Rooftuig besteelt sportclub gehandicapte kids
O man, boosmaker du jour. Weer een dieptriest dieptepuntje van peilloze diepte dit weekend. In Amsterdam heeft rooftuig zonder enig ethisch besef de sportclub van gehandicapte kinderen leeggeroofd. Zelfs Amsterdamse wethouder Eric van der Burg is er verontwaardigd over. Veel lager en laffer wordt het namelijk niet, sportclubs leegroven van gehandicapte kinderen. Het is het soort tuig waar we allemaal Lilian Janse van de SGP van worden: barbaarse oermensen die schreeuwen om moordwraak. Kakkerlakkige hufters zijn het. Het is soms zo zonde dat de goede mensen gehandicapt zijn en de slechte mensen kerngezond. Je zou toch willen dat je dat om kon draaien.
Reaguursels
Inloggen@miko | 05-10-14 | 15:59 Ja. Maar ik woon dan ook niet in Nederland.
And correct me if I'm wrong, maar in een afgesloten gebouw achter een afgesloten hek -want daar gaat het hier over- zou je spullen moeten kunnen laten liggen zonder dat ze worden gestolen. Dan is er geen enkele sprake van het bij de politie zo populaire "ja, maar je moet de kat niet op het spek binden"-syndroom als iemand komt vertellen dat zijn computer uit de kofferbak van zijn auto is ontvreemd.
@Parel van het Zuiden | 05-10-14 | 16:39
Eh... ik krijg de indruk dat u mijn reaguursel niet goed heeft gelezen. Ik vind het "vervelend" dat de gemiddelde puisterige puberale internetheld aldoor azijnzeikt op de mannen en vrouwen in het blauw tijdens de uitoefening van hun werk. Verder verwoord u wat ik denk!
U en ik zijn dus dezelfde mening toegedaan...
En ja, ook ik ben 18+ en dus stemgerechtigde ;-)
-weggejorist-
Jullie kunnen schrijven wat je wilt, maar onze bestuurders doen er echt niks mee. Pappen en nathouden is het enige wat ze kunnen. De burger zal het echt zelf moeten oplossen. Dat moment komt steeds dichter nabij.
tattooboer | 05-10-14 | 18:47
Jij kwam met een printer die alles kan printen wat je maar wil. Die staat hier: www.youtube.com/watch?v=qD4EVXkfe0w Jij introduceert dus zelf een voorbeeld, die reeds bekend is onder een andere naam.
Daarna pak je dat als strohalm om het uitblijven van een reactie voor jezelf te kunnen verklaren.
@Feynman | 05-10-14 | 17:57
Startrek als voorbeeld aanhalen, en dat dan serieus nemen, echt?
De rest ga ik niet meer lezen.
@VanBukkem | 05-10-14 | 17:16
Tja, soort zoekt soort.
tattooboer | 05-10-14 | 17:37
In je eerste alinea stel je feitelijk voor dat ik in plaats met mijn huidige mening ook met een wonder kan komen. Dat klopt, maar ik ben geen religieus leider, dus dat ga ik niet doen.
Er zullen altijd in de achtergebleven populatie mensen voor de eerste keer de fout in gaan. Alleen veroordeelde criminelen verbannen levert dus geen crimineel vrije populatie.
Het is inderdaad een groot probleem dat eigenrichtig door normale burgers stevig wordt aangepakt, maar represailles door criminelen niet. Mensen die kiezen voor een gangcultuur hebben niets te zoeken in de vrije maatschappij. Die ga je niet resocialiseren, daar kan je alleen door warehousing de rest van de maatschappij tegen beveiligen. Doe je dat niet krijg je wijken waar de politie niet meer `s avonds nog met zijn tweeën op een melding afgaat.
Jij stelt vervolgens een soort gedachten politie voor waarbij je wilt gaan veranderen wat mensen denken. Wat mij een stap moeilijker lijkt dan veranderen wat mensen doen.
Bovendien hebzucht verwijderen is ook een kanon op een mug schieten. Mensen die vanuit hebzucht een goed eigen bedrijf oprichten of veel werken leveren totaal geen probleem in de samenleving. Probleem is eerder een missend stuk ethiek, samen een gebrekkige kans op consequenties.
Zelfs in Star Trek, waar die printer bestaat, had je criminaliteit.
tattooboer | 05-10-14 | 17:41
Er zal altijd een beperkte hoeveelheid materie zijn op deze aarde, derhalve is uw voorstel om iedereen alles te geven wat hij of zij wil, onuitvoerbaar. Dichtste in de buurt bij een gelijke verdeling van schaarse goederen is dan het communisme.
U wilt het probleem tackelen met oplossingen die nu niet echt een realiteitsgehalte hebben, zonder die oplossingen behoorlijk te introduceren. Ik heb geen glazen bol en kan dus niet zelfstandig invullen wat u bedoeld.
Valt het u trouwens al op dat ik nu al vier reacties uw kant op kan tegelen zonder subjectief uw persoon of uw stellingen aan te vallen? Roepen dat ik dom, niet genoeg of iets dergelijks ben, zegt meer over u dan over mij.
kloopindeslootjijook | 05-10-14 | 17:46
Ik heb niet het gevoel dat bijvoorbeeld de criminele bankiers van de Liborfraude het ook maar aan iets ontbrak in hun leven. Met miljoenen op de bank celstraf riskeren voor nog meer miljoenen. Verwonderlijk ook dat mensen die zulke slechte afwegingen maken, bij een bank mochten gaan werken en er nog steeds werken.
Zo is het maar net Quid.
... of slopen om het slopen. Of klieren om het klieren.
Feynman | 05-10-14 | 17:26
Denk je niet dat het Alpha-mannetjes afpakken-om-het-afpakken meer iets is voor mensen die verder met hun leven niets kunnen (vanwege de omstandigheden) of niet verder komen dan spulletjes willen hebben (vanwege mentale armoede)? Op het moment dat je iets hebt dat je te gek vindt om mee bezig te zijn, heb je niet zo'n behoefte aan jatten om het jatten.
Is er al een inzamelingsactie op touw gezet?
@Feynman | 05-10-14 | 17:37
Zeer zeker wel maar U wilt dat niet zien. Kom op zeg feynman, ik stel een volk die alles wat men wil voor en U verkettert dat met een vergelijking die als een varken op een tang slaat! Communisme, waar en alleen kreeg wat een ander vond dat U nodig had. Eerwaarde reaguurder, hoe dom denkt U dat ik ben?
@Feynman | 05-10-14 | 17:26
Jij kijkt niet diep genoeg, heb je dat zelf niet door? Wortel van het willen, wil om meer te hebben dan een ander, dat is de sleutel.
Verlichting in mijn ogen betekent dat die hebzucht verwijdert word door mentaliteitsverandering en door een printer die alles voor je kan printen wat je hartje begeert. Hoezo kan jij niet zo ver denken?
tattooboer | 05-10-14 | 17:32
U komt niet verder dan persoonlijke diskwalificaties. Jammer. www.swissinfo.ch/eng/weighing-up-the--...
@ Feynman | 05-10-14 | 17:22
"Eerste land zonder criminaliteit moet nog geboren worden"
Een matriarchaat schijnt wonderen te doen.
www.returnofkings.com/10624/the-mosou-...
@Feynman | 05-10-14 | 17:22
Onzin! In communisme kreeg men niet wat men wou maar wat de leiders dachten dat je nodig had, wie hou je voor de gek, alleen jezelf. Ik ben bang dat ik je echt overschat dus.
Jou soort van verlichting werkte niet nee, maar geef es kans aan wat anders? Of ben je vastgeroest in jou opties? Of gewoon niet behapt met meer informatie dan dat je tentoonspreid in je nu al fragiele makkelijkheid. Ik weet heus wel dat ik niet erg de diepte in ga omtrent mijn punten maar dat geeft jou toch nog geen reden dat ook te doen? Misschien ook wel..
Nietwaar! Australië werd niet met alle criminelen wereldweid gevuld, hoe kom je er bij, maar nu dat we wereldwijd met elkaar communiceren mogen we misschien internet als een wapen maken om het eindelijk wel voor elkaar te krijgen. Hoe dat moet werken zou wel eens een halve eeuw aan innovatieve bewijslastvoering gaan eisen maar het misschien wel waard zijn, dus nogmaals, check je feiten jongen.
Onzin! Vrienden en handlangers van dat mannetje in dat doosje zullen retributie gaan vergelden, of wist je dat niet? Hield je daar expres geen rekening mee? Je hebt 0,0% verstand van gangs, culten en groepjes dus, die binnen en buiten de muren van jou doosje op wraak uit zijn. Hoe komt het dat je deze dingen zelf niet weet?
Onzin nogmaals, criminaliteit groeit juist omdat men in de doosjes veilig is voor de concurrentie en de voetveegjes het werk heus wel blijven doen.
Helaas Feynman, u blijft in gebreke en de zwakste vergelijkingen houden geen stand, geen echte sparpartner..
In Amsterdam wonen nog een handjevol Hollanders. Die zijn het niet geweest. Wie wel dan ? Wie van die 192 buitenlandse talen aanwezigen ?
kloopindeslootjijook | 05-10-14 | 17:18
Pak even de context erbij, het ging om de mensen die zich verleiden tot strafbare feiten. Die beginnen meestal niet omdat ze niet te eten hebben, die gaan meestal door als er gezwommen wordt in het geld.
Het is een soort alfa-mannetjes gedrag waarmee het afpakken van andermans eigendom een doel op zich is, en waar het voorstel van tattooboer om iedereen te voorzien van alles wat die nodig heeft helaas geen oplossing voor is.
tattooboer | 05-10-14 | 17:09
Is wel geprobeerd. Zie communisme.
"Een verlichting wereldwijd." De verlichting van polytheïsme naar monotheïsme hielp niet, evenals degene erna.
"Een nieuwe gedachtestroom van kennis en inzicht." Internet is behoorlijk nieuw en leidde tot strafbare feiten op het internet, net zoals met het uitvinden van het schrift of de boekdrukkunst.
"totale separatie" Geprobeerd bij de oprichting van bijvoorbeeld Australië. Ook gefaald.
"nucleaire verdelging" werkt niet, zie onderzoek Hiroshima en Nagasaki.
"mensjes in waterloze broodloze doosjes" Zo lang die persoon in het doosje zit pleegt hij geen nieuw feit. Daarnaast schrikt het mensen af feiten te plegen waarvoor je in het doosje geplaatst kan worden en zijn mensen minder geneigd tot eigenrichting bij aanwezigheid van staatsrichting.
Ommezwaai | 05-10-14 | 17:10
Eerste land zonder criminaliteit moet nog geboren worden. Laagste is Zwitserland. Combinatie van elkaar kennen, een goede verzorgingsstaat, maar ook gewoon een goede pakkans, recherche en gevangenissen.
@kloopindeslootjijook | 05-10-14 | 17:18
Helemaal gelijk, feynman gaat even makkelijk over de feiten heen, waarom mensen geprogrammeerd zijn meer te willen dan dat ze gelukkig maakt, diversiteit in keuzes. Maar dat geeft niet.
Feynman | 05-10-14 | 17:03
"Mensen willen altijd alleen maar meer. Vooral meer dan een andere mens"
Waarom zou je? Mensen willen gewoon gelukkig zijn en met rust gelaten worden en zich vrij voelen. Dat mij buurman zonodig een BMW moet kopen omdat ie niet weet wat ie met z'n leven aanmoet, is zijn probleem.
@SmegmaSmeer | 05-10-14 | 16:08
Lijkt me sterk. Ik zie Bert van der Roest nog niet zo gauw een ladder opklimmen, met zijn dikke lijf en zijn zatte kop. Bovendien was de bar dan ook wel leeggezopen.
Nee, ik denk eerder dat het iemand uit de PvdA achterban is geweest.
À.amalrik | 05-10-14 | 15:18
Zelden iemand zo dom zien lullen hier (en ik heb toch al een hoop voorbij zien komen. Spullen lagen op een afgesloten terrein (hek eromheen) achter gesloten deuren. En dat vindt u "de kat op het spek binden"? Hoe achterlijk kan je zijn?
Feynman | 05-10-14 | 17:03
Kunt u dit wellicht staven middels statistische gegevens dan?
Geloof er geen moer van...
@Feynman | 05-10-14 | 17:03
Weet je niet want het is nog niet geprobeerd, alle andere oplossingen die je tot nu toe aanvoerde wel. Er zijn nog meer oplossingen, bvb; een verlichting wereldwijd. Een nieuwe gedachtestroom van kennis en inzicht. Zou ook kunnen, totale separatie, bvb heel het amerikaanse continent bevuilen met criminelen en de rest mag over de andere continenten leven, bij één overtreding word je al afgescheept. Dat zal wel tot nucleaire verdelging leiden maar dat si ook nog een manier, een nieuwe tijd, nieuwe kansen. maar het gaat gebeuren op een gegeven moment en niet door mensjes in waterloze broodloze doosjes te plaatsten, been there, done that.
carramba | 05-10-14 | 17:06
Die wll je niet in eens de maatschappij.
Grrr.. pissig wordt je hier van.
@kloopindeslootjijook | 05-10-14 | 17:05
Ik zie liever dat die kleautvieaulen opgepakt worden, die wil je niet op straat.
carramba | 05-10-14 | 17:04
Precies. Die denken alleen maar aan zichzelf.
Er is vast wel een 1 of andere voetballende miljonair die nu een donatie kan doen. Anoniem.
@carramba | 05-10-14 | 17:04
Gemarkeerden = gemankeerden.
@kloopindeslootjijook | 05-10-14 | 16:56
Dit zijn geen mensen maar gewetenloze klootzakken, met het empathisch vermogen van een pinda. Het zijn zelf gemarkeerden die stelen van lichamelijk/geestelijk gemankeerden. Lager dan laag.
tattooboer | 05-10-14 | 17:00
Mensen willen altijd alleen maar meer. Vooral meer dan een andere mens. Die optie werkt niet. Hoe meer miljarden op de bank staan, hoe meer criminele feiten gepleegd zijn en gepleegd worden. De rooftocht eindigt met een Double Irish met een Dutch Sandwich.
Feynman | 05-10-14 | 16:53
Ik zal je betoog even samenvatten.
In de tijd dat ik nog jong was, werd je gewoon door oom agent in elkaar gerost als je een grote muil had.
Deed je meestal dus maar een keer.
@Feynman | 05-10-14 | 16:53
Nee dat stel ik niet voor dat stel jij voor toch? Wat als iedereen nou gewoon alles heeft en niks meer hoeft te stelen?
Had je niet aan gedacht heh?
Dat krijg je als mensen alleen aan zichzelf gaan denken.
De slachtoffertjes zijn gehandicapt. Boosheidsfactor x2 dus.
Geen videobeelden van de kraak?
tattooboer | 05-10-14 | 16:40
U stelt voor niets meer te bezitten en als een Hindoe monnik verder te gaan? retelly.com/documentary/india-beyond
Dat is immers de enige manier om diefstal onmogelijk te maken, geen bezit meer. Alle andere preventie-maatregelen verplaatsen de diefstal alleen maar van het ene naar het andere slachtoffer. Je voordeur hoeft slechts steviger te zijn als die van je buurman.
We leven in een land waar bijstandsgerechtigden soms een beter loon hebben als arbeiders voor minimumloon, dus niemand hoeft hier voor zijn dak, eten of kleding te stelen.
Angst is nog helemaal niet geprobeerd om hier de criminaliteit te beteugelen. De pakkans is beneden de twee procent en de cel is een hotel. Veel mooier, warmer en beter voorzien als menige sociale huurwoning in de ghetto.
De jeugd is niet bang voor de politie & justitie en ze hebben nog gelijk ook.
Wat is dit land toch hartstikke verrot. En dan te bedenken dat we nog zo lang moeten leven met een minister die er iets aan kon doen, maar die minister is seniel en heeft ze niet allemaal meer op een rijtje. Een en Een is Een. Simpel
niet verzekerdt?
@Feynman | 05-10-14 | 15:54
Onzin, alles went en de haat word er nog erger van. Het enige dat helpt is de mogelijkheid om te stelen of beroven of wat dan ook weg te nemen. Hoe dat moet weet ik niet maar dat dat ooit komen gaat weet ik wel. je moet het zo zien jongen, alles wat jij met een angstboekje ( dantes, bijbel, knoran, star wars) beschrijven kan is al geprobeerd en nog veel erger. Hielp het? nee.
@DikkeLollie | 05-10-14 | 16:32
Ja, zeg. Mensen balen van criminelen en zeggen dat ook nog eens hard op. Het moet inderdaad niet gekker worden...
.
Ik hoop dat u eens flink slachtoffer wordt van een misdrijf of misdaad. Wellicht dat u dan die domme kakel van u eens dicht houdt.
.
En u loopt waarschijnlijk ook nog eens met stemrecht rond, brrrrrrrr
Maar, maar... Als andere mensen spullen hebben, dan heb jij daar toch ook gewoon recht op? Ik bedoel, dan hadden ze de uitkeringen hoger moeten maken zodat jij het ook kunt kopen.
.
NL 2014: false sense of entitlement society
@[ws] | 05-10-14 | 15:17
Waarheid als n koe!
Het is helaas koeltoer aan het worden om vanachter je pc de internetheld te moeten uithangen en op alles en iedereen te azijnzeiken!
@À.amalrik | 05-10-14 | 15:18
Het gaat om zaken die daar helemaal niet horen te liggen. Computers & geld
De gelegenheid maakt de dief. Of beter ( amsterdam) de kat op het spek binden.
-
Conclusie: u was de dief? Ga toch heen, we leven hier niet in jaar nul.
@Glas Koning | 05-10-14 | 16:04
Al dagen aan de gang.
Ik kom morgen wel weer eens
Ik vermoed dat het die bert van der roest weer was die steelt wel vaker van de meest kwetsbaren in de samenleving
-weggejorist-
Hey GS doe eens fixen!!
@vraagstaart | 05-10-14 | 15:25
Gelul,jij neemt ook al je hebben en houden met je mee in je auto en zet die onbewaakt op een groot parkeer terrein in een middelgrote stad?
@Legija | 05-10-14 | 15:21
Stelen is daar zo wat uitgevonden.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
@vraagstaart | 05-10-14 | 15:25
Gelul,jij neemt ook al je hebben en houden met je mee in je auto en zet die onbewaakt op een groot parkeer terrein in een middelgrote stad?
@Legija | 05-10-14 | 15:21
Stelen is daar zo wat uitgevonden.
@vraagstaart | 05-10-14 | 15:25
Gelul,jij neemt ook al je hebben en houden met je mee in je auto en zet die onbewaakt op een groot parkeer terrein in een middelgrote stad?
Wajong | 05-10-14 | 15:38
Bokito ergo sum | 05-10-14 | 15:31
Amsterdam-Noord = lichtgetinte naffers
tattooboer | 05-10-14 | 15:51
Eenzame opsluiting in een koelcel zonder water, brood, licht en communicatie? Dat werkt al jaren vrij prima.
Je moet het eerder zien als een soort handleiding die keurig het verschil tussen een hotel en gevangenis omschrijft.
@Feynman | 05-10-14 | 15:49
Hoe bedoel je? Dat het een soort van bangmnaak boekje is voor stoute jongens en meisjes? En geloof jij dat dat dan ook echt werkt?
Voor dit soort mensen is Dante`s inferno geschreven.
Bokito ergo sum | 05-10-14 | 15:31
Jij weet nu al wie de daders zijn?
Dat is knap, politie al gebeld. .
"rooftuig zonder enig ethisch besef"
Deze mensen zijn geschikt voor een hoge politieke functie.
Deze inbraak heeft niet meer dan 8 minuten in beslag genomen, Op de schaal van Van Aartsen is er dan niets aan de hand.
Lager dan laag kan niet? Nou ik vind omaatjes van 90 beroven misschien nog wel erger hoor.
Tja, open grenzen. Vroegah toen er nog grenscontrole was waren ze niet nu al onderweg naar Roemenie.
Bericht klopt dus niet.
Moet zijn "Gehandicapten roven kantine leeg van andere gehandicapten."
Sick bastards..
Het is soms zo zonde dat de goede mensen gehandicapt zijn en de slechte mensen kerngezond. Je zou toch willen dat je dat om kon draaien.
Ik denk dat je zeer goed van aard wordt zodra je afhankelijk wordt van anderen vanwege een handicap, dus oorzaak en gevolg draai je hier om, Kwit.
@à.amalrik | 05-10-14 | 15:18
Zo is dat. En vrouwen in een kort rokje vragen er ook om verkracht te worden.
Er vallen geiten uit de lucht. Bovenop kinderen. Ja mensen, we gaan hier nog wat beleven.
En Ronald was toch ook al eens giga bestolen door woningbouwverenigingen of iets dergelijks?
Moeten ze hier in Belgrado proberen...
Er vallen geiten uit de lucht. Bovenop kinderen. Ja mensen, we gaan hier nog wat beleven.
Moeten ze hier in Belgrado proberen...
-weggejorist-
En eindelijk kan ik met volle 100% zekerheid beweren dat dit niets met de ware islam te maken heeft. Oh wacht...
1) Volgens Den-Haag is er toch niks aan de hand. Ga lekker slapen.
2) Geen prioriteit van de politie. Groot schalige controles op mankementen van voertuigen zijn veeel belangrijker. Kunt u veilig autorijden.
Zegg | 05-10-14 | 15:14
1) waar staat dat
2):
"Vandaag is een trainingsdag en omdat de politie nu onderzoek doet op de eerste verdieping van het clubhuis, kunnen de ouders daar niet naar hun kinderen kijken."
oftewel, hou toch eens op met die eeuwige azijnzeikerij.
Is dan niets meer veilig van rovende varkens?
1) Volgens Den-Haag is er toch niks aan de hand. Ga lekker slapen.
2) Geen prioriteit van de politie. Groot schalige controles op mankementen van voertuigen zijn veeel belangrijker. Kunt u veilig autorijden.
Maar dat mag toch gewoon tijdens offerfeest? Of niet soms.....?
Dat zou ik inderdaad wel eens willen omdraaien Quid.
REAGEER OOK