MonsterTruck in 2009 - FF publiek stangen
De MonsterTruck gaat de nieuwe paddo worden - wat wij u brommen. Er komt een totaalverbod voor BigFoot Monster Cars op dorpspleintjes met enkelwandige dranghekken, en zo niet dan mogen dergelijke shows alleen nog op Vlieland gehouden worden, terwijl het publiek op Terschelling staat. Op bovenstaand beeld ziet u MonsterTruckChauffeur Mario (10 jaar+ ervaring) tijdens demo op Hilversum Alive (2009) even gas geven in de bocht en secuur remmen voor het hekje. Gebbetje. Publiek: AAargh! Dat ging uiteraard net goed. In Haaksbergen ging het mis, met tragisch gevolg, want shit happens. MonsterChauffeur zit nu voor de rest van z'n leven in de vernieling. Collega MonsterTruckers hebben het opeens over de rijrichting en bij de Volkskrant hebben ze de hoofdschuldige al te pakken. De burgemeester van Haaksbergen heeft trouwens ook een probleem...
Burgemeester Haaksbergen wist niet van de komst van een monstertruck. Dit stond vorige week in de krant #haaksbergen pic.twitter.com/YMdoHg4aIa
— John van der Tol (@johnvandertol) September 29, 2014
Reaguursels
InloggenT.O heeft nooit in de Truck gereden.... M.D zit vast en niet T.O
Jeeee, wie reed er in dat ding? M.D. of T.O.?
Achteraf heeft iedereen altijd gelijk, ofwel makkelijk praten. Zoals ze in Twenthe zeggen, achteraf kan ie den koe in den kont kieken.
Veel sterkte toegewenst aan de slachtoffers, familie en ook de chauffeur.
rode peper | 30-09-14 | 20:09
Dat is onzin. Burgemeester en wethouders blijven altijd verantwoordelijk voor de vergunningsverlening, de organisator altijd volledig voor het hele evenement. Toeschouwers zouden daarnaast ook eens zelf mogen leren nadenken.
En omdat je zelf niet de moeite neemt in te gaan op mijn reeds geformuleerde onderbouwing, hier een kleine bloemlezing:
In de vergunning staat 10 meter afstand. De twee filmpjes beginnen met een mostertruck die stilstaat op nog geen meter afstand van het publiek voordat de stunt begint. Dan kan je al als organisatie of gemeentelijke toezichthouder de boel afblazen.
In de eerste frame zie je dus al dat de vergunning de inkt niet waard is waarmee het geprint is.
In de vergunning staat "geschikte barrier". Dan tussen haakjes een dranghek. Waarom hebben mensen zo weinig technisch inzicht om te begrijpen dat het dranghek zinloos is en de monstertruck gevaarlijk? Drie doden door gebrekkig technisch onderwijs.
Dit was een logische gang van zaken, geen ongeluk.
Het is extreem jammer dat weer alleen de coureur vastzit, en niet de volledige organisatie inclusief gemeentelijke ambtenaren en aanwezige politie. We blijven bezig met het offeren van zondebokken in plaats van een integrale aanpak van alle betrokkenen.
Ook in Volendam, Enschede en Alphen ontliepen alle ambtenaren de dans.
Als je de vergunning terugleest dan is het stukje over afstand een drie traps raket.
www.haaksbergen.nl/Docs/Overig/Vergunn...
1) Er dienen voldoende maatregelen getroffen ter bevordering van de veiligheid van de bezoekers van de stuntshow.
2) Hiertoe dient een deugdelijke voorziening getroffen te zijn.
3) Deze dranghekken dienen te zorgen dat het publiek op een afstand komt te staan van ten minste 10 meter.
De eerste eis is dus veel breder dan de tweede, de tweede veel breder van de derde. Als vergunninghouder moet je volledig aan de eerste eis voldoen. Dat betekend dus dranghekken om het publiek op zijn plaats te houden, en een andere -helaas ontbrekende- voorziening om de monstertruck op zijn plaats te houden.
Ik snap niet waarom de gemeente alleen de dranghekken specificeert als uitwerking van haar eerste eis.
Ik snap niet waarom de bezoekers zich achter het dranghek veilig voelden.
Waarschijnlijk is de coureur een aantal seconden dizzy geweest van de eerste landing. Tussen die landing en het doodrijden van publiek in zie je de auto alleen rollen. Niet remmen, gasgeven of sturen. Een simpele oorzaak die je in Monstertruck racing vaker zit. Beetje dizzy, late reactie.
Op deze postzegel had de coureur direct voluit moeten remmen, dat is niet gebeurd.
Waar ik op wijs, is dat die mogelijkheid, het oplossen van een simpel foutje, in deze door de gemeente gedoogde opzet ontbreekt. Daarmee is het niet meer een nauwelijks te voorkomen ongeluk, maar een systematische fout. Te vaak vegen bestuurders zonder lering te trekken hun straatje schoon.
Het Rotterdamse City Racing gebruikt bijvoorbeeld langs de hele route stalen wegwerkzaamheden afzetting, zoals de gebroeders Coronel dat ooit in de AutoRAI ook deden. Het is ook niet voor niets dat de Monster Truck Associatie zelf al een boekwerk heeft over dat er sprake moet zijn van een pit, waar de Truck niet simpelweg uit kan rijden.
Dit schrijf ik niet om te dansen op andermans graf, maar om herhaling te voorkomen.
@Feynman | 30-09-14 | 19:33,
Uiteindelijk zat de chauffeur achter het stuur en is hij de expert. Hij kon en had ter plekke een juiste risico inschatting moeten maken. Hij had moeten zien dat het publiek erg dicht bij stond en dus misschien geen schrikeffect moeten uitvoeren. Hij had dit sowieso nooit moeten doen want een kleine fout of technisch probleem en het gaat mis. Dat hele schrikeffect zat waarschijnlijk in de act om te verbloemen dat hij verder maar een amateur was.
Dit drama is aan maar een persoon te wijten: de chauffeur
@Stormageddon | 30-09-14 | 18:11,
Als het niet in Haaksbergen was gebeurt dan was het wel ergens anders gebeurt, dit stuntteam is geen stuntteam maar een stel levensgevaarlijke malloten.
rode peper | 30-09-14 | 19:30
Lees de rest van mijn comments maar terug, ook die van gisteren, de chauffeur was niet de enige die de risico`s bewust nam. Ook de organisatie en de gemeente.
@Feynman | 30-09-14 | 09:20 ,
De chauffeur neemt risico's, ookal is de kans klein dat er iets gebeurt, als je maar vaak genoeg risico's neemt is het een keertje raak.
Tegen totaalmalloten als Mario Doornik kan de overheid ons nooit beschermen, behalve door hem heel lang in de cel te gooien natuurlijk en zijn rijbewijs af te nemen.
Die malloot noemt zichzelf stuntman maar stuntmannen stunten met hun eigen leven, niet dat van het publiek, deze lafaard zat veilig in een kooi, hem kon niets gebeuren
Enfin: B&W van Haaksbergen kunnen wel een probleem krijgen als blijkt dat ze zich niet gehouden hebben aan de wettelijke publicatieplicht met inachtneming van de bezwaartermijnen van de vergunning. Ik heb de publicatie van de vergunningsaanvraag niet kunnen vinden in de bekendmakingen van de gemeente Haaksbergen. Als het inderdaad niet via de gebruikelijke kanalen is gepubliceerd heeft het college aldaar wel degelijk wat uit te leggen. Niet zozeer de verantwoordelijkheid voor dit ongeluk, als wel bestuursrechtelijk bij de vergunningverlening.
@LangeTijdGeleden | 30-09-14 | 09:20
"Geld ontvangen voor een evenement (vergunning)."
Tja. Voor het behandelen en goedkeuren worden betaalde krachten ingezet. Ambtenaren werken helaas niet gratis. Die kosten worden dus doorberekend aan de aanvrager. Waarom zou de hele gemeenschap de kosten daarvoor moeten dragen? Behandeling van vergunningsaanvragen kost een gemeente zomaar een miljoen per jaar. Die tijd moet betaald worden. Linksom of rechtsom. Maar ik begrijp dat graag meer OZB wilt betalen zodat elke vergunningsaanvraag gratis is? Of denk je dat een gemeente winst maakt op leges? Laat ik je uit de droom helpen: Alle gemeentes leggen er geld op toe.
"Goedkeuring geven voor evenement."
Ja. En? Had het hele evenement verboden moeten worden? Mag er dan niets meer in dit land? Een ervaren evenementen stichting die al vele jaren in Haaksbergen tot volle tevredenheid evenementen organiseert, waar bijna elke inwoner een voorstander van is, waar de horeca en ondernemers van het dorp van profiteren mag opeens niet? Als ze het hadden afgekeurd hadden B&W een even groot (zo niet groter) politiek probleem in Haaksbergen als nu.
"Fouten gemaakt bij veiligheid bezoekers voor evenement."
Wie heeft de fouten gemaakt? De gemeente? De organisator? Het stuntteam? Ik denk primair de laatste. Die kennen de regels van de branche (of zouden die moeten kennen), zouden precies moeten weten hoeveel ruimte zo'n truck nodig heeft en wat een veilige afstand is voor het publiek. Er zijn nu eenmaal in Nederland geen wettelijke regels voor monstertruck evenementen. Het woord monstertruck komt in het wetboek niet voor.
"Ongeluk met doden tot gevolg."
Dat kan dus altijd en overal gebeuren. Ook zonder evenement en zonder vergunning. Op de Nederlandse wegen bijna dagelijks.
Maar ik begrijp uit je litanie dat je dus wilt dat: A) ambtenaren nog meer regeltjes gaan maken. B) Nog meer moeten controleren, en C) nog meer uren moeten maken en daarvoor geen kosten mogen berekenen.
Ik weet niet precies hoe je dat allemaal voor je ziet, maar het lijkt mij vrij onmogelijk
Youp van 't Hek verwoordde dit vrij aardig. "U wou eerste rij, U zit eerste rij".
@Hem | 30-09-14 | 09:17
Nee, gemeenten zijn niet meer hoofdverantwoordelijk voor de brandweer, dat zijn de veiligheidsregio's. De gemeenten zijn alleen nog verantwoordelijk voor huisvesting en (rollend) materieel. Beleidsmatig is de gemeente op afstand van de brandweer via het algemeen bestuur van de veiligheidsregio. De brandweer heeft ook geen wettelijke taak in de vergunningverlening van evenementen.
Dito geldt ook voor de politie. De gemeente/burgemeester is geen hoofd van de politie, dat zijn de politieregio's. (Die overigens niet met de veiligheidsregio's overlappen. Ja, dat hebben Plasterk en voorgangers en de TK leuk bedacht. Je zou zeggen: maak daar congruente regio's van, als je dat toch bij de gemeenten weghaalt: maar nee hoor...)
Voor de beoordeling van de veiligheid van een evenement zijn eigenlijk geen algemene wettelijke regels. Dat zou wellicht veranderd kunnen/moeten worden (de vraag is in hoeverre dat wenselijk is - ik denk dat daar nog heel wat haken en ogen aan zitten), maar het is niet zo dat de gemeente daarvoor verantwoordelijkheid draagt.
@Snorry! | 30-09-14 | 09:12
Dat is natuurlijk onzin. Er zijn inderdaad standaard vergunningsregels, maar die hoeven helemaal niet via google gevonden te worden, die worden door de VNG aangeleverd. Dat heeft een groot voordeel: daardoor zijn de regels en clausules in een vergunning in heel Nederland min of meer hetzelfde (behoudens specifiek plaatselijke verordeningen en situaties.)
Dat houdt wel degelijk staande voor de rechter.
@von sokkenstopfen | 30-09-14 | 13:30
Stapvoets?? 30km per uur, dat stap ik niet!
Een voertuig van 5,000kg met een snelheid van 30km/uur heeft een gigantische impuls van 42000 Ns. Ter vergelijking: als het een personenvoertuig van 1,500 kg was geweest, had die 100km/uur moeten rijden om dezelfde kracht uit te oefenen!! Die toeschouwers hebben dus het equivalent van een personenauto die 100 reed tegen hun kanis gehad. Ik denk dat handrem noch zandzak/hooibaal enig soelaas kan bieden. De enige veilig oplossing lijkt mij een 'pit' met hoogzittend publiek.
Maar deze berekening maak ik achteraf: als ik in Haaksbergen was geweest had ik vast gedacht dat de organisatie en de gemeente, die hier veel meer verstand van hebben dan ik, toch wel voor afdoende veiligheidsmaatregelen zouden hebben gezorgd. Je moet toch wel vertrouwen kunnen hebben dat de zogeheten experts hun werk een beetje goed hebben gedaan?? Na een operatie aan mijzelf of een reparatie aan mijn bolide ga ik ook niet op basis van mijn boerenverstand proberen te controleren of chirurg en automonteur hun werk een beetje goed hebben gedaan.
Bijzonder hoe onder bijna ieder artikel de moslims erbij worden gehaald. Wauw.
Wir haben es nie gewusst ...
Blijft lastig
@Verwachtniks | 30-09-14 | 13:20
Het ging maar stapvoets, en dan maak je met een dergelijk systeem een goede kans dat je wel op tijd stil staat.
@MarcS // @Robertski
U leest niet niet goed mijnheer MarcS. Hooibalen en bigbags is wat ik letterlijk zeg. U weet wat een bigbag is? Dat is een grote zak met zand van pakweg 1000-2000 kg welke normaliter bij dit soort evenementen een aantal rijen dik op risicoplekken worden geplaatst. Een rij bigbags had de Monstertruck met gemak tegengehouden, waarom zie ik deze dingen wel staan bij van die rally's door een dorp, of een ovaalrace, zelfs bij kartevenementen staan deze volop op de gevaarlijke punten. Zag ze zelfs bij de solexrace van vorig jaar. De organisatie vond het onzin dat het in Groningen verplicht was.
Verder start ik geen tirade. Mijn punt is gewoon dat dit overduidelijk een gevaarlijke situatie is al voordat het evenement begon. In Nederland leven met een overmaat aan regels, in het verkeer zijn er letterlijk duizenden regels waaraan verkeersdeelnemers zich MOETEN houden. Waarom hier niet!?
Het is mij gewoon niet duidelijk waarom mensen daar naar gaan staan kijken. Ik snap het echt niet! Zou u, mijnheer MarcS met uw kinderen daar op 5-10 meter achter een lullig dranghekje naar dit soort dingen gaan staan kijken!? Zou u in het verlengde van een stunt of de bocht gaan staan!? Waarom denken mensen zo lichtelijk daarover! Dat is gewoon dom!
Neem die rally's. Achterlijken die met vrouw en kinderen achter de bochten zo dicht mogelijk bij de voortrazende auto's willen gaan staan. Waarom!? Elke willekeurige malloot zou moeten begrijpen dat bij aankomst van dat "evenement" het aan alle kanten duidelijk is dat het niet veilig is.
Ook u begrijpt mij verkeerd. Ik wijs niet met een vingertje naar de ouders. Ik zeg letterlijk dat de ouders een verschrikkelijke les hebben moeten leren. Dit is absoluut verschrikkelijk, maar waarom gaan die mensen daar in godsnaam staan!? Dit heeft niets met een ongeluk te maken, dit is nalatigheid op alle fronten.
Ik als ouder zou mijzelf en mijn gezin niet moedwillig in zo'n situatie plaatsen.
En het is niet alleen tegen deze Monstertruck dingen. Neem die vrouwen die zo'n klein tentje op wieltjes achter een fiets hebben hangen met daarin twee kinderen. Waarom bedenkt niemand dat die dingen amper te zien zijn vanuit een auto.
Ik kan zo nog minstens 1000 voorbeelden opsommen welke ik ook belachelijk vindt!
Ouders doen nu eenmaal ook stomme en onverantwoorde dingen! Punt!
von sokkenstopfen | 30-09-14 | 12:44
dus een systeem die op afstand de ontsteking onderbreekt en de handrem er op trekt.
Lijkt me lastig om 4500 kg. (massa x snelheid) op zo'n kort traject met een handrem te stoppen
Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat er een verzekering is die hier gaat uitbetalen. Die stellen echt wel veiligheidseisen.
btw, zo'n monstertruck zou eigenlijk een op afstand bedienbare noodstop moeten hebben, dus een systeem die op afstand de ontsteking onderbreekt en de handrem er op trekt.
Als monstertruck/stuntshows verboden gaan worden, dan moet er eerst een verbod komen op auto rally's, want door de jaren heen zijn er heel wat doden en zwaargewonden onder de toeschouwers gevallen. En auto rijden in het algemeen ook afschaffen, want er vallen dagelijks doden in het verkeer, en dan verder niemand meer de deur uit, al is het maar om een brood te halen, zonder botshelm op en een geel wegwerkerhesje aan, en rubber tegels, OVERAL!
En de politie moet dan iedereen controleren of ze wel een tetanusspuit hebben gehad, zo niet, bekeuring!
Dus naast je indentiteitsbewijs nu ook je inentingsbewijs vd ggd op zak steken, en bij ieder schrammetje een prent wegens roekeloos (speel)gedrag op de stoep! Ga maar naar binnen achter de xbox zitten, zal dan het advies zijn van oom agent, want dat is wel zo veilig! En mensen met scherpe wehkamp spaanplaat meubels ook binnenshuis een botshelm op, want jan des bouvrie komt controleren met de meubelpolitie!
Vreselijk. Btw... heeft iemand toevallig mijn afstandsbesturing ergens zien liggen?
Ik begrijp echt al die ophef niet. Ja, het is een tragisch ongeluk. Ja, het had nooit mogen gebeuren. En ja, er zijn onschuldige slachtoffers gevallen.
Maar dit soort dingen gebeurden vroeger, die gebeuren nu en in de toekomst gebeurt het vast nog wel 'n keer. Wat nu het belangrijkste is, is de veiligheidseisen aanpassen. Niet het zoeken naar een persoon om te slachtofferen. Tenzij er sprake is van grove nalatigheid.
Mario. Mooie katvangernaam in dit geval. Dit doen we "samen".
PvdA burgemeester Hans Gerritsen legt de organisator van het evenement een spreekverbod op en gaat zelf in alle toonaarden ontkennen ergens iets van geweten te hebben. Dit stinkt dus.
P. Fabergé | 30-09-14 | 11:15
Het verkeer ook maar afschaffen dan? Wat voor les moet je leren van zo'n ongeluk!? Halve gare!
Maar nu het blijkt dat er wel degelijk fouten zijn gemaakt, zou het goed zijn als de verantwoordelijke figuren hun verantwoordelijkheid ook zouden nemen, met de daarbij passende consequenties.
Telegraag suggereert nu zelfs dat Tim niet genoeg kreeg van auto's.
@i-Wonder | 30-09-14 | 11:34
Inderdaad, de PVDA was bij de Gemeenteraadsverkiezingen 2014 in Haaksbergen pas de 4e partij met 12% van de stemmen maar toch zitten ze met zo'n PVDA-apparatsjik (voormalig PVDA-geduputeerde uit de Provincie Groningen) als Burgemeester opgescheept.
www.haaksbergen.nl/27958/Verkiezingsu...
Zo'n man heeft 0,0 legitimiteit bij de bevolking. Net als vele andere Burgemeesters in NL (waarvan veel te veel van PVDA-huize in relatie tot het steeds verder krimpende PVDA-electoraat).
Zie voor overzicht van de partijkaart van alle Burgemeesters in 2013 dit document: www.rijksoverheid.nl/documenten-en-pub...
Mario D. vast? Ik dacht de chauffeur.
-weggejorist-
MarcS | 30-09-14 | 09:38
En als ik dan op mijn snuit ga, ben ik in ieder geval niet ingestapt en stunts uit gaan halen met publiek op 10 meter afstand. En die Mario wist zogenaamd zo goed wat hij deed, dat er vooralsnog 3 dooien zijn en een stuk of wat gewonden. Omdat mijnheer dacht dat een hekje en een uitloop van 10 meter wel voldoende zijn.
En het feit dat ie het iedere weekend doet... ach ervaring maakt nog geen veiligheid. Je kan ook de fouten gewoon niet meer zien, beroepsdeformatie weet u wel. De rijder is uiteindelijk verantwoordelijk. Hij was de laatste schakel om dit te voorkomen en heeft hier geen gebruik van gemaakt.
zo wel met de slachtoffers en nabestaanden te doen. maar zeker ook met die Mario. met het vingertje wijzen heeft absoluut geen zin. wie de schuldige is kan je niemand voor aanwijzen. wel hadden ze bij de organisatie beter moeten weten wat er te wachten stond voor het publiek. een brullende monsterbak die nog vlak bij het publiek kan komen. wat er te zien is op een filmpje van eerdere shows is het echt spectabel maar ohzoh!!!! gevaarlijk. ik hoop dat ook Mario het een plaats kan geven..... het ongeluk.
-weggejorist-
@P. Fabergé | 30-09-14 | 11:15
Ja ik ben vader en nee ik ben nog nooit een kind kwijtgeraakt aan krokodillen. Sterker nog, ik ben zo'n vader die wel de risico's inschat maar dat zal u ontgaan zijn in uw tirade, evengoed als de clou van mijn verhaal u ontgaan is. Verder denk ik niet dat reageren op u zin heeft, aangezien u niet wenst te lezen. Daarnaast leeft u in een fantasie wereld aangezien u denkt dat hooibalen zo'n truck wel tegen kunnen houden. Uw priemende vingertje naar de ouders sterkt mij in de gedachte dat uw kinderen voor altijd veilig zullen zijn. Ik hoop echt dat de rest van de wereld uw arrogantie nog een beetje weet in te tomen en uw kinderen niet omkomen door wat dan ook. Want weet dan dat indien dit wel gebeurd ook u op internet moet lezen dat u schuldig bent aan de dood van uw kind.
Als de burgemeester nou democratisch gekozen was dan hadden de burgers zich kunnen uitspreken. Ook dit bewijst weer dat het tijd is voor de gekozen burgemeester. Nederland moet democratischer.
Shareholder II | 30-09-14 | 11:21
Waarom?
In Zweden hebben ze de burgemeester als volkomen nutteloze regent al jaren geleden afgeschaft. Na dit zoveelste burgemeestersschandaal in NL begrijp je waarom....
De gemeente 'had kunnen weten'. De organisatie had al eerder dergelijke evenementen georganiseerd, zij 'hadden ook kunnen weten', dan is er een stuntteam, 'zij hadden moeten weten'. Het gepiep om aftreden is slechts een 'hooivorken en fakkels' reflex van mensen die niet kunnen accepteren dat ongelukken gewoon een stapeling zijn van fouten en botte pech.
"Volgens de gegevens van het CBS kwamen er tussen 2006 en 2010 gemiddeld 5.468 mensen per jaar om het leven door een niet-natuurlijke oorzaak"
P. Fabergé | 30-09-14 | 11:15
Schoft.
Feynman | 30-09-14 | 11:09
Er is een gebrek aan een basis kennis qua techniek in een op techniek draaiende maatschappij.
En dat wordt enkel erger, de groep die het wel snapt wordt steeds kleiner.
Het leven wordt hierdoor echter steeds interessanter.
@MarcS // @Outsider-Inside
Groningen, buiten een aardbevingsgebied, maar wat je zegt slaat nergens op. Waarom je kind buiten de door u gestelle luchtvervuiling en aardbevingsgebieden óók nog eens blootstellen aan zoiets stoms! Uiteraard vinden we dagelijks gevaren om ons heen welke ons kroost en onszelf in potentieel gevaar kan brengen, maar dat is geen reden om het op te gaan zoeken en om dan op amper 10 meter afstand bij zo'n monstertruck te gaan kijken. NO FUCKING WAY!
U bent vast ook zo'n vader die in de dierentuin de kids over het hek hangt zoals zovelen. Of op de reling van de loopbrug bij de krokodillen laat lopen. Bent u überhaupt vader?
Dat soort mensen zijn er. Wat een idioten!
Bij mijn weten was ditzelfde team een aantal weken terug op het parkeerterrein van Kardinge. Zelfde verhaal. Een rij dranghekken op 5 á 10 meter afstand. Waar zijn de hooibalen, de bigbags, de stapels banden, de dubbele hekken, de safezone?
Daarbij gaan staan is zoiets als gaan zwemmen bij een bordje "verboden te zwemmen". Mensen zijn van nature idioten en gaan er altijd vanuit dat er niets gebeurt. Dan krijg je dus dit. Eerst die laaggekwalificeerde kut-ambtenaren die hiervoor een vergunning verlenen, dan de "ervaren Monstertruckchauffeur" welke op het filmpje hierboven ook al iets doet wat mij betreft per direct tot vervolging had moeten leiden en dan inderdaad die ouders die hun kroost compleet vrijwillig aan excessief gevaar blootstellen! Allemaal even schuldig, alleen niet goed bij je hoofd als je er bij gaat staan. Das mijn mening en zal het dan ook nooit doen, niet op zo'n klein stadsplein onder deze omstandigheden.
De gemeente: Burgemeester aftreden nadat ze de families financieel hebben gecompenseerd, wat in principe onmogelijk is.
De organisatie: Het bedrag van de gemeente verdubbelen en nooit meer iets denken te kunnen organiseren. Waarom organiseer je in godsnaam iets waarmee je je medemens in gevaar brengt. Waarom niet even die paar centen extra uitgeven om het allicht iets veiliger te maken, safezones en bigbags hadden heel wat leed kunnen voorkomen.
De bestuurder: Rijbewijs afpakken en verbieden ooit nog maar iets met wat voor "stuntteam" te maken te hebben. Technische fout of niet, je had moeten weigeren om onder zo'n situatie met die zotte Redneck-penisverlenger langs mensen te crossen. Schaam je!!!
De ouders: Hebben een veel te dure les geleerd en een afschuwelijk hoge prijs betaald. Als ouder word je daar letterlijk misselijk van, maar ze kijken wel uit om ooit nog bij zoiets onzinnigs zichzelf en kroos in zo'n gevaarlijke situatie te brengen! Waarom moet er eerst altijd iets ernstigs gebeuren voordat mensen na gaan denken!?
No Mames | 30-09-14 | 11:06
Rookmelders, ook zo`n fantastisch idee wat nog steeds niet verplicht is. Lekker bitchen dat de Brandweer binnen een kwartier moet kunnen komen opdraven bij een melding die door een simpel stukje elektronica een uur eerder had kunnen worden afgegeven.
Feynman | 30-09-14 | 11:02
Ik reken de chauffeur ook niet zo veel aan hoor.
Ik zie een "automonteur" met een opgefokt buizenframe welke wat centen wil verdienen.
Het is aan de overheid om dat in goede banen te leiden.
Net als dat ze een verkeersfuik opzetten om te kijken of vakantiegangers een rookmelder in de caravan hebben zeg maar.
No Mames | 30-09-14 | 10:48
Voor een schets van het verschil tussen de zorgvuldigheid van techneuten en ambtenaren is de NEN al voldoende. Maar goed, welke norm is niet zo boeiend. Interessant is dat de organisator en de gemeente de norm die door de Moster Truck associaties zelf is neergelegd al niet volgden.
De fout van de coureur in de Monster Truck is de minst interessante dat schreef ik al in: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/... klap, dizzy & late reactie. Daarom is het ook niet zo boeiend of de toeschouwers op 1, 10 of 100 meter stonden. Zo`n ding rolt stationair wel door over een dranghekje.
Als je een monstertruck hebt, heb je dan een hele kleine lul of helemaal geen?
Lol. Dus de burgemeester gooit het op zijn plaatsvervanger die de vergunning namens hem afgaf ? En/of gaat ie beweren dat hij wel toestemming gaf allleen niet wist waarvoor precies ? De voorgeschreven milieumatten en de 2 EHBO-ers waren immers gecommuniceerd dus wat kon er nog misgaan ?
@Pritt
Waar komt dat stukje uit de volkskrant vandaan? Ik kan het nergens vinden op hun site. Je kunt ook gewoon naar de bron linken in plaats van naar een screenshot.
Feynman | 30-09-14 | 10:33
als techneut loop je te janken bedoel je...
Vergeet de NEN, wacht maar tot de TÜV langskomt om je SIL3 systeem eens even binnenstebuiten te keren.
De fout welke Mario hier maakte is, dat hij al dan niet de schrikfactor wilde uitvoeren, echter de wagen komt net van de sloopwagens af donderen, staat op een gegeven moment op 2 wielen etc... je kunt je er wat bij voorstellen dat je dan aardig heen en weer geslingerd wordt in je 4 puntsgordel... vind dan maar eens op tijd het juiste pedaal, dat wil best fout gaan op de 10 meter die je hebt.
-weggejorist-
Grotere jongeren, buizenframes en V8 blokken met 1000+ peekaatjes, het blijft lastig.
Maarrrrr, het was mooi de tijd dat het goed ging.
En nu hup, de autocross weer in.
MarcS | 30-09-14 | 10:22
Je zou voor de gein eens een NEN norm moeten doorbladeren om een elektrisch ontwerp goedgekeurd te krijgen, eens vergelijken met alles wat je moet doen om een mensenmassa aan mogelijke slachtoffers even bijeen te brengen voor wat jij grappig vind. Daarom zijn er eigenlijk nog maar twee stekkers in Nederlandse omloop.
Normaal als je iets technisch ontwerpt ben je meer bezig hoe het gecontroleerd kapot gaat op een manier die nog acceptabel is, en bezig ervoor te zorgen dat zelfs de domste gebruiker het product overleeft dan je daadwerkelijk met het product zelf bezig bent.
Het is een heel schril contract met het nonchalance waar organisatiebureau`s en gemeentes maar de boel in elkaar flansen.
Als techneut loop je door zo`n evenement heen en zie je het ene potentieel ongeluk na het andere. Als je het normaal gaat vinden om vanwege kosten, gemak of gebrek aan kennis risico`s te nemen, win je vanzelf de loterij.
@ verwacht: ok
In een shariawijk was dit ongeluk niet gebeurt.....
Maar toch nog even de tekst ;
AutoMotorSortief Haaksbergen is het mooiste auto en motor evenement in Twente. Alles op het gebied van auto's en motoren is aanwezig. Het hele centrum staat er vol mee.
Oldtimer tour; vertrek 11.00 uur vanaf De Eetalge (hoek Blankenburgerstraat/Mr. Eenhuisstraat. Vanaf 15.00 uur zijn de oldtimers te bewonderen in de Mr. Eenhuisstraat (tussen De Kalter en De Eetalage).
Klassieke brommer-, trike en motortour; vertrek 11.00 uur vanaf De Kalter. Vanaf 15.00 uur zijn deze klassiekers te bewonderen op De Kalter.
Brandweerdemonstraties; gehele dag op de hoek Stationstraat/Frankenhuisrotonde.
Bijzondere auto's zijn te bewonderen in de Hibbertstraat en Spoorstraat.
Show & demonstraties; barkruk op V8 motor, quad en een toilethuisje met een straalmotor en als klap op de vuurpijl een 1.500 pk monstertruck.
Autopresentatie diverse autodealers op Frankenhuisrotonde en in de - Spoorstraat.
Motorstuntteam spektakel; de spectaculaire demonstraties van motorstuntteam Northside Freestyle zijn te bewonderen op de Stationsstraat tegenover de Museum Buurtspoorweg.
Stands; in de Spoorstraat zijn een aantal kramen te vinden met diverse artikelen, zoals motorkleding, poetsmiddelen...
Verder is er een grote kermis op de markt en zijn alle winkels vanaf 12.00 uur geopend.
-weggejorist-
Dat is nadeel dat je ambtenaar of burgemeester bent ze hebben allemaal een heel kort geheugen .
niet voor de hond | 30-09-14 | 08:57
Ik kwam op de VVV site via de gemeente info site,
Ik zie nu dat het niet meer gevonden kan worden, zegt genoeg denk ik
@Feynman | 30-09-14 | 09:51
Dit klinkt al veel beter :-). Of ik het wel of niet eens ben met het eerste deel van jouw betoog doet daar niets aan af.
@ De gemeente wist niet dat er zo'n monstertruck zou komen, hoe verklaar je deze info van de gemeente dan ?
www.vvvhaaksbergen.nl...
Verwachtniks | 30-09-14 | 08:53
De enige info op deze site omtrent het monstertruck-drama is een in memoriam - page: www.vvvhaaksbergen.nl/nieuws/688/in-ge...
Die burgemeester had acuut moeten aftreden en als ambteloos burger alleen op verzoek moeten meewerken aan een onderzoek. Nu fietst hij er constant doorheen en vertroebelt een analyse, in de behoefte om zijn eigen straatje schoon te vegen. Dat is gewoon mis in de BV Nederland: van bouwfraude, tot diefstal door corporaties, fraude gezondheidszorg, witte boorden komen gewoon overal mee weg en iedereen vindt het maar gewoon.
"Iedere weldenkende vader ziet toch van mijlenver dat daar qua veiligheid iets niet helemaal goed gaat!"
@P. Fabergé | 30-09-14 | 09:34
Inderdaad, behalve de weldenkende Haaksbergse burgervader. Als je dit als gemeente goedkeurt dan weet je dat er ook kleine jongetjes gaan kijken die misschien nog niet helemaal goed in staat zijn om dit soort gevaarlijke situaties juist in te kunnen schatten. Daarom is er ook een vergunning nodig.
Overigens is de organisatie van dit evenement natuurlijk zo schuldig als wat, maar dat pleit de gemeente echt niet vrij. Het is juist de taak van de gemeente om de bevolking tegen dit soort cowboys in bescherming te nemen.
i.imgur.com/CjKBMra.png
Ik begrijp niet waarom die feesboekcitaat er mee te maken heeft. En ook niet wat het noemen van de mening van die mevrouw Gina er mee te maken heeft. Schijnbaar mag iedereen een mening hebben. Behalve als deze niet linksch is. Want als je niet linksch denkt of doet is alles de schuld van het niet linksch zijn. Ben benieuwd wanneer die geblondeerde Limburger de schuld gaat krijgen.
Grappig ook dat iedereen ineens veiligheidsspecialist is en weet hoe het wél had gemoeten.
Neemt niet weg dat het diep triest is voor alle betrokkenen in dit drama.
Ranziger dan dat stukje in de VK kan je het bijna niet krijgen.
''MonsterChauffeur zit nu voor de rest van z'n leven in de vernieling''Beetje daders in de slachtofferrol parkeren, GS als de nieuwe Volkskrant. Die vent is net zo goed onverantwoord bezig geweest door veel te hard over die auto's te raggen in zijn anabolen-SUV
Gatverdemme, wat is die Volkskrant toch abject en smerig bezig. Wat zijn wij weer lekker feitelijk bezig. Wat een buitengewoon laag staaltje suggestiehoernalistiek.
-
Nog héél even wachten, en bij de policor media wordt een directe Stapellink gelegd tussen politiek/maatschappelijke overtuiging en het rijden in alles dat groter of krachtiger is dan een Prius...
-
Nederland is zo'n beetje het enige land ter wereld,(met Engeland, misschien) waar mensen bij voorbaat beoordeeld worden op het soort en merk auto dat zij rijden. Is compleet ingekankerde cultuur.
Laat de rechter dit filmpje maar niet zien want dat was hij dus aan het doen, het publiek stangen. En in Haaksbergen deed hij dat ook maar verwarde het rempedaal met het gaspedaal. En hier hebben ze ook enkelwandige dranghekjes en publiek in de rijrichting. Ik weet het al, allemaal koekwaus ambtenaartjes daar in die kleinere gemeenten!
MarcS | 30-09-14 | 09:42
Autorijden om naar A naar B te rijden is totaal niet te vergelijken met gaan stunten zonder twee lagen veiligheid.
Maar aangezien jij dat wel wil doen: Als ik een fout maak in het verkeer, heb ik altijd nog de kans dat mijn medeweggebruiker die voor mij oplost, zoals mijn medeweggebruiker dat vaak genoeg voor mij doet. Als ik rij nabij een mensenmassa doe ik dat beneden de maximumsnelheid zonder te stunten.
Waar ik op wijs, is dat die mogelijkheid, het oplossen van een simpel foutje, in deze door de gemeente gedoogde opzet ontbreekt. Daarmee is het niet meer een nauwelijks te voorkomen ongeluk, maar een systematische fout. Te vaak vegen bestuurders zonder lering te trekken hun straatje schoon.
Het Rotterdamse City Racing gebruikt bijvoorbeeld langs de hele route stalen wegwerkzaamheden afzetting, zoals de gebroeders Coronel dat ooit in de AutoRAI ook deden. Het is ook niet voor niets dat de Monster Truck Associatie zelf al een boekwerk heeft over dat er sprake moet zijn van een pit, waar de Truck niet simpelweg uit kan rijden.
Dit schrijf ik niet om te dansen op andermans graf, maar om herhaling te voorkomen.
@P. Fabergé | 30-09-14 | 09:34
Waar woont u met uw kroost?
Randstad? zo zo, kindje blootstellen aan allerlei luchtverontreiniging?
Botlek? zie boven.
Niet Veluwe / Hondsrug? Eikel, je weet toch dat we onder de zeespiegel leven en het onderhoud aan de dijken slecht is?
Groningen? Welja joh, ga lekker in een aardbevingsgebied wonen?
Brabant? Dodewaard?
Is natuurlijk niet goed te praten dat u uberhaupt heeft besloten dat deze wereld veilig genoeg is voor kinderen. Binnen 35 jaar is 90% van de wereld blijkbaar Moslim. Het leek u een goed idee om uw kinderen in een Kalifaat onder Sharia-law te laten leven?
Niet dat ik het niet eens ben hoor, maar ook hier weer lekker gemakkelijk oordelen over een ander zeker als die ander net zijn kind heeft verloren.
een woord: "tokkies-entertainment".
@wild geraas | 30-09-14 | 09:15
Met twintig getatoueerde volwassen mannen gekleed in fel gekleurd hemden en korte broeken op een grasveld achter een balletje aanrennen terwijl er twee voor een netje staan, twee met een vlaggetje rondlopen en één op een fluitje blaast.
Now where's the pleasure in that ?
Bij rampen en tegenspoed wassen Twentse burgemeesters hun poten van oudsher in onschuld. Zo had clown Jan Mans nog nóóóit van SE Fireworks gehoord. Vedan loop'n, leu. Aait vedan loop'n.
Ja, de marges waren veel te klein en ja de vergunning had wellicht nooit verstrekt mogen worden om op deze plek zon stunt uit te voeren.
Maar laten we wel wezen. Als stuntteam draag je ook grote verantwoordelijkheid en bij het zien van bovenstaand filmpje staat de veiligheid voor de omstanders niet echt hoog in het vaandel. Als stuntteam heb (zou) je de kennis in pacht (moeten hebben) wat een monster truck kan en wat er eventueel fout zou kunnen gaan.
Je neemt gigantische risicos als je met zo'n machine een halve meter tot aan het publiek pas tot stilstand komt om een schrikreactie te veroorzaken. Verder zijn er geen extra veiligheidsmaatregelen getroffen. Er staat alleen een simpel dranghek tussen!
Het lijkt erop dat dit schrikeffect een handelsmerk was van dit team. Ze nemen dus bewust het risico. Dit had inderdaad veel eerder fout kunnen gaan met dit stuntteam!
Het terrein was er helemaal niet geschikt voor, want te klein: twitter.com/ROELart/status/5165376781...
ze heeft zo haar eigen waarheid: www.rtvnh.nl/nieuws/151656/Leider+Euro...
ze kan misschien beter niks zeggen.
@Feynman | 30-09-14 | 09:20
Feyman, Feyman Feyman ......
Meestal weet jij de spijker wel te raken, maar nu draaf je toch door! Rij jij wel eens auto? Zo ja, dan kun jij er gevoegelijk vanuit gaan dat er een dag komt dat jij een ongeluk veroorzaakt. Als je geluk hebt een beetje blikschade, als jij pech hebt met gewonden of nog erger. Zullen wij dan ook aan de zijlijn gaan staan te oordelen over jou? En ja een aanrijding is ALTIJD de schuld van iemand. Niet genoeg afstand, simpel als dat. Technisch mankement, dan had jij je auto beter moeten onderhouden en ben jij dus schuldig. Jij zult roepen ongeluk, ik zal roepen BULLSHIT!
@mr. coffee | 30-09-14 | 09:12
Ik denk dat jij eerst even een bakkie moet doen, daarna terug komen om nog eens te reageren.
Deze meneer doet dit bijna ieder weekend, waardoor deze meneer steeds vertrouwder raakt met zijn auto. Net zoals jij, vroeger of volgende week als de zijwieltjes van jouw fiets er af gaan, steeds vertrouwder op de fiets zit. Maar er komt een dag dat jij vol vertrouwen op jouw snuit gaat. Dan heet het een ongeluk, dan wel.
Sommige mensen gaan er helaas veel te vaak vanuit dat anderen wel voor hun veiligheid instaan. Ouders zijn verantwoordelijk voor de veiligheid van hun kinderen. Volwassenen zijn in de eerste plaats verantwoordelijk voor hun eigen veiligheid. De gemeente wordt in de praktijk nergens verantwoordelijk voor gehouden. Met dat gegeven is het echt noodzaak dat men beter (en zelfstandig) gaat nadenken over de mogelijke risico's en voorzorgsmaatregelen treffen. Aan allen die dit drama van dichtbij hebben mee moeten maken: heel veel sterkte toegewenst.
Stelletje idioten daar bij de Volkskrant zeg. De vrouw van Mario heeft alleen op haar Facebook gezet dat ze het oneerlijk vindt dat de Ijsselhallen wel ingezet wordt voor zoveel vluchtelingen maar dat een kindje die hier geboren is het land uitgezet moet worden. En verder nog dat wij maar betalen voor al die vluchtelingen. Ik zal gutmenschen nooit snappen. Overigens kan ik niks over tasjesdieven, zwarten of criminelen vinden. Hoe ver hebben die gestoorden van Volkskrant wel niet moeten spitten naar info of hebben ze het verzonnen?
Door te zeggen dat hij niet wist dat dat ding zo groot
was maakt hem in wezen wel een beetje belachelijk natuurlijk, tja de een heeft een betere babbel dan de ander, maar de toon is in ieder geval gezet. En het laatste woord nog lang niet.
Ik vind vooral de bezoekers zelf de schuldige! Mijn zoon wilde laatst ook kijken, geen haar op mijn hoofd!
Iedere weldenkende vader ziet toch van mijlenver dat daar qua veiligheid iets niet helemaal goed gaat!?
@louis6227 | 30-09-14 | 09:30
Maar wel minstens 50 meter uitloop voor en achter.
@Simon_GS | 30-09-14 | 09:05
Van mij ook niet, maar neemt niet weg dat hij wel verantwoordelijk is. Of hij wel / geen kennis neemt van de vergunning is zijn eigen beslissing.
Met de kennis van nu hadden we de vergunning niet kunnen verlenen. Ofzoiets...
Vraag me trouwens af wat de verzekering hier mee doet.
McMarx | 30-09-14 | 09:09
En in Den haag zetelt de meest krankzinnige van allemaal. Want die heeft een wijk waar men vrolijk met ISIS-vlaggen zwaait maar dan zijn er zogenaamd geen grenzen overschreden. Oh ja, hij vindt ook nog dat Nederland de allochtonen hard nodig heeft want die zullen ons land in de toekomst uit de stront trekken. En daarom komen er nog iedere week 500-600 kansenparels binnen...
@Hoeki Oekema: ambtenaar?
Triest hoe er alweer hijgerig naar de schuldvraag wordt gezocht terwijl de lijken nog boven de grond staan.
Bah!
Zie ook in filmpje uit 2009 alleen maar dranghekje.
Burgemeester zegt dat hij niet wist waar het evenement over zou gaan. De onnozele hals; ontroerend. Blindelings goedkeuring geven zonder wat na te vragen? Een kleuter zou het beter doen.
Persoonlijk vind ik dat de schuld ligt bij de Gemeente Haaksbergen, je zult hierin je verantwoordelijkheid moeten nemen tenslotte is het ook hun verantwoordelijkheid, door te zeggen dat je niet wist dat dat ding zo groot was maakt je alleen maar belachelijk, want zo wie zo hadden zijn ambtenaren dat wel moeten weten. En tot slot was het de gemeente Haaksbergen die de vergunning heeft afgegeven,
en was verantwoordelijk voor de naleving daar van.
Gemeentes mogen een vergunning afgeven voor iets dat levensgevaarlijk is.
Als het fout gaat kunnen zij zich beroepen op het Pikmeerarrest.
niet voor de hond | 30-09-14 | 08:57
Staat in een stuntshow
www.haaksbergen.nl/Docs/Overig/Vergunning 24092014.pdf
Als je de filmpjes ziet wat er gebeurt als zo'n ding een keer verkeerd door stuitert dan was er nog veel meer publiek omgekomen, en dat gaat dan om nog grotere afstanden.
Als de gemeente dit evenement had verboden omdat het te gevaarlijk zou zijn voor de toeschouwers, waren dezelfde reageerders die nu de ambtenaren de schuld geven, helemaal losgegaan op de......... ambtenaren, omdat er ook niet iets mag in dit land.
-weggejorist-
Burgemeester wist niets van Monstertruck ook al staat het levensgroot in de krant. Dat is typisch voor politici en bestuurders: ziende blind. Zo zitten er ook 135 in de tweede kamer: Je kunt ze waarschuwen tot je een ons weegt, maar ze zien niks.
'Het niet weten' van een politicus slaat nergens op, iedereen wordt geacht de wet te kennen, ook de eigen wet (lees : vergunning)
Geld ontvangen voor een evenement (vergunning).
Goedkeuring geven voor evenement.
Fouten gemaakt bij veiligheid bezoekers voor evenement.
Ongeluk met doden tot gevolg.
"Maar we wisten van niets!"
Onze ambtenaren laten weer eens zien waar ze goed in zijn. Van niets weten en schuld op anderen schuiven. Werken, anticiperen en maatregelen treffen (nog meer werken dus) zit er voor ze in. In hun hoofd dan.
Tweemaal een single point of failure. Als de bestuurder even dizzy is, te laat reageert, staat de wagen in het publiek. Als de wagen even iets technisch mankeert, zoals een gasklep die niet terugveert, staat de wagen in het publiek.
Het is geen ongeluk, het is een wonder dat het niet eerder fout ging.
@Hoeki Oekema | 30-09-14 | 09:15 Opmerkelijk? De gemeente zit overal bovenop en wil alles weten en overal maar vergunningen voor afgeven en geld voor rekenen.. brandweer, politie, iedereen moet erbij betrokken worden om de 'veiligheid' te garanderen, tientallen ambtenaren, en dan als het mis gaat, dan is er niemand thuis..
Houd me afzijdig*
Toch niet weer een wachtgeldgeile PvdA burgemeester?
Hoeki Oekema | 30-09-14 | 09:15
Oneens. De gemeente dient een vergunning pas te verlenen als een dergelijke organisatie kan aantonen dat de veiligheid niet in het geding komt. Waarom? Omdat deze gemeente ook de leidinggevende is van de Brandweer en Politie. Dus, zij hebben dit als dusdanig veilig beoordeeld waardoor een vergunning verleend werd. (Houdt me verder afzijdig over het feit of zij daarmee de schuldige zijn of niet)
De Gemeente (burgemeester) wist niet dat er een monstertruck kwam.... Dus wel een vergunning (geld vangen) uitgeven maar niet weten waarvoor!
Waarom hebben we deze bestuurslaag?
Opmerkelijk dat iedereen los gaat op de gemeente. Als je zo iets organiseert ben je zelf verantwoordelijk voor de veiligheid van je bezoekers/gasten. En als je zo een evenement aanbiedt (als truck-bezitter) neem je je verantwoordelijkheid door eisen te stellen aan het evenemententerrein en speel je niet met veiligheid.
Anno 2014 willen we vooral dat de overheid zich niet met ons privé bemoeit. Tót het mis gaat... dan hadden ze..
Met grote wielen over een andere auto heenkarren. Now where's the pleasure in that ?
Als je dit filmpje ziet is het een wonder dat er niet meer ongelukken gebeurd zijn. Dit team neemt het niet zo nauw met de veiligheid. Een normaal denkend chauffeur zou toch dat publiek iets verder weg willen hebben. iets van risico inschatten en minimaliseren, maar Mario doet net alsof ie ze dood gaat rijden. Oh, wacht effe.
Gemeente en ambtelijk apparaat zitten dik in de shit. Clausules uit vergunning waren gekopieerd uit andere vergunningen die de ambtenaartjes via Google gevonden hadden. Lijkt wel strak, maar houdt niet staande voor de rechter.
Burgemeester kan beter zijn ambtsketen oppoetsen voor de opvolger.....
RIP voor de slachtoffers, sterkte gewenst aan de nabestaanden en ook aan de monstertruckchauffeur.
Dat is ivm de schuld vraag voorlopig ook maar het beste wat je kunt doen, een foute opmerking en de advocaat van de tegen partij, sloopt je helemaal ondanks dat de tegen partij de schuldige was. Maar hoe dan ook, uiteindelijk vind iedereen dat hij niet schuldig is, overheden gaan zo wie zo altijd in de ontkennende fase, lees Instorten trap in Utrecht, en de Catshuisbrand in beiden gevallen stond al heel snel vast wie de verantwoordelijke waren desondanks heeft het jaren moeten duren voor dat de slachtoffer schadeloos waren gesteld, overheden zijn slechte heel slecht in fouten toegeven. Maar wie weet dat niet...
Burgemeesters blijken steeds maar weer wereldvreemde mensen te zijn. De kaste van werledvreemde pluchepakkers zeg maar.
Die onzin kan van mij gewoon verboden worden. Als je geil wordt van het kijken naar een gek ding op hele grote wielen dan heb je echt een pot los
Dit drama is de wraak van allah want de organisator maakt immigranten zwart.
Kijk dat is gedegen journalistiek van de Volkskrant!
De burgevader wist alleen van een "stunt" jeh right! Als ze het volgende zeggen "u krijgt een vergoeding" vraagt hij ook "hoeveel?" schei toch uit. Voor het zelfde geld gaan ze met een straaljager laag door de dorpskern vliegen als "stunt".... Nee klopt geen reet van.
Ok, dus het was eigenlijk de bedoeling om het publiek te laten schrikken en op het laatste moment te stoppen. Soort van interactie met het publiek.
@neemjemoederindemali | 30-09-14 | 08:48
Ik vind het wel cool dat ze van niets wisten.
Dat geeft aan dat ze geen fuk om dit soort volksvermaak geven.
Van mij hoeft de burgervader niet de details van iedere vergunning te weten maar ik neem aan dat zijn ambtenaren er wel van wisten.
Dus dat wordt het eerste onthoofdingsfilmpje dan voor de burgemeester. Sort of speaking...
De burgemeester van Haaksbergen vertoont grote gelijkenissen met met Jozias van Aartsen. Terwijl in het dorpsplein van zijn gemeente monstertrucks auto's tot wrakken verpletteren en zelfs niet terugdeinzen om over het publiek heen te rijden geeft deze man niet thuis.
ONZIN natuurlijk!
Van dit soort evenementen worden er jaarlijks honderden gehouden. Dit soort ongelukken kunnen gebeuren.
Schaf alles maar af wat gevaarlijk doch sensationeel is dan word het leven super saai.
Deze burgemeester valt iig niets te verwijten.
1. GS gaat doorlinken naar premium artikelen van Haarlemsdagblad? Meh
2. Als je PR vrouw bent en je gaat foto's maken voor een evenement. Zet ze dan niet op FB waar je zelf ook in gaat op politieke of maatschappelijke issues. Ik zeg: PR-af?
3. Sowieso erger ik me kapot aan de roeptoeteraars. "Die truck kwam al 2x op een meter voorbij. Ik dacht nog, dit is veel te gevaarlijk. Dit kan niet goed gaan" Wtf doe je nog daar dan, k*t!
Er is een gezegde met een kalf en een put die gedempt wordt...
Een monstertruck die preventief over de hoofdredacteur van de Volkskrant heen rijdt en alles is opgelost. Ofzeau.
Burgemeester legt organisator een spreekverbod op: om zichzelf te kunnen vrijpleiten; censuur dus.
Toen ik hoorde dat de burgemeester zei "ich habe das nicht gewust" wist ik alweer hoelaat het was.
Afschuivennnnnn!!!
Laat ze maar hangen, allemaal. Niet alleen de monsterchauffeur. Die had in mijn ogen nooit akkoord moeten gaan maar die leeft nu met een trauma.
Ambtenaren en burgervader moeten ook branden
allejezus, dat stukje uit de volkskrant. Laten we de zaak lekker gebruiken om onze politieke agenda te promoten.. Wat een walgelijke lijkenpikkers zijn dat, zum kotsen!
De burgemeester heeft niet de verantwoordelijkheid voor de VVV of de inhoud van de krantenartikelen.
Als het niet in de vergunningsaanvraag stond, is dat in de eerste plaats een fout van degene die de vergunning aanvraagt.
De burgervader en zijn ambtenarenroversbende wisten van niets omdat werken en geïnformeerd zijn niet tot het takenpakket behoort van deze plucheklevers
Is Job er al op uit gestuurd voor een gedegen onderzoek?
De gemeente wist niet dat er zo'n monstertruck zou komen, hoe verklaar je deze info van de gemeente dan ?
www.vvvhaaksbergen.nl/agenda-item/4445...
Verbaast me niet dat de burgemeester en raamambtenaren van niks wisten, dat is namelijk altijd zo.
Verbaast me niet dat de burgemeester en raamambtenaren van niks wisten, dat is namelijk altijd zo.
Vooral dat 'Komt dat zien'. brrrrr.
REAGEER OOK