Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

De GeenStijl Verkiezingsuitslag

Alleen toegang als je links of rechts bentZo, de verkiezingspoll heeft er lang genoeg op gestaan. Tijd om de balans op te maken van wat er in GeenStijl land gestemd wordt. Helaas is onze democratische coupepoging mislukt, dus wat dat betreft nog even geduld. Uit de poll bleek in ieder geval dat het grijze midden alhier zo goed als dood is. Of u bent een linkse geytenwollen knuffelaar, danwel een rechtse bal, of erger een rechtse provinciaal. We vertaalden de uitslag voor het gemak even naar zetels, hier ziet u het allemaal op volgorde. Zoals u ziet wint die Mozartkugel en staat GeenStijl op de tweede plaats. Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat Wilders zijn aanhangers oproept om zich actief in fora te mengen, dus in werkelijkheid zou GeenStijl uiteraard als de grote winnaar uit de bus komen. De Partij voor de Dieren haalde met 6 zetels uiteraard het CDA in. En Peter R. de Vries wist zelfs 3 zetels te scoren zonder dat nu eigenlijk duidelijk is wat ie gaat uitvreten in Den Haag. Aan u nog even de vraag: Hoe gaat de coalitie er uit zien. En ja, ga er maar vanuit dat Groep Wilders fijn in de oppositie mag en GeenStijl de MP levert.

Reaguursels

Inloggen

oftewel, de gemiddelde GS-er is of een grappenmaker of een randdebiel. Bijna de nederlandse bevolking....

Theam | 01-04-05 | 02:13

oftewel, de gemiddelde GS-er is of een grappenmaker of een randdebiel. Bijna de nederlandse bevolking....

Theam | 01-04-05 | 02:12

@zeef: Of.. of... OOF... álle partijen in het kabinet... geen zeikerige oppositie. Krijgen we eindelijk eens iets gedaan!

Flapdrol | 31-03-05 | 08:50

Leuk kabinetje, GS, GW en VVD

Flapdrol | 31-03-05 | 08:47

@rigg : hoezo heb ik het niet door? Het is een hypothetische uitslag, maar moet je daar dan automatisch op een FOK! manier mee omgaan? Kunnen we nvoor de verandering niet eens een keer serieus nadenken? Deze uitslag zou op een gekke verkiezingsdag ook zomaar de waarheid kunnen zijn?.

For arguments sake : Zelfs GeenStijl en Wilders samen is niet genoeg voor een coalitie, zo hebben we al met z?n allen geconcludeerd. Dus dan moet er iemand bij en dat zal voor een zo klein mogelijke coalitie of de VVD of de SP of PvdA zijn. Gezien de voorkeur van Wilders gok ik erop dat ze de PvdA dan afvalt. Hoe raar het ook klinkt, de SP zou misschien ook nog wel kunnen, als ik kijk naar de punten van Wilders. Samen met de SP hebben GS en Wilders 77 zetels. Met de VVD zit je dan op 80, in beide gevallen volgens mij een te krappe meerderheid.

Wat is dan het alternatief? Een kleine partij erbij dwingt de grote jongens tot grote concessies. Aan de andere kant kun je door een extra partij zorgen dat als er een paar ?nieuwe? mensen uit de GW of GS niet braaf ?meestemmen?, je toch een meerderheid haalt. Kiezen tussen twee kwaden, concessie voor zekerheid of minder delen en onzekerheid

Laten we Wilders in de oppositie, dan wordt het heel moeilijk, zo niet onmogelijk. De coalitie die dan gevormd moet worden is zo breed dat geen enkele partij no smoel overhoud. Kijk maar naar België en de rare kunstgrepen die daar gemaakt moeten worden voor het cordon sanitaire. Of zoals ik al eerder zei, de rijksdag na de crisis van ?29 in Duitsland. ->Niet dat ik Wilders wil vergelijken met de NSDAP of de KPD (communisten) die beiden door de centrumpartijen uit de macht werden gehouden.<- Het ?grappige? aan situatie was dat de KPD en de NSDAP elkaar vaak vonden in punten om de zittende brede en dus tandeloze regering te sarren.

Kortom, een duivels dilemma, waarvan ik hoop dat het bij een poll op GS blijft en niet de werkelijkheid wordt. Zou het echt zover komen, dan zit er niks anders op dan na een aantal stuk gelopen formaties nieuwe verkiezingen uit te schrijven.

zeef | 31-03-05 | 02:40

zinvol Frankrijk is natuurlijk wel erg extreem met z'n no go areas in de buitenwijken van Marseille, Parijs, enz.
Gelukkig is bij ons de schaal toch nog wat kleiner! ik vond vooral die 'excuses' van Le Monde wel grappig!
Voor de gene die niet in willen loggen, ik heb het bericht gepost bij Ferrari-racers om 30-03-05 @ 17:01

Pannie | 31-03-05 | 01:38

@ Liberte: Aah joh, dat heb je toch nergens voor nodig? ; )

krullenbol | 30-03-05 | 22:10

Als ik mee zou willen doen met dit soort polls, meld ik me bij Maurice de Hond.
Niet hier.

krullenbol | 30-03-05 | 21:20

Lekker rechts.

Ik trek me nog een flesje open.

rzer0 | 30-03-05 | 21:11

0 voor de lpf ahhaha
gister was er ook weer echt een zonnebank bruine keuken verkoper aan het woord... Waar haal je die in godsnaam vandaan?

pietro | 30-03-05 | 20:27

Als de geenstijl of wilders de verkiezingen mocht winnen dan is het tijd het land weer terug te geven aan de zee...

ultra-links | 30-03-05 | 20:21

Onze limburgse fuhrer op 1... ach ja.
het is geen stijl he

litebyte | 30-03-05 | 20:19

God wat heb ik gelachen met de kamerdebatten van deze week.
De D66 heeft wat mij betreft flinke punten gescoord, hoe dhr. Ditrich het ?links blok? een veeg uit de pan gaf was bijzonder om te mogen aanschouwen. Vooral begon de klucht op het moment toen Jan Marijnisen van de SP het nodig vond om de D66 op hun plek te zetten. Door te verkondigen dat het een schande was om het congres a.s. zaterdag te laten opschepen met een nieuwe Minister. Stel je voor dat zij tegen stemmen, dan zou je vervolgens naar mening van Jan Marijnissen de Koningin beledigen. Ik heb in een stuip gelegen, hij de doorgewinterde republikein. Gaat tegen de D66 zeggen dat zij de Koningin beledigen. Het is echt om te lachen en dan zegt GS nog dat zij een MP moeten leveren, wat een arrogantie!

eertWilders | 30-03-05 | 18:57

Die Butiglioni (als je dat zo spelt) is inderdaad door toedoen van deze linkse volkscommissaris Buitenweg weggestemd.
Niet vanwege de man zijn capaciteiten (zelfs Berlusconi draagt niet de eerste de beste jan lul voor) maar vanwege zijn opvattingen. Gevalletje gedachtenpolitie dus. De goede man was overtuigend katholiek en was dus tegen euthanasie, abortus etc. Ook homoseksualiteit kon deze man niet goed verdragen. Eindelijk dus een man met uitgesproken meningen (ook niet de mijne, maar dat doet er niet toe) is het weer niet goed. Als die EC een afspiegeling wil zijn van meningen binnen de EU had deze man gewoon moeten blijven zitten (denk aan katholieke landen als Ierland, Portugal, Spanje, Polen etc. etc.) Val de man aan op zijn beleid, zijn handelen, maar niet over zijn opvattingen zou ik zeggen. Maar ja, ik ben zo'n rechtse rakker die wel respect (uche, uche) heeft voor linkse opvattingen (die die graag kapot hakt, aanvalt, belachelijk maakt) das wat anders, maar die wel vindt dat anderen dat mogen zeggen. Mijn ziekelijke neiging tot 'het vrije woord' zal daaraan wel ten grondslag liggen.
Zelfs Lucas mag wat mij betreft zijn woordje doen (Lucas, waar ben je?)

Over Lucas de oogkleppendrager... las net dit in Het Parool

www.parool.nl/nieuws/2005/MRT/30/buit1...

Mijn vraag aan hem zou zijn hoe lang het duurt voordat dit soort dingen in Nederland staan te gebeuren? Antwoord nooit, want er zijn geen problemen, maar wie van de reaguurders acht zo,n kans wel aanwezig? Is dit een typisch Frans probleem? Gebeurd dit al en is men hier ook zo politiek correct als Le Monde?

zinvol geweld | 30-03-05 | 17:31

Het ergste wat er nu nog kan gebeuren is dat er een of andere gek Geert Wilders overhoop knalt.

Waarschijnlijk halen dan de Groep Wilders-malloten tweederde meerderheid in de 2e kamer...

Of zouden ze verstandig geworden zijn en dan de verkiezingen uitstellen (ervan uitgaande dat het kabinet dit weekend (ook) niet overleeft).

sjonnie | 30-03-05 | 16:56

spooky, met de naam is niet zoveel mis, maar wel haar politieke voorkeur... Ik heb het niet zo op links, maar dat had je wel begrepen.

Karel Kruizenruiker | 30-03-05 | 16:06

@spooky
wat daarmee mis is? Dat ik haar niet kan uitstaan is 1 ding, maar je spelt haar naam verkeerd, het is Kathalijne Buitenweg. Zoals je de letter leest hoor je hem ook te schrijven, volgens goede Pruisische gewoontes.

Wolfgang | 30-03-05 | 16:05

@Style Councillor

Die linksigheid van Catelijne klopt denk ik wel ze is meer bevlogen dan Femke en Marijke denk ik. Ze is gelukkig niet zo'n ontzettende drammer als Paul en ik weet niet wat je met afkomst bedoeld ze is geen ex CPN-er als je dat bedoelt. Genoeg promo nu voor haar gemaakt GS-ers luisteren daar toch niet naar, die stemmen Wilders. En die wordt om zeep geholpen als hij drijgt de grootste te worden. Niet door links door een marokaan denk ik. En dan hebben we een PIM deja vu en we beginnen weer van voor af aan.

spooky | 30-03-05 | 15:56

Catelijne Buitenweg, what's in a name, maar toch doet deze naam vermoeden dat haar linksigheid van het gehalte en afkomst Paul Rosenmoller is.

Style Councillor | 30-03-05 | 15:46

En de Partij van Jan Molendijk stond ook niet op de lijst!

Noodles | 30-03-05 | 15:41

Dus GS is een bolwerk van mensen met meningen, en niet neutraal...
Wat een verrassing.

Adonai | 30-03-05 | 15:39

@Karel Kruizenruiker,

Dan zijn we dat met elkaar eens ga jij maar lekker vrezen ik duim wel. En het is trouwens Catelijne. Je kent haar wel zij heeft in het europees parlement die Buttiglione (die gristen fundamentalist)eruit geholpen. Althans met vragen in het parlement heeft ze de eerste aanzet daartoe gegeven. Wat is er trouwens mis met haar naam?

spooky | 30-03-05 | 15:35

spooky... Carlijne Buitenweg.. alleen de naam al, doet mij het ergste vrezen.
En waar ik ook voor vrees, is als a.s. zaterdag dat clubje onbenullen van D66, tegen het paasakkoord stemt, dat er dan nieuwe verkiezingen komen, met alle linkse gevolgen van dien.

Karel Kruizenruiker | 30-03-05 | 15:27


En tja die polls, die hebben alleen een sturende functie natuurlijk.
Per definitie hebben staan de linkse partijen daar hoog genoteerd.
Het zou mij niet verbazen dat een groot aantal kiezers zich daardoor laat leiden.
Een groot deel van de electoraatkudde stemt nog altijd graag op winners.

Het wordt wellicht eens tijd voor wat meer rechts georienteerde media temidden van al dat link-gerelateerde mediageweld.

Eppo | 30-03-05 | 15:25

Daadkrachtig optreden is niet per definitie polariserend. Wilders wil radicaliserende en criminele allochtonen weren en zo nodig uitzetten en daar kan ik me heel goed in vinden.

vmbo.nl | 30-03-05 | 15:24

@vmbo.nl: natuurlijk moet de migratie aangepakt worden maar niet op de polariserende wijze van wilders.

hazlitt | 30-03-05 | 15:17

Dat is echt spooky, spooky... Blehg, vind 't nog een meevallertje dat Groen Links er tussen stond!

Rest In Privacy | 30-03-05 | 15:17

Word nu lid van Groep Wilders en ontvang als kennismakingsgeschenk een kogelvrij vest!

Gait007 | 30-03-05 | 15:17

@Karel Kruizenruiker

Mischien is jou inschattingsfout op GS wel een voorbode voor de werkelijkheid. Daar is men zeker linkser dan op GS. Die linkse coalitie komt er wel als Bos het niet verneukt maar die man is best wel sluw dat doet hij niet. Bos als centrum met twee linkse partijen kan het midden en links Nederland aantrekken. Als ze Femke vervangen door Carlijne Buitenweg zal groen links nog best een hoop kunnen stijgen. Mijn stem zou naar haar gaan.

spooky | 30-03-05 | 15:13


En toch blijft zo heel erg schrikkelijck vreselijck ende jammerlijck dat de heer Fortuyn de kans niet heeft gekregen om zijn woorden in daden om te zetten.

Eppo | 30-03-05 | 15:12

@hazlitt
Wat ben je toch een racist als je het migratieprobleem aan wil pakken he?
Radicalisering tegen gaan? Pure racisme.
Laten we maar lekker onze koppen in het zand steken.

vmbo.nl | 30-03-05 | 15:09

Als ik de linkse kant van deze ( zonder meer representatieve verkiezingspoll) bij elkaar optel kom ik tot 3672 stemmen.. dat is woutertje, jan,.. weet je wie ook zeer bekwaaaam is en geliefd bij vriend en vijand onze femke, en natuurlijk het clubje van Boris.. of wat daar nog van over is... om eerlijk te zijn had ik de stijlloze kiezer iets hoger ingeschat.

Karel Kruizenruiker | 30-03-05 | 15:04

linkse coalitie en begrotingstekort < 3% is een contradictio in terminis

Style Councillor | 30-03-05 | 15:04

Dat zou toch echt wel het ergste zijn wat Nederland kan overkomen: een linkse coalitie.

vmbo.nl | 30-03-05 | 15:04

Tsjah, tegenwoordig is GW bashen in, en veel van de GS bezoekers moeten daar niks van hebben, vroeger ging GS namelijk niet met hypes mee, maar met GW lijkt dat veranderd te zijn.

Qantrix | 30-03-05 | 15:02

Juist het probleem van Wilders dat hij maar 1 punt heeft wat hij terdege onderbouwd met racistische uitlatingen. Wat de economische groei betreft vertrouwt hij op zijn kapper.
Zoals hierboven al gemeld: GroenRechts gaat voorrang krijgen.

hazlitt | 30-03-05 | 15:02

En Groen links SP en PVDA wordt even niet genoemd terwijl 4% 10% en 12% toch subtantiele aantallen zijn. Past dit niet in het GS straatje. Beetje objectieve presentatie zou wel zo eerlijk zijn. D66 eruit en een linkse coalitie in Nederland zou het toch eens lukken?

spooky | 30-03-05 | 15:01

Welke partij durft het trouwens aan om alle subsidie, direct en indirect, aan het voetbal te stoppen. Daar gaat al jaren een hoop geld naartoe en niemand die daar wat van zegt....

Ruler | 30-03-05 | 15:01

@ zeef
je hebt het absoluut niet door

rigg | 30-03-05 | 14:58

@zeef
jij hebt het door

Style Councillor | 30-03-05 | 14:57

Een serieuze coalitie is met deze uitslag niet te vormen. De uitslag doet mij een beetje denken aan de verkiezingen van 1932 en 1933. Een breed midden dat de extremen ter linker en rechterzijde uit de machtspositie moet houden...

Bovendien is het heel lastig om een serieuze inschatting te maken van de geenstijl partij. Is het een mix tussen de Feestpartij van Johan Vlemmix en het rechts socialisme van de LPF?

zeef | 30-03-05 | 14:56

Wat meerdere partijen? Gewoon een nieuwe nacht der lange messen; dat zal de kabinetsformatiepas versnellen.

Style Councillor | 30-03-05 | 14:55

. vmbo.nl .. wilders hoeft geen woord terug te zeggen, in zijn beginsel programma staat het allemaal mooi uitgelegd, de punten zijn niet realistisch en sommige ronduit dom ..

rigg | 30-03-05 | 14:54

wat is het programma van GS eigenlijk? ik weet het niet, maar het merendeel van de redactie lijkt me vrij rechts. misschien kunnen ze dan beter een keertje gaan steengrillen met wilders en als het klikt, tot samenwerking overgaan ipv hem afzeiken. dan heb je misschien kans dat je nog wat bereikt ook.

LiamP | 30-03-05 | 14:53

Nou ben ik geen fulltime tv kijkert hoor, maar hebben die linkse figuren van de publieke omroep Wilders al een KANS gegeven om zijn standpunten te onderbouwen? Ik zie alleen maar linkse figuren praten over waar ze het om onduidelijke redenen niet mee eens zijn zonder dat Wilders een woord terug kan zeggen.

vmbo.nl | 30-03-05 | 14:51

grijze midden weg??? ik vind de PvdA anders nog angstvallig veel zetels hebben hier... had de gemiddelde GS-reaguurder hoger ingeschat.

BigFoot | 30-03-05 | 14:51

.ruler .. of gewoon doodgaan?

rigg | 30-03-05 | 14:49

tis niet echt een valide poll, maar zelfs als je de bovenste twee weghaalt (wilders is gewoon geen reeel alternatief) dan nog mag je je schamen dat de partij voor de dieren 6 stemmen heeft.

ANIMALS ARE FOR EATING, denk ik dan maar.

Theam | 30-03-05 | 14:48

Beetje teleurgesteld in de gs gasten hier hoor. Geert Wilders, komop zeg. SGP en CDA is echter wel positief, VVD dan weer een beetje jammer... sterkte hoor ;-)

babyslick | 30-03-05 | 14:48

@rigg: Oh ik dacht al. Ik zag verder niemand op z'n site staan behalve hij (Geert). Gaat nog lastig worden met die zetels! Misschien kunnen ze een mooie anonieme KKK puntmuts opzetten als ze in de kamer zitten?

Ruler | 30-03-05 | 14:45

"zonder dat hij ze kan onderbouwen." = zonder dat hij zijn opmerkingen kan onderbouwen

Ecke | 30-03-05 | 14:45

*denkt aan emigreren*

Evil D. | 30-03-05 | 14:40

partij van heerschers vóór bier, vrouwen, hockey en destructie van kaalkopjes .. tégen kaalkopjes, progressief belasting stelsel, proleten en arbeiders << denk dat die partij mij het meest schikt

rigg | 30-03-05 | 14:39

"Die kerel lult alleen maar uit zijn nek zonder dat hij ze kan onderbouwen."

Kunt u hij, uw lul onderbouwen???

The Evil One | 30-03-05 | 14:38

Heeft u ook zo'n last van verkiezingsuitslag?

MacManiac | 30-03-05 | 14:35

Als er een clown mp mag worden dan is bassie het wel maar geen wilders. Die kerel lult alleen maar uit zijn nek zonder dat hij ze kan onderbouwen.

Ecke | 30-03-05 | 14:34

@zeus.
en het dan toch niet kunnnen vinden: www.google.com/search?hl=en&ie=ISO... wtf?? heb je een bril nodig?
.
laat gw eerst nog maar ff droog rukken in de tweede kamer alvorens hij met zijn treurig geblaat nog meer tweespalt zaait. ik ben wel benieuwd met wat voor megalomane ex-tbsers onze grote semi belgische dame blanche op de proppen komt. het zijn wel weer een bonte verzameling ego hoeren en grootspraak boeren worden. zodra grun friesland en drenthe apart gaan, gaan ik mee. daan maar tussen de boeren.

51N93 | 30-03-05 | 14:33

.ruler .. wilders vormt niet in zijn eentje een groep, hij heeft nog wat stakkers met zich mee getrokken. die mensen zijn echter anoniem gebleven uit angst voor acties van 'die vuile buitenlanders' .. wilders is de enige van de partij die ronduit voor zijn belachelijke mening durft uit te komen

rigg | 30-03-05 | 14:30

ja, bij cappuccino hoort gebak he. Ik hoor neimand over de moslimpartij die denk ik deel gaat nemen aan de volgende verkiezingen...

toverkabouter | 30-03-05 | 14:29

@hoxha: volgens mij zijn julle allemaal heimelijk wilders-stemmers, maar durven jullie er gewoon niet voor uit te komen. Stijlloos.

Enneade | 30-03-05 | 14:27

GS levert de MP. Member of Pariament? Mother Phucker?

kalief | 30-03-05 | 14:27

@prof

Ja, dat lijkt me leuk: alle partijen arm in arm oppositie voeren! Het wordt druk op het Malieveld!

Ruud3bergen | 30-03-05 | 14:24

@toverkabouter
Ach een vleugje goddelijk aura als het toefje slagroom op de taart en voor de staatsrechtelijke zuiverheid te bewaken.

capo | 30-03-05 | 14:22

@51N93

Dank, ik heb me verrot gegoogeld...

ps. jouw post had meer waarde dan de rest van de pagina opgeteld....

Zeus | 30-03-05 | 14:22

@toverkabouter: tja, en wilders heeft er toch 15 van die blauwe zetels...

MDA | 30-03-05 | 14:22

Hoe de coalitie eruit gaat zien met deze uitslag?
Lijkt me eenvoudig: een minderheidskabinet bestaande uit de Lijst Pim Fortuyn (LPF).
Gegarandeerd geen ruzie. ;-)

Prof | 30-03-05 | 14:21

GW en GS hebben geen ervaring met regeren, D66 kan het niet. Een minderheidscoalitie dus van: VVD-PvdA-SP-GL-CDA-SGP. Ik heb geprobeerd de kleuren te mengen, maar dat wordt paars-bruin achtig!

Ruud3bergen | 30-03-05 | 14:21

En zijn die peilingen van de hond echt zo slecht? De pvda gaat daar wel bizar goed. www.peil.nl/?1535

toverkabouter | 30-03-05 | 14:19

Ik vrees dat een coalitie zonder Mozart bijna niet mogelijk is. We willen linksen en gristenen er natuurlijk wel buiten houden.

Dus ik zou zeggen coalitie Groep Wilderts, GS, en VVD, en als extraatje D66 als spek-en-bonen partij erbij.

Bazelnoot | 30-03-05 | 14:18

In de nieuwe poll ontbreekt t nog aan een aantal keuzes:
geitenneuqerts
nepreppert Ali B
1 april jokes

DeKeet | 30-03-05 | 14:18

Krakers hoeven heelstemaal geen aansluiting in hun squat: ze kunnen die van de bibliotheek gebruiken. Leve de infocratie!

Oh en als Geertje Wilders MP wordt, kan hij bij zijn eerste officiële bezoek aan Belgoland een lekkere taart verwachten.

Speaking of which: heeft Telegraaf nu al toegegeven dat het verhaal van de stronttaart van Pim niet klopte? Er stak iets veganistisch in. Toch een nuanceverschil voor de publieke opinie dacht ik. Best belangrijk, want als GS bewindslieden gaat leveren, wordt de Telegraaf de Nederlandse Pravda.

veest van pim | 30-03-05 | 14:17

@zeus
.
tering. een beetje eigen initiatief zit er niet meer in he ;-) www.knmi.nl/voorl/weer/

51N93 | 30-03-05 | 14:16

Ik zit nog te twijfelen tussen SGP en Wilders... Lastige keuze!

z03m | 30-03-05 | 14:15

Peter R. de Vries gaat p2p en newz verbieden, dat weten we allemaal. Ik vraag me dan ook af welke mongeaul op hém gaat stemmen.

Enneade | 30-03-05 | 14:15

@capo, waarom heb je die sgp dr bij zitten>?

toverkabouter | 30-03-05 | 14:15

@fobbe vooral dat meertalige nieuws zegt genoeg. Bijna geen autochtoon meer in de kraakpanden te bekennen maar met iers spaans duits pools frans en engels kun je je daar heel aardig redden.

Lucifer | 30-03-05 | 14:14

en daarom mogen jongeren onder de 18 niet stemmen. Dus haal de helft van wilders en GS af. Ook nog eens een kwart voor de kinderen boven de 18 die uit baldadigheid stemmen. Hou je de VVD over als grootste party.

Had ik al gezegt dat ik ook een kind boven de 18 ben?

peppie12 | 30-03-05 | 14:14

[OT]

Iemand enig idee hoe het weer zich morgen houd?

[/OT]

Zeus | 30-03-05 | 14:14

Jammer dat de populist Geert Wilders zoveel aanhang heeft. Zijn ideeën missen elke onderbouwing en raken kant noch wal.

[havana] | 30-03-05 | 14:13

GW-GS-VVD-PeterR-SGP coalitie
Kabinet wat op zeer grote meerderheid leunt.
Lachen in de tweede kamer als Wouter en Femke interpellatie na interpellatie eruitgooien maar zo gemarginaliseerd zijn dat het leuk is om dat geblaat aan te horen.

capo | 30-03-05 | 14:13

@foppe123 Zo leer ik nog eens wat. maar toch.

toverkabouter | 30-03-05 | 14:12

Krakers geen internet? die lui doen alles via internet: squat.net/

foppe123 | 30-03-05 | 14:10

@wolfgang
.
wat is er mis met een beetje debat? of houden mensen op rechts toch meer van een echte leider die op een verhoging de troepen staat toe te blaffen?

51N93 | 30-03-05 | 14:10

Let op mijn woorden; Ik word MP van dit land! *Ruler steekt zijn vinger omhoog vanuit het raam van zijn porsche zonder chauffeur*

Ruler | 30-03-05 | 14:10

"ik heb er zin an"

Haring Henkie | 30-03-05 | 14:07

Dit klinkt zoooo zeurdirug, maar toch misschien even melden dat de de meeste niet-bezoekers van geenstijl ook niet voor geenstijl zouden stemmen. (?) En behalve lucas.dll hebben de meeste krakers geen internet, maar een vieze hond om de nachtelijke uren mee door te brengen. of zo iets.

toverkabouter | 30-03-05 | 14:06

Ik meld me hierbij aan als mogelijke Minister van Defensie. Kan ik eindelijk eens soldaatje spelen !

lewney | 30-03-05 | 14:06

Wrom stond Nieuw rechts er niet bij?
Ook kaalkopjes horen in deze democatie.

auxtistische loggert | 30-03-05 | 14:06

Uit het feit dat de doodsbedreigingen al weer worden gemaakt terwijl het overduidelijk om een humorvol satirisch geintje gaat kan opgemaakt worden wat de reacties zullen zijn van onze linkse medemens mocht GW echt in de kamer komen. De aanslagen zijn dan niet van de lucht. Hoe lang kan links nog overtuigt blijven van eigen gelijk. Hoe lang zien ze zichzelf nog als vrije ruimdenkende democraten en wanneer gaan ze zien wat ze geworden zijn?? Namelijk intolerante fascistische (steun)moordenaars en ondemocratische doordrijvers.

Rado | 30-03-05 | 14:04

ach bij een beetje formatie onderhandelingsronde ontpopt GeenStijl zich al snel als een GS66

Return of the Beasjt | 30-03-05 | 14:04

Peter R afzeiken omdat z'n programma onbekend is. Maar niet GS afzeyken terwijl daar helemaal geen uniform meerderheidsprogramma valt te verwachten?
Beetje Lucaslinks, Pritt-rechts, en weinig ertussenin. Nee, dat belooft wat :D

superlutser | 30-03-05 | 14:04

Trouwens, voor wie maar niet genoeg kan krijgen van de hele D66 hoepla: www.superblog.org/planet/d66

Een automatisch opgebouwde site die alle berichten bevat die zes verschillende RSS diensten over D66 konden vinden. Zou goed moeten zijn voor uren entertainment :-)

mschenk | 30-03-05 | 14:04

Groep Wilders? Kan je tegenwoordig in je eentje al een groep zijn?

Ruler | 30-03-05 | 14:03

Een minderheidskabinet met Fleisch als MP en gesteund in de 2e kamer door GW. En wel tegemoetkomen aan GW hè! Op hem heb ik immers gestemd.

Galileo | 30-03-05 | 14:03

Wederom bedankt voor het gebruiken van mijn GeenStijlland-plaatje. Ik voel me vereerd. :')

Bel me maar als jullie nog mensen nodig hebben als jullie in de Kamer zitten. :)

De Klanjesmus | 30-03-05 | 14:03

Volgens mijn geheel bescheiden mening zou Geert Wilders volgens jullie poll niet 35 maar 36 zetels moet hebben.

Lucifer | 30-03-05 | 14:03

"Eerlijkheid gebiedt ons te zeggen dat Wilders zijn aanhangers oproept om zich actief in fora te mengen,..."
.
Wilders riep inderdaad op aktief deel te nemen aan fora en andere blogs, omdat dit niet een gewoonte is van de doorsnee nuchter en pragmatisch neigende denkers, zoals dat bij links-georienteerden wel zo is. Deze groep mensen zijn vind ik eerder verslaafd aan debatteren, want slap ouwehoeren gaat natuurlijk prima met een stickie tussen je vingers! Al sinds de jaren 60 merk je dat zij een prominente stem hebben in debatten.
.
Opvallend als je de poll in de gaten hebt gehouden, iedere dag groeide het aantal PVDA en SP -stemmers, en bleven de stemmen voor Wilders en consorten gelijk.

Wolfgang | 30-03-05 | 14:02

Weet het nu zeker: autonomie voor het noorden

snoei | 30-03-05 | 14:01

@Faach Viechuur: Ja, dit waren doodserieuze verkiezingen... pfff zegt wat over humor.. pff

foppe123 | 30-03-05 | 13:59

I abstain. En migreer.

HyBriD VorTeX | 30-03-05 | 13:58

zitten hier zoveel gezonde hollandsche mensche zo diep in de aarsch van wildersch? kunnen die niet allemaal terug naar FOK!? of dood? of dood op FOK!? of iets anders, maar dat dan vooral niet hier.

51N93 | 30-03-05 | 13:58

kut voor starfucker, zijn invloed blijkt minder dan gehoopt. is nu zeker bij sunnygirl aan het uithuilen.

Tubifiks | 30-03-05 | 13:57

Wees er maar trost op... dat een groot deel van jullie eigen bezoekers op jullie gestemt hebben.

Ook hiervan snap ik de clue/humor/nieuwswaarde niet..

Faach Viechuur | 30-03-05 | 13:57

GeenStijl/Pdvda/Vvd en partij voor de dieren om toch kamermeerderheid te krijgen. Groen Rechts

foppe123 | 30-03-05 | 13:57

De achterban van het cda zit helemaal niet op internet zou dat nog uitgemaakt hebben denken jullie?

Lucifer | 30-03-05 | 13:57

Argh... een geblondeerde limbo als MP in GS-land... misschien is Nederland niet eens zo slecht...

MDA | 30-03-05 | 13:56

Uhm, de grootste partij mag als eerste formeren. Dat wordt dus GS in de oppositie.

Filo | 30-03-05 | 13:53

Mooi systeem dat stemmen...

Dr.D | 30-03-05 | 13:53

hahaha, GS verloren van GW. Hoe kan dat nou? Jullie hadden de boel toch wel nog meer kunnen beinvloeden?!!
De grootste partij levert toch altijd de MP. Dus dat gaat niet lukken GS. Of heulen met die mozart of eerst het politieke vak maar eerst gaan leren in de oppositie tussen de stinkende geitenwollensokken.

Rado | 30-03-05 | 13:53

@hdmaster: denk je dat de gristenen op GS een kans maken? Hoewel, als de SGP al zoveel stemmen krijgt...

BlackMagic® | 30-03-05 | 13:52

Tja, duidelijk geval. GW met VVD, SP en de partij voor de dieren :-)

BlackMagic® | 30-03-05 | 13:51

Jullie zijn nog steeds de ChristenUnie vergeten. Tsja, als ik partijen uit ga sluiten in een verkiezing kan ik ook wel zoveel zetels behalen.

hdmaster | 30-03-05 | 13:51

groep GS samen met D66 in ieder geval.

Thijzzz | 30-03-05 | 13:50

Jullie zijn nog steeds de ChristenUnie vergeten. Tsja, als ik partijen uit ga sluiten in een verkiezing kan ik ook wel zoveel zetels behalen.

hdmaster | 30-03-05 | 13:50

chill, ik verheug me er nu al op

rigg | 30-03-05 | 13:48

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl