
Laten we het maar eerlijk zeggen. Islamitische terreurdreiging in Nederland is onze eigen schuld. Tien jaar sinds Theo zijn de radicale radartjes steeds sneller gaan draaien totdat honderden Jihadjongeren een enkeltje Syrië kochten om op de (overigens strikt muziekloze) bandwagon van het Kalifaat te springen. Niks aan de hand verder, nee, pas op het moment dat
wij besluiten om bommen op ISIS te gaan gooien, mogen militairen hun uniform niet meer dragen in het ov uit angst om hén uit te dagen. Want provoceren is natuurlijk louter voorbehouden aan jurkbaarden die in de trein
allah koffiekarretje schreeuwen. Ondertussen is de
Schaal van Matthijs in werking getreden en is er sprake van toenemende angst en onrust in de samenleving. Behalve bij Opa Ivo, die krijgen ze niet gek.
GEWOON UIT JE DOPPEN KIJKEN, is zijn advies aan de weinige mensen die zich nog in de openbare ruimte wagen. Na afloop van de Ministerraad komt Lodewijk Asscher (PvdA, level 4 op de Schaal van Matthijs) met een Nationaal OV Advies, met tips over schuilkelders, onopvallende klederdracht en Hoe Om Te Gaan Met Een Hoofddoek In Je Treincoupe. Nu
laf live, op
RADIO FREE EUROPE. Afgelopen, hier heeft u de
Samenvatting van de woorden van Asscher: "Niks aan de hand. Echt niet. Geen zorgen. Nederland geeft geld aan vluchtelingen en vangen hier ook mensen op, dus alles komt goed. Lekker met de trein blijven reizen mensen. Is heel veilig, alle militairen zijn immers ondergedoken. De stijgende zeespiegel dát is een directe dreiging voor Nederland. Radicale islam & jihad niet. En nee, ik reis zelf eigenlijk nooit met de trein."
Reaguursels
InloggenEn hoppa we gaan zelfs een voormalig pretpark omdopen tot asiel opvang voor vluchtelingen uit de zandbakken. Je gaat je toch afvragen of ze nog wel goed bij hun hoofd zijn. Waarvoor niet zorgen dat er opvang komt in de zandbakken zelf of in de regio. Wat gaan we nu eigenlijk met die f16 doen. Gaan die naar Is land om haatbaarden op te halen naar ons land. Want zo geef je dat IS toch echt mogelijkheden om steeds meer door te dringen in westerse samenlevingen. Je ziet aan hun baard echt niet of het nu een echte vluchteling is of een IS haatbaard. Ach ja maakt het gaan naar een pretpark een echt avontuur. Komt IS niet naar u dan halen we Is zelf wel. Aldus dit kabinet.Leuker kunnen we het niet maken,veiliger ook niet.
En pieleke als die linksche troep jaren terug daadkrachtig hadden opgetreden in nederland had Archer vandaag zijn bek kunnen houden. Want dan was het probleem wat geen probleem is volgens de linksche gutmenskerk al opgelost. Nee die linksche gutmensch kerk heeft het juist erger gemaakt met hun kudt geknuffel. En ik voorspel je dit is pas de eerste waarschuwing. Er volgen er nog vele. Vanwege hun faalbeleid. Het zal er in nederland voor niemand veiliger of leuker op worden met dank aan die knuffelende zuigers, met hun constant de discriminatie kaart trekken en het gebagataliseer. En als ze niet gelijk hadden geroepen naar wilders rassisme en een beetje hadden geluisterd wat de man te vertellen had. Dan had dat een stuk beter geweest. Want de geschiedenis ook van de gastarbeider herhaalt zich met de oost europeanen die net als toen gewoon blijven. Geloof mij maar. Het werkeloosheid cijfer gaat niet dalen. Want iedere oost europeaan die een baan inneemt is weer een baan minder voor een nederlander. En die oost europeanen zijn daar niet de schuld van. Geef ze eens ongelijk. Als ik beter kon ging ik ook beter. Het is de EU eliteclub en dit kabinet dat het weer veroorzaakt allemaal. Nee er is niet van de geschiedenis geleerd. Dat kun je wel stellen. En als er daardoor problemen komen zijn ze ineens niet thuis. Het kabinet anno 2014. Ja en amen tegen die EU elite club,en de helft van het kabinet een pure knuffel partij voor de verkeerde zieligen.
Wat een BS topic weer. Asscher zegt helemaal niet ga maar slapen en er is niets aan de hand. Er is dreiging, alleen alleen is hij niet echt een voorstander om het land op z'n kop te zetten. Was de boodschap anders geweest dan had iedereen weer zitten klagen dat er overdreven wordt gereageerd. Het is nooit goed! Tenzij het van Greet komt natuurlijk....
Pieleke | 26-09-14 | 17:45
Tuurlijk joh je hebt helemaal gelijk. In de politiek constant roepen ,we hebben geen probleem. En nu ineens roepen dat dat probleem een probleem is. Rare gasten dat kabinet. Pieleke is weer ziendend blind. Zoals alle linksche koekoeks. Nee het is voor niks dat militairen nu ineens hun uniform uitmoeten in het OV. Waarvoor het kabinet roept toch altijd er is geen probleem. Een archer net een tweede jozias van aertsen. Joh we hebben geen probleem terwijl de IS vlaggen achter hem langs gaan. Incidentje. Mensen doorlopen maar niks aan het handje. Behalve nu voor de militairen.
Wat een BS topic weer. Asscher zegt helemaal niet ga maar slapen en er is niets aan de hand. Er is dreiging, alleen alleen is hij niet echt een voorstander om het land op z'n kop te zetten. Was de boodschap anders geweest dan had iedereen weer zitten klagen dat er overdreven wordt gereageerd. Het is nooit goed! Tenzij het van Greet komt natuurlijk....
Wat een prutsers zijn het toch in de Nederlandse politiek!!! Jarenlang de islam en de integratieproblemen negeren en nu ineens "daadkrachtig" optreden met een paar F16's in het buitenland. In plaats van dat we hier de problemen eens aanpakken gaan we ons richten op het midden oosten om vervolgens weer de burger te pakken met dit wanbeleid omdat de burger hiermee een doelwit wordt voor de haardbaardjes. En dan nog de arrogantie hebben om de burger te vertellen dat hij zich niet druk moet maken. En waarom doen we dit ? Beste jongetje vd klas ? Vriendjes met Amerika blijven (voor handelsbetrekkingen hoeven we het niet te doen; als Amerika ergens geld mee kan verdienen drijven ze toch wel handel met je). IS bestrijden voordat het te groot wordt, daar kunnen 6 F16's nauwelijks aan bijdragen.. sowieso wordt dit een guerrillastrijd..
@Ben Zine
Het mooie aan Chinese geschriften zoals Sun Tzu, de I Tjing en het Taoïsme is dat zij eeuwigheidswaarde hebben, deze beschrijven wetmatigheden. Dat de aard van de mens nooit zal veranderen. Kijk naar Poetin, de Oekraïne en IS. Hier is het tegenovergestelde gebeurd, Nederlanders zijn 40 jaar lang Cultureel Marxistisch geschoold, we hebben de deur open laten staan sinds 1968.....
Dat terrorisme niks met islam te maken heeft kun je heel makkelijk vaststellen aan de hand van een google-zoekopdracht. Het is slechts een greep uit de gigantische hoeveelheid terroristische islamitische organisaties. Alle genoemde organisaties zijn verantwoordelijk voor onmenselijke daden als ontvoeringen, kinderverkrachtingen, brand- en bomaanslagen, liquidaties, of onthoofdingen. Naast deze terroristische organisaties zijn er over de hele wereld islamitische groeperingen en individuen die Joden, atheisten, christenen en hindoes vermoorden omdat ze een verkeerd godsbeeld hebben.
Filipijnen: Abu Sayaf
Tjetjenë: Riyad-us Saliheen
Somalië: Al-Shabaab
Syrië: Al-Nusra
Kasjmir: Hizb-ul-Mujahideen
Pakistan: Harakat-ul-Mujahideen
Pakistan: Tehreek-i-Taliban Pakistan (TTP)
Pakistan: Harakat-ul-Jihad-el Islami
Nigeria: Boko Haram
Kasjmir: Tanzim Qa'idat al-Jihad
Pakistan: Al Qaeda
Pakistan: Lashkar-e-Taiba
Pakistan: Jaish-e-Mohammed
Bangladesh: Harkat-ul-Jihad-al Islami Bangladesh (HuJI-B)
Bangladesh"Jagrata Muslim Janata Bangladesh (JMJB)
Bangladesh: Islami Chhatra Shibir (ICS)
Irak: ISIS
Algerije: Armed Islamic Group of Algeria (GIA)
Pakistan: Lashkar-i-Jhangvi
Pakistan: Tehreek-e-Nafaz-e-Shariat-e-Mohammadi
Libanon: Hezbollah
Soedan: Hezbollah (staat los van de Libanese variant)
Afganistan: Taliban
Irak: Al-Mahdi Army
Irak: Ansar al-Islam
Irak: Al-Faruq Brigades
Irak: Iraqi Resistance Islamic Front (JAMI)
Irak: Jamaat al-Tawhid wa'l-Jihad
Gaza: Hamas
Egypte: Takfir wal-Hijra
Egypte: Al-Jihad
Egypte: Ansar Bait al-Maqdis
Kasjmir: Al-Umar-Mujahideen
Mali: Ansar Dine
Nigeria: Ansaru
Libanon: Osbat al-Ansar
Saoedi-Arabië: Hezbollah Al-Hejaz
Libanon: Osbat al-Ansar
Turkije: The Great Eastern Islamic Raiders' Front
Gewoon uitstappen als een vreemd iemand instapt. Doe ik ook als een arabier met een rugzak instapt of een psychotisch uitiende man met een bijl....
Dima Beeline | 26-09-14 | 16:42
En kom jij dan wel eens op je eindbestemming aan of ben je nog steeds onderweg. Want volgens mij kun je dan blijven uitstappen. En mischien gaat die man met die bijl wel bomenhakken in het bos van sneeuwwitje. En een arabier met een rugzak wel naar school. Ik zou pas uitstappen als iemand met een snelkookpan instapt.
"Gaat u rustig slapen, de regering waakt over u"
Colijn, daags voor het uitbreken van WO2
Maar ja eerlijk is eerlijk dit keer hoeven we niet bang te zijn dat een eventuele Marokaanse IS aanhanger radicaal een aanslag pleegt in het OV. Want je weet toch. Een marokaanse bontkraag maakt nooit gebruik van het OV. Die rijdt toch op een gestolen scooter. Je weet toch.
Zelfs die Rutte blijkt een visionar te zijn. Die neemt nooit het OV maar gaat op de fiets. Ja en dan kan je helemaal niks gebeuren want het gevaar zit hem in het OV. Dat Ov mijdt ik zoiezo al als de pest sinds ze die OV kaart hebben ingevoerd. Ik vindt het al genoeg dat ze me kunnen volgen via mijn mobiel. Met OV kaart is dubbel op.
Gewoon uitstappen als een vreemd iemand instapt. Doe ik ook als een arabier met een rugzak instapt of een psychotisch uitiende man met een bijl....
tweetybird | 26-09-14 | 16:23
dat bestempelen hebben die allochtonen mooi van ons nederlands afgekeken. Het is onze grootste kwaal. Als je iets vind of waarneemt is dat alleen maar een constatering. Sommige dingen zijn zelfs reflexmatig of zijn gewoon zo. Bv een mannelijke tasjesdief, die laat ik rustig al pootje hakend stoeptegel-muil schuren. Maar wat als t een meisje is. Probeer je die toch bij de arm te pakken maar niet direct met geweld naar de grond met die meid.
Ben ik dan discriminerend tegen mannen? Haha.
Ben je dus discriminerend tegen Marokkanen, en Turken als je dat niet fatsoenlijk Nederlands sprekend stelend, gewapend overvallend en zwart vlag wapperend tuig het liefst het land uit pleurt? Natuurlijk niet! In elk ander land smijten ze die ook zo d'r uit. Weg ermee. Maar hier ish dat racisme!
@Dhr. de Wit | 26-09-14 | 15:09
Ja hoor je ga eerst een kaartje kopen om een aanslag te plegen. Deze broeders doen dat heel anders, ze wel eens aan het werk gezien in de trein en hoe ze zich er uit redden. Nou dat ging heel vindingrijk kan ik u vertellen. Veel van geleerd!
Blij dat ik een auto heb, geen ontploffende passagiers. Of het moet ikzelf zijn van de chinees van een dag eerder.
Politie moet ook maar geen uniform meer dragen. Want dat is nogal provocerend. Want met uniformen wekt het de schijn dat zij DE autoriteit op straat zijn en dat is natuurlijk al tijden niet meer het geval.
Vrouwen moeten voortaan ook maar met hoofddoeken over straat want zonder ben je, behalve hoer, echt een aanslag aan het uitlokken. Echter wel belangrijk om te realiseren dat ook al komt die dreiging exclusief van moslims het, op alles na dan, niets met de islam te maken heeft.
www.koco.com/national/man-beheads-woma...
Het werkt wel inspirerend, zo te zien, dat onthoofden, het vervangt het ouderwetse steken.
@ strikdewepstroper01 | 26-09-14 | 14:39
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht is een vrij recent, Nederlands gezegde.
uiteindelijk heeft Wilders het het beste voor elkaar met z'n persoonlijke body guards
(Behind)Doors | 26-09-14 | 15:03
En wederom blijkt dat de heer wilders een visionair was. Hij heeft de beveiliging al die wij mischien binnenkort allemaal moeten hebben. Nee die meneer wilders is zo dom volgens kabinet en kornuiten. Maar het gaat er toch steeds meer op lijken dat hij het grote gelijk aan zijn kant heeft. Je ziet een foutje en we zitten met een super extreme club op de wereld. Zo dom is meneer wilders dus toch niet helemaal. Mischien dat de pvda en kornuiten toch beter eens kunnen luisteren wat meneer wilders wel te vertellen heeft zonder hem gelijk te bestempelen als idioot en rassist.
Wanneer gaan we ons land terugveroveren ? Zijn de ondergedoken militairen al een goed plan aan het bedenken ?
GEWOON UIT JE DOPPEN KIJKEN, is zijn advies aan de weinige mensen die zich nog in de openbare ruimte wagen.
_____________
Ik heb begrepen dat boe roepen ook helpt.
Volgens ene PH Donner.
Eh.. wel hoofddoeken en soepjurken op straat. maar uniformen niet...?
O noos. Weer een fotosoep van een politicus.
Als er niks aan de hand is waarom moet je dan zeggen dat er niks aan de hand is?
O ja, ze zitten bijna allemaal in ISneyland.
Dus de grote klap laat nog even op zich wachten.
miko | 26-09-14 | 15:01
Geef mij een laptopaccu en een set huissleutels.
Man man man. Al die angsthazerij komt me de strot uit. Alsof de kans op een aanslag nu ineens groter is dan een maand geleden.
Er lopen teveel bange mensen rond in Nederland die graag andere mensen ook bang willen maken. BV types als Geert Wilders willen niets liever dat we bevend in een hokje wegkwijnen.
Opbokken, gewoon doorgaan met wat je doet. Die aanslagen, die toch niet komen, komen niet.
Opa Ivo sluit zijn ogen en denkt aan de goede oude tijd. En toen ontplofte het universum.
@Ben Adam | 26-09-14 | 14:26
Ja straks moet je daar de expertise vandaan halen hoe je met dit soort zaken om gaat en waar je op moet letten. Daar hebben ze al een tweede zintuig ontwikkeld wat je hier allemaal mist.
@deraderendraaien | 26-09-14 | 14:23
Knap op gemerkt en wakker, heb hem zelf niet gehoord maar daar zit een wezenlijk verschil in. De PvdA doe waar het goed in is, alles in de uitverkoop en zieltjes binnen halen die je eeuwig dankbaar zijn en op je blijven stemmen. Ik noem het baan garantie voor de toekomst.
^ ... en de centjes gaan nu eenmaal voor autochtonen.
Tuurlijk moet men gewoon met de trein blijven reizen, anders krijgt de staat de NS op z'n dak met een megaclaim... hahaha
Met een beetje geluk wordt een doelwit in Den Haag gekozen. Iets met Karma en zo.
@ loser | 26-09-14 | 15:26
Ik stel niks voor, ik schets een dilemma.
@ Lewis | 26-09-14 | 15:04
Wat is dat voor onzin voorstel om treinpassagiers te gaan controleren vanwege de angstcultuur die steeds meer oprukt. Je VOELT je veilig vanwege viegtuigcontroles. Helaas, pindakaas: het is een schijnveiligheid: je voelt je alleen maar veilig. Ondertussen is het wel zover gekomen dat dit land een controle-staat is geworden omdat men toegeeft aan de angstcultuur. Dus nog meer beveiligers, meer camera's, elke stap die je buiten de deur zet of op het internet wordt geregistreerd. Volgende week moet ik weer met de trein naar klote-amsterdam: mocht een of andere randdebiel zich opblazen, dan zal ik er niet om janken. Ben dan blij dat ik bevrijd ben van deze ongelovelijke onzin angstcultuur. Ik kotst van deze regering maar ben op 1 ding eens: gewoon doorleven. Dood gaan wij toch. Alleen hypocriet dat die beleidsmakers zelf niet met het openbaar vervoer gaan.
Mensen zie maar zo, het had veel erger gekund als onze overheid ons niet gebraiswashed had tegen levensgevaarlijke mensen als Janmaat, Fortuyn en Wilders.
Vraag me af nu bij velen ongetwijfeld het licht aan gaat en zich realiseren dat zij door onze 'volksvertegenwoordigers' in Den Haag zijn ingezet als pionnen tegen deze mensen, mensen die ons wilde redden en hun vrijheid daarvoor moesten opgeven, of zij nu niet verschrikkelijk boos zijn, om het maar zachtjes uit te drukken.
Het is een grove schande dat politici puur uit machtswellust al die jaren een collectieve groepsverkrachtingen op hen hebben losgelaten.
Tuurlijk is er kans op een aanslag, maar stel je niet zo aan. We leven niet in israel of Noord-Ierland tijdens de Troubles. De zon gaat iedere dag nog steeds op. In NY na 9/11 waren ze rustiger dan de bibberaars van geenstijl. Of neem een voorbeeld aan Londen 1941.
www.dichtbij.nl/waterland/regio/artike...
Dat noemt Opstelten al laagdrempelig; met de dienstauto naar Purmerend/Zaanstad en dan .. verder veilig in de politieauto...
En hijzelf neemt zeker standaard de trein, tram en metro/bus?? NOOIT!
Een theatershowtje geef hij.
Zij hebben zelf wel beveiliging mee hoor, onze ministers, met deze dreigingen.
Beetje showstappen met de metro en tram, tuurlijk, Opstelten, dat doen jij en je vrouw normaal gesproken al nooit en nu echt niet zonder meereizende beveiligers.
Ik zou de militairen juist verplichten om in uniform te reizen. Dan zijn zij duidelijk herkenbaar en kunnen gezamelijk optreden tegen die laffe ISIS aanhangers. Je kunt hen dan preventief op de bek slaan en binnen de korts mogelijke tijd kan iedereen weer veilig reizen zonder door een schreeuwende Alakbhar jurk gestoord te worden. Het zijn net kakkerlakken, bij de eerste dreiging rennen zij in paniek alle kanten uit.
De enige reden dat we ons bedreigd voelen in ons eigen land is dat er veel moslims wonen. Immers: een substantiëel deel van die moslims is ons vijandig gezind en daarom is er een probleem wanneer IS wordt aangevallen. Dat zou er niet zijn wanneer de overgrote meerderheid van de moslims het Westen een warm hart toe zou dragen. Dan zou je slechts een idioot hier of daar tegen kunnen komen. Het voordeel van dit alles is dat langzamerhand voor iedereen duidelijk wordt dat de moslims hier het probleem vormen.
@Dhr. de Wit | 26-09-14 | 15:09
Lekker naïef om te denken dat die maatregelen failproof zijn.
De eerste lichtingen stemvee voor de PVDA hadden genoeg van de linkse rakkers nu halen ze met een rap tempo nieuwe binnen plus de 5 colonne en als er wat gebeurt wassen ze hun handen in onschuld.
Daarbij zitten er tussen al die vluchtelingen tientallen gruwelijk en gezochte (massa)moordenaars, ik zie ze liever in eigen omgeving in een kamp dan hier in t bejaardehuis en lekker banjerend over t lokale trapveldje.
De Dawa heeft inmiddels erg agressieve trekjes aangenomen.
En ondertussen mogen wij ons niet verdedigen met wapens, maar moet je de moslims van je afkrabben met je nagels terwijl Abu Paradijs je nek aan het afzagen is.
Ik zie liever gewapende militairen dan ongewapende, onherkenbare en niet in staat zijnde iets uit te voeren militairen.
Terroristen nemen de trein niet want dankzij de OV-faalkaart weten ze alles over je. Zelfs anoniem een dagkaartje uit de automaat trekken kan niet want PIN. Ga je naar het loket met cash geld, dan hangen er genoeg camera's om de binnenkant van je ogen zien.
Kortom, niks te vrezen!
@ miko | 26-09-14 | 14:58
Ik vind het maar lastig allemaal. Voel me persoonlijk altijd veiliger als er controles zijn op een vliegveld. En ik zou me denk ik ook veilger voelen als passagiers (al dan niet steekproefsgewijs) werden gecontroleerd voordat ze in de trein stappen. Maar jouw angst voor inperking begrijp ik natuurlijk ook heel goed.
En natuurlijk zetten zulke controles uiteindelijk geen zoden aan de dijk; als je in een land als Nederland een aanslag wilt plegen lukt dat toch wel, soft targets zat die onmogelijk allemaal te beveiligen zijn.
uiteindelijk heeft Wilders het het beste voor elkaar met z'n persoonlijke body guards
@Feynman | 26-09-14 | 14:47
Geef me een gasaanstekervulfles (?) en een liter Lannate en ik vermoord een complete coupè.
Wedden dat die 'security' mannetjes het verschil niet zien??
@Feynman | 26-09-14 | 14:47
Door de Ebola epidemie zullen er overal bodyscans worden neergezet om te kijken of demense koorts hebben, maar die dingen kunnen ook andere "foefjes".
*aluhoedje af*
Hoppa effe off topic
maar weer een voorbeeld van dat alle geloof een plaag en pest is. Wil je porno kijken dan moet je bij een bischop zijn. Die had een heel archief op zijn computer. Laat me raden. Wat voor porno.. Nou ik denk dat de meeste dat niet willen en hoeven zien. Nee het geloof,het is zo geweldig. Maar als je het niet erg vind ik sla effe over. Wat zouden we hebben zonder religie. Nou ik weet het wel. Een heel stuk betere wereld.
@Lewis | 26-09-14 | 14:49
Uniformen en bepaalde functies trekken nu eenmaal malloten aan. Dan zouden hoeren allang niet meer hoerig gekleed moeten gaan.
Die lopen nog altijd een groter risico om vermoord te worden dan doorsnee meisjes .
We moeten onze overheid nu geen gelegenheid geven om ons nog verder te knechten onder het mom van het verdedigen van onze vrijheid.
gewoon doorleven niks rare poortcontroles door iqnullesen bij treinstations en dergelijke.
Die blokheads met hun veetje op hun borst kunnen nog geen hakbar onderscheiden van een stoeptegel.
Mmm ik vind eigenlijk wel dat Opstelten hierin gelijk heeft. We gaan toch niet de bange wezel uithangen voor een paar strontjongens? Zet een peloton mariniers in en het probleem met sissend, kk en joden roepend tuig is zo opgelost. Het werkte in Amsterdam, het werkte in Rotterdam, een decennia of 4 geleden. Gaan ze hard jankend naar moeder met de Couscous.
Tsja als het aan het kabinet ligt sturen we de millitairen vast in jurken naar IS land. In de trein zal het ook wel zoiets worden. Militair neem het OV maar doe eerst u haatjurk aan. Pas thuis mag u weer paraderen in militair uniform. En wederom passen we het land aan voor haatbaarden. Tsja met dit kabinet blijft het in Nederland toch omgekeerde wereld. Maar we hebben geen probleem hoor. Ben benieuwd wanneer de politie weer met een nieuw uniform wordt uitgerust. Tweedelig dat wel een zwarte jas met gele streep en daaronder een zwarte jurk en een hoofddoek op. Zo is nederland vast klaar voor als heel nederland wordt als de schilderwijk. Niks aan het handje ,wij hebben geen probleem want wij passen ons geheel aan naar de haatbaarden in de samenleving. En dan nog roepen ,het valt allemaal wel mee. Wie bedondert nu wie.
Het weinieg wat wij nog hadden aan een Leger is elders in de wereld brandhaarden aan het uittrappen en hier in Nederland moeten we met te weinig zicht politie ons zelf zien te redden! Dreigen zeespiegel: dijken omhoog! Driegende Islam: leger moet onderduiken. Zo gaat dat in Nederland, net als boodschappen doen bij de Aldi... Over 70 jaar kunnen we zeggen dat Nederland massaal in het verzet zat ... kuch!
We mogen trots en Fyr-a zijn op zulke niet-sporende bewindslieden.
@ miko | 26-09-14 | 14:37
Nog maar een touché dan, je hebt gelijk.
Ik wilde alleen benadrukken dat de maatregel op zich niet overdreven was, maar ik had te snel gelezen, de heer Raar had het niet over overdreven maar laf.
@Outsider-Inside | 26-09-14 | 14:41
Wanneer er een grote crisis IS, dan krijg je een vluchtelingen stroom. Je kan die mensen als beschaafd land niet aan hun lot over laten. Maar die internationale fair share hebben we inderdaad al geleverd, landen in het MO zouden meer moeten doen, zeker de rijke oliestaten.
@ Eurotokkie | 26-09-14 | 14:41
Touché, daar heb je natuurlijk een punt. Gaf ik daar even een prachtige voorzet voor je inkopper.
Krijgen we straks ook bodyscans en security checks bij stations? Of is dergelijke beveiliging voorbehouden aan de elite?
Goed nieuws is dan wel dat je straks eindelijk een keer kan zitten in dat veevervoer.
Lewis | 26-09-14 | 14:34
Deze dagen zal met een bomtrein rijden meer stress met zich meebrengen.
Wat nog het meest verbazingwekkende is dat de instroom van vluchtelingen in Nederland momenteel een forse toename laat zien, zonder dat hier eigenlijk ook maar enige serieuze discussie over plaatsvindt. Waarschijnlijk denken de PVDA en de Linkse Kerk (vluchtelingenwerk etc.) laten we nog maar snel zoveel mogelijk potentiële PVDA-stemmers binnenlaten nu we nog in het kabinet zitten (ook altijd handig voor het internationale baantjes circuit) voordat het echt definitief voorbij is en de mensen in Nederland het echt niet meer pikken. Nederland heeft toch net weer honderden miljoenen extra uitgegeven aan OS voor opvang in de regio? De Nederlandse samenleving is al behoorlijk ontwricht, het is nu echt de hoogste tijd voor een pas op de plaats. Wij hebben nu inmiddels wel ruimschoots ons internationale fair share geleverd.
Ben Adam | 26-09-14
Verschil is dat Israël aanpakt en niet wegkijkt.
Nederland heeft zo lang geen dreiging gekend dat we zijn verzand in het poldermodel en de illusie dat alles met de-escalatie te bestrijden is.
Dat houdt automatisch in dat je verder in je schulp moet kruipen naarmate de andere partij brutaler wordt.
De-escalerend willen werken betekent compenserend werken. Tegenover elke daad van provocatie stel je een daad van vermijding, ontwapening en angst.
@Eurotokkie | 26-09-14 | 14:38
Deze zal waarschijnlijk alleen voor z'n eigen schuilbunker geplaatst worden.
We hebben wel een kans laten lopen om van die Fyra's af te komen, zeg...
@strikdewepstroper01 | 26-09-14 | 14:39
Sun tzu, ook al zo'n hals-afsnijder.
@Ben Zine | 26-09-14 | 14:33
precies, als de oorlog ook in Nederland dreigt gewoon dienstwapen meegeven.
het risico op een beetje huislijk geweld moeten we maar op de koop toe nemen.
@Ben Zine
"Een goed leger is niet zichtbaar in vredestijd."
Dat is een oud, wijs Chinees gezegde.
De Nederlanders moeten eens vaker Sun Tzu lezen.
deraderendraaien | 26-09-14 | 14:26
1.bp.blogspot.com/_IlK5K78xRWw/TIhLven...
@GebuktIsGenomen | 26-09-14 | 14:29
De kleur van capitulatie is wit. De enige kleur die nog bij dit land past.
@Lewis | 26-09-14 | 14:32
Maar het is wat dat je leger capituleert nog voor ze de strijd aangaan.
deden ze dat in Afghanistan ook? uniform uittrekken?
En als een militair niet als zodanig te herkennen is wat denk je? gaan die hakbarren geen ander doelwit kiezen?
Ik meen me iets te herinneren van een school in Beslam.
De likkers van moslimaambeien zijn nu in het stadium beland van 'Wij lijden onder overgecompenseerde tolerantie en fellatiebereidheid? Dan de rest van de Nederlandse bevolking ook lijden.'
Zijn er al Nederlanders gesignaleerd die elke moslim aanspreken met 'Mag ik, nietswaardige, u excuses aanbieden voor het gedrag van respectloos volk, o Meester', daarbij handenwringend en kruiperig omhoog kijkend langs zijn wenkbrauwen?
Waarom nu dan pas militairen niet in tenue als er geen verandering is een het gehalte aan dreiging,en gelijkt is aan pakweg 5 maanden geleden Asscher?
Note to self: 2x nalezen i.p.v. 1x voor het posten.
**Dan kunnen WE misschien**
@ Eurotokkie | 26-09-14 | 14:32
Op lange afstanden gaat er anders niks boven de trein. Boek lezen, spelletje doen met de kinderen, kopje koffie, geen stress...
Nederland laf kut land!
@L.E. Raar | 26-09-14 | 14:23
Het is zo aandoenlijk dat deze maatregel luidkeels wordt medegedeeld en toegelicht in de media. Alsof internet niet bestaat.
@Eduardo- | 26-09-14 | 14:24
liever eerst den haag en amsterdam. daar zitten de meeste noord afrikanen.
Uniformen graag houden a.u.b. in combinatie met een mes en handpistool. Dan kunnen militairen zichzelf en andere mensen beschermen.
Het kan toch niet zo zijn dat onze militairen bommen droppen in Irak om mensen te beschermen omdat ze zichzelf niet mogen zijn en dan militairen hier het uniform maar uit moeten doen. Net alsof militairen het enige doelwit zijn van deze psychopaten. Dan kunnen misschien beter alle Nederlanders meteen maar vragen om hun baard te laten staan, een jurk aan te doen en zich te bekeren tot de Islam.
Wat een stel bange schijters zijn we toch ook.
Toch blijft het een soort van bukken voor terreur.
Ik maak al jaren geen gebruik meer van het openbaar vervoer , niet zozeer door de dreiging maar gewoon omdat het k*t is.
Wat Radio Liberty hier nu mee te maken heeft.
Ik ging trouwens toch al nooit met de trein, dat hele OV zuigt.
@ L.E. Raar | 26-09-14 | 14:23
Hoe lang is het geleden dat die militair in, ik dacht Roosendaal werd doodgestoken door een of andere malloot? Het lijkt me een reële dreiging. Ja, als je dienst gaat neem je een bepaald risico, maar dan nog.
ik kan rustig gaan slapen, Van Opstelten waakt over mij
Nog even en we moeten onszelf allemaal licht getint schminken.
Krijgen we die vervelende fantoomslaaf weer over ons heen.
Hoelang gaat deze kleuterbehandeling door dit prutskabinet nog door, ik word er zo moe van, maar bang? niks niet kom ga banen scheppen.
Opstelten de nattuh droom van elke rechtse partij.
Die gast kunnen ze nooit op een leugen betrappen,
want die gast die komt niet verder dan uuuhuuuuuumhh
uhhmmmm jaa uhmmm.
Advies voor Koningdag volgend jaar: geen Nederlandse vlag buiten! Dit kan voor sommige mensen als ongewenst of discriminerend ervaren worden. ..
Kan ik nu beter wel of niet mijn klompen aan?
Men hoopt de eerste lokmilitairen morgen al te kunnen inzetten.
Ben ik benieuwd hoe v.Aarsten invulling geeft aan waakzaamheid.
De angst voor terreur. Israel kan op een groeiend begrip gaan rekenen.
Ja... ik hou rondom mijn huis alles goed in de gaten.
www.google.dk/search?q=r%C3%A5dyr&...
Het is aftellen voor de BOEM!
de radartjes zijn sneller gaan draaien. Radartjes, werkelijk waar Van Rossem. Doe eens veranderen.
Wat is dit land veel van zijn onschuld kwijt.
Lewis | 26-09-14 | 14:21
Inderdaad! Waar is de tijd gebleven dat je met kleine kinderen rustig naar een voetbalwedstrijd kon gaan, de trein kon nemen, gewoon de achterdeur open hebben staan...
Tja, in Amsterdam was dit al eerder onmogelijk, maar hier...?
Zit GS in de stijlloze atoombunker?
't Is nog gewoon druk op 020 CS.
Waarom moeten wij in vredesnaam miljoenen beschikbaar stellen voor vluchtelingen uit Irak? laat Irak ons gewoon terugbetalen met olie zou ik zeggen.
Laat zo'n knalbaard maar eens zijn ding doen op Utrech Centraal. Heeft het dan nog steeds niks met islam te maken? He? Stelletje landverraders.
Te gek voor woorden dat Asscher het al heeft over asielbeleid ipv vluchtelingenbeleid.Daar zit toch het verschil tussen opvang en mogen blijven.
Wat een laffe adviezen toch, geen uniform...
Wat zal dit de hakbarren tot genoegen zijn!
Daar geef je toch niet aan toe?
Bovendien zijn onze soldaten beroeps, ze kennen de risico's!
Dit land is in de uitverkoop gedaan.
Gratis mee te nemen voor iedereen die het wil hebben.
Op zich heeft Opstelten natuurlijk gelijk: je moet gewoon verder leven, anders word je gek, als je voortdurend rekening moet houden met het ergste héb je geen leen meer. Maar de dreiging van dodelijk terrorisme lijkt me meer dan reëel.
Ik merk dat ik er de laatste tijd best vaak bij stil sta dat een bepaald gebouw of een bepaald gebied een ideaal doelwit voor een aanslag zou zijn. Kan iets heel alledaagse zijn als een supermarkt of een school.
Wat is dit land veel van zijn onschuld kwijt.
Opstelten, man van 70.. alsof we daar nog iets van aan moeten nemen.
-weggejorist en opgerot-
REAGEER OOK