Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Heist: Biljartbuddies beroofden Belastingdienst

sakisdinges.jpgDe Heist van de Eeuw is opgelost. Eind juni liet FinStas Wiebes de Kamer weten dat er in één transactie twintig miljoen euro was verdwenen bij de Belastingdienst. Het AD heeft intussen de verdachten opgespoord. Het zijn Sakis Ouzounidis (55, café-eigenaar te Duiven, voormalig Ondernemer van het Jaar in Duiven) en Egon Derksen (51, belastingambtenaar en, oh ironie, #1 detective met 'Criminal Cases' op Facebook). De mannen ken elkaar van birjartvereniging De Tol uit Duiven, gehuisvest in het café van Sakis. Samen beklonken de biljartbuddies en boezemvrienden de roof op de Belastingdienst, waar Egon zoveel vertrouwen genoot dat hij bedragen tot twintig miljoen euro in één keer kon overschrijven. Bijvoorbeeld vennootschapsbelasting naar bedrijven. Samen met Sakis sprak hij af dat een keer te doen naar een rekening van een Turkse kennis, naar Turkije te verkassen en daar de miljoenen te verdelen. Eenmaal in Turkije aangekomen bleek Egon genaaid te zijn door de Turk en zijn biljartende boezemvriend. Terug in Nederland werd hij al snel opgepakt door de Belastingdienst, aangezien hij het systeem toch niet zo goed had opgelicht als de #1 detective van Criminal Cases dacht. Prachtig avontuur, natuurlijk. Met je boezemvriend vanuit een biljartcafé een plan smeden om de Belastingdienst te lichten, inclusief onderling verraad. Maar zoals in elk jongensboek worden de slechterikken gepakt. De Hollandse Heist van de Eeuw is opgelost. Uiteraard was dit allemaal al min of meer voorspeld op GeenStijl, waarbij Van Rossem ten eerste suggereerde dat het een inside job was en Kaas de Vies wist in de fipo al dat het om een niet-Nederlandse connectie ging. Afijn, de Belastingdienst bestelen middels een dergelijke heist, respect voor het lef. Weer eens wat anders dan de manier waarop de Belastingdienst normaal bestolen wordt. Of waarop de Belastingdienst van burgers steelt middels BTW over accijnzen en erfbelasting, en dergelijke. Goed, het was lachen zolang het duurde, maar nu willen we die miljoenen wel weer terug. Egon, Sakis, doe eens terugboeken. Bijvoorbeeld door de filmrechten te verkopen.

Reaguursels

Inloggen

Tja, een Griek vertrouwen die geld overmaakt naar Turkije ? Vragen om problemen zou ik denken. Uiteindelijk is Egon de pineut en de rest gaat ( zo goed als, denk ik ) vrijuit ?
Wat een sukkel.

onhandige harry | 04-08-14 | 23:38

Die ene Turk geeft alle Turken een slechte naam.

Onderbuik | 03-08-14 | 15:28

Belastingdienst beroven mag van mij, doen zij ook bij ons.

amoniton | 03-08-14 | 09:57

Brandend Zand | 02-08-14 | 11:44
Het is ons geld ja, niet dat van de belastingdienst. Het is gestolen door de belastingdienst, niks minder. Die ratten hebben geen enkel respect voor de mensen die het geld met hard ploeteren hebben moeten verdienen, waar vervolgens bijna alles van gestolen wordt.
Dat ze te dom zijn om een standaard 4 ogen controle te doen bij zichzelf, komt doordat de fiscus ratten alleen bezig zijn met stelen.
Als dat klaar is, houden ze op met opletten. Al het geld wordt daarna verkwist, treffend verwoord door Dhr. de Wit. Toeslagen, uitkeringen, nutteloze projecten, noem het maar op en de fraude loopt de spuigaten uit. Maakt allemaal niet uit, wij sukkels betalen wel weer. Maar het geld is niet van de belastingdienst, het is van de reaguurders!

Atlas Shruggs 10 | 02-08-14 | 21:50

Julia | 02-08-14 | 10:19
Ik heb wel een vermoeden dat het niet van Griekenland komt ;)

FlitsPool | 02-08-14 | 17:47

@te-kaap-varen. Zo heeft Prinses Christina het toch ook gedaan?

BASinnic | 02-08-14 | 17:25

Stormageddon | 02-08-14 | 15:02
U mist een schakel:
Deze route is binnen no-time getraced doordat alles aan die ene LTD gekoppeld is. Cash ophalen in Andorra/Liechtenstein en vervolgens vanuit een ander bankkantoor storten op een -ter plekke- opgerichte LTD op de Kaayman-eilanden. Vanuit daar een huis en wat leefgeld, en dan weer cash opnemen en naar een gekochte, lege -investerings-LTD boeken.

Te-kapen-varen | 02-08-14 | 15:19

paul de vries9779 | 02-08-14 | 12:57
Ik vraag me af wie hier nou dom is:
Als dit uw echte naam is lijkt me de kans groot dat u maandag even op het matje mag komen bij dezen of genen voor wat uitleg.

Te-kapen-varen | 02-08-14 | 15:10

Het idee was tamelijk briljant, de uitvoering zo ontzettend slecht en amateuristisch... Een "bevriende" Turk. In Turkije. Oh man. Hoe dom kun je zijn. De Turkse route was op zich goed: eerst het geld buiten de EU brengen. Maar als hij nu eerst een Ltd. op Man of Jersey had opgezet en dan die Ltd. een Turkse rekening had laten openen (en een Andorrese of Liechtensteinse), dan hij had de hele transactie via Turkije naar Andorra of Liechtenstein van huis uit kunnen doen, en de poen in Andorra of Liechtenstein kunnen ophalen of gewoon naar een derde bank in het buitenland kunnen boeken. Zonder tussenpersoon. En alvast ergens op de wereld een huis kopen (via de Ltd.) Een plan hebben voor de lange termijn. Dan had het zomaar kunnen lukken. 't Is nu gelukt, behalve voor hem. Sukkel.

Stormageddon | 02-08-14 | 15:02

Haha ik dacht dat het in de 'criminele' wereld van Nederland zo'n beetje de regel was om geen zaken te doen met Turken, Marokkanen en negers. Die staan erom bekend dat ze niet te vertrouwen zijn. Niet voor niets zie je bijna alle dodelijke afrekeningen bij hun. Of het nou om drugs gaat of witteboordencriminaliteit.

Trekvogel12 | 02-08-14 | 14:44

Ja ik denk persoonlijk ook dat Kaas meer weet en zelfs in het complot zit!Ik weet zeker dat het hier om een Belg,een Ier en een Deen gaat (en natuurlijk Kaas zelf).En de rol van Kaas was om de de politie op het verkeerde spoor te brengen...

Ok ik heb de case opgelost... Mag ik nu cachen?

dirkieeee | 02-08-14 | 14:08

Kaas is er vandoor met de 20 miljoen. Have fun Kaasie!

Vanilla | 02-08-14 | 13:55

Er wordt inderdaad nergens met een woord gerept over waar onze 20 miljoen euro taxpoet heen is. Dan kunnen daarvoor wel een Griek en een Hollander de bak indraaien, dat gaat ons zo nog alleen nog maar meer belastinggeld kosten.

Tubantia83 | 02-08-14 | 13:54

@Brandend Zand | 02-08-14 | 11:44
Nee, daar ben ik het niet mee eens.
Stelen van de BD is stelen van de regering, welke dat geld doorgaans toch niet in het voordeel van de (hardwerkende) Nederlander besteedt

Mastermattie | 02-08-14 | 13:08

Meneer is heel erg dom geweest. Door er anderen bij te betrekken en dan nog Turken ook ! Onvoorstelbaar dom. Doe dit soort zaken ALTIJD in je eentje, herhaal het NOOIT en maak meteen dat je wegkomt en laat je nooit meer zien. Zoek een land waarvan zeker is dat je bij je geld kunt én dat het geen uitleveringsverdrag met NL heeft.

Ik werk zal bij de belastingdienst (nog langer dan Egon zelfs) en weet dat de veiligheidssystemen totale flut zijn. Iedereen die thuis is in de administratieve processen en systemen kan, als ie kwaad wil, geld stelen door het naar eigen rekeningen over te boeken. Als je het goed doet, komt men daar pas weken of maanden later achter of zelfs helemaal niet. Toezicht en controle rammelen aan alle kanten en leidinggevenden zetten parafen zonder te kijken wat ze tekenen. Druk, druk druk he, u kent dat wel.

paul de vries9779 | 02-08-14 | 12:57

Opmerkelijk dat als het gaat om het opsporen van daders van financiële delicten jegens de overheid dit opeens wél en nog eens snel kan ook...
Moet je zelf eens aangifte gaan doen en dan een week later vragen wat de status is, wedden dat die aangifte dan opeens kwijt is...

Mastermattie | 02-08-14 | 12:54

Hahaha, hoe dom kun je zijn. De Belastingdienst beroven... Je kan ook twintig miljoen stelen van Cosa Nostra; het effect is hetzelfde, namelijk een groep criminelen die uit is op jouw bloed.
.
Maar ik zou dan toch voor het bestelen van Cosa Nostra kiezen, want dan heb je nog een kleine kans dat je ergens een plekje op de wereld vindt waar je het overleeft. De Nederlandse Belastingdienst heeft iets meer middelen om je op te sporen en dat zullen de bloedzuigers doen ook, hoe lang het ook duurt.
.
Stelen van de georganiseerde misdaad, je hebt een kans, maar stelen van de gelegaliseerde misdaad, dat ga je niet winnen, nooit.

Brou Is Back | 02-08-14 | 12:40

Maar dan bèn je toch ook Ondernemer v/h Jaar? Twintig en zes nullen; EU-parlementariërs zijn stikjaloers!

dedeurs | 02-08-14 | 12:39

Sakis Ouzounidis (55, café-eigenaar te Duiven),
voormalig Ondernemer van het Jaar,
huidig Uitnemer van het Jaar

RobbieSteA | 02-08-14 | 12:28

Voorspellende lapo: deze zaak wordt in no time opgelost door de Turkse autoriteiten waardoor het Nederlandsch stemvee tevreden instemt met toetreding van Turkije in de EU en de Grote Denker Timmerfrans onvoorwaardelijk een 9,8 geeft. #wearefucked

o)+ | 02-08-14 | 12:12

"De mannen ken elkaar van birjartvereniging De Tol uit Duiven, "
Ik zou deze zin nog maar eens overdoen, heer Quid.

Het_Genie | 02-08-14 | 12:06

Een grieks turkse samenwerking.
Het kan dus wel. #Cyprus

zimmeradel | 02-08-14 | 12:02

Stelen van de belastingdienst is stelen van de NL bevolking, het uw geld reaguurder.
De belastingdienst draait nooit zonder verlies.
Eventuele tekorten worden toch weer verhaald op....? Juist de NL bevolking, u dus reaguurder.

Brandend Zand | 02-08-14 | 11:44

Iets met schieten onder andermans Duiven. Ballen truc.en de eeuwige MO mentaliteit.
Bij 2 EURO beginnen ze af te dingen. Bij 20 M liggen ze in een deuk .die echte mannen dan.

Ik kook ook | 02-08-14 | 11:34

@Kaas de Vies | 02-08-14 | 11:17
Als ik de politie was, dan zou ik die Kaas de Vies ook eens stevig aan de tand voelen. Want hij weet mij net iets te veel. Gokje, zegt ie zelf. Ik noem het daderkennis.

VanBukkem | 02-08-14 | 11:33

Ach wie is er dan zo lomp, stuk voor stuk vertrouw ik ze niet hoe zuidelijker we in Europa komen.

DanBilzerian | 02-08-14 | 11:18

Die Kaas de Vies, wat een racist!

Kaas de Vies | 02-08-14 | 11:17

-weggejorist-

sitzkrieg | 02-08-14 | 11:15

De 'Hollandse heist van de eeuw' was tot nu toe de Bulgarenfraude met toeslagen. Dat ging om een groter bedrag en het ging makkelijker.

Zoetwaterpanharing | 02-08-14 | 11:14

en geeft de opperlul van de belastingdienst opdracht om een gevalletje eerwraak in gang te zetten?(zal wel fluiten worden)

wachtendopeenrukwind | 02-08-14 | 11:02

Als ondernemer ben ik meerdere malen benaderd door een belastingdienstmedewerker/teamgenoot van de sportclub waarvan ik lid ben, die een soortgelijke truc wilde toepassen. 'waterdicht' volgens deze snaak...

Gash | 02-08-14 | 10:57

@Boerenlol | 02-08-14 | 10:28
Zou iemand van mijn hooggeachte medereaguurders mij kunnen uitleggen waarom ik überhaupt belasting betaal, aangezien ik het met circa 90%(voorzichtige schatting) van de overheidsuitgaven faliekant oneens ben?

VanBukkem | 02-08-14 | 10:55

Belastingdienst doet alles in opdracht van de regering. Dus allen die het bolletje van Samson of Rutte hebben ingekleurd moeten nu de mond houden. U krijgt waar u voor heeft gekozen. Klagen en vuil spuwen op diverse fora heeft geen enkele nut. Keiharde actie is wat dit land nodig heeft!

Hetrechtspreekt | 02-08-14 | 10:50

SlechteriKKen? Dacht dat jullie correct Nederlands zo hoog in het vaandel hebben ...

FerdiDeMier | 02-08-14 | 10:47

Twintig miljoen... als ik de kans kreeg zou ik hetzelfde doen.
De belastingdienst een koekje van eigen deeg geven noem ik dat.

VanBukkem | 02-08-14 | 10:42

-weggejorist-

elkipo | 02-08-14 | 10:39

20 miljoen is klein bier in vergelijking met wat er verkwanseld wordt aan projecten van de overheid waar ambtenaren facturen fiatteren van vage adviesbureautjes en bedrijfjes van familie/vrienden/kennissen.
In dit geval praat ik over ICT, als voormalig rijkschambtenaar heb ik er met mijn neus bovenop gezeten.
- 2 miljoen niet toereikend om een brak webformulier op een shared host enigzins lekker te laten draaien? Hier is nog 2 miljoen om 'de bugs er uit laten halen'. Uiteraard zit de hosting er niet bij, reken nog maar es tienduizenden per jaar.
- 5 ton om een rapport te produceren waarom het vorige rapport het toch niet bij het rechte eind had cq. moet worden bijgesteld omdat de tijd de feiten heeft ingehaald.
- Alle ambtenaren van een departement gezellig op verplichte cursus 'samenwerken' van een eenmansbureautje ad € 750,- p.p.p.d. Zit dan wel een luxe lunch bij hoor!
.
Maar je mag je er niet over opwinden, dat geld is reeds 'geoormerkt' (lees voorverbrand).

Dhr. de Wit | 02-08-14 | 10:38

dat 1persoon 20.000.000 eu ongezien kan overmaken. wat een land

Aantastelijk | 02-08-14 | 10:35

Ik heb een ander vermoeden, hier zit meer achter.
Dat geld is allang veiliggesteld, verdachten, daders gaan paar jaar de lik in, en als ze weer vrij man zijn lang leve de lol op een mooi zonnig eiland waar NL justitie niets te zoeken heeft.
Dat is mijn scenario.
En ik hoop dat ik het goed heb, want iemand die de belasting tilt verdiend een lintje.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 02-08-14 | 10:34

@ Boerenlol 10:28

Voorlopigheid aanslag hoger dan de definitieve. Bijvoorbeeld door omzetdaling als gevolg van de crisis. Bij een multinational zit je dan al snel aan dat soort bedragen...

eerstneukendanpraten | 02-08-14 | 10:34

Zou iemand van mijn hooggeachte GS reaguurders mij kunnen uitleggen waarom de belastingdienst 20 Miljoen vennootschapsbelasting naar een bedrijf zou overmaken, moet dat niet andersom zijn. Ben ik nou gek?

Boerenlol | 02-08-14 | 10:28

@Flitspool
Waar denk je dat ze het geld vandaan gaan halen om t tekort aan te vullen?

Julia | 02-08-14 | 10:19

Zometeen maar weer even enkele duizenden euro's aan omzetbelasting overmaken naar de belastingdienst. Ze kunnen het goed gebruiken.

FlorisJanvanFleppest | 02-08-14 | 10:18

Baronwater | 02-08-14 | 10:05
Het wachten is op het comment van Kaas, alhoewel ik vermoed dat ie voor morgen een tegendemonstratie aan het voorbereiden is....

Ommezwaai | 02-08-14 | 10:18

Keer op keer laten we ons in de zeik nemen door knuffelbuitenlanders...

Loebas | 02-08-14 | 10:17

Jammer dat zo'n Turk het weer moet verzieken; volgende keer een wat meer betrouwbare nationaliteit van je partner-in-crime nemen. Ik had er niet van wakker gelegen als het 'm was gelukt de staat te beroven. Daar droomt iedereen toch van :)

FlitsPool | 02-08-14 | 10:15

Filmmakers, let u op? Uw nieuwe script op een presenteerblaadje.

bifferman | 02-08-14 | 10:06

Ommezwaai | 02-08-14 |

Ja, en vergeet niet de toeslagen die teruggeboekt moeten worden, rekeningen die betaald moeten worden. Het leven is hard..

Kaas de Vies in 1 keer wereldberoemd en in Turkije persona non grata verklaard wegens het verdacht maken van een buitenlandse mogendheid en ook nog eens een gewaardeerd EU lidstaat waar de vrouwen het lachen vergaan is.

Baronwater | 02-08-14 | 10:05

Als je de dieven van de belastingdienst besteelt en tegelijkertijd een daar werkzame ambteNAAR weet te naaien, ben je gewoon een held.
En verdien je het om ermee weg te komen.

jemagookniksmeer | 02-08-14 | 10:02

Is Interpol al met de zaak aan de slag? Turkse autoriteiten zijn namelijk ook niet mals als het gaat om dit soort zaken.

kovariant | 02-08-14 | 10:02

Hij kan straks mooi in de gevangenis een boek gaan schrijven over dsit hele gebeuren. Wie weet wordt er ook nog een film van gemaakt, van de inkomsten kan hij dan weer te belastingdienst terugbetalen.

Leon Tosti | 02-08-14 | 09:59

Mooie aanleiding om het contract te verscheuren met Turkije voor de uitkeringen. Er is nu tenslotte 20Mln in Turkije, daar kunnen ze wel even vooruit lijkt me.

Wim Venijn | 02-08-14 | 09:55

Hahaha idiot en dan een (onbekende) Turk vertrouwen. Hoe naïef.

Franco 1975 | 02-08-14 | 09:54

Maar... Daar ging ik altijd Grieks eten afhalen :O Sakis, ouwe boef! Ga van dat geld eens je buffet opknappen!

jmx008 | 02-08-14 | 09:53

Fijn man, opgelost. Maar die 20 miljoen zijn als zovele miljarden weer spoorloos in een land dat al zoveel onterecht vertrouwen kreeg van de regenten die ons geld over de balk gooien.
In de hoop dat hun wensen nog eens realiteit worden.

Jan Passant mk2 | 02-08-14 | 09:52

Een Griek en een Turk die samenwerken om 20M te stelen van een Nederlandse crimineel. Zie je wel dat samenwerking tussen Griekenland en Turkije mogelijk is? :D

Nyg | 02-08-14 | 09:52

beter een boerenlul uit urk, dan een vakbekwame turk.

Aantastelijk | 02-08-14 | 09:49

Tja, hoe wrang.
Hou even in het achterhoofd dat diezelfde Belastingdienst inmiddels al brieven aan het aanmaken is voor de nabestaanden van de MH17.
Of ze even Successie willen aftikken.
Wellicht off topic, maar dit moest ik toch even kwijt.
Schaamteloze club is het.

Ommezwaai | 02-08-14 | 09:49

Had ie nog iedere dag braaf naar z'n werk gegaan @ de belastingdienst was de diefstal nooit opgevallen......

Ghehehe | 02-08-14 | 09:48

Een Griek die een fortuin toevertrouwt aan een Turk. Mooi verhaal.

waddapatja | 02-08-14 | 09:47

Zodra Turkije bij de EU komt zuigen ze het binnen een decennium leeg

BASinnic | 02-08-14 | 09:47

Een onbetrouwbare Turk? Goh, nog nooit meegemaakt...!

L.E. Raar | 02-08-14 | 09:40

pffft ... Poeh heey!
kan dan eindelijk die hypotheekverhoging op mijn reisdocument bijgesteld worden. [bijvoorbeeld! duiding: 21% btw terugschroeven naar 12% -das een mooi getal-. Het abonnement reisdocument [ID] kost me eens in de vijf jaar al ruim 45 euro]

Centauri3 | 02-08-14 | 09:40

heb wel enige lof voor deze boefjes.
geen geweld gebruikt.
lekker simpel overboeken, de miljoenen zijn verstopt, even een paar jaar zitten en in weelde leven ergens in turkije. die ene dan, die andere was niet zo slim.

zundappboer | 02-08-14 | 09:40

Waar zijn de drones als je ze nodig hebt?

The Exorcist | 02-08-14 | 09:40

wie steelt moet de tol betalen.

professorbaardaap | 02-08-14 | 09:39

Carambole! Not.

Guurt | 02-08-14 | 09:38

The Turkish Connection. Naar die miljoenen taxpoet kunnen we dus fluiten, dat snapt zelfs een kind.

Professor Pipo | 02-08-14 | 09:35

En nu onder Turkse wetten berechten. Wat doet 20mln euro vandaag de dag? 2 handen en een neus?

ScumbaggusMaximus | 02-08-14 | 09:33

Komt me bekend voor dit. Heb zelf ooit eens voor een slordige 50K geleverd aan Turkije en nadat de goederen waren aangekomen zou de broer van onze agent aldaar wel even de inmiddels in Turkije verkochte én betaalde goederen voldoen. U snapt het al, van die 50k is nooit een cent in Nederland aangekomen...

eerstneukendanpraten | 02-08-14 | 09:32

Hier is dus 2 keer achtereenvolgens een dief bestolen.

Ars Vivendi | 02-08-14 | 09:30

De dief die de dieven bestal bestolen..... hoe verzin je 't.

vraagstaart | 02-08-14 | 09:30

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken