Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Van Aartsen komt met de Protocollen van Jozion

Nee maar. In een unieke vlaag van doortastendheid komt de BM 070 vandaag opeens met een lijstje GRENZEN die niet overschreden mogen worden in zijn stad. Ging nogal eens mis de afgelopen zomer, in de Schilderswijk en Transvaal. ISIS-fanboys, Hamas-verheerlijkers, Bloksnor-aficionado's, Syrië-ronselaars. Klotejournalisten. Dat loopt daar maar grenzen te overschrijden, en als je er verslag van doet, krijg je doodsbedreigingen en euroshopper redbull in je mik. Nou, het is duidelijk hoor, Jozias. We weten het. We mogen dus geen Maiwand-poppen verbranden met brandende hakenkruisvlaggen aan zes meter lange stalen speren met daarop ACAB-spandoeken. Kortom: er mag niks meer in de stad van vrede en recht. Saai man.

Reaguursels

Inloggen

flikker op met je protocollen, je meet toch met diverse maten , matennaaier

Occipitaalcasibus | 21-08-14 | 00:47

Ik mis nog onderaan dit lijstje: "op straffe van hoofd afhakken". Anders begrijpen de sharia-boys het niet. Of wordt dat bedoeld met 'gefaseerd karakter'? :-S

Proud Infidel | 20-08-14 | 23:43

Dit is een waardeloos rookgordijn om Haagse faalpolitiek van van Aartsen te verdoezelen. In Engeland is het zwaaien van een IS vlag voldoende voor een arrestatie en nadere kennismaking met de inlichtingendienst. Jozias geeft IS aanhangers gewoon een vrijbrief en heeft met deze regels alleen rechtse snaken op het oog. Het is tenslotte volgens die druiloor toch de schuld van Wilders. Hij denkt dus ook nog zijn gat af te kunnen vegen met een internationale aanpak van IS. Wordt het nu aftellen voordat het wachtgeld ingaat?

Eppo | 20-08-14 | 22:03

"Het politieoptreden kan worden uitgesteld indien de veiligheid van personeel gevaar loopt."
Dat klinkt als: de politie mag nog even op het bureau blijven rondhangen totdat buiten alle enge mannen weer weg zijn.

simpelman | 20-08-14 | 21:52

@Chiant | 20-08-14 | 17:41
Dat zou diplomatiek de beste oplossing zijn Chiant.
Volgens mij is er volgens ons wetboek al een scheiding tussen kerk en staat. Ik denk dat we onze wetgeving omtrent religie nog wat moeten aanscherpen.

wakkere_nederlander | 20-08-14 | 21:32

En hoe zit het met de bivakmutsen?

pikwieter | 20-08-14 | 21:00

Wat een onzin, dat lijstje bevat alles wat standaard in de wet vastgelegd is en waar je je aan moet houden.

funkyd | 20-08-14 | 20:44

Maar die politielui hè, die kunnen toch zelf ook wel nadenken? Fuck orders! Kijk eens hoe ons land naar de klote geholpen wordt. Ze kunnen het toch nooit goed doen. Doe je niks, gezeik. Doe je te hard, gezeik. En bovenin de top kiezen ze de weg van de minste weerstand. Met gevolg dat jij, als politie, nog een trap na krijgt. En dat voor die paar centen.
Doe wat je het beste lijkt. Zou ik zeggen.

Manalone | 20-08-14 | 20:03

Een westerling heeft niet meer status dan een schaap of een geit bij het kalifaat, een westerling heeft nog steeds niet door wie hier aan de winnende hand is, en Van Aartsen zou afgezet moeten worden wegens het niet begrijpen waar dit allemaal toe kan leiden!

lanexx | 20-08-14 | 19:58

Ik mis de bepaling dat er niet gemaskerd gedemonstreerd mag worden
Conan de Rabarber | 20-08-14 | 18:38
Dat is het gluiperige van deze regels, hij weet dat Islam met gezichtsbedekking blijft demonstreren.

gebrokenvleugel | 20-08-14 | 19:38

Goh, het gooien van brandbommen gaat over de tolerantiegrens heen?
Nou, als iemand überhaupt bij mijn huis in de buurt komt met iets dat maar lijkt op een brandbom, schiet ik hem al neer. Ik wacht echt niet tot ie er mee gaat gooien.
Mijn grens ligt blijkbaar een tikje lager.

Mr. Happy | 20-08-14 | 18:59

tolerantielijst politie
politiestaat dus

Boobystrap | 20-08-14 | 18:49

NL wordt langzaam aan een politiestaat, het wordt met de dag erger, niet de burger en diens rechten beschermen, nee, iedereen preventief muten voor ze zich kunnen uitspreken, onder t mom van 'de orde handhaven'.
Welke orde?
De Orde van de Waan van de Dag?
De opgedrongen neporde, omdat het zo lekker makkelijk is politiek gezien.

Boobystrap | 20-08-14 | 18:48

Bla bla bla. In de praktijk wordt het weer éénrichtingverkeer waarbij dat ISIS tuig alles mag uitvreten en de demo van o.a. Pro Patria omgeleid of afgelast gaat worden. Het gaat hier om verlies van grondgebied richting banlieu maar dat wil (of beter nog durft) Van Aartsen niet onder ogen te zien.

Der Schnitzeljäger | 20-08-14 | 18:39

Ik mis de bepaling dat er niet gemaskerd gedemonstreerd mag worden of openlijk steun betuigen aan terrorisme, halsafsnijders en koppensnellers.

Conan de Rabarber | 20-08-14 | 18:38

Uiteindelijk zal dit lijstje tot erger leiden, loopt het te hoog op zal zich dit uitten in een verwoestende horde.
Een echte grote massa wint altijd.
Je kunt de democratie niet verbieden van Aartsen.

gebrokenvleugel | 20-08-14 | 18:35

Wat een compleet overbodig en zinloos verhaal.

ZZP-er | 20-08-14 | 18:33

grappig, als er een tegendemonstratie is die niet aangekondigd is, zijn het dan wel demonstranten? Vragen vragen..

tiku99 | 20-08-14 | 18:25

Geeft juist goed aan hoe onrustig en onbestuurbaar het in den Haag is.
Regels zijn meer een wanhoop verzameling dan een communicatie vaardigheid.

duitse herder | 20-08-14 | 18:24

Dit lijstje met protocollen bevat, behalve de gewone wetten en regels, ( gevoeglijk bekend bij iedere rechtgeaarde burger) een mooi stukje eigen inbreng van Jozisis.
-
De nadruk ligt op de-escaleren, wat gewoon inhoudt dat vreedzame demonstranten worden tegengehouden, weggestuurd of afgevoerd.
Journalisten zullen als zijnde provocerend, eveneens worden weggestuurd.
-
Tegen te korte lontjes, stenengooiers, aggressieve haatpubers wordt niet opgetreden.
Na afloop worden camerabeelden bekeken, en wordt een mannetje of drie opgepakt (goed voor de beeldvorming), bij gebrek aan overtuigend bewijs (ze lijken allemaal op elkaar of sjaal voor de kop) weer rap op vrije voeten gesteld.
En Josisis kan weer trots in de spiegel kijken: wat ben ik toch een goede burgervader, snik

appelvink | 20-08-14 | 18:23

Mastermattie | 20-08-14 | 18:16
Echt waar? Waar staan hun onthoofdingsfilmpjes?

Klontenkoker | 20-08-14 | 18:20

Trouwens, ze mogen van mij behalve de kalifaatvlaggen ook die vreselijke blauwe vlag met gele sterren wel verbieden, daar zit ook een groot boevennest achter.

Mastermattie | 20-08-14 | 18:16

Aangezien er bij iedere demonstratie van Nederlanders confrontatie dreigt met AFA, ander links anti-democratisch tuig en / of islamieten, kan een demonstratie van Nederlanders altijd worden verboden. In dit land geldt namelijk het recht op demonstratie alleen voor links en hun islamitische vriendjes.

Barani517 | 20-08-14 | 18:15

Voeren van hakenkruizen ist verboten, waarom staat er niets over kalifaatvlaggen?

Mastermattie | 20-08-14 | 18:14

Klontenkoker | 20-08-14 | 18:08
Bovendien: praktisch alles op dat lijstje is al via grondwet, WvS, PV's en dergelijke gedekt. Dit is een wanhoopsdaad van een man die weet dat ie fout zit.
Kinderlijke vorm van politiek en een blijk van onkennis richting ons juridisch systeem.

Klontenkoker | 20-08-14 | 18:10


lingo star | 20-08-14 | 18:04
Dat heb ik nergens gezegd. Ik zeg (herhaal): de man had volgens zijn EIGEN LIJSTJE moeten optreden en doet dat niet.

Hoe zielig ben je, wanneer je belangrijkste wapenfeit als burgemeester hier is om een lijstje te produceren? De man spoort niet, dat is politiek die enkel gericht is op cover-your-ass.

Laat de man vooral asiel aanvragen in zijn vakantieland, nederland kan prima zonder dergelijke slappe halzen.

Klontenkoker | 20-08-14 | 18:08

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:58
Moet je omdat er wat meeuwen aan het krijsen zijn, maar gelijk terug komen van je welverdiende vakantie. Wel neen. Van Aartsen heeft zich goed laten informeren en nog ruim op tijd de juiste maatregelen getroffen. Precies wat je van een goede burgemeester mag verwachten.

lingo star | 20-08-14 | 18:04

@ MAD1950 19:50
Ja hoor, dat is gewoon onderdeel van de verrijking van onze cultuur.

koolteer | 20-08-14 | 18:03

Middelen om jezelf te beschermen zijn ook verboden. Das toch lullig als m'n schoonvader op de brommer zijn visje gaat halen. Een boete voor een helm op zijn hoofd, en meteen daarna een boete voor rijden zonder helm.

Zonder flauwekul, honderden moslims mogen hun terroristische gang gaan. Zijn er 150 Nederlanders (waarvan maar een heel klein deel echt rechts is) en het recht op demonstratie gaat linea recta in de kliko. Volgens Jozias moeten ons dus maar schikken naar de wensen van de koppensnellers.

koolteer | 20-08-14 | 18:00

SLAP..
Confrontatie'' houdt in beide groepen, absoluut NIET democratisch, je moet de agressor aanpakken om de ander veilig de gelegenheid te geven veilig te demonstreren.

Boobystrap | 20-08-14 | 17:59

MAD1950 | 20-08-14 | 17:58
Rofl, staat niet op het lijstje dus JA

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:59

Ik begrijp het. Ik mag op 20 september geen pop verbranden. Maar mag ik er wel een onthoofden?

MAD1950 | 20-08-14 | 17:58

lingo star | 20-08-14 | 17:55
U bent zijn schoonzoon of zo? Josias doet cover-his-ass in plaats van optreden zoals zijn eigen lijstje dat van hem eist. Dat heet hypocriet, niet voortreffelijk.
Josias kan gelukkig zijn politieke carière adieu zeggen, dit heeft hem -mag ik toch hopen for crying out loud- zijn poliktieke carière gekost.

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:58

6 Planken.
1 Hakenkruis of 1 Ikea kastje, wordt lastig voor de politie. Of je moet het thuis al in elkaar hebben gezet, dan is er geen twijfel mogelijk over het doel van de 6 planken.

r04drunn3r | 20-08-14 | 17:57

toetanchamon | 20-08-14 | 17:54
Nee, je denkt maar even na voor je je oordeel klaar hebt.

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:56

Gino Pino | 20-08-14 | 17:48
Ik kan het je aanbevelen.
Klontenkoker | 20-08-14 | 17:48
De zaak is schromelijk overdreven, Ferguson dat zijn pas rellen. Wellicht wat laat, maar Van Aartsen heeft nu goed opgetreden door optochten in de Schilderswijk te verbieden en door duidelijk zijn grenzen aan te geven. Er zijn mensen die hem misschien wat elitair en arrogant vinden, maar hij is een voortreffelijke burgemeenster.

lingo star | 20-08-14 | 17:55

@Klontenkoker | 20-08-14 | 17:43
Misschien dat je het er voortaan bij kunt zetten.

toetanchamon | 20-08-14 | 17:54

@Lewis | 20-08-14 | 17:49
Ik vraag mij altijd af: wat gaat er precies veranderen als IWIH daar met een eigen mening tussen gaat staan?

Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:52

Ik mis de belangrijkste gedragsregel voor de burgemeester:
De burgemeester is daadkrachtig, betrokken en benaderbaar.
Daadkrachtig is niet:
-zit in Zuid-Frankrijk zijn pantalon met 7 kleuren te bevuilen als zijn stad in brand staat,
Betrokken is niet:
-laat dagenlang niks van zich horen en gaat gewoon door met zichzelf fêteren tussen de Beau Monde. Het gepeupel kan stikken.
Benaderbaar is niet:
-horende doof en ziende blind zijn voor kritiek en zich intussen nog steeds gedragen als een arrogante zonnekoning.

Nestorix | 20-08-14 | 17:50

Per saldo kan en mag er dus niet gedemonstreerd worden. Iedere leus (of zelfs de demo opzich) kan als discriminatie en/of (aanzetten tot) haat worden uitgelegd.

Bij Beverwijk schijnt nog een veldje vrij te zijn zodat voor en tegen elkaar de (al dan niet aanwezige) hersens kan inslaan.

paost712 | 20-08-14 | 17:50

@Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:47
Ik ben wel benieuwd, van mij mag GS er een polletje tegenaan gooien.

Lewis | 20-08-14 | 17:49

ja, ja, en nu nog handhaven. Nou als dat ze lukt hebben ze m'n instemming.

matrixbluepill | 20-08-14 | 17:49

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:48

lingo star | 20-08-14 | 17:47
Ga toch iets anders doen, man. Josias is een slappe hals die niet durft in te grijpen als er overduidelijk sprake is van haatzaaien en antisemitisme. De man zou wegens nalatigheid aangeklaagd moeten worden!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:48

@Lewis | 20-08-14 | 17:44
Okee, okee, sorry! Ik geloof trouwens nooit dat het er erg druk gaat worden in het Baarle Nassau van Marokko.

Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:47

Van Aartsen is een kalme deskundige burgemeester die op tijd ingrijpt en de boel goed controleert.

lingo star | 20-08-14 | 17:47

Inmiddels is er vandaag vanuit Gaza 136x een raket afgeschoten op Israël, momenteel ligt Tel Aviv onder vuur.... en geen hond die je er over hoort!

Fatwabuster | 20-08-14 | 17:47

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:46

@Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:40
Ja, dag.

Lewis | 20-08-14 | 17:44

toetanchamon | 20-08-14 | 17:35
U snapt sarcasme niet.

toetanchamon | 20-08-14 | 17:41
Ik heb het filmpje via GS bekeken. Omdat het kon, niet omdat ik actief er naar opzoek was.
Ook hier weer: u begrijpt sarcasme niet.

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:43

@wakkere_nederlander | 20-08-14 | 17:27
"Ik snap niet dat het belijden van islam nog langer wordt toegestaan in Nederland en de rest van het vrije Westen."

Ik snap dat wel, want juist dat is wat ons onderscheidt van de totalitairen. Zolang de islam tenminste beleden wordt als een geloofskwestie. En wat mij betreft mag iedereen geloven wat hij wil, zolang het geloof maar een privé-aangelegenheid is. Maar dat brengt ons op de kern van het probleem: Nederland is helegaar niet zo seculier als dat we graag denken! En zodra een geloof zich vermengt met publieke zaken, zoals onderwijs, openbaar bestuur of rechtsspraak dan gaat het fout. En goed fout ook, want iedereen is voor de wet gelijk. Dus vermenging toestaan bij de één leidt in een democratische rechtsstaat automatisch tot ook toestaan bij de ander. Dat hoeft in eerste instantie geen probleem te zijn zolang iedereen opereert binnen de grenzen van de wet, maar het is inherent aan de democratische rechtsstaat dat ook wetten veranderd kunnen worden.

Als het aan mij ligt verbieden we dus helemaal niks, maar verbannen we het geloof tot achter de voordeur en verankeren dat muurvast in de grondwet.

Dat betekent ook meteen een einde aan speciaal onderwijs, dus mijn opvatting hierover is bij voorbaat kansloos in Nederland.

Chiant | 20-08-14 | 17:41

@Klontenkoker | 20-08-14 | 17:33
Jij bent zeker nog zo nieuw hier dat je ogen nog dicht zitten, want waar staat dat?

toetanchamon | 20-08-14 | 17:41

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:41

@Lewis | 20-08-14 | 17:35
Okee, en voor alle duidelijkheid: welke Schilderswijk is dat? Het zou wat lullig zijn als er een groep van reaguurders naar de verkeerde Schilderswijk afreist.

Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:40

Ach het wachten is op een schokkende gebeurtenis. Bijvoorbeeld een aanslag op Nederlandse bodem met een paar honderd doden van een ISIS gestoorde... Niet gek wanneer je als land een voedingsbodem creëert voor terroristen en seriemoordenaars. Vandaag de beul uit Londen en eerder de beul uit Den Haag. Zucht.

First Contact | 20-08-14 | 17:39

Vanmiddag om 14:46 op het gemeentehuis Den Haag. Jozias tegen secretaresse: "Zo, dat was me een stevige, maar zeer goede vergadering. Spijkers met koppen hebben me geslagen. Wat een prachtlijst. Annemarie, typ jij hem even uit, zet hem online en stuur hem dan aan de raadsleden en de persmeisjes en -jongens. Zo, bel ik m'n vrouw even dat ze de koffers weer kan klaarzetten. Dus als je me nog nodig hebt - hoop van niet, hahaha! - dan kun je me weer bereiken op 0033-65xxxx. Doe maar niet op m'n gsm, dat stoort zo op vakantie. Nou, succes maar he, en tot over 4 weken en een dag. Doeggg!"

milky bar | 20-08-14 | 17:37

toetanchamon | 20-08-14 | 17:35
Dat vlagvertoon, en ook dat malle filmpje over dat tegenprotest wordt natuurlijk wel een de jihadstrijders getoond. Om ze te laten voelen dat ze moreel ondersteund worden.

Einde van de Domheid | 20-08-14 | 17:36

@Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:11
Mooi rijtje, maar hoort eensch even: in de context van mijn plempsel is er maar één Schilderswijk.

Lewis | 20-08-14 | 17:35

We treden in ieder geval op... maar misschien niet direct

paranoya | 20-08-14 | 17:35

@Klontenkoker | 20-08-14 | 17:05
Jahoor een vlag afpakken dat zal iemand voelen. Daar trekken mensen lessen uit, je leven ligt helemaal in duigen als ze een vlag afpakken

toetanchamon | 20-08-14 | 17:35

Zolang ze alleen maar Den Haag slopen heb ik daar vrede mee.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 17:34

Er is niets doortastend aan.

Als er een journalist staat te filmen en hij wordt belaagd, dan zal de politie de-escalerend optreden.
Met andere woorden: de journalist wordt weg gestuurd.

laatmaargaan | 20-08-14 | 17:33

"Als escalatie dreigt kan het politie optreden uitgesteld worden".
Er dreigt altijd escalatie met jihad liefhebbers.
Direct of indirect..

Terpen-tijn | 20-08-14 | 17:33

toetanchamon | 20-08-14 | 17:29
WTF? GS zet aan tot misdaad?!?

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:33

william7055 | 20-08-14 | 17:28
Nee, want iedereen weet dat een demonstratie opdoeken geen geld oplevert. Flitsers wel...

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:29

Weet je wie ook gek op lijstjes zijn, de Britse politiedienst Scotland Yard. http://www.telegraaf.nl/buitenland/22986874/___Onthoofding_zien_strafbaar___.html

toetanchamon | 20-08-14 | 17:29

wakkere_nederlander | 20-08-14 | 17:27
Gaat me iets te ver, iedreen mag in zn eigen sprookjes geloven.
Zolang ik er maar geen last van heb. Dus ook SGP en CU opdoeken.

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:28

Heeft den Nederlandse autoriteiten kennende m.b.t. handhaving, de waarde verbodsbord waar geen ene hond zich iets van aantrekt!

william7055 | 20-08-14 | 17:28

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:28

@Chiant | 20-08-14 | 16:59
Het SS symbool is gelijk aan de ISIS vlag.
Het hakenkruis is gelijk aan de islamitische vlag.

Ik snap niet dat het belijden van islam nog langer wordt toegestaan in Nederland en de rest van het vrije Westen.
De enige manier om onze vrijheid voor de toekomst te waarborgen is om dit onder ogen te zien en de gehele islam uit te bannen. Het is het een of het ander en dat geheel op het conto van de islam te schrijven.

wakkere_nederlander | 20-08-14 | 17:27

Waar zijn die tolerantieregels voor nodig?

We hebben toch wetten in dit land?

Of is het bij dezen officieel aanvaardt dat die niet gelden voor moslims omdat ze ze niet erkennen.

Parsons | 20-08-14 | 17:27

Wat je er ook over kunt zeggen, jozias is er deze keer wel tijdig bij! Nu nog kijken of het helpt...

Professor Pipo | 20-08-14 | 17:26

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:19
Logisch gevolg van "De politie, dat is je beste vriend". Dit utopisch omgangsmodel werkte nog tot de massa-immigratie op gang kwam en SBS en RTL nog niet bestonden. Daarna ging het zo snel bergaf, sneller dan een vierjarig jochie op een gepolijste aluminiumglijbaan. Vandaag moet je gewoon zeggen: "De politie. You're fucking busted, you fucking dipstick. Bel mammie maar dat ze je 4 maanden niet gaat zien."

milky bar | 20-08-14 | 17:26

Klontenkoker 17;23
Zit ik je net uit te leggen.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 17:25

Dus de media mag geen foto's meer tonen van isis fanboy's in kranten en op internet, op straffe van, jaja helder verhaal.

toetanchamon | 20-08-14 | 17:25

Hoe meer ik erover nadenk, hoe briljanter ik het vindt:
Bij dergelijke demonstraties alleen ongestelde politieagentes inzetten die met varkensdarmen in de rondte zwaaien. Geen moslim die in de buurt durft te komen!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:24

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:24

Was alles dat opgesomd wordt toegestaan dan?

Ridocar | 20-08-14 | 17:24

Terpen-tijn | 20-08-14 | 17:22
Onze politie dénkt? Das nieuw, vertel!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:23

Klontenkoker 17:19
Weet je wat de politie denkt?
Je mag schreeuwen tot je een ons weegt, die dikke print moet je toch betalen.
Je weet toch hoe incassodiensten werken?

Terpen-tijn | 20-08-14 | 17:22

Hamlappen staan niet op het lijstje. Dus: volgende tegendemonstratie allemaal hamlappen mee!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:21

De-escalatie dus.
- Bij confrontaties tussen brave burgers en tuig van de richel: vraag de brave burger om door of om te lopen. Pers afvoeren indien aanwezig.

- Botsing tussen politie en tuig: treedt het tuig met respect en begrip tegemoet, zodat de vlam niet in de pan slaat. Niet moeilijk doen over gezichtsbedekkende vermomming of slagwapens. Terugtrekken bij agressief gedrag. Pers afvoeren indien aanwezig. Alleen terugslaan als het echt nodig is. Vermijd arrestaties om latere escalatie te voorkomen.

- Botsing tussen politie en gewone burgers: toon daadkracht door hard op te treden. Maak aan de pers duidelijk dat de burgers het uit de hand hebben laten lopen. Arresteer en vervolg.

Muxje | 20-08-14 | 17:21

Dit lijstje rammelt aan alle kanten.
Ten eerste, zoals anderen al zeiden, veel ervan is al afgedekt door grondwet, gewone wetten en de APV.
Ten tweede, het lijkt wel alsof er een brainstormsessie is geweest, waarna men is vergeten dat zoiets ook netjes geordend kan worden.
Heel geloofwaardig!

L.E. Raar | 20-08-14 | 17:21

lilluke halve hoan | 20-08-14 | 17:20
Lol, Pork for President!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:21

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:21

goed zo! Er zijn nu regels. Dan is het probleem toch opgelost? Nu nog kurken voor de politie uitdelen zodat het ze wat minder dun door de broek loopt en dan wordt het nog wel eens wat.

jan-lul-de-behanger | 20-08-14 | 17:20

@Klontenkoker | 20-08-14 | 17:10
Ik zo ff op t fietsje naar de chinees!
Maakt niet uit wat , als er maar varken inzit!

lilluke halve hoan | 20-08-14 | 17:20

Op papier klopt het.

duitse herder | 20-08-14 | 17:19

ONze politie is toch eigenlijk een zielig soort watjes. Kijk eens op wegmisbruikers, hoe zo'n grote bek je kunt opzetten zonder dat er iets gebeurt. Geen land ter wereld waar je dat kunt flikken. Wel in nederland, waar sneue politici als Josias de zaak zo vaag maken dat het beetje ballen wat onze hermandad heeft afknipt.

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:19

Dus nu kan Jozias z'n verkansie gewoon weer afmaken?

milky bar | 20-08-14 | 17:17

lilluke halve hoan | 20-08-14 | 17:13
Nog erger: de molukse vlag. Dan word je opgepakt en kom je in de cel. En terecht, deze meneer was alleen. En dan durft de politie wél.

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:16

Demonstreren is zo zinloos, nu helemaal, het tuig moet in de stad blijven, hoe dan ook. Punt.
De overeenkomst met meeuwen is hierbij weer aangetoond.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 17:16

@Klontenkoker | 20-08-14 | 17:05
En vervolgens met de vlaggenstok op dr falie slaan..... net zo lang tot ze het lekker gaan vinden......

lilluke halve hoan | 20-08-14 | 17:16

ha ... iets vergeten in lijstje.
zijn deze regels voor iedereen geldig of alleen voor brave burgers?
ik vrees het laatste.

gentle_giant_58 | 20-08-14 | 17:13

Ook al dubbelop:
- Het persoonlijk beledigen van politiepersoneel
- Belediging

Chiant | 20-08-14 | 17:13

@Klontenkoker | 20-08-14 | 17:01
* Orange, blanche,bleu samen met confederate Flag buitenhangt en wachten doet op politie*

lilluke halve hoan | 20-08-14 | 17:13

Die gasten doen toch alles wat Allah verboden heeft , dus om deze lijst moeten ze hard lachen .
Van Aartsen denk echt dat deze lijst werkt , ja droom maar verder.

Eurotokkie | 20-08-14 | 17:12

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:12

@Lewis | 20-08-14 | 17:09
De Pijp in Amsterdam
Overtoomse Veld in Amsterdam
Schilderswijk (Baarn)
Schilderswijk (Den Haag)
Schilderswijk (Heerhugowaard)
schilderswijk (Krimpen aan den IJssel)
Schildersbuurt (Groningen)
Schildersbuurt (Utrecht)
Schildersbuurt (Vlissingen)
Schildersbuurt (Zwolle)
Schilderskwartier (Woerden)

Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:11

....(en nu terug naar mijn grootste probleem: wat ga ik zometeen eten?!?)

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:10

Dhr. de Wit | 20-08-14 | 17:08
Ja maar: dat mag helemaal niet van de koran. En de koran is heilig, heiliger dan de bijbel en de Kardashians bij elkaar!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:09

@ Lewis
Er is maar één Schilderswijk, hoor.

Lewis | 20-08-14 | 17:09

Josias gaat het politiek niet lang meer maken denk ik. Volgens zn eigen lijstje had ie de demonstratie drie keer moeten verbieden. SLAPP HALS!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:08

@Klontenkoker  | 20-08-14 | 17:04
Heh, inderdaad. En ze doen het het beste op de bak als je eerst wat pagaina's uit de koran neerlegt.

Dhr. de Wit | 20-08-14 | 17:08

Vraag mij af of, in geval van werkelijkheid, oom J. een clash gaat behappen tussen (laten we zeggen) 15.000 betogers tegen de IS en de islamitische wijkafgrendelaars en (ander) links radicaal werkschuw tuig.

Flink Ployd | 20-08-14 | 17:08

Als van Aartsen, om het even wat, andere maatregelen had getroffen, dan had je ook een zeikstukkie geschreven. Op de redactie is weer geen zak te doen vandaag, dus op alles wat zich aandient moet en zal een kutreactie geschreven moeten worden. Wie betaald jou eigenlijk Pritt ? Zal ook wel uit een of andere belastingpoetpot komen

Skyeisthelimit | 20-08-14 | 17:07

Islamofobie mag wel.
Nog wel.

Piet Karbiet | 20-08-14 | 17:07

@tipo | 20-08-14 | 16:54
Nee, dat viel mij ook meteen op.
Prima om hakenkruizen te verbieden, maar waarom ISIS-symboliek minder stuitend zou zijn ontgaat me.
Maar goed, er zijn dus regels. Overigens had de burgemeester op basis van zijn eigen regels die tegendemonstranten in de Schilderswijken dus moeten aanpakken. Misschien komen er nog excuses voor, dat hij dat niet heeft gedaan. (Ha ha.)

Lewis | 20-08-14 | 17:07

Is er ook een aanvaardbare wijze van schade toebrengen aan derden dan?

Kloof2012 | 20-08-14 | 17:06

@ DenkZelfstandig | 20-08-14 | 17:01
In de recente geschiedenis Joden, homo's, zigeuners, moslims... zeg maar alles wat niet blank met blond haar en blauwe ogen was.

BeunDeHaas | 20-08-14 | 17:06

Zero tolerantie dus.
Geen enkele wijk wilt nog een demonstratie in Den Haag.
Voor je het weet loopt het uit de klauwen en zeg dan maar dag tegen je handje> de wijk is kapot gemaakt.
Daarom zal Aartsen wel binnenkort bepalen dat er alleen op het Malieveld nog gedemonstreerd mag worden.
Behalve dan natuurlijk als de moslims een tegendemonstratie willen organiseren, dan wordt ook dat afgeblazen.

Terpen-tijn | 20-08-14 | 17:06

Beetje controle in die schildersbuurt kan geen kwaad als je er als blanke komt vragen ze nog net niet wat je komt doen

zwarte riek | 20-08-14 | 17:05

Zodra er een is-vlag is, vlag afpakken, demonstratie verbieden en flink straffen.
Dát zal ze leren, een week schoffelen.

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:05

Erg manhaftig hoor!.. tjonge jonge,Jozias toch.

deraderendraaien | 20-08-14 | 17:05

Neemt niet weg dat die arrogante zak z'n biezen moet pakken.

Boy Cot | 20-08-14 | 17:05

Dhr. de Wit | 20-08-14 | 17:04
Kittens groeien snel......

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:04

En hoe gaan ze dat aan IS verheerlijkers communiceren? Met een dubbelgevouwen stenciltje in het arabisch, berbers en oeloeboeloe bij de ingang van de moskee?

Papieren tijgers, dat zijn het. Wat zeg ik... Papieren kittens, aaawwww...

Dhr. de Wit | 20-08-14 | 17:04

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:03

Volgende keer allemaal vlaggen met het hoofd van Josias van Aartsen mee. Onze grote goeroe!

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:03

Runentekens mogen ook.
Ziet er doordacht uit Jozias?
Geen tijd om rest van je leven aan de port en golf te gaan?

Einde van de Domheid | 20-08-14 | 17:02


Ben benieuwd wie het aan zijn sandaal mag lappen.

Schietmijmaarlek | 20-08-14 | 17:02

Het stukje onder de opsomming van wat niet mag geeft aan dat van Aartsen gewoon door kan gaan met niet optreden tegen de verkeerde.

McMarx | 20-08-14 | 17:02

Ik zie de waxinelichthouder er niet tussen staan .

Eurotokkie | 20-08-14 | 17:01

"voeren van hakenkruizen"... wat zouden die eigenlijk eten?

DenkZelfstandig | 20-08-14 | 17:01

Einde van de Domheid | 20-08-14 | 17:00
Ja
In nederland wel ja
Kutland

Klontenkoker | 20-08-14 | 17:01

@DenkZelfstandig | 20-08-14 | 16:59
.......ɔʇǝ

Ik was in Haren | 20-08-14 | 17:01

Het meevoeren van een vlag die staat voor het onthoofden van Amerikaanse journalisten, andersgelovigen, levendbegravenen, gekruisigden en uitgehongerden mag wel.

Einde van de Domheid | 20-08-14 | 17:00

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 17:00

Leuzen en bedreigingen m.b.t. joden of aan het adres van de blanke West-Europeaan, die door de aanhangers van de religie van de vrede worden geuit, mogen natuurlijk wel. Dan is het ineens godsdienstvrijheid en koeltoer en zo.

James Lastig | 20-08-14 | 16:59

Hoe gooi je trouwens een "etc." ?

DenkZelfstandig | 20-08-14 | 16:59

Ik tel 19 punten waarvan het gros al afgedekt is door het punt "strafbare feiten waarop voorlopige hechtenis is toegelaten".
Bovendien: dat hakenkruizen niet zijn toegestaan vind ik best, maar er zijn symbolen die ik daaraan gelijk stel, maar die niet genoemd worden. Een IS- of ISIS-vlag bijvoorbeeld.

Chiant | 20-08-14 | 16:59

Godogodogod.... Lijstjes ipv Gezond Boeren Verstand.
Goeie cover your ass, Josias, Flinke vent hoor!

Klontenkoker | 20-08-14 | 16:58

Journalisten bedreigen mag dus nog wel?

DenkZelfstandig | 20-08-14 | 16:58

Het 'de-escalerende karakter' houdt Judas er in dus. Politie moet vooral geen arrestaties/aanhoudingen verrichten want dat werkt escalerend. En als er al opgetreden wordt dan moet dat opbouwend en gefaseerd gebeuren. Slappe hap dus in de praktijk.

XaleX_2 | 20-08-14 | 16:58

Aha, een ondoorgaande straat mag geblokkeerd, en de isis-vlag ook!

Einde van de Domheid | 20-08-14 | 16:57

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 16:57

Appel Citroen Aardbei Banaan.

Nonkel Frituur | 20-08-14 | 16:56

"direct gevaar voor personen en/of goederen"

Zou Annabel eens met Jozias kunnen bellen waarom dit nu wél aangepakt dient te worden? En waarom dan Annabel afgevoerd wordt, en niet de horde Islamverheerlijkers?

BeunDeHaas | 20-08-14 | 16:56

De geest is uit de fles ouwe zachte heelmeester! Dat het niet vanzelf weggaat moge nu wel duidelijk zijn. En door Jozias' toedoen gaat het nog veeeel langer duren dan nodig was.

Godsammekraken | 20-08-14 | 16:55

Het voeren van ISIS-vlaggen.

(Staat niet op de kaart)

tipo | 20-08-14 | 16:54

-weggejorist-

Gino Pino | 20-08-14 | 16:54

Mag ik even hardop lachen ... *PROEST*

Typisch Haagsch gelul, maak een lijstje op papier en ze denken dat het in de echte wereld ook ineens zo is.

M.a.w. er verandert helemaal niets.

James Lastig | 20-08-14 | 16:53

Jullie met je spelletjes op internet en de twitterij..

mental K | 20-08-14 | 16:53

Prima lijstje.

kicktherabbit | 20-08-14 | 16:51

Marokkanen zijn dus niet meer welkom?

Ik was in Haren | 20-08-14 | 16:51

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken