Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Opstelten: 'Logisch dat GeenStijl vervolgd wordt'

Uit het ANP, onder het omineuze dossierkopje 'ISLAMITISCHE STAAT': "DEN HAAG (ANP) - Minister Ivo Opstelten van Veiligheid en Justitie vindt een gefotoshopte foto met het gezicht van de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen als slachtoffer van een IS-beul "walgelijk". Hij zei dat vrijdag voor aanvang van de ministerraad. Opstelten noemt het onderzoek dat het Openbaar Ministerie heeft ingesteld naar de mogelijke strafbaarheid van de afbeelding "een logische stap" en wacht de uitkomst ervan af. Op de foto die Geenstijl.nl donderdag publiceerde [ONDER EEN PLEIDOOI TEGEN CENSUUR!!1! - Red. GS] is het gezicht van Van Aartsen over het gezicht van James Foley geplakt. De Amerikaan werd onthoofd door een strijder van de Islamitische Staat (IS) nadat deze foto was gemaakt. De afbeelding ging de hele wereld over." OK Ivo, we snappen dat je wegens de scheiding der machten niet op voorhand mag zeggen dat het OM hier een epische blunder begaat waarmee ze na het Nekschot AT Arrest en de Bert Brussen Retweetaffaire wederom hun onmetelijke en rechtsstaat schadende amateurisme in de omgang met pers- en meningsuiting tentoon spreiden. Maar je had ook gewoon je waffel kunnen houden in plaats van het zoveelste obligate smaak-oordeel te debiteren over een fotofuckje, en daarbij de suggestie te wekken dat je geheel tegen je eigen quote van gisteren in tóch gedachtepolitieagentje wil spelen. Enge vent.

Reaguursels

Inloggen

Wat een meesterlijke onderbouwing

typtyphus | 23-08-14 | 14:58

@JI-HAAT | 23-08-14 | 10:28
En jij ziet het verschil tussen de beide plaatjes echt niet, JI-HAAT ??!

h65485665 | 23-08-14 | 11:38

Liet die dikkop zich ook zo uit toen Wilders op een walgelijke wijze als kampbeul in het licht werd gezet door de Vara website Joop.nl ????

www.nrc.nl/wp-content/uploads/2011/02/...

JI-HAAT | 23-08-14 | 10:28

Hé hallo! Hoezo weg met Opstelten. Dat kunnen we ons niet veroorloven want hij is het onlosmakelijke deel van het daadkrachtige Opstelten-Teeven duo "Keihard aanpakken" en "Zero tolerance". Als we deze Siamese tweeling uit elkaar halen door Opstelten dan maar weg te sturen, komt er van ons keiharde lik-op-stuk beleid niets meer terecht. Dan is Nederland verloren! (mét deze twee ook overigens.... maar daar gaat het niet om)

jdeboer01 | 23-08-14 | 07:46

En nu weg met de VVD-bullebak!! Ook dat gehuichel over dat miljoenenhek voor de chocoprins in Griekenland, de man liegt dat hij barst!

rickhol | 23-08-14 | 04:06

Het hele probleem is, geen stijl groeit ze kunnen er niet meer omheen. Ze proberen Geenstijl de mond te snoeren. Beetje zielig dit, heb met een familie advocaat erover gesproken, kansloos dit onderzoek. Simpele argumenten volop aanwezig, jullie worden aangevallen door van Aartsen. Ff tot op bodem naar boven halen waar het probleem vandaan komt. Gewonnen zaak. Keihard terug pakken.
Geld nodig? Inzamelen.

klote land | 23-08-14 | 01:48

@Redactie: Kop klopt niet. Vervolging is iets anders dan onderzoek naar mogelijke strafbaarheid.

Over de nonzin van Opstelten hoeven we het verder niet te hebben.

Hoen | 22-08-14 | 19:17

Een exponent van de failliete bende die zich "regering" noemt. Die zich vol gaarne ontfermt over uw, door noeste arbeid verdiende, inkomen. Om het vervolgens geheel naar eigen believen en inzicht *kuch* weg te geven, dan wel ten eigen gerieve aan te wenden. U ziet er alleen ergernis voor terug.

Flink Ployd | 22-08-14 | 18:49

Opstelten is echt een enge vent. Categorietje Poetin. Vergeet niet dat hij als burgemeester van Rotterdam in 2004 iemand liet arresteren omdat die de tekst 'Gij zult niet doden' had opgehangen tegenover een moskee.

www.leefbaarrotterdam.nl/index.php/lr/...

Voor iemand als Opstelten tellen burgerrechten niet.

Ir Rita Tie | 22-08-14 | 18:40

Nog eens 200 keer uh en hij weet al niet meer waar het overgaat.

Flink Ployd | 22-08-14 | 18:33

Uh uh uh ahum Ivo, weet je wat ik walgelijk vind? Dat er tijdens een demonstratie in de hofstad door moslims gescandeerd wordt: "dood aan de Joden", dat er opgeroepen wordt om te springen en " wie niet springt is 'n Jood". Dat er kleine kinderen met foute vlaggen staan te zwaaien en meespringen op de gescandeerde leuzen. Dat is pas walgelijk, tot brakens toe!! Deze taferelen konden zich afspelen, zonder ingrijpen van hen die de orde moeten handhaven. De verantwoordelijke burgervader was en bleef weg. Het OM in geen velden of wegen te bespeuren. Dat alles, ouwe Ivo, dat is pas eh eh eh argh WALGELIJK!

appelvink | 22-08-14 | 17:52

"roepen dat je in nederland een kalifaat wilt stichten waarin geen plaats is voor andersdenkenden en dat de Kafirs (wij) onthoofd dienen te worden), d'at mag wel, want Ivo wil geen gedachtenpolitie.
Maar een hoofd fotosoepen, ja dat is natuurlijk walgelijk.
Maar goed, als je nou maar de boodschapper aanpakt, je oren dichtstopt en maar heel hard 'lalala' roept dan bestaat het probleem misschien niet

kees1960 | 22-08-14 | 17:46

man, man, man... die Opstelten zou vervolgd moeten worden.

gm40 | 22-08-14 | 17:43

En wederom niets over de context van het bijbehorende artikel, dat is waar het om gaat. De afbeelding hoort daarbij, of die nu walgelijk is of niet.

faz | 22-08-14 | 17:37

Laten diegenen die er verantwoordelijk voor zijn dat opa op die plaats kan kwijlen bij de volgende verkiezingen eens twee keer nadenken AUB

Toontje-lager | 22-08-14 | 17:36

IVO OPSTELTEN? IVO OPA-STELTEN ZOU EEN BETERE NAAM ZIJN VOOR DEZE ZWAMMENDE NIETSZEGGENDE REGENT. Einde capslock.

Michael Opinion | 22-08-14 | 17:33

"Komisch" dat een demonstratie waarbij men met ISIS vlaggen loopt te wapperen niet uit elkaar wordt geslagen en de demonstranten die meeliepen een enkeltje thuisland hebben gekregen, maar... het OM nu wel keihard optreedt tegen een fotobewerking. Deze fotobewerking is in zoverre relevant, dat als de heren politici maar blijven wegkijken en niets doen om het islam extremisme uit roeien in NL, zij er op een dag net zo zullen bijzitten als James Foley. Er is geen gematigde islam en mevrouw Yasmina Haifi is daar het beste voorbeeld van. Het paard van Troje is al geïmporteerd door de heren politici over de afgelopen tientallen jaren maar zij zullen niet lijden als er ooit een burgeroorlog uitbreekt tussen radicale moslims en autochtone Nederlanders, immers Wilhelmina sloeg al op de vlucht bij het zien van een paar Duitsers.

Michael Opinion | 22-08-14 | 17:28

Toen ik hoorde dat er een strafrechtelijk onderzoek naar geenstijl gestart zou worden, toen vermoede ik dat het om fotoshop met veel bloed zou gaan.
Dit is werkelijk belachelijk. Voor ieder die twijfelt of we zijn verandert zijn in een volwaardige politie staat, kan bij deze stoppen met piekeren.
(Ik betwijfel zelf ten sterkste of spreekbuis Opstelten de afbeelding in kwestie zelf gezien heeft)

Replaceable | 22-08-14 | 17:24

Fantastisch die aankondiging van dat gerechtelijk vooronderzoek van het OM. En het seniele commentaar van de regenten. Dat is precies was de GS redactie wilde. Nu hopelijk een rechtszaak. Met natuurlijk hoger beroep bij het Europese Hof. Ik feliciteer de GS redactie oprecht met deze uitstekende actie en zie de hieruit voortvloeiende publiciteit, rechtszaken, pleidooien van advocaten en verliezende eisers bij voorbaat met genoegen tegemoet.

Gerrit_Galbak | 22-08-14 | 17:21

Seniel ventje, selectieve gedachten politie, dat is het! Met z'n koffielikeur smoel.

NedPow | 22-08-14 | 17:18

Ik vind dit echt hilarisch.
Dat het OM zich hier vuil aan maakt.
Dit is gewoon beeldvorming.

Vrijheid van meningsuiting heeft zn beperkingen, maar alleen als:

Artikel 137c Sr stelt strafbaar om het zich in het openbaar beledigend uit te laten over een groep wegens hun ras, godsdienst of levensovertuiging, seksuele gerichtheid of handicap;

Artikel 137d Sr bevat een verbod tot het in het openbaar aanzetten tot discriminatie, haat of geweld tegen leden van groepen vanwege bovengenoemde kenmerken en ook vanwege geslacht;

Artikel 137e Sr verbiedt het openbaar maken, verspreiden of ter verspreiding in voorraad hebben van publicaties met een dergelijke inhoud. Ook ongevraagde toezending valt hieronder.

Daarnaast is in de artikelen 131 en 132 Sr het opruien tot geweld en tot het plegen van strafbare feiten strafbaar gesteld.

Ten slotte is er nog de strafbaarstelling van smaad (artikel 261 Sr), laster (artikel 262 Sr) en eenvoudige belediging (artikel 266 Sr).

Ze zouden het eventueel op artikel 266 Sr kunnen gooien:

Artikel 266

1. Elke opzettelijke belediging die niet het karakter van smaad of smaadschrift draagt, hetzij in het openbaar mondeling of bij geschrift of afbeelding, hetzij iemand, in zijn tegenwoordigheid mondeling of door feitelijkheden, hetzij door een toegezonden of aangeboden geschrift of afbeelding, aangedaan, wordt, als eenvoudige belediging, gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste drie maanden of geldboete van de tweede categorie.

2. Niet als eenvoudige belediging strafbaar zijn gedragingen die ertoe strekken een oordeel te geven over de behartiging van openbare belangen, en die er niet op zijn gericht ook in ander opzicht of zwaarder te grieven dan uit die strekking voortvloeit.

In artikel 111 -113 Sr staat nog iets vast gelegd over belediging, maar deze is alleen van toepassing op het beledigen van de koning.

Ramonster163 | 22-08-14 | 17:17

Ivo's beredenering doet mij denken aan dat simpele ventje dat is geïnterviewd door GS.

"Ja wat hier de mening is, ja daar ben ik het ook mee eens."

gare stapeldekker | 22-08-14 | 17:12

@Kamervraag | 22-08-14 | 13:01
Je kunt ook blij zijn met zijn (nieuwe) geluid.

Lewis | 22-08-14 | 17:04

@001001001 | 22-08-14 | 16:08
Hemeltjelief, zelfs híér weet je Amerika de schuld van te geven. Enigjes bijna.

Lewis | 22-08-14 | 17:02

Kan echt niet, een minister die het OM beïnvloedt.

In Amerika zou het onderzoek al gestopt zijn.

Islamofiel | 22-08-14 | 16:42

Asscher moest kotsen van de tweet van Haifi, dat is weer eens anders dan het walgelijk vinden. Alles in gradaties.

Maar om een beroemd filosoof-liberaal te citeren: "Als vind ik uw mening nog zo walgelijk, ik zal er voor strijden dat u die mag uiten.

Conclusie: Opstelten is van het goede pad afgeraakt.

Islamofiel | 22-08-14 | 16:36

Ik vind het ook een misselijke fotofuck, maar smaken verschillen gelukkig. Begrijp alleen niet waarom er met 2 maten gemeten wordt. Hirsch Ballin als een nazi was kennelijk geen probleem en ook die ging wat mij betreft te ver.

Terpetijnzeikert | 22-08-14 | 16:35

17 miljoen x zucht. Dit is toch niet te geloven. Ja, het is zeer schokkend die foto. Hij blijft overigens nu wel even wat langer hangen dan 3 uur tot het volgende reclame blok, dus wat zeuren ze nu. Hoeft er geen extra Sire uitzending om de meuk van IS(-IS-) onder de aandacht te brengen. Die Opstelten moet niet zeiken, maar zijn werk doen. Geenstijl doet niets af aan de nieuwsgaring (al kan het af en toe wat minder grof, maar dat is afhankelijk van je voorkeur). Als je dingen die niet kunnen en niet volgens het hart van de Nederlandse bevolking gaan, aan de kaak stelt, ben je niet fout bezig. Anders moeten we ook maar geen voorlichting meer hebben over Rund met vuurwerk, want afgeblazen klauwen... juck!

Geinstijl | 22-08-14 | 16:15

Als zelfs mannen die beweren gestudeerd te hebben (ook al was dat een paar eeuwen geleden) niet weten wat satire is en niet snappen wat de context van de spotprent is en waarom Van Aertsen op die manier wordt afgebeeld, dan is het einde wel zoek.

Stormageddon | 22-08-14 | 16:08

opstelten is echt ENG, van mij mag die gewoon stoppen met ademen. Ik vind namelijk dat hij de weed allang had moeten legaliseren, maarja amerika maakt de internationale verdragen, "" en hebben die zelf verbroken in colorado"""

maar toch hier lekker alles illegaal laten. want daar zit een hoop geld in. (drugsgeld word al jaren gebruikt om black ops mee te financieren. dus wie is hier nou een dealer

001001001 | 22-08-14 | 16:08

Opa Opstelten moet met pensioen. Ik mag hem niet meer, hij lijkt geen heldere kijk op de rechtstaat meer te hebben. Die Rutte durft natuurlijk zijn bek niet open te trekken, want die wil vooral een lekker pijp- & slikbaantje bij de eu, maar ik mag hopen dat er meer zijn die inzien dat de VVD afgegleden is naar het nivo van de PvdA.

De Anaalprofeet | 22-08-14 | 15:48

De kop die op de, ooit zo aimabele, voormalig burgemeester van Rotterdam is geplakt. Die is pas walgelijk.

netniet | 22-08-14 | 15:27

Dus als ik het goed snap, maakt die zich drukker om een GeenStijl photoshop parodie van de onthoofdingen door de excrementen van de IS, dan om de onthoofdingen zélf van de excrementen van de IS. Bah. Walgelijke collaborateur. Ik duim alvast dat die Nurenberg bis processen er komen.

Tricephalus | 22-08-14 | 15:20

Ik zit hier nog in Frankrijk
EN IK SCHAAM ME GVD DOOD DAT IK EEN NEDERLANDER BEN!!!!
Wat een vieze smerige laffe slijmsporen dat zich onze volksvertegenwoordiging noemt,
of beter gezegd onze regering, zitten er nu in DenHaag.
Kan ik hier Franzosen, Duitsers en Engelsen gaan vertellen wat ons Koninkrijk op dit moment uit de kast trekt om het mondiale Islam terrosisme aan te pakken.....

Moet ik antwoorden: bloggers en websites bedreigen, internatiionale genocide rapporten negeren, vakantie vieren, dekens en helmpjes naar Koerdistan sturen, oh ja en scherfvesten die ze naar die IS beesten kunnen gooien, misschien dat ze hard wegrennen..

Ongehoord stel lafbekken, censuur plegers,
GA-WEG
Ga je diep schamen en laat je nooit meer zien en plein publique

vander F | 22-08-14 | 15:03

Ik voorspel ook nog een zware tijd voor iets te kritisch cabaret.

Betweetert | 22-08-14 | 15:02

Je mag wel gedachten hebben, maar geen beelddenker zijn.

harstef | 22-08-14 | 15:01

En nee, ik weiger om zelf weg te gaan uit NL..... ik zal je voor zijn :-)

Betweetert | 22-08-14 | 15:00

Waar kan ik mijn burger lidmaatschap opzeggen? Ik erken zo langzamerhand dit hele zootje malloten niet meer als mijn vertegenwoordiger in dit land. Kon het maar, kon het maar....

Betweetert | 22-08-14 | 15:00

Terecht dat Ivo niet voor interview met v Leeuwen naar buiten kwam. Levensgevaarlijk. Hij had zomaar m̶e̶t̶ ̶h̶e̶t̶ ̶m̶i̶c̶r̶o̶f̶o̶o̶n̶s̶n̶o̶e̶r̶ ̶g̶e̶w̶u̶r̶g̶d̶,̶ ̶m̶e̶t̶ ̶h̶e̶t̶ ̶k̶r̶o̶m̶z̶w̶a̶a̶r̶d̶ ̶i̶n̶ ̶d̶e̶ ̶r̶u̶g̶z̶a̶k̶ ̶v̶a̶n̶ ̶v̶ ̶L̶e̶e̶u̶w̶e̶n̶ ̶g̶e̶k̶a̶p̶t̶ op zijn hoofd geslagen kunnen worden met een grote roze microfoon. Echt. Levensgevaarlijk.

harstef | 22-08-14 | 14:59

Mijn land is definitief stuk.

Schietmijmaarlek | 22-08-14 | 14:58

Dat de Wilderscartoon van Joop.nl wel mag en dit niet, bewijst dat het OM een links georienteerde organisatie is (zoals bekend stemmen de meeste OA's op D66 of partijen links daarvan), die niet langer neutraal is, en verschillende standaarden hanteert voor links/islamitische mensen en andere mensen.

Ook dat het binnen twee uur geregeld is, is ziek. Het scanderen van "Dood aan de Joden," daar is namelijk nog steeds geen actie tegen ondernomen.

Een rechterlijke macht die rechtsongelijkheid toepast, heeft geen enkele legitimiteit meer.

Russells Teapot | 22-08-14 | 14:50

"Kijk lieve moslim mense wij vinden GS ook niet owkeyy ons kunt u vertrouwen" overheids tactiek. Niets nieuws zo worden "wij" al jaren in het ootje genomen. Mhoehahahaha!!!!!

ikdenkwat | 22-08-14 | 14:48

Eerst maken ze de politieke satire dood op tv en nu proberen ze dat ook bij de schijvende pers te doen. Die Orwel zat er helemaal naast met zijn 1984. Het is nog veel erger geworden als hij ooit had kunnen bedenken. Maar o wee als een poetin hetzelfde doet. Dan is het eind zoek. Censuur op schrijvende pers hoe haal je het in je hoofd poetin. Dat zouden wij nooit doen. O oeps dat doen wij ook maar wij mogen dat want bij ons is het echt een (schijn) democratie. En dan is het wel toegestaan. Hmmm in mijn ogen heet dat met twee maten meten. Waar zijn toch die teeuwens gebleven die een beatrix snoeihard op zijn hondjes nam. Tsja mag allemaal niet meer. Weggecensureerd. En zo wordt nou ook door onze regering een kalifaat gevormd en het begin van de sharia. Waar je de allergrootste met de tenen van 1 meter 80 niet mag afbeelden. En al zeker niet in een spotprent. Nou ik heb nieuws voor jullie . Wij mogen dat niet met jozias de allerlulligste groot ayatolla van den haag. Je weet wel die man die liever vakantie viert als de crisis in zijn stad oplossen.En het lullige is dat ook deze vent dit zelf over zich heeft afgeroepen. En nu jankt bij opa opstelten. Ik zeg van aartsen ga de problemen in Den haag eens oplossen. Dan verdwijnt het vanzelf dat er over en met je gespot wordt. Wil je dat niet had je beter buschauffeur , stratemaker of een ander echt beroep moeten nemen. Maar ja dan kun je weer niet riant op vakantie. Zeiklul

tweetybird | 22-08-14 | 14:36

Gaan ze ook alle Greet pics aanpakken waar lelluke dingen in gedaan worden? Of ik dit VVD protection only?

superlutser | 22-08-14 | 14:23

Ik dacht eigenlijk dat die fossiele mummy zijn waffel hield. Er komt toch altijd alleen maar hmmmm brrr hmmm uit die bakkus van hem. Dat is toch die mummy die niet weet dat hij al jaren in een kistje ligt maar dat nog niet door heeft. Een betekenloos gedrocht voor onze staatsveiligheid. Zijn leus is toch geen daden maar hmmm hhmmm brrr. Terug in dat verband en een zwart balkje voor zijn ogen en die kist een keer goed afsluiten. We willen geen zombie.

tweetybird | 22-08-14 | 14:19

Opstelten is een eekhoorn.
In de zin van, als er écht iets aan de hand is, zet je Opstelten voor een microfoon en je roept naar de journo's: "Kijk daar, Opstelten", en iedereen doet "Aaah …"
Zo stond gister een stukje in de krant dat defensie willens en wetens honderden defensiemedewerkers heeft blootgesteld aan zwaar giftig spul, met ziektes en doden tot gevolg. Je zou verwachten dat dat nieuws is, en dat de betreffende ministers nou moeilijke vragen krijgen als : hoe zat dat, en hoe gaat dat straks zitten met de compensatie-orders voor de JSF? Zit daar ook levensgevaarlijk onderhoudswerk tussen waarvan de Amerikanen vinden dat daar beter Nederlanders aan dood kunnen gaan dan eigen mensen?
Maar nee hoor.
Kijk, daar heb je Opstelten en hij zegt iets koddigs in een microfoon.

simpelman | 22-08-14 | 14:15

[email protected] | 22-08-14 | 13:58
Comment van de draad. Hulde!

Lewis Lewinsky | 22-08-14 | 14:15

Ik DENK, dus ben ik nu crimineel bezig? Ik DENK aan een vrije samenleving zonder die gillende Moslims, Ik DENK dat ik mijn geloof in eigen land mag uitoefenen zonder dat ik een vuile Christenhond wordt genoemd, Ik DENK aan een maatschappij zonder dat de chauffeurs uit Oost Europa onveilig 24 uur per dag doorrijden voor vijf euro per uur, ik DENK dat de gedachtepolitie wel mijn voordeur eruit ramt omdat ik DENK dat het fout gaat in Nederland!!!

thepinkpainter | 22-08-14 | 14:11

Al die figuren, die roepen dat dat fotofuckje walgelijk is, mogen dat vinden. Maar ik denk eerder dat ze dat vinden, omdat daarmee de vinger op de zere plek wordt gelegd. Immers, ze roepen er niet bij, dat de werkelijkheid nog vele malen walgelijker is. De werkelijkheid van ISIS- en andere koppensnellers, de werkelijkheid, dat Van Aartsen en de hele regentenkliek niets wil of durft te ondernemen tegen multiculuitwassen, de werkelijkheid dat autochtonen worden gediscrmineerd etc. etc.

Vigil | 22-08-14 | 14:09

Zeg Opstelten en van Aartsen: wat hebben jullie tot heden gedaan aan de angst onder de joden in de Schilderswijk?
Ach nee: belangrijk is nu een pijnlijke foto van de keiharde realiteit en de media van vandaag.

ET007 | 22-08-14 | 14:07

nodeloos kwetsen/beschadigen van zijn privé qua portretrecht of iets dergelijks. Uitspraak zomer 2016 als het meezit, flink wat centjes lichter en kleine erectificatie op Geen Stijl in najaar 2016.
De Treinende Rechter | 22-08-14 | 13:00
Maak van 'nodeloos' noodzakelijk, want dat is het om de wegkijkende politiek en de slapende massa met hun ogen te laten knipperen. Daarnaast gaat het niet om Judas zijn privé leven maar om zijn functioneren in zijn ambt als burgervader.

Mensen vinden die photospotprent walgelijk, ik vind het politieke establishment en hun old boys netwerk walgelijk en aanstootgevend. Nederland is niet meer om aan te zien.

XaleX_2 | 22-08-14 | 14:05

Hoelang gaan we hier nog over door? Dit is de zoveelste topic in 24 uur. Beetje veel huiliehuilie hoor..

Datzegiktoch | 22-08-14 | 14:05

De goede man brabbelt maar wat, want hij weet nu al dat er vervolgd wordt.
Of zou hij daar opdracht toe gegeven hebben?

Roadblock | 22-08-14 | 14:04

Oh, back on topic guys; het ging dus over IS, niet over GS!

Betweetert | 22-08-14 | 14:01

Van Aartsen, Weisglas, ome Opstelten, Rutte........ man man man, een land krijgt dus ECHT wat ze verdient. Wat een draaikonten bij elkaar. Nul slagkracht naar de echte misstanden, maar o zo alerts als het gaat om bekritisering van HUN functioneren. Mag niet!

Betweetert | 22-08-14 | 14:00

".. vervolgd wordt" vind ik toch behoorlijk op de feiten vooruit lopen ouwe lutser!

AsEl | 22-08-14 | 13:58

De onthoofding was inderdaad walgelijk. Met bestuurders zoals we die nu hebben, blijft dit doorgaan.
Het hoofd dat nu toevallig die van aartsen is, kan ieder zijn in de toekomst.
Eigenlijk moet de volgende kop die van Opstelten zijn. Daarna mag ieder anders kop erop, want zolang ISIS bestaat is dit namelijk het mogelijke beeld van jezelf in de toekomst als je niet in Allah gelooft.

ET007 | 22-08-14 | 13:58

Fred Bastiat | 22-08-14 | 11:51

Niets maar dan ook niets aan toe te voegen!

sjaap.marok | 22-08-14 | 13:56

Wat zou het volgende 'fotofuckje' worden? Van Aartsen die daadwerkelijk is onthoofd? Van Aartsen die door meerdere 'haatbaarden' wordt verkracht? Of een foto van zijn zonen die gestenigd worden, terwijl papa apathisch toekijkt? Waarom niet? Moet kunnen, toch?
Verzoekje mijnerzijds is om een fotofuck te maken waarop blogger Van Rossem van een hoog gebouw wordt afgeflikkerd door een haatbaard. Dat zal er vast grappig uitzien...

Magento | 22-08-14 | 13:53

Overigens mag iedereen wat mij betreft van alles wagelijk vinden, idd vrijheid van meningsuiting, ben zelfs voorstander van het toestaan van het ontkennen van Holocaust of Armeense genocide of de volkerenmoord door Stalin, Mao of Pol Pot. Wat mij betreft ligt inderdaad de grens bij het roepen van brand in een vol theater of het oproepen tot het opknopen van tegenstanders. Alhoewel, van dit kabinet zeggen dat de goeden aan de darmen van de slechten moeten worden opgeknoopt is misschien de uitzondering die die regel bevestigd.

bijna_raak | 22-08-14 | 13:53

Oppie is ´´just the piano-player´´

Knoekibebo | 22-08-14 | 13:52

"Maar je had ook gewoon je waffel kunnen houden in plaats van het zoveelste obligate smaak-oordeel te debiteren over een fotofuckje"

Geldt de vrijheid van meningsuiting niet voor Opstelten?

P. Peeer | 22-08-14 | 13:50

Geenstijl heeft niks verkeerd gedaan. Geenstijl is juist van grote betekenis voor Nederland.
Vergeet niet de telling van EU stemmen! Super initiatief! GS is de Vakbond van de Burger!
Waarom wordt er nu niet over van Aartsen gepraat die lekker op vakantie bleef, die het hakenkruis negeerde, die zijn stad aan zijn lot overlaat.
Dit is wel heel makkelijk voor dat stelletje prutsers.
GS laat misschien zelfs dit kabinet nog vallen.

ET007 | 22-08-14 | 13:50

Opa Ivo had allang opgezet in het museum moeten staan.

Boijoijoink | 22-08-14 | 13:46

Waar ooit gezagdragerts zaten, zitten nu gedragzagerts... man man man

mooi geluld man | 22-08-14 | 13:44

Denk dat het fotofucje slechts een aanleiding is/was om GS eventueel te vervolgen. Laten we wel zijn, maar door de artikelen op GS worden de regentjes, koningen,graaiers,fraudeurs,wegkijkers en nog meer van dat soort lieden regelmatig geconfronteerd met zaken welke ze niet welgevallig zijn. Er zijn al tal van gebeurtenissen geweest dat GS met iets komt en dat daarna de rest van de media het overnemen en het ook schandalig vinden. Dus ik denk dat frustratie bij de regentjes hierin aardig meespeelt.

Gemeen Mosje | 22-08-14 | 13:43

Bejaarde kut. Wie stemt er nog VVD?

guurderdanguur | 22-08-14 | 13:43

Ik ben dat gezeur tussen GS en OM zo langzamerhand zat,maar dit keer heeft v.Rossem ondanks die smakeloze fotoshop wel gelijk.Wat die Opstelten,als baas van het OM ,tegen Buma zegt,maakt hij niet waar tegen GS. De middeleeuwse "gedachten-politie" zal wel altijd een liefhebberij van justitie blijven maar heeft in praktijk geen toekomst en blijft dus onzinnig.Ook gefotoshopte denkbeelden zijn waardeloos.Haal je schouders toch op man,net als bij die wereldvreemde denkbeelden van Wilders.Bepaal je alleen tot afschrikking met aan de top van die piramide : Brandbommen,waaronder ik ook kernwapens reken.

Dolphi | 22-08-14 | 13:41

Ik vind het logisch dat Opstelten het 'Logisch vindt dat GeenStijl vervolgd wordt'.
Opstelten is ook zo'n dertien in een dozijn volgevreten regent die zich liever druk maakt over wat de burgers van dit land over zijn positie zeggen. Lekker belangrijk, zo'n snelgroeiende bende ISIS sypmpathisanten die "dood aan den joden" scanderen.
Dat laatste gaat vanzelf over, na vijf jaar bombarderen door de Amerikanen. Dat is niet ZIJN verantwoording, net zo min als dat het de verantwoording van Jozias is.

Jan Passant mk2 | 22-08-14 | 13:37

ChopKid | 22-08-14 | 13:31
heb je de bijbehorende tekst ook gelezen? blijkbaar niet..

--sql error-- | 22-08-14 | 13:35

Indertijd probeerde van Agt als minister van Justitie zich in de zaak Menten ook te verstoppen achter het OM, kreeg toen een lesje staatsrecht van Kappeyne van de Coppello.

bijna_raak | 22-08-14 | 13:34

Walgelijke trieste foto die nergens toe bijdraagt. Maakt de discussie die GS wil voeren bij voorbaat al stuk. In je eigen voet schieten heet dat.

ChopKid | 22-08-14 | 13:31

Volgens mij heeft Ivo altzheimer. Hoe vaker ik hem zie, des te gekker hij wordt met zijn rare uitspraken

Jandoedel38 | 22-08-14 | 13:31

Beste Geenstijl,
Nietzsche: "Dat wat mij niet doodt, maakt mij sterker."
Mijn volle steun hebben jullie, ook van Elsevier, las ik net.

dysdiadochokinese | 22-08-14 | 13:29

Dat woord "smakeloos" ook wat je nu weer her en der tegenkomt. Oioioi. In één keer valt er over smaak te twisten en moeten we allemaal doen wat iedereen doet anders heb je geen smaak. We hebben dit politiek correcte wegkijk gedonder aan onszelf te danken. Binnenkort maar weer lekker samen om de tafel om te achterhalen "hoe dit toch weer allemaal heeft kunnen gebeuren" als de eerste oppergrootovermoeftie besluit een knalsigaar in z'n baard te duwen.

Makro777 | 22-08-14 | 13:28

Nu snap ik ook waarom de Televaag naar tabloidformaat overstapt.
Er mogen straks alleen door de overheid goedgekeurde berichten worden afgedrukt en gezien de bezuinigingen is er geen geld voor chocoladeletters.

Dhr. de Wit | 22-08-14 | 13:28

1smeedijzer (opa) vraagt aan opa Ivo,
als ik in mijn keuken roep.

Schilderswijk, Meerrrr voorrrr Mosslims,
mag dat??

1smeedijzer | 22-08-14 | 13:24

A3an | 22-08-14 | 11:56
Alles wat boven het debiele uitstijgt wordt daar geband, ook de Televaag is bang, maar vooral laf!

lanexx | 22-08-14 | 13:20

De censuur is al veel verder dan jullie denken. Tot 3 x toe een reactie geplaatst op de Televaag over vliegangst. In de trant van ;"vliegen is absoluut veilig" etc.
Tot 3 x toe geweigerd en 3 x niet geplaatst.
Dus...;
Als je hier op GS reaguurt wordt je klaarblijkelijk in de MSM monddood gemaakt. Kan e.e.a. niet anders verklaren. Stond geen fout woord in mijn reaguursels. Het is maar dat ge 't weet!
A3an | 22-08-14 | 11:56

Inderdaad, de Televaag die zelf de grootste Mond heeft over pers-vrijheid en vrijheid van meningsuiting, bepaalt wat er wel en niet kann. Ook mij is het met grote regelmaat overkomen dat zonder opgave van redenen, een ingezonden opmerking wordt geweigerd.
En wat hun eigen journalisten voor kutverhalen schrijven de zgn. BNers, slaat werkelijk alles. Het is verheugend te zien dat steeds minder mensen dit kutblad kopen, ga zo door en het probleem lost zich vanzelf wel op.

Knoekibebo | 22-08-14 | 13:19

"Blanken hebben geen ritmegevoel, de paus heeft een pedosmoel, lesbo´s missen hun vrouwelijke doel, turken horen op de elektrische stoel, Allah is dood, Jezus pijpt een nigger, Maxima is een golddigger, Rutte is een flikker en jammer dat Hitler zijn karwei niet kon afmaken."
Zo, iedereen gekwetst in één handige oneliner.
Nu we toch bezig zijn.

King of the Oneliner | 22-08-14 | 13:17

Gs zoekt de grenzen op. Goed zo. Maar dan ook niet zo dom janken en zeuren als de bal kaats. Dweinig stoer geenstijl. Gevalletje wilders.

Skunk57 | 22-08-14 | 13:16

Dat seniele ouderen niet achter de geraniums in hun eigen kwijl hoeven te zitten, oké. Maar om ze dan maar gelijk minister te maken is wel weer het andere uiterste…

PIS-Alchimis | 22-08-14 | 13:14

Ik vind het bespottelijk dat een minister van justitie zich laat verleiden tot het geven van een waarde-oordeel over een zaak die het OM nog in onderzoek heeft.
Van de andere kant: lekker laten ageren, hij sloopt zijn eigen geloofwaardigheid met dit soort fratsen.
nos.nl/video/636299-opstelten-demmink-...

hStripe | 22-08-14 | 13:14

De meest enge man in Den Haag.

Keeper | 22-08-14 | 13:12

A3an | 22-08-14 | 11:56

Je hebt gelijk maar niet alleen de vrijheid (ahum??) van meningsuiting "is al ver", heel het net rond ons heen richting NWO is al ver!

Isis, Blackwater, JSOC, zijn wereldwijd bezig om gevechten uit te lokken dan wel kleine vuurtjes op te doen laaien om zo wereldwijd paniek/angst te veroorzaken. "Het volk" zal dan USA/Westen vragen om aan te vallen, iets wat ze zo niet meer kunnen maken gezien alle gezichtsverlies uit het verleden.

Doel;

1. een mondiale regering; natuurlijk gevestigd in USA
2. een mondiaal banksysteem (dat van het westen natuurlijk; fractioneel bankieren met achter de schermen de familie Rothschild en consorten)
3. Grondstoffen van de betreffende landen
4. Een rijke elite (bankiers, multinationals, leiders, etc.) beheren en beheersen de hele wereld

Dit is al eeuwen bezig (ook wo 1 + 2) en daarmee ook niets nieuws (alhoewel voor velen misschien wel) en zal alleen maar sneller gaan.

Beste GS-sers, blijf scherp en blijf vechten tegen deze bewegingen.

Voor alle anderen; Slaap zacht!

rowe | 22-08-14 | 13:10

@ Makro777 | 22-08-14 | 12:49

Amen. En inderdaad het is stuitend hoe dergelijke stomkoppen op zo'n positie terecht kunnen komen. Hoe ouder ik word hoe meer ik me verbaas over het niveau binnen onze volksvertegenwoordiging. Maar misschien zit de oorzaak wel in het laatste woord van mijn vorige zin. De idioten van deze samenleving moeten immers ook vertegenwoordigd worden.

OpperGek | 22-08-14 | 13:07

Wat zo vreselijk is, is de naiviteit waarmee ze de IS bedreigingen proberen te ontwijken.
Ze hebben een heel verfijnd systeem ontwikkeld om ons eronder te houden, 'rechtsspraak' , belastingen, accijnzen. vergunningen, én een enorm controleapparaat op de naleving ervan.
Toen het internet kwam en het klootjesvolk ook geinformeerd raakte en de -VOLCONTINUE- plaatsvindende missers op 'regeringsniveau' openbaar werden. Toen kreeg het klootjesvolk een grote bek die hoorbaar werd via datzelfde internet.
Omdat ze geen zin hadden te veranderen cq nou eens logische beslissingen te gaan nemen en eens te gaan werken voor het geld wat ze het klootjesvolk afpersen, gingen ze ongeletterd stemvee importeren.
En die stemden dan vanzelf op de partijen die ze hadden binnengehaald.
Intussen groeiden de politieke partijen naar elkaar toe, er is gewoon geen echt verschil meer tussen de partijen.
Ze hebben nog wel 'idealen' en 'uitgangspunten' maar uiteindelijk zitten ze er voor zichzelf.
En het klootjesvolk weet dat of begint dat in de gaten te krijgen.
Het grote probleem is dat het stemvee veelal islamitisch is en het andere probleem is dat het uitpersapparaat waarmee de politici ons eronder houden gebaseerd is op 'Westerse waarden' ofwel medewerking van de burger.
Wij zijn met meer. Als wij morgen besluiten geen belasting meer te betalen is het afgelopen voor ze.
We zien nu wat we al wisten, het islamitisch stemvee eisen en krijgen wat ze ze willen want die dwingen dat gewoon onder dreiging van geweld af.
Omdat ze niet werken en uitkeringen ontvangen is het nog niet zichtbaar dat die helemaal niet gaan meewerken in ons systeem.
Hun haat en minachting tegenover ons is echter zo groot
dat ze het ons, het klootjesvolk al laten voelen.
En inplaats van het bestuurlijke model hierop aan te passen proberen de politici het schip drijvende te houden door degenen die het zichtbaar maken de mond te snoeren.
En dat wordt onze ondergang.
Geen visie, geen voorbereiding, uitdunnen van het leger, en tot het eind toe aan zichzelf blijven denken en geld oppotten.
Dan kunnen zij straks weg en zitten wij met de brokken.

2N3055 | 22-08-14 | 13:03

Dr. Alzheimer regeert kennelijk in dit land.

Polletje Piekhaar | 22-08-14 | 13:02

En natuurlijk gaan de domineesvingstertjes de lucht in:
Radio 1, K&B, NCRV, Tros, Avro, NOS en Vara weten niet hoe hard zij de kant van Van Aertsen moeten kiezen. Immers, hij begrijpt wat de Islamieten willen met hun Islamitische Staat. En Geenstijl doet aan "Verwildering" (oftewel zij gaan ook naar de hel).
Laten we zeggen, de laatste wanhopige pogingen van de trage media om het klapvee te bewerken vanuit hun ivoren toren. Trouwens, gaat Buma nu ineens herhalen wat Greet al 10 jaar roept ? En wil hij zich nu ineens profileren als de redder van het land ?

Kamervraag | 22-08-14 | 13:01

Het is allemaal simpel uit te leggen:
Met ISIS vlaggen zwaaien roepende 'Dood aan de Joden' (wat oproepen tot genocide is) is vrijheid van meningsuiting.
GS is het grote kwaad die de multiculturele droom schade toebrengt door man en paard te noemen en moet daarom kapot.

In de hoofden van de gevestigde order (waartoe de keurig in gareel lopende media ook behoort, zie interview van Aartsen in de NRC) staat GS op één lijn met de PVV.

me,myself and IK | 22-08-14 | 13:00

Van bdreiging is hier geen sprake. Van Aartsen heeft wel een goede kans op winst in een civiele zaak wegens nodeloos kwetsen/beschadigen van zijn privé qua portretrecht of iets dergelijks. Uitspraak zomer 2016 als het meezit, flink wat centjes lichter en kleine erectificatie op Geen Stijl in najaar 2016.

De Treinende Rechter | 22-08-14 | 13:00

eerstneukendanpraten | 22-08-14 | 12:38
Het zal wel. Gelukkig heb ik andere kwaliteiten dan het schrijven van een waardeloze taal.

TheProphet | 22-08-14 | 12:57

Dit waait wel weer over. Helemaal nu Opstelten zijn eigen mening er over gegeven heeft. Op deze manier krijgt GS geen eerlijk proces want de politiek heeft al geoordeeld.
Al was de fotosoep slecht van kwaliteit, het was duidelijk satire. Smakeloos zeggen sommigen, maar gelukkig is smaak persoonlijk en kan niemand worden vervolgd voor het hebben van een afwijkende smaak.
Vind het zo ontzettend veelzeggend dat van Aartsen zich verstopt als moslims de vrijheid van meningsuiting dwarszitten, maar voor een bewerkt plaatje direct alles van stal haalt.
Die stomme "Twitterij" ook. Laten we dat ook maar gelijk verbieden. Dan hoeven gleufhoeden tenminste geen potentiele terroristen op te sporen die IS op de internetten verheerlijken. Simpel, grote stappen, snel thuis.

Ik denk niet dat GS bang hoeft te zijn dat ze de server komen opeisen. Mocht dat wel gebeuren dan wordt het weer net als vroeger met radiopiraten. Eén zender gepakt, volgende aan. Simpel.

Dhr. de Wit | 22-08-14 | 12:57

plicieman|22-08-14|12:20
Klopt, echt superwalgelijk. k vind de achtergrond en het oranje shirtje ook niet echt mooie bij elkaar. Het vloekt een beetje. Maar dat heeft hier ook niets mee te maken.

viridis | 22-08-14 | 12:55

Massamoord. Dat is walgelijk. Doe daar wat aan.

Reve over islam: *'t Is helemaal geen religie. 't Is eigenlijk voornamelijk massamoord*.
hoeiboei.blogspot.nl/2010/08/t-is-hele...

Lewis Lewinsky | 22-08-14 | 12:53

@Chinook Elsevier Pas op man, je begeeft je in de gevarenzone. Vannacht duwt Ivo "the cyber" O. wellicht z'n dikke navel op je neus als je lekker ligt te maffen en kun je de morgenstond wel vergeten.

Makro777 | 22-08-14 | 12:53

Jozias heeft Ivo gebeld. Toch wat geluiden nodig van anderen om de bliksem af te leiden dat Jozias de OvJ heeft gebeld.
En rookgordijn is Jozias aan het creëren.
En Ivo heeft geen smaak. Dus dat moet een compliment zijn, dat het walgelijk is.
Maar wat is dit voor hetze van de VVD en het ondermijnen van de rechtsstaat?
Jozias, Ivo en gemeente Almere (Jorritsma).
Lijkt wel over een machtsovername aan de gang is door de VVD. Een staatsgreep. Kijken of Rutte de volgende is.

Wim Venijn | 22-08-14 | 12:53

Ach GeenStijl, dit was toch precies wat jullie wilden toen jullie die Photoshop maakten. Je weet dat er een reactie komtn. Zit dan achteraf niet zo te zeiken met al die kut artikelen. VOLGENDE ONDERWERP.

Kalamazoo | 22-08-14 | 12:53

@johan1957 | 22-08-14 | 12:38
Opa Stelten heeft helemaal geen gelijk. De onthoofding van journalist Jim Foley door ISIS was walgelijk, en misdadig, en reden tot oorlog.

Laat Opa Stelten dat zeggen en de vrienden van ISIS in Nederland oppakken.

First things first.
*islam = terreur*

Lewis Lewinsky | 22-08-14 | 12:52

Was een kekke foto Ivo.

Real Dutch Meat | 22-08-14 | 12:50

Ik erger me al jaren aan die mafkees. Het was niks, het is niks en het wordt niks. Zeg eens wat concreets als het er toe doet man. Hoe komt deze breinloze gek op zo'n positie terecht? Hij is te dom om te schijten en kan niet vertellen wat z'n lievelingskleur is zonder 345 te stotteren en te grommen. En iedereen (lees: het corrupte journaille en de Haagse kliek) neemt deze dwaas nog steeds serieus. Aaarg fuck it ik bekijk wel van een afstandje hoe dit fantastisch goede land nog verder naar de klote geholpen wordt door wegkijkers en naysayers.

Makro777 | 22-08-14 | 12:49

"Het is goed gebruik dat als een zaak onder de rechter is, dat de minister even zijn mond houdt en wacht waar de rechter en het OM mee komen. Ik vind het heel vervelend dat dit loopt, maar het zijn de feiten in de rechtsstaat."

HYPOCRIETE HUFTER.

Chinook Elsevier | 22-08-14 | 12:49

Walgelijk is strafbaar? Is het dan ook strafbaar dat hij met zijn varkenskop op televee verschijnt?
Waar zijn trouwens alle Imams die hun afschuw betuigen over alle verschrikkingen die worden gepleegd uit naam van de Islam? Er zijn alleen Sjieten die protesteren omdat zij toevallig afgeslacht worden.
Stel dat uit naam van de katholieke kerk een stel psychotische idioten gaat rondmoorden dan schuiven die dezelfde avond nog aan bij Knevel en van den Brink lijkt mij. Ik hoor geen tegengeluid uit de Moslim communitees dus dat maakt ze wat mij betreft verdacht... Xou daar maar eens wat gaat kijken Opstelten.

Rucneus | 22-08-14 | 12:49

Eens. De Photoshop deed mijn maag ook omkeren. Met name vanwege het disrespect naar het slachtoffer en diens nabestaanden, in tweede instantie ook naar v Aartsen, ongeacht wat je (en ik ook) van hem vindt.

Toch begrijp en steun ik GS in de keuze, het doel heiligt hier het middel. Het OM heeft de bait gepakt en zal zich nu moeten beraden en verantwoorden. Niet waarom dit wèl tot vervolging leidt, maar juist waarom ander gedrag niet... Superb bedacht en uitgevoerd door GS.

Hulde GS en tegelijk oprechte excuses naar wie aanstoot neemt aan de foto. U heeft gelijk. GS ook.

Proud2Bstupid | 22-08-14 | 12:49

Respect GS. Jullie zorgen voor het publieke debat. Kan niets anders zeggen dan hulde.

ITEACHYOU | 22-08-14 | 12:48

@johan1957 | 22-08-14 | 12:38
En wie bepaalt dat het misbruik is?
Vreemde reactie voor iemand die ook weet dat er islamitische 'Nederlanders' afreizen om andersdenkende naar het hiernamaals te brengen. We hebben het dan over gasten die hier zijn geboren en hier ook weer terug zullen keren ivm uitkering enz.
Weet u wat pas echt walgelijk is, heleen van royen!!!

toetanchamon | 22-08-14 | 12:47

Opstelten, is dat niet de minister onder wiens verantwoordelijkheid ook Pedo vereniging Martijn verboden werd. Zeg maar verboden om gedachtes / gevoelens? Nu ben ik tegen pedofilie en al zeker tegen het in praktijk brengen hiervan, maar onze minister wappert nog al eens m.b.t. zijn standpunten.
-
Inbreuk op de privacy van een man die zelf roept dat hij mensen heeft onthoofd is niet oke. Inbreuk op privacy van alle mensen in NL die wel eens de euvele moed hebben om in een parkeergarage te parkeren is uiteraard oke.
-
Spotprentjes worden opeens gezien als het allerhoogste kwaad en als bedreiging.
-
Hoe lang nog voordat iemand wakker wordt en deze regering een halt toe roept?

MarcS | 22-08-14 | 12:45

je kunt toch ook niet van hem verwachten dat hij zijn eigen OM afvalt? Genoeg aan te merken op die man maar i.c. glaswaterstorm

(Behind)Doors | 22-08-14 | 12:45

@ johan1957 | 22-08-14 | 12:38

Boehoe! Als anderen (en daarmee bedoel ik bepaalde bevolkingsgroepen die bepaalde middeleeuwse haat-ideologieen aanhangen) misbruik van de vrijheid maken wordt daar ook niks aan gedaan. Dat is wat geenstijl probeert aan te tonen. En de misbruik van die figuren gaat een heeeeel stuk verder dan het plaatsen van een miezerig fotofuckje op een website. Toch springen ze daar nu met zn allen vol boven op. Gore achterbakse schijthonden die met twee maten meten. Dat zijn het!

OpperGek | 22-08-14 | 12:45

@BeunDeHaas 12:07: Ik hoop nooit. Toegeven dat die foto smakeloos is is net zo irrelevant in deze discussie als de opmerking van Opstelten dat het een walgelijke foto is. Dergelijke opmerkingen hebben GEEN ENKELE PLAATS in een discussie over het *verbieden* van een foto of het vervolgen van de publicatie ervan.

Muxje | 22-08-14 | 12:43

Zou Ivo Willem Opstelten van de -Volks- partij voor -Vrijheid- en -Democratie- (VVD) nu nooit even denken van; hé misschien zou het wel aardig zijn wanneer ik positief de geschiedenisboeken in ga?

Boris die Sauertopf | 22-08-14 | 12:43

Dus Ivo zit achter het wakker maken van ambtenaren des avonds na 21.05.

Uw Verzekeringsadvis | 22-08-14 | 12:43

Nog even en we hebben een Minister van Shariahandhaving en Klitknippen.
Ing. eslapen | 22-08-14 | 11:56
Had u al iemand in gedachten? Jetta Klijnsma misschien?

appelvink | 22-08-14 | 12:41

Ivo moet zijn bejaarde opamuil houden en oprotten uit het parlement.

OpperGek | 22-08-14 | 12:40

Weet je wat ik walgelijk vindt?
Dat er Nederlanders zijn die IS verheerlijken en dat ook weer optypen. Natuurlijk wel binnen de grenzen der wet, je mag niet nekschot typen voor de ongelovigen, maar wel hopen dat IS wint.
Het resultaat is hetzelfde> we worden allemaal uitgeroeid.
Die gaan dus vrijuit, gs heeft nooit de bedoeling gehad om van Aarsten kwaad te willen doen met deze spotprent.
Ook al vind je het smakeloos, het is vrijheid van meningsuiting. Er staan ook talloze spotprents van allah op het internet, niks bijzonder dus.

Terpen-tijn | 22-08-14 | 12:40

Inderdaad een eng mannetje.

XaaD666 | 22-08-14 | 12:40

@kloopindeslootjijook | 22-08-14 | 12:27
Nee, bij de fotosoep zit een verhaal dat door het OM genegeerd wordt. Bij slechts een cartoon of fotosoep is het aan de lezer om daar een gedachte/verhaal bij te verzinnen. GS heeft bij de fotosoep een verhaal geleverd dat zelfs voor een kind is te begrijpen. Het kan in dit geval nooit alleen om de foto gaan.

toetanchamon | 22-08-14 | 12:40

Koos8173 | 22-08-14 | 12:15

Waarom dacht je dat het ritueel slachten ooit als noodzaak in de sprookjesboeken kwam? Puur oefening voor de grotere doelen.
Alle niet moslim koppen gaan rollen.

gebrokenvleugel | 22-08-14 | 12:40

beetje gelijk heeft hij wel, een smakeloze photoshop niet meer en niet minder.

istawa | 22-08-14 | 12:39

Is het nu bijna afgelopen met de nieuwsbericht over GeenStijl?! Begint een beetje zielig te worden!

Fenna | 22-08-14 | 12:39

Nu de regent in Den Haag mag blijven zitten, ondanks wanpresteren en het tonen van een verkeerd soort leiderschap worden bepaalde rekeningen vereffend. Dat is zo klaar als een klontje. Natuurlijk is de fotosoep redelijk smakeloos en zouden gekken op het idee kunnen komen iets letterlijks te nemen. Die impact is waarschijnlijk niet bedoeld maar roep je wel op. Daarnaast moeten Opstelten en JvA niet zeuren.

van Oeffelen | 22-08-14 | 12:39

Opstelten heeft gewoon gelijk. Photoshop was walgelijk en over de grens. Dat je iets mag wil nog niet zeggen dat je het moet doen. Zeker niet als zogenaamd journalist. Je maakt zo misbruik van de vrijheid en geen gebruik!

johan1957 | 22-08-14 | 12:38

Ing.eslapen|22-08-14|12:29
Dank. Ik heb het op een papiertje geschreven en verstopt.

viridis | 22-08-14 | 12:38

Met Opstelten op zijn zetel is er geen vooruitgang. Hij is letterlijk op stelten over de fotosoep ho ho ho.

ikmagookeenkeer | 22-08-14 | 12:38

Ik heb Opstelten nog nooit op een zinnige opmerking kunnenbetrappen, maar hier ben ik het volledig met hem eens: dit is smakeloos en walgelijk. En dat kan je nu wel badinerend proberen af te doen met een 'fotofuckje', maar dat laat onverlet dat jullie hier een ethische grens zijn overgegaan die zelfs GeenStijl niet over behoort te gaan. En dat heeft niets met censuur, maar alles met 'beschaving' te maken!

Wijze Uil | 22-08-14 | 12:38

Chapeau dat jullie dit aan de kaak durven stellen, als één van de weinigen. Blijf vooral zo doorgaan !

Niek1582 | 22-08-14 | 12:38

@ ThePhrophet 12:30

Dat zal dan een fijne sgool zijn, een oplijding waar de sgolieren zulke taalvouten maken verdiend ook niet beter, tog?

eerstneukendanpraten | 22-08-14 | 12:38

-weggejorist-

NACademicus | 22-08-14 | 12:37

De ene gedachte is kennelijk de andere niet.

Arnold9638 | 22-08-14 | 12:36

Opstelten is een hyopcriet.
Walkelijk is kinderverkrachten niet oppakken omdt ze door de vvd beschermt worden schijnbaar.
Siniele oude man Opstelten die iets vind.....

Free Fall-ing | 22-08-14 | 12:36

Opstelten is een hyopcriet.
Walkelijk is kinderverkrachten niet oppakken omdt ze door de vvd beschermt worden schijnbaar.
Siniele oude man Opstelten die iets vind.....

Free Fall-ing | 22-08-14 | 12:36

Heeft Opa Ivo al iets gezegd over de fotosoep van Asha....

de SENSEI | 22-08-14 | 12:35

Opstelten een oude seniele man .. Rot op

Cycloon | 22-08-14 | 12:34

In Den Hagistan wordt al een islamitisch promotieteam voor deze genocideplegers en kinderverkrachters gevormd die binnenkort bij u in de straat komt folderen met als thema: ISIS komt naar je toe deze zomer!

eerstneukendanpraten | 22-08-14 | 12:33

Wie provoceert moet niet huiliehuilie doen als je af en toe een klap terug krijgt. Ik mis de oude GeenStijl.

Drackhorn | 22-08-14 | 12:32

sjipsknippert | 22-08-14 | 12:26

Wees blij dat er iets van actie is gekomen op het incident in Den Haag. Gezien het feit dat deze fotosoep als bedreigend overkomt, als je van deze fotosoep al ongemakkelijk wordt, dan is Den Haag een echte uitdaging zeg maar.

No Mames | 22-08-14 | 12:31

Misschien moet de overheid degene die de cartoon gemaakt heeft 's nachts met een arrestatieteam van zijn bed lichten.

i-Wonder | 22-08-14 | 12:30

De Treinende Rechter | 22-08-14 | 12:20
Ik heb in m'n korte leven al behoorlijk geconsumeerd en verdient, dus die studie heb ik echt wel verdient.
Het zal in veel landen wat betreft politiek etc idd niet veel beter zijn, maar Amerika heeft een veel gunstiger (belasting)klimaat, meer ruimte en mooiere natuur :)

TheProphet | 22-08-14 | 12:30

Weet je wat ook censuur is? Dat ze zelfs al vliegtuigen uit de lucht halen waar naar verluid zo'n 100 specialisten aan boord waren op het gebied van Aids- en Ebola-research.
Maar door dit te zeggen degradeer ik mezelf tot "alu-hoedje" en is het dus niet geloofwaardig...
Blijft frappant dat Amerika en andere westerse landen nog steeds geen onomstotelijk bewijs hebben geleverd dat Rusland hierachter zat en zich baseren op "bewijzen uit de social media".
Maar goed, zaken als deze tegen Geen Stijl hebben natuurlijk de hoogste prioriteit... We beginnen steeds meer op Amerika te lijken met deze onzin... iets om trots op te zijn, KUCH

Good Meuning | 22-08-14 | 12:30

Hey GS. Hebben jullie al een backup. Een soort van ik zal maar zeggen illegale site die het straks overneemt als jullie verboden worden. Misschien een ideetje? Andere naam , andere locatie, andere redactie. Wacht er niet te lang mee!

viridis | 22-08-14 | 12:29

@Fred Bastiat | 22-08-14 | 11:51
Goed gezegd!

Lewis Lewinsky | 22-08-14 | 12:29

De gedachtepolitie komt steeds dichterbij. CDA en PVV willen "sympathie" voor IS en jihad en dat soort dingen strafbaar gaan stellen. Let wel, niet de handelingen, alleen de positieve gedachte al. Want dat is haat tegen Nederland. Ik heb de pest aan orthodoxe christenen met uitgestreken smoelen die altijd vinden dat ze het beter weten. Mag dat straks ook niet meer?

Synecdoche | 22-08-14 | 12:28

Vanenburg mag niet schrijven wat hij wil.
Geenstijl mag geen smakeloze kunstuitingen publiceren.

Zo schuift de vrijheid van meningsuiting steeds weer een stuk op.

Ik zeg maar niet wat ik daarvan vind, want dat is vast ook strafbaar.

Bobbbe | 22-08-14 | 12:28

@plicieman | 22-08-14 | 12:20
Wat er gaande is in de wereld, maar ook in Nederland is OOK walgelijk of had u bij dit onderwerp liever een bos tulpen gezien ;(

toetanchamon | 22-08-14 | 12:28

Ha, hier heb ik echt smakelijk om gelachen!
quackel | 22-08-14 | 12:26
Die vrijheid krijg je van mij.

XaleX_2 | 22-08-14 | 12:28

Ik vind het een walgelijke foto
plicieman | 22-08-14 | 12:20
.
Ja, dat is ook zo, maar daar gaat het totaal niet om.

Watching the Wheels | 22-08-14 | 12:27

toetanchamon | 22-08-14 | 12:19
"nu worden door derde die woorden zelf ingevuld"

Nou, dat is toch wat ik bedoel? En dat kan dus alle kanten op gaan . Het kan dus ook zijn wat ik om 12:03 schreef (dat de cartoonist hiermee zegt dat Aartsen door IS-meelopers gewoon opzij kan worden geschoven tot nu toe).

Bedoel je dat dat een reden is om die cartoon te verbieden? Snap je nog niet helemaal geloof ik.

kloopindeslootjijook | 22-08-14 | 12:27

Opstelten, fossiel, lult uren in de rondte zoals Donner en Hirsch dat konden, around the bushes, zonder ook maar 1 zinnig ding te zeggen al die tijd. Ga eens met pensioen seniele zot. Het OM maakt zich wederom onsterflijk belachlijk door satire verboden te krijgen. De fotosoep is misschien onsmakelijk maar ik vond alle joden moeten dood errug schokkend en het OM had dagen nodig om in actie te komen. Wie heeft de aangifte gedaan, is dat ook al bekend??

sjipsknippert | 22-08-14 | 12:26

Opstelten: *Het is goed gebruik dat als een zaak onder de rechter is, dat de minister even zijn mond houdt en wacht waar de rechter en het OM mee komen*.

Dat zei hij in een andere zaak waar een VVD-vriendje bij betrokken was.
www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/ops...

Waarom zeg je dat nu niet, walgelijk type? Ja, ik bedoel jou, Opstelten.

Goed gebruik, mijn neus.

Lewis Lewinsky | 22-08-14 | 12:26

XaleX_2 | 22-08-14 | 12:11
Ha, hier heb ik echt smakelijk om gelachen!

quackel | 22-08-14 | 12:26

@Terpen-tijn | 22-08-14 | 12:20
Precies er wordt alleen naar de foto gekeken en het verhaal wordt genegeerd, de politiek en het OM leggen nu GS woorden in de mond. Brrrrr!

toetanchamon | 22-08-14 | 12:25

ze is GS.

Terpen-tijn | 22-08-14 | 12:25

Opstelten zegt zo vaak 'euh', die kan de opdracht tot onderzoek nooit zo snel hebben gegeven.

Watching the Wheels | 22-08-14 | 12:25

Onze "regeerders zonder ballen" vertellen natuurlijk met bijbehorende hoge stem alleen maar de ene kant van het verhaal - (de bewerkte Van Aardsenfoto) maar niet maar het eigenlijk inhoudelijk om ging. Zielig.

matrixbluepill | 22-08-14 | 12:25

Om beweert dat ze tevergeefs contact hebben proberen te maken en dat ze enkel ophoepelen hebben gezegd.
Terwijl van Leeuwen de hele middag op pad is geweest om een verklaring te vragen, maar alle deuren bleven gesloten.
Eentje liegt er.

Terpen-tijn | 22-08-14 | 12:25

Euh, euh, euh: Ivootje heeft een stopwoordje.
Is er al een statement van Frits W., onze kinderlokker

clabamsk | 22-08-14 | 12:24

@plicieman | 22-08-14 | 12:20

Tja, dat is ook de bedoeling wschl. Het is symbool voor hoe de islamitische terreur van Aartsen het zwijgen heeft opgelegd. Walgelijker wordt het niet.

très cool | 22-08-14 | 12:24

VVD. Volkspartij voor Vrijheid en Democratie noemen ze dat zelf.

Botte Hork | 22-08-14 | 12:23

Van vervolging is geen sprake, GeenStijl. Niet gillen voor je geschoren wordt.

De Geus | 22-08-14 | 12:23

Het niveau van onze politici is dramatisch slecht.
Daar moet echt verandering in komen.

De wereld staat bijkans in brand en waar maakt men zich druk om ??

Bar&Boos | 22-08-14 | 12:15
Komt omdat ze totaal andere belangen dienen dan het belang van het volk. De politiek gaat over het in stand houden van het monetaire systeem, het geldspel, de multinationals, de European Economic Community (onder de schuilnaam EU) en tenslotte om het grote baantjescarrousel, het eigen belang van de elite zelf. Vrijheid en democratie is bedrog en wordt alleen getolereerd als het geen directe invloed heeft op het systeem zelf en de snode plannen van de macht zelf.

XaleX_2 | 22-08-14 | 12:23

Het socialisme is ook walgelijk (understatement) en dat is toch ook niet verboden?

DerUnterMensch | 22-08-14 | 12:22

plicieman | 22-08-14 | 12:20

Daar heb jij helemaal gelijk in.
Echter dat rechtvaardigt de hetze niet, en een beschuldiging van bedreiging is helemaal van de zotte.

No Mames | 22-08-14 | 12:22

Logische stappen.
Dat dit uit de mond van deze dinosaurus komt. Logische stappen, daar zit heel Nederland al een jaar of 10 op te wachten.
Op het wapen van Nederland prijkt "Je maintiendrai": ik zal handhaven. Maar de realiteit is dat we langzaam maar zeker ten onder gaan.
Opstappen zou logisch zijn.

datzouzomaarkunnen | 22-08-14 | 12:21

Ik vind het een walgelijke foto

plicieman | 22-08-14 | 12:20

Opsteletn wilt geen gedachtenpolitie spelen.
Wat houdt dat in dan?
Dat je niet gedachtes kan bestraffen? Joh! Het zou een gekke boel worden>> Wat denk jij?... Fout! een boete.
Zo werkt het dus niet, Opdinges bedoelt natuurlijk dat je ze ook mag optypen en dan zou zo n spotprentje niet mogen?
Laat ze lekker in elkaar storten, ben benieuwd wat de rechter ervan vindt.

Terpen-tijn | 22-08-14 | 12:20

@ TheProphet | 22-08-14 | 12:12

ach arme... denk je dat het ergens anders beter is?

Daarnaast: Wel lekker eerst profiteren van de gratis studie en dan oprotten? Goed hoor! Je komt er nog wel achter dat het gras vaak niet groener is elders. Ongeveer de helft van de mensen die immigreert keert terug. www.emigreren.nu/terugkeren-naar-neder...

De Treinende Rechter | 22-08-14 | 12:20

..... terwijl Opstelten, GeenStijl en het OM kibbelen scherpen IS aanhangers in Den Haag (bijgenaamd de Hofgroepstad) hun zwaarden onder het genot van een Nederlandse uitkering.....

Dr. Dr. Bartholdy | 22-08-14 | 12:19

@kloopindeslootjijook | 22-08-14 | 12:11
Als je alleen naar een foto kijkt, mis je 99,9% van het verhaal. Vanuit die bekrompen gedachte kun je er ook een Jip en Janneke verhaal bij bedenken. Zoals het OM en jij dus doen. Bij elke de foto had je een punt gehad, maar GS of een pro-islam site plaatsen ook altijd een verhaal bij de foto. een foto zegt meer dan 1000 woorden en nu worden door derde die woorden zelf ingevuld en dat is dood en dood eng.

toetanchamon | 22-08-14 | 12:19

Opstelten heeft het OM zonder twijfel de opdracht gegeven tot dat onderzoek (haha, onafhankelijk) op verzoek van zijn vrindje v Aartsen. Ik kan me nog de tijden herinneren waarin zoiets alleen maar tot aftreden kon leiden, maar onder de eerste 'liberale' premier in decennia is dat allemaal heel anders. Ik schaam me steeds dieper dat ik zo lang VVD heb gestemd.

très cool | 22-08-14 | 12:19

Opstelten is gewoon Opstelten. Die man doet alleen wat zijn opdrachtgevers hem opleggen en op het hebben van enige visie of iets dergelijks is de man nog nimmer betrapt.
Hetzelfde geldt voor de rest van de regering, zoals ook jankbal en ubernarcist Fransje Timmermans die nu ineens roept dat er ook maar weer gevochten moet gaan worden in Syrie. Dat verzint hij niet zelf, dat moet hij van zijn overzeese opdrachtgevers zeggen.

Guy Veropzoudten | 22-08-14 | 12:19

-weggejorist-

ultrasfcg | 22-08-14 | 12:19

Toen Nekschot was gearresteerd, opende de VVD (als oppositiepartij) een aparte ruimte waar voor de vrijheid van meningsuiting werd geëerd. Die hebben ze later stilletjes weer ontmanteld.
Aan de VVD heb je helemaal niets als het gaat over vrijheid. Huichelaars en leugenaars.

Fijnstoffer | 22-08-14 | 12:17

We gaan het afleggen tegen IS, we gaan het afleggen tegen de Russen en we gaan het afleggen inzake BRICS. Waarom? Dat ga ik toelichten.

De drie bovengenoemde instanties dealen met korte levensverwachtingen. De Russen zuipen zich deaud, de BRICS landen in hun geheel hebben lage verwachtings- patronen, en de IS speelt teveel met lood.
Wij daarentegen moeten het doen met fossielen van 65+ welke beleid maken, en welke voornamelijk ook nog een goede oude dag willen halen wat voorzichtige beslissingen in de hand werkt.
Kort gezegd we missen de snelle schakels tussen de oren t.o.v. de concurrenten.

Jullie vragen hoe kom ik op deze shit kom, ik zou het bij god niet weten.
Ik drink weinig tegenwoordig dus dat is het niet.

No Mames | 22-08-14 | 12:17

IS ook logisch.
GS vecht tegen de grootste incompetente inteelt club die NL ooit gezien heeft.
Waardeloos volk wat elkaar kent en baantjes toeschuift.
Niet op basis van kwaliteiten maar 'om de macht in de buurt te houden' en elkaar te bevoordelen.
Daarom kon het wel, meteen reageren na 'werk'tijd.
Want dan gaat het om hun, niet om het klootjesvolk.
Klootjesvolk kan wel wachten.
Wij dus.

2N3055 | 22-08-14 | 12:17

@panadol | 22-08-14 | 12:05
Mee eens, Van Baalen die op een zeepkist in een land buiten de EU een menigte opzweept en een staatsgreep ondersteunt waar doden bij vallen wordt niet vervolgd, iemand die een plaatje manipuleert om mensen te laten nadenken wel. Misschien VVD lid worden, dan mag aantoonbaar bijna alles. Is Van Rey al veroordeeld?

Watching the Wheels | 22-08-14 | 12:17

Overigens wel vreemd dat er vanuit de gevestigde politiek nooit zo stellig is gereageerd op dezelfde type cartoons uit Linkse hoek op bijv. Wilders. Dit land was al verrot, en het is er gisteren er zeker niet beter op geworden.

Nibdib Niddib | 22-08-14 | 12:16

Als deze plaat als tekening, gemaakt met kroontjespen, geplaatst in een courant, dan had opa gegrimlacht. Maar nu het op dat verderfelijke interweb geplaatst is, waar men alleen maar blote dames en illegale films vertoont, moeten er natuurlijke normen en waarden gebaseerd op de jaren 50 gelden.

Sadomassochristus | 22-08-14 | 12:16

LoL Timmerfrans IS barbarij in syrie ook aanpakken.....
ik krijg zin om een liedje te gaan zingen Bassie en Adrian dat zijn de beste vrienden tralalalalaaaaaaaaaaaaaa
ik wor GEK hier....

wimschopper | 22-08-14 | 12:16

De eerste vriend van Jozias van A meldt zich.

duitse herder | 22-08-14 | 12:15

10 jaar geleden maakte ik voor het eerst kennis met een onthoofdingsfilmpje in het buitenland. De vrachtwagenchauffeur, die het filmpje op zijn telefoon had, vertelde me rustig dat dit hun behandeling van Amerikanen en sommige andere Weterlingen is.
Men heeft hier geen benul van het gevaar van deze lieden en hoe wijdversprijd dit gedachtengoed is. Maar slaap allemaal rustig verder en probeer het vooral uit de media te houden. De rekening zal oplopen en later gepresenteerd worden.

Koos8173 | 22-08-14 | 12:15

Het niveau van onze politici is dramatisch slecht.
Daar moet echt verandering in komen.

De wereld staat bijkans in brand en waar maakt men zich druk om ??

Op irrelevant kruimelwerk laat men een overkill aan justitiële spierballen zien .
Dit heeft er veel van weg dat men het onvermogen wil verhullen van een daadwerkelijk effectieve aanpak van onze maatschappelijke problemen .

We are doomed met zulke lui.

Bar&Boos | 22-08-14 | 12:15

@BeunDeHaas | 22-08-14 | 12:07
Wat kun je anders verwachten van een website die als motto "Tendentieus, ongefundeerd, en nodeloos kwetsend" met zich meedraagt.

Nibdib Niddib | 22-08-14 | 12:14

Ach ja die Babyboomers. Helemaal los van de werkelijkheid.

Hans B. | 22-08-14 | 12:13

Het is een entartete spotprent. In de Middeleeuwen zou Koning van Opstelten de nar nog in de kerkers gooien. En later Tijl Uilenspiegel op de brandstapel. En Multatuli laten arresteren. En die tekenaar Nekschot zomaar ... oh, wacht.

Piet Karbiet | 22-08-14 | 12:13

De pestpleuris aan dit land, zodra ik klaar ben met studeren ga ik emigreren.

TheProphet | 22-08-14 | 12:12

Als ze nou ook zo doortastend op zouden treden tegen de loslopende Nederlandse koppensnellers dan zou je hem bijna gelijk gaan geven.

trottle | 22-08-14 | 12:11

Jaaaaaa, wacht even....
Als deze afbeelding nu op een pro-islam website oid was gezet. Dan was er opeens een heel andere interpretatie.

Dan hadden de meeste GS-ers iets andere geroepen.

Misschien gaat het OM het niet zozeer om GS of deze publicatie.

kloopindeslootjijook | 22-08-14 | 12:11

Goeie reclame dit gs.
Maak je geen zorgen, het was een spotprent, beetje smakeloos misschien, jullie hadden beter die Timmerdinges kunnen nemen, met zijn recente uitspraken over veilig in Irak.
De smerige meeloper piept nou al weer anders, geen woord over wat die zei, neuh, ISgeval moet nu bestreden worden.
Gore huichelaar!

Terpen-tijn | 22-08-14 | 12:11

De Minister voor Veiligheid wil ons mooie volk beschermen tegen wansmaak? Had dit fossiel dat niet kunnen bedenken voor de invoering van de BKR ('ingelijste drollen') en het prijzige besmeuren van museumvloeren met pindakaas?
Guido | 22-08-14 | 12:03
Naar mijn weten is de minister nog steeds in de Dikke van Dalen op zoek naar de betekenis van het woord 'spam', want cyber security is pas echt zijn ding.

XaleX_2 | 22-08-14 | 12:11

Steek je energie lekker in het reguleren van wietteelt door gemeentes, waar burgemeesters in dit land zo'n beetje voor op de knieën gaan. Eurootjes verdienen bolle, dit gaat nergens over.

Latrinalia | 22-08-14 | 12:09

Krom als mijn kleine teen.

Ed-your-service | 22-08-14 | 12:09

2015, het Zesde jaar der Bataafse Republiek

FreedomFTW | 22-08-14 | 12:09

En wanneer gaat GeenStijl toegeven dat de foto inderdaad geheel smakeloos is?
(noot: niet strafbaar, maar smakeloos).

BeunDeHaas | 22-08-14 | 12:07

@hobbit | 22-08-14 | 12:06
Verklaart ook "Het beste kabinet sinds de 2e wereldoorlog".

Ing. eslapen | 22-08-14 | 12:07

Op dit moment zijn er no doubt heel wat photoshoppers foto's aan het googlen van het voltallige Kabinet voor een fotofuck in het kwadraat.

XaleX_2 | 22-08-14 | 12:07

We zijn bezet.Wisten jullie dat nog niet? Misschien een ideetje om GS alvast naar het buitenland te verhuizen. Gewoon omdat jullie anders binnenkort verboden worden.

viridis | 22-08-14 | 12:07

Hier spreekt de angst van de elite, u en ik maakt ze niet uit,maar kom niet aan deze onmisbare ubermensen.

EARP | 22-08-14 | 12:06

Ivo. De engste politicus sinds de NSB.

hobbit | 22-08-14 | 12:06

Men mag in Nederland denken wat men wil zolang men maar niet wil wat men denkt en daarmede ook niet te koop loopt.

Brulboei_61SB | 22-08-14 | 12:06

Overigens laat de VVD zich hier weer van haar beste kant zien. Liberaal? Laat me niet lachen, oerconservatief met een gebrek aan alles behalve incompetente bestuurders en politici..

Publius | 22-08-14 | 12:06

De boodschap is duidelijk: Je mag over Joden roepen wat je wilt, maar kom niet aan de politieke elite, tenzij ze Wilders heten.

Roadblock | 22-08-14 | 12:05

Ik heb een mening over Ivo Opstelten maar voel me niet vrij om deze te ventileren. Zo ver zijn we dus afgegleden.

panadol | 22-08-14 | 12:05

als Opstelten vind dat de Arabieren en moslims geweld mogen aanmoedigen is het wel zo dat de Inlandse bevolking dat ook zou moeten mogen? of worden we weer gediscrimineerd????

thepinkpainter | 22-08-14 | 12:04

Hoe weet Ivo nu dat de foto walgelijk is? Of zou hij een schermpje op zijn vulpen hebben?

DeSjaak1000 | 22-08-14 | 12:04

Een hoop rumoer op GS, maar heeft het OM nu inmiddels specifiek kunnen aangeven waar de maker van deze afbeelding Aartsen bedreigd en wat er vervolgens wel en niet zou deugen aan het plaatsen van de afbeelding ervan?

De afbeelding laat zien dat de maker ervan vind dat de IS-fanaten teveel hun gang kunnen blijven gaan en dat van Aartsen volgens de cartoonist nog niet de juiste reactie op heeft gegeven en terloops terzijde wordt geschoven. Ten Aartsen wordt helemaal niet bedreigd. ISIS-meelopers zijn het onderwerp van deze afbeelding. Je zou kunnen zeggen dat de auteur zich zorgen maakt om Aartsen danwel heel Nederland.

Het waakhond van OM heeft wat grommende geluiden gemaakt. Dat betekent meestal iets van; 'je moet gaan oppassen, dit bevalt ons niet'. Maar een goed verhaal hebben we nog niet gezien.

kloopindeslootjijook | 22-08-14 | 12:03

De Minister voor Veiligheid wil ons mooie volk beschermen tegen wansmaak? Had dit fossiel dat niet kunnen bedenken voor de invoering van de BKR ('ingelijste drollen') en het prijzige besmeuren van museumvloeren met pindakaas?

Guido | 22-08-14 | 12:03

Mij maag draai zich om!
Go go van Rossum, go go GS. Dit kabinet en de zittende top moet nu eens binnenste buiten worden gekeerd. Dat de zon mag gaan schijnen op plekken waar het al 200 jaar heel duister en schimmig is.

toetanchamon | 22-08-14 | 12:03

giovanni erkelens | 22-08-14 | 11:51

+ 1000

Publius | 22-08-14 | 12:03

Hahahaha Timmermans wil nu vol op IS in Syrië. Ook met hulp van andere Moslimlanden. Maar in Syrië hebben ze toch ook een grondwet Frans?

Ik heb een nieuw format voor een televisieshow.
Ochtendurineer je bestuurders onder. Drie genomineerden; Jozias, Ivo en Frans. Met of zonder nek red ik t op 1 blaas.

euromast | 22-08-14 | 12:03

Het is net als met eten, zoals ik m'n kinderen ook aanleer. "Het is niet vies, JIJ vind het niet lekker"
Dat Opstelten iets niet leuk vindt betekend niet dat het niet mag ...

wild geraas | 22-08-14 | 12:02

Wel loyaal aan de stumpers van de VVD, toch?

josef kuijpers1852 | 22-08-14 | 12:00

Eigenlijk was het kunstzinnig gezien vrij realistisch die photoshop. Jozias is duidelijk onder invloed van de IS terreurbende uit de Schilderswijk. Voor het mooie had ik nog van die marionettentouwtjes bijgemaakt aan zijn handen en hoofd.

zwarte riek | 22-08-14 | 12:00

Je zou er BIJNA Ivo's hoofd op een paal van gaan Photoshoppen...

basbadjas | 22-08-14 | 11:59

doet me denken aan de daden der NSB, Landverraders! go GS, is geoorloofd!

plantmaar | 22-08-14 | 11:59

Help! Ik voel me zo langzamerhand danig radicaliseren door zoveel burger- en rechtstaat-haat.

TmC | 22-08-14 | 11:59

Diverse "machthouders" lijden duidelijk aan paranoia. Er moest eens iemand op de gedachte komen; "Dat lijkt me wel leuk, koppensnellen in "eigen" land..."

A3an | 22-08-14 | 11:59

Die tekening van Geert Wilders met een schaar in zijn borst dat mag wel.
Wanneer stopt men eens met het meten met twee maten?
O, wacht............

Dostranamus | 22-08-14 | 11:58

Het is maar goed dat de helft van wat Opstelten zgt niet te verstaan is, dat scheelt een hoop onzin.

verbaasdeobservant | 22-08-14 | 11:58

Dus... In welk land gaan jullie wonen?

Rodekool | 22-08-14 | 11:58

Wat een zwetskoek verkondigt die ouwe Opstelten weer. Heeft ie niets beters te doen dan zich met fotocfuckjes bezig te houden ? Als we hiermee de oorlog tegen het kalifaat moeten winnen, zie ik het somber in. De regentenkliek probeert elkaar uit de wind te houden, maar laat ik jullie dit voorspellen : Dit strafrechterlijk onderzoek wordt de grootste blunder en afgang uit de kwalijke historie van het suffige OM. Het zou me niets verbazen als Oppie straks ook nog mag aftreden.

vivaldi | 22-08-14 | 11:57

falend OM betekend natuurlijk ook een falende Minister, zoals cruijf zou zeggen, das logisch.

Niets dan hillariteit bij een dusdanig belangrijk orgaan vind ik zeer zorgwekkend.

TheJesseJ | 22-08-14 | 11:57

Volkspartij Verfoeid Vrijheid

BroodenSpelen | 22-08-14 | 11:56

Nog even en we hebben een Minister van Shariahandhaving en Klitknippen.

Ing. eslapen | 22-08-14 | 11:56

De censuur is al veel verder dan jullie denken. Tot 3 x toe een reactie geplaatst op de Televaag over vliegangst. In de trant van ;"vliegen is absoluut veilig" etc.
Tot 3 x toe geweigerd en 3 x niet geplaatst.
Dus...;
Als je hier op GS reaguurt wordt je klaarblijkelijk in de MSM monddood gemaakt. Kan e.e.a. niet anders verklaren. Stond geen fout woord in mijn reaguursels. Het is maar dat ge 't weet!

A3an | 22-08-14 | 11:56

Leve het vrije woord!

Ronman2k | 22-08-14 | 11:56

Ivo kan inderdaad beter z'n waffel houden wabt als ie 'm opentrekt komt er toch niks zinnigs uit.

McMarx | 22-08-14 | 11:56

"isis vlag pakt en naar buiten rent want dat mag wel hier hiep hoi"
#fail

matrasrukkert | 22-08-14 | 11:55

Kan dat seniele lijk niet gewoon iets anders gaan doen!?

Aatje | 22-08-14 | 11:54

@Fred Bastiat | 22-08-14 | 11:51
voordeel hierin is dan wel weer dat de nieuwe generatie straks alles met die honden kunnen doen wat we willen.

ik zeg herintroduceer de guillotine. Als die Opstelten er met zijn dikke plofkop in past tenminste.

gewoon de doodstraf weer invoeren op hoogverraad. Dan is de hele oude D66, PVDA, CDA en Groen(S)links buhne de lul.

Revolutie.

GekkeDave | 22-08-14 | 11:54

Dacht trouwens dat de politiek zich terughoudend zou opstellen bij dit soort zaken. Dat is ten minste wat die linkse wegkijkers altijd Wilders verwijten als hij iets zegt over specifiek buitenlands crimineel tuig zoals in Deurne. Maar dat geldt dus kennelijk alleen als het de links/buitenlandse-meerderheid betreft.

Fred Bastiat | 22-08-14 | 11:54

Logisch dat ik Opstelten walgelijk vind, dat zeg ik!

Kapitein Stijlvol | 22-08-14 | 11:54

De Nederlandse struisvogelpolitiek van veiligheid en justitie van de afgelopen 30 jaar in een notedop:
Always shoot the messenger.

Cuyahoga | 22-08-14 | 11:53

Ivo is jaloers dat hij niet in de afbeelding is gesoept. Joris, ga dat eens regelen.

Zo is het maar net! | 22-08-14 | 11:53

Geen S. gaat dit kabinet laten vallen.

BLR | 22-08-14 | 11:52

Valt over te twisten, maar nog Walchelijker is het om zulke daden wel openlijk te mogen verheerlijken.

Mark van Leeuwen | 22-08-14 | 11:52

Opstelten zegt de ene dag dit, de andere dag dat.... een hoop gemurmel en gezwets waar meestal geen touw aan vast te knopen is....

Op deze post hebben we een daadkrachtige man nodig en niet een seniele oude man die totaal geen enkel benul heeft wat er speelt!

Fatwabuster | 22-08-14 | 11:51

Iedereen mag een mening hebben hoor! Oh nee, wacht ff...

De waard zijn gast | 22-08-14 | 11:51

Opstelten en Van Aartsen vertegenwoordigen de vorige generatie. U weet wel, de generatie die ons land heeft verkocht aan de EU, de poorten van de hel heeft opengezet zodat er allerlei onrendabel tuig ons land kon binnenkomen, de aardgasbaten heeft opgesoupeerd en de staatsschuld tot mythische hoogtes heeft doen oplopen. Dat deze generatie überhaupt nog wat te zeggen heeft, na overduidelijke brevetten van incapabelheid te hebben behaald, is een gotspe.

Fred Bastiat | 22-08-14 | 11:51

opa ivo heeft ook nog een mening, echt, man. ga met pensioen ouwe seniele vent. je bent irrelevant en onnodig.

giovanni erkelens | 22-08-14 | 11:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken