Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

APB. Wilders wil Grondwet van ISIS uit de Kamer

De fractie van de PVV telt een paar leden minder minder minder, dus mag Greet niet meer als eerste aan het woord bij debatten. Daar had meneer een oplossing voor vanmorgen: nog vóór de eerste spreker (Roemer) de kans kreeg zijn #APB-pleidooi te openen, knalde Greet een punt van orde in de Kamer: "De grondwet van ISIS, de Koran, moet uit de Nationale Vergaderzaal." En hij eiste een hoofdelijke stemming. Briljant. Toch weer alle aandacht. En meteen iedereen over de zeik. Kijk die trommelende frustratievingertjes van Didi dan. Stemmingsuitlag: Stemming: 11 voor (de PVV-fractie), 125 tegen (het soepie). Woedemeter: iedereen in het rood. Trololo. Live #APB na de breek.
(Mobiele kijkers: KLIK #silverlightzuigt)

Reaguursels

Inloggen

Ik ben geen statist, maar Wilders heeft natuurlijk groot gelijk. Zowel over de vreselijke inhoud van dat boek als over het feit dat dat boek wél en de eigen nationale vlag níet *toegestaan* wordt in het Nederlands (?) parlement van een seculier (?) land.
.
Ik denk dat zo'n 203 landen zich doodlachen; geen nationale vlag in het nationaal parlement. Gekkigheid.

Torero | 18-09-14 | 06:10

Wat een crematoriumcoalitie zolang dit door gaat worden Nederland het tweede Zweden.
Geloof me daar word jij en Rob Geus niet blij van.

gijs geluk | 17-09-14 | 21:29

@Nekbaard | 17-09-14 | 12:20
tuurlijk

frank87 | 17-09-14 | 19:26

De Lof der Zotheid. Dat is ons boek der boeken.

MacVulpen | 17-09-14 | 19:22

Desmoulins | 17-09-14 | 19:11

Check mijn plempsel aan appletjesgroeneweide en heroverweeg je definitie van ruis. Gewoon concrete voorbeelden van fanatici die moorden met de bijbel in de hand. Omdat het mag van Jahwe

Mike Oxlong | 17-09-14 | 19:17

appeltjesgroeneweide | 17-09-14 | 19:02

Vertel dat zelfde verhaal pakweg 20 jaar gelden hier in Europa in Joegoslavië toen Servisch orthodoxe christenen Kroatische Katholieken met de bijbel in de hand afslachten. Of in Ierland. Incluis onthoofdingen en kneecapping. Of tegenwoordig tegen Oeganda's 'leger van de Heer' die als beesten te keer gaan met de bijbel in de hand.
Indien je wil kun je alles rechtvaardigen met religieuze teksten. En het maakt geen reet uit of er Koran of Bijbel opstaat.

Mike Oxlong | 17-09-14 | 19:14

Een boek van Spinoza staat daar in de tweede kamer, dan Koran, dan Bijbel, maar GEEN TORAH, rara. De Torah is al langer in het land dan de Koran, want er waren hier eerder joden dan muzelmannen.
Dus snel de Torah erbij zetten of hadden de Duitsers die in de 2e WO verbrand? Daarvoor ook stemming aanvragen Greet en ook voor de nationale vlag in het parlement.

IndoFortuyn | 17-09-14 | 19:12

Mike Oxlong | 17-09-14 | 17:18

U ziet zo vast in uw tunnelvisie betreft religie an sich dat u geen verschil meer kan zien. Het gaat er helemaal niet om of dat concept u of mij ook maar iets kan schelen, het gaat erom dat dit verschil nou eenmaal bestaat en zorgt voor een duidelijke distinctie tussen de monotheistische (pseudo-)religie(s). Al het overige is ruis binnen deze discussie, dus ook tijd- en plaatsgebonden bevelen van Jaweh of God om een zogenaamd punt te willen maken. Het gaat om nu; de praktijk van vandaag de dag.

Desmoulins | 17-09-14 | 19:11

Mike Oxlong | 17-09-14 | 13:36
---
De bijbel is een boek vol letters en zinnen dat in de hedendaagse tijd maar 1 boodschap uitstraalt: keer uw vijand den andere wang.
Het boeit daarom volstrekt niet dat daar tijds- en plaatsgebonden oproepen instaan om die of die stad te vernietigen. Of om goed voor je slaven te zorgen. Of X of Y.
We vinden de bijbel over het algemeen onzin en dat is terug te zien in de secularisatie.

appeltjesgroeneweide | 17-09-14 | 19:02

Beetje lafjes dat ze allemaal tegen zeggen. Lafjes omdat het meer met de groep mee gaan is dan wat anders. (En dan klagen als mensen in hokjes denken, maar ze plaatsen zichzelf voortdurend in hokjes).

Ik zou hebben gezegd.. We hebben toch een scheiding tussen Kerk en staat (wat we overigens Kerk en niet Moskee noemen vanwege een culturele geschiedenis die sommige lijken te willen negeren, maar is is dus wel degelijk hier een verschil tussen beide boeken) dus flikker alle geloofsboeken er maar uit. Anders is die scheiding tussen Kerk en staat ook niet erg geloofwaardig.

DerUnterMensch | 17-09-14 | 18:53

Alles voor de goede orde, alles voor de lieve vrede, maar Wilders heeft domweg gewoon gelijk, ISIS heeft dauidelijk genoeg aangegeven dat de koran hun grondwet is. En bewezen hebben ze het ook, heel krachtdadig, middels massamoord en onthoofdingen.
Dat is ook alles wat je uit de koran kunt verachten, geweld.

Flipus | 17-09-14 | 17:31

Desmoulins | 17-09-14 | 16:51

En jij snapt niet dat mij geen enkel koninkrijk van welke god dan ook ene reet kan schelen. Ik heb al moeite met het koninkrijk van Wim Lex dus laat staan met welke overlord dan ook.
Je zoekt en fabriceert distincties die er niet zijn. Daar zijn gelovigen buitengewoon bedreven in maar die hebben toch al moeite met de realiteit.
Wilders wil één van de verwrongen sprookjesboeken er uit hebben maar de logica die daarvoor hanteert leert dat dit dan op moet gaan voor alle sprookjesboeken die er staan. Scheiding van kerk en staat.
Maar dat wil hij niet. hij wil alleen een makkelijk punt scoren.
Dat is de realiteit. Maar ik geef toe dat ik puur uit verveling wel eens met een christen of moslim in discussie ga over de stupiditeit van hun geschriften en ze hier en daar een stukje terug kwoot.

Mike Oxlong | 17-09-14 | 17:18

Hee, weer een half uur 200 man belastinggeld uitbetaald voor een leuke mediagrap van Geert. Die jongen kan trots zijn op zichzelf.

Cognitief Dissonant | 17-09-14 | 16:53

Mike Oxlong | 17-09-14 | 15:23

U heeft uw mond vol over vermeende rakingsvlakken maar snapt nog steeds het koninkrijk van god niet.
Het allesbepalende concept en tevens het concept dat de distinctie tussen het jodendom en christendom enerzijds en de islam anderzijds haarfijn blootlegt.

Desmoulins | 17-09-14 | 16:51

lionanna | 17-09-14 | 15:33

Ik weet niet wat u zoal gelezen heeft, maar het geeft blijk van een grenzeloze domheid door te stellen dat de praktisering van de sharia door IS niets met de Koran of de Soennah te maken heeft, of daar niet op gebaseerd is. Een Westers leugentje dat dient ter afleiding van het ware karakter van deze pseudo-religie.

Desmoulins | 17-09-14 | 16:48

iedereen een gratis CDA/PvdA moestuin

(c)ZWITSUL | 17-09-14 | 16:30

lionanna | 17-09-14 | 15:33

Volgens mij zijn alleen "Gij zult niet stelen" en "Gij zult niet doodslaan" wettelijk vastgelegd.

De rest van die regels blaten alleen maar over hoe geweldig god zichzelf vind en dat wij hem ook allemaal tof moeten vinden, en omdat het toch niet helemaal duidelijk is waarom hij de allerbeste god is, op welke manier je hem dan toch maar moet bedanken.

Copycrauw | 17-09-14 | 16:28

Opkutten met al die boeken vol neergepende LSD-trips, woede-uitvallen, gefrustreerde mannetjes taal, schijnheilige lofliederen, psychotische wartaal, eindeloze niet bestaande godsverheerlijking, en alle bagger die zogenaamd van god moeten afkomen.
het is godverdomme toch 2014... D66 speelt ook de heiligheid zelve, als er alleen een bijbel stond hadden ze dr eigen doodgevochten om die eruit te krijgen.

Copycrauw | 17-09-14 | 16:20

Mocht ik ooit in de Tweede Kamer komen, dan zou ik demonstratief zowel Bijbel als Koran in de prullebak flikkeren. Scheiding van kerk en staat. Maar wilders kan natuurlijk ook eisen dat het Vliegend Spaghettimonster gehonoreerd wordt. Dat heeft meer kans bij de multiculti-minnende linkschmens.

vansuyle.com | 17-09-14 | 16:17

Wat doet geloof uberhaubt in het parlement? ISIS-grondwet en de bijbel er alle2 uit

Tjemig | 17-09-14 | 15:49

als je jezelf een beetje verdiept in de radicale Sharia-wet van ISIS, zie je dat die totaal niet op de koran gebaseerd is.
ik ben niet-gelovig maar heb me vanuit nieuwsgierigheid een beetje in de koran en bijbel verdiept.
beide geloven hebben de 10 geboden overduidelijk in hun geloofsboek staan.

de Sharia wet is niet op de koran gebaseerd.
als je de koran namelijk naast die Sharia-wetgeving legt.. vallen extreem veel punten van de wet weg omdat er geen tuut van klopt.

als wilders de koran weg wilt doen, moet hij zichzelf wat meer verdiepen in diverse geloven voordat die als een roepetoeper zomaar wat staat te roepen.
anders heeft een groenteboer nog wel een baantje voor hem over op de markt zodat de bloemkolen gepromoot kunnen worden.

als je de 10 geboden volgt, kom je al een heel end.
die 10 geboden waren zo goed, dat extreem veel landen deze geboden in de grondwet hebben opgenomen.
maar de laatste 50 jaar zijn veel van de 10 geboden die in de grondwet staan door den haag in rook opgegaan....(btw.... in andere landen zijn de 10 geboden ook steeds meer uit de grondwet verdwenen)

lionanna | 17-09-14 | 15:33

De koran staat pal naast de Tractatus theologico-politicus van Spinoza, waarin wordt gepleit voor godsdienstvrijheid en tolerantie. Waartegen de Koran juist een van de meest intolerante teksten is wat betreft godsdienstvrijheid – zie de islamitische geschiedenis, zie grote delen van de islamitische wereld, zie de genociden in het Midden-Oosten. Dus elke dag wordt bewezen hoe men op dit punt, de PVV fractie uitgezonderd, volstrekt naïef is daar in die Tweede Kamer. Zet er ook Mein Kampf bij, en Mao’s Rode Boekje, whatever.
nl.wikipedia.org/wiki/Tractatus_theolo...

Benedict Broere | 17-09-14 | 15:31

malang | 17-09-14 | 14:43

Je praat onzin

Denk niet dat ik gekomen ben om de Wet of de Profeten af te schaffen. Ik ben niet gekomen om ze af te schaffen, maar om ze tot vervulling te brengen. 18Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.Geen tittel of jota 19Wie dus ook maar een van de kleinste van deze geboden afschaft en aan anderen leert datzelfde te doen, zal als de kleinste worden beschouwd in het koninkrijk van de hemel. Maar wie ze onderhoudt en dat aan anderen leert, zal in het koninkrijk van de hemel in hoog aanzien staan.Maerten de Vos - De kroning van Maria 20Want ik zeg jullie: als jullie gerechtigheid niet groter is dan die van de schriftgeleerden en de Farizeeën, zullen jullie zeker het koninkrijk van de hemel niet binnengaan. ~ Jezus.

Dit verschrikkelijke enge en bekrompen boek hoort dus ook niet in de tweede kamer. Als Wilders tenminste eerlijk is. Maar het ging om goedkoop scoren en dan doet eerlijk even niet mee.

Mike Oxlong | 17-09-14 | 15:23

Van welke dame zijn die benen links bovenin op 00:28? Mmmm.

Martin Aceton | 17-09-14 | 14:51

@Van Rossem, misschien mag je Wilders niet, hij heeft evenwel tot nu toe steeds gelijk gehad. Doe hem dat maar eens na op GS. Overigens lees ik GS met groot genoegen.

Danbolig | 17-09-14 | 14:51

frank87 | 17-09-14 | 11:40

Kijk de ISIS slachtings en onfhoofdingsfilmpjes nog eens. Ik vind het zolangzamerhand geen slechte vergelijking meer.

doskabouter | 17-09-14 | 14:46

Mike Oxlong | 17-09-14 | 14:33
Nee hoor, christenen hoeven zich niet aan de wet van Mozes te houden, zie Galaten 4.

malang | 17-09-14 | 14:43

Wilders aanwezig in de tweede kamer, is twitter kaduk ?

Verder is het natuurlijk weer kansloos geschreeuw voor de tokkie achterban, Nederland heeft namelijk vrijheid van godsdienst en dat geldt natuurlijk ook voor de islam.

boy_wulfe | 17-09-14 | 14:42

Hoofdelijke stemming over IS-boek. Vind ik niet kunnen. Doen die prehistorische middeleeuwers ook al, met hoofden...

superlutser | 17-09-14 | 14:42

@frank87 | 17-09-14 | 11:40
Dat lijkt me stug. Politici zitten in de kamer om zich klaar te stomen voor het hogere bedrijfs- en organisatieplateau. Directeur van die en die Raad, burgemeester van dat en dat dorp. Soort van voorronde zeg maar.

dedeurs | 17-09-14 | 14:40

@Mike Oxlong| 17-09-14 | 14:33
Wilders gaf overduidelijk de context, Tiny Cox. De context is ISIS.

Lewis Lewinsky | 17-09-14 | 14:38

Het probleem met de Koran is dat als je over de Koran een boek zou schrijven in de trant van: ‘Jan Blokker, Jan Blokker jr. en Bas Blokker, Er was eens een god. Bijbelse geschiedenis. Met platen van J.H. Isings’, dan ben je je leven niet zeker. Want dan wordt er altijd wel ergens in de islamitische wereld het bevel uitgevaardigd dat je met grote spoed te vermoorden bent en dat je daarvoor bijvoorbeeld een miljoen euro beloning krijgt. Zoals de rechtvaardiging hiervoor te vinden is in juist die Koran, die zo respectvol bezien wordt door blijkbaar het grootste deel van de Tweede Kamer. Zie verder over de Koran bijvoorbeeld de Duits-Egyptische politicoloog Hamed Abdel-Samad. Die uiteraard reeds rond de klok beschermd moet worden. Tegen de doodsbevelen van de Koran.
www.youtube.com/watch?v=HGbYPfU0kNk

Benedict Broere | 17-09-14 | 14:37

Nog wat ideetjes voor op het Leesplankje:
- Manifest 2083 van Breivik
- De Unabomber Manifesto
- The anarchist Cookbook

En verder natuurlijk:
- Edda, Akilattirattu Ammanai, Kitáb-i-Aqdas, Pali-canon, Boek van Mormon, Principia Discordia, Boek der Poorten, Zhuan Falun, alle Veda's, Shruti, Tenach, Thora, Ginza Raba, Arzhang, Mozi, Het Urantia Boek, De Heilige Piby, Samaritaanse Thora, De Goeroe Granth Sahib, Tao Te Ching, de Avesta, het Groene Boekje van Ghadaffi en The Gospel Of The Flying Spaghetti Monster.

tipo | 17-09-14 | 14:34

mercy | 17-09-14 | 14:16

En wet uit het OT waar Jezus geen tittel of jota aan wil wijzigen. Het staat er allemaal in.
Daar komt bij dat het OT te pas en te onpas wordt aangehaald om homo's uit te sluiten en vrouwen stemrecht te ontzeggen en neuken met condoom te verbieden.
Als Wilders soera's aanhaalt geeft hij geen enkele context zoals ruggengraat loze christenen wel plegen te doen zodra een van hun idiote bijbelse wetten wordt genoemd.
Gelukkig hebben we hier in het westen een dun sausje verlichting mogen ondervinden en zijn de meest nare kantjes van het christelijk geloof iets verdoofd maar niets daarvan heeft de bijbel gehaald dus als boek is het even verderfelijk als de Koran en al die andere religieuze nonsense.

Mike Oxlong | 17-09-14 | 14:33

Ha! *Tsunami van asielzoekers die naar Nederland komen*. Goed zo, Geert.

Lewis Lewinsky | 17-09-14 | 14:33

Als je Halbe Zijlstra zo de totale afbraak van de rechten van werknemers hoort bejubelen zou je bijna wensen dat er in Nederland een RAF zou opstaan om de opstelling van het grootkapitaal weer een beetje bij te sturen.

harbi | 17-09-14 | 14:27

Didi is de hele tijd in beeld, mannetje heeft adhd en is zenuwachtig. Er speelt daar iets, wat wij nog niet weten?

potverdrie | 17-09-14 | 14:26

Mike Oxlong | 17-09-14 | 13:36

U haalt een stuk aan uit de 'wet' die aan de Israelieten gegeven is in het OT, die voor een 'heiden' die tot geloof gekomen is niet geldt (NT) en zeker voor een 'heiden' die NIET gelooft dus ook niet geldt.

Als u de Bijbel hetzelfde vindt als de Koran, dan zet je twee uitersten tegenover elkaar, deze twee hebben niet veel gemeen, het enige wat gemeen is, is datgene wat de profeet Mohammed gehoord had over de Joden en Christenen, hij heeft deze Joodse en Christelijke geschriften gemixt met zijn geloof wat hij al had, want Mohammed is uit het jaar 600 (AD).

Rest In Privacy | 17-09-14 | 14:16

@Desmoulins | 17-09-14 | 14:06
Eens.

Lewis Lewinsky | 17-09-14 | 14:16

In elk zichzelf respecterende Islamitische rechtsstaat (woeha) staan er forse (lijf)straffen op het alleen al in het bezit hebben van een bijbeltje. En hier staat hun werkplaatsboek voor de strijdkar uit 600 voor Christus bij onze voorzitter van onze tweede kamer op haar bureau. De werkelijkheid is fantastischer de sprookjes waar ze in geloven.
Hoop en liefde zijn allang (levend) begraven. RIP

Forget about it | 17-09-14 | 14:07

Samsom zet zonder enige gene de misdaden in naam van de islam op één lijn met die van het christendom.
Samsom is voorbij het niveau van de gemiddelde, wegkijkende oikofoob. De realiteit zal deze veredelde landverraders sneller inhalen dan zij ooit voor mogelijk hebben gehouden... Religie is niet het probleem dat is de pseudo-religie genaamd islam.
Dat veel reaguurders dat anno 2014 nog steeds niet begrijpen is werkelijk waar schokkend.

Desmoulins | 17-09-14 | 14:06

Formeel gesproken heeft Nederland geen scheiding tussen kerk en staat of tussen moskee en staat. We leven niet in Frankrijk.

tipo | 17-09-14 | 14:05

Formeel gesproken heeft Nederland geen scheiding tussen kerk en staat of tussen moskee en staat. We leven niet in Frankrijk.

tipo | 17-09-14 | 14:05

Foei Geert. Voor den vorige oorlog mocht ook niemand iets vervelends over Adolf Hitler zeggen. Was immers een bevriend staatshoofd, volgens deze zelfde soort verdachten. Ook een meerderheid, toen.

Weet je wie ook jarenlang achter een boekenkast moest wonen wegens "foei"?

Jan Passant mk2 | 17-09-14 | 14:04

Misschien een idee voor een petitie of een aanvullende demo aanstaande zaterdag? "Wij eisen een Nederlandse vlag in de Tweede Kamer!".

Mr Dixit | 17-09-14 | 14:04

Je vraagt je af waarom de Tenach niet op tafel staat. Heeft het Jodendom niet een eeuwenlange historie in Nederland? En voor wat betreft de opmerking van Greet over het ontbreken van de nationale vlag, dat is eigenlijk heel vreemd. In elke Europese parlementszaal hangt een nationale vlag, maar in Nederland lijkt de driekleur onder druk van de angst voor nationalisme zelfs een beetje taboe te zijn.

Mr Dixit | 17-09-14 | 14:03

Kerk en staat is toch gescheiden..?!? Wat doen doen die boeken daar dan..?!?

WippertNL | 17-09-14 | 14:00

@quackel 13:42
Klopt. Is grondwettelijk vastgelegd zelfs. En komt is de eed ook tot uitdrukking (zonder last of ruggespraak). Dat maakt van Nederland ook de fopdemocratie die het is.

Als Nederland een democratie was, dan stonden er geen bijbels en koran (en Spinoza) op dat rommelige plankje voor de voorzitter.

tipo | 17-09-14 | 14:00

Als moslims zouden eisen (doen ze binnenkort wel) dat de koran niet naast de Bijbel mag staan en dat de Bijbel verwijderd moet worden, dan zijn er plotseling 125 voor. Mark my words. Als er maar "weg met ons" kan worden gedaan, dan is een kamermeerderheid zo gevonden.

lulleficatie | 17-09-14 | 13:56

ik haal inspiratie uit maandblad de foxy , en met mij ook miljoenen Nederlanders ... waarom staat er geen meest recente uitgave van de Foxy , huh ?
- Discriminatie !

sparrow | 17-09-14 | 13:54

tipo | 17-09-14 | 13:41
Zij vertegenwoordigt zichzelf.
quackel | 17-09-14 | 13:42

Ieder individu vertegenwoordigt zichzelf.
Iedere narcist achter de microfoon (of in zo'n zetel), staat/zit daar voor zichzelf, voor het pluche, omdat hij/zij zich zo belangrijk/intelligent/bekwaam vindt. Hij/zij weet beter, weet wat goed is, wat fout is, hoe het moet enz. Hij/zij zit daar voor salaris, aanzien, nevenfuncties en/of leuk wachtgeld.

TuuT | 17-09-14 | 13:52

tipo | 17-09-14 | 13:41
Zij vertegenwoordigt zichzelf.

quackel | 17-09-14 | 13:42

74% van demense in Nederland vinden dat de bijbel en de koran niet in de Tweede Kamer hoort te liggen.

www.stand.nl/stellingen/Politiek/De-bi...

De Tweede Kamer vertegenwoordigt blijkbaar een ander land dan Nederland.

tipo | 17-09-14 | 13:41

Godverdomme, wat kan ik me hier kwaad om maken. Klotereligie. Niets dan dood en verderf komt eruit voort. Is het echt te veel gevraagd zelf eens over de dingen na te denken? Gewoon. Met gezond verstand. Voor jezelf denken.

quackel | 17-09-14 | 13:39

-weggejorist-

propper1000 | 17-09-14 | 13:37

Samsom: "... haat die hier weer wordt verspreid." Wie verspreid er hier nu eigenlijk van die hatelijke ideeën?

quackel | 17-09-14 | 13:36

mercy | 17-09-14 | 13:28

Je weet duidelijk niet waar je het over hebt. De bijbel ondersteunt allesbehalve vrijheid van meningsuiting. En heeft een heel stel regels over wat te doen met mensen die er een afwijkende mening op na houden.
"Wanneer iemand – uw volle broer, uw zoon of uw dochter, of de vrouw die u bemint, of uw beste vriend – u in het geheim probeert over te halen om andere goden te dienen, goden die u nog niet kende en ook uw voorouders niet, 8 goden van de naburige volken, vlakbij of ver weg of waar ook ter wereld, 9 luister dan niet naar zo iemand en geef niet toe; wees onverbiddelijk, heb geen medelijden met hem en houd hem niet de hand boven het hoofd. 10-11 U moet hem ter dood brengen; samen met uw volksgenoten moet u hem stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moet u de eerste steen werpen. Dat is zijn straf, want hij heeft geprobeerd u te vervreemden van de HEER, uw God, die u uit de slavernij in Egypte heeft bevrijd." Uit Deuteronomium 13
Koran en bijbel zijn één pot nat.

Mike Oxlong | 17-09-14 | 13:36

Ik geef hem groot gelijk! Toen ik die koran vorig jaar tijdens een debat ineens zag liggen, viel ik bijna van m'n stoel. En die drogist van een Roemer moet zelf geschoren worden.

quackel | 17-09-14 | 13:35

Mijn god wat is die Bram van Ojik een onmogelijke woordspelletjes-spelende moreelrugridder. Nu weet ik weer waarom ik zo'n schurft aan GroenLinks heb.

Abject | 17-09-14 | 13:33

De 2e kamer hoort gewoon geen geloofsboeken te hebben.

reade romke | 17-09-14 | 13:32

Geert heeft weer gelijk... dat haatzaaiende boek hoort daar niet.
De bijbel mag ook weg.
Staat ook een hoop onzin in.

Schietmijmaarlek | 17-09-14 | 13:28

Mike Oxlong | 17-09-14 | 13:20

Ja klopt behalve als het gaat om opzettelijk iemand te kwetsen,(dan wordt die vrijheid ingeperkt) en dat is een gewone omgangsregel.
Ons moeder zei altijd, wat gij niet wilt dat u geschiedt doet dat ook een ander niet. ;)

Rest In Privacy | 17-09-14 | 13:28

Symboolpolitiek van Wilders natuurlijk, maar WAAROM ligt dat ***sprookjesboek er eigenlijk?!

Dizzydent | 17-09-14 | 13:26

En daar heb je het ware gezicht van Clowntje Roemer weer. Overigens zijn de ISIS aanhangers geen paar want een paar is 2

doskabouter | 17-09-14 | 13:22

mercy | 17-09-14 | 13:15

Lees ik nou dat jij meent dat de Bijbel vrijheid van meningsuiting geheel ondersteunt? Of is dit een typo?

Mike Oxlong | 17-09-14 | 13:20

vivaldi | 17-09-14 | 12:43
Precies, dat sommige nazi's in de 2e Wereldoorlog misdaden tegen de menselijkheid pleegden heeft immers niets met facisme of nazisme te maken, dus dat boek kan er rustig tussen staan.
(Volgens Cameron heeft ISIS niets met islam te maken, als dat zo is, is mijn opmerking hierboven ook waar).

me,myself and IK | 17-09-14 | 13:19

Struisvogels - de aarde waar ze hun kop in steken wordt eens weggehaald, waarna de kop eraf kan.

L.E. Raar | 17-09-14 | 13:18

We lachen er om, maar ik zie dat binnen 10 jaar de vraag andersom wordt: of de bijbel van tafel kan worden verwijderd?

Sateetje | 17-09-14 | 13:18

Ad Fundum | 17-09-14 | 13:14
Zo glad als een aal.

Snowy2000 | 17-09-14 | 13:16

@irma zonderboezem | 17-09-14 | 13:10

Is iets voor te zeggen maar vergeet niet dat onze grondwet voor een groot deel gestoeld is op de Bijbel.
En dat de Bijbel vrijheid van meningsuiting geheel ondersteunt, iets wat van de Koran niet gezegd kan worden, helaas.

Rest In Privacy | 17-09-14 | 13:15

Halbe (wie noemt zijn kind Halbe?) Zijlstra is het type gladde, niet al te snuggere vertegenwoordiger dat we hier zo ongeveer dagelijks resoluut de deur wijzen.

Ad Fundum | 17-09-14 | 13:14

Welke gek heeft dat boek daar ooit geplemd? Net als die gekke bijbel op de brandstapel ermee. En misschien ook maar gelijk wat tegenstemmers op die hoop gooien voordat het te laat is(is).

hero_of_heaven | 17-09-14 | 13:14

@appeltjesgroeneweide | 17-09-14 | 11:59

Mooi verwoord.

Wilders maakt toch maar weer een punt, alleen is dit het juiste moment, kan je je wel afvragen maar eerlijk is eerlijk, Wilders heeft de AB toon gegeven.

Rest In Privacy | 17-09-14 | 13:13

Waakvlam | 17-09-14 | 13:05
Het antwoord is simpel:Nooit,mensen zouden,ook ik,met zijn allen de straat op moeten gaan.Maar helaas bestaan Nederland grotendeels uit naïviteit dus zal het nooit gebeuren.
En dat weten ze.

ron78 | 17-09-14 | 13:10

en gelijk heeft hij. in Nederland waar men religie en staat geschriden heeft horen geen bijbels, Koran of thora thuis.

irma zonderboezem | 17-09-14 | 13:10

Zijlstra:

(Fundamentalistische) moslims mogen alles, maar worden pas aangepakt als ze daadwerkelijk iets doen!
...
Tot die blijven we ze dus massaal importeren en als ze dan vervolgens hier op volle oorlogssterkte zijn en de strijd laten beginnen, dan gaan we iets doen!

Wie moet dan überhaupt nog iets doen? Leger? helemaal weg bezuinigd, amper materiaal. Politie? Laat me niet lachen, die kunnen alleen met een lazergun overweg.
Onze eigen jeugd? Die zijn helemaal gehersenspoeld door Sesamstraat, het jeugdjournaal en het linkse, pacifistische, socialistische onderwijs (van laag tot hoog), terwijl de moslimjeugd thuis, in de moskee of op de Islamitische school wordt opgevoed met Islam, haat, geweldsverheerlijking, fanatisme, eer, wraak, opoffering, heldendom, martelaarschap, ongelijkheid en ga zo maar door.

TuuT | 17-09-14 | 13:09

Laat dit kabinet aub vallen! Wat een stelletje asocialen zijn dit! Ze plukken de ouderen, de alleenstaande ouders, jan modaal, de chronisch zieken en de hardwerkende belastingbetaler helemaal kaal, durven zich niet hardop uit te spreken over de islam (= IS), verlenen geen steun aan de NAVO om tegen de IS te strijden en blijven lekker wegkijken als het probleemmoslims gaat.
"Opdat wij lekker in het pluche kunnen blijven zitten en wellicht wel een goedbetaalde EU baan kunnen gaan krijgen, of wachtgeld natuurlijk"
Wanneer rekent NL nu eens af met dit stelletje??

Waakvlam | 17-09-14 | 13:05

Dit is alleen te verklaren uit het feit dat de politici alleen maar geven om hun eigen positie, en die hangt tegenwoordig af van een wedstrijdje tegen Wilders zijn.

Om het land of de Nederlandse bevolking of de kiezer geven ze geen zak. Ze mogen wat mij betreft echt allemaal in de stront zakken, Pechtold en Samson voorop. Rutte er achteraan. Wat een slappe hap.

De Anaalprofeet | 17-09-14 | 13:03

Het gaat hier door 125 tegenstemmer gewoon om Politieke correctheid, maar Geert Wilder heeft volkomen gelijk hoor. Ik volg de hele ochtend het debat, en kom tot de conclusie dat vooral de VVD liever met een harde aanpak van I.S. aanhangers wacht tot zij in onze straten staan. Ik had ook geen hoge verwachtingen van een partij die samenwerkt met een Linkse Partij die ook de oudere Nederlanders laat sterven in hun bezuinigingsluier.

Snowy2000 | 17-09-14 | 12:59

Goed Geert heeft zijn aandacht weer gehad, nu verder met zaken die er wel toe doen graag.

bob de boarder | 17-09-14 | 12:53

@Kapitein Stijlvol | 17-09-14 | 12:38
Heerlijke humor, hier heb je mijn +1

Abu Koop Dan | 17-09-14 | 12:52

Oh oh coup d'etat
Graag vandaag dus niet morgen
Oh oh coup d'etat
Daar gaan wij straks voor zorgen

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 12:50

Wilders heeft gewoon gelijk. Ik stoor mij enorm aan het feit dat er in de TK een dergelijke haatbijbel als de koran op tafel staat. Deze verzameling schrijfsels, ontsproten aan het brakke brein van een moordenaar, een pedofiel en genocidepleger hoort daar zeker niet aanwezig te zijn.
Net zo min als de bijbel trouwens. Mensen die dat soort boeken willen lezen en erin geloven doen dat maar in eigen prive-omgeving.
Onze regering en onze volksvertegenwoordigers dienen zich in die hoedanigheid verre te houden van welke religie dan ook.

appelvink | 17-09-14 | 12:48

Gewoon "De Duivelsverzen" van Rushdie naast deze koran zetten.
Probleem opgelost.

Ommezwaai | 17-09-14 | 12:48

Maak mij even wakker als Wilders gaat spreken, dit is zooooo saaaaaai.

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 12:46

Als de Koran mag blijven staan op de voorzitterstafel, dan eis ik dat ook "Mein Kampf" daar op gezet wordt. We moeten tenslotte niet afhankelijk zijn van importcultuur als het aankomt op moorden en haat zaaien.

vivaldi | 17-09-14 | 12:43

Na deze stemming is wel duidelijk dat onze politieke partijen alles doen voor de moslim. Ik wacht op de eerste aanvallen en liquidaties door ISIS strijders in ons land. Ben benieuwd of die lui dan eens wakker worden. Wordt hoogste tijd aleer het te laat is.

langsdekant | 17-09-14 | 12:40

@Spittertje | 17-09-14 | 12:31
Ha ha das een goeie !!

elevator | 17-09-14 | 12:39

Abu Koop Dan | 17-09-14 |
Westerse vrouwen daarentegen hebben 70 rechten: standje 69 en het aanrecht.
*badum tss in het kwadraat*

Kapitein Stijlvol | 17-09-14 | 12:38

-weggejorist-

Islamofiel | 17-09-14 | 12:37

Waar blijven Theekopje, Xalex en zwarte thee, als je ze nodig hebt

Islamofiel | 17-09-14 | 12:37

Laatst met de ramadan liep er hier zo'n soepjurk voorbij, ik moest er wat om gniffelen, draait ie zich om en briest met schuim om de lippen "Jaai moet mai 'sjpek geven, ik wil 'sjpek van jou."
Ik; 'Dat mag jij overdag helemaal niet hebben maat, en nou snel doorlopen. Hup.'

Conan de Rabarber | 17-09-14 | 12:36

-weggejorist-

eerstneukendanpraten | 17-09-14 | 12:34

Greet is HELD!

funkyd | 17-09-14 | 12:33

Roemer, hou je bek joh. Ga lekker in de zandbak spelen ofzo. Zelden zo een domme man horen praten.

patat - generatie | 17-09-14 | 12:33

Scheiding van kerk en staat, en toch staat er "god zij met ons" op de rand van onze 2-euromunten.
geomario | 17-09-14 | 12:26
.
Nog even en dan staat er : 'allah en mohammed zijn met ons...'
.

Thoth | 17-09-14 | 12:32

Dat het er ligt is weer zo'n prachtig voorbeeld van positieve discriminatie.
Dat kan alleen worden doorbroken als alle heilige boeken van alle religies daar liggen.
Het is duidelijk dat de TK moslims en de islam niet voor het hoofd willen stoten en dat zouden ze eigenlijk wel moeten doen.

Wilders kan het nog met een compromisvoorstel herhalen: weghalen zolang de internationale coalitie tegen ISIS strijdt

Islamofiel | 17-09-14 | 12:32

Als ik Wilders was, zou ik vanaf nu regelmatig(er) uit de Koran citeren, en er telkens naar verwijzen dat mevrouw de voorzitter het citaat op juistheid kan controleren door even naar rechts te blikken. If you can't fix it, feature it!

Spittertje | 17-09-14 | 12:31

Scheiding van kerk en staat, en toch staat er "god zij met ons" op de rand van onze 2-euromunten.

geomario | 17-09-14 | 12:26

Roemer gaat thee drinken met IS, dan komt het helemaal goed.

Ron_Paul | 17-09-14 | 12:26

Politiek weet u nog " Staat en Geloof zijn gescheiden" er mag alleen de Grondwet staan

EARP | 17-09-14 | 12:26

Why do islamic women always turn left?
Because they have no rights...

badum tss

Abu Koop Dan | 17-09-14 | 12:26

Nutteloos geschreeuw van nutteloos persoon

Qoopje | 17-09-14 | 12:24

ecoliner | 17-09-14 | 11:46
Tha Man | 17-09-14 | 11:59

De scheiding van kerk en staat is in Nederland helaas een wassen neus en staat niet in de grondwet of een andere wet.

nl.wikipedia.org/wiki/Scheiding_van_ke...

francisca van jole | 17-09-14 | 12:23

Ik begrijp best dat de SGP ook tegenstemt. Die voelen ook aan dat religie helemaal niks te zoeken heeft in een regeringsgebouw en vrezen terecht voor hun eigen hachje.
Sowieso bestaat de hele SGP 2e Kamer fractie uit opportunistische Judassen.

Conan de Rabarber | 17-09-14 | 12:23

Er zijn wel nijpender zaken om ons druk over te maken dan een paar sprookjesboeken.

AbleArcher13 | 17-09-14 | 12:21

frank87 | 17-09-14 | 11:38
Mag "the fourth political theory" er dan ook bij?

Nekbaard | 17-09-14 | 12:20

Wat denken die? Dat ISIS komt onderhandelen?

lulleficatie | 17-09-14 | 12:19

Igor Putkin | 17-09-14 | 12:16
Maar geen vrijheid om koudbloedig mensen af te slachten in de naam van allah

ron78 | 17-09-14 | 12:17

Partij voor de VRIJHEID. Muhahaha.

Igor Putkin | 17-09-14 | 12:16

Staat het handvest van de Scientology Kerk er ook?

Conan de Rabarber | 17-09-14 | 12:15

Gewoon weg kijken naar links,dan staat het boek ook er niet meer,en daarbij steunt links dat moord boek."links"het nieuwe extreem rechts!!

ron78 | 17-09-14 | 12:14

Abu Bira Al-Brabandi @BartNijman
Foto van Roemer, nu achter de schermen van de #APB. pic.twitter.com/tutEgf8sKm
.
Prachtige foto van Roemer!
.

Thoth | 17-09-14 | 12:14

Het is nu zo jammer dat die naïeve politici dat boek niet lezen.
Dan zullen hun ogen met een rotvaart openvliegen en begrijpen ze eindelijk waar ze vóór gestemd hebben.

Moi2 | 17-09-14 | 12:13

De man heeft groot gelijk. De koran is een politiek programma.
De programma's van politieke partijen liggen daar ook niet.
Het laat zien hoe de polarisatie in Nederland altijd weer uitpakt in het voordeel van de islam.

Islamofiel | 17-09-14 | 12:12

Gezien de uitslag lijkt het er op dat de tweede kamer geen afspiegeling is van de samenleving .....
"Democratie" in handen van de linkse dictatuur.
Daar is geen speld meer tussen te krijgen.

dennis8704 | 17-09-14 | 12:09

Nou, nou wat hebben we dit gemist in 5 maanden zomerreces. In het kleuterklasje in den Haag hebben ze het nog immer over ditjes en datjes met een diepgang op dorps niveau.
Wat zou het fijn zijn als deze kamer vol zou zitten met visionairs die in grote lijnen denken en daadwerkelijk bezig zouden zijn met het verbeteren dit land.
Geert: breng volgende keer s.v.p. in stemming of een kamerlid cq. minister moet voldoen aan bepaalde eisen als scholing, minimaal x jaar in een bedrijf, sociaal bezig zijn geweest etc. etc.
Als die Koran enig nut zou dienen in de kamer, zou deze er wat mij betreft mogen liggen, maar nu is dit boek verworden tot statement, terwijl het daar niks te zoeken heeft; het is geen naslagwerk, en er wordt niet op gezworen. Om dezelfde reden kan er een playboy of Elsevier worden neergelegd of a la Anouchka een libelle.
Echter, als ik Anouchka was, dan zou ik, in een vrij land, niemand het recht geven te bepalen wat er op mijn bureau zou liggen.
Puur om Geert af te zeiken zou ik er stapeltje weggeef Korans neerleggen, zodat mensen voor zichzelf kunnen uitmaken hoeveel idioterie er in het boek staat. Sterker nog, lees er elke dag een smeuïge passage uit voor zodat we voor de verandering allemaal eens hard kunnen lachen om Mohammed's zieleroerselen.
-----------------------------------------------------------------------

Stukje achtergrond mbt Koran verwijdering:
In de Tweede Kamer is een relletje ontstaan rond de koran op de tafel van de griffier. Kamervoorzitter Anouchka van Miltenburg (VVD) wilde het boek daar weghalen maar zag daar bij nader inzien toch maar vanaf.

Van Miltenburg vond de tafel met al die boeken 'een beetje rommelig' worden. Naast de koran ligt er ook een bijbel, een boek over humanisme, enkele woordenboeken en het reglement van de Tweede Kamer.

Omdat de voorzitter eigenlijk alleen in het reglement spiekt, zijn die andere boeken wat haar betreft overbodig.

PVV

Maar ook de PVV wil het heilige boek uit de Kamer weren, maar om een andere reden dan Van Miltenburg. De partij van Geert Wilders vindt dat het boek van de moslims überhaupt niet in de Tweede Kamer thuishoort.

Hiermee was een relletje geboren. De rest van de Tweede Kamerleden vindt dat het nu net lijkt alsof de voorzitter gehoor geeft aan het verzoek van de PVV. En die partij heeft, zoals de PvdA het formuleerde 'de pik op moslims'.

Om de lieve vrede te bewaren besloot Van Miltenburg daarom maar om het rommeltje voor lief te nemen en de heilige boeken, samen met de andere boeken, gewoon op haar boekentafeltje te houden.
-----------------------------------------------------------------------

crk | 17-09-14 | 12:08

Die relizooi hoort er niet, niet naast onze wetboeken.

Boobystrap | 17-09-14 | 12:08

als hij nou elke keer een paar regels voorleest (vanuit het boek, niet van een A4-tje) voordat hij met z'n tekst begint dan leren de overige kamerleden misschien ook nog wat. Een beetje roepen dat er erge dingen in staan maakt geen indruk.

--sql error-- | 17-09-14 | 12:07

Bzzzzzt. Volgende patiënt graag. Deze meneer is terminaal ziek.

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 12:07

lol "een miljoen mensen in NL die halen erhun isnpiratie uit", ja ; vrouwenonderdrukking en homohaat, weg met de SP en de PvdA

Boobystrap | 17-09-14 | 12:07

Wat doen die boeken überhaupt in de Kamer van een (blijkbaar zogenaamde) seculiere staat?

AsEl | 17-09-14 | 12:07

Kunnen we niet ook gewoon Harry Potter en Lord of the Rings boeken er bij zetten? Qua inhoud even moordlustig en fantasierijk als de rest van de boeken die er bij staan.

LangeTijdGeleden | 17-09-14 | 12:06

Koran, Bijbel, Thora alles er uit trappen. Kerk en staat moeten gescheiden, punt.

der Schmutz | 17-09-14 | 12:05

Die boeken moet je gewoon laten staan om nog eens aan te kunnen tonen wat voor onzin erin staat. Know thy enemy.
Zolang ze maar niet ter inspiratie gebruikt worden.

Pierke Smulders | 17-09-14 | 12:04

Wat is de oorzaak van de ellende in Irak en Syrië? De koran. Maar hem wel in de TK laten staan. Schiet mij maar lek want ik snap het niet meer.

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 12:04

Zolang niet alle boeken van geloofsovertuigingen die Nederland rijk is op de tafel staan van de voorzitter mag de koran wat mij betreft verwijderd worden.
Er is geen enkele reden voor een voorkeurspositie van dit boek.

BadLieutenant | 17-09-14 | 12:03

En daarom ga ik vanaf de volgende keer alleen op Wilders stemmen, want alle andere politici hebben weer bewezen dat ze laf zijn, dat ze liever wegkijken dan dat ze het probleem de islam aanpakken, en op deze manier helpen ze ons land naar de klote, want nogmaals, de koran is de bron van terreur, dat weten ze ook, maar ze durven dat niet te erkennen, omdat ze laf zijn, ze hebben schijt aan de veiligheid van Nederland, ze zitten in de TK alleen om geld te vangen, maar het belang van dit land interesseert ze geen reedt.

Ik ben er helemaal klaar mee, mijn stem gaat vanaf heden alleen naar Wilders. De islam is onze vijand, dit is een feit, dat staat letterlijk ook in de koran, dus de islam hoort niet bij ons, het is fascisme, weg ermee.

Wonderful-Life | 17-09-14 | 12:03

@ lanexx | 17-09-14 | 12:00
Heel praktisch die twee boeken. Kun je af en toe in opzoeken hoe het nou echt zou moeten als het over belangrijke dingen gaat.

TheseDays00 | 17-09-14 | 12:02

Koran = Grondwet ISIS.
Dat is gewoon een feit en wordt door ISIS zelf van de daken geschreeuwd.
Maar naïeve Nederlandse politici met hun eigen zelfbedachte pseudo-christelijke versie van de islam zijn natuurlijk weer geschokt.

Moi2 | 17-09-14 | 12:01

Roemer komt weer eens met dogmatisch gelul. Wij gaan geen wapens sturen... Maar de Islamisten krijgen natuurlijk wél gewoon wapen, bijvoorbeeld van onze NAVO partner Turkije. En nu zitten de minderheden zonder wapens en worden als vee afgeslacht.

Ron_Paul | 17-09-14 | 12:01

Maar wat doet die koran in de kamer? Wat is de bedoeling hiervan? Moeten we om ons verontschuldigen omdat er een bijbel ligt? Het joods christelijke traditie van ons land? hoeft van mij ook niet maar, omdat die bijbel er ligt móet die koran ernaast liggen? Waarom?
We kunnen nu wachten op het moment dat de bijbel verdwijnt en de koran blijft liggen, stapje voor stapje!

lanexx | 17-09-14 | 12:00

Blijft toch een Held die Geert. Ouwe Guerrillamarketeer. Schaken met een bulldozer, prachtig, wat een show.

der Schmutz | 17-09-14 | 11:59

Het bizarre is, is dat ik zo mak ben dat ik aanvankelijk dacht "wilders, zeur niet".
Maar hij heeft een sterk punt. Hij heeft eigenlijk alleen maar sterke punten.
Maar het was vooral de opmerking dat er geen aanleiding voor verwijdering is, die me aan het denken zette.
Natuurlijk is er een aanleiding. Zet er anders dan ook Mein Kampf tussen, bij wijze van spreken.
Dat een miljoen mensen er andere gedachten aan ontlenen dan extremisten is niet waar het omgaat.
De koran zorgt ervoor dat 'hele bevolkinsgroepen' worden weggezet door moslims. Namelijk joden, christenen, vrouwen, homo's en niet moslims.
Klap daar maar voor, tweede kamer leden! Doe maar.
Het is geen neutraal boek zoals de bijbel. Ongetwijfeld zullen er ergens in wereld groepjes mensen te vinden zijn die met de hand op de bijbel moorden plegen. Maar die misbruiken de boodschap van de bijbel. Dat weet een ieder.
-
Maar de boodschap van de Koran is duidelijk: verover de niet moslim en dood hem.
En daarom mijn opmerking dat je er dan net zo goed Mein Kampf ook tussen kan zetten. Of het rode boekje van Mao. Joh, doe eens gek! Schakel alles maar gelijk aan elkaar en stoot vooral de moslim niet tegen het hoofd. Hij zal u op een gegeven moment letterlijk voor het hoofd stoten als de tijd daar nog wat rijper voor is.

appeltjesgroeneweide | 17-09-14 | 11:59

-weggejorist en opgerot-

Van Nostrand | 17-09-14 | 11:59

Allebei die boeken eruit, wat is er verdomme gebeurt met scheiding tussen kerk en staat?

Rest In Privacy | 17-09-14 | 11:59

@Brulboei_61SB | 17-09-14 | 11:54
Die zaten candy crush te spelen op hun telefoon en hadden geen tijd om te stemmen.

Osdorpertje | 17-09-14 | 11:58

En weer wordt het Nederlandse vol verraden door 125 volksvertegenwoordigers. Na al het geld wat wordt verkwanseld door deze nitwitten, alle economische vluchtelingen (potentiele probleemgevallen) en al het geld wat gaat naar ontwikkelingssamenwerking, subsidies voor moslimclubjes, laat men nu pas echt zien waar ze voor staan. Niet voor Nederland en het Nederlandse volk, maar puur en alleen voor zichzelf; de centjes zijn zo belangrijk voor ze!We wisten het al, maar Geert Wilders laat het maar weer eens even aan iedereen zien. Geniale zet!

Waakvlam | 17-09-14 | 11:58

Hij heeft gelijk, maar ook de bijbel eruit, weg met die kulboeken.

Boobystrap | 17-09-14 | 11:58

@Brulboei_61SB | 17-09-14 | 11:54
Die 14 niet aanwezige kamerleden zijn onderweg om zich aan te sluiten bij de Islamitische Staat, denk ik.

Lewis Lewinsky | 17-09-14 | 11:57

Hoe is dat boek er ooit ingekomen? Gestemd? Kan me niet voorstellen. We hebben toch een joods-christelijke traditie?

merel veld | 17-09-14 | 11:57

Hou eens een stemming onder het "Hollandse Volk".
Tien tegen één dat 90% het eens is met Wilders op dit punt.
Nu is heel duidelijk hoe de gemiddelde politicus over zijn of haar stemmers denkt...
"Weg met jullie!!!"

Ommezwaai | 17-09-14 | 11:57

Was te verwachten natuurlijk. Ik sta er derhalve ook niet van te kijken. Maar wees 'gerust', er komt een moment dat de moslims in een dusdanige meerderheid zijn dat zelfs de policor wegkijkerts het probleem onder ogen zullen moeten zien. Helaas is het voor ons allemaal dan al te laat.

Le Roi | 17-09-14 | 11:55

11 voor, 125 tegen. En die resterende 14 kamerleden dan? zaten die te slapen tijdens de stemming of stonden ze nog in de file? Indien het laatste het geval was: wat denkt meisje Schulz in haar functie als minister van filezaken hier aan te gaan doen?

Brulboei_61SB | 17-09-14 | 11:54

Peggold in 2021: *Met de kennis van nu zeg ik, inderdaad, in 2014 had ik er voor moeten zijn om de koran uit de kamer te verwijderen. Maar dat is met de kennis van nu. Hoe konden wij in 2014 weten dat Nederland zes jaar later een kalifaat zou zijn?*.

Lewis Lewinsky | 17-09-14 | 11:53

Zo moe van de tolerantie waar Samson het weer over heeft. We gaan kapot aan tolerantie..

Merkbrillen | 17-09-14 | 11:53

Nederlandse vlag = Niet OK in 2e kamer.
Koran = Wel OK in 2e kamer.
.
Juist. Nederland is een bezopen land.

ViagraFalls | 17-09-14 | 11:52

Roemer wil antwoorden op de snelle radicalisering van moslims, ik geloof mijn oren niet. Wat een onrealistisch wereldbeeld, ongelooflijk!

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 11:52

Hoe is die koran daar eigenlijk ooit terecht gekomen? Opeens was hij er.

Overigens zouden gewoon alle religieuze boeken (dus van alle religies) uit de 2e kamer moeten verdwijnen, scheiding van Kerk en Staat.

Wilders had beter een hoofdelijke stemming kunnen eisen over het verwijderen van ALLE religieuze boeken uit de 2e kamer en die te vervangen door het boek "Economie voor Dummies". Daar hebben die Kamerleden tenminste ook nog iets aan.

Outsider-Inside | 17-09-14 | 11:52

Ik word echt een beetje boos, hoe helder moet alles worden voordat de linksgedraaide stront uit de ogen gaat van die rooie rakkers die ons mooie land te grabbel gooien?

pluk-87 | 17-09-14 | 11:51

Ben het met Geert eens, behalve dat hij dat andere boek dat mensen bang en dom houdt (dat bijbelding), vergeet.

Half werk, Geert :)

Ballenman | 17-09-14 | 11:50

We hebben nu namen en rugnummers, wel zo handig, kun je lekker mee rond meppen.
Trouwens @redactie, vermeld ook nog de onthouding van de SGP, niet onbelangrijk.

Dhr. de Wit | 17-09-14 | 11:49

Zo'n haatboek heeft daar inderdaad niks te zoeken. Geldt ook voor de bijbel trouwens.

panadol | 17-09-14 | 11:49

Dus de eed van de tweede kamer mag je afleggen op de grondwet van ISIS?
De andere partijen willen dat natuurlijk niet inzien maar het is wel de keiharde waarheid.

rylands | 17-09-14 | 11:49

Historische beelden. Tweede Kamer kende in 2014 125 koranliefhebbende, de grondwet van ISIS ondersteunende, islamiseerders onder de 150 leden.

Lewis Lewinsky | 17-09-14 | 11:49

Je kunt lullen wat je wilt, maar Wilders heeft gelijk. Die bijbel moet ook oprotten trouwens. Kerk en staat zijn gescheiden. Opdonderen met die sprookjes.

Parsons | 17-09-14 | 11:48

PVV grootste partij volgens laatste peiling (*lol*)

clabamsk | 17-09-14 | 11:48

Kan die Boekenstijn niet eens iets nuttigs gaan doen in plaats van zichzelf opnieuw de politiek in te tweeten?

Einde van de Domheid | 17-09-14 | 11:47

Hij heb gelijk. Alle religieuze boeken uit de tweede kamer.

Willem VanDer Decken | 17-09-14 | 11:47

@(c)ZWITSUL | 17-09-14 | 11:45
Inderdaad. Het zijn volstrekt ongeloofwaardige, incapabele wegkijkers en leugenaars. Zitten alleen nog in de Kamer omdat die 7k per maand veel te lekker was om op te geven.

Art Vandelay Ultor | 17-09-14 | 11:47

In een land wat beweert scheiding van kerk en staat te hebben behoren reli boeken niet in het parlement. En al zeker dat haatboek niet! Als lid van 50 plus was ik benieuwd naar hun stemming. Dat werd ook tegen, waarop ik direct mijn lidmaatschap heb opgezegd.

ecoliner | 17-09-14 | 11:46

Tja, ofwel de Torah, de Upanishaden, Ramayana, Tao che King, en zo nog wat boeken ernaast.
Ook een idee voor de VS, als een verdachte iets moet zweren haalt de griffier een kruiwagen met boeken op!

Einde van de Domheid | 17-09-14 | 11:46

Enfin, opdat u het weet.
Art Vandelay Ultor | 17-09-14 | 11:39
aha, dus die backstabbers van VoorNederland zijn eigenlijk toch stiekum grote dhimmi's.

(c)ZWITSUL | 17-09-14 | 11:45

Huh? Waarom dan? Omdat wij 6% 'nederlandse' moslims hebben? Ik zou zo zeggen, ga maar lekker door de komende tijd. Dan komt er een ogenblik dat wel een meerderheid voor het verwijderen van het 'religie' boek is. Het is iets uit de zandbak en heeft totaal niets - let wel helemaal niets - met Nederland te maken.
.

Thoth | 17-09-14 | 11:44

Boeeeh wat een foute wiskunde van de onze ex extreem groenlinkse krullenbol Bijbel = Koran.

drammerd | 17-09-14 | 11:44

Davros | 17-09-14 | 11:41
Inderdaad, boeken hoeven niet verboden te worden.
Maar je hoeft ze niet bij de voorzitter van de TK op tafel te zetten.

Doe je dat wel met de bijbel en de koran, dan horen Das Kapital, Mein Kampf en het religieuze boek van het Flying Spaghetti Monster er ook bij.

James Lastig | 17-09-14 | 11:44

@Art Vandelay Ultor | 17-09-14 | 11:39
Haatvod, genaamd KORAN. Dus.

Art Vandelay Ultor | 17-09-14 | 11:43

He??? Ik dacht dat dit een grapje van de Speld was?
www.speld.nl/

koeberg | 17-09-14 | 11:42

Wanneer gaan er NL'se troepen naar Irak om de opmars van ISIS te steunen?

James Lastig | 17-09-14 | 11:42

Ben je tegen de koran uit de tweede kamer, dan ben je vóór ISIS. Weten we dat ook weer, lekker overzichtelijk zo.

Rest In Privacy | 17-09-14 | 11:41

*melodie carnavalfestival*

2e Kamer meets de Efteling

davimore | 17-09-14 | 11:41

Een boek verbieden, klinkt als censuur, niet als vrijheid.
Er zijn tal van boeken die ergere dingen omschrijven, die mensen ook (te?) serieus nemen. Laten we boeken niet verbieden maar daden verboden houden.

Davros | 17-09-14 | 11:41

@frank87 | 17-09-14 | 11:38
Ok, "mein kampf" gaat wat ver, maar er zitten toch zat volgelingen van Marx is de kamer.

frank87 | 17-09-14 | 11:40

Heeft Greet weer zijn moment, briljant! Uitslag stond natuurlijk van ter voren al vast. Overigens laf dat de SGP nu wel tegen stemt.

De Reaguurder | 17-09-14 | 11:39

Even voor de duidelijkheid, de opportunistische leugenaars van VoorNederland stemmen dus tegen het verwijderen van het haatvod, genaamd islam.

Maar wat zei Joram van Klaveren van VerradersNederland toen hij nog islamwoordvoerder van de PVV was?

'Joram van Klaveren (PVV) stelde voor om de koran weg te halen, omdat zo'n 'antisemitisch, homofoob en vrouwonvriendelijk boek' niet thuishoort in het hart van de democratie.' www.volkskrant.nl/vk/nl/2844/Archief/a...

Enfin, opdat u het weet.

Art Vandelay Ultor | 17-09-14 | 11:39

haal die sprookjesboeken van tafel.. jullie hebben gvd toch iPads

(c)ZWITSUL | 17-09-14 | 11:39

Kan hij niet ook aanvragen of "Das Kapital", en "Mein Kampf" er bij moeten worden gezel als wereldberoemde inspirende boeken?

frank87 | 17-09-14 | 11:38

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland