Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vette Van Aartsen fotofucks (soort spotprent - red.)

isisbucketchallenge.jpg Walgelijk mag. Smakeloos ook. Dat is nou juist het hele punt: democratie bestaat bij de gratie van meningsverschillen en debat. Smaak is ook maar een mening - eentje die je in dit land net zo vrij mag uiten als kritiek op gezagsdragers. Wanneer gezagsdragers en de slippendragers om hen heen (en we kijken nu nadrukkelijk richting het Haagse OM) hun mening en smaak echter boven de meningsuiting van anderen plaatsen, breng je de democratie schade toe en brokkelt het vertrouwen in de rechtsstaat verder af: dat het OM (maar ook minister Opstelten) in hun pogingen om de natie veilig te houden tegen kwaad(-willenden) niet verder komen dan het “bestrijden” van fotobewerkingen op internet, is een heel opzichtig en pijnlijk teken van absolute onmacht om hun taak goed uit te voeren. Fotobewerkingen (een soort spotprenten - red.) mogen een koude douche zijn voor de doelwitten daarvan. Censuur op fotobewerkingen, spotprenten en cartoons, is een kwaadaardige en moedwillige stap naar het smoren van maatschappijkritiek en het belemmeren van vrij zicht op de werkelijkheid. Dat probeert GeenStijl duidelijk te maken, ongecensureerd & steeds maar weer. De grenzen van de vrijheid van meningsuiting moeten we niet alleen bewaken, maar ook zo vér mogelijk van ons vandaan leggen, ruim buiten de comfort zone van de tirannieke meerderheid. Want als dat niet gebeurt, worden we uiteindelijk allemaal in één en hetzelfde krappe, benauwde hokje geperst, dat wordt bewaakt door een kongsi van de gedachtepolitie van Opstelten en Buma, de borrelbrigades van Frans Weisglas, pruts-OvJ's als Henk Korvinus en zijn niet-voorlichtende persvoorlichters, de tikgeiten van het Algemeen Dagblad en de Juffrouwtjes Janny & Wilma van de Azijnbode. En dat, lieve mensen, moeten we dus écht niet willen als onze vrijheid ons lief is. Laten we deze walgelijke mensen te allen tijde het hoofd bieden met fotobewerkingen, cartoons en spotprenten. Takbir! Allahu akbar! HET EETCLUBJE UIT VRAAG 14! Regenbogen & La La Land Takbir & *plop* Vijfsterren slapstick - binnenkort op uw scherm Uit de mailbox, opklikken voor raamposterformaat penismightier534.jpg(Maker: Charles van den Broek)
Eveneens uit de mailbox, met begeleidend schrijven isisgijzeltdenhaag.jpg "Dag redactie van Geenstijl. Bij dezen mijn spotprent wat betreft de ophef over jullie photoshop en de hetze die ontstaan is op de mensen die geheel binnen de lijnen van wat redelijk is hun journalistiek bedrijven. Je weet wel: uit solidariteit en zo. Gezien het feit dat je blijkbaar geen kritiek mag hebben op het beleid van de overheid door een photoshop te maken waarmee je aan wil geven dat een zekere burgemeester onder de duim gehouden lijkt te worden door zekere extremistische elementen binnen de maatschappij (oh, ja, en de extremistische elementen zelf die nogal een handje hebben in het doen van geweldadige uitlatingen), schrijf ik jullie anoniem; zo moet dat tegenwoordig in onze beschaafde natie. De dubbele standaarden welke gehanteerd worden bij het OM duiden op een onbekwaamheid van het huidige bestuur aldaar. Dat jullie photoshop als onsmakelijk opgevat wordt is ergens te begrijpen - dat het tot haat zou aanzetten of tot geweld zou oproepen (iets waar zekere extremistische elementen in de maatschappij mee wegkomen) is uitgesloten; dat is nu juist precies waar Geenstijl zich tegen verzet. Misschien was het te grafisch, maar een bespotting is een bespotting en geen enkele gezagsdrager is daarvan gevrijwaard - als iemand die zo een openbare functie wil bekleden of een openbaar aanklager daar niet tegen kan geloof ik dat er een nieuwe, zelf-uitgeroepen staat is waar je fijn iedereen de mond kan snoeren wanneer ze verkeerd naar je zere been kijken. Ik ben benieuwd wat het OM van deze paint illustratie vindt. Als jullie hem willen publiceren vind ik dat prima." (Bij dezen dus. NAW bij redactie bekend - red.) Conan de Rabarber ziet het gelukkig allemaal wat vrolijker in "Ghe. Als je die foto's van die ISIS vlaggen door de Google Image Translate Module (GITMO) haalt ziet het er toch allemaal heel wat minder bedreigend uit:" whISkIS534.jpg

Reaguursels

Inloggen

Een Leven Lang Dwars, Oriana Fallaci

In 1961 reisde Oriana Fallaci door Pakistan, Zij zag daar het geweld door de Moslims.
Zij schreef De Woede En De Trots.
De aanslag van 11 september 2001 op de Twin Towers, niet ver van haar huis in Manhattan, inspireerde haar.
Fallaci stelt dat het islamitische terrorisme niet is geëindigd met de nederlaag van de taliban in Afghanistan, maar dat de Heilige Oorlog voortduurt.

www.radio1.nl/item/205178-Een%20Leven%...

Ella | 24-08-14 | 15:42

p.s.

ik vraag me altijd af of GS ook zou dapper zou zijn geweest in landen met echte censuur. DDR, USSR, Iran, China, dat werk.

Swarthoogt | 24-08-14 | 12:04

Het is haast aandoenlijk om te zien hoe naief GeenStijl aankijkt tegen de vrijheid van meningsuiting. Stel dat de burgers van Nederland elkaar de hele dag verrot schelden. Dan kun je zeggen: het is goed dat we vrijheid van meningsuiting hebben. Je kunt ook zeggen: wat een onbeleefde, onplezierige samenleving. Maar goed, de jongens en meisjes van GS zitten als autisten in een kantoortje ergens in Sloterdijk, ver weg van de gewone wereld.

Swarthoogt | 24-08-14 | 12:02

Overigens jat IS ook beeldtaal van hun vijand waar ze hun slachtoffers in de oranje Guantanomo pakjes laten opdraven. Die met Jack Daniels vind ik trouwens geweldig.

Simon_GS | 24-08-14 | 08:38

Als je van Aartsen plus de hele regering (behalve Geertje dan) echt met hun neus op de feiten wil drukken, plak je nu dat ene hoofd (vrede zij met hem) op dat plaatje. Dan zullen ze eens zien hoeveel jihadisten er in dit landje wonen, en hoe levensgevaarlijk ze kunnen worden als ze zich beledigd voelen.
P.S. Ik raadt het iedereen af dit daadwerkelijk te doen, tenzij je levensmoe bent. En ik ben bang dat zelfs Joris dit een stapje te ver vindt gaan, en ook gewoon door de wekker i.p.v. een swat team wakker gemaakt wil worden.

professorbaardaap | 24-08-14 | 06:50

@reageerbuis | 23-08-14 | 23:28
Lief dat je het me even zegt, I know, had een momentje.
Betreffende het begrijpend lezende deel van het volk, dat is na afgelopen week wel duidelijk geworden hoe het daar mee gesteld zit, dat is inmiddels een topic waard.

toetanchamon | 24-08-14 | 00:04

Wanneer gaat Timmerfrans 17 onthoofdingen(vrijdagmiddag vermaak) door de heerschers van Saudi-arabie aankaarten, dit kan toch niet langer een bevriende natie blijven.

gebrokenvleugel | 23-08-14 | 23:59

Judas von Arschloch staat bij mij in hetzelfde rijtje als Ernesto Hitler-Stalinski, de opper-dhimmie die cartoonist G. Nekschot door tien man politie van zijn bed liet lichten. Deze enge mannetjes hebben niets met democratie of vrije meningsuiting en keren zich tegen het volk dat hun salaris betaalt.
.
Bedenk: vrijheid van meningsuiting is onbegrensd. Op het moment dat er een grens wordt getrokken, zal deze grens steeds worden opgeschoven (altijd in beperkende zin) door enge mannetjes.

Brou Is Back | 23-08-14 | 23:28

@toetanchamon | 23-08-14 | 18:31
Je kan blijven vragen schat... Deze beroepstrol kan je het beste negeren want gelukkig mag je iemand in 0031 alleen maar middels de pen monddood maken. Het nadeel is dat je dan alleen het begrijpend lezende deel van het volk bereikt. Dit schertsfiguur zal je niet meer horen als er een haatbaard voor zijn deur staat.

reageerbuis | 23-08-14 | 23:28

En die Tweebeke maar zuigen blijven bij die strafrechtdeskundige.... Een echte Pijp Ster !
Kreeg ze toch mooi niet voor elkaar !

A3an | 23-08-14 | 22:59

De zittende elite framed de werkelijkheid en bombardeerd degene die de werkelijkheid handen en voeten geeft tot crimineel. Nederland verdiend een andere elite, een elite dit gaat voor de vooruitgang en niet voor middeleeuwse religie. Isis: laat hun koppen maar rollen.

ad melkert | 23-08-14 | 22:54

Haalt nu zelfs nieuwsuur in een debat/reportage.

Ondertussen worden we gewoon verder kaalgeplukt.

De wil van het volk gelet op de verkiezingsuitslag in mei 2014.

ProAsfalt | 23-08-14 | 22:37

Smaak is ook maar een mening - eentje die je in dit land net zo vrij mag uiten als kritiek op gezagsdragers.
.
______
.
Gezagsdragers, wat 'n woord.
.
Het gaat om het gezag en niet om de mensen die het dragen.
Dat zijn slechts vervangbare vertegenwoordigers die, als hun ego opspeelt en derhalve angstige of megalomane neigingen gaat vertonen en op die manier de democratie ondermijnen, vervangen dienen te worden.
.
Het gezag moet gedragen worden door evenwichtige mensen met verantwoordelijkheidsgevoel en niet door een stelletje lafbekken die consequent foute politiek bedrijven, politiek die tegen het belang van de burgers, die het gezag in vertrouwen hebben toegekend aan die vertegenwoordigers, in gaat.

donjon | 23-08-14 | 22:30

Wat een drukte om die ene foto. Geen Stijl: Er was helemaal niks mis mee een beetje satire en dat was het. Als die zwakkelingen zoals een Van Aartsen en Ivo Opstelten er moeilijkheden mee hebben, laat ze maar komen een leger van advocaatjes staat in de starthouding.

Toetsiemonster | 23-08-14 | 22:02

Inderdaad. Op ongecensureerde internetpagina's die je alleen nog maar in het buitenland kunt vinden staan gigantische aantallen lijken, onthoofde kinderen, foto's van onthoofdingen.

Maar hier moet alles goedgepraat worden. We moeten net doen alsof het niet bestaat. Omdat het tegen het wereldbeeld van een hoop politici is. Die denken dat je gewoon op een bepaalde manier over iets moet denken (en ook de berichtgeving hierop moet aanpassen), dat dat de oplossing is. Dan wordt het vanzelf zo. Wat zeg ik, dan is het zo. Elke andere weergave, namelijk die van de echte waarheid, verstoort hun geïdealiseerde wereldbeeld en moet daarom koste wat koste verboden worden. Waarmee ze niet in de gaten hebben dat ze het zelf zijn die "1984" uitlaten komen, dat ze zelf Big Brother zijn.

Patatter | 23-08-14 | 21:37

-weggejorist-

Smerige gluiperd | 23-08-14 | 21:11

@Skunk57 | 23-08-14 | 20:21
Satire en spotprent zijn de schuld van GS, natúúúrlijk joh.

toetanchamon | 23-08-14 | 20:23

De kinderlijke manier waarop GS nu probeert recht te zetten wat ze zelf krom gemaakt hebben is vreselijk stupide.

Skunk57 | 23-08-14 | 20:21

viridis | 23-08-14 | 20:02
De Wil van de Verhevene tart alle natuurwetten.

Schoorsteenveger | 23-08-14 | 20:20

hey GS, de vorige fotosoep met van Aarssen was voor mij op het randje maar wat jullie nu laten zien kan echt niet. Een emmer ijs midden in de woestijn en geen enkel ijsklontje gesmolten. Onmogelijk.

viridis | 23-08-14 | 20:02

Leg het mij uit. Waarom moet ik boos worden wanneer ik net op Schiphol, na een fantastische vakantie (o.a. tussen de moslims, wij waren in Sri Lanka), ben geland. Bah, wat een walgelijke gang van zaken hier. Ik heb zo onderhand het gevoel dat alleen nog GeenStijl de logische waarden en normen in dit land bewaakt! Marc, ik weet dat je dit leest, grijp gvd in. Ivo, schijnheil, treed aub af, als je Nederland bent vergeten. Ik vreet mij nu echt op. Opstaan Nederland, en wel nu!

Bixier | 23-08-14 | 19:51

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:42

Juist, Venijn.
Die taqqia bende met meerdere hersencellen weten dat 20 jaar wachten slimmer is.
Nu gaan de Nederlanders echt wel doorkrijgen met wel volk ze te maken hebben.
De losgeslagen jeugd met hun geschreeuw gooit eigenlijk alleen maar roet in het eten.

bodemloos | 23-08-14 | 19:46

Ik wil op deze plek even in herinnering brengen dat die Deense Mohammed-cartoon overduidelijk een gevalletje satire was. Dat de tekenaar op satirische wijze wilde aangeven dat er groeperingen zijn die de Islam gebruiken, nee misbruiken om dood en verderf te zaaien. Dus, eigenlijk nam de cartoonist het nog op voor die Islam ook!
Werd, zoals we allen weten, niet begrepen door de beroepsmoslims en dus ook niet door de gelovigen. Nu schreeuwen diezelfde gelovigen van de daken dat IS niet de 'echte' Islam is, dat IS de Islam gebruikt, nee misbruikt om dood en verderf te zaaien, zeggen ze dus wat die cartoon wilde uitbeelden...
O, ironie, als GS nu op satirische wijze wil uitbeelden dat wij ons hier, op afstand, door diezelfde IS een oor aan laten naaien, en dat de politiek, met name van Aartsen, alle kleuren van de regenboog schijt als De Verhevene via lafhartige aanhangertjes van dat IS ons de Wet wil voorschrijven, als GS dus nagenoeg eenzelfde satire bedrijft als Kurt Westergaard, de tekenaar van Mohammed-met-bom, dan moet GS de mond gesnoerd worden, dan wordt er niet zoals toen schande van gesproken dat onze vrijheid door een paar Islamitische halve zolen bedreigd wordt, nee, dan wordt gepoogd om die vrijheid aan banden te leggen.
Al degenen die het destijds voor Westergaard opnamen kunnen niet anders dan tegen de pogingen van het OM zijn om censuur te plegen.
Ik vond de satire van Westergaard een stuk verfijnder dan die van GS, maar dat is het punt niet natuurlijk.

Schoorsteenveger | 23-08-14 | 19:38

Hahaha! Sorry voor iedereen die er iets tegen heeft, maar toen ik de foto zag lag ik in een deuk! Leuk bedacht en erg creatief. Ik vindt dat geenstijl helemaal gelijk heeft en laat die sukkels bij het OM nog maar een weekje vergaderen over hun reactie!

Megazand | 23-08-14 | 19:33

@Fatwabuster | 23-08-14 | 19:26
Schijtziek word je van die leipe d-66 er.
Denkt net zo lollig te kunnen zijn als z n oude maatje Bokito is tie een maatje te klein voor, die B. was n.l. wel lollig.

Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 19:32

@Maria.1 | 23-08-14 | 19:22
Wat miko zegt is dat er nogal wat haken en ogen zitten aan de betrouwbaarheid van dat onderzoek. Nu vind ik de kritiek dat er geen Indische of Surinaamse moslims zijn bevraagd niet erg relevant: die zijn er nauwelijks. In elk geval niet in die aantallen dat die het resultaat van dat onderzoek statistisch significant zouden bijstellen.

Wat wel een terecht puntje is: het onderzoek ging over Syriëgangers, niet specifiek over ISIS. Die groepering was toen nauwelijks bekend. Aan de andere kant: de kans dat de Syriëgangers zich bij ISIS of aan ISIS gelieerde groepen zouden aansluiten is ook wel groot - gezien het gedachtegoed van de jihadi's. Dus het onderzoeksresultaat is niet direct te extrapoleren naar steun voor IS(IS) maar het is wel een indicatie dat een kalifaat met sharia recht brede steun geniet onder moslims in het westen.

En verder vind ik dat de islam moet worden uitgeroeid. (Voor de broodnodige nuance.)

Stormageddon | 23-08-14 | 19:31

@Graftak | 23-08-14 | 18:50
Het is een combinatie van, dat verboden is.
Vlag en uitingen. Om die vlag an sich te verbieden, nee. Maar de combinatie geeft de doorslag.

Wim Venijn | 23-08-14 | 19:29

@Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 19:21

Supermattijsje is UPG.... uit positie geluld en stil in een hoekje gaan zitten, de lutsert!

Fatwabuster | 23-08-14 | 19:26

Blowen,rappen,zuipen,poen pakken,Engelse chickies scoren en dan erachter komen dat het pad van Allah jouw weg is.
Dat zijn de meest gevaarlijke en verderfelijke.
En Appa?,dat is gewoon een laffe bontkraag met shit voor brains.

Real Dutch Meat | 23-08-14 | 19:25

@miko | 23-08-14 | 19:20

Dank voor de nuance.... het cijfer van 74% kunnen we dan wellicht iets naar beneden stellen maar voor de rest wisten we toen al allemaal dat de heren zich aansloten bij de meest extremistische verzetsgroepen die zich hebben gespecialiseerd in het beestachtig vermoorden van hun tegenstanders...... tegenstanders met en ook zonder wapens

Fatwabuster | 23-08-14 | 19:25

@Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 19:13
Het is een feit, na het lezen van je link dat ze 3 verdachten op het oog hebben.....

toetanchamon | 23-08-14 | 19:23

@miko | 23-08-14 | 19:20. En dat er onderzoek is gedaan naar hoe isis onder de hier wonende moslims leeft en dat daar uit kwam dat 73% achter isis staat, is zeker ook helemaal niet waar?

Maria.1 | 23-08-14 | 19:22

@Supermatthijs
En willen ze weer een beetje happen, rare d-66 er dat je d r bent.

Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 19:21

@miko | 23-08-14 | 19:10
Als er nou iemand is in die kraakbeweging is die het precies snapt, dan is het Alex van Veen.
www.ravagedigitaal.org/2004+15/nederla...
Dat stuk veroorzaakte zoveel ophef binnen de linkse AFA-kliek (lees: René Danen) dat hij eigenlijk niets anders wist dan tot een boycot op te roepen. De stumper.
www.ravagedigitaal.org/2004%2B16/boyco...

Alex is een grotere nemesis voor René Danen c.s. dan Wilders ooit zou kunnen zijn.

Stormageddon | 23-08-14 | 19:21

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:53

en waar je ´lees´ je dat, waarde trol? Opvallend dat trollen altijd iets anders lezen, horen, weten en geloven als een normaal mens, maar dat is je taak toch?
Liegen?

G. Raayer | 23-08-14 | 19:21

@Fatwabuster | 23-08-14 | 17:56
Niet waar, ten eerste is het onderzoek gedaan toen er alleen sprake was van Syriëgangers en ten tweede zijn in het onderzoek alleen moslims van noord Afrikaanse origine in mee genomen.
Geen Indonesiërs of surinamers en dergelijke.
Wat niet weg neemt dat er best een behoorlijk gedeelte van de lokale moslims hun wel steunen. Vooral onder jongere

miko | 23-08-14 | 19:20

@miko | 23-08-14 | 19:10. Als ik jouw link bekijk zie ik een foto met een eenhersencellige die een bord met "kill Geert" voor zich houdt. Satire?

Maria.1 | 23-08-14 | 19:18

@necrosis | 23-08-14 | 17:41
Een Junta regime? Leuk, weet waar je om vraagt. Wie maakt uit welke wijken onder militair bewind vallen?
Verder ben ik zelf ook een beetje allergisch voor iets teveel uniformen en opgelegde regels.
Zelfs Stroessner zou zeggen: Hepa,hepa,hepa (vrij naar H.T.)

miko | 23-08-14 | 19:17

PG4161 | 23-08-14 | 18:19
Jeetje, kerel, wat is dit voor een ellenlange theosofisch new age hersenspinsel? Wat moeten we hiermee?

matrixbluepill | 23-08-14 | 19:16

@miko | 23-08-14 | 19:10

Het maakt dus voor de interpretatie van satire wel uit of je regelmatig met de dood wordt bedreigd en je halve leven onder permanente bewaking moet leven. Zou ik ook een beetje zenuwachtig van worden. Maar empathie is iets dat niet iedereen gegeven is, trek het je niet aan.

très cool | 23-08-14 | 19:14

@très cool | 23-08-14 | 19:08

Treffend voorbeeld van de gruwelijke waarheid.... helaas! Er zullen wellicht een paar welwillende zijn maar over het algemeen denken ze allemaal het zelfde... wat de imam ook murmelt onder dwang van een NPO camera....

Fatwabuster | 23-08-14 | 19:14

T schijnt dat ze meneer in het zwart gevonden hebben:
www.elsevier.nl/Buitenland/achtergrond...

Een rapper, toeval, volidioot Appa wist het vandaag in 020 ook weer mooi samen te vatten, is nog steeds op vrije voeten net zoals Aboedjadja.

Uw Verzekeringsadvis | 23-08-14 | 19:13

@de nakketikker | 23-08-14 | 17:26
Verbaas je daar niet over. Die mongool van een Wilders zag een stuk van Alex van Veen ook aan voor een bedreiging .
Werkelijk,als je uit dat stuk de satire niet kunt halen is het diep,diep triest met je gesteld en word ik bang genoeg om zo een persoon aan de macht te zien met zijn hielenlikkers.
www.ravagedigitaal.org/2009/t05/toesta...

miko | 23-08-14 | 19:10

https://m.facebook.com/story.php?story_fbid=529771770486289&id=100003604121411

Graftak | 23-08-14 | 19:10

Onze smerige hypocriete politici.

Onze huidige politici hebben totaal geen draagkracht in onze samenleving, de verkiezingen hebben ze gewonnen door list en bedrog (VVD). Tevens hebben ze de cohesie zoals die bestond in ons land kapot gemaakt door het onbeperkt laten binnenstromen van mensen die onze samenleving niet aankunnen, met als toetje op alles van ons geïmporteerd Pampa meisje de mededeling dat wij niet bestaan. Dit is haar trouwens ingefluisterd door onze inburgerings activist Andree v Es u weet wel van de PSP , de slangen snijders,de oproerkraaiers het vergif van Nederland wat nu op bestuurlijke functie's zit. Deze activiste heeft ons pampa meisje wegwijs gemaakt in de gebruiken van ons land.

Voor velen die het spel van onze politici nog niet doorzien bekijk deze video en doorzie hun spel dit is het ware verhaal,neem de tijd en vorm uw mening.

Onze smerige hypocriete politici.

Onze huidige politici hebben totaal geen draagkracht in onze samenleving, de verkiezingen hebben ze gewonnen door list en bedrog (VVD). Tevens hebben ze de cohesie zoals die bestond in ons land kapot gemaakt door het onbeperkt laten binnenstromen van mensen die onze samenleving niet aankunnen, met als toetje op alles van ons geïmporteerd Pampa meisje de mededeling dat wij niet bestaan. Dit is haar trouwens ingefluisterd door onze inburgerings activist Andree v Es u weet wel van de PSP , de slangen snijders,de oproerkraaiers het vergif van Nederland wat nu op bestuurlijke functie's zit. Deze activiste heeft ons pampameisje wegwijs gemaakt in de gebruiken van ons land.

Voor velen die het spel van onze politici nog niet doorzien bekijk deze video en doorzie hun spel dit is het ware verhaal,neem de tijd en vorm uw mening.

vimeo.com/103530434

Chinook Elsevier | 23-08-14 | 19:09

@ Fatwabuster | 23-08-14 | 19:04

Ik heb het wel vaker verteld, maar blijf het treffend vinden: een vriend van mij was verslaggever bij AT5 en hij ging vlak na de moord op van Gogh de meningen peilen bij de moskee. Ze hebben de beelden niet uitgezonden, omdat ze geen geschokt ogende moslims konden vinden, alleen hele vrolijke.

très cool | 23-08-14 | 19:08

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:58
We zijn het er dus over eens dat het verdomd zinvol of zelfs noodzakelijk kan zijn om zaken op scherp te stellen.

Schoorsteenveger | 23-08-14 | 19:06

@Eurotokkie | 23-08-14 | 17:25
Altijd rappers, Appa en zo. Preventief vast zetten en rappen verbieden!

miko | 23-08-14 | 19:04

@très cool | 23-08-14 | 19:01

Isis bestaat sinds 2003.... nooit enige kritiek op gehoord van uit de Nederlandse moslim.... nu pruttelen ze onder druk van de opinie wat in de moskee maar zoals we gisteren in een actualiteiten rubriek konden waarnemen, buiten de moskee wordt IS verheerlijkt en de imam die de beelden ziet roept dan maar dat ze zoekende zijn....

Ik zeg dan... zoekend? Naar de uitgang dan als het even kan en daar de pas inleveren en voorgoed opzouten!!

Fatwabuster | 23-08-14 | 19:04

@marlinn | 23-08-14 | 17:12
Joris van dienst zou in het midden oosten niet misstaan.

miko | 23-08-14 | 19:01

@Supermatthijs

Je weet vast wel dat de islam geen Verlichting heeft gekend en als zodanig als geheel de letterlijke interpretatie van de Koran aanhangt. En die jongens van ISIS voeren gewoon uit wat in de Koran staat. Vergeet ook niet dat we pas nu wat obligaat anti-ISIS gepruttel uit islam hoek horen.

Hoezeer je het ook anders zou willen, er is geen moderne islam. Mocht je hier niet nog steeds niet aan willen, is jouw huiswerk om de naam van deze veronderstelde moderne beweging op te snorren en wellicht een paar van de leiders. Gaat je niet lukken, de gehele islam is een middeleeuws, streng orthodox en totalitair geloof.

très cool | 23-08-14 | 19:01

@Graftak | 23-08-14 | 18:50. dan is het aan ons, brave burgers, de taak om onze overheid hier nog even op te wijzen.

Maria.1 | 23-08-14 | 19:00

@Schoorsteenveger | 23-08-14 | 18:53

Je kan zaken ook scherp stellen zonder als een dolle mensen op hun geloof aan te blijven vallen en zonder zo verschrikkelijk partij te trekken in de palestijnse kwestie dat het gewoon belachelijk is. En als je dat wel doet uit goedkope hoop op wat zetels ben je geen knip voor je neus waard maar ben je onderdeel van het probleem en niet van de oplossing. Met je joodse geldschieters.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:58

@Supermatthijs.... ben wel weer klaar met jou, je geeft wederom geen antwoord en dat getuigt niet alleen van onbeschoftheid maar ook van lafheid, wegkijkerij en ontiegelijk dom lullen.... en het belangrijkste, totaal geen antwoord hebben.

Zoals iemand anders al zei... ga gewoon wat anders doen, een ander vervelen of zo iets, wellicht is je partner, indien aanwezig, een mooi doelwit.

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:55

@necrosis | 23-08-14 | 18:52

Ik ben een onbetrouwbare politicus maar waar wil je antwoord op waarde Necromans ? Ga ik gewoon mijn best doen hoor.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:54

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:26
Soms is het nodig, wil je tot oplossingen komen, om zaken op scherp te stellen. Zaken op scherp stellen is soms broodnodig, is soms ook de enige oplossing. De zaken niet op scherp willen stellen getuigt niet altijd van goed inzicht, het kan zelfs uit lafheid zijn, uit angst, uit dommigheid of uit een combinatie daarvan dat men de zaken niet op scherp wil stellen.
Inderdaad, dialoog ja, geen monoloog, geen dictaat, geen eenrichtingverkeer. De zaken niet op scherp willen stellen is al te vaak de dialoog niet aan durven gaan, het beestje niet bij naam durven noemen, de koe niet bij de horens durven pakken.
Door Wilders voor vuile vis uit te maken word je niet dapperder, al maak je dat jezelf misschien wijs.

Schoorsteenveger | 23-08-14 | 18:53

@Wim Venijn | 23-08-14 | 18:49

Als dat dan zo is kan je dat vast ook onderbouwen met linkjes en cijfers. Doe maar dan ben ik de eerste om mijn ongelijk toe te geven maar voorlopig lees ik veel over moslims die afstand doen van Isis.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:53

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:34
Je lijkt wel een onbetrouwbare politicus, die geven namelijk ook geen antwoord op mijn vragen.....

necrosis | 23-08-14 | 18:52

Die emmer met ijs op die fotofuck, is dat om te verdoven alvorens je iemand het mes op de keel zet ?
Of doen die moslims samen met Jozion ook mee aan de aktie voor ALS ?

vivaldi | 23-08-14 | 18:50

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:31
Ze zijn technisch gezien misschien wel verboden, maar worden gewoon gedoogt tijdens antisemitische (heg antizionistische) demonstraties

Graftak | 23-08-14 | 18:50

Moeilijker is het niet, bevatten wel. Duitsland heeft de oorlog niet verloren, de oligarchen en hun multiculturelen hebben m gewonnen. Dat leidt er simpel toe dat we overwonnen zijn door onze vijanden, en van Arschen is wel een hele grote, dat kun je zien aan de vacuumgetrokken inhoudsloze 'teksten' die hij als baby al uitsloeg tot en met nu, en schaart zich daarmee in de lijn van overwinnaars. Er zijn dus 2 dingen waar je niet aan mag komen, je mag NIET door de barriere naar boven, daarvoor moet het schip eerst kantelen (goed werk GS) (stennis maken tot de neofascisten niet genoeog trollen meer hebben om de boel onder water te houden) en dat is de oligarchen aanpakken met hun eigen middel: het 'vrije' woord EN uiteraard hun leger: de allochtonen. Die zijn NIET aan onze regels gebonden en mogen doen wat ze willen. Daar is dan de MSM weer voor, zie Jansens stukje. Doorrrrrgaan dus

G. Raayer | 23-08-14 | 18:49

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:46
Lol, je zegt zelf dat alle moslims afstand hebben genomen van IS, als je de kans krijgt zou ik inderdaad die cursus doen ;)

toetanchamon | 23-08-14 | 18:49

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:46
Niet op één hoop. De feiten. De feiten waarvoor jij wegkijkt. Lees die onderzoekjes eens. Je ogen gaan open, en je zult de werkelijkheid zien.
Concentreer jij maar op de paar % die wellicht tegen ISIS is, en noem dat maar alle moslims. Ik concentreer me op de overgrote meerderheid van de moslims.

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:49

@Wim Venijn | 23-08-14 | 18:42
Door uitblijven van echt geloofwaardige reacties, is de onvermijdelijke conclusie dat er twee soorten zijn, zij die voor ISIS zijn en zij die liegen.

smdyasc | 23-08-14 | 18:49

@ necrosis | 23-08-14 | 17:48

> Schijnbaar heeft hij niets geleerd van de moord op van Gogh

Hij heeft ervan geleerd zijn bek te houden.

très cool | 23-08-14 | 18:48

@Tricephalus | 23-08-14 | 18:45

Het is heel wat dichter bij de waarheid dan het geroeptoeter van Necro hoor. Die zwartkijker heeft een historie hier in dingen fout zien.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:47

@Wim Venijn | 23-08-14 | 18:42

Kan je bij jou een cursus generaliseren krijgen ? Alles op één hoop, wel zo makkelijk maar kloppen doet het niet. Isis staat niet voor alle moslims dus is er nog hoop.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:46

Helemaal niemand is voor Isis Necro. Zelfs alle moslims nemen afstand dus kom eens met wat beters.
Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55

LOL. Wat ben jij een fraudeur zeg.

Tricephalus | 23-08-14 | 18:45

Zag vanmiddag een fotosoep, gemaakt door 'n collega: Josisis van Aartsen, zittend voor de ingang van de bunker van Seyss Inquart. Wanhopig, met z'n hoofd in z'n handen....
Z'n lijf, nog gehuld in maatpak en ambtsketting, ondergescheten door de meeuwen.

appelvink | 23-08-14 | 18:43

@kaasfondue | 23-08-14 | 18:32
Goed punt, met de nagedachtenis van de tweede wereldoorlog ook niet, dus een wake up call is wel op zijn plaats in deze of niet?

toetanchamon | 23-08-14 | 18:43

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:26
Hoe kunnen moslims tegen ISIS zijn? Ten eerste geloven ze dat het een Joods complot is. Of de CIA.
Maar degene die daadwerkelijk geloven, daarvan is 73% voor ISIS en de Jihadstrijders.
En de moskeeën die er tegen uitspreken is een lachertje. Alleen onder druk van de politiek hebben ze die uitspraken gedaan. Ondertussen in de moslimgemeenschap heerst nog steeds dezelfde gedachtegoed. Het komt niet meer goed. Echt niet.

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:42

Mensen voorzichtig. De gedachtenpolitie van 0pstelten kan meelezen.

De Stas | 23-08-14 | 18:42

Cognitief Dissonant | 23-08-14
Waarom zou je de IS-vlag niet mogen verbieden?
Tabaksreclame is ook verboden.
Omdat we bang zijn voor kankergezwellen.
Die dood en verderf zaaien.

Premier Trutte | 23-08-14 | 18:39

@necrosis | 23-08-14 | 18:27
Zoals gewoonlijk ;) Alsof je ze aan voelt komen!

toetanchamon | 23-08-14 | 18:35

@necrosis | 23-08-14 | 18:32

Ja, dat mag.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:34

Natuurlijk belachelijk dit. Succes Geenstijl. Ik ga er vanuit dat het goed komt!

okplanb | 23-08-14 | 18:33

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:26
Mag ik om jouw mening vragen waarom Annabel haar werk als journaliste niet kon doen in de schilderswijk?

necrosis | 23-08-14 | 18:32

@Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 18:30

Ga jij goddank niet over. Slechts de almachtige Joris en die is best redelijk hoor. En als ik echt alle schreef bedoelde ik natuurlijk de meeste. Maar dat snapt een kind.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:32

wat Blasfemie | 23-08-14 | 17:31 zegt.
Met de nagedachtenis van de vermoorde journalist wordt niet echt kies omgesprongen. Maar dat gezegd hebbende.
Ik zou niet weten wat er civieler is dan een spotprent maken en publiceren van een regent die moslimterroristen zelfs nog niet met zijn fluwelen handschoenjes aanpakt.
Misshien dat linksdragend nederland een stijfje van anti-semitisme krijgt (ja, ook gij Freek). Maar een zekere verontwaardiging over het naaien met twee maten van de boven ons gestelden mag op een blog toch wel kritisch benaderd worden. Het OM blijkt maar weer eens slippendrager van kwezelige policor-fatsoensrakkers.

kaasfondue | 23-08-14 | 18:32

@Cognitief Dissonant | 23-08-14 | 18:25
Hakenkruizen zijn ook verboden, in combinatie met discriminerende of racistische uitingen.
Als je dat ook voor ISIS vlaggen doet, lekker duidelijk. En het staat gelijk aan de nazi vlaggen. Genocide. Zeker met de uitingen die daarbij worden gedaan.

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:31

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:19
Hart van Nederland kan in de prullenbak, aangezien er vandaag bekent is gemaakt dat er islamistische IS aanhangers naar België zijn gevlucht. www.telegraaf.nl/binnenland/22997338/_...
Trouw kan de prullebak in want die haalt u verhaal onderuit "Spreek niet alle moslims aan op de djihad van Isis"
En voor wat het waard is ook je link naar RTL onderbouwd je stelling niet "politiewoordvoerder sprak van zo'n 150 demonstranten"

We zijn weer terug bij af, heb je een linkje die jouw stelling onderbouwd?

toetanchamon | 23-08-14 | 18:31

@Fatwabuster | 23-08-14 | 18:26

Hij is ook best wel liev. Hij is een beetje het gekkie van GS. Grote bek maar klein hartje.

brutus68 | 23-08-14 | 18:31

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:27

Kunnen we wat?

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:31

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:26

Je draait weer om de hete brei heen.... ik zal een voorzet geven.

Om met oplossingen te komen moet je een probleem benoemen... en daar heeft de gevestigde politiek gewoon wat moeite mee, dus als je niet benoemt hoef je het ook niet op te lossen.... makkelijk hé! Het probleem bestaat ook nog maar een jaar of 20 a 30.... dus nog tijd genoeg toch?

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:30

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55
Je schreef: *Helemaal niemand is voor Isis. Zelfs alle moslims nemen afstand dus kom eens met wat beters*.

Dit zijn zulke overduidelijke leugens dat je jezelf hiermee totaal hebt gediskwalificeerd.

Je bent een superleugenaar, trol. Hoepel op. Verdwijn.


Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 18:30

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:15
Ja, heel schattig allemaal. De imam zal iets door de moskee jodelen als dat het niet juist is om niet-moslims het hoofd af te hakken. Dat het je ziel bevlekt. Dat je beter de kafir gewoon financieel moet uitknijpen, dat gaat namelijk langer mee. Dat je liefde (voor de beklede dames) moet tonen. Dat je hun duivelse gewoontes moet respecteren voor zover dat mogelijk is.

En focking hel, wat zijn wij daar blij mee! Zoveel wijsheid. Gaat helemaal goed komen met die arrogante hufters. Ik trap er niet in, en hoe graag zij het ook zouden willen ben ik niet bang van moslims (dat willen ze graag denken, angst aanjagen). Mocht er ooit zo'n schuimbekkende baard iets van plan zijn met een aardappelschilmesje moet hij niet vreemd opkijken als de rollen omgedraaid worden.

de grote Anti | 23-08-14 | 18:28

@toetanchamon | 23-08-14 | 18:21
Ik was je voor...
*na na nana na*

necrosis | 23-08-14 | 18:27

@Fatwabuster | 23-08-14 | 18:26

Wat zeg je ? Ik hoor je niet. Kunnen we kinderen ?

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:27

@Cognitief Dissonant | 23-08-14 | 18:25. Ook aan de vrijheid aan meningsuiting zijn grenzen. Deze zijn vastgelegd in de wet.

Maria.1 | 23-08-14 | 18:26

@Fatwabuster | 23-08-14 | 18:22

Iedereen die niet de zaken verder op scherp wil stellen (Wilders) is voor oplossingen. Dialoog en die bereik je niet door constant mensen aan te vallen op hun geloof (Wilders). Vrijwel niemand is voor Isis, jammer hé ?, vrijwel iedereen is ertegen en zeker niet die gemankeerde roeptoeter alleen (Wilders).

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:26

@Wim Venijn | 23-08-14 | 18:25

Eigenlijk is hij best wel liev.... maar o zo recalcitrant en hardhorend ;-)

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:26

Ik vond het al redelijk gevaarlijk om een (ISIS)-vlag te verbieden, met het oog op vrijheid van meningsuiting. Nu komt er een spotprent overheen. Ik ben voor een extreme vrijheid van meningsuiting, zelfs als dat betekent dat er uitspraken/symbolen vertoond worden of uitgesproken worden die ons allen onwelgevallig schijnen.

Cognitief Dissonant | 23-08-14 | 18:25

@Maria.1 | 23-08-14 | 18:20
Lol, ik als bij de eerste regel "De vooruitgang door de eeuwen heen", er vind geen vooruitgang plaats alleen maar een herhaling van de geschiedenis met een verbeterde techniek.

toetanchamon | 23-08-14 | 18:25

Altijd knap weer dat jullie met supermatthijs in discussie gaan. Alsof je tegen een muur oploopt. Een blinde muur dan.

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:25

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:20

en we gaan weer schelden.... *zucht*

geef toch gewoon antwoord, ik wil namelijk niet alles voor gaan zeggen.... gebruik die hersens gewoon, je kan het

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:22

@koelicht | 23-08-14 | 18:15
En probeer dat eens te onderbouwen!!! ben benieuwd.
Mijn onderbuik zegt dat ik vast naar je moet zwaaien.

toetanchamon | 23-08-14 | 18:21

@PG4161 | 23-08-14 | 18:19. Ik ben gestopt bij "reïncarnatie".

Maria.1 | 23-08-14 | 18:20

@Fatwabuster | 23-08-14 | 18:19

Het is absoluut niet de mispunt mafkees.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:20

@koelicht | 23-08-14 | 18:15
Bedankt voor uw mededeling, en ga nu weer terug naar FN.
*zwaait*

necrosis | 23-08-14 | 18:19

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:16

het is 'de mispunt' maar dat terzijde.... kortom niemand komt na jaren van ellende met een oplossing en zelfs niet tot een poging tot een oplossing.... hoe zou dat toch komen?

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:19

"De vooruitgang door de eeuwen heen zou veel meer te zien zijn als je alle feiten zou weten. Er is hier een aspect dat ik niet eerder heb vermeld: de mens mocht niet met het gevaarlijker speelgoed spelen totdat er een zeker bewijs was dat hij enige beheersing had geleerd. Dit betekent niet dat hij de wereld die hij kende niet kon hebben vernietigd. Het betekende alleen dat zo’n vernietiging niet onvermijdelijk was.

Welnu: de wapens en de vernietiging zijn de duidelijke dingen die je ziet. De tegenhangers zijn niet zo evident en toch zijn het de tegenhangers die belangrijk zijn: de geleerde zelfbeheersing, de controle, het medeleven dat eindelijk is ontwaakt en de laatste les die geleerd is - het positieve verlangen naar creativiteit en liefde boven vernietiging en haat. Wanneer dit is geleerd is de reïncarnatiecyclus voltooid.

Er bestaat een reden waarom deze lessen juist op deze manier moeten worden geleerd. In wezen is er alleen creativiteit. Een wolkbreuk of een tornado weet niets van verwoesting. Dezelfde energie gevat in een menselijke vorm, is wat anders.

Er zijn dus verschillende soorten creativiteit die geleerd moeten worden en een specialisatie in het besturen van de energie en de gevoelens die naar boven komen - primitieve energie die bewust wordt van zichzelf en gewaar van kwesties die ‘vroeger’ niet voor haar bestonden; miljoenen moleculen, kort verenigd met het levende bewustzijn, gevuld met oorspronkelijke energie, die nu liefde leren en psychische patronen vormen; elektrische ladingen die nu emoties vormen in plaats van wolken; de onschuldige chaos van een ongedifferentieerde persoonlijkheid die achter de zeer specifieke en waarlijk ingewikkelde mechanismen van één gedachte bestaat. En dit alles voordat er een individu in jullie stelsel wordt geboren!

Geen wonder dat er een psychische strijd geleverd wordt.
En toch zijn er voorbij jullie stelsel ontwikkelingen die onmogelijk te beschrijven zijn en verdere ontwikkelingen wonderbaarlijker dan die er eerder waren. En door dit alles heen behoudt de entiteit die uit die massale chaos gevormd werd zijn identiteit en zijn kennis van zijn ‘verleden’ (oorsprong) en blijft groeien in creativiteit.

Dit is een beetje het belangrijkste materiaal dat ik jullie heb gegeven want jullie waren benieuwd naar het doel (van het bewustzijn in dit stelsel) en zijn vaak alleen maar in staat geweest een klein spatje van tijd en ruimte te zien.
Het geweld (naar aanleiding van een krantenartikel) waarover jullie beiden vanavond spraken opende een kloof in de ziel van elke deelnemer waardoor hij een glimp kon opvangen van de duizelingwekkende oorsprong die achter zijn identiteit zit. Toen was er de vrees, toen en achteraf, van een terugval in die ‘redeloze’ kloof.

De energie was natuurlijk neutraal. Het was het gebruik dat zij er toen van maakten dat de verwoestende elementen veroorzaakte. De energie echter die vrijkwam heeft jullie wereld veranderd en zal dat blijven doen. Zo’n massale vrijmaking van energie zal gebruikt worden voor het begin van de eenmaking van de hele planeet in vrede, maar niet tijdens jullie leven. Dat zal niet gebeuren alvorens er ook rampen hebben plaatsgehad, maar als het gebeurt zal het de eerste keer zijn in de historie van de planeet dat er vrede met gelijkheid voor allen zal zijn.
Er zijn verschillende perioden geweest die vredig waren, maar er was geen gelijkheid.
De macht van het bewustzijn wordt dus duidelijk niet begrepen, maar zal in de toekomst meer algemeen bekend zijn. De mens zal tot op zekere hoogte vertrouwd raken met zijn eigen innerlijke identiteit, met andere vormen van zijn eigen bewustzijn."

PG4161 | 23-08-14 | 18:19

@--sql error-- | 23-08-14 | 18:05. De PVV benoemt in elk geval het probleem. Alleen al daardoor is het noodzakelijk Wilders te beveiligen; wat ronduit een schandalige zaak is, gezien onze democratie. Nu komt Buma ook uit zijn schulp en wordt gelijk aangeklaagd. Het is een grof schandaal wat hier gebeurt en dat men het laat gebeuren.

Maria.1 | 23-08-14 | 18:18

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:15

Je zei "alle moslims", parasietje van me.

brutus68 | 23-08-14 | 18:17

@Fatwabuster | 23-08-14 | 18:10

Een simpele oplossing is er niet. En wie dat wel roept (Wilders) moet je niet al te serieus nemen. Hij wil alleen maar de tegenstellingen vergroten voor goedkoop electoraal gewin. Het mispunt.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:16

Het valt me op dat we tegenwoordig ook bang moeten zijn voor Nederlandse politici die de vrijheid van meningsuiting onder druk willen zetten.
PS Rutte waar ben je nou? Waarom ben je weer zo onzichtbaar?

appeltjesgroeneweide | 23-08-14 | 18:16

@Supermatthijs | 23-08-14 | 18:15
Heeft u daar wel een linkje van?

toetanchamon | 23-08-14 | 18:16

Kan het OM nu die onderzoek onmiddellijk afronden, en een persbericht uitbrengen? Die onzin heeft al lang genoeg geduurd. En graag een onderzoek naar de gang van zaken bij het OM. Duidelijk geval van ambts- en machtsmisbruik.

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:16

@--sql error-- | 23-08-14 | 18:05
Hoe reageerde burgemeester Cohen destijds toen 'Amsterdammers' auto's van stadsgenoten in brand staken?
*licht uit en spot aan voor sql...

necrosis | 23-08-14 | 18:15

@brutus68 | 23-08-14 | 18:12

Door gesnoven mafkezen inderdaad. Moslims nemen er ook afstand van.

Supermatthijs | 23-08-14 | 18:15

-weggejorist en opgerot-

koelicht | 23-08-14 | 18:15

@brutus68 | 23-08-14 | 18:12

IS, zionistisch complot... je weet toch... ;-)

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:14

@--sql error-- | 23-08-14 | 18:05
Nee. Met oplossingen komen is nou eenmaal niet hetzelfde als oplossingen in de praktijk brengen. Wederom een error van jou, error. Probeer het opnieuw.

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 18:13

@--sql error-- | 23-08-14 | 17:54
Er zijn miljoenen aan tax-poet in die wijk gestopt, en men zal moeten blijven betalen in de vorm van uitkeringen en toeslagen.
Ik heb er vrij dichtbij gewoond.
Maar jij woont er waarschijnlijk al 50 jaar en kan verklaren waarom de GeenStijl er hartstikke naast zit....
Ik wacht op je uitleg.....

necrosis | 23-08-14 | 18:13

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55

"Alle moslims"?? Dus lieden die IS aanhangen zijn dus geen moslims?

brutus68 | 23-08-14 | 18:12

@Supermatthijs..... het blijft zoals gewoonlijk weer oorverdovend stil.... wel kritiek op anderen (Wilders) maar als je dan gevraagd wordt wie er wel een oplossing heeft dan geef je niet thuis.

Conclusie: trol!

Fatwabuster | 23-08-14 | 18:10

Ik mag aannemen, dat na het winnen van de Heilige Oorlog die ons verklaard is, het volk Arnoud van Doorn met pek en veren Den Haag door schopt. Wat een NSB-er!

deechteprins | 23-08-14 | 18:06

Graftak | 23-08-14 | 17:48
je bedoelt dat hij met 'voorstellen' komt. Oplossingen bieden betekend namelijk ook dat je voorstel *uitvoert*, en in de uitvoering hapert het nog al eens bij die club.
De PVV schreeuwt als een gefrustreerde voetbalvader aan de zijlijn die zijn voetballende zoontje verrot scheld, maar zelf met zijn bierpens nog geen 30 meter kan rennen.

--sql error-- | 23-08-14 | 18:05

vroeg het vd week al... Waarom heeft ie het shirt van het Nederlands Elftal aan en heeft die scheids gezichtsbedekkende kleding aan. En wat deed van Aartsen fout? Te lang buiten spel gestaan, een fluitsignaal genegeerd?

Premier Trutte | 23-08-14 | 18:04

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55
'Zelfs alle moslims nemen afstand'....
Heb je daar onderbouwing voor?
En kom ZELF met wat beters, niet die stierenstront van het Jole/ Vara-gebeuren!
*en die hoofdletter vergeef ik je éénmalig*

necrosis | 23-08-14 | 18:03

Vrijheid van meningsuiting is het shockeren, kwetsen en verontrusten. Zelfs smakeloos, walgelijke tot afschuwelijke uitspraken aan toe. Uitspraken zowel in beeld, als in geluid. Altijd wel iemand die geschoffeerd wordt erbij. Dat is de keerzijde. Grow some skin. Maar dat is vrijheid van meningsuiting. En dat moet ten alle tijden verdedigt worden. Anders zakken we af naar een dictatuur. Naar een moslimland. Naar barbarisme. We zijn een beschaving. Laten we dat vooral blijven.
Anders wordt het, als er openlijk wordt opgeroepen tot dood van joden. Propageren van geweld en haatzaaien.
Bij de demonstraties is dat gebeurd. Daar had Jozias moeten optreden. Keihard had hij moeten optreden. Daar heeft hij in verzaakt. Verzaakt in het verdedigen van de democratie. Verzaakt in het verdedigen van bevolkingsgroepen. Verzaakt in het beschermen van die bevolking.
Jozias is de zondebok in dit verhaal. Niet Geenstijl, die keihard de boodschap brengt. Keihard zaken aan de kaak stelt. Smakeloos of niet. Het is wel aangekomen.
Dat is vrijheid van meningsuiting ten voeten uit. Prachtig dat we het hebben. En absoluut het verdedigen waard.

Wim Venijn | 23-08-14 | 18:03

Nog niemand de hakbar op Roelvink gesoept met de regent snorkelend voor hem in bubbelbad gif?

Infidelio | 23-08-14 | 18:02

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55
Alle moslims? dan moet jij daar zeker en linkje van hebben. Tot nu tot kom je met niets anders dan onzin!

toetanchamon | 23-08-14 | 18:02

[!]@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55
In Den Haag zit het vol met moslims die ISIS steunen, leugenaar.

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 18:00

@--sql error-- | 23-08-14 | 17:54
Raar hé ze zijn bedreigt - gevlucht naar het buitenland en dat zonder tussenkomst van het OM.
Hoe vreemd wil je het hebben vandaag de dag ;)

toetanchamon | 23-08-14 | 17:59

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:44
Ik neem aan dat jij nu het grote verzoen-banket gaat aanbieden, met onbeperkt gratis thee (betaald door de werkende Nederlanders) en grote sier gaat maken met 'oplossingen' die een hoop geld kosten maar geen reedT veranderen aan de spanningen in de samenleving.
Mee eens?

necrosis | 23-08-14 | 17:58

Natuurlijk mag dit. Maar het blijft walgelijk en onnodig om dit zo te doen. Zeker jullie als quasi journalisten moeten weten dat je niet alles wat je mag ook moet doen. Dit is de moedwillige vervuiling van het internet door een aandachtsjunk.
Het is dezelfde provocatie als waarvan de IS vrienden zich bedienen. Niets meer en niets minder. Makkelijk en maakt je populair bij je eigen aanhang. Zie de reacties hier.
En o ja: fijn dat ik dit allemaal mag vinden. Ik zal een paraplu opzetten voor de shit die over me wordt uitgestort.

johan1957 | 23-08-14 | 17:57

Ommezwaai | 23-08-14 | 17:31
nee, zo werkt het niet. Als er aangifte is gedaan dan krijgt de verdachte altijd te horen door wie dat gedaan is. (heeft iets te maken met de mogelijkheid op verdediging...)

--sql error-- | 23-08-14 | 17:56

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55

Alweer onzin, 74% steunt de polderjihadisten #feit

Fatwabuster | 23-08-14 | 17:56

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:53
Graftak is een vrouw.

Maar belangrijker: Niet Graftak maar jij moet nu met oplossingen komen, en dan aantonen dat Wilders die in de weg staat.

Gewoon als onderbouwing van je plempsel.

Immers, wie beweert, moet aantonen. En anders verdwijnen.

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 17:56

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:53

Kom op kerel, niet altijd naar Wilders wijzen... wie komt er met een oplossing? Geef gewoon eens antwoord!

Fatwabuster | 23-08-14 | 17:56

@necrosis | 23-08-14 | 17:52

Helemaal niemand is voor Isis Necro. Zelfs alle moslims nemen afstand dus kom eens met wat beters.

Supermatthijs | 23-08-14 | 17:55

necrosis | 23-08-14 | 17:41
niet overdrijven. die wijk was 20 jaar geleden een grotere puinhoop dan nu. De meeste van die isis-gekkies wonen er niet eens. Volgens de laatste berichten zijn er een aantal de buurt uit gejaagd en zitten nu in Belgie.

--sql error-- | 23-08-14 | 17:54

@Graftak | 23-08-14 | 17:48

Ga toch weg man, wat zijn dan volgens de geblondeerde leider oplossingen ?

Supermatthijs | 23-08-14 | 17:53

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:44
En welke oplossingen heb jij in huis, Supertje?
En samenwerken met mensen / organisaties die mijn kop op een staak of hek willen hebben kan ik niet goed rekenen.

necrosis | 23-08-14 | 17:52

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:44
Noem jij er dan eens 1 die er wel toe doet volgens jou, hoeft er echt maar 1 te zijn. Ik ben namelijk heel erg nieuwsgierig waar jij mee gaat komen die wel van betekenis is op dit moment.

toetanchamon | 23-08-14 | 17:49

@marlinn | 23-08-14 | 17:12 
Ik heb geen rechten gestudeerd dus vertel: waar zit precies die 'bedreiging' die het OM ziet?

mindless | 23-08-14 | 17:49

Ik verafschuw wat u zegt, maar ik zal uw recht om het te zeggen met mijn leven verdedigen. (Voltaire)

Zaadhaan | 23-08-14 | 17:49

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:44
En de PvdA is voor het grootste deel verantwoordelijk voor alle multikul-ellende waar we nu mee zitten, waarvoor anderen nu met oplossingen moeten komen.

smdyasc | 23-08-14 | 17:48

@necrosis | 23-08-14 | 17:41
Wilders is een grote lul die alle oplossingen in de weg staat.
Supermatthijs | 23-08-14 | 17:44
Wilders is de enige die met concrete oplossingen komt.
Wie komt er dan volgens jou met oplossingen?

Graftak | 23-08-14 | 17:48

@très cool | 23-08-14 | 17:33
Van Aartsen stopt zijn vingers in zijn oren en roept gewoon heel hard 'lalala, can't hear you'.
De NL politiek in een notedop.
Schijnbaar heeft hij niets geleerd van de moord op van Gogh en de moord op Lee Rigby aan de andere kant van de Noordzee.
Daarom dienen mensen als van Aartsen geen burgemeester te worden, ze houden alleen van zichzelf, hun spiegelbeeld en hun bankrekening.

necrosis | 23-08-14 | 17:48

@Blasfemie | 23-08-14 | 17:31
Lees de Tegel van Stormageddon | 22-08-14 | 22:43 even terug, speciaal geschreven voor mensen als jij. Met name de laatste regel. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/08/...

toetanchamon | 23-08-14 | 17:47

Ik roep iedereen op, die bereid is te sterven voor geloof en vaderland, dit vandaag nog te doen.

Don Bomgordello | 23-08-14 | 17:47

@Supermatthijs | 23-08-14 | 17:44

Wie komt er volgens jou op dit moment met oplossingen?

Fatwabuster | 23-08-14 | 17:45

@necrosis | 23-08-14 | 17:41

Wilders is een grote lul die alle oplossingen in de weg staat.

Supermatthijs | 23-08-14 | 17:44

@très cool | 23-08-14 | 17:33
Het zal me niet in dank worden afgenomen, maar Wilders had destijds een punt door zijn opmerking om het leger in te zetten in bepaalde wijken.
Nu hebben we politici met ruggengraten van elastiek die niet verder komen dan 'met de kennis van nu...'.
*hartgrondig vloeken doet*

necrosis | 23-08-14 | 17:41

Op Wilders en sommige van zijn co na zijn de Nederlandse verkozenen gewoon een roedel land- en cultuurverradende collaborateurs, die wanneer het volk goed bij zijn zinnen zou zijn, terecht zouden staan.

Tricephalus | 23-08-14 | 17:38

@Blasfemie | 23-08-14 | 17:31

Heb je het artikel over censuur erbij gelezen? Van Aartsen is figuurlijk onthoofd door islamterreur in zijn eigen stad en is volledig gezwicht voor de stenengooiende tirannen in de Schilderswijk. Dus dat.

très cool | 23-08-14 | 17:33

ja,diedus! | 23-08-14 | 17:27
Het is een wie van de drie , als ze hem pakken dan hoop ik dat dit de Amerikanen doen .

Eurotokkie | 23-08-14 | 17:32

de nakketikker | 23-08-14 | 17:26
Tien tegen één dat Jozisis aangifte gedaan heeft.
Zich verschuilend achter het OM heeft deze paling gerust zelf wel aangifte gedaan.
Bovendien is dit een grof stukje satire versus regelrechte doodsbedreigingen.

Ommezwaai | 23-08-14 | 17:31

Blijkbaar hebben mensen niet door dat @ArnoudDeDoorn een parodie account is?

Rodekool | 23-08-14 | 17:31

@Feynman | 23-08-14 | 17:19
De cameravernielers zijn aangehouden.

Ik vrees dat de politie de bedreiging van Annabel met groepsverkrachting niet uitzoekt. Gaat ze waarschijnlijk boven de pet.

Maar ik ben het niet vergeten, Annabel!
*islam = moord, roof, (groeps)verkrachting*

Lewis Lewinsky | 23-08-14 | 17:31

Wat probeerde Geenstijl eigenlijk precies te zeggen met het plaatsen van het hoofd van van Aaartsen op het hoofd van een grootse en heldhaftige journalist die vermoord is? Hem op het hoofd van de beul zou wel iets betekenen en nog steeds smakeloos zijn, maar in ieder geval iets zeggen. GS slaat hier IMHO volledig de plank mis.

Blasfemie | 23-08-14 | 17:31

@de nakketikker | 23-08-14 | 17:26

Het gaat om de context. Een spotprent waar v Aartsen als slachtoffer van islamterreur wordt afgebeeld is iets anders dan een oproep om Wilders te onthoofden.

très cool | 23-08-14 | 17:29

@Graftak | 23-08-14 | 17:18
En dan te bedenken dat er Marokkanen meeliepen in die pro-Gaza demo die geen ene zak te maken hebben met Gaza.
Misschien moet de politiek zich eens buigen over de motivatie van die jonge Marokkanen...
Maar zoals altijd zal het wel weer de schuld van de blanke werkende Hollander zijn.....
*met hoofd op tafel (met kussentje) slaat*

necrosis | 23-08-14 | 17:27

@Jan Passant mk2 | 23-08-14 | 17:23

Uiteraard bedoeld hij dat.... de overheid pakt altijd de makkelijkste groep aan omdat die:

a. met open vizier strijd (GeenStijl bijvoorbeeld)
b. het meeste oplevert (automobilist bijvoorbeeld)

Andere smaken kent de overheid niet omdat ze te dom, laf en blind zijn om de echte problemen te benoemen, laat staan aan te pakken!

Fatwabuster | 23-08-14 | 17:27

... het hoofd bieden. Wat een walgelijke woorden.

Piet Karbiet | 23-08-14 | 17:26

Wanneer er zo een fotosoep van Geertje W wordt gemaakt dan gaat ie hulie hulie op twitter en aangifte doen. 99,9 % van de reaguurders staan dan achter Geertje en roepen in koor; haatzaaien en bedreiging. *snapt het niet meer*

de nakketikker | 23-08-14 | 17:26

Nu we t over smakeloos hebben; Waar blijft de spotprent van Bandira?

Russ Meyer | 23-08-14 | 17:26

Provocateur pur sang die van Doorn.
Ie ie eigenlijk al ontdaan van zijn voorhuid?

Ommezwaai | 23-08-14 | 17:26

Nog nooit zo'n oranje gezinde man gezien als Jozias van Aartsen.

duitse herder | 23-08-14 | 17:25

Ik vind het eigenlijk helemaal niet zo leuk. Zo'n moslimsbeest met zo'n mes, ik kan er maar niet om lachen.

lekker wijf | 23-08-14 | 17:24

Je bent er maar druk mee, Van Rossum. Al geïnformeerd naar mogelijkheden tot het opstrijken van wachtgeld? Met deze klasse(n)justitie kon dat wel eens nodig zijn.

poursuivant | 23-08-14 | 17:23

Volgens Samsom: "Als het nodig is, moet de wet worden aangepast om de rechtsstaat te kunnen beschermen tegen hen die haar ondermijnen."

Ik neem voetstoots aan dat meneer hiermee op het aanpakken van Geenstijl en andere critici doelt, om te voorkomen dat laffe politici met hun neus op hun ongewenste verantwoordelijkheden worden gedrukt.

Jan Passant mk2 | 23-08-14 | 17:23

@BurgerSpionageNummer | 23-08-14 | 17:04

Ik zou daar toch mijn kop niet onder verwedden...

Ze hebben meer sympathisanten tussen ons inwonen dan je blijkbaar denkt.

ZKH EénOog | 23-08-14 | 17:22

Jack Daniëls is inderdaad gif!

wakkere_nederlander | 23-08-14 | 17:21

Die Arnoud, moet die niet in Saudiarabië op de thee?
Of martelaar worden in het kalifaat?

Graftak | 23-08-14 | 17:21

Volgens mij moet je het omdraaien. Ik zie Jozias Verarschen meer als de "Henker" van de westerse cultuur en democratie en moet je een willekeurige PVVer, bijv. Wilders, in het oranje gewaad hijsen. Die symboliek past eigenlijk beter bij de huidige ontstane situatie. De oude elite die Nederland heeft verraden en wil vasthouden aan haar eigen verworvenheden. Coute a coute.

ad melkert | 23-08-14 | 17:20

@Arnoud van Doorn.... ik weet dat je mee leest, ik ben erg benieuwd wanneer jij en je politiek leider afreizen naar IS om jullie heilige taak uit te oefenen.... met dat domme getwitter kom je natuurlijk geen streep verder met je heilstaat.... dus kom op, haal je kromzwaard uit het vet en boek een enkeltje IS!

Tot nooit weer ziens en de groeten aan Khalid K.

Fatwabuster | 23-08-14 | 17:19

Terwijl er een strafrechtelijk onderzoek is naar een spotprent, vraag ik me af of er inmiddels ook al voortgang in een onderzoek gemeld kan worden over de bedreiging en deportatie van ene Annabel A.

Of er al arrestaties zijn na de vernieling van de videocamera van ZoomIn. Of de verdachten die de cameraploeg van de Telegraaf belaagden al in beeld zijn. Of is vervolging alleen beschikbaar als het slachtoffer behoort tot de politieke elite?

Echt vreemd waren de beelden waarbij van Leeuwen zoveel stenen om zijn oren kreeg, dat de cameraman niet meer mee wilde. Van Leeuwen stond achter een linie politie. Kennelijk is dat in delen van Nederland niet meer genoeg.

Niet meer genoeg om veilig te zijn, maar ook niet meer genoeg om stenengooiende jongeren te arresteren.

Feynman | 23-08-14 | 17:19

Laten we vooral moslimextremisme niet aanpakken! Laten we fotosoepjes aanpakken! Als we fotosoepjes aanpakken dan verdwijnt de Isis dreiging!! Ik kan jet niet volgen......

Graftak | 23-08-14 | 17:18

@marlinn | 23-08-14 | 17:12
Heb je ook nog argumenten om dat te onderbouwen?
Of zal ik gelijk maar gaan 'zwaaien'?

necrosis | 23-08-14 | 17:16

LMAO @ Widtvoet!

Conan de Rabarber | 23-08-14 | 17:16

Het meest trieste is nog wel dat islam hier aan de macht komt (de vraag is meer wanneer dan óf), hier ook gewoon executies plaats zullen vinden....

Graftak | 23-08-14 | 17:14

@TheJesseJ | 23-08-14 | 17:08
Over Volkert kan je weinig meer zeggen dan dat hij zijn (te lage) straf heeft uitgezeten.
Wat mij betreft had hij 'levenslang' mogen uitzitten naast Bouyeri.
Helaas heb ik het niet voor het zeggen.....

necrosis | 23-08-14 | 17:14

-weggejorist-

marlinn | 23-08-14 | 17:12

BurgerSpionageNummer | 23-08-14
Flink doorzuipen, dan zal je nooit kapotgaan aan de eerste.

madakantognie?! | 23-08-14 | 17:12

Zodra menschen zwijgen, gaan de kanonnen bulderen..
In de geval worden de messen dan geslepen.

Ommezwaai | 23-08-14 | 17:12

Ha, hakenkruizen op de ISIS vlag, ben benieuwd wat het OM daar van vindt.

King of controversy | 23-08-14 | 17:11

Censuur is wrange vrucht van een ondemocratische samenleving.

Ik was in Haren | 23-08-14 | 17:11

Waar het OM erop gerekend heeft dat het met de hulp van wat bevriende politici en pers moeiteloos de vrijheid van meningsuiting kan knechten, heeft het zich op epische wijze misrekend.

smdyasc | 23-08-14 | 17:11

"... dat het OM (maar ook minister Opstelten) in hun pogingen om de natie veilig te houden tegen kwaad(-willenden) niet verder komen dan het “bestrijden” van fotobewerkingen op internet, is een heel opzichtig en pijnlijk teken van absolute onmacht om hun taak goed uit te voeren..."

Als je het mij vraagt bleek die onmacht al decennia uit holle termen als 'harder aanpakken', 'we gaan maatregelen treffen' of 'ik heb een strenge brief geschreven'.

Jongetjes en meisjes die vroeger op het schoolplein zijn gepest of in een gouden cocon ver van de echte wereld zijn opgegroeid, om vervolgens zonder enig realiteitsbesef de politiek in te vloeien, zijn hier al jarenlang de dienst aan het uitmaken. Een hele kudde zachte heelmeesters, die eigenlijk geen benul hebben hoe ze de door henzelf veroorzaakte etterende wonden in de samenleving nu eigenlijk moeten aanpakken, en dus worden de diagnosten maar aangepakt. Want dan is het probleem ook voorlopig maar weer uit het beeld verdwenen.

Geenstijl, succes in de strijd tegen deze wereldvreemde overbetaalde belastinggeldverkwistende landsverziekers, maar blijf op je hoede. Ik verwacht van de rechterlijke macht in dit land namelijk niet heel veer meer realiteitszin.

ZKH EénOog | 23-08-14 | 17:10

Ik wil bij deze wel even zeggen dat het hele gedoe rondom die fotofuck een behoorlijk smakeloos staartje krijgt dankzij OM. Zullen ze er iets van leren? of was dit allemaal zo gepland?

lelijkevent | 23-08-14 | 17:10

Geenstijl bind de strijd aan met deze walgelijke white knighters(OM) die een hillarisch karikatuur van zichzelf beginnen te worden.

Weigeren de echt schandalige zaken aan te pakken (volkert v.d. G / openlijk antisemitisme, radicalisering en ander walgelijke wegkijkerij.) en gaan vervolgens wel achter dit soort zaken aan.

Schande voor de rechtzaak deze lui, schande schande schande

TheJesseJ | 23-08-14 | 17:08

was er nog niet aan begonnen maar dan gaak toch de hele politiek maar op die 50 onthoofde mense shoppe :)

matrasrukkert | 23-08-14 | 17:08

... Ik mis nu nog een foto-soep met het hoofd van Mohammed op dat oranje overalletje !

real McCoy | 23-08-14 | 17:06

Ik weet niet wat gevaarlijker is, ISIS of Jack Daniels. Dat eerste ga ik zelf in ieder geval niet kapot aan.

BurgerSpionageNummer | 23-08-14 | 17:04

Den Haag & Regenten. In 1672 ging dat helemaal verkeerd.

Aretas | 23-08-14 | 17:02

Op dit soort dagen mis je toch de boer

miko | 23-08-14 | 17:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken