Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FLATS! HEMA krijgt taart in het gezicht

ZOMIBO! Lezers, gaat u er even comfortabel voor zitten. Neem iets lekkers. Bijvoorbeeld een tompouce van de bakker, of een stukje rookworst van de slager. Schenk er een lekker glaasje Grüner Veltliner van uw slijter bij in. En dan smullen. (bron)

Reaguursels

Inloggen

Degene die deze zielige Ridderkerker steunt is net zo zielig. Waarom weer een discriminatie vorm koppelen aan hoofddoekjes? Waarom gaat Rob, en de rest van de zielge WW'ers en uitkering snoeperts die de hele dag F5'en, er steeds vanuit dat een hoofddoek onderdrukking is? Wat nou als het vrijwillig is? Mag de Hema dat dan wel verkopen? Wat een geaouwehoer zeg. Man man man...

Rot Zooi | 22-09-14 | 17:28

@De Boekenkast | 22-09-14 | 16:44
Nee dat is niet fout, ik zeg alleen maar wat ik vind van google.
Vwb tradities denk ik er hetzelfde over als jij en jouw argumenten zijn goed en daar ben ik het mee eens. Mensen zouden wat meer toeschietelijker moeten zijn, zeker als de argumenten goed zijn.
Jij legt de vinger precies op de oorzaak van conflicten tussen mensen onderling, het zou veel lijden schelen wanneer mensen tot elkaar komen ipv hardnekkig bij hun standpunt te blijven op elk vlak. Geven en nemen is niet voor iedereen weggelegd.

Jim Lovell | 22-09-14 | 16:59

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 16:44

@De Boekenkast | 22-09-14 | 16:21
Goed, dat zal ik doen, maar het kan wel even duren. Het ging juist om dat onderzoek, en jij gebruikt google daarvoor. Maar dat is verder niet relevant. Verder moet je bij mij niet zijn voor hoogstaande discussies, dat heb je vast al gemerkt, maar ik weet wel erg veel.
Vragen staat altijd vrij, ik kan me btw niet voorstellen dat ZP jouw veel doet, het ging je om de discussie, nietwaar? Anderen zijn daar beter in dan ik. U kijkt maar wat U doet hier, maar ik wens U veel plezier en misschien zelfs wat meer vernieuwende inzichten in zaken die er echt toe doen.

Jim Lovell | 22-09-14 | 16:34

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 16:21

@De Boekenkast | 22-09-14 | 15:47
Weet ik dat ook weer.
Dat linkje zegt veel, qua aantallen. Ik zal eens navragen wat de werkelijke aantallen zijn, google zegt mij niet zoveel, dat is meer iets voor een spreekbeurt op school.
Ik laat mij niet leiden door onderzoekjes van GS, maar kan prima mijn eigen mening vormen.
Fijn dat U hier bent, uw redenatie vermogen is prima en U bent erg intelligent en hoop U hier vaker te treffen.

Jim Lovell | 22-09-14 | 16:01

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 15:47

@De Boekenkast | 22-09-14 | 14:56
Maak me niet uit voor leugenaar, ik lieg nooit. Verder, wanneer er echt veel zwarten zijn die zich gediscrimineerd voelen door zwarte piet, dan mag hij van mijn part oranje worden. Kom eens met cijfers die dat onderbouwen?
Verder woon ik in Oud-Zuid, woont heerlijk.

Jim Lovell | 22-09-14 | 15:33

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 15:13

@De Boekenkast | 22-09-14 | 14:58
Ik heb geen zin en tijd om deze discussie verder te voeren, want aan het werk. Met Grijskijkert ben ik het 100% eens, dus lees dat maar.
Gegroet.

Jim Lovell | 22-09-14 | 15:05

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 14:58

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 14:56

Wat een zeikerd! Best sneu om zo'n reactie te sturen op een via een loterij gewonnen taart.

Yvje | 22-09-14 | 14:52

De Boekenkast | 22-09-14 | 13:46

Tjongejongejonge, zie daar het aanmatigende typisch linkse moralistische gezever van iemand even de maat nemen vanuit een dogmatisch & idealistisch (en inmiddels grotendeels achter wereld-/realiteitsbeeld. Rethoriek met een hoog "zeepkist"-gehalte.

Jammer dat je nergens écht inhoudelijk reageert op mijn antwoord (op jouw vraag btw). Je blijft maar hameren op een traditieverandering omdat ie volgens jou moet, niet omdat het merendeel van de samenleving
de Sinterklaas traditie (waar Zwarte Piet onlosmakelijk mee verbonden is)voor verandering/aanpassing vatbaar acht.

Trouwens: een blauwe Piet ? Vinden de mensen met cyanose weer niks. Een gele uitvoering dan ? Grote kans dat > 1 miljard van de Aziatische medemens zich hierdoor gekrenkt voelt (of gaat voelen). Ok, een groene Piet dan. Leuk natuurlijk behalve als je last hebt van chlorose.

Wat jij overigens van "rechtse" mensen vind, geldt evengoed voor linkse mensen. Typisch gevalletje van "pot & ketel". Iets met "balk & splinter" past ook in deze context.

Ik veronderstel verder dat jij geen dag in het leger hebt gezeten (of anders héél lang geleden...). Die feitelijk onderbouwing mis ik een beetje. Op zich ook weer niet zo vreemd: het spectrum ter linkerzijde bedient zich doorgaans liever van een ideologie i.p.v. feiten en/of realiteit.

Grijskijkert | 22-09-14 | 14:52

@De Boekenkast | 22-09-14 | 14:30
Nee. Ik heb nog nooit een neger gezien die er zo uitziet ook niet uit vroegere tijden.
Het is een kleine groep zeikerds die een kinderfeestje kapot willen maken. Kinderen zullen ook niet negatief naar negers kijken door zwarte piet. Het is een non-discussie aangezwengeld door idioten uit Amsterdam. Daar zou de discussie eens over moeten gaan, hoeveel misstanden er zijn in dat oord en de oorzaak daarvan.
Ik hou van die stad, maar de mensen die er wonen, gadverdamme.

Jim Lovell | 22-09-14 | 14:37

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 14:30

Iedereen mag doen wat hij wil, jij dus ook. Hie zijn niet alleen rechtse mensen of gelijkgestemden, lees de reacties maar eens door. Ik ben zelf niet rechts of links, religieus zoals in de boekjes staat of zit in het leger of bij de politie.
Het kan allemaal. Verder denk ik dat de groepsdruk bij socialisten dermate hoog is dat ze geeneens een ander mening durven ventileren als ze dat al kunnen met hun beperkte "ingeklikte" wereldbeeld.

Jim Lovell | 22-09-14 | 14:25

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 14:13

@De Boekenkast | 22-09-14 | 13:27
Inderdaad reageer ik in dit geval op de reaguurder en niet op de inhoud en dat doe ik vaker omdat als ik inhoud en inzicht wil weten andere manieren heb om daar achter te komen ipv een blogje te raadplegen. GS is een podium voor velen omdat hier als één van de weinige media in NL er wel een redelijk goed onpartijdig "geluid" tov de NPO etc. te horen is waar misstanden aan de kaak worden gesteld. Mensen hebben dat nodig, maar het effect is helaas summier.
Waarom ben jij hier eigenlijk?

Jim Lovell | 22-09-14 | 13:54

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 13:46

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 13:27

@De Boekenkast | 22-09-14 | 11:39
Zie mijn reactie van 01:12, daar staat het antwoord in, incl. grammaticale fout.

Jim Lovell | 22-09-14 | 13:14

@De Boekenkast | 22-09-14 | 11:39

Tradities bestaan doorgaans bij een breed draagvlak binnen de MEERDERHEID van een samenleving. Dat kan landelijk zijn (inderdaad: Sinterklaas & Zwarte Piet) of zelfs (grotendeels) regio gebonden (Carnaval).

Een traditie die gaandeweg verdwijnt (omdat de MEERDERHEID van de samenleving die toegevoegde waarde van die traditie niet (meer) onderkend), daar is in principe niks mis mee.

Tradities hebben verder de functie van het bewaren van maatschappelijke stabiliteit.

De hele Zwarte Pieten "discussie" (want... werkelijk... waar GAAT het nou ineens eigenlijk over) heeft kennelijk geen enkel ander doel
dan dictatoriaal poli-cor gedram van een klein groepje drammerige roeptoeters (en diens gelegenheidsadepten) om eens lekker destabiliserend te orakelen over vermeend racisme. Dat ze (tijdelijk)
even de aandacht van de MSN hebben én de inspanning van de rechterlijke macht (die m.i. betere dingen te doen heeft) claimen maakt hun standpunt niet een stuk rationeler. Verre van dat: we hebben het hier over het gevoel (gevoel mind you) bij een klein groepje verongelijkten die emotie probeert te verkopen als ratio.

Overigens vind ik je laatste passage in je laatste reaguursel nogal racistisch én aanmatigend. Gelukkig bepaal ik zelf wel of ik dat ook als zodanig ervaar...

Grijskijkert | 22-09-14 | 13:12

Wordt ook de AH, Lidl, Kruidvat boycotten ook daar is de Zwarte Piet van de verpakking verdwenen. VORIG JAAR AL..

Wat een onzinning dom gezeik dit, het zwart maken van het gezicht bestaat al eeuwen. En ja Quinsy heeft een psychische stoornis waardoor hij en zijn sekte denkt dat Zwarte Piet een karikatuur van hun is, en daar mee vergeten ze de rest ook.

queenfanmichel | 22-09-14 | 12:21

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 11:39

@Supermatthijs | 21-09-14 | 16:38
Over appels en peren gesproken, wat heeft slavernij met sinterklaas te maken ?

Mafkees_Deluxe | 22-09-14 | 10:29

Jullie gaan me straks toch ook niet vertellen dat de HEMA worst niet meer van varkensvlees gemaakt wordt?

Flip468 | 22-09-14 | 10:25

Die werkloze PVV-stemmers kunnen misschien beter eerst een baan zoeken voordat ze zich met het bedrijfsleven gaan bemoeien en de vrije markt gaan snappen.

lompe smurf | 22-09-14 | 10:13

Klier van Bartholin, werkt u soms op de afdeling Epibratie van de gemeente Knekeldijk?? Die sturen ook van dergelijke onbegrijpelijke brieven. Overigens ben ik het geheel met uw eerste reaguursel eens......

gamlakuk | 22-09-14 | 09:56

Gottegot, japannert heeft zo te lezen ook last van het spreekwoordelijke korte Maandagmorgenlontje.....

gamlakuk | 22-09-14 | 09:51

Het mooie is dat je straks tegen sinterklaastijd precies kunt zien welke winkels de oude traditie in ere houdt, of zich met stompzinnige alternatieven heeft laten leiden door mensen die de nederlandse tradities willen afbreken. Het zou me trouwens niet verbazen al er onderling afspraken over worden gemaakt.

watazooi | 22-09-14 | 09:44

kleinburgerlijk gezever

Oberon14 | 22-09-14 | 09:32

Ik snap Hema wel. Het is een winkel die door alle Nederlanders geliefd wil worden. Met het afbeelden van Zwarte Pieten beledig je klaarblijkelijk een bevolkingsgroep, met het verkopen van hoofddoeken niet. Waarom storen mensen die zowel geen neger of moslim zijn zich daar aan en zien ze niet dat er alleen maar goede bedoelingen achter zitten?

Westsider | 22-09-14 | 09:26

Hema leed in 2013 een nettoverlies van 16,4 miljoen euro, terwijl deze in 2012 nog 6 miljoen in de plus stond. U hoeft geen economie-richting gestudeerd te hebben om te zien dat het bar slecht gaat bij de Hema, goed voor u als u er niet werkt.

kovariant | 22-09-14 | 09:24

De hoofddoek is voor islamitische vrouwen niet optioneel. Vele vrouwen moeten deze verplicht dragen van hun man wegens middeleeuwse religie. Het is daarom voor velen, ook voor mij , een symbool van vrouw-onderdrukking. De vrouw is volgens de Koran niet gelijk aan de man, maar minderwaardig. Biologisch zijn vrouwen anders, maar ideologisch onderscheid maken zoals religies doen is afschuwelijk natuurlijk. Als Hema die gore hoofddoeken uit de schappen gooit loop ik er weer binnen. Tot dan "loop ik dan stilletjes de HEMA voorbij." (melodie zie ginds komt de stoomboot)

Stefie | 22-09-14 | 09:15

HA, een koekje van eigen deeg!!

Hollemans | 22-09-14 | 08:35

Ok kunnen we het gelul over zwarte piet rusten nu? Zwarte piet mag blijven en vanaf oktober geen gelul meer waar de kinderen bij zijn goed? Hema jij mag failliet gaan!

Fuhoha | 22-09-14 | 07:55

Dag Hema ,geen tube lijm kom ik nog kopen.
Als in Nederland straks de IS ook de baas is ,worden jullie vast de grootste ,alleen even jullie rookworst hallal maken natuurlijk

snapdragon | 22-09-14 | 07:50

Ik heb zelf alle contacten met HEMA beëindigd en koop er niet meer. Prima idee dus, geachte heer Schaddelee!!! Laten wij allemaal die Pietenfobe keten mijden!!

langzullenweleven | 22-09-14 | 07:25

Groente dito ,ligt bij de Lidl een pak snijbonen uit Marokko, mankeert er wat aan de Hollandse bonen in de zomer??

fleurtje | 22-09-14 | 07:10

Nederlanders zijn toch ook wel voor het grootste deel een ongelofelijk dom, slecht geïnformeerd, intolerant, conservatief, kleinburgerlijk tokkie- en klootjesvolk.

Zwarte Piet is racistisch, dat is ondertussen wel duidelijk en bewezen. Tradities zijn constant aan verandering onderhevig en zijn helemaal niet zo traditioneel als we denken dat ze zijn. Het maakt kinderen geen zak uit welke kleur een Piet heeft. Conclusie: Get over it already. Heeft verder met een vermeende islamisering helemaal niets te maken, maar simpelweg met het feit dat we in de 21e eeuw leven en stereotypering van andere rassen niet meer van deze tijd is. Tijd om tradities aan te passen zoals deze in de afgelopen eeuwen meerdere malen is aangepast aan de wensen van de tijd.

Mensen die zich hierover druk genoeg maken om een gratis taart af te slaan, een knullige brief te schrijven en internetpubliciteit te zoeken moeten eens goed bij zichzelf te rade gaan wat hun prioriteit in het leven is: Als je hierover al kwaad maakt moet je toch wel een verschrikkelijk kleinburgerlijk kudtleventje hebben.

Japannert | 22-09-14 | 07:08

Hulde

langsdekant | 22-09-14 | 02:39

@Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:41
Geestelijk gestoord zijn tast niet alle delen van de hersenen aan. Dat maakt het zo verradelijk.

McMarx | 22-09-14 | 02:19

"The two greatest ones of Asia and of Africa,

From the Rhine and Lower Danube they will be said to have come,

Cries, tears at Malta and the Ligurian side."

Kokhalsreflex | 22-09-14 | 01:52

Jim Lovell | 22-09-14 | 01:35
De taal is het voertuig van de geest en diegene die het pakt die heeft 'm.

Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:41

@Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:28
Ik gebruik geen mooie woorden, wel begrijpelijke. Geen hand dus.

Jim Lovell | 22-09-14 | 01:35

Jim Lovell | 22-09-14 | 01:25
Dan kunnen wij elkaar een hand geven.

Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:28

@Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:17
Dat heet in mensentaal vragen naar de bekende weg.
Wat kunT U mooie woorden gebruiken om niets te zeggen en dat via een omweg, knap.

Jim Lovell | 22-09-14 | 01:25

Jim Lovell | 22-09-14 | 01:14
Neen.

De schijn van enige ambitie is slechts aan te merken als een voornemen mits er een signaal is dat rechtens haar uitingsvorm voldoende valide is om de betreffende boodschap als zodanig aan te merken.
In het onderhavige geval is derhalve geen sprake van een emotionele reactie die blijk geeft van enige schijn van teleurstelling.

Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:17

@Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:06
Ben je weer met het hoofd op je Encyclopedie in slaap gesukkeld vanmiddag, opa?

Jim Lovell | 22-09-14 | 01:14

@De Boekenkast | 22-09-14 | 00:50
Wanneer je op een simpele vraag als dat geen antwoord hebt ben je zo stom als een aap.
Flikker op met je eigenpijperij, een discussie starten waarvan je de uitkomst in je eigen warrige hoofd al kent, is nogal triest.

Jim Lovell | 22-09-14 | 01:12

De Boekenkast | 22-09-14 | 00:50
De ridicule reflex uwerzijds is als uiterst apocrief te bestempelen aangezien u vermoedelijk deels de casualiteit uit het oog schijnt te verliezen zonder de neiging te hebben enige vorm van erudiet gedrag aan de dag te willen leggen.
Ik zal u echter rassureren door u te inviteren te verhippen.
Vanuit uw nieuwe gezichtspunt zal u echter geen last meer ondervinden van mijn fluxdebouche.
Mocht echter bovenstaande als srofuleus door u worden ervaren dan is het buitengewoon schrander de hand in eigen boezem te steken alvorens een plempsel uwerzijds te produceren waaruit ik op kan maken dat ressentiment uw enige ahitofel zou blijken te zijn.

Klier van Bartholin | 22-09-14 | 01:06

-weggejorist-

De Boekenkast | 22-09-14 | 00:50

Oh en ook zo lang mogelijk martelvarkensvlees verwerken, taarten vullen met cellulose (hout) en HELE LELIJKE kleren maar dat ze lelijk zijn is zo erg niet want er zat toch al bloed op van de mensen die ze voor een grijpstuiver moesten maken. Waardeloos bedrijf.

QuelleFromage | 22-09-14 | 00:33

Hoewel de HEMA voor mij al jaren niet eens meer ondergoed levert, laat staan wat anders (lelijke gifgroene troep en waardeloos gebak, dank u beleefd) is dit ene specifieke stukje gewoon gezeik. Ik heb niks tegen een hoofddoekje, mijn oma droeg er ook een als het regende. Lekker fris ook wel, bij verzorgende beroepen en de groenteboer. En dat van die Pieten... de HEMA is niet de enige hondslaffe winkelketen. Zo kan ik ook boycotten, van winkels waar ik niks nodig heb. Next stop, de Intratuin ofzo? Racistisch briefje, zou ieder normaal bedrijf negeren.

Oh wacht! Ik koop er eens per 10 jaar een digitaal wekkertje. Echt HEMA!

QuelleFromage | 22-09-14 | 00:31

Hema is finito voor mij! Lafaards en meelopers!

old shaterhand | 22-09-14 | 00:03

Ik ben gestopt met vlees eten sinds het afschuwelijke rituele slachten zonder verdoving normaal werd in Iseurope..

bobkes | 21-09-14 | 23:25

Wel halal en hoofddoeken maar geen Zwarte Piet meer?
Als je de autochtone Nederlander tegen de haren in wil strijken Hema dan niet verwonderd zijn dat die niet meer in je winkels komen.
In België is geen Zwarte Pieten probleem dus zal Hema daar toch wel blijven verkopen. En vwb hoofddoek bij Hema in België zie
www.nrc.nl/nieuws/2011/03/08/hema-onts...

De finale eindbaas | 21-09-14 | 23:24

Ik kom niet meer bij de HEMA sinds ze met terugwerkende kracht 4% van de omzet over 2013 van hun leveranciers hebben terug geeisd. Rattenstreek, waar ik niks mee te maken wil hebben.
Ze míj aankomen met mijn bonnetjes van vorig jaar....

Boring Basterd | 21-09-14 | 23:22

Ik ben gek op de Hema en kom er graag. Hun beslissing inzake zwarte Piet is een heel foute. Ze hebben een beleidsafweging gemaakt waarbij ze gekozen hebben voor een verandering waarbij ze zo min mogelijk negatieve publiciteit zouden krijgen. Of ze hebben in het kader van het diversiteit een radicale man/ vrouw precies op de plek gezet waar deze zou moeten zitten.

Hema: draai jullie besluit terug. Wees trots op de Hollandse cultuur!!!!!!

Hypno2050 | 21-09-14 | 23:22

In de Hema alhier stonden vorige week twee rekken pal naast elkaar: eentje met Suikerfeestartikelen, en eentje met Sint en Piet snoepgoed.

Schaaldier | 21-09-14 | 23:06

Zwarte Piet is een vriendelijke negerslaaf die bevrijdt is door Sint Nicolaas en daardoor besloten heeft Sint Nicolaas te steunen en te helpen. Zwarte Piet is neger en dus zwart. Witte negers bestaan van nature niet.

griffin peterson | 21-09-14 | 23:00

Ook voor mij is de HEMA een no go area geworden.

Frans Bierings | 21-09-14 | 22:54

Mijn appeltaarten zijn sowieso veel beter en lekkerder dan die van de Hema.

Peter Emile | 21-09-14 | 22:53

Hema is geen Hema meer. Ze mijden Zwarte Piet en ze verkopen er zorgverzekeringen. De merkbeleving waar heel veel bedrijven ao jaloers op waren, wordt verkwanseld. Het sympathieke imago is weg. Dit is het begin van het einde van wat de HEMA eens was. let maar op!

RayHolland | 21-09-14 | 22:43

Beste GS;
wellicht een lijstje maken van winkels pro en anti zwarte piet. Maakt de keuze makkelijker.

Kamervraag | 21-09-14 | 22:40

Worsten vinden ze wel lekker die mensen waar ze voor opkomen.(not) Voor mij ook geen HEMA meer. Langzame dood dit bedrijf.

bobkes | 21-09-14 | 22:37

drs.Nee | 21-09-14 | 16:49
Bij de Action ligt voor een groot deel spul dat overblijft bij de groothandels, dus dat daar Zwarte Piet spul ligt, is logisch. Zou best wel eens origineel voor de Hema bestemd kunnen zijn geweest.

Vuurwezel | 21-09-14 | 22:36

Ik woon in een land vol met zeurpieten. Als de politiek nu eens zou doen waar ze voor gekozen zijn en er ook voor hun eigen volk klaar zouden staan zou bijna iedereen tevreden kunnen zijn in dit land en zouden er geen zeurpieten meer zijn. I Have a Dream.

mente aperta | 21-09-14 | 22:29

El-Hema met zijn rituele barbaarse manier van slachten(halal van 733 N.chr)) is feitelijk al van de gekke,laat ze die rookworsten maar in de schoentjes doen in de moskee daar staan er wel een stuk of 2.
Maar geen nood Zwarte piets zak is groot.

The real Flex | 21-09-14 | 22:26

Ik wil de trolcapaciteiten van Supermatthijs met Sinterklaas! Wat een held, niet qua mening maar wel qua trolling!

Olc32 | 21-09-14 | 22:13

Die Sandra Vogelaar is net zo'n domme gans als de roemruchte minister met dezelfde achternaam, alleen ziet ze er veel beter uit. Wie publiceert er nu foto's van brieven van een ANDER zonder naam en adres te blurren? En dat noemt zich communicatiedinges met ongetwijfeld een afgeronde studie copy/pasten en slap lullen.
.
Klopt wel, want als je geen hersens hebt, kun je altijd nog "iets met communicatie" doen. Kan iedereen, communiceren dus, maar hang er een dure naam aan en dan lijkt het al heel wat. Djeez.
.
Kudo's voor die Rob. Stelletje moslim-appeasers en weg-met-ons-middenstanders; wat mij betreft kunnen ze hun rookworst voortaan, met extra hete mosterd, ergens in stoppen 'where the sun ain't shining'.
.
Woestijnkopvodden eruit, chocoladeletters erin met een gitzwarte piet met dikke rooie lippen erop, anders zien ze mij er niet meer!

Brou Is Back | 21-09-14 | 22:13

Het allerergste vind ik nog dat wij autochtone Nederlanders en alle voorgaande generaties bunkerhard worden weggezet als zijnde racisten, we vierden slechts een onschuldig kinderfeestje.

We zijn een kutland geworden door deze multiculti onzin.
En de Hema daar kom ik al zeker een half jaar niet meer, nog geen paperclip voor mij.

gebrokenvleugel | 21-09-14 | 22:11

Btw, de zakken pepernoten bij het Kruidvat zijn nu ook voor zien van een Beer, geen Zwarte Piet of Sinterklaas op te bespeuren...

krem | 21-09-14 | 22:02

Tijd voor een nieuwe Facebook pagina, iets van "Geen Zwarte Piet, dan kopen we niet !"

krem | 21-09-14 | 22:00

Tarmac | 21-09-14 | 19:25

Die zaken zijn vanzelf veranderd en niet omdat mensen zich gediscrimineerd VOELEN.
Let wel VOELEN niet ZIJN.

Voor de rest lul je uit je nek. Niet iedereen at kalkoen, veel mensen kopen nog steeds een echte kerstboom en kaarsjes zijn uit veiligheidsoverwegingen vervangen door electriciteit.

Je vergelijking slaat als een tang op een varken. Kortom: is kletskoek.

knerf | 21-09-14 | 22:00

Sluit mij helemaal aan bij die boycot!
Kut-Hema...

Ik koop er ook niks meer.

knerf | 21-09-14 | 21:50

Goed bezig, Hema ! Stel trieste losers. Ik hoop dat jullie omzet hier binnen een jaar ongelofelijk naar beneden keldert, dan kunnen jullie in alle achterlijke dorpjes langs de Marowijne-rivier in Suriname nieuwe vestigingen gaan openen. Dan kunnen jullie elke dag opnieuw trieste zeurnegers knuffelen. Mijn klandizie zijn jullie in elk geval kwijt.

jipje | 21-09-14 | 21:43

Een Hollandse winkelketen die naar buiten brengt dat ze toegeven aan culturen, islam (hoofddoek) anti zwarte piet. Helaas de manager Pr van de Hema staat duidelijk buiten de realiteit van de maatschappij, ipv van klanten binnenslepen jagen ze hun eigen klanten weg. Gooi de deuren maar dicht, zwaai zwaai.

klote land | 21-09-14 | 21:26

Hema wil die profiterende moslims knuffelen en tradities breken voor een groep gefrustreerde kleurlingen ,kudt-hema wat denken jullie wel? die profiterende naffers kopen toch voornamelijk op de markt,knakenland Wibra of de Action en nog meer van dat soort trieste weggeefwinkels ,jammer dat de verloren Hema concern zich met dat fabeltjesvolk wat bijna alleen maar ellende brengt wil associëren.

Amsterdam Hustler | 21-09-14 | 21:16

Met zijn allen de HEMA zwart maken 😀
McSnor | 21-09-14

Dat is echt niet nodig, dat doen ze zelf al...

Rein 8570 | 21-09-14 | 21:16

Verkopen ze bij de Hema geen overheelijke varkens-rookworst? Zal binnenkort wel afgelopen zijn omdat ze anders hoofddoek kopende klanten verliezen...

de-erfen-holland | 21-09-14 | 21:15

Zo oerHollands is de Hema al een tijdje niet meer,bovendien kun je ook stoppen met het meespelen van de postcodeloterij.Dat is zooo vorige eeuw.

kzegje | 21-09-14 | 21:13

Google de goede doelenlijst van de postcodeloterij maar eens. Zijn merendeels socialistische, antiracistische en politiek correcte weg-met-ons instellingen waaraan gedoneerd wordt. En geen kleine bedragen overigens.

Tiberius | 21-09-14 | 21:11

Rob komt te laat; we hebben de strijd allang verloren. Op echt heel veel fronten. Gedoemden zijn we, kanonnenvoer als het ooit weer oorlog wordt en sowieso makke schapen voor wie alleen de hypotheek en de verkansie in de ingerichte tent heilig is.

LJBrinkhorst | 21-09-14 | 21:05

Het is heerlijk winkelen tegenwoordig bij de Hema zonder al die racisten om je heen.
Supermatthijs | 21-09-14 | 17:04

Als je die IS aanhangers en doeken Moslim fundamentalisten joden haters geen geen racisten vind. Pas je er prima tussen als linkse anti-semitist.

vinzDH | 21-09-14 | 21:02

Leuk trouwens zo'n zwarte piet stelling van de Hema. Het gaat al zo goed met deze onderneming. Gelukkig heeft Quinsy wat subsidiecentjes van zijn policor vriendjes bij het Rijksmuseum gehad. kan hij daar wat worsten kopen.

metdedag | 21-09-14 | 21:01

Ome Gijs 20:30
das nie waar. Mevr metdedag een verwoed onderbroekenkoper bij de hema koopt daar niets meer. Toen ik vorige week voorstelde om bij de hema een leesbril Te kopen was ik direct de nsber. Ik ben trots op haar. Niks tokkie ze heeft gewoon een streep getrokken. Hema vaarwel

metdedag | 21-09-14 | 20:53

@ET007 | 21-09-14 | 20:46
En waar denk jij dat die kleinere ondernemingen hun boodschappen doen?

We hadden al kansloos verloren toen we grote inkoop organisaties gingen steunen, maar zelfs die gaan eerdaags ten onder aan nog grotere...

Flipus | 21-09-14 | 20:52

Ojee, Rob uit Ridderkerk wil graag een verzetsdaad plegen en meldt dit vervolgens dapper met naam en toenaam op GS. Wat een zielige frustraat. In Huize Hatari zal er geen Hema-rookworst minder om worden gegeten.

hatari | 21-09-14 | 20:47

Wat de HEMA moet begrijpen is dat de overheid en dergelijke subsidie slurpende groepjes geld kost en de burger geld oplevert. Ze kunnen daarom beter de burger te vriend houden. Ben overigens van mening dat het beter is om minder te consumeren, maar wel bij kleinere ondernemingen. De grote organisaties hebben te veel macht gekregen en denken dit nu te kunnen uitbuiten. Dacht het niet! De burger wordt langzaam wakker en pikt de shit van alle klimaatgekkies en moraalneukers niet meer.

ET007 | 21-09-14 | 20:46

Hulde!! Ik schuif ook Hema aan de kant.
En dat meen ik serieus!!!

MiskendTalent | 21-09-14 | 20:37

@peilschaal: Hmm... Dat had ik zelf natuurlijk ook even kunnen opzoeken, maar toch blijf ik voor balkjes..

pietvanvliet | 21-09-14 | 20:36

Hema raken is alle onderbroekenkopende vrouwen mobiliseren. En die geven geen föck, behalve om kwaliteit voor een lage prijs.

Ome Gijs | 21-09-14 | 20:30

En Bol.com is discrimariserd voor dunne negers.

Piet Karbiet | 21-09-14 | 20:23

Hema worsten zijn slecht voor je, als je weet wat er in zit eet je dit echt nooit meer!

lanexx | 21-09-14 | 20:20

Beste Rob,
Een hoofddoek is geen verplichting.
Einde van de Domheid | 21-09-14 | 17:32

Dat zeggen ze in die cultuur ja, maar ze dragen ze allemaal steevast.
Ra,ra, ....?

G,I. Jane | 21-09-14 | 20:20

In één Hemaworst zit meer vet dan in 5 Duitse braadworsten.

eerstneukendanpraten | 21-09-14 | 20:05

-weggejorist-

watchmann | 21-09-14 | 20:03

Nice.

Reykjavik | 21-09-14 | 20:01

@Tux1337 | 21-09-14 | 19:33;
Wat een gelul. Het geouwehoer over regenboogpieten is al jaren aan de gang.
Dat was al voor die zeurpiet uit Amsterdam er zich mee begon te bemoeien.
maar toen was de social media nog niet zo ver ontwikkeld, dat het een 'landelijk probleem' was.

@weerwolf | 21-09-14 | 19:43;
Ze zullen vast heel erg onder de indruk zijn geweest.
Het kan natuurlijk ook zijn dat het in de prullenbak gooien van jouw mailtje hen minder tijd koste dan al dat typwerk van je. Ik hou het op dat laatste.

@weerwolf | 21-09-14 | 19:43;
Kijk eens naar je kalender? Het is verdomme september! (hé, dat rijmt!)
Wees blij dat ze daar nog geen zwarte pieten meuk hebben liggen.

Tarmac | 21-09-14 | 19:59

@Bassanova | 21-09-14 | 19:34
Welnee domoor !
Alleen in jouw infantiele fantasie !!
Trouwens, ik krijg door dit gedoe zin in HEMA worst !
Ik Weet wat ik morgen ga eten: Stampot zuurkool met spekjes en HEMA worst.

h65485665 | 21-09-14 | 19:57

Ja eeeehh dit komt me allemaal heel slecht uit! Waar moet ik dan handzeep halen!!?

dolle mina | 21-09-14 | 19:55

De HEMA gaat mee in de onderbuik gevoelens van de samenleving. Zeg maar de pvv van de groot grutters.
Net als cluppie greet stelt ook de anti Piet lobby niets voor, maar heeft wel de luidste stem
Onbegrijpelijk dus dat dit van oorsprong oer Hollandse bedrijf nu ineens op minachting van reaguurders mag rekenen.

Skunk57 | 21-09-14 | 19:47

Kijk! Een goede actie en ik doe mee! Ik wist niet dat de HEMA geen zwarte pieten zaken meer verkocht,maar vanaf vandaag boycot ik de HEMA ook. Ik kwam er elke Zaterdag voor wat boodschapjes,maar afgelopen Zaterdag was dus de laatste keer!

lamlul | 21-09-14 | 19:47

Heb bij de eerste berichten al over de hema al een mail verzonden dat ik niks meerbij ze koop

weerwolf | 21-09-14 | 19:43

@HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 19:01
Ik had eerder gepost dat Rob een zelfgebakken appeltaart van mij zou krijgen indien hij dichterbij zou wonen. Vandaar dat ik mijn recept even heb genoteerd, kan ie het zelf doen. Vandaar.

macmiep.nl | 21-09-14 | 19:42

Zo interesseert het de Postcodeloterij niks. Zeg dan ook meteen je loten op.

dopert3 | 21-09-14 | 19:40

Laat zwarte piet de HEMA maar de genadeklap geven op weg naar een faillissement.

jowel | 21-09-14 | 19:37

h65485665 | 21-09-14 | 19:31

Rookworst is Haram. Zal binnenkort ook uit het assortiment verwijdert worden.

Bassanova | 21-09-14 | 19:34

@Tarmac | 21-09-14 | 19:25
Waar jij geen onderscheid tussen kunt maken is een "natuurlijke" evolutie en een afgedwongen en sprongsgewijze verandering van bovenaf.

Tux1337 | 21-09-14 | 19:33

• Jelahjetebarsten.
Dus deze stoere autochtone pareltjes gaan Allemaal de HEMA boycotten ??
JOH !!!
Binnen de korste keren zitten zij weer aan een HEMA rookworst te knagen, hoor.
Of een HEMA saucijzenbroodje.
De HEMA taart en gebak zijn niet aan te slepen, bij een verjaardag/feest.
Het valt allemaal, heeel erg mee.
Autochtone pareltjes: Veel geschreeuw maar weinig wol, net als miljonair Wilders.
Want Ook autochtone pareltjes vinden HEMA worst, net als ik, best lekker.

h65485665 | 21-09-14 | 19:31

Ik boycot de HEMA al sinds ze de El- Hema hadden opgericht..

fcdenhaaag | 21-09-14 | 19:30

Sandra heeft gelijk, ik boycot de Hema ook.

i-Wonder | 21-09-14 | 19:29

pietvanvliet |21-09-2014 | 18:03
Maak je geen zorgen. Rob is niet zo onnozel als je denkt. Hij weet verdomd goed tot wat voor land Nederland is gedegradeerd (denk hierbij aan de slachtoffers van de moslim/linkse kongsi zoals o.a. Pim Fortuyn, Theo van Gogh en Chris van de Werken). Volgens Google is het opgegeven adres te vinden op een industrieterrein en is daar de fa. Isomer gevestigd.

peilschaal | 21-09-14 | 19:28

@Hendrick9075 | 21-09-14 | 17:18;
Volledig met je eens.
Wat me ook opvalt is dat op Facebook voornamelijk de grootste klagers niet eens meer Sinterklaas vieren. Hun kinderen zijn al het huis uit, maar wat vinden ze het verschrikkelijk dat 'hun' zwarte piet wordt afgepakt.
En maar lullen over de traditie van tig jaar geleden.

Wat ze vaak vergeten is is dat Kerstmis ook heel veel tradities kent.
Uiteraard alleen al vanuit het geloof.
Maar gelovigen zijn tegenwoordig allemaal christengekkies.
De traditionele echte kerstboom met kaarsen is allang vervangen voor een kunstkerstboom met gekleurde knipperledjes erin. De kitsch straalt er vanaf.
Het traditionele kerst stalletje wat er eigenlijk bij hoort zetten ze niet neer.
Traditioneel kalkoen vreten is vervangen door gourmetten.
En zo kan je nog tig andere dingen opnoemen die in de loop der jaren het traditionele kerstfeest hebben veranderd.

Toch hoor je daar niemand over klagen. Sterker, dat vinden ze heel normaal, dat zoiets veranderd. Maar als hun zwarte pieten ineens geen gouden oorbellen meer in hebben, dan is het tranen met tuiten! want vroeger was alles zoveel beter, dikke boehoe.
En gaan ze de Hema boycotten omdat die geen zwarte pieten meer verkoopt, zoals vijftig jaar geleden. Hoe kinderachtig kan je zijn.

Tarmac | 21-09-14 | 19:25

Uilenspiegel | 21-09-14 | 18:41
Alles wat met varkens te maken heeft zal wel uit het assortiment gaan.

Eurotokkie | 21-09-14 | 19:16

-weggejorist-

robsuper | 21-09-14 | 19:15

En het gaat al zo slecht met de HEMA.
Ik koop ook niet meer in de policor toko. Laten we het voorbeeld aan Rob nemen door die hyprociete grutter de genadeklap geven door hun Made in China shit te boycotten.

leo de pejo | 21-09-14 | 19:14

ROFLOL - en volledig mee eens!

L.E. Raar | 21-09-14 | 19:12

@Supermatthijs | 21-09-14 | 18:56
En het streepje op de a is een grave, niet een aigue.

Op het eerste gezicht voor mij als niet-kenner een keurig recept - de rum inderdaad buiten beschouwing gelaten. Miep voegt wel wat toe aan de discussie nu we de recepten van Ebru moeten missen!

Merci, Miep!

Smuts | 21-09-14 | 19:08

Kom al jaren niet meer bij de Hema, allang voor de zwarte piet discussie.
Er werken alleen maar idioten .

Eurotokkie | 21-09-14 | 19:08

Hahahaha, tokkies die hun gratis appeltaart laten staan... dat zal ze pijn doen bij HEMA!
Trompy | 21-09-14 | 17:00

Door mijn boycot slimme Trompy missen ze gemiddeld ongeveer 8-10 euro per week. Geloof me: als 100.000 mensen hetzelfde doen, doet dat wel degelijk pijn!
Zeker als je het minimaal een half jaar doorzet.

ET007 | 21-09-14 | 19:06

Rob, bedankt!

Smuts | 21-09-14 | 19:06

MEER kopvodden a.u.b. ....... heb net wassalon geopend.

DANNY3960 | 21-09-14 | 19:05

In haar streven de laagste hollandse eenheidsprijzen te realiseren werken er in de voorraadketen van de HEMA meer (loon)slaven dan er in de hele WIC tijd zijn verhandeld. Vreemd dat zo'n bedrijf dan de "moral highground" meent te moeten zoeken inzake Zwarte Piet. Dat is toch een beetje zoiets als je bemoeien met een kinderfeestje terwijl je eigen kinderen zitten te sappelen bij de vele bijvrouwen waar je persé je pik in moest steken...

Parel van het Zuiden | 21-09-14 | 19:01

Ik betrapte een man met baard bier drinkende.

DANNY3960 | 21-09-14 | 19:01

Niet dat mijn reacties "Top Notch" zijn.. maar voor een recept voor een appeltaart ga ik wel naar een receptenlijn.. dus.. macmiep?

HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 19:01

als Hema hoofddoek gaat dan ga ik daar niet meer kopen.

effedenke | 21-09-14 | 18:59

lingo star | 21-09-14 | 18:54

helemaal gelijk, lingo stal, de Hema is dan ook niet nederlands meer maar chinees. Die verkopen morgen nog drionpillen als het mag

G. Raayer | 21-09-14 | 18:58

Macmiep zit hoogstwaarschijnlijk in het volgend seizoen van heel Holland bakt,wel de klompen aan.

succesvol | 21-09-14 | 18:57

@macmiep.nl | 21-09-14 | 18:49

Rozijnen wellen in rum. Dat weet toch iedereen.

Supermatthijs | 21-09-14 | 18:56

Boycot HEMA! Laat maar merken dat uiteindelijk de burger de baas is!

ET007 | 21-09-14 | 18:55

De HEMA past zich goed aan op de huidige samenleving, sommige primaten met inteeltfantasieën kunnen daar niet tegen, jammer dan, welkom in de 21e eeuw.

lingo star | 21-09-14 | 18:54

+ en - systeem moet terug!

doetiegewoonFF | 21-09-14 | 18:53

APPELTAART á la MIEP

Deeg:
300 gram bloem
zout
150 gr rietsuiker
1 zakje vanille suiker
1 ei
200 gram roomboter (in ieder geval een deel roomboter gebruiken t.b.v. de smaak)

Vulling:
1 kg zoetzure appels (van Hollandsche makelij)
250 gram rozijnen
1 citroen (sap van)
theelepel kaneel
lange vingers gekruimeld (eventueel)

Deeg kneden tot bal die niet meer aan de handen plakt (eventueel extra bloem).
Laten rusten.
Knijp citroen uit in de bak waar de appelstukjes in komen.
Dankzij citroensap worden appelstukjes niet roestig.
Schil de appels en snij ze in dobbelsteentjes.
Strooi door de appels kaneel en bruine basterdsuiker (ongeveer vier eetlepels) en hussel goed door elkaar.

Leg bakpapier in 26 cm. bakvorm en klem vast. Vet de bakvorm in met roomboter.
Vul de bakvorm met deeg tot aan de rand. Laat wat deeg over voor deksel / figuurtjes.
Strooi een laagje koekkruimels op de bodem om het appel vochtop te vangen.
Strooi rozijnen op de bodem.
Schep de appels in de bakvorm zonder het vocht (schuimspaan is handig).

Oven op 180 graden, 1 uur ongeveer (goudbruin en gaar)

macmiep.nl | 21-09-14 | 18:49

Weet je wie er ook niet van zwarte pieten hield?......
Juist ja,die.

Steenrijk | 21-09-14 | 18:48

Als mijn vriendin of ik naar de stad ging, namen we altijd broodjes met rosbief mee. Ook kocht ik bij HEMA wel eens spulletjes. Maar ook wij boycotten HEMA!!! Loop naar de klote HEMA. Ga je spullen voortaan maar op de markt in Istanboel verkopen stelletje lulhannesen.

ET007 | 21-09-14 | 18:48

Ik boycot de HEMA al om iets anders dan Zwarte Piet.
En twee keer boycotten kan niet.

gaffelbaard | 21-09-14 | 18:47

Er is teveel slap bewustzijn in de kupkes van de leiding van de Hema. Optreden zou ik zeggen!

succesvol | 21-09-14 | 18:44

ca12nag3 | 21-09-14 | 18:38

Je kan ook gewoon verkleed als zwarte piet op 5 dec. De Hema binnenlopen.

Oh wacht! Het gaat nu over de Islam.. oops.my bad ;)

HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 18:41

Hema worst zit wel in een varkensvelletje volgens mij. Maar ik heb net gewinkeld bij de Hema, moet ik dit nu weg gooien ? Dan heb ik niks te eten ! Kudt !

Uilenspiegel | 21-09-14 | 18:41

Steun de middenstand en laat die kudt supermarkten links liggen.
Allemaal gewoon net als vroegah boodschappen halen bij de bakker, slager, groenteboer, visboer, etc.
U zult verbaasd zijn over het kwaliteitsverschil.
crisiswhatcrisis | 21-09-14 | 16:42

Dat doe ik allang, fruit van AH is niet te vreten, altijd keihard en onrijp, de enigste die hier in huis fruit at was de afvalbak. Vleesch idem dito.

Ik koop mn brood bij de echte bakker, visch bij den vischboer en kaas bij de kaasvakman groente en fruit bij de boer versch van t land.

En de HEMA??? Ongezien de typhus!

Mijnheer Harmsen | 21-09-14 | 18:40

Supermatthijs | 21-09-14 | 16:38
Je denkt weer eens punten te kunnen scoren tegen "islamofobie" is het niet?
Maar het punt is geldig om een simpele reden, hoofddoekjes dragen is iets cultuur op gedwongen, ik ken ze, meiden die er vroeger geen droegen, en echt tot aan de 20 niet kleine meisjes. Eenmaal gaan ze trouwen en het doekje gaat over het haar. Raar niet? Jij denkt vast dat ze dat doet omdat ze het wil. En om de lieve vrede achter de deur te beschermen zal t.o.v. de buitenwereld beweerd worden dat het een keuze is. Tja keuze om door je man gemept te worden of niet, dat is de keuze.
Dan dus nu het punt. Hema verkoopt deze doekjes inderdaad in alle kleuren van de regenboog, een symbool van onderdrukking van vrouwen, maar verwijderd/boycot zwarte piet artikelen. Beetje dubbelzinnig, als je het mij vraagt. Overigens is het aan de gehele Nederlandse bevolking om dus deze zaken te boycotten. Want alleen van die paar Turkse en Marokkaanse vrouwtjes en verdwaalde Surinamers kan de Hema nooit draaien. Kunnen ze de tent wel sluiten.

ca12nag3 | 21-09-14 | 18:38

miko | 21-09-14 | 18:32
- Ik reaguur altijd vanuit het vriesvak.

milky bar | 21-09-14 | 18:37

@Bassanova | 21-09-14 | 18:03
Is er nog met firefox en chrome....
toetanchamon | 21-09-14 | 18:07

Bedankt voor de tip, maar helaas. Nope...!

Bassanova | 21-09-14 | 18:36

@Bassanova | 21-09-14 | 18:17
Begrijpelijk

miko | 21-09-14 | 18:35

Rob mien jong, als je in de buurt zou wonen zou ik hoogstpersoonlijk een appeltaart voor je bakken (en die van mij zijn beroemd in eigen kring)!

macmiep.nl | 21-09-14 | 18:33

@milky bar | 21-09-14 | 17:58
Waarom heb je dan een min1?

miko | 21-09-14 | 18:32

Stir Glenfarclas II | 21-09-14 | 18:15

Verkopen? Geen idee, maar ik zag gisteren wel een clown met ballonnen voor de Hema.. toevallig??

HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 18:31

Wat een dom wijf.

Dommedaris | 21-09-14 | 18:29

@A3an | 21-09-14 | 17:41
Klopt, en die nemen ze wel eens mee als ik ze alle twee weer eens plat neuk.
Maar voor de rest loopt de slagerij wel goed toch?

miko | 21-09-14 | 18:28

Zo diep is Nederland gezonken.

Dat een doorgedraaide kapotgesubsidiëerde fopneger het voor elkaar gaat krijgen een prachtige traditie om zeep te helpen.

Willianus Wortelus | 21-09-14 | 18:27

Leuk dat zn NAW er bij staat, kan ie vast ook waarderen !

Koning Radboud | 21-09-14 | 18:27

@ Supermatthijs | 21-09-14 | 17:31
Debiel.
Dat was om het haar niet in de war te brengen.
Had niets met onderdrukking van de vrouw te maken.
Het enige wat onderdrukt werd waren de krulspelden.

Schietmijmaarlek | 21-09-14 | 18:25

@ Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:49
.
LOLZ

Glas Koning | 21-09-14 | 18:25

@Supermatthijs | 21-09-14 | 17:31
Nee hoor Mattie, een poetslap of een kapje tegen de regn misschien maar die doekjes waren noot om de geile melkboeren weg te houden.

miko | 21-09-14 | 18:24

@Alteidt Glijck | 21-09-14 | 17:21
Ze hebben de vrijheid het niet te doen net zoals andere het wel kunnen. Als Piet verdwijnt omdat de meeste mensen het niet willen kun je schreeuwen tot je een ons weegt.
Het maatschappelijk beeld verandert voortdurend. Misschien niet altijd in wat je wil maar dat is wat anders.
Ik wil zoveel niet.

miko | 21-09-14 | 18:23

@ A3an | 21-09-14 | 17:52
Het Vaticaan stelde het dragen van een hoofddoek na het Tweede Vaticaanse Concilie niet meer verplicht, maar stelde nooit een verbod op het dragen van een hoofddoek in. Zodoende is het dragen van een hoofddoek niet in strijd met katholieke opvattingen, zo concludeert de brochure die hieronder is te downloaden.
Bronnen: Kerknieuws.nl en Platform Stop Racisme en Uitsluiting

deministerpresident | 21-09-14 | 18:21

Goh. Dat er mensen zijn die de reclamespam van de Postcodeloterij openmaken.

simpelman | 21-09-14 | 18:19

-weggejorist-

De Boekenkast | 21-09-14 | 18:19

@Bassanova | 21-09-14 | 17:48
Slap geouwehoer,Mattie is prohamas dus pro sharia in NMederland.
Meelopers hebben we genoeg probeer eens zelf te denken.
miko | 21-09-14 | 18:03

Geen woord van begrepen het spijt me

Bassanova | 21-09-14 | 18:17

Verkoopt de Hema nog wel artikelen met clowntjes met rood haar? Zeer kwetsend voor mensen met rood haar en zwakbegaafden. De clown is immers ontstaan uit een karikatuur van minderbedeelden.

Stir Glenfarclas II | 21-09-14 | 18:15

@delangeleen | 21-09-14 | 18:08
Euh, dude onder welke steen lig jij?

toetanchamon | 21-09-14 | 18:15

@Paupertje Uberlutser | 21-09-14 | 18:13
Ja dit is beter. Heb em aangepast

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 18:14

@De Boekenkast | 21-09-14 | 18:09
Mwah, Nederland had een traditie van gastvrijheid en tolerantie. Totdat die eigenschappen onder druk kwamen door grootschalig misbruik. Ik hoor nog regelmatig de schuldvraag over het verdwijnen van dat moois, gesteld door dezelfde figuren die Zwarte Piet weer wel willen doen verdwijnen. Uit politiek correcte gemakzucht.

Jan Passant mk2 | 21-09-14 | 18:13

@Nacho_Vidal | 21-09-14 | 18:09
Het is even wennen maar ik weet zeker dat je dit leuk gaat vinden.

Paupertje Uberlutser | 21-09-14 | 18:13

@HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 18:07

Teveel ? Inderdaad: Het gaat niet om mij mensen. Ik ga er weer beter op letten. Maar de islam komt gewoon uit de brief hoor en is niet mijn verdienste.

Supermatthijs | 21-09-14 | 18:12

@Supermatthijs | 21-09-14 | 17:04;
Ach het gros van het winkelpubliek bij de Hema bestaat uit een publiek wat zich geen ene moer aantrekt van die hele pieten discussie. En terecht ook.
Maar nu gaan de gasten die misschien 10 jaar geleden ooit daar een warme worst hebben gekocht de boel boycotten. Dan lach ik werkelijk me lul uit me broek.

Tarmac | 21-09-14 | 18:12

@duitse herder | 21-09-14 | 17:04
En de publiciteit opzoekt om zijn ego te strelen.
Zou me niet verbazen als hij zijn appeltaart later alsnog ophaalt.

miko | 21-09-14 | 18:11

@Supermatthijs | 21-09-14 | 17:04
Maar de echte fascisten met hun vrouwen met hoofddoeken blijven komen,in drommen. dat is de beste reden om die zaak te mijden.

miko | 21-09-14 | 18:10

Commercie en markt zijn soms laf, dat zal de linkse menschen blij maken.
Zo'n Hema denkt (terecht) dat Nederlanders misschien wel mopperen, maar uiteindelijk toch blijven kopen. De "Nederlanders" doen meer dan mopperen, die krijgen dus hun zin.

Jan Passant mk2 | 21-09-14 | 18:10

-weggejorist-

De Boekenkast | 21-09-14 | 18:09

@Paupertje Uberlutser | 21-09-14 | 18:00
Ja nu wel. Heb em ff geinstalleerd. Maar ik vind em vrij rommelig en onoverzichtelijk.

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 18:09

McDonalds bezorgt nog steeds niet toch? Hoe gay is dat!

delangeleen | 21-09-14 | 18:08

Hij voegt de daad bij het woord, en dat is in Nederland nog niet zo vanzelfsprekend. Tegendruk, dat is belangrijk, want winkelketens en de overheid proberen Zwarte Piet alleen maar te veranderen omdat er druk is vanuit een kleine groep professionele activisten (de Quinsy Gario's, de Verene Shepherds). Wij kunnen veel meer tegendruk zetten dan zij druk kunnen zetten, als we maar consequent zijn.

Nequebard | 21-09-14 | 18:08

@Supermatthijs

Bedoelde dat ook lichtelijk cynisch ;) ik volg GS nu ruim 5 jaar en overal zie ik je "het onderwerp van gesprek" zijn. No hard feelings hoor, someone's got to do it.

Wel mooi overigens dat jij een Hema taart kan omturnen in een Islam topic ;) Hulde!

HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 18:07

@Bassanova | 21-09-14 | 18:03
Is er nog met firefox en chrome....

toetanchamon | 21-09-14 | 18:07

Is dit geen ongewenst verticaal genomen shot?

GingerTed | 21-09-14 | 18:06

@arie181818 | 21-09-14 | 17:08
nou eh sufkut, de achterliggende gedachte is dus dat men toch wel kapituleert zolang je maar hard genoeg jankt... Is dat werkelijk iets wat je wil stimuleren?

Ommie de HaatMoker | 21-09-14 | 18:06

@HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 18:01

Al lange tijd geen ban heur. Zullen we Mc Donalds ook boycotten ? Die verkopen salades en dat is natuurlijk een knieval voor de islam. Er MOET varkensvlees in al hun producten.

Supermatthijs | 21-09-14 | 18:03

milky bar | 21-09-14 | 17:58
Die Disquz is inderdaad fantastisch. Het enige nadeel. En dat vind ik net als met Twitter, is dat je elke keer op de nieuwe comments moet klikken, dat mag van mij vanzelf gaan. Verder is het top.

Ars Vivendi | 21-09-14 | 17:59
static.comicvine.com/uploads/original/...

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 18:03

Hulde voor Ron Schaddelee !

matrixbluepill | 21-09-14 | 18:03

@Bassanova | 21-09-14 | 17:48
Slap geouwehoer,Mattie is prohamas dus pro sharia in NMederland.
Meelopers hebben we genoeg probeer eens zelf te denken.

miko | 21-09-14 | 18:03

+ en - systeem moet terug!

Bassanova | 21-09-14 | 18:03

Plusjes voor Rob, maar hadden jullie zijn adres niet even netjes kunnen balken?
 
Nu moet die arme man zich de komende twee maanden iedere dag door zes kilo haatmail worstelen.

pietvanvliet | 21-09-14 | 18:03

@Supermatthijs

Ben je daar weer ^^ ?

HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 18:01

@milky bar | 21-09-14 | 17:58
Jullie hebben blijkbaar de GeenStijl extension nog niet ontdekt onder aan de postknop?

Paupertje Uberlutser | 21-09-14 | 18:00

milky bar | 21-09-14 | 17:58
Op zich vind ik het prima werken. Ik mis gewoon deze optie.
Het is natuurlijk ook vanwege het feit dat er een hoop malloten reageren. Dus moeten ze die weg kunnen halen.

Maar ik dacht dat wat ik net zei wel handig was.

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 18:00

@Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:49
Ik heb Bladerunner al klaarstaan!!!

Ars Vivendi | 21-09-14 | 17:59

Prima zet Rob, iedereen moet die Hema gaan boycotten. Hé, dat zie ik nu pas, mijn nick doet ook mee.

Boy Cot | 21-09-14 | 17:58

Ik hoop dat ze bij de Hema de komende maanden gaan voelen tegen welk zeer been ze geschopt hebben. Landverraders.

Iedere winkel die tijdens de sinterklaastijd geen zwarte Pieten voor de ramen heeft hangen bezoek ik niet meer, en de Hema is, met hun vroege statement, nu al aan de beurt.

b-ry | 21-09-14 | 17:58

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:53
- Het hele GS-blogsysteem is van voor de oorlog (Eerste Wereldoorlog). En dan schaffen ze ook nog de plus-minoptie af. Je kunt wel schelden op dodebomenmedia, maar waarom het er hier nog zo primitief aan toe gaat, is me een raadsel. Waarom koppelen ze het bijv. niet aan Disquz?

milky bar | 21-09-14 | 17:58

h28 | 21-09-14 | 17:22

klopt.

1+1 | 21-09-14 | 17:56

Het appels met peren effect vergelijken van geert gaat nog groot worden in dit land. Zet hem op mensen, maak het jezelf maar onnodig moeilijk.
Supermatthijs | 21-09-14 | 16:38

.

was je ook zo gezellig aan het meeprotesteren met die AFA-landverraders?. Verraad is het helemaal in 2014.

ad melkert | 21-09-14 | 17:55

Paupertje Uberlutser | 21-09-14 | 17:50
- Het zal ze niet boeien, want het gaat ze om miljarden aan herstel-/schuldbetalingen. Met Verene Shepherd voorop.

milky bar | 21-09-14 | 17:55

@Joris von Loghausen
Is het niet mogelijk dat wanneer er op een naam geklikt wordt. Deze in de 'comment-box' verschijnt?

Op die manier hoef je niet elke keer ctrl c, ctrl v te doen op naam en tijd.

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:53

@Supermatthijs | 21-09-14 | 17:46
Jij snapt er echt NUL van hé, zoals gebruikelijk ! Vrouwen droegen vroeger een hoofddoek o.a. dat hun gepermanente haar niet nat werd, die was er dan zo uit, idem om die reden droeg men ze op de fiets en op het boerenland vanwege de stof. Dat is heel wat anders dan je om geloofsredenen en om je te willen manifesteren. Moeilijk te begrijpen zeker...

A3an | 21-09-14 | 17:52

Ik adviseer om alle zwarte piet haters dit boekje te gaan lezen. boeken.hema.nl/marcel-bas

Paupertje Uberlutser | 21-09-14 | 17:50

Ars Vivendi | 21-09-14 | 17:47
Boyhood net gedownload. Maar ik heb eigenlijk geen zin.
Denk dat ik iets van Rocco opzet.

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:49

@Bassanova | 21-09-14 | 17:24
Haal eens aan waar super smarttie de sharia wil?
miko | 21-09-14 | 17:30

Het is geen rocketscience hoor. Mensen die Pro Islam zijn en de problemen niet erkennen, kiezen hiervoor.

Bassanova | 21-09-14 | 17:48

Zo en nu zuipen!
@Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:34
En filmpje kijken natuurlijk!

Ars Vivendi | 21-09-14 | 17:47

@A3an | 21-09-14 | 17:43

Ik beken. Maar je verwijt (ten onrechte blijkt nu) mensen iets wat we hier zelf ook jaren geleden deden. Hoofddoek uit vrije keuze zal me een (hema)worst zijn. Onder dwang is foute boel. Maar wellicht maken ze hem ander zelf ?

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:46

Eerdere kritieken op de HEMA: De HEMA heeft grote schulden, er is een angstcultuur onder het management, er is geen retailkennis in de top en de internationale expansie is een wanhoopsdaad.
Een winkel in zwaar weer, die aan 90% van de klanten zwarte pieten kan en mag verkopen, haalt ze uit de schappen?! Als je de ijverigste kameraad van de partij wilt zijn, dan ga je maar de politiek in.

Allemaal | 21-09-14 | 17:45

zielig figuur

istawa | 21-09-14 | 17:45

Hendrick9075 | 21-09-14 | 17:18
Dikke zeikert , wat heeft Geert hier mee te maken.
Zielig figuur.

XaaD666 | 21-09-14 | 17:44

Mensen die meedoen met de postcodeloterij sponsoren toch al bijzonder veel Dubieuze "goede" doelen..

Geile Markeerstift | 21-09-14 | 17:44

Weerduivel | 21-09-14 | 17:38

1. Mooi
2.Ja
3.Nee

G. Raayer | 21-09-14 | 17:43

@Supermatthijs | 21-09-14 | 17:40
Jij schiet wel vaker gaten in de lucht hier hé ? !!

A3an | 21-09-14 | 17:43

@h28 | 21-09-14 | 17:22
M'n vrouw zegt echter dat mijn worst de lekkerste is, en m'n vriendin ook....

A3an | 21-09-14 | 17:41

Zou er naast de voedselbank een winkel iets merken van een bozenegersboycot omdat er zwarte Pietjes worden verkocht? Nou dan!

pluizigkroeshaar | 21-09-14 | 17:40

@A3an | 21-09-14 | 17:38

En bij de Hema verkopen ze al jaren hele grote bh's.

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:40

@weerduivel
Moslims zijn overal tegen. Dus ook zwarte Piet.

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:39

Supermatthijs | 21-09-14 | 16:38

In appeltaart zitten geen peren hoor...

G. Raayer | 21-09-14 | 17:39

@Supermatthijs | 21-09-14 | 17:31
Wat een kwatsch, die hoofddoeken hier werden om hele andere zaken gedragen en had zeker nul komma niks met geloof te maken !

A3an | 21-09-14 | 17:38

1. Hema verkoopt allang geen hoofddoeken mee. Was geen handel. Niemand kocht het.
2. Moslima's mogen in ons land gewoon een hoofddoek dragen. Gaan we nu alle supermarkten, warenhuizen en winkeltjes boycotten?
3. Moslims en Zwarte Piet hebben niets met elkaar te maken. Het zal moslims een worst wezen, ze vieren het feest niet eens. Het zijn de Surinamers, Antillianen en Somaliers die tegen zijn. En natuurlijk inmiddels een boel witte mensen die vast niet allemaal links zijn.

Weerduivel | 21-09-14 | 17:38

Beleidsvoornemens HEMA uitgelekt : Rookworst in de ban. Wordt vervangen door gerookte geitenpik. Alle vrouwelijk personeel een hoofddoek. Aparte dameskassa. Geen kerstspullen meer.
Baklava tijdens suikerfeest.Arabische Chocoladeletters. Tompoes geen roze maar gele toplaag.

Rijole | 21-09-14 | 17:36

Is dit wel handig van meneer Schaddelee? Zo met naam en adres op de internets onder een politiek incorrecte mening? Voor je het weet komt de roomblanke AFA Fryslân helemaal uit Stiens om je voordeur te bekladden "Hjir wenje ien rasist!" en dergelijke. Moet je niet willen, lijkt me. Maar ja, is ook wel weer humor natuurlijk, zo'n stel Fryske nasjionalistiese anti-fasjisten demonstrerend voor je deur.

Stormageddon | 21-09-14 | 17:34

@milky bar | 21-09-14 | 17:32

Over de handelingen tussen Fatima en mij laat ik me hier niet uit.

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:34

Schijnt dus gelul te zijn dat HEMA Pieten boycot.

Maar goed. Ik was toch al klaar met die hele teringbende.
Zo en nu zuipen!

Oh nee. Dat vind mijn vriendin niet goed.

Nacho_Vidal | 21-09-14 | 17:34

Zouden ze bij de make-up afdeling van de Hema ook zwarte schmink verkopen?

McMarx | 21-09-14 | 17:34

succesvol | 21-09-14 | 17:29
Supermatthijs maakt graag selfies met HEMA-hoofddoekjes en stuurt die naar Fatima Elastiek.

milky bar | 21-09-14 | 17:32

Beste Rob,
Een hoofddoek is geen verplichting.

Einde van de Domheid | 21-09-14 | 17:32

@succesvol | 21-09-14 | 17:29

Wat een onzin. Ook hier droeg men een jaar of wat terug volop een hoofddoek. Gewoon een kwestie van vraag en aanbod. Als niemand zo'n ding wil halen ze hem wel uit de schappen. En die klompen, tsss...

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:31

Mooi initiatief! Handen af van onze cultuur en tradities. Bovendien is het economisch zeer onverstandig voor een winkelketen om met beroepsverontwaardigen en ander PvdA electoraat mee te gaan lopen jammeren in het bos. Nu is het zwarte Piet volgend jaar iemand in een katoenen overhemd en daarna de bananenverkoper op de markt die loopt te kwetsen!

pluizigkroeshaar | 21-09-14 | 17:31

@Bassanova | 21-09-14 | 17:24
Haal eens aan waar super smarttie de sharia wil?

miko | 21-09-14 | 17:30

@Supermatthijs, die hoofddoek hoef je zeker niet te kopen. De Hema verkoopt een product dat onderwerping vertegenwoordigt en daar kun je kotsmisselijk van worden. Dit bedrijf parasiteert op een gevaarlijke ommeslag in het Nederlandse culturele landschap. De klant kan de directie van dit bedrijf helpen terug te keren naar het goede pad. De eigenaren van de Hema kunnen bijv. beginnen de huidige directie te verplichten klompen te dragen, dat zou een goed inintiatief zijn.Wat mij betreft draagt ieder personeelslid klompen.
Zo zet je een bedrijf op de kaart.

succesvol | 21-09-14 | 17:29

"Oh, en de HEMA heeft zwarte piet helemaal niet uit haar schappen gehaald, maar daar lezen de schaapjes liever overheen. Emotie ftw! - Biff Eagleburger | 21-09-14 | 17:09
-> FYI: 'Vanaf volgend jaar geen Zwarte Piet meer in de Hema te vinden'
www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Binnenlan...

milky bar | 21-09-14 | 17:27

@Bassanova | 21-09-14 | 17:24

Lul niet zo dom man. Ik ben tegen sharia en bovenal atheist.

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:27

Ik KOCHT vaak kinderspullen bij hema, dat doe ik nu lekker bij JBC in België, is 0031 ook de btw nog kwijt.

Alfa 75 | 21-09-14 | 17:25

Hendrick9075 | 21-09-14 | 17:18
Waarom hier en niet bij joop?

milky bar | 21-09-14 | 17:24

Wie maakt de eerste webpagina met goede en foute bedrijven in Sinterklaaspolitiek. "Goed" en "Fout" natuurlijk afhankelijk van de ingenomen positie. Moet een samenwerkingsverband tussen Piethaters en -lovers mogelijk zijn, dunkt me. Eens kijken wie het hardst in de rode cijfers gaat.

Tux1337 | 21-09-14 | 17:24

@Chiant | 21-09-14 | 16:53
Dank u, haal op zaterdagochtend altijd graag een onsje varkenslever bij de Hema (goedkoop !) en zo nu en dan een heerlijke rookworst. En tijd dat Bakito weer mag mee doen, wat jij ?
Supermatthijs | 21-09-14 | 16:55

Varkenslever is Haram, volgens de sharia (waarvan uit je reacties gebleken is dat je deze graag wilt) moet je nu onthoofd worden. Ik hoop dat het spoedig gebeurt.

Bassanova | 21-09-14 | 17:24

Ik koop ook niets meer bij de Hema. Ze weigeren hem zelfs Zwarte Piet te noemen. Overal hebben ze het over Piet

VincentTheSaint | 21-09-14 | 17:22

Even om een statement te maken naar de anti-Zwarte Piet lobby: In de 17e eeuw werden de negers in Afrika niet als mensen, maar als half-apen beschouwd. Moet daar de hedendaagse blanke bevolking zijn excuses voor aanbieden? Hoe zit het dan met zwarte koppensnellers en menseneters? Worden daar ook excuses voor aangeboden??

aherzenberger | 21-09-14 | 17:22

Gefeliciteerd. Mede dankzij dit item en de social media wordt er weer massaal gratis reclame gemaakt, alsof het de normaalste zaak van de wereld is.

Seaudeju | 21-09-14 | 17:22

Maar ook gewoon varkens producten hoor. Dus laten we het niet overdrijven. Rookworst vd Hema 95 % varkensvlees. Gewoon een kwestie van kiezen. Die hoofddoek hoef je niet te kopen.

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:14

Om toch iets te doen zijn die varkens wel halal geslacht.

Joffri | 21-09-14 | 17:22

Dat krijg je ervan. Met die hollansche handels mentaliteit je ziel en zaligheid letterlijk verkopen. Er is bijna geen enkel bedrijf nog in Nederlandse handen. Maar prachtig om te zien dat ze zich hierin gaan verslikken. Vond het eigenlijk maar een non discussie, maar misschien is dat kinderfeestje de aanjager van een groter bewustzijn.

pfffft! | 21-09-14 | 17:22

Zo triest om de hoofddoek bij de zwarte pieten-discussie te betrekken.

Grrrrbachov | 21-09-14 | 17:22

de 'verse' rookworst van de Lidl is veel lekkerder!!

h28 | 21-09-14 | 17:22

@John McClane 17:11
Nee, zo eenvoudig is het niet. Hema wil het onmogelijk maken voor zijn klanten om een normale zwarte piet te dingesen.
Als ze jouw raad willen opvolgen moeten ze dus beide soorten pieten leveren. Maar ze willen zelf mij beperken. Dan heb ik het recht om hen te beperken omdat HEMA dus ondemocratisch bezig is en cultuurbarbaren naar de Nederlandse Cultuur spelen. Dat is schadelijk en wordt door mij afgestraft met een boycot.

Alteidt Glijck | 21-09-14 | 17:21

-weggejorist-

Onderbuik | 21-09-14 | 17:21

De afkorting HEMA zegt genoeg: Hier Eet Men Afval!
.
Verder is de Hema momenteel inderdaad fout in de oorlog.

Onderbuik | 21-09-14 | 17:21

Schande van de Hema, maar geef die bon maar aan mij.

Zyprexa20mg | 21-09-14 | 17:20

-weggejorist-

Hendrick9075 | 21-09-14 | 17:18

Overigens als reactie op sommige mensen hier:
De HEMA is van oorsprong een jodenwinkel.

De Rabbijn van dienst sprak bij de opening van de eerste HEMA (1926) in de Kalverstraat nog:
Dit is een winkel voor Haman, Esther, Mordechai en Ahasveros!

Lefgozer | 21-09-14 | 17:18

Ik ben schijtziek van dat Zwarte Pieten gezeik. Op Facebook die domme berichten van mensen die denken dat het hele Sinterklaasfeest afgepakt wordt en hier ook dat gezeur. Nu ook Greet Wilders die zich ermee bemoeid. Nu is dat feest helemaal naar de kloten. Wat een lul trouwens die Geert Wilders met zijn Polen Meldpunt. Gaat hij ook een melding maken van die Poolse veteranen die ons bevrijd hebben. Bokkelul.
Moest het even kwijt.

Hendrick9075 | 21-09-14 | 17:18

@Biff Eagleburger | 21-09-14 | 17:09
Al verkopen ze vanaf nu nog alleen maar zwarte pieten, het kwaat is al geschied voor vele. Wie a zegt moet ook b zeggen en niet achteraf de keutel intrekken.

toetanchamon | 21-09-14 | 17:16

@milky bar | 21-09-14 | 17:11

Maar ook gewoon varkens producten hoor. Dus laten we het niet overdrijven. Rookworst vd Hema 95 % varkensvlees. Gewoon een kwestie van kiezen. Die hoofddoek hoef je niet te kopen.

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:14

Ik vind het wel heel naar nieuws hoor.

Niet van JEEJ!! WE GAAN even lekker de HEMA kapotboycotten!!

Sinds die Engelse investeringsclub daar huishoudt is de HEMA de HEMA niet meer.
En dat is echt jammer. Het was altijd een van de fijnste winkels van Amsterdam, onmisbaar eigenlijk.
Ik hoop dat ze terugkeren van hun dwaalwegen. Het kan nu nog net, zonder al te veel blijvende schade.

Lefgozer | 21-09-14 | 17:14

Hoofddoek
En
Moslima
Artikelen.

Ik heb daar niks meer te zoeken.

toetanchamon | 21-09-14 | 17:14

Goede actie

Ih8yousf | 21-09-14 | 17:13

Hema worst ....... overheerlijk. Ik koop het nooit weer!

Frank1555 | 21-09-14 | 17:12

HEMA = Hoofddoeken En andere Moslimvriendelijke Artikelen

milky bar | 21-09-14 | 17:11

Dus je wil de vrijheid om Zwarte Piet te dingessen, maar een bedrijf mag niet de vrijheid hebben om het met je oneens te zijn, EN op een of andere manier weet je daar ook nog de vrijheid om te dragen wat je wil, bijvoorbeeld een hoofddoek, in te verwerken. Oftewel, je bent voor vrijheid, maar met name als het in jouw straatje past.

Speel gewoon Zwarte Piet als je wil, laat de Hema verkopen wat het wil, en laat mensen dragen wat ze willen. En breng dat bonnetje naar iemand die het wel wil hebben. Zo ingewikkeld is het toch allemaal niet?

John McClane | 21-09-14 | 17:11

Briljante brief van deze man! Ik doe ook mee met de boycot.
#boycotHEMA

Krokodil Gena | 21-09-14 | 17:10

De HEMA is een Brits bedrijf dat centjes probeert te verdienen aan iedereen. Zodra je als ondernemer open gaat staan voor valse sentimenten krijg je je investeerders op je dak. Oh, en de HEMA heeft zwarte piet helemaal niet uit haar schappen gehaald, maar daar lezen de schaapjes liever overheen. Emotie ftw!

Biff Eagleburger | 21-09-14 | 17:09

nou ik ga nog gewoon lekker na de hema. Prima producten tegen een niet al te hoge prijs. Wat interesseert mij die hele fuck pieten discussie. In en in triest wat een media aandacht dat krijgt, nota bene in september.

arie181818 | 21-09-14 | 17:08

Nou nou, da's een flinke prijs ook zeg. Die appeltaarten gingen gister bij de Hema in Den Haag nog de hele dag voor 2,50 de deur uit.

DeKoningVanGeenstijl | 21-09-14 | 17:07

Gisteren even de Hema binnengelopen, de verkoopster bij de hapjes was me niet vergeten. Ik vertelde haar opnieuw dat door hun islamvriendelijke beleid de positie van de huidige baas aan het wankelen is. Wie koopt er nu bij een oerhollandse winkel, die het eigen land aan het ondermijnen is.
Het is onbegrijpelijk dat er bij dit bedrijf een directie aan het roer staat,die overduidelijk voor de moslim en de relneger door de knieen gaat, dus zwalkt.
Ach ieder bedrijf heeft een begin en een einde zullen we maar zeggen.

succesvol | 21-09-14 | 17:06

Ik doe het óók!

Petrus Poortwachter | 21-09-14 | 17:06

Hema was ooit de Hollandse Eenheidsprijzen MaatSchappij
wordt het niet tijd voor een naamsverandering...

Trouwens de Hema worsten zijn die eigelijk wel Hallal..

trioxine245 | 21-09-14 | 17:06

Met je adres op internet... onbetaalbaar.

Bac | 21-09-14 | 17:05

doe = doen

Lauwe Koffie | 21-09-14 | 17:05

Kijk, dat is nou een Hollander. Herkenbaar door karakter.

duitse herder | 21-09-14 | 17:04

Zo doe we dat. Petje af voor Rob!

Lauwe Koffie | 21-09-14 | 17:04

Plukkiehaar vindt dit leuk.

Plukkiehaar | 21-09-14 | 17:04

@Tarmac | 21-09-14 | 17:02

Het is heerlijk winkelen tegenwoordig bij de Hema zonder al die racisten om je heen.

Supermatthijs | 21-09-14 | 17:04

Sterk. Gelijk ook even via www.hema.nl/klantenservice/contactform... de HEMA laten weten wat ik van hun gutmenschen-verkooppolitiek vind. Voorlopig zet ik er ook geen poot meer over de vloer.

milky bar | 21-09-14 | 17:03

Oh jeetje me sneetje!
Er is iemand in Ridderkerk die zijn appeltaartje niet komt ophalen.
En die print dan zijn hele brief uit, wat dan weer op twitter komt.
Waarop GeenStijl daar dan weer een topic van maakt.
Ik ben bang dat de directeur van de Hema nu slapeloze nachten heeft hoor!
*proest*

Tarmac | 21-09-14 | 17:02

Nou ben ik gewoon heel nieuwsgierig of de Hema in Belgie de Zwarte Piet ook boycot ga snel eens kijken daar in Antwerpen anders zou het helemaal een grote hypocriete bende zijn. In Belgie hoor je geen ene wanklank over Zwarte Piet, geen Quinty of SheaDo die zich daar druk om maakt.

pinkelotje | 21-09-14 | 17:02

What's next? HEMA verkoopt ISIS vlaggen? Manmanman wat een land.

Botte Hork | 21-09-14 | 17:00

Hahahaha, tokkies die hun gratis appeltaart laten staan... dat zal ze pijn doen bij HEMA!

Trompy | 21-09-14 | 17:00

Rob gaat alvast de geschiedenisboeken in als verzetsheld.

Infidelio | 21-09-14 | 16:58

@Supermatthijs | 21-09-14 | 16:55
Geheel mee eens!

Chiant | 21-09-14 | 16:57

De middenstand bestaat nauwelijks meer (met dank aan de overheid), en de Hollandsche Eenheids Prijzen Maatschappij (HEMA) is overgenomen door een angelsaksischse investeringsmaatschappij, al het kapitaal is eruit gehaald en de HEMA moet nu voldoen aan onmogelijke redendements eisen en politieke zwart piet correctheid. Nederland heeft zichzelf inmiddels afgeschaft. Dat doen andere landen toch beter.

denoorman | 21-09-14 | 16:57

Bea Post is het vrouwtje dat jouw zogenaamd bijstaat als je 5 miljoen Euro netto hebt gewonnen of zoiets.

kippevlees | 21-09-14 | 16:57

Zwarte Piet is het cement van de participatiesamenleving.

RdeFriesch | 21-09-14 | 16:57

Ik boycot de hema ook! Maar dat doe ik al jaren eigenlijk, als blanke heb ik niets te zoeken in die pauperwinkel.

SuperRogier | 21-09-14 | 16:57

De Postcodeloterij steunt dramverenigingen. Daarom koop ik daar geen loten. Van Mme. Chiante mag ik niet zeggen dat de Postcodeloterij terroristische organisaties steunt, want dat vindt zij veel te overtrokken.
Uit mijn tegel kunt u afleiden dat Mme. Chiante thuis is en over mijn schouder loert wat ik hier allemaal plemp.

Chiant | 21-09-14 | 16:56

Toch zijn die rookworsten echt lekker, goede snack

Bokito ergo sum | 21-09-14 | 16:56

@Chiant | 21-09-14 | 16:53

Dank u, haal op zaterdagochtend altijd graag een onsje varkenslever bij de Hema (goedkoop !) en zo nu en dan een heerlijke rookworst. En tijd dat Bakito weer mag mee doen, wat jij ?

Supermatthijs | 21-09-14 | 16:55

Nou nou Rob, wat een fantastisch brief, wat mogen we trots op je zijn!

Ronman2k | 21-09-14 | 16:55

-weggejorist-

MissT | 21-09-14 | 16:55

Met zijn allen de HEMA zwart maken 😀

McSnor | 21-09-14 | 16:54

Weg met hema, playmobil en fishser price. En alle andere nsb bedrijven.

Franciscus Borchwerf | 21-09-14 | 16:54

@Supermatthijs | 21-09-14 | 16:38
Mooi. Dan hoop ik dat het appels met peren vergelijken snel plaats gaat maken voor het alom geaccepteerde en geïnstitutionaliseerde drogredeneren. Waarin u, @Bakito en nog enkele andere notoire realiteitsontkenners Grootmeester zijn.

Chiant | 21-09-14 | 16:53

-weggejorist-

kippevlees | 21-09-14 | 16:53

chapeau!!!! Meer meer en nog heel veel meer!!!

Bulletje Bloedworst | 21-09-14 | 16:52

Rob, ik ken je niet maar ben reuze trots op je!
Kom hooguit 2x per jaar bij de HEMA, maar nu mogen ze die rookworst ergens stoppen waar het daglicht niet komt.

Schietmijmaarlek | 21-09-14 | 16:51

Sowieso al sneu om een appeltaart te winnen. Laat überhaupt maar zitten die troep.

Botte Hork | 21-09-14 | 16:50

Pas maar op met je adres Rob, straks stuurt iemand nog hoofddoekjes naar je op.

De Reaguurder | 21-09-14 | 16:49

Die worst gaat in ieder geval een reedt in vanavond.

aanalleskomteeneind | 21-09-14 | 16:47

ZO moet het. Alles boycotten dat naar de pijpen van 'links' danst

G. Raayer | 21-09-14 | 16:46

Zo is t mensen, #boycothema

StijlVoorover | 21-09-14 | 16:46

Weg met Bea. Rob Schaddelee for president!

fortz | 21-09-14 | 16:46

Ik was al begonnen met de boycot.

XaaD666 | 21-09-14 | 16:45

Ik was deze week in de groothandel SLIGRO en tot mijn vreugde zag ik dat bij de enorme hoeveelheid Sint Nicolaas snoepgoed een evenredig groot deel Zwarte Piet snoepgoed, met de bekende plaatjes met een pikzwart gezicht, kroeshaar, zultlippen en grote oor ringen zoals eigenlijk als vanouds, aanwezig was.
Dus SLIGRO heeft zich gelukkig niets aangetrokken van alle hetze tegen Zwarte Piet.
Grote klasse SLIGRO!!!

kippevlees | 21-09-14 | 16:45

Wist ik niet. Daarom zal ook ik, nu de Hema boycotten!

Glas Koning | 21-09-14 | 16:44

Goedzo meneer Rob!

HetRodeGevaarLoert | 21-09-14 | 16:44

Ik doe mee :)

Kadietje | 21-09-14 | 16:44

is dat adres wel zo handig op het interweb voor onze rozehartige strijder?

OT: HELEMAAL TOP, meer meer meer.. fuck de hema! En fuck de zwarte pieten discussie

TheJesseJ | 21-09-14 | 16:44

De HEMA is fout in de oorlog.

Botte Hork | 21-09-14 | 16:43

Geweldige reactie Rob Schaddelee, COMPLIMENTEN.

Rein 8570 | 21-09-14 | 16:43

Alleen jammer dat je uit alle reacties kunt aflezen wat voor analfabetisch tokkievolk het is.

koning pruts | 21-09-14 | 16:42

Steun de middenstand en laat die kudt supermarkten links liggen.
Allemaal gewoon net als vroegah boodschappen halen bij de bakker, slager, groenteboer, visboer, etc.
U zult verbaasd zijn over het kwaliteitsverschil.

crisiswhatcrisis | 21-09-14 | 16:42

Het appels met peren effect vergelijken van geert gaat nog groot worden in dit land. Zet hem op mensen, maak het jezelf maar onnodig moeilijk.

Supermatthijs | 21-09-14 | 16:38

REAGEER OOK