Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Sylvana Simons observeert: TV is racistisch

johnwilliamsisblank.jpg"Ik ben Sylvana Simons, ik ben 43 jaar en ik doe weer eens een slachtoffer na", aldus Sylvana Simons. Jup. Sylvana Gario beweert dat iedereen die voor de televisie werkt, voor en achter de schermen, sneeuwblank is. Donkere of getinte mensen op de TV-redacties? Volgens Sylvana Simons bestaan ze niet. De Nederlandse TV is te wit en zal dat altijd blijven. Schofterig asociaal tegenover haar getinte collega's, dit, die wel prima functioneren in de multiculturele wereld van de Nederlandse televisie. En ook als blanke TV-medewerker weet je nu dat Sylvana je vooral als blanke ziet, en dan pas als mens. Maar goed, Sylvana kan geen twee woorden achter elkaar zetten op een boodschappenlijstje zonder er een rassenkwestie van te maken, dus heel verbazingwekkend is deze falsificatie van de werkelijkheid niet. "Dat is de realiteit als je zwart bent en in een blank land leeft. Ik klaag er niet over, het gaat erom wat je doet met dit gegeven", aldus Simons, die jarenlang de partner was van CoolCat-baas Ronald Kahn (blank, en rijk). Want blijkbaar is Nederland een puur blank land, zijn er totaal geen minderheden en exact nul mensen met een kleurtje die iets kunnen maken van hun leven, want ja, blank land, he. Is geen klacht, is een observatie. Dat maakt het des te hufteriger naar haar niet-blanke collega's toe, die zij blijkbaar niet ziet staan. Sylvana Simons, die jarenlang succes had op televisie bij diverse zenders, wil daar nu achteraf toch nog even Nederland over verwijten racistisch te zijn. Als wij maar begrijpen dat zij de enige donkere persoon in dit land is die het gemaakt heeft in de televisiewereld. Die het überhaupt gemaakt heeft. Wat een smerig natrappen naar andere Surinamers, die haar, hey wat gek, ook al niet meer kunnen luchten. Maar snapt niemand dan dat het gewoon een observatie is, a.k.a. geen mening maar door Sylvana Simons bepaald als zijnde realiteit? Wat een schofterig manier om met benauwende tunnelvisie waarin je alleen maar ras ziet de wereld om je heen te bekijken, als dit je observatie is. Nu even een stukje schrijven dat hiphop zwart is en altijd zwart zal blijven omdat het een racistisch instituut is. Geen aanklacht, gewoon een observatie. En we negeren even Tim Beumers, Brainpower, Faber Yeyo, Eminem, Dubbel B en al die andere blanke rappers, anders klopt onze observatie niet meer.

Reaguursels

Inloggen

Nou, nou, wat een schrikbarende en beschamende reacties. Wat is daar het nut van?
Je hoeft je TV maar aan te zetten om te weten dat Sylvana gelijk heeft. Het is gewoon idioot hoe weinig zwarte mensen in beeld komen.
@Reason against Racism

Reason againstRacism | 08-10-14 | 14:52

Sylvana, oom Tom uit de negerhut vraagt een werkster(inwonend) Waarom schrijf je hem geen briefje dat je interesse hebt. Niet op wit papier natuurlijk, want dat wordt hier in Nederland al te veel gebruikt. Klagen onder je eigen mensen daar, is veel leuker dan hier. Vergeet vooral je kist met pruiken niet.

gratias | 08-10-14 | 13:58

Nu je het zegt Sylvana.. Wintersport is eigenlijk ook hartstikke onwijs racistisch! Want witte sneeuw en hb eerlijk gezegd nog nooit een neger op de piste gezien...

AsEl | 08-10-14 | 10:17

Mooi hoe blanke mensen altijd zoveel moeite nemen om maar zoveel mogelijk voorbeelden aan te dragen dat racisme niet bestaat. Volgens mij is er niets ergers dan een blank persoon een racist te noemen.
Maar goed, that's none of my business

Kenpachi3763 | 08-10-14 | 10:01

Word dood ziek van die blackerlakken,ze hebben hier in Nederland al een beschermde status,En maar zeiken sorry Sylvana maar je heb je kop niet mee.

h.a | 08-10-14 | 06:22

Hee Syl, begin dan een carriere in Belgie of Duitsland, daar zijn nog helemaal geen zwarten op tv.

Tsjernodebiel | 08-10-14 | 05:30

-weggejorist-

Islamofiel | 08-10-14 | 04:04

Als het je even tegen zit, trek je gewoon de racismekaart.

Islamofiel | 08-10-14 | 04:04

Tja, lieve Sylvana... ik wil niet lullig doen, maar buiten de Bijlmer, Amsterdam Nieuw West, Rotterdam-Zuid en Utrecht-Kanaleneiland is Nederland voor het overgrote deel, zijnde de absolute meerderheid van de bevolking en dus van het TV-kijkend (en betalend) publiek, gewoon hartstikke wit. Dat zijn blanken bestaande uit kaasachtige nederracisten met een bleekroze huidskleur. Dat is vervelend voor jou, maar gewoon een feit.

Dat de TV en de radio dus ook in meerderheid gerund woord door die vuige racistische blanke witmensen is misschien niet wenselijk, maar wel eerlijk gezien het feit dat de TV ook in meerderheid voor hun wordt gemaakt. Is niet leuk, snap ik. Blanken moeten kapotdoodt, stuk en uitgeroeid: snap ik volkomen. Maar ja, vooralsnog is de afspiegeling op TV van de bevolking redelijk accuraat. Helaasch.

Stormageddon | 08-10-14 | 03:06

Die laatste zin vind ik dan weer een beetje jammer..

Kees Drab | 08-10-14 | 02:16

Als ik een BN-er niet kan thuisbrengen, dan wil ik indien het hoogst- hoogst- hoogstnoodzakelijk is* nog wel eens wat goegel doen. Maar de vraag is wie/wat is Sylvana Simons. Nooit van gehoord en dat houd ik ook maar zo. Merk gloeilamp misschien? 120 Volt, 15W softwhite? Oh, God nee, alweer white, al weer white, wit, weiß, wieß ich viel, blank, blanc, vit, สีขาว, blanka, fehér, scilicet,白.
Salut! Evocatus
• Komt zelden voor, maar ok.

Evocatus | 08-10-14 | 01:38

Met dit soort stukjes (en hield maar op)

LeakyLeak | 08-10-14 | 01:14

Ik ben Calimero nog vergeten.

Dima Beeline | 07-10-14 | 22:40

De onvergetelijke Gerda Havertong vergeten zeker? Of Noraly Beyer. Of die gozer van Sam Sam, John Jones en zijn vader Donald Jones. Sesamstraat zit vol met niet blanken en dan hebben we het niet over Pino of Tommie.
Ramon Beuk de tv kok, Howard Komproe shows, Jandino Asperaat, etc, etc. Tief lekker een eind op met je zieligheid Sylvana en laat je ogen nakijken.

Dima Beeline | 07-10-14 | 22:39

Is het iemand al opgevallen dat Sylvana nergens heeft gezegd: "De Nederlandse TV is te wit en zal dat altijd blijven." ?? Toch tikt Quid dit neer. Het gaat om het woordje 'te', dat een waardeoordeel inhoudt. Voorbeeldjes: deze school is zwart/deze school is te zwart. Dit liedje duurt lang/dit liedje duurt te lang. De bezoekers van het boekenbal zijn wit/ te wit.

Blasphemer | 07-10-14 | 22:23

Quid, als je een vent ben stuur je je excuses naar Sylvana vanwege deze lage karaktermoord.

Blasphemer | 07-10-14 | 22:10

Nou zit ik eens te lezen: www.nu.nl/media/3896763/televisie-en-b...
Ze zegt: Ze voelt zich geen slachtoffer vanwege haar huidskleur. "Maar tv is wit en blijft wit."

-- En daar heeft ze gelijk in, wit is de norm, en dat is ook logisch.

In een interview met de Volkskrant, uit een reeks over welke rol afkomst in een leven speelt in Nederland, vertelt Simons dat ze vaak in minimaal twee werelden leeft.

-- Dus haar mening over dit onderwerp wordt haar gevraagd, en daar geeft ze antwoord op. Dat kan je haar toch niet verwijten?

"Thuis met je familie en vrienden. En buiten, op de werkvloer en op straat. In die werelden is alles anders. Dat is de realiteit als je zwart bent en in een blank land leeft. Ik klaag er niet over, het gaat erom wat je doet met dit gegeven."

-- Ook hier kan ik haar niets kwalijk nemen.

"Toen ik met RTL bij de grotemensentelevisie terechtkwam, liep ik tegen bepaalde dingen aan", vertelt Simons. "De redacties zijn wit, ze denken wit en maken een wit product. En dat zal ook zo blijven. Hoe angstig sommige Nederlanders ook zijn, die situatie zal niet veranderen. Ik ging mee in die programma's, omdat ik dat zelf wilde."

-- idd, en wat de angst betreft, lees alles hierboven maar eens.

Van Surinamers kreeg Simons juist weer het verwijt een 'bounty' te zijn. "Ik stapte uit de Surinaamse kudde, ik verbrak een verbond door dingen te doen die afwijkend waren.

-- Sylvana signaleert hier dat zij door andere Surinamers enigszins negatief wordt beoordeeld, en is zo eerlijk om dat te melden. Open en eerlijk, dat kan ik haar niet verwijten. Toch staan hierboven comments die haar kwalijk nemen dat ze door sommige Surinamers als bounty wordt gekwalificeerd, hoe gek wil je het hebben?

Ik denk dat mensen soms onderschatten wat de kracht is van een niet-witte vrouw op de televisie - en dan op een vanzelfsprekende manier, waarbij het niet over 'zwarte' onderwerpen gaat. Het moet geen uitzondering zijn, maar een normaal onderdeel in een massaproduct."

-- Maw, ze wilde juist geen issue maken van huidskleur. Quid en bovenstaande reacties laten zien dat ze idd gelijk heeft wat de impact betreft.

Simons had een goede tijd bij RTL. "Ik ben gek op een showtrap en twee miljoen kijkers. Dat is wat ik deed bij RTL. Het was prima, het was mijn werk, zo voelde het. Bij de publieke omroep kan ik nu meer doen wat ik zelf wil. Bij RTL ging een nieuwe wind waaien. Daarmee wil ik absoluut niet zeggen dat ik er niet meer werk omdat ik een kleur heb. Het gaat om de voorkeur van de programmadirecteur. Je bent in de mode en dan ben je weer even niet in de mode."

-- als er dus iemand is die vindt dat kleur hier geen issue is, dan is dat Sylvana. Let wel, als antwoord op het specifieke verzoek van de Volkskrant om op kleur in te gaan. Hoe krijgen mensen het voor elkaar om hier racisme van te maken?

Blasphemer | 07-10-14 | 22:05

Mevrouw heeft 5 kinderen. Toen wilde ze scheiden, want......... mevrouw wilde zichzelf zonodig verder ontplooien. Nu lees ik dat ze met een rijke man was getrouwd. *weet weer genoeg*

croque monsieur | 07-10-14 | 21:39

Wat een zielig stuk dit. Juist mensen als Sylvana heb ik heel hoog zitten wat deze materie betreft. Dat de huidskleur voor zwarte mensen ertoe doet staat inmiddels als een paal boven water, het gaat er om hoe ze er mee om gaan. Sylvana was altijd gewoon een presentatrice die toevallig zwart was. Maar nu ze achteraf vertelt over hoe ze het heeft ervaren als zwarte is ze een raciste, volgens velen, ik snap hier niets van. Een tijdje terug las ik dat mensen haar verwijten maakten omdat ze haar haar niet meer ontkroeste, terwijl dat toch de natuurlijke haargroei bij haar is, maar dat werd als een provocatie gezien. Echt belachelijk dat Sylvana hier afgefakkeld wordt. Ik denk dat we de lat voor zwarten wel erg hoog leggen op deze manier, want een witte muts kan gewoon brallen wat ze wil. Hoe kan je iemand voor raciste uitmaken als ze getrouwd was met een blanke?

Blasphemer | 07-10-14 | 21:27

Ik heb mensen van een afkomst uit Afrika inmiddels opgegeven. Sorry, ik kan er niks meer mee. Ik heb het toch echt heel lang geprobeerd met al de rijkelijke positiviteit die mij bedeeld was maar, ik ben er nu klaar mee. Stikt er maar in.

McMarx | 07-10-14 | 21:26

In eerste instantie mocht ik haar wel, maar het lijkt of ze de weg een beetje kwijt is. Moeite met ouder worden of zo?

t.zeefje | 07-10-14 | 21:13

Een irritante graten kut dat is het.

Real Dutch Meat | 07-10-14 | 21:04

Beaulefermier | 07-10-14 | 14:55
Jij slaat de spijker op zijn kop. We kopen met miljoenen een nieuw land. Donkere mensen zijn ook welkom om te investeren. Die hier ook ziek van worden. We kopen een moeras, misschien in suriname maar met haven, binnen 25 jaar is het een topland. Geen NL overheid. En bij straffe van wet dat je bent meegevlucht als zeikerd een enkele reis terug naar Nederland. Ik heb niets met Nederland. Wel met de mentaliteit, van doorzetters. Maar als we de zeeën hebben leeggezogen? Dan kunnen we het ook ergens anders. Laat de hele pleuriszooi hier mij bij elkaar. Politicie of ambtenaren mogen niet mee. En hun volk wat ze hoger achten als ons mogen hier ook blijven.

Smarties | 07-10-14 | 20:47

Sylvana, juist om het feit dat je met blanke mensen werkte, en de donkere mensen zetten je weg als bounty? Wie is hier de racist? Wit van binnen? Ik ben bv meer donker van binnen dan jij denkt en zo wit als hel, maar er is nog nooit een witte man geweest die mij daar van beschuldigt. Een magnum, geef die mensen ook een naam daarvoor, het gegeven is dat de 'witte' wereld radicaal is omgedraaid naar jullie 'donkere' mensen, dat we jullie liefhebben. Klaarblijkelijk kunnen jullie dat niet bevatten. Ik voel heel veel medelijden met jullie. Een generatie die die shit van vroeger nog nooit heeft meegemaakt. En maar klagen. Zoek het misschien in jezelf. Wees een keer eerlijk tegen jezelf. Bovenal vindt ik je een zeikerd. Ik word een beetje moe van het feit dat ik me hierover moet verdedigen. Dit is een korte hint, want in mijn persoonlijke wereld is geen verschil tussen kleur.
Wel in mentaliteit.

Smarties | 07-10-14 | 20:33

Zolang op de NPO One trick pony's als Rayman en Asporaat met door de witte loonslaaf gesubsidieerde programma's miljoenen mensen naar de bioscoop of naar Geenstijl jagen heeft Simons geen punt.

pluizigkroeshaar | 07-10-14 | 19:30

Sylvana: TV is te wit en dat zal altijd zo blijven

shenkie7 | 07-10-14 | 18:57

Nou sylvana moet niet zeikuh want dat wordt op 5december ruimschoots goedgemaakt.
zo en nou heb ze weer genoeg aandacht gehad. Brrr die prem zit weer bij de wauzen draaien door. Ook zo een hele enge man.

tweetybird | 07-10-14 | 19:08

Sinds wanneer neemt GS artikelen over van de Speld?

ristretto | 07-10-14 | 18:59

Sylvana: TV is te wit en dat zal altijd zo blijven

Shenkie7: De eredivisie is te zwart en dat zal vanaf nu altijd zo blijven.

shenkie7 | 07-10-14 | 18:57

Spuit11piet is weer in het land, vreselijk irritant wijf.

pluk-87 | 07-10-14 | 18:55

Misschien heeft de gekleurde medemens helemaal geen affiniteit met een baan als geluidsman, camerawerk of als redactielid.
Wellicht dat de gekleurde medemens helemaal geen affiniteit heeft met werk. Zou zomaar kunnen. Maar dat is toch niet de schuld van de blanke medemens?
Dit is een keuze. Iedereen heeft een kans om hiervoor een opleiding te volgen en een baan te zoeken.

Rest In Privacy | 07-10-14 | 18:48

Mevrouw is haar carriere ooit begonnen als VJ bij TMF.
Vast niet omdat ze goed was -barf-, maar vooral vanwege haar kleurtje waarschijnlijk. En dat was toen helemaal geen probleem. Zo raar...

Dhr. de Wit | 07-10-14 | 18:31

Werd na één mislukt seizoen de stekker uitgetrokken.
Schoorsteenveger | 07-10-14 | 18:24

ja maar dat lag niet aan de boeken hoor.

tweetybird | 07-10-14 | 18:30

Omdraaien: hoeveel witte mensen werken er bij de instellingen van negerlanden?

Angelica | 07-10-14 | 18:25

Sylvana, is dat niet dat domme wijf dat ooit nog eens de pretentie had een boekenprogramma te maken?
nl.wikipedia.org/wiki/Kaft_(televisiep...)
Werd na één mislukt seizoen de stekker uitgetrokken.

Schoorsteenveger | 07-10-14 | 18:24

Flikker op met je ongefundeerde slachtoffercomplex, kudtwijf.

Hommel | 07-10-14 | 18:20

Sylvana hmmm zeker weer te weinig aandacht en wat doe je dan als bnn er blank of zwart. Je effe in de picture zetten met een domme uitspraak om daarna weer te kunnen roepen dat je dreigtweets krijgt. Hoe voorspelbaar. Hoe dommer de uitspraak hoe meer aandacht. Ach ja je moet wat als uitgerangeerde bnn er . Sylvana wie. Ken ik niet. Was die op tv dan. Hup weer zo,n aandachtshoer. We hebben al lange frans. Thijs romer en noem maar op. Overeenkomst. Iedereen wil ze liever gisteren vergeten als vandaag. Nou anouk kom er maar weer in. Want de aandacht voor jouw is ook al weer tanende nu we weten wie de vader is. Want eerlijk is eerlijk het hadden in nederland zoal 2 miljoen vaders kunnen zijn die in aanmerking waren gekomen. Want jij bent natuurlijk niet discriminerend behalve als het een witte lul betreft. Die wil je niet. Te klein. Vies volgens jou en noem maar op. Hmmm en dat heet dan geen discriminatie.

tweetybird | 07-10-14 | 18:11

Even denken wie er vanavond bij DWDD aan tafel zit hoor... ehh.. ehh.. ehhh...

MisterIk | 07-10-14 | 17:53

Ik kijk alleen nog Fox wegens kwalitatief uitermate teleurstellende programmeringen elders, en daar komt constant Elvis Manu, Wijnaldum, Obeche en El Ghazi langs. Soms kom ik tijdens de avonduurtjes nog Tan, Raaiman en de Dinoshow tegen. Tot slot lees ik op GS dat meer dan 50% vd grote steden zwart is. Al was dat al langer opgevallen. Kortom, ik ben het oneens met mevrouw Coupe de Pleeborstel. Zat zij overigens niet ook tijdenlang aan de Tafel der Verschrikkingen aka Dwdd. En is zij daar niet weggejorist wegens herhaaldelijke verbale blunders. En was zij niet presentatrice van SBS pareltjes zoals De Bus en Sexquiz on the beach. Talentje dit. En toen dus maar na tig flops een miljardair gaan pijpen. Totdat je natuurlijk ingewisseld wordt voor een hoerige Russische. En dan nu de fase waarin je met je ouwe zwets kop niet meer aan de bak komt in de oppervlakkige tv wereld. Dan krijg je deze dus dergelijk cliche klaagzang waarbij het allemaal aan anderen ligt. Zoek het uit kudt.

Koettoerk | 07-10-14 | 17:48

Er was ooit een reclame met Theo van Gogh in een supermarkt. Ik heb die nooit meer terug gezien maar de dame leek volgens mij op haar. Ooit dacht iemand dat het haar zelf was en die werd ook meteen door haar afgekraakt alsof we iedere niet blanke hetzelfde zien ofzo.

Dat geklaag altijd daar snap ik niets van. Je gaat als blanke immigrant in een niet blank land toch ook niet klagen over dat soort dingen.

Dingen zijn in een bepaald land nu eenmaal zoals ze zijn. Dat is zo gegroeid. Door dat geforceerd te doorbreken krijg je alleen maar ellende.

Han Jammer | 07-10-14 | 17:37

Misschien heb ik de memo gemist, maar wanneer is het woord blanke eigenlijk afgeschaft en vervangen door 'wit'? Andersom is eigenlijk niets goed, zwarte mensen, bruine mensen, negers, allochtonen.. wat je ook zegt, als je niet op past ben je een xenofobe nazi. Van mij mag ze hoor, maar erg volwassen is het niet.

noerg | 07-10-14 | 17:18

Toen Sylvana ergens in het jaar Kruik een flutprogramma presenteerde dat "Sylvana's Soul" heette, zat ze toen ook te turven hoeveel blanken en Chinezen daar tussen zaten ?

wild geraas | 07-10-14 | 17:05

Syllebil, lief kinderfabriekje, dit moet toch een van de slechtste open sollicitaties ooit zijn.

Petskast | 07-10-14 | 17:03

Dit is een Germaans land... Moet ik me nu serieus schuldig gaan voelen over het feit dat we niet genoeg Afrikanen importeren? Het zijn er al te veel. Wat is dit voor belachelijke uitspraak. Dat is hetzelfde als dat ik zou zeggen dat er te weinig blanken in Zuid-Afrika zijn, en dat we toch vooral moeten stimuleren dat er meer blanken komen om de boel over te nemen. West-Europa is de plek waar het Germaanse ras geëvolueerd is, als ze aanstoot neemt aan mensen met minder pigment gaat ze toch lekker terug naar pikzwart Afrika om daar een waterput te graven.

Pantheist | 07-10-14 | 17:02

Heeft iemand de naam Donald Jones al genoemd? Dat was DE neger avant-la-lettre!

bft | 07-10-14 | 17:02

Meid, ga koken.

P. Peeer | 07-10-14 | 17:00

Kan dat stomme wijf niet geweaun opzouten?

Mijnheer Harmsen | 07-10-14 | 17:00

Patty Brard, ook niet meer blank.

Petskast | 07-10-14 | 16:49

Sylvana komt niet meer aan de bak. Prijsindicatie: tussen de € 2000,= en € 5000,=. Binnen het circuit in Zuidoost ligt ze er uit want teveel bounty. Bruin aan de buitenkant, wit van binnen. Het is gewoon een geldwolf. Nu doet ze net of ze weer bij de Surinaamse mensen hoort door op de witte mensen te trappen.

ristretto | 07-10-14 | 16:46

Ooit wel eens een blanke hollandse boerenpit zien werken in een surinaamse broodjeszaak of afro-kapper?
** nuff said **

gaffelbaard | 07-10-14 | 16:44

Is dat niet die vrouw die iemand in de steek liet, die vervolgens zelfmoord pleegde...

Toverkol | 07-10-14 | 16:43

Ooit wel eens een blanke gezien in zwarte series zoals The fresh prince , the cosby show etc etc ?

kokkowitz | 07-10-14 | 16:38

Ik zou die Sylvie wel zo hard doen he, volgende dag chlamydiakuurtje en iedereen vertellen dat ik die enorm lekkere stinkhoer heb gedaan, ik zou ze ook laten squirten want haar eerder minnaars konden dat waarschijnlijk niet, mist ze me voor de rest van haar seksleven, manman

DenSlimsde | 07-10-14 | 16:36

Als je Sylvana wilt heten moet je geen snor maar wel een rokje dragen!

glimworm | 07-10-14 | 16:33

@Russells Teapot | 07-10-14 | 16:25

Hear hear! Mooi he die revival van de jaren vijftig verzuiling.

Beaulefermier | 07-10-14 | 16:28

Door te stellen dat zij zelf zwart is, is zij zelf al racistisch, zij en al die andere donker gekleurde zijn namelijk BRUIN, en door zich zwart te noemen laten zij geen ruimte voor ZWARTE PIET.

mindblender | 07-10-14 | 16:26

Bezorgde opmerkingen over een laag allochtonengehalte in de media hoeven niet te kloppen. Je hoeft ze ook niet te onderbouwen.

Puur en alleen door een dergelijk sentiment te uiten, krijg je de sympathie danwel de bewondering van gutmenschen. Welke van deze twee het is, hangt uiteraard af van je huidskleur.

Ben je zwart, dan ben je een Slachtoffer, en kun je rekenen op onbeperkt medeleven en de nodige subsidie.

Ben je blank, dan ben je een Intellectuele, Genuanceerde en Tolerante Mens met een Brede Maatschappelijke Blik, die zich heeft losgeworsteld van de culturele vooroordelen die onze maatschappij ons oplegt.

Russells Teapot | 07-10-14 | 16:25

Iemand die de hele dag bezig is met het feit dat ze zwart is en gediscrimineerd wordt en alleen maar geeft om zwarte muziek noemt zichzelf een bounty. Was Sylvana Snickermons maar een bounty.

DaRealSwag | 07-10-14 | 16:24

Sylvana Simons is een racist.

Het weermeisje, nieuwslezers, sesamstraat, bonje met de buren, halalmeiden (ow nee, die zijn islamiet en tellen dus niet mee als zwart), help mijn man is klusser, mimoun en nog iets, raymann, Tan, braboneger (telt die ook mee?), ... enz. Vul de lijst gerust aan.

Dus.. wat zeikt dat wijf nou?

gaffelbaard | 07-10-14 | 16:22

Komt altijd iemand met 'Donald Jones' aan als ik naar een zwarte Nederlandse muzikant vraag.

Einde van de Domheid | 07-10-14 | 16:20

Donald Jones, die was tenminste nog als enige zwarte op de treurbuis. Dat was in de tijd dat er nog TV gekeken werd.

Guido | 07-10-14 | 16:18

Jammer meid, je zit zonder werk, ga gewoon doen wat de rest van je Surinaamse medelanders doen, terug naar Suriname of werken. Desnoods in een kippenslachterij, je ben toch zo'n trotse Negerin? Ik zou te trots zijn om te klagen als ik jou was. Klote voor je dat je rijke haantjes er van door zijn maar die werden dat ''European Afro'' gedoe waarschijnlijk flink zat.

pinkelotje | 07-10-14 | 16:10

Wanneer ik hier op de universiteit rondkijk dan zie ik enkel blanken, een paar Aziaten (merendeel uit Azië) en hier en daar een persoon van negriode afkomst, en dat was het. Totaal geen afspiegeling van de maatschappij. Ik weet niet hoe het op het HBO is, maar ik heb best een idee waarom blanken oververtegenwoordigd zijn in bepaalde functies...

paradoxical | 07-10-14 | 16:08

Sylvana is duidelijk de zwarte piet aan het toekennen. Genoeg aandacht voor haar donkere mensen in programma's als Opsporing verzocht, Zo Rayman, RTL Late night, De Dinoshow, Sinterklaas journaal en ga zo maar door. Misschien solliciteert ze naar de opvolger van Dieuwertje Blok?

Pater Henk | 07-10-14 | 16:05

is iets misgegaan met de link en de rest van mijn reactie.

Meneer Rozenwater | 07-10-14 | 16:04

-weggejorist-

Meneer Rozenwater | 07-10-14 | 16:03

omdat geen weldenkend mens die vreselijk ekop van jou op de buis aan kan gluren. ik zie dan ook nog liever die tupperware bek van Linda.

irma zonderboezem | 07-10-14 | 16:03

Ik weet niet zo goed wat Sylvana voor haar beroep doet. Is ze journalist, is ze socialite, is ze zangeres, is ze actrice, is ze programmamaker? Ik weet het gewoon niet. Ik weet wel dat als het om onderwerpen gaat die in theorie iets met donkere mensen te maken zouden kunnen hebben de NPO daar altijd wel een reden in ziet om de rolodex met zwarte BN-ers van het schap te trekken. Onder 'Iets met donkere mensen'valt bijvoorbeeld het North Sea Jazz Festival. De associatie gaat dan als volgt. Jazz vindt zijn oorsprong in de zwarte gemeenschap van het zuiden van de VS. Zwarte artiesten, dan uiteraard ook 100% zwarte vraaggesprekjes. 100 % black, klinkt goed. Een blanke co-presentator zou in die setting evident een lelijke anomalie opleveren. "Don't fuck with the formula" zou Mike Love (Beach boys) roepen, als hij hierover naar zijn mening zou worden gevraagd. In dit geval lag een keuze voor Andrew Makkinga als co-presentator voor de hand. Aan het eerste criterium, zwart voldoet hij op overtuigende wijze. Het tweede criterium affiniteit met muziek was ook geen probleem. Hij had namelijk als puber bij de lokale omroep van Jouert plaatjes aan elkaar gebabbeld. Die Makkinga is trouwens behoorlijk goed bekend met de veronderstelde street talk van de gemiddelde jazz crack of hiphop artiest. "Hey what up homies?" Hij vindt net als Sylvana dat hij het in weerwil het geïnstitutionaliseerde racisme in Nederland toch maar mooi op eigen kracht heeft gemaakt.
Als je ziet dat deze twee zwarte toppers in weerwil van alle racisme, het toch maar mooi gemaakt hebben, dan besef je meteen dat die Frank Masmeijer eigenlijk een ongelooflijke loser is. Als je zelfs als blanke niet kunt profiteren het achterstellen van donkere mensen ben je een double loser.
De zwarte BN-rolodex werd uiteraard ook geraadpleegd bij de voorverkiezingen van de Democraten in 2008. Ten grondslag aan deze verrassende keuze lag de zelfde redenering; Obama is (half)-zwart. Dan moet de verslaggeving ook door twee donkere BN-ers worden gedaan. De levenslang geschorste advocaat/ drankorgel en Tante Es maakten er een heerlijke feelgood-show van met heerlijke black-is-beautiful-sentimenten. Op het bureau van de netcoördinator staan nu drie BN-er rolodexen. Een voor de blanke-BN-er, ('witte' in multikulti-jargon), een voor de zwarte BN-er, en een voor de lichtgetinte BN-er. Lang leve de Hunnie-tegen-ons-samenleving.

dadoorunrun | 07-10-14 | 15:57

Humberto doet het wel goed.
Maar ja, die heeft talent en toont inzet.

bas ooms53686289 | 07-10-14 | 15:52

Mooie vrouw. En niks mis mee.

Ik snap alleen het hele punt niet. Voor een goed geïntegreerde of geboren Nederlander is etniciteit toch niets meer dan een leuke hobby? M.a.w. totaal niet relevant voor je functioneren en gewoon leuk om te weten? Hetzelfde zou moeten gelden voor een kleurtje.

M-Bozz | 07-10-14 | 15:51

Jezus Quid, je had over dat interviewtje ook gewoon je schouders op kunnen halen. Wat ze zegt klopt gewoon. Beetje alsof je constateert dat de sprintnummers bij atletiek een voornamelijk zwarte aangelegenheid zijn. Het woord 'racisme' komt niet in het stukje voor...

(of is dit weer een test hoeveel reaguurders je volledig los kan laten gaan op een stukje dat je verkeerd het samengevat? in dat geval: hulde :) )

Ballenman | 07-10-14 | 15:50

Wie schminkt die Humberto Tan ieder dag zwart eigelijk?

En buiten dat: Als we de subsidie stopzetten voor alle multiculturele programma's en programma's met minderheden scheelt dat tientallen miljoenen op jaarbasis.

Vogelbeest | 07-10-14 | 15:50

En die Amstelreclame dan, met die ene mijnheer van een bepaald kleurtje,Sylvana de Natrapster?

zwemverbrander | 07-10-14 | 15:48

Klagen over te weinig negers in TV-redacties, maar ja, ze willen geen knecht zijn, want dan zijn ze stereotypering van zwarte piet, misschien ligt daar de oorzaak.

louis6227 | 07-10-14 | 15:46

Zag gisteren bij Humberto een wichtje, marokkaans/egyptisch, model, 18 jaar. Interessant-doe-mode-on: "Het gaat niet om kleur". Maar dan wel een grafiekje presenteren waarin staat hoeveel procent van de modellen welk ras hebben. En dat dat niet eerlijk is. Hmm. Het gaat haar dus wél om kleur. De racist.

Kloof2012 | 07-10-14 | 15:46

Pfff, maar liefst vijftig procent van de late night talkshows op de nederlandse tv wordt gepresenteerd door een donkere negert met een gekleurde huid. Nog niet genoeg volgens Sylvana?

LastShadowPuppet | 07-10-14 | 15:46

Einde van de Domheid | 07-10-14 | 15:29
Roland Gift
Skin

en de allerbeste:
Murray Lightburn

Cuyahoga | 07-10-14 | 15:40

Samenvatting van mevr. Simons: "ze wilen mij niet op TV en dat moet zijn omdat ik zwart ben want ik ben helemaal fantastisch"

Haatgenerator | 07-10-14 | 15:38

-weggejorist-

van aken | 07-10-14 | 15:37

Sylvana Simons moet haar muil houden. Dat domme wicht zou echt racisme nog niet herkennen als het haar achterin de bus zou trappen.

Nietvoordekat | 07-10-14 | 15:36

Ze had allang naar Amerika moeten vertrekken met haar doekoe,daar past ze beter thuis.

kzegje | 07-10-14 | 15:35

@Einde van de Domheid | 07-10-14 | 15:29
D.H. Peligro - drummer Dead Kennedys
Dr. Know - gitarist Bad Brains
Clarence Clemons, beter bekend als 'Big Man' in de E-street band van Bruce!

necrosis | 07-10-14 | 15:35

@Einde van de Domheid | 07-10-14 | 15:29
Barry White
-Frank- -Black-
-Al- -Jolson-

Ik geef het op...

rara | 07-10-14 | 15:32

Hetzelfde gezeik dat bij de top 2000, de top100 bijna alleen uit blanke bands/zangers/zangeresen bestaan.
Minderwaardigheidscomplex is wel #1

mouse80 | 07-10-14 | 15:32

XaleX_2 | 07-10-14 | 15:12
Inderdaad, wat je zegt over dat literaire programma, dat is het eerste wat mij te binnen schiet als ik haar naam zie.
Sylvana was altijd hét prototype van het domme blondje, ondanks dat ze niet blondt was.
En toen opeeens met een moeilijke bril een boekenprogramma presenteren, hilarisch was dat.
Probeerde het net even te zoeken, maar toen kwam ik al gauw hier op:
www.artiestenplanner.nl/boeken/sylvana...

Je kan haar dus boeken voor nog geen drieëneenhalve rug voor 4 uur.
Niet slecht voor iemand met haar kwaliteiten.
Maar let op, zoals iedere werkgever van haar weet:
Niet langer dan 10 minuten pauze geven, anders kan je ze weer opnieuw inwerken.

Cuyahoga | 07-10-14 | 15:29

@janneke-jansen | 07-10-14 | 15:10 Kon Joris je niet helpen?*free cobie*

necrosis | 07-10-14 | 15:25
De laatste keer dat ik dat zag staan had ik een ban voor een kratje bier ;-)

Ik heb een mailtje gestuurd , nu afwachten.
Zou mijn oude naam wel terug willen.

janneke-jansen | 07-10-14 | 15:29

Noem eens 3 zwarte muzikanten.

Einde van de Domheid | 07-10-14 | 15:29

@HanMar2 | 07-10-14 | 15:26
Sarcasme is prima, maar waar had ik ongelijk?

necrosis | 07-10-14 | 15:29

@necrosis | 07-10-14 | 15:24
Echt niet? dat verbaast me. Nou in elk geval zorgt het programma voor meer zwart op tv. En ik vind dat ze niet te kritisch moeten zijn.

The Unjorisable | 07-10-14 | 15:29

Herkenbaar. Wij hadden vroeger een zwart-wit TV. Na de uitzendingen kwam er even een zwart beeld en daarna kwam er ruis. Dat werd white noise genoemd maar er zaten ook zwarte stipjes tussen.

Stir Glenfarclas II | 07-10-14 | 15:28

Ha, wacht dacht je van die universele hulpneger? John en nog wat? Die helpt elke kat uit de book en is niet van de TV af te schieten. Ik denk iedere keer dat het al sinterklaas is.

jan-lul-de-behanger | 07-10-14 | 15:28

Meisje snapt niet dat zij zonder Nederland niet verder was gekomen dan een negermeisje in het jungle van Suriname omringt door corruptie, drug en hoeren. Tel uit wat je kansen waren in je eigen vaderland Sylvana!!!

toetanchamon | 07-10-14 | 15:28

Zo blijkt maar weer eens te meer dat de grootste racisten in Nederland zelf een niet blank huidskleurtje hebben.

belly | 07-10-14 | 15:28

necrosis | 07-10-14 | 15:08
Sarcasme is aan jou niet besteed he? :-)

HanMar2 | 07-10-14 | 15:26

Drs. Lampelul | 07-10-14 | 14:41
eens kijken of ik nog een vacature heb voor m'n katoenplantage

swift1.6 | 07-10-14 | 15:25

@janneke-jansen | 07-10-14 | 15:10
Kon Joris je niet helpen?
*free cobie*

necrosis | 07-10-14 | 15:25

@The Unjorisable | 07-10-14 | 15:16
Die figureren doorgaans niet vrijwillig....

necrosis | 07-10-14 | 15:24

@necrosis | 07-10-14 | 15:08
Aan degene die mij trakteerde op -1:
In zijn programma kwam een zwarte vrouw aan bod die graag 'gesandwitched' wilde worden.
Twee blanke mannen hebben haar wens vervuld, ik bedoel maar.....
Linkje zal ik iedereen maar besparen.

necrosis | 07-10-14 | 15:20

Hoezo? In het programma "Opsporing verzocht" zijn genoeg getinte personen te zien hoor.

The Unjorisable | 07-10-14 | 15:16

Wachten op sinterklaas journaal Simons!

mouse80 | 07-10-14 | 15:16

Lekker laten lullen. Wie slaat er sinds halve-gario nou nog acht op négers? Komt alleen maar onzin uit.

kibbesoeb | 07-10-14 | 15:16

Ik ben trots op onze blanke witmanstelevisie. Mag er graag naar kijken en het kan mij niet wit genoeg zijn.
Als ik negertelevisie wilde kijken dan kocht ik wel een schotel.

MisterIk | 07-10-14 | 15:15

Ik noem meer even op: De Bus, Sexquiz on the Beach, Dancing with the Stars en Char. Toppertje hoor, een cultureel antropologe in de dop, dus compleet irrelevant haar observaties.
HanMar2 | 07-10-14 | 14:59
Vergeet haar literaire boeken programma niet... ze had toen ook plotseling een bril op, in de hoop intelligent gevonden te worden.

Verder ben ik wel klaar met al dat racisme gelul van minderheden. Mensen die maar blijven zeiken over hoe slecht de Nederlanders wel niet zijn en hoe oneerlijk het land wel niet is moeten allemaal optyfien en van mij mag dat bij wet geregeld worden. Het gebrek aan respect voor Nederland en de Nederlanders door het opdringen van je uitheemse cultuur en denkbeelden moet maar eens over zijn. Genoeg is genoeg.

XaleX_2 | 07-10-14 | 15:12

Hoeveel "zwarten"zijn er in Nederland.
Hoeveel minuten zijn ze op TV (zwarte piet telt niet)
Hoeveel kans krijgen minderheden in Afrika om op TV te komen?
Hoeveel witten zijn er in Suriname op TV ?

pejoar | 07-10-14 | 15:12

Tja, maar de meeste mensen die in Nederland wonen zijn nu eenmaal blank. Als je naar bijvoorbeeld de Surinaamse televisie gaat kijken, daar zijn waarschijnlijk de meeste mensen zwart. Dat heeft niets te maken met discriminatie. Dat heeft gewoon te maken met de samenstelling van de bevolking.

The Unjorisable | 07-10-14 | 15:12

Nee, je krijgt geen toeslag uit het Slavernijfonds.

Sliptong | 07-10-14 | 15:11

Eerst is alles té zwart en nu weer niet zwart genoeg.
Zwartkijker.

janneke-jansen | 07-10-14 | 15:10

Stop met het pushen van rapper dikke Tim. Die man is niet leuk, ja voor de regio Rijnmond misschien. Sylvana was een paar jaar geleden ook van mening dat de Top2000 te blank was. Te weinig James Brown, Marvin Gaye etc. LoL, vandaar is toen die zwarte lijst in het leven geroepen. En voila wie ging dat presenteren?

Nanker Phelge | 07-10-14 | 15:09

Nou Sylvana, ging het maar om huidskleur. Het gaat om talent en dat heb jij kennelijk niet. Face it!

En als we dan toch over blank/zwart hebben: Kijk is naar Raymann of de Dino show. Ik zit er niet mee, jij kennelijk wel.

doskabouter | 07-10-14 | 15:09

Maak dan zelf eens een omroep voor alleen zwarten. Ga eens werken. Aan de slag gaan. Zwarte handjes uit de mouwen steken. Zweten zonder in de zon te zitten. Okselfris gebruiken waar het voor bedoeld is. Dat.

duitse herder | 07-10-14 | 15:09

@HanMar2 | 07-10-14 | 14:59
Wat is er inhoudelijk aan de programma's die je net opsomde?
Doe mij dan een programma als 'sex voor de Buch' maar.
Dat had net zo weinig inhoud, 'niemand' keek er naar, maar iedereen had het er 's ochtends over bij de koffiemachine op het werk.....
Sylvana is gewoon een aandachtsdinges....

necrosis | 07-10-14 | 15:08

Ah. Daarom kijk ik zeker nooit meer televisie, behalve wat ik zelf gedownload heb.

Geert Linkers | 07-10-14 | 15:06

Ik wil geen zwartkijker worden.

mouse80 | 07-10-14 | 15:06

Wat een zeurpiet weer (zeurpiet, hahah!).
_
Denk je ook maar één seconde dat Surinaamse TV, Aziatische TV, Afrikaanse TV en Turkse TV veel blanke mensen op TV heeft. NEE!
_
Stomme gezever ook altijd. Het heeft niets met racisme te maken, maar gewoon met cultuur. Iedere cultuur heeft voornamelijk mensen ván die cultuur op TV als presentatoren e.d. Ja, we zijn voornamelijk blank in Nederland… en dan? Moeten we ons schamen dat we blank zijn? Rot toch op. We zitten toch ook niet te klagen dat we weinig blanken zien op de TV van andere culturen?

kanon0503 | 07-10-14 | 15:06

"Nederlandse TV is te wit"
Hé muts, Nederland is een BLANK land!
Dus er is hiet niets "te wit".

Moi2 | 07-10-14 | 15:05

Ik las het interview en enige wat ik opvallend vond was dat zij werd verstoten uit haar (Surinaamse) kudde, omdat ze met een blanke man was getrouwd.

En dan worden wij als racistisch betiteld!

Deze mensen willen gewoon een mate van segregatie, omdat het hun kader is. Zonder dit kader, is er geen mogelijkheid meer om falen, problemen en teleurstellingen op te hangen aan een gebeurtenis of situatie buiten de reikwijdte van de eigen verantwoordelijkheid.

Stel je voor! Je eigen handelen als oorzaak voor succes of sof!

Statler en Waldorf | 07-10-14 | 15:05

"Dat is de realiteit als je zwart bent en in een blank land leeft"

Gelukkig is de rest van wereld een oase van vrijheden en acceptatie

Mark van Leeuwen | 07-10-14 | 15:05

Bij mij is de TV jaren geleden al op zwart gegaan.

yamahaha | 07-10-14 | 15:04

Sylvana Simons. Dat is toch die tafeldame bij DWDD met elke keer een ander kapsel en nooit wat zinnigs te vertellen? Als dat de meest boeiende gekleurde medemensch is, is het inderdaad niet zo gek dat er voornamelijk blanken op de televee te zien zijn..

Lucille Werner | 07-10-14 | 15:03

-weggejorist-

De beltrekker | 07-10-14 | 15:02

-weggejorist-

De Geus | 07-10-14 | 15:02

John Williams, ik houd van die neger.

Badderbeest! | 07-10-14 | 15:02

Mensen hier kunnen misschien ook zelf hun hersens aanzetten en eens even bekijken wat er op tv voorbijkomt: blanke mannen in pakken en schaars geklede vrouwen. Heb ik het nog niet eens over een kleurtje wel of niet. De beeldvorming is zo antiek als, vul het maar in; bijvoorbeeld het streng religieuze autochtone gedachtegoed waar hier zo sterk tegen geageerd wordt.

marshmallow | 07-10-14 | 15:01

Als ik zwarte mensen op tv wil zien ga ik wel naar MTV
Leuk spelletje! Zap de neger. En is het bij MTV regelmatig raak om een shot tequila achterover te drukken.

mouse80 | 07-10-14 | 15:00

Sesamstraat nog gezien, onlangs? Daar moet je de blanken echt met een vergrootglas zoeken.

Dick Luyenlomp | 07-10-14 | 15:00

Sylvana is zo hemeltergend dom dat ze zelf niet eens doorheeft hoe racistisch haar eigen observatie is.

Igor Putkin | 07-10-14 | 14:59

Sylvana heeft anders hele mooie, inhoudelijke, sfeervolle en (multi)culturele verantwoorde programma's gemaakt hoor, ze weet echt wel waar ze het over heeft.
Ik noem meer even op: De Bus, Sexquiz on the Beach, Dancing with the Stars en Char. Toppertje hoor, een cultureel antropologe in de dop, dus compleet irrelevant haar observaties.

HanMar2 | 07-10-14 | 14:59

@ProAsfalt | 07-10-14 | 14:47
Ik hou ook niet van gabber, ik hou van hardcore-punk.
En één van de beste bands ooit (Bad Brains) bestaat uit flink gepigmenteerde mannen met dreadlocks.
Geen linkje, dus zelf zoeken!

necrosis | 07-10-14 | 14:58

Vrachtwagenchauffeurs zijn ook nagenoeg allemaal blank. En ik altijd maar denken dat dat iets te maken had met die onmenselijke hoerentijden waarop die jongens (en meisjes) altijd bij de weg zijn. Maar nee dus. Transportondernemers zijn waarschijnlijk ook gewoon allemaal racisten!

VanBukkem | 07-10-14 | 14:57

Ze gaat ook heel luchthartig voorbij aan al die albino negers zoals Lange Frans, Mental Theo, Anouk en al die andere pigmentloze bantoes die toch ook een glansrijke carrière te danken hebben aan de smakeloosheid van het Nederlandse DWDD publiek.

Conan de Rabarber | 07-10-14 | 14:57

Oh, da's die presentatrice van 'De Zwarte Lijst' toch?

Flubber de Wups | 07-10-14 | 14:56

Al dat ge-slachtoffer is om doodmoe van te worden. Laat je de wens uitspreken om een boek te schrijven met als hypothese dat álle BLANKE (of witte, of autochtone Nederlanders, weet ik veel hoe het aapje vandaag weer moet of mag heten) hoe dan ook, dat van de ene op de andere dag ál die niet-gekleurde Nederlanders zeggen weet je wat allochtonen? Hier. Hou maar. Wij gaan weg, dan hebben jullie geen last meer van ons. Bouw je heilstaat! Geheel en al voor allochtoon Nederland. Een soort Israëlische staat voor de zielig onderdrukten gekleurde medemensen. De chaos zou werkelijk niet te overzien zijn. Ze slaan elkaar direct de kop in. De arabieren, de turken, marokkanen, tunesiers, Eritreërs, surinamers, allemaal zo briljant "geïntegreerd" NOT. De enigen die integreren of op zn minst proberen ofwel gedwongen worden om dat te doen, zijn juist de autochtone inwoners. De rest trekt zich na toekenning van verblijfsvergunning vrolijk lachend terug op het eiland van eenkennigheid, beschermd door een dikke muur van zogenaamde cultuur en traditie en iedere vreemde die voet dreigt, of durft te zetten op hun eiland om een brug te pogen leggen naar een ander eiland wordt direct kapot gebombardeerd met het grootste kaliber geschut: het gevleugelde woord RACISME! En zolang onze politiek geen direct en eerlijk weerwoord durft te geven op dat éne simpele woordje zal de discriminatie en onderbuik van NL alleen maar groeien en groeien. Zachte heelmeesters, stinkende wonden. Vraag maar aan de inwoners van Liberia.

Beaulefermier | 07-10-14 | 14:55

ik denk dat ze haar jaloezie op haar non succes even eruit moest laten.

ik citeer: ''Van Surinamers kreeg Simons juist weer het verwijt een 'bounty' te zijn. "Ik stapte uit de Surinaamse kudde, ik verbrak een verbond door dingen te doen die afwijkend waren. Ik denk dat mensen soms onderschatten wat de kracht is van een niet-witte vrouw op de televisie - en dan op een vanzelfsprekende manier, waarbij het niet over 'zwarte' onderwerpen gaat. Het moet geen uitzondering zijn, maar een normaal onderdeel in een massaproduct."

niemand vond er een fuck aan datgene wat zij wou maken. zowel zwart als wit niet (om in haar zwart-wit redenatie te blijven) maar omdat zij niet in wil zien dat datgene wat zij wil laten zien complete troep is laat ze haar jaloezie op deze manier eruit.

giovanni erkelens | 07-10-14 | 14:55

Welke "zwarte onderwerpen" ik weet niet hoor. Mevrouw slaat de plank mis. Is ze nummer 201 van Pauw geweest en heeft nu spijt?

ikdenkwat | 07-10-14 | 14:55

-weggejorist-

Enzo Ishet | 07-10-14 | 14:54

@i-Wonder | 07-10-14 | 14:51
Minderhaarcomplex?

Huh..? | 07-10-14 | 14:54

sko | 07-10-14 | 14:51
Black Metal dan weer wel, of zou dat mens echt zo hypocriet zijn? Je verwacht het niet.

Kapitein Stijlvol | 07-10-14 | 14:54

Ik mag haar niet. Gevoel.

luto | 07-10-14 | 14:53

En die gozer van de Plus dan?

The Nameless | 07-10-14 | 14:53

Wat wil mw. Simons nu eigenlijk zeggen met 'zwarte' onderwerpen?
.
Een ander punt is dat ze blijkbaar door de Surinaamse gemeenschap als 'Bounty' gezien werd. Hier zit geen punt rassen-denken in.
.
Het is duidelijk dat mw. Simons niet denkt in kwaliteiten van iemand, maar in kleur van iemand. Dat is geen mening van mij, maar een observatie. Het is ook geen mening van mij, maar een observatie, dat de mensen die dit doen de kwaliteiten missen.

El Rico Grande | 07-10-14 | 14:52

In hetzelfde artikel zegt ze inderdaad dat Zwarte Piet racisme is.

Rest In Privacy | 07-10-14 | 14:52

Mijn favoriete tv-neger is toch wel die huilneger van RTL, John Williams....

brutus68 | 07-10-14 | 14:52

Ik zou haar doen

de visser | 07-10-14 | 14:51

En zo houden zwarten niet van Gabber.
ProAsfalt | 07-10-14 | 14:47

en van Metal..

sko | 07-10-14 | 14:51

Als ze een (bijna) kaal hoofd heeft, zou ik haar doen.
Maar zou ze mij (kaal, blank) doen?

necrosis | 07-10-14 | 14:51

Eerst hun zakken vullen op TV en als ze min of meer uitgerangeerd zijn met racisme aankomen kakken...

JIP! | 07-10-14 | 14:51

Mevrouw heeft een diep geworteld minderwaardigheidscomplex.

i-Wonder | 07-10-14 | 14:51

-weggejorist-

i-Wonder | 07-10-14 | 14:51

Ach ja, stomlullen is ook een vak..

streknek | 07-10-14 | 14:51

Gewoon geen aandacht aan schenken ,want dat is wat ze zoekt ,is zeker weer afgebeld door dwdd omdat een blanke gast wel echt iets te vertellen had .

badcompany073 | 07-10-14 | 14:50

Schofterig, hufterig - toen waren de woorden op - schofterig.

Got you the second time Quid.

OT:
Zou de hoeveelheid zwarte mensen op televisie niet gewoon een procentuele afspiegeling van de maatschappij moeten zijn?

En is dat in de realiteit niet gewoon een overdreven positief percentage als je langs de Nederlandse netten zapt?

Linkse Zakkenvuller | 07-10-14 | 14:50

En Umberto dan ? Kijken zelfs meer mensen naar dan naar Pauw. En die is blank !

Shano | 07-10-14 | 14:49

Zit allemaal in hun eigen kop, ze zijn altijd met hun pigment bezig en als jij dat niet doet, krijg je het verwijt te weinig met hun pigment bezig te zijn.

Dibe | 07-10-14 | 14:49

Als je Sylvana kaal scheert dan krijg je John Williams. Of was het Humberto Tan?

Kapitein Stijlvol | 07-10-14 | 14:48

Er is nota bene een speciaal negerprogramma, met ruigkwetsende karikaturen en al.

très cool | 07-10-14 | 14:48

Ze zei ook nog dat hetro blanke mannen de tv domineren. Vreemd, want er zijn juist veel homo's op de buis.

i-Wonder | 07-10-14 | 14:48

Tim Beumers kan je sowieso wel negeren.

tipvip | 07-10-14 | 14:48

Ga maar lekker een wijvon programma maken, hoe je ex mannen zoveel mogelijk kan rippen. Pruikdragende lelijkerd...

Barco van Masten | 07-10-14 | 14:47

Blijkbaar opsporing verzocht niet gezien!

mouse80 | 07-10-14 | 14:47

Joh... ik vind RTL anders erg gemixt de laatste tijd. Iets dat ze 100x beter doen dan de Publieke Omroep die steeds op zoek is naar excuusallochtonen. RTL laat zien dat je een gemixte redactie kunt hebben zonder dit van de toren te blazen. Laat Sylvana maar huilen, RTL Late Night scoort. Jandino is er ook bij. Nu nog John Williams weg voor een minder bounty-achtige kerel zoals die Uriah van Hi.

Don JeMam | 07-10-14 | 14:47

En zo houden zwarten niet van Gabber.

ProAsfalt | 07-10-14 | 14:47

Zolang Humberto Tan meer kijkers trekt dan Jeroen Pauw, zal het wel meevallen, Sylvana.

necrosis | 07-10-14 | 14:46

Oh oh, ik voel weer een "ja ik ben een paar keer afgewezen voor leuke programma's en moet er over zeiken want het ligt niet aan mij maar aan hunnie" verhaal aankomen van Sylvana.

LangeTijdGeleden | 07-10-14 | 14:45

Ja, kijk naar al die zwarten die wel goed functioneren op TV Sylvana! Kijk bijv. naar Jorgen Raymann... eh wacht!

roze_bril | 07-10-14 | 14:45

En ik weet zeker dat ze nog steeds ervan overtuigd is dat ze ooit een carriere had.
Triest geval.

captainobvious | 07-10-14 | 14:44

Zwart-wittelevisie was inderdaad zo gek nog niet.

Man, man, man, wat een non-issue!

Reinaert | 07-10-14 | 14:43

Over een maandje komt de heer Piet weer op TV. Wedden dat ze dan gaat roepen dat dat ook discriminatie is?

rara | 07-10-14 | 14:43

Was de televisie maar helemaal blank, dan was deze verkondiger van de grootste rotzooi tenminste niet meer op tv.

Articaïne | 07-10-14 | 14:42

Sylvana is een beetje als een stadswacht. Menen de macht die je denkt te hebben zo breed mogelijk uitsmeren. Ze is gewoon niet zo heel slim maar wil toch iets zeggen. Dan krijg je dit. Eigenlijk is het best lief. Tenminste als het niet zo sneu zou zijn.

Rollins | 07-10-14 | 14:42

Och, gaan we weer mensen zwart maken?

Hans Kwalzan | 07-10-14 | 14:42

Maar Sylvana kan toch alleen maar over zwarte Jazz artiesten praten?

nielsjuuh23 | 07-10-14 | 14:42

Snel! iemand geef mevrouw Simons een baantje! Anders zijn we racistisch!

Drs. Lampelul | 07-10-14 | 14:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken