Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bindend reisadvies voor uitgeprocedeerden

Vlucht-tram naar Centraal, uitstappen. Vluchtkaartje kopen. Vluchttrein nemen naar vluchthaven Schiphol (reisinfo), uitstappen. Vluchtroltrap naar boven nemen. Lopen naar vluchtvertrekhal. Inchecken bij vluchtvertrekbalie voor enkele reis (boarding pass goed bewaren). Langs de vluchtdouane (riem af doen). Belastingvrije vluchtpeuken halen. Kijken op vluchtborden hoe laat vluchtvliegtuig vertrekt. Op tijd naar de vluchtpier en vluchtgate. Boarding pass tonen aan vluchtstewardess. Door de vluchtslurf (wit) naar vluchtvliegtuig. Vluchtvliegtuigstoel zoeken (nummer op boarding pas). Vluchtbagage in vluchtcompartiment (boven stoel) deponeren. Vluchtgordel goed vastmaken. En prettige vlucht!
Update: Vlucht heeft vertraging. Daarom maar een uitgeprocedeerd bedrijfsgebouw in Amsterdam-West gekraakt.

Reaguursels

Inloggen

Al 2 jaar reizen ze rond terwijl hun asielprocedure is afgewezen (terug naar hun eigen land) Er is iedere keer weer een "ach wat zielig" organisatie die ze weer ergens weer opvangt. Keer op keer moeten ze verkassen. Keer op keer slaan ze de uitspraak in de wind, want ze willen hier blijven. Keer op keer worden allerlei procedures gestart om tijd te rekken. Het wordt eens tijd om dat softe gedoe eens te stoppen. Zet ze gewoon op het vliegtuig naar het land van herkomst. Hier hebben ze ook geen toekomst. Laat ze maar op de terminal van eigen land de tijd doorbrengen. Afgewezen is afgewezen. Voor je weet komen er 5000 (financiële) vluchtelingen per week vanuit Italië ons land binnen.

hader | 24-08-14 | 12:24

Trompy | 23-08-14 | 17:14
Omdat het water jouw nog niet aan de mond staat. En je waarschijnlijk niet begrijpt dat dit beleid leidt tot een positie waarin het je wel tot aan de mond staat. Niet elke zzp-er is een ziener hoor, verre van dat.

Smarties | 24-08-14 | 01:37

kicktherabbit | 23-08-14 | 16:16
Omdat Irakezen in Noorwegen hun eigen kalifaat opeisen. Noorwegen heeft in al zijn onschuld veel Irakezen opgevangen de laatste 20 jaar. De mensen willen niet tussen de beesten (=lees Noren) wonen. Daarom. Een Gaza strook is zo gemaakt in een ander werelddeel. Ze willen je geld en je leven. Lees een keer de geschiedenis van Libanon over de afgelopen 60 jaar. Misschien gaat er een lichtje branden. Tip. Wat daar gebeurde is een template voor elk land.

Smarties | 24-08-14 | 01:29

kicktherabbit | 23-08-14 | 14:10
Bullshit. Als je een vliegtuig inkomt heb je in elk land je paspoort moeten laten zien. Bij aankomst schiphol is er opeens geen identificatie meer. Dat is al genoeg reden om direct het vliegtuig terug in te jagen en terug te vliegen naar herkomst. Moet je opletten wat een afname dat oplevert. Maar ja, waarom simpel oplossen als het moeilijk kan?

Smarties | 24-08-14 | 01:03

Bindend reisadvies, oprotten!!!!!!!!!!!!!

drielenaar | 24-08-14 | 01:03

miko | 23-08-14 | 14:07
Af en toe kunt u hard zijn. Af en toe ook tegendraads met een (te zeer, ach zielig) menselijke redenering. Dat mag ik wel. Je nooit voor 1 gat laten vangen.

Smarties | 24-08-14 | 00:58

Ik snap er niets meer van met dank aan de draaikonten politiek.

Dirk III | 24-08-14 | 00:34

-weggejorist en opgerot-

RaafShakir | 23-08-14 | 22:23

No Mames | 23-08-14 | 16:30

Precies mijn reden dat ik al 6 jaar geleden NL en heel Europa verlaten heb. Ik ga me niet suf werken om 52% van mijn loon aan de koning en overheid te schenken. Loonbelasting of die onzin betaal ik niet. Daar heb ik veel te hard voor gewerkt. En ja, hier is alles goed georganiseerd, inclusief een super werkende metro in de hoofdstad. Meewarig kijk ik vanaf mijn tropische woonplaats ik vol leedvermaak hoe NL zich steeds verder de stront indraait.

Chiefmate | 23-08-14 | 21:26

@Trompy | 23-08-14 | 14:02
Een woord: Uitgeprocedeerd !

Cor Rupteling | 23-08-14 | 20:30

Pica op Twitter, wie staat er weer voor aan om dat vullis bij te staan, uiteraard zo n grijze met baard al 25 jaar in de WAO zittende ex leraar in z n rooie windjack, gevaarlijke lieden.

Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 19:08

Ik ben nu zo ver, dat het me allemaal niks meer kan schelen.
Uitgeprocedeerd betekent opzouten....wegwezen.
Ben d'r helemaal klaar mee.
Schietmijmaarlek | 23-08-14 | 17:23
Dat betekent dat ook.... Maar dan komt de zieligheidsindustrie op gang voor het tigste perdon voor tigduizend hoogopgeleide raketgeleerden...

Graftak | 23-08-14 | 19:04

@Boretti | 23-08-14 | 15:20
Zo eenvoudig is het inderdaad. Bij alle internationale vluchten alle paspoorten kopieën. Dat zoiets nog niet verplicht is mogen we de politiek kwalijk nemen.

Osdorpertje | 23-08-14 | 18:52

Jawel, eerst KLM naar LHR en dan met NZ2 LHR-AKL: heeel, heeel ver weg (en as het FF kan nooit meer terug). #hartewens

Brulboei_61SB | 23-08-14 | 17:46

kicktherabbit | 23-08-14 | 17:32 En denk je dat die situatie houdbaar blijft? Als er elk jaar meer dan 100000 vluchtelingen binnenkomen. Praat ik nog niet over de duizenden die binnen komen in Spanje, Griekenland en Bulgarije. Ben zelf enkele weken geleden in Rome geweest en geloof me de situatie in Italië is behoorlijk onhoudbaar aan het worden. Straks komt er vanuit Brussel een bevel dat al die vluchtelingen verdeeld moeten worden over de EU landen. Dus komen ze toch ook hier terecht.

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 17:42

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 16:21
Jep. Als ze via Italië de EU binnenkomen en naar Nederland reizen mag Nederland ze terugsturen naar Italië. Dat staat juist beschrijven in dat Verdrag van Dublin. Maar ik had het over dit groepje niet over nieuwe vluchtelingen want die zijn (nog) niet illegaal.

kicktherabbit | 23-08-14 | 17:32

Wat een (v)lucht...

threewing | 23-08-14 | 17:31

Ik heb er maar even vluchtig overheen gelezen...

Drumvogel | 23-08-14 | 17:30

kicktherabbit | 23-08-14 | 17:20

Dat is de enige reden dat ik het aan tijd heb om commenten te spammen...

No Mames | 23-08-14 | 17:25

Ik ben nu zo ver, dat het me allemaal niks meer kan schelen.
Uitgeprocedeerd betekent opzouten.... wegwezen.
Ben d'r helemaal klaar mee.

Schietmijmaarlek | 23-08-14 | 17:23

No Mames | 23-08-14 | 16:30
Ja in dat geval kun jij wel de procedure die Pritt hier beschrijft doorlopen.

kicktherabbit | 23-08-14 | 17:20

@graftak, @ No Names, etc., Ik werk zelf ook hard en als ZZP'er, dus houdt er ondanks een goede omzet nauwelijks een reet aan over. En ja heb inmiddels aardig wat levenservaring en dat stemt idd niet vrolijk :-). Bovendien zeg ik ook dat ik niet vind dat elke gelukszoeker hier zomaar gratis recht heeft op van alles. Ik verbaas me over de behoefte van de reaguurders om deze mensen (die, hoe je het wendt of keert, zich niet in een benijdenswaardige positie bevinden) na te trappen. Ik snap dat totaal gebrek aan humaniteit niet.

Trompy | 23-08-14 | 17:14

Sorry Graftak, dat was natuurlijk voor Trompy | 23-08-14 | 14:02
No Mames | 23-08-14 | 17:00
Dat vermoeden had ik al en heb toch op je gereaguurd

Graftak | 23-08-14 | 17:06

Sorry Graftak, dat was natuurlijk voor Trompy | 23-08-14 | 14:02
No Mames | 23-08-14 | 17:00
Dat vermoeden had ik al en heb toch op je gereaguurd

Graftak | 23-08-14 | 17:05

No Mames | 23-08-14 | 16:57
Precies. Daar komt nog bij dat je daarna nog veel en veel meer belasting betaald op van alles....
In Nederland wordt men gewoon artificieel arm gehouden door de enorme belastingdruk terwijl vrije markt en vrij ondernemerschap aan banden is gelegd.....
Nederland is alleen leuk als je ongeschoold bent want dan krijg je van alkes (of werkeloos), voor de rest is het bikkelen.

Graftak | 23-08-14 | 17:03

Sorry Graftak, dat was natuurlijk voor Trompy | 23-08-14 | 14:02

No Mames | 23-08-14 | 17:00

Graftak | 23-08-14 | 16:51

Je wordt vanzelf wat harder, wanneer je beseft dat je januari tot juli (en dat is enkel de belasting over salaris) voor deze heilstaat aan het werk bent, elke dag maar weer en er niets voor terug krijgt behalve een gekort pensioen (if any) op een leeftijd die je nog maar even moet zien te halen, hoger zorg premies, en een mega berg aan regelgeving.
Contexten vriend, contexten.

No Mames | 23-08-14 | 16:57

Trouwens nog iets:
.
Mensen in africa die ECHT asiel nodig hebben & verdienen, hebben vaak geen $10.000 om naar Nederland gesmokkeld te worden. Die hebben vaak niet eens te eten en kunnen dus onmogelijk naar Nederland komen......
.
Is daar wel eens aan gedacht?

Graftak | 23-08-14 | 16:55

Wat een hardheid hier. Ik ben heus niet voor het ongelimiteerd opnemen van allerlei illegalen, maar de gedachten dat er een groep mensen in de regen zonder bezittingen op straat staat vind ik wel heftig. En om daar dan vanuit je luie stoel in je warme woonkamer harde opmerkingen over te maken is behoorlijk laag.
Trompy | 23-08-14 | 14:02
Het probleem is dat als je dit groepje toelaat, dat er over een paar dagen een nieuw groepje staat. Over een week weer een en dan weer een... Dat nieuws gaat als een lopend vuurtje door Afrika!

Graftak | 23-08-14 | 16:51

Uitgeprocedeerd betekent dat ze hier niets meer te zoeken hebben... Dus gewoon weggjorissen & oprotten die mensen!!

Graftak | 23-08-14 | 16:48

Russells Teapot | 23-08-14 | 16:07
Dat zou inderdaad een logische stap zijn, Saoedi Arabië grenst aan Irak en ligt vlakbij Afrika. Het probleem is alleen dat ze daar niet zoveel ophebben met vluchtelinge als hier. Wat ook eigenlijk wel te verwachten was van dat krankzinnige land. Daarom worden wij opgescheept met nog meer moslims (islam)http://www.dagelijksestandaard.nl/2013/11/hoe-wreed-is-saudi-arabi-naar-immigranten

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 16:34

kicktherabbit | 23-08-14 | 16:16

Je gaat wel anders denken als je zeg, internationaal werkt, niet meer dan 48 uur per week mag maken maar wel 24/7 van huis bent (vroeger kon je tussen de 60 en 80 uur draaien). Wat je in de 48 uur kan verdienen wordt vervolgens 52% belast. Omdat je er nooit bent heb je geen mokkel, en dus geen hypotheek want geen backup salaris en geen vaste baan maar wel altijd werk want specialist. Huren wil je ook niet want vrije sector stervens duur en je bent er bijna nooit. Je krijgt dus feitelijk niets van de maatschappij (want ook geen kinderen), maar je tikt wel 3500 in de maand af aan belasting. Dan trek je snel die deur achter je dicht heur, kan ik je vertellen. En dan ga je lekker hetzelfde werk enkel buiten Europa doen want geen 48 uur, en laat je het bruto aftikken naar je leuke optrekje in willekeurig welk land buiten Europa. En dan steek je een middelvinger op naar Europa, en zien ze maar hoe ze de shit aan de draai krijgen op dit kudt continent want je bent te druk om economieën die je wel je ding laten doen op te bouwen.

Ik noem maar een voorbeeld.

No Mames | 23-08-14 | 16:30

Jammer dat illegaliteit niet strafbaar is. :(

The Exorcist | 23-08-14 | 16:28

@Trompy | 23-08-14 | 14:02

Niet zo racistisch, je moet die mensen wel voor vol aanzien hoor. Die mensen zijn geen slachtoffers, ze zijn ruimschoots gewaarschuwd en wisten precies wat ze te wachten stond als ze op hun reet bleven zitten. En toen bleven ze toch op hun reet zitten.

très cool | 23-08-14 | 16:26

@miko | 23-08-14 | 14:38
Mee eens. Aan de voorkant filteren. Geen paspoort, geen toegang. En innemen door de vliegtuigmaatschappij, zodat ze gedurende vlucht het niet door kunnen spoelen of kunnen opeten.
En de vliegmaatschappij verantwoordelijk stellen daarvoor met hoge boetes.
Echte vluchtelingen, echte journalisten die vervolgd worden, krijgen toch wel asiel.
99% zijn economische vluchtelingen. Lekker teren op onze maatschappij.

Wim Venijn | 23-08-14 | 16:26

kicktherabbit | 23-08-14 | 16:16
100? 100000 bedoel je? Of blijven die allemaal in Italië?http://www.nu.nl/buitenland/3853519/al-100000-migranten-jaar-gearriveerd-in-italie.html

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 16:21

De oplossing is vrij simpel: alle grenzen wagenwijd openstellen. Vervolgens alle Eritreeers en Soedanezen toelaten totdat hun land leeg is. Vervolgens vertrekken alle echte Nedelanders naar dat lege land en bouwen daar een nieuwe welwaartstaat op. Dan wel met dichte grenzen natuurlijk. En laat die zeespiegel dan maar stijgen...

Steinway | 23-08-14 | 16:17

Maar goed, het gaat me vooral om het simplistische denken hier dat een illegaal zo naar Schiphol kan wandelen en een enkeltje Irak of Afghanistan kan boeken.

kicktherabbit | 23-08-14 | 16:17

Russells Teapot | 23-08-14 | 16:07
Waarom zou het de plicht van Saudi Arabië moeten zijn? Wat is er mis mee om als wereld af te spreken om elkaars vluchtelingen op te vangen? Waarom zou dat op het conto moeten komen van slechts een handjevol landen in conflicthaarden? Het is toch veel makkelijker als je dit gezamenlijk doet? Ik gaf het voorbeeld al van de 250 Syrische vluchtelingen. Waarom zou het voor ons een probleem zijn om 250 vluchtelingen op te nemen terwijl Libanon wordt overstroomd met meer dan een miljoen vluchtelingen? Wij zijn in de vorige eeuw ook de hele wereld overgevlogen toen Europa de grote brandhaard was. Maar geen paniek hoor, verreweg het grootste deel vlucht ook naar een buurland en dat heeft ook nog altijd mijn voorkeur. Maar dat wil niks zeggen dat wij helemaal niks kunnen doen. Misschien zijn we straks zelf wel weer een keer aan de beurt, wie weet. We zijn een beetje verwend met onze vrede de afgelopen decennia dat merk ik wel. Ik zou het fijn vinden dat als ik ooit Nederland uit moet vluchten ik asiel kan aanvragen in het land waar ik op dat moment naartoe kan gaan, of dat nu Duitsland, Italië, de VS of Brazilië is dat is niet zo relevant. We doen net of het hier om grote tentenkampen gaat maar we hebben het hier over een groepje van 100 mensen die nergens naartoe kunnen.

kicktherabbit | 23-08-14 | 16:16

@kicktherabbit | 23-08-14 | 13:48
"Hmm. Ik kan het de Irakezen niet kwalijk nemen dat ze niet teruggaan naar Irak."

Waarom vluchten ze niet naar Saoedi Arabië?
A: Het is makkelijker, want vanuit Irak is dat veel minder ver.
B: De Saoedi's hebben veel meer geld en veel meer ruimte om vluchtelingen op te vangen.
C: Er zijn veel minder culturele verschillen tussen Irakezen en Saoedi's, dan tussen Irakezen en Nederlanders, dus ze hoeven zich ook minder aan te passen.
D: Saoedi Arabië heeft heel wat meer schuld aan de ellende in het Midden Oosten dan Nederland.

Dus leg mij eens uit, waarom zou het onze plicht zijn om deze mensen op te vangen?

Russells Teapot | 23-08-14 | 16:07

No Mames | 23-08-14 | 15:55
Ja ik weet het zo zal het zeker gaan gebeuren. En zullen ze het dan ook nog droge voeten houden als de laatste Nederlander de deur dichttrekt? Ik vraag me alleen af of zo'n gast na het einde van zijn studie ook een schuld heeft, of zou dat ook nog voor hem worden betaald??, vragen, vragen.. Als dat zo is dan heeft zo'n vluchteling werkelijk meer gekost dan dat hij ooit aan belasting gaat opbrengen.. Mijn 3 maandelijkse BTW betaling wordt dan 'goed' besteed..

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 16:06

Klaarblijkelijk ben je een onmens als je niet vindt dat deze mensen heel erg zielig zijn en recht hebben op allemaal gratis geld dat onze bejaarden best wel kunnen missen.

Dan ben ik maar een onmens. Er zijn ook mensen in derde wereldlanden die gewoon wat proberen te maken van hun leven daar, en proberen hun land op te bouwen.

Dat vind ik heel wat sympathieker dan gewoon naar een ander land "vluchten" omdat je daar veel meer geld krijgt, zonder dat je er iets voor hoeft te doen.

Russells Teapot | 23-08-14 | 16:03

p3xxx | 23-08-14 | 15:19
Ja lekker dan, dan zou er geen vluchteling meer de grens met Libanon over kunnen want die hebben in 9 van de 10 gevallen niet eens een paspoort. Niet iedereen regelt eerst een paspoort voordat ze het land uit kunnen vluchten. Ik heb een vriendin in Oekraïne en ze wacht al maanden op een internationaal paspoort, nog voordat alle ellende begon. Ze is trouwens geen vluchteling want ze woont in Kiev maar in Donetsk is het niet anders. De enige reden om het iets eerder te krijgen is door 150 euro te lappen, een enorme som geld in Oekraïne. Het is in de wereld niet allemaal zo goed geregeld als hier dat je naar een balie loopt, je pasfoto afgeeft en een paar tientjes aftikt en je een week later je paspoort af kunt komen halen en de hele wereld over kunt reizen.

Hetzelfde met een grote groep van deze mensen. Geen geldige documenten, asiel aangevraagd (dat recht hebben we godzijdank in de meeste landen), identiteit niet (voldoende) vastgesteld, asielaanvraag afgewezen, hun land van herkomst accepteert hen niet en vanwege het verdrag van Dublin kunnen ze ook niet naar een ander Europees land. Dus dat hele wereldvreemde riedeltje van Pritt hierboven die met Easyjet lekker op vakantie gaat naar Mallorca gaat voor deze groep illegalen niet op helaas. Ze kunnen niet naar Irak/Afghanistan/whatever en ze kunnen ook niet naar Duitsland of België want die sturen ze weer direct terug naar Nederland.

kicktherabbit | 23-08-14 | 15:57

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 15:37

Maak je niet te druk. Er komt een dag dan zijn alle specialisten, vakmensen en techneuten afgenokt naar beter oorden. De centjes op in dit land en het gas in Groningen. Bestuurders met de beladen bankrekeningen al vertrokken naar zonnigere oorden. Vervolgens is er hier niet zoveel meer te halen. Misschien wat containers doorladen naar Duitsland, dat kan de studiebol in het artikel dan mooi doen.

No Mames | 23-08-14 | 15:55

Ik wil eigenlijk ook nog wel een paar weekjes naar de tropen. Doe es een vluchtkaartje voor mij boeken!

Djong | 23-08-14 | 15:55

Owja!
Enne... Vooral niet blijven plakken om de luchthaven als vluchthaven te gebruiken zodat je je vlucht mist...

Ahasveros | 23-08-14 | 15:52

Link is op pagina 5

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 15:37

lingo star | 23-08-14 | 15:23

Heeft ook niets met barmhartig van doen.
Leer mij de Hollander kennen, handel.

No Mames | 23-08-14 | 15:31

lingo star | 23-08-14 | 15:23

Klopt.

No Mames | 23-08-14 | 15:30

@Sliptong | 23-08-14 | 15:09
klein foutje. illegaal/uitgeprocedeerd is strafbaar... vluchtzoekers kunnen gewoon aangehouden worden... maar ja wat moet je er dan als overheid mee, want je bent dan ook verantwoordelijk.

toch alle reaguurseltjes hier lezende en terugdenkend aan gebeurtenissen MH17 zijn er een hoop dolende zielen met kortzichtige "oplossingen".

Nuchtere808 | 23-08-14 | 15:24

Er zit een hele industrie achter om die mensen hier te laten blijven en er komen er steeds meer.

lingo star | 23-08-14 | 15:23

Wereldwijd op alle luchthavens waar een vliegtuig vertrekt dat van plan is om in Nederland te landen van alle passagiers een kopie van het paspoort maken, alsmede een vingerafdruk en een DNA-scan. Ter plekke nog een pasfoto en irisscan maken en alles naar NL sturen. Zo is altijd bekend bij welk paspoort welke persoon hoort. Dat is een deel van het probleem opgelost.
Er zijn nog wel andere manieren om hier te komen, maar als België hetzelfde doet en Duitsland ook dan gaan we al een heel eind in de goede richting wat betreft het vaststellen van iemands land van herkomst (namelijk wat in het paspoort stond bij vertrek).

Ja, dan gaat het betreffende land natuurlijk zeggen dat het een vals paspoort was en de ze die persoon helemaal niet kennen. Misschien is er een slimme reaguurder die daar een oplossing voor kan bedenken.

Oh, en wat die hele operatie allemaal niet moet gaan kosten? Veel, maar dat hebben wij er toch wel voor over met zijn allen?

Boretti | 23-08-14 | 15:20

@kicktherabbit | 23-08-14 | 14:09
Asielzoekers zonder papieren gaan er blijkbaar al vanuit dat hun aanvraag hopeloos is en op die manier niet uit gezet kunnen worden. Dus asielzoekers zonder geldige documenten aan de grens weigeren.

p3xxx | 23-08-14 | 15:19

hotnot | 23-08-14 | 15:08

Enkel debiele vakantiegangers doen de riem af.
Een beetje een globetrotter heeft een snel los te clippen gesp.
Ik zie ze geregeld, kudten met die riemen, stumpers.

No Mames | 23-08-14 | 15:18

Vluchten kan niet meer, uitgeprocedeerde asielzoekers moeten oprotten.

p3xxx | 23-08-14 | 15:15

@Sliptong | 23-08-14 | 15:09
Ze kunnen, bij de huidige wetgeving, gewoon uitgezet worden. Maar de politieke wil ontbreekt.
*politiek is een kwestie van willen*

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 15:10

Zielig hoor al die mensen die schijt hebben aan een rechtssysteem.

Ommie de HaatMoker | 23-08-14 | 15:10

Het wordt vanzelf wel winter..
Eens kijken of ze dan nog willen blijven in hun schuilplaatsen.
.
Maar zorgelijker is het welke partij(en) er alweer aan het broeden zijn op een generaal pardon.
Uitgeprocedeerd is klaar, einde, finito.
Uitzetten die gasten...

Ommezwaai | 23-08-14 | 15:10

In een bus laden, en droppen in Wassenaar.

Snowy2000 | 23-08-14 | 15:10

Ik zie ze gewoon voor me eh, die politieke klaplopers zweten achter de Ipad. "jachhavens", "flyeren" godverdomme die no mames moet eens even lekker zijn grote bek houden.

No Mames | 23-08-14 | 15:10

Tsja, en ze zijn niet strafbaar he, ondanks illegaal in Nederland.

Sliptong | 23-08-14 | 15:09

Maar even iets in het verhaal rechtzetten: je riem afdoen, voor de securitycheck gebeurt op Schiphol pas bij de boarding. Tenminste, zo was het nog begin dit jaar. Op andere luchthavens heb je de securitycheck bij het betreden van het gecontroleerde gebied. En soms nog één extra bij boarding.

hotnot | 23-08-14 | 15:08

ter aanvulling, elk jaar ook even aantonen dat je afdoende inkomen hebt voor je levensonderhoud, anders kun je wieberen. Zo raar is het allemaal niet. Het wordt je aangepraat door de linkse hoeren in Nederland.

Anyways, flyeren dus, stuur ze maar richting de jachthavens, lege bedrijfspanden, wassenaar etc. Je snapt wel welke richting.

No Mames | 23-08-14 | 15:07

Vluchtige oplossing.

Sliptong | 23-08-14 | 15:05

Latijns Amerikaanse landen met afdoende ruimte en armoede, vragen in de regel een eigen vermogen van 100.000 om voor een paspoort in aanmerking te komen. Of een aantoonbaar inkomen van 2000/maand.
Bijkans alle landen op deze globe hebben dergelijke voorwaarden overigens.
Is ook nodig, voor de gewichtsverdeling, anders jakkert de globe uit zijn baan, en dat willen we niet met zijn allen.

No Mames | 23-08-14 | 15:03

@Cuyahoga | 23-08-14 | 14:37
LOL
*sarcastaball improved mompelt*

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 15:02

Hopen dat de beelden de hele wereld overgaan. Het klinkt hard, maar het is prima dat het beeld gewekt wordt dat echte vluchtelingen het hier goed hebben, maar dat gelukszoekers onder een stuk zeil op straat eindigen. Misschien krijgen we dan wat minder van dit soort lui hier.

Muxje | 23-08-14 | 14:56

In het land van herkomst is het altijd mooi weer. Oprotten met die gasten.

"Wat een hardheid hier. Ik ben heus niet voor het ongelimiteerd opnemen van allerlei illegalen, maar de gedachten dat er een groep mensen in de regen zonder bezittingen op straat staat vind ik wel heftig. En om daar dan vanuit je luie stoel in je warme woonkamer harde opmerkingen over te maken is behoorlijk laag.
Trompy | 23-08-14 | 14:02"

lex8310 | 23-08-14 | 14:55

Ik ben van mening dat we vluchtelingen als beschaafd land zijnde gewoon moeten helpen. In theorie werkt het ook zo, een vluchteling komt hier aan, meldt zich bij het IND, en die trekken zijn verhaal na. Kan de vluchteling aantonen dat hij gevaar loopt in eigen land dan mag ie hier blijven, prima. Veel vluchtelingen komen hier echter met een lulverhaal aanzetten, dit zijn vaak de gasten die voor de verkiezingen voor de camera neergezet worden door de pvda en groen links om te vertellen hoe zielig ze zijn, zonder dat er ergens aangetoond wordt dat ze echt gevaar lopen in eigen land, behalve dan dat ze dat vertellen. In vloeiend nigeriaans vertellen ze bij de IND dat ze uit bv Soedan komen, en als ze na taalanalyse dan ontmaskerd worden en teruggestuurd worden is het opeens zielig. Natuurlijk zijn ze naar nederlandse maatstaven sneu en arm, maar we kunnen niet voor de hele wereld zorgen. Van de kosten voor 1 asiel/gelukszoeker had je honderden mensen in zijn thuisland kunnen helpen, alleen zie je die mensen niet, en die ene asielzoeker die teruggestuurd wordt wel, dus dat is een beter uithangbord voor gutmenschen.
Dat mensen die in eigen land gevaar lopen hier mogen blijven is prima, echter zo gauw het weer veilig is in het land van herkomst zou het niet meer dan normaal zijn dat deze mensen weer terugkeren. Veel doen dat er ook, al zouden ze misschien liever hier blijven, er mag dan door Nederland best de afweging gemaakt worden of deze asielzoeker een aanwinst is voor ons land. Is de persoon in kwestie in de tussentijd de taal gaan leren en kan ie in zijn eigen inkomen voorzien dan hoeft ie van mij niet terug, is het iemand die in 5 jaar hier 3 woorden nederlands geleerd heeft en een uitkering ontvangt dan lijkt het mij beter deze persoon huiswaards te sturen. Dan wordt er echter vaak gewezen naar kinderen die in Nederland geboren zijn, dat is dan zielig. Leuk is het inderdaad niet maar die verantwoordelijkheid ligt bij de ouders en niet bij de nederlandse regering. Daar zou je evt incidenteel zelfs een uitzondering voor kunnen maken, zoals dat ook zou dienen te gekden voor mensen met een verblijfsvergunning die bij ernstige misdraging hun verblijfsvergunning verspelen.

Tsjernodebiel | 23-08-14 | 14:55

Maar in Afrika hoeven ze niet te schuilen! Zo is het ook

pluk-87 | 23-08-14 | 14:54

Dus ik zeg, flyeren! google maps. Vertel ze maar even waar het beter hangen is.

No Mames | 23-08-14 | 14:54

Of je verteld die jongens gewoon even dat blauwbekken in de stad niet alles is. Genoeg jachthavens waar lege boten liggen, kun je lekker op hangen en pitten en ketsen en zo. Ach en ik heb nog wel wat ideetjes in de trant.

No Mames | 23-08-14 | 14:53

Ergens in Africa een flinke lap grond aankopen uit een Europeese pot?

bodemloos | 23-08-14 | 14:52

Er is maar 1 manier om dit te stoppen. Zorgen dat waar de grote steden mee kampen verschoven word naar de elitaire wereld. Moet jij eens kijken hoe snel de er maatregelen komen.

No Mames | 23-08-14 | 14:49

Als het gaat om vluchtelingen. Prima. Maar problemen eerst lokaal oplossen. Bijvoorbeeld opvangen in buurtlanden met VN hulp. Probleem opgelost, dan vluchtelingen terug. Zo kun je blijvende hulp bieden, maar nu slipt de hele Westerse samenleving dicht met mensen die alleen de kosten omhoog jagen en niets bijdragen. En dit is dus een voortschrijdend proces aan het worden.... Buiten dat zijn er hele horden gelukszoekers die blijkbaar wel duizenden euro's kunnen ophoesten om de mensensmokkelaars te betalen. Deze ontwikkelingen worden een optelsom van ellende en progressieve misdaad. Maar dat wisten we al en het gros der blinde Nederlanders hebben zelf op die partijen gestemd die dit mogelijk maakten en nog steeds maken.

matrixbluepill | 23-08-14 | 14:48

mooie droom Pritt.
Foto is een resultaat voor falende wetgeving van de overheid. Verwachten dat de vluchtperonen op eigen houtje het initiatief nemen om terug te gaan naar land van herkomst is een lachertje.... waarom zouden ze dan hier komen?

Gedwongen uitzetten is niet mogelijk. Dat betekent dus dat deze overheid zijn verantwoording moet nemen... maar ja... dat is een illusie...

Nuchtere808 | 23-08-14 | 14:45

@Trompy | 23-08-14 | 14:02

Ja, da' sleuk en aardig, maar ze hadden ook lekker warm en droog in het AZC TV zitten kijken in plaats van deze chantage-vertoning. Want dat is het: pure chantage. En wie toegeeft aan chanteurs haalt zich nog veel meer ellende op zijn hals, dat weet iedereen. Maar we MOGEN deze lui niet uitzetten van de EU, nog afgezien van de ellende met reispapieren. Wat moet je ermee? Ik weet het effe niet meer , scusi.

bello | 23-08-14 | 14:43

200 bij 300 km en geen maakindustrie enkel dienstverlening. Het was (en is) zo mooi dat je geld kan rond schuiven in vluchtelingen welzijn.
Jammer dat het systeem compleet vastloopt.
Misschien dat we als land kunnen vluchten om bij een kapitaalkrachtiger land asiel te zoeken.
Een vlucht kolonie zeg maar.
De Nederlands vlag verfoeien we toch al, dus het is niet meer dan een logische stap.

No Mames | 23-08-14 | 14:42

@Wim Venijn | 23-08-14 | 14:22
Takes two to Tango.
Zoals eerder opgemerkt willen de landen van herkomst ze niet. tenminste zolang ze nog geen Nederlands paspoort hebben.
Op het moment dat ze dat hebben zijn ze weer welkom in Somalie,Afghanistan en noem maar op.
Asielaanvragen moeten gewoon allemaal geweigerd worden.
Alleen mensen waarvan men weet dat die persoonlijke vervolging kunnen verwachten zou je uit kunnen nodigen.
Maar dan heb ik het over bijvoorbeeld journalisten en zo die vervolgd worden.

miko | 23-08-14 | 14:38

Zo heb ik me laatst aangemeld bij het Zweedse dames-beachvolleyteam.
Werd ik afgewezen.
Hele verhalen, want ja, ik was dan niet Zweeds en ik kon niet beachvolleyballen.
En ik ben ook geen dame trouwens.
Maar goed, volgende week speel ik dus mee in de interland tegen Denemarken, ik heb al een gratis bikini geëist.

Cuyahoga | 23-08-14 | 14:37

Zolang we in de eg zitten en de gelukszoekers de juiste smoes van herkomst hanteren, kunnen we ze niet weigeren.
Deze waren waarschijnlijk te eerlijk.

Terpen-tijn | 23-08-14 | 14:33

@Claudia M. | 23-08-14 | 14:05
Niet betalen?
Dat valt nog wel mee.
het probleem is dat je met veel vluchtelingen je homogeniteit van je land bedreigt.
Zeker uit landen met een compleet andere cultuur.
Zuid amerikanen zijn in de jaren zestig en zeventig ook neer gestreken in Nederland.
Maar daar hoor je niks over.

miko | 23-08-14 | 14:32

dwar | 23-08-14 | 14:17

Maar gelukkig wel 600 miljoen extra voor dictators in Afrika vanwege een nieuwe rekenmethode van de EU. Waarom breekt in Brussel morgen geen vliegende ebola uit?

eerstneukendanpraten | 23-08-14 | 14:31

We zijn weer even tevreden als er een handjevol asielzoekers vertrekken, we vergeten maar even dat er een landje vol staat om ook te vertrekken.

Terpen-tijn | 23-08-14 | 14:30

@kicktherabbit | 23-08-14 | 14:10
Met eerder bedoel ik vroeger. Tha goe owl deejs.
Zo goed werd er niet uitgezocht.
op zekers niet in Belgie.
Het schuim uit Afghanistan en Rwanda leeft lekker in europa.

miko | 23-08-14 | 14:29

Probleem snel tackelen, voordat ze op het idee komen dat ze een vluchtauto nodig hebben.

VanBukkem | 23-08-14 | 14:24

Weer een meeuwenflats.

Drackhorn | 23-08-14 | 14:23

Illegaliteit moet gewoon strafbaar gesteld worden. Alle instanties zijn doorlopen.
IND, rechters, hoger beroep. In die tijd mogen ze blijven tot de uitspraak er is.
Er is besloten door de instanties en door de rechters dat de persoon niet in aanmerking komt voor verblijf in Nederland. Volledig volgens ons rechtssysteem.
Net zoals rechters zouden besluiten dat iemand een misdrijf heeft begaan, en als consequentie moet degene de gevangenis in.
Nu zijn ze helemaal uitgeprocedeerd. Terug naar je land dus. Kortom. Oprotten. Alle mogelijkheden heb je benut. En dat heeft heel wat geld gekost. Maar helaas, je moet oprotten.
En nu worden die mensen in de illegaliteit geholpen. Alsof je een misdadiger verbergt zodat hij niet naar gevangenis hoeft te gaan.
Strafbaar stellen illegaliteit. Ze moeten terug. Simpel.

Wim Venijn | 23-08-14 | 14:22

Maakt niet uit hoe en wat.
Ze passen niet in deze cultuur.
Opgedonderd

Nacho_Vidal | 23-08-14 | 14:21

Alle illegalen het land uitzetten!

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 14:21

-weggejorist-

hero_of_heaven | 23-08-14 | 14:20

Geweldige tekst, Pritt!

Met de oplossing in vogelvlucht.

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 14:19

Ik krijg steeds meer het gevoel dat er afgestuurd wordt op een burgeroorlog.
Waarom is de regering zo stil?

Joke2500 | 23-08-14 | 14:19

Prima procedure....
Mis alleen nog de afscheidsrede:

Helaas, geprobeerd maar niet goed bevonden.
Niet echt uitzicht op werk door geen opleiding, spreekt nauwelijks Nederlands en wil niet aanpassen aan dit land.
Doei !

wake-up-pete | 23-08-14 | 14:16

Zo is dat.
Opgevlucht staat netjes.

Long Horn | 23-08-14 | 14:15

Maar als je hier dan eenmaal binnen bent dan mag het wat kosten ook. Asiel advocaat, verblijf in azc, toewijzing woning, binnen het jaar, dit terwijl een Nederlander 7 jaar moet wachten bij een woningcorporatie. Vervolgens wordt dat huis ingericht door je persoonlijke assistent van vluchtelingen werk. Natuurlijk wordt je uitkering geregeld en je inschrijvingen bij gemeente. Daarna krijg je de beste tandarts en huisarts. Een gratis taalcursus van enkele duizenden euro's en een lidmaatschap van de bieb. Etc etc. Zo'n vluchteling heeft dan al meer geld gekost dan dat hij ooit gaat opbrengen aan belasting, als hij al ooit gaat werken.uitgeverijemdejong
Pag. 5

Gaul Shaarad | 23-08-14 | 14:12

Vlucht naar je eigen land.
En ga het helpen opbouwen.
Deden onze voorouders ook.
Prettige reis, en tot nooit weer ziens.

Fijnstoffer | 23-08-14 | 14:11

miko | 23-08-14 | 14:07
Dat uitzoeken hebben ze al gedaan anders is hun aanvraag ook niet behandeld. Ze zijn uitgeprocedeerd.

kicktherabbit | 23-08-14 | 14:10

Uitgeprocedeerd? jammer dan - daar was kennelijk een goede reden voor.
Wegwezen, dus.

L.E. Raar | 23-08-14 | 14:10

Is dit niet gewoon een rommelmarkt?

bambi31 | 23-08-14 | 14:10

Vervang 'vlucht-' voor 'gratis'. Gratis huis gratis eten gratis wasmasjien gratis verblijfsvergoening alles gratis.

Hommel | 23-08-14 | 14:09

Ih8yousf | 23-08-14 | 13:52
Bij een uitzetting heb je de medewerking van het andere land nodig. Landen accepteren geen vluchtelingen zonder geldige documenten als ze niet zeker weten dat de persoon ook daadwerkelijk een staatsburger van hen is. Dat is soms de asielzoeker zelf te verwijten maar niet altijd. Maar hoe dan ook, je kunt dan hoog of laag springen maar je kunt ze niet op het vliegtuig zetten en dat is de reden dat deze mensen nog steeds in Nederland rondlopen. Van vluchtelingenwerk.nl:
"Groot obstakel voor terugkeer is het feit dat de identiteit en nationaliteit van asielzoekers vaak niet bekend zijn. In de meeste gevallen hebben ze geen identiteitsdocumenten bij zich, zoals een paspoort of een geboorteakte. Zonder deze documenten is het bijna onmogelijk voor Nederland om vreemdelingen te laten terugkeren naar hun land van herkomst. Daarom doet de overheid al bij binnenkomst intensief onderzoek naar de identiteit en nationaliteit van de asielzoeker."

kicktherabbit | 23-08-14 | 14:09

@kicktherabbit | 23-08-14 | 13:48
Hadden ze dat maar eerder gedaan.
Alles in de bak. Zoek eerst maar eens uit wat voor vlees je in de kuip hebt.
Vaak krijg je met de asielzoekers ook oorlogmisdadigers binnen.

miko | 23-08-14 | 14:07

Ik geloof in de procedure, zoals hij in Nederland gehanteerd wordt. Waarbij er per individu onderzocht wordt of het veilig is om terug te keren naar het land van herkomst of niet. Alleen het gedeelte van naar het vliegtuig begeleiden van de betrokkenen laat nog te wensen over.
Hoe verdrietig dat ook is. Iedereen heeft dromen, maar ik ook.

De vrek | 23-08-14 | 14:05

Wordt het niet eens tijd deze mensen op het vliegtuig te zetten naar het land van herkomst? Deze mensen zijn uitgeprocedeerd (vaak meerdere malen), hebben iedere keer te horen gekregen dat zij hier niet mogen blijven. Vat die koe nu eens echt bij horens en begeleid deze mensen het land uit! Nederland kan niet de ellende van de hele wereld dragen, dat kunnen we niet betalen...

Claudia M. | 23-08-14 | 14:05

Pritt is het gratis vluchtgeld van het IOM vergeten:

"IOM biedt migranten voorlichting over de mogelijkheid om vrijwillig terug te keren, onder andere met actuele informatie over de situatie in het land van bestemming en door het beantwoorden van individuele vragen. IOM verzorgt de reis en biedt begeleiding bij vertrek en, indien gewenst, tijdens transit en bij aankomst. Ook kan IOM ondersteunen bij het verkrijgen van reisdocumenten. In aanvulling hierop biedt IOM bepaalde doelgroepen extra (financiële) ondersteuning of individuele begeleiding."

medusa324 | 23-08-14 | 14:04

Slap beleid, we hebben toch regels? Gewoon uitzetten..

Maxx! | 23-08-14 | 14:03

tis 'n vreemdeling zeker
die verdwaald is zeker
vraag hem even naar zijn naam..
sint nicolaas sint nicolaas
Dit mag binnenkort niet meer gezongen worden.

meneer Q | 23-08-14 | 14:02

Wat een hardheid hier. Ik ben heus niet voor het ongelimiteerd opnemen van allerlei illegalen, maar de gedachten dat er een groep mensen in de regen zonder bezittingen op straat staat vind ik wel heftig. En om daar dan vanuit je luie stoel in je warme woonkamer harde opmerkingen over te maken is behoorlijk laag.

Trompy | 23-08-14 | 14:02

Deze mensen hebben gemiddeld $ 5.000 per persoon betaald aan mensensmokkelaars om naar Nederland te worden gebracht. Die investering is en nu nog steeds niet uit. Daarom willen zij nog niet terug want rekenen kunnen ze allemaal wel. En verder durven ze de familie niet onder ogen te komen want toen zij hier direct bij binnenkomst € 500 kregen om een nieuwe iPhone te kopen hebben ze direct naar huis gebeld om te vertellen dat de Babylonische vleespotten hier tot aan de hemel groeiden...

eerstneukendanpraten | 23-08-14 | 14:00

@Ih8yousf | 23-08-14 | 13:52
Nou niet zo negatief - ons justitieel apparaat kan heel kordaat zijn. Kijk maar wat er gebeurt als je een plaatje op een blog zet...

[Snikt]

Smuts | 23-08-14 | 13:57

Snel even een generaal pardon opzetten en ook deze probleemgevallen mogen worden losgelaten in onze samenleving, het PvdA-beleid van jarenlang gedogen heeft een bevolkingslaag extra gecreëerd waar zelfs de west-europese landen om ons heen geen raad mee weten, en dit ter glorie van hun strijdlied "de internationale", toen al hadden we moeten begrijpen dat hun strijdlied niet over Nederland gaat.

hovawart | 23-08-14 | 13:56

Kan iemand deze mensen er even op wijzen dat al die plastic tasjes niet goed zijn voor het milieu?

broek vol goesting | 23-08-14 | 13:54

Graag via de vluchtheuvel een aanloopje over de vluchtstrook en dan de gipsvlucht terug naar huis.

Conan de Rabarber | 23-08-14 | 13:54

Bij vluchtelingen uit Irak denk ik meteen aan onze beroemdste en onze meest kansrijke vluchteling uit Irak: Abu Abdulrahman al-Iraqi aka Khalid K. aka de koppensneller van Almere.

Gelukkig was die WEL bereid om (tijdelijk) terug te gaan om zijn land weder op te bouwen, volgens het beproefde model van de profeet Mohammed.

Jan Passant mk2 | 23-08-14 | 13:54

Ik begrijp eerlijk gezegd niet waarom die lui niet gewoon begeid worden naar het vliegveld en worden uitgezet. De rechter heeft gesproken, vervolgens moet het besluit worden uitgevoerd. Als wetten en rechterlijke uitspraken niet worden gehandhaafd, wat voor een waarde hebben ze dan nog?

Ih8yousf | 23-08-14 | 13:52

#lazeropnaardaar

Tobi | 23-08-14 | 13:50

Hmm. Ik kan het de Irakezen niet kwalijk nemen dat ze niet teruggaan naar Irak. Hier staat nog een oude gevangenis leeg (geloof de Vluchthaven), daar zaten ze eerst ook. Had niemand last van, sterker nog ik kwam er pas laat achter dat dit ding bijna in mijn achtertuin stond. Dat ding staat er nog steeds te rotten. Wees welkom tot de grootste ellende voorbij is. De Irakezen, Syriërs en mensen uit CAR dan, het slaat nergens op dat het daar zogenaamd weer veilig genoeg zou zijn. Ik zou precies hetzelfde doen. De profiteurs mogen inderdaad een vluchtenkeltje naar het land van herkomst krijgen.

kicktherabbit | 23-08-14 | 13:48

Ja.Terug naar je eigen land en daar de boel opbouwen. Hebben onze voorvaderen ook gedaan. Succes!

streknek | 23-08-14 | 13:47

Ja, gaat u maar. Uw agressie tegen zwarte Piet, uw voorliefde voor ISIS, uw genegenheid voor de Boze Profeet, uw te verwachten geringe bijdragen, dat alles maakt uw vertrek noodzakelijk.
Gewoon, om te voorkomen dat mijn kinderen en kleinkinderen straks moeten vluchten en omdat er dan geen vluchtadressen meer zijn. Omdat "onze" wereldburgers dan al overal zitten waar het nog veilig is. Met, uiteraard, al ons geld.

Jan Passant mk2 | 23-08-14 | 13:47

@ Abu al Uitkering | 23-08-14 | 13:44
Vluchtgeld kunnen ze krijgen. Niet teveel. Net genoeg om te vertrekken.

BLR | 23-08-14 | 13:45

Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten hoe
Vluchten kan niet meer, ik zou niet weten waar naar toe
Dat dichtte Annie M G Schmidt al vele jaren geleden. Nog steeds actueel, helaas.....

Polletje Piekhaar | 23-08-14 | 13:45

Nou dit is het dan wel zo'n beetje.

Zo moet het gaann

Den Haag KIJKEN JULLIE EVEN MEE?

Fijne vlucht vluchters gauw weg uit dit onvluchtveilige land

Alt | 23-08-14 | 13:45

Hebben ze wel vluchtgeld dan?

Abu al Uitkering | 23-08-14 | 13:44

#wijwillenjullieniet

pluk-87 | 23-08-14 | 13:43

#julliehorenhierniet

Godsammekraken | 23-08-14 | 13:41

Ik ben een Hollandse vluchteling.

duitse herder | 23-08-14 | 13:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken