Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Terwijl u naar IS keek veroverde Iran Yemen

yemen100.jpgWat is er gevaarlijker? Een brutale en grafische militie van ongeveer 25.000 man met conventionele lichte wapens en een aantal tanks (IS), of een aanstaand nucleaire Revolutionaire Garde van 550.000 man met een luchtmacht en marine (Iran)? Dat was een retorische vraag. Sinds het Westen een culturele entiteit is die wordt geregeerd door emotionele feministen, is het niet in staat op koele wijze te doorzien dat een regime vijandig is, ondanks dat het een lief lachende premier heeft; Rouhani. Wij houden ons oog niet op de bal en daarom weet bijna geen Nederlander dat Iran zojuist de facto Jemen veroverd heeft. U denkt natuurlijk, Jemen is een irrelevant tyfusland en Al-Qaida bolwerk, boeit mij een klote of nou Ayatollah Khamenei of Abdullah bin Haatbaard daar de dienst uit maakt. En true, het enige waar Jemen ooit goed voor is geweest is het verschaffen van werkgelegenheid aan deze NatGeo fotograaf die er een indrukwekkende rapportage over landbouw, ohnee, kindbruiden schoot. Het enige goede dat Jemen ooit heeft voort gebracht is de parel/engel/elf Nada Al Ahdal. Op 11-jarige leeftijd leverde zij de meest eloquente rant tegen de mensonterende kudtcultuur van haar land ever, vlak nadat zij ontsnapt was uit een huwelijk. De rest van Jemen wordt accuraat beschreven in dit filmpje waarin gesuggereerd wordt dat bovengenoemd elf-engelmeisje een Israëlische robot is met de opdracht om islam te vernietigen, en dit filmpje waarin een jongetje een "Death to America, Death to Israel" demo leidt, terwijl hij nog aan de navelstreng van zijn moeder ligt. Maar goed, de essentie is dat er zojuist een land veroverd is waar Nederland in de periode 2012-2015 20 miljoen Euro aan ontwikkelingshulp voor gereserveerd heeft. Hoe dan en waarom dan? Na de breek! Israëlische academici zagen de bui natuurlijk al hangen en hadden 2,5 jaar terug een antwoord op de waarom-vraag, samengevat: Iran probeert zijn soennitische bloedvijanden, met name Qatar en de Saoedi's, in te sluiten. In het duiden van Teheran is het belangrijk in het achterhoofd te houden dat dit 35 jaar na dato nog steeds een revolutionair regime is met één overkoepelend doel: het verspreiden van de Sjiitisch-Islamitische revolutie. Het is bepaald geen toeval dat de stichter en geestelijk vader van het huidige Iran in '79 zei: "We do not worship Iran, we worship Allah. For patriotism is another name for paganism. I say let this land [Iran] burn. I say let this land go up in smoke, provided Islam emerges triumphant in the rest of the world." De vraag "hoe dan" is makkelijk te beantwoorden: middels Sjiitische milities die als proxy-leger van Teheran dienen. Exact zoals Hezbollah zich Libanon-Zuid heeft toegeëigend dus. Maarja, het Westen is een feminist die pas reageert wanneer ze emotioneel geraakt wordt. Reken er niet op dat onze beleidsmakers doortastend genoeg zijn een vijand als zodanig te herkennen voordat hoofden minus rest van lichaam door de tv-buis de woonkamer inrollen.

Reaguursels

Inloggen

Wat een onzin weer. Iran is een kudtland, true that. Sjiitische milities gesponsord door iran ook. Hezbollah is echter een Libaneze verzetsbeweging die verder niets van doen heeft met de Iraanse politiek. Net zoals de Dawa partij in Irak ook hele andere beginselen heeft. Geenstijl, jullie vergeten dat er in het midden oosten miljoenen mensen leven die allen een eigen politieke mening en visie hebben. Alle sjiieten als half-Iranezen neerzetten is feitelijk onjuist. Dat is hetzelfde als zeggen dat de duitse CDU de macht in europa wil grijpen omdat de SGP hier de macht grijpt. Appels met peren vergelijken.

Yemen overigens, is veel gecompliceerder dan wat jullie zeggen. Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend meen ik mij te herinneren. Het tweede heeft u waargemaakt.

iraqio | 17-10-14 | 01:13

Nog altijd beter Iran, dan die criminelen van IS.
Waarschijnlijk maakt het voor Jemen niet veel uit, als ze er al niet beter van worden.

Peter_K | 16-10-14 | 13:02

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:49

Belofte maakt schuld!

"Antichrist - Islam's awaited
Messiah", Joel Richardson, 2006, ISBN 1-4141-0440-5, 276 blz

MarcAntony | 16-10-14 | 12:33

Ik weet niet wat het is, maar heb aanzienlijk meer sympathie (als je het zo kunt noemen) voor de sjiitische islamieten dan voor soennieten. In Teheran kun je als jood levend met keppel over straat.. in het Syrie van Assad was zelfs gewoon sprake van godsdienstvrijheid.. Laat die gasten maar even tekeer gaan tegen hun soennitische broeders..

chosenignorance | 16-10-14 | 11:42

@datzouzomaarkunnen | 15-10-14 | 22:15
"Niet meer land tegen land, maar meer idee tegen idee".
Je doet net alsof dit iets nieuws is, terwijl elk conflict met meer dan twee landen zo te beschrijven is.

alcor | 16-10-14 | 11:39

Dus het is een probleem omdat er 20 miljoen taxpoet heengaat? Vergeleken met wat we verder financieren aan vijanden die ons naar het leven staan in binnen- en buitenland ongetwijfeld peanuts...

Oh enneh Jemen heeft nog meer leuke dingen voortgebracht: oude fragmenten van een Koran waaruit blijkt dat de tekst - verrassend genoeg - niet overeenstemt met de moderne versie. Dit kan volgens de moslimmepies niet omdat eea ongewijzigd zou zijn overgedragen vanaf de profeet (izgs) tot nu... Moehaha.

Verder zoeken ze daar maar uit wat ze doen.

Smuts | 16-10-14 | 10:12

@RoBD=Skullfucker | 16-10-14 | 08:00
Heb je het nou over Monica?
*gne*

necrosis | 16-10-14 | 08:14

Opeens is me alles duidelijk. Lewinsky is godt himself. Goeroe van het narcisme. O zou hij toch niet naar zijn werk gaan maar zijn volgelingen bevrijden!
Puke.

RoBD=Skullfucker | 16-10-14 | 08:00

@Vogelbeest

100% akkoord met jouw stelling. Het Westen moet zo spoedig mogelijk onafhankelijk worden voor hun energie behoefte van deze schurkenstaten. Enkel en alleen dan zullen die regimes in elkaar stuiken.

turbo harry | 16-10-14 | 07:55

-weggejorist en opgerot-

Albigensian | 16-10-14 | 07:55

Het zou goed kunnen dat de akties van Iran te maken hebben met voorspellingen in de Hadith, waar ze de tijd nu rijp voor achten.
In de Hadith wordt gewag gemaakt over de komst van de Mahdy, de leider die zal vluchten van Medina naar mekka en zal schuilen in de Kaäbah, daar zal hij worden ontzet door troepen die uit het Oosten komen.
Volgens sommige stromingen zou de Mahdy er al zijn; Google maar eens. De komst va het Kalifaat is dan ook te verklaren als gedachte, maar levensgevaarlijk en gewelddadig.

Sjeng de helle | 16-10-14 | 07:54

*Yemen op de kaart opzoeken gaat*

Rest In Privacy | 16-10-14 | 07:53

@Captain Pervert | 15-10-14 | 22:45

Hehe, eindelijk iemand die het ook ziet. Het door links gespinde woordje islamofobie om iedere vorm van kritiek op de islam te leggen bij de kritiekgever tiert welig onder de Weg-Met-Onzers en moslims zelf. Doodsbang voor de islam. Alleen doet het woordje fobie in dit woord geen recht. Een fobie is een irrationele angst..

De Bredaonaar | 16-10-14 | 07:53

Jammer van Jemen, was zo'n leuk land om af en toe 20 miljoen Euro te doen verdwijnen. Geld dat Nederland niet nodig heeft omdat hier alles al "af" is.

Maar goed. De haatbaarden van Jemen hebben nu dus wat andere haatbaarden als baas gekregen.
Misschien wil Iran die 20 miljoen voortaan wel aanpakken? Is het probleem van "onze" nieuwe minister van "ontwikkelingssamenwerking" ook weer opgelost. Per slot van rekening is Iran ook een islamitisch land en moslims kunnen altijd wel wat gratis geld gebruiken voor nieuwe wapens of status-spullen voor de ploert des huizes.

Jan Passant mk2 | 16-10-14 | 07:32

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:49
Thanks mate!!!
De diepgang is veel groter dan hier blijkt! Die is in joodse en moslimkringen wel bekend!
Ik heb me suf gezocht omdat ik te veel dacht aan Elsevier!
+12 voor u!

MarcAntony | 16-10-14 | 07:28

Let this land burn, zodat niemand nog kan zien en weten weet welke beschaafde beschavingen daar ooit bestonden. Allaa heeft een kuil gegraven voor de hele wereld.

hallevvezool | 16-10-14 | 07:10

Orthodoxe Islam, Extremistische Islam, Islam Light, gematigede islam, Sjiiten, Soennieten, salafisten... het is voor mij 1 Islam. En net zoals ze in oorlog zijn met alle ongelovigen. Beschouw ik elke moslim als mijn vijand. Niet meer ,niet minder.

roze_bril | 16-10-14 | 06:56

@kopje zwarte thee | 16-10-14 | 04:59
Neem ook eens een kopje koffie, word je helder van.

INH.30CL | 16-10-14 | 05:18

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 16-10-14 | 04:59

Laten we anders nog een motorclub sturen.

De Anaalprofeet | 16-10-14 | 04:16

7,62x39 | 16-10-14 | 00:23
Ik lees de comments, jij bent een echte een praatjesmaker.

Smarties | 16-10-14 | 04:13

WirMachenMusik | 16-10-14 | 01:18
Dan heb jij een slecht geheugen.

Smarties | 16-10-14 | 03:59

dedeurs | 15-10-14 | 23:32
Volgens mij begrijp jij het niet. Zoals de duitsers Mercedis bouwen, wil deze clown techniek hebben om ongelovigen af te knallen. Luister naar deze clown op zijn ongelovigen passage. Hij is echt geen haar beter.

Smarties | 16-10-14 | 03:50

Oh, jee. De meesten hier hebben niet de speeches van de laatste twee Iraanse presidenten gelezen. Geopolitiek, altijd lastig. Met de kennis van nu en zo. Pffft, amateurs.

o)+ | 16-10-14 | 03:05

KingScarGill | 15-10-14 | 23:29

Wilt u uw christelijke mythologie thuis laten? Op dit blog hebben we 10 jaar geleden al besloten dat er geen godjes bestaan en nooit bestaan hebben. Nou ja, behalve in de hoofden van geesteszieke halve zolen.

neemjemoederindemali | 16-10-14 | 02:33

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:14
Ik ben ook net 50 en mijn wereldbeeld is de laatste jaren ook gekanteld. Het Amerika dat mijn ouders heeft bevrijd bestaat niet meer en speelt met Obama nu een dubieuze rol in het M-O. Herinner je hoe de wereld er tien of zelfs vijf jaar geleden uitzag en stel je voor hoe het er over tien jaar uitziet. Maar wij zitten gelukkig op GS waar we tenminste nog een beetje worden geïnformeerd.

PrinsesStoepje | 16-10-14 | 02:20

De Islam is een nogal dommige ideologie en de aanhangers zullen nooit het westen overwinnen. Zelfs Christenen (ook zij laten zich leiden door een boek, door anderen geschreven) zijn beter georganiseerd en hebben de Islamieten al in de middeleeuwen een dikke kuck-you-toedeliedoo toegediend.
nl.wikipedia.org/wiki/Reconquista_(Spa...)

Strotgrondel | 16-10-14 | 02:17

@sjoost | 16-10-14 | 02:00
Zoek anders de definitie van trol even op.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 02:04

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 00:16
en
Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 01:17
again!

Nee,7,62x39 is echt geen trol want dat zeg jij.....

Trol, je bent het zelf! Ach gut.
Ga weg, duivelse zieke!

sjoost | 16-10-14 | 02:00

Als Iran Jemen echt overneemt lijkt me dat eerlijk gezegd een vooruitgang. Wetteloosheid en barbarij zijn aan de orde van de dag in Jemen. Je kunt natuurlijk het één en ander afdingen op Iran, maar het is er net iets minder kudt dan in Jemen.

Ooit_huisregelneef | 16-10-14 | 01:43

Vergeet niet dat de islamitische opleving in Iran begon. Dat zijn dan wel sjiieten maar het was wel het eerste "kalifaat" en een inspiratiebron voor de huidige jihadisten. Soennieten en Sjiieten staan elkaar naar het leven maar hebben wel een gemeenschappelijke anti-westerse en anti-Israël agenda. Vraag me niet waar dit eindigt maar het schijnt dat Iran en SA tegenover elkaar komen te staan met Turkije in een schurkenrol. Walid Shoebat heeft daar ook een theorie over waar ik duizelig van word maar zoek dat zelf maar op.

PrinsesStoepje | 16-10-14 | 01:43

Mossels die mossels afmaken.

Wat errug. Pils en chips dan maar?

dlseth_ | 16-10-14 | 01:25

@Captain_greenbeard | 16-10-14 | 01:14
Ja, je hebt gelijk. Eurabia zelfs. Helaas.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 01:18

Tja, als ik me tot waarneembaar gedrag beperk, daarbij afgaande op Westerse media, heeft Iran in ieder geval tijdens mijn ruim vijfenveertigjarige volwassenheidsperiode nog nooit een ander land aangevallen laat staan platgebombardeerd.
Wat ik me wel herinner is dat Saddam Hoessein in 1980 door de VS tot een aanvalsoorlog tegen Iran werd aangezet. Daarnaast vermoed ik op grond van wat ik zoal meekrijg uit de Westerse media dat Iran, na Irak, Lybië en nu Syrië als volgende op de USrael wachtlijst staat om gechaotiseerd te worden. Maar of dat na verschillende eerdere pogingen in de vorige eeuw deze keer, wel lukt, waag ik, ondanks de propagandistische steun van Van Rossem, te betwijfelen.

WirMachenMusik | 16-10-14 | 01:18

@Dandruff | 16-10-14 | 01:09
Hij is geen trol, waarde Dandruff.

En met je eerste reactie op mindless had je groot gelijk.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 01:17

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 01:10

Maak van NL gerust europa...

Captain_greenbeard | 16-10-14 | 01:14

Terwijl de regering naar IS kijkt in Irak, gaat de islamisering van NL gewoon door.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 01:10

Arabische lente 2.0?

Captain_greenbeard | 16-10-14 | 01:09

@7,62x39 (01:03),

Je snapt het inderdaad niet.
Punt is dat tienduizenden agenten minder dodelijke slachtoffers maken dan 1 Tristan. Maar jij vindt de politie gevaarlijker omdat er meer agenten dan Tristans zijn.

Maar ik zie je punt dat je inderdaad een trol bent.
Trol ze, verder.

Dandruff | 16-10-14 | 01:09

@7,62x39 (00:52),

PS, ik suggereerde niet dat je perse een laag IQ had; ik vroeg of je anders een trol was.

Maar er moet een goede reden zijn dat jij principieel geen verschil wil maken tussen zelfverdediging en massamoord. Weldenkende mensen maken dat verschil namelijk wel, of het nu gaat om spreekillers versus agenten, of om genocide predikende dictaturen versus multiculturele democratieën.

Dandruff | 16-10-14 | 01:05

Dandruff | 16-10-14 | 00:59
Want een politiekogel in je hals is als een muizenbeet en een kogel van een Tristan is als een krokodillenbeet? Maffe analogie. Een onjuiste dus.
Pff, en dan zou ik het niet snappen.

7,62x39 | 16-10-14 | 01:03

@7,62x39 (00:49),

Of de politie terecht schiet maakt wel uit, Tristan schoot "zomaar" wat voorbijgangers neer. De politie moet ons beschermen tegen lieden als Tristan, en dat kan soms alleen met een vuurwapen.

En je snapt niks van logica.
De kans dat je in Nederland door een muis wordt gebeten is groter dan de kans dat je door een krokodil wordt gebeten. Volgens jouw redenering betekent dat dat muizen veel gevaarlijker zijn dan krokodillen.
Ik denk dat vooral het verschil tussen hoeveel muizen en hoeveel krokodillen in Nederland los rondlopen hier relevant is.

Welterusten.
Dat is niet omdat st

Dandruff | 16-10-14 | 00:59

Jim Lovell | 16-10-14 | 00:48
Mij zal nooit iemand horen beweren dat IQ er toe doet. Het is al helemaal niet belangrijk in deze panelen. Dandruff begon erover: suggereerde dat wie het met hem niet eens is een laag IQ zal hebben. 't Zal.

7,62x39 | 16-10-14 | 00:52

Dandruff | 16-10-14 | 00:46
Er wordt veel vaker op burgers geschoten. Of het terecht is maakt niets uit voor het risico om door de politie neergeschoten te worden. Dat is in dit land groter dan het risico om door een Tristan doodgeschoten te worden.

7,62x39 | 16-10-14 | 00:49

@7,62x39 | 16-10-14 | 00:39
Jouw kaliber deugt niet, maar verder veel plezier toegewenst met je IQ.

Jim Lovell | 16-10-14 | 00:48

@7,62x39 (00:39),

Op tienduizenden Nederlandse agenten is er dus 3 keer een voorval geweest waarbij een crimineel ten onrechte werd gedood, zeg je.
Los van de vraag of dat klopt (ik heb mijn twijfels), is het niet te vergelijken met Tristan van der Vlis.

Wat er aan je reacties niet klopte is al uitgelegd.

Dandruff | 16-10-14 | 00:46

7,62x39 | 16-10-14 | 00:23
Wow, zoveel woorden! En niks zeggen. Of wel...
Ja. De (nucleaire) dreiging van Iran op Israël laat jij, in al je duivelse hypocrisie (lees: islam, van de door de duivel ingefluisterde koran) lachend buiten beschouwing.
Dat doe je bewust, daar ben je moslim voor.

sjoost | 16-10-14 | 00:42

Dandruff | 16-10-14 | 00:32
Vertel dat aan die ongewapende voetballer die in Amsterdam door die geschifte hondengeleider werd doodgeschoten, aan dat ongewapende kind dat op station Den Haag HS op de vlucht in de hals werd geschoten, aan die ongewapende Turk die geboeid en wel in een politiebusje werd doodgeschopt (bij obductie o.a. een massale bloeduitstorting bij de geslachtsdelen - deze waren nauwelijks nog herkenbaar).

Toevallig is mijn IQ wel eens getest, maar hier zijn wij nu eenmaal anoniem: IQ doet er niet toe. We zullen het moeten doen met elkaars comments. Als aan de mijne iets niet klopt hoor ik het graag.

7,62x39 | 16-10-14 | 00:39

Ik begin een beetje het idee te krijgen dat de USA haar hand behoorlijk aan het overspelen is en de inlichtingendiensten hun greep op de informatie aan het verliezen zijn. Fuck NSA en CIA. Ze komen handen en voeten te kort in het MO. De Amerikanen maken al 30 jaar de fout om alles technisch te willen oplossen, maar hebben tekort aan humint. Er zijn nu zoveel facties in het MO aan het amoklopen dat het voor de USA niet meer mogelijk is om te focussen op Iran. Terwijl ze weten dat Iran wellicht de trekker is die overgehaald gaat worden, kijken de Amerikanen naar de beugelkrop en de safetyswitch.

Graaf van Egmont | 16-10-14 | 00:38

Oud nieuws.

Niet_leden_een_euro | 16-10-14 | 00:33

Drs.. Gelul | 16-10-14 | 00:32
*boks*

7,62x39 | 16-10-14 | 00:33

7,62x39 (23:54),

Agenten lopen geen winkelcentra binnen om willekeurige voorbijgangers neer te schieten. Ik denk dat het aantal agenten dat tijdens diensttijd wordt neergeschoten of dat tijdens diensttijd een vuurwapen-) gevaarlijke verdachte neerschiet, elkaar niet veel ontloopt.

Mensen met een IQ van boven de 12 zien dat verschil.
Die zien dus ook het verschil tussen Israël (een multiculturele democratie die zich verdedigt tegen genocide predikende dictaturen) en Iran (een genocide predikende dictatuur die haat zaait tegen multiculturele democratieën).

Jij ziet die verschillen niet, zeg je.
Kun je bewijzen overleggen dat je IQ inderdaad onder de 12 zit, of ben je de zoveelste trol die begrip probeert te kweken voor massamoordenaars?

Dandruff | 16-10-14 | 00:32

7,62x39 | 16-10-14 | 00:23

Rumi en de mooiste vrouwen indeed. Beter dan de vierkante playmobielpoppetjes uit Turkije met hun lagen plamuur of bleke vitamine-d ontberende koppies. Wat een verschil met de Perzische schonen. *ticket naar Isfahan boekt*

Drs.. Gelul | 16-10-14 | 00:32

tweetybird | 16-10-14 | 00:18
Ik heb weinig met naïef en lief. Doe mij maar een doorgewinterde neukslet. Maar ieder het zijne.

7,62x39 | 16-10-14 | 00:30

Ach ja we moesten zo nodig Mossadegh omver werpen.
Nu ja het begint daar steeds meer op een spelletje Dune te lijken.

bakoenin | 16-10-14 | 00:28

Het zou mooi zijn is alle radicale moslims hun eigen planeet zouden kunnen krijgen. Naar hartelust verkrachten, onthoofden, moorden, bloedvergieten, clitorissen wegsnijden slavendrijven en bidden en bidden en bidden en bidden en bidden.
Tot het voedsel opraakt en er niks meer te plunderen is.
Parasieten zijn nooit welkom.

sjoost | 16-10-14 | 00:28

Bedoel je misschien de Mahdi?
@Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:45
Of Muad'Dib, maar die is fictief... en.wikipedia.org/wiki/Muad'Dib

Ars Vivendi | 16-10-14 | 00:27

necrosis | 15-10-14 | 23:55
Tja. Sommigen denken bij Iran aan Rumi, de Shahnameh, de verhalen van duizend-en-een nacht, Isfahan, Shiraz, de Achaemeniden, Cyrus, Darius, Nebukadnezar, de oorlogen met de oude Grieken, de ballingschap van het volk Israël, de veroveringen van Alexander de Grote, eventueel aan de mooiste vrouwen ter wereld (Perzische vrouwen zijn de mooiste ter wereld).
Jij daarentegen denkt aan een lang gebannen reaguurder die dacht dat hij de slimste van het Internet was omdat hij op verjaardagen bij zijn boerenfamilie wel eens een discussie "won."
Staat je fraai, necro.

7,62x39 | 16-10-14 | 00:23

Dat ze elkaar maar lekker infecteren dan.

viridis | 16-10-14 | 00:21

In de moslimwereld strijden twee perversiteiten om de macht.
Laten we de soennieten ebola noemen en de sjiieten de pest.
Ebola en de pest strijden al 1400 jaar wie het kwaadaardigts is.

Jan Dribbel | 16-10-14 | 00:20

Da gebeurt

papieren tijger | 16-10-14 | 00:19

Toch heb ik wel altijd een zwak voor die echte christenmeisjes. Die zijn vaak zo lekker naief en lief. Daar houd ik wel van. Ze mag o god o god roepen als ik haar alle hoeken van de kamer laat zien. Dan weet ik dat z e echt gelovig is. Hahaha

tweetybird | 16-10-14 | 00:18

@sjoost| 16-10-14 | 00:08
Reaguurder 7,62x39 is géén trol. Hoogstens een product.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 00:16

@tweetybird | 16-10-14 | 00:13
;) Ik hoop dat je sneller was.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 00:14

Ik heb eens een keer een groepje gelovigen dat mij op straat wilde bekeren in tien minuten zover gekregen dat ze hun geloof verlieten en mij wilde volgen.

Dat heb ik echter niet geduld. Ik ben gewoon naar mijn werk gegaan. Alleen.
Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:58

Dat heb ik ook een keer gehad alleen wilde ze mij niet volgen maar achtervolgen. Maar dan meer om mij voor me donder te slaan. Hahaha Bijna hetzelfde effect maar dan anders.

tweetybird | 16-10-14 | 00:13

sjoost | 16-10-14 | 00:08
Dan lees ik even al uw doorwrochte analyses van de machtsverhoudingen in het Midden-Oosten en de belangen die het Westen in het algemeen en Nederland in het bijzonder daarbij hebben. Oh wacht, het eerste comment dat de moeite waard is moet u nog schrijven. Geeft niet hoor.
*sjoost verder negeert*

7,62x39 | 16-10-14 | 00:13

De Houthi's, een Jemenitische stam, hebben in Jemen de regering over genomen. Zij genieten als Sjiieten natuurlijk steun van Iran, maar het is wel heel kort door de bocht om te stellen dat Iran Jemen veroverd heeft. Nadat Saudi Arabië jarenlang terroristische koppensnellers gesteund heeft. Volgens mij is dit goed nieuws. Dood aan Israël willen ze allemaal, dus wat dat betreft verandert er weinig.

vansuyle.com | 16-10-14 | 00:10

tweetybird | 16-10-14 | 00:02
Als je het niet goed doet is ook in jezelf geloven gevaarlijk. Helemaal laat op de avond, voor een groep gelovigen, terwijl je weet dat je nog nachtdienst hebt..

MoetDatNou? | 16-10-14 | 00:10

7,62x39 | 15-10-14 | 23:50
7,62x39 | 15-10-14 | 23:52

Ontmaskerde trol.
Nee mens, Iran is geen direct gevaar voor Nederland.

sjoost | 16-10-14 | 00:08

Hemel. Hel. 2 letters minder>> ME.
Ik heb zelf ook geen idee wat ik er mee wil zeggen maar ik vond 'm wel leuk.

viridis | 16-10-14 | 00:07

TM | 15-10-14 | 23:58
Er is in Yemen allang een burgeroorlog tussen sounnieten en een minderheid van sjiieten.
Nu hebben de sjiieten de macht in de hoofdstad overgenomen.
Maar dat zegt verder niets in een failed-state.
Er was daar nooit een centraal gezag.
Al Qaida zal wel weer antwoorden met bomaanslagen.
Aan plofmoslims geen gebrek.


Jan Dribbel | 16-10-14 | 00:06

Als ze aan mij vragen van het geloof waar ben je liever in de hemel of de hel. Zeg ik altijd steevast de hel. Hoezo zeggen ze dan. Nou zoals jullie de hel voorstellen weet ik zeker dat daar een kachel is ,van de hemel weet ik dat nog niet zo zeker. Ik ben een koukleum.

tweetybird | 16-10-14 | 00:04

@Jim Lovell | 16-10-14 | 00:02
;)

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 00:04

@tweetybird | 15-10-14 | 23:58
Zeikert.

Jim Lovell | 16-10-14 | 00:03

@Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:58
Die overtuigingskracht is handig voor in de kroeg, dan neuk je jezelf elke dag suf.

Jim Lovell | 16-10-14 | 00:02

MoetDatNou? | 15-10-14 | 23:59

Ik geloof ook. Ik geloof in mezelf en daar heb ik het al moeilijk mee. Ik denk dat dat voor lewinsky mischien ook wel geldt. Maar zeker weten doe ik het niet.

tweetybird | 16-10-14 | 00:02

@MoetDatNou? | 15-10-14 | 23:59
Ik geloof niet in geloven.

Lewis Lewinsky | 16-10-14 | 00:00

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:4

Maar jij bent toch zelf ook een gelovige, of geloof jij nergens in? Aan al je reacties te lezen wel, alleen onderdruk je het :) tenminste hier, in het echte leven was en ben je ook 'een' gelovige, toch ? En nu snel even googlen, met het mes op tafel-nerd.

MoetDatNou? | 15-10-14 | 23:59

@tweetybird | 15-10-14 | 23:55
Ik heb eens een keer een groepje gelovigen dat mij op straat wilde bekeren in tien minuten zover gekregen dat ze hun geloof verlieten en mij wilde volgen.

Dat heb ik echter niet geduld. Ik ben gewoon naar mijn werk gegaan. Alleen.

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:58

Jim Lovell | 15-10-14 | 23:52

Niet echt maar daarvoor had ik een voorbehoud ingebouwd. Zeker weten doe ik het niet. Hahaha

tweetybird | 15-10-14 | 23:58

Ik weet dat GS ongefundeerd is maar dit stukje proza heeft nog niet eens een argument dat steek houdt...
Dus hoe 'verovert Iran Jemen' precies?

TM | 15-10-14 | 23:58

De USA en Rusland zijn inmiddels als gezworen vijanden van weleer druk in overleg hoe het Sunni-scum van de aarde te doen laten verdwijnen. IK denk dat Iran daarin een hele positieve bijdrage kan leveren en waarschijnlijk denken USA en RU dat ook en heeft Putin gisteravond even een belletje naar Teheran gemaakt. Geopolitiek was nog nooit zo leuk!

Drs.. Gelul | 15-10-14 | 23:58

*Gegroet mensen, ik ga slapen.*

AntiSoof | 15-10-14 | 23:58

Die hele zandbak stelt niks voor.
Maakt ook niet uit wie er aan de macht is blijkbaar. Ze maken elkaar toch allemaal af. Alleen die olie he. Dat is nog wel eens een rede om je er mee te bemoeien.
Verder is het min of meer het Strategospel van grote kinderen. Een beetje oorlogje en verdeel en heers spelletjes spelen.
Zou het door het zand komen dat ze daar niet helemaal goed zijn? Op Texel en Vlieland zijn ze ook al een beetje vreemd.

viridis | 15-10-14 | 23:57

@Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:51,
The real one?
The real thing?
Nix thing! He is everything. He (She and It) is the pure love.

AntiSoof | 15-10-14 | 23:56

Bij 'Iran' moet ik gelijk aan bottehond denken.....

necrosis | 15-10-14 | 23:55

Gelovigen een apart soort. Als je vraagt waar god is wijzen ze in de lucht. Als je vraagt waar de hemel is wijzen ze in de lucht. Als je vraagt waar de hel is wijzen ze in de lucht. Maar echt het weten doen ze niet. Maar ik denk niet dat hij er is. Want anders had hij allang een space shuttle tegen zijn knar gehad.

Als gelovige bij mij aan de deur komen en zeggen wij brengen u god. Zeg ik altijd . Zet hem maar naast de rest van de sprookjesfiguren in de tuin. De kabouters. Zijn ze altijd boos.

tweetybird | 15-10-14 | 23:55

@AntiSoof | 15-10-14 | 23:53
;)

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:54

Dandruff | 15-10-14 | 23:38
Door politie worden meer mensen doodgeschoten dan door psychisch wankele pubers. Maar dat bedoelde u vast niet.

7,62x39 | 15-10-14 | 23:54

heeft nou nog steeds niemand door dat deze info over Jemen was geschreven door de nieuwe redacteur/bloggert?

--sql error-- | 15-10-14 | 23:53

@Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:46,
De diepte van deze comment is plezierig mooi.

AntiSoof | 15-10-14 | 23:53

@tweetybird | 15-10-14 | 22:57
Helpt ook niet echt, deze bijdrage.

Jim Lovell | 15-10-14 | 23:52

sjoost | 15-10-14 | 23:42
Pff, u weet niet eens wat er in Jemen aan de macht was.

7,62x39 | 15-10-14 | 23:52

WitteGrunneger | 15-10-14 | 23:10
Wat een foute Imam. Hij verteld de waarheid over de arbeidsmoraal van de Arabieren.
Arabieren werken 27 minuten per dag.
Arabieren hebben nog nooit iets geproduceerd, zelfs geen schroefjes of moertjes.

Jan Dribbel | 15-10-14 | 23:51

@AntiSoof | 15-10-14 | 23:48
Blasfemist! Met God wordt die neppert bedoelt van de EO, de paus van Rome en Dries van 8. Ik heb het over godt. De real thing.

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:51

sjoost | 15-10-14 | 23:42
Legt u anders uit hoe de veiligheid van gewone Nederlanders is afgenomen nu een Iran gunstig gezind Sjiïtisch régime aan de macht is gekomen in Jemen. Nu Iran meer invloed heeft in Jemen ten koste van wat er eerder zat. Kunt u niet. Omdat het voor gewone Nederlanders nul komma niets uitmaakt.

7,62x39 | 15-10-14 | 23:50

@Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:46,
Tuurlijk. Het is trouwens God. Zonder dt en met Hoofdletter. Maar dat weet jij ook wel natuurlijk.

AntiSoof | 15-10-14 | 23:48

@AntiSoof | 15-10-14 | 23:44
Alle gelovigen die ik tegenkom blijken steeds maar weer blasfemisten te zijn die het beter weten dan godt. Dodelijk vermoeiend.

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:46

@Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:40
Hé daar doe je het weer; Benoemen. Blasfemie zit je wel hoog is 't niet?

AntiSoof | 15-10-14 | 23:44

7,62x39 | 15-10-14 | 23:19
*wat gevaarlijker is*
Mag ik een suggestie doen? Cecilia M.en F. Iimmerfrans die zijn ook akelig eng!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 23:44

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:37
Bij de zoekmachine op Elsevier is het mij ook niet gelukt. Het gaat om een opmerking in een van zijn artikelen in de trant van: de moslims verwachten hun messias binnen nu en enkele jaren...
Ik zie uw naam regelmatig voorbij komen en zal een link doorsturen zodra ik hem vind.

MarcAntony | 15-10-14 | 23:43

Er wordt hier pas om stevig optreden geroepen als de vinex wijken in brand staan en er executies op straat worden gepleegd... en dan nog zullen er wegkijkers zijn.

postmodernismisdead | 15-10-14 | 23:43

Wat zou die van Rossem nou willen zeggen? Die man die praat mij te moeilijk. Ik kan zijn spinsels (waar is Gedachtenspinsel eigenlijk?) Iran die heeft natuurlijk gewoon gelijk. Die mensen lijken me redelijk nuchter.

AntiSoof | 15-10-14 | 23:43

Platgooien die hap.

zuigvelletje | 15-10-14 | 23:42

7,62x39 | 15-10-14 | 23:19
Nee, voor jou niet. Dat maakt je bij deze opnieuw tot trol.

sjoost | 15-10-14 | 23:42

@KingScarGill | 15-10-14 | 23:29
Geloven en vrezen zijn twee verschillende begrippen. En jij dacht dat godt die voor niets geschapen had? Blasfemist!

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:40

Gaat niet goedeem niet GS. Nu regaguur ik automatisch 2x .... zucht. Laat maar.

Enrikio | 15-10-14 | 23:38

@Mindless (22:30),

Goede nickname.

Ik neem aan dat je ook het verschil niet weet tussen een vuurwapen in handen van Alphenaar Tristan van der Vlis, of een vuurwapen in handen van een agent?

Dandruff | 15-10-14 | 23:38

@MarcAntony | 15-10-14 | 23:31
Je kan ook gewoon zeggen dat je het allemaal verzonnen hebt, in plaats van Ellian valselijk te beschuldigen.

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:37

-weggejorist-

Enrikio | 15-10-14 | 23:37

Ja, ik mag weer reageren van de stofzuiger. Waar ging het over?

Enrikio | 15-10-14 | 23:37

@mindless | 15-10-14 | 23:30

Wellicht omdat Israel die niet op ons richt en Iran wel?
Internationale politiek gaat in zo'n geval niet om "eerlijk", maar om onze veiligheid. Het is geen potje knikkeren.

Parel van het Zuiden | 15-10-14 | 23:36

mindless | 15-10-14 | 23:30

Hmmm ik heb wel zo'n idee. Omdat israel de wapens heeft ter verdediging en niet constant roept iraniers moeten dood,maar andersom iran roept israel moet van de kaart geveegd worden en alle joden moeten dood. Dus aanvalswapen. Zou dat het mischien zijn. Een idioot land dat constant roept dat een ander land vernietigd moet worden. Ik denk dat dat de reden is. Een land dat gevaarlijk is omdat het op vernietiging uit is. Oeps zeker niet over nagedacht.

tweetybird | 15-10-14 | 23:35

Test

Enrikio | 15-10-14 | 23:35

Ontzag? Dienen? Fock dat sprookjesfiguur van jou. Een paar draaien om z'n denkbeeldige oren zou ie moeten hebben.

viridis | 15-10-14 | 23:32


@WitteGrunneger | 15-10-14 | 23:10
Bedankt voor upload, ik kende het niet.
Sjeik al-Megarichoilsheikh geeft een beetje een verkleurd beeld, maar ik vind 'm toch een scheetje. De eerste moslim die ik een scheetje vind, wauw. Ze zijn er dus; moslims die niet de hele dag in de moskee en met het hoofd in Allah's anus zitten.

dedeurs | 15-10-14 | 23:32

@MarcAnthony
Nog een keer moeten uitleggen betekent dat het de eerste keer ook al niemand een reet interesseerde. Starten met "ik leg het nog één keer uit" lijdt niet één keer, maar elke keer tot:

img.photobucket.com/albums/v469/Artadi...

RoBD=Skullfucker | 15-10-14 | 23:31

Bodybag loaded met Ebola droppen ... eierwekkertje erbij en dan rustig afwachten.

Centauri3 | 15-10-14 | 23:31

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:07

Afshin Ellian heeft hier kort over geschreven in Elsevier. Datum weet ik niet meer, enkele weken of maanden geleden.

Jan-Joris-Jaap-Joop: laatste zinnetje was jiddische gein, mot je begrijpe!

MarcAntony | 15-10-14 | 23:31

Zou het hier iets mee te maken hebben?

„Bush en Ahmadinejad zijn geestverwanten.”

De Iraanse stad Qom is in de greep van de opkomst van een apocalyptische beweging, geleid door vijf ayatollahs. Ahmadinedjad was in de ban van deze beweging en verwacht geweldige gebeurtenissen, een verborgen imam zal in die stad terugkeren. Ook Jezus speelt daar een rol in. Het wordt de 'logica van apocalyps' genoemd. Deze mensen denken dat je de eindtijd dichterbij kan brengen door het bewust creeren van chaos. Ahmadinedjad heeft George Bush indertijd een brief geschreven waarin hij hem uitnoidigd mee te gaan in die apocalyptische voorstelling.

„In Bush herkent hij een geestverwant. Ook westerse christenen geloven in Jezus’ wederkomst maar weten niet dat die in Qom zal plaatshebben, dat moet hun verteld worden, zo denken ze bij de hodjatieh.”.

Zie artikel in Trouw:
www.trouw.nl/tr/nl/4324/Nieuws/article...

kloopindeslootjijook | 15-10-14 | 23:31

Als Israel kernwapens mag hebben zie ik niet waarom Iran dat recht niet heeft wat de CIDI-bijbeuners hier ook mogen beweren.

mindless | 15-10-14 | 23:30

@viridis geloof je in god? Ik denk het niet anders zou je wel meer ontzag voor Hem hebben. Je hebt in ieder geval niet begrepen dat in het religieuze concept jij er bent om god te dienen en niet andersom.

KingScarGill | 15-10-14 | 23:29

IS plaatste duizenden filmpjes op het internet waarin ze hun eigen oorlogsmisdaden propageren, tot en met het prostitueren en onthoofden van kleine kinderen. Zolang de Iraanse extremisten in Yemen dat veel minder doen vind ik die Iraanse hufters ook veel minder kwalijk.

Vrijwel elk islamitisch bewind is per definitie een baken van achterlijkheid, onrechtvaardigheid, perversie, wreedheid en moorddadigheid.
Dat heeft te maken met de islam zelf, die is bedacht door een plunderende slavenhandelaar. Die predikte dat achterlijkheid, onrechtvaardigheid, perversie, wreedheid en moorddadigheid de belangrijkste zuilen van de islam waren.

De islam sluit dus iedere vorm van beschaving, menselijkheid en democratie uit. Het enige dat islamitische landen iets minder kwaadaardig kan maken is heel veel Westerse invloed. Zelfs Hitler nationaal socialisme had een matigende invloed op islamitische leiders zoals Nasser, Saddam en Assad, die tegen alle islamitische wetten in bepaalde rechten aan vrouwen en kinderen gaven.

Dandruff | 15-10-14 | 23:29

Waren we opeens in de veronderstelling dat de Shia lieverdjes waren omdat ze in Iraq worden afgeslacht door IS, dan?
.
Omgekeerd waren ze hetzelfde aan het doen na de Amerikaanse invasie. En Shia Iran, tsja, Iran. Een Islamitische dictatuur die kortgeleden een opstand bloedig neersloeg, al jaren in de hele regio loopt te stoken.

Man, man, man. Kort is het geheugen, tegenwoordig.

Parel van het Zuiden | 15-10-14 | 23:26

Ik ook Vivendi. "god, vieze hoer, als je echt bestaat weet je hoeveel mongolen in jouw naam moorden en verkrachten. Wakker worden slappe zak.

viridis | 15-10-14 | 23:23

Ars Vivendi, ik bid met je mee.

Normpje | 15-10-14 | 23:20

Om antwoord te geven op de vraag aan het begin, wat gevaarlijker is: voor mij is ISIS noch Iran gevaarlijk. ISIS is een onfris régime dat ik mijn vijanden nog niet gun en voor de Islamitische republiek geldt het zelfde. Maar gevaarlijk, mwoh, nee.

7,62x39 | 15-10-14 | 23:19

Die foto's van kindbruiden. Wat verschrikkelijk. Wat een treurige 'cultuur' is dat.
'Asia, a 14-year-old mother, washes her new baby girl at home in Hajjah while her 2-year-old daughter plays. Asia is still bleeding and ill from childbirth yet has no education or access to information on how to care for herself.'

Mijn avondgebedje:
Lieve God, als u echt bestaat, en echt om uw kinderen geeft, wilt u hier dan een eind aan maken?

Ars Vivendi | 15-10-14 | 23:17

Ik hoop dat alle Europese moslims die kant op gaan om mee te strijden. Aan welke zijde kan me niet zo veel schelen.

WitteGrunneger | 15-10-14 | 23:15

Wat in het stukje van Van Rossem ontbreekt is waarom het een probleem zou zijn dat Iran Jemen veroverd heeft. Meer specifiek: waarom het een probleem zou zijn voor het volk van Nederland.

7,62x39 | 15-10-14 | 23:14

Mis, Jemen ligt strategisch. Lees oil and terror maar eens, dan wordt veel duidelijk.

dreiner | 15-10-14 | 23:14

@Tsjernodebiel | 15-10-14 | 22:06
Welke kernwapens? Dat ze hier liggen wil niet zeggen dat wij er ook de controle over hebben. Ik geloof namelijk niet dat onze politiek de ballen beschik om ooit op die knop te durven drukken.

toetanchamon | 15-10-14 | 23:12

Nooit mensen vertrouwen en/of lezen die beginnen met "ik zal het nog EEN keertje uitleggen".

viridis | 15-10-14 | 23:11

Mohammedanen veroveren Jemen op andere mohammedanen, terwijl weer andere mohammedanen knarsetandand toekijken.

Daar lig ik wakker van. Niet.

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:11

Ik zat net even op youtube.com te kijken. Vond er een mooi filmpje van een moslim met een goede kijk op de zaken in de moslimwereld. Waarschijnlijk al wel veel vaker op GS te zien geweest, maar dat kan ik ook niet weten.
www.youtube.com/watch?v=i0K7A_V7XHQ

WitteGrunneger | 15-10-14 | 23:10

B52's zijn prachtige en bruikbare toestellen in dit "conflict". Zouden we nog genoeg JDAM's hebben?

Albigensian | 15-10-14 | 23:07

@MarcAntony| 15-10-14 | 22:47
Doe eens een linkje ter ondersteuning van je verhaal over deze messias, herstel Masschiach.

Want google weet van niks.
Ongeveer 82 resultaten
www.google.nl/webhp?tab=nw&ei=GuE...

Of ben jij de enige die in de Masschiach gelooft?

Lewis Lewinsky | 15-10-14 | 23:07

MarcAntony | 15-10-14 | 22:47

De man die op de rode knop drukt is de verlosser.

Real Dutch Meat | 15-10-14 | 23:05

Het is een grote teringzooi in dat Midden Oosten.
Je moet maar zo denken,
De christenen kwamen ook niet aan verlichting toe omdat ze te druk waren hun ideologie aan anderen op te dringen. Na een hoop bloedvergieten kwam men tot inkeer.
Als het Westen kan helpen dat proces te versnellen dan is dat alleen maar gunstiger voor het uiteindelijke dodental.

BigusDickus | 15-10-14 | 23:05

MarcAntony | 15-10-14 | 22:47
sorry, ben afgehaakt bij 'Ik zal het nog EEN keertje uitleggen'.

--sql error-- | 15-10-14 | 22:57

vraag me wel af waarom de olieprijs zo laag is terwijl het MO in de fik staat.
Jim Lovell | 15-10-14 | 22:46

Ik denk dat ze geen olie hebben gebruikt om het in de fik te zetten. Dat zal de reden zijn vermoed ik,,maar zeker weten doe ik het niet.

tweetybird | 15-10-14 | 22:57

Islam is a relegion of PEACE Kuch Kuch Kuch and we wage war on a massive scale. 270 million dead and counting...

Albigensian | 15-10-14 | 22:54

behalve zat laatste zinnetje dan want dat is hysterisch geleuter

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:54

@MarcAntony | 15-10-14 | 22:47 Ik vindt Darwin wel een aardige verlosser

Vogelbeest | 15-10-14 | 22:53

MarcAntony | 15-10-14 | 22:47
+1!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:53

zo... zat... van... moslims. Is er nog wat leuks op tv ?

GerMonster | 15-10-14 | 22:50

Een tamelijke consensus hier op GS bij veel reaguurders lijkt dat 'we' beter af zijn bij nieuwe bondgenoten in het MO zoals Iran (sjiieten) en de Koerden. Dat zou slecht nieuws betekenen voor Turken en Israëliërs. Misschien goed zo? Chaos is het toch al en Erdogan is een kwaadaardige lul. Dat is zeker. En de rest zuigt ook. Wat een ellende!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:48

Ik zal het nog EEN keertje uitleggen. De moslims verwachten de Masschiach. Dat is de wereldverlosser zoals de christenen die in Jezus hebben gevonden. Zoals de joden dachten dat de Verlosser hun land zou bevrijden van de Romeinen, zo denken de moslims dat ze de wereld onder een kalifaat zullen verenigen met een wereldleider die alle ongelovigen zal straffen. Nu zijn er drie strijdende partijen die de verlosser willen leveren. De Arabieren, de Turken en de Perzen. Onderling hebben ze een gruwelijke hekel aan elkaar. Ze bestrijden elkaar en zijn ook nog eens verdeeld in soennieten en sjiieten, zeg maar de Arabieren en de Turken enerzijds en de Perzen anderzijds. De Pakistanen en de Indonesiers schijnen in deze strijd om de wereldheerschappij niet mee te doen. Zoals in elke wedstrijd is er dus maar een hoofdprijs: degene die de Masschiach mag leveren, vormt de hofhouding van deze koning die boven alle koningen zal staan. Natuurlijk wil iedereen dat recht. Hoe kom je nu in aanmerking om deze koning der koningen te mogen leveren? Of je verovert de wereld al voor een groot deel (dat proberen moslims al sinds ze bestaan) of je roeit alle joden uit! Ook dat proberen ze al sinds de joden voor een groot deel in Israel wonen. Inmiddels is er een kalifaat uitgeroepen door soennieten. Iran probeert nu zijn eigen kalifaat te stichten en vergeet de Turken niet die perse geen Koerdistan willen accepteren want daardoor wordt het grote Turkse rijk helemaal een lachertje. In WOI wilden de Turken met steun van de Duitsers hun rijk nog uitbreiden maar door het verlies raakten ze 70% van hun grondgebied kwijt. Die groot-Turkse gedachte leeft nog steeds bij de Turken en ze willen graag instabiliteit in het Midden Oosten bewerkstelligen en zelfs in China waar ze verwant zijn met de Oeigoeren. Misschien dat sommige lezers nu ook begrijpen waarom Erdogan sprak over een leger van gelovigen dat Europa zou veroveren door emigratie en grote gezinnen? Daarom en daarom alleen moeten Turken Turks blijven en kunnen ze hun nationaliteit niet kwijtraken. Dat geldt ook voor de Marokkanen: gaat heen en vermenigvuldigt u, vermenigvuldigt u en gaat heen. Tsja, en nu maar hopen dat ze elkaar de eer niet gunnen. Dat ze naief zijn is duidelijk: Israel gaat niet zitten wachten totdat de joden aldaar afgeslacht worden! Ook zal Israel de bufferzones niet teruggeven want daarmee plegen ze in feite zelfmoord. Het land is nauwelijks groter dan Zuid-Nederland en zonder bufferzones niet meer verdedigbaar. Jammer dus voor de Palestijnen die ook graag de Wereldverlosser willen leveren. Persoonlijk denk ik, net zoals alle christenen, dat de Wereldverlosser joods is.

MarcAntony | 15-10-14 | 22:47

Ze slaan elkaar de kop maar in, ik vraag me wel af waarom de olieprijs zo laag is terwijl het MO in de fik staat.

Jim Lovell | 15-10-14 | 22:46

En Iran heeft dit keer heel goed begrepen dat je de oorlog zo dicht mogelijk bij je vijanden moet brengen en zo ver mogelijk huis.

KingScarGill | 15-10-14 | 22:45

Tsja, de grootste islamofoben blijken uiteindelijk islamieten zelf te zijn. Dat ze het Westen haten, oke, maar dat ze ook onderling elkaar afmaken is nog veel dommer. Face it: als soennietten en sjiieten de handen ineens zouden slaan, zou heel Europa al in burka's lopen.
En dat allemaal omdat soennieten en sjiieten het er niet over eens zijn of Mohammed nu links- of rechtsdragend was. Het is Gulliver's Travels all over again.

Captain Pervert | 15-10-14 | 22:45

Jemen is het armste land in de Arabische invloedsfeer. Buurland Oman, maar ook de Emiraten, Koeweit en KSA houden dat zo omdat het ze goedkope islamitische en arabisch sprekende loyale arbeidskrachten oplevert. Jemenieten zijn een aparte stam en ze worden al 1300 jaar door iedereen misbruikt. Niemand wil het hebben want er is niks. Behalve het eten, dat is erg lekker.

Big Rick | 15-10-14 | 22:43

VanBukkem | 15-10-14 | 22:31
Yemen is de volgende pion op het schaakbord. Uiteindelijk zal alles en iedereen zich in de regio tegen Israël richten, niet alleen maar verbaal, maar in een poging om al het verbaal geweld fysiek gestalte te geven: de vernietiging van Israël. Want Israël is in de optiek van de hakbars (soennieten EN sjiieten) HET obstakel voor een 'wederopstanding' van het islamitische rijk.

malang | 15-10-14 | 22:43

-weggejorist-

Absurdistan | 15-10-14 | 22:42

Hmmm ik denk ondertussen eigenlijk enkel nog heb ik genoeg bier en nootjes in huis. De tv kan weer aan of wat fijne live linkjes of liveleak. Het wordt ondertussen zo gewoon. Wachten is enkel nog op pauze om er reclame tussen te zetten. Zeg maar dat ze effe tien minuten stoppen met oorlog voeren en na decreclame weer verder gaan.

tweetybird | 15-10-14 | 22:41

"Maarja, het Westen is een feminist die pas reageert wanneer ze emotioneel geraakt wordt"
En in haar vaginale G-spot.

dedeurs | 15-10-14 | 22:41

Nu al oud nieuws en was al langer bekend dat dat zou gebeuren. Toen Amerika Afghanistan binnen viel, liep Iran het Noord Oostelijke deel van Afghanistan in. Veel Iran sympathisanten leefde al in het gebied. Het zelfde geld voor Yemen. Veel moslims in die gebieden geloven nog altijd in het Perzië met een sjiismisch tintje er aan.

De Strijd in het midden oosten is al eeuwen oud. En de hoofdrol spelers nu zijn Saudi Arabië - Turkije en Iran. Als je kijkt naar Iran dan is het een heel modern land (moderner dan vele denken,los van buiten de steden in Iran) met als steun Rusland en China. Ook westerse bedrijven handelen er graag.

ovikanovi | 15-10-14 | 22:40

Yemen...+100 kleine eilandjes bij de ingang van de rode zee.

viridis | 15-10-14 | 22:39

Ik twijfel over wat ik erger vind, ebola of islam...
Misschien die twee vermengen?

Goktrommelkiller | 15-10-14 | 22:38

"de parel/engel/elf Nada Al Ahdal"
Jemen heeft ook de bloedmooie en als een engel zingende Ofra Haza voortgebracht. Helaas voor Jemen verkaste ze als een speer naar Israël.

dedeurs | 15-10-14 | 22:38

Het hele Midden-Oosten is één bron van haat naar elkaar vol met religieuze onzin. Triest triest triest. Het zou mooi zijn als we er een enorme muur omheen zouden kunnen bouwen, en dan over 1000 jaar eens kijken hoe het erbij staat.

De Slimmerick | 15-10-14 | 22:37

Jammer dat je zo weinig feel good filmpjes ziet op You Tube.
Elke keer als IS aan flarden wordt geschoten, voel ik me iets vrolijker.
Bam bam bam, die kunnen mij igg niet meer doodmaken.
Normaal ben ik niet zo, voel meestal toch medelijden, maar nu niet meer.

Terpen-tijn | 15-10-14 | 22:37

Klasse dat jullie dit melden, GS.

Stir Glenfarclas II | 15-10-14 | 22:36

Vogelbeest | 15-10-14 | 22:22
Het is helemaal niet simpel, laat staan redelijk. Dat van streepjestrekken door Frankrijk en Engeland op de landkaart en achterbakse Turken op de achtergrond en olie leerde ik al in de 80-er jaren op de middelbare school van betrokken jonge babyboomers die mij toen onderwezen.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:35

KingScarGill | 15-10-14 | 22:32
Check de kaart, de lijst met veroverde landen liggen ver achter de eerste soennitische tegenstanders.

Feynman | 15-10-14 | 22:34

Nee, Yemen is ook belangrijk als land van oorsprong van Koffie. Dat is bestwel belangrijk. Maar verder mogen de Iraniërs het van mij hebben. De Saudi's hebben er de laatste jaren een potje van gemaakt, ik begrijp ze best.

Sarcasper | 15-10-14 | 22:33

Yemen is golf van Aden = route Suez kanaal = interventie indien noodzakelijk

cucaracha | 15-10-14 | 22:32

Iran is de laatste duizend jaar consequent slachtoffer geweest van soenitische aggressie. Logisch dat ze zich bedreigd voelen en proberen wat buffer op te bouwen. Zouden wij ook doen.

KingScarGill | 15-10-14 | 22:32

tattooboer 22:25
IS is voor het grootste gedeelte soenietisch, die Admzeikert typt maar wat.

Terpen-tijn | 15-10-14 | 22:31

@malang | 15-10-14 | 22:18
De Perzen moeten zich één ding goed realiseren: de Perzische Golf valt volledig binnen de Amerikaanse territoriale wateren. Met alle consequenties van dien.

VanBukkem | 15-10-14 | 22:31

Vrouwen nu terug de keuken in, dan komt alles goed. Ik zeg het je.

Jim Lovell | 15-10-14 | 22:30


Het waren toch allemaal broeders en zusters?
Gaan ze elkaar de harses inslaan.
Lekkere familie dan.
Maar ze gaan hun gang maar.
Ik ben helemaal klaar met die vredige islam.

Schietmijmaarlek | 15-10-14 | 22:30

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:25 Klopt, Lockheed is een eng clubje. Maar vind je het niet toevallig dat die met hun berichten komen, net nadat er iemand anders claimt kernfusie te kunnen met de eCat? www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/10/...
Al dan niet hoax, ik geloof niet dat dat toeval is.

Oh, en ik heb liever dat mijn belastingcenten aan een licentie 'foute' Lockheed technologie wordt uitgegeven dan aan de 'gratis' import van islam in al zijn vredige vormen.

marcoplarco | 15-10-14 | 22:30

Laat ze elkaar afmaken, dan kan Allah het lekker uitzoeken....

dirtycrewman | 15-10-14 | 22:27

Yemen is de schilderswijk van het midden-oosten.
Met subsidie van het beste kabinet ooit de middeleeuwse waanzin cultiveren.
Een broeinest voor jihadisten, barbaren en pedofielen.

Cuyahoga | 15-10-14 | 22:26

@tattooboer | 15-10-14 | 22:25
Welles

Cidiood | 15-10-14 | 22:26

marcoplarco | 15-10-14 | 22:20
Ja maar Lockheed?! Dan gaan we zwaar onder de plak bij de Amerikanen bekend van hun bombardementen. Weet je, dat trekt ook niet. Prins Bernhard en zijn vrindjes weet je wel. Ook niet lekker.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:25

Religie en staat is een dramatische combinatie.
Iran is een gevaarlijk land, maar ze staan achter het westen tot nu toe.
Dat is het enige wat telt.
later zien we wel verder, want 1 ding is zeker, geen mens weet de toekomst, wie had ooit gedacht dat we nog blij moeten zijn met een Assad?
Niemand.

Terpen-tijn | 15-10-14 | 22:25

@admiraalzeikstraal | 15-10-14 | 22:23
Dat is niet waar.

tattooboer | 15-10-14 | 22:25

Wat is er mis met Iran? Wel eens van Saoedi-Arabië gehoord!?

Cidiood | 15-10-14 | 22:23

aanalleskomteeneind | 15-10-14 | 22:21 | | Reageer+ |
Ugh! Ging wat fout tijdens het typen want het is een lekker onsamenhangend stukje. Nog een keer in het kort dan. Filmpje is de moeite waard om te kijken.

aanalleskomteeneind | 15-10-14 | 22:23

-weggejorist-

admiraalzeikstraal | 15-10-14 | 22:23

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 : Het is redelijk simpel: Ooit was er geen geld en waren er geen grenzen. Er waren nomaden met kamelen en ezels, en die hadden zo nu en dan onderling een schermutselingetje en dat was het dan.
Toen kwamen de Europeanen en die gingen strepen trekken op een kaart. Daarom zijn al die grenzen zo mooi recht.
De zandbakbewoner die toevallig binnen zo'n grens woonde hoorde opeens bij een bepaald land. Nog steeds niets aan de hand, want het interesseerde de localo's helemaal niets, en ons eigenlijk ook niet.
Toen werd olie belangrijk, en bleek er daar olie te zitten. Opeens wilden ze allemaal dat de olie van hun was, want dan kregen ze veel geld om dingen te kopen die van de koran eigenlijk niet mogen, en om dingen te kopen om iedereen zijn hersens mee in te slaan.
De belangrijkste oplossing is zorgen dat we geen olie meer nodig hebben. Dan hebben ze geen geld meer en dan houdt het probleem op te bestaan. Als we dan ook nog onze zelfgemaakte grenzen opheffen heerst er daar opeens vrede, want dan is het land meer van niemand en kunnen ze weer gewoon geiten gaan hoeden.

Vogelbeest | 15-10-14 | 22:22

Ja maar.. ik heb een grafhekel aan die IS haatbaarden.

koeberg | 15-10-14 | 22:22

Leuke combi met andere landen die het zonder eigen stabiele regering moeten doen eromheen. Somalië, Eritrea en delen van Soedan. Net zoals de veroverde delen van Syrië en Irak zullen dergelijke landen een stabiele stroom vluchtelingen en terroristen opleveren.

Djibouti heeft langdurig de dans ontsprongen omdat het Franse Vreemdelingen legioen er zat. Somalië heeft sinds kort een werkende post voorziening, maar is de thuisbasis voor piraten die honderden kilometers uit de kust actief zijn.

De reactie van Google Maps is weer eens de snelste, alles op vliegafstand van Iran zijn nu pixels van honderden vierkante kilometers. Bahrein is nu 4 pixels breed en 7 hoog. Op Microsoft Bing Maps is alles nog te bereiken, de collaborateurs.

Landen die geen verantwoordingen af leggen aan bijvoorbeeld de verenigde naties, of landen die bij gebrek aan law and order een anarchie zijn, leveren voor criminelen, religieuze fascisten en terroristen een uitstekende uitvalsbasis om hun dood en verderf te kweken en verspreiden.

Probleemlanden ontstaan sneller dan ze verdwijnen.

Feynman | 15-10-14 | 22:21

Prima. Iran weet wel raad met terroristische hakbarretjes die burgers onthoofden en aanslagen plegen.

Rémy Martin ® | 15-10-14 | 22:21

Schijnt dat ISIS is gesignaleerd in het Palestijnse gebied. brrrr.

lady blabla | 15-10-14 | 22:21

Zzzzooooffff | 15-10-14 | 22:11 | | Reageer+ |
0
Ik ben bang dat je gelijk krijgt. Ze zullen strijden om de "ware" islam in te voeren. Ik zag een docu van vice in Syrië. Hierin streed het zogenoemde "islam front" tegen zowel het regime als tegen IS. Toen de vraag werd gesteld waarom het islam front ook de sharia in wilde voeren en of er verschil was tussen die twee kreeg je een vaag antwoord, dat ze handen afhakken toch net iets te ver vonden gaan. Uiteindelijk zit er weinig verschil in en zal het daar een tyfuszooi blijven. Ik begreep de situatie daar in ieder geval een stuk beter. Was overigens een post van iemand hier. Ik weet alleen even niet zo snel wie. Om te kijken, erg indrukwekkend en heel eng tegelijkertijd, staat op ontploffen, letterlijk:

news.vice.com/video/ghosts-of-aleppo-...

aanalleskomteeneind | 15-10-14 | 22:21

Zodra die kernfusie reactor van Lockheed echt werkt is het gezeik afgelopen. Olie is dan niks meer waard, de Saoedie's kunnen het opzuipen en de wereld hoeft geen rekening meer te houden met het Midden-Oosten voor de economische toekomst. Deur dicht, hek eromheen, dikke doei.

marcoplarco | 15-10-14 | 22:20

We moeten slim zijn> als IS was is geworden, daarna het evenwicht bewaren.
De zwakste partij bewapenen en zo regelt het zichzelf, alles haat elkaar toch al.
Zo kunnen wij ons straatje schoonhouden.

Terpen-tijn | 15-10-14 | 22:20

Vogelbeest | 15-10-14 | 22:15 |
Precies dat bedoel ik.
En die reactors kunnen wel degelijk veilig in gebruik genomen worden.
Als we dan ook kinderbijslag afschaffen (en belasting verlagen) en immigratie moeilijker maken is er ook genoeg ruimte voor die reactoren.

datzouzomaarkunnen | 15-10-14 | 22:20

Iraanse controle over Yemen betekent: controle over toegang en uitgang van de Rode Zee en Suez-kanaal. Zeer zorgelijk dus. Iran heeft ook al een defensiepact met Soedan (ook aan de Rode Zee, er zijn Iraanse eenheden daar), dus niet alleen KSA, maar ook het westen (WIJ) kunnen afgeknepen worden.

malang | 15-10-14 | 22:18

dat gen heet inteel+islam :D

JacobP | 15-10-14 | 22:17

Er moet toch ondertussen wel bekent zijn welk gen dit soort afwijkend gedrag veroorzaakt.... Kunnen we daar geen bio wapen ofzo van maken.... something....

themac | 15-10-14 | 22:16

Ach, Yemen was een broeinest van al-quaida.
Liever de sjiieten aan de macht dan soennieten. Dat lijkt me wel duidelijk.

JacobP | 15-10-14 | 22:16

Niet meer land tegen land, maar meer idee tegen idee.
Een wereldwijd horror scenario is niet ondenkbaar.
Maar als ik dat zeg ben ik: Xenofoob, islamofoob, extreemrechts, racistisch, fascistisch, paranoide en fabelfapper.
"Het loopt zo'n vaart niet, slaapt u rustig verder".
Of het nu 10 dagen of 100 jaar duurt, de confrontatie komt.
De twee grootste stromingen in de wereld zullen botsen: democratie en het onverenigbare islam.
We moeten zo snel mogelijk van het olie infuus, het enige product dat we nodig hebben uit die regio en dus de djimmie-ketting die steeds rammelt.
Immigratie met zware eisen verankeren, afschaffen van tweede paspoort, .. ach daar ga ik weer ranten. Maar er zijn genoeg middelen om ons land te beschermen: de geldkraan dicht scheelt al de helft.

datzouzomaarkunnen | 15-10-14 | 22:15

oke ik heb de kaart er even bij gepakt (omdat het in mijn geestesoog een grote woestij is tussen griekenland en china..

Maareh.. HOE DE FUCK .. verovert iran een land dat 4 landen van hun grens ligt + een flinke plas zee..

dit brainfuckt mij hard >_>

TheJesseJ | 15-10-14 | 22:15

Het belangrijkste: Ga investeren in Thorium-reactors. Kernenergie zonder de nadelen. Kan in 5 jaar operationeel zijn als we écht willen.
Als wij straks nagenoeg geen olie meer nodig hebben, zitten al die woestijngelovigen zonder geld.

Probleem opgelost.

Vogelbeest | 15-10-14 | 22:15

Laten we kaas op n undercover missie sturen, dat zal ze leren

jan_lid | 15-10-14 | 22:14

I don t care, roei die terorristen uit en dan wegwezen uit die zandbak.
Daarna kunnen hun zich concentreren op welke moslim er dan nog mag blijven.
Allah hakbar.

Terpen-tijn | 15-10-14 | 22:14

Wow! En het Midden-Oosten was al zo ingewikkeld. Ooit, als tiener was ik totaal het spoor bijster toen de Libanese burgeroorlog plaatsvond en ik het moeilijk vond te begrijpen wie Druzen, Hezbollah, 'de moslims', Maronieten enz., enz., waren. Maar ik deed mijn best en tot nog niet zo lang geleden dacht ik aardig te weten wie wat was en hoe de verhoudingen daar liggen. En toen was daar opeens IS, een maffe Turk en blijkt Yemen iets ten zuiden van Saudi-Arabië te vallen voor nota bene Iran. 't Is alsof ik niet bijna 50 ben maar alweer 14. Ik snap er geen jota van. Hoe bestaat dat MO toch?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 15-10-14 | 22:14

Ik zie eerlijk gezegd het probleem niet zo. Het is lood om oud ijzer.

VanBukkem | 15-10-14 | 22:14

De boel in het MO gaat op de schop. Er zal een bloedige strijd tussen de twee islamitsche fracties losbarsten. Vanwege het feit dat de 1 gelooft dat hun cluppie de rechtmatige opvolger van Mo is en het andere cluppie gelooft dat zij dat is. En gevolgen zullen buiten het MO merkbaar zijn.

Zzzzooooffff | 15-10-14 | 22:11

Moslim fundamentalisten veroveren Al Quaida bolwerk. En daar moet ik me druk om maken?

Vogelbeest | 15-10-14 | 22:10

Wat kunnen we nog doen? Dan maar iedereen bombarderen?

Petrus de Rewa | 15-10-14 | 22:09

Ja maar boer zoekt vrouw is educatief. daar gaat het om. Wat een land! wat een volk.. Dit komt nooit goed.

tattooboer | 15-10-14 | 22:09

Wij hebben geen kernwapens die tot Teheran reiken.

Petrus de Rewa | 15-10-14 | 22:08

Maar uhh... mag ik zeggen dat uhh... laat ze elkaar maar uhm afmaken? kug kug?

Lepenseur | 15-10-14 | 22:07

Onze kernwapens zijn toch beter dan die van hunnie

Tsjernodebiel | 15-10-14 | 22:06

Het zoveelste Zionistische complot dus.

Parsons | 15-10-14 | 22:03

Yea Man!

Den Meester | 15-10-14 | 22:03

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl