Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TIMMERFRANS BETREURT ZUURSTOFMASKERGELUL

timmerfranszuurstof.jpg ANP: TIMMERMANS BETREURT OPMERKING ZUURSTOFMASKER. ANP: "Ik had het niet moeten zeggen", stelde Timmermans donderdagochtend in een verklaring over zijn uitspraak woensdagavond in het televisieprogramma Pauw. "De MH17-ramp gaat me aan het hart. Ik leef enorm mee met de nabestaanden. Het laatste wat ik wil is op enige wijze hun leed verergeren", aldus de minister. Wannéér Timmerfrans deze uitspraak precies gedaan heeft, is een volslagen raadsel, want de MinBuZa zat de hele ochtend live in een Kamerhoorzitting om Turkije te verdedigen tegen brede beschuldigen van hulp aan ISIS. Of zijn er soms twee Timmerfransen? Feit is wel dat hij met zijn ijdelheid een heleboel mensen over de zeik heeft geholpen, én heel ambtenarend Nederland is ingeschakeld om de MinBlaBla uit zijn eigen brand te helpen. Onder andere met deze brief van het OM aan MH17 nabestaanden, over een om de nek van een Australisch slachtoffer aangetroffen zuurstofmasker. Waarop verder GEEN speeksel, GEEN DNA en GEEN vingerafdrukken zijn aangetroffen - rara hoe kan dat? Het is gelul, het was gelul en het blijft gelul, ongeacht hoeveel persvoorliegers je er tegenaan gooit. Timmerfrans liet zich leiden door ijdelheid, niet door feiten. Vertalingen van de brieven in het Oekraïens, Russisch, Australisch en Maleisisch volgen zodra Timmerfrans zich vrij kan maken uit het Kobani-zaaltje en de tijd heeft gehad om op adem te komen. Later meer... Update: De PR komt als meertrapsraket. Timmerfrans: "Ik bied mijn verontschuldigingen aan de nabestaanden aan. Misschien ben ik te betrokken bij het onderwerp. Het heeft mij veranderd, geraakt." Goh, gaat het toch weer over hemzelf.. Update: Psycho-analyse: Timmermans is niet te redden. En Nederland ook niet. Video: Timmerfrans heel zuur door het stof. Genieten.

Reaguursels

Inloggen

Nou weten we gelijk waarom hij zo fantastisch is goed gekeurd door de EU, wat kan die man liegen.

dedwarsligger | 09-10-14 | 12:10

Bla bla bla 20k per maand blablabla.

Heiseenberg | 09-10-14 | 12:11

Timmerfrans - de grootste leugenaar en meest akelige narcist uit de vaderlandse politiek geschiedenis.

Die zou zijn eigen moeder nog verkopen om een EU-post te bemachtigen.

Vreselijk dat zo'n inhoudsloze acteur een Nederlands paspoort heeft. Minder, minder, minder Timmerfrans!!!

Snackbar van Allah | 09-10-14 | 12:11

Schwanz Zimmerfranz kan beter bij Albert Heijn gaan werken. Daar zoeken ze met spoed iemand die héél erg goed kan liegen en breidelen, perfecte functie voor iemand van Schwanz' statuur. En voor de rest van Nederland (en Europa) een win-win situatie bovendien.

Reinaert | 09-10-14 | 12:12

Dat flapte Timmermans eruit om zijn eigen speech recht te praten.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:12

Minder, minder, minder Timmermans.

Lewis Lewinsky | 09-10-14 | 12:13

OM is weer bezig fouten te herstellen (Timmerfrans) en nieuwe tijdverspillende fouten te maken (wilders).
ga wat nuttigs doen van onze centen.

staatdonor | 09-10-14 | 12:13

Wat een ontzettende leugenachtige engnek is die man.

panadol | 09-10-14 | 12:14

Deze man is een verkapte psychopaat met een dwangmatige neiging tot landverraad en zelfverheerlijking.

ad melkert | 09-10-14 | 12:15

Timmerfranz liegt al als hij ademt.

mindless | 09-10-14 | 12:15

Nou nou, wat een hatorz opeens. Ik dacht dat iedereen hem opeens liev vond, na zijn tranentrekkende speech bij de VN?
Die speech was weliswaar een goed voorbeeld, dat je in politiek ook moet kijken naar de mens (dat lijkt iedere politicus vergeten), maar dat maakt hem nog niet een goede minister.

Waan van de dag, zullen we maar zeggen.

xspalm | 09-10-14 | 12:15

@ Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:12
Het was inderdaad een zeer slechte speech...

Wat kan de publieke opinie toch opeens omslaan.

Aart4888 | 09-10-14 | 12:15

Hij past goed in die facade die EU heet...bah! Ik zie hem nog staan in de Oekraïne met ook daar zijn beloften, liegen en bedriegen, een top politicus dus.

rowe | 09-10-14 | 12:16

Dit land is behoorlijk naar de klote.
Op 1 ochtend:

-GW wordt vervolgd
-ZP mag niet meer bij AH
-FT liegt zich drie slagen in de rondte

Stijlicoon | 09-10-14 | 12:16

Deze man leeft met helemaal niemand mee. Er is maar één ding in dit universum waar Timmerfrans om geeft: zichzelf. Reken er maar op dat hij een rondedansje om zijn bureau deed toen het nieuws van MH17 bekend werd: "Hoera! Een gelegenheid om mezelf te profileren als een empathisch, warm, betrokken en goed mens!"

En het meest trieste is nog dat zoveel goedgelovige domme Nederlanders er met beide benen intrappen, en vinden dat we zo'n goeie, professionele Minister van BuZa hebben.

Russells Teapot | 09-10-14 | 12:17

Onhandige uitspraak, beetje uit het verband getrokken door Timmerfrans zelf. Hij heeft een talenknobbel maar is geen vliegrampenexpert dus had ie beter bij zijn leest moeten blijven. Meer is er niet aan de hand, behalve in de sensatiemedia zoals GeenStijl en Twitter. Rustig mensen, niet gelijk de Zwarte Piet toespelen oh wacht

murph | 09-10-14 | 12:17

Laat Timmermans met rust!!!! De man doet alles wat hij doet alleen om de mensheid te dienen!!! Leave Timmermans alone!!!!
Teder
Intelligent
Mooi
Mooier
Empathisch
Royaal
Mooist
Aantrekkelijk
Nog mooier
Superlief
TIMMERMANS!!!

RoBD=Skullfucker | 09-10-14 | 12:18

Aart4888 | 09-10-14 | 12:15
Doorspekt met dramatiek, wars van de feiten en louter en alleen om zijn eigen ego op te poetsen.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:18

Ja, als al dat voorvocht in zijn onderbroek weer is opgedroogd komt het berouw.

Conan de Rabarber | 09-10-14 | 12:18

Kudo's ende hulde GS!
Het PvdA vlaggenschip heeft bakzeil gehaald!

Einde van de Domheid | 09-10-14 | 12:19

et net sluit zich rond deze leugenachtige ziekelijk narcist.
Als tafeldame bij DWDD was het al niks, als soapsterretje nog minder.
Impeachment voor deze PvdAandachtshoeren droplul.

Cuyahoga | 09-10-14 | 12:19

Ik ga hier niet iets plempen wat niet mag maar het scheelt niet veel.

--neus-- | 09-10-14 | 12:19

Dit alles leidt alleen maar af van wat er echt toe doet: wie zijn voor deze aanslag verantwoordelijk, en welke gevolgtrekking wordt daaraan verbonden.

Een paard | 09-10-14 | 12:20

Deze man is een verkapte psychopaat met een dwangmatige neiging tot land/hoog/collega-verraad en zelfverheerlijking.

ad melkert | 09-10-14 | 12:20

"Er zijn geen Isis militanten in Kobane!"

Einde van de Domheid | 09-10-14 | 12:20

Dat liegvirus heeft hij vast tijdens een van zijn vele bezoeken aan de Oekraïense machthebbers opgelopen.

Pimp my Voortuin | 09-10-14 | 12:20

Ok iemand zit in zn stoel in MH17, de pleuris breekt uit en binnen 4 seconden gaat het licht definitief uit. Of het toestel heeft nog net in de gaten dat de druk weg valt en de kapjes komen omlaag, met een kans van 1 op heelveel dat die om je nek komt te zitten. Of tijdens het neerstorten fladdert dat ding door de enorme tegenwind om je nek. Maar niet zoals Timmerfrans ons (en de VN) probeert te laten geloven dat men nog even de tijd heeft genomen om het kapje voor te doen, de hand van je partner vast te pakken en in de ogen te kijken. Probeer het zelf maar eens, eikel.

Tjemig | 09-10-14 | 12:21

Je ziet zo aan de man dat er niets, maar dan ook helemaal niets echt is aan deze man.
Gewoon opgetrokken uit kunststof die vent.
En zoals ie eerder deze week zijn taalkunsten tentoonspreidde bij die nazi bijeenkomst in Brussel, werkelijk tenenkrommend.

Ommezwaai | 09-10-14 | 12:21

Als je niks meer kunt als politicus, ga je naar het EU parlement. Als je dan actief overgeplaatst wordt naar het EU parlement, weet je dat iedereen in Nederland zich diep over je schaamt als politicus.

Joop69 | 09-10-14 | 12:22

Arme Frans! Kom, je weet wat je te doen staat nu je zo depressief bent. Doe die 300 watt spot aan, ga voor de spiegel staan en geniet minstens tien minuten van je eigen spiegelbeeld.
Zo, daar knap je weer van op hè?

Conan de Rabarber | 09-10-14 | 12:22

Daar ga je, Timmerfransje. En je nieuwe baan hopelijk ook.

milky bar | 09-10-14 | 12:22

jaja Pauw heeft zijn eerste scoop!

W.West | 09-10-14 | 12:22

Narcistische Persoonlijkheidsstoornis

Jan Passant mk2 | 09-10-14 | 12:23

RoBD=Skullfucker | 09-10-14 | 12:18
Met u eens: Laat de man alleen, maar dan helemaal alleen, in zijn eigen wereldje, ver weg van Den Haag.

Tjemig | 09-10-14 | 12:24

Timmermans gaat MH17 nog minimaal 4 jaar kapotmelken voor zn eigen gewin.

Sano | 09-10-14 | 12:25

Beste kabinet ooit.
Van Baalen (VVD) lokt de oorlog uit en een PvdA'er pist over de graven van de slachtoffers.
Wat zijn we toch een goed land.

Cuyahoga | 09-10-14 | 12:26

Registreren vluchtrecorders ook decompressie?

CoffeePatch | 09-10-14 | 12:27

Hallo, hij spreekt vier talen vloeiend.

roze_bril | 09-10-14 | 12:27

Snik!

Conan de Rabarber | 09-10-14 | 12:27

Je moet het die Timmerfrans nageven, als aandachtshoer weet hij voortdurend de aandacht op zich te vestigen. Als hij ooit nog eens de politiek verlaat is er een gouden toekomst voor hem weggelegd bij het theater.

In welke taal gaf hij die verklaring vandaag trouwens, en in welk lokaal dialect?

harbi | 09-10-14 | 12:27

Feit is dat Timmerfrans met totale onzin en gespeeld medeleven probeerde Pauw te overbluffen en zijn gelijk te halen.
Deze man is door de combinatie van zijn narcistische persoonlijkheidsstoornis en zijn misplaatste hoge functie een ramp voor de maatschappij.
Lijkt mij langzaam tijd voor een motie van wantrouwen voor iemand die zich minister durft te noemen, maar vermoedelijk wil een groot deel van de dames en heren in de 2e kamer de olifant in de porseleinkast niet zien.

Nestorix | 09-10-14 | 12:27

Timmermans: 'Ik had het niet moeten zeggen en ik treed terug uit alle publieke functies, waarvoor ik mij ten enenmale heb gediskwalificeerd.'

Veldmaarschalk Sorry | 09-10-14 | 12:27

Timmermans, die sluwe ouwe vos. Verliest nooit zijn streken. Nu nog excuses aan de nabestaanden voor alle laster en leugens afkomstig van hem en zijn dreuzels. En doe dan ook meteen maar excuses voor zichzelf, die lapzwans.

More Than Happy | 09-10-14 | 12:28

Wat je er ook van vindt, het is géén leugen. Dat masker is echt gevonden. Het feit dat dit nu gedownplayed wordt is waarschijnlijk om de mythe in stand te houden dat bijna 200 Nederlanders direct dood waren en niet geleden hebben. Plus alle moeilijke vragen die daar op kunnen volgen. En dat weet ik dan weer van iemand zonder twitter of google

Mike Oxlong | 09-10-14 | 12:28

Hij doet me altijd hieraan denken:
images.fanpop.com/images/image_uploads...

Lijkt me logisch... | 09-10-14 | 12:28

Samson verdicht de waarheid mbt windmolenonzin, Asscher verdicht de waarheid mbt moslimgezeur, jetta met dur volkswagen verdicht de zorg, en fransie heeft het uitgevonden. Het enge is, niemand zegt dat het verdichting is, een leuk semantisch spelletje, men voert er gewoon beleid op.

maggoo | 09-10-14 | 12:29

Hahah ik heb dit al eerder gemeld. Er is dus WEL gebruik gemaakt van zuurstofmaskers. go search.

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/...

speedy_con33 | 09-10-14 | 12:30

Frans heeft teveel rampenfilms gekeken.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:31

Wat een ongelofelijk gezeik weer hier. Tuurlijk, het was bijzonder onhandig van Timmerfrans, maar het lijkt hier te worden voorgespiegeld álsof hij even elke nabestaande nog een trap na wilde geven. Natuurlijk niet.

Maar goed, jullie konden hem niet op zijn vlekkeloze optreden in het EP aanpakken, dus dan wordt deze kerel wel op deze wijze geframed. Triest.

The Dominator* | 09-10-14 | 12:31

Ik vind dat 'ie ten tijde van de aanslag zaken goed heeft aangepakt, maar hier schiet 'ie wel een beetje uit de bocht..

Archimbald | 09-10-14 | 12:31

Waar de ijdelheid begint, houdt het verstand op.

lady blabla | 09-10-14 | 12:31

Een collega vroeg me vanmorgen: zijn er tegenwoordig ook zaken in de politiek die wel goed gaan?
Toen bleef het stil...

First Contact | 09-10-14 | 12:31

Nu vragen nabestaanden wie met een zuurstofmasker is gevonden , goed gedaan timmerfrans.

Eurotokkie | 09-10-14 | 12:31

Timmermans heeft niets met politiek te maken. Echte politiek is betrouwbaarder.

asylumstreetspanker | 09-10-14 | 12:33

@The Dominator* | 09-10-14 |

"maar het lijkt hier te worden voorgespiegeld álsof hij even elke nabestaande nog een trap na wilde geven. Natuurlijk niet." Jij bent Franz Timmermans? Of ben jij volledig op de hoogte van intenties van andere personen. Lul dan niet.

roze_bril | 09-10-14 | 12:33

'T kan verkeren zeg. Was Timmermans eerst nog de empathische orator van formaat, nu is hij plotsklaps een navelstaarder waar Narcissus nog een puntje aan kan zuigen.

Sprezza | 09-10-14 | 12:33

The Dominator* | 09-10-14 | 12:31
Vlekkeloze optreden?
Een zwetsverhaal van de bovenste plank bedoel je.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:33

Frans, ons nationale talenwonder. En hij is er zo bescheiden onder... Zou hij dit ook begrijpen: "Dieses Schoss ging nach hinten los"?

milky bar | 09-10-14 | 12:33

www.youtube.com/watch?v=T0ik43cJVAk Wanneer een BUK-raket wordt afgevuurd dan gaat dit niet alleen gepaard met veel lawaai, maar het laat ook een condensspoor na in de lucht wat minsten een kwartier lang als een vinger wijst in de richting waarin de raket is afgevuurd. Daar bovenop gaat volgens Haisenko een dergelijke raket ook nog eens door de geluidsbarrière wat een enorm knal oplevert.
Helemaal niemand heeft iets gezien of gehoord en dat is onmogelijk. Nog los van het feit dat er geen beelden zijn.

am*dam | 09-10-14 | 12:34

Ineens begrijp ik waarom Brussel zo dol op hem is. Timmermans is voor de EC'se Golfclubleden de perfecte mascotte. Een dezer dagen zal Frans zich in zijn Winnie de Pooh kostuum aan de pers vertonen.

dedeurs | 09-10-14 | 12:34

Als de mh17 door een BUK was geraakt had het in de lucht ontploft,brandstof---->regen van projectielen.
Het NFI had dan ook allang de projectielen kunnen identificeren omdat de slachtoffers er vol mee moesten zitten zeker de piloten.
Frans heeft gewoon een hoop bloed aan ze handjes en hij weet het zelfde nu met het zogenaamde "mandaat"en"begrip"als Kobani is gevallen gaat alles weer volgens plan en zal men ook in Syrie gaan deelnemen.

hebbuh | 09-10-14 | 12:34

Ben het eens met Oxlong, er is dus wel iemand met een masker gevonden, dus Timmermans liegt niet.
Blijft wel overeind staan of hij het zo had moeten zeggen.
Nee, natuurlijk niet.
Niet uit respect naar de nabestaanden, en zo zijn er nog wel wat redenen te verzinnen.
.
Vraag blijft of Olaf Koen nou zijn excuses gaat aanbieden.

Maya de Blij | 09-10-14 | 12:35

Timmermans liegt zelfs zonder zuurstofkapje. In zes talen.

Lewis Lewinsky | 09-10-14 | 12:36

Die Saar bouwt zo ook een lekker CV op.
Van the Joker naar the Penguin.
Who's next?
Joran van der Sloot?

Cuyahoga | 09-10-14 | 12:38

Wat is er aan de hand, hé
Doe toch 's normaal
Wie denke wel dat je bent?
't Is een grof schandaal

Je bent nog lang geen ster
Waar slaat dat nou weer op?
Ach, Timmerfrans, hou toch die kop

Eurotokkie | 09-10-14 | 12:39

lol@ Waarop verder GEEN speeksel, GEEN DNA en GEEN vingerafdrukken zijn aangetroffen.
Is er wel naar gezocht? Na de brand bij Chemie-Pack werd er ook verteld dat er 'geen giftige stoffen waren gemeten'. Dat wil niet zeggen dat er gemeten is en dat dat de uitslag was. Feiten verdraaien... zo kennen we Frans.

deEik | 09-10-14 | 12:39

@roze_bril | 09-10-14 | 12:33

Bizar. Ik trek gewoon een simpel oordeel aan de hand van deze man zijn gedragingen en plotseling is dat niet toegestaan. Hypocrisie is denk ik het juiste woord hier, gezien een groot deel van de roze brigade hier áltijd klaar staat om iemand op basis van één regel informatie een nekschot te geven.

Maar natuurlijk, als jij wil aandragen dat Timmermans met veel plezier hier alle nabestaanden bang heeft willen maken, dan mag dat natuurlijk. Het is enigszins 'vreemd' om zoiets aan te nemen, maar het mag.

The Dominator* | 09-10-14 | 12:40

deze nare, enge man is een nog groter narcist dan het Kereltje Pechtold en dat wil wat zeggen.

jan-lul-de-behanger | 09-10-14 | 12:40

Even los wat ik persoonlijk van 'Meneer Pauw' vindt; blijkt dat er slechts één kundig interviewer nodig is om dat ijdele doortrapte verbale poep ballonnetje van Immerfrats door te prikken.

Wat een miezerig pedant ventje. De enige traan die Frans laat is van puur geluk & geiligheid wanneer hij wederom de kudde schapen zowel in t land als in de bankjes in Brussel achter zich weet te laten hollen. MH17 was voor hem letterlijk een geschenk uit de hemel, hij hoefde slechts al dansend de grafstenen van stukjes dode Nederlanders als traptreden te benutten.

broek vol goesting | 09-10-14 | 12:41

Dus de beste man heeft dermate weinig grip op zijn emoties dat hij ook maanden naar het voorval nog spontaan leugens gaat spuien. Wat fijn dat we dat soort stabiele figuren aan get roer hebben staan.

très cool | 09-10-14 | 12:42

Wat is die Timmerfrans ook een enorm vervelend persoon. Die last prima bij die andere horken in Brussel. Om Johan Derksen te citeren: wat een megalomane gek.

Ares | 09-10-14 | 12:42

Timmermans=Pvda=Leugens Leugens en nog eens Leugens

Waakvlam | 09-10-14 | 12:42

Frans kijkt teveel rampen films.

blanke sabel | 09-10-14 | 12:43

Zal ik dan maar voor eens en altijd duidelijkheid scheppen in deze zaak: NATUURLIJK hebben de slachtoffers doorgehad dat hun laatste (ik schat circa één) minuut geslagen had. Niemand is op slag dood. Nooit. Tenzij je een handgranaat in je mond tot ontploffing brengt. Alleen dan ben je op slag dood.

VanBukkem | 09-10-14 | 12:44

gezeik om niks.

--sql error-- | 09-10-14 | 12:44

Deze man lijdt in grote mate aan het Dunning Krugereffect, deze aandoening komt in heel vak K voor en in mindere mate in de kamer. Het effect wordt sterker naarmate men Vak K dichter nadert

Chinook Elsevier | 09-10-14 | 12:44

VanBukkem | 09-10-14 | 12:44
Kletskoek, je reinste kletskoek.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:45

Het wordt tijd dat we eindelijk eens het echte verhaal van MH17 te horen krijgen. Het dekken van de corrupte regering in Kiev begint smakeloos te worden. En die Timmermans is een narcist zonder enig mededogen maar uitsluitend gericht op zijn eigen ego. Laat hem morgen naar Brussel gaan en hopelijk horen we nooit meer iets van deze enge man.

070 | 09-10-14 | 12:46

Ik heb een stukje gezien van Pauw maar ik werd halverwege een beetje misselijk en kon niet meer kijken , hebben meer mensen hier last van ?

Eurotokkie | 09-10-14 | 12:46

speedy_con33 | 09-10-14 | 12:30
In het rapport van de onderzoeksraad kom ik er niks over tegen anders. Tenzij ik niet goed ctrl F

Graaf van Egmont | 09-10-14 | 12:46

Wat een misselijke man is dit. Ik heb nog nooit zo'n opgeblazen ego mogen aanschouwen.

hallofreen | 09-10-14 | 12:48

Als een geheime dienst dit als cover-up heeft gedaan vraag je je af waarom ze niet meerdere stoffelijke overschotten hebben 'aangekleed' met een zuurstofmasker. Wellicht een spontane actie van een 'reddingswerker'.

Simon_GS | 09-10-14 | 12:49

Timmermansie moest even pijnlijk laten blijken dat hij over meer informatie beschikt dan de nabestaanden.

MisterIk | 09-10-14 | 12:49

Ik snap de ophef over Timmermans niet. Hij is niks anders dan de miljoenen andere mensen die om de 10 minuten hun status bijwerken op FB of twitter. Narcistisch, individualistisch en hipsterige dwangmatigheden die tegenwoordig 80% van de bevolking omvat. Ik zie tegenwoordig vrienden van mij waar ik vroeger nog mee in het park hing met een kratje bier om de 10 minuten ter zelfverheerlijking hun nieuwe auto, hun nieuwe broek, hun nieuwe sneakers, hun biertje op het terras, hun laatst beluisterde indie band nummertje of hun zojuist geboekte vakantie posten. Timmermans is precies hetzelfde soort persoonlijkheid en helemaal geen uitzondering.

beetjemoe | 09-10-14 | 12:50

Timmerfrans laat zich zijn 'geniale' horrorspeech niet afpakken door Pauw. Ook al moet ie er gevoelens van nabestaanden voor offeren. Franske is heel gek met Franske. Bij gebrek aan gewicht boven komen drijven. Dat dit de EU in gaat zegt heel veel. Ook over de Partij van de Aandachtshoeren. Politiek stinkt en it shows

flat out | 09-10-14 | 12:50

Timmerfrans laat zich zijn 'geniale' horrorspeech niet afpakken door Pauw. Ook al moet ie er gevoelens van nabestaanden voor offeren. Franske is heel gek met Franske. Bij gebrek aan gewicht boven komen drijven. Dat dit de EU in gaat zegt heel veel. Ook over de Partij van de Aandachtshoeren. Politiek stinkt en it shows

flat out | 09-10-14 | 12:50

xspalm | 09-10-14 | 12:15
Dit, dus.

Eugene Lury | 09-10-14 | 12:50

@Eurotokkie | 09-10-14 | 12:46
Ik kijk dan ook alleen met een zuurstofkapje op.

Lewis Lewinsky | 09-10-14 | 12:50

@Klier
Hoezo? Denkt u werkelijk dat de inzittenden niet gemerkt hebben dat het toestel uit elkaar scheurde?

VanBukkem | 09-10-14 | 12:51

Ik word gewoon woest als ik die vent voor de camera zie acteren. Beetje inspelen op de emoties van mensen die niet zelf na kunnen denken. Het gore lef!

Makro777 | 09-10-14 | 12:51

@The Dominator* | 09-10-14 | 12:40
Ik ben het niet met jou oneens, maar (yep zoals altijd een maar). Wat was volgens jou dan de reden dat Fransie dit even zo naar buiten bracht? Niet om de nabestaanden te schokeren dat geloof ik ook wel maar waarom dan wel?

En waarom precies op het moment dat Jeroen (poep aan je schoen) het het vuur aan de schenen legde over zijn interpretatie van het gebeuren. Zijn onnodig emotionele speech die eigenlijk gestoeld blijkt op "Er zijn op dit moment geen aanwijzingen die aangeven dat het niet zo gebeurd zou KUNNEN zijn!". M.a.w. de speech was ter meerdere eer en glorie van Timmerfransje zelf, deels glashard onwaar (noemen wij hier thuis een leugen) en deels onbewezen roddels.

MarcS | 09-10-14 | 12:51

@Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:18
Goed gezegd, klier.

Jij krijgt het zuurstofkapje van de maand.

Lewis Lewinsky | 09-10-14 | 12:52

De ironie is ook dat hij in het interview zegt dat er zoveel propaganda wordt aangehaald omtrent de ramp en dat hij dit betreurt tav de slachtoffers en zie: hij doet hetzelfde. En niet eens voor een groot belang als macht in een regio of grondstoffen zoals de andere partijen propaganda inzetten. Nee, hij voert propaganda aan voor zijn ego. Ik snap gewoon niet dat mensen hier in trappen.

hallofreen | 09-10-14 | 12:52

@Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:45

Ik weet het niet. 1 minuut is natuurlijk wel overtrokken, maar ik heb persoonlijk ook nóóit geloofd dat iedereen 'op slag' dood was. Zelfs als je wordt blootgesteld aan het vacuum van de ruimte ben je niet in één klap dood, noch geloof ik dat het plotseling optreden van een enorm drukverschil ervoor zorgt dat mensen meteen buiten westen raken. Ik geloof dat het een cover-up is om nabestaanden vooral rust te geven. Om te voorkomen dat ze moeten leven met de wetenschap dat hun geliefden ergens tussen de 5 en 20 seconden nog bij bewustzijn zijn geweest.

The Dominator* | 09-10-14 | 12:52

--sql error-- | 09-10-14 | 12:44
Timmerfrans moet gewoon zijn bek houden over dit soort dingen , klaar.

Eurotokkie | 09-10-14 | 12:52

speedy_con33 | 09-10-14 | 12:30
Naast die "objects in the body"
was het ook al bekend dat er passagiers zuurstof maskers hebben gebruikt?

Als we deze animatie bekijken youtu.be...
dan klopt het ook wel wel aardig met dit feit. Enkele passagiers waren dus zeer waarschijnlijk in leven na de raket impact.

Laat het snel vrede zijn daar dan kan de boel eindelijk eens goed onderzocht worden.
speedy_con33 | 10-09-14 | 00:50

Kun je wel trots zeggen dat het allemaal wel bekend was, maar jij bent de enige in dat topic die die vraag stelt.

Graaf van Egmont | 09-10-14 | 12:53

Jezus Geenstijl, kan de man dan werkelijk niets goed doen? Niet hij maar jullie zijn inmiddels zo zuur dat de Volkskrant concurrentie vreest.

Ik geloof dat het hem oprecht raakt en dat hij zeer betrokken is. Dat siert de man! Ondanks het feit dat zijn uitspraak van gisteravond dan wellicht iets ongelukkig getimed was. Maar Pauw kan dan ook erg hard zuigen.

Chiant | 09-10-14 | 12:53

flat out | 09-10-14 | 12:50
Enige reden.

hallofreen | 09-10-14 | 12:54

Er is geen echte onderzoek journalistiek meer we zullen het dus nooit zeker weten, nogmaals de echte waarheidsvinding is de falende militaire inlichtingendiensten, die wisten al dagen van te voren dat het vliegen boven Oost-Ukraine niet meer kon er waren al milt. vliegtuigen van grote hoogtes neergehaald, rebellen hadden ruimschoots gewaarschuwd alles boven Oosten neer te halen.

gebrokenvleugel | 09-10-14 | 12:54

zoomin.tv servert is ook een zuurstofkapje nodig me dunkt

No Mames | 09-10-14 | 12:54

Het zaaltje waar hij sprak was eigenlijk veel te klein, zijn Pinokkioneus moest buiten blijven.

fuckje | 09-10-14 | 12:54

Chiant | 09-10-14 | 12:53
Timmerfrans kan goed schijten.

Eurotokkie | 09-10-14 | 12:55

Eurotokkie | 09-10-14 | 12:46
Ik werd niet echt misselijk, maar ik dacht wel wat een narcistische gladjanus die Timmermans is. Hij heeft het of over zichzelf of indirect over zichzelf. Hij zou zo met een 3D printer gemaakt kunnen zijn.

Graaf van Egmont | 09-10-14 | 12:55

Nooit eerder zag ik een gehaktbal zichzelf draaien!

saidnowomanever | 09-10-14 | 12:56

Heel erg off-topic, maar wtf... Dat de kudo's weg waren was vervelend maar tot daar aan toe, maar waarom zijn alle via de extesion gegeven kudo's ineens op 0 gezet en werkt het geven van plusjes/minnetjes ook via de extension niet meer?
Schandalig. Is er soms een of andere Gario met minderwaardigheidscomplex geweest die liep te zaniken over teveel minnetjes? Bokito? Supermatthijs?

Den Heerscher | 09-10-14 | 12:57

@MarcS | 09-10-14 | 12:51

Goed punt. Gezien de context waarin het plaatsvond wilde Timmermans Pauw natuurlijk klem zetten, omdat je merkte dat Pauw langzaamaan het initiatief begon over te nemen. Iets wat Timmermans, en wel meer politici, niet kunnen hebben. Vervolgens gaat Timmermans zijn eigen kennis gebruiken om Pauw te counteren, alleen dus op een enorm ongelukkige manier. Het spreekt voor zich dat Timmermans gewoon de gevolgen van deze uitspraak niet heeft overdacht en daarmee enorm veel mensen voor de komende paar weken weer een terugkerende nachtmerrie bezorgd.

Waarom? Onhandigheid, hoewel dit is geboren uit een zekere wil om de journalist welke hem interviewde klem te zetten. De gevolgen van zijn 'foutje' kennen we ondertussen, helaas. Het was beter als Timmermans dit soort feiten niet met de buitenwereld had gedeeld. Voor zover wij weten kan het zuurstofkapje net zo makkelijk een zieke grap zijn van een separatist, maar voor de nabestaanden is het nu wel 'duidelijk' wat er is gebeurd. Zij denken maar aan één ding.

The Dominator* | 09-10-14 | 12:57

Timmermans: Ik had het niet moeten zeggen
Geenstijl: Wij hadden het niet moeten schrijven.

Liever een verspreking dan een leugenaar.

Skunk57 | 09-10-14 | 12:57

VanBukkem | 09-10-14 | 12:51
1) Veel minder luchtdruk.
2) 30% zuurstof t.o.v. het aardoppervlak.
3) Temperatuur ver onder nul graden (denk aan plotseling temperatuuromslag).
4) Inslag BUK in duizenden stukken.
5) Vliegtuig spat uit elkaar.
6) G-krachten.
7) En dat alles met 900+ km/uur.
Dood, shock of tenminste bewusteloos. Misschien een enkeling die iets heeft meegekregen.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 12:58

@Den Heerscher | 09-10-14 | 12:57
*Bakito uiteraerd.
I.i.g. zo'n linkse draailul als Timmerschwanz.

Den Heerscher | 09-10-14 | 12:58

Chiant | 09-10-14 | 12:53

Ja en dan mag die man zeker zo maar leugentjes vertellen van jou?

Wat een egocentrische narcist is die Timmerfrans.
Wat een kabinet... Een pathologische leugenaar die Rutte heet en een seniele gek (Opstelten) die niet naar feiten wil kijken maar zijn eigen zin wil doordrukken.

Vulnisman, kunnen deze zakken ook mee?

knerf | 09-10-14 | 12:58

En zelfs hier weet hij zijn verhaal te draaien om zichzelf weer als Goed Mens neer te zetten. Een halve minuut excuses en daarna weer een minuut lang eigenpijperij. Walgelijk is het.

sinar2 | 09-10-14 | 12:59

Gevaarlijke manipulerende narcist die Timmerfrans. House of cards is er niets bij.

Crak-ho | 09-10-14 | 12:59

The Dominator* | 09-10-14 | 12:52
Het is de combinatie van factoren die ik hierboven omschrijf.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 13:00

Skunk57 | 09-10-14 | 12:57

Leugenaars blijken zich wel meer te verspreken.

Eurotokkie | 09-10-14 | 13:00

Franske: "In het Engels zeg ik dit soort dingen altijd anders dan in het Nederlands"
Franz: "Auf Hollaendisch sage ich immer etwas anderes dann auf Deutsch"
François: " En Anglais je dis toujours quelquechose autre que en Français"
Franky: "In English this sounds quite different than Dutch."
Franzie:"Op Letzebuergisch schwatze ech nur mam Jean-Claude"

Brulboei_61SB | 09-10-14 | 13:03

prima assistent van juncker de leugenaar.

S.Hole | 09-10-14 | 13:04

The Dominator* | 09-10-14 | 12:52
En dan vergeet ik nog de vuurzee.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 13:05

Brulboei_61SB | 09-10-14 | 13:03
Frans is hier duidelijk in .

Ich scheiße auf die Angehörigen.

Eurotokkie | 09-10-14 | 13:07

Skunk57 | 09-10-14 | 12:57
Je wilt het niet toegeven hé, Skunk?
Deze Timmerfrans LIEGT alles bij elkaar, en zolang dat niet uitkomt misbruikt hij alle woorden voor eigen gewin en om alles in de doofpot te houden. Blijf jij maar lekker naief; PvdA stemmert zeker?
En .......al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaald m wel.

Alexander Pechkop | 09-10-14 | 13:09

@mindless | 09-10-14 | 12:15
En dan daarom moet hij ophouden met liegen.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 09-10-14 | 13:10

Maya de Blij | 09-10-14 | 12:35

Lieve mej. de Blij,
Misschien dat er iemand gevonden is met een zuurstofkapjeom z'n nek; in ieder geval NIET op z'n mond, zoals de veeltaler ons wijsmaakte om z'n gelijk te halen.
En nee! waarom zou Olaf Koens z'n excuses moeten aanbieden? Voor het feit dat hij meer dan honderd lichamen heeft gefotografeerd en géén mondkapje heeft gezien?
En ook gek trouwens dat er maar één passagier was die iets om z'n nek had hangen; zelfs na een duikvlucht vanaf tien km!
Over de veelbesproken talenknobbel van deze ijdele psychopaat: dat heeft ie, maar wat is daarvan de relevantie voor een minister? none!Het is makkelijk om internationaal aan de borreltafel te lullen met iedereen, maar verder stikt het van de professionele vertalers die dat dagelijks doen.
Het enige wat ie tot nu toe heeft laten zien is het ijdele epateren met deze (enige?) verworvenheid.

Foezela | 09-10-14 | 13:12

Het is en blijft een griezel. Snap ook niet waarom iedereen ineens zo positief over hem was na die geacteerde speech.
Maarja mensen laten zich nu eenmaal gemakkelijk in de luren leggen.

MisterIk | 09-10-14 | 13:12

Inmiddels heeft de recherche verklaard dat het verhaal van Timmerfrans gewoon klopt.

Ridde Rogter | 09-10-14 | 13:13

@Klier van Bartholin | 09-10-14 | 13:05

De vuurzee maakt weinig uit in de staart, G-krachten is mogelijk wel een goed punt, hoewel ik niet geloof dat per definitie iéder persoon meteen buiten westen zou raken in een situatie als deze. Mensen verschillen onderling te veel van conditie om ook maar enigszins op voorbaat te kunnen zeggen: 'niemand heeft iets gemerkt'. Grote kans dat een groot deel inderdaad bar weinig heeft gemerkt, maar het zou mij totaal niet verbazen als meer dan één persoon een gedeelte van de rit naar onder heeft meegemaakt.

Dan is er nog de kwestie van de Buk raket. Deze fragmenteert weliswaar, maar ik hier trek ik absoluut niet de conclusie dat iedereen door metaalscherven is gedood (want dat zou een enorm dicht scherfveld moeten betekenen, over de volledige lengte van het vliegtuig). Ken je trouwens nog het filmpje van de neerstortende MH17, gefilmd met een telefoon? Het neerstortende vliegtuig leek toen nog behoorlijk intact met betrekking tot de vleugels en de direct daaraan grenzende romp.

Maar goed, allemaal speculatie. Ik wacht het onderzoek van de ORVV wel af. Maar ik heb er geen hoop op dat ze specifiek in gaan op de vraag of een aantal mensen het hebben meegemaakt. Hier wil je de nabestaanden, welke al zowieso geen zicht hebben op rechtvaardigheid en genoegdoening, ook maar mee lastig vallen.

Andere situatie trouwens, maar handig om te illustreren hoeveel conditie uitmaakt: en.wikipedia.org/wiki/Kaprun_disaster.... Ik dacht dat onder alle slachtoffers een olympisch langlaufer het verste kwam.

The Dominator* | 09-10-14 | 13:13

@dominator.
1. Graag hoor ik van je wie dan wel heeft vermeld dat iedereen "op slag" dood was.
2. De smetteloze speech van Tf in de VN staat geheel los van zijn mondkapopmerking. Als jij vindt dat zijn vermogen om een goede speech te geven wat over hem zegt, ik weet nog wel wat mensen die in de 30er jaren goed konden speechen.
3. Een opmerking waarmee je nabestaanden tot op het bot kwetst afdoen als een dom maar begrijpelijk foutje, is een gotspe. De man is een minister godbetert.
4. Een sepetarist die dat doet? Waar haal je het vandaan? Hiermee doe je precies wat Tf doet, gokken, invullen, om je eigen ongelijk te verbloemen.
5. Zie punt 3. Kijk nog eens. En weer.

RoBD=Skullfucker | 09-10-14 | 13:14

Frans, je bent een leugenachtige, narcistische en opportunistische lul.

panadol | 09-10-14 | 13:14

franz heeft asperger of een andere geestesziekte die zich manifesteert met een manisch egoncentrisme. dat je één keer een fout maakt door nabestaanden het moeilijk te maken is niet echt snugger, maar dat je de tweede keer dezelfde fout maakt en daarbij direct aantoonbaar liegt - omwille van je eigen publiciteitsgeilheid - toont aan dat timmerfranz niet goed bij zijn hoofd is. en zo een figuur gaat in de europese commissie. ik zou eerder denken aan de rooysche wissel

minimá-armezusvan.. | 09-10-14 | 13:15

@video van frans: Dus het is waar van die zuurstofmaskers? Hoe valt dit te rijmen met een BUK-raket? Waarom staat er niets over in het tussentijds rapport?

Pimp my Voortuin | 09-10-14 | 13:15

Uit welke krochten halen ze toch telkens weer dit soort mensen? Ongelooflijk. Dit is dan een veelbelovend politicus ofzo, de man stamelt als een puber die een spreekbeurt doet! Onzekere uitstraling, schrikachtige blik in de ogen, echt kansloos zo'n persoon als die moet onderhandelen met iemand die ECHT iets kan. Ze lopen toch zo over die patjakker heen joh.

Beaulefermier | 09-10-14 | 13:16

saidnowomanever | 09-10-14 | 12:56
Geweldige zin!!!
Beter als dat figuur er een eindje boven, die zegt dat het de schuld van Pauw was.

Alexander Pechkop | 09-10-14 | 13:16

Typerend voor onze (internet)samenleving, 2 maanden geleden werd Timmermans bejubeld en bewonderd, nu moet hij aan het kruis hangen.

Reinier44 | 09-10-14 | 13:16

Als ik de Nederlandse politiek serieus zou nemen dan zou ik 24/7 aan het zuurstof moeten. Dus waar hebben we het over.

Kapitein Stijlvol | 09-10-14 | 13:17

Wat.een.droplul.

Stijlicoon | 09-10-14 | 13:17

Nou vraag ik me toch af wat er dan wel waar is. Het OM stuurt een brief waarin staat dat het bekend was en dat het ding om de nek van een Australiër hing en dat diens nabestaanden daarover geïnformeerd zijn. Timmermans zegt nu dat hij niets had moeten zeggen over het zuurstofkapje, want de nabestaanden wisten dit niet.
*Zware tijden voor persvoorliegers voorziet*

Graaf van Egmont | 09-10-14 | 13:18


Heb nog nooit zo'n narcist als dit mannetje gehoord. Moet men voor de aardigheid nog eens die walgelijke speech in de VN van hem op youtube beluisteren! Tenenkrommend! Om dan ook nog eens te horen welke leugens allemaal in deze speech over de Bühne werden gebracht! De man is altijd op de toer om schaamteloos emoties te bespelen en er zijn voordeel mee te behalen! Toen en gisterenavond! Dat dit door zo'n interviewer als Pauw niet wordt onderschept bewijst de onkunde weer eens van zo'n linkse prul.

Tis nie waar! | 09-10-14 | 13:18

Met al zijn gedraai is hij toch behoorlijk populair worden onder de bevolking. En als volk krijg je nu eenmaal de leiders die je verdient.

double punch | 09-10-14 | 13:18

In Oostenrijk staan parlementsleden te protesteren voor de Turkse ambassade, wegens inactiviteit Erdogan de heerser, hier duwt Timmerfrans de dictator een begrips-veer in zijn reedt.
In welk Europa leven we nu?

gebrokenvleugel | 09-10-14 | 13:18

Ranzige narcistische praalhans ... gatverdámme! Waarom geven wij dit soort vulles toch steeds de leiding in handen?

Lagonda | 09-10-14 | 13:19

PS Dominator
Krijg svp je info correct. Een BUK fragmenteert niet. Als de raket vlak bij het doel is worder er vanuit de kop in de richting van het doel 1000den kogeltjes afgevuurd, door 1 explosie. Het patroon van de gaten in een doel lijkt niet eens op fragmentatie, de gaten zijn grotendeels gelijk. Overigens zullen diegenen, voorkant vliegtuig, die hierdoor geraakt worden wel op slag dood zijn.

RoBD=Skullfucker | 09-10-14 | 13:20

@Ridde Rogter | 09-10-14 | 13:13
Dat je dat serieus neemt...
Ik heb uit monde van de politie vernomen dat zij een ontmoedigingsbeleid voeren naar de burger toe, in opdracht van de politiek. De politie wordt daar financieel voor beloond. Dat de recherche zoiets zegt past helemaal in dat plaatje, praten naar de bek van je bazen.

toetanchamon | 09-10-14 | 13:20

'TE BETROKKEN'... Man man man, hoe krijgt ie het uit zijn mond. Hij is vooral betrokken bij zijn eigen geveinsde betrokkenheid. Pauw was zich amper bewust van het feit dat hij een kritische vraag stelde en meneer begon als een huilende baby te liegen en te draaien. Hoe durfde hij kritisch te zijn over zijn geroemde VN-speech!

jeanmondo | 09-10-14 | 13:21

Die man gaat letterlijk over lijken voor zichzelf.

Vreselijk eigenwijze zelfingenomen zelfgeilende rancuneuze katholieke Euroscist.

Je zou maar als nabestaande door zo'n man worden 'bijgestaan.' Namens en voor zichzelf over het leed van duizenden zijn eigen carriere fallus zien groeien.

Sumato | 09-10-14 | 13:22

In de brief geeft hij toe dat het zuurstofmasker gevonden is maar hij heeft dit eigenlijk onder de pet willen houden. Een domme verspreking wat ook te wijten is aan z'n ijdele gedrag. Hij dacht een zelfverheerlijkingsshowtje te kunnen geven bij Pauw en floepte er toen het zuurstofmasker verhaaltje uit. Ontzettend dom en eigenlijk onvergeeflijk, vooral naar de nabestaanden toe dit nu volledig gedesillusioneerd zijn.
Als er bij het nadere onderzoek geen verdere feiten naar boven komen hadden we hier nooit vanaf geweten en misschien was dat dan zelfs beter.

drekzooi | 09-10-14 | 13:25

@RoBD=Skullfucker | 09-10-14 | 13:14

Je bent enigszins verward met betrekking tot een aantal punten:

1) Er is enorm in de media gespeculeerd over wat de passagiers hebben meegemaakt. Uiteindelijk leek de consensus te zijn dat niemand iets heeft gemerkt. De Telegraaf leek uiteindelijk wat terughoudender te zijn: www.telegraaf.nl/binnenland/mh17/22886... .
2) Ik heb niet over de VN. Als je goed had gelezen, las je 'EP', ook wel bekend als 'Europees Parlement'. Frans Timmermans behoort niet tot de partij waarop ik stem, maar het is hier een sport geworden om deze man af te zeiken zélfs wanneer hij iets goed doet. Aangezien dat afgelopen week niet goed lukte - gezien zijn (ik herhaal het nogmaals) vrijwel perfecte optreden in het EP - moet men hier over de rug van alle doden zijn gelijk nog eens even halen. Laf, en typisch kenmerk van een bepaalde groep reaguurders.
3) Nergens heb ik gesteld dat ik zijn fout goedkeur. Ik begrijp de fout, daar de situatie waarin hij dit zegt gewoon duidelijk is. Het is werkelijk een gotspe dat een minister, en dan ook nog Timmermans welke zó betrokken was bij de afwikkeling van het hele MH17 drama zo makkelijk heeft nagedacht (of zelfs niet?) over de gevolgen van deze uitspraak.
4) Wederom, begrijpend lezen. Ik merk dit zo vaak hier, en het komt wederom voorbij. Wat zei ik ook alweer? "Voor zover wij weten kan het zuurstofkapje net zo makkelijk een zieke grap zijn van een separatist, " . Net zo goed. Weten we niet. Kan. Een optie. Iets wat niet ontkracht kan worden op dit punt, maar ook niet bevestigd kan worden. Ook wel bekend als een theorie.

Begrijp me niet verkeerd: ik ga hier alles wel puntsgewijs af, maar dit is geen persoonlijke aanval. Wat ik gewoon merk is dat jij véél te makkelijk naar conclusies bent gesprongen in deze situatie, mede als gevolg van te snel en te globaal lezen.

The Dominator* | 09-10-14 | 13:25

sorry zeggen dat siert hem, zie ik die ophitser van de PVV niet zo gauw doen.

istawa | 09-10-14 | 13:27

@RoBD=Skullfucker | 09-10-14 | 13:20

Een Buk fragmenteert wel degelijk, dus hier ga je akelig af. Zie de klasse waartoe de Buk behoort: en.wikipedia.org/wiki/Continuous-rod_.... Er staat zelfs nog 'fragmentation' in het artikel, dus ik denk dat je nu wel genoeg bent geinformeerd. De continuous rod is eigenlijk niets anders dan een aantal aan elkaar gelaste buizen welke een 'continuous rod', dus een doorgaande staaf vormen. Deze wordt vervolgens in honderden, zo niet duizenden stukken geblazen door springstof welke in het midden is gesitueerd.

The Dominator* | 09-10-14 | 13:29

Ik ben een verklaard tegenstander van de PvdA. Ik maak een (de enige) uitzondering voor Timmermans. Ik geloof dat de man oprecht is, echt betrokken is bij die ramp en dat die zuigfles Pauw de laatste druppel geduld bij deze man eruit gezogen heeft. Dat hij daarom iets zei wat mogelijk nog niet - om duistere redenen - bekend mocht zijn. Het zij zo. Het is de waarheid, hoe triest ook

langzullenweleven | 09-10-14 | 13:35

The Dominator* | 09-10-14 | 13:29
Jij hebt helemaal gelijk.
RoBD=Skullfucker kletst uit zijn nek, het zijn de onderdelen van de BUK zelf.
'creating an expanding fragmentation pattern of missile components'.

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 13:35

Wat vind Australië van deze openbaring ?

koetmeurning | 09-10-14 | 13:44

Deze Australische site heeft een illustratie met de stoelnummers van de Australische slachtoffers.

www.news.com.au/travel/travel-updates/...

Zou wel interessante informatie zijn om te weten WAAR die Australische passagier met het zuurstofmasker dan wel precies zat in het vliegtuig. Als het verhaal al klopt dan zou je vermoeden dat de betreffende passagier ergens achterin het vliegtuig heeft gezeten (er zaten 2 op de laatste rij 40J en 40K)want het schijnt dat het achterste stuk nog wat verder doorgevlogen is dan de cockpit nadat de BUK bij de cockpit insloeg als ik het me goed herinner (zie analyse van de WSJ van tijdje terug). Dan zou je misschien ook een patroon verwachten waarbij slachtoffers achterin een ander type verwondingen hebben dan degenen voorin. Daar zal toch inmiddels wel iets meer over bekend zijn.

Anderzijds hebben die slachtoffers natuurlijk ook dagenlang in dat veld gelegen voordat ze opgehaald werden en het is ook mogelijk dat iemand anders later dat zuurstofmasker op het slachtoffer heeft aangebracht.

Outsider-Inside | 09-10-14 | 13:52

Nou goed dat hij excuses aanbiedt het blijft natuurlijk een flater van jewelste.

De Koreaanse Slet | 09-10-14 | 13:52

Wat een kwijl van een vent is het toch.

Jippie | 09-10-14 | 13:53

Ik ben niet zo van de persoonlijke vendetta's. Eigenlijk vind ik Timmermans helemaal niet interessant. En me ergeren aan hem doe ik ook niet. Ik zie iemand praten en het zal wel.

Van Duyvenbode | 09-10-14 | 13:54

Tja iedereen valt over hem heen maar vergeet niet dat hij enorm is betrokken bij deze ramp, ook nog eens gelijk heeft.

Ik vind het typische reacties en nou snap ik ook hoe china werkt. Iedereen blij zolang je niet weet wat de feiten zijn.

www.youtube.com/watch?v=5j2F4VcBmeo

vele hier kunnen de trieste waarheid niet aan die deze ramp vlucht mensen hebben meegemaakt. MAar het is iets om misschien te vermelden in een rapport i.p.v. op TV.

speedy_con33 | 09-10-14 | 13:54

@Outsider-Inside | 09-10-14 | 13:52

Sowieso een goed punt: passagiers achterin hebben altijd een veel hogere kans op overleven tijdens onderzoeken, iets wat statistisch duidelijk is bewezen. Helaas heeft niemand het hier overleefd, maar gezien de Buk luchtdoelraket links vóór of langs de cockpit is ontploft, is het maar de vraag of mensen achterin direct aan hun einde zijn gekomen.

De staart is overigens ongeveer even ver doorgevlogen, waar ligt op een plek waar je deze niet zou verwachten: www.bbc.com/news/world-europe-29548942... . Zie onderin.

The Dominator* | 09-10-14 | 13:55

@The Dominator* | 09-10-14 | 13:55

en ligt*

The Dominator* | 09-10-14 | 13:56

Nu snap ik het niet meer. Was er nu wel of geen passagier met zuurstofmasker op? Volgens Timmermans wel en volgens de rest van de wereld niet.

Timmermans zegt hier meer te weten dan de nabestaanden. Maar is dat wel zo? Weet hij meer of verzint hij meer?

tipo | 09-10-14 | 13:56

Klier van Bartholin | 09-10-14 | 13:35
De verklaring dat iedereen op slag dood moet zijn geweest (en ja, dit is verklaard door 'deskundigen') lijkt mij ook onwaarschijnlijk. Of dat zuurstofmasker verhaal nu waar of niet is, het is waarschijnlijker dat er (een aantal) mensen de dood bewust in de ogen hebben gekeken, al is het maar even. Ik ben geen expert, maar een beetje logisch nadenken + frequent Discovery kijken maakt het mij wel duidelijk dat zo'n vliegtuig redelijk wat kan hebben en dat plotseling drukverlies niet resulteert in direct bewustzijn verliezen.

Pieleke | 09-10-14 | 13:56

@langzullenweleven | 09-10-14 | 13:35
Hij zal betrokken zijn, maar hij blijkt incapabel op momenten dat hij gaat lopen speculeren om maar 'de emoties van het Nederlandse volk over te kunnen brengen'. Hij zegt dat uit niets blijkt dat het - niet - zo - gegaan - had - kúnnen - zijn. Wat moeten we hiermee als vrijwel uit alles blijkt dat het vliegtuig vrijwel direct in twee stukken kapot is geschoten? Het meest waarschijnlijke is dat mensen vooral in shock gestorven zijn. Dit excuus is nog steeds niet compleet wat mij betreft, aangezien hij het slechts over een zuurstofmasker had.
De man heeft een gevaarlijk fanatieke kant en neemt loopjes met de waarheid, net als zijn partijgenoot Samsom. Ik vraag me vooral af wat er gebeurt als de beste man straks medewerker van de commissie is. Hij is een meester in het 'verwoorden' van wat het volk denkt. Dat blijkt ook al uit zijn eerste speeches bij de EU. Maar ik vrees dat de beste man straks als het vriendelijke geveinsd-kritische gezicht van de EU gaat functioneren. Ik als EU-criticus zal dan afgeschilderd worden als een persoon met 'begrijpelijke emoties en wantrouwen' maar 'toch wel een erg irrationele angst' voor dit instituut. En niemand die hem echt aanpakt, omdat het zo'n gezellige dikkerd is die we wel als buurman zouden willen hebben.

jeanmondo | 09-10-14 | 13:58

Franske, de musical. The hustler from Bruxelles.

Kaltsnautzige | 09-10-14 | 14:00

The Dominator* | 09-10-14 | 13:29
Fout op emerdere punten. Alhoewel de BUK zelf fragmenteert (logisch, er gaat een bom in af) zit er een mantel om de springstof. Dit is de eigenlijke fragmentatie lading.
De continuous rod zit niet in een BUK, en fragmenteert ook niet. Het idee van een continuous rod is dat er een soort staaldraad ontstaat die snel expandeert. Deze snijdt dwars door alles wat hij raakt. Een soort vliegende cirkelzaag. Deze lading wordt vooral gebruikt in kleinere raketten. Die hebben niet de ruimte voor een effectieve fragmentatie lading, en kunnen dichter bij komen dan een grote raket (zoals de BUK).

TheEgg | 09-10-14 | 14:06

@The Dominator* | 09-10-14 | 13:55

Ja dat plaatje onderaan die BBC-link van jou bedoelde ik. Cockpit is circa 8 km voor de rest van het vliegtuig neergekomen (vliegrichting was naar het Oosten). Het lijkt er dus op dat de cockpit na de BUK ontploffing is afgebroken en de rest van het vliegtuig nog een stukje is doorgevlogen. Beetje vergelijkbaar met TWA 800.

Outsider-Inside | 09-10-14 | 14:07

Tweeëntwintig duizend euro per maand....

Tipped Relic | 09-10-14 | 14:08

Reinier44 | 09-10-14 | 13:16

U bent vergeten hoe men over Timmerfrans dacht voor die MH17 ellende?

Madrox | 09-10-14 | 14:13

Inderdaad het vreselijke ongeluk aangrijpen voor eigen gewin, typisch een actie van een carrière-jager, die Timmerfrans de facto is!!!!

hertog2 | 09-10-14 | 14:14

"Ik had het niet moeten zeggen," maar ondertussen liegt deze professionele leugenaar gewoon verder.

Xirdalan | 09-10-14 | 14:15

Windvaan van de bovenste plank. Van Oef spreekt overigens beter Italiaans dan deze Limburger. Deze ijdeltuit is een drama.

van Oeffelen | 09-10-14 | 14:19

Ik vind dit constant afbranden van Timmermans door GS veel smakelozer naar de nabestaanden toe..

Chow | 09-10-14 | 14:20

Serieus. Dan lees ik hier reacties als: 'excuses aanbieden, dat siert hem' of 'constant afbranden van Zimmerfrans door GS veel smakelozer'. Zijn jullie blind? Deze huichelaar is een van de gevaarlijkste personen uit onze politiek. Een schoolvoorbeeld van een wolf in schaapskleren. Een beetje over de rug van conflicten en, nog erger, rampen zijn baantje bij de EU veilig stellen. Vervolgens alles verloochelen om de EU agenda er door te kunnen drukken. Fucking neppe krokodillen tranen laten biggelen maar vervolgens alles in de doofpot stoppen. Dit is puur evil verstopt achter zijn 'ik bedoel het allemaal goed' gezicht.

Kenpachi3763 | 09-10-14 | 14:35

Ipad is niet geavanceerd genoeg voor internet, filmpje werkt niet bij mij

Bokito ergo sum | 09-10-14 | 14:40

@ Kenpachi3763 | 09-10-14 | 14:35
Hear, hear!

Lagonda | 09-10-14 | 14:41

Wel knap van Jeroen Pauw hoe hij dit nieuws uit Timmermans wist te persen door het zwakke punt van Timmermans (zijn ijdelheid) zo vakkundig te bespelen. Jeroen Pauw is vandaag wereldnieuws:

www.dailymail.co.uk/news/article-27864...

Outsider-Inside | 09-10-14 | 14:46

Stel nu dat Timmermans zich versproken heeft en dat er inderdaad tenminste een passagier met een zuurstofmasker gevonden is? (Waar overigens in het sowieso al oppervlakkige rapport van de onderzoekscommissie met geen woord over gerept wordt).
Welke consequenties heeft dit dan voor de waarschijnlijkheden of de MH17 door een grondraket of op een andere manier afgeschoten is?
Overigens vertrouw ik Timmermans ook voor geen rooie cent. Vooral en net na die zogenoemde (leugenachtige) 'voortreffelijke' speech bij de VN. (En eerlijk gezegd vertrouwde ik hem al eerder niet).
Hier nog even ter herinnering het trouwring en lijkenschendersverhaal:
www.youtube.com/watch?v=kZBSGorpLNc&a...

WirMachenMusik | 09-10-14 | 14:52

@Kenpachi3763 | 09-10-14 | 14:35
Maar hij is zo'n gezellige bourgondische Limburger! Dat zijn ruggengraat zo zacht is als de vulling van een vlaai nemen we op de koop toe.

jeanmondo | 09-10-14 | 14:53

Volgens mij is het vrij eenvoudig te achterhalen waar die Australische passagier gezeten heeft,aangezien verschillende onderzoeken in het verleden hebben aangetoond dat de overlevingskans achterin het vliegtuig het grootst is.
Ik sta vooralsnog geheel achter Kenpachi3763 | 09-10-14 | 14:35, Dit timmermannetje is levensgevaarlijk op kritieke momenten en is veel te veel bezig met z'n Facebook in orde te houden, oud wijf!

Foezela | 09-10-14 | 14:53

Schokkender is, dat de nabestaanden pas informatie wordt gegeven als het OM dat het juiste moment acht. Bijvoorbeeld pas als het OM er een definitieve conclusie aan kan verbinden.

Het OM houdt dus informatie achter die voor nabestaanden van belang kan zijn. Zo is het voor nabestaanden van belang of de overledene de hele val nog bewust heeft meegemaakt, of dat deze direct bewusteloos was op 10 kilometer hoogte. Verder is natuurlijk van belang wat er precies gebeurd is.

Van de 300 mensen had er slechts 1 een zuurstofmasker op, eenmaal op de grond. Van belang is dan of er ook zuurstofmasker in de buurt van andere slachtoffers gevonden zijn, die zij eventueel op zouden kunnen hebben tijdens een deel van de val.

En: is het mogelijk om een zuurstofmasker op te zetten, indien er sprake van een explosie van een BUK-raket is?

tipo | 09-10-14 | 14:55

Hij doet zich voor als favoriete oom die o zo veel van de wereld gezien heeft, maar o o o wat een misselijke paljas die veel van de wereld geien heeft is het eigenlijk.

Joey16 | 09-10-14 | 15:01

@am*dam | 09-10-14 | 12:34
Gek dat dit soort discussies, zie ook Duitse video (erg goed) in vorig Topic over Timmerfrans in geen enkel Nederlands tv-programma gevoerd worden !

A3an | 09-10-14 | 15:02

Mooi woord trouwens: paljas. Ga ik vaker gebruiken. Net als lapzwans. Ook een klassiekertje.

Joey16 | 09-10-14 | 15:03

De grootste psychopaten bekleden de hoogste posten,wat een walgelijk mannetje bah

h.a | 09-10-14 | 15:04

@tipo | 09-10-14 | 14:55

Goed punt. Het is zeer onwaarschijnlijk dat alleen bij die ene Australische passagier het zuurstofmasker toevallig naar beneden zou zijn gevallen, dat gebeurt nagenoeg voor iedereen tegelijk bij het wegvallen van de druk. De vraag is dus of er in de brokstukken nog meer zuurstofmaskers zijn gevonden (in de buurt van de betreffende passagier) die ook automatisch naar beneden gevallen waren.

Outsider-Inside | 09-10-14 | 15:04

Een PVDA-regent ten voeten uit... MH17 vakkundig onder het tappijt geveegd, nederland verder uitgehold en nu lekker op het europeesche pluche als beloning voor de inzet voor de Linkse weg-met-ons zaak...

TiTi_no_ghost_237 | 09-10-14 | 15:11

Pauw dwong hem door vervelende vragen dit te zeggen.

louis6227 | 09-10-14 | 15:29

Pauw dwong hem niet hij gaf hem gewoon een groot links podium en toen begon ijdeltuit Fransie dom te lullen

Toontje-lager | 09-10-14 | 15:38

Voordat hij naar Brussel gaat kan hij mooi in Saudi Arabie melden dat die Geert van die stickeractie mooi vervolgd gaat worden, hehe is die boycot tenminste van de baan. Die Russische boycot na het gestook van hem en de EU in de Oekranie ja die is natuurlijk niet schadelijk voor het Nederlandse bedrijfsleven

bijna_raak | 09-10-14 | 15:46

Enge man....héle enge man.
Zal zich in Brussel wel op zijn plaats voelen.

Schietmijmaarlek | 09-10-14 | 15:48

Kijk toch naar het op commando treurig uitziend gezicht, hij komt echt in aanmerking voor een gouden kalf voor zijn uitmuntende schijn voorstellingen, de farizeeër!

lanexx | 09-10-14 | 15:54

Deze man is, zoals ik , vaker heb gezegd: een grote narcist, bij het criminele af. Tevens egoist, maar dat kan goed in samenhang met narcist. In de EUSSR komt hij een man tegen, met dezelfde Kwalificaties, genaamd Schulz. Dit wordt een gevecht tussen de narcisten. Het ik gehalte wordt in de EUSSR steeds groter. Het lijkt eerder een kwalificatie voor politici, die een baan willen in Brussel.

wallenberg | 09-10-14 | 15:57

Wordt Timmerfrans nu ook vervolgt door het OM?

Machoclown | 09-10-14 | 15:59

De ego van onze Timmerfrans doet die van Poetin verbleken.

Machoclown | 09-10-14 | 16:00

een man met een theatraal narcistische persoonlijkheid, die voldoende verstand en afkomst heeft om het tot vice president van europa te schoppen.

zeeman73 | 09-10-14 | 16:03

Aftreden en wel per vandaag. Vreselijke narcist. Rutte zou persoonlijk vandaag nog zijn vertrouwen in deze drol moeten opzeggen. Anders is hij geen knip voor de neus waard en zijn al zijn uitspraken mbt nabestaanden en de ramp holle frasen.

Russ Meyer | 09-10-14 | 16:14

Laaiend ben ik als ik me enigszins kan verplaatsen in de rouwende mensen. Wat een kwaadaardige blunder. Dit mag niet voorbij gaan zonder consequenties voor deze megalomane Eurofiele narcist.

Russ Meyer | 09-10-14 | 16:17

-weggejorist-

neuk jeus | 09-10-14 | 16:36

-weggejorist-

neuk jeus | 09-10-14 | 16:40

Timmermans moet eens nadenken voor hij wat uitkraamt! De veelgeprezen Timmermans kletst bij voortduring onzin, of liegt gewoon als hem dat zo uitkomt!
Even wat feitjes!
De man die volgens Timmermans de ring gestolen had na de vliegtuig crash van MH17, bleek geen dief maar een hulpverlener! Een leugen dus!
Nederland was geweigerd in coalitie tegen ISIS! Volgens Timmermans was het zaaltje te klein!
Zoekt u even op, NAVO-top in Newport in Wales! Zo'n grote verzameling vergaderruimtes heb ik nog nooit gezien! Een leugen dus!
Aanval van ISIS op christen in Irak!
Volgens Timmermans hebben de christen het in Irak wel zwaar maar, Volgens Timmermans hebben christenen daar grondwettelijke bescherming. Gezwets dus!
De ijdeltuit heeft zich in Brussel prima verkocht!

Lexus01 | 09-10-14 | 16:47

T rots
I jdel
M edia geil
M anipulatief
E gocentrisch
R ancuneus
M egalomaan
A bject
N ono
S lijmbal

Nebuchednezzar | 09-10-14 | 17:05

Narcist, Egoist, Opportunist, een volstrekt gestoorde geest en 80% van de zittende poltiek kruipt in z´n kont. Het zegt alles over de heikneuters in de regering en de 2de kamer.
Het allerergste is, er bestaat geen medicijn en dus ongeneesbaar. Boycot eenvoudig alle verkiezingen en ram er een wet door dat wanneer er minder dan 50% kiesgerectigden deelnemen aan een verkiezing, iedereen op non-actief wordt gezet, ander werk zoekt of een normale uitkering geniet.
In 2 jaar ben je van het zootje verlost en zitten er betrouwbare mensen en kann "geen stijl" opgeheven worden.

Knoekibebo | 09-10-14 | 17:18

Als je met 800+ Km/u uit de lucht geknald wordt is het eerste wat afwaait je masker. Er zijn zelfs mensen gevonden waarvan de kleren van hun lijf gescheurd waren. Totale onzin van ons Timmerfransje derhalve.

Hypocriete leugenaar.

Homer P. Simpson | 09-10-14 | 17:33

ik vertrouw helemaal f niemand voorlopig meer van PVDA, die zijn bezig met PR winning 2.0 en het is bij het schijnheilige af *kots

Koning Radboud | 09-10-14 | 17:41

@zeeman73 | 09-10-14 | 16:03
Inderdaad. Schrikbarend dat er zo veel mensen Timmermans zo'n aardige man vinden.
Nog nooit zo'n eigengeile over lijken gaande baantjesjager gezien. Echt een walgelijke rat.

343 | 09-10-14 | 17:42

@dominator.
Wiki is de bijbel niet. Maar goed, ik zal het je uitleggen. Je hebt raketten die primair fragmenteren, scherven verspreiden in een wolk. Je hebt raketten die gericht fragmenteren, bijna altijd naar voren gericht. En je hebt raketten die gericht exploderen richting het doel. Bij die explosie worden kogels afgevuurd. Daarbij, goh, wonder, fragmenteert de kop ook, maar dat is bijzaak. Nadere uitleg kun je vinden op verschillende Deense sites, zover ik weet is dat de enige "bevriende" natie die die dingen ook heeft. En op zo ongeveer elke serieuze militaire site kun je lezen dat men verwacht dat het uiteindelijke rapport de aanwezigheid van eerder genoemde kogels in slachtoffers zal gebruiken als het ultieme bewijs dat het een BUK was.

RoBD=Skullfucker | 09-10-14 | 17:55

Hoe kan het dat mensen die op slag dood zijn door een BUK raket naderhand toch nog een zuurstof masker opzetten?
www.dailymail.co.uk/news/article-26976...
En waarom gaan de commentaren er alleen over dat SuperFrans dit niet had mogen zeggen vanwege respect voor de nabestaanden, maar niet over het feit dat een BUK direct dood, en dat er daarom toch echt twijfels rijzen of het wel een BUK geweest is.
Er was echt geen maskertje uit het plafon gekomen als het vliegtuig volledig geperforeerd was.

bakoenin | 09-10-14 | 17:56

Ondanks dat ik een bloedhekel heb aan Franske slaat dit allemaal niet echt ergens op. Beetje spijkers op laag water zoeken. Ja de slachtoffers hadden eerder geïnformeerd moeten worden over dit soort gegevens dan de pers, maar het is ook weer niet het grootste schandaal ever. Ik kan me veel drukker maken over Frans zijn gehuichel rondom de ramp, die klote tranentrekker speech van hem die zo opgehemeld werd, en zijn algehele ruggegraatloze optreden rondom de ramp.

Koettoerk | 09-10-14 | 18:11

Als je die ijdeltuit een hele aflevering van Pauw ter beschikking stelt, gaat het geheid fout. Zijn sollicitatie voor een Europese post was al een giller met zijn kinderlijke demonstratie van zijn talenkennis. Die man is een karikatuur van zichzelf, beter dan Koefnoen hem ooit kan imiteren.

ThePeet | 09-10-14 | 18:20

tsja, zoiets kan je verwachten van zo'n ijdele flapdrol, hij verzint hoe de mensen zich gevoeld hebben, spint garen bij het drama en gaat vervolgens naar Brussel, en kan daar weer vrolijk verder met zijn amateurtoneel

denoorman | 09-10-14 | 18:31

Hij-die-uit-zijn-nek-lult lult ook inzake Kobani weer uit zijn slappe nek:
twitter.com/HaraldDoornbos/status/520...

De waard zijn gast | 09-10-14 | 18:42

Eerst zegt hij tegen Pauw: "U weet toch dat er iemand is gevonden met een zuurstofkap op?"
Dan verklaart hij aan de pers dat hij het nooit had mogen zeggen omdat de nabestaanden het nog niet weten.
Ik hoop dat die man snel hulp van een arts krijgt.

bft | 09-10-14 | 19:50

@bft, hulp van een arts? Hulp van een psychiater lijkt mij hier meer op zijn plaats, een normaal mens plaatst niet dergelijke gewetenloze opmerkingen.

therealbraindump | 09-10-14 | 21:12

Hij betreurt he........... dat hij de waarheid zei ? Hij betreurt het dat hij iets losliet wat nabestaanden blijkbaar nog niet wisten. Hij betreurt het dus niet dat nabestaanden nog steeds niet alle feiten hadden ? Hij betreurt dus hoofdzakelijk zijn eigen loslippigheid en niet het feit aan informatie naar rechthebbenden. En ZO ken ik de PVDA weer. Het gaat natuurlijk om hun gevoel, meelevendheid en positie. En de omgeving, burgers en maatschappij ? Ach, kijk eens tot een jaar of 30-40 terug en kijk wat de PVDA doet en deed. Walgelijkheid is dan nog een enorme understatement. Maar hele volksstemmen die er op blijven stemmen en verrotting en verkankering in stand houden. Het mag. Het kan. Ik red me wel/ U ook ?

Tutanchamon | 09-10-14 | 21:26

de prick heeft ook al Australië gehaald:

www.news.com.au/travel/travel-updates/...

nomo | 09-10-14 | 21:29

Timmermans is een goeie vent. Punt uit !

Bernard Couperus | 09-10-14 | 22:58

Dat riante salaris wat hij nu gaat vangen zou het leven van vele Nederlanders veranderen. Frans, deel met ons, het zal je eren.

Slim bekeken | 10-10-14 | 02:36

Wauw... tijdens het Wk hadden we 16 miljoen bondscoaches... nu hebben we 16 miljoen plaatsvervangende ministers! En iedereen denkt alles beter te weten, inclusief informatie(-kennis)!

Poeh, sneu hoor

SleezerBret | 10-10-14 | 03:18

Dag fransje je ben nu uitgescheten

h.a | 10-10-14 | 05:24

Hij kan er maar niet genoeg van krijgen...
het is de "Frans Timmermans-show"

ikbenwakker | 10-10-14 | 07:27

@bft | 09-10-14 | 19:50
Maar war de pers ondertussen al weer overheen stapt: Hij had het niet mogen zeggen omdat het NIET WAAR was!
Het slachtoffer had geen zuurstofmasker op zijn mond. (Wat Timmermans letterlijk gezegd heeft). Daarnaast, als het masker nog in onderzoek is want het lijkt niet gebruikt te zijn, dus het is onbekend wat het ding te betekenen heeft, dan weet Timmermans dat ook.
Dit bewijst, wederom, dat Timmermans met opzet onwaarheden verkondigt, zodat het ego van Timmermans overeind blijft. En dat "ik ben er zo bij betrokken", ja natuurlijk. Had hij familie aan boord? Neeeee, hij is er zo bij betrokken omdat het zijn grote doorbraak op het internationale podium was. Het is zijn Oscar winnende film.

Je kunt je dan ook afvragen waar deze man straks toe in staat is, als hij ooit daadwerkelijk in het nauw komt. Hij was in de VN al bezig om ons richting WO3 te manipuleren, maar deze man is in staat om zelf een atoombom op Nederland te gooien om een "Zie je wel dat we aangevallen worden" te kunnen spinnen. Hele enge man dit.

TheEgg | 10-10-14 | 08:08

moet je zo'n domme lul naar Brussel sturen? Misschien wel, maar dan niet meer in Nederland interviewen.

IndoFortuyn | 10-10-14 | 12:47

REAGEER OOK