Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Animatie: mensen sterven nauwelijks aan oorlog

Oorlog. Waar is het goed voor? Helemaal nergens voor. Luister naar ons. Wij haten oorlog, want het betekent vernietiging van onschuldige levens. Oorlog betekent tranen in de ogen van duizenden moeders, wanneer hun zonen gaan vechten en hun levens verliezen. Goedverdoemme, waar is het goed voor? Helemaal nergens voor. Oorlog is een hartenbreker, alleen bevriend met de begrafenisondernemer. Oorlog is de vijand van de mensheid, het doel van oorlog ontgaat ons dan ook volledig. Wie wil er nou sterven? Afijn, goed nieuws voor iedereen die Edwin Starr heet, of anders. We leven in een tijdperk waarin er minder mensen sterven door oorlog dan ooit tevoren. Goud. Bovenstaande animatie legt in vijf minuten uit waarom, zodat u er interessant over kan doen in de kroeg. Dus niet zo sip over Oekraïne, ISIS en Israël, het valt allemaal reuze mee.

Reaguursels

Inloggen

Dom filmpje, lees eens een boekje, begin eens met Galtung.

katarina_de_kleine | 12-10-14 | 22:35

@toetanchamon | 12-10-14 | 20:13
Mijn neef francisco heeft al een blog, vraag hem wel even.

francisca van jole | 12-10-14 | 20:32

@francisca van jole | 12-10-14 | 17:22
Je zou het op een eigen site/blog kunnen zetten en een linkje posten, is dat een idee?

toetanchamon | 12-10-14 | 20:13

Tiberius | 12-10-14 | 17:45
"goed voor amerika"," russen de eerste slag gewonnen"

Wat is dat eigenlijk, amerka, rusland? De mensen die er wonen of een machtig groepje mensen? De meeste mensen willen gewoon met rust gelaten worden en iets van een leven zonder angst.

kloopindeslootjijook | 12-10-14 | 17:56

Hebben ze die autobommen en zelfmoordaanslagen wel meegeteld? Want 9-11 veroorzaakte toch de meeste doden op USA grondgeboed sinds de Amerikaanse Burgeroorlog.

Brabant hier | 12-10-14 | 17:49

Oorlog is heel goed voor amerika. Maar voorlopig hebben de russen de eerste slag gewonnen door de krim terug te pakken. Rusland wordt een sterkere zeemacht en kan het grootste deel van zijn vloot in 2 dagen varen voor de kust van Israël plaatsen. En dat kan goed uitkomen zodra ze samen met Brazilië, India, China, South-Africa (de BRICS) in één keer de oliedollar afschaffen met behulp van de op 15 juli van dit jaar gestarte New Development Bank. Tenzij er oorlog komt, gaat de Federal Reserve Bank kaputt en stort de Amerikaanse economie in de komende jaren volledig in.
en.wikipedia.org/wiki/New_Development_...

Tiberius | 12-10-14 | 17:45

Zoek de drijvende krachten achter een coflict and voila. Waarom loopt Poetin met grenzen te rommelen? Waarom kunnen de Russische Oekrainers niet gewoon Rus in de Oekraine zijn? Waarom kunnen de Koerden niet gewoon Koerd in Turkije zijn?

Omdat een klein groepje machtige mensen voor zichzelf bezig zijn, chaos maken waar ze goed gedijen en Henk en Ingrid de rotzooi weer mogen opruimen. Is wat bv Poetin nu doet, dat gerotzooi met grenzen nu echt in belang van zijn land? Wat kost het aan ellende en wie draait daar voor op?

Idem huidige crisis, alleen daar kunnen de slachtoffers wel praten. Bijvoorbeeld banken e.d. proberen de schadeclaims te beperken van de woekerpolissen door mensen slachtoffers murw te maken met advocaten en moeilijke overeenkomsten, omdat ze donders goed door hebben dat dat goedkoper is. Helaas zijn de bonussen van 15 jaar geleden niet terug te halen van degenen die dit veroorzaakt hebben. Maar onze leefstandaard moet er nu voor omlaag. We leren alleen erg, heel erg langzaam als consument.

kloopindeslootjijook | 12-10-14 | 17:36

De mens vandaag de dag beschikt over een dubbele persoonlijkheden, dit op internet (brullen zonder ruggegraad) en de slaaf van de samenleving die ja en amen zegt, Pfff.
toetanchamon | 12-10-14 |
dat dus. veel gescheer, weinig wol.

Hesselbollah | 12-10-14 | 17:26

@toetanchamon | 12-10-14 | 16:31
Ik heb een paar voorbeelden genoemd maar kan niet alles benoemen, denk dat GS niet gelukkig zou zijn met een reactie van 100 pagina's.
Ik ben het echter volledig met je eens.

francisca van jole | 12-10-14 | 17:22

@necrosis | 12-10-14 | 17:14
Frustrerend hé dat Cloudflare, ik ga morgen een claim indienen, de tegel kan mij niet schelen maar ik wil wel de karakters terug die ik heb gebruikt.

toetanchamon | 12-10-14 | 17:20

@vansuyle.com | 12-10-14 | 17:01
Nadat Cloudflare mijn eerdere reaguursel heeft verbannen naar het Grote Niets, Alfred Nobel heeft het Dynamiet niet uitgevonden.
Hij bedacht hoe Dynamiet stabiel gemaakt kon worden.

necrosis | 12-10-14 | 17:14

Ter relativering van mijn commentaar over kernwapens:
.
De uitvinder van dynamiet, Alfred Nobel, dacht ook dat dankzij de verschrikkelijke explosieve kracht van dynamiet oorlogen tot het verleden zouden gaan behoren. We zijn echter van een koude kermis thuisgekomen.
.
Wel is het zo, dat sinds de uitvinding van dynamiet, oorlog niet meer rendabel is. Voorheen kan je je vijand verslaan, diens land en steden innemen, en winst maken. Dat sedert meer dan een eeuw niet meer mogelijk. Zij bijvoorbeeld de oorlog in Irak, die heeft naar schatting 6 biljoen dollar gekost (6.000.000.000.000 ) en dat verdien je nooit meer terug met olie.

vansuyle.com | 12-10-14 | 17:01

Leuke videos, subscribed.

GateKeeperNL | 12-10-14 | 16:58

Wat een baarlijke nonsens kramen sommige gekke Engelsen toch uit,vooral omdat ze niet bij het feit stilstaan dat na de gesneuvelden ook veel minder mensen geboren worden door toedoen van oorlogen.De misère in Afrika en de noord-flank van het MO is nog nooit zo groot geweest en nog nooit zo'n grote bedreiging van het westen en zelfs Rusland geweest.Ook wordt de terugkeer van afschrikking maar gemakshalve vergeten, terwijl de hernieuwde wapenwedloop in Azië en Rusland ook geen aandacht krijgt.Nee Quid,ik haal andermaal mijn schouders op en loop door zonder jou.Je kan beter de sprookjes van Grimm uit gaan leggen.Ik wacht af tot de zwaar rokende vulkaan overgaat in een uitbarsting met het gedoe aan de grens van Turkije en Syrië.Zoals Rusland de Oekraïne wil inpikken,wil Turkije Syrië inpikken.Helaas zal Poetin Assad niet laten vallen. Geopolitiek blijft van alle tijden en daarmee genocide,ook in de zin van niet-geborenen door oorlog.Kortom ,wat er nu gaande is zal wereldomvattend blijken voor de 3e keer.

Dolphi | 12-10-14 | 16:54

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:36
Je hebt de titel van het nummer al, een beetje internetterT heeft het nummer zo op zijn/ haar PC staan.
Als het je een beetje meer moeite kost, zal het resultaat een stuk lekkerder smaken, toch?

necrosis | 12-10-14 | 16:52

Wat een onzin. De zaden voor oorlog worden actief gezaaid door de VS, de EUSSR en Groot Brittannië.

Zoals in het filmpje al gesuggereerd werd: give it some time...

Xirdalan | 12-10-14 | 16:51

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:13
dan valt Nederland buiten de boot in deze, wij hebben geen leger dat het landsbelang dienst. Ons leger dient de politiek. Ik verwacht niet dat als de staat een oproep doet dat mannen zich moeten melden om te vechten voor ons vaderland, dat vele aan deze oproep gehoor zullen geven.
Met 5000+ moslims al binnen ons defensie apparaat en ruim een miljoen moslims op de reserve bank door het hele land, verwacht ik dat wij van binnen uit worden gesloopt.

toetanchamon | 12-10-14 | 16:50

@VanBukkem | 12-10-14 | 16:37
Dan kom ik desnoods even wat zendmasten omhakken..
*gnehe terug*

necrosis | 12-10-14 | 16:48

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:35
Het kosten het nodige geduld en doorzettingsvermogen. * vreugde dansje doet *

toetanchamon | 12-10-14 | 16:44

@giveitashot | 12-10-14 | 15:32
En dat zei Goebbels allemaal in het Engels?

Osdorpertje | 12-10-14 | 16:41

-weggejorist-

VanBukkem | 12-10-14 | 16:37

-weggejorist-

VanBukkem | 12-10-14 | 16:37

@necrosis | 12-10-14 | 16:28
Ik heb wifi.
*gnehe*

VanBukkem | 12-10-14 | 16:37

Goed filmpje, maar men mist de belangrijkste reden dat er geen oorlog meer is: Mutually Assured Destruction. Dankzij kernwapens kunnen politici niet meer veilig ver van het front oorlog voeren. Op elk moment kunnen ook zij het loodje leggen. Politici zijn nog even meedogenloos als 1000 jaar geleden, en de bevolking is nog altijd makkelijk op te stoken voor een oorlog (zie MH17), maar dankzij het gevaar kernwapens houden ze zich in, en worden er alleen maar proxi-oorlogen gevoerd en zwakke landjes bezet.

vansuyle.com | 12-10-14 | 16:37

Omdat er minder doden vallen wil niet zeggen dat het minder erg is , dat er überhaupt oorlog nodig is vind ik al erg genoeg.

Eurotokkie | 12-10-14 | 16:37

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:14
Ik kan hier niets aan toevoegen.

Smarties | 12-10-14 | 16:36

necrosis | 12-10-14 | 16:34
Ik zou zeggen doen! Joris even de oortjes toe.

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:36

Valt veel aan te merken op dat filmpje.
Ga ik het doen? Nee, het is zondag, ik heb wel wat beters te doen.

T.Stark | 12-10-14 | 16:35

toetanchamon | 12-10-14 | 16:31
Prachtig, een door Cloudflare goedgekeurde post. Bij de Joop was je er niet zo gemakkelijk doorgekomen.

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:35

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:27
Ik moest ineens denken aan een linkje wat ik ooit geplempt heb.
Nummer heet 'make war, not love'.
Nieuwsgierig?

necrosis | 12-10-14 | 16:34

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:24
Nee, de Nederlanders hebben zich niet de EU dictatuur in laten lullen. We hebben met de Fransen gezegd "Nee we willen het niet"
Maar dan komt de hogere politiek om de hoek kijken: ons imago was in Europa geschaad en dat moest rechtgezet worden. Op een kinderlijk eenvoudige manier trouwens. Wat lul ik dus van hogere politiek. Meer heeft de Nederlandse politiek niet meer te beiden.

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:32

@francisca van jole | 12-10-14 | 16:18
Kijken of het nu wel lukt.
Ik mis in je lijstje Nederland! Onze politiek speelt naar haar bevolking hele vieze spelletjes, daar hoeven we in deze discussie Rusland, China of Korea niet bij te halen.
De internationale politieke onrust frustreert vele burgers (internationaal). Neem alleen al onze fantast Timmermans die uitspraken doet waar vele van ons van moeten kotsten en toch doet hij dat ook uit jou en mijn naam. Dat doet hij niet alleen hier in de kamer of op tv maar zelf bij het hoogste politiek orgaan, de VN. Ik denk dat een ww3 zal uitdraaien op totaal chaos waarbij onze eigen politiek tot de vijand zal behoren, maar ook de mensen in je eigen buurt.

toetanchamon | 12-10-14 | 16:31

@Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:24
Ik kan me vergissen maar volgens mij waren we in meerderheid tegen de EU en de Euro....
Was er destijds niet een referendum?
*ahum, kuch*

necrosis | 12-10-14 | 16:31

@Smarties | 12-10-14 | 16:22
De Amerikanen gaan dat inderdaad niet pikken nee. Waarschijnlijk gaat Teheran er ook aan, of ze er nou mee te maken hebben of niet. En uiteindelijk wordt niemand er beter van nee.

VanBukkem | 12-10-14 | 16:31

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:21
Als hij dat herhaalt, kom ik hoogstpersoonlijk zijn internetkabel doorknippen.
*gnehe*

necrosis | 12-10-14 | 16:28

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:20
Europa ligt inderdaad veel meer voor de hand om een aanslag te plegen. Gemakkelijk aan wapens te komen en slechte tot geen grenscontrole. Bovendien kan men gebruik maken van safehouses en andere logistiek van de lokale geradicaliseerden. Zelfs de Mossad maakt bij akties in het buitenland gebruik van lokale toegewijde joden.

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:27

francisca van jole | 12-10-14 | 16:01
Ja.

Smarties | 12-10-14 | 16:26

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:19

Laten we het hopen, maar iets zegt me dat we in een fase van burgerDEmancipatie zitten, en niet in een fase van burgeremancipatie. Oftewel, het leeuwendeel van onze bevolking zal zich zo een oorlog in laten kletsen. Dat lukte met de EU-dictatuur ook...

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:24

@VanBukkem | 12-10-14 | 16:16
Als ik hulpklaas van Joris zou zijn geweest....
En wat betreft kraters, Yellowstone Park gaat ooit een keer Boem doen.
Dat wordt een gat waar heel Nederland in past.

necrosis | 12-10-14 | 16:24

@Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:20
Sluit ik ook zeker niet uit. Europa is een makkelijk doelwit vergeleken bij de VS. Edoch, New York blijft natuurlijk hun 'prime target'.

VanBukkem | 12-10-14 | 16:23

VanBukkem | 12-10-14 | 15:52
En mekka gaat na 5 minuten ook ten onder. win ik er van? Winnen hunuie ervan? Niemand, de islam is zolang het meegaat.

Smarties | 12-10-14 | 16:22

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:15
Ik gun van Jole helemaal niets met zijn gesubsidieerde kutblog!

necrosis | 12-10-14 | 16:21

VanBukkem | 12-10-14 | 16:16
Kun je even herhalen wat je had geplempt voor die bijnapermaban?
*in vuistje lacht*

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:21

@VanBukkem | 12-10-14 | 16:16

U bent ook nogal een optimist. Het kon wel eens zo zijn dat zo'n aanslag in Europa gaat plaatsvinden en niet in de VS. Laten we vooral niet vergeten dat m.n. Europa de zwakke broeder is en dat zo'n IS denkt, die pakken we eerst. Is ook dichterbij. Daarnaast ook makkelijker, de vijfde colonne is hier vele malen groter dan in de VS.

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:20

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 15:58
Mooi hé, hoe gefrustreerd een mens kan zijn en uit is op vernietiging in 'vredestijd' ;)

toetanchamon | 12-10-14 | 16:20

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:14
Oh God, wat heb je weer gelijk. Er komt een dag dat er een oorlog uitbreekt en er komt niemand opdagen!

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:19

@toetanchamon | 12-10-14 | 16:13
Ok, hopelijk een beetje zinnige reactie en niet iets zo stompzinnig als van Smarties | 12-10-14 | 15:56

francisca van jole | 12-10-14 | 16:18

@necrosis | 12-10-14 | 15:59
Dan is het makkelijk om aan de boycot mee te doen hé
* met hand op tafel slaat*

toetanchamon | 12-10-14 | 16:17

filmpje zit vol bullshit feiten en verdraaing.
3:25 "democracies hardly ever fight each other"..... nee nu hebben we 'wars on terror' die slecht definieerbaar zijn en eeuwig duren.
3:43 "wars isnt as effective at achieving economic goals as it used to be" ...... wtf? (olie, gas, lithium, etc?)
4:16 "today we have rules that declare acts of war illegal.... only in self defence or approval of the UN security council" ... WTF??? America is Irak binnen gevallen zonder goedkeuring van de Veiligheidsraad.

meso1 | 12-10-14 | 16:16

@necrosis | 12-10-14 | 15:56
New York blijft misschien bestaan, Amerikanen zijn rasoptimisten, maar ik sluit niet uit dat ze er een dezer dagen een mooi nieuw kratervormig park bij krijgen. Als het tenminste aan die idioten in die zandbak ligt.
En een permaban was zeker terecht geweest. Idioot die ik ben.

VanBukkem | 12-10-14 | 16:16

necrosis | 12-10-14 | 16:12
Ja, Francisco van Jole. Ik gun hem die eer wel. Koning Eenoog in het land der blinden.

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:15

Het beste begin om oorlog stevig te reduceren is het zorgen dat degenen die besluiten over oorlog zelf aan de frontlijn komen te staan. Ziet u ze al, de stoere ingrijpers als Obama, Timmermans, of van Bommel in een schuttersputje aan het front?
.
Nee hè, en precies daarom moeten wij burgers dat soort "leiders" niet volgen. Laat ze zelf maar lijden op het slagveld...

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 16:14

Het is bekend dat wereldoorlogen pas ontstaan als landen onderling al afgesproken hebben wie vriend en vijand dient te zijn. Dan dient men zich te houden aan datgene wat men vóór het uitbreken heeft afgesproken. Zo'n afspraak is artikel 5 van het NAVO handvest. Opgesteld toen er nog van een vaste vijand kon worden uitgegaan, nl de USSR en zijn satelietstaten.

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 16:13

@francisca van jole | 12-10-14 | 15:55
Probeer tot 3 keer op u te reageren maar iedere keer krijg ik een foutmelding. Hou u te goed van mij als het bij GS weer wat beter draait. Vandaag is om te janken *out*

toetanchamon | 12-10-14 | 16:13

@Graaf van Egmont | 12-10-14 | 15:58
Het internet is begonnen bij Francisco van Jole, hij heeft het zelf opgegraven....
*grin-hik*

necrosis | 12-10-14 | 16:12

@ca12nag3 | 12-10-14 | 16:04
Wat mij betreft wordt Turkije uit de NAVO gegooid.
Beetje bij beetje wordt de islam door de strot van de bevolking gedrukt.
En het volk heeft zelf op die grijze wolf in schaapskleren gestemd.

necrosis | 12-10-14 | 16:10

@Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 15:57
Helaas geloof ik daar niet in, ik zag het ook graag anders maar voorlopig lijkt het er op dat we nu eerst even het vervolg krijgen van de laatste kruistocht in 1274.

francisca van jole | 12-10-14 | 16:06

@francisca van jole | 12-10-14 | 15:23
Einstein wist niet met welke wapens WO III zou worden uitgevochten, hij wist echter wel dat WO IV zou worden uitgevochten met stokken en stenen.
Die man gaat nog eens gelijk krijgen....

necrosis | 12-10-14 | 16:05

Stukje met gevoel voor humor. Alleen dat het niet opgaat. Want een stukje papier voorkomt geen oorlogen. Maakt ze eerder mogelijk.
Ook nu weer zien we imperialistische naties ontstaan en dan is een clash onvermijdelijk.
Ik praat overigens over langere periode.
Verdragen zoals het NATO verdrag zijn erg gevaarlijk voor wereldvrede, zoals een mogelijke aanval op Turkije heel NATO in oorlog gooit.
Het is maar een voorbeeld. Maar die praatjes over verdragjes in dat stuk is een illusie.
Chamberlin die terug kwam met zijn papiertje ondertekend door Hitler, zegt mij genoeg.

ca12nag3 | 12-10-14 | 16:04

Vroeger dacht ik altijd dat oorlog was tussen twee landen. En als het ene land alle andere inwoners had vermoord, dan was de oorlog gewonnen.

Maar wat een gedoe al die oorlog. Fijn dat er dan deze democratische propaganda is :')

Luie Kut Student | 12-10-14 | 16:01

@Smarties | 12-10-14 | 15:56
Zit er een steekje aan je los ?

francisca van jole | 12-10-14 | 16:01

@toetanchamon | 12-10-14 | 15:55
Ik koop nooit bij de Appie, omdat mijn favoriete supermarkt letterlijk om de hoek zit.
*geen stap teveel*

necrosis | 12-10-14 | 15:59

toetanchamon | 12-10-14 | 15:15
Doet me een beetje denken aan de begintijd van internet, waarbij UPC prachtige beloftes deed over snelheden, maar door zeer snelle groei servers te kort kwam en een gedeelte dan maar vanuit Nijmegen naar Amsterdam plaatste. Waardoor internet in Nijmegen nog langzamer werd.
Kortom, bij een nachtelijke raid werd de serverruimte van UPC in Nijmegen kompleet verwoest door boze abbonees. Ik wil maar zeggen, internetters zijn een kwaadaardig volkje

Graaf van Egmont | 12-10-14 | 15:58

@francisca van jole | 12-10-14 | 15:55

Zegt u nu dat u niet geloofd in de goede intenties van onze economische partners? Zomaar de nakende wereldvrede in twijfel trekken?

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 15:57

Oorlog is instinctueel.....
Moderne oorlog is het najagen van dromen, overtuiging, economische doelen, macht en overheersen......zonder daar tegenstand voor te willen accepteren.
Toekomstige oorlog zal bestaan uit totalitaire overheersing en onderwerping.

Dachthetal | 12-10-14 | 15:57

-weggejorist-

Smarties | 12-10-14 | 15:56

@VanBukkem | 12-10-14 | 15:52
New York blijft wel langer bestaan dan 15 jaar.
Om de simpele reden dat de mensen daar zichzelf New Yorker voelen en Amerikaan.
Enne.... ik ben heel nieuwsgierig hoe jij ontsnapt ben aan een permaban.

necrosis | 12-10-14 | 15:56

@toetanchamon | 12-10-14 | 15:48
Ja, Rusland is een open boek, alle wapens die zij bezitten staan op internet, de Amerikanen laten ook het achterste van de tong zien.
Korea en China zijn de openheid zelf.
Geloof je wat je zegt echt ?

francisca van jole | 12-10-14 | 15:55

De onrust in de wereld in niet toegenomen, althans niet anders als vroeger. Vandaag de dag laat iedereen zich wereldwijd voeden door wat er op internet wordt gezegd of geplaatst. Tussen alle propaganda op internet en de realiteit zit gelukkig nog een groot verschil. Neem AH en sinterklaas, FB en twitter staan er vol mee van mensen die zeggen de boel te boycotten, die zelfde mensen vind je vandaag de dag gewoon bij AH en Hema, een grote smoel op internet, maar te beroerd om 1 km te fietsen om hun boodschap elders te doen. De mens vandaag de dag beschikt over een dubbele persoonlijkheden, dit op internet (brullen zonder ruggegraad) en de slaaf van de samenleving die ja en amen zegt, Pfff.

toetanchamon | 12-10-14 | 15:55

@Paulus de Bk | 12-10-14 | 15:12
Inderdaad. Kwestie van tijd. Noem mij een doemdenker, maar ik geef New York nog vijftien jaar max. Dat hou je niet tegen namelijk. Vroeg of laat vinden ze mekaar: het baardgekkie met geld, en de corrupte Russische legerofficier die eventueel wel een kernkop wil verkopen. Als ze mekaar al niet gevonden hebben. (Als ik Arnold Grunberg was, dan zou ik maken dat ik wegkom.)

VanBukkem | 12-10-14 | 15:52

Oorlog, of geweld in brede zin, is een middel, geen doel. Veelal bedienen kwaadaardige mensen zich van dit middel om hun doelen (macht, rijkdom, ...) te behalen. Wanneer goede mensen dit middel schuwen om deze kwaadaardige mensen tegen te houden worden zij onderworpenen van deze kwaadaardigen. Precies een van de doelen die deze kwaadaardigen voorstaan.
.
Behalve in "my little pony-world" waar mensen zoals Johnny denken te vertoeven. Totaal vergetend dat er mensen zijn die zich in het verleden en in het heden hebben ingespannen om hun wereldje een beetje op het "my little pony" -wereldje te laten lijken.
.
Helaas hebben dat soort mensen ook stemrecht en bekleden zij zelfs posities waar zij iets te vertellen hebben. Dat is duidelijk af te zien aan de deplorabele staat van 's lands defensie. De enige verzekering tegen die kwaadaardige mensen.
.
Rustig dromen de Johnny's van deze wereld verder in hun door anderen verzorgde veilige wereldje. Totdat een van de vele kwaadaardige mensen op deze wereld besluit onze zwakke defensie te testen. Uit is dan het sprookje.
.
En zij leefden nog kort en ongelukkig...

Parel van het Zuiden | 12-10-14 | 15:51

Behalve als het om oorlog met Rusland gaat. Dan is ineens half Nederland bereid om de loopgraven in te springen.

vansuyle.com | 12-10-14 | 15:49

@francisca van jole | 12-10-14 | 15:43
Toen was er geen internet, Als er vandaag de dag ergens activiteiten zijn staat het een paar minuten laten online.
Waar vroeger alleen de overheid bepaalde kennis had, delen mensen kennis wereldwijd online.

toetanchamon | 12-10-14 | 15:48

Quid is aangestoken door Nanninga qua Bruce Springsteen?
BTW The Boss heeft het liet War niet zelf geschreven, maar:" "War" is a counterculture era soul song written by Norman Whitfield and Barrett Strong for the Motown label in 1969. Whitfield first produced the song – a blatant anti-Vietnam War protest – with The Temptations as the original vocalists. After Motown began receiving repeated requests to release "War" as a single, Whitfield re-recorded the song with Edwin Starr as the vocalist"

King of the Oneliner | 12-10-14 | 15:47

-weggejorist-

giveitashot | 12-10-14 | 15:43

@FreedomFTW | 12-10-14 | 15:26
Dat is wat we nu zien, in tijd van relatieve vrede.
In 1944 had ook geen enkele Japanner ooit kunnen vermoeden dat hij een atoombom op de kop zou krijgen.
In een wereldoorlog verdwijnen alle gevoelens van menselijkheid, het is dan een kwestie van er op of er onder.
Reken er maar op dat er ook massavernietigingswapens zijn ontwikkeld, waarvan wij het bestaan niet weten.

francisca van jole | 12-10-14 | 15:43

Dit lievve kleurige youtube filmpje heeft mij overtuigd, von kriege bij het grofvuil flinkerd.

Bertus Brulbroek | 12-10-14 | 15:42

Toch jammer dat ze alle slachtoffers van de informatie-oorlog niet in kaart hebben kunnen brengen...

Good Meuning | 12-10-14 | 15:42

Dezelfde instinker als zo vlak voor de eerste wereldoorlog: Omdat het al een tijdje betrekkelijk rustig is op oorlogsgebied, denken we dat het de goede kant op gaat met de mensheid. Totdat we weer de deksel op de neus krijgen, en ons achteraf weer kunnen afvragen hoe het toch zo verschrikkelijk mis kon gaan.
Persoonlijk maak ik mij niet zo'n zorgen over die idioten in die zandbak. Dat loopt wel los. Ik denk eerder dat die teringbende in de Oekraïne gierend uit de klauw loopt. Ik weet het eigenlijk wel zeker. Laat dat maar aan die idioten in Brussel en Washington over.

VanBukkem | 12-10-14 | 15:35

Belangrijke reden het ontbreken van grote conflicten (op wereldschaal): atoomwapens en dergelijke wapens met even zo grote vernietigingskracht.

Overigens heeft democratie wel degelijk oorlog voorkomen. Het is dat wanneer men beseft dat oorlog goed is voor een minderheid, en zeer slecht voor de meerderheid, dat mensen zich tegen oorlog keren. Zoals de socialisten samen sparden met de katholieken tegen oorlog. Hier en in het buitenland.

Meeroever | 12-10-14 | 15:34

Jezus wat een open deur ... democratie vermindert het aantal oorlogen.

Toch fijn dat we in de EU steeds minder democratie hebben en dat onze lichtgetinte vriendjes in Arabirië ook erg democratisch zijn.

James Lastig | 12-10-14 | 15:33

@FreedomFTW | 12-10-14 | 15:24
Wat ik bedoel is dat men gewoon wil winnen.
Er was bekend welke gruwelijke gevolgen, gifgas, fosforbommen , andere chemische wapens en de atoombom zouden hebben, desondanks is alles gebruikt.
Men heeft nu gegarandeerd nog krachtigere wapens en zal bij een volgende wereldoorlog ook weer alles inzetten wat men maar ter beschikking heeft, ook al zal het 100 x de vernietigende werking van een atoombom hebben.

francisca van jole | 12-10-14 | 15:32

-weggejorist-

giveitashot | 12-10-14 | 15:32

Weet niet wie dat filmpje verzonnen heeft, maar WWIII is al begonnen, hoor.
Respect... tolerantie.... en we moeten allemaal heaumeau worden.
Of staat die regenboog voor Zwarte Piet?
Wat kan mij het bommen. Wij krijgen uiteindelijk toch overal de schuld van.
Ik ga m'n stoepje schoonvegen. Al die kudtblaadjes ook.

Schietmijmaarlek | 12-10-14 | 15:31

@francisca van jole | 12-10-14 | 15:23
Daar hebben we nu het ebola virus voor.

Schwanz | 12-10-14 | 15:30

Dus geen goede langsgrenzen leidde na het kolonialisme tot oorlogen omdat volken in hun eigen territorium wilde leven.

En wat het beleid nu:
1. nieuw imperialisme wat onder het mom van EU aan ons opgedrongen wordt.
2. Een multiculturalisme wat enorme spanningen in de samenleving teweeg brengt.

Twee factoren dus, waarvan je zeker weet dat het bepalende factoren zijn voor het ontstaan van nieuwe oorlogen.
Kijk naar het Midden Oosten waar geen natiestaten zijn en waar dus alleen dictators zich kunnen handhaven omdat de dictatuur vervolgens de enige wijze is waarop men kan voorkomen dat de zaak uit elkaar valt.

Blijkbaar willen sommige mensen graag oorlog en dictatuur.

En u vindt het vast heel kinderachtig, maar ik meld het toch: Deze mensen bevinden zich al vrijwel altijd ter linkerzijde van het politieke spectrum (PvdA, D66, Groen Links) waar ze onaneren dat ze tot het weerzinwekkende aan toe fatsoenlijke mensen zijn en het allemaal afgrijselijk goed bedoelen, terwijl ze precies dat beleid voeren dat nieuwe oorlogen zal veroorzaken.

Tarak | 12-10-14 | 15:29

Extra-gratis een lesje Hobbes voor beginners: oorlog is de natuurlijke staat van de mensheid.

Kapitein Stijlvol | 12-10-14 | 15:27

Mooi stukje downplaypropaganda van leger communicatiewetenschappers (hebben ze toch nog wat te doen) in opdracht gevestigde orde die niet zit te wachten op politieke onrust. Helaas zal uiteindelijk toch door neoliberaal beleid ontstane realiteit overheersend worden met alle onrust van dien.

Schwanz | 12-10-14 | 15:27

Ik dacht dat Pax Americana en het bestaan van de atoombom ook nog twee belangrijke redenen zijn dat we geen oorlog meer hebben.

Pax Americana zodat de Yanks het overgrote deel van de militaire macht in handen hebben, en daarmee ervoor zorgen dat hun bondgenoten geen gigantische legers meer hoeven te hebben. Omdat zij nu geen leger meer hebben, hoeven landen die niet onder de paraplue van Amerika vallen ook niet bang te zijn voor een invasie van die landen (alleen nog van Amerika zelf, maar dat win je toch niet).

Verder heb je nog de atoombom. Als, zeg, Duitsland nu weer Frankrijk aanvalt, dan is het onmogelijk dat de Duitsers daar zelf ongeschonden vanaf komen. Dit geldt eigenlijk voor zo'n beetje ieder beschaafd land, want als je moderne industrie heb is het maken van een atoombom eigenlijk vrij goed mogelijk.

derpinator | 12-10-14 | 15:27

De techniek is veel verder dan in WO2 dus reken maar dat de volgende wereldoorlog de stoutste verwachtingen zal overtreffen.

In welke zin is alleen de vraag. De technieken zijn dusdanig ontwikkeld dat de nauwkeurigheid drastisch is toegenomen en burgerslachtoffers ontzien kunnen worden.

FreedomFTW | 12-10-14 | 15:26

tsja.. grote oorlogen waren een direct resultaat van de industriele revolutie. Wie dat verband nog niet ziet heeft zitten slapen.
De huidige 'democratie' heeft er niets mee te maken, maar meer de handel en wederzijdse afhankelijkheid (zoals Erasmus 500 jaar geleden al beschreef; niks nieuws dus).

--sql error-- | 12-10-14 | 15:25

Goed bedoeld filmpje. Maar
"Vrede is niet de afwezigheid van oorlog, maar de afwezigheid van angst" (Malala)
Angst moet u hebben voor alle totalitaire systemen of personen, en voor domme overheden/politici. Heden zijn dat in de eerste plaats de islam (jihadisme), en ook overheden en grote bedrijven die alles van u willen weten om uw leven te kunnen sturen en beheersen.
Ga dus maar niet rustig slapen.

Fijnstoffer | 12-10-14 | 15:24

Er is nog nooit een wapen ontwikkeld dat in een oorlog niet is gebruikt.

Hoe kan je dat met zekerheid stellen?

FreedomFTW | 12-10-14 | 15:24

Door de enorme overpopulatie op de wereld en de enorme toename van mensen, komt er een punt dat de aarde niet meer kan voldoen aan de behoefte aan voedsel en grondstoffen.
Dan komt WO3 vanzelf en als je kijkt naar de geschiedenis wordt iedere volgende oorlog gruwelijker.
Er is nog nooit een wapen ontwikkeld dat in een oorlog niet is gebruikt.
De techniek is veel verder dan in WO2 dus reken maar dat de volgende wereldoorlog de stoutste verwachtingen zal overtreffen.

francisca van jole | 12-10-14 | 15:23

Dus als ik vanaf nu halalschaap koop uit Syrië, dan is het zeer waarschijnlijk dat de hakbarren van IS me met rust laten, want levend meer waard dan deaud...
*koffie*

Gezwelgje | 12-10-14 | 15:21

. Wij haten oorlog, want het betekent vernietiging van onschuldige levens.

Lol wat een achterlijkheid etaleer je hier Quid.

Hoe ga je kwaad bestrijden? Met de mantel der liefde? Als we nu IS d eoorlog verklaren en ze aan gort schieten is dat dan het vwrnietigen van onschuldige levens?

FreedomFTW | 12-10-14 | 15:21

En we leefden nog lang en gelukkig inshallah.

pluk-87 | 12-10-14 | 15:18

@Ommezwaai | 12-10-14 | 15:11
Staat straks half NL straks bij GSHQ voor de deur ;)

toetanchamon | 12-10-14 | 15:15

Totdat een clubje als IS de beschikking krijgt over kernwapens.
Niet geheel denkbeeldig, sterker nog, kwestie van afwachten.

Paulus de Bk | 12-10-14 | 15:12

toetanchamon | 12-10-14 | 15:11
Als ze oorlog willen, moeten ze zo doorgaan met die kudtserverT!

Ommezwaai | 12-10-14 | 15:11

Het enige dat vandaag de dag veel sneuvelt zijn servers.
Gaat weer lekker vandaag hé?

toetanchamon | 12-10-14 | 15:11

Ohw sorry dubbel post

lidlbier | 12-10-14 | 15:09

-weggejorist-

lidlbier | 12-10-14 | 15:09

En t feit dat wij ons dat realiseren Johnny is de reden dat zo'n isis begint......

lidlbier | 12-10-14 | 15:08

Dacht dat WO3 begonnen was

Bassie B | 12-10-14 | 15:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken