Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

TK LIVE-debat. ISIS voor Dummies

Zometeen om 19:00 uur in de TK een debat over de opmars van ISIS in Irak. En of Onze Jongens (m/v) op KalifaatSloop-missie gaan. Daarom alvast uw huiswerk op GeenStijl: een infografiese uitlegvideo over de organisatiestructuur van Koekenbakr al-Baghdadi en zijn veertigduizend rovers. Althans, de vermoedelijke chain of command volgens de intel van deskundologen en journalisten, erg open zijn de haatbaarden zelf niet over hun Kalifaat. Abu Bakr al-Baghdadi lijkt de zaakjes aardig op de rit te hebben met twee vice-Kaliefs, eentje voor Syrie en eentje voor Irak. Voor de dagelijkse dingetjes zijn er negen ministeries, onder andere Twitter, onthoofdings en werving & selectie van Europeanen hebben hun eigen council. De video is behalve superduidelijk ook volledig SFW, dus in tegenstelling tot het NPO-Jeugdjournaal prima geschikt voor kinderen. En, als zijn medewerker het geluid wat harder zet, OOK VOOR U, OPA OP-STEL-TEN. AL-VAST VOOR-BE-REIDEN, DAT DEBAT OVER ISIS. ISIS! I! SIS! Zucht. Laat maar. Alleen plaatjes kijken kan ook. Debat om 19:00, SprekersLijst hierrrr en Livestream daarrrrr.
UPDATE: Schorsing tot 20:10. Daarna steggelen over wel/niet in de SloopISIS-coalitie.

Reaguursels

Inloggen

Zaal al snel te klein voor ego Timmermans.

padbuffel | 11-09-14 | 18:56

Islamofiel | 11-09-14 | 00:17
En hij lachte erbij alsof hij een vooropgezette leugen vertelde. Zoals iedere slechte leugenaar zijn leugen probeert weg te lachen.

De waard zijn gast | 11-09-14 | 13:42

Islamofiel | 11-09-14 | 00:17

Inderdaad, goedkoper kan het niet. Je kunt het ook jezelf wijsmaken natuurlijk. Zelfs bij PAUW deden ze dar lacherig over en werd deze leugen gelijk door een aanwezige deskundige mevrouw zeer onderbouwd doorgeprikt. Niks kamertje te klein, Nederland heeft geen slagkracht en als ze dat al hebben dan mogen ze niks door de beperkingen die de Tweede Kamer telkens oplegt.
Timmermans het was leuk geprobeerd maar ze liggen nu in een deuk bij de NAVO.

rooie vogel | 11-09-14 | 11:03

Staat en religie is gescheiden alleen niet in nederland.

Keef35 | 11-09-14 | 06:16

@Dr Doom
Chi pecora si fa ,il lupo mangia (wie zich tot schaap maakt , wordt door de wolf gegeten )

halve pinda | 11-09-14 | 04:48

Het zaaltje was te Klein, wat een armoedig excuus

Islamofiel | 11-09-14 | 00:17

LOL

Zookrates | 11-09-14 | 00:16

@Lewis Lewinsky | 11-09-14 | 00:03
Kudos voor de moeite.

Zookrates | 11-09-14 | 00:14

@Wim Venijn | 10-09-14 | 23:52
LOL

Lewis Lewinsky | 11-09-14 | 00:03

Jan Dribbel | 10-09-14 | 23:48
Buk is ook al weer oud hoor gaat nu laser guided.

hebbuh | 10-09-14 | 23:52

Zookrates | 10-09-14 | 23:45
Wil je mijn zwitsal? Je hebt hem verdiend.

Wim Venijn | 10-09-14 | 23:52

hebbuh | 10-09-14 | 23:41
Zo'n warthog is geen partij voor een BUK, zelfs niet voor een bukje.

Jan Dribbel | 10-09-14 | 23:48

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:43 pcies. Wat bezielt zo'n rechterhand van een vz EU om dit te kunnen(en willen) verkondigen? Heeft Bat Y dan toch gelijk..

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:47

Oh wacht, ik snap em. Check this. Islam is rubbish ala pinkeltje... right? Logisch gevolg zou moeten zijn dat pinkeltje en Islam soort van synoniem is, toch? Oke... WTF heeft Pinkeltje met het onderliggende probleem te maken?

Zookrates | 10-09-14 | 23:45

Iedere partij heeft een eigen motie ingediend.
Timmermans heeft het er maar druk mee.
In zijn enthousiasme wilde hij de motie gericht aan OPA ook wel beantwoorden.
Jammer dat hij vertrekt. Want Nederlands beste politicus, vindt Frans zelf.

Jan Dribbel | 10-09-14 | 23:44

Hoorde ik Timmermans nou weer beweren dat de meerderheid van de moslims helemaal niet van geweld houden en gewoon in een democratische rechtsstaat willen leven?

Hoe komt die man aan die onzin?

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:43

Slijp de kapmessen.

Real Dutch Meat | 10-09-14 | 23:42

@Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:34
Ik eis mediation. Getrolt worden door een dictator vind ik niet leuk.

Zookrates | 10-09-14 | 23:41

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:35 Is goed, ws gemist. MY bad.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:39

Tis goed met u, Frans
Was u voor enige tijd terug niet degene die ge-no-ci-de ontkende en de mensen in Iraq voorhield dat er een grondwet is , de grondwet die hen beschermen zou?
Tegen allerlei lieverds die met koppensnellen hun inkomen genereerden? Ja , die frans, Timmermans.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:37

@Zookrates | 10-09-14 | 23:34
Nee, ik ben duidelijk. Zou jij ook eens moeten proberen.

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:36

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:27
Vervolgens was er een interrumperend kamerlid dat verontwaardigd was omdat De Roon een wereldreligie, de islam, gelijk stelde aan geweld.

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:35

Fransje aan het woord ff pleerolletje pakken hoor snif snif

hebbuh | 10-09-14 | 23:35

@De waard zijn gast | 10-09-14 | 20:37
Define 'indirect'.
ISIS is het vleesgeworden resultaat van de multikul.
Het zijn de Westerse beulen die het verschil maken in de I.S.
Zij zijn de creatie van het linkse pacifistische gepamper.
'Islam is oké, weg met ons'

wakkere_nederlander | 10-09-14 | 23:34

@Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:32
Je bent goedkoop.

Zookrates | 10-09-14 | 23:34

@Zookrates | 10-09-14 | 23:30
Blijven oefenen, kunstlul. Op een dag lukt het je je gedachten aan anderen duidelijk te maken. Vast.

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:32

Waarom praat Timmermans als Erica Terpstra?

lady blabla | 10-09-14 | 23:31

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:27
Ja, heel duidelijk. De Islamitische Staat verspreidt de islam op exact dezelfde manier als de manier waarop de islam in het verleden verspreid is. IS is gewoon islam. Islam = geweld. Aldus De Roon.

Duidelijker bestaat niet. Of het moet zijn:
*islam = terreur*

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:31

@Lewis Lewinsky | 10-09-14 |
'k doe het gewoon. De Roon heeft twee sterken argumenten (ik help je: Laat de regio eerst reageren en onderken het feit dat er mondiale 'goedkeuring/instemming is voor het handelen van IS). Vervolgens probeert De Roon de Islam te duiden voor een ieder. Missen voor open doel -_- Zeik snor.

Zookrates | 10-09-14 | 23:30

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:24
hm, volg dit debatal voor enige uren. Heb Dhr de Roon niet duidelijk de link tussen IS en islam, islam =IS horen duiden. U wel dan?

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:27

@Lewis Lewinsky | 10-09-14 |
Kunnen we nu weer verder?

Zookrates | 10-09-14 | 23:25

@Lewis Lewinsky | 10-09-14 |
Spot on babe.

Zookrates | 10-09-14 | 23:24

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:21
Zeg dan niets over De Roon. Als je zijn verklaring niet gehoord hebt.

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:24

@Zookrates | 10-09-14 | 23:21
Aha. Ik zie het al. Je hebt een probleem je gedachten onder woorden te brengen. Geeft verder niets hoor.
*geen idee wat hij bedoelt*

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:22

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:19
Heb dit niet gehoord. Linkje;) will do.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:21

@Lewis Lewinsky | 10-09-14 |
2 sterke argumenten omkleden met een emotioneel en irrationeel gewauwel? ehh? Hij krijgt zelfs nog een pluimpje van de VVD... en dat we maar voorspoedig handelen.

Zookrates | 10-09-14 | 23:21

En weer niks in de staatsloterij, potverdorie!

Wie niet steelt of erft, zal werken tot ie sterft*

* geldt niet voor bepaalde bevolkingsgroepen, wijzigingen voorbehouden
Dhr. de Wit | 10-09-14 | 23:11

ik won laatst gevulde koeken.... lkkrrr man!!!

dirkieeee | 10-09-14 | 23:20

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:18
Heeft De Roon zeer nadrukkelijk gedaan.

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:19

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:17 islam aan, met IS koppelen bv?

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:18

@Jan Dribbel | 10-09-14 | 23:16
Nou, dan hebben we die Yanks mooi bij de nuts.

Petrus Poortwachter | 10-09-14 | 23:17

@Zookrates | 10-09-14 | 23:14
Wat bedoel je?

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:17

Zookrates | 10-09-14 | 23:14 ja, mijn gedachT.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:17

@Jan Dribbel | 10-09-14 | 23:16
Hebben ze al.

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:16

Ik hoorde het woord No-Fly zone voorbij komen.
Wat een goed idee, nu alleen IS nog een paar vliegtuigen geven.

Jan Dribbel | 10-09-14 | 23:16

Hoor net dat onze jongens de koerden tactisch gaan trainen.
De overheid heeft iets van een dealtje kunnen maken en, in plaats van playmobil, wat toch niet zo'n succes bleek (duur) gaan we nu met fisherprice aan de gang (www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/09/...)
De koerden zitten en reikhalzend naar uit te kijken...

Petrus Poortwachter | 10-09-14 | 23:15

Sjoerdsma = wegkijker.

Lewis Lewinsky | 10-09-14 | 23:15

Jezus De Roon. Hoe bedoelt u voor open doel missen.

Zookrates | 10-09-14 | 23:14

Wat een kloten wijf die voorzitter.

drammerd | 10-09-14 | 23:12

Sjoerdsma-daash'66 stelt islam niet gelijk aan geweld.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:12

En weer niks in de staatsloterij, potverdorie!

Wie niet steelt of erft, zal werken tot ie sterft*

* geldt niet voor bepaalde bevolkingsgroepen, wijzigingen voorbehouden

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 23:11

tralala ontopic... wat praten we toch mooi met elkaar over IS met z'n alle.

Zookrates | 10-09-14 | 23:02

tipo | 10-09-14 | 22:55
Na deze motie van Omtzigt die allerhande aan de kaak stelt middels diverse UN responsibilities inz. IS geeft het vak K waarschijnlijk niet thuis. Kan, en gaat zich nog keren ten laste van het kabinet. Omtzigt heeft een punt.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 23:00

Tussenstand Juncker vs Timmermans, 1-0. Tegen de tijd dat Juncker klaar is met Timmermans heeft niemand het meer over die vn speech. Typisch PVDA...

Zookrates | 10-09-14 | 22:57

Is dit een broer van Harry van Bommel www.youtube.com/watch?v=JxulJNxc8ws ? het valt me nu op dat ze precies dezelfde manier van spreken en bewegen hebben.

--sql error-- | 10-09-14 | 22:56

Oh jeej, Omtzigt stelt een veilige haven voor Christenen voor. SP en VVD direct in paniek.

tipo | 10-09-14 | 22:55

@--sql error-- | 10-09-14 | 22:46

Inderdaad, en dat geld natuurlijk voor beide landen.

lady blabla | 10-09-14 | 22:51

vz: kan dit mens niet wat anders gaan doen, iets in de vorm van plees poetsen?

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:46

lady blabla | 10-09-14 | 22:35
lol. ze hebben al genoeg om de wereld vele malen te vernietigen. ik kan het niet serieus nemen.

--sql error-- | 10-09-14 | 22:46

We moeten wachten tot de speech van Obama en pas daarna mag iedereen een mening hebben. Die van Obama, uiteraard.

Handige planning om dan vandaag een 'debat' te houden.

tipo | 10-09-14 | 22:44

Neen Hennis, Timmermans heeft zojuist aangegeven waarom er geen wapens worden geleverd door NL aan de Pesmerga want die wapens kunnen wellicht in handen komen van de PKK. dat. Is.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:43

Kap ff met die Engelse woorden Hennis.

padbuffel | 10-09-14 | 22:38

Tsja, wapens aan de pesmerga overhandigen kan er toe leiden dat de pkk deze wapens ook in handen krijgt. En, dit motten wij niet willen. aldus de jankert aller jankerts Timmermans, Frans.
Met welke bedoeling verkondigt hij dit nu? IS kan voortgaan in zijn handeling?

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:35

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:05
Het zou bijna een wonder zijn als je Gutmenschen weer op het rechte pad kunt krijgen. Maar als je het niet probeert dan gebeurt er ook niks.
Een andere optie is om in Australië asiel aanvragen, daar snappen ze het tenminste wel.
Denk maar niet dat ze daar maatschappij-ontwrichtende clubs als SPIOR toestaan. Want dat is het, een nagel aan onze doodskist.

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 22:34

@Conan de Rabarber | 10-09-14 | 22:29
En erachteraan gooien we de dingetjes wat we nog hebben liggen in Volkel.
Strak plan. We doen weer mee.

Wim Venijn | 10-09-14 | 22:34

Oké we zijn eruit, Nederland stuurt 1200 polderjihadi's.

Conan de Rabarber | 10-09-14 | 22:29

handelingsperspectief
Not Found.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:27

Het reageren van uit een *handelingsperspectief*

pff, nieuwsuurmoment.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:25

timmermans kan geen kwaad doen bij nieuwsuur gadverdegadverredamme

jopie1 | 10-09-14 | 22:24

Ik begrijp wel dat Nederland niet is gevraagd om mee te helpen met het bestrijden van isis. USA kijkt ook naar Livestreams van de 2ekamer.

lady blabla | 10-09-14 | 22:23

ISIS niet duuzaam, aldus Timmerfrans

padbuffel | 10-09-14 | 22:23

timmerfrans:

lijden van yezidi's is enorm, ik heb
persoonlijke ervaringen opgedaan in Bosnië...

vanvandaag | 10-09-14 | 22:22

Het ausradieren van ISIS is een tactische operatie zoals ook de oorlog tegen Al Qeada dat was. Een startegische operatie zou het zijn als er een wereldwijde coalitie ontstaat die de islam dwingt om de Medineze verzen als achterhaald, geschiedenis en nooit meer doen verklaart.
Zo lang dat niet gebeurt zal er over pakweg 10 jaar wel weer een nieuwe terreurgroep ontstaan die ausradiert moet worden

Islamofiel | 10-09-14 | 22:21

tipo | 10-09-14 | 22:16 Klopt!

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:19

Afkappen nu die tEUmmerfrans. Anders wordt het nachtwerk. Vol adrenaline na de matsbaan bij de EU.

padbuffel | 10-09-14 | 22:18

Timmermans gaat nu aan de haal met de gutmensch gedachte dat Assad te verantwoorden is voor het probleem in die regio.. WTF

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:18

timmerfrans:

dat isis bestaat komt voort uit de opstelling
van o.a rusland....

vanvandaag | 10-09-14 | 22:17

@Shareholder II | 10-09-14 | 21:49
hear hear

the Jackdawn | 10-09-14 | 22:16

Timmermans liegt dat Assad hulp aan ISIS zou geven.

Dat is niet waar.

tipo | 10-09-14 | 22:16

En jankert aller Jankerts; Welke lange termijn strategie hebt u dan in gedachte om IS te willen verwijderen van deez aardkloot? Hm. tja er zijn zoveel blablabla...

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:15

We gaan op ISIS jacht?

padbuffel | 10-09-14 | 22:13

Timmermans wordt als HAMAS-fan natuurlijk niet uitgenodigd om ISIS te bestrijden. Je wilt de vijand niet wijzer maken dan die al is.

tipo | 10-09-14 | 22:11

De kamer was te klein, geloof je toch niet.

2_amazing | 10-09-14 | 22:11

Bassie is er ook, wat zijn we toch een goed land

padbuffel | 10-09-14 | 22:09

kum
ba
ya
Godsklere, het rijksambtenaren goedvolk leest GS echt mee.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:07

Timmermans begint gelijk met liegen.

Die man is zo ziek.

tipo | 10-09-14 | 22:07

'keb weet van een deernke van -toendertijd- 14jr +2mnd die een spiraaltje ingedreven kreeg. Was al helemaal ingevoerd: "Nou ze mogen mij martelen, een beebie zal ik nooit van hun baren".

tering wat word onze jeugd toch vierkant verneukT door de dubbelzinnigheden van dit slappe kabinet

Centauri3 | 10-09-14 | 22:06

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:57 Pcies. Het goedvolk bestoken met waarheden die hun eerdere gedachten uiteindelijk oplossen. Alsof je een kind weer van alles kunt bijbrengen, kunt onderwijzen met de bedoeling er een wel-overwegend persoon van te maken. Een persoon die middels wikken en wegen zelfstandig kan beslissen.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 22:05

Kan iemand vertellen wat de outcome is?Fappen op Xhamster en debat koppensnellers gaat niet echt samen...

dirkieeee | 10-09-14 | 22:02

Schrik me de tandjes, ze beginnen weer

padbuffel | 10-09-14 | 22:02

Bij dezen EIS ik - SUBIET - nlse baarmoederbeveiliging: ze kunnen je op zn minst martelen. Een beebie zit er dan niet meer voor ISIS in.

Centauri3 | 10-09-14 | 22:01

Hij zet die Dijkgraaf wel goed neer hè, van Muiswinkel.

Jackanders | 10-09-14 | 21:59

@toetanchamon | 10-09-14 | 21:42
Naar aanleiding van dat bericht over SPIOR die maar liefst 66 (!) moslimclubs vertegenwoordigt zit ik er sterk aan te denken ook zo'n club op te richten.
Stichting Belangen Weldenkende Realistische Atheïstische Nederlanders of zoiets. Lekker de hele dag persberichten eruitstampen als tegengeluid van persberichten en uitspraken van dat soort clubs. Dan maar bedreigd worden, het kan mij steeds minder bommen [sic]. De PVV, with all due respect, heb je gewoon niet genoeg aan als tegengeluid. Tijd voor andere oplossingen want van de politiek hoef je toch niets te verwachten.

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:57

'Wie zijn 'zijn vriendjes'? En wie zijn 'ze'?
Maakt mij trouwens niet uit, ik vind het alleen opvallend dat juist zo'n gereformeerde een oorlog loopt te propaganderen'.

Jan Gordelroos | 10-09-14 | 20:15
====
Wat loop je nou te zeiken man? De CU heeft tot nu toe alle ingrijpen in het M-O en Afghanistan gesteund, ook de inval in Irak destijds.

Los daarvan is Voordewind niet gereformeerd, maar dat terzijde.

malang | 10-09-14 | 21:56

@Shareholder II 21:49
Een miniem deel van de moslims is problematisch?

Jij bent helegaar geen atheist, liegebeest.

tipo | 10-09-14 | 21:55

De rijksambtenaren die momenteel plaatsnemen in de 'engelenbak' doen er goed aan om dit verhaal eens tot zich te nemen. A Taste of Islam www.youtube.com/watch?v=YjBDDC4wVxk Mocht dit verhaal een kentering, en ommezwaai teweeg brengen in het denken van de gutmenschgedachte is dit geen kostverloren tijd gebleken.
*optimiste*

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:54

ik wou even zeggen dat ik die Sjoerdsma van D66 een enorme sukkel vindt. met z'n EO hoofd. En z'n doorzichtige gedraai en ontwijken van vragen. tenenkrommend slecht.

--sql error-- | 10-09-14 | 21:49

tipo | 10-09-14 | 21:32
Gast, ik pak ISIS helegaar niet aan. Dat mogen jij en je enge slinkse gristenvrindjes proberen. Ik maak me niet druk over geneuzel en al helemaal niet in de woestijn. Het interesseert mij verder geen kloten dat er moskeeen in mijn land staan, gelijk er synagoges en kerken staan. Die flauwekul is niet aan mij besteed. Dat een miniem deel van Moslims problematisch is, dat herken ik van Joden en Christenen. Een minderheid onder minderheden. Who cares? Los je eigen problemen maar op. Mij maken ze de zeik niet lauw.

Shareholder II | 10-09-14 | 21:49

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:37
Het zijn een stelletje v.. ze go.. klootza... n, die IS-neanderthalers. Maar ik vertik het om er wakker van te liggen. Dat plezier gun ik ze niet.

VanBukkem | 10-09-14 | 21:45

@Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:06
Denk er net zo over, dit is het het ultieme theedrinken. We mogen niks zeggen want anders onze schuld. Het moet toch niet gekker worden.

toetanchamon | 10-09-14 | 21:42

Nederland moet het maar in het klein doen. Waarom ISIS in een ver en stoffig land laten bombarderen, waar geen enkele Nederlander er het heilzame effect van kan merken.
Op nog geen kwartier van de Tweede Kamer zetelt een heuse Nederlandse afdeling van ISIS, een afdeling die veel gevaarlijker is voor Nederland en die misschien met wat goedkopere middelen aan te pakken zou zijn, ware het niet dat het nagenoeg voltallige parlement DAT probleem liever ontkent.

Jan Passant mk2 | 10-09-14 | 21:41

Oh ja, Libie, waar nu ISIS zit, omdat Ghadaffi dood is wegens goudgedekt geld ipv petro dollar.

tipo | 10-09-14 | 21:41

VanBukkem | 10-09-14 | 21:33 ISterreur kan mij wakker houden tot het moment dat deze terreur wereldwijd wordt erkend én bestreden.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:37

De PVV hangt achterover? Nee, zij hopen dat iedere moslim naar het kalifaat vertrekt.

padbuffel | 10-09-14 | 21:35

Hij was al eerder voorbij gekomen, maar even in de herhaling voor @tipo:
violentia satis semper solvit omnia

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:35

wordt toegestaan door vz.in plullenbak/wordt niet toegestaan door vz introduceert..

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:34

Tip voor mensen die last hebben van slapeloosheid: Kijk vijf minuten naar zo'n debat.
Werkt voor mij.

VanBukkem | 10-09-14 | 21:33

Van Klaveren zeikt Voordewind af(niet ingestemd met de motie gisteren) tot voor zover mogelijk is, wordt toegestaan door vz.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:32

@Shareholder II 21:22
50% van de Saoedische olie-opbrengst gaat naar Wahabistische klerken. Dat komt voort uit een deal tussen meneer Wahhab en de Al-Saud-familie uit 1744.

Die wahabistische klerken hebben dus heel veel geld, dankzij Nederlandse forensen. En die zijn met dat geld salafistische moskee-en in Nederland gaan bouwen en website's gaan bouwen. Daar krijg je vanzelf jihadisten van die een kalifaat beginnen, welke gefinancierd is door diezelfde Wahabistische klerken.

Dus moeten we zelf het geld opstrijken van de olie, want anders financieren we er jihadisten via Saoedi-Arabie mee. En dat kan alleen als je de Saoedische familie uitmoordt, de wahabistische klerken uitmoordt en de boel daar koloniseert.

Pas dan pak je ISIS aan.

tipo | 10-09-14 | 21:32

Chiant | 10-09-14 | 21:23
Voordewind. Ja, kweet; wordt al wat lastiger om dit heerschap in een ander maatpak dan die van de laven te passen.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:27

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:16
De heer Servaes woont in het Optische Illusie Park in Parijs www.froot.nl/posttype/froot/image/opti... Je denkt dat de PvdA meedoet, maar zodra er opportunistische verkiezingswinst te behalen valt, blijkt de PvdA toch niet mee te doen.

Chiant | 10-09-14 | 21:23

Assad is een held. Waarom is iedereen boos op hem?

tipo | 10-09-14 | 21:23

tipo | 10-09-14
D'r gaat helegaar nix uitgeroeid worden. Je bent toch godverdomme geen religieus of anders mentaal uitgedaagde ? Verbeter de wereld en begin bij jezelf *harakiri mes aanreikt*

Shareholder II | 10-09-14 | 21:22

Ik haak af. Wat saai. Uitkomst van dit debat is toch al bekend.
Glas, plas, was.

gaffelbaard | 10-09-14 | 21:17

Chiant | 10-09-14 | 21:14
Servaes. Aan u om te willen duiden.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:16

Die van Ojik heeft volgens mij last van het Stockholmsyndroom, kan niet anders.

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:15

Ik word zo moe van die GL-gast. Hij zegt ook altijd hetzelfde, het lijkt goktrommel wel.

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 21:15

Chiant | 10-09-14 | 21:06
Ghe, komt binnen afzienbare tijd wel goed-deze opvatting.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:14

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:08
En van Ojik woont in het Land van Ooit: vol van mooie idealen, niet realistisch en vooral failliet.

Chiant | 10-09-14 | 21:14

Groen Links... waar genocide dreigt... huh? Dreigt?

Man man man, wordt verdomme eens wakker.... er dreigt geen genocide, er wordt een genocide uitgevoerd stomme mongeaul!

Fatwabuster | 10-09-14 | 21:13

Van Ojik: .. de macht van Assad versterkt.. & de voedingsbodem van ISIS..
.
Nou GS!
Voor de verandering zegt GL eindelijk eens een keer niet dat GS de schuld heeft.
Nu zeggen ze dat Assad de schuld heeft, de schuld van het ontstaan van ISIS. Ik hoor dat toch echt. Flauwekul. Dat-ISIS-bestaat-is-de-schuld-van-Assad... Echt flauwekul. Het ontstaan van ISIS gaat veel en veel verder terug in de tijd. Zo ver dat Assad toen nog niet eens geboren was.
Nog zo'n naieveling dus.

gaffelbaard | 10-09-14 | 21:12

Het is een soeni-shia oorlog, een godsdienstoorlog binnen de islam. Wat is er mooier dan dat? Zo'n oorlog moeten wij niet ontmoedigen.

Van Duyvenbode | 10-09-14 | 21:12

Dit wil SPIOR horen:
Lieve moslims. Willen jullie alsjeblieft ISIS niet gaan helpen? Het maakt niet-moslims, bij jullie bekend als kafirs, best wel zenuwachtig. Bovendien, het wordt zo'n rommeltje in de woestijn met al die rondslingerende hoofden. Als dank zijn wij bereid iedere moslim die in Nederland blijft voor het leven belastingontheffing te verlenen plus een maandelijkse toelage plus een auto en huis naar keuze.
Met vriendelijke groet, de kafirs.

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:12

vz; kapt die gast ff af!

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:11

@Shareholder 21:06
Nou, dan koloniseren we Saoedi-Arabie en anexeren we onze olie.

Het is hun Wahabisme wat uitgeroeid moet worden.

tipo | 10-09-14 | 21:09

Groenliegtgast opteert voor een betrouwbare Iraakse staat en tegelijkertijd voor de betrouwbaarheid van het openbaar bestuur. blablableg...

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:08

Dijkgraaf: .. iedereen de direct of indirect levert of bijdraagt aan ISIS..
.
Nou, goed. Wetende dat iets van 72% NL'se moslims ISIS schijnt te steunen of er sympathie voor heeft, hebben we het hier over een hele grote groep mensen. Dat gaat dan om vele honderdduizenden.

gaffelbaard | 10-09-14 | 21:07

Groen Links wil de voedingsbodem voor islamitische extremisme wegnemen. Zij willen Saoedi-Arabie blijkbaar wel platbombarderen.

tipo | 10-09-14 | 21:07

@bij gelegenheid | 10-09-14 | 20:55
De Roon woont in de Efteling, bewaakt het hek eromheen en vertrouwt op laven, elfen en vooral op Vliegende Fakirs om de insluipers en hekkenklimmers die zonder te betalen binnen willen komen te bestrijden.

Chiant | 10-09-14 | 21:06

toetanchamon | 10-09-14 | 21:00
Dat is godverdomme echt ontzettend brutaal van die islamclub. Grote bek, schuld van anderen, bla bla, maar zelf geen ene fuck doen.
Subsidie intrekken, opheffen en afvoeren.

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:06

tipo | 10-09-14 | 20:49
En de hele europese mobiliteit lam leggen ? Nice thinking.

Shareholder II | 10-09-14 | 21:06

Als Nederland niet de middelen heeft om in te grijpen moet Nederland niet ingrijpen.
Dat lijkt me logisch.

Hamvraag is dan wel, waar slaat dat "nooit weer" tijdens elke dodenherdenking dan nog op?
Traditioneel hebben de linkse partijen altijd alle echte genocides genegeerd, gedoogd of zelfs verheerlijkt.
Nu is er eindelijk één regime op deze planeet zó moorddadig dat zelfs een SP-er zoals van Bommel daar tegen demonstreert. Dat hij als eerste socialist openlijk durft zeggen dat isis bijna net zo kwaadaardig is als Vrijheid van Meningsuiting.
Maar ook dan grijpen we niet in?

Laten de politici dan elke dodenherdenking gewoon zeggen wat zij denken; "niks mis met een drastische aanpak van de overbevolking".
Zolang de 2e wereldoorlog alleen gebruikt wordt om andersdenkenden aan te pakken heeft een herdenking geen enkele zin.

Dandruff | 10-09-14 | 21:05

Chiant | 10-09-14 | 21:02 hmm. oké.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 21:04

Wat hebben ze eigenlijk tegen Assad?
Hij heeft zo een leuke vrouw.

tipo | 10-09-14 | 21:04

Die tent is godverdomme léég!

Tricephalus | 10-09-14 | 21:04

Een bebrilde VVD meneer wil iedereen die zwaait met een zwarte vlag op een "sanctielijst" zetten.
Papieren oorlogsvoering FTW!

Dhr. de Wit | 10-09-14 | 21:03

Als het westen nou gewoon niets doet, zijn de Arabische landen zelf gedwongen in te grijpen. En zo hoort het. Laat die steenrijke sheiks in Saoedie Arabië en in de Golfstaten zelf met hun reet op de blaren zitten.

Van Duyvenbode | 10-09-14 | 21:02

Betoog van van Klaveren was slechts 3 minuten. Dat waren drie minuten gevuld met voltreffers: raak, raak, raak, raak, raak, raak, raak, raak, raak...

Chiant | 10-09-14 | 21:02

It's urgently necessary to eradicate ISIS the monsters.

lady blabla | 10-09-14 | 21:01

@toetanchamon | 10-09-14 | 20:59
Derde wereldoorlog!

toetanchamon | 10-09-14 | 21:00

Is er dan geen enkele partij die Saoedi-Arabie plat willen bombarderen?
tipo | 10-09-14 | 20:49

Jawel,Luxemburg maar die worden om de een of andere reden constant genegeerd ;-(

dirkieeee | 10-09-14 | 21:00

We kijken naar een debat terwijl vandaag de Stichting Platform Islamitische Organisaties Rijnmond het volgende zegt:
"Burgemeester Ahmed Aboutaleb en wethouder Joost Eerdmans van Rotterdam hebben te grote woorden gebruikt om duidelijk te maken dat extremisten in de havenstad niet welkom zijn. „Dit drijft mogelijke jihadstrijders alleen maar meer in de armen van radicalen”, zegt directeur Marianne Vorthoren van SPIOR."http://www.telegraaf.nl/binnenland/23065336/___Ferme_taal_werkt_averechts___.html

Conclusie als de 3 wereld afgelopen is, heeft de politiek nog niets aangepakt, opgelost of op papier staan. Wake up everyone!

toetanchamon | 10-09-14 | 20:59

Volgens mij kan je al heel veel bereiken daar als je 8 AH-64 Apache's in Erbil neerzet. Een verbindingsmannetje type Marco Kroon met de Peshmerga mee en het is ouderwets Toyota's en Humvee's afknallen van 3 km afstand, daarna mogen de Koerden de rommel opruimen en kunnen de piloten aan het bier...

hoevenpe | 10-09-14 | 20:59

Geen westerse levens in de weegschaal leggen voor deze vuiligheid. Atoombom erover.

Tricephalus | 10-09-14 | 20:56

tipo | 10-09-14 | 20:49 | | Reageer+ | 0

Doe niet zo gek, dat land is 1.960.582 vierkante kilometer groot, dan zijn een ongelooflijke hoop bommen. Is alleen te doen met atoombommen. Nou ja, het is het proberen waard...

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 20:55

ghe, De Roon geeft ff een rant van jewelste ten beste hoe de Arabische Liga zelf dit probleem dient te handelen. En neen, heeft niets met islam of zo van doen.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 20:55

Is er dan geen enkele partij die Saoedi-Arabie plat willen bombarderen?
tipo | 10-09-14 | 20:49

Jawel,Luxemburg maar die worden om de een of andere reden constant genegeerd ;-(

dirkieeee | 10-09-14 | 20:54

apigisacop | 10-09-14 | 20:43
Toch geen vunzigheid op het toetsenbord mag ik hopen?

Ommezwaai | 10-09-14 | 20:54

Is er dan geen enkele partij die Saoedi-Arabie plat willen bombarderen?

tipo | 10-09-14 | 20:49

Apart die van Bommel. Geef die soennieten geld, geef ze wapens en ze keren hun rug van ISIS. Euh.. Ik geloof het niet meneer van Bommel. Als ze op de stoep staan in Nederland, gaan we proberen om ze een zetel in de tweede kamer te geven. Want tja. Ze willen ook meebeslissen. Wat een kronkel.
Weet je wie ook democratisch gekozen was, en genocide pleegde? Meebeslissen in een regering voorkomt geen genocide. Het gaat door. Maar ik hoorde van Bommel alleen maar blaten.
Het zijn moordenaars. En hij wil met ze gaan theedrinken.

Wim Venijn | 10-09-14 | 20:49

@ITEACHYOU, heeft u aandelen? Zo ja, waarschijnlijk de verkeerde. No pun intended.

padbuffel | 10-09-14 | 20:49

ISIS wil het westen uitlokken het Midden-Oosten weer te bombarderen, waardoor ISIS nog meer morele en fysieke steun in de moslimwereld kan verwerven. Dat is de functie van de wreedheid van ISIS, nl. het westen verleiden tot interventie.
En ISIS weet dat het westen tegelijkertijd half werk levert en niet bereid is daadwerkelijk ISIS uit te roeien, alle holle retoriek van het tegendeel niettegenstaande. Want ISIS uitroeien vergt boots on the ground, massaal. En dat gaat niet gebeuren. ISIS weet dat. Dus wij moeten niet ingrijpen, nogmaals. We moeten niet de agenda van de vijand volgen.

Van Duyvenbode | 10-09-14 | 20:49

Yep @van Bommel: heb nog geen beelden gezien waarbij de Kurdische minderheid zich met ISgedoe bezighoudt. Flauwekul derhalve.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 20:45

ITEACHYOU | 10-09-14 | 20:35
Denkfout. Compleet. Of je nu kant kiest voor de dromedaris of voor de kameel - ze schijten uiteindelijk allebei op je door de woestijnstorm pasgewassen schoen. En als je water denkt te zien, ergens ver achter de vuile ruggen van deze lieden, zal dit altijd een fata morgana blijken te zijn.

chicago river | 10-09-14 | 20:44

Ik ga stoppen met kijken, mijn hartslag bereikt een bpm gelijk aan het aantal Nederlandse jihadisten bij IS.
Het is voor de voortgang en slagvaardigheid van de coalitie van het grootste belang Nederland NIET meedoet. Tot morgen.

De waard zijn gast | 10-09-14 | 20:44

@ Ommezwaai | 10-09-14 | 19:57.. Okee, ik gniffelde genoeglijk uit mijn linkerneusgat. Waarvan akte.

apigisacop | 10-09-14 | 20:43

Ik ben benieuwd welke van de twee vice-kaliefs de EERSTE vice-kalief is.. Is die ook belast met het verbeteren van regelgeving en tevens de rechterhand van al-Baghdadi?

dr fijnstof | 10-09-14 | 20:42

Nu begrijp ik er nog de ballen van, onze nieuwe Vice Roi eeeh vice voorzitter van de EU Commissie heeft toch gezegd dat al die beschermd worden door de grondwet van Irak.

Sjeng de helle | 10-09-14 | 20:40

Van Bommel
Eerste zinnen binnen het betoog een plus. Om te vervolgen met een verwijzing richting US en welke handelingen zij tentoonspreidt. Om te kunnen concluderen dat de voedingsbodem voor de opmars van IS op het conto van de US komt, kan worden herleidt. maw; tis allemaal jullie schuld; het optreden van IS.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 20:39

Schijndiscussie. De beslissing is allang genomen. Nederland is een schoothondje van Amerika en dus valt er niks te discussiëren.

Van Duyvenbode | 10-09-14 | 20:39

chicago river | 10-09-14 | 20:34
Tipje, geen nieuws kijken. Helpt om van je islam moeheid af te komen

ITEACHYOU | 10-09-14 | 20:37

Van Bommel: "Waar komt IS vandaan? Wat is hun oorsprong"
Nou, indirect uit jouw linkse kutkoker, eikel!

De waard zijn gast | 10-09-14 | 20:37

Zeg eens Meeh keihard van Bommel. Je bent een geit.
Wim Venijn | 10-09-14 | 20:33
Dan hoop ik maar dat hij hard kan rennen zo hebben al een chronisch gebrek aan maagden.

Sjeng de helle | 10-09-14 | 20:36

Mooi toch die mohammedaanse staat. Laat de mohammedanen daar hun paradijs creeeren, dat is hun goed recht, wij moeten er alleen voor zorgen dat niet-mohammedanen geen onrecht wordt aangedaan. Wat de onderling met elkaar doen is onze zorg niet.

rode peper | 10-09-14 | 20:35

Goed dat Omzigt en Bommel het geniepige Turkije benoemen. (Ook omdat er veel Turkse Nederlanders zich hebben ingenesteld op belangrijke banen bij de NL overheid.)

lady blabla | 10-09-14 | 20:35

Ben ik nu gek of hoe zit het? Obama levert wapens aan Syrische rebellen die tegen Assad vechten en samen met luchtmacht van Syrië tegen IS, daar klopt toch niks van. Alsof je je ene buurman een stok geeft om de andere buurman te slaan en dan samen met die buurman die geslagen is de buurvrouw in elkaar slaan. Het klopt niet, wat ik je brom .

ITEACHYOU | 10-09-14 | 20:35

Wat Allah blieft is dat de kalief kiest voor een mieters haktiep die de ongelovige kliek doormidden klieft en hoofden op palen spietst.
Wat ik blief is dat Allah´s diender optieft. Ben al lang islamziek maar ben toch zeker innie minnie mouse niet.
Werp dat maar door je TK microfoon stelletje wassenneuzen. Kunnen jullie lekker vroeg aan de borrel in Nieuwspoort om met verheven smoelwerk je voor iedereen duidelijke afgang weg te sherry´en. (haaai mindef)

chicago river | 10-09-14 | 20:34

@Ommezwaai | 10-09-14 | 20:27
Dat is waar. Maar toch sta je, mijns inziens, een beetje voor lul als je een onderzeeër stuurt tegen de Serven. Servië ligt niet eens aan zee (volgens mij, ik zou het even moeten opzoeken.) "Jamaar belangrijke taak bla bla Servische communicatie onderscheppen bla bla inlichtingsactiviteiten enzo bla bla bla." Schei uit.

VanBukkem | 10-09-14 | 20:34

Van Bommel, laffe hond, die trekt liever zijn keutel er nu al uit.

De waard zijn gast | 10-09-14 | 20:34

Het wordt tijd dat ISIS die ene zwarte steen uit Mekka gaat ontvreemden zoals ze al hebben geopperd.

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 20:34

kapitein oosterlng | 10-09-14 | 20:27

Sapiente vince, rex, noli vincere ferro!

Dr. Doom | 10-09-14 | 20:33

Hoe realistisch is dat doel, het vernietigen van ISIS. Haha. Wat een geit die van Bommel. Maar hij gaat nog verder. Het bombarderen door de US, heeft voor verdere rekrutering gezorgd. Wat een ongelooflijke domheid. Dus: Het doel is niet realistisch, dus we doen maar niets. En het ingrijpen zorgt voor verdere rekrutering. Dus we laten de genocide maar aan de gang gaan.
Zeg eens Meeh keihard van Bommel. Je bent een geit.

Wim Venijn | 10-09-14 | 20:33

Niet ingrijpen. Laat ze daar hun eigen boontjes doppen. De onthoofdingen van ISIS zijn een poging om het Westen tot militaire actie te verlokken. Daarom: niet ingrijpen, laat het de regio zelf oplossen. Kijk eens wat de militaire interventies in het Midden-Oosten vanaf 2003 nu hebben opgeleverd. Het is alleenmaar beroerder geworden daar. En kijk eens naar Afghanistan: na 13 jaar is de zaak hopeloos. Dus: eruit blijven.

Van Duyvenbode | 10-09-14 | 20:32

Nederland wil best een bijdrage leveren aan de totale vernietiging van IS, maar als er door optreden van de coalitie dode moslims vallen dan liever eigenlijk niet. Spagaat, spagaat...

De waard zijn gast | 10-09-14 | 20:32

Ja, zit in hun achterste geparkeerd.

padbuffel | 10-09-14 | 20:29

De figuren in de Tweede Kamer hoeven in elk geval niet onthoofd te worden, die hebben van nature al de kop los.

Sjeng de helle | 10-09-14 | 20:28

Kom net binnen maar ik neem aan dat alle probleempjes inmiddels zijn opgelost?

padbuffel | 10-09-14 | 20:27

Met opa Opstelten en tante Hennis gaan we deze oorlog verliezen :-(
*violentia satis semper solvit omnia*

kapitein oosterlng | 10-09-14 | 20:27

VanBukkem | 10-09-14 | 20:02
Ja, maar niet met parachutisten..

Ommezwaai | 10-09-14 | 20:27

@Martin Aceton | 10-09-14 | 20:16
Inderdaad.
Als iedereen maar doet wat de Allah-boys zeggen, dan is iedereen gelukkig. Dat zie je wel aan het kalifaat. Iedereen die daar woont -en nog niet onthoofd is- is blij en happy.

VanBukkem | 10-09-14 | 20:26

genocide... en de 2e kamer is leeg.... we zijn leeg.........

Ir. Wilhelmus | 10-09-14 | 20:26

@DikkeLollie | 10-09-14 | 19:03
Mooi he, die TK gasten hebben het nog steeds niet door, ze doen niet terzake, hadden wij allang door, nu zelfs ook GB en de VS.
Zijn gesublimeerd tot een triest theoretisch gebeuren in hun eigen parallelle stukje NL in de TK.
Wil voorstellen het reces op 12 maanden te stellen zijn we van die flauwekul figuren af.

Uw Verzekeringsadvis | 10-09-14 | 20:25

Weet je wie er ook op een sinaasappelkistje stond te oreren voor een aftands gezapig publiek ?

Shareholder II | 10-09-14 | 20:24

Omtzigt durft IS niet met islam te vergelijken laat staan islamieten te duiden.

bij gelegenheid | 10-09-14 | 20:24

@Jan Gordelroos | 10-09-14 | 20:15
Die ontvangers van de bijbels die dit soort lui zo graag over de wereld heen sturen.

frank87 | 10-09-14 | 20:24

Isis voor dummies?
Zolang het maar niet omgekeerd is: dummies voor ISIS. Die hebben onderhand wel recht op scherp.

drekzooi | 10-09-14 | 20:23

VanBukkem | 10-09-14 | 20:18 |

Maar eerst wel maximaal opstoken!

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 20:22

@eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 20:08
Het zijn taaie rakkers. Maar dat zijn die ISIS-strijders ook.
Desalniettemin doen ze het allebei goed op de barbecue.

VanBukkem | 10-09-14 | 20:18

PopcornHour starts...

De waard zijn gast | 10-09-14 | 20:17

OMFG, die Schoevers-muts moet ook wat zeggen.

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 20:17

VanBukkem | 10-09-14 | 19:59
Gelukkig staan ze echt in contact met Allah (voorwaar, Hij is wijs en genadig) en doen ze niet aan persoonlijke voor- en/of willekeur. Anders zou het daar een grote, bloederige klerezooi worden.

Martin Aceton | 10-09-14 | 20:16

mwah, heeft niets met islam van doen. "erh hier kan ik me ehh niet in vinden"

bij gelegenheid | 10-09-14 | 20:16

Dus die sprekers gaan tegen elkaar zeggen wat we allemaal al weten, nl. dat Nederland zich van militaire macht tot sitting duck heeft bezuinigd en nu een onbeduidend, lachwekkend babystaatje is geworden dat aan de borst van de NAVO ligt en binnen niet al te lange tijd daar moet smeken om hulp.

sjoost | 10-09-14 | 20:16

@frank87 | 10-09-14 | 20:02

Wie zijn 'zijn vriendjes'? En wie zijn 'ze'?
Maakt mij trouwens niet uit, ik vind het alleen opvallend dat juist zo'n gereformeerde een oorlog loopt te propaganderen.

Jan Gordelroos | 10-09-14 | 20:15

We willen ook meedoen. Hallo. Even realistisch, ja? Niemand wil Nederland erbij met als uitkomst een opleiding voor wat verdwaalde Irakezen. Altijd weer zo'n polderovereenkomst.
Redt je gezicht (als het nog kan), en ga in een hoekje snikken kamerleden. We horen er niet meer bij. Ze willen ons er niet bij. Ze motten ons niet meer. Duidelijk?
Boehoe we willen meedoen. Rare domme figuren, die kamerleden weer.

Wim Venijn | 10-09-14 | 20:12

Eehvo Opstelten lijkt me niet dementerend maar behoedzaam.

Met veertig jaar aan politieke leugens en geheimen in je kop plus het vertalen van wat er werkelijk achter de schermen speelt is de innerlijke zoekmachine wat trager dan bij mensen met een schoon geweten.

o)+ | 10-09-14 | 20:11

VanBukkem | 10-09-14 | 19:50

Geyt schijnt nogal taai te zijn.

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 20:08

We moeten ze dood vermoorden en snel.

Real Dutch Meat | 10-09-14 | 20:06

Gewoon een scheepslading bier, en varkensworst die kant op sturen.
En als extra een paar ladingen van 10000 varkens.

Oh ja, de mensen die er heen gaan allemaal een glazen buisje gevuld met ebola meegeven, voor als ze ontvoerd worden.

frank87 | 10-09-14 | 20:06

@Ommezwaai | 10-09-14 | 19:57
Lach d'r maar om. Maar toen de NAVO destijds los ging op Slobodan Milosovic, stuurden wij ook een onderzeeër. (Om de Servische vliegdekschepen tegen te houden?)

VanBukkem | 10-09-14 | 20:02

@Jan Gordelroos | 10-09-14 | 19:50
Kan het ook zijn omdat zijn vriendjes in Syrië al de behandeling ondergaan die ze ook voor jou en mij in gedachten hebben?

frank87 | 10-09-14 | 20:02

Hier wordt niets serieus besproken of besloten want er zijn camera's bij. ISIS heeft nix met Islam te maken. Maar je mag vinden en zeggen van wel. Zelfs als je een girstenhond bent. Ik ga alweer niet kijken.

Shareholder II | 10-09-14 | 20:02

@Martin Aceton | 10-09-14 | 19:49
Neehee, de werkelijke macht ligt bij Allah. Bovengenoemde heren voeren alleen maar beslissingen van Allah uit (met Wie zij dagelijks in contact staan.) Endus als één van deze beslissingen een beetje of totaal verkeerd uitpakt dan "hé, het was Allah's wil, don't blame us."
Alsof het deze aimabele heren om macht te doen is, tsss.

VanBukkem | 10-09-14 | 19:59

@(c)ZWITSUL | 10-09-14 | 19:55
Die doen de 16e herhaling van *Ivanhoe* uitzenden om het volk verder dom te houden.

reageerbuis | 10-09-14 | 19:58

(c)ZWITSUL | 10-09-14 | 19:55
België stuurt in ieder geval een onderzeeër.. Met parachutisten.

Ommezwaai | 10-09-14 | 19:57

achter de schermen is het allang geregeld.. Nederland stuurt politietrainers en watermanagers.
En wat doen de andere EU lansden eigenlijk ?

(c)ZWITSUL | 10-09-14 | 19:55

Ik snap niet wat dat voor nut heeft dat gelul over ISIS. We doen niet mee met de internationale coalitie omdat we te weinig kunnen bieden en hier nationaal krijgen de teruggangers thee, subsidie en een gegarandeerde baan. Alles is toch al duidelijk. En willen we een keer ingrijpen, dan fluiten advocaten, gesubsidieerde rechtenclubjes of de EU Nederland wel terug.

lingo star | 10-09-14 | 19:52

@eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 19:39
Ah. Dus dan kunnen we bij dezen officieel vaststellen dat Allah meer verstand tussen zijn oren heeft heeft dan Zijn volgelingen. En beter smaakt op de barbecue.

VanBukkem | 10-09-14 | 19:50

Dus notabene een CHISTELIJKE CHRISTENHOND wil ons een oorlog in rommelen??? Terwijl we niet eens zijn gevraagd? Waarom wantrouw ik deze geloofsfanaat voor geen cent over zijn motivatie waarom wij vrijwillig zouden moeten aanbieden om Moslim-fanaten aan te pakken? Pleur op zeg! Van mij mogen ze ISIS opblazen, begrijp me goed, maar schijnheilige Christelijke mongool die oorlog met een ander geloof loopt te promoten moeten we als eerste verbannen uit de poletiek.

Jan Gordelroos | 10-09-14 | 19:50

Die Shuraraad wordt terloops genoemd, maar wedden dat zij de werkelijke macht hebben.

Martin Aceton | 10-09-14 | 19:49

@Geert Linkers | 10-09-14 | 19:06
Nee dat zijn ze allerminst. Het zijn moslims. Dat is iets anders en ze zijn verreweg van dom.

Parsons | 10-09-14 | 19:46

Nederland gaat de IS(is) op eigen gelegenheid en parallel aan de Coalition of the Willing aanpakken?

paost712 | 10-09-14 | 19:44

Maar denk nou niet dat die kalief een soort dictator is, want die moet op zijn beurt weer verantwoording afleggen aan Allah, met wie hij dagelijks communiceert. Eigenlijk is de kalief gewoon een soort doorgeefluik van Allah. Dus dat zit wel goed. Voor machtsmisbruik hoeven we niet bang te zijn.

VanBukkem | 10-09-14 | 19:37

Ik zit de livestream by ff 3 minuten te bekijken, en die godvergeten-linkse-geitenwollenhsokken-kut-hournalist zit die gast het vuur aan de schenen te leggen omdat ie *wil ingrijpen* in de TERRORISTISCHE islamitische staat....

Maar waarom wilt u dat dan?
Waarom nu wel en bij kadhaffi niet?
Is het wel legaal wat u wilt?

Godverdomme... Die hoernalist zouden ze stokslagen, ja sharia wetgeving waar je zo geil van bent!, moeten geven wegens landverraad!

peterdh | 10-09-14 | 19:37

Het filmpje in topic geeft nog eens een mooi inkijkje, volgens mij kunnen we deze slang redelijk gemakkelijk onthoofden (pun intended).

MarcS | 10-09-14 | 19:35

Ik ga bier halen!

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 19:34

En om 3 uur Obama.

lady blabla | 10-09-14 | 19:34

Lekker een avondje 'Kalifaatpsychopaat© voor dummies' kijken.

De waard zijn gast | 10-09-14 | 19:27

Uurtje later dus...

plastic zakje | 10-09-14 | 19:26

ISIS = De echte islam. Dus eindelijk gaat Nederland de islam aanvallen. En terecht.

Wonderful-Life | 10-09-14 | 19:26

Sprekerslijst gezien. Ik denk dat ik maar afhaak na Omtzigt. Rest heeft denk ik weinig nuttigs te zeggen.

gaffelbaard | 10-09-14 | 19:23

gaffelbaard | 10-09-14 | 19:21
Dat is ook weer zo.

plastic zakje | 10-09-14 | 19:22

Boyo | 10-09-14 | 19:07

Nee, zal wel iets met de leeftijd zijn. Dan onthouden ze het niet meer zo goed.

plastic zakje | 10-09-14 | 19:14
Ook weer leeftijd. Na de 50 gaat het bij de gemiddelde politieke geront allemaal niet meer zo snel.

gaffelbaard | 10-09-14 | 19:21

Wanneer houdt oplichter Krol eens op met lullen?

DOUK | 10-09-14 | 19:20

Ik mis Greet op de sprekerslijst?
Da's dan wel weer jammer.
De rest heeft weinig tot niets te melden.

Ommezwaai | 10-09-14 | 19:20

Volgens mij is het zorgdebat een beetje uitgelopen.

plastic zakje | 10-09-14 | 19:14

Sociaal dat jullie nog even snel dat filmpje voor opa Ivo online zetten. Hij weet wel hoe internet werkt, toch?

Abu al Uitkering | 10-09-14 | 19:12

Maar goed. Opstelten en andere bewakers van onze veiligheid vragen nog liever raad aan een koran-fluisteraar met een bidknobbel op z'n kop, dan dat ze (godbetert) moeten praten met iemand die NIET in sprookjes gelooft. Of geloven wil.

Jan Passant mk2 | 10-09-14 | 19:11

Henk de voorlezer. Zucht. Kan die man z'n verhaaltje niet gewoon uit het hoofd doen?

Boyo | 10-09-14 | 19:07

Ze beginnen weer eens lekker op tijd. Hoe symbolisch.

brutus68 | 10-09-14 | 19:06

Isis voor dummies? Isis zijn dummies!

Geert Linkers | 10-09-14 | 19:06

Moet dat nu Annabel, Henk Krol pontificaal aan het woord, had je niet even kunnen waarschuwen?

eerstneukendanpraten | 10-09-14 | 19:05

Vooral lekker blijven debatteren en dialoogjes aangaan heren politici!!

DikkeLollie | 10-09-14 | 19:03

Onzin. ISIS is de islam en de islam is ISIS. Daar is weinig geheimzinnigs of verborgens aan, alle opdrachten die de heren dagelijks uitvoeren staan in het overal verkrijgbare standaardwerkje "koran".
Overal waar heren over dat boekje gebogen zitten ontstaat er spontaan een kans op iets lelijks.

Jan Passant mk2 | 10-09-14 | 18:58

Wat Annabel zegt!

Rollins | 10-09-14 | 18:56

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken