verhogen, maar o wee als ze aan onze huisneger komen, dan zijn de rapen gaar. We hebben het veel te goed...
De gewone man is het zat dat links nederland (vara en nps, pvda) ons dingen gaan opdringen of willen dat wij ons cultuur gaan veranderen. Geweld is nooit goed, maar waarom de gehele tijd over zwarte piet hebben op onze linkse staats media, terwijl maar 1 procent tegen zwarte piet is?
Het is wachten op de eerste dode.
-weggejorist-
Het kan ook altijd nog zo zijn dat hij dat voor zijn partij doet ,dus in opdracht van de PvdA want het komt wel erg gelegen voor die linkse club.
Dit is dezelfde 'verwarde persoon' die vorig jaar tijdens de intocht op de Dam is verwijderd door de politie na een soortgelijke actie: www.at5.nl/artikelen/115730/piet-demon... Hij is er het afgelopen jaar dus niet helderder op geworden door alle bezuinigingen op de zorg.
@ Feynman / 19:10
Het lijkt me meer retro duistere Middeleeuwen
Ik pleit ervoor dat alle zwarte piet volgelingen een anti-geweld verklaring moeten afleggen. En tevens alle geweldadige passages moeten uit het Grote Boek van Sinterrklaas geschrt worden.
Dit loopt de spuigaten uit zo.
"..die genoemde meerderheid zo racistisch is als .."
Dit moet natuurlijk "minderheid" zijn.
Flauwe kop, dit is geen doorgeslagen Zwarte Piet fan. Pijnlijk genoeg allemaal, nodeloos kwetsen is OK maar een flippende jongen die de gebeurtenissen moeilijk kan bijbenen in het zonnetje zetten, is goedkoop.
ikkepraat | 15-10-14 | 19:56
En dat geeft dus maar des te meer aan wat een minderheid en sneu uitgerangeerde bnn-ers veroorzaken. Dat die mensen niet inzien hoe misselijk ze bezig zijn over de rug van kinderen. Een kinderfeest maken tot een politiek steekspel.daarmee haat veroorzakende en rassisme en discriminatie promoten. En dat over de rug van kinderen die er wat dat betreft geen enkele weet van hebben. En op die leeftijd al helemaal niks van rassisme of discriminatie weten. Nee die quincy en kornuiten zijn echte misselijke oelewappers. Dat zijn nou juist de mensen die geen enkel gevoel voor kinderen hebben. Dat zijn mensen die koste wat het kost de meerderheid hun standpunt wil opdringen. En waarvoor enkel aandacht.
Hmm, het is tamelijk malloot om het te zeggen op basis van een filmpje, maar die gozer lijkt inderdaad niet helemaal tof.
Die is mentaal gehandicapt en ontsnapt aan de begeleiding...
Kun je niet lezen? De reden waarom mensen boos worden is vanwege de manier waarop kleine Nederlandhatende racistische minderheden anderen proberen te dwingen zich aan te passen.
Rémy Martin ® | 15-10-14 | 19:49
Doormiddel van vrijheid van meningsuiting en het laten toetsen door een rechter? Schandaaaaaalig inderdaad, hoe durven ze! Die minderheden toch. Hebben ze niet door dat dit tegenwoordig allemaal per dreigmail en Facebook-flames gaat?
Mat een mongool! Geweld om dit onderwerp?????
Los hiervan zit ik naar DWDD te kijken, weer een NPO offensief tegen Zwarte Piet...waarom?
De meerderheid wil Piet graag zwart houden! Waarom mag dat niet in een democratisch land? Dit is toch de meerderheid tegen de minderheid? Zo werkt democratie toch? Waar halen een Gario, de NPO, al die BN-ers en een klein clubje gefrustreerde donkergetinte medemensen het recht vandaan hun dwingelandij op te leggen aan de meerderheid en die weg te zetten als racisten? Dat terwijl een deel van die genoemde meerderheid zo racistisch is als de pest, alleen niet blank!? Worden we geregeerd door Den Haag of door de NPO/minderheden?
In zeven tellen slaat de brilmans toch maar mooi een dame tegen de vlakte. Lijkt Servie tegen Albanie wel.
Misschien straks, maar je ziet niet de aanleiding je weet niet wat die bitch allemaal van te voren uitkraamde, als dat pijn deed kan ik me dat lint wel voorstellen dat je daar doorheen gaat. Maar dat hele ZW.P. gedoe heeft een grote kloof gebracht tussen zwart en wit, een kloof die er niet was . Hoelang zal het durren voordat die kloof weer gedicht is. Lang denk ik. Bedankt QuincyKLaas en je pieten.
Dit is de eerste van nog meer incidenten. Maar zoals Hans Teeuwen al zei, de grens ligt bij geweld. We leven hier niet in de rimboe he.
-weggejorist-
Duidelijk weer bewezen, (s)links haalt het bloed onder je nagels vandaan.
Moet de zwarte piet in dit filmpje niet geel zijn dan?
In de zak naar Spanje met die onverlaat
en ergens in de Pyreneeën in een ravijn mieteren
Die jongen is verstandelijk gehandicapt dat straalt ervanaf.
Dit is nou wat je ervan krijgt niet alleen kleine kinderen kunnen ervan flippen maar verstandelijk beperkten dus ook.
Best sneu toch?
Het is trouwens als kind helemaal niet handig om te zeggen dat de Sint niet bestaat. Geveinsde Sint-gelovigheid komt namelijk de kwaliteit en de kwantiteit der kadootjes in hoge mate ten goede.
Het misselijke is juist dat al die anti-Zwarte Pieters, met hun zeurmanie en misplaatst slachtofferisme, een feest verpesten waar kinderen en debieltjes (zoals deze jongen) helemaal in op gaan. Dan kunnen de emoties hoog oplopen. Ik heb destijds ook heel wat klappen uitgedeeld aan kinderen die het waagden om te zeggen dat "Sinterklaas niet bestaat".
Fysiek geweld is volkomen uit den boze. Dat geldt ook voor blanke bontkraagjes die, hoe sneu, mee willen lopen in de meute der zwakbegaafde straatterroristjes met spraakgebrek.
Hup paps en mams, leer je jong zijn poten thuis te houden.
Laat het verdedigen van onze Zwarte Piet-traditie over aan mensen met gezond verstand, die op beschaafde manier, zonder geweld, meer kunnen bereiken dan een puber met losse handjes. Tenslotte hebben wij het tijdperk van knots en stenen bijl al lang achter ons gelaten. En Zwarte Piet moet blijven, die is gewoon leuk en lief.
Ik zou zeggen dat doet hij normaal nooit.
Maar ja waar maken we ons hier zorgen over. Je moet het afdoen net als de linksche gutmensch kerk en de pvda. Niks aan het handje ,doorlopen maar ,incidentje meer niet.poep plas pies.
-weggejorist en opgerot-
Hup, in de zak en afvoeren naar Spanje. Is hij nou helemaal gek geworden!
Jongen is duidelijk zwakzinnig.
Heinzz | 15-10-14 | 19:46
Miko je moet het allemaal niet zo serieus nemen. Wat deed je daar dan ook.
@kicktherabbit | 15-10-14 | 19:24
"Je breekt helemaal niks af als je een zwarte knecht verandert in een andere knecht. Het verhaal en het concept is nog steeds hetzelfde."
Hoezo? Heeft Zwarte Piet opeens niets meer met slavernij te maken wanneer we hem een ander kleurtje geven?
Het punt is helemaal niet Zwarte Piet, maar het toegeven aan een hele kleine, schreeuwende minderheid. Moeten wij niet willen in een democratie. Misschien is er over 20 jaar wel een democratische meerderheid voor het veranderen van Zwarte Piet en veranderen we zijn kleurtje in 2034. Nu is die meerderheid er niet, bij lange na niet, dus laten we hem beter zoals hij is.
Verder: iemand die zich gediscrimineerd dan wel racistisch bejegend voelt heeft niet automatisch gelijk, ook al vindt jij kennelijk van wel.
En laat het buitenland lekker lachen. Welke landen bedoel je precies eigenlijk? In België is men bijvoorbeeld zeer pro-Piet en ook op de Antillen en in Suriname zijn de Pieten gewoon zwart. Daar ziet men kennelijk geen racisme. Of bedoel jij de landen waar men het Sinterklaasfeest niet viert en er dus niets van begrijpt?
@bloeddoordenamstel | 15-10-14 | 19:40
"een groeiend aantal witte Nederlanders gaat de pest krijgen aan niet-witte Nederlanders"
Daar geloof ik geen biet van en dat merk ik ook niet in mijn omgeving. Ik merk wel dat steeds meer mensen (ongeacht welke huidskleur) een steeds grotere hekel beginnen te krijgen aan drammers met te veel gesubsidieerde vrije tijd die er een klaarblijkelijk genoegen in scheppen om de lol van een ander grondig te verzieken. Na de Zwarte Pietendiscussie kunnen we ons weer opmaken voor de obligate vuurwerkdiscussie.
Het probleem met dit soort lieden is dat zij te veel gesubsidieerde vrije tijd hebben om langs legale wegen een hoop geluid en ophef te produceren, waardoor zij ieder jaar een beetje terreinwinst boeken. En dus succesvol zijn, want tijd is aan hun zijde.
Vanzelfsprekend, niets dan afkeuring voor dit handelen. Ik ben echter bang dat er over en weer nog wel meer incidenten gaan plaatsvinden. Ik merk aan veel autochtone Nederlanders dat dit een beetje de laatste multiculti-druppel is, een scheut benzine op de veenbrand. Van de naslavernijse slavernijslachtoffers wisten we al hoe ze in de wedstrijd zaten. Begin dit jaar lagen de t-shirts met oorlogsteksten al klaar.
.
Zou de Slag om Nederland dan toch door Zwarte Piet beginnen? Zou ik jammer vinden. Er zijn zoveel belangrijker redenen om ons land van politiek en uitvreters terug te pakken.
Maar op het einde van het filmpje kwam zwarte pietin in beeld hollen, met krulletjes haar.
Bitch slap.
Ik snap het nog steeds niet. Ja, 400 jaar geleden hebben 'we' negers uit Afrika gekocht en vervolgens doorverkocht aan Surinaamse plantage-eigenaren. Vervolgens komen ze vrijwillig naar Nederland om van onze uitkeringen te leven en dan hebben ze het gore lef om te bepalen hoe wij moeten leven? Suriname hebben we al aan 'jullie' gegeven, dat het een apenland is geworden is jullie eigen schuld.
Jongen is duidelijk zwakzinnig.
@kicktherabbit | 15-10-14 | 19:24
"Je breekt helemaal niks af als je een zwarte knecht verandert in een andere knecht."
Kun je niet lezen? De reden waarom mensen boos worden is vanwege de manier waarop kleine Nederlandhatende racistische minderheden anderen proberen te dwingen zich aan te passen, enkel en alleen vanwege hun persoonlijke intolerante overgevoeligheden. Deze mensen hebben blijkbaar niet alleen het recht om in hun eigen huis geen zwarte pieten te zien, nee, op straat dient ook iedereen zich aan deze haatzaaiers aan te passen.
Verder wat hier staat: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/...
Waarom kunnen al die argumenten niet door die betonnen plaat voor je kop heen dringen, en blijf jij maar denken dat het alleen maar om die kleine pietluttige wijziging gaat?
"We nemen dit allemaal veel te serieus en we gaan hier over 20 jaar nog hééééél hard om lachen."
Linkse mensen en prognoses voor de toekomst. Meestal gaan die twee niet zo goed samen.
"Net als dat het buitenland ons al keihard hierom uitlacht, en terecht. "
En het gebruikelijke D66-argument: "oh nee, het buitenland vindt ons raar! Snel, laten we alles wat we hebben wat het buitenland mogelijk raar zou kunnern vinden de deur uit smijten, misschien vinden ze ons dan weer wel cool, en horen we er weer bij!"
Mijn antwoord daarop is: "als "het buitenland" ons Sinterklaasfeest raar vindt, kunnen ze gewoon de tiefus krijgen. Ik vind stierenvechten raar, maar zij houden ook geen rekening met mijn mening. Door wel rekening te houden met hun meningen, plaatsen we ons alleen maar in een onderdanige, inferieure positie, en er is niets dat zoveel verachting opwekt bij het buitenland dan dat.
1. In meerdere "buitenlanden" worden vergelijkbare feesten gevierd, en daar lachen ze ons alleen maar uit omdat er hier idioten als jij rondlopen die zo weinig ballen hebben dat ze bereid zijn hun eigen nationale tradities overboord te smijten vanwege een stel intolerante immigranten die hen openlijk haten.
2. Het "buitenland" dat ons uitlacht omdat ze ons racistisch vindt, is beperkt tot een klein clubje politiek correcte gutmenschen bij organisaties als de EU. D66-types denken uiteraard dat het buitenland niet groter is dan die paar elitaire vertegenwoordigers ervan, maar niets is minder waar. Ik kan je verzekeren dat het de gemiddelde Italiaan echt geen reet kan schelen hoe wij ons Sinterklaasfeest vieren.
3. Het buitenland lacht ons voornamelijk uit omdat we geneigd zijn ons te gedragen als het braafste jongetje van de klas, en om onze rubberen ruggengraten. Zoals in de EU, waar iedereen zijn eigen belang verdedigt, behalve Nederland, dat als enige lidstaat dom en idealistisch genoeg is om nog vertrouwen te hebben in de goede wil van de andere lidstaten, en braaf de corruptie van de rest van de Unie bekostigt.
Door hier een streep te trekken, en te zeggen: "wij doen met onze tradities wat we zelf willen" kunnen we eindelijk weer wat respect terugwinnen. Denk aan het vergelijkbare feest in Iran. Daar zullen ze nooit en te nimmer hun oren laten hangen naar de politiek correcte meningen van een stel wereldvreemde buitenstaanders. Het gevolg is dat hun feest werelderfgoed is, en ons feest binnen de VN wordt onderzocht op racisme.
Snowy2000 | 15-10-14 | 19:41
En als hij niet hoeft op te treden zit hij onder honderden verschillen nicks te trollen bij Pownews over laagopgeleide PVV-tokkies.
Wat ik me dan weer wel afvraag: sinds dit een absoluut direct gevolg is van de hetze die Gario gesticht heeft, valt Gario nu aan te klagen voor het aanzetten tot haat?
En bedankt, lul!! Hierdoor hebben ze nog meer reden om te gaan zeiken.
Die gast heeft een paar steken los.
Ik mag aannemen dat die gast vast zit.
Maar ja, Nederland kennende.
Het gaat helemaal niet om zwarte piet. Het gaat om de vernietiging van de Nederlandse identiteit. Gedirigeerde culturele genocide. Allemaal om een onsamenhangende willige EU-populatie te kweken. In dat licht bezien is de reactie van deze man niet buitenproportioneel.
Hij werd al gemist, bij de Jostiband.
Speciaal voor de klagende moeder: zullen we in het vervolg iedereen met een getinte huidskleur Zwarte Piet noemen, te beginnen met Opsporing Verzocht? En dan nu een zaak in Tilburg waar een pizzabezorger werd overvallen door twee Zwarte Pieten op een scooter. Zoiets...
Ja, daar kon je op wachten. Koren op de molen van die antipietenklojo's. Maar wel duidelijk: een groeiend aantal witte Nederlanders gaat de pest krijgen aan niet-witte Nederlanders. U wordt bedankt flapdrol Quinsy en aanhang.
-weggejorist-
Een serieuze vraag: Is deze jongen wel goed in orde?
@eerstneukendanpraten | 15-10-14 | 19:34
En als de schoensmeer op is, hebben we nog altijd de zwartgeblakerde kurk ♪van een of and're fles♪.
helemaal wappie
Powned op zijn best, eerst flink het vuurtje opstoken, levert altijd mooie beelden op.
Howlyyy sheeet.. Wat een idioot. Da's nou net wat we nodig hebben.
Gezien de motoriek van deze meneer vraag ik mij wel iets af... Verder; Nationalisme gaat nog eens groot worden, en dat ook erg nodig na al die jaren.
het is een iets te kort fragment om het goed te zien maar hij ziet er wat gehandicapt uit (ook qua motoriek)
@kicktherabbit | 15-10-14 | 19:24
Nee, jij snapt zijn punt niet.
Als ze (sint, pieten, kinder tv programma's) op een leuke ludieke manier over een langer tijdspanne andere vormen van piet stilzwijgend er doorheen hadden gejast (jaarlijks in een bepaald thema 1 ander soort pietje erbij) had de meerderheid zich er niet aan gestoord, en had de hele nieuwe generatie kinderen niet beter geweten.
Maar het is nu de immer parasitaire ruifrovende kudtkliek die middels politiek en rechtspraak, facetten die totaal niet bij een kinderfeest horen, koste wat het kost een wijziging door de strot van de hen onderhoudende resterende bevolking willen drukken. Na jarenlang op dezelfde wijze (misplaatste slachtofferrollenspellen en politieke (mis)argumentaties) al genoeg andere Hollandse waarden te hebben zien wegsmelten voor de niet integrerende en/of niet bijdragende ruifvreters, is dit een keer de druppel voor velen.
Niettemin heb je gewoon je klauwen thuis te houden. Dat dan weer wel.
En #QuinsyGario vermaak je je nog een beetje? ook vandaag weer een podium op de publieke omroep en niet te vergeten de social media, morgen volgen de papieren versies van jouw uit de hand gelopen gebbetje. doodsbedreigingen over en weer, fysiek geweld, rechtzaken, een land in verdeeldheid door jouw persoonlijk aangewakkerd en opgeroepen, dit kunstprojectje van je is kwaadaardig en berust op verzinselen ontsproten uit jouw narcistische brein.
Bedenk wel het is een kunstproject, Je hebt zoals Mathijs van Nieuwkerk formuleerde op een knopje gedrukt wachtend op reactie, en iedereen op 2% ik weet nieters na is er ingetrapt en maakt nu onderdeel uit van jouw kunstig hersenspinsel, door twee historisch gezien totaal verschillende zaken met elkaar in verband gebracht te hebben, Vrijwel de gehele Nederlandse bevolking, lokale en landelijke politiek. grote winkelketens, en vooral de media doen aan deze klucht mee, en maken zo gewild of ongewild onderdeel uit van jouw kunstproject, Demonstraties, rechtzaken, rascisme roepers en erger, het niet doen van aangifte van jouw kant betrekking hebbend op oproepen van geweld naar je persoon is zeer doordacht, immers uitlatingen op social media positief alswel negatief maken onderdeel uit van deze door jouw geregisseerde tweespalt in de samenleving, deze aan jouw gerichte gewelds-bedreigingen worden gretig verspreid door de social en papieren media, het wordt getoond op de publieke omroep waar jij een platform krijgt en het middelpunt van belangstelling vormt, steeds maar weer, je zou wel gek zijn om deze negatieve uitlatingen te bestrijden,namelijk ook de expliciet negatieve uitlatingen maken onderdeel uit van jouw kunstprojectje, wel eens op gelet wat de reactie van Quinsy is als voor en tegenstanders elkaar verbaal te lijf gaan tijdens een debat? hij zit erbij en kijkt toe met een besmuikte grijns van voldoening, kunstproject geslaagd!! en ik moet toegeven, doe het je maar eens na, een land op de kop zetten en de wereldpers halen met een ziek maatschappelijk experimentje.
Jammer dat je geen lijn trekt dat het zo wel genoeg geweest is, je kunstproject is geslaagd, klop jezelf op de borst, drijf het niet langer op de spits totdat er echt gewonden en slachtoffers gaan vallen. and let it be, het is mooi geweest zo!!
@Russells Teapot | 15-10-14 | 19:11
Meningen of gedragingen van kleine minderheden al drogredenerend ombuigen tot zogenaamd algemeen geldende opvattingen is het handelsmerk van Gutmenschen. Of het nu gaat om idioten die aanstoot nemen aan Zwarte Piet, of dat het nu gaat om idioten die aanstoot nemen aan idioten die aanstoot nemen aan Zwarte Piet. Volgens de Keurige Mensen dan hè.
Maar in dit geval is het helaas wel 1-0 in het voordeel van de Beroepsgekwetsten, want je argument in een debat kracht bijzetten met fysiek geweld is altijd -1.
Nederland is ziek geworden, van zijn eigen mensen.
Het is natuurlijk een achterlijke actie maar uiteindelijk mag Quincy Gario zich dit aanrekenen. Hij is het die door zijn belerende toon bevolkingsgroepen uiteen drijft.
"een zitting over het wel of niet verbieden van Zwarte Piet op een school ..."
Welke idioot spant dit nu aan, je haalt gewoon je kind van die school als je dat niet wilt, thuisonderwijs mag nog steeds.
Zwarte Piet gaat vanzelf een protestlied schrijven als hij jaar na jaar als boeman weggezet wordt;
www.youtube.com/watch?v=Knw_rUP64wM
Kan GeenStijl alsjeblieft iets aan Tanja jess doen... Er zijn grenzen.
Sukkel
-weggejorist-
-weggejorist en opgerot-
-weggejorist-
Jackanders | 15-10-14 | 19:25
Heel goed van je, niet wegdoen die schoensmeer.
Waarom is die dikke Kerstman eigenlijk blank ?
Mogen zwarte mensen niks weggeven ?
Altijd zijn ze blank !
Janknegers. Ik zou een probleem hebben met gario als neger, door zijn optreden met zn marginale clubje lange tenen is het alsof de bruin/zwarte mens vertegenwoordigd moet worden door held hem.
Veel Surinamers hebben moeite met zwarte piet die geen vlieg kwaad doet, maar een een president die zijn eigen ras uitmoorden en vol in de coke handel zit hoor je ze nooit over. Zouden ze boos zijn op zwarte piet omdat het een zwarte is die niet crimineel is of strafblad heeft? #raarvolk
Sinterklazin: ok mooi
Maar welke GeenStijl reaguurder is het?
Abu al Uitkering | 15-10-14 | 19:27
baby rasta
Dit is precies wat quinsy en zijn aanhang wil. In de jaren 90 was er ooit agressie rondom sinterklaas? Quinsy zorgt ervoor dat racisme juist ongelofelijk is toegenomen. Hij is degene die van iets onschuldigs een Hun en Ons spel heeft gemaakt. Met al die klote bn'ers erbij. Vertel alle Nederlanders maar dat ze racisten zijn en 'het' niet snappen. Wij zouden niet snappen dat dit de donker gekleurde mensen pijn doet en dat ze terug denken aan het slavernij verleden. Hou toch op! Slavernij is al meer dan honderd jaar afgeschaft, niemand met een normaal werkend brein denkt er ook maar aan om bij een donker gekleurd persoon nog te denken: Hé kijk daar loopt een slaaf. Moeten we straks ook nog verplicht kleurstof slikken zodat onze stront niet meer bruin is? Nu willen ze de pieten geel schminken. Hebben ze er überhaupt aan gedacht dat zwart ook een verhullende kleur is? Als je de buurman geel schminkt zien de kinderen gewoon de buurman met een gele kleur, het verhult niet! Daarnaast is Quinsy met zijn 'statement' opeens van een nobody naar een "kunstenaar" verheven. Zou hij überhaupt bekend zijn als hij niet met de pietenprotest was gestart? Het feest dat nooit wat kwaads in zich had is nu verpest en het zal nooit meer hetzelfde zijn. Alleen maar omdat mensen zich beledigd voelen (lijkt een beetje op gelovigen). Het is diep en diep triest. www.youtube.com/watch?v=wMGfhXCpN2k Deze man snapt het gelukkig.
Wat overigens wel weer opvalt, bontkraagjes - ongeacht welke kleur erin steekt - zijn geen knip voor de neus waard.
LOL Hij slaat zichzelf de bril van de toren.
matrixbluepill | 15-10-14 | 19:27
welke discussie?
Links ramt het gewoon weer door de strot, er wordt al jaren niet meer gediscuteerd in dit gat.
Volgend jaar zijn er geen zwarte pieten meer.
Ze roepen het over zichzelf af die Zwarte Piet haters! Er is altijd wel een malloot die z'n vuisten gaat gebruiken.
Nederlanders voelen zich steeds meer in een hoekje gedrukt. Dit gefrustreerde domme tokkie-gedoe is het gevolg. Dit soort mensen maakt discussie - hoe vermoeiend dit ook begint te worden - geheel kapot, maar misschien was die discussie al kapot....
Maar welke GeenStijl reaguurder is het?
-weggejorist-
Nou, ik zou niet graag een witte Piet spelen dit jaar.
Het zou wel eens stenen kunnen gaan regenen op je witte kop.
Hebben wel een rooie Piet, dat dan weer wel.
(c)ZWITSUL | 15-10-14 | 19:22
Wie dat wicht bij DWDD was heb ik ook gemist, maar haar uitspraak niet: "Waarom zou Sinterklaas niet zwart kunnen zijn, of een vrouw?"
Volgens Petur R de aandachtshoer in DWDD is de trend van verandering reeds onomkeerbaar.
Naïeve piemol, ik heb hier voor zes generaties zwarte schmink liggen.
Volgens mij heeft die kerel een keer klem gezeten in de schoorsteen en anders in de baarmoeder.
Verstandelijk gehandicapten,moet je geen grappen over maken.
Rekeninghouden werkt 2 kanten op gvd kap is met ons aanpassen aan alles. Hullie passen zich maar eens aan! Kut anderelanders
Ik vind het niet echt een vechtpartij, er worden enkel een paar softe duwtjes en tikjes uitgedeeld.
Jammer. Van dit soort zaken krijgt Quincy een heel hard - doch ongetwijfeld ook heel klein - plassertje.
Russells Teapot | 15-10-14 | 19:18
Het gaat over een feest dat we zelf verzonnen hebben, je neemt het ook al veel te serieus. Je breekt helemaal niks af als je een zwarte knecht verandert in een andere knecht. Het verhaal en het concept is nog steeds hetzelfde. Je wordt nog steeds geacht om zoveel mogelijk geld uit te geven zodat je kinderen niet jaloers hoeven te worden op het buurjongetje. We nemen dit allemaal veel te serieus en we gaan hier over 20 jaar nog hééééél hard om lachen. Net als dat het buitenland ons al keihard hierom uitlacht, en terecht.
Mag dit wel? Of moet die ook gekleurd worden?
nl.m.wikipedia.org/wiki/Darth_Vader
De smeris kwam opdagen toen het probleem al weer was opgelost. Zo ken ik ze weer.
Neuk de zwarte moeder! Of mag dat ook al niet meer?
Bij de vara is nu ook een uiterst gekleurd palet aan meningen te horen tijdens DWDD... Tanja yes..., die anders even on hold zetten?
Duidelijk iemand met een verstandelijke beperking. De linkse pers zal dat wel onvermeld laten en de zaak opblazen.
Peter R, de Vriesje doen!
en zojuist bij DWDD Petur R die met een Gario grijns op zijn smoel aankondigde dat de strijd is beslist, en dat Zwarte Piet binnen tien jaar verdwijnt.
Wie die blonde anti Pieten doos was aan tafel heb ik even gemnist.
Ja, dit telt niet. hij wordt vastgepakt door een donkere agent. Pure discriminatie.
Best vervelend trouwens dat ik dus staatstv aan zou moeten zetten vanavond om de aanloop/toedracht te kunnen zien.
Dan maar geen oordeel vormen, want staatstv gaat het zeker niet worden.
Overduidelijk geval van noodweer. Ik eis vrijspraak.
slaat totaal nergens ok dat gedrag van dat joch. het gezeik over zwarte piet, traditie moet blijven. er is al zo veel verpest de laatste jaeren en dit aloude kinderfeestje hoeft hier ook niet weer de dupe van te worden door gefrustreerde lui. jammer....
ziet er uit als een autist, let op dat alle linkse media dit gaat gebruiken :D ze gaan nu vol op in de aanval!
De man in het groene jack is een autist, maar dan ook nog met verstandelijke beperking.
Ik weet dat het je zwart voor de ogen (wat zeg ik nu) wordt alleen slaan is nu net niet de bedoeling beste vrind.
-weggejorist-
De roze plopkap springt er meteen tussen. Doet ie beter dan menig ander journalist.
Dit filmpje zal wel grijsgedraaid worden op de NPO. Koren op het molentje van de weg-met-ons wegkijkmaffia.
Voor straf een uur in éér ruimte zetten met Quincy de excuusneger.
@kicktherabbit | 15-10-14 | 19:10
Nee, toen was dat verzet er niet. Daarentegen is het er nu wel. En dat maakt de situatie van nu zo ontzettend verschillend van de situatie van toen.
Misschien maakt het wel uit dat het destijds niet onderdeel was van een bredere maatschappelijke beweging die zich tot het uiterste inspant om de Nederlander en zijn cultuur tot de grond toe af te breken. Misschien was het destijds gewoon een breed gedragen wijziging waar weinig mensen problemen mee hadden, in tegenstelling tot de 92% van de bevolking die tegenstander is van de wijziging die onze elite er nu door wil drukken.
En dat zijn natuurlijk vitale verschillen, waardoor de ene wijziging wel, en de andere niet te rechtvaardigen is. Maar dat schijnt voor linkse gutmenschen met een maakbaarheidspsychose maar moeilijk te begrijpen te zijn.
Kon je op wachten... Imbecielen heb je altijd aan beide zijden, en als de non-discussie maar heet genoeg is, barst het vanzelf los.
Incident. Zo heet dat toch als iemand, uit een groep waar je je verwant voelt, zich misdraagt?
Maar ongelooflijk, hoe kun je je eigen glazen in gooien. Genoeg dingen in het begeleidend verhaal (filmpje niet gezien) om het krediet dat er is (veel) te ondermijnen. Dildo!!!!!
Iedere groep heeft wel een halve Gario.
Nog even en we kunnen een stille intocht organiseren.
Die idiote brildrager moesten ze maar eens een paar weekjes opsluiten. Tot de Sint ende zijn zwarte Pieten het land weer hebben verlaten ofzo.
@kicktherabbit | 15-10-14 | 19:10
Nee, de roe en de zak naar Spanje zijn vanzelf naar de achtergrond verdwenen i.p.v. onder dwang van een schreeuwende minderheid van beroepsgekwetsten. Zo gaan die dingen....
Is dit al besproken in de VN ? Wanneer komen de blauwhelmen om de roetpieten te ontzetten ?
En we moeten nog zoveel weken, gaat leuk worden!
Ik vrees dat we dit soort taferelen van beide kanten nog vaker gaan zien in de laatste weken voor Sinterklaas. Tenslotte gaat het hier om het belangrijkste politieke thema van het laatste decennium....
Dat wijf bezorgd mij ook overal uitslag met die rode jas en rode bril, echt zo`n rooie beroepszeiksoosjalist.
Maar slaan gaat te ver.
Willie Wortelanus doe nou niet!
Allemaal een middagje vrij genomen van het werk zo te zien.....
Hé kijk, een racist. Een echte dit keer.
Superdowney trekt het niet als je aan Zwarte Piet komt.
Dat belooft wat straks bij de intocht in Gouda met al die kaaskoppen.
Noem je dat tegenwoordig slaan? Slaat nergens op in alle opzichten
En de komende dagen zullen alle linkse genuanceerde evenwichtige gutmenschen uiteraard geen moment aarzelen om het gedrag van deze debiel te extrapoleren naar de gehele pro-zwartepieten beweging. Peterrr de Vries leek gisteren ook al een beetje die richting op te gaan.
Want argumenten over rotte appels en kleine verwaarloosbare minderheden zijn uiteraard alleen van toepassing op minderheden, niet op blanke autochtone Nederlanders. Die mag je onbeperkt generaliseren.
Stom. Laat het geweld gezeik en intimidatie nu gewoon uitvoeren door de gebruikelijke verdachten, die komen daar wel mee weg.
Deze lummel niet.
Dat gelul over die Zwarte Piet. Ik maak me meer zorgen over die katholieke geestelijke in de buurt van m'n kinderen.
100% Zwarte Piet, die rare kerel hoort er even niet bij, lijk nergens op. Hij slaat overigens wel als een mietje.
gamlakuk | 15-10-14 | 19:09
De roe en het in de zak kidnappen naar Spanje hebben de gutmenschen jaren geleden al afgeschaft. Ik vraag me af of er toen ook zoveel verzet was tegen het rotzooien aan een o zo heilige traditie.
-weggejorist-
Je geloof met geweld verspreiden is de nieuwe norm.
-weggejorist-
Die krijgt de roe....
-weggejorist-
-weggejorist-
Een vrouw slaan omdat ze kritiek heeft op je sprookjesfiguur. Wat een achterlijke cultuur. Tijd dat de Verenigde Staten daar eens wat vrijheid van meningsuiting en democratie gaat brengen.
Kom op, elke Nederlander denkt dit zodra het over de zwartepieten discussie gaat. Maar je een beetje inhouden je niet verlagen tot andere mensen hoort er ook wel een beetje bij.
Tjonge jonge, wat een klootviool. ... slaat als een wijf, dat dan wel weer.
Wat een dwaas zeg..
Nu kunnen die mongolen nog dieper in de slachtofferrol kruipen. Bah.
REAGEER OOK