Voorlichting: Hey, dikzak, ga eens afvallen
Obesitas is geen ziekte. Obesitas is kortzichtige, domme automutilatie van het langzame soort. Mensen met overgewicht zijn niet zielig, ze zijn te lui om te bewegen en te ongedisciplineerd om hun levensstijl aan te passen. Waggelende vetverwerkingsfabrieken zonder ruggengraat, dat zijn obesitaslijers. Fucking zwakkelingen die het smerige vetzooi vreten niet kunnen laten en nauwelijks de ene poot voor de andere kunnen zetten. Hoeven we geen medelijden mee te hebben, ze doen het zelf. En ze kunnen het ook zelf weer oplossen. Ja, dat hoor je goed. Je kunt het zelf oplossen. De kans is klein. Je hebt het opgefuckt, vetklep. Het gaat nu zoveel moeite kosten om op een beetje acceptabel gewicht te komen. Het kan wel, Imgur staat vol met succesverhalen. Maar dat vereist wilskracht, het radicaal in heft nemen van je eigen levenspatronen en het doorbreken van de vreetcultuur die je hebt ontwikkeld. Precies van die shit wat mensen met overgewicht vaak niet hebben of kunnen. Losers. Als je er uit wilt zien als Lisa (de linker), zul je kapot moeten gaan aan jezelf. Het alternatief is dat je kapot gaat aan obesitas. Kies maar. Want gezonde mensen die wel tijd en energie steken in een gezonde levensstijl moeten anders voor de kosten opdraaien omdat je niet kan werken, je huis aangepast moet worden en je vanwege hartaanvallen maandelijks in het ziekenhuis ligt, ranzig schransvarken. Verneder jezelf niet zo. Doe er wat aan.
Reaguursels
InloggenAls je boven je dertigste gewoon slank/dun bent, vooral na zwangerschap, dan krijg je vaak weer het commentaar dat het 'niet normaal' is, alsof je chronisch aan de lijn doet en oppervlakkig bezig bent. Dikke konten en bierbuiken en dagelijks frisdrank, hamburgers, taart en snoep vreten is zeker wel normaal? Vroeger hadden mensen daar geen geld voor en stond er één auto in de straat. Nu moet je onbewerkt voedsel echt zoeken in de supermarkt.
Ik rook, blow, zuip, sport niet en ben EXACT op het BMI adviesgewicht.
Enige wat ik doe is gewoon 3 maaltijden per dag, bruin brood met vlees/kaas en 's avonds een normale hollandse maaltijd.
Geen shit tussendoor vreten en geen zoete rotzooi drinken.
Water, melk, koffie, bier en whiskey - dat is alles wat ik drink.
.
Ohja, na je maaltijd een 'vol' gevoel hebben is slecht! je 'vol' gevoel verschuift met de jaren, je kan meer eten voor je je 'vol' voelt dus wees verstandig en overeet jezelf niet.
Als ik ga slapen heb ik een beetje trek en als ik de vonlgende ochtend wakker wordt heb ik honger - eet lekker wat brood en start de dag.
Mensen ontregelen hun lichaam - dat is een belangrijke (vergeten) oorzaak van VETZUCHT!
TheLuggs | 13-08-14 | 12:16
Wat is "gezond"? Ik heb ongeveer alles gedaan aan "dieten", om verschillende redenen (niet specifiek gewichtsverlies) en ben er wel achter dat het beste "dieet" voor gewichtsverlies gebouwd is op simpele koolhydraten: fruit. Het is overigens ook nog eens het lekkerste en makkelijkst vol te houden: je kan 8,000 calorieen eten, niet bewegen en je komt geen gram aan: fruit verteert zichzelf. Eiwitrijk heb ik ook gedaan, en lang ook, en het is niet slecht, maar op de langere termijn werkt het niet: eiwitten verteren niet zonder vetels en je laat steeds meer zooi achter in je lichaam. Bovendien moet je calorieen tellen; dat moet je voorkomen.
Vreet nou gewoon dat wat van het land komt. Drink water. En pak de benenwagen of de fiets. Simple as that.
-weggejorist-
Het probleem is dat de meeste mensen denken goed bezig te zijn maar dat in werkelijkheid helemaal niet zijn.
Niet om het één of ander hoor, maar er mag natuurlijk absoluut niet gezegd worden, met name niet door mij (iemand die zelf dik is), dat de voedingsindustrie er misschien wel iets mee te maken heeft. Het vercommercialiseren van voeding en de pure gerichtheid op winstmaximalisering en zelfs het wetenschappelijk onderzoek naar saturation points van zout, suiker en vet en de uitbuiting daarvan hebben alles te maken met groeiend aantal mensen met overgewicht. Op individueel niveau kun je natuurlijk de dikkerds heel makkelijk luiheid en gebrek aan wilskracht toeschrijven, maar het feit blijft dat het aantal dikkerds groeit terwijl er sinds jaren '60 vorige eeuw al in Nederland overal voldoende te eten was. Waarom dan nu wel en toen niet? En waarom is het sociaal geaccepteerd dat mensen! met overgewicht voor rotte vis uitgemaakt worden? Zelfs als overgewicht te wijten is aan luiheid en gebrek aan discipline, geeft jou dat dan het recht om maar ongeremd een (groeiende (haha!)) groep mensen door het slijk te halen? En wat bereik je daar dan mee? Je denkt toch niet dat het ook maar iets bijdraagt aan de motivatie er iets meer aan te doen dan dat ze al geprobeerd hebben? Zo'n zwakzinnig stukje als van mijnheer Quid zegt meer over hemzelf en zijn eigen frustraties. Ben je misschien net afgewezen door een plussize model, Johnny?
@ FlitsPool | 13-08-14 | 12:02
Veel van de calorieën komen uit vlees. Ik heb een eiwitrijk dieet. Het is zaak om te zorgen dat je niet te vet eet, wat zeker een risico is. Heb jarenlang "gezond" gegeten, gevolg was dat ik een laag cholesterol gehalte had, prima bloeddruk en toch steeds dikker werd. Vanuit bloedonderzoek werd duidelijk dat ik mijn dieet moest aanpassen op wat meer specifieke behoeftes. Dus nu vooral eiwitten en complexe koolhydraten.
Vitaminen en mineralen komen voornamelijk uit voedingssupplementen. (die voor de azijnpissers er over beginnen ik zelf moet betalen ondanks dat ze zijn voorgeschreven door een arts)
@JIP! | 13-08-14 | 11:10
Kijk dan nog maar eens naar de regering van die landen, bijna allemaal dikzakken.
Maar dan nog zijn de grenzen wat iemand nodig heeft niet identiek. Evenmin zijn de (de verhoudingen van) specifieke stoffen die iemand nodig heeft niet identiek. Ja als je onder een bepaalde grens komt zal iedereen verhongeren, kom je boven een bepaalde grens zal iedereen dik worden. Er tussenin is er veel variatie.
TheLuggs | 13-08-14 | 10:33
Het hangt er ook nogal vanaf waar je die 1000-1200 vandaan haalt.
TheLuggs | 13-08-14 | 10:33
Bull! Ieder lichaam reageert hetzelfde op weinig eten. Kijk maar naar landen waar mensen niet te vreten hebben. Loopt geen dikzak bij.
Excuus ^ Quid met de D van Dik.
Quit heeft groot gelijk.
Dikzakken weten tegen rokers te vertellen hoe makkelijk is te stoppen, maar zelluf zielug gaan lopen doen over hun vetzucht en 'dat ze er écht niks aan kunnen doen, hoor!', om vervolgens maar weer een liter cola naar binnen te gieten. Light, dat dan wel weer, vergezeld van een rauwkostsalade. Ja, een beetje mayo móet erop, want anders getsie.
'Tja, m'n schildklier, hè, want wat eet ik nou helemaal? M'n dochtertje van 2 heeft er ook last van.'
McVreet is een welvaartziekte. Erger dan Ebola ooit zal worden.
Haha! Ik durf te wedden dat de helft van de redactie van GeenStijl love handles en/of een dikke pens heeft. Dat gezegd hebbende... Jullie kunnen nog deelnemen aan een beauty contest: Wie wordt het mannelijke plus-size model van Nederland? www.beautyfreelancer.nl/actueel/323-Wi...
@DanDatDus | 13-08-14 | 07:44
Ik eet per dag ongeveer 1000-1200kCal. Dit in overleg met een diëtist en een dokter. Ik durf dus stellig te zeggen dat ik niet te veel eet. Het nadeel is dat het lichaam zich aanpast. Ik val intussen dus ook niet af. Ga ik meer eten zoals de gebruikelijke 2500kCal zal ik wel aankomen.
Niet ieder lichaam reageert hetzelfde. Dat wil niet zeggen dat je er niets tegen kunt doen, maar betekent wel dat het niet zo simpel is als veel mensen denken.
Hah, GEfundeerd en nodeloos kwetsend.
Go Kwit! ;-)
automutilatie is het zeker niet omdat er geen direct pijn effect is.
Automutilatie is een mogelijk bij gedrag van een psychiatrische aandoening en als je het daar onder schaart is het wel weer een ziekte. jammer Quid
There not heavy, aircraft carriers are heavy
There not big boned, dinosaurs are big boned
There just fat..
Om 8 uur s morgens hangen ze alvast rond in de buurt van Bram Ladage om maar als eerste die kapsalon te kunnen bestellen
wat ben jij toch een verrektes zielig qut ventje he quit, alles over 1 kam scheren, of het nu over Joden gaat of vetkleppen, hoppa, je kan je grote bek maar niet houden en lekker gaan schelden, heb jij jezelf al eens voor de spiegel zitten fappen? ik denk het wel, zon'n misselijk onderkruipseltje ben je wel, ik noem je expres geen maai want dan beledig ik maaien mee... er zijn mensen die b.v. "prednison" moeten slikken, jij wel eens gezien wat dat doet met een lichaam? er zijn mensen die 4 uur per dag sporten, niet meer dan 1200cal. per dag eten en drinken en niet afvallen. Zodra die mensen dan ernstig ziek worden waardoor ze even of langere tijd niet meer kunnen sporten komen de kilo's eraan terwijl er niet meer dan die 1200cal. gegeten en gedronken worden... er is geen dokter die kan verklaren waardoor dat komt en ja, ik ben zo iemand mocht je het je afvragen als tiener vrat ik de MCDonalds leeg en kwam geen kilo aan tot ik ernstig ziek werd midde twintig ... hoop dat jij als je jeugd puisten eenmaal zijn opgedroogd en de luiers niet meer nodig zijn jou stofwisseling ook veranderd, je haar uitvalt op je 18e verjaardag (maar dat duurt nog wel ff voor jou) je prostaat je anus uit groeit en een je tanden uit je onderkin gaan groeien omdat ze niet meer weten waar die smoel nou zit... plaats dan een foto van jezelf op de site
En als ze dan in een TV programma komen moeten we allemaal maar bewondering hebben als ze een kilo zijn afgevallen
APPLAUS maar weer, sjonge sjonge wat ben je goed bezig
we zijn allemaal trots op je.
Ze vreten zich eerst helemaal te plteter en dan naderhand vragen om complimentjes
Wie haalt en betaald al dat vreten?
-weggejorist-
Ik ben dik Johnny Quid. Fuck you!
Ach ja,
In Nederland worden ze beloont met een , door de staat gesponsort mooi invalidewagentje.. dat zal ze leren.
Als je je wijf al doggystyle kan neuken. Kan me voorstellen dat het wat lastig wordt om de vetkwabben op haar rug te leggen terwijl je het juiste gat zoekt tussen die uitgezakte flubberbillen van d'r.
Het is eerlijk waar, mijn eigen te vette pens included, godvergemese triest om te zien, dat waar je ook komt, ca. 75% van de mensen met een pens en het begin van een 2e kin of erger rondloopt.
Wat zijn we voor een couchpotato, tabletstarend gamed tv-vergapend kutwereld geworden.
Pak eens een 4-pack 1,5l Cola op. Loop er eens een minuut of 10 mee in je hand. En besef je dan dat elke 6kg overgewicht in dat vette lijf van je zoveel weegt en je dat de godganse dag met jee meetorst.
En als je je wijf doggystyle neukt, let dan eens op of je eigen vette bbq buik niet harder heen en weer klotst dan de tieten van je wijf.
Godsamme, actie, ik sla m'n lunch over en ga vanavond 10 minuutjes op de crosstrainer staan. Dat zal een impact hebben.
Gewoon een kwestie van de juiste balans vinden en je kan dan best wen avondje doorhalen of een hele dag speklappen op de gril gooien.
Het is een beetje idioot om dik zijn tegelijk te vereenzelvigen met luiheid of gebrek zelfdiscipline.
Ik rook niet, nooit drugs gebruikt, ik heb nog nooit iemand geslagen, goed geld gespaard, ik heb 2 universitaire studies afgerond die ik allemaal zelf bekostigd heb, op mijn 16e stond ik al 2 dagen per week in de fabriek, ik heb een eigen bedrijf, ik werk standaard zo'n 60 uur per week, ik heb in het buitenland gewoond en gewerkt, ik heb de wereld rondgereisd, ik heb Japans leren spreken, lezen, en schrijven, ben als vrijwilliger actief in drie vereniging, kom elke dag om 05:00 mijn nest uit, en ik heb nog steeds tijd over om af en toe op dit soort onzin te reageren
Als ik lui zou zijn geweest en geen zelfdiscipline zou hebben gehad zou ik dat nooit hebben kunnen redden. Ik ben wel 40 kilo te zwaar en ben altijd sinds dat ik mij kan herinneren te zwaar geweest. Wil ik afvallen, zeker wel, maar het is moeilijker en zwaarder dan al het andere wat ik ooit in mijn leven gedaan heb, ik heb het meerdere malen zonder hulp geprobeerd, en gefaald.
Niemand is perfect. Sommige mensen slaan hun vrouw, sommige mensen hebben een verslaving, sommige mensen zijn altijd te laat op hun werk, sommige mensen zeiken over alles, sommige mensen kunnen niet met geld omgaan, sommige mensen geloven nog steeds tegen in god, sommige mensen lezen Joop.
Dat ze te kort schieten in een aspect zegt niets over hoe ze het in andere aspecten van het leven doen.
Ze kunnen beter gaan roken daar val je tenminste echt van af en is nog lekker ook.
Ben 70 jaar loop nog elke dag een uur hard maar kom niet van mijn tieten af en als ik stop met hardlopen komt ik gelijk één kilo per week aan. Eet zeer weinig tot geen boter vet en weinig suikers en eet ook geen troep, maar het zet geen zoden aan de dijk.
Ik ben verliefd op "Lisa"....
Huh kwit, haal je je mening nu van dumpert door er wordt grof termen tussen te drukken?
Je kunt ook een dumpert accountje nemen en daar commenteren zeg maar, ouwe linkse null dat je bent. :)
Godverdomme 30 minuten tussen de regels lopen zoeken naar Wilders hierboven, je hebt hem er niet bijgesleept dit keer of wel? Wilders heet een pondje extra, het had gekund.
Wat Tattooboer zegt, suiker is toegevoegd aan de gekste dingen. Bruine bonen, rundertartaar, soep etc. ingredientencheck.nl/ingredient/suiker...
DanDatDus | 13-08-14 | 07:51
Wat een mega-onzin. In Polen zijn vooral juist de ouderen, die het niet te breed hebben en over het algemeen ook niet al te intelligent zijn, te dik. Eten kost in Polen een stuk minder dan in NL dus is voor het merendeel ook goed te betalen.
@fredjuhh | 13-08-14 | 07:49
Mensne in Polen hebben doorgaans nauwelijks geld om te eten, en moeten teringwerk verrichten om iets te kunnen eten. "Uitkering" is een woord dat je niet kan vertalen naar het Pools, en van alleen Vodka zuipen en niets eten wordt je niet dik.
Lekker stukkie hoor!
Ik ben zelf ooit zo'n 25/30 kilo zwaarder geweest, met een lengte van 1.78, en heb mezelf volledig afgemat met sport en gaan beheersen met food.
Nu zijn er allerlei mensen die weer vinden dat ik doorgeslagen ben, terwijl dat reuze meevalt, maar die zijn waarschijnlijk enigszins jaloers op m'n strakke lijf mét sixpack (!!)
En een vrouwen dat dat aantrekt, niet normaal!
Het zou verboden moeten worden, net als graffiti of hondenpoep op straat. Alle 3 is het onsmakelijk en vervelend om tegenaan te moeten kijken, en ontstaan uit fout gedrag van de veroorzaker. Flinke boete, korten op de stoep en snackinkopen.
Waarom hebben ze in bijv. Polen niet/nauwelijks obesitas? Daar wordt je waarschijnlijk compleet sociaal genegeerd als je BMI te hoog is?
Altijd die smoesjes, "ja maar mijn ouders waren dik", "ja maar schildklier", " ja maar"
Altijd "ja maar" terwijl ze een big mac naar binnen proppen.
Ook als je niet sport kan je slank blijven. Het gaat er gewoon om wat je eet, en hoeveel je eet, meer niet.
Topsporters hebben ook 10.000 calorieën nodig bij het avondeten, anders gaan ze dood. mensen die niets doen hebben maar 2000 nodig.
Kortom, eet naar wat je doet op een dag. Als jij een landarbeider bent en de hele dag met hooibalen loopt te gooien, mag je in de avond heus wel een pilsje extra. Want verdient enzo.
Shadow112 | 12-08-14 | 21:07
Wat een flut-instructeur ben jij dan geweest. Zelfs als je een trage schildklier hebt kan je gewoon gezond eten en afvallen. In werkelijk ALLE gevallen is dik zijn eigen schuld dikke bult. Iedereen die hierboven anders beweerd is wsl suiker/junkfoodverslaafd en nog in de ontkenningsfase.
Elk pondje gaat door het mondje. Maar ja dat willen de dikkerds niet horen, het is altijd "ik hou vocht vast", "ik eet niet zoveel hoor", "zit in de familie". Maar als je doorvraagt blijken ze een halve boodschappenkar op te vreten alleen als ontbijt.
@ ElMatadero | 12-08-14 | 20:39
Dikke mensen kunnen niet hardlopen (om te vluchten) dus die moeten wel aardig zijn.
en als de weerlicht allemaal aspartaam gaan gebruiken ipv suiker.
Vriendelijke groet : Aandeelhouders en bestuur Monsanto.
Neuriet de van Baalen song : we have won, we have won...
Huh ?
Is dat de reden waarom sporters met het verstrijken der jaren "voller" worden ?
Omdat ze minder bewegen en meer gaan eten ?
En de omgeving maar roepen : stay hungry.
En de sporters antwoorden dat ze verzadigd zijn.
Bij een aantal mensen zul je wel gelijk hebben.
Maar om nu iedereen over een kam te scheren...
Maar ja het is als met alles wat om geld gaat.
zwart-wit
goed-slecht
Het volk slikt deze onzin wel weer.
En de verzekeringsbedrijven zagen dat het goed was.
Willem VanDer Decken | 13-08-14 | 01:11 Fructose is niet de boosdoener. Fructose zijn fruitsuikers en dat zijn de enige suikers die je naar binnen mag werken (met mate natuurlijk). Het zijn de geraffineerde suikers die gehaald worden uit granen en de granen zelf die het lichaam omzet in suikers.
Alles met granen en zuivel moet je laten staan. Granen worden omgezet in suikers en in zuivel zitten groei hormonen. Beide dragen bij om dik te worden.
Mijn dieet bestond net als merendeel van de bevolking voor 60% uit zuivel en granen (volgens die statistiek goeroes dan). Met 2-3x 1 uur goed te bewegen per week en iedere dag een goed flink stuk (vet) vlees, gevogelte of vis met daarbij groenten en als dessert fruit viel ik per week 1 kg af ongeveer. Ik moest ongeveer 15 kilo verliezen om terug op het gezonde niveau te komen en mijn percentage zuivel en granen is van 60% naar ongeveer 15% gedaald.
@irma zonderboezem | 13-08-14 | 01:09
Proost Irma.
@ caspert79 | 12-08-14 | 21:53
Interessant. Fructose is de boosdoener dus.
fuck it, ik neem nog een glassje wijn met een zak chips.
al die betweters hier.eerst zelf jaren moddervet geweest en nu ineens anderen vertellen dat ze ' hun ogen open moeten doen ivm verborgen suikers' en moeten sporten. bla bla zeg, ga de tijd die je hier zit weg te typen maar naar die geliefde kutsportschool van je.
proost sufferds
Och die Johnny toch... Het is en blijft een randdebieltje, geeft niks, van een kneusje hou je gewoon meer.
.
Johhny vergeet de mensen die door ziekte bedlegerig zijn en dus met 600 calorieën al aankomen, of de mensen die door medicatie gebruik opblazen als een ballon. Of de mensen die niet als een anorexia patiënt door het leven willen gaan etc etc.. En dan natuurlijk de genetisch aanleg. De een heeft aanleg om dikker te worden. De ander, zoals Johnny, heeft aanleg om een laag IQ te hebben. Doe je niks aan, moet je mee leren leven.
.
Gelukkig heb ik dit probleem niet. Maar zwakbegaafde columnisten zouden hun zegeningen moeten tellen ipv calorieën.
Ben jaren tegen de 100kg geweest. Vaak gedacht, ik moet dit allemaal meeslepen en ik wordt er niet jonger op (69) Totdat ik de uitzending van Michael Mosley zag. "Eat Fast Live Longer" dat was ergens in 2013.
Zaten zoveel goede aanknopingspunten die op te volgen waren dat ik al mijn broeken moest vervangen. Scheelt zo'n 15kg. De doc. is op het internet te vinden, in de complete lengte, want bij de NPO was-ie ingekort (en dat was te merken, helaas)
Succes wie het nodig heeft! Begin de ochtend maar met havermout!
Salut! Evocatus
En ik ben 40 by the way
@Evocatus | 12-08-14 | 23:51
Bedankt. En het is serieus waar.
Men zegt dat ik kennelijk "een snelle stofwisseling heb".
Ik heb er serieus zelf geen ENKEL aandeel in.
Sterker nog, ik zou eigenlijk wel wat zwaarder willen zijn.
Waarmee ik dus probeer te zeggen dat het wel degelijk zo zou zijn, dat 'dikke mensen' daar net zo min enige keuze in hebben..
Voor een groot deel is het gewoon INput - OUTput.
Stop je er meer in dan eruit gaat, dan krijg je een surplus.
-
Heb zelf geen oto. Doe alles per voet of fiets, en soms het OV als het echt niet anders kan.
Moet 1 x per week in 010 zijn, op het Noordereiland.
Woon zelf in Scheveningen, en doe het meestal op de (race)fiets. De kortste route is ongeveer 70 km.(h&w) Vaak maak ik er een 100 km tochtje van, met mijn 65 kilo gewicht, 186 cm lengte en 57 jaren oud.
@Piet_Snot | 12-08-14 | 23:22
Gefeliciteerd, u bent een ware bofkont!
Salut! Evocatus
@legomuis | 12-08-14 | 21:35
Godsammekrakkepit! Mijn deelneming, wat een ongeluk moet dat geweest zijn. Meteen een hele metaalsantekraam in het lijf. Jonge-jonge. Ik wens je het allerbeste toe! (Geen gebbetje, hoor!)
Salut! Evocatus
@tattooboer | 12-08-14 | 20:43
Ik kom zelf al jaren regelmatig in een supermarkt. Nog nooit heb ik meegemaakt dat mij bij de ingang een trechter in de strot werd geduwd en ik tegen mijn wil in suiker- en vethoudend voedsel naar binnen kreeg gepompt. Misschien doen ze dat alleen bij die vage randstadsupermarkten.
@CynicalBastard | 12-08-14 | 20:39
U zet aan het denken. Na enige zelfreflectie moet ik toch toegeven dat ik ook wel eens denk; "daar heb je weer zo'n vreetzak", als ik een dik persoon zie. Ikzelf ben erg slank, maar dat is ondanks en niet dankzij mijn dieet.
@navanico | 12-08-14 | 23:33
Daarom werken snelle dieten ook niet op lange termijn. Een aangepast eetpatroon waardoor je geleidelijk afvalt werkt wel maar is zeer moeilijk. Je kan namelijk niet stoppen met eten dus je zult je altijd bewust moeten zijn van wat en hoeveel je eet. Maar de meeste mensen zijn zich zelden echt bewust van wat ze eten. Het is dus iets wat je een leven lang moet volhouden. Wel ben ik het met het filmpje eens dat veel slechte eetpatronen van jongs af aan worden aangeleerd. De basis wordt gelegd als kind en blijft je de rest van je leven achtervolgen.
Allemaal gelul, dat over genetische factoren van obesitas. Waar het om gaat is dat je lijf, en dat is welzeker genetisch bepaald, mechanismen kent om te overleven. Dus, hoe meer vetmassa hoe beter. Daar kun je, in magere tijden, lang mee voort. Van afvallen schrikt je systeem. Er gaat iets mis. En zo gauw je weer stopt met diëten of de sportschool zal je lichaam reageren met een vergrote toename aan vet omdat het even kantje boord leek.
@frankmeister | 12-08-14 | 22:23
Suikers en koolhydraten is de primaire brandstof voor je hersenen. Normaal verbranden je hersenen een 120g glucose per dag. Bij gebrek aan glucose gebeuren er een aantal dingen. Je hersenen gaan energie besparen en verbruikt nog maar een 30g per dag. Je hersenen kunnen geen glucose opslaan dus zijn afhankelijk van de glucose in je bloed. Simpele koolhydraten als geraffineerde suiker worden snel opgenomen, complex koolhydraten zoals in fruit wordt door de lever langzaam afgebroken in simpele koolhydraten en zorgen dus voor een constantere energievoorziening. Indien je lichaam onvoldoende koolhydraten heeft kan je lichaam nog eiwitten afbreken en omzetten in energie die door de hersenen gebruikt kunnen worden. Dit is een specifieke eigenschap van de mens.
Dit betekent dus ook dat je de eiwitten weer op tijd moet aanvullen. Als je zoet eet of drinkt zoals cola, krijg je plots veel suiker. Het geeft een boost. Je lichaam reageert door insuline aan te maken om de suikerspiegel te verlagen en glucose op te slaan. Vervolgens daalt je suikerspiegel waardoor de hersenen juist te weinig energie krijgen en je weer behoefte hebt aan suiker. Een cyclus die zich blijft herhalen, daarom is het van belang om complexe koolhydraten binnen te krijgen zoals die in fruit. Deze houden de suikerspiegel veel constanter.
goldsammy | 12-08-14 | 23:27
No, I am not.
Who is Frodo?
(denk aan je leestekens en hoofdletters)
1.84, 90kg, 50jr.
Bierbrouwen (en proeven) als hobby...
Ondertussen gelooft De Mos ook niet meer in Hansje Brinker en is pro-actief aan de slag gegaan.
66 jaar. 171 cm. 71 kg.
Ik neem 5 maaltijden per dag (halve liter witte wijn bij de lunch) en drink een halve liter whisky met cola (light, dat dan weer wel).
Onpartijdig | 12-08-14 | 23:03
.
is that you frodo ?
7,62x39 | 12-08-14 | 23:08
Niet indrukwekkend, maar mijn soort van obesitas.
Iedereen heeft wel een trauma waarop hij reageert.
Ik doe het met drank, een ander met eten.
Waar het om gaat is het antwoord op de vraag.
En ik ben dus niet te zwaar en gezond voor mijn leeftijd.
-weggejorist-
LOL
Hier aan de kust zie je meer bloot dan in de stad.
Bijv. van die dikke kleine turkse jongetjes met nu al cupmaat A.
Wat gaat dat straks worden? Cupmaat C?
Het is gewoon dikke onzin allemaal...
Ik rook als een ketter, laatste keer 'sport' was op de lagere school ergens, ik eet ènkel en alléén de meest vette troep, drink 2 liter cola per dag, zit enkel op mijn kont op kantoor, en de laatste keer dat ik een stuk fruit at kan ik me niet eens herinneren...
En toch ben ik 1,90m @ 75kg, met een strakke sixpack op mn buik waar iemand die daadwerkelijk ooit een sportschool van binnen heeft gezien jaloers op is.
En heb waarlijk geen idee hoe ik eraan kom.
of ga meteen naar liveleak.com
@ Kn:eukwatrond | 12-08-14 | 22:40
Van mij mag je, maar een kapsalon is sowieso een aanslag op de goede smaak. Een keer zo'n bak brei in mijn handen gehad, maar nee, daar had ik toch geen zin in.
@frankmeister | 12-08-14 | 22:44
Gelijk heb je. Ik loop elke dag 5 tot 7 km. Normaal tempo. Maar wel berg op, berg af. Woon in het buitenland. Had in 2013 veel te jong een bypass maar voel nu ik me beweeg me sterker dan ooit. Het is zo simpel.
@Bobby sixxkiller | 12-08-14 | 21:06
Te weinig eiwit is ook een killer. Je lichaam heeft eiwitten nodig. Krijgt je lichaam een gebrek aan eiwitten gaat het lichaam opzoek naar een alternatieve bron. Je lichaam gaat dan spieren verteren en zal uiteindelijk zelfs je hart verteren. Uiteraard is dat wel het laatste wat je lichaam doet, dat dan weer wel.
En waaruit blijkt precies dat "lisa" slank zou zijn??
Juist de delen waaruit dat zou moeten blijken, zijn niet zichtbaar op de foto...
@Ergernis! | 12-08-14 | 20:37
Sportblessures betalen we ook allemaal dus sporttax
Roken ook, maar dat wordt al belast
Skieeen risico sport dus dubbel belasten
Ondergewicht is ook schadelijk dus graattax op de rauwkost
En zo kun je vrolijk doorbelasten. Merk op het is wel altijd belasten. Geen groente sponsering ofzo.
Onpartijdig | 12-08-14 | 23:03
Een halve liter wijn en een halve liter whisky per dag. Wow. Indrukwekkend.
viridis | 12-08-14 | 21:07
Alweer wat later.
Ben ik de enige en de eerste?
66 jaar. 171 cm. 71 kg.
Ik neem 5 maaltijden per dag (halve liter witte wijn bij de lunch) en drink een halve liter whisky met cola (light, dat dan weer wel).
Lieve redactie, ze heet geen Lisa. Ze heet Federica, is juf in Italië en houdt van surfen...
www.facebook.com/federica.tiranti/pho...
... wat jullie er ook van vinden.
www.facebook.com/photo.php?fbid=10201...
Eagle_Eye | 12-08-14 | 22:32
2.
@tattooboer | 12-08-14 | 22:37
Als ik op je BBQ mag komen :D
Bij dikke mensen zie ik als eerste een groot dik hoofd en lijf en dan pas of het een man of vrouw is. Zo aanwezig vind ik dik zijn. Best erg dat je wilt wonen in zo'n lichaam, ik zou me lelijk en heel ongelukkig voelen.
@namensmijnhond | 12-08-14 | 22:38
Zeker, een actieve levensstijl is gewoon erg belangrijk, wat ik doe, iedere dag sportschool is wat extreem, maar er moest iets gebeuren, want ik was het zat. Maar door veel te bewegen word het zeker controleerbaarder.
@SammyJankis | 12-08-14 | 21:29
Hou het goed!
Ja... Hallo zeg ,ik zit net een dubbeleportie kapsalon weg te werken en weg te spoelen met 2 flesjes van Oome Heineken ,mag dat soms ook niet meer?
@frankmeister | 12-08-14 | 22:23
Daarmee bevestig je toch de stelling dat je het zelf in de hand hebt?
Ik was tot voor een maand of drie ook zo'n smulpaap. Totdat ik met geen goed fatsoen meer een trap op kon. Na een dagje skiën -waarbij ik buiten adem smiddags neerplofte- was de maat vol. Dit moet nu veranderen.
En het klopt echt: alles is terug te herleiden op sporten en het HMV dieet (Helft Minder Vreten). Over dat snacken: Ik kan niet zeggen dat het een verslaving was maar wel een gewoonte. En daarmee matigen en veel bewegen zorgt voor snel resultaat (-18 kilo sinds eind april)
Obesitas is een lichaamstoestand wanneer het BMI boven een bepaald cijfer komt. De oorzaken van obesitas zijn vaak psychisch of sociaal (of een combinatie van die factoren) waardoor het lastig is om patronen te doorbreken. Maar ik ben het (inmiddels) eens met Quid: Ga gewoon wat doen met je vette reet. Mag ik dan zeggen? Ja, dat mag ik zeggen *Smeetsmodus off*
Vroeg sterven is nog altijd het goedkoopste alternatief.
@tattooboer | 12-08-14 | 22:33
Ik heb zelfs verstand van calorieen en hoeveelheden waar in zitten. Wat dat betreft, maak je geen zorgen. Het punt waar het aan ontbreekt is dat ouwe lui doorgaans hun kind maar zoet houden met 'shitty' eten! Het hele land is vergeven van de MCdonalds en weet ik veel wat voor tenten. Je kan toch niet zo dom zijn om te veronderstellen dat fast-food lekker gezond is, wel?
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:34
Hou nou gewoon even je klep hier..
@viridis | 12-08-14 | 21:27
6% en alles onder 12 is gfevaarlijk omdat er in je vet ook goede stoffen bevinden, namelijk de afweerstoffen die je in je leven aangemaakt hebt tegen ziektes. Als je dus 6% bent en verkouden word kan dat grote gevolgen voor je hebben en zul je sneller ziek zijn. Rond de 13 % is goed, en gewoon veel buikspieroeffeningen.
@McMarx | 12-08-14 | 20:34
Dat komt door de vrouwenhormonen in drinkwater, zal ff duren maar over een paar jaar kan iedere man met zijn eigen tieten spelen ;) zoveel hormonen krijgt hij binnen.
@tattooboer | 12-08-14 | 22:31
Afvallen is veel werk?????? Nee, aankomen is veel werk!!!!! Weet je wat het kost om een heinekenspier op te bouwen? Ja? Dan weet je ook donders goed dat elk pondje door het mondje komt!
En als je ouwe lui daar vrede mee hebben, dan zijn zij schuldig aan je obesitas. Toch?
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:29
Onzin!
waarom doe je zo arrogant, je weet niks!
Tijd speelt een factor. Hoe laat je eet, voor het slapen gaan, nadat je wakker word. hoe lang tussen maaltijden. wat weet jij nou?
Ik ga me nu erg aan je irriteren met je narcistiese alwetendheid. gadver. Hou nou gewoon je kanis eens in topics waar je geen verstand van hebt!
Flikker maar fijn op allemaal. Ik betaal ook mee aan domme dingen voor dunne mensen. Fietspaden. Zwembaden. Trimparcours. Ik rijd om afzettingen voor de avondvierdaagse en wielrentochten heen. Ik betaal mee aan die domme programma's op TV die jullie kijken tijdens je endorfine naroes. En ik draai op voor al die versleten knieën, die sportblessures, die gemiste uren omdat meneer de loopjunk dringend naar de fysio moet.
Ik roep het al jaren en wordt er zo af en toe flink voor verketterd: Dik worden doe je zelf! En alles wat je aandraagt als excuus om je dikke lichaam mee goed te praten is een smoesje:<br />
1. Mijn hele familie heeft aanleg!<br />
- Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Je weet dat je snel aankomt, blijf dan van fastfood af!<br />
2. Ik heb zware botten<br />
- Al woog je skelet 100kg, die andere 100kg is zeker geen spiermassa.<br />
3. Psychische problemen / eetverslaving.<br />
- Get help!<br />
De enige mensen die een legitiem excuus hebben zijn zij met een schildklier aandoening. De rest pleegt uitgestelde zelfmoord en jaagt gezonde mensen op kosten.
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:27
Nee. dat is onzin. Afvallen is heel veel werk. maak er geen triviale "dat doe ik wel even" onderneming van. Als je er niks over weet kan je beter de eer voor jezelf houden en de derde wet naleven: "nederigheid: het weten wanneer je niet alle info bezit en je eigen mening niet laat gelden zodat een ander zijn gecontroleerde mening oprecht ten gelde kan maken zonder stoornis of gedachtespinsel van een ander".
@tattooboer | 12-08-14 | 22:26
Yup, elk pondje komt door het mondje, punt!
@Martin Aceton | 12-08-14 | 22:26
Met de grondstofprijzen van nu is dat niet je oppulentste ergernis. Hopelijk staat de sandwich wel op tijd op tafel?
@tattooboer | 12-08-14 | 22:24
Ah, en de gemiddelde IS belijder moet dan wel zomaar snappen hoe het zit? Heeft die niet vanuit zijn omgeving een programmering waar je niet omheen komt?
Trouwens, wat nou sporthallen! Ga gewoon wandelingetje doen, beetje kritisch kijken naar wat je eet, ben je al half op weg.
www.filmsforaction.org/watch/fat_head/...
@Ergernis! | 12-08-14 | 20:37
Ik ben het met u eens. Als ik extra moet betalen voor mijn shaggie, dan vind ik het alleszins redelijk dat frituur ook extra belast wordt, om door u genoemd argument van zorgkosten. Of, en daar kan ik ook mee leven, we schaffen de accijns op tabak weer af. Gelijke monniken, gelijke kappen.
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:23
Kronkelerij krijgen geen antwoord en geen aandacht van me. Nu weer terug naar dit topic.
tattooboer | 12-08-14 | 22:10
Ik denk dat ze dat wel kan, ze is alleen minder snel dan een metaaldetector.
Lol, zo te lezen, hebben we hier blijkbaar heul veul dikke reaguurders ;)
Voor alle niet dikkerds. Probeer eens af te vallen. Kan je gelijk begrip opbrengen voor het probleem van afvallen.
Het voordeel?
www.dailymotion.com/video/xvdbtt_eat-f...
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:17
Nogmaals, als je alleen maar defensief en offensief denkt zul je dat krijgen en zo verlies je veldslagen, oorlogen, discussies en goelee. Ook obesitas is geen oorlog, het is een gemis aan kennis en wilskracht, dat op zich komt door gemis aan aandacht en liefde vanuit de omgeving!. De mens is van nature speels en die speelsheid houd hem dun en atlethies. Het promoveren van kantoorgedrag en stoelzitterigheid als zijnde volwassen en succesvol nekt de gezonde mens. Gelukkig veranderen de tijden en vind je al in veel kantoorgebouwen sporthallen! maar nog niet genoeg.
@tattooboer | 12-08-14 | 22:20
Nou laat JIJ het daar op houden. Ik kan me zo voorstellen dat jij zwakkeren noemt anderen niet vinden. Jij roept wel tegen alles wat IS is dat ze weg moeten en weet ik veel wat. Maar iemand met een BMI die wat hoog is verdedig je, vreemd!
Beide hebben zelfde keuzes, toch?
Volgens mij is Quid gewoon een dikke klootzak! Ontopic, suikers en koolhydraten zijn een bitch, het is verslavend en je moet er niet teveel van binnenkrijgen. Heb ik me ook op verkeken, sinds oktober vorig jaar besloten dat ik het zat was, elke dag naar de sportschool gegaan (2x kracht en 5x cardio, 45 min crosstrainer en 45 min fietsen), hiernaast een koolhydraatarm dieet (koolhydraat arm brood en s'avonds vlees met boontjes en sla). Kan gewoon een wijntje bij, avondje drinken in de kroeg en af en toe (2x pw ofzo) normale maaltijd. Sinds oktober -32 kg, voel me top en heb energie voor 100. Vooral niet te veel over lullen met andere mensen en gewoon doen, andere mensen zien het resultaat wel.
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:15
Hou eens op dit topic naar een persoonlijke sfeer te trekken met je zwakke terugkomsten. het gaat immer nog om de onwetenden en de dieet van de overgewichtigen. Is dat zo moeilijk voor je? Nogmaals. Als jij vind dat mensen alleskunners zijn, ga dat dan beleren aan diegenen die het niet halen om bij de zelfdenkende partij te zijn. Laat mijn persoonlijke gemoedstoestand met rust als je niks kan bedenken om mijn valide punten te beredeneren, danwel van repliek te voorzien. Mensen die vinden dat een ander pas volwassen is als die aan hun eigen beeld van interpretatie van levenskunde voldoen zijn uiterst narcisties. Laten we het daar op houden.
"You can live to be a hundred if you give up all the things that make you want to live to be a hundred."
- Woody Allen
@tattooboer | 12-08-14 | 22:14
Nou, waarom noem je me dan zweefteef en blijf je me benoemen als onderontwikkelde, niets ziend persoon? Vreemd....
@301 | 12-08-14 | 21:26
Dit is aSPARTAam!11!!
@tattooboer | 12-08-14 | 22:12
Iedereen sterk en volwassen is? Nou nee, ik zou zelfs graag willen dat jij volwassen werd, dus wat dat betreft zijn we het wel eens. Zelfs voor wat betreft bescherming van de zwakkeren!
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:11
Lijkt me niet. Kan ook dat diegene graag zijn eigen visie als toegevoegde waarde geeft. was dat niet in jou belevenis opgekomen?
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:08
Jij houd er van te denken dat iedereen maar sterk en volwassen is, is het niet? Open je ogen. Als je echt zo begaan bent zoek dan ergens een niche op waar je het fout ziet gaan en meld je vrijwillig aan om te helpen je pedante visie op eigendom van gedachtenwereld te profileren. Ook al is het een feit dat je vind dat dat inhoud dat je jou programmering op een ander moet duiden.
-weggejorist-
@tattooboer | 12-08-14 | 22:07
Oh, zeer zeker! En het is degene die repliek geeft die er moeite mee heeft lijkt me.
@Parel van het Zuiden | 12-08-14 | 22:05
Och, ik zie het zo, als er repliek komt betekent dat over nadenken, is dat niet belangrijkste?
@Martin Aceton | 12-08-14 | 21:49
Kan ze geen goud en metalen vinden op minimaal 1 tot maximaal 30 cm diepte? nou zeg..
@tattooboer | 12-08-14 | 22:06
Euh, gewoon natuur volgen en niet toegeven aan de simpele verslaving van eten? Voorkom je heel veel hoor :D
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:03
Bijdragen en van waarde voorzien zijn dikwijls twee diverse invullingen van een geheel andere wijking hoor.
Wat ziekelijk is, is dat obesitas wordt afgedaan als een keuze. En dat is een betreurenswaardige denkfout.
Obisitas ( als gevolg) is een "afwijking" in de hersenstructuur die, of mensen gevoelig maakt voor suiker (koolhydraten) en daardoor aangezet worden tot meer eten of het "ik zit vol" gevoel niet herkent wordt door de hersenen.
Voor deze mensen is het hel waarin ze leven. Dit kan niet enkel en alleen worden afgedaan als dat het luie mensen zijn die bewust zich vol eten aan heerlijke lekkernijen. En bovendien zegt GS ook nog eens dat wij anderen, dit wel allemaal standvastig en gezond zijn.
Jammer......
@Parel van het Zuiden | 12-08-14 | 21:57
Serieus.. echoes in de delen waar eerst vetklonters zaten. Weet je hoe het is binnen twee jaar drie keer je hele kledingkast te moeten vervangen? Eerst van dik naar dun en toen van dun naar spierenbundel.. kost veel maar het is het waard.
Like the sin of gluttony will set you free, but betty ford can help you try .
Bruce Dickinson.
m.youtube.com/watch?v=cIm2w3GLz6k
-weggejorist-
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 22:03
Verdiend. U heeft er hard voor gewerkt...
Drie regels gelezen en wist al dat dit weer zo,n Sjonnie Q verhaaltje was. Misschien een idee om samen met Ebru een wekelijkse lulverhaal bij de Libelle of de Viva in te leveren?
De wereld staat in brand en wij krijgen hier een verhaal over een dikzak.
Maar wie is die rechter?
@tattooboer | 12-08-14 | 22:01
Oh, dat is dan wel weer lekker! Maar dank dat je me als nauwelijks bijdrage gevend ziet :D
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 21:48
Ik nodig alleen mede BBQ'ers die waarde toevoegen, niet diegenen die het willen bestempelen, graderen of willen besnuffelen. Het is wat het is. ( ben ik een van de weinigen die ook radijsjes, stukken paprika en hele knofloken op de BBQ kwakt?)
hfakker | 12-08-14 | 21:52
Een ziekte kan objectief worden vastgesteld: je hebt een hartafwijking of je hebt het niet. Zaken als depressie, borderline, obesitas kunnen hooguit gekenmerkt worden als aandoeningen. Ze passen bij een beeld, een gedragspatroon, maar zijn niet objectief vast te stellen. Wel toevallig dat veel bewegen en veel buiten zijn bijzonder goed helpt tegen zulke psychologische aandoeningen.
Wat een onzin verhaal. Meer kan ik er niet van maken.
@SammyJankis | 12-08-14 | 21:29
Plusje gozerT
@tattooboer | 12-08-14 | 21:52
Klopt. Ik ben zelf ook niet bepaald zuiver qua spelling, maar u verkent op dit moment nieuwe diepten. Wellicht is het de echo...
@tattooboer | 12-08-14 | 21:52
Ah eindelijk een beetje zelfkennis :D
@tattooboer | 12-08-14 | 21:52
Narcisme? Nah..... Is een prima vraag voor narcisten "ben je beter dan anderen"? de echte narcist zegt ja :D
@Shadow112 | 12-08-14 | 21:07
Klopt...
Voor *twee* procent van de bevolking..
(En ja die kijken we onterecht met de nek aan)
@ eerstneukendanpraten | 12-08-14 | 21:43
Het ligt er ten eerste aan naar welke soort drank jouw schoonmoeder zo 'zuchtig' is. Het zware spul (pas op, veel suikers) of toverdrank? Te tweede, de leeftijd, ik mag graag los gaan op een 'Vicky Vette' (die achternaam...) type, die wel een wijntje lust, maar boven de 60 zal ik toch moeten afhaken. En dan het derde punt, hoeveel schade zal necrosis al aangericht hebben. Zowel geestelijk als lichamelijk. Ik vrees het ergste, daar je hem steeds vaker langs ziet schuiven...
Met mijn werk in de horeca zie ik het keer op keer weer: het zijn altijd de dikkerds die een portie extra nemen, voor en nagerecht erbij bestellen en in plaats van versgeperst sap of bronwater kiezen voor fris.
.
Obesitas ligt toch echt aan jezelf. 100 jaar geleden waren er ook mensen met stofwisselingsziektes. Een heel klein percentage van de bevolking, net zo uitzonderlijk als lilliputters. Nu roept iedere ongedisciplineerde dikkerd dat 'ie er niets aan kan doen. Onzin. Als je er zelf voor kiest dik te zijn is één ding, maar ga niet klagen of uit je vetnek kletsen. Het recept is simpel: eet minder & beter en beweeg meer.
Vergeet de popupraatjes van Quid. Voor de feiten check op youtube 'sugar: the bitter truth' van Robert Lustig.
@tattooboer | 12-08-14 | 21:52
man o man, mijn getype is echt waardeloos..
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 21:49
Jin probeert maar faalt hopeloos. HGet moment dat je dat inziet met je aanvallen tegen een BBQ, zal alleas anders zijn. Met je obeese narcisme.
Jezus. Dik varken die Lisa
Aan de ene kant tegen kwakzalverij zijn en aan de andere kant dit geheel tegen de wetenschap indruisende stukje schrijven.
En ook zo onaardi.
Weet je dan niet dat er veel mensen schransen uit emotionele pijncompensatie Kwidt?
Huilend zitten te eren, schuldig, gefrustreerd, een been wetend dat het niet goed is, het andere, sterkere dat zegt dat ze zich er beter door zulken voelen.
Steeds.maar.weer.
Iedere dag.
Het ene weten, het ander, huilend, doen.
Dat lijkt me wel een ziekte.
Weliswaar niet volgens het medisch compendium van de non-esculaap Kwidt.
Maar die is dan ook slechts zelfbenoemd specialist.
Zo'n 'de universiteit van het leven' type.
Bah. Onaardig.
Voor Sjonnie heb ik in jip en janneke taal wat informatie gevonden. Hierin staan hoe mensen jarenlang elke dag bewegen/sporten, (vrijwel?) nooit wat 'verkeerds' eten, etc. toch heel dik worden. Elke dag een stukje meer. Volgens Sjonnie dus luie mensen, die echter totaal gek hiervan worden en er niets van snappen, totdat ze eens naar een goede dokter gaan die niet er van uit gaat dat ze met een elke-dag-pizza-etende te doen hebben:
www.isala.nl/patienten/folders/6020-sl...
En omdat hun lichaam, geest, organen en stofwisseling na jaren hiervan totaal in de vernieling liggen gaat het afvallen ook ' enigszins' lastig. Maar ja, dan heb je volgens Kwit dus niet genoeg wilskracht. Ik zou bijna wat irritatie gaan voelen als ik de stukjes van sjonnie serieus zou nemen.
@hfakker | 12-08-14 | 21:46
Domme smoesjes om je obeesheid goed te praten. Ik type met halve aandacht omdat het even niet alle aandacht van me krijgt en huishoudelijke taken samenvallen met mijn passie om hier te plempen!
@tattooboer | 12-08-14 | 21:47
Nee, jij bevlekt de panelen ik probeer het op te lossen!
tattooboer | 12-08-14 | 21:43
Mijn vriendin proeft het als aan de kip waarvan ze een ei eet, vismeel gevoerd is.
Je hebt er niets aan verder.
Gewoon 90% van wat er in de supermarkt wordt verkocht overslaan en je verdiepen in voeding, alleen groente, fruit, echte boter, melkproducten zonder toevoegingen, yoghurt, biologisch vlees kun je eten zonder suiker problemen, de rest is fabrieksmatig geproduceerd en barst van de suikers en verkeerde vetten!
Het licht van de geest zonder de warmte van het hart wordt vaak tot dwaallicht.
@tattooboer | 12-08-14 | 21:41
Ik kom graag een keer langs om er een 'oordeel'over te kunnen geven ahahaha
@Centauri3 | 12-08-14 | 21:06
Niet alleen jij..
* Bedankt voor de banaan *
@ad pellan
Je krijgt geen suikerziekte door suiker te eten..
Sommige mensen hier zijn echt zielig, blijf vooral denken dat je perfect bent en dat er met jou niks mis kan gaan..
Ooit eraan gedacht dat mensen misschien ziektes hebben waardoor ze weinig energie hebben? of dat ze niet kunnen sporten doordat hun lichaam niet mee wil werken?
Of dat ze dik zijn door medicatie?
Nee he, 't zijn gewoon vieze varkens die graag lekker lui op de bank liggen..
Veel van deze mensen deden juist veel aan sport voordat ze ziek werden.. en krijgen zelfs vaak depressies doordat ze weinig kunnen doen en door de samenleving aan de kant worden gezet als vuile varkens...
Ben zelf nog niet dik, maar ben wel veel spiermassa kwijt door de problemen die ik heb, ik doe m'n best m'n gewicht en spiermassa op orde te houden, maar m'n lichaam werkt niet meer mee zoals 't tot een tijd terug deed... Wees toch eens niet zo kortzichtig...
Veel mensen willen wel, maar voor wat voor reden dan ook lukt 't ze niet..
Help ze liever, moedig ze aan, wees geen klootzak.
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 21:46
Je begint er zelf mee. met je BBQ gespin en je dom geouwehoer om niks.
@tattooboer | 12-08-14 | 20:38
Ik meen dat ik liever 10kg in een rugzak meesleur, dan dat ik jouw taalkundig niveau beheers.
Man, man, man. Dit is erger dan fonetisch Limburgs schrijven.
@7,62x39 | 12-08-14 | 21:23
Vruchten zijn goed na trainen omdat je lichaam die suikers en energie gelijk om zet in geneesmiddelen. Vooral vit C speelt daar een rol in.
@tattooboer | 12-08-14 | 21:39
Joh! Gaan we nu weer de panelen bevlekken met ons geschil om wat dan ook? :D
@Parel van het Zuiden | 12-08-14 | 21:43
Mijn pil was niet gewoon rood maar lichtgevend, alarmerend, knipperend zwaailamprood. Vandaar.
@tattooboer | 12-08-14 | 21:37
Ik ben gezond wat betreft BMI, en ja ik let er op. Niets mis mee toch?
TOPSTUK!
Je kind een corrigerende tik geven is strafbaar maar je kind vol stoppen met vette troep is legaal. Als een kind voor zijn tiende al overgewicht heeft is er bijna niet meer vanaf te komen. Ouders die hun kinderen zo opvoeden dus keihard straffen en eventueel uit huis plaatsen. Je kind van 5 laten roken doe we toch ook niet?
Mensen die te dik zijn door vet eten kunnen hun operaties zelf gaan betalen. Doen rokers via accijnzen ook al jaren.
BAH BAH BAH, dikke mensen. Ja er is een heel klein percentage die er weinig aan kan doen, suikerpatiënten kunnen bv wat dikker zijn. Dat is zo aantoonbaar en die mensen moeten we uiteraard ontzien.
@Shadow112 | 12-08-14 | 21:31
Die mensen staan 12 uur per dag van blijheid te springen! Tuurlijk ligt het ook aan de genetica. Zoals in de Thora gezegd: Als de vader slecht vlees eet slaat dat over op de tanden van zijn zonen en diens zonen.
@ legomuis 21:35
Maar wat die seks betreft heb ik nog een drankzuchtige schoonmoeder in de aanbieding. Ze woont achter bij ons huis in het tuinhuisje dus graag melden bij de voordeur. Maar ik zou niet te lang wachten want de laatste tijd wordt necrosis wel erg vaak door de buren gesignaleerd..
@tattooboer | 12-08-14 | 21:39
Je moest de rode pil nemen. Een pil, niet het hele potje...
Inzichtgevende therapie volgens de methode Quid. Laat ik eens proberen om er mijn voordeel mee te doen.
Nog ff en we krijgen gewoon weer een hongerwinter deze eeuw.
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 21:28
Weet jij veel wat ik op mijn BBQ gooi.. stokert. Je weet niks en je gokt maar wat.
@de grote Anti | 12-08-14 | 21:27
Klopt, en ook op markten bestaan er nog echte gildes die niet "kloten" met je vlees. Zowieso belegvlees heel erg hard meiden. Behalve dan biologies kipfilet ( wel tegen 5 euro per 100 gram!)
@Shadow112 | 12-08-14 | 21:31
Allemaal leuk en aardig maar een op een worstelen met leeuwen lijkt me geen praktische methode om op gewicht te blijven in de hedendaagse Nederlandse samenleving.
.
Alhoewel, straathyena's is misschien een idee...
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 21:25
Wat ik zeg is dat we geen rekeningen meer moetyen betalen van domme vreters. het feest is over en voorbij, net als dat we geen uitkeringen meer moeten verlenen aan mannen in lange jurken en gekke hoedjes en die dáárom geen goede baan kunnen vinden. Heel veel mensen kunnen niet nadenken spinspul. Dát zijn de geprogrammeerden zoals jij dat graag ziet. Herken en erken je in je eigen wenselijke robotwereld. Nou, we zijn zat er aan mee te betalen!
En dan die hypocriete joviale attitude van die vetzakken. Om van te kotsen gewoon.
En dan nu de gedigt genaamd Sharon Dijksma:
Eénmaal
per
etmaal
een
vet
maal.
@gedachtespinsel | 12-08-14 | 21:25
Ga een ander vertellen er mee uit te scheiden zeg!. Ik heb gelijk en wat jij vind zal de gezonde medemens een worst zijn!
Tot mijn 45ste alles picobello. Sportschool, mountainbike, altijd bezig. Tot ik mijn rug brak, bijna verlamd was, en nu 3 wervels aan elkaar vast heb zitten met een plaatje, buisje van titaan, en 6 schroeven. Ben 25 kilo aangekomen, en die gaan er rottig af, ben immers niet meer zo bewegelijk. Maar eraf gaan ze, al moet ik op een 14-maal-per-week-sex-dieet
7,62x39 | 12-08-14 | 21:23
Bwa, goed tanden poetsen doen.
viridis | 12-08-14 | 21:21
Ik kwam alleen aan toen ik in het studentenleven zat, en daar ben ik voor de rest van mijn leven wel klaar mee.
@tattooboer | 12-08-14 | 21:21
"Masaï eten bijna alleen maar vlees. Ze eten het vlees van koeien, geiten en schapen. Ze eten geen wilde dieren, vis of kip. Vroeger aten ze nauwelijks producten van de landbouw, zoals maïs. Nu eten ze 's ochtends pap van maïsmeel. Ze eten niet veel groente en fruit. Toch zijn ze gezond. "
-
nl.wikipedia.org/wiki/Masa%C3%AF_(volk...)
-
De mens is van nature een omnivoor, waar het om gaat is niet te veel en genoeg bewegen. Neemt niet weg dat de een meer opneemt in het lichaamsvet dan de ander.
Ik moet helemaal niks.
Lees je 'ns in Quid, alvorens je een stukje typt. Laat je daarnaast een weekje opnemen, kan ook weinig kwaad schat ik zo in.
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23363498
www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/22641965
Quid, vooraf... ik vind je items geweldig. Ikzelf ben eens van 160 kilo afgevallen naar 105 kilo. Nu redelijk stabiel op 120 met mij 1.93. Veel spier, ik kan iemand z'n hoofd eraf trekken hoewel ik dat nooit zou doen want vechten zit niet in mijn aard. Teveel eten kan te maken hebben met jeugdtrauma's en ander leed. Op een of andere manier vinden kinderen en volwassenen dan troost in eten. Maarrrrrrrrrrrr, een kind (tot 12 jaar) heeft geen notie van calorie-inname en daarvoor moeten ouders waken. Mijn moeder? Door het drama (o.a. zelfmoord vader) wat zich binnen onze familie heeft afgespeeld snap ik dat ze mij, en in mindere mate mijn broer en zus, heeft weten zoet te houden door toe te geven aan een kinds hunkering naar zoet. Ik neem het haar niet kwalijk ook al is het haar verantwoordelijkheid. Ik zal i.i.g. zorgen dat mijn kinderen NOOIT overgewicht krijgen. Reken maar!
@tattooboer | 12-08-14 | 21:21
Yup, en jij BBQ'ed er lustig op los :D
Zeg me nu eens Kwit, wat klopt hier niet?
@tattooboer | 12-08-14 | 21:21
Daarom, als je het kunt bekostigen (eet desnoods minder maar BETER vlees) www.beefensteak.nl/nl/ Ik heb echt geen aandelen in die site hoor, maar hoe meer mensen overgaan op goed vlees zonder de nodige etiketten hoe beter. Kijk eens naar het assortiment. Dan ga je bijna huilen als je in de supermarkt staat.
6 procent is superdroog. daaronder wordt het gevaarlijk omdat je vet tussen je ingewanden moet hebben. Onder de 12% is sixpack. Aan veel mensen zie je niet dat ze veel vet hebben. Vooral buikvet is gevaarlijk. Bijna iedereen is vet. We zien alleen de supervette medemens nog als uitzondering. 25% vet is heel normaal tegenwoordig.
De goeie gewichtsszieke niet te na gesproken - heb ik na een periode van diep meelijden inmiddels hartgrondig bezwaar tegen de aanblik van vetkleppen (meestal obsessief snack kauwend), pure horizonvervuiling, pijnlijk voor de ogen. 't Ergst is te weten wat dit ons ALLEN kost: peuteraars, pamperaars, artsen, nazorgers, voorkomers. Suikeriekte, vroegtijdige dementie, inteeltige kinderen 2e, 3e generatie zgn. molligerds. Kortom - 't zit vooral tussen de oren. En de Coca Cola etc wereldwijde suiker- en fast food biz + lobby moet ontrafeld, aangetoond en onderuit gehaald.
Tsjezussssss... Doe maar een artikel over moslims, want de helft van alle tegels zijn opeens wel vol begrip en relativering en en en gadverdamme!!!!!!!!!
GS community "zit" vol vetkleppen! Opzouten! Allemaal naar de zandbak... om af te vallen!
Ik poep op jullie (vezelrijk).
@tattooboer | 12-08-14 | 20:43
Schei uit man, alsof het de producent is die je dik maakt! Elk pondje komt gewoon door het mondje, je kan toch zelf nadenken of niet soms?
Quid en de harteloosheid jegens de menselijke geest. Een psycholoog zou een field day hebben met dat pathologische gevuilspuit.
Martin Aceton | 12-08-14 | 21:12
Schrap de twee vruchten. Zitten vol suiker.
jeanmondo | 12-08-14 | 21:11
Dat is precies de boodschap van het filmpje.
@martin/ Ik bedoelde, hoelang hou je dit vol?
@Shadow112 | 12-08-14 | 21:12
Het meeste van je vlees zit al suikers in, lees maar op de etiketten.
viridis | 12-08-14 | 21:14
Tot maart(?) 2014(!). Het is een bewezen succesprogram. Ik vergat te vermelden dat ik enkel kraanwater dronk.
@cunning linguist | 12-08-14 | 21:03
Wat nog het zieligst en ergst is, je had het zelf moeten uitvinden. Maargoed, zeur maar een eind weg.
@mr_666 | 12-08-14 | 20:47
Maissuikers slippen de aders dicht. Nu dat iedereen het weet, stop ermee. Als je het niet doet wil ik niet eens voor je medische rekeningen betalen straks!
-weggejorist-
Hey Quid, de aanleg om dik te worden is enerzijds genetisch, en anderzijds bepaald door wat je als kind te eten krijgt. Dat zijn 2 factoren waar je geen invloed op hebt.
Knoop dat even in uw oren !
En nu volhouden he Martin. Hoe lang moet je nog?
Wijze uit het Oosten | 12-08-14 | 21:04
.
*banaan toeschuiven doeT*
"Johnny Quid" denkt waarschijnlijk dat er overal aangeboren afwijkingen kunnen zijn, behalve in de maag, hersens en stofwisseling. Ga eens praten met iemand die maagverkleining heeft gehad en zich moet houden aan een strikt dieet terwijl ie nog steeds moddervet is en blijft. Onzinartikel. What's next? Kanker eigen schuld?
@Bobby sixxkiller | 12-08-14 | 21:06
De reden dat jij dit kan typen is de volgende: Jouw en ook die van mij (jaja) voorouders gingen langzaam op een meer eiwitrijk dieet over, dat heet nog steeds vlees. Dus hoefden we niet de hele dag blaadjes en andere groente rommel te eten. daardoor hadden we meer tijd over voor plezier, cultuur, sociaal contact en groeide onze hersenen gestaag.
Vlees dus +1 hippie.
's Avonds een (redelijk) gezonde, warme maaltijd, twee stuks fruit, en verder bruine boterhammen met caloriearm broodbeleg gespreid over twee of drie maaltijden, zoveel dat je als vrouw 1500-1600 calorieën of als man 2000 calorieën op een dag eet (uitgaande van gemiddelde persoon). Op dagen dat je bij familie of vrienden bent mag je snoepen en drinken, anders niet. Dit een jaar volhouden en je valt ruim 20 kilo af (ervan uitgaande dat je zoals Martin Aceton bent).
Nooit te dik geweest, maar ik kan me voorstellen dat het toch knap lastig is als je opgevoed bent in een snackgezin.
Erg makkelijke mening weer van onze Quid. Waarom voeden we onze jeugd - ook van onze tokkiegezinnen - niet gewoon hard op ipv later passief te jammeren over een gebrek aan discipline terwijl niemand ze dit bijgebracht heeft. Voorkomen is beter dan genezen.
Ik verdom het om ze allemaal te lezen, maar zeker weten dat je in de comments hierboven exact ziet wie te vet is.
In Palestina zijn ze er blij mee... extra grote schilden.
@Jasaanhetiskoud | 12-08-14 | 20:40
Same..
Maar de wet van behoud van energie geldt ook bij zo'n metabolisme..
We zijn alleen wat minder efficiënt...
Maar ik wil er helemaal niet uitzien als lisa. En mijn neus past bijna twee keer in haar neus, jeetje. Zag vandaag weer eens iets lopen.. mijn godt. Duidelijk nieuw in ons land en op zoek naar een adres. Een engelen-gezicht waar nog geen enkele vrijmibo aan kan tippen en even focking lang als mij. Slank maar niet dun, stijlvol, en allergisch voor de zon zo te zien. Dan maak ik mij meteen al weer zorgen. Die is of hier naartoe gelokt met mooie beloftes. Of zij heeft zelf de keuze gemaakt hier een paar maandjes te werken als high-class escort voor lelijke rijke (dikke) oude mannetjes tegen iets van 15.000 euro p/mnd (10-20 uurtjes). Denk de laatste want ze zag er niet uit als een idioot.
Vetzucht en stress, veruit doodsoorzaak nr. 1.
Het veroorzaakt ziektes die veelal aan andere gewoontes worden gelinkt....
FF vingerje opsteken hier als je geen overgewicht hebt. En vergeet niet je leeftijd erbij te vermelden.
Ben geen obesi, maar een ex fitness instructeur die weet hoe zwaar het voor sommige mensen kan zijn.. iets met trage schildklier mompelt...
-weggejorist-
Zware botten? Botten trillen niet als je er een pets op geeft!
Het is wel echt een knap gemaakt filmpje. Kan de Postbus 51 directie alleen maar schuimbekkend naar kijken.
[OFF TOPIC]
welke ellendeling heefT ooit es verzonnen om goed etenswaar door te laten draaien?
Dit is toch te gek veur woorden! !!!
zeau ... dit was een keutel die mij de gehele dag dwarszat.
Oh ja,.. als je een hekel aan Quid hebt,.. moet je 'm niet lezen jankballen.
en aids krijg je van neuqon en een gebroken poot van skiën en ebola van in zwarte pieten poep/zweet/pis graaien, ook allemaal niet doen dus...
Een hoop van die Obesitas figuren zijn helemaal niet gezellig, afgezien van een enkeling die echt een stofwisselingsstoring heeft zijn ze chagrijnig en zwelgen ze in bergen eten en (mede)lijden dat door zichzelf en anderen over ze wordt uitgestort.
.
Altijd maar weer dat excuus, het gaat vanzelf, zit in de leeftijd, het zit in de familie, yeah sure, voor 90% is het gewoon slap en laf gedrag.
.
En ja ik mag dat zeggen, ik zit nu op 90 kg, daar kan nog wel wat vanaf, maar een BMI van 26 is toch wel een verschil met wat het geweest is. Het scheelt best wel, 6 zakken aardappelen van 5 kg op je rug of toch maar niet. Obesitas, pas als je het weer kwijt ben gaat je een gezond gewicht echt waarderen.
dun, slank, wat voller of gezet kan ik begrijpen. Ieder mens heeft zijn eigen metabolisme.
Maar obesitas *kan* ik gewoon niet begrijpen.
Je (vr)eet X calorieën en verbruikt er Y met leven, werken en sporten.
Dat begrip moet toch niet zo moeilijk zijn ?
En dan toch maar doorgaan met het schransen van kilo's borrelnoten, chips, McDebiel, en de rest met te veel vet en suiker. En dan nog het liefst in een eetpatroon wat niet eens lijkt op drie maaltijden per dag. Het liefst nog een handje "snackmomenten" tussen de maaltijden in.
Resultaat : een opgerekte maag en continu trek.
Ik begrijp het niet.
Please fill me in..
Ja squid, Alle hoeren neukon omdat ze van seks houden, alle rokers gaan deaud omdat ze er zelf voor kiezen verslaaft te worden, alle alcoholisten gaan deaud omdat ze zuipen, alle lassers gaan deaud aan kanker omdat ze willen lassen, alle dikkerts gaan deaud omdat ze niet kunnen stoppen met eten, een schrijver gaat deaud omdat hij wil schrijven, een politieke's gaat deaud omdat hij zijn mond niet kan houden.
-
Makkelijk hé, de hokjes.
Ze hebben bier te lekker gemaakt!
Is het nou dan klaar met de alcomobilisten Kwit? Of met het klimaat? Wil je werkelijk iedereen over de zeik jagen? Je hebt er alleen jezelf maar mee hoor. De 40 haal je niet eens, want dan heb je allang een hartaanval gehad met je getier. Tsjonge...
De antirooklobby heeft haar doelen gerealiseerd.
Nu stappen de magniet figuren massaal over naar verketteren van vet eten. Frikandellenbelasting? Cafetaria's met meer dan een werknemer vetvrij maken?
Zucht, het houdt niet op, die bemoeizucht met persoonlijke keuzes.
Hypocriet dat drank nooit serieus wordt aangepakt. Daar gaan ook zat mensen aan dood, maar is sociaal acceptabel.
Dat Quid zich voor het karretje laat spannen van de anti-vet zeloten, maakt hem een useful idiot.
Godsammekraken | 12-08-14 | 20:53
Ieder pondje gaat door het mondje. Ingenomen calorieën min verbrande calorieën wordt opgeslagen als vet. Ja, daar komen zaken als honger, lichamelijke inspanning, wilskracht en discipline bij kijken, maar uiteindelijk is het principe hetzelfde. Minder eten en/of meer bewegen. Als je dik wilt blijven ook prima, maar dat het zo ingewikkeld is is onzin.
' de schuld van de Industrie! Een samenzwering van Unilever en Nestlé! De supermarkten! Mijn me-ta-bo-lis-me! M'n moeder! De sportscholen!' Hahaha, gezeik van couch potatoes...
Doordeweek geen drank, 3 maal in de week uurtje bewegen, sex natuurlijk en niet roken. How hard can it be?
Toch een moeilijke verslaving in vergelijking met andere verslavingen. Eten kan je nooit helemaal mee stoppen dus je wordt er steeds weer mee geconfronteerd. Je lichaam en geest zijn ingesteld op het eten van zoveel mogelijk suikers en vetten. En de WILSKRACHT waar men het hier over heeft duurt nooit een heel leven. Suikers geven constant hypo's waardoor je weer gaat zoeken naar nog meer.... De manier is 5 tot 6 keer per dag verantwoord eten waardoor je niet gaat zoeken en zoveel mogelijk suikers laten staan (ook vervangers i.v.m. hypo's)
. Trainen heeft weinig zin als je teveel eet. 1 gevulde koek is ongeveer 20 min. flink fietsen. Trainen is leuk voor erbij en voor de geest. Als je een training doet waarbij je sterker wordt en je spieren groeien gecombineerd met een eiwitrijk dieet zal je het meeste resultaat hebben.
Godsammekraken | 12-08-14 | 20:53
Dat is precies de issue; eten is een primaire prikkel, waarvan het feedbackmechanisme kapot gemaakt wordt door simpele suikers en andere simpele koolhydraten. Daar is discipline maar een deel van de oplossing; je moet ook accepteren dat je lichaam wél voedsel nodig heeft, maar ánder voedsel. Eten dat wél vult, in plaats van frisdrank, witte boterhammen en chips.
Als je meer calorieen verbrandt dan je tot je neemt dan val je af. It's not rocket science.
.
Hoe je het doet, doe je het. Tour de France wielrenners consumeren soms 8000 a 10.000 calorieen per dag en toch vallen ze af want een uur of 6 bergje op, bergje af in 30 graden zo hard als je kunt neemt nu eenmaal best wel veel calorieen. Fiets je niet zoveel/hard dan zal je minder calorieen tot je moeten nemen om niet aan te komen.
Het is niet echt heel erg moeilijk in de commentaren hierboven de vetkleppen te herkennen...
ik heb zware botten dus bek houwe
Meer bewegen en minder eten simpeler dan dit gaat t niet worden. En dan vooral stoppen met het eten van zaken die door de voedingsindustrie in elkaar worden geflanst.
Joe Tex, stiekem hield hij er er wel van:
youtu.be/wG9z61JaAtE?list=RDwG9z61JaAt...
Vreetzucht is eenzelfde verslaving als roken en alcohol, maar dan zonder het stoere imago.
@mr_666 | 12-08-14 | 20:45
Ik ken genoeg mensen die in de rest van hun levenswandel ruim voldoende discipline en wilskracht tonen maar aan de kennelijk sterke hongerprikkel toch moeten toegeven en zwaarder zijn dan ze lief is. Anderzijds zijn er zat slappe slungels die dat probleem helemaal niet kennen. Grotendeels kwestie van het metabolisme waarmee je behept bent.
Gelukkig heeft Kwit niet gehinderd door enige kennis van zaken van deze complexe materie weer een nieuwe obsessie gevonden.
En dan wat te denken van al die luie kantoorpikken die denken dat 2 keer in de week een half uurtje hardlopen ze gezond maakt.
NFC | 12-08-14 | 20:50
Gaat ze niet lukken;
www.forbes.com/sites/andrewbender/2013...
Haha, alle vetzakken over de zeik.
Denk dat aanleg en opvoeding er een boel mee te maken hebben. Maarja das net zoals wel of niet gelovig opgevoed zijn. Heb een pesthekel aan gelovigen maar ben dan ook niet gelovig opgevoed.
Hoop dat er naast een dikkietax ook een dompietax,lelijkeendjetax,rokertax,depritax voor de gezonde vogels en natuurlijk een arrogante kloothommeltax voor quinsy, die blijkbaar naast een dikkertje moest zitten in het vliegtuig op vakantie - nog andere dingen waar je over wilt huilen quinsy?
"Jamaar ik kan er niks aan doen. Bij ons zit het in de familie."
Inderdaad. Het zit in de familie. Je moeder was namelijk ook al zo'n enorme vetklep, omdat ze alles naar binnen schoof wat op eten leek. En toen ze met je vader trouwde, is ze begonnen die ook vet te mesten. En toen jij werd geboren, was het jouw beurt om vetgemest te worden. En toen jij op je 130e (kilogram) het ouderlijk huis verliet om je eigen voort te planten, wist je niet beter dan dat patat, chips en cola een eerste levensbehoefte was. En nu ben je bezig je eigen kinderen vet te mesten. En je man, want het is je waarschijnlijk ook wel opgevallen dat die er niet dunner op geworden is, sinds jullie getrouwd zijn. En dat komt echt niet omdat ie een zittend beroep heeft.
Is obesitas en de Westerse vreet cultuur op een of andere manier al in de schoenen van Putin geschoven?
Obesitas is simpelweg ook een keuze.
Ik krijg dagelijks beroepshalve veel mongoloide wartaal over mij uitgestort en ik kijk er al niet meer van op, behalve dan van deze lulkoek van Quid.
Veelvraterij is gewoon een met harddrugsverslaving te vergelijke kwaal, die je niet enkel meer met platte wilkracht kunt bestrijden. Dat kun je evenmin met heroineverslavvomg. Weliswaar je eigen schuld dat je ermee bent begonnen, ok , maar enkel op eigen kracht komt bijna niemand er vanaf.
Een kostenpost voor de samenleving vormen ze evenmin, want ze gaan doorgaans snel dood. Duur zijn pas die macrobiodynamische veganisten, die met hun kopje vietnamese moerasbasterdwederikthee broodmager tot hun honderdvijfendertigse doorvegeteren op hun door de gemeenschap op te brengen AOW-uitkering.
'Dat klopt als een bus'
-weggejorist-
tattooboer | 12-08-14 | 20:43
Redelijk mooie bron van hoe dit loopt;
www.youtube.com/watch?v=iE-H__aIEFE
Is dan wel vooral gericht op USA en UK, maar geeft wel aan welke belangen erachter zitten om ons aan de suiker te krijgen. Spoiler; dat zijn niet onze belangen.
Dik wil eigenlijk zeggen: Ik vreet veel te veel en beweeg veel te weinig.
Dikke mensen zijn net feministen, Zeuren en mauwen over alles waar ze zich niet mee kunnen spiegelen.
Quid, je bent een ordinaire z@kk*w@ss*r.
Quid geeft het goede voorbeeld door ons meteen komkommer voor te schotelen.
Doe mij de linker maar! Wat een hottie
Wat ze zo`n cholesterolprop nooit vertellen, is hoe lastig het is in de vrije buikholte nog te opereren voor bijvoorbeeld een maagbandje. Operaties waar de specialist rustig een uur bezig is om te navigeren in vetlaag na vetlaag.
De eerste keer is het nog te doen, maar na het plaatsen van het bandje gaat het lichaam overal littekenweefsel aanmaken. Alles wordt 1 brij met dezelfde kleurstelling en textuur. Bij een simpele bloeding is het zo maar te laat.
Iemand reanimeren met zwaar overgewicht is ook een leuke. Even kansloos als iemand reanimeren die op een bed ligt. In plaats van het samendrukken van de ribbenkast ben je een matras of vetschort aan het verplaatsen.
Zo`n maagbandje en vergelijkbare behandelingen worden verkocht als het ei van Columbus. Verkeerd of te veel eten wordt tijdelijk consequent bestraft met kotsen. Wat verzwegen wordt door de maffia van privé klinieken is dat gemiddeld de helft van het gewichtsverlies later er gewoon weer bij komt.
Lelijk blijf je na het gewichtsverlies nog steeds, de buikwandcorrectie wordt pas gedekt door de verzekering als het gaat smetten. Eerst niet douchen, dan pijnlijke zweren en dan pas een operatie volgens de verzekeraars.
Onbeperkt sportschool kost nu twee tientjes in de maand, iets wat makkelijk betaald kan worden aan een eurootje minder per dag aan snoepgoed.
Naarmate de zorg steeds meer zelf betaald moet worden, is dik zijn ook financiële zelfmoord. Investeer in jezelf en geniet van het leven.
Stop stuffing your face!!
Zo onzeker geworden door dit verhaal dat ik nog maar een pond speklapjes in de pan gooi om me wat beter te voelen....
Godsammekraken | 12-08-14 | 20:32
In Nederland loopt het nog niet zo'n vaart idd, wij hebben het hele idee van HFCS nog niet te pakken. In de VS, maar inmiddels ook al in de UK en Australië worden kinderen al van jongs af aan volgestopt met spul dat niet vult, en je metabolisme verkloot.
Zit hier ook te gebeuren, geef het een jaar of 10. Helemaal als je hier, net als in de VS, ook bewegingen krijgt die menen dat overgewicht hebben een grondrecht is. Alleen hebben we hier in Nederland een links politiek apparaat, dat dit soort volk graag ondersteunt in hun waanbeelden.
Oh en gratis gezondheidstip: als er op tv voor geadverteerd wordt, dan is het waarschijnlijk niet goed voor je.
Beetje frustie Quid? Want je spuwt wel heel groene gal! Ben eens wat menslievender tegen onze obesitassen we hebben ze wellicht nog npdig als zwaargewicht in de strijd tegen de motsimps.
Stumper!
Ps: quid, het zou enorm van wetenschap en nuance getuigen als jij, als betoger, ook de smerige kant van de veroorzaker liet zien in plaats van alleen de consument. Kun je een update plaatsen met de info die duid dat supermarkten in 90% van hun producten ( ingepakt) suikers verwerken? Het zou je sieren! Want laten we wel wezen, als een consument kipfilet of slasaus koopt omdat ie denkt dat dat een minder beschadigend product zou moeten zijn maar toch voorgelogen word door de super, zal dat een punt moeten zijn die jij ook moet vermelden! (slasaus = 20% suiker, kipfilet eigenmerk = 7% suiker)
Simpel;
wantrouw alles wat in dozen wordt verpakt
We spreken elkaar wel na je 40ste Quid..
Gewoon jezelf verplichten MINIMAAL eens in de 2 dagen minstens een uur te sporten.
Tevens etiketjes leren lezen.
100% dat je al na 2 weken 23 keer beter in je vel zit en meer energie hebt.
Mooi stukje proza Quid. Man. The. Fuck. Up.
Jammer, dat ongezond vaak het lekkerst is...
Ik zeg aflevering heavy van HOUSE.
Proud to be fout :P
www.youtube.com/watch?v=OOgd9hitEAE
Ik heb een heel ander probleem. Kan eten wat wil, kom geen gram aan en ben mager als maar kan.
Dikke mensen zijn gezellige mensen, en ronde vormen zijn mooie vormen. Dat zou ik zeggen als ik dik was!
Als er eindelijk met de socialisten is afgerekend, dan worden de "magere mooie" 'mensen' de nieuwe fascisten.
Zogenaamd uit solidariteit, maar eigenlijk omdat ze mensen die ze "niet mooi" vinden eigenlijk als untermenschen zien.
Lees het stuk hierboven om te zien hoe dat qua denkproces gaat.
Next up, "domme" mensen, want die kosten de slimme 'mensen' ook maar geld.
Joepie, eindelijk een topic dat mijn 100% gelijk bewijst. ga naard e sportschool lanmterfanters, wees eens iets, doe eens iets en oja, enem ook gelijk wat crav maga lessen als ej al zo goed bezig bent. Ps: het helpt niks als je niet ook je diëet veranderd dus geen geen rommel meer in je laadklep douwen. lees nou even de ingrediënten en laat dextrose, suikers, malt, gistextract, fructose, mais stroop, lactose enz enz enz even staan, het doodt je. Als je op je belegvlees leest zie je dat je snoep verkocht word als leugen dat je vlees eet! Lees je chips, je bier, je worst door, alles suikers! De supermarkt denkt dat jij en jij kinderen zijn die snoep willen kopen en weet je wat? je doet dat ook. laat je niet langer naaien en leef gezond!
6 keer eten per dag. Weinig suiker.
Voorlichting: kokosvet en geen e-nummers.
Ja joh, de reden dat je bekeurd word vanwege het rijden zonder gordel is ook zoiets. Je kunt zeggen: dat bepaal ik zelf wel, het is mijn leven, maar de kosten zijn voor ons allemaal. Dus een vettax is PRIMA.
Had verdomme net een pilsje opengetrokken. Nah jah, morgen ga ik écht sporten...
Beetje jammer dat vet altijd een bad rap krijgt.
Sh*t, ik begin ook al tietjes te krijgen.
Godsammekraken | 12-08-14 |
En sommigen schransen door. Die letten niet op. Die hebben geen zelfbeheersing. Zorgen ze zelf voor.
Laat al die supergezonde mensen ook meer pensioen betalen aub.
Zo die zit.
Fuck you Sjonnie!
Gelul. Tot mijn 35e kon ik me de scheuren in mn slokdarm schransen. Daarna moest ik opeens op gaan letten. Zo gaat het met velen.
Als je er zo uit wilt zien als Lisa, dan heb je naast obesitas ook mentale problemen.
REAGEER OOK