Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hee Fransie! 67 experts zeggen: ISIS = genocide

timmerfransalalaaf1002.jpg Het moment is daar. We hebben het punt bereikt waarop de Verenigde Naties en Frans Timmermans hun eigen ongeloofwaardigheid tot staand beleid hebben verheven. De VN hebben zichzelf en hun lidstaten ooit, na een paar stevige missers in Rwanda en Joegoslavië in de genocidale jaren '90, per resolutie en internationale wetgeving verplicht om in te grijpen als er weer ergens uitroeiing van een volk dreigt. En raad eens wat IS(IS) aan het doen is. Heel de wereld en z'n moeder is inmiddels doordrongen van het gevaar van ISIS voor de wereldvrede, en vooral van de volkerenmoordende praktijken die de voetsoldaten van Allah in de Levant in de praktijk brengen. Nationale politici (hoi Omtzigt) en nationale experts (hoi professor doctor Holslag) probeerde Timmerfrans al te overtuigen van de noodzaak tot ingrijpen, maar tot zover zonder succes: MinBuZa Timmerfrans Al-Alaaf is, zoals we weten, veel beter in krokodillentranen achteraf en maakt geen aanstalten om in een nieuw dramatisch betoog voor de verzamelde Verenigde Naties zijn internationale vrinden te wijzen op hun zelfopgelegde verantwoordelijkheid. Dus nu is er een open brief van 67 (!) internationale genocide-experts, aangejaagd door Holslag die de VN moet aanzetten tot het handhaven van de eigen regels om genocide te voorkomen. We kunnen dit alleen maar toejuichen natuurlijk: hoe eerder ISIS van de face of the earth is gebombardeerd, hoe sneller de Schilderswijk weer leefbaar wordt. Dus hup Fransie, aan de slag. Want met 1000 helmpies voor de Peshmerga ga je die Yezidi niet redden. Merkel: Zelfs Der Angela zegt het nu ook: es ist Genocide, ja. Open brief van bezorgde wetenschappers in genocidestudies en mensenrechten aangaande de situatie in Syrië en Irak Aan: de VN-Veiligheidsraad 26 augustus 2014 Als wetenschappers in het veld van genocidestudies en mensenrechten zijn wij zeer bezorgd over de huidige situatie in Noord-Irak en Syrië. Misdaden tegen de menselijkheid en oorlogsmisdaden hebben feitelijk al plaatsgevonden in zowel Syrië als Irak. Daarnaast zijn er voortekenen dat een genocide dreigende of op dit moment al gaande is. Door middel van de unanieme adoptie van Resolutie 2170 (2014), onder het bindende Hoofdstuk VI van Handvest van de Verenigde Naties, heeft de Veiligheidsraad de zogenoemde “grove, systematische en wijdverspreide schending” van de mensenrechten door de Islamic State (I.S.) en het Al-Nusra Front in de krachtigste bewoordingen veroordeeld. Ondanks dat dit een waardevolle eerste stap is, zijn wij ervan overtuigd dat er meer moet worden gedaan. Wij zijn zeer bezorgd dat genocide en etnische zuivering dreigende is en al gaande is voor religieuze en etnische minderheden en dan met name aangaande de christelijke gemeenschappen en de Yezidi. Deze aanname is gebaseerd op de voortdurende vervolging van etnische en religieuze groepen, de vernietiging van cultureel erfgoed, het ontheiligen van graven, de confiscatie van eigendommen en het wijdverspreid en systematisch vermoorden van burgers. Dit is gedocumenteerd door VN-waarnemers op 13 augustus 2014 en in rapporten van Amnesty International en Human Rights Watch. De ideologie van I.S. is bovendien geworteld in een diepgewortelde intolerantie en haat tegenover de “ander”. De situatie in Syrië en Irak representeert zowel een humanitaire catastrofe als een bron van gecontinueerd geweld en instabiliteit. Wij vragen de VN-Veiligheidsraad om verdere actie te ondernemen, dit is de VN-Veiligheidsraad immers verplicht onder het mandaat om internationale vrede en veiligheid te waarborgen. Alle maatregelen moeten worden overwogen, ook het gebruik van militaire kracht. Met behulp van een krachtig mandaat, uit Hoofdstuk VII, moet voor alle slachtoffergroepen absolute veiligheid worden gewaarborgd door middel van een zwaarbewapend leger, samen met een adequate hoeveelheid water en voedsel. Als de slachtoffergroepen onmogelijk te bereiken zijn, dan is het van cruciaal belang dat de Veiligheidsraad een humanitaire corridor opent, met een volledige militaire escort, naar veilig gebied. Deze zogenaamde safe area zal worden voorzien van een wel bemand en goed toegerust leger en een adequate hoeveelheid water en voedsel, onder de Hoofdstuk VII mandaat. Wij willen daarnaast met klem herhalen dat alle lidstaten van de Verenigde Naties, handelend onder de VN, de “verantwoordelijkheid hebben om ... populaties te helpen beschermen tegen genocide, oorlogsmisdaden, etnische zuivering en misdaden tegen de menselijkheid”, overeenstemmend Paragraaf 139 van de World Summit Outcome Document (2005), evenals Resolutie 1674. Het is onze overtuiging dat het nalaten van handelen gelijk zal staan aan het opzettelijk sluiten van de ogen tegenover een dreigende of al gaande genocide. Passiviteit kan resulteren in een vergelijkbare catastrofe als de lakse en gewetenloze reactie van de internationale gemeenschap tijdens de crisis in Rwanda in 1994. Het is tijd om op te komen voor de menselijkheid, om op te komen voor de principes vastgelegd in het Handvest van de Verenigde Naties. Hoogachtend, 1. Dr. Avril Alba, University of Sydney, AUSTRALIA 2. Dr. Kjell Anderson, Advisory Board, Sentinel Project for Genocide Prevention, CANADA 3. Dr. Peter Balakian, Rebar Professor of the Humanities, Colgate University, UNITED STATES 4. Dr. Saghar Birjandian, Deputy Director, Genocide Prevention Program, George Mason University, UNITED STATES 5. Mr. Matthias Bjørnlund, Lecturer, Danish Institute for Study Abroad (DIS), DENMARK 6. Dr. Hugh Breakey, Postdoctoral Fellow, Political Philosophy, Key Centre for Ethics, Law, Justice and Governance, Griffith University, AUSTRALIA 7. Dr. Israel W. Charny, Executive Director, Institute on the Holocaust and Genocide, Jerusalem, ISRAEL 8. Mr. Bennett Collins, Researcher, Centre for Global Constitutionalism, University of St Andrews, UNITED KINGDOM 9. Ms. Julissa Contin, Counsellor, Deputy Director of African and Middle Eastern Affairs, Ministry of Foreign Affairs of the Dominican Republic, DOMINICAN REPUBLIC 10. Dr. Anne de Jong, Conflict Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS 11. Dr. Joop T de Jong, Professor Transcultural Psychiatry/War Trauma, Amsterdam Institute for Social Science Research (AISSR), University of Amsterdam, NETHERLANDS 12. Dr. Herbert Ekwe-Ekwe, Visiting Professor in Graduate Programme of Constitutional Law, Universidade de Fortaleza, BRAZIL 13. Mr. Douglas Irvin-Erickson, School of Conflict Analysis and Resolution, George Mason University, UNITED STATES 14. Dr. Stephen L Egbert, Professor, Department of Geography, Director and Senior Scientist, Kansas Applied Remote Sensing Program, University of Kansas, UNITED STATES 15. Mr. John M. Evans, Former U.S. Ambassador to Armenia, UNITED STATES 16. Ms. Amy Fagin, Executive Director, Beyond Genocide, UNITED STATES 17. Dr. Heidi Grunebaum, Centre for Humanities Research, University of the Western Cape, SOUTH AFRICA 18. Mr. Mark Gudgel, Executive Director, The Educators' Institute for Human Rights, UNITED STATES 19. Dr. Christian Gudehus, Ruhr Universität Bochum, GERMANY 20. Dr. Maureen S. Hiebert, Assistant Professor, Department of Political Science; University of Calgary, CANADA 21. Mr. Anthonie Holslag, Lecturer in Conflict Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS 22. Dr. Tessa Hofmann, Freie Universität Berlin, Sociologist and Chairwoman of "Working Group Recognition - Against Genocide/For International Understanding,” GERMANY 23. Mr. Edwin Daniel Jacob, New Media Coordinator at the Center for the Study of Genocide and Human Rights, Rutgers University, UNITED STATES 24. Dr. Adam Jones, Professor of Political Science, University of British Columbia, CANADA 25. Dr. Mark D. Kielsgard, Assistant Professor of Law, City University of Hong Kong, CHINA 26. Dr. Regine Uwibereyeho King, Assistant Professor, Faculty of Social Work, University of Manitoba, CANADA 27. Ms. Samantha Lakin, Policy Officer, Aegis Trust, UNITED STATES 28. Dr. Armen T. Marsoobian, Professor of Philosophy and Genocide Studies, Southern Connecticut State University, UNITED STATES 29. Dr. Stephen McLoughlin, Postdoctoral Research Fellow, Griffith Asia Institute, Griffith University, CANADA 30. Dr. Adam Muller, Associate Professor, Department of English, Film, and Theatre, University of Manitoba, CANADA 31. Dr. Suren Manukyan, Deputy Director of Armenian Genocide Museum and Institute, ARMENIA 32. Mr. Kyle Matthews, Senior Deputy Director of the Montréal Institute for Genocide Studies, Concordia University, CANADA 33. Dr. Deborah Mayersen, Vice Chancellor’s Postdoctoral Research Fellow, Institute for Social Transformation Research, University of Wollongong, AUSTRALIA 34. Dr. Jonathan Leader Maynard, Rank-Manning Junior Research Fellow in Social Sciences, Department of Politics and International Relations, University of Oxford, UNITED KINGDOM 35. Dr. Eyal Mayroz, Centre for Peace and Conflict Studies, University of Sydney, AUSTRALIA 36. Dr. Melanie O'Brien, Researcher, University of Technology Sydney, AUSTRALIA 37. Dr. Tetsushi Ogata, Lecturer in Peace and Conflict Studies, University of California, Berkeley, UNITED STATES 38. Dr. Rubina Peroomian, Research Associate, University of California, Los Angeles, UNITED STATES 39. Tamar Pileggi, Co-Founder, Jerusalem Centre for Genocide Prevention, ISRAEL 40. Dr. Noelle Quenivet, Associate Professor in International Law, University of the West of England, UNITED KINGDOM 41. Dr. Amy E. Randall, Associate Professor History, Santa Clara University, UNITED STATES 42. Dr. Elihu Richter, Associate Professor, Hebrew University, Jerusalem Centre for Genocide Prevention, ISRAEL 43. Mr. Ara Sarafian, Historian, Gomidas Institute, UNITED KINGDOM 44. Ms. Stire Kaya-Cirik, activist, author of Echoes from an Unsolved Past, NETHERLANDS 45. Dr. Paul Slovic, Professor of Psychology, University of Oregon, UNITED STATES 46. Dr. Gregory Stanton, President of Genocide Watch, UNITED STATES 47. Dr. Sammuel Totten, Professor, University of Arkansas, UNITED STATES 48. Dr. Mattijs van de Port, Professor of Cultural Anthropology, University of Amsterdam, NETHERLANDS 49. Mr. Peter van der Velden, Researcher, Komitas Vardapet Foundation, NETHERLANDS 50. Dr. Ernesto Verdeja, Associate Professor of Political Science and Peace Studies, University of Notre Dame, UNITED STATES 51. Dr. Gregory Weeks, The Human Security Initiative, AUSTRIA 52. Dr. Morton Emanuel Winston, Professor of Philosophy, The College of New Jersey, UNITED STATES 53. Dr. Stephanie Wolfe, Assistant Professor of Political Science, Webster State University, UNITED STATES 54. Dr. Andrew Woolford, Professor of Criminology and Social Justice Research Coordinator, Department of Sociology, University of Manitoba, CANADA 55. Mr. Andrew R. Basso, Doctoral Candidate, Political Science, University of Calgary, CANADA 56. Ms. Ashley L. Greene, Doctoral Candidate in History and Peace Studies, Kroc Institute for International Peace Studies, University of Notre Dame, UNITED STATES 57. Koen Kluessien, MA in Holocaust and Genocide Studies, NIOD Institute for War, Holocaust and Genocide Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS 58. Mr. Robert A. Lord, Research Assistant, American University School of International Service, USA 59. Mr. Fazil Moradi, Doctoral Candidate, International Max Planck Research School, GERMANY 60. Mr. Arja Oomkens, MA in Holocaust and Genocide Studies, NIOD Institute for War, Holocaust, and Genocide Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS 61. Ms. Jacquelyn Pinto, Masters Candidate, West Chester University, UNITED STATES 62. Mr. Pieter P. de Tombe, MSc Summer School, class "Genocide in Europe," University Utrecht 63. Laurien Vastenhout, MA in Holocaust and Genocide Studies, NIOD Institute for War, Holocaust, and Genocide Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS 64. Marjolein Verhaag, MA in Holocaust and Genocide Studies, NIOD Institute for War, Holocaust, and Genocide Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS 65. Sarah Weber, MA in Holocaust and Genocide Studies, NIOD Institute for War, Holocaust, and Genocide Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS 66. Ms. Maartje Weerdesteijn, Doctoral Candidate, Department of Criminal Law, Tilburg University, NETHERLANDS 67. Marieke Zoodsma, MA in Holocaust and Genocide Studies, NIOD Institute for War, Holocaust and Genocide Studies, University of Amsterdam, NETHERLANDS

Reaguursels

Inloggen

Op den duur is Isis voor ons een even groot gevaar als nu voor de Koerden. Maar laf als we zijn, laten we de Koerden de kastanjes uit het vuur halen. De VN zou haar leden op moeten roepen om gezamenlijk een eind te maken aan het kalifaat door het sturen van eigen troepen. Nu kan het nog. Met Isis valt niet te praten. Geweld is de enige taal die ze verstaan. Laat Obama een deal sluiten met Poetin om gezamenlijk in Irak in te grijpen. Voor binnenlands gebruik, jihadisten laten uitreizen. Houdt je ze hier, dan zijn ze moeilijker te bestrijden. Allemaal rechtsregels en zo. In Irak mag je ze gewoon afknallen.

haidewietska | 28-08-14 | 11:43

@Wurgje de huisboa | 28-08-14 | 07:50
"dan kunnen de mossels in NL allemaal weer op hoes aan, al dan niet vrijwillig."
Help het u hopen, maar vrees dat die groepering voor Nederland is wat zevenblad is voor uw tuin....

Hollander01 | 28-08-14 | 10:38

"hoe eerder ISIS van de face of the earth is gebombardeerd, hoe sneller de Schilderswijk weer leefbaar wordt"
.
Haha, wat een naiviteit! Het kalifaat is de hoeksteen vh islamitische denken en is niet beperkt tot ISIS. Turkije wil het, SA wil het, iedereen wil het. Dus het maakt geen moer uit of je ISIS uit de weg ruimt of niet: het Ottomaanse rijk komt sowieso weer terug. Inmiddels is ISIS 100.000 man sterk, tendens stijgend:
.
deepresource.wordpress.com/2014/08/27/...
.
Die ruim je niet zo maar op, daar moeten echt een flinke hoeveelheid grondtroepen tegen aan. Kan iemand dat nog opbrengen, weer honderdduizend man sturen? Antwoord: onwaarschijnlijk.
.
Ik vind trouwens, als aanhanger van een nederlands Nederland in een europees Europa, ISIS geweldig. Als die moslims straks een bloeiend kalifaat hebben onder matigende Turkse leiding, dan kunnen de mossels in NL allemaal weer op hoes aan, al dan niet vrijwillig.

Wurgje de huisboa | 28-08-14 | 07:50

Genocide kan helemaal niet, want die mensen worden beschermd door de grondwet. /Timmerschwanz

De Anaalprofeet | 28-08-14 | 06:17

pvdarab= IS 2.0 maar dan in een wit jasje. Hier kan zimmerFreundchen niet scoren bij zn EUSSR baasjes door wie het dadelijk door het katteluikje naar binnen wordt geloodsd voor zn Israel boycot en de Oekrainse burgeroorlog. Iedereen weet waar de kop van 'sociaal democraten' (neofascisten) naar gericht is: weg van wat zij niet herkennen...

G. Raayer | 28-08-14 | 00:56

Sorry mensen, Rutte c.s. hebben even geen tijd want bezig met in de begroting de 1000 euro voor elke werkende burger vrij te maken en Rutte is bezig de onderste steen boven te krijgen in het MH 17 onderzoek, zodat straks weer 20% van het hooggeëeerde electoraat VVD kan gaan stemmen.Dus ff doorlopen a.u.b.

daytripper | 28-08-14 | 00:14

Oh en wat een typische doctoraatjes in deze zeer eenzijdige lijst kennerts.

Shareholder II | 27-08-14 | 23:49

Genocide, nee. Nieuwe clusterbommen uitproberen, ja.

Shareholder II | 27-08-14 | 23:46

ik vraag het me ook af. Is het nou wel of geenocide?

Aantastelijk | 27-08-14 | 23:17

Franskes redenering is dat, als wij zo'n goed land zijn, dan kunnen anderen toch niet zo slecht zijn? En Rutte die nog aan het zoeken is naar de onderste steen, vult aan met, banen, banen en banen! Waarop Timmermans emotioneel wordt en een traatje wegpinkt. Rutte reageert met, weet zelluf toch, beste kabinet sinds wo2. Frans nu overmant door emoties lacht wat, terwijl hij nog huilt. Gelukkig is zijn gezicht groot genoeg om alle emoties tegelijk te uiten. Rutte lacht mee, uiteraard. Maar Frans is het levende emoticon-kanon. Het is me een stel.

Robertski | 27-08-14 | 23:10

Dr Martijn de Koning (UVA)noemt deze brief ophitsing en opruiing. Maar ja, tis een moslim.

Jan Dribbel | 27-08-14 | 22:51

Natuurlijk is de minbuza sprachbegabt, doué pour les langues etc, usw., enzovoort, maar als dat het criterium is... Ik schud ze nog makkelijker uit mijn mouw en doe daar een paar Slavische talen bij. Deze specifieke kennis maakt noch mij noch hem diplomaat.

Ruud Hazes8197 | 27-08-14 | 22:40

Men vermoedt dat Timmerfrans geen kritiek op IS wil leveren omdat hij gesolliciteerd heeft als MinBuZa aldaar. Hij spreekt immers vloeiend arabisch en 27 andere talen. Geschikte kandidaat dus als vertegenwoordiger van het kalifaat.

lulleficatie | 27-08-14 | 21:55

@Graaf van Egmont
Weinig Arabiertjes inderdaad. Daarentegen lots of Armeniërs. Bijna honderd jaar geleden de Armeense genocide, maar door deze jongens nog zeker nier vergeten.

Ruud Hazes8197 | 27-08-14 | 21:40

is lam, dom, gevaarlijk, gestoord, ziek, nutteloos, zinloos, lomp, achterlijk, zwakbegaafd, walgelijk, ziekelijk, verwerpelijk, gruwelijk, onmenselijk, monsterlijk, enggeestig en ga zo maar door ... maar er is er ook een andere ... en die is lief en vreedzaam en ... en ...

Ozon | 27-08-14 | 21:09

Weet je wat wel grappig is? De "importstrijders" uit de EU en zo zijn helemaal geen moslimfundamentalisten:
www.express.be/joker/nl/platdujour/wat...
Conclusie: Het zin gewoon moordzuchtige machtswellustelingen die onschuldige menschen willen afslachten en dus zelf een marteldood verdienen

Vogelbeest | 27-08-14 | 21:00

hadden wij Frau Merkel hier maar.

ZZP-er | 27-08-14 | 20:31

Jezus, bestaat dit echt: MA in Holocaust and Genocide Studies?????

DebraCadabra | 27-08-14 | 20:24

@ Van Rossem:"Die" Angela! Weiblich Nominativ!
Ik weet het, ze is een manwijf, maar desalniettemin vrouwelijk.
Als je de Duitse taal gebruikt, misbruik die dan niet, alsjeblieft.

L.E. Raar | 27-08-14 | 20:09

"Een volk dat zijn verdediging verwaarloosd zet zijn vrijheid op het spel"
ratelaar | 27-08-14 | 18:58

ik neem aan dat ze op dat monument hebben geschreven: 'een volk dat zijn verdediging verwaarloost...'
maar je hebt wel gelijk.

B. Randnetel | 27-08-14 | 19:49

67 dik betaalde dikke deuren zeggen iets wat wij allang gratis zeggen. Allemaal zijn ze betaald door belastingbetalers. En dan vraagt men zich af waarop bezuinigd kan worden?

watergeus | 27-08-14 | 19:41

Ons Franske, maak hem ridder in de orde van de jan lullen en bezorg hem een baantje bij de Amis!
Zijn we die Jandokus hier eindelijk kwijt, de huilebalk. Hij heeft wel wat van Henk-Jan Bleeker; neem die ook Maar mee.

Knoekibebo | 27-08-14 | 19:07

Frans kan niet ingrijpen! Hij, zijn collega's en voorgangers hebben Nederland ontwapend. Want ja, verder kijken dan je neus lang is is aan deze generatie niet besteed.
Ondanks dat er de laatste jaren werd gewaarschuwd dat: de rek bij onze krijgsmacht eruit was/ de bodem bereikt was/ de wereld er niet veiliger op geworden was, beslisten onze leiders anders.
Meer geld voor de zorg, want populair en hoe kun je rijke oudjes nou hun rollator €350,= ontzeggen? Banken moesten gered, grote risico's nemen werd beloont. meer geld voor het subsidie departement. Vredesdivident noemen ze dat.
Ik noem het de prijs voor naiviteit. Regeren is vooruit zien zegt men. Ammehoela, regeren is auto-felatio!
In Rijsoord staat een monument, een boodschap uit een recent verleden. Uit een tijd dat men dacht dat Nederland neutraal kon blijven, een tijd dat Nederland ontwapend was. Die boodschap heeft men op het capitulatie monument geschreven. Opdat in de toekomst hun kinderen en kleinkinderen niet dezelfde fout zouden begaan.
"Een volk dat zijn verdediging verwaarloosd zet zijn vrijheid op het spel"
En dat is precies wat er aan de hand is, vrijheid staat op het spel!

ratelaar | 27-08-14 | 18:58

Verder mag ik hopen dat er geen westerse levens op het spel gezet gaan worden voor dit afval.

Tricephalus | 27-08-14 | 18:58

4609 | 27-08-14 | 18:26

Pleur toch op je met je Israël. Israël dat er alles aan om zo weinig mogelijk slachtoffers te maken. Alleen Hamas wil die massaslachting en niemand anders. Ja, jij misschien.

PowPow | 27-08-14 | 18:57

Die duizend helmen komen terug - met rente!
funkyd | 27-08-14 | 16:54

Hahaha!!

Organische evolutie | 27-08-14 | 18:57

Nonsens. Zolang die mosselbaarden in de schilderswijk wonen, blijft die voor de rest onbewoonbaar.

Tricephalus | 27-08-14 | 18:55

Volgens Rutte is ISIS slechts "onmenselijk", dus dan moet het wel meevallen, want onze premier zegt het. Toch?

Toverkol | 27-08-14 | 18:54

Timmermans en andere ministers van BUZA kunnen zich gemakkelijk verschuilen achter de EU. De EU is die trage molen waar niks uitkomt maar dat hoeft ook niet. De zaak loopt ... en dat was het dan. Timmermans heeft nu echt bloed aan zijn handen en ik hoop dat hij hier ooit een keer op afgerekend gaat worden met zijn mooie uitspraak dat alles zijn weg wel zal vinden via de Iraakse grondwet. Die man moet onmiddellijk zijn biezen pakken!

PowPow | 27-08-14 | 18:54

NIKS !
Uiteraard dient eerst die andere onderste steen boven gehaald te worden.
Waarschijnlijk deze eeuw nog.
Daarna gaan we ons ZEKER met Irak bezig houden!

A3an | 27-08-14 | 18:53

nederland kan daar niets veranderen, maar hier wel. laat dit dus een aanzet zijn tot de-islamisering van de samenleving. stop met het accomoderen van een totalitaire ideologie, wegkijken bij excessen, het onderdrukken van nederlandse burgers in een achterlijk keurslijf etc.

minimá-armezusvan.. | 27-08-14 | 18:53

Joris kan je het even wissen?
Ik sta voor lul.
Terpen-tijn | 27-08-14 | 16:32

Tja, wie niet?

Organische evolutie | 27-08-14 | 18:48

Snotterfrans zal dit ook wel weer om te janken vinden.

Helemaal Nietzsche | 27-08-14 | 18:48

Voorwaarde lijkt me wel dat VN lidstaten bescherming krijgen. Geen Srebrenica-achtige toestanden aub, anders verdwijnt er weer NL-belastingpoet naar weduwes die we geen reet verschuldigd zijn.

Cheesy Poof | 27-08-14 | 18:45

Ik stel voor dat we actie ondernemen vanuit de EU. Het beste is als we het duo Guy Verhofstadt en Hans van Baalen sturen. Dat zal IS(IS) leren!

sjaap.marok | 27-08-14 | 18:42

Timmerfrans kijkt wel uit om islamitische schoften te benoemen.

natte krant | 27-08-14 | 18:37

Zoals reaguurders (terecht) Martijn de Koning niet serieus nemen zal de VN al die andere NL wetenschappers ook niet serieus nemen. Er spelen andere krachten.

Keypadheroe | 27-08-14 | 18:33

@Chow | 27-08-14 | 18:20
Niet de VN maar Dhr Timmermans heeft uiterst vreemde uitspraken gedaan.
"Volgens Timmermans worden de rechten van christenen in Irak grondwettelijk beschermd."
Weet u het nog?
Onze minister die vlammende toespraken geladen met emotie kan houden richting rusland, vindt blijkbaar het uitmoorden van bevolkingsgroepen door IS-moslims geen genocide.

Roadblock | 27-08-14 | 18:32

Angela Merkel linkje werkt niet.

MiGi | 27-08-14 | 18:30

Angela Merkel linkje werkt niet.

MiGi | 27-08-14 | 18:30

zet daar dan Israel ook bij..

4609 | 27-08-14 | 18:26

De VN is wel wat groter dan Timmermans alleen. Dus wederom een vreemd bash topic. Maar het doet het goed bij de meeste reaguurders. Dat dan weer wel.

Chow | 27-08-14 | 18:20

Jaja van Rossem en straks gaan jullie zeker nog beweren dat MH17 geen ramp maar een aanslag was. tsss

Nederland is graag beste jongetje van de klas, maar een keertje principieel zijn, een handelsboycot uitvoeren of sorry zeggen en tijdig een schadevergoeding betalen als we per ongeluk actief of passief hebben bijgedragen aan het fusilleren van een paar indonesiers of balkanners....tja das lastig.
Politici zijn hard bezig om Nederland uit te hollen, zelfs Maxima zei het; De Nederlander bestaat niet. Ze had bijna gelijk maar had moeten zeggen: Nederland bestaat eigenlijk; een stuurloos landje zonder ruggengraat en met slappe knieën, waar het gezien de historische erfenis goed toeven is, maar je de Nederlandse identiteit niet kunt aannemen omdat die ontbreekt en er met name in politieke zin weinig moeite wordt gedaan om deze te creëren danwel te behouden.

crk | 27-08-14 | 18:18

De Europese Unie heeft 28 lidstaten. Wat voor een leger kan je dan wel niet op de been brengen? Ik zeg wegvagen die 10K I.S. heaumeau's en de lokale bevolking kan hun doden begraven en voorzichtig opnieuw beginnen.

Barco van Masten | 27-08-14 | 18:13

Ik zeg Frans mondje dicht, kost ons al genoeg die militaire potsenmakerij in vreemde verre landen.

gebrokenvleugel | 27-08-14 | 18:05

Maar wij sturen constant geld naar de Hamastijnen. Dat dan weer wel.

RegseHippy | 27-08-14 | 17:59

wapens sturen en voor de rest marktwerking zal ik maar zeggen, zijn ze hier gek op.

$park | 27-08-14 | 17:52

Waarschijnlijk, als er straks nog vier mensen op deze planeet zijn die ontkennen dat het genocide is, dan zal Fransie verklaren dat hij het ook genocide vindt, om vervolgens met grote afschuw en morele verontwaardiging de overige drie te veroordelen.

Russells Teapot | 27-08-14 | 17:48

Wanneer maken we het weer mee dat een politicus zijn nek durft uit te steken (heey, hoe cynisch) of ballen toont.
.
Als dit kabinet representatief moet zijn voor ons land.... dan schaam ik me diep. Zoals de houding nu is plegen ze hoogverraad op Nederland.
.
Het enige waar we inmiddels alleen trots op kunnen zijn, zijn de jongens en meisjes die het vuile werk opknappen breedste zin van het woord. Met als extra handicap in de steek gelaten worden door je eigen kabinet.

Ik_simpeleziel | 27-08-14 | 17:43

Leugenaar en lijkenpikker Fransie probeert ons een oorlog in te rommelen en daarnaast nog wat politiek gewin te behalen net als compaan Markie.
Hopelijk onthoud stemmend Nederland het hele circus en rekent op gepaste wijze met dit schorem af.

Toontje-lager | 27-08-14 | 17:39

Nu heeft Timmerfrans pas echt een reden om te janken.
Wat een druiloor zeg.

Aristotalloss | 27-08-14 | 17:34

Tijd geven is steun betuigen. Als onze regering (en de EU/VN) ISIS niet zou steunen hadden ze al ingegrepen. Ik vergelijk dit maar even met de zaak-Demmink. Ze weten dat het stinkt maar Joris zal wel nuttig zijn voor bepaalde mensen. Vandaar dat Joris nog steeds vrij rond loopt en ISIS verder kan moorden. Vriendjespolitiek...

deEik | 27-08-14 | 17:33

"Hoe eerder ISIS van de face of the earth is gebombardeerd, hoe sneller de Schilderswijk weer leefbaar wordt."
Nonsens. Het is misschien een beetje rumoerig de laatste tijd in de Schilderswijk, maar de buurt is er niet onveiliger op geworden nu menig gekkie naar die zandbak verkast is om daar te strijden.
Ik ben voor het kalifaat.

VanBukkem | 27-08-14 | 17:32

Geen geen ocide. Da's een dubbele ontkenning he.

LibertasSimplex | 27-08-14 | 17:30

100% PvdA. Zo bang om tegen het zere been van het geïmporteerde electoraat aan te schoppen. Het begrip genocide tillen we liever nog even over de verkiezingen heen.

Henk J.Pal | 27-08-14 | 17:29

Oh oh, wat was Jankfrans boos om vermeende diefstal van 'n knuffelaapje door separatistentuig na het neerhalen van vlucht MH17. Via z'n VN toespraak kon tout le monde horen hoe Jankfrans deze steeldieven veroordeelde. Zonder enig onderzoek naar de waarheid van wat achteraf smerige propaganda vanuit Kiev bleek te zijn.
-- Nu met de kwestie moslims>Isis>genocide zit Jankfrans in een pijnlijke spagaat, waardoor hij z'n ballen wel eens zou kunnen scheuren. Dikke vriend Saudie-Arabie, steun en sponsor van Isis aan de ene kant, mensenrechten-experts en de VN aan de andere kant.
Franszwans heeft nog wat tijd nodig om stelling te nemen (onderwijl starend naar toetjes die hij graag fotografeert). Om te bedenken wat voor Franszwans' eigen persoontje de beste keuze zal zijn.
Kortom, wiens ballen hij het best kan likken, om die van zichzelf te sparen. Mogelijk toekomstige genocideslachtoffers zullen dus nog even geduld moeten hebben. Allaaf

appelvink | 27-08-14 | 17:26

Gaat niet gebeuren (en dat is maar goed ook). De VN heeft bepaald dat islam=vrede. Aangezien ISIS=islam, kan er dus geen sprake zijn van genocide. Officieel dan.

Jan Passant mk2 | 27-08-14 | 17:24

De ISIS is aan het verliezen.
Kwestie van tijd.

Blue Light | 27-08-14 | 17:22

Is Fransje al op de foto geweest met alle 67 ondertekenaars? Effe facebook checken

kneus69 | 27-08-14 | 17:22

Frans zal wel wachten tot de 100 miljoen zijn aangekomen bij defensie en we een krijgsmacht hebben die ISIS zo kan oprollen.

domheid regeert | 27-08-14 | 17:19

Boobystrap | 27-08-14 | 17:15
Ja, daar zit de wereld op te wachten. Mensen met verstand van de Islam.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 17:17

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 17:07
dat zou je verwachten, maar nee, die studeren daar bijna allemaal de Islam. 80 % of zo meen ik.

Boobystrap | 27-08-14 | 17:15

Als Timmerdinges nou niet beter wist, dan had ik hem vergeven.
Waarom moet die domme doos, die orakelde dat ISIS een zionistisch complot WEL stoppen met haar werk en Fransje niet?
Ben ik nou de enige die geen verschil ziet tussen beide uitspraken?

Terpen-tijn | 27-08-14 | 17:10

Zoals alle top-economen de 2008-crisis niet aan zagen komen hebben al die genoemde (zie mij eens goed zijn) 'geleerden' die genociden niet aan zien komen. Dus aan al die titels heb je geen barst.
In het hele epistel wordt niet de bron van de ellende genoemd: de koran. Ter herinnering; 'mijn kamp' is verboden om verspreiding van dat gedachtengoed achteraf tegen te gaan. Misschien iets vooraf doen?)

Butchijo | 27-08-14 | 17:09

Boobystrap | 27-08-14 | 17:05
Nope. Die gasten zitten meer in water- en ruwe olie management.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 17:07

De VN? Ha, ha, ha, het vehikel bij uitstek, gekaapt door de moslimlanden, om ons de islam inclusief sharia, door de strot te duwen.
Wacht maar tot kritiek (lees: iedere opmerking over de islam) met de doodstraf zal worden beloond ook in de westerse wereld.
Onzin? Vraag het eens aan de christelijke Libanezen!
Oh shit, die zijn er bijna niet meer.
Een volstrekt decadent en verwijfd Nederland, nee West Europa, leutert nog steeds over zielige moslims.
Helaas wij zijn niet meer in staat om onszelf adequaat te verdedigen, laat staan de belangen van kinderen en kleinkinderen te verdedigen.

Pieter V | 27-08-14 | 17:07

67 experts.... in genocide..... je verwacht het niet.

toetanchamon | 27-08-14 | 17:07

Zo de westerse wereld weer, geen een profje te vinden in bijv..Koeweit? VAE? Of andere leuke landjes in die regio?

Boobystrap | 27-08-14 | 17:05

ole guapa | 27-08-14 | 17:03
Allemaal zionisten

Haatgenerator | 27-08-14 | 17:05

ole guapa | 27-08-14 | 17:03
Je weet het niet hè. Dat er university achter staat wil niet meer zoveel zeggen tegenwoordig.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 17:04

We kunnen met zijn allen wel hard roepen, maar wanneer puntje bij paaltje komt, zijn het toch weer die verrekte yankees die de kastanjes uit het vuur moeten halen. Laten die Amerika haterts dat maar in hun zak steken.....

Polletje Piekhaar | 27-08-14 | 17:04

Een Franske zal altijd een Franske blijven, maar dat lijstje van ondertekenaars; dat is wel een tamelijk IQ, zo bij elkaar.

ole guapa | 27-08-14 | 17:03

Dood aan de genocide-ontkenner, allemaal!

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 17:03

Het zal onderhand wel genocide zijn; De internationale wereld heeft lang genoeg gewacht met ingrijpen om het tot genocide te laten uitgroeien.

DeSjaak1000 | 27-08-14 | 17:02

@Terpen-tijn | 27-08-14 | 16:31
Sinds wanneer doet Joris verzoekjes?

Tha Man | 27-08-14 | 17:02

lady blabla | 27-08-14 | 16:53
Natuurlijk is het weer te laat. We zitten nu al maanden tegen die ongein van ISIL/ISIS/IS/AL NUSRA aan te kijken en komen niet verder dan "wat een barbaren" en "heeft niks met de Islam te maken".
Het duurt maanden voordat de VN landen bereid heeft gevonden om in te stappen, vervolgens nog eens maanden om de troepen en materieel terplaatse te krijgen.
Ik zou wel eens één keer die Rapid Deployment troepen van de NAVO in actie willen zien. Maar ik ben bang dat de oprichting daarvan ook weggegooid geld was.

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 17:01

@Einde van de Domheid | 27-08-14 | 16:32
EN na de oorlog weer inleveren de NL-ers kennende.

Uw Verzekeringsadvis | 27-08-14 | 16:58

Ik sprak van de week toevallig met een paar niet-landgenoten over het drama met dat vliegtuig.
Ze moesten erg lachen om Snotterfranz zijn toespraak in de VN.
Lachen dat zo iemand hier minister is geworden.

Wat ze niet weten is dat Fransie faal op faal op faal stapelt.
Maar door faceboekend weijvengeneuzelend Nederland op handen wordt gedragen.
Ach, dat die lijken daar weg zijn gerot boeit niemand, behalve de nabestaanden, maar die ceremonies, wat waren ze mooi, toch?
En nu is Fransie cryin' all the way to the EP, kan hij daar verder snotteren, ruggegraatloze naaktslak, dat is het.

Cuyahoga | 27-08-14 | 16:58

Als 1700 kinderen in het Vrije Westen jarenlang ongestraft misbruikt kunnen worden, omdat de daders een kleurtje hebben, uit het buitenland komen en een bepaalde godsdienst hebben (lees onaantastbaar zijn) dan zie ik weinig hoop voor het vervolgd, mistbruikt en toekomstig slachtvee in het o zo gezellige midden- en nabije oosten, toch de thuishaven van een groot deel van bovengenoemde daders.

batvoca2 | 27-08-14 | 16:57

en die brief is natuurlijk een Zionistisch komplot.

RonnieKray | 27-08-14 | 16:56

Heeft GS nu de kop van TimmerFranz op het lijf van Mohammed Saïd al-Sahaf geplakt? U weet wel de beste conferencier van de Iraakse TV ten tijde van Sadam.
Oei, oei oe1! Daar moet door de policor idioten die voor mega-salarissen dit land verzieken natuurlijk wel onderzoek naar worden gedaan en als het even kan moet zonder meer dan de doodstraf voor GS worden voltrokken.
Zo doen we dat in de "democratische" oranjedictatuur tegenwoordig.

Pieter V | 27-08-14 | 16:56

Die Timmerfrans photoshop zal wel weer aanleiding zijn voor een diepgaand onderzoek door het OM....

RonnieKray | 27-08-14 | 16:55

Die duizend helmen komen terug - met rente!

funkyd | 27-08-14 | 16:54

Now that more people's eyes are opening, the big question remains: is it too late?

lady blabla | 27-08-14 | 16:53

-weggejorist-

Rocknrollaisback | 27-08-14 | 16:52

Applaus !
En nu hoppa het zooitje oprollen.

Uw Verzekeringsadvis | 27-08-14 | 16:51

Islam - antwoord tegen vrede van baardmannen.

newray | 27-08-14 | 16:50

De nationale herdenkingsdag is reeds uitgeroepen.
Nu tijd voor iets ander Frans.

Jerolimo | 27-08-14 | 16:50

@ Terpen-Tijn 16:40

Nee jongen, natuurlijk niet maar die huilebalk van de PvdA mogen ze wat mij betreft morgen uit het kabinet schoppen. Met zijn eeuwige uitdrukking van morele superioriteit op zijn bakkes een beetje ons belastinggeld aan de Oekraïners beloven en dan volkomen verbaasd zijn dat Putin niet helemaal doet wat de Nederlandse regering zou willen als er een vliegtuig in zijn achtertuin is neergeschoten.

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 16:50

Wegkijken bij genocide, we zijn er experts in in dit land. *trots een traantje wegpinkt* ohnee, is geen trots traantje, is een intens treurig traantje.

panadol | 27-08-14 | 16:49

@Graftak | 27-08-14 | 16:45
Valt het platbombarderen ook onder kritiek? Kritiek op onthoofdingen, vermoorden en uitmoorden van volkeren. Reactie op hun daden. Niet op de kritiek op islam. Islam = vrede. Je weet toch.

Wim Venijn | 27-08-14 | 16:49

In de tijd van Rwanda en Joegoslavië was er nog geen internet, zodat niet iedereen elke seconde van de dag nieuws kreeg te lezen. Toen gebeurde er niets. Nu leest de hele wereld de meest verachtelijke verhalen en doen we weer niets.

Barco van Masten | 27-08-14 | 16:48

Isis staat volledig in zijn recht. Ze zijn namelijk geheel halal volgens de sharia vermoord. Sharia is gevolgd. Daarom is alle kritiek op Isis directe kritiek op islam.
Kritiek op islam mag niet, want dan ben je een facist, nazi, racist en extreem rechts (Geert!).

Graftak | 27-08-14 | 16:45

Weinig Arabierische namen bij de ondertekenaars. Studeren die gasten nergens of vinden ze het onderwerp niet interessant genoeg?

Graaf van Egmont | 27-08-14 | 16:45

Slappe timmerfrans. Beetje achter stickertjes aanrennen, en genocide doorgang laten vinden. Slappe slappe vent.

Wim Venijn | 27-08-14 | 16:45

Weten die experts dan niet dat the Koerden, Yezidi's en christenen door de Irakese grondwet beschermd worden? Hoe vaak moet Frans het nog uitleggen?

Russells Teapot | 27-08-14 | 16:44

Frans laat zijn eigen niet gek maken. top

istawa | 27-08-14 | 16:43

Wat was was voor was was was?
Voor was was was was was IS!

MediaMogul | 27-08-14 | 16:42

eerstneukendanpraten 16:34
Waarom dan?
Heb dat al zo vaak gehad, ben uiterst slecht in het plaatsen van een reactie bij het juiste onderwerp.
Is een handicap.
Maar ik zal nooit beweren dat iets veilig is, terwijl de hele wereld al lang weet dat er genoicide plaatsvindt.
Fransje wel.

Terpen-tijn | 27-08-14 | 16:40

ho ho ho, u vraagt weer teveel van de timmerzwans, eerst zal hij zijn missie in SA moeten volbrengen om onze nationale excuses aan te bieden voor een sticker

(Behind)Doors | 27-08-14 | 16:40

Klootzakken...allemaal !!!

ANGEL70 | 27-08-14 | 16:39

Adversary | 27-08-14 | 16:38
Nee dat mag niet wanr zielugg.

newray | 27-08-14 | 16:39

@newray | 27-08-14 | 16:37
Volkel. Lag daar niet iets opgeslagen dat we kunnen inzetten?

Wim Venijn | 27-08-14 | 16:39

Kunnen we NU dan eindelijk al die ISIS steuners, geweldsverheerlijkmoslims en zionistencomplotroepers arresteren wegens sympathiseren met massamoordenaars, het aanhangen van een ziekelijke en compleet verwerpelijke ideologie, en vervolgens naar behoren berechten, denaturaliseren en uitzetten?

Adversary | 27-08-14 | 16:38

Laten we er onze tanks heen sturen...

newray | 27-08-14 | 16:37

Hebben we nog militairen over om te sturen eigenlijk?

Wim Venijn | 27-08-14 | 16:36

Ja, hier moet Fransie tegen een deel van zijn eigen electoraat in, dus dat gaat ie niet doen.

Kijk, die boze Russen en joden, daar heeft ie niks van te duchten.

Frans, spin dit even de andere kant op, svp. Meer geld naar de moslims in onze steden. En buurtcoaches, dan stopt de aanwas van nieuwe isis soldaten vanzelf!

Dick Luyenlomp | 27-08-14 | 16:36

@ Terpen-tijn 16:32

Oef, als dat geen weekje verkansie wordt...

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 16:34

Niks geen genocide maar wat zijn we toch een goed land!

eerstneukendanpraten | 27-08-14 | 16:32

Hoho, 1000 helmen en 15000 flessen spa.

Einde van de Domheid | 27-08-14 | 16:32

Joris kan je het even wissen?
Ik sta voor lul.

Terpen-tijn | 27-08-14 | 16:32

-weggejorist-

Terpen-tijn | 27-08-14 | 16:31

REAGEER OOK