Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. VanLeeuwen eist reactie van Van Aartsen

Op zomaar een zondagmiddag maakten we mee dat een complete woonwijk zichzelf buiten de samenleving plaatste. De Haagse Schilderswijk werd afgegrendeld door gemaskerde moslimjongeren die weigerden om een legale, vooraf aangekondigde en van alle nodige vergunningen voorziene demonstratie door te laten. Die Pro Patria-demonstratie moest van haar geplande route afwijken terwijl de ME kort slaags raakte met de moslimblokkade. Stenen vlogen door de lucht, journalisten werden belaagd, camera's werden stukgeslagen met stukken hout. De strijd tussen de gehelmde hoeders van de rechtsstaat en de religieuze verwerpers van de Westerse democratie hield net zo snel op als dat hij begon. Wat bleef, was een pijnlijke stilte. Net als op 24 juli was de vraag wederom: Waar is burgemeester Van Aartsen? De gemeente Den Haag doet er al de hele dag het zwijgen toe. Geen enkele verklaring over het feit dat sharia-supporters in de Schilderswijk zich met succes onder stadsbestuur & rechtsstaat hebben uitgewurmd. Geen hard oordeel over het verstoren van het recht op demonstreren, geen woord over over het belagen van vrije nieuwsgaarders, zelfs geen spin, draai of ontwijkend persbericht. Krekels. Tuimelgras. Slechts blamerende, beschamende stilte in de Stad van Vrede & Recht. Vooral onze VanLeeuwen, die gisteren zelf stenen stond te ontwijken op de Hoefkade, trok dat heel slecht, en reed op hoge poten naar het stadhuis van de Hofstad om verhaal te halen.

Reaguursels

Inloggen

Hoe zou ons land eruit gezien hebben als we nooit die moslims hadden binnengehaald in de jaren 60,70,80,90 etc?
Veel, veeeel minder criminaliteit, overheidsgeld in overvloed voor iedereen, geen bezuinigingen in de zorg, geen eigen bijdrage in de zorgverzekering, juweliers die geen trauma's oplopen, veel meer ruimte in ons land, mooiere wijken, geen schotelantennes, geen Islamscholenshit, geen Ibn Galdoun, geen gesis naar vrouwen, geen hoofddoeken, geen moskeeen, geen rituele slachtingen, geen suikerfeestidioterie, ' s avonds veilig over straat, geen gevaar voor de democratie en waarden en normen van Nederland. Geen homohaat, vrouwenonderdrukking, geen aparte zwemtijden voor moslima's, geen seksistische opmerkingen en aanrandingen meer in zwembaden. Geen shariawetten en kalifaten in de wijk.
Gewoon een mooi, leuk land met hier en daar een probleem die we zelf makkelijk kunnen oplossen.

Tuinverlichting | 14-08-14 | 08:04

Taakstrafje helpt tegen ISIS aanhangers weinig lijkt me.

Een davidster in z'n voorhoofd kerven lijkt me veel effectiever.

Diabhal | 13-08-14 | 16:02

Het had nooit zover moeten komen. Bij het constateren van de shariadriehoek, de anti-joodse leuzen, etc. had men de boel daar al op moeten rollen.
Ik zou me alleen nooit aansluiten bij zo'n groep extreemrechts tuig. Typisch mensen die me het schaamrood op de kaken bezorgen. De ruzie om het Israëlische vlaggetje en het gejoel naar een koffiehuis is weer tekenend.

jeanmondo | 12-08-14 | 15:03

Niemand is veilig met Isis aanhangers in de buurt.
Zij moeten uit de samenleving worden verwijderd.
Van Aartsen moet dit oplossen of escaleren naar Opstelten.
Geen blaaskakerij deze keer, maar optreden.
ISIS tuig moet met de kop tegen de muur lopen.

gutgutgut | 12-08-14 | 13:13

Alvast een gratis advies aan onze " leiders " om de populatie in te dammen , begin met de kindertoeslag niet meer dan voor max 2 kinderen uitkeren , wil je meer kinderen dat is jouw probleem , ik denk dat de meeste NL zich daar wel mee kunnen vinden , deze advies was gratis en zo door de 2e kamer te knallen ,je moet ergens beginnen om het netjes op te gaan lossen .

Jetstream | 12-08-14 | 13:12

Isis is geen zaak voor politie en justitie.
Isis heeft de oorlog verklaard aan de rest van de wereld.
Een fatsoenlijk georganiseerde staat voert geen oorlog met politiemensen maar met militairen.

Fransg | 12-08-14 | 11:08

Mijn hond liep net buiten mijn terrein zonder lijn en hup de handhaafbrigade, met drie man in een Laguna loerend op onheil, kreeg ik een bon van vijftig euro!!!!!
Laat staan een stuk stad innemen, maarja geen terrorist hè!

lanexx | 12-08-14 | 11:02

Als ik dan ook op de valreep nog even mijn mening mag ventileren:
Niemand kan een stuk stad claimen. Als je dat wel doet krijg je last met de gemeente.. o wacht ff..

tejootje | 12-08-14 | 09:59

Makkelijk om die droplul van Aartsen de schuld te geven , maar reken er maar op dat hij gewoon de opdracht krijgt van hogerhand om gewoon op vakantie te blijven om het zo te kunnen afdoen als een klein incidentje .

snapdragon | 12-08-14 | 09:45

Nou wat een gedoe. Geweldig hoor GS; je gaat lopen waar de stenen vallen en vervolgens ga je klagen dat er stenen vallen. Dit was trouwens een goed verslag, vooral de finale.
Maar nu huilie huilie; In het Stadhuis heel stoer de camera laten lopen als er vriendelijk verzocht wordt dat niet te doen. Topjournalistiek! Tjonge jonge, worden jullie soms niet een beetje moe van jezelf?
Ik ben geen vrind van v.A maar wat is er nu helemaal misgegaan? wat is er kapot, wie is er dood of gewond?

Jean Kloot | 12-08-14 | 09:20

Wat @de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:55 zegt: "Een bodemloze put, waar je geld in kunt blijven storten.
Belastingen verhogen, de bejaardenhuizen sluiten, het leger afschaffen, de AOW leeftijd verhogen etc.
Maar dan nog is het niet genoeg.
De oude Drees zij het het al: de ongebreidelde immigratie van kansarmen is een ondraaglijke last voor onze samenleving".

Volgens onderzoek i.o.v. PVV/Wilders zoude immigratie ca. 7 miljard minimaal per jaar kosten. Dit zal blijven oplopen. Op een gegeven moment kan de politiek er niet meer omheen want steeds meer mensen zullen de pijn voelen van de bezuinigingen, steeds meer ontslagen en steeds lagere uitkeringen. Niet die types als Van Aartsen wiens vader ook minister was. Dat soort types (niet eens zijn studie afgemaakt) behoort tot de elite, een mooi woord voor volksmennende maffiosi die heel ons land uitzuigen.

ecologiste | 12-08-14 | 08:22

Tenenkrommend die directeur communicatie. Hij weet van niks en komt amper uit zijn woorden. Het is onderhand wel duidelijk: ze kennen daar op het stadhuis hun eigen stad niet meer. Van Aartsen is eigenlijk net als die Aleid Wolfsen, ze kijken vooral weg als er een islamitische probleem op de agenda staat, lafbekken dat het zijn. Het waren altijd fanatieke voorstanders van de multiculti samenleving, maar zo' n samenleving weten te besturen ho maar!

Angelica | 12-08-14 | 07:47

Dit is pas het begin....
.
.
Nog een paar jaartjes pappen en nathouden en de grote steden zijn ontoegankelijk voor 'andersdenkenden'.
.
En dat terwijl die 'andersdenkenden' wel die lokale kalifaten financieren via de zoveelste belastingverhoging. Want het ware gedachtengoed heeft wel uw steun nodig.
.

Koek Bakker | 12-08-14 | 03:18

Gewoon weg met die gekken. Je hebt er samenleving helemaal niets aan!
Dirk III | 12-08-14 | 01:37
De politici hebben er wel wat aan, het zijn de knuffeltjes van de elite.
Vraag me niet waarom.
De nuttelozen, de kansarmen, zie je pas goed als je wat ouder bent. En wat meer vrije tijd hebt.
Hele stoeten in zwart gehulde schimmen ontsieren het straatbeeld. Geen woord Nederlands uiteraard maar onverstaanbaar gekwetter en getjilp is de voertaal.
Maar ja, dat is de ideale wereld volgens Pechtold.
Dezelfde Pechtold die even snel een bezoekje bracht aan de Schilderswijk en zag dat het goed was.

Jan Dribbel | 12-08-14 | 01:59

Je kan de mensen die gedemonstreerd hebben wel wegzetten als extreem maar die ISIS Gekken vragen ook om Extreme measures! Gewoon weg met die gekken. Je hebt er samenleving helemaal niets aan!

Dirk III | 12-08-14 | 01:37

Wat een gehuil hier, na Joanna, damschreeuwer en theelichtwerper weet je toch, er is slechts een schijndemocratie beheerst door klasse justitie.

gebrokenvleugel | 12-08-14 | 01:36

Rien7847 | 12-08-14 | 01:12
Beleidsmakers op de diverse nivo's, landelijk, provinciaal en gemeentelijk hebben grote buro's met grote onderste laden.
Het cylindrisch archief. Gerechtelijke uitspraken die een ministerie niet bevallen worden daar opgeslagen.

Jan Dribbel | 12-08-14 | 01:26

Rond de Kerst komt er wel een onderzoek.

Rien7847 | 12-08-14 | 01:12

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:58
Ik bedoel het in de sociologische zin van de klasse die het minst bezit en het minst verdient. Meestal werken die het hardst. Geen waardeoordeel hier. Wij zijn allen broeders.

Ik verwarde u een moment met @Dhr. de Wit.

7,62x39 | 12-08-14 | 01:04

7,62x39 0.33 uur
Ik geef je helemaal gelijk, net zoals het juridisch apparaat er niet is om iedere misdaad op te lossen, doch gebruikt wordt om de samenleving beheersbaar te houden.
Maar dat doet niet af aan het feit dat men vroeg of laat niet om aantallen heen kan.
Het zou slecht zijn om op basis van negatieve verwachtingen maar geen tegengeluid te laten horen.
Bij de volgende betoging moeten politici ook geweigerd worden om mee te lopen.
Door het laffe-poldermodel-iedere-keer-water-bij-de- wijn-doen-beleid van de efgelopen jaren hebben zij deze misere veroorzaakt.
Dat de politici maar thuis blijven. Die prutsers mogen gaan nadenken over hoe ze banken redden en oude vandagen uit persen.
Nu is het volk aan het woord.

trotse_atheist | 12-08-14 | 01:00

7,62x39 | 12-08-14 | 00:47
Wat lul je nou met je onderklasse.
Beschouw je mensen die met werken hun brood verdienen als ondermensen of wat?

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:58

Opvallend filmpje. Het enige geweld door protesteerders kwam van moslims (stenen gooien). De enige groep waar tegen werd opgetreden waren de autochtonen. Erg opvallend. Heel erg opvallend. En maar ontkennen. Want alles moet goedgepraat worden wat moslims doen. Ik ben het strontzat.

Rest In Privacy | 12-08-14 | 00:56

Jan Dribbel | 12-08-14 | 00:43
Een bodemloze put, waar je geld in kunt blijven storten.
Belastingen verhogen, de bejaardenhuizen sluiten, het leger afschaffen, de AOW leeftijd verhogen etc.
Maar dan nog is het niet genoeg.
De oude Drees zij het het al: de ongebreidelde immigratie van kansarmen is een ondraaglijke last voor onze samenleving.

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:55

Aan: van Aartsen: in de USA worden moslims die twitteren dat ze ISIS steunen opgepakt.
Die worden daar als gevaar voor de nationale veiligheid gezien.
Ik weet het, van Aartsen weet wel tien redenen dat ze hier in dit land niet opgepakt worden.

Jan Dribbel | 12-08-14 | 00:52

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:37
Hoe dan ook een wijk voor de onderklasse, toen en nu. Nogmaals, wees blij dat uw familie eraan heeft kunnen ontsnappen. Zoetermeer is ook niet alles, maar wie weet zullen uw kinderen in Benoordenhout of Wassenaar wonen.

7,62x39 | 12-08-14 | 00:47

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:37
En nu is het een uitkeringsdriehoek, door de uitkeringstrekkers ook wel de sharia-driehoek genoemd.
De inteelt-driehoek mag ook.

Jan Dribbel | 12-08-14 | 00:43

trotse_atheist | 12-08-14 | 00:33
Iedere betoging kan door de machthebbers schouderophalend genegeerd worden, zeker in een schijndemocratie als de onze. Alleen een gewelddadige revolutie kan verandering tweeg brengen. Daarom is het burgers in dit land ook ten strengste verboden om gewapend over straat te gaan en zijn bezit en voorhanden hebben van wapens streng gereguleerd. Onze leiders willen het volk eronder houden. Het recht om te betogen is een fopspeen om het ongenoegen op een voor de leiders onschadelijke manier uiting te geven.

7,62x39 | 12-08-14 | 00:42

@toetanchamon | 12-08-14 | 00:37
Nogmaals geplaatst met het open bericht


zaterdag 20 september
om 14:00 in UTC+02

De doelstelling van de laatste mars voor de vrijheid werd nog maar eens onderstreept: De salafistische ISIS aanhang in de Schilderswijk en Transvaal bepaalde wel even voor de politie of de pers hun werk mocht doen en hoe ver het in de grondwet vastgelegde recht van demonstreren gaat.

Wij willen dat de moslim fundamentalistische ISIS aanhang keihard wordt aangepakt! De inwoners in Den Haag zouden vrij moeten zijn in denken, doen en kleden.

De Nederlandse normen, waarden en wetgeving geldend in de Haagse straten. Klinkt normaal, maar het gebrek hieraan werd schrijnend duidelijk 10 augustus.

Mark our words: Wij vragen weer een route aan en die gaat gelopen worden! Wij hebben deze keer geluisterd naar de politie maar dat bleek achteraf de weg van de minste weerstand te zijn. Blijkbaar konden de straten nadat wij afbogen wel vrij geveegd worden.

Wij laten ons niet zoals de politie wegjagen, wij gaan door!

Nodig jouw (FB) vrienden uit! Plaats het door op websites en andere pagina's. Samen staan we sterk!

De volgende keer staan we er met een veelvoud aan deelnemers!

www.facebook.com/events/1459260184360...

andjing | 12-08-14 | 00:40

7,62x39 | 12-08-14 | 00:30
Het was geen pauperbuurt.
Het was een volkswijk, bevolkt door arbeiders, met een florerende middenstand.

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:37

Betogen heeft geen zin ?
Betogen heeft wel zin, steeds meer zelfs met een niet onafhankelijke media die selectief informatie geeft aan de bevolking.
Gewelddadig betogen heeft geen zin, dat zorgt ervoor dat middels via diezelfde media de stok wordt gegeven aan de wegkijkers teneinde hun beleid er in te rammen.
Er moeten zoveel mogelijk mensen opstaan om hun stem te laten horen dat dat wat dit weekeinde gebeurd is niet getolereerd wordt in nederland (en omstreken).
We vragen toch ook aan de normale moslims (waarvan ik overtuigd ben dat die er zijn) om zich massaal uit te spreken tegen dit soort mensen ?
Desnoods zijn betogingen goed om voor eens en voor altijd de politici met de billen bloot te laten gaan om bij de volgende keer het waardeloze kaf van het koren te scheiden.
Als dit niet te lang duurt tenminste.

trotse_atheist | 12-08-14 | 00:33

DEN HAAG - Pro Patria heeft een nieuwe Mars voor de vrijheid aangekondigd. Op zaterdag 20 september wil de organisatie weer in Den Haag demonstreren tegen fundamentalisten in de Schilderswijk en Transvaal.

Bron > www.omroepwest.nl/nieuws/11-08-2014/pr...

andjing | 12-08-14 | 00:31

Als journalist zou ik overwegen om bewakers mee te nemen. Gewoon om je lijf en leden te bewaken.

ristretto | 12-08-14 | 00:31

Dhr. de Wit | 12-08-14 | 00:18
Wees blij dat uw familie zich aan die pauperbuurt heeft weten te ontworstelen. Nu is er een nieuwe onderklasse. Zo gaat het.

7,62x39 | 12-08-14 | 00:30

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:32
Ik lees het toch anders "De demonstratie verliep helaas niet zonder incidenten, er werden arrestaties verricht na gewelidcincidenten gericht tegen de demonstranten."

Een extreem voorzichtige veroordeling van Isis-aanhangers en hun demonstraties "Zowel over de incidenten gisteren, als over de spanningen die de demonstraties van de afgelopen tijd met zich meebrengen voor de wijk." voordien liep echt pro-patria daar niet rond, maar alleen pro-isis.

Maar erg duidelijk is het niet.

harstef | 12-08-14 | 00:30

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:15
Mijn voorstelling van zaken geeft inzicht in de gebeurtenissen. Aso's gonna aso. Het zelfde zal gebeuren als een groep Ajaxhooligans (proest) door ADO-gebied trekt. Geen verbazing hier.

7,62x39 | 12-08-14 | 00:24

7,62x39 | 12-08-14 | 00:17
Het is nu ook weer niet zo dat betogingen geen zin hebben omdat mensen er in geloven hè, maak het een beetje. Mogelijk, allicht zelfs, verschilt ons beeld van effect en mogelijke strategie. Verwacht je een direct, 'meetbaar' resultaat van een betoging als voorwaarde om ze effectief te noemen? Da's lastig, ja. Als een betoging er echter in lukt om redelijk massaal wat volk op de been te brengen, dan kan ze een beweging een nieuw elan bezorgen. De beweging kan er significant door groeien en zo een factor van betekenis worden. Zo is een betoging, zij het eerder indirect, wel degelijk relevant en waardevol.

Aardbewoner | 12-08-14 | 00:23

als je als nederlander protesteerd tegen isis wordt je in de media/nos gewoon als extreem rechts gekwalificeerd.
Niets nieuws op dezelfde manier zijn Fortuin en Wilders ook al weg gezet.
Het islamknuffelen zit er ingebrand, wat ze ook uitvreten, het is altijd de schuld van anderen
En de isis fanboys/islamofacsisten maken je uit voor nazis

metoo1 | 12-08-14 | 00:20

De oorspronkelijke vlag van de prinsen van oranje ( orange) was oranje, wit en lichtblauw.
Oranje kleurstof werd in die tijd vaak rood. Vandaar dat het rood is geworden. De NSB heeft de oorspronkelijke princenvlag geclaimd als nationaal symbool. Het ís onze vlag hoe je het ook wendt of keert. Overigens hebben de Nassau's die slechts hertogen waren, de prinsentitel verdiend via een neef omdat de oranges kinderloos werden. Het oorspronkelijke Orange in de Franse Provence gelegen was wel 12 bij 25 km groot. Een vrijhaven voor godsdienstvrijheid en tolerantie waar joden, katholieken en protestanten in vrede samenleefden.

ristretto | 12-08-14 | 00:19

@chicago river  | 11-08-14 | 23:22
Het is voor mij extra pijnlijk omdat mijn familie oorspronkelijke Schilderswijkers zijn. Je kent ze wel, plat Haags pratende types ala geen gezeik iedereen rijk. Allemaal verhuisd naar buitenwijken of Zoetermeer.
Het echte Schilderswijk bestaat alleen nog op foto en in herinnering.

Dhr. de Wit | 12-08-14 | 00:18

Aardbewoner | 12-08-14 | 00:11
Het enige wat nodig is voor betogingen is een bevolking die gelooft dat betogen zin heeft. Uit het bestaan van betogingen kan dus niet volgen dat betogingen zin hebben.
Overleg heeft in het verleden resultaat gehad. Betogen nauwelijks. Ik weet waar ik op inzet als mijn belangen behartigd moeten worden.

7,62x39 | 12-08-14 | 00:17

Zet ik even m'n pessimisme opzij om een constructieve duit in het zakje te doen. Het probleem is een te kleine opkomst en deelnemers van twijfelachtig allooi. Welnu, als je nu eens afstand zou kunnen doen van de Schilderswijk, dan kreeg je misschien een Bolkestein of een Wiegel zover dat ze zich achter je oproep scharen, op voorwaarde dat er geen politieke partijen meedoen, extreme sujets zoveel mogelijk geweerd worden en er een meer neutraal parcours wordt gevolgd. Zo'n trekker à la Bolkestein genereert dan wel weer groot nieuws, en als je dan de boodschap kunt overbrengen dat het 'degelijke en vreedzame karakter' van de manifestatie geërbiedigd moet worden, dan krijg je misschien wel de Jan Modaal mee in je betoging om het beest wat meer vet te geven. Just my two cents.

Aardbewoner | 12-08-14 | 00:16

7,62x39 | 11-08-14 | 23:57
Een groep Nederlanders gaat een kijkje nemen in een van de wijken waar hun roots liggen.
Die, zoals alle soortgelijke wijken in Nederland, inmiddels bewoond wordt door verschoppelingen uit het Rif gebergte, de Anatolische hoogvlakte en de overzeese gebiedsdelen, die daar liefdevol zijn opgevangen, van keurige huisvesting, een inkomen en goede gezondheidszorg zijn voorzien.
En wat schets hun verbazing, zij lijken niet welkom en moeten onder politiebescherming afgevoerd worden.

Kijk, zo kan het ook.

de honden blaffen... | 12-08-14 | 00:15

Je zult maar inwoner van Den Haag zijn.
Omgeven door aan de ene kant laffe wegkijkende politici en aan de andere kant bedreigd door isis-sympathisanten, waaronder ook politici.
Sjongejonge zeg, wat hebben de boekhouders uit de 2e kamer er een complete puinhoop van gemaakt.
En de Nederlanders blijven maar geloven dat hun veiligheid wordt bewaakt door dit soort wereldvreemde huilebalken in de 2e kamer.
De hoge priesters van de vrije nmarkt wil toch dat de burger zelf zijn broek ophoudt.
Nou dan ?
Ook met betrekking tot verdediging van de westerse waarden en normen en met betrekking tot verdediging van huis, haard, lijf en leden ?
Of moeten de Nederlanders als makke schapen maar afwachten tot het point of no return bereikt is ?
Enorm, wat valt het nederlands bestuur door de mand.
En het enige wat miezerig mannetje weet te melden is dat er volop peren op curacao zijn.
Ongelofelijk.

trotse_atheist | 12-08-14 | 00:14

7,62x39 | 12-08-14 | 00:06
Als betogingen geen enkele zin hadden, dan waren ze allang een stille dood gestorven. Je kan de uitkomst ervan niet precies voorspellen, maar het kan zomaar eens wat worden, gesteld dat je het goed doet. Dat hoeft daarom geen polderen te zijn: dat is een overlegmodel, en een betoging is nou niet echt dat.

Aardbewoner | 12-08-14 | 00:11

en nu op zn Haags. Stelletje kankerlijers!

Rest In Privacy | 12-08-14 | 00:07

Aardbewoner | 12-08-14 | 00:01
Poldermodel heet dat.

7,62x39 | 12-08-14 | 00:07

Aardbewoner | 12-08-14 | 00:01
Betogen is voor extremisten en gekkies. Het heeft geen enkele zin. Het is beter om achter de schermen, al dan niet georganiseerd in een groep belangenbehartigers, rustig maar bikkelhard invloed te laten gelden.

7,62x39 | 12-08-14 | 00:06

Ik haal mijn honkbalknuppel maar weer eens uit het vet, dit vraagt om een duidelijk antwoord.

* | 12-08-14 | 00:05

Even duidelijk stellen toch: als je een "reguliere" betoging wil, waarin dus de reguliere burger de hoofdmoot uitmaakt in een manifestatie die niet gekaapt is door de PVV of extreemrechts, dan heb je de steun van de ... reguliere media nodig. Zie je het al gebeuren?

Aardbewoner | 12-08-14 | 00:01

@gaul... als je kids hebt dan draait je maag om van dat nieuws ja. Ik snap niet dat er niet keihard tegen de IS-Idioten en sympathisanten wordt opgetreden hier.

Dirk III | 12-08-14 | 00:00

@Griffin... zelfde gevoel hier en ben aan de optie aan het nadenken om met het hele gezin dit land te verlaten voor een beter land waar een toekomst in vrijheid opgebouwd kan worden.

Dirk III | 11-08-14 | 23:57

Samengevat: een groep extreem-rechts schorem met op het voorhoofd geschreven dat ze Marokkanen haten trekt een buurt in waar overwegend Marokkanen wonen. Daar schoppen ze ruzie bij een koffiehuis, waarna zich verderop een groepje Marokkaans schorem verzamelt om ruzie te zoeken met het nazischorem. De gemeente heeft een derde groep gewelddadig schorem gestuurd om de eerste twee uit elkaar te houden. Zowel nazi- als Marokkaans schorem heeft overigens slechte eerdere ervaringen met het politieschorem. Journalisten lopen midden in het geweld en vangen stenen en klappen. Tja, dat is allemaal weinig opzienbarend.

7,62x39 | 11-08-14 | 23:57

De wereld is nu echt in beroering, de islam toont nu pas echt het ware demonische gezicht. De islamitische aap komt uit de mouw en kent geen genade, iedereen die er anders over denkt moet dood. Deze doodscultus deinst er ook niet voor terug om kinderen te onthoofden en om ze vervolgens op staken te steken. en hier in ons Nederland worden gvd pro IS demonstraties gehouden en toegestaan, zieke honden!! Ik woon niet in de Randstad, maar ik heb wel 2 jonge kinderen en maak me terecht grote zorgen om hun toekomst.. www.youtube.com/watch?v=Q8_GxRFXAaY&a...

Gaul Shaarad | 11-08-14 | 23:53

Intussen bij Joop.nl
Tweet van de dag
Er lopen in Nederland dus mensen rond die nazi’s minder erg vinden dan ISIS. Hoeveel idioten er precies zijn is nog onbekend.

Walter van der Cruijsen

Rest In Privacy | 11-08-14 | 23:43

Wilders for president

clabamsk | 11-08-14 | 23:36

-weggejorist-

Koning Radboud | 11-08-14 | 23:31

NIET toegeven, nu niet NOOIT niet. Ze kunnen dit niet blijven negeren. Ga nou is die Schilderswijk in met camera en VENT ipv iel journalistje, laat het is ECHT uit de hand lopen. Waarom zo moeilijk doen als het gewoon KAN. Laat je toch gvd niet zo belachelijk maken.

Koning Radboud | 11-08-14 | 23:31

De burgermeister krijgt teveel invloed toegestopt. Ook Van der Laan blijkt geen groot opstopper.
Echte probleem heeft zich tig jaar geleden al in Nederland genesteld. Helft van de Schilderswijk heeft een strafblad (andere helft is vrouw of kind), plus een uitkering, en maalt er totaal niet om om weer een paar dagen in het cachot door te brengen. Niks te verliezen, zeker niet als 'Allah' je bijstaat in 'zware tijden'.
Moest een paar jaar terug alweer net als @Dhr. De Wit vaak door de Schilderswijk, net als Moerwijk en achter Holland Spoor. Verloedering stuitend, obesitas onder de jurken (m/v) goed zichtbaar en als je de heyena's niet recht in ogen kijkt denken ze dat ze beet hebben. In Parijs hetzelfde, zie de wijk St. Denis.

chicago river | 11-08-14 | 23:22

Knevel&van der Brink snappen het nog steeds niet.
ISIS, dat zijn toch gelovigen, die kunnen toch niet pervers slecht zijn.

Jan Dribbel | 11-08-14 | 23:21

er zitten nog demonstranten vast, vast geen islamitische achtergrond want dat durven ze dan weer niet schijterds, mocht het hier in NL uit de klauwen lopen weet ik waar ik dus niet op moet rekenen, het gehele overheidsapparaat dus

Occipitaalcasibus | 11-08-14 | 23:21

Ik haat moslims, gematigd of niet, ik haat ze. Elke dag een beetje meer. Ik hou mijn hart vast voor mijn zoontje van 3. Wat zal de toekomst hem brengen? Zal hij net zo kunnen opgroeien in vrijheid als ik? 1 ding is duidelijk: van onze politiek, pvv uitgezonderd, moeten we het niet hebben.

griffin peterson | 11-08-14 | 23:20

Het lafhartige optreden van Van Aartsen is psychologisch goed te verklaren. Zijn vader kwam ooit als Minister van Volkshuisvesting ten val in de zogenaamde "Jenever-crisis" in 1960 (ARP fractie was na middernacht straalbezopen van de jenever en stemde - min of meer per ongeluk - het kabinet weg) en daar heeft van Aartsen Jr. een blijvend trauma aan over gehouden waardoor hij automatisch wegduikt als het moeilijk wordt zoals we de laatste weken zien in Den Haag.

Hier de achtergronden: retro.nrc.nl/W2/Lab/Vanaartsen/000904a...

Outsider-Inside | 11-08-14 | 23:18

Toch vreemd hoe hij er bij kippen bij was toen het die ¨verschrikkelijke¨ Duindorpers betrof.

Baron bierviltje | 11-08-14 | 23:17

Van Aartsen staat voordurend voor de spiegel en vraagt aan zijn spiegelbeeld of hij het goed doet. Heel goed zegt zijn spiegelbeeld.

Jan Dribbel | 11-08-14 | 23:16

Als het nou alleen de Schilderswijk was.. tis in heel Den Haag feest

PockyMaster | 11-08-14 | 23:05

Van Aartsen wenst dus niet gestoord te worden vanwege een cultureel incidentje.
Met stenen gooien en in groepsverband aanvallen zit nou eenmaal in de doorgefokte genen, hè. Doe je niks an. Moet je ze maar niet in de ogen kijken.
Nou van Leeuwen.... je hebt goed laten zien hoe we ervoor staan.
We zijn een kudtland geworden.

Schietmijmaarlek | 11-08-14 | 23:01

Een volk dat voor islam voor EU zwicht, ..

bij gelegenheid | 11-08-14 | 22:53

'Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen. Dan dooft het licht...'

medusa324 | 11-08-14 | 22:51

Meer dan de hoogste tijd voor kruistochten: l'histoire se répète

guy657 | 11-08-14 | 22:46

Hier een schandalig OT'tje:
Boeren en handelaren willen vernietiging van voedsel en oogst om de prijs hoog te houden na de russiese boycot. Wat een gewetenloosheid heerst daar zeg! We moeten de straat er voor op! Ow.. wacht.. nos.nl/video/685292-groente-en-fruit-v...

tattooboer | 11-08-14 | 22:46

Voor straf moet dhr. Van Aartsen 3 maanden zijn ambtswoning betrekken in het hart van de Schilderswijk. Dat wordt piepen.

matrixbluepill | 11-08-14 | 22:45

Supermatthijs | 11-08-14 | 22:26
U behoort zijnde gutmensch toch minimaal te weten dat islam alle muslem over de zelfde kam scheert. Dat er muslem zijn die de essentie van de islam niet kunnen cq willen uitdragen vanuit een onwetendheid geeft de beroepsmoslim bij node een handvat om deze boeren, de ongeletterden de eerste beginselen van de islam te willen bijbrengen.
*islam=evil* ZagPerry van UKIP gelijk GW toch wel goed.

bij gelegenheid | 11-08-14 | 22:43

@OpperGek | 11-08-14 | 22:15 :
Yep, en dit gaat nog wel wat jaartjes door, tot we de olie uit die landen van herkomst niet meer nodig hebben. Maar dan nog. Er zijn overeenkomsten gesloten met machtige oliesjeiks, waar de ongelimiteerde verspreiding van de islam in de EU onderpand in was. Aan deze afspraak wordt Brussel nu gehouden. Dus MAG men niets doen tegen dit dierlijke zandvolk en zoals je om je heen ziet gebeuren, wordt alles getolereerd, met de groeten van je regering. Lees eurabia maar eens. Hier staat alles in, compleet met fotokopieen van de officiele documenten die dit alles bekrachtigen.

prakkie | 11-08-14 | 22:35

@ hovawart | 11-08-14 | 22:29

Ik hoop het van harte, want volgens mij is een groot deel van ons volk te zwak en te laf om iets te durven of doen. Ik kom niet uit Den Haag en woon er ver vandaan, maar momenteel vind ik dat bijna jammer aangezien ik ook mijn steentje bij wil dragen.

OpperGek | 11-08-14 | 22:35

Door de lakse houding van Jozias Johannes van Aartsen, een Nederlands politicus voor de VVD, is er een precedent geschapen voor andere steden, het sneeuwbaleffect zal Nederland beschadigen en de sociale segregatie zal de multiculturele ideologie voor altijd verwerpen.

hovawart | 11-08-14 | 22:29

@appelvink | 11-08-14 | 22:20

Ben het grotendeels met je stukje eens als je tenminste niet alle moslims over één kam zou scheren. De gewone nederlandse vlag is inderdaad niet meer dan normaal en wie daar niet tegen kan moet vanavond nog zijn koffers pakken. Over van Aartsen ga je te kort door de bocht. Die man moet gewoon handhaven en er is gewoon in gegrepen.

Supermatthijs | 11-08-14 | 22:26

"Publieke organen" worden de laatste jaren steeds meer afgeschermd. Eigenlijk zijn die "publieke organanen geprivatiseerd door de elite regenten. Het gewone volk heeft niets te vertellen. We mogen eens in de zoveel keer stemmen, maar pas op als je Fortuyn stemt wordt-ie vermoord en als je Greet stemt monddood gemaakt en voortdurend getreiterd met nog steeds grote kans dat hij vermoord gaat worden.
De machthebbers zijn door en door corrupt geworden, met elkaar verbonden in een onontwarbaar maffianetwerk van belastingzuigende onzichtbare functionarissen met respectabele inkomenposities en morele hoogstandjes.

ecologiste | 11-08-14 | 22:24


Supermatthijs | 11-08-14 | 21:56
Het probleem is dat de moslims elke kritiek als "extreemrechts" beschouwen.
Op een van de opnames is te zien en te horen dat een Nederlandse Vlag al als provocerend werd ervaren!
Den Haag is nog altijd een nederlandse stad, onder nederlands bestuur, en het merendeel van de Schilderwijkers wordt door de nederlandse belastingbetalers van uitkering en allerhande toeslagen voorzien.
Het blijkt echter dat de nederlandse wetten niet meer gelden in de door Mo's en Aboe's overgomen wijk.
Laffe Van Aartsen is bang deze wetten te handhaven. De Mo's en Aboe's hebben nl minder fatsoen en rede dan Pro Patria.

appelvink | 11-08-14 | 22:20

Supermatthijs | 11-08-14 | 22:09
Treffen we elkander mét prinsenvlag 20-9 voor DH CS. Binnen het gegeven dat Nederland-ons land niet door de gevestigde orde niet nog verder naar z'n klote wordt geholpen. Deal?

bij gelegenheid | 11-08-14 | 22:18

Wat had je nou verwacht?dat hij zou veroordelen wat er is gebeurd? Gekkie, en dan al die ex pvda stemmers kwijtraken!toe wees een niet zo naiev!

Xanadu | 11-08-14 | 22:16

Ja meneer Van Leeuwen, gaat u maar rustig slapen.
.
Dat zeiden ze vroeger (1940) ook al en prompt stonden de duitsers voor de deur. Die ambtenaren leren het nooit.
En Van Aartsen is natuurlijk een onverbeterlijke arrogante paarde###.

PowPow | 11-08-14 | 22:16

@Supermatthijs | 11-08-14 | 22:14
Niet direct dat je een NSB'r bent, in ieder geval. De historische waarde van die vlag is duizend maal groter dan een stel schuinsmarcheerders die meenden dat we maar Duits moesten spreken.

Rest In Privacy | 11-08-14 | 22:15

Ik voel echt een gevoel van radeloosheid. Dit gebeurt allemaal maar en er wordt niks, maar dan ook niks aan gedaan. Dat achterlijke zandvolk gaat hier wonen en uit onze staatsruif lopen vreten en ondertussen haten ze ons. Oppakken, In een kooi flikkeren, inladen in een Hercules en boven Irak er weer uit sodemieteren. OPGEROT!

OpperGek | 11-08-14 | 22:15

Ideetje trouwens; nu Rusland ons varkensvlees boycot; kunnen we dat niet goedkoop opkopen en massaal dumpen in de schilderswijk? Lijkt mij win win!

Kees netals me Broer | 11-08-14 | 22:15

@TeeJee | 11-08-14 | 22:12

Maar als die smet nu eenmaal eraan zit wat is dan de boodschap van met zo'n vlag gaan lopen ?

Supermatthijs | 11-08-14 | 22:14

@Supermatthijs | 11-08-14 | 21:59
Die vlag staat historisch gezien helemaal niet voor de NSB, maar is destijds geclaimd door die bokkelullen.

Dat sommigen altijd direct aan de NSB denken is eerder een gevolg van gebrekkig en linksig indoctrinatie onderwijs.

Rest In Privacy | 11-08-14 | 22:12

Zo juist aangifte gedaan tegen van Aartsen wegens hoogverraad. Ben benieuwd wanneer ik meer hoor. Bewijs is zo extreem makkelijk en duidelijk.
De bak in met deze onbenul. Kan hij eens kennismaken met bubba!

Kees netals me Broer | 11-08-14 | 22:12

Tja, zo gaat dat in NL: de persvoorlichter wil natuurlijk wel dat de pers op een normale manier haar werk kan doen... uuuhm.. de PvdA pers natuurlijk, zoals de VARA en NOS.

Waarom betaald men in Nederland überhaupt zoveel belasting als men in OPENBARE gebouwen (betaald door, en voor de belastingbetaler) nog niet eens mag filmen? Oh wacht, dat zal wel weer te maken hebben met "terrorisme" en "veiligheid" want "we will not let the terrorists win." Dat zijn trouwens diezelfde terroristen die wé vrij spel hebben in de Schilderswijk en daar met ISIS vlaggen staan te zwaaien.

Al die linkse Gutmenschen zijn gewoon diep in hun hart rasechte NAZIS! Hoe meer onvrede men stook, en hoe meer getto's men creëert, hoe groter het gezwel in de onderbuik van de doorsnee Nederlander, des te tevredener de PvdA, GL, SP en D66 zijn. En om over die slapjanussen van de CDA en VVD nog maar te zwijgen. En als het dadelijk echt een burgeroorlog wordt in Nederland, dan wassen ze hun handen in onschuld en roept men in koor: "ja maar zoooo hebben we het nooit bedoeld." Yeah right...

Xirdalan | 11-08-14 | 22:07

@Supermatthijs | 11-08-14 | 21:48
Grappig dat je het woord fatsoen gebruikt. In de Schilderwijk zitten vrienden van ISIS. Die vind jij fatsoenlijk?

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 22:07

@Supermatthijs | 11-08-14 | 22:05
Vlag van Zweden mag wel? Of Noorwegen?

Wim Venijn | 11-08-14 | 22:06

@Supermatthijs | 11-08-14 | 22:05


Mooi. Dan zijn we het over wat belangrijke dingen eens.

omanders | 11-08-14 | 22:06

@omanders | 11-08-14 | 22:02

Als er een demonstratie komt zonder Israël vlaggen, PVV en kaalkopjes beloof ik er ook te zijn. Kwam jaren geleden al in de schilderswijk en ergerde me kapot aan veel zaken daar. En als mensen een kalifaat willen moeten ze vanavond nog op een vliegtuig stappen en wegwezen uit ons land.

Supermatthijs | 11-08-14 | 22:05

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:59
Ghe, ieder weldenkende Hollander weet dat deze vlag geenszins te herleiden is naar nazi etcet. U weet dit, anche io.

bij gelegenheid | 11-08-14 | 22:03

Er was toch ook niets gebeurd? Geen grenzen overschreden en zo?

harstef | 11-08-14 | 22:02

@Supermatthijs | 11-08-14 | 21:58


Als je echt iets doet zou ik ook zomaar echt kunnen komen.

omanders | 11-08-14 | 22:02

"Wat stelt u een vreemde vraag, maar daar bent u goed in" Dus van leeuwem is ergens goed in, dat wordt erkend zelfs op het Haagse Bestuurscentrum. Ja, dat kan niet van Jozias worden gezegd en ook niet van zijn Loco, zoals nu ook is vastgesteld. Nee dit klopt niet! ze zijn goed in het organiseren van dure feestjes in datzelfde Bestuurscentrum, zoals is vastgesteld en ook in het ontwijken van vervelende vragen zoals is vastgesteld, maar vooral in het ontwijken van versntwoordelijkheid, zoals is vastgesteld.

Sjeng de helle | 11-08-14 | 22:02

Vallen autoruiten,ook onder kristal.Net als vitrines van juweliers?? Of vallen doodgeslagen oudersn onder ,progroms?? Tis maar een vraag??

Archy Bunker | 11-08-14 | 22:01

"En daar gingen echt wel duitsers in mee. Pogroms en kristalnachten waren best wel massaal."


Nee. Sterker, na de Kristallnacht was het sentiment ernstig tegen de Nazi's gericht:


en.wikipedia.org/wiki/Kristallnacht


"The US ambassador to Germany reported:

In view of this being a totalitarian state a surprising characteristic of the situation here is the intensity and scope among German citizens of condemnation of the recent happenings against Jews"

omanders | 11-08-14 | 22:01

Van Aarsen is een foute burgemeester, en de oorlog is nog niet eensch begonnen.

Onderbuik | 11-08-14 | 22:00

@bij gelegenheid | 11-08-14 | 21:55

Nee maar ieder weldenkend mens weet dat die vlag staat voor de NSB en dat lijkt me toch een club waar je niet bij wil horen.

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:59

Ik zie hem al onder zijn bureau liggen, die Van Aartsen.
"Ik ben er niet hoor! Zeg maar dat ik in het buitenland zit ofzo!"

VanBukkem | 11-08-14 | 21:59

@omanders | 11-08-14 | 21:49

Ik ben al onderweg ! Komen jullie ook toetsenbordhelden van Nederland ?

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:58

De wijk afsluiten en dat zo houden,Gaza 2,goed idee.

Real Dutch Meat | 11-08-14 | 21:57

@omanders | 11-08-14 | 21:48

Anti-IS was het probleem niet. Ze riepen dat extreem rechts de wijk in kwam en die schijn kan je ook wegnemen. De gekozen route was provocatie en wat betreft je vergelijking met de joden mis je volgens mij een paar belangrijke punten. Wat de duitsers heel handig deden was het ontmenselijken van joden, ze van alles de schuld geven. En daar gingen echt wel duitsers in mee. Pogroms en kristalnachten waren best wel massaal. Een heel ander verhaal is dat ik dit juist weer Wilders kwalijk neem wat betreft marokkanen maar beschouw dit maar als een terzijde. Ghe

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:56

Dit zou een goed moment zijn om het stadhuis te bezetten, en zijn aftreden eisen.

Kroepoeksclan | 11-08-14 | 21:55

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:48
vwb 'prinsenvlag' wil 'k toch graag uw mening weten. Is een prinsenvlag idd te herleiden naar nazisme?

bij gelegenheid | 11-08-14 | 21:55

ZZP-er|21:39| Als zzp,er zijnde,valt dit gewoon onder her ,ondernemersrisico. ps. en anders onder het nederlands grondrecht.

Archy Bunker | 11-08-14 | 21:52

@Supermatthijs | 11-08-14 | 21:48


Ha! Goeie reactie! Organiseer het!

omanders | 11-08-14 | 21:49

@Jim Beam | 11-08-14 | 21:25
Op het randje hoor, maar wel een kern van waarheid. Ik hou het liever bij een van onze Nederlandse spreekwoorden te gebruiken zoals: "Slechte heelmeesters maken stinkende wonden". Of: "Als het kalf verdronken is dempt men de put".

-=PyP=- | 11-08-14 | 21:48

@Supermatthijs | 11-08-14 | 21:36


Maar waarom is een anti-IS demonstratie dan provocerend? Omdat klaarblijkelijk er genoeg steun in de Sharia-driehoek is voor IS om zo'n demonstratie als provocerend op te vatten. Kortom, het provocatie-argument is nu juist precies het bewijs dat er iets gigantisch mis is.


Maar dit is natuurlijk allemaal haarkloverij. Jullie kiezen de kant van de moslims, constant en altijd. Hoewel niet altijd openlijk. Jullie kiezen die kant omdat jullie in de moslims de nieuwe joden van de jaren dertig zien en in de anti-islamitische sentimenten hetzelfde als wat jullie denken dat in Nazi-Duitsland gebeurde. Daar is twee dingen enorm mis mee. Ten eerste vecht je keer op keer de vorige oorlog uit, wat je verblindt (Vraag maar aan de Fransen met de Maginotlinie). Ten tweede weet niemand heel goed wat de *bevolking* in Nazi-Duitsland vond. Het land was immers een dictatuur met een gevreesde geheime dienst. Het is echter aannemelijk te maken dat de Duitsers eerder voor de NSDAP hebben gekozen *ondanks* hun antisemitisme dan *dankzij* dat antisemitisme. Zie "Hitler, Germany and the 'Jewish Question'" van Sarah Gordon.


Onze wereld is wel 70 jaar en een paar ingrijpende experimenten - jaren zestig - verder. De vruchten van die experiment mag je straks vaarwel zwaaien.

omanders | 11-08-14 | 21:48

@Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:46

Provocatie dus. Maar morgen weer wat mij betreft alleen dan door een wat fatsoenlijkere club en eens zien of de weerstand dan net zo groot is.

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:48

@Supermatthijs | 11-08-14 | 21:36
Nee hoor. Het was een veldexperiment om na te gaan of de Nederlandse wet nog geldt in de Schilderswijk.

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:46

De demonstratie van Pro Patria was aangevraagd en er was een vergunning afgegeven.
Toen het duidelijk werd dat die rifmakaken stennis zouden maken en een tegendemonstratie zouden houden, waar géén toestemming voor gegeven was, had de politie niet Pro Paria maar dat zandvolk moeten tegenhouden en om moeten leiden.

Dit was de omgekeerde wereld.
Advies aan Jozef al Aartsen, hek om de wijk en uitkeringen stopzetten. Nu.

Oud wijf | 11-08-14 | 21:41

'Helemaal niemand is voor weg kijken'
Supermatthijs | 11-08-14 | 21:34
Vandaar het eerdere: No2Islam, No2Gutmensch.
@Patrick Doe iets met dit concept!

bij gelegenheid | 11-08-14 | 21:41

[OFF TOPIC]

GeenStijl gaat over de tongriem: Kijken in de ziel van journalisten. DUH ... ntr 2

Centauri3 | 11-08-14 | 21:40

Iedereen die met de IS gedachte instemt of sympathiseert is mede verantwoordelijk voor, en medeplichtig aan alle gruwelijkheden. Deze mensen horen niet in een normale samenleving thuis.
Deze boodschap is helder en duidelijk, althans voor mij. Waarom moet ik dan weer gelijk voor "extreem rechts" worden uitgemaakt?
Graag reacties,
(evt. ook van die IS moordenaars als die durven).

ZZP-er | 11-08-14 | 21:39

Niets doen is alleen maar goed voor Wilders , het problemen is echter als ze toch iets gaan doen is kans dat de achterban wegloopt , ze zitten dus behoorlijk in een spagaat.

Eurotokkie | 11-08-14 | 21:38

@Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:32

Het was ook provoceren natuurlijk. Begrijp me niet verkeerd, dat mag, maar benoem het dan. Daar zijn jullie hier toch altijd zo voor ?

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:36

Charles Lister, die enige reputatie geniet, wil verificatie. @BlogsofWar noemt de "battle of baghdad" een twitter-hype: twitter.com/BlogsofWar/status/4989137...


Goed. Zal wel vals alarm zijn.

omanders | 11-08-14 | 21:35

America geeft het goede voorbeeld hoe je met ISIS sympathisanten om moet gaan. Genoeg op ISIS aanhangers op twitter vinden. Laat de schoonmaak beginnen, paspoort ontnemen en eruit flikkeren:
www.cbsnews.com/news/man-accused-of-be...

Wim Venijn | 11-08-14 | 21:35

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:32

Ja, een spandoek van Nederlanders met "wij blijven" is provocatie. Idioot gewoon!

Rimon | 11-08-14 | 21:34

@bij gelegenheid | 11-08-14 | 21:31

Helemaal niemand is voor weg kijken. Allemaal rechtse retoriek maar je moet ook als burgemeester de wet respecteren. En het recht op demonstreren en vrije meningsuiting gaat altijd twee kanten uit.

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:34

Wat ervan geleerd kan worden is dat als het de Haagse overheid betreft, en ook andere Nederlandse, agressie voordelen geeft en de rechten van minder of niet-agressieve mensen die tegenover deze agressie staan in mindere mate of geheel niet in acht worden genomen. Dat weten we toch allang? Dit vervolgens aankaarten is belangrijk, gebeurt tevens allang, maar wordt door betrokken en hogere overheden echter vaak als reden gezien mensen die dit doen lastig te vinden, er niet aan mee te werken de klachten te behandelen, en deze zelfs tegen te werken. Dus breng die wetenschap maar in praktijk in het vervolg zodat deze in je voordeel werkt. Agressie loont en is gezien de rol van veel overheden de aangewezen weg als je nog enig verzet behoeft tegen andere agressors.

GingerTed | 11-08-14 | 21:34

Het is echt tijd voor een gekozen burgemeester, net als in de rest van de (democratische) wereld!
Wat een slappe droeftoeter is die haagse burgemeester!
Jozias aarslul!

Gerrit gordijnstok | 11-08-14 | 21:34

Dit is schandalig!
Er zijn burgemeesters voor minder opgestapt. Wat een onbenul die van Aartsen!

Rimon | 11-08-14 | 21:33

Volgens de Haagse pvda was de demonstratie een provocatie: *geweld en discriminatie rond demonstraties zijn onaanvaardbaar, ook al is de provocatie nog zo groot*.
denhaag.pvda.nl/2014/08/demonstratie-i...

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:32

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:25
Meldt je aan. Je kunt als geen ander de gutmensch vertegenwoordigen. En sja, krijg je ongetwijfeld het nodige voor je kiezen doch wegkijken vanuit zanzibar is niet uw ding, toch?

bij gelegenheid | 11-08-14 | 21:31

Tjah, van aardsen... Wat moet er nog gebeuren ?
En wat gaan we doen als het nog verder escaleerd?
Wilders stemmen lijkt me zo effectief als een handrem op een kano....

Stahl Macht | 11-08-14 | 21:31

@du Roi Soleil | 11-08-14 | 21:28
een 3e wereldoorlog is al jaren aan de gang?

SyntaxError | 11-08-14 | 21:30

du Roi Soleil | 11-08-14 | 21:28
Nog even en ze geven ook door waar alle Joden wonen.

Eurotokkie | 11-08-14 | 21:30

Van Aartsen. Burgemeester in oorlogstijd. Vertoont ook precies hetzelfde laffe, onderkruipige gedrag als de gemiddelde burgemeester in oorlogstijd.

du Roi Soleil | 11-08-14 | 21:28

@de honden blaffen... | 11-08-14 | 21:22

dat is gvd een mooie website!

SyntaxError | 11-08-14 | 21:28

In feite stemmen de stadsbestuurders toe wat er is gebeurd, want wie zwijgt stemt toe, en bedoelen impliciet om het zelf maar uit te zoeken.
.
Als blanke inwoner van Den Haag vond ik het best wel kudt om mij vandaag in de buurt van de Schilderswijk te begeven maar ik moest wel. De donkere, zure haatgezichten van moslims waren er makkelijker uit te pikken dan normaal. Ook een hoofddoek achter de kassa deed bijzonder kortaf, meer dan normaal.
Het begint er nu echt om te spannen. Voel mee met de woede van van Leeuwen want ik moet mij iedere dag lijfelijk door of langs de Schilderswijk begeven. En iedere dag voel ik meer haat, van anderen tegenover mij dan.
.
Maar ik denk te vermoeden waar die stilte door komt.
Door toe te geven dat we een probleem hebben met de islam en moslims in Nederland zijn ze bang voor een aantal dingen.
Ten eerste gezichtsverlies. Ze gruwelen ervan om Geert Wilders cs gelijk te geven. Dat zou een enorme impact hebben op hun thans slapende en wegkijkende achterban. Ook kunnen ze dan wel bye-bye zeggen tegen de goede naam van Nederland. Goed volgens hen overigens,
Ten tweede bevestiging, het zie-je-wel-effect van beide kampen. De moslims voelen zich dan aangevallen en rechtse tokkies voelen zich gesterkt en gaan dan los met als gevolg rokende puinhopen.
.
Maar er moet iets gebeuren, linksom of rechtsom!

Dhr. de Wit | 11-08-14 | 21:27

Het is 40 jaar geleden al fout gegaan , geeft ze alles waarom ze vragen en je hebt er geen last van.

Eurotokkie | 11-08-14 | 21:27

Minder minder minder , zo dat is er weer uit.

XaaD666 | 11-08-14 | 21:25

Fantastisch, simpelweg fantastisch.
Op deze manier kan het niet anders dan dat we een burgeroorlog krijgen.
Dan zet ik een zwarte pet op en organiseer ik een leuk zomerkamp met flink veel buitenactiviteiten.
Jazeker mag u gescheiden douchen! En de hoofddoek mag gewoon opblijven hoor!
Laat uw koffer maar hier, die halen we later wel op.......

Jim Beam | 11-08-14 | 21:25

@Russells Teapot | 11-08-14 | 21:18

Veel succes met een geschikte te vinden.

Supermatthijs | 11-08-14 | 21:25

(oh, en tekst teruglezend, excuus, de Hiltop wijn heeft een merkbare invloed op de schrijfkunsten van Pieter Bas! Mea Culpa, maar de strekking is duidelijk denk ik zo.)

Pieter Bas | 11-08-14 | 21:22

@omanders | 11-08-14 | 21:06
Ook een mogelijkheid. Capituleren voor de nieuwe gewelddadige machthebbers om langs die weg de eigen positie min of meer veilig te stellen.
Maar iets zegt mij dat in de huidige tijd, als groepen als ISIS hun gang kunnen gaan, de kop van ieder ander er af gaat. Vlucht (reserveren) blijft voor de elite dan over.

Zoetwaterpanharing | 11-08-14 | 21:21

Kamervraag | 11-08-14 | 21:10
Al rollen de tanks daar de studio binnen dan nog kijken ze weg .

Eurotokkie | 11-08-14 | 21:19

De pro-patria demo geeft in ieder gavel een beetje hoop op verzet tegen de immer groeiende impact van Islam in NL. De vraag is nu niet of maar wanneer de zachte heelmeesters die deze stinkende wonden hebben veroorzaakt geconfronteerd zullen worden met een regelrechte burgeroorlog in de EU. Wanneer de huidige politiek wil voorkomen dat Wilders en consorten de baas gaan worden bij de volgende verkiezingen zal nu niet meer met woorden maar met daden op moeten gaan treden voordat er daadwerkelijk doden gaan vallen onder de Joodse en autochtone bevolking. De stenen van de IS zijde hebben, nog, geen doel geraakt, maar dat is nu nog maar een kwestie van tijd. Ik heb een raar gevoel in mijn onderbuik dat Jozias en zijn gevolg nog geen flauw benul hebben van het kruitvat wat NL geworden is dankzij de massa immigratie van de totalitaire ideologie in NL voor gevolgen gaat hebben. Of hij heeft zelf een onderbuik gevoel en redeneert dat weg met de politiek correcte attitude van de struisvogels die in Den Haag al sinds de moord op P. Fortyun geprefereerd wordt. Pieter Bas volgt de gebeurtenissen met grote interesse en denkt nog vaak terug aan het pseudoniem Achtertuyn en zijn grote gelijk (tot nu toe dan). Jó estét vanuit Neszmély, waar Pieter Bas samen met Achtertuyn geniet van een heerlijke Hiltop wijn.

Pieter Bas | 11-08-14 | 21:18

Volgens mij is het tijd voor de eerste PVV-burgemeester

Russells Teapot | 11-08-14 | 21:18

Zo is dan het niks aan de hand mense-verslag in een qualiteits?courant, NRC :

Een mars? Een oorlogsverklaring!
In de Haagse Schilderswijk werd het gisteren grimmig toen extreemrechtse radicalen en moslimjongeren met elkaar op de vuist gingen.
(Pardon, ze hebben elkander niet geslagen hoor, want de ME stond ertussen. Graag je wel aan de feiten houden Barbara Rijlaarsenmuts, zelfs een plaatselijk sufferdje zou de feiten beter weergeven met een beginnende reporter, IF)

Door Barbara Rijlaarsdam maandag 11 augustus 2014
De anti-ISIS-demonstratie is twee kilometer onderweg als het fout gaat. Bij een Turks koffiehuis in de Haagse Schilderswijk blijft de ‘Mars van de vrijheid’ stilstaan om leuzen te scanderen tegen de bezoekers. „Geen jihad in onze straat!” „Dit is Nederland, dit is Nederland!” Een groot deel van de stoet bestaat uit extreemrechtse radicalen en ADO-supporters. Een van de moslimjongeren schreeuwt terug. „Allah is de baas van Nederland.”

Al gauw ontstaat een vechtpartij, die door de Mobiele Eenheid vakkundig wordt gestopt. Eén van de deelnemers aan de demonstratie, een jonge vrouw met dreadlocks die met viltstift „Hier geen kalifaat!” op haar oranje capuchontrui heeft geschreven, doet verwoede pogingen om de mars weer in beweging te krijgen. „Dóórlopen.”

Na het opstootje bij het koffiehuis wordt de sfeer grimmiger. Vijfhonderd meter verderop hebben zich zo’n honderd woedende moslimjongeren uit de Schilderswijk verzameld voor een tegendemonstratie.

Zwaaiend met ISIS-vlaggen, hun gezicht verborgen achter sjaals en doeken (dat mocht kennelijk weer van van Aartsen, IF), blokkeren ze de weg en dwingen de anti-ISIS-demonstranten een andere route te lopen. Bakstenen en vuurwerk vliegen door de lucht. Een journalist van De Telegraaf en zijn cameraman worden belaagd.(Camera wordt gesloopt, Barbara muts, IF) Later blijkt dat de politie zes mensen heeft opgepakt. Zij worden verdacht van openlijk geweld, belediging van politieambtenaren en opruiing.

De demonstratie gisteren tegen de terroristische groepering Islamitische Staat (IS) in Irak en Syrië – voorheen ISIS – werd georganiseerd door de gelegenheidsbeweging Pro Patria (‘Voor het vaderland’). Volgens woordvoerder Patrick Schouten kwam het idee voor de mars na de pro-ISIS-demonstratie, begin juli in Den Haag. Tientallen radicale moslims riepen toen islamitische leuzen en ‘ISIS is the best’.

Schouten: „Er lopen hier een paar honderd gekken rond die de fundamentalistische stromingen van de islam aanhangen. Je zou denken dat de politie en de politiek hard optreden als zij met hun jihadvlaggen zwaaien, maar er gebeurt niets. Wij hopen dat door onze mars druk ontstaat om iets te doen.”

Volgens Schouten heeft de gemeente Pro Patria geprobeerd naar het Malieveld te dirigeren. „Ze zeiden: daar staan jullie veilig. Maar de Schilderswijk is het broeinest van die salafisten. Als wij op het Malieveld gaan staan, kan het ze niks schelen. Als wij op hun grondgebied komen, brengt dat hopelijk een schokeffect teweeg.”

Voor de demonstratie kondigden inwoners van de Schilderswijk op internet al aan dat het „oorlog” zou worden. De mars werd niet gezien als een provocatie, maar als een „regelrechte oorlogsverklaring”.

Schouten was niet uit op rellen, zei hij zaterdag. „Maar als het gebeurt, dan is dat zo.” Vrijdagavond had hij wel met vrienden naar de film 300 gekeken, over de veldslag uit 480 voor Christus tussen driehonderd Spartanen en het leger van de Perzen. „Zij wisten de onmogelijke strijd te winnen”, zei Schouten strijdvaardig.

Tijdens de vijf kilometer durende demonstratie hangen inwoners van de Schilderswijk uit hun ramen. Als de meute scandeert „ISIS, ISIS, krijg de tyfus”, schiet een langslopende Marokkaanse jongen in de lach. „Wat ís dit?” (Enorm grappig hoor 500 Jezidi's levend begraven, IF) Een Pakistaans echtpaar staat in de deuropening. „Waar zijn ze tegen?”, vraagt de vrouw. „ISIS? Wij zijn dan wel moslims, maar daar zijn wij ook tegen.” (Loop dan mee met de demonstratie muts, IF)

Anders dan in Den Haag verliep een Utrechtse demonstratie tegen geweld in Gaza rustig. De demonstranten wilden zich uitspreken tegen het ‘disproportionele geweld dat Israël gebruikt’. Ruim 1.500 mensen hadden zich via Facebook aangemeld voor de demonstratie, uiteindelijk liepen zo’n duizend mensen mee, zo liet de politie weten. De gemeente meldde vooraf streng op te treden tegen ISIS-vlaggen (dus wel in Utrecht, waarom niet in Den Haag???, IF)en opruiende spreekkoren.

De Utrechtse demonstratie tegen geweld in Gaza verliep rustig (links).Bewoners in de Haagse Schilderswijk volgden de grimmige anti-ISIS-mars vanuit het raam.

IndoFortuyn | 11-08-14 | 21:18

@Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 21:15
;)

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:17

@Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 21:15


Daarom heb ik na de revolutie ook een baan voor je.

omanders | 11-08-14 | 21:17

Had je wat anders verwacht dan? de politiek is zwak en de haatbaarden lopen zo over ze heen.

BozeHenk | 11-08-14 | 21:15

Misschien een idee om van Leeuwen niet meer alleen naar dit soort plekken laten gaan. Druk shirts met 'GS security' en selecteer een groep (100) reaguurders die met 'm mee gaan. Denk dat die Securitas jongen zich wel 2 keer achter zijn oren krabt. soort media 2.0

toetanchamon | 11-08-14 | 21:15

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:11
Daarom worden wij ook nooit politici. Vergeleken met mij zou Pol Pot een geschikte en redelijke vent zijn.

Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 21:15

@Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 20:57

Yep, dat heb je goed gezien.

Het zijn geen domme mensen, maar ze zijn zo enorm gedrild in het conformistische gedrag dat je in NL nodig hebt om in de maatschappij omhoog te klauteren dat ze nu gewoon niet inzien dat er een paradigma verschuiving gaande is en dat hun traditionele conformistische reflexen steeds minder effect hebben en zelfs counter productive worden. Het is de hoogste tijd voor een "reset" en ze beseffen het zelf ook wel, maar ze ontberen de individuele moed om iets te doen, bang als ze zijn dat ze binnen de conformistische Nederlandse krabbenmand meteen weer neergesabeld worden. Daarom is het ook zo belangrijk dat we bestuurders krijgen met een duidelijke democratische legitimatie, die kunnen veel effectiever optreden omdat ze een mandaat van de kiezer hebben. Maar de veranderingen zullen wel niet zonder slag of stoot gaan, want zo gaat het namelijk nooit.

Outsider-Inside | 11-08-14 | 21:14

Het is reces hé, dat zal het zijn. Maar of dát nou enig verschil maakt is mij niet bekend.

natte krant | 11-08-14 | 21:13

Ik vind dat elke moslim die zich niet aan onze regels houd direct het land uitgezet dient te worden. Tevens alle vrouwen (sletjes) die zich ooit door een Turk, Marokkaan hebben laten naaien ook er uit sodemieteren. In onze buurt rijden die pubers van amper 20 jaar rond in een benz van rond de €100.000,= en worden nooit aangehouden en ik als Nederlander die s 'morgens aan het werk is word aan de kant gezet voor 'n controle omdat ik te sportief zou rijden?

mente aperta | 11-08-14 | 21:12

Hendrikmaurits | 11-08-14 | 21:07
Als die dag er komt is het 20 jaar te laat .

Eurotokkie | 11-08-14 | 21:12

@Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 21:07
Maar een procent of zeventien van de wereldbevolking is moslim.

Daar zou ik als wereldleider niet van wakker liggen.

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:11

mente aperta | 11-08-14 | 20:58
bijna goed: Een vergunning voor een demonstratie bestaat namelijk niet. je meldt het bij de gemeente (inclusief route en verwachtte aantallen) en thats it. Een burgemeester kan met beroep op openbare orde de locatie wijzigen (naar een grasveldje buiten de stad desnoods). De burgemeester had dus van te voren kunnen aankondigen dat de route de openbare orde zou kunnen verstoren, maar daarvoor was geen argument (ze liepen niet langs een ambassade oid). Daar heeft de burgemeester dus al een fout gemaakt, die de ME vervolgens heeft moeten corrigeren. De ME was er om de betogers te beschermen, want protesteren is een recht.
De islamietjes hadden geen demonstratie maar waren alleen uit op rellen; De ME had hun dus moeten verwijderen om het recht op een betoging te verdedigen. Of ze daarvoor met genoeg ME aanwezig waren is opnieuw een inschatting van de burgemeester, die ook hier lijkt te hebben gefaald.

--sql error-- | 11-08-14 | 21:10

Dat verslag van NOS, Vara, Tros, Avro en Radio 1 zit nog steeds in de modus van: We hebben niets gezien dus praten we er maar niet over. Zij zijn de eersten die straks hijgend in de bossen van Canada zitten.

Kamervraag | 11-08-14 | 21:10

Niet willen zien, niet willen toegeven, niet willen erkennen, niet willen aanpakken.
Dat is het probleem!

Moeten we dan echt wachten op een aanslag voordat die struisvogels hun kop uit het Scheveningse zand trekken?

Mastermattie | 11-08-14 | 21:07

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:02
Wie echt durft in te zien dat we een ernstig probleem met de hele islam hebben, verklaart impliciet de oorlog aan een kwart van de wereldbevolking. Geen (wereld)leider die dat aandurft. Zelfs een Amerikaanse of Israëlisch president niet. Maar ze weten het wel hoor.

Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 21:07

Wanneer komt er een dag dat alle Nederlanders, die de facistische moslims haten heel boos worden en optrekken naar Den Haag? Nederlanderse bestuurders van organisaties van allerlei signatuur, steek de koppen eens bij elkaar om dit volk én onze laffe incapabele bestuurders en knuffelaars voor eens en altijd ons land uit te jagen. Zij vernietigen onze democratie, en maken van ons eens zo mooie land uiteindelijk een hel. Nederlanders verenigd u ook, en kom in opstand. Allah en zijn vrienden zijn de grootste bedreigers van de wereldvrede, maar ook voor de toekomst van uw land!

Hendrikmaurits | 11-08-14 | 21:07

Gelukkig kunnen ze het filmverbod in het stadhuis wel handhaven. Daadkrachtig optreden.
The_Black_Knight | 11-08-14 | 20:30

Vraag rest: is dat ook zo? Gewoon vragen of ze even de huisregels erbij willen halen om het punt zwart op wit op papier aan te tonen. Iedereen kan wel lopen beweren over huisregels. Verder moet Van Leeuwen gewoon met de cameraman naar het privé-adres van de locoburgemeester gaan en hem daar met de feiten confronteren. Als ambtenaren ergens dunne kak van krijgen, is het wel een persoonlijke confrontatie.

FrankVeer | 11-08-14 | 21:06

@Zoetwaterpanharing | 11-08-14 | 20:54


Of Spanje na de inval van de Moren. Een aantal Visigothen kreeg uitgebreide landerijen van de Moren nadat ze keurig een capitulatie hadden getekend.


omanders | 11-08-14 | 21:06

Matt Toledo ‏@MattToledo1 29m
Extreme gunfire in shurtah 5th district. South of nahdad #isis #battleofbaghdad
Expand Reply Retweet Favorite More
Abdullah ‏@mujahid4life 39m
#IS is definitely attacking #Baghdad now, car bombs just went off near the city, hitting militias. #Iraq #IS #BattleOfBaghdad

Zegg | 11-08-14 | 21:04

Maak een een item over Den Haag, loop door het prachtig onderhouden politiek centrum van Den Haag. Pracht en praal! Ga dan door de wijken heen, slecht onderhouden panden (woningen) leegstand in winkelcentra, alle pleinen ingericht voor commercieel activiteiten van het geprivatiseerde marketing afdeling van de gemeente Den Haag. Geen sfeer geen gezelligheid, zoals het politieke centrum is ingericht.

toetanchamon | 11-08-14 | 21:04

De Geus | 11-08-14 | 21:01
Ik niet meer. Voor mij is er geen alternatief voor due vreselijke Geert meer. Maar het is twee voor twaalf en ik weet het anders ook niet meer.

Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 21:04

Van Aartsen is duidelijk de regie kwijt , zit is zijn bunker en laat Den Haag aan zijn lot over.

Eurotokkie | 11-08-14 | 21:02

@Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 20:57
Mooi gezegd. Ik hoop dat je gelijk hebt.

Maar ik denk dat het veel erger is. Ze hebben werkelijk niet het flauwste benul. Ze kijken alleen naar de Staatsomroep en ze lezen Volkskrant en NRC. Ze komen nooit in de no go area's. Ze hebben nimmer een mohammedaan gesproken. Ze hebben nimmer een Wilders-stemmer gesproken. Als ze Isis horen dan denken ze *een paar gekken die de islam hebben gekaapt*.

Niet het flauwste benul.

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 21:02

Waren dit moslimjongeren of waren dit Marokkaanse jongeren?

frickY | 11-08-14 | 21:02

Niet zo verwonderlijk. De mensen stemmen straks toch weer op de traditionele partijen. Het maakt niet uit wat ze doen of nalaten. Desnoods gaat Timmermans huilen. De kiezers stromen dan weer toe.
Dit volk wil zelf onthoofd worden.

De Geus | 11-08-14 | 21:01

Jooz is op vakantie, in de Schilderswijk mag ik hopen?

Boobystrap | 11-08-14 | 21:01

Man man, en hier moeten we maar genoegen mee nemen, KNETTERGEK dit land.

AmericanDad | 11-08-14 | 21:00

paridae | 11-08-14 | 20:20
Niet enkel Judas von A. geeft hier een brevet van onvermogen af. De gevestigde orde heeft dit gedrag van pro-islam luyden helpen continueren. Het devies derhalve: No2islam, No2gutmensch.

bij gelegenheid | 11-08-14 | 20:59

Jaap Stuurwold; "Dat vind ik een buitengewoon vreemde vraag" Nee prutser dat is een logische vraag

Mag aannemen dat Jaap Stuurwold ondertussen op staande voet ontslagen is?

Boris die Sauertopf | 11-08-14 | 20:59

Dus even alles op een rijtje. De betogers hadden een vergunning voor de demonstratie en de ME vind dat de route anders moet omdat er groepje moslims de doorgang verspert? En als de betogers proberen hun recht te halen krijgen enkele als toetje ook nog wat klappen? Ik snap die gasten bij de politie niet meer. Zijn ze er nou echt alleen maar om Nederlandse burgers te pesten?

mente aperta | 11-08-14 | 20:58

Iedere vorm van extremisme is verderfelijk
BeroepsDelinquent | 11-08-14 | 20:22

Precies, en extremisme lokt extremisme uit. Wie gelooft dat geweld de oplossing brengt staat op gelijke hoogte met pluimbaardgekken. Geweld is precies hetgene ze uitbuiten om zieltjes te winnen.

Neem hun geloofwaardigheid af. Begin met religie maatschappelijk te erkennen als het gevolg van een gebrekkig onderwijssysteem, en trek de lijn door naar scholen en andere (overheids)instellingen. Vrijheid van godsdienstbeleving, geen probleem, maar niet in het openbaar.

belgaar | 11-08-14 | 20:57

VVD-stemmer: "Maar volgens mijn lijfblad NRC ging het om 'moslimjongeren' (liev!) en 'extreemrechtse radicalen' (bah!) die met elkaar op de vuist gingen."

Ir Rita Tie | 11-08-14 | 20:57

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 20:48
Ik denk dat een flink deel wel degelijk weet wat er aan re hand is, ik bedoel het zijn over het algemeen intelligente mensen. Probleem is dat ze zo beschaafd en netjes zijn en zo gedrild in het NL'se manier van denken dat ze geen antwoord op deze problemen hebben. Ze zitten met de handen in het haar. Keurige heertjes als Van Aartsen zijn geen partij voor rauw straattuig. Gevangen in hun beschaafde policor bubbeltje. Het hele idee van toegeven dat multiculti grosso modo een ramp was en dat keihard optreden, desnoods met grof geweld, eenvoudigweg ondenkbaar voor dat soort pedante keurige mensjes is.

Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 20:57

Iedere verwachting dat van Aartsen of welke andere bestuurder of minister dan ook optreedbereidheid toont ten aanzien van wetsovertredend moslimtuig is illusoir, dus steek geen energie in daartoe aansporende initiatieven. Uiteraard wel steeds melding van maken om de druk op te voeren.

Deze lui weten zich op voorhand verzekerd van voldoende en waarschijnlijk al gereserveerde plaatsruimte in vluchtjets naar de USA als hier het Grootkalifaat der Lage Landen wordt uitgeroepen en het achtergebleven volk een guerilla op leven en dood voert met zwaarbewapende haatbaardapen om gedwongen toetreding tot de islam te ontlopen.

Ridde Rogter | 11-08-14 | 20:57

@BeroepsDelinquent | 11-08-14 | 20:22
Swordfish, counter-terrorisme kan soms nuttig zijn.

Miezerig | 11-08-14 | 20:56

De houding van burgemeester Van Aartsen is duidelijk: die van de elite die er duidelijk niets anders meer om geeft dan hun eigen wereld, hun eigen hachje en gewin.
Er zijn parallellen met, notabene, Nigeria. Daar gaat het weliswaar om een andere groep (Boko Haram), en is het geweld verder gevorderd richting desintegratie. Daar dan ook des te meer de conclusie dat de burgers op zichzelf zijn aangewezen, ten gevolge van de wat-kan-het-ons-schelen houding van de elite die alle geldelijke middelen naar zich toe trekt.
Een uitgebreid artikel over Nigeria, de moeite waard om de tijd voor te nemen:
www.newsweek.com/2014/07/11/boko-haram...
Een citaat: “Now people are asking the real questions. It has exposed the incompetence and corruption of the government. People are coming to see how Boko Haram are killing people, and walking away, and the army is doing nothing about it.
The key question, is whether a government crippled by ineptitude and greed is capable of addressing the deprivation it has allowed in northern Nigeria and the ferocious rebellion that it has spawned. Or whether, just as it celebrates its 100th year by surpassing South Africa as the biggest economy in a surging Africa, Nigeria is disintegrating.
A state fails when its leadership fails. Our citizens are left on their own to perform the functions of the state. We have all the symptoms of a failing state.”
Daarnaast doet veelvolkerenstaat Nigeria, een gedwongen eenheid met een inhalige elite, denken aan een EU van de toekomst, die steeds sneller naderbij komt.

Zoetwaterpanharing | 11-08-14 | 20:54

davimore | 11-08-14 | 20:49

Mag ik u zoenen?

CornholioNL | 11-08-14 | 20:52

En dit is al de tweede keer. Journalisten waarvan de camera kapot wordt geslagen, en worden belaagd. Demonstreren kan niet. De weg van de minste weerstand wordt gekozen om de rust te bewaren. Omleiding van de demonstratie, en het tegemoetkomen aan de ISIS demonstranten de terroristen sympathisanten en het tuig.
Het failliet van Den Haag van vrijheid van meningsuiting. Het failliet van Nederland van de beschaving en de democratie.
En geen verantwoording afleggen tegenover de bevolking van dit ongelooflijk staaltje van wanprestatie.
Opstappen Aarsen!

Wim Venijn | 11-08-14 | 20:52

Het intresseert ze geen donder. Ze zitten hoog en droog, betaald door dezelfde burger die ze in de stront laten zakken. Communicatie- en PR- afdelingen likken van Aartsen's reet alsof het een suikerwerkfabriek is, snakkend naar promotie naar een nog beter betaald luizenbaantje in de baantjescarousel.
.
Reetlikken en de andere kant op kijken. That's how politics works...

davimore | 11-08-14 | 20:49

@Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 20:44
Ze hebben het hele probleem nog niets eens gezien.

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 20:48

De grootste schuldigen zijn de door u gekozen volksvertegenwoordigers, deze groep
met een ruggengraat van een naaktslak heeft voor deze situatie gezorgd.

Ook nu weer trekken deze onnozelen ons naar een wereldoorlog toe o.l.v de Bilderbergers, grootbanken, multinationals, wapenindustrie.

Je zou toch verwachten dat onze geschiedenisleraar beter moet weten, maar die ook nog niet droog achter zijn oren.

”Politiek is smerig, het is allemaal veel vuiler en vunziger dan mensen denken.” Dit waren de woorden
van een van onze grootste politieke huichelaars D66’er Pechtold.

Dit is nog maar het begin van alle ellende die we geïmporteerd hebben en u stemde telkens weer opnieuw op deze hypocriete huichelachtige zelfverijkers.

Deze lieden hebben ons hele systeem kapot gemaakt geleid door partijbelangen en eigenbelang.

Het hele systeem is smeriger dan u kunt bedenken.

Chinook Elsevier | 11-08-14 | 20:46

-weggejorist-

001001001 | 11-08-14 | 20:45

tijd voor een gekozen burgemeester,,, nee stop maar helemaal met burgemeesters en college's en hou een raad over voor de provincies, en dan strenger straffen. (minder mensen die het opnemen voor de zieligheidsindustrie, en zeer zeker een besparing op de roverheid

001001001 | 11-08-14 | 20:44

Tsja, nu het er echt om lijkt te gaan wordt het nu zichtbaar wat wij hier al jaren roepen. Onze politici en andere bovenonsgestelden hebben eenvoudigweg geen antwoord op dit probleem. Er valt niets van ze te verwachten. Als het al onder ogen zien wat er gaande is dan nog zullen ze niks anders dan met hun gebruikelijke instrumentarium aan te komen. Praten, deëscaleren, evalueren, werkgroepen, onderzoekjes en subsidie. En ondertussen ontvlamt langzaam maar zeker de burgeroorlog in dit land.

Bigi Bana Boy | 11-08-14 | 20:44

Je moet die inteelt berbers geen centimeter ruimte geven, van Aartsen is een slappe lul en snapt er helemaal niets van...

CornholioNL | 11-08-14 | 20:44

PS: Reactie van 20.42 was niet gespeend van ironie. Ja, ik zeg het er maar bij tegenwoordig.

omanders | 11-08-14 | 20:43

Overigens stelt wikipedia dat hoogverraad volgens artikel 93 van het wetboek van strafrecht het volgende is:


"De aanslag ondernomen met het oogmerk om het Rijk geheel of gedeeltelijk onder vreemde heerschappij te brengen of om een deel daarvan af te scheiden, wordt gestraft met levenslange gevangenisstraf of tijdelijke van ten hoogste dertig jaren of geldboete van de vijfde categorie."


Gedeeltelijk onder vreemde heerschappij of een deel daarvan af te scheiden. Je zou het bijna gaan denken..

omanders | 11-08-14 | 20:42

-weggejorist-

gaffelbaard | 11-08-14 | 20:41

Als de burgemeester van Den Haag in deze krisistijden niet aanwezig is en ook niet kan of wil communiceren, als zijn loco-burgemeester dat ook niet kan (of wil), en als die Directeur Communicatie even onnozel is als hij zich in dat filmpje voordoet, waarom zijn die heren dan nog niet uit hun ambt ontzet?

ljcoster | 11-08-14 | 20:39

Judas van Arschloch - wat mij betreft: weggejorist en opgerot!

L.E. Raar | 11-08-14 | 20:39

De berichten lijken - ik houdt nog steeds een slag om de arm - serieuzer te worden: twitter.com/JacobCMichelson/status/49...


@BeroepsDelinquent | 11-08-14 | 20:35


Dat wordt zware oorlog.

omanders | 11-08-14 | 20:39

Als de burgemeester van Den Haag in deze krisistijden niet aanwezig is en ook niet kan of wil communiceren, als zijn loco-burgemeester dat ook niet kan (of wil), en als die Directeur Communicatie even onnozel is als hij zich in dat filmpje voordoet, waarom zijn die heren dan nog niet uit hun ambt ontzet?

ljcoster | 11-08-14 | 20:39

Go GS, go van Leeuwen. Hij had nog wel kunnen zeggen in het stadhuis dat dit gebouw een gebouw van het volk is en het volk het recht heeft om verantwoording te vragen aan de bestuurders van de Stad Den Gaza voor hun acties of gebrek aan en altijd te woord gestaan moeten worden. Ik zou een afspraak regelen voor een interview, dat mag Jozias of de loco burgemeester inweze niet weigeren, of ze willen echt door de mand vallen.

XaleX_2 | 11-08-14 | 20:37

Die Van Aartsen moet een paar ballen vragen aan sinterklaas.

Psycheltjes | 11-08-14 | 20:36

top reportage, kunnen andere zenders wat van leren

TheJesseJ | 11-08-14 | 20:35

omanders | 11-08-14 | 20:20

dank voor de link.. linke soep daar! Wat gaat Iran doen als Baghdad ingenomen wordt?

BeroepsDelinquent | 11-08-14 | 20:35

In Marokko mogen de mensen hun eigen Burgemeester kiezen, onlangs de eerste vrouwelijk Burgemeester gekozen in Marrakesh. Nederland is wat lokale democratie betreft echt een ontzettend achterlijk bananenland. Echt onbegrijpelijk dat de mensen dit nog steeds pikken.

globalvoicesonline.org/2009/06/29/moro...

Outsider-Inside | 11-08-14 | 20:33

@The_Black_Knight | 11-08-14 | 20:30
Ik snap trouwens niet waarom je daar dan niet mag filmen. Wat hebben ze te verbergen?

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 20:32

@Miezerig | 11-08-14 | 20:12
Achterhaald.
Gewoon een paar drones met wat semtex die wijk insturen.

Mastermattie | 11-08-14 | 20:32

Wat zou Geert dan hebben gedaan als hij burgemeester was?

Abu al Uitkering | 11-08-14 | 20:32

Op het stadhuis hebben ze helemaal niets meegekregen van de gebeurtenissen in de Schilderswijk. Helemaal niets. Ze hebben geen flauw benul waar Van Leeuwen het over had.

Hij had het net zo goed kunnen hebben over het Vermoeden van Fermat, wat de ambtenaren betreft.

Dat zegt ze ook niets.

Lewis Lewinsky | 11-08-14 | 20:30

Gelukkig kunnen ze het filmverbod in het stadhuis wel handhaven. Daadkrachtig optreden.

The_Black_Knight | 11-08-14 | 20:30

Zijn er trouwens al onthoofdingsfilmpjes uit het IS(IS)childerswijk kalifaat? Of wat hoofden op het hek gespietst van de plaatselijke basisschool?

Wim Venijn | 11-08-14 | 20:28

deluiegriek | 11-08-14 | 20:14
Lijkt me wel.. je hebt er ook aan meebetaald.

madakantognie?! | 11-08-14 | 20:27

Is het geen beter idee om bij de volgende demonstratie een paar tanks voorop te laten rijden, misschien maakt dat iets meer indruk?

Mastermattie | 11-08-14 | 20:26

Ik wacht met smart op een politicus van de jonge, nieuwe generatie die hier eens kei-hard tegen gaat optreden en die kakkerlakken het land uit jaagt.

ANON_CAN | 11-08-14 | 20:26

Ze noemen ons PUSSY's op Liveleak. Dat is dan wel weer aardig.

viridis | 11-08-14 | 20:26

Heeft Jozias zich niet toevallig alvast bekeerd? Zou een hoop verklaren.

DoorDraaiDeur | 11-08-14 | 20:24

incompetent

ET007 | 11-08-14 | 20:24

Dit is allemaal niet echt gebeurd hoor, heb er niks over gezien bij het NOS journaal.
Oh, wacht...

medusa324 | 11-08-14 | 20:22

Waarbij vermeld moge zijn dat er wel vaker mafkezen op twitter wat schreeeuwen.

omanders | 11-08-14 | 20:22

Het is wel prachtig zeg, dat ze zich op het stadhuis zo te kijk zetten.

Dat ze niet snappen dat als je draaiende camera's gaat dreigen op het stadhuis en dingen gaat zeggen als 'zo zijn de huisregels' je het alleen maar veel erger maakt. Totaal incompetent zooitje daar op het stadhuis zo te zien.

La Bailaora | 11-08-14 | 20:22

Miezerig | 11-08-14 | 20:12

Iedere vorm van extremisme is verderfelijk

BeroepsDelinquent | 11-08-14 | 20:22

Een burgemeester/locoburgemeester die niet naar hun werk willen terugkomen tijdens een noodgeval.... als een "normale" burger dat doet kan je vertrekken. Wat een droplul.

DoorDraaiDeur | 11-08-14 | 20:21

Jozias blijft lekker lurken aan een drankje met een parapluutje erin (Zanzibar?)
Wen er maar aan. Je bent na dit ISIS-debacle permanent met verlof. Doei.

paridae | 11-08-14 | 20:20

Bij het NOS Journaal zwijgen ze ook als het graf.

ElMatadero | 11-08-14 | 20:17

Zo kennen we onze bestuurders weer. Geen verantwoordelijkheid nemen maar een beveiligingsmannetje er op af sturen om te vertellen dat jij vervelend bent. Je kan bijna beter nog ISIS op het gemeentehuis hebben dan dat gajes; die doen tenminste niet net alsof ze het beste met je voorhebben.

Pierre Tombal | 11-08-14 | 20:16

Slappe bende daar in de randstad. Kop op mensen.

Europa nee | 11-08-14 | 20:16

Van Aartsen, VVD opperhoofd van het eerste Nederlandse kalifaat. VVD, opdat we het nooit vergeten.

smdyasc | 11-08-14 | 20:16

Deze lui als Van Aartsen en andere zogenaamd 'correcte' mensen maken van Breivik en Hitler alsnog helden. Als maar lang genoeg onrecht wordt aangedaan, dan zullen mensen zich genoodzaakt voelen zo te reageren. De voedingsbodem voor moslimextremisme is er al lang en uitgebreid in Nederland. De voedingsbodem voor een minstens zo extreem tegengeluid komt er gestaag aan zo. Fijn allemaal.

ProfeetArie | 11-08-14 | 20:15

Gatver!!
Wat een enorme bokkelul!
Burgemeester EN loco-burgemeester die niet willen reageren.
Wat een engerds zijn die ff dan, zeg! De rillingen lopen me over de rug hier. Brrrr.

gaffelbaard | 11-08-14 | 20:15

@ Miezerig | 11-08-14 | 20:12

Zit er dik in dan kan correct nederland zich weer afvragen hoe heeft het zover kunnen komen.

sjipsknippert | 11-08-14 | 20:15

Lekker verschansen in het stadshuis, achter de beveiliging. Wat een smerige streek. En schijnbaar mag je niet eens filmen in het stadshuis, is dat trouwens geen openbaar terrein?

deluiegriek | 11-08-14 | 20:14

Welke sociale woningbouw verenigingen zijn eigenaar van de woningen in de Schilderswijk?

Hoe kan het dat er in die wijk zoveel haatmensen een woning krijgen toegewezen?

lady blabla | 11-08-14 | 20:13

Wow, VanLeeuwen leek ditmaal écht van slag aan het einde, woedend!

Snap ik wel, maar dit is de eerste keer dat ik dit zie.

LangeTijdGeleden | 11-08-14 | 20:13

De echte bestuurders van de stad zitten dan ook niet in het stadhuis, maar in de schilderswijk.

Wim Venijn | 11-08-14 | 20:13

Je kunt niet niet alle moslims over één kam scheren, weten we ook wel maar waar blijven dan die moslims die de IS en hun horror-kalifaat massaal afwijzen? Openlijk afwijzen. Bijvoorbeeld in een paginagrote advertentie? Moslims die hun afschuw en woede uiten over wat er gebeurd, ook de straat opgaan om te laten zien dat ze net als wij kotsen op Isis cs.
Maar nee, het enige wat je ziet is een stel idioten die onherkenbaar met sjaal of zonnebril "Walla oekbar!" staan te knorren en stoeptegels en stenen staan te gooien naar ongeruste demonstranten.
Nog erger, ze uiten hun openlijke steun aan die smeerlapperij en gruwelen die daar in dat kalifaat plaatsvinden.
Dan moet er toch een lichtje gaan branden, ja, zelfs bij onze politici? Zelfs bij Jozias van Aartsen?

Conan de Rabarber | 11-08-14 | 20:13

Jozias Verarscher wat ben je je toch een intens laffe burgervader. Verraad aan de democratie en je culturele achtergrond. Je passeert Job Cohen, Aleid Wolfson en die volksjankert van Doekle Terpstra op de lafheidsindex met grote schreden.

ad melkert | 11-08-14 | 20:13

VVD-ers zijn mensen met een slappe rug.

En nu is het genoeg! | 11-08-14 | 20:12

Ik zie het nog gebeuren dat er een Nederlandse Breivik opstaat die met een busje vol explosieven die wijk inrijd uitstapt en en nummer op zijn mobiel belt en er een Oslo'tje in de schilderswijk ontstaat.

Miezerig | 11-08-14 | 20:12

Tijd om thee te drinken. Vooral vakantie blijven vieren, Van Aartsen. Stel je voor dat je iemand anders dan een autochtone Nederlander laat zien wie de baas is.

El Rico Grande | 11-08-14 | 20:12

"Mijn spreekuur is op het stadhuis aan het Spui elke dinsdag van 9.30 tot 10.30 uur. U dient zich voor het spreekuur om 9.30 uur te melden bij de receptiebalie in de hal. Een gesprek duurt ongeveer 15 minuten."

www.denhaag.nl/home/bewoners/to/Adres-...

--sql error-- | 11-08-14 | 20:11

Religie en andere waanideeën uit het publieke leven (en al helemaal uit het onderwijs) trekken = stap vooruit voor de mensheid.

belgaar | 11-08-14 | 20:11

Goh, u mag iets oordelen. Dat mag ook allemaal. Dat is prima. Nou, nou, wat royaal van de directeur communicatie. Dat dat zomaar mag in Den Haag. Bedankt zeg.

Boyo | 11-08-14 | 20:10

Een VVDer als van Aartsen die zich gedraagt als Aleid Wolfsen krijgt een liberaal als mij zover om op een socialist als Wilders te gaan stemmen.

Godsammekraken | 11-08-14 | 20:10

Gelukkig dat ze hem niet gekozen hebben, maar hij puur op kwaliteit is uitgezocht.

roze_bril | 11-08-14 | 20:10

Jozias de laffe wegkijker. Een burgemeester zo zwak en slecht dat zelfs de PvdA zich er nog voor zou schamen.

Goofy Goofball | 11-08-14 | 20:09

Van Aarsen, ook VVD, is na het vertrek van rayonhoofd Utrecht de slechtste burgemeester van Nederland. Tijd voor een gekozen burgemeester zodat wij niet opgescheept zitten met de Haagse mislukkingen.

i-Wonder | 11-08-14 | 20:09

Als ze belasting kunnen innen, staan ze direct voor je deur.. Die Antillen MP had dus toch een punt door te zeggen dat er in Den Haag alleen maar kille boekhouders zaten. Dit is nothing new.... Moeten er eerst paar vliegtuigen in onze wolkenkrabbers vliegen voordat er een kopje thee gedronken gaat worden...
Schilderswijk is al buitenland, nog net geen paspoortcontrole... Nee de linkschmensen vinden dat het grootste gevaar komt van partijen die al 70 jaar niet meer bestaan... Oogkleppen op en gaan zou ik zeggen

DeutschlandUberAlles | 11-08-14 | 20:08

Dan pakte Eberhard van der Laan het toch een stuk beter aan vorige week door vooraf duidelijk aan te geven dat er geen enkel antisemitische of andere strafbare toestanden zouden worden getolereerd bij die demonstratie in Amsterdam. Een van de weinige PVDA-ers die wel uit het goede hout gesneden is deze van der Laan.

Die Burgemeesters van de grote steden hebben toch elke maand grote steden overleg of zoiets, je zou toch denken dat van Aartsen daar ook z'n voordeel mee zou kunnen doen.

Maar het blijft natuurlijk absurd dat Nederland het enige land in Europa is waar de bevolking niet z'n eigen Burgemeester mag kiezen (zelfs in de meeste derde wereldlanden heeft de bevolking meer invloed op het lokale bestuur vergeleken met Nederland). Daarom zitten we ook allemaal met van die slappe hap uitgerangeerde partijtijgers opgescheept als Burgemeester. Denk niet dat de Nederlanders dit nog heel lang gaan pikken.

Outsider-Inside | 11-08-14 | 20:08

Parsons | 11-08-14 | 20:06
Sterker nog, zo gaat het al in de rest van Nederland...

Ommezwaai | 11-08-14 | 20:07

Als zu dah nie willah hat tet gewaun op!
He, een buitenlander in den Haag.

miko | 11-08-14 | 20:07

En zo zal het gaan.

Ook in de rest van Nederland.

Parsons | 11-08-14 | 20:06

Godsammekraken | 11-08-14 | 20:00
Aha! Een foto uit de oudere doos.
*Mompelt over inval Schilderswijk Den Haag*

Ommezwaai | 11-08-14 | 20:05

Van Aartsen---> geen commentaar.
Hij schittert weer in afwezigheid

luto | 11-08-14 | 20:03

Ik eis ook een boel, alleen krijg ik dat praktisch nooit voor elkaar.
Minder belastingen, minder criminaliteit, minder (r)overheid, minder socialisten, minder moslims et cetera.
.
Helaas is hier nooit gehoor aan gegeven door die slappe pikken uit Den Haag..

Ommezwaai | 11-08-14 | 20:02

Het is voor een bestuurder natuurlijk altijd maar de grote vraag vanaf welk moment je precies een oorlogsverklaring aan je boek hebt hangen (trekt Godwin-joker).

www.germanhistorydocs.ghi-dc.org/image...

Godsammekraken | 11-08-14 | 20:00

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland