Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee @APechtold. Haatimam, omdat hierom

iekzweeerrrrrjou.jpgHou! Op! Echt, wat is dit voor waanzin? De kalifaatfanboys schuimen over onze straten en Arrogander Peggold (D66) kapittelt Lodewijk Asscher in het #jihaddebat omdat de man na decennia PvdA-wegkijkerij EINDE-fucking-LIJK het woord 'haatimam' gebruikt voor imams die haat prediken. Hoe moeten we ze noemen dan, Allahxander? Regenboogimams? Glitterpony-predikers? Baby-eendjes-voorgangers? Enig idee wat er in Ons Land zoal gekakeld wordt door, komtie weer, Haatimams? "Moge Allah hun (kafirs, red) ruggen breken." -Abdul Jabar van de Ven. "Homosexuals are aberrations, immoral. If they are tried and convicted they are punishable by death." - Khalid Yassin, Haagse As Sounnahmoskee. "O God hier zijn Ayaan Hirshi Ali en Van Gogh. O God, bezorg van Gogh een ziekte die door alle bewoners van de aarde niet in staat zullen zijn om te genezen. Hij zou daardoor tevergeefs naar de dood verlangen en treft het niet. O God, bezorg Van Gogh een ellende, waarbij hij naar de dood verlangt en het niet treft. O God, verblind het zicht van Ayan Hirshi Ali zoals u haar hart hebt verblind. O God bezorg haar hersens een kanker. O God, bezorg haar een tongkanker" -Fawaz Jneid. Tilburgse imam Ahmed Salam <3 kindermishandeling. Izzet Al-Nour de Ronselimam. (Mag die wel, Pechtold? Ronselimam?) Zelfs moslims dienden een petitie in tegen haatimams, mag dus beslist NIET van Arrogander, die het zo graag over de toon wil hebben dat hij het aanpakken van jihadproblematiek frustreert met zijn semantische Gutmenscherij. De toon! Mensen denk toch om de toon, want dat is waar Nederland aan kapotgaat. Misdadige fopelitair die zijn momentje shine wil pakken door over een woord te gaan zagen. Maar over bijvoorbeeld 'pedopriester' horen we hem niet, qua toon. De enige toon die er in dit verband toe doet is allochtoon, en die moeten een toontje lager zingen als ze imam willen zijn. Anders noemen wij ze dus haatimam. Worden ze daar boos van, Pechtold? Boeie. Wanneer word jij eens boos op lieden die ons kapot willen maken, in plaats van gedwee te wachten tot een vliegtuig je ivoren toren in knalt, mmh? Overigens treft Asscher ondanks zijn beestjesbijdenaam-noemerij wel enige blaam: hij blijft het CMO zien als 'bondgenoot' en dat is een grote vergissing, haatimam-technisch, aangezien deze twee heren daar een vinger in de pap hebben. Dus: laten we doen wat Nausicaa zegt.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

SueMe | 06-09-14 | 14:41

C'est le ton qui fait la musique.
C'est le contenu qui fait la politique.

Word straatmuzikant, Alexandre.

Lolo rosso | 06-09-14 | 08:10

@marcoplarco | 05-09-14 | 12:40
Dat is zeker ironisch. En raar. Laat je stem hier maar horen!

Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 23:11

@milky bar | 05-09-14 | 12:29
Juist. En dat moeten dus wel doen. De wegkijkers provoceren. De Pechtolds, de Ruttes, de Samstoms.

Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 23:10

@Guido | 05-09-14 | 12:43
Goed gezegd.

Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 23:09

@Ridde Rogter | 05-09-14 | 13:02
Afgezaagdheden? Het zijn juist de leden van de islamclub die daaraan doen. Hoofden afzagen en zo.

Wat Wilders uitspreekt zijn waarheden.

En jij bent een dhimmi. Wat stem je? D66 zeker?
*islam = terreur*

Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 23:08

Ben enkele jaren lid van D66 en op sociaal-economisch vlak is het de meest verstandige partij.......... Ik heb me vandaag uitgeschreven, de tyfus maar.
Pepin | 05-09-14 | 15:05

Gefeliciteerd. Vandaag is uw meest verstandige dag.

croque monsieur | 05-09-14 | 22:15

Maar Pechtold is te dom om dat nu al te kunnen beseffen.

vivaldi | 05-09-14 | 19:07

Als het Kalifaat hier straks in aktie komt, dan is het met Pechtold snel bekeken. Volgens mij staat hij bij die lui in de Top 10.

vivaldi | 05-09-14 | 19:06

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 18:35

GS lijkt het beter te gaan begrijpen maar ze zijn er nog LANG niet. Pechthölz is van de Totenkopf divisie, de vroegere SS, der Neoliberalen (eigenlijk iets anders maar dat doet er even niet toe). Dat betekent, dat als het volk neoliberalisme uitspuugt, hij als eerste zn kinderen aan mensenhandelaren zal verkopen omdat ze dan geen nettocontante waarde meer hebben.
Dat hij bukt voor de islam of welk genocidietje of shoatje dan ook heeft al ALLANG maar dan ook ALLANG bewezen. En is hier zeer trots op en kraait dat van de de daken: 'als ze willen dat ik de genocide ontkent en dat levert me een extra zetel op, dan doe ik dat', bring em on and in, please.
En dan de haatimam's op zn Halalsema's verheerlijken?
Dat is zn moneymaker...

G. Raayer | 05-09-14 | 16:50

Kennelijk is zijn haat voor Wilders zo groot dat hij niet meer helder kan denken, laat staan kijken. Deze man is een karikatuur van zichzelf geworden, een huichelaar en een gevaar voor Nederland! Eigenlijk zou hij aangeklaagd moeten worden wegens het moedwillig schade toebrengen aan de Nederlandse staat!

lanexx | 05-09-14 | 15:43

Moi2 | 05-09-14 | 12:53
Maar de schuld ligt niet bij dé moslims (en over wie spreek je dan)? Je geeft ook niet de Nederlanders de schuld van problemen die individuele Nederlanders veroorzaken (ook niet als ze een gedeelde ideologie of wat dan ook hebben). De schuld ligt bij individuen/groepen die over de schreef gaan. Wel kun je (en dat lijkt me ergens effectief) de moslimgemeenschap inzetten om die individuen te ontdekken, ontmaskeren en onschadelijk te maken. Maar dat doe je niet door hen als groep weg te zetten.

Als Wilders gewoon spreekt over het radicale tuig dat niet genoeg heeft aan alle vrijheden die onze samenleving biedt om hun moslim-zijn te beoefenen (moslims worden verre van onderdrukt (zelfs overmatig beschermd), wat het radicale tuig zichzelf en anderen ook al dan niet bewust voor houdt); en dus onze staat gaat ondermijnen. Dan heeft-ie veel draagvlak voor vergaande maatregelen om die kanker uit de samenleving te verwijderen.

M-Bozz | 05-09-14 | 15:31

Ben enkele jaren lid van D66 en op sociaal-economisch vlak is het de meest verstandige partij. Ook over Europa hebben ze gewoon gelijk. Maar dit gaat mij te ver. Niets doen en wegkijken van zulke openlijk kwaadaardige en genocidale personen is misdadig. Ik heb me vandaag uitgeschreven, de tyfus maar.

Pepin | 05-09-14 | 15:05

Alexander zandindemotor Pechthold is een beetje onprettig gestoord.

Toontje-lager | 05-09-14 | 15:03

Peggold is gek.

Schietmijmaarlek | 05-09-14 | 14:39

... dan kan je beter in je eigen land de wapens tegen islamofascisten opnemen.
-
Hier mag dat nl niet.
Da's niet lievv.
Hier genieten ze ALLE ruimte.

Ahasveros | 05-09-14 | 14:36

Je ontvlucht je eigen land voor islamterreur en je hoopt erop veilig te zijn in het zg 'Vrije Westen'...

Ahasveros | 05-09-14 | 14:11

AntiSoof | 05-09-14 | 14:04

De grootste dichtheid van rijkaards vind je in de Arabische olielanden
Die hebben de halve wereld al opgekocht

Islamofiel | 05-09-14 | 14:07

@Islamofiel | 05-09-14 | 14:00,
Het ís ook een complot, daar kan ik niets aan doen. Het Internet staat vol goede sites en youtube-filmpjes waar sommige zaken helder worden belicht.

AntiSoof | 05-09-14 | 14:07

@ kopje zwarte thee.
Luister vriend. Koffie is veel lekkerder. Ristretto nog veel meer. Zeg die Thee vaarwel en kom bij mij in het Koffiehuis. Veel leuker. Bekeer je tot het Coffeïnisme en verhef jezelf.

He, pssst, bekeerd is verkeerd. Dat moet bekeert zijn. En je zakt niet door de stront maar in de stront.

ristretto | 05-09-14 | 14:04

@Moi2 | 05-09-14 | 13:54,
Tja, ik weet het niet. Eigenlijk heb ik geen verstand van politiek. Ik weet wel dat de rijken steeds rijker worden en zo ontstellend veel geld hebben dat ze de halve aarde kunnen kopen. Dat is heel ENG. Misschien ligt het probleem dus in de wet zelf die dit toelaat. Hoe kunnen banken nou prive-instellingen zijn? En hoe kan het dat grote corporaties kleine middenstand kan wegvagen? Dát vind ik erg.

AntiSoof | 05-09-14 | 14:04

AntiSoof | 05-09-14 | 11:32

Het grote geld? Denk het niet. Je kunt van alles een complot maken (je hebt die neiging) en als regel zie je dat bij extreem-links en tegenwoordig ook steeds vaker bij islamisten.

Het is de islam die profiteert van de verdeeldheid en die ook mede zaait. Het zijn de moslims die profiteren: muslimstatistics.wordpress.com/2013/09...

In Europa leeft tachtig procent van een uitkering. Een deel daarvan zit achter de computer om bezig te zijn met verbale jihad en extreem linkse ideeën te verspreiden.

Let op je tekst, want ik heb de indruk dat je van een uitkering leeft

Islamofiel | 05-09-14 | 14:00

AntiSoof | 05-09-14 | 12:59
Denk het eigenlijk niet.
Hij wordt heel emotioneel als het om islam gaat omdat hij weet hoe gevaarlijk islam is voor het land waar ze zich nestelen.
Hij heeft duidelijk laten zien dat de consequenties voor zijn politieke carrière niet meetellen.
Hij heeft zijn carrière bij de VVD opgezegd omdat hij stond voor wat hij beweerde.
Zoiets zie ik een Alexander Pechtold absoluut niet doen.
-
Alleen daarom al denk ik dat Wilders veel beter voor Nederland zal zijn dan een Pechtold bij wie de gezondheid van Nederland ver na dat van zijn eigen politieke carrière komt.

Moi2 | 05-09-14 | 13:54

-weggejorist-

natte hen | 05-09-14 | 13:47

Alexander leest mee, ijdel mannetje dat hij is. Slechte reclame is ook reclame en zolang wij over zijn fiets lullen en niet over zijn lul fietsen, zal het hem waarschijnlijk een rotzorg zijn zolang zijn naam maar genoemd wordt.
Geachte heer Pechtold, (laat ik netjes blijven en de toon beschaafd houden).
U verkwanselt (d of dt) de vrije meningsuiting in Nederland. Als Asscher van mening is om voorgangers in de moskee "haat imams" te noemen is dat zijn mening en zijn expressie van zijn bevindingen op dit vlak. Een mening die gedeeld wordt door heel wat Nederlanders.
Dat u wegkijkt van de oorzaak van een dergelijke opvatting is ons, Nederlanders, al geruime tijd bekend. Dat u liever op de "toon" van een debat ingaat dan op de inhoud is ons ook al dageliks op de, door u zo geliefde, NPO, duidelijk geworden.
Wordt het niet eens tijd, meneer Pechtold, dat u, op uw onnavolgbare wijze van verdraaien van uitspraken van uw politieke opponenten, het eens op gaat nemen voor uw Nederlandse (met maar 1 paspoort) kiezers en leden van uw partij. U bent gekozen door en voor Nederland. Uw Europese ambities zal u tijdens de EU verkiezingen moeten tentoon spreiden en niet iedere, u onwelgevallige, uitspraak gaat fileren op de toon in plaats van in te gaan op ee inhoud. Uw kiezers voelen zich bedrogen.
Voor de goede orde, ik heb nooit op D'66 gestemd, Hans van Mierlo was een drankorgel.
Tot uw dienst.

Keypadheroe | 05-09-14 | 13:42

Er is echt maar één oplossing...

sjaap.marok | 05-09-14 | 13:39

Peggold: de joden- & homohaat knuffelaar. Met z'n denigrerende blik omlaag als hij wordt geïnterviewd. Eng mannetje.

croque monsieur | 05-09-14 | 13:27

de wereld heeft een moslim probleem .. behalve voor struisvogels zoals Alexander.

(c)ZWITSUL | 05-09-14 | 13:22

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 13:18

Precies het antwoord wat je volgens de kenmerken van verbaal jihadisme kunt verwachten.

Islamofiel | 05-09-14 | 13:22

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 13:18

@Ridde Rogter | 05-09-14 | 13:02
Na tien jaar (en twee dagen) gun ik hem zijn 'gelijk'.
En, in de wetenschap dat alles wat daar in de ruimte liep te 'lullen', je potentiële tegenstanders kunnen zijn zou mij ook niet speciaal verontrusten.

Petrus Poortwachter | 05-09-14 | 13:10

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 12:06

Verbaal jihadisme.
Ga maar ergens op een hoek in de Schilderswijk staan, maar hier oprotten met zulke praatjes

Islamofiel | 05-09-14 | 13:02


@Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 11:49
Zoeven de "rede" van Wilders in de 2e Kamer weer beluisterd. Tenenkrommende - uit het hoofd geleerde - afgezaagdheden. Als jihaatmoslim zou ik mij veilig en comfortabel voelen in de wetenschap dat deze clowneske mongool mijn grootste tegenstander in dit land is. Net zo hulpeloos als Janmaat destijds.

Ridde Rogter | 05-09-14 | 13:02

@Moi2 | 05-09-14 | 12:47,
Wilders? Die speelt het spel mee, denk ik. Bewust of onbewust.

AntiSoof | 05-09-14 | 12:59

Het stukje:
"1) je krijgt politiek correcte politici niet mee 2) je ; en die groepen bestaan nou eenmaal en je hebt ze -vrees ik- gewoon nodig om ."

Moet zijn:
"1) je krijgt politiek correcte politici niet mee 2) je werkt de (heus wel bestaande) vredeslievende moslims tegen je in het harnas; en die groepen bestaan nou eenmaal en je hebt ze -vrees ik- gewoon nodig om tot effectieve oplossingen te komen."

Excuses!

M-Bozz | 05-09-14 | 12:54

M-Bozz | 05-09-14 | 12:46
Ik vind het juist goed dat Wilders een duidelijk onderscheid maakt tussen allochtonen en moslims.
We hebben geen allochtonenprobleem maar we hebben, zoals overigens ALLE landen in Europa, een moslimprobleem.
Dus hij legt de schuld waar de schuld ligt.
-
Wegkijk-politici krijg je sowieso niet mee, die kijken uitsluitend naar hoeveel stemmen moslims hen opleveren.

Moi2 | 05-09-14 | 12:53

Staatsvijand NUMMER 1, 2 of 3....

deEerlijkeLeugenaar | 05-09-14 | 12:51

De politiek houdt zichzelf met prehistorische godsdienstvraagstukken bezig in plaats van te regeren.
De islam zaagt aan de poten van Nederland en de politiek kijkt de andere kant op (samen met de niet bestaande gematigde islam). Nederland verliest het al op belangrijke punten, de islam wint op afbraak; wie kan er in vredesnaam een positieve bijdrage van de islam in Nederland noemen?!
De burgeroorlog / zware rellen voorzie ik in tien, vijftien jaar in de toekomst. Mark my words. Hoogstwaarschijnlijk als reactie op de anti-Nederlandse moslimdwazen die stelselmatig de maatschappij blijven ondermijnen en terroriseren. Nederland pikt het gewoon niet meer.

Antitheïst | 05-09-14 | 12:50

AntiSoof | 05-09-14 | 12:41
Beroepspolitici doen dat wat hun carrière ten goede komt. (daar maakt de EU ook dankbaar gebruik van)
De schade aan Nederland is irrelevant.
-
Emotionele politici zoals bv Wilders kijken naar wat er met hun vaderland gebeurt en gaan de politiek in om daar verandering in te brengen.

Moi2 | 05-09-14 | 12:47

Hoewel Wilders een goede rol als waarschuwer speelt en andere politici -uitzonderingen daar gelaten- blind zijn voor de werkelijke gevaren of wegkijken.. maakt hij mijns inziens nog wel de fout door aldoor over 'de islam' an sich te spreken.

Het mag niet ontkent worden dat de islam tot vele barbaarse interpraties kan leiden, maar door aldoor over islam in het algemeen te spreken kom je nooit tot daadwerkelijke oplossingen. 1) je krijgt politiek correcte politici niet mee 2) je ; en die groepen bestaan nou eenmaal en je hebt ze -vrees ik- gewoon nodig om . Wilders retoriek maakt hem kwetsbaar voor hoogmoraal (al dan niet goed bedoeld), stigmatisering (zoals bij Janmaat, Fortuyn en natuurlijk ook al bij hem zelf / de PVV is gebeurd) en slachtofferitis. Zo komt zijn ware boodschap (tegen de Westerse wereld ondermijnende krachten) nooit ter sprake en worden problemen niet goed aangepakt. Bovendien wordt daardoor zelfs -door de slachtofferitis (het zeer onterechte 'we worden als moslims onderdrukt in NL' of verder doorgeradicaliseerd: het zionistische complot)- radicalisering in de hand gespeeld..

Ik zie geen redenen om door te gaan met de islam als geheel aan te vallen; ook al ben je daar wel van overtuigd (ik denk dat Wilders die nuance misschien niet meer wil/kan maken; of verder wil kijken: die 73% wat betekent dat? Wat zit er achter? Echte sympathie? Of slachtofferitis: echt geloven -onterecht- dat moslims onderdrukt worden en in die achterlijke conspiracy's). Het werkt geen breedgedragen oplossingen in de hand. En daarmee ga je voorbij aan waarom je politiek bedrijft toch? Om problemen effectief aan te pakken. Zo blijft Wilders, helaas, een roepende in de woestijn..

M-Bozz | 05-09-14 | 12:46

@Guido
Goed gesproken

Dirk III | 05-09-14 | 12:45

Pechtold moet zijn natte droom waarmaken en naar Brussel vertrekken waar hij zogenaamd belangrijk kan zijn.
Ik vraag me alleen af of hij daar niet nog gevaarlijker is of kan zijn voor de NL belastingbetaler om een wit voetje te halen bij zijn dark uber lords daar.

Dirk III | 05-09-14 | 12:44

@Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 12:21
Met zoiets kwam Van Ojik gisteren in eerste termijn ook. "Gewone moslims" voelen zich wel in een hoek gedrukt door de natte scheten van Wilders, maar niet door de daden van hun hoofdafhakkende broeders - terwijl ik toch meen dat juist die laatsten het mohammedanisme een slechte reputatie geven. Daar valt niet tegenop te bekeren.

Guido | 05-09-14 | 12:43

Zouden deze politici nu werkelijk niet door hebben dat dankzij hun "weldenkende"/wegkijkende/tolerant zijnde/ manier deze problemen aan te pakken de zaak alleen maar steeds erger en erger maken.
De cultuur verrijkende geïntegreerde(lol) PvdA moslims nemen niet eens meer de moeite hun werkelijke sympathieën te verbergen en zwaaien nu al met vlaggen om dat duidelijk te maken.

Moi2 | 05-09-14 | 12:41

@isa bin maryam | 05-09-14 | 12:34,
Dat klopt denk ik wat je zegt. Maar ik denk dat er boven de politiek nog meer machtslagen zitten waar wel degelijk intelligentie aanwezig is. Politici volgen, denk ik, de partij-lijn die weer uitgezet wordt door bobo's.

AntiSoof | 05-09-14 | 12:41

@Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 12:26 www.nu.nl
.
Ironisch.. Om "Islam is vergif voor de samenleving" en "Haatimam" ben ik zopas van NuJij gejorisd..

marcoplarco | 05-09-14 | 12:40

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 12:39

De enige toon die er in dit verband toe doet is allochtoon, en die moeten een toontje lager zingen als ze imam willen zijn.
Nanninga: "JE BENT EEN SCHAT!"

clabamsk | 05-09-14 | 12:36

@AntiSoof 12:04
Te dicht de Nederlandse politiek te veel intelligentie toe. Ze hebben geen enkel benul van strategisch denken.

isa bin maryam | 05-09-14 | 12:34

Lewis | 05-09-14 | 11:33
He-le-maal mee eens!

Fatsoen moet je doen. Alleen mag het niet leiden tot het verdoezelen van problemen en het beschermen van daders. Dat zijn zulke onrechtvaardige zaken. Ik vind het ongelovelijk dat sommige politici dat niet kunnen/willen zien. En ik geloof er eerder in dat ze het niet kunnen zien (fatsoen/respect/politieke correctheid zijn zo onderdeel van hun denken dat ze een heilig evangelie op zichzelf zijn geworden; overtuigingen die niet bevragen en waar ze de mogelijke destructiviteit niet van inzien); niet dat ze nogsteeds bewust ermee weren om de mislukte multiculturele utopie te verdedigen of een bewuste weg-met-ons-ideologie o.i.d. Het voelt voor hen daarom waarschijnlijk als een persoonlijke aanval. En daardoor gaat het debat nooit over de daadwerkelijke issues, maar altijd over moraal en toon.

M-Bozz | 05-09-14 | 12:32

Mensen met een laag iq zouden geen religie aan mogen hangen, mensen met een hoog iq hebben geen religie..... opgelost.

DenSlimsde | 05-09-14 | 12:32

Zou Pechtold moeten toegeven dat Wilders al die tijd gewoon gelijk had? .... Nooit!
Dus dan maar verder met wegkijken en je naïeve jonge achterban de bekende multicultileugens op de mouw blijven spelden.
-
Al die problemen worden echt alleen maar door een "hele kleine kerngroep" veroorzaakt.
Die racen op hun gestolen scootertjes het hele land door en veroorzaken al deze problemen ... echt waar!

Moi2 | 05-09-14 | 12:31

Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 12:21
- Dit land rolt nu eenmaal volgens het motto dat je de intoleranten niet mag/moet provoceren, want dán kon het weleens misgaan. Glaasje wijn wegzetten dus, want owee, hij zou er zich eens aan kunnen storen.

milky bar | 05-09-14 | 12:29

donjon | 05-09-14 | 12:25

Goed filmpje !

Kinner | 05-09-14 | 12:27

bello | 05-09-14 | 12:05

Eensch! En nog even v.w.b. die fabriek, die is inmiddels gesloten en er zijn ongeveer 700 directe en indirecte arbeidsplaatsen verloren. Was de stroomprijs hier hetzelfde geweest als in Duitsland dan was dit niet gebeurd. Maar denk je eens in, 35 miljoen investeren om Duitse stroom te krijgen terwijl in de Eemshaven op nog geen 10 km afstand de grootste energiecentrale van Nederland staat. En die heeft overcapaciteit! Doet me erg denken aan benzine tanken in Duitsland.

eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 12:24

Politieke correctheid is de kanker van het maatschappelijke debat. Taboes, slachtofferitis en het al dan niet bewust wegkijken zijn de symptomen. Ze beschadigt ons gezonde lichaam (de vrije democratische rechtstaat). Ze geeft slechte cellen (aanhangers en beoefenaars van de radicale versie van de islam) de ruimte om te groeien en wordt vaak te laat opgemerkt. Politieke correctheid is dus een tikkende tijdbom. Een denkfout* van ons hoogbeschaafde Westerse systeem / geradicaliseerde hoogmoraal, waarbij slechte krachten kunnen gedijen.

*Het is een misvatting dat onze vrijheden absoluut zijn en zo beschermd moeten worden. Ze hebben mijns inziens een volgorde van belangrijkheid en zijn relatief (ze hebben waarde ten opzichte van elkaar; zo kun je in principe alles zeggen, tenzij het leidt tot haat en geweld). En prio nummer 1 is veiligheid en behoud van onze verworvenheden in de vorm van de democratische rechtstaat. Wie de laatste wil ondermijnen heeft geen recht op de vrijheden die eruit voortvloeien. En kan dus ook geen "hypocriet!" roepen. Want die grondrechten zijn niet absoluut.

M-Bozz | 05-09-14 | 12:23

Pechtold: iemand die de krokodil voedsel geeft in de hoop dat ze hem het laatst zal opeten.
Maar de laatste zullen de eerste zijn.

lulleficatie | 05-09-14 | 12:22

Djie-haat! Halal Snackbar !

Badderbeest! | 05-09-14 | 12:22

Peggold over het woord haatimams: *Ik neem hem (=Asscher) bijzonder kwalijk dat hij het maatschappelijk debat, met zo’n term eerder ophitst dan tot bedaren brengt*
www.nu.nl/politiek/3869003/opstelten-g...

Totaal van het padje, die Peggold. Niet de haatimam is een ophitser, maar degene die de haatimam haatimam noemt, zo meent de d66-leider.

De sukkel moet het verschil tussen dader en slachtoffer eens opzoeken.
*islam is terreur en Peggold heeft dat niet door*

Lewis Lewinsky | 05-09-14 | 12:21

Voor een ander invullen wat hij denkt lijkt mij persoonlijk een hiaat Desmoulins. Ten overvloede: ik probeer te duiden waarom er geen concrete oplossing van dit kabinet en consorten gaat komen. Dat er een probleem is, dat is evident. Dat het een grondslag heeft dat vele malen heftiger is dan 'ons' hedendaagse geloof is ook duidelijk. Echter: dat punt maak ik niet. Dat was al evident.

Rollins | 05-09-14 | 12:17

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 12:16

kopje zwarte thee | 05-09-14 |
Fijn voor je dat je ook je het Ware Geloof hebt gevonden. De opbouw van je betoog deed die conclusie al vermoeden.

milky bar | 05-09-14 | 12:15

Zelf ben ik bekeerd tot Masaisme!

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 12:06

Tot Wat ?

Kinner | 05-09-14 | 12:15

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 12:06

Ah, een bekeerling. Dat zijn de ergste.

Dick Luyenlomp | 05-09-14 | 12:14

-weggejorist-

kopje zwarte thee | 05-09-14 | 12:06

@eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 11:41

Ok dan. Bedankt voor de info. Vind ik interessant. Het ontgaat mij telkens wat voor nuttig werk in het belang van de Nederlandse bevolking Dhr. Pechtold ( en hij is daarin niet alleen) uitvoert en een riant salaris toucheert. En een gratis auto met chauffeur. Ik wil graag harde cijfers, resultaten, geen BS en niet heulen met de vijand. Klaar.

bello | 05-09-14 | 12:05

@sa bin maryam | 05-09-14 | 11:55
Over verleden gesproken,
Vroeger kreeg ik tijdens de geschiedenisles het thema these, antithese en synthese uitgelegd.
Uitleg:
Stel je wilt dat een land zijn privacy inlevert.
1. creëer een groot probleem voor het volk.
2. houdt het volk de oplossing voor: inleveren van privacy.
3. de synthese is dan dat het volk zijn privacy kwijt is en het 'probleem' opgelost is.

AntiSoof | 05-09-14 | 12:04

Rollins | 05-09-14 | 11:56

De denkfout is dan ook dat u van mening bent dat de islam een religie is net zoals het christendom en jodendom dat zijn. Het is zoveel meer. Religie kan onmogelijk het probleem zijn als wij decennia geleden al hebben afgerekend met het christendom, terwijl dat nu onmogelijk is voor de islam. Voor u zit daar de oplossing omdat het simpelweg intellectueel gezien de meest eenvoudige constatering is, en de wens tot een 'islamitische verlichting' extra kracht bij zet. Helaas is het gebaseerd op wensdenken zonder enige feitelijke onderbouwing. De realiteit van vandaag de dag liegt namelijk niet.

Desmoulins | 05-09-14 | 12:04

Het veronderstelde gelijk bij Pechthold komt voort uit zijn overtuiging dat iedereen die het niet met hem eens is vanuit zijn onderbuik spreekt.
De man heeft een heeft de opbrengst van een dag houtzagen voor zijn kop. Hij is de aanvoerder van een leger van gutmenschen die van mening zijn dat je de islam met redelijkheid tegemoet moet treden.
Het is al vele malen geprobeerd. Nooit gelukt. Het wordt er alleen maar erger van. Er zou een demonstratie op de Dam moeten komen met spandoeken die schreeuwen: Pechthold maakt alles erger, vooral de islamisering.

Islamofiel | 05-09-14 | 12:03

@Rollins | 05-09-14 | 11:56

Maar in de westerse samenleving heerst toch al jaren zelfreflectie t.a.v. het Chistelijk geloof of heeft die Paus voor niets overal over de wereld zijn excuses aangeboden ? In de westerse wereld is het toch normaal dat je in alle vrijheid kritisch mag zijn over het geloof, de spot er mee mag drijven enz enz.

Dat religie de wortel is van al dit soort onzin ben ik volledig met je eens.

Kinner | 05-09-14 | 12:01

Islamofiel | 05-09-14 | 11:51
Precies zo is het. Precies zo rolt NL. Precies zo laten de Peggoltjes zich om de tuin leiden en precies zo verandert er niets. - Los daarvan: ik wil toch nog eens wijzen op Leon de Winters "VSV". Dit boek beschrijft precies hetgeen waar we nu op afstevenen.

milky bar | 05-09-14 | 11:59

eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 11:50

Jaha haha ...

Centauri3 | 05-09-14 | 11:58

@kinner @Ron_Paul

Ik weet dat het ogenschijnlijk afleid van het probleem. Maar in werkelijkheid zit daar de oplossing, te weten: erkennen dat het een religieus probleem is. En op het moment dat je dat doet ben je verplicht om naar jezelf te kijken. En wanneer je naar jezelf kijkt kan het simpelweg niet anders dat men hun eigen hypocrisie blootlegt. Inherent daaraan is dat de achterban wegloopt. En dat wil men niet. Nu niet, nooit niet. En ook hiervoor geldt de liberale paradox. Om vrijheden te vergaren dien je soms vrijheden in de perken. En het moge duidelijk zijn dat ik van ganser harte hoop dat symptoombestrijding het koppensnellen en alle andere ellende doet stoppen. Maar de wortel zit toch echt bij religie. Ronder kan ik het niet maken, sorry. :-)

Rollins | 05-09-14 | 11:56

hij die het verleden niet kent is gedoemd te herhalen.
.
en daarna is het tijd voor neurenberg2. daar zetten we alle pechtoldjes voor het bankje.

isa bin maryam | 05-09-14 | 11:55

Dawah66 voorheen Democraten66 steunt het islam extremisme, dat is nu wel overduidelijk. Tijd voor een definitieve naamswijziging.

BroodenSpelen | 05-09-14 | 11:54

Ik ben bang dat het belangrijkste resultaat van het jihad-debat zal zijn dat honderden bebaarde subsidiesponzen zich tot de regering wenden met hun anti-radicaliseringsprogramma waarvoor helaas nog geen financiering beschikbaar was. Als het geld eenmaal binnen is gaan ze gewoon door met hun agenda zoals de koran die voorschrijft: strijdt tot de wereld van allah is.
Olie en subsidie financieren de islam

Islamofiel | 05-09-14 | 11:51

donjon | 05-09-14 | 11:43

Farage for president, let vooral ook op het prachtige Engels van die Belgische clown.

www.youtube.com/watch?v=TK6WnQKCjPI

eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 11:50

@AntiSoof | 05-09-14 | 11:31
De sfeer is inderdaad hard achteruitgegaan. Woon pal naast de Schilderswijk en je merkt, voelt en proeft de haat jegens ongelovige Nederlanders meer dan ooit. Hoofddoekjes bij de kassa doen nog chagrijniger dan normaal, moslims kijken je viezer aan dan normaal en provoceren meer, door je bijvoorbeeld met groepjes van de stoep te lopen. Woensdag zelfs nog geïntimideerd met kk-verwensingen door moslimjeugd, uiteraard drie tegen een.
De vraag is, niet OF er straks een ontploft, maar WANNEER.

Dhr. de Wit | 05-09-14 | 11:50

@Igor Putkin | 05-09-14 | 11:06
Die mis ik inderdaad ook. Doe es updaten, Nanninga?

Russells Teapot | 05-09-14 | 11:49

Ik zeg het maar weer eens, als Hitler het Nazisme als religie had verpakt dan had hij in Nederland asiel en een uitkering gekregen

kees1960 | 05-09-14 | 11:49

Rollins | 05-09-14 | 11:44

Ik reageerde ook enkel omdat door de verlichting het geloof zijn dictatuur op de samenleving is krijtgeraakt. Je kan dan wel met je vingertje naar teksten in boeken wijzen om de hypocrisie aan te tonen(Het is ook hypocriet) maar dat is weinig zinvol in de discussie. Het gaat om de oplossigen en ik denk dat dit hem is.

Kinner | 05-09-14 | 11:48

@Godsammekraken | 05-09-14 | 11:03
"Wie durft er nog te beweren dat er zoiets bestaat als links-liberaal?"

Oh, dat bestaat echt wel. Alleen niet bij D66.

Russells Teapot | 05-09-14 | 11:48

Pechtold is door zijn wegkijkerij en goedpraterij van islamfascisme ook een soort haatimam. Die man maakt meer kapot dan ons land nog hebben kan. Hij dient eens goed toegesproken te worden en in de tussentijd absoluut niet meer serieus genomen te worden. Dat achterlijke en achterhaalde gejank over de toon of term die gebezigd wordt is langzamerhand als levensgevaarlijk te bestempelen. Pechtold: shame on you! Hou eens je grote muil en ga eindelijke es nadenken, sukkel.

lekker wijf | 05-09-14 | 11:46

Rollins | 05-09-14 | 11:14
Dat soort denken is deel van het probleem, je zit in hetzelfde straatje als de Alexander Pechtolds van deze wereld. Lekker relativeren en afleiden in plaats van te kijken naar de oorzaak: "maar in het oude testament staan óók hele erge dingen."
We kunnen een hele discussie beginnen over het nieuwe testament en over dat Jezus zijn boodschap en leven net even wat anders was dan die van Mohammed welke als ideale voorbeeld in de Islam hele volksstammen liet onthoofden en een expansionistisch politiek systeem heeft opgezet. Ik heb hier echter geen zin in, zoek het lekker uit. Blijf vooral hopen op een verlichting in de islam, blijf vooral alle religies over 1 kam scheren is wel zo lekker simpel. Vooral het grote christelijke gevaar blijven bestrijden, je bent net zo sterk onderdeel van het probleem als de haatimams en de wegkijkers. Veel succes toegewenst met Nederland.

Ron_Paul | 05-09-14 | 11:46

Goed beargumenteerd. Werd Pechtold in de Kamer ook maar eens met goede argumenten aangepakt. De met veel decibels uitgebraakte platitudes van Wilders zijn inmiddels uitgewerkt, weken de lachlust op en maken Pechtold alleen maar populairder. Wen er albast maar aan dat deze wegkijkeikel onze volgende premier wordt.

Ridde Rogter | 05-09-14 | 11:45

Kinner

Duidelijker kan ik mijn punt niet maken. We zitten op het zelfde station, maar op een ander spoor. En dat het CDA niet bestond is ook bijzaak. De RK predikte tot in de etc etc etc Slakken en zout. Dat geen enkele religie nog maar iets zou moeten dicteren zijn we met elkaar eens.

Rollins | 05-09-14 | 11:44

bello | 05-09-14 | 11:35

Die mafkees stond er ook bij te kijken toen het personeel van aluminiumsmelter Aldel in Delfzijl actie voerde voor behoud van hun fabriek. Die maakte namelijk al jaren verlies omdat de concurrent in Duitsland op jaarbasis 20 miljoen euro minder stroomkosten had. De oplossing zou zijn om een stroomkabel naar de andere kant van de Dollard te graven en vandaar Duitsche stroom in te voeren. Kosten dezes: 35 miljoen euro en zou nog zeker 3 jaar duren aleer dit klaar was, u weet wel, miljeuvergunningen en zeau. De overheid zou de toko nog in leven kunnen houden met subsidie (doet Duitsland dus ook maar dan verkapt in de stroomprijs) maar dat mocht niet vanwege regels uit Brussel. Wat die mafkees daar nu deed is mij nog steeds een raadsel.

eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 11:41

@grindbak | 05-09-14 | 11:38
Het zal hier wel loslopen met de aanslagen. Ook de man van de Godwins stopte met bombarderen toen de witte vlag gehesen werd.

De witte vlag hangt nu alweer jaren in top op het Binnenhof.

Jan Passant mk2 | 05-09-14 | 11:41

Rollins | 05-09-14 | 11:32

Stel je moet jezelf eens onder de loep nemen. En wat voor naam je aan dat beestje geeft, bijzaak.

Dat zaakje is allang onder de loep genomen,benoemt, mee afgerekend en verder gegaan.

Geloof dient geen enkele samenleving meer te dicteren

zolang ze in de Islam nog achter geestelijke leiders aanlopen en regeringen zich moeten onderwerpe aan de Islam zal er niets veranderen. Geloof en staat dienen gescheiden te zijn en dat heeft niets met arrogantie te maken.

In de jaren 60 bestond het CDA overigens nog niet, dat was in de jaren 80 :)

Kinner | 05-09-14 | 11:41

Bij gebrek aan inhoud ga je het maar over de toon hebben. Het is beslist geen wonder dat het holle vat Miezertje Pechthold bij D66 helemaal tot bovenaan is komen drijven.

Morgenhout | 05-09-14 | 11:40

En nu allemaal naar links kijken. Wat zijn we toch een ongelooflijk goed land. Lintje voor kereltje Pechtold!

de Voorzittert | 05-09-14 | 11:39

Tussen D66 en die gasten zitten 20 eeuwen evolutie, als we deze herfst de eerste aanslag hier krijgen dan gaat Pechtold het onderhand wel begrijpen.

grindbak | 05-09-14 | 11:38

Alexander Pechtold zit zo in de anti-Wilders kramp dat hij poept uit zijn mond, alleen maar omdat het bij Geert uit een ander gat komt.

Jan Passant mk2 | 05-09-14 | 11:36

Niks nieuws. Een paar dagen terug kwam dit ook al terug in het maatschappelijk debat.

Haatimam is kwetsend voor de lieve imams. Ronselaars en haatpredikers konden wel ofzo.

Kunnen we niet al op de basisschool weerbaarheidstrainingen (principes als: je bepaalt zelf of je gekwestt/beledigd wordt; niet aldoor in de betrekking schieten; hoe om te gaan met andere meningen) gaan invoeren? En dit combineren met les in rechtstatelijke grondrechten en democratie etc. En deze dingen vast onderdeel maken van integratiebeleid/inburgeringscursussen?

Anders blijven we worden gegijzeld door de gekwetsten en beledigden. En dit natuurlijk

M-Bozz | 05-09-14 | 11:35

Ik denk dat hiermee de ' writing on the wall' fase voor Dhr. Pechtold wel is bereikt. Politiek gezien heeft hij al veel vaker later zien dat zijn interesses niet bij Nederland liggen, maar bij analfabete mafkezen die hier toevallig wonen. Ik kan geen woord, geen woord van die man ooit nog serieus nemen. Nooit meer. Hij is hier inmiddels behoorlijk uitgerangeerd, dus wedden dat ie dalijk in Brussel opduikt? Kan ie fijn met Timmerfrans een 3 gangen lunch met wijn genieten van andermans geld.

bello | 05-09-14 | 11:35

Dank weer, GeenStijl, het broodnodige tegengeluid, helder opgeschreven door Nanninga. Er is geen speld tussen te krijgen.
Ik ben zelf ook van de toon. Ik voer graag fatsoenlijk een gesprek, ik ben niet van de agressie, heel grof hoeft het van mij niet. Zeker politici hebben wat dat betreft een voorbeeldfunctie en moeten hun woorden wegen - als zij het niet doen, wie dan nog wel?
Maar. Soms moeten dingen glashelder benoemd worden. Dat kan dan pijn doen, maar dat is dan niet anders. Ja, de toon is belangrijk, maar nóg belangrijker is dat de waarheid wordt benoemd en dat de situatie eerlijk onder ogen wordt gezien. Zolang dat niet gebeurt (en iemand als Pechtold speelt daar zelf natuurlijk een cruciale rol in), is een discussie over woordgebruik een wassen neus, een afleidingsmanoeuvre. (Zéker als je daar iemand als Asscher op aanspreekt, kom óp.)

Lewis | 05-09-14 | 11:33

@Islamofiel | 05-09-14 | 11:27
Altijd het geld. Het grote geld heeft er baat bij. Altijd.

AntiSoof | 05-09-14 | 11:32

@Kinner

Geef het beestje een naam, het doet niks af aan het punt. Verlichting is niet meer dan ik stel: te weten A) arrogantie het woord van degene die je zegt te geloven vrijelijk te interpreteren of B) evolutie.

Dat ze het niet meer doen is evident, maar exact dat maakt het hypocriet. En is tevens de reden dat ze de discussie van religie willen weghouden. Stel je moet jezelf eens onder de loep nemen. En wat voor naam je aan dat beestje geeft, bijzaak.

Rollins | 05-09-14 | 11:32

Hopelijk wordt D66 ook gedecimeerd net als de PvdA

ecologiste | 05-09-14 | 11:31

Misschien moeten de bankrekeningen van Allahxander eens nageplozen worden. Hier klopt iets niet

Islamofiel | 05-09-14 | 11:31

@Godsammekraken | 05-09-14 | 11:29
Heh, dank voor de correctie, andere ratten inderdaad.

Dhr. de Wit | 05-09-14 | 11:31

Ja ja, de spanning wordt opgevoerd. Op het nieuws vertellen ze nu ook al waar de meeste hijadisten wonen. Het is wel erg opvallend hoe ze hun best doen om een nare sfeer in het land te laten ontstaan. Niet te geloven eigenlijk hoe er gemanipuleerd wordt.

AntiSoof | 05-09-14 | 11:31

@rara | 05-09-14 | 11:02
Grappig, Cuyahoga kan in de tijd reizen. Hij beantwoordde uw vraag nog voordat u hem stelde! :-)

wakkere_nederlander | 05-09-14 | 11:30

Goed stuk Annabel en idem Nausicaa.

Ergea | 05-09-14 | 11:29

@Dhr. de Wit | 05-09-14 | 11:03
".. wijzen tests met ratten uit.."

Met andere ratten bedoelde je?

Godsammekraken | 05-09-14 | 11:29

Peggie boort de nieuwe doelgroep van stemvee aan. De moslims. Nu ze massaal de rug gekeerd hebben naar de PvdA, en de rest massaal de rug gekeerd hebben naar de moslims.
Maar onze timmerfransje gaat er een mooie speech houden erover.
What will be his final thoughts, when those thugs cut off his head.

Wim Venijn | 05-09-14 | 11:28

Willen allen die D'66 hebben gestemd zich even diep gaan schamen?

necrosis | 05-09-14 | 11:28

Gepolariseerd Nederland. En wie hebben daar baat bij?

Islamofiel | 05-09-14 | 11:27

gamlakuk | 05-09-14 | 11:21

Dat je überhaupt hebt overwogen om op die kritiekloze Eurofiel te stemmen. Volgens hem is de anti-Europa stemming in Nederland te verklaren uit het feit dat we niet genoeg betrokken worden bij de EU en omdat te veranderen zou hij graag een rechtstreekse Europese belasting willen invoeren. Gewoon, omdat het kan en omdat we ons dan meer 'betrokken' zullen voelen bij die infantiele zakkenvullers in Brussel.

eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 11:26

Rollins | 05-09-14 | 11:14

Dat noemt men verlichting en daarmee gelijk het grote verschil met de Islam en ook nog eens een keer de oplossing.

Kinner | 05-09-14 | 11:25

@eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 11:12
Oh ja, nu zie ik het, je hebt gelijk.

Ach, schokkend.. je went eraan he. Ik zag laatst een gecensureerde versie van zo'n koppensnelfoto in de Metro, waarbij enkel de kruinen van de afgehakte hoofden in beeld waren gebracht en niet de dode ogen en bloederige nekken. Zaten mijn collega's bij te griezelen. Die kijken nooit op de GeenStijls blijkbaar.

Best koud hierboven | 05-09-14 | 11:24

@Dick L. 11:19
Dat is onvermijdelijk: die bomaanslag die komt er. Het duurt niet lang meer of de ISIS fanboys realiseren zich dat het toch wel een enorm gedoe is om helemaal naar Syrië af te reizen terwijl hier ook nog genoeg werk aan de winkel is... Neem aan dat wegkijkend Nederland daar nu al van weet dat het de schuld is van GS en van ons reaguurders.

de Voorzittert | 05-09-14 | 11:24

Ik voel een fatsoenskloof...

funkyd | 05-09-14 | 11:23

Het electoraat van Pechtold en zijn weerzinwekkende partij bestaat dan ook louter uit oikofoben die geen moment onbenut zullen laten om de islam op één lijn te stellen met het christendom en het jodendom.

Desmoulins | 05-09-14 | 11:23

@Rollins | 05-09-14 | 11:14
Inderdaad prachtig die tweespalt.
We zouden kilometers vooruitgang boeken als vrijheid van geloof uit de grondwet geschrapt wordt. Dat betekent niet dat je niet meer mag geloven maar dat gelovigen geen speciale voorrechten meer krijgen t.o.v. ongelovigen zoals religieus onderwijs en gewetensbezwaardheid. Geloof is een mening, niet meer en niet minder, net zoals ik *geloof* in evolutieleer.

Dhr. de Wit | 05-09-14 | 11:23

Ach ja, Pechtold is gek zullen we maar denken.
Alleen jammer dat hij het land kan afbreken.

Willem van Rood | 05-09-14 | 11:22

Huh? @ap Echtold, is dat zijn echte naam?

Pi Mol | 05-09-14 | 11:21

Vorm boven de inhoud, oftewel semantisch geklets in de rondte. D'66 heeft helemaal niets bereikt dan de verdere afbraak van Nederland.
Van zogenaamde referenda tot het onderwijs; het is één pot nat.

Desmoulins | 05-09-14 | 11:21

Goed, Peggold gaat nu ook Gamlakuk's politieke graftombe in.Jammer Lexie, weer een stemp minder.....

gamlakuk | 05-09-14 | 11:21

Lieve woordjes verzinnen voor afschuwelijke, misdadige en criminele mensen. Goed beleid Peggie. Daar liggen dus jullie prioriteiten. Een totaal nutteloze partij.

Wim Venijn | 05-09-14 | 11:20

@très cool

Exact mijn punt. Arrogantie of evolutie.

Rollins | 05-09-14 | 11:19

Wegkijkers als Kereltje Alexander denken nog steeds dat imams te vergelijken zijn met vriendelijke dorpspastoors in het gemoedelijke Brabant in de jaren '50.

Zoals de wegkijkers de moslim broederschap omschreven als een soort CDA-light, en het gevaar van isis/ is maanden hebben gebagatalliseerd.

Fijn dat nu overal ter wereld de ware aard van de islam en de moslims naar boven aan het komen is, en dat wegkijken steeds moeilijker wordt.

Het is wachten op de eerste grote bomaanslag in Nederland, en dan zal er toch iets gedaan moeten worden. Zodra er dooien gaan vallen op onze eigen bodem (en dat duurt geen 5 jaar meer) gaan de ogen van burgers echt open en dat kom je niet meer weg met bewust wegkijken voor electoraal gewin.

Dick Luyenlomp | 05-09-14 | 11:19

Alle termen die kwetsend en/of een groep mensen in kwaad daglicht zetten mogen niet benoemd worden. Aldus Nederlandse politiek. Allochtonen/buitenlanders/born-here's hebben op die manier een Nederlands paspoort gekregen zodat ze onder de categorie Nederlanders vallen. Dus zodra er een moord wordt gepleegd door 'beestje bij naam', dan kan het politiek correct vervormd worden naar 'Nederlander'. Ben benieuwd hoe snel ze het woord haatimam omtoveren tot een kooswoordje om het probleem weg te moffelen. want als je het niet meer hoort bestaat het ook niet, klaar. Aldus politiek correct NL

dk-- | 05-09-14 | 11:17

Ooit barst de bom en slaan we elkaar ook in dit land de hersens in. En FC Weg-met-ons staat er stomverbaasd en hoofdschuddend bij te kijken.

de Voorzittert | 05-09-14 | 11:16

Die foto is Fawaz Jneid.

trotse-ambtenar | 05-09-14 | 11:15

Lief he, die non-discussie. Van ons geld. Zolang er geen religie bij betrokken wordt komt Nederland tot niks. En het komt ook tot niks, want dan blijkt dat alle partijen een boterberg op hun hoofd hebben. Het oude testament is namelijk geen fuck anders dan wat Isis aanhangers prediken en uitvoeren. Nu zal een beetje gggristen meteen roepen: "ja wij stenigen natuurlijk niet." En toch staat dat zo omschreven in het Oude Testament. (samen met nog veel meer extremistische bullshit) Dat kan twee dingen inhouden: A) een gristen is zo arrogant dat ze geen zin meer hebben om het woord van hun God letterlijk te interpreteren zoals het beschreven staat. Dat is nogal wat wanneer je jezelf een dergelijke arrogantie ten opzichte van je eigen God aanmeet. Dat, of B) ze moeten erkennen dat evolutie heer parten speelt en een organisch proces er voor heeft gezorgd dat tijden zijn veranderd. Want dat boek dat verandert niet meer. - In deze hilarische tweespalt zitten veel reliknakkers. Willen ze natuurlijk niet toegeven, maar is wel zo. Inherent aan deze discussie is dat elke politieke partij met een religieuze grondslag eerst de hand in eigen boezem moet steken en daar vervolgens naar moet handelen. En dat zou inhouden dat hun electoraat hen in de steek laat. En dat geldt ook voor het CDA dat tot in de late jaren zestig openlijk antisemitische predikte. En die spagaat, vind ik hilarisch om te zien. Er gaat namelijk geen fuck veranderen zodra de moraalridderij eerst naar zichzelf kijkt met de wetenschap dat hun achterban wegloopt. Prachtig dit!

Rollins | 05-09-14 | 11:14

Best koud hierboven | 05-09-14 | 11:04

Nee, dat is de broer van onze koppensneller, die heft ook altijd zijn vingertje: www.google.nl/search?q=khalid+k&e...

PS: deze beelden kunnen als schokkend worden ervaren.

eerstneukendanpraten | 05-09-14 | 11:12

Een volmaakt punt van Buma, geweldsverheerlijking.
Gewoon doen, strafbaar maken, net als hoer/slet roepen!
Makkeli!

Einde van de Domheid | 05-09-14 | 11:11

Nederland is zo ontzettend aan het afglijden, en de mensen zien het niet, want ze "hebben het zo goed".

De Anaalprofeet | 05-09-14 | 11:10

Rémy Martin ® | 05-09-14 | 11:06

Als ik straks klaar ben met mijn werkarbeid, ga ik lekker op mijn rijwielfiets naar mijn huiswoning.
Maar niet alvorens gestopt te zijn bij de supermarktwinkel om een paar lekkere drinkbiertjes te aanschafkopen, die ik vanavond ga opdrinknuttigen na een heerlijke eetmaaltijd van varkensspareribs met aardappelfrietjes.

Cuyahoga | 05-09-14 | 11:10

peggold verdient een presentje van frans 'lintjesregen' timmermans.

voor het eigenhandig afwenden van de derde wereldoorlog.

Van Nostrand | 05-09-14 | 11:09

Alexander is er nog steeds vast van overtuigd dat mensen die problemen hebben met buitenlanders alleen nog even moeten wennen aan die gekke etensluchtjes.

très cool | 05-09-14 | 11:07

Waar is het linkje met de woorden van Pechtold?

Igor Putkin | 05-09-14 | 11:06

Gisteren zijn we voor de zoveelste keer weer geen steek verder gekomen. Met dank aan pechtold die zijn persoonlijke fittie wil uitvechten met wilders en alleen maar komt opdraven om stemmen van allochtonen te winnen.

lachenjoh | 05-09-14 | 11:06

@Cuyahoga | 05-09-14 | 11:01
Haatimam is een pleonasme.

Evenals 'wegkijk-D66'er'

Deze man (Pechtold) heeft ook een dubbel paspoort. Eén van NL en één van de planeet Xnorp-8

Rémy Martin ® | 05-09-14 | 11:06

Laten we er even van genieten dat nu ook de PvdA termen als haatimam bezigt. Daarna fotograferen we Didi gewoon weer tijdens het doen van obscure zaken in steegjes.

Kapitein Stijlvol | 05-09-14 | 11:05

Moslims stemmen d66 allemaal

vanlinknaarrecht | 05-09-14 | 11:05

Dat ge-gutmensch en geneuzel over de 'toon' begint wel vermoeiend te worden...

YMMMV | 05-09-14 | 11:04

Hee! De foto boven dit topic! Dat is de enge rukkert uit het vorige filmpje!

Best koud hierboven | 05-09-14 | 11:04

Pechtold zijn ogen gaan waarschijnlijk pas open als zijn hoofd over straat rolt. Het schijnt dat je dan nog enkele seconden bij bewustzijn bent, althans dat wijzen tests met ratten uit.

Dhr. de Wit | 05-09-14 | 11:03

Dit is D66:
* Voor religieuze malloten met een totalitaire agenda
* Voor de bouwers van een totalitair Europees vierde rijk
* Tegen democratie zoals referenda (zie vorige punt)

Wie durft er nog te beweren dat er zoiets bestaat als links-liberaal?

Godsammekraken | 05-09-14 | 11:03

@Cuyahoga | 05-09-14 | 11:01
Wow.

rara | 05-09-14 | 11:02

Is het woord 'haatimam' niet een pleonasme?

rara | 05-09-14 | 11:02

Haatimam is een pleonasme.

Cuyahoga | 05-09-14 | 11:01

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl