Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ojee, je televee luistert, kijkt en snuffelt mee!

slooptv.jpgOok al lees je niet dit hele bericht. Onthoud één ding. Je SmartTV is geen televisie maar een buggy, crappy computer. Een smart televisie is een apparaat waarbij de specificaties en functionaliteiten bedacht zijn door de marketingafdeling van de fabrikant. Er is alleen een groot probleem. Fabrikanten zijn aan het informatiestelen geslagen. Zowel Panasonic, Philips als LG, kijken en luisteren met je mee. Je mag het alleen geen stelen noemen want je hebt ergens de 'algemene voorwaarden' geaccepteerd. Met als gevolg dat tv's cookies plaatsen op hun fantastische tv-portal. Andere types verzamelen 24/7 naar welke zender je kijkt. De algemene tips staan bij de Consumentenbond. Laten wij eens wat langer kijken wat televisies nu uitvreten en waarom. Want het is best een dingetje aan het worden. Begin 2014 onderzocht het Duitse nerdblad C'T een aantal smarttv's, en de nerds waren niet blij. Laten we LG als voorbeeld nemen. Als je geen firmwareupdate hebt gedaan van je LG (wat niemand doet) Doet ie niet alleen dingen met cookies, maar registreert de televisie ALLES wat het kan. Maar dan ook ALLES. Stop je een USB-stick in een LG dan leest de televisie de bestandsnaam en stuurt dit door naar het moederschip. Het is dankzij internetkritiek dat ze iets inbonden, maar we vertrouwen het zaakje nog steeds niet. De meeste televisies slaan sowieso je zoekopdrachten op, geven je een uniek ID en verzamelen ALLES over wat je kijkt, wanneer en hoe, gewoon omdat het kan. En als je niet weet hoe je ip-adressen en websites in je router kan blokkeren, heb je gewoon pech. Mocht je een tv met camera of microfoon bezitten? Zo'n handig apparaat dat 'luistert' naar stemcommando's en handbewegingen? Wees dan helemaal bang. De televisie kan dan realtime kijken en luisteren, wat ze volgens experts ook daadwerkelijk doen. Veel smart televisies zijn qua beveiliging ergens blijven hangen in 1995. Nee dat is geen fantasie. Een slimme Koreaan maakte onlangs al een eerste handleiding+tips (pdf) voor het hacken van elke smart-tv. Uit ons eenvoudige bronnenonderzoekje blijkt dat meeste smarttelevee's net zo veilig zijn als je wachtwoord, creditcard en paspoortnummer op je Facebook zetten. Het hacken van een tv gaat groot worden omdat je er tegenwoordig ook films en andere dingen mee kan huren en kopen. Je TV(fabrikant) heeft tegenwoordig dus financiële informatie, gecombineerd met je Facebookaccount en wat al niet meer. Daar leven hackers voor, weet je. Maar laten we niet honderd procent negatief doen over smart televisies. Negentig procent is voldoende. Een klein lichtpuntje. Van alle fabrikanten is Philips in ieder geval duidelijk over wat ze verzamelen, waarom en hoe en waar. (zie deze pdf). Dat maakt het allemaal niet minder vervelend en lastig. We snappen best dat er een soort Netflix-functie in je televisie kan zitten die aanbevelingen geeft op basis van wat je al keek. Maar waarom niet duidelijk uitleggen hoe je dit uitzet. Hoe je gewoon goddomme dingen kan doen ZONDER dat er iemand meekijkt. Is dat nou zo moeilijk? BONUSCONTENT Ondergetekende praat niet alleen peop. Maar heeft voor uw GeenStijl wel eens gesprekken gevoerd met hardwarefabrikanten die oh zo graag een geenstijlie/dumpert in hun 'Portal' wilden opnemen. Want marges op hardware zijn flinterdun. Iedere televisiefabrikant ter wereld wil graag dat die televisie geld in het laatje brengt, terwijl ie in de woonkamer staat. Want dat doen een PS4, een iPhone of een Xbox tenslotte ook. Die *gesprekken over hoe ze dat voor elkaar dachten te krijgen, gingen ongeveer zo: fabrikant: Willen jullie meer bezoekers? GS: nee, we hebben eigenlijk wel genoeg lezers, iedereen in Nederland namelijk. fabrikant: Ok! Jullie willen meer lezers en kijkers dus. Jullie willen dus doelgroepdifferentiatie! Wij hebben een bedrijf dat via een partner een aantal programmeurs heeft die een portaltoegang kunnen bouwen voor jullie content. Fantastisch! Werkt als een dolle! GS: zozo. fabrikant: Ja, dat is supercool! Nu zitten jullie namelijk ook bij mensen in de woonkamer. En het kost jullie minder dan 100.000 euro en een maandelijkse fee. GS: Oh dat is inderdaad supercool. Dus jullie willen dat wij onze content gratis weggeven, maar dat we er ook voor gaan betalen? fabrikant: Nee, zo moet je dat niet zien. Het is een major branding operatie. Dit is een opportuniteit voor jullie brand van jewelste! Wij zien het als een long term partnership. Dan moet je aan beide kanten investeren. GS: Wat investeren jullie dan? fabrikant: Wat denk je? Wij bouwen de tv's en we hebben net een hele afdeling e-commerce opgezet. Wat denk je dat al die mensen kosten? GS: Maar wat winnen we ermee? fabrikant: Natuurlijk denken we ook aan omzet voor jullie! We denken mee. Jullie kunnen banners op ons portal plaatsen. Dus alle tv-kijkers zien de banners. En het mooie is, je kan ze niet uitschakelen of wegklikken. Ze MOETEN ze zien. De verdeelsleutel is 90% voor ons en 10% voor jullie. Zo ongeveer. De banner mag 14 kleuren bevatten en maximaal 30pixels bij 30 pixels zijn. Dat geeft dus een enorme impact bij de kijker thuis. Verder is hier het banner-cookbook van 117 pagina's die alle regels bevatten waaraan ie moet voldoen. We maken het makkelijk! fabrikant: en we kunnen easy internationaal uitrollen, over de hele wereld, met uitzondering van Afrika, VS, Zuid-Amerika, Noord-Amerika, Zuid-Europa, Japan, Noord-Europa, met uitzondering van een paar landen en Australie. Maar verder overal. GS: Wij zijn voornamelijk Nederlandstalig fabrikant: Dat is geen issue, het systeem kan uitrollen in elk land. Taal is dus geen beperking. GS: Maar buitenlanders zien dan NE-DER-Landse teksten fabrikant: Dat zijn details, wij focussen op opportunities. GS: Hoeveel van die tv's zijn er al verkocht? fabrikant: Elke dag verkopen we meer! GS: Ja dat snap ik. Maar hoeveel dan? Fabrikant: Morgen weer meer dan gisteren! GS: Hoeveel? Fabrikant: Dat is classified, kijk, teken deze NDA maar even, dat is gelijk een contract. GS: man, doe niet zo moeilijk. Hoeveel zijn er verkocht? Fabrikant: Ok geen exacte aantallen, maar ik weet dat er nu zeker weten al meer dan 1.000 verkocht zijn. En dat al 6 maanden na de wereldwijde introductie! Maar trust us, dit gaat de next big thing worden. Kijk hier is het formulier, als je tekent kunnen we morgen al beginnen! De factuur komt overmorgen. Het in gang zetten van de portalintegratie gaat even duren, maar zeker niet langer dan zes maanden. GS: dus samenvattend, dit is uniek? Fabrikant: Ja we snappen dat het best indrukwekkend is voor jullie als weblog om bij een grote internationale player te zitten. We willen graag ook edgy branding doen. Het is voor ons ook een grote stap om met jullie aan tafel te zitten. Neem je dit contract even mee? Dan mag je de map en de plastic tas houden er zit een gratis pen bij. GS: ik denk niet dat dit gesprek veel zin heeft. fabrikant: Dit zie je verkeerd. Het is een multipartner technisch implementatieproject. Het is internationale branding. Jullie hoeven alleen maar sales erop te zetten en gaan met die banaan. GS: Ok, leuk kantoor. Tot ziens. fabrikant: super! cool! we gaan ervoor GS: Dat zei ik niet. Ik zei, tot ziens. *mogelijk bevat deze tekst lichtelijke overdrijvingen.

Reaguursels

Inloggen

Wat kijkt er tegenwoordig niet mee in je huiskamer?

3210 | 02-10-14 | 04:07

Privacy is een woord dat over niet al te lange tijd uit de Van Dale zal worden geschrapt, omdat het simpelweg niet meer bestaat. Data-mining is inmiddels enorm groot geworden en zal alleen maar toenemen in de komende tijd. Nu kun je idd nog kiezen voor een analoge tv, thermostaat of koelkast, maar over een paar jaar niet meer. Een dergelijke enorme hoeveelheid van data biedt daarentegen ook weer wat privacy. Het is dan alleen te hopen dat je er niet door één van de analyse-algoritmen wordt uigepikt.

manonamission | 02-10-14 | 03:43

Wauw, hier konden ze bij de DDR alleen maar van dromen.

kloopindeslootjijook | 01-10-14 | 14:36

I don't care. DON'T CARE. Stop freaking people out with this bullshit. Zo lang je niks fout doet heb je niks te vrezen.

Jostiej | 01-10-14 | 12:25

Wie zegt dat ik kijk als de tv aan staat.

dolffie | 01-10-14 | 12:06

Doe dan maar eens een tip voor een ubervet beeldscherm zonder smartfunctionaliteit

Zuma | 01-10-14 | 12:00

Heb ook een smart tv en al geruime tijd geleden zag ik wel heel veel verkeer heen en weer gaan op de router terwijl er niks werd gedownload o.i.d. dus de netwerkkabel eruit gehaald, dus dit verbaast mij niks.
Die krengen zijn ook nog eens hackgevoelig. Op die van mij draait een webserver en een telnet server. Op een fokking TV! Dat is vragen om problemen.

Dhr. de Wit | 01-10-14 | 11:46

@P Peeer.
Zal zo'n vaart niet lopen aangezien het zelf de grootste hoerenlopers zijn.
Tijdens Ramadan zijn de hoeren niet aan te slepen zoveel vraag is ernaar in de Booslim landen. En deze info heb ik van een bron ter plekke ;-)

Dirk III | 01-10-14 | 10:49

We proberen eens in de zoveel tijd eens tv te kijken.. Het complete NL aanbod is volkomen kut. Een huis renovatie, een mens renovatie of een financiële renovatie. Magazine programma's met naast alle reclameblokken in elke scene nog eens verkapte reclame. Films van een 1,5 uur die 4 uur duren door de reclameblokken om het kwartier. De films zijn vaak oud en al 10 te zien geweest.
Een voetbal gaap programma of weer een wedstrijd polderboys vs veendam.
Echt het kan me aan mijn reet roesten.
Wie heeft die domme bak voorgekauwde shit nog nodig in deze tijd? De ouderen denk want jongeren kijken dat toch nauwelijks meer?

Dirk III | 01-10-14 | 10:44

@P. Peeer | 01-10-14 | 08:21

Die is heel scherp, maar ook heel erg waar.
Als zo'n stel idioten de boel hier even overneemt kunnen ze dus lekker makkelijk vernietigingslijsten opstellen aan de hand van kijkgedrag!

Rest In Privacy | 01-10-14 | 10:36

TV is sowieso voor sukkels.

panadol | 01-10-14 | 09:18

Heb aan xhamster en redtube meer dan genoeg.

eerstneukendanpraten | 01-10-14 | 08:38

Worden de gegevens buiten de Europese Unie gebracht?

Antwoord:
----------------
Alle persoonsgegevens die door ons en onze partners wordt verwerkt wordt opgeslagen en verwerktop servers in de Europese Unie en de Verenigde Staten van Amerika. Indien en voor zoverpersoonsgegevens worden gezonden naar de Verenigde Staten van Amerika, dan zullen wij ervoor
zorgen dat de ontvanger ofwel valt onder de zogenaamde “Safe Harbor Rules”, ofwel dat wij voordoorgifte van de ge
gevens een overeenkomst met deze partij afsluiten die overeenkomt met demodelovereenkomst zoals voorgeschreven door de EU. Daarenboven maken wij gebruik van het
AKAMAI distributiesysteem om ervoor te zorgen dat de het beeldmateriaal getoond op het Portaal(bijvoorbeeld Video on Demand films) vanuit een distributiepunt wordt weergegeven dat zich zo dichtmogelijk bij uw Product bevindt. De servers van AKAMAI bevinden zich ook buiten het gebied vande EU. De distributie van beeldmateriaal via AKAMAI wordt geïnitieerd op basis van uw gebruik van
beeldmateriaal dat via het Portaal beschikbaar is. Als meerdere Producten hetzelfde beeldmateriaalopvragen, dan kan het gebeuren dat een lokale versie van dergelijk materiaal op een AKAMAI serverin uw buurt wordt opg
eslagen. Meer informatie over (de diensten van) AKAMAI vindt u ophttp://www.akamai.com
--------

Oftewel: Ja.

Lekker, de hele 5e colonne halsafsnijders kan dus straks na de machtovername beschikken over alle gegevens van iedereen die haram films heeft zitten kijken.

P. Peeer | 01-10-14 | 08:21

Grappig stuk. Ik moest denken aan onze regering en bestuurders en hoe deze zaken anders benoemen dan ze werkelijk zijn. Eindstation is dat er leugens worden verteld in een jasje waar waarheid opstaat.

appeltjesgroeneweide | 01-10-14 | 08:15

Grappig stuk. Ik moest denken aan onze regering en bestuurders en hoe deze zaken anders benoemen dan ze werkelijk zijn. Eindstation is dat er leugens worden verteld in een jasje waar waarheid opstaat.

appeltjesgroeneweide | 01-10-14 | 08:15

1984...

Ben ik blij dat ik zo'n ouderwetsche TV heb...

kolonel bromsnor | 01-10-14 | 08:11

Smart TV? Koop voor 90 euro een Minix X7 op Aliexpress en je TV is supersmart zonder dat je de TV zelf op het netwerk hoeft te zetten. Nu maar hopen dat de Minix niet de hele dag staat te spioneren...

Sjompie | 01-10-14 | 08:00

Ppff... er wordt al tijden geen TV meer gekeken, alles gaat via die computer. Als de Oculus Rift uitkomt gaat de TV van de muur omdat ik voor mijn films de TV ook niet meer nodig heb.

WellusNietus | 01-10-14 | 07:58

Dus als ik 's ochtend voor m'n smart TV aan m'n zak sta te krabben dan gaat dit naar Samsung? Mwhahaha veel plezier er mee

Rene7559 | 01-10-14 | 07:58

Alleen digibeten kopen een smart TV.

Iedere twee- of meercellige op dit gebied sluit toch gewoon zijn PC aan op de TV als je zonodig wil internetten op je Tv. Werkt prima, zeker met een draadloze muis....

gamlakuk | 01-10-14 | 07:33

tot slot dan toch maar een plemp die 30 jaar geleden aktueel was en nog steeds, geheel on topic.http://youtu.be/Y9mRl9tW3kE

INH.30CL | 01-10-14 | 03:12

@Lijkt me logisch... | 01-10-14 | 02:47
mee eens. Maar ook de schoorsteen van GS moet roken en ze hebben vaak genoeg de opties voorgelegd. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2013/12/...

tattooboer | 01-10-14 | 03:11

Zelfde als op de lagere school , potje 1000 op verlies ik dus niet.

newray | 01-10-14 | 02:59

@tattooboer | 01-10-14 | 02:17
Het ging mij meer om de pot die de ketel verwijt. Cookies Schmookies.

Lijkt me logisch... | 01-10-14 | 02:47

"De informatie over het bijhouden van het kijkgedrag is meestal verstopt in ellenlange, juridisch geformuleerde teksten."

Voortaan alleen tv's kopen waar duidelijk is hoe je dat kan uitzetten. Niet dat het zin heeft als je provider het wel zit bij te houden...

Hoe zit het daar eigenlijk mee?

kloopindeslootjijook | 01-10-14 | 02:45

tattooboer | 01-10-14 | 02:17
Ghostery heb ik een tijd naast Adblock plus gebruikt, maar het blokkeerde net iets te veel. Nu wis ik standaard iedere keer als ik mijn browser sluit alle cookies.

7,62x39 | 01-10-14 | 02:21

@Lijkt me logisch... | 01-10-14 | 02:04
Tip:
Ghostery, Disconnect, privacy badger en Addblock plus. dat doet het werk.

tattooboer | 01-10-14 | 02:17

@Lijkt me logisch... | 01-10-14 | 02:04
De Imgur cookies mag je er van af trekken...

Lijkt me logisch... | 01-10-14 | 02:05

oud nieuws...

kaapkos | 01-10-14 | 01:35

@necrosis | 01-10-14 | 01:07
Ik zal vandaag ook aan smartlap dumpen.
Sta je helemaal alleen.
Volgens mij geen grotere tranetrekkers als de ranchero's van Ana Gabriel.
En voor jou informatie,ubermilfje voor iemand uit 1955
www.youtube.com/watch?v=kTzDrwJ2C1o

miko | 01-10-14 | 01:35

Trouwens GeenStijl, fantastische foto! Eerlijk.

AntiSoof | 01-10-14 | 01:31

@Supermatthijs | 01-10-14 | 01:07
Doe niet zo flauw, homo.

miko | 01-10-14 | 01:30

@Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:27,
Zolang de alcohol je lichaam en brein geen schade aanbrengt niet. Alles met mate. Klinkt lullig en gezapig, maar is een waarheid als een koe.

AntiSoof | 01-10-14 | 01:30

AntiSoof | 01-10-14 | 01:22
Niks mis mee.

Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:27

*mogelijk bevat deze tekst lichtelijke overdrijvingen.

Ghe, en daar moet ik dan wel weer om lachen Hoxha.

Supermatthijs | 01-10-14 | 01:26

necrosis uitdaagt eindelijk eens een legendarisch muzakje te plempen.

INH.30CL | 01-10-14 | 01:23

@Mastermattie | 01-10-14 | 01:02
Ik overdrijf niet maar ik heb spul van bijna dat kaliber. Ik heb veel geluk gehad.

tattooboer | 01-10-14 | 01:23

Supermatthijs | 01-10-14 | 01:17
Slijmjurk.

Jan Dribbel | 01-10-14 | 01:23

@INH.30CL | 01-10-14 | 01:19

Is stand corrected. Mooie uitvoering.

Supermatthijs | 01-10-14 | 01:23

@Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:20,
Tja, alcohol is droefenis. Mee eens.

AntiSoof | 01-10-14 | 01:22

@AntiSoof | 01-10-14 | 01:19
Ook mooi Soof!

INH.30CL | 01-10-14 | 01:22

AntiSoof | 01-10-14 | 01:18
Dat is waar maar het 'inzuipen' blijkt helaas niet minder te zijn.

Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:20

@Mastermattie | 01-10-14 | 00:54
Doen ze twee gigs per avond denk je?

tattooboer | 01-10-14 | 01:20

@Supermatthijs | 01-10-14 | 01:17
En het is niet eens *het origineel* dat is deze.... ook mooi overigens! youtu.be/Wfrs11h5KEM 35 jaar Dj geweest, dan vang je wel eens wat op;-)

INH.30CL | 01-10-14 | 01:19

Nog even een stukje muziekgeschiedenis dan:

youtu.be/q2K6nCpmYPk

En wat een lekker wijf was het toen.

Supermatthijs | 01-10-14 | 01:19

@Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:09,
Deze kroeg vind ik meer van werkelijkheid getuigen dan zo een annonieme zuiptent met veel te harde muziek en onwerkelijke mensen die je door die klote herrie niet eens verstaat. Dus.

AntiSoof | 01-10-14 | 01:18

Hebben we hier geen liefhebbers van iets pittigers op muziekgebied? Hard rock, heavy metal.... iemand?

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:18

@INH.30CL | 01-10-14 | 01:14

Het origineel ! De geweldige en niet te overtreffen Elvis. The king of rock and roll ! Ik buig vol eerbied.

Supermatthijs | 01-10-14 | 01:17

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:13
Omgekeerd evenredig.

Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:17

@Supermatthijs | 01-10-14 | 01:07,
Mooi hoor.

AntiSoof | 01-10-14 | 01:15

@Supermatthijs | 01-10-14 | 01:07
Kom op zeg... das dan weer jammer! DIT is muziek met gevoel ipv een volkszangertje met rozen in de pijp of jordaan. youtu.be/HOLH63c7SG0

INH.30CL | 01-10-14 | 01:14

Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:09
Dat krijg je dus als je denkt info te kunnen verzamelen over mij. Ik heb mijn smart-pc zo ingesteld dat zelfs jij denkt dat ik bij je in de kroeg zit.

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:13

@Supermatthijs | 01-10-14 | 00:58
Typisch dat we het meestens alleen op dit punt eens zijn altijd:-)

INH.30CL | 01-10-14 | 01:12

necrosis | 01-10-14 | 01:07
Supermatthijs | 01-10-14 | 01:07 heeft me uit de brand geholpen, dus je had weg mogen blijven. Het resultaat is hetzelfde namelijk.

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:10

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:08
Jij zit in de kroeg hier, althans dat denk je.

Klier van Bartholin | 01-10-14 | 01:09

Sjit, te laat. We zijn al off-topic.

7,62x39 | 01-10-14 | 01:09

Supermatthijs | 01-10-14 | 01:07
Ik had niet moeten klikken. Kreeg er een stijve van. Ben dus weer naar bed.

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:08

HD beamer, projectiescherm en klaar.

Sir Hackalot | 01-10-14 | 01:08

@Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:04
Ik hoop dat je nog genoeg koffie hebt om wakker te blijven, want: geen linkje!
*kinderen die vragen worden overgeslagen*

necrosis | 01-10-14 | 01:07

Dat bedrijven alles van ons te weten komen is tot daar aan toe. Uiteindelijk willen zij ons zo veel mogelijk van hun product verkopen, verder niets. Van bedrijven weten we waar we aan toe zijn. Erger wordt het als de overheid alles van ons wil weten. De overheid zal kennis over ons gebruiken om ons verder te contrôleren, te onderdrukken en uit te persen. Bedrijven zien ons als potentiële klant; de staat ziet ons als vijand.

7,62x39 | 01-10-14 | 01:07

Mastermattie | 01-10-14 | 01:02
Oh, en ik ben zelf het mannetje dat de Gravin uitregelt. Was ik nog vergeten te zeggen.

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:07

@Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:04

Ik ga ook vaak slapen als de necro zijn ding gaat doen. Het zal best een aardige vent zijn, daar niet van, maar zo'n smaak van muziek en vrouwen. Het is teveel. Dit is echter wel gewoon muziek met gevoel:

youtu.be/inkPxnANYyg

Supermatthijs | 01-10-14 | 01:07

*In de Zweedse afleveringen noemt Pippi haar vader negerkoning. De SVT heeft het woord "neger" uit de tv-serie geknipt*.

Daar zit je dan met je smart-tv. Pippi's vader is opeens geen negerkoning meer.
nos.nl/artikel/704679-pippis-vader-gee...

Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 01:06

Mastermattie | 01-10-14 | 01:02
Wat moet ik daar mee p het platteland. Weet jij wat de Gravin levert als haar mond opentrekt. En dat voor een pensioen van nog geen 3 ruggen p.m?

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:06

Supermatthijs | 01-10-14 | 00:58
Weet ik, weet ik, maar het is voor mij altijd legitiem om dan in mijn nest te duiken. Ik klik eigenlijk nooit meer op zijn linkedingen.

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 01:04

@Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:59
Dat zijn speakers van ongeveer 20K€ p/s en amps van onngeveer 30K€ p/s dus dan is het ook wel fijn dat er een mannetje komt om dat uit te regelen :)

Mastermattie | 01-10-14 | 01:02

@Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:56,
Tja, en dan kijken ze je aan met 'Jezus, ik moet toch óók leven'. Daarom vind ik het eigenlijk zo in- en intriest.
Het zou mijn eigen bloedje kunnen zijn. Snik.

AntiSoof | 01-10-14 | 01:00

Mastermattie | 01-10-14 | 00:54
Prachtig man. Ik ben dol op die kekke schemaatjes die me geen fuck wijzer maken. Moet dus wel vetcool tof spul zijn.

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:59

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:52
goeie vraag.
who dist du Necro??

newray | 01-10-14 | 00:59

@Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:52

Dat meneer heeft niets maar dan ook niets met muziek te maken.

Supermatthijs | 01-10-14 | 00:58

@newray | 01-10-14 | 00:50

Goed nummer !

Supermatthijs | 01-10-14 | 00:57

AntiSoof | 01-10-14 | 00:51
Ik laat verkopers gewoon altijd even uitrazen en als ze me dan vragend aankijken met die "hebben we een deal" oogjes, dan vraag ik of ze zelf wel weten wat ze net hebben staan oreren.

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:56

@Mastermattie | 01-10-14 | 00:51
Op zijn minst even erg, ja ;)

Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 00:55

@tattooboer | 01-10-14 | 00:47
nee, nee, nee.... Niet een auto-adjust-mic.... dat is voor het plebs.
Hier laten we de jongens van CAT audio ( www.calaudiotech.com/pages/engineering... ) invliegen.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:54

newray | 01-10-14 | 00:50
Waar is necrosis als je een muzakje nodig hebt?

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:52

@Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 00:35
Ja hier in Leiden hebben we zo'n gladde rondlopen welke een islamitisch centrum aan de gemeente heeft verkocht. Dat is wel ongeveer vergelijkbaar met een lekkende kerncentrale.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:51

Ik zeg maar zo, als ik iets niet begrijp, dan doe ik het niet. Laat zo een verkoper maar aantonen dat het goed is. En dan is het zielig dat zo een -vaak puberachtige mens- niks meer weet te melden. Weten die kinderen veel. Die moeten ook maar wat proberen te verdienen.
Dus als iemand vraagt, zet je poot nou maar, dan ga ik speuren of ik alles snap. Nou, meestal zijn er wel wat zaakjes die ik dus niet snap, en dat kan zo een lieverd dan niet hard maken - of ik ben te dom, dat kan ook- en dan is er dus geen deal. Kortom, teken nooit iets dat je niet volkomen begrijpt. Wedden dat je weinig meer tekent.
Zielig vind ik het eigenlijk. De mens is potverdrie als product voor het tuig geworden.

AntiSoof | 01-10-14 | 00:51

Kortom TV's en decoders geven alles door, des te leuker is het dan om te gaan trollen.
Sluit op de PC (of Arduino of Raspberry Pie) een IR driver aan en laat 'm 's nachts random wat commando's naar de decoder sturen, hoeft de TV niet eens voor aan te staan.
Als veel mensen dat doen, gaat dat beslist nog leuke resultaten opleveren bij de data-analisten, ook de overgewaardeerde kijkcijfers kunnen zo leuk getrolld worden.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:48

@Mastermattie | 01-10-14 | 00:37
Zo hoort dat, en dat allemaal 7.1 met een pulse bassbooster, een auto adjust mic, flush met de vloer in het midden van de kamer en optische verbindingen. En een mobiele popcornmachine plus verse sju perser en koelkast van Cocacola met zonder de cola in de hoek, genot!

tattooboer | 01-10-14 | 00:47

@Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:43
In je achtertuin. Koopje, meneer!

Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 00:46

Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 00:35
Die kan ik even niet wisselen. een lekkende kerncentrale voor in je achtertuin. Waar moet dat ding nou precies komen?

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:43

Eindelijk eens een goed topic, bedankt Hoxha!

Paardenlullenpoetser | 01-10-14 | 00:41

Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 00:35
En Lewis, heb je al verkering?

Klier van Bartholin | 01-10-14 | 00:41

@de grote Anti | 30-09-14 | 23:15
Het zogeheten "datamining", ofwel gegevens verzamelen gebeurt al erg lang. En vergeet nooit, als een product gratis of echt spotgoedkoop is, ben jij het product oftewel, als je niets of nauwelijks betaald wordt er op een andere manier aan jou verdiend, door jouw leven in kaart te brengen.
Dat is de reden dat bijvoorbeeld Facebook ook zo'n goudmijn is.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:40

@Mastermattie nou das spannend dat ik RTL nieuws kijk of een cartoon voor de kids op heb staan. Rest van die meuk gebruik ik niet. Pc voor films kijken staat er langs en in mijn satelliet ontvanger zit een harde schijf waar ik alle films op plemp. Zie niet echt in wat samsung nu wijzer word. Eerder gefrustreerd van gvd deze tv verzamelt niks. Bovendien is het zo dat ik alles bekabeld heb aangesloten en als ik de tv uitzet doe ik dat dmv een hoofdschakelaar die alles spanningsloos maakt. Kortom als de tv uit staat is ook mijn switch uit en de hele boel spanningsloos. ( geen stille stroomvreters ) Zie daar in dit geval nog een extra bonus bij dat mijn tv dan ook onder geen omstandigheden tijdens mijn afwezigheid iets uit kan vreten. Een en ander zet me wel aan het denken om de netwerk kabel er uit te halen als je de functies daarvoor niet gebruikt en een goede firewall tussen de verbindingen naar buiten te zetten. ( alles blokken op het ip adres van de tv en pas open zetten als je weet waarvoor het dient )

biggy | 01-10-14 | 00:39

@tattooboer | 30-09-14 | 23:09
16:9 op 3x4 (u projecteert toch niet verticaal he?)
Nee, hier ook prima setup, TV aan de muur, Beamer aan het plafond met scherm van 2.40m breed, en 3x monitor aan de PC, alles 1920x1080 en aan elkaar genoopt via een prima versterker en dito speakers.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:37

Ik heb ze ook meegemaakt, die verkopers die je vol trots een lekkende kerncentrale voor in je achtertuin willen verkopen.

Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 00:35

@jaakz | 01-10-14 | 00:23
Ik denk dat jij over een uurtje of zeven de groetjes van Joris krijgt.....
*gnehe*

necrosis | 01-10-14 | 00:32

Geweldige tekst, Hoxha!

Lewis Lewinsky | 01-10-14 | 00:32

@Prze***walski | 30-09-14 | 22:15
Goh hé, dan zou ik eens een virusscanner installeren.
U bent dan slachtoffer of eigenlijk deelnemer geworden van een botnet netwerk.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:31

@Mark van Leeuwen | 30-09-14 | 22:12
Dat wordt het wel, dat heeft ome Bill UAC genoemd, het zogeheten "mommy, may i play"
En wat betreft de smartphones, als u niet zo'n aangevreten appel heeft maar een robotje kunt u met xprivacy al een heleboel "sluipverkeer" tegenhouden.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:29

Horizon (upc) is ook van Samsung btw @ Mastermattie

Jeffers0n | 01-10-14 | 00:24

@biggy | 01-10-14 | 00:10
Dus voor uitzending gemist is 'ie met uw LAN of WLAN verbonden en heeft dus alle mogelijkheid om uw uitzendinggemist gegevens door te sturen naar de fabrikant.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:24

-weggejorist-

jaakz | 01-10-14 | 00:23

Dit topic is nu al goud in het jaar 2020 ...

(mijn 45 alu hoedjes even afzet)

Jeffers0n | 01-10-14 | 00:22

Shareholder II | 30-09-14 | 23:48
Wat lul je nou toch. Iedereen weet dat de AIVD en MIVD kantoortjes hebben bij Ziggo en UPC. Als ze 's middags daar weggaan zeggen ze: "Als je vannacht nog iets te weten komt."

Graaf van Egmont | 01-10-14 | 00:21

Ik raad jullie sterk aan niet meer in je blootje voor je TV porno te kijken.

Rest In Privacy | 01-10-14 | 00:20

Ik mis Samsung in het rijtje, verzamelen deze niets dan?
Zij maken nog meer "slimme" apparaten en kunnen je hele leven in kaart brengen, ik bedoel:
decoders (ziggo), wasmachines, drogers (beide ecobubble serie), smart-TV's, smartphones, magnetron-ovens en noem maar op.
Het is natuurlijk wel leuk dat de wasmachine aan de droger kan "vertellen" dat 'ie (bijna) klaar is maar waarom de fabrikant dat ook zou moeten weten, pff.

P.S. Ja, ik weet wel hoe je domeinen en IP's kunt blokkeren in de router, heb hier custom DD-WRT draaien dus dat zal wel loslopen.

Mastermattie | 01-10-14 | 00:16

Een smart tv is meestal slimmer dan de mensen die ernaar kijken, dus laat dat ding lekker zijn gang gaan, het is al triest genoeg voor dat apparaat dat het al die bullshit moet doorgeven.
En in 3D ook nog!

AbleArcher13 | 01-10-14 | 00:16

Komt er een https van de GS dan?

newray | 01-10-14 | 00:14

@AntiSoof | 01-10-14 | 00:04
Jeetje je kunt echt gedachten lezen dus.. Meestal doe ik een oude rode wijn, reserve, en een goed stuk oude kaas. Jenever is niet zijn ding. Jah ik ken de verhalen rond disney.. boeie, het was altijd leuk vermaak. Vooral die herhaling, zoals het jeugdjournaal of andere nederlandse onzin, wilde hij niet op zijn tv hebben. Hier heb je een (teken)filmpje, veel plezier, de rest van de week ga je maar buiten spelen.

de grote Anti | 01-10-14 | 00:12

@bas ooms53686289 | 30-09-14 | 22:14,
Kon je je die spionage meter, de en passant ook nog wat stralingsvervuiling levert niet weigeren?

AntiSoof | 01-10-14 | 00:11

camera in mijn smart tv ( samsung )staat ingeklapt en kijkt naar het plafond. tv kijken doe ik met een losse satelliet ontvanger dus die smart tv van mij verzameld geen hol en dient alleen als monitor. Interneppen doe ik er niet mee ( veel te omslachtig en beperkt ) kijk er alleen mee naar uitzending gemist. Nou das spannend...

biggy | 01-10-14 | 00:10

@de grote Anti | 30-09-14 | 23:50
Alles is te vermijden, ik run gewoon een viruele setup en enviroment vanaf een cd. Hier wat tricks en tips, ik mis de XP tijd, toen leerde je deze dingen.
www.sevenforums.com/tutorials/59908-wi...

tattooboer | 01-10-14 | 00:07

geen entry id, ook weer eens wat nieuws van de GSSevert.

newray | 01-10-14 | 00:07

@de grote Anti | 30-09-14 | 23:59,
Fantastisch! Maar, eerlijk. Doet die Porsche nou liever niet, geef 'm liever een goed stuk oude kaas met een lekkere jenever, daar heeft ie veel meer lol van. (En dat kun je vast wel betalen ;))
Klein puntje. Disney is er ook een van de 33-e graad als je begrijpt wat dat inhoudt, maar dat terzijde. Je pa deed zijn best en dat vind ik wel zeer te prijzen.

AntiSoof | 01-10-14 | 00:04

@Shareholder II | 30-09-14 | 23:48
U heeft gewoon keihard gelijk, maar de tv hardhandig uit en weer aan zitten heeft ook geen zin. Men heeft hiervoor NVRAM uitgevonden (ja zit in de Samsung smart tv's).

Echter wil ik u nog een beetje meer paranoïde maken: De set-top-boxen / decoders draaien vaak gewoon een webbrowser (bij Amino is dit bijv Opera) en halen alle content gewoon regelrecht van een server bij de provider. Hier ziet u dan ook gelijk de oorzaak voor de trage reacties van de afstandsbediening.

Wat mij echter verbaast, is dat u niet de brutaliteit gehad heeft om de set-top-box van uw provider even open te schroeven! :D
Dan bent u er zo achter of er een mini camera-tje en/of microfoon in verstopt zit.

Rest In Privacy | 01-10-14 | 00:01

Hehe @Soof.. Als ik het kan bekostigen geef ik mijn pa meteen een grijze porsche carrera als speelgoed (naast zijn suv) omdat hij vroeger altijd ned 1 2 en 3 vermeed als de pest. Wij koters kregen af en toe een disneyfilm of iets van de videotheek te zien. Verder niets. Geen bassie en adriaan, geen multikul shidt, geen quasi intellectuelen met half-duitse tongval.

de grote Anti | 30-09-14 | 23:59

tattooboer | 30-09-14 | 23:49
de grote Anti | 30-09-14 | 23:50
Goed dat jullie happen! Alles on topic incluis Frans T. en zijn foute vriendjes bijvoorbeeld deze: www.lgbt-ep.eu/wp-content/uploads/2010... . Gloeilampalert!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-09-14 | 23:58

Mijn hemel, die Bert van de Veer moet toch een van de meest onsympathieke mensen ooit zijn. Kim Jung-Un steekt nog positief af bij hem!

tittn | 30-09-14 | 23:53

Televisie? Wat is dat ook alweer?
Goh, wat mis ik die wijze denkers die mij uitleggen hoe het wereldbeeld eruit ziet.
Wat mis ik die onvoorstelbaar slimme geleerde, duidelijk articulerende hoofdzaak van bijzaak verklarende liefdevolle mensen. Zó betrokken bij alles en iedereen. Ik werd er vroeger toch zó wijs van, soms mis dat nog wel eens. En dat ze nu ook meekijken en meeluisteren zodat men de reclame precies kan richten op mijn belangen, fantastisch toch. Ze willen alles van me weten, zo betrokken zijn ze bij mij. Liefdevoller kan bijna niet. Soms denk ik dat ik zo een scherm maar weer moet aanschaffen. Want alleen mijn internet wordt nu op de voet gevolgd. En dat is maar schrale info. Eigenlijk heb ik te doen met de verzamelaars van mijn doen en laten. Morgen maar eens langs bij de mediomarkt. Of hoe heet de dealer ook al weer? Nou ja, ergens is het een fijn gevoel een grote broer te hebben. Misschien kan ik ooit een met hem praten. Want de medemenselijkheid van mijn broeders doet me soms zeer van vreugde.
Wat leven we in een gezegende tijd waarin big-corpo's kleine lichaampjes zien als doelgroepjes. Heerlijke tijd. Dat ik dit nog mag meemaken. En ze zijn zo knap hè?
Nu ff mij bril poetsen. Er is een traantje op gevallen.

AntiSoof | 30-09-14 | 23:51

@tattooboer | 30-09-14 | 23:49
Precies, dat bedoel ik.

de grote Anti | 30-09-14 | 23:51

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-09-14 | 23:36
Dude, ik ken ook mensen die ondersteboven zijn van popcorn en netflix.. Maar wel eerst een app installeren hmm? Je zit toch weer ergens aan vast. Flikker op, ik kijk wel op www.alluc.org of www.tubeplus.me of www.movie4k.to Maarja, recentelijk ben ik te weten gekomen dat die sites een ramp zijn voor mensen die nog net weten hoe de pc aan en uit te zetten. Die worden doodgegooid met spam en reclames, heb ik geen last van vreemd genoeg.

de grote Anti | 30-09-14 | 23:50

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-09-14 | 23:36
Praat mensen nou geen rommel aan!
dat appje zit vol rommel! heb je dan nog niks door? Niks is gratis!
www.google.nl/search?sourceid=chrome-...

tattooboer | 30-09-14 | 23:49

Ik heb dit lang geleden al eens gemeld op deze site, maar dat volledig terzijde. Enneh weet je wie er ook 'meekijken' naar élke druk op je afstandsbediening, elke kanaal dat je kijkt, de lengte ervan etc etc. Precies, uw vrienden van UPC/Ziggo. Indien u zo'n pakket heeft met een decoder (lees:nagenoeg iedere abonnee). Ze registreren gewoon elke druk op elke knop op je remote. Omdat die informatie veel waard is. Een uitleesbare remote/settop is nog veel lucratiever dan dito tv.

Ik heb sinds een paar maanden een Samsung smart-tv maar ik heb nog steeds niet het schermpje met de voorwaarden doorlopen. Daardoor kan ik voor bepaalde apps geen content krijgen, maar dat is niet zo erg. Want Netflix doet het en daar kocht ik em eigenlijk voor. Ik kan er een USB insteken maar wanneer ik mijn 2Gb-drive met TPB films eraan hang, dan trek ik eerst de TV-wifi eruit en na afloop reset ik de tv door em hard aan/uit te zetten. Dat is een keuze.

Ondertussen vraag ik me wel af hoe de binnenkant van mijn decoder (of TV) eruit ziet. Ik vermoed inderdaad net zoals een XBox. Dus een microfoontje verstopt en mogelijk een klein cameraatje dat dus 24/7 in mijn huiskamer slurpt. Zo verdient de tv-boer grof geld en kan ze een brave laaf voor overheden zijn. Ik moet mog eens betere sniffers en deep-packet analyzers op mijn router plaatsen. Want ik vermoed dat ik veel outgoing traffic wil blokkeren. Zover dat uberhaupt mogelijk is. Want bijv mijn UPC-coax loopt niet door mijn router/modem heen, dus daar ga ik al.

Ach. Het is u natuurlijk goed recht om mij een aluminium instelling te verwijten, maar bovenstaande is m.i. gewoon waar ende niet te weerleggen feit. Uw overheid kijkt zoals gewoonlijk net even de andere kant op wanneer privacy weer eens met voeten wordt getreden. Omdat ze indirect medeschuldig zijn. Men speelt onwetend en de rest is voor kabinetten na hen. Rustig wachten tot iedereen zich erbij neerlegt en accepteert dat een burger zelfs in zijn eigen huis geen privacy heeft. Zo nu een kopje hete choco en onder de wol en dromen dat het allemaal niet waar is.

Shareholder II | 30-09-14 | 23:48

In Casa necro niets aan het handje.
Een 70 cm/ 4:3 beeldbuis, een coaxkabel en GEEN abo maar wel gratis kijken!

necrosis | 30-09-14 | 23:44

Graaf van Egmont | 30-09-14 | 23:26
Man man man, Tulip was ooit een topmerk! Maar ja dat is lang geleden. We hebben nu Timmerfrans en dat gaat ook niet lukken.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 30-09-14 | 23:44

@mr Fawlty | 30-09-14 | 22:59

Goh, hier nog zo één.
Ik ben vooral tevreden over het diepe, volle, heldere geluid dat uit de boxen van de Matchline komt. Als ik weer eens zo'n platte tv tegenkom begrijp je gelijk waarom men welhaast verplicht is er een 5.1 surround systeem bij te zetten.
En het antenne signaal komt gewoon gratis uit de muur, 28 tv zenders, geen decoder nodig want analoog.

He pik | 30-09-14 | 23:43

TV? als je ook GS hebt?

goktrommelisttot | 30-09-14 | 23:43

Cursus gevolgd bij prof. Willem Verbeke.
* LOL *

Astroturfer | 30-09-14 | 23:40

Massareply!

@Satria | 30-09-14 | 22:09
Helaas gaat er dan door de HDMI-kabel content-informatie die precies de zenders en programma-informatie + kanaalwisselingen aan de tv doorgeeft.

@ZonderNaam | 30-09-14 | 22:14
Was dat maar waar! Als men de informatie die uit die smart-tv's komt op kan slaan, is deze ook prima machinaal te analyseren en verwerken.

@Captain Pervert | 30-09-14 | 22:45 en
@Jim Lovell | 30-09-14 | 22:49

Helaas. Via HDMI 1.4 gaat gewoon een ethernetsignaal naar het eerste apparaat dat WEL met internet verbonden is en dit door wil/kan sturen!

Rest In Privacy | 30-09-14 | 23:28

Ik zit hier te internetten met een ouwe Tulip met 2 5.25" floppydrives. Daar passen ongeveer 20 cookies op, dus ik maak me geen zorgen.

Graaf van Egmont | 30-09-14 | 23:26

Yep, de marketingbobo's en nat-achter-de-oortjes-ict-nerds zijn massaal in de online commercie gedoken. Met hun verkoop praatjes. Ik merk zelf ook dat het steeds moeilijker wordt om er omheen te zeilen. Je moet aardig wat in huis hebben om dat nog te kunnen. I.i.g geen smart tv hier, net als met al die schattige smartphones heb je totaal geen controle over het apparaat, en met een behoorlijk getunede pc is het zelfs al focking lastig alle shidt buiten te houden. De jeugd denkt natuurlijk dat het allemaal fantastisch is, die weten inmiddels niet beter.

de grote Anti | 30-09-14 | 23:15

Ik heb de netwerkkabel maar weer uit m'n smartTV getrokken. 't is toch te traag om het zinvol te gebruiken.

ZoltarTheMagnificent | 30-09-14 | 23:14

Een oude dame in het verpleeghuis van mijn oma wilde geen TV kijken. "Binnenkort kijken ze terug." Wat hebben we gelachen, zeg.

Stir Glenfarclas II | 30-09-14 | 23:09

PC+Pinnacle+beamer= 16:9 op 3x4 meter op de met Screen Goo geverfde muur en groetjes aan de maatschappijen, ik ben de koning in mijn huis.

tattooboer | 30-09-14 | 23:09

Ik heb nog zo'n mastodont van een matchline beeldbuisgevaarte staan. die koop ik voor een tientje.
soms doen ze het 1 jaar, soms 2. Voordeeltje van gescheiden zijn.
Ik heb ook hele grote Translators-IV in de kamer staan.

mr Fawlty | 30-09-14 | 22:59

Wat mensen ook zeggen, ik houd mijn jaren '90 tv. Sterker nog, al die smart-dingen zijn van die spionageapparaten.

Leonard_III | 30-09-14 | 22:56

@ koeberg | 30-09-14 | 22:36
Viespeuk!

ZonderNaam | 30-09-14 | 22:53

Kijken ze dan ook bij Quincy Giaro? Serieus?

AntiBlankeVla | 30-09-14 | 22:51

@Captain Pervert | 30-09-14 | 22:45
Het gaat alleen om tv's die op het inet aangesloten zijn.

Jim Lovell | 30-09-14 | 22:49

Ik kijk via een externe HD-decoder, mijn TV doet niet meer dan het HDMI signaal op het plasmascherm tonen. Hoe moet de TV nou weten waar ik naar kijk?

Captain Pervert | 30-09-14 | 22:45

@Prof. Hoxha | 30-09-14 | 21:30
Hahaha, Top topic!
 
... en best wel herkenbaar, zo'n verkoper/Account manager.   :)

saintinel | 30-09-14 | 22:44

Mijn smart tv schakelt automatisch over op een andere zender als Paul de Leeuw in beeld komt. Kost wat maar dan heb je ook wat.

ristretto | 30-09-14 | 22:44

@ZonderNaam | 30-09-14 | 21:46
Praat voor jezelf!
Ik kijk de hele avond kattenvideo's.

koeberg | 30-09-14 | 22:36

Waarom zou iemand interesse hebben om een stel suffe lullen als jullie te scannen? Beetje op GS, beetje rukken, dat is het wel.
Toch?

Jim Lovell | 30-09-14 | 22:35

* USB stick met kiddypr0n snel in magnetron vernietigen doet *

Piet_Snot | 30-09-14 | 22:32

Tja, mij begon het ook op te vallen dat bij het starten van bijvoorbeeld Chrome mijn computer 30 seconden 'hing' en de hard drive 100% aan het ratelen was. Kortom; mijn systeem werd leeggetrokken. Sindsdien allerlei beveiliging in gebouwd en mijn werkconputer gescheiden van de rest. Het is ecjhter niet eenvoudig om op te boksen tegen die informatiezucht van de belagers.
Wel fijn dat ABP nog steeds goed werkt op GS en ik niet al die shit hoeft te zien aan reclames.

Rest In Privacy | 30-09-14 | 22:29

Allemaal volgens plan.

Wat smart in de naam heeft, is bedoeld om je in de gaten te houden.

Horloges, brillen, tv's, tablets, browsers. Er wordt van jouw een digitaal profiel gemaakt.

wie weet de weg | 30-09-14 | 22:24

En als je niet weet hoe je ip-adressen en websites in je router kan blokkeren, heb je gewoon pech...

Geef is link of lijstje welke IP adressen dat zijn dan? Voor Samsung Smart TV.

SanderL | 30-09-14 | 22:20

Hé... Ambroos, terug op het honk? Gastbijdrage of een echte comeback?

Rick7167 | 30-09-14 | 22:19

ik gebruik mij SmartTV alleen voor het stand-alone afspelen van dvd's. Stom hè? En het duurt niet lang meer of iemand schrijft een scriptje waardoor je computer een kwartiertje dat je hem anders toch niet gebruikt, 'surft' naar random sites die je zelf nooit zou bezoeken.

Prze***walski | 30-09-14 | 22:15

Uiteindelijk is er zo'n overload aan informatie dat we toch weer allemaal anoniem worden

ZonderNaam | 30-09-14 | 22:14

Heb al een smart meter van Eneco. Die ziet alles wat ik verbruik.
Mijn providor en Google zien waar in naar surf.
Mijn hotmail en google mail wordt door de Amerikanen doorzocht.
Mijn telefoon wordt afgetapt door de AIVD en mijn lokatie wordt doorgegeven.
Als ik winkel bij de Albert Heijn dan krijg ik , via mijn klantenkaart, speciale aanbiedingen. Gamma biedt mij 10% voordeel op producten die ik toch nooit koop want dat staat in mij kaart geregistreerd.
Als ik afreken weet mijn bank waar ik en geweest. EN als ik buiten loop dan zien cameras wat ik doe.

bas ooms53686289 | 30-09-14 | 22:14

Ik ga mijn portable zwart wit van zolder halen. By the way, moet je eens kijken waar een gemiddelde app toegang toe wil hebben op je telefoon. Gek dat dat eigenlijk niet gevraagd wordt als je een Windows programmaatje wilt instaleren...

Mark van Leeuwen | 30-09-14 | 22:12

Toch is zo'n smart-tv best wel handig. Als ik tegenwoordig m'n gulp open rits terwijl ik op de bank zit, schakelt de tv meteen over op de betaalporno-zender. Handig hoor, en een minuutje of tien daarna komen al de eerste reclames van thuisbezorgd.nl of de sparerribs-lijn.

FrankVeer | 30-09-14 | 22:10

als je alles via een mediabox of mediaplayer bekijkt zie ik niet hoe de tv-producent kan zien wat ik kijk.

Satria | 30-09-14 | 22:09

Gewoon geen tv kijken. Men mist niks aan die staatspropaganda.
Lees een boek en snuif eens goed het stof van de kaft en de geur van de inkt op. Heerlijk.

blinde kip | 30-09-14 | 22:09

Ik heb ook geen smart tv maar wel een beeldadapter waardoor ik mijn computerscherm kan dupliceren naar de tv.

Rest In Privacy | 30-09-14 | 22:07

Gelukkig zijn smartphones veilig.

Stir Glenfarclas II | 30-09-14 | 22:00

En jullie lieten die kans gewoon lopen? tsssk... geen visie.

xspalm | 30-09-14 | 21:58

Mijn oude buizen-TV uit 1972 heeft er geen last van. Heb je die echt? ja, die heb ik echt.

Reykjavik | 30-09-14 | 21:57

Zojuist is er een volkomen nutteloos woord uit de Potverdikkie Vandalen geschrapt n.l.: privacy.

dennis8704 | 30-09-14 | 21:55

Toen dat gedoe over de camera's en microfoons in die apparaten naar buiten lekte, waarbij ze op afstand die dingen konden aanzetten en informatie vergaren heb ik zo'n TV al afgezworen. Geen smart TV voor mij, doe het wel gewoon met de afstandsbediening.

Boumans | 30-09-14 | 21:55

Porno wederom porno en UPC controleert mijn surfgedrag. Krijg regelmatig een promotiemedewerker die lachend vraagt of UPC aan mijn eisen voldoet. Waarop ik beschamend ja zeg en weer aan porno denk. Nu heeft Sony mij dus ook door. Porno bolke wordt ik al op het hoofdkantoor van Sony en UPC genoemd.

bolkebeer | 30-09-14 | 21:54

Het is me nu duidelijk: overal waar "smart" en "i" voor staat kun je niet meer vertrouwen. Hoe zit het eigenlijk met "galaxy" en "htc"?

Graaf van Egmont | 30-09-14 | 21:54

Een smartTV is überhaupt debiel. Koop een kabeltje om je tv op je pc aan te sluiten en klaar is kees. Bespaart je 1000 tot 1500 euro.

mr.knetter | 30-09-14 | 21:52

Zijn die televisies nou zo smart of zijn de mense zo dom?

Graaf van Egmont | 30-09-14 | 21:51

bij mij zit d'r gewoon een openbsd machine als bridge achter het modem. Daar brand ik iedere dag een dvd vol met logs mee ook nog, mij krijgen ze niet hoor.

sufkut | 30-09-14 | 21:50

Hoi! Van de Geen Stijl. Prof. H. Je leven is zo veel mooier zonder de grijze beeldf*ck aan je muur. Ja,.verder ben ik best wel gestoord.

horsteknots | 30-09-14 | 21:49

Ik snap niet dat bedrijven zoveel moeite doen om ons internetggedrag in kaart te brengen. We weten toch allemaal al lang dat het internet maar voor één ding bedoeld is?
m.youtube.com/watch?v=YRgNOyCnbqg

ZonderNaam | 30-09-14 | 21:46

*wacht op de eerste Champions League kortingsbonnen.

de Voorzittert | 30-09-14 | 21:46

haha lol

-=PyP=- | 30-09-14 | 21:40

Laten we allemaal donateur worden van Bits of Freedom: bof.nl/do-your-bit/

Knuffelallochtoon | 30-09-14 | 21:39

Ik kijk altijd via de smarttv naar de slaapkamer van de buren. Saai.

ristretto | 30-09-14 | 21:38

-weggejorist-

Ridde Rogter | 30-09-14 | 21:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl