Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LIVE vervolg. Rouwstoet trekt door Nederland

Daar gaan ze, na een indrukwekkende ceremoniële middag. Veertig rouwwagens, met veertig kisten, vertrokken onder applaus en voorgegaan door de marechaussee. Onderweg van Eindhoven naar Hilversum. Verwachte aankomst: 19:00 uur. We blijven er bij, via de stream van RTL Nieuws, waar een 'rouwdeskundige' obligate platitudes debiteert dus je moet soms even je geluid uitzetten. Op snelwegviaducten wachten mensen. Rouwtoeristen, ramptoeristen, laatstegroetbrengers, "geïnteresseerden": iedereen wil onderdeel zijn van deze nationale gebeurtenis op de warme woensdag van 23 juli.
UPDATE: Tweede man van de separatisten erkent: "Het was een BUK-raket." Klappen, wuiven, bloemen, knuffelen rouwstoetheli.jpg rouwstoetviaduct.jpg viaductvolmetmensen.jpg knuffelfrans.jpg

Reaguursels

Inloggen

Een laatste eer brengen aan mensen die ze niet kennen en als slachtoffer ongevraagd deel uit te moeten maken van dit krankzinnige circus.
Laat die doden met rust en breng ze terug naar hun nabestaanden. De rest met al hun eerbetuigingen hebben er niks mee te maken.

truthmatters | 24-07-14 | 12:14

Walgelijk te lezen hoe sommigen hier reageren op mensen die een laatst eer brachten. Ze uit te maken voor ramptoeristen. Stelletje azijnpissers! Lees jullie kutsite nooit meer.

MoonBeebe | 24-07-14 | 10:12

Minister Timmermans en ministers Hennis na afloop naar het Australische vliegtuig gelopen om de bemanning te spreken en te bedanken. Indrukwekkend.
-
Anderzijds: koning Willy en premier Rutte zaten als stijve poppen op hun stoel. Ook hen had het gesierd als ze even met de bemanning waren gaan praten. Of liever nog bij het begin van de plechtigheid de vliegtuigen in waren gegaan om een moment te reflecteren in het nabij zijn van de opgestapelde lijkkisten. Stelletje stijve hollandse harken.

ljcoster | 24-07-14 | 05:53

Minister Timmermans en ministers Hennis na afloop naar het Australische vliegtuig gelopen om de bemanning te spreken en te bedanken. Indrukwekkend.
-
Anderzijds: koning Willy en premier Rutte zaten als stijve poppen op hun stoel. Ook hen had het gesierd als ze even met de bemanning waren gaan praten. Of liever nog bij het begin van de plechtigheid de vliegtuigen in waren gegaan om een moment te reflecteren in het nabij zijn van de opgestapelde lijkkisten. Stelletje stijve hollandse harken.

ljcoster | 24-07-14 | 05:46

@Kopkaasknabbelaar: Je hebt helemaal gelijk. Mensen kunnen amper nog een gesprek voeren. Een eigen mening hebben mag best mensen, probeer het eens!

NCF gaat zich hopelijk opgeven voor de politiek??

zegmaarF | 24-07-14 | 05:35

-weggejorist-

NFC | 24-07-14 | 05:20

Man man man...
Er gebeurt een hoop vandaag, dat is wel duidelijk.
Maar ik wil eigenlijk graag naar de essentie van het grote geheel... zometeen.

Mensen doen nou eenmaal dingen, allemaal.
De ene rouwt oprecht mee, met familie, vrienden of met de neef van de kapper die ooit zijn zus heeft geknipt voor een tientje.

Ik ben enigszins verbolgen over een aantal reaguursels hier.
Als je het begrip voor rouwen (om welke rede dan ook) al niet kunt opbrengen waarom moet je het dan ook nog daarna nog eens op een blog zoals GS uiting geven door er over te gaan miemelen.
Djeezz laat die mensen gewoon in hun waarde, iedereen heeft zijn eigen manier.
voor de ene is dat om langs de A27 te gaan klappen, en voor een ander houdt dat weer heel iets anders in.
Waarom moeten we daar nou nog langer over door gaan zeiken met zijn allen hier...?
Zo hoog opgeleid in je bovenkamer had je toch allang doorzien dat deze gebeurtenis uit den treure zou gaan worden uitgemolken... ofniet? nou dan... zeik er niet over en laat de mensen die er wél iets mee kunnen dan zonder gezever van buitenstaanders hun gang gaan.

Tuurlijk zijn er ramptoeristen en sensatievolk wat er komt omdat ze gezien hebben op Feesboek dat er iets gaande is, maar moet je dat hun kwalijk nemen? meh...
In mijn opinie staan ze er met een rede en in wat we vandaag gezien hebben past dat prima in onze huidige maatschappij.
Op die manier beredeneerd is gezamenlijk rouwen als Nederlanders toch gewoon heel waardevol, en zo kan ik de dag als vandaag ook niet anders omschrijven, incluis alle beeldmateriaal van de NOS vandaag geschoten.

De essentie is dat we het over die maatschappij wel een keertje serieus met elkaar moeten gaan hebben... want de Feesboek maatschappij klopt gewoon niet meer.
Mensen spreken elkaar gewoonweg niet meer, terwijl we toch van alles over ze weten.
We zijn in vele gevallen door bijvoorbeeld Feesboek van elkaar vervreemd geraakt, de manier hoe de media berichten via nu.nl of iets dergelijks in het volk brengt is te eenzijdig en velen stinken in die gemakkelijke eenheidsworst die iedereen slikt.

Ik heb deze strijd zelf al enige tijd geleden opgegeven. Na avond aan avond met bepaalde mensen gesproken te hebben over de reacties die ze hadden achtergelaten op iemand anders zijn fotootje op Feesboek ben ik er mee gekapt. Maar dit is een probleem, en het failliet van onze Nederlandse samenleving.

Lijkt me zinniger als jullie je daar eens écht druk over gaan maken, en de daadwerkelijke oorzaak van dit soort problematiek eens gaan aanpakken in plaats van de problemen zelf.
Oké doei!

kopkaasknabbelaar | 24-07-14 | 02:47

Ik vind APPLAUS zo ongelooflijk DOM en RESPECTLOOS. Bij de DOOD hoort STILTE!!! DOODSE STILTE!!!

jojo1956 | 24-07-14 | 02:06

@zuigvelletje
Zit dit moment in Canada en probeer goed op de hoogte te blijven maar ook ik voel die verbondenheid.
Trouwens voor iedereen die het niet snapt, het is een natuurlijk goed gevoel voor mensen om saamhorigheid te hebben.

zegmaarF | 24-07-14 | 00:40

Weet je wat? Ben al jaren weg uit NL, reaguur hier nooit, maar hou van het land en de beelden gaven me het idee om weer terug te gaan.
Mooi land, echte mensen. Hou van NL.

zuigvelletje | 24-07-14 | 00:12

Klappen langs de route doe je voor een nationaal elftal wat net niet de finale haalt. Ik zag enkele kiddo's met hun petje en beats koptelefoon op suf verveeld naar de rouwstoet kijken. Donder dan effe heel snel op!

alfredwiels | 23-07-14 | 23:34

Wat een ongelofelijke poppenkast.
Voor de familie en andere nabestaanden is dit alles een ramp. Voor de rest van NL begint het een beetje het voetbal oranje gevoel te lijken. Lekker samen rouwen.
.
Timmermans, de grootste sukkel die er is, niet in staat om ook maar iets goed te doen in dit kabinet wordt opeens (zelfs op GS) tot de messias verheven omdat hij snikkend een riedeltje voordraagt. Al zijn miskleunen is het volk vergeten omdat ze het geheugen hebben van een garnaal.
.
Zelfs de slechtste MP die NL na de WOII heeft gehad wordt opeens op handen gedragen.
.
Ik moet zeggen de propaganda machine werkt weer lekker .... en het volk... tja die gaan weer VVD PvdA en D66 stemmen.

kutjebefandijvie | 23-07-14 | 22:54

Ik heb eraan gedacht te gaan. Het is 10 minuten fietsen. Maar wilde geen ramptoerist zijn. Blijkbaar denkt half NL er toch anders over.

Nifelheim | 23-07-14 | 22:49

-weggejorist-

010waus | 23-07-14 | 22:44

Ik had wel betere dingen te doen dan bij Fortuyn langs de weg staan. De meerderheid van al die pipo's van vandaag hopt van tragedie naar tragedie. Van die mensen die de ene dag een kitscherige foto van een kaarsje op facebook zetten voor Ruben en Julian (ook zo'n rouwpornografische circlejerk) en de volgende dag een linkje naar een zielig ziek dier delen. En dan opeens in het Engels een onbeholpen gedicht schrijven.
ik vind het vreselijk wat er is gebeurd, ik ben blij dat de nabestaanden hun familieleden weer in eigen land hebben. Maar voor veel mensen die geen enkele band met de doden hadden is een gebeurtenis zoals deze de laatste jaren vooral een veilige manier geworden om zonder al te veel emoties a) lekker even light te rouwen en b) aan anderen te laten zien hoe begaan ze wel niet zijn. Het is de moderne smartlap. Sentiment. Hijgerig ergens bovenop staan met je neus omdat je geen emotionele seconde wilt missen. Respectvol afstand nemen is er niet meer bij, zelfs het verslag van het journaal was nul procent feiten en duiding en honderd procent sentiment. Ik heb sinds de verkeersopstopping door alle oprecht betrokken (tm) Ruben en Julian emo-rubberneckers die even gingen kijken waar ze gelegen hadden niet zo geërgerd.

maar goed, dat is heel persoonlijk natuurlijk

De Goedheid Zelve | 23-07-14 | 22:44

Waarom lees ik hier bij de eerste 50 tegels er in de helft over ramptoeristen?

Misschien is dat ook wel het failliet van de maatschappij: Dat een oprecht medeleven en eerbetoon aan 300 oorlogsslachtoffers zo wordt omschreven door anderen.

010waus | 23-07-14 | 22:42

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 20:37

Ja dat komt voor dat mensen begrafenissen fotograferen van dierbaren.

Wat ik de afgelopen dagen gezien heb op allerlei media, is zowat alle emoties die een mens kent, buiten lachen en vreugde.
Schok, ongeloof, verbijstering, overrompeld, verbazing, pijn, verdriet, boosheid, woede, agressie, teleurstelling, ontkenning, jaloezie, haat, walging, razernij, wanhoop, machteloosheid, bezorgdheid, liefde, schaamteloosheid, schaamte, sympathie, respect, medeleven, medelijden. Maar vooral onmacht heb ik bij heel veel mensen gezien.

Ik heb daar helemaal geen moeite mee dat dit massaal getoond wordt. Wat ik wel moeilijk vind, dat mensen gaan zeggen tegen anderen hoe jij dit wel of niet moet beleven. Hoe haal je het in je hoofd......

Meri59 | 23-07-14 | 22:06

Waarom word er niet om mijn kind gerouwd nee die kunnen ze niet van het koningshuis en van de elite. Het is erg maar heb er een bittere smaak bij.

cyber63 | 23-07-14 | 21:59

@DeKoningVanGeenstijl

Je mag zelf denken aan iets leuks, als je dit wilt. Accepteer gewoon dat sommige mensen zichzelf niet voor de gek houden door te doen alsof ze in een disney-wereld leven, zoals jij.

sirius64 | 23-07-14 | 21:55

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 20:37
ik denk dat jij alleen naar radio 3 hebt geluisterd?. er waren ook mensen zonder camera die hun medeleven toonden. ik zag wel een tokkie die vuurwerk afstak, dat was wel op zijn plaats?. ook ik heb de stoet gezien.

Joopdehond8994 | 23-07-14 | 21:29

Verdriet is persoonlij, ieder beleeft het op zijn eigen manier. Semi interessante of spitse opmerkingen over de thuiskomst en het meeleven van al die mensen die langs de kant van de weg hun laatste eer en groet bewijzen aan de slachtoffers van die moordpartij is een zielloze aktie

Baronwater | 23-07-14 | 21:23

wat een eng zuur volk zit er weer tussen

istawa | 23-07-14 | 21:22

@van Oeffelen | 23-07-14 | 17:40
De meest pathetische cliché-fippo 2014. Yep.

Psycheltjes | 23-07-14 | 21:20

Helaas weten sommige van onze allochtone vrienden het woord respect weer eens niet op waarde te schatten. Alleen al een bezoekje aan de Facebookpagina van Timmermans levert al een interessant kijkje in de geest van deze fijne vrienden op.

Fijn overal te pas en te onpas aandacht vragen voor gaza en niet het begrip op kunnen brengen dat mensen niet altijd op dat gezeur van booslims zitten te wachten. Nederlanders hypocriet noemen maar zelf voor het gemak ook alleen aan het gaza conflict denken en aan geen enkel ander slachtoffer van wat voor conflict dan ook in de wereld.

stenenvissert | 23-07-14 | 21:16

Astroturfer
Ithamar Avnon had de Nederlandse en Israelische nationaliteit.
FreedomFTW | 23-07-14 | 21:05

Inderdaad

aajjee | 23-07-14 | 21:12

@de Voorzittert | 23-07-14 | 19:29
Via CNN was het inderdaad goed gebracht, de combinatie van die stoet met bijpassende live muziek. Het gaf er nog wat extra waardigheid aan.

Zoetwaterpanharing | 23-07-14 | 21:11

Astroturfer

Ithamar Avnon had de Nederlandse en Israelische nationaliteit.

FreedomFTW | 23-07-14 | 21:05

@Quichegerechtigde | 23-07-14 | 20:37
dat schept voor velen afstand, denk ik, het was te absurd te zien hoeveel camera's, maar ik denk dat het een middel is, en niet alleen bij dit, om afstand te nemen van een situatie, hoeveel mensen filmen niet hoe iemand verdrinkt, zonder wat te doen. Mensen zijn gewoon zo, helaas. We moeten als soort nog wat door evolueren om die ontwikkelingen bij te halen, en dat zal ons nooit lukken.

Boobystrap | 23-07-14 | 20:46

@Joopdehond8994 | 23-07-14 | 20:22
In hoeverre is het klaarstaan met je mobieltje of fotocamera met zoomlens nog meeleven? Doen we dat op reguliere uitvaarten ook? Wat is de meerwaarde van het fotograferen van lijkwagens?

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 20:37

@ITEACHYOU | 23-07-14 | 19:59
Probleem is wel dat de dood van de buurman in de media bekend moet zijn gemaakt. Hoe vaak liggen er de laatste tijd niet mensen twee of meer jaren dood in hun huis, omdat niemand zich om hen bekommert?

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 20:35

Natuurlijk was dit symbolisch. Het zijn dr pas 40. 16 liggen zelfs nog ergens in t graan.
Uiteraard sterft t van de filmende ramptoeristen die dr alleen voor zichzelf staan. Soit.
Er waren echter genoeg mensen voor wie dit de enige manier was om een vorm van eer te bewijzen. Ik stond er niet al heb ik een directe collega met vrouw en kinderen verloren. Ieder doet dat op zn eigen manier.Ik ben trots op mijn land en zijn inwoners.

zeiksmurf | 23-07-14 | 20:32

@XaleX_2 | 23-07-14 | 20:18
Je noemt wel een land waar het hebben van meerdere nationaliteiten bijna tot sport verheven is

dugo | 23-07-14 | 20:29

volslagen idioten... morgen zitten dezelfde anonieme medelevenden mensen weer te drammen achter je in rij bij AH of wijzen naar hun hoofd als je 1 km/u te langzaam rijd op de snelweg....

Vishnu | 23-07-14 | 20:24

Joods zijn is meer dan je nationaliteit.

aajjee | 23-07-14 | 20:23

alle respekt voor een ieder die mee leeft. die de slachtoffers en families en nabestaanden steunen. erg waardig de ceremonie en zeker de dragers die het erg zwaar hadden. helaas als ik hier sommige commentaren lees, geen gevoel maar alleen maar afgeven en negatief doen. jammer.

Joopdehond8994 | 23-07-14 | 20:22

Bij de kazerneingang hing ook een Isrealische vlag half stok, terwijl er alleen vlaggen van landen met slachtoffers half stok zouden hangen.
* vreemd *
Astroturfer | 23-07-14 | 19:51

Niet vreemd, één van de omgekomen passagiers is Joods.
aajjee | 23-07-14 | 20:05
Sinds wanneer is van de Joodse sekte zijn een nationaliteit? Er zaten geen Israëliërs tussen de slacht-offers.

XaleX_2 | 23-07-14 | 20:18

@IDe Koreaanse Slet | 23-07-14 | 20:01
Jeugdsentiment, een van de betere Van Megadeth imho.
Over die rouwstoet zeg ik maar niet teveel. Toen ik naar huis reed stonden er al veel dagjesmensen klaar langs en boven de A2.

Geteisem | 23-07-14 | 20:13

ITEACHYOU | 23-07-14 | 20:01

Heel diep, en het gaat maar door.

Lochos | 23-07-14 | 20:11

aajjee | 23-07-14 | 20:05
"Niet vreemd, één van de omgekomen passagiers is Joods."

Het wordt tijd voor een vlag voor de hele mensheid. Vlaggen zijn de symbolen van de bron van oorlogen, Olympische onzin, trots, racisme, illusies van eenheid. Door vlaggen maken we kunstmatig groepen van mensen die in essentie hetzelfde zijn, maar tegen elkaar worden uitgespeeld en voor karretjes worden gespannen. En dat is de reden waarom we uberhaubt deze slachtoffers hebben. Eigenlijk een rare tegenstelling in zichzelf, vlaggen halfstok.

kloopindeslootjijook | 23-07-14 | 20:10

ildib | 23-07-14 | 20:07
En toch zijn er lijkenpikkers geweest. Allemaal propaganda?

ITEACHYOU | 23-07-14 | 20:10

Wat je je moet afvragen of men in oekraine wel zo onrespectvol omging met de doden. Ik heb niet anders gezien bij ongelukken met veel doden dat er veel 'lomper' mee wordt omgegaan en gestapeld wordt. Voor hen is dat de manier wellicht. Me dunkt dat het allemaal nogal meeviel. Is ook niet zo dat ze even 280 lijkwagens en kisten hebben klaarstaan in dat gebied.
Er was gewoon geen geschikt personeel..

ildib | 23-07-14 | 20:07

Bij de kazerneingang hing ook een Isrealische vlag half stok, terwijl er alleen vlaggen van landen met slachtoffers half stok zouden hangen.
* vreemd *
Astroturfer | 23-07-14 | 19:51

Niet vreemd, één van de omgekomen passagiers is Joods.

aajjee | 23-07-14 | 20:05

Sorry, geen dienst | 23-07-14 | 20:01
"En blijkbaar geen allochtoon die met ons mee wil rouwen."

Er zullen best wat Canadezen en Australiers bijstaan. En onze (heel/half/kwart etc) Indo's natuurlijk.

kloopindeslootjijook | 23-07-14 | 20:04

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 20:01
Ik zat in de buurt. Dank voor deze rectificatie ;)

ITEACHYOU | 23-07-14 | 20:04

@ITEACHYOU | 23-07-14 | 19:59
Ik zou dat niet hypocriet noemen. Het is volkomen logisch dat des te dichter iemand bij je staat en des te beter je iemand kent, des te groter is de impact en het verdriet als diegene omkomt.

SamKoeman | 23-07-14 | 20:03

En blijkbaar geen allochtoon die met ons mee wil rouwen.
Sorry, geen dienst | 23-07-14 | 20:01
Geen een, allemaal feest aan het vieren nou goed. Simpele ziel.

ITEACHYOU | 23-07-14 | 20:03

@ITEACHYOU | 23-07-14 | 19:13
Nope kill one man you are a murderer, kill many you are a conquer, kill them all you are GOD!

www.youtube.com/watch?v=52zUW_naKKw

De Koreaanse Slet | 23-07-14 | 20:01

Lochos | 23-07-14 | 19:55
Het zit diep he?

ITEACHYOU | 23-07-14 | 20:01

En blijkbaar geen allochtoon die met ons mee wil rouwen.

Sorry, geen dienst | 23-07-14 | 20:01

Terpen-tijn | 23-07-14 | 19:45
"Uitgeluld ben je, maar op een nationale rouwdag mag het.Iedereen moet dat zelf bepalen."

Ik blijf klappen bij een rouwstoet toch een beetje raar vinden. Blijkbaar moet er af en toe wat energie uit en kunnen nederlanders zich slecht beheersen.

kloopindeslootjijook | 23-07-14 | 20:00

Hypocrisie zit in de mens. Zo is het nu eenmaal. De dood van je buurman drie huizen verderop zal je meer raken dan de dood van de man aan de andere kant van de wijk. Of heb ik dat alleen?

ITEACHYOU | 23-07-14 | 19:59

Drie uur en drie kwartier zitten kijken, een minuut stil geweest.
*Mijn* respect naar de zeven uit mijn omgeving die ons ontvallen zijn en naar de 291 anderen, die andere familie, klasgenoten en vrienden hebben.
Was het niet jouw ding ?
Dat mag.

Wijze uit het Oosten | 23-07-14 | 19:59

Astroturfer | 23-07-14 | 19:51
Onzin, alle vlaggen hingen halfstok, ook op Eindhoven Airport.

Bugsy Malone | 23-07-14 | 19:57

Misschien dat meer mensen nu beginnen in te zien dat in een oorlog de onschuldigen de dupe zijn. Hier, daar, Israël, Irak, Afghanistan, new york, Oekraïne, centraal Afrika enz enz. Ook onze slachtoffers zijn heengegaan door een vuile oorlog. En het wordt alleen maar erger nu de olie steeds schaarser wordt. Overdreven op een dag als vandaag? Misschien. Ik hoop het. Rip en sterkte voor de nabestaanden.

ITEACHYOU | 23-07-14 | 19:56

Bij de kazerneingang hing ook een Isrealische vlag half stok, terwijl er alleen vlaggen van landen met slachtoffers half stok zouden hangen.
* vreemd *
Astroturfer | 23-07-14 | 19:51
Subliminal messages.

XaleX_2 | 23-07-14 | 19:56

Terpen-tijn | 23-07-14 | 19:45
Onzin, je gaat niet klappen voor omgekomen mensen, ook niet uit respect. Dit zijn gewoon etiquette en het is een kwestie van gezond verstand en fatsoen. Je rouwt, respecteren is iets totaal anders en wordt door iedereen massaal verward met rouwen ook in dit topic.
.
Iedereen mag op zijn eigen manier dit verwerken, maar je gaat niet klappen. Verloedering is het.
.
Deze topics zijn ook niet gepast en met mijn reaguursel werk ik daar aan mee. Dit doet tekort aan echt rouwen wat met gepaste stilte zou moeten.

carramba | 23-07-14 | 19:55

Waar zijn alle hoofddoekjes en jurk mannen? Ik zie ze nergens langs de kant van de weg. En Quincy, waar ben je nu? Heeft het vermaarde en zo invoelende Marokanen Beraad al van zich laten horen?
Niets hoor je van deze aanwinst voor Nederland, tenzij er Rasiest geroepen worden kan uiteraard.

Met hun #BornHere. Ik zou zeggen; put your money where your mouth is.

Lochos | 23-07-14 | 19:55

@de Voorzittert | 23-07-14 | 19:49

Amen.

--neus-- | 23-07-14 | 19:54

GingerTed | 23-07-14 | 19:46
Ja goed van Robert Kennedy was een uitvaart , dus ?

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:51

Ik hoop dat iemand van slachtofferhulp nog een keer langskomt op het niewsuur ofzo. Het zit bij sommigen erg diep. Dat krijgt soms zelfs enge trekjes. De beeldvorming is nu dronken Russen die lichamen beroven. De massale volkshisterie nu langs de snelweg kan zich omzetten in een volkswoede tegen (dronken) Russen. De eerste oproep tot uitzetting is zelfs al op televee geweest.

NFC | 23-07-14 | 19:51

Bij de kazerneingang hing ook een Isrealische vlag half stok, terwijl er alleen vlaggen van landen met slachtoffers half stok zouden hangen.
* vreemd *

Astroturfer | 23-07-14 | 19:51

Zelfs reageren hier voelt als n vorm van aandacht of mee willen doen. Ik weet het niet. Het is gewoonweg vreselijk, afschuwelijk, walgelijk wat er is gebeurd. Dit massale aandacht geven aan de slachtoffers vind ik heel mooi en heel terecht. Daar is niets ramptoeristisch aan. Het is een uiting van medeleven door fysiek aanwezig te willen zijn. Het is goed zo.

Beaulefermier | 23-07-14 | 19:51

Meeroever | 23-07-14 | 19:46
Dan heb je dit niet goed gelezen , want ik ben Anti-Poetin.

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:49

@--neus-- | 23-07-14 | 19:43
Godsamme man. Het is gewoon een herdenkingsdienst. Geen poging om alles en iedereen Jezus Christus en weet ik wie te laten leren kennen. Geloof daar verder niet in. Maar de dienst is passend bij hetgeen we nu herdenken, al geloof ik niet dat jij er verder op enigelei wijze respectvol mee bezig bent. En dat is net zo veelzeggend als het C&A volk dat de stoet alleen door het schermpje van hun smartphone gezien heeft.

de Voorzittert | 23-07-14 | 19:49

@Eurotokkie | 23-07-14 | 19:41

Ik heb in vorige topics andere woorden gezien, wellicht ook van jou, nogal wat complotdenkers enzo. Soort van landverraders die Poetin in bescherming namen enzo.

Meeroever | 23-07-14 | 19:46

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:44 Kijk de door mij geplaatste link eens voordat je je naam onnodig eer aandoet.

GingerTed | 23-07-14 | 19:46

Je kan klappen uit vreugde.
Maar klap niet uit eerbetoon of respect, dan ben je een loser, dat doe je toch ook niet als het een individuele begrafenis zou zijn..
Uitgeluld ben je, maar op een nationale rouwdag mag het.
Iedereen moet dat zelf bepalen.

Terpen-tijn | 23-07-14 | 19:45

GingerTed | 23-07-14 | 19:41

Idd , deze mensen staan ook langs de weg als de spelersbus van hun club langskomt.

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:44

@Het Vragevuur | 23-07-14 | 19:37
Misschien heeft het ook met relativeren te maken en niet alleen maar elkaar opjutten en mee moeten doen. Dat is ook een vorm van verwerking.

NFC | 23-07-14 | 19:44

Wat ook wel typisch op CNN live, ze hebben direct de toegang tot de camera's van dash cams van de politie die in de stoet rijdt.

XaleX_2 | 23-07-14 | 19:43

@de Voorzittert | 23-07-14 | 19:36

Als jij dat gezwets en gezemel van iemand in een kerk kan aanhoren en dat mooi kan vinden dan ben jij echt geen absolute atheïst. En jij hoeft ook niet weg, die kerk moet weg.

--neus-- | 23-07-14 | 19:43

Al die mensen langs de weg is weer een mooie afspiegeling vd de maatschappij, was NL nog maar zo wit. De kleurtjes zijn alleen Nederlander als het hen uitkomt, bij de sociale dienst of zo, klootzakken.

Bugsy Malone | 23-07-14 | 19:43

D.Turpin | 23-07-14 | 19:13
Ze hebben daar een ministerie van nood, of hoe je dat ook vertaalt.

dugo | 23-07-14 | 19:43

Ik zie heel veel petjesvolk en kampeermensen met lekker zomerse C&A mode. En allemaal lekker filmen met de telefoon. Ik krijg een beetje veel zo'n "BEN IK IN BEELD?!?!?!?!?"-gevoel bij zo'n 98% van die ramptoeristen.

Schreeuwmeeuw | 23-07-14 | 19:42

Meeroever | 23-07-14 | 19:38
Ja waarom ook ontkennen als de hele wereld weet dat ze BUK-systeem hebben .

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:41

Ramptoeristen? Get a life van Rossem e.a. na het dagenlang je naast eveneens geschokt te zijn ook met het nodige genoegen stukschrijven over deze ramp. Dit langs de wegen staan is hetzelfde als toen bijvoorbeeld de bevolking van de VS zeer geschokt was na de moord op Robert Kennedy en op eenzelfde wijze afscheid nam. Mij ontroert het iedere keer als ik het zie opnieuw en dat zal straks ook gelden voor ongetwijfeld vergelijkbare beelden van de Nederlanders nu. Kijk maar eens naar dat oude voorbeeld en zeg dan nog eens dat het ramptoeristen zijn. Blaag: www.youtube.com/watch?v=XSpJfVlfQrE

GingerTed | 23-07-14 | 19:41

Die mensen die foto's maken en/of filmen, zijn in mijn ogen niks anders dan de journalisten die deze dag verslag geven.
Opdat wij niet vergeten.

Kroepoeksclan | 23-07-14 | 19:41

Zelfs Amerikanen op CNN begrijpen dat dit een indrukwekkend is. Maar uiteraard heb je hier weer van die klunzen die het debunken naar ramptoerisme. Today we are all dutch zegt de CNN anchor.

Koettoerk | 23-07-14 | 19:40

Exqueeze typo.

XaleX_2 | 23-07-14 | 19:39

Urenlang moeten en zullen ze kijken, de tegenstanders vinden het allemaal maar niks en dat moet een ander dan weer weten... Dat soort reageerdertjes zijn de ergste ramptoeristen, ze hebben geen enkele reden om te kijken, maar toch blijven ze zeuren.

Terpen-tijn | 23-07-14 | 19:39

Wil je een potje janken.

Dan nu HEEL snel naar CNN schakelen.
Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:35
Idd, normaal kijk naar CNN om niet die NOS gemanipuleerde gevoels-zwemel te kijken, maar CNN doet het nu 10x erger. Het voelt heel erg als propaganda/massa manipulaitie aan.

XaleX_2 | 23-07-14 | 19:39

@Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:30
Prima als je met je gezin naar een rouwstoet gaat kijken, maar dan leg je ze toch als ouders uit wat dat inhoudt en enig ingetogen gedrag dan gepast is? Dat je dan niet zwaait naar een toevallig voorbijrijdende camera...

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 19:38

Vind met alle rouw selfies op faceboek een nieuw hoogtepunt van narcisme is bereikt.

Bertus Brulbroek | 23-07-14 | 19:37

Persoon A heeft de behoefte om medeleven te tonen.
Persoon B ontleent daar steun aan
Persoon C roept dat dat allemaal hypocriet en eigenpijperij is.
Ik vraag me dan af of persoon C ook op de stoep van een bakkerij gaat schreeuwen: "Allemaal handel! Allemaal voedselvoorziening!"
Of op een verjaardag: "Allemaal gezelligheid! Allemaal hapjes!"
Of in het verkeer: "Allemaal auto's!"
Eigenlijk dus: waar maak je je druk om?

Het Vragevuur | 23-07-14 | 19:37

Je leert de reaguurders wel kennen. Wat een idioten zeg.

Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:37

Kijk ze filmen met hun mobieltjes. Wat een betrokkenheid zeg.

kloopindeslootjijook | 23-07-14 | 19:37

@--neus-- | 23-07-14 | 19:32
Oh? Hoewel 100% atheïst wist ik niet dat dit een progressieve moraalfappende anti-memorial service kliek was? Ik ga dus niks niet wegwezen. En raad iedereen aan per direct naar CNN te switchen om te zien hoe je dit pas echt covert.

de Voorzittert | 23-07-14 | 19:36

--neus-- | 23-07-14 | 19:32 Klootzak.

Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:36

wakkere_nederlander | 23-07-14 | 19:14
Zo fucked up zijn we niet hoor. Lijkt alleen maar door GS. Het valt allemaal best mee.

Pieleke | 23-07-14 | 19:36

-weggejorist-

zaklamp | 23-07-14 | 19:35

Wil je een potje janken.

Dan nu HEEL snel naar CNN schakelen.

Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:35

Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 18:19
Schitterend verwoord *pinkt traantje weg*. @ de zuurpruimen hierboven: hoe dit met ramptoerisme te maken heeft zie ik niet. Bij velen is er een gevoel van ongemak en onbehagen. Er zijn vele manieren om daar een plek aan te geven, en niet iedereen doet dat op dezelfde manier. Mooi dat het ook anders kan. Ik vind de getoonde zaamhorigheid bijzonder en aangrijoend. Daar komt nog bij: oprechte gevoelens zijn per definitie persoonlijk en daarom nooit 'stom' of 'achterlijk' en zelden overdreven,...

Elendur | 23-07-14 | 19:34

Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 18:19
Schitterend verwoord *pinkt traantje weg*. @ de zuurpruimen hierboven: hoe dit met ramptoerisme te maken heeft zie ik niet. Bij velen is er een gevoel van ongemak en onbehagen. Er zijn vele manieren om daar een plek aan te geven, en niet iedereen doet dat op dezelfde manier. Mooi dat het ook anders kan. Ik vind de getoonde zaamhorigheid bijzonder en aangrijoend. Daar komt nog bij: oprechte gevoelens zijn per definitie persoonlijk en daarom nooit 'stom' of 'achterlijk' en zelden overdreven,...

Elendur | 23-07-14 | 19:33

Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 18:19
Schitterend verwoord *pinkt traantje weg*. @ de zuurpruimen hierboven: hoe dit met ramptoerisme te maken heeft zie ik niet. Bij velen is er een gevoel van ongemak en onbehagen. Er zijn vele manieren om daar een plek aan te geven, en niet iedereen doet dat op dezelfde manier. Mooi dat het ook anders kan. Ik vind de getoonde zaamhorigheid bijzonder en aangrijoend. Daar komt nog bij: oprechte gevoelens zijn per definitie persoonlijk en daarom nooit 'stom' of 'achterlijk' en zelden overdreven,...

Elendur | 23-07-14 | 19:33

@Quichegerechtigde | 23-07-14 | 19:28
Kan ook gewoon respect betuigen zijn, halftamme.

de Voorzittert | 23-07-14 | 19:33

Voor diegene die het willen weten. De kisten zonder knoppen zijn kinderen.:-(

emjeee | 23-07-14 | 19:32

@de Voorzittert | 23-07-14 | 19:29

Wegwezen hier met je kudT kerk.

--neus-- | 23-07-14 | 19:32

Als je zoveel negatief commentaar op de tv beelden hebt, zet die tv dan uit!!!
Sommige reacties zijn echt kwetsend voor de nabestaanden.

vaisonne | 23-07-14 | 19:32

@Mike Oxlong | 23-07-14 | 19:16
Putin ziet een paar duizend potentiele energieklanten langs een snelweg staan met allemaal een dikke camera. Die denkt. Dat zit wel snor.

NFC | 23-07-14 | 19:31

de Voorzittert | 23-07-14 | 19:29 Eens. Zit ook CNN te kijken.

Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:31

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:25
En hoe had het volgens jou dan moeten gaan?

McNail | 23-07-14 | 19:30

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 19:28 Klootzak.

Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:30

@Koettoerk | 23-07-14 | 19:24
Ieder op zijn manier? Ieder op dezelfde manier! Lekker lijken kijken en rennen om bij het maken van een bocht nóg een keer een lijkwagen te zien....

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 19:29

CNN mixt de kerkdienst tussen de beelden van de stoet door. Dat is zo prachtig... waarom doet de NOS dat niet alsnog per direct.

de Voorzittert | 23-07-14 | 19:29

Het is volgens mij voor veruit de meeste mensen die daar langs de weg staan te kijken toch een soort van attractie, een macaber dagje uit de dagelijkse sleur. Maar iedereen heeft daar natuurlijk recht op, net zoals die familie die daarnet in beeld was, de kindertjes vrolijk zwaaiend naar de camera.

--neus-- | 23-07-14 | 19:29

Waar zijn alle hoofddoekjes en jurk mannen? Ik zie ze nergens langs de kant van de weg. En Quincy, waar ben je nu? Heeft het vermaarde en zo invoelende Marokanen Beraad al van zich laten horen?
Niets hoor je van deze aanwinst voor Nederland, tenzij er Rasiest geroepen worden kan uiteraard.

Lochos | 23-07-14 | 19:29

Zwaaiende kinderen langs de route. Gezellig met pappa en mama een dagje rouwstoetje kijken en wuiven naar een voorbijrijdende camera. Onvergetelijke vakantiebelevenis! #ramptoeristen

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 19:28

Er staan gewoon mensen te filmen met hun mobieltje. Uit medeleven. Grrrrr...

kloopindeslootjijook | 23-07-14 | 19:28

Eens temeer een uniek verschil in kwaliteit: CNN vs NPO. Tamelijk genant, wereldwijd al die selfie's makende kaaskoppen in beeld.
Echter, wel hulde voor Rutte en Timmerfrans voor de waardige ontvangst.

de Voorzittert | 23-07-14 | 19:27

Op een dag van nationale rouw mag je je auto wel stilzetten.
Zo vaak gebeurt dat niet, bijna nooit. (Wilhelmina was de laatste keer)

Terpen-tijn | 23-07-14 | 19:26

Kunnen we al 1 minuut stilte voor Pieter Broertjes houden?

hebbuh | 23-07-14 | 19:25

McNail | 23-07-14 | 19:19
Ik zie alleen wat foto's van mensen langs de weg en wordt overvallen door een plaatsvervangende schaamte.

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:25

Wat lopen jullie nou te zeiken hier. Dit was massaal respect tonen voor medelanders. Ieder op zijn manier. Iets wat ze daar in Oekraine niet konden opbrengen uit zichzelf, door ze een paar dagen in 35 graden te laten liggen en ze leeg te plunderen. Er is op schandalige wijze omgegaan met onze slachtoffers. Het respect dat ze hier dubbel en dwars terugkrijgen verdienen ze en laat de wereld zien hoe je met doden omgaat. Dus niet vandaag op een WK feestje een domme menigtoe toespreken zoals Vladolf. Of nog ff op de dag van deze luchtbrug nog twee straaljagers neerknallen. Ik stel ook meteen voor elke Putin aanhanger dit land hard uit te trappen. Er is geen verschil met Isis kansleauzen. Jij hoort hier niet meer thuis. Gewoon wegwezen. Ga ergens wodka stoken in een kelder in Oostblokkië.

Koettoerk | 23-07-14 | 19:24

FreedomFTW | 23-07-14 | 19:14
Leer eens lezen: ik ben geïnteresseerd in de mening van een nabestaande over een anderhalf jaar. Dus niet in jouw mening nu.

Het Vragevuur | 23-07-14 | 19:24

@ sinar2 | 23-07-14 | 18:12
En op het moment dat je op een viaduct gaat staan met de camera in de aanslag is het moeilijk vol te houden dat je je medeleven aan het tonen bent en echt geen ramptoerist bent.

TheLuggs | 23-07-14 | 19:23

Niet om vervelend te doen maar wat mij opvalt is dat kennelijk onze Marokkaanse , Turkse, Antilliaanse enz. medebewoners van NL nergens staan....

vaisonne | 23-07-14 | 19:23

@kapotte_stofzuiger | 23-07-14 |
Bijzonder dat je je empathie extreem goed onder controle hebt, dat je deze zeer specifiek op je buurman kan richten. Voor veel mensen is emotie iets dat deels ook buiten de controle van de ratio gaat.

Het Vragevuur | 23-07-14 | 19:20

NFC | 23-07-14 | 19:14
Wat heb je het toch zwaar he, knul

Geluksvogel | 23-07-14 | 19:20

Voor diegene die het helemaal niks vinden, ik begrijp het niet, want blijkbaar zitten ze toch allemaal ernaar te kijken.
Tip , er zit op je televisie een knop waarmee je hem uitzet.

McNail | 23-07-14 | 19:19

Mike Oxlong | 23-07-14 | 19:16
Poetin is een sluwe vos die Nederland als speelbal gebruikt voor zijn politieke spelletjes.

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:19

Iedereen uit mijn omgeving kent wel via via een verongelukt persoon. Behalve ondergetekende.
Ja, een familienaam uit Leimuiden ken ik toevallig, omdat ik er ooit heb gevoetbald.

Terpen-tijn | 23-07-14 | 19:19

Die stoet auto's op de snelweg is het meest trieste beeld dat ik ooit heb gezien. Man wat is dit erg.

Rasputnik | 23-07-14 | 19:18

Op Russia Today oftewel Poetins media kanaal voor Russen in den vreemde is op dit moment het belangrijkste nieuws over Nederland dat Pedo stichting Martijn in hoger beroep gaat. Niets over rouw.
Dit is doelbewust. Poetin is gewoon een vieze rat.

Mike Oxlong | 23-07-14 | 19:16

Ik zie de stoet nu bij Utrecht aankomen.
Opvallend is dat voor de stoet uit er (Militaire?) drones vliegen.

Wordt dit de toekomst? Alles met onbemande objecten in de gaten houden?

Dyna18 | 23-07-14 | 19:15

#bornhere whatever...

wakkere_nederlander | 23-07-14 | 19:15

Het Vragevuur | 23-07-14 | 19:12

Ja want daar hebben ze veel aan... Wat denk je nou zelf? Het is best hartverwarmend maar als het niet was gebeurd was het ook goed geweest. Niemand weet wie er in die kisten zitten. Die mensen willen maar een ding nog en dat is hun geliefde zo snel mogelijk begraven en dit af kunnen sluiten. Die massale steunbetuiging kopen ze niks voor. Eigenpijperij is het meer niet.

FreedomFTW | 23-07-14 | 19:14

Dat verstikkende sociaal democratische sausje is veel te zout en de wond veel te diep. Je ziet het zelfs hier. Als je niet meedoet om Timmerfrans te verheerlijken op je FB of vanaf het strand je profielfoto op zwart zet vanaf je nieuwste Ipad, je niet meelevend jaknikt bij wat ons NOS duidt, kritiek hebt op de veel te snelle beschuldigingen tegen Rusland, durft te beweren dat de gemiddelde EU burger het afschaffen van de visumplicht niet zo'n goed idee vindt en niet wenend meerouwt met mensen die je helemaal niet kent dan ben je eigenlijk geen mens meer. Het is in mijn ogen precies die houding die de halve bevolking van de Ukraine nu in handen van die seperatisten duwt.

NFC | 23-07-14 | 19:14

Het is wachten op de eerste selfies

Quichegerechtigde | 23-07-14 | 19:14

Heerlijk.
De saamhorigheid waar Nederland naar snakt.
Ik moet er van janken.
Maar waarom niet gewoon elke dag?
Wat zijn wij een fucked-up land geworden.
En inderdaad de #bornehere medelanders zijn hier niet rijkelijk vertegenwoordigd.

wakkere_nederlander | 23-07-14 | 19:14

@Eurotokkie | 23-07-14 | 18:58
Nabestaanden zijn pas aan de beurt nadat de slachtoffers tentoongesteld zijn aan de regering, hoogwaardigheidsbekleders, het volk, de wereldpers, een burgemeester en godweethoeveel ego's met toegangspassen. Nog niemand die z'n pet of zonnebril afgezet of een kruisje geslagen heeft. Dronken separatisten betoonden meer respect dan dit klootjeskutvolk. #kots

Meer van Dit | 23-07-14 | 19:13

Hebben ze bv in Australie en Canada ook deze stream?

kloopindeslootjijook | 23-07-14 | 19:13

Kill 300 people and you are a murderer, kill millions and you are a hero.

ITEACHYOU | 23-07-14 | 19:13

Weet iemand hoe de slachtoffers geborgen zijn? Opeens was er een trein die richting Charkov ging rijden, maar hoe is dat gedaan? Rebellen? Plaatselijke bevolking? Anyway. Zulk werk is toch wel wat. Zijn die mensen bedankt? De meesten zullen niet verantwoordelijk zijn geweest voor dit ongeluk. Ik heb alleen maar meegekregen dat er boeven en zo rond liepen. Maar blijkbaar is er ook goed werk verricht.

D.Turpin | 23-07-14 | 19:13

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 17:49
Wat mij nou interessant lijkt, is dat jij over een jaar of anderhalf een van de nabestaanden gaat interviewen. Met als doel om erachter te komen of die persoon wel of juist niet blij was met de massale steunbetuiging.

Het Vragevuur | 23-07-14 | 19:12

Pieter Broertjes nu LIVE op CNN.

Willianus Wortelus | 23-07-14 | 19:12

@Barbarous_Relic | 23-07-14 | 19:08

Ik denk dat er veel mensen blij zijn dat dit wordt uitgezonden. Jij kunt er toch gewoon voor kiezen om niet te kijken ?
Ik snap nog steeds niet waar je de term "misselijkmakend" gebruikt.

QBert | 23-07-14 | 19:10

Nederlanddraaitdoor | 23-07-14 | 19:06

Er is oorlog bij de overburen dus zover is het niet weg, en ik denk dat we steeds meer gaan merken van deze oorlog ook al denken heel wat mensen dat het ver van mijn bed is.

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:10

@Stormageddon | 23-07-14 | 19:04
Die mensen willen vooral dat anderen zien dat ze "betrokken" zijn. Daarom al die selfies en facebook taferelen. Ze willen erkenning en waardering van hun eigen omgeving dat ze zo sociaal voelend zijn.

sinar2 | 23-07-14 | 19:10

@Stormageddon | 23-07-14 | 19:04
Nee, ik snap het ook niet.

carramba | 23-07-14 | 19:09

ikkrijgjewel | 23-07-14 | 19:07

Nee hoor. Ik denk dat hij een goed punt maakt.

FreedomFTW | 23-07-14 | 19:08

Als je het allemaal niets vindt, niet kijken dan maar ook niet ongenuanceerd je mening geven. Ik vond het prachtig vandaag, nee ik ben ramptoerist. Zat thuis op de bank.

Wij hebben in mijn kring een jongeman verloren in dat vliegtuig.

Opflikkeren als je er niet naar wilt kijken, je bent niet verplicht. Respect tonen aan de doden is een groot goed. Ik zag vandaag een filmpje op Youtube van moslimgekken, die de dodenrust schonden in Irak door alle graven om te trappen, onder aanroep van hun dwaze duivel. Kijk dan daar naar.

aajjee | 23-07-14 | 19:08

QBert | 23-07-14 | 19:00

De ellenlange uitzending van Eindhoven naar Hilversum volgen met een helicopter. Zodra die auto's vertrokken vanaf Eindhoven was het goed geweest. Maar dit is gewoon sensatie tv vind ik.

Barbarous_Relic | 23-07-14 | 19:08

In 1 woord samen te vatten: Propaganda
De gevoelens van deze mensen misbruikt om andere landen te laten zien wat de separatisten "eigenlijk gewoon Russen" gedaan hebben.
Deze beelden gaan de wereld over, de gevoelens misbruikt om andere landen over te halen de agressor te haten.

pickalilly | 23-07-14 | 17:47

Wat een domme lul ben jij !!

ikkrijgjewel | 23-07-14 | 19:07

Stormageddon | 23-07-14 | 19:04
1 woord: eigenpijpperij.

ElMatadero | 23-07-14 | 19:07

Heb Hansje van Baalen niet gezien of gehoord deze week.
Is toch een grote gangmaker, qua dat wij vriendjes moeten worden met Oekraïne enzo.

Guy Veropzoudten | 23-07-14 | 19:06

... het lijkt wel of Nederland nu eindelijk begint te beseffen dat vrede niet vanzelfsprekend is, de gevolgen van oorlog ons wel direct kunnen raken, en hard! Het is goed dat de maatschappij eens pas op de plaats maakt...

Nederlanddraaitdoor | 23-07-14 | 19:06

@ BrandInMokum, 18:58.
Dat is niet uniek hoor; Dat heet de kijk(ers)flie.

Andy Devins | 23-07-14 | 19:05

Prachtig en indrukwekkend dit.
Helaas alles gemist. Vreselijk laat thuis. Zat achter wel bijna tweehonderd idioten die retelangzaam reden. Heb de hele weg getoeterd en naar m'n voorhoofd gewezen. Het hielp niks.

LibertasSimplex | 23-07-14 | 19:05

Moet je bij een normale uitvaart gaan doen... applaus en selfies maken bij de rouwstoet of als het lijk aankomt bij het crematorium of begraafplaats. Allemaal voor de "likes" op FB en de RT's op twitter.
Ik kan daar niet bij. Kan iemand mij dat wel uitleggen?

Stormageddon | 23-07-14 | 19:04

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:59

Dit had geheel buiten de media om moeten gaan , achter gesloten deuren dan toon je pas respect.

Eurotokkie | 23-07-14 | 19:02

Ben ik nou echt de enige die dit een beetje overdreven vind?

Het is hel erg begrijp mij niet verkeerd. Maar ik heb heel erg het gevoel dat hier een statement wordt gemaakt, met name door politici. Waar is dit goed voor? Wat probeert men te bewijzen?

FreedomFTW | 23-07-14 | 19:01

Nu word je dus als slachtoffer ook nog eens ongevraagd slachtoffer van een mediacircus.

truthmatters | 23-07-14 | 19:00

@Barbarous_Relic | 23-07-14 | 18:42
"Nergens voor nodig" kan ik me nog voorstellen. Ieder zijn mening.
Maar "misselijkmakend" ? Leg eens uit wat er misselijkmakend is aan deze stoet ?

QBert | 23-07-14 | 19:00

Hoe kan je je nou ergeren aan het publiek? Of aan de tv camera s? Vind het irritant dat elke kijker voor ramptoerist wordt uitgemaakt worden. Behalve de reageerdertjes dan, die zitten thuis voor de buis, dat zijn geen ramptoeristen, neuh... zij niet.
Iedereen beleeft het op zijn manier, denk voor jezelf hoe je erover denkt.
Ik vind het een indrukwekkend eerbetoon, wat ze meer dan toekomt.

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:59

Het soort mensen dat laatst voor Gaza stond te demonstreren met die vlaggen zie ik niet. Van de ene kant bent ik daar blij mee, maar toch is het ook een beetje raar.

ElMatadero | 23-07-14 | 18:59

Prachtig Nederland van boven. Ook op any given sunday. Nederland 4 mag er aan gewijd zijn.

wakkere_nederlander | 23-07-14 | 18:59

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:50
Respect betuigen is om de nabestaanden met rust te laten en niet met dit media circus op Tv te brengen.

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:58

Ik schakel net de TV in en zie het tegemoetkomende verkeer op de snelweg is gaan stilstaan om de stoet eerbied te betuigen.Ik heb nog nooit zoiets gezien in Nederland, het is echt heel indrukwekkend

BrandInMokum | 23-07-14 | 18:58

Ik dacht dat ik cynisch en afgestompt ben. Gelukkig valt dat nog wel mee, gezien veel van de commentaren hierboven. Vanaf je zolderkamertje mensen beschimpen, maar ondertussen dus wel 't streampje bekijken....
Nou ja, wat doet het ertoe. Succes ermee.

psychonaut | 23-07-14 | 18:58

@TheJesseJ | 23-07-14 | 18:50
Als ze applaudiseren voor de militairen en chauffeurs zou het nog ergens op slaan.

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:57

Wow, niet even het fatsoen hebben om op een viaduct te gaan staan, maar gewoon je bak stilgooien op de linkerrijbaan, want jouw respect heeft zeker voorrang...

panacee | 23-07-14 | 18:57

Als foto's maken en klappen staan voor rouwen en respect betuigen, waarom doen we het dan niet ook zo op 4 mei bij de dodenherdenking?

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:55

Plots zijn de stoffelijke overschotten snel in nl, hmmmm.
Verder ben ik niet zo van in de media "rouwen"
Vind het wel verschrikkelijk natuurlijk.
Sterkte aan de nabestaanden

Aart Z. | 23-07-14 | 18:52

@eurotokkie 18:46. Je snapt toch wel hoop ik dat ik met aso's die voetbalfans bedoel.

deoudererijperevrouw | 23-07-14 | 18:51

@Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:43
Eer, dat zeg je goed. Jammer dat de slachtoffers nu vooral fungeren als figuranten op vele selfies met lijkwagen. Ik heb helemaal niks met deze poppenkast maar dat zegt niks over mijn gevoel, integendeel.

Harry Turtle | 23-07-14 | 18:50

@Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:48
Respect betuigen aan wie? Voor wat? Door foto's te maken? Klappen?

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:50

Het is een vorm van domheid. De doden help je hier niet mee. 'Oh wat zijn we zielig' en 'Gut wat errug'. Voor de nabestaanden die je niet kent? Egoïstisch is het.

R. Skicker | 23-07-14 | 18:50

ja dr zijn ook ramptoeristen bij.. en de klappers zijn inderdaad te simpel voor woorden, die wonen nou eenmaal ook in nederland.

Anderzijds.. misschien klappen ze voor de manier waarop -WIJ- met de doden van een dergelijke gebeurtenis omgaan in tegenstelling tot wat er met die lichamen gedaan is in oekraïne. (kaalgeplukt en opgestapeld als zakken hooi)

dat zou ik dan wel weer begrijpen,.. al vrees ik toch echt dat het pure simpelheid is..

TheJesseJ | 23-07-14 | 18:50

Stormaggedon 18:47
Jaaaahhha, maar je moet dit symbolisch zien> dit is voor alle slachtoffers.

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:50

ho4x | 23-07-14 | 18:46

Precies. Het lijkt godverdomme prinsjesdag wel of koningsdag. De hele NOS maakt er een groot tv spektakel van zoals alleen zij dat natuurlijk zo goed kunnen.
Is gewoon smerig dit.

Barbarous_Relic | 23-07-14 | 18:49

@Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:43
Dit is nog meer gesol.

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:49

Oha ja als u de Nederlandse sociopaten zoekt, die zitten hier op Geenstijl hun landgenoten die hun respect betuigen te beschimpen .

Stel je voor je inleven in een ander , stel je voor jezelf verbonden voelen , ja van die lui moeten we het hebben hoor !.

Ik, ik ben trots op mijn landgenoten en voel door dit dat de Nederlander wel degelijk bestaat!!.

Amigo1973 | 23-07-14 | 18:48

Ramptoeristen?
Ook, maar ik ben van mening dat de meesten daar staan om hun respect te betuigen, als eerbetoon, wat is daar nou mis mee?

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:48

Wedden dat er morgen en overmorgen niemand op de viaducten staat, als er weer zo'n stoet rijdt op dezelfde route maar die niet live wordt uitgezonden en er geen journalisten bij zijn?

Stormageddon | 23-07-14 | 18:47

@ TheJesseJ | 23-07-14 | 18:32
Iedereen moet maar lekker doen waar die zin in heeft. Maar zo een rouwdag gaat wel wat ver denk ik voor personen die niet zo collectief zijn ingesteld. Het is alsof ik en anderen moeten rouwen. Het is een soort begravenis waarbij iedereen is uitgenodigd en waarbij sommigen zich afvragen of het wel gepast is om er uberhaupt bij te zijn. Het voelt ongemakkelijk zeg maar.

D.Turpin | 23-07-14 | 18:46

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:43
Iedereen die verdient de eer. Ik geloof dat de meeste vooral een probleem hebben met de live-uitzending op tv van zo'n stoet. Ik sla iedere dag nog een kruisje na het lezen van de rouwadvertenties in de krant. Ongeacht of ik ze ken of niet, maar er is zoveel meer leed in de wereld. Dat niet live op de tv wordt uitgezonden.

ho4x | 23-07-14 | 18:46

WTF. Ik sta werkelijk versteld van de respectloze reacties van sommige reaguurders.

1+1 | 23-07-14 | 18:46

deoudererijperevrouw | 23-07-14 | 18:41
Hier in Utrecht stonden ze ook op een viaduct , kon er bijna niet langskomen , met blikjes bier in hun handen en een omkleed bovenlijf .

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:46

Het ziet weer zwart van de ramptoeristen

truthmatters | 23-07-14 | 18:45

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 18:39
Prima, ik betuig ook graag mijn respect aan de slachtoffers van een brute massa-moordaanslag als je het niet erg vindt. Want ik kan er niks aan doen maar 300 doden waaronder heel veel kinderen doet mij pijn, maar dat zal wel een of andere afwijking zijn. En de directeur van slachtofferhulp gaf al aan dat nabestaanden daar veel steun uit halen dus niemand daar langs de kant hoeft zich schuldig te voelen. Ben maar trots op je land en hoe wij met onze omgekomen landgenoten omgaan. Daar kunnen de rebellen nog wat van leren.

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:44

Hoho je moet echt niet gaan klappen als die stoet langskomt, dan snap je er niks van.

carramba | 23-07-14 | 18:44

Na al dat gesol, verdienen de onschuldige slachtoffers de eer die hun toekomt.
Snap niet dat iemand daar een probleem mee heeft.
Dan ben je geen Nederlander, of je hebt geen greintje gevoel.

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:43

Dagjesmensen langs de snelweg... "We zijn er weer bij en dat is priíímaa... Viva Hollandia"

R. Skicker | 23-07-14 | 18:43

@ Stormageddon / 18:36
Ik vreesde het al en verdomd, Pim Fortuyn begrafenis-optocht all over again

Tobi | 23-07-14 | 18:42

Live op tv (3 kanalen) een rouwstoet van Eindhoven naar Hilversum ! Bizar en misselijkmakend om dit te zo te blijven vertonen. Nergens voor nodig.

Barbarous_Relic | 23-07-14 | 18:42

deoudererijperevrouw | 23-07-14 | 18:41
Viel mij ook al op inderdaad, beetje karig weer.

stegestijp | 23-07-14 | 18:42

Frappant: een paar weken terug zag het oranje van de vlaggetjes en nu zijn diezelfde figuren te beroerd om op deze dag even de vlag halfstok uit te hangen. Je pikt ze er zo tussen uit, de aso's.

deoudererijperevrouw | 23-07-14 | 18:41

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:36
Juist, onze gedachten zijn bij alle slachtoffers. We weten ook allemaal dat niet alle slachtoffers over komen, ik zou het dan ook fijn vinden als we met zijn allen zodra het laatste slachtoffer ook over komt naar Nederland, minstens 1 minuut stil zijn weer. Want pas dan kan het echt afgesloten worden voor de maatschappij in zijn geheel.

ho4x | 23-07-14 | 18:40

@kicktherabbit | 23-07-14 | 18:35
Beter kunt u het niet verwoorden. Ik bied liever een troostende schouder aan de buurman die zijn zus verloren heeft en huil met hem mee, dan meegaan in de SBS6-emoporn dankzij alle beelden in de media.

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 18:39

@Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:32
Nu maar hopen dat de nabestaanden het ook zo opvatten. Ik zou het walgelijk vinden als mensen die mijn familielid of geliefde niet eens kennen met mijn leed gingen koketteren langs de weg en op hun timeline. Hoor ze toch lullen dat het zo mooi is om erbij te zijn. Joh, simpele, je hoort er helemaal niet bij.

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:39

Deze poppenkast heeft niks met empathie te maken.
Het is oppervlakkigheid, gebrek aan een eigen leven, massahysterie door massamedia, zwakbegaafdheid en als medeleven vermomd ramptourisme.
Maar da's mijn mening.

Andy Devins | 23-07-14 | 18:38

Hawkey | 23-07-14 | 18:34
Hoog Quincy-gehalte.
Rob Hoogland schreef het vanmorgen al in z'n column in de Televaag.

Ommezwaai | 23-07-14 | 18:38

Stormageddon | 23-07-14 | 18:36
Ja daar was ik al bang voor.

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:37

Dit zo doen is misschien goed, mooi of wat dan ook... maar die NOS dildo...

rouwtoerist, hoorbaar emotioneel - '.... ga even verder hoor'
NOS droeftoeter - 'lekker foto's maken'

Laat het gewoon zien en kap met dat geneuzel eromheen... zet er een mooi muziekje onder

ed.. | 23-07-14 | 18:37

Old_Spice | 23-07-14 | 18:30

Het is allemaal indirect dus niemand is verantwoordelijk voor deze oorlog , makkelijk toch.

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:36

ho4x | 23-07-14 | 18:33
Niemand weet wie er in die wagens zit dus onze gedachten zijn neem ik aan bij alle slachtoffers. Dus nee dat is niet nodig.

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:36

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 18:31
Dus je kunt niet geëmotioneerd raken door je in te leven in andermans situatie of door verschrikkelijke verhalen en beelden zoals we die de afgelopen dagen konden zien? Dan zal ik wel een alien zijn want die beelden van de afgelopen dagen en die van de stoet nu met alle mensen langs de kant komen hier hard binnen. Maar dat zal de emoporn wel zijn die opspeelt.

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:35

@Ik was in Haren | 23-07-14 | 18:32
Ja hoe weet je dat?

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:35

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:31
Dus het laatste lichaam dat gevonden gaat worden, gaat ook op gelijkwaardige manier vervoerd worden, met live-uitzending op tv? Dan is het goed. Want ik vind dat je dan iedereen gelijk moet behandelen.

ho4x | 23-07-14 | 18:33

Aangezien ik me toch stoor aan de mensen die het blijkbaar niet begrijpen wat er gebeurt. Individualisme is waar het westen voor staat, als 300 individuen (waarvan meer dan 80 kinderen) op een dusdanig zinloze wijze uit de lucht geblazen wordt, dan zijn er mensen die daar door geraakt worden.

Ik weet niet of jullie te jong,te dom of te hard willen trollen hiero maar het is schandelijk om te zien hoe somiggen van jullie reageren op deze 'viering' van het individu (als je het zo paradoxaal mag zeggen)

Het is wel lekker simpel om altijd overal op af te geven mede reaguurders - en vraag me af wat voor ceremonie sommigen jullie liever hadden gezien, op welke manier mag er stilgestaan worden als er iets zeer tragisch gebeurt in jullie derde rijk?

Ik persoonlijk vind het geruststellend om te weten dat mensen in nederland troost kunnen vinden bij elkaar.(zelfs al zou het 'rouwgevoel' alleen maar door het 'dit had ik/mijn vrienden/familie kunnen wezen idee )

TheJesseJ | 23-07-14 | 18:32

Het zit nu helemaal op een lint.. (teveel tour gekeken)

dugo | 23-07-14 | 18:32

Hoe anderen (buitenstaanders) dit beleven doet er niet toe, het is een geweldig eerbetoon aan de nabestaanden, dat is het enige wat telt.

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:32

@Meer van Dit | 23-07-14 | 18:30
Jij kijkt echt alleen maar feel-good-spelshows op televisie hè?

Ik was in Haren | 23-07-14 | 18:32

@kicktherabbit | 23-07-14 | 18:17
Oprechte emotie is meehuilen terwijl je een troostende schouder biedt aan een directe nabestaande.
De rest is "kijk mij eens meeleven" c.q. emoporn

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 18:31

Ik wil wat zeggen, maar uit respect doe ik dat toch maar niet ;)

BloedendeVagina | 23-07-14 | 18:31

ho4x | 23-07-14 | 18:29
Omdat het nieuwswaardig is en dit beelden zijn die de geschiedenisboeken ingaan. Net als dat iedereen de prachtige stoet van Fortuyn nog kan herinneren. Kom op, de vragen zijn wel erg makkelijk vandaag.

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:31

OMG ze klappen alsof het vliegtuig alsnog veilig geland is.

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:30

Jammer dat dit kabinet, dat de burgeroorlog in Oekraïne indirect heeft aangewakkerd, zo schaamteloos gebruik maakt van de situatie voor haar eigen PR doeleinden. Om te kotsen.

Old_Spice | 23-07-14 | 18:30

Die Nederlander die niet bestaat ! , als je hem / haar zoekt dan staat hij nu langs de kant van de weg zijn respect te betuigen aan een voorbijrijdende stoet van lijkwagens , als je hem virtueel zoekt dan is #BringThemHome een goed idee .

Amigo1973 | 23-07-14 | 18:29

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:25
Je moet niks.

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:29

Ik krijg(met alle respect voor iedereen uiteraad, echt waar) het gevoel alsof Maarten Ducrot ieder moment een bijdehante opmerking kan gaan maken. Als in, "Het peloton neemt er vandaag de tijd voor. Lekker op het gemakje naar de finish." Maar dat zal wel aan mij liggen natuurlijk. Waarom moet dit live op tv worden uitgezonden? Gaan ze dit nu 4 dagen lang doen, en wat te denken van de momenten dat er weer een wat lichamen zijn gevonden? Of als er over een paar maanden de laatste lichamen zijn gevonden(zeg 1 bijv. over 3 maanden, krijgt die dan ook een live-uitzending?) Zijn dit terechte vragen? Ik denk het wel, ik vind het dieptreurig wat er is gebeurd, maar deze uitzendingen gaan me te ver.

ho4x | 23-07-14 | 18:29

@ woho | 23-07-14 | 18:05
Het is saamhorigheid. Voortkomend uit de behoefte om ergens bij te horen. Vandaag kun je voor jezelf een statement maken dat je ergens bijhoort. Die behoefte heeft lang niet iedereen en zo denkt men nogal verschillend over dit gedrag. Er zit natuurlijk iets egoistisch in. Het gaat om de eigen behoefte. Maar egoisme is niet perse slecht. Zo zijn er mensen die de behoefte hebben om iets voor anderen te betekenen zodat ze een gevoel krijgen dat hun bestaan enig nut heeft. Als je hulp nodig hebt is het toch fijn dat er zulke mensen zijn.

D.Turpin | 23-07-14 | 18:27

Hoe kan de andere kant nou doorrijden als er 50 km file voor je neus staat? (was advies van rijkswaterstaat)

Terpen-tijn | 23-07-14 | 18:27

Als je beseft dat deze stoet van 40 wagens nog maar de helft van het aantal kinderen vertegenwoordigt, dan begrijp je hoe veel verlies dit is.

Goed dat die mensen daar naar toe gaan, las ze het troost biedt.

Ik kon, maar dat zal wel weer ongepast zijn, de gedachte niet onderdrukken dat hier ook een bus met het Nederlands Elftal had kunnen rijden.

tipo | 23-07-14 | 18:26

-weggejorist-

stegestijp | 23-07-14 | 18:25

@Eurotokkie | 23-07-14 | 18:22
Maar wat moet ik nu? Huilen of lachen om al die ramptokkies langs de weg?

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:25

Wat een zweefteef die "rouwdeskundige" Verder heel indrukwekkend allemaal.. Heel erg mooi.

!Trepmud | 23-07-14 | 18:23

Sensatie overwint altijd het werkelijk verdriet.
Honderden sensatie geilend idioten op viaducten die een selfie doen met een stoet begrafenis auto's op de achtergrond

bleekkijker | 23-07-14 | 18:23

Ik was in Haren | 23-07-14 | 18:20
Zo is het leven , vandaag huil je en morgen lach je weer.

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:22

woho | 23-07-14 | 18:05

Interessant.

Ik denk dat het iets is uit de stal van 'volksmennerij'.
Dat klinkt al snel negatief maar ik denk dat het leiden van de massa een serieus vak is. Derhalve, er is zoveel collectieve verontwaardiging geweest dat dit misschien de weg is om er collectief een punt achter te zetten. 'You had your anger, you had your mourning, now it's done'.

Don Bomgordello | 23-07-14 | 18:21

Ik zie het verschil met de intocht van het nederlands elftal in 2010 nog niet direct. Of die van 1988.

Het zal best dat het allemaal soberder is maar er staan net zoveel mensen langs te kant om maar te kunnen zeggen dat ze er hebben gestaan. Tenenkrommend die helicopterbeelden, zo dadelijk zijn we bij Vught. So what? Stijlvol was geweest als ze gestopt waren met de uitzending op Eindhoven. Dit is gewoon net zon geiligheid als de achtervolging van OJ.
Waar was deze tocht voor de slachtoffers van Faro of Tripoli?
Alsof er een wereldprestatie door Rutte is behaald door overledenen terug te krijgen in Nederland.
Heel prettig voor de naasten, daar moet de nadruk op liggen, niet op het feit dat 'wij' allemaal langs de kant staan te klappen...

ildib | 23-07-14 | 18:21

Het is goed om even bij de ramp stil te staan, maar dit gaat alle proporties weer te buiten. Het volk wat 2 weken terug nog in het oranje liep te hossen, staat nu in het zwart langs de weg. #massahysterie.

Ik was in Haren | 23-07-14 | 18:20

@ Eurotokkie / 18:18
Dat is prettig om te horen

Tobi | 23-07-14 | 18:20

Ik ben misschien niet het prototype sociaal meelevend, maar door te zien hoe mensen er mee omgaan langs de weg en langzamer gaan rijden aan de andere kant van de snelweg of stil staan, is mooi om te zien (discussie of het veilig is zal wel meevallen, iedereen past zich aan en beseft waar hij mee bezig is voor deze ene keer).

Bijzonder om te zien en +1 voor Nederland(ers).

Wybe Wabes Abbema | 23-07-14 | 18:19

Ondanks het theatrale, een mooi respectvol gebaar naar de slachtoffers.

moonshiner3519 | 23-07-14 | 18:19

@woho | 23-07-14 | 18:05

Ik denk dat heel veel Nederlanders wel degelijk iets dierbaars verloren hebben. Wat mij opviel in de afgelopen dagen op internet en eigen kring.
.
Zo is het beeld van de wereld dat veel Nederlanders hebben in één klap in diggelen gegooid. De nakende wereldvrede bestaat niet en ook Nederlanders kunnen slachtoffer daarvan worden.
.
Het verlies is ook nog eens erg nabij. Op een of andere manier liep ik overal wel iemand tegen het lijf die iemand aan boord kende. Dat maakt het toch ook wel wat emotioneler.
.
Ik had deze keer geluk. Er zat geen naaste bij. Ik heb echter eerder al wel eens te maken gehad met nieuwskoppen die over naasten en bekenden bleken te gaan. Dat verandert het perspectief en de mate waarin je je betrokken bent /je geraakt voelt aanzienlijk.
.
Daarnaast zie ik dit als een invulling van wat heel veel mensen al veel langere tijd misten. Het gevoel dat je bij iets groter hoort, dat je een volk bent in voor- en tegenspoed. We hebben kort geleden vol trots de opmars van Oranje op het WK gevierd. Dat voelde ook al anders als voorgaande WK's. Nu treuren we om het verlies van landgenoten. Voor mij twee zijden van dezelfde medaille.
.
Mijn inziens maar goed ook. We gaan woelige tijden tegemoet. Vele schouders maken licht werk. Ik ben blij dat we die aso-mentaliteit & zelfhaat van de babyboomgeneratie achter ons aan het laten zijn.

Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 18:19

Zojuist een ander vliegtuig ongeval bij Taiwan

corsleutel | 23-07-14 | 18:18

Vies...........

verfsmijter | 23-07-14 | 18:18

Tobi | 23-07-14 | 18:16
Sorry maar je bent niet verplicht om dit te doen .

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:18

Ik hoop dat die schoft die op de knop heeft gedrukt - toestemming gegeven / faciliteiten geleverd - de beelden van de colonne ook gaat zien. Een getal 'zoveel doden' is één ding. Maar nu zie je pas echt wat je hebt aangericht. En dan te bedenken dat er in totaal vier keer zoveel wagens moeten rijden....

MacMiep.nl | 23-07-14 | 18:18

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 18:14
Oprechte emoties, daar geloof jij niet in of wel?

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:17

Kan de NOS niet ophouden met het voxpoppen onder de ramptoeristen? Alsjeblieft... Tenenkrommend, zo'n verslaggever die vraagt "Waarom staat u hier?" en dan het gelul dat er op volgt.
Doe. Dat. Niet.

Het is al sneu genoeg dat die ramptoeristen daar gaan staan. Je moet dat walgelijke ego-tripperige "ik was erbij" volk niet ook nog eens gaan erkennen door ze een plopkap onder de neus te drukken.

Stormageddon | 23-07-14 | 18:17

woho | 23-07-14 | 18:05
Als iets niet te vreten is dan is het ook gewoon eetbaar? dus waarom zijn we dan niet dankbaar als we niets te vreten krijgen,
en dodenherdenking, en blabla.
Dat het u/jou geen fuck interesseert ala,
maar dit heeft echt wel een impact gehad op mij hoor, en ik ben niet één of andere softie die overal gevoelig voor is, en ik ben niet eens een dierbare verloren.
Het is je eigen keus of je er belang aan hecht of niet.
Je moet niks.

geenstijlsteengeil | 23-07-14 | 18:16

Het is ramp, het is feest, terug naar de studio in Hilversum. (Vrij naar Freek de Jonge, 100 jaar geleden al.)

McSnor | 23-07-14 | 18:16

Wat oa Harry Turtle / 17:45 & kapotte_stofzuiger |/ 17:49 zeggen
Hoe tragisch ook, het heeft onderhand veel weg van een kunstmatige rouw
landelijk opgelegd, niet door de volksvertegenwoordigers maar door 'het volk', waar niemand zich aan mág en dient te onttrekken, met soms hysterische trekjes
De meesten van ons hebben sinds het neerschieten genoeg stilgestaan bij de tragische gevolgen, werkelijk respectloos gedrag wordt heus wel veroordeeld
laat voor de rest iedereen op eigen wijze stilstaan bij deze tragedie en sla svp niet door

Tobi | 23-07-14 | 18:16

@TheJesseJ | 23-07-14 | 18:10
Vals sentiment heeft niets met empathie te maken.

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:15

@sinar2 | 23-07-14 | 18:12
Daarom is het vergelijk met 4 mei ook zo onzinnig.
a) komkommertijd
b) hoger SBS6-gehalte (het had jou of jouw buurman kunnen zijn)
c) om 16:00 wil elke loonslaaf wel een minuutje extra pauze

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 18:14

DeKoningVanGeenstijl | 23-07-14 | 17:47
Terwijl je hier zelf ook aan zit te denken, zittend op geenstijl, en erop comment. Faalhaas

Geluksvogel | 23-07-14 | 18:14

We zijn in een oorlog gesleept die niet de onze is , ik vraag me af hoe Hans van Baalen zich nu zal voelen.

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:14

@DeKoningVanGeenstijl | 23-07-14 | 17:47
Ze hebben inderdaad niets beters te doen. Maar is dat zo erg? Ze doen niemand kwaad, zijn niemand tot last, dus dan kan dat toch gewoon prima?

Martinspire | 23-07-14 | 18:13

@woho | 23-07-14 | 18:05
Deze massahysterie is het gevolg van dagenlange emotie-porno op alle zenders waarbij het journalistieke aspect totaal ondergeschikt gemaakt werd. Interviews met de kanarie van de overbuurman, niets was te gek om deze komkommertijd op te vullen.
Ja, het is erg maar dan alleen voor de famile, vrienden en bekenden van de slachtoffers. Maar de miljoenen anderen die nu over elkaar heen struikelen om toch maar vooral emoties te tonen over mensen die ze de 16e nog niet eens zouden hebben gezien al zaten ze er naast in de trein.

sinar2 | 23-07-14 | 18:12

@kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 17:43
Qua effect net zo zinvol als een like op facebook helaas

Martinspire | 23-07-14 | 18:12

Goed om te zien dat mensen toch elkaar opzoeken. Dit had iedereen kunnen overkomen, en dan ook nog op deze wijze - ze hebben in ieder geval niet geleden.

Aan de mensen die het nodig vinden om de aluhoedjes en poetin vlaggetjes te zwaaien in deze post: zoek hulp, gebrek aan empatisch vermogen duid op psychische stoornis, een ernstige in dit geval.Das de enige tijd die ik nog aan jullie types verspil, goedendag.

TheJesseJ | 23-07-14 | 18:10

Ik hoop niet dat mensen gaan klappen als deze Rouwstoet langskomt.

Eurotokkie | 23-07-14 | 18:09

sinar2 | 23-07-14 | 17:57
Je hoeft niet iemand te kennen om geschokt te zijn door deze gebeurtenis na wat we de afgelopen dagen allemaal op tv, in de krant en op internet hebben kunnen zien.

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:09

Knuffels en waxinelichtjes, van hogerhand.

Salby | 23-07-14 | 18:09

Ik blijf maar liever alert, voor je het weet rommelen onze politici ons ergens in, waar we helemaal niet willen zijn.
Waarheden worden behoorlijk verkracht en misbruikt.

gebrokenvleugel | 23-07-14 | 18:08

Toch fijn voor al die ramptoeristen dat ze nu een ramp hebben.

Meer van Dit | 23-07-14 | 18:05

Snap ik kicktherabbit, kan de burgemeester van Eindhoven, Haarlemmermeer enz ook beeld vullen. Doe die mensen dan even shotje in beeld en daarna weer de colonne. Stilte is ook indrukwekkend trouwens.

superlutser | 23-07-14 | 18:05

Ik vraag mij af - met alle respect voor iedereen zijn gevoelens - hoe we deze nationale rouw kunnen verklaren en hoe oprecht hij is. Voor mij is de definitie van (oprechte) ‘rouw’: diepe droefheid na het verlies van hetgene of diegene die voor ons dierbaar is/was en die onmogelijk direct vervangen kan worden door iets of iemand anders. Met deze definitie is het verdriet van de nabestaanden te begrijpen en te definiëren als rouw. Via diezelfde definitie is het echter de vraag of wij ‘nationale rouw’ ook kunnen definiëren als ‘oprechte rouw’. Via een logische redenering komt men tot een onware conclusie:

(Nederlanders = mensen)
1. Alle mensen die in rouw zijn, hebben iets verloren wat hen dierbaars is.
2. Alle Nederlanders zijn (oprecht) in rouw
Ergo: Alle Nederlanders zijn iets verloren wat hen dierbaar is tijdens de vliegramp.

Hoewel de definitie van rouw lijkt te kloppen is de uitkomst van de logische redenering onwaar, niet alle Nederlanders hebben iets verloren wat hen dierbaar is. Dus moet een van de premisse foutief zijn. Het kan onmogelijk de eerste premisse zijn, dus moet de tweede onwaar zijn: ‘Alle Nederlanders zijn in rouw’. Niet alle Nederlanders kunnen in rouw zijn, omdat ze niks dierbaars hebben verloren. Die mensen die noch de nabestaanden noch de slachtoffers kennen, kunnen niet in rouw zijn. Als deze mensen toch in rouw zijn, dan kan men blijkbaar rouwen om iets wat je niet dierbaar is en heeft het woord rouw geen betekenis. Daarom snap ik niet dat mensen belang hechten aan de dag van nationale rouw, het heeft namelijk geen betekenis voor vijfennegentig procent van de natie. Het is moeilijk uitlegbaar dat men rouwt om iets, dat men nooit lief heeft gehad. Het enige wat we lijken te kunnen doen, is ons medeleven uitspreken. Al kunnen we ons ook afvragen of medeleven niet iets is, dat je direct uitspreekt tegen de nabestaanden en niet zozeer tegen ‘het gehele Nederlandse volk’. Het uitspreken van je medeleven aan het Nederlandse volk heeft iets paradoxaal, ik als Nederlander betreur het verlies voor het Nederlandse volk (waar ik zelf toe behoor). Als ik mijn medeleven zou uitspreken aan onze samenleving, betuig ik indirect mijn medeleven aan mijzelf (want tot slot van rekening, behoor ik ook tot de Nederlandse samenleving). Men zou kunnen stellen dat men alleen medeleven moet tonen aan de nabestaanden van de ramp, maar dan is het de vraag: wie zijn die nabestaanden? Vijfennegentig procent v.d. ‘rouwende’ menigte kent de nabestaanden niet, daarom blijf ik ‘de dag van nationale rouw’ een raar fenomeen vinden. Ik kan volgens mij niet anders dan concluderen dat mensen die rouwen zonder iets dierbaars verloren te hebben, niet oprecht rouwen. Het blijft mij verbazen dat zoveel mensen rouwen om mensen die ze niet kennen.

woho | 23-07-14 | 18:05

Leni Riefenstahl kon dat toch beter.

Don Bomgordello | 23-07-14 | 18:02

superlutser | 23-07-14 | 17:59
Sinds daar de slachtoffers nu naartoe gebracht worden.

kicktherabbit | 23-07-14 | 18:02

Herstel, hoepel op NOS met je burgemeester van Hilversum (sinds wanneer is 035 partij in dit drama WTF) - terug naar RTL nieuws maar :s

superlutser | 23-07-14 | 17:59

@ De Goedheid Zelve | 23-07-14 | 17:49
Zelf bij Pim Fortuyn langs de snelweg gestaan? Je hoeft er niks van te vinden...

TheseDays00 | 23-07-14 | 17:58

Als nabestaande zou ik niet zitten wachten op dit theatraal gebaar en medeleven van mensen die je familielid nooit gekend hebben.

sinar2 | 23-07-14 | 17:57

Waarom altijd die brakke RTL stream bij live dingen? De NOS heeft én een vriendelijkere stream (geen Silverlight) en brengen het momenteel een stuk prettiger de huiskamer in. nos.nl/nieuws/live/journaal24/

Maar goed, lekker belangrijk ook. Voor de rest houd ik even mijn mond. De beelden spreken voor zich.

kicktherabbit | 23-07-14 | 17:57

@DeKoningVanGeenstijl | 23-07-14 | 17:47

U bent het soort koning dat uiteindelijk op guillotines eindigt. Wars van empathie, blind voor solidariteit, volkomen losgezongen van enige verbintenis met uw landgenoten.
.
Zeker voor nabestaanden is het erg prettig om te weten dat anderen meeleven. Voor dit land is het goed dat er weer eens blijk gegeven wordt van wat sociale samenhang. Dit is solidariteit, niet de afgedwongen eenzijdige belastingafdrachten die daar doorgaans voor door moeten. Het is ook goed voor wereld om te zien dat er nog volkeren zijn die schrikken, kapot zijn van zulks een gebeurtenis ipv het als de normaalste zaak van de wereld te beschouwen.
.
Werkelijk, is nou echt zoveel moeite om even pas op de plaats te maken voor het leed van medeburgers?

Parel van het Zuiden | 23-07-14 | 17:57

Derechtselutser | 23-07-14 | 17:46
Gedeeld gevoel, heb je treffend omschreven.

Kudtkip | 23-07-14 | 17:55

@Kaas de Vies | 23-07-14 | 17:52
Ik sta in zijn banlijstje (net zoals bij BB).

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 17:53

Er was door rijkswaterstaat opgeroepen vooral niet langs de kant te gaan staan van de snelwegen.
Toch goed dat mensen de viaducten hebben gekozen.

Zal ongetwijfeld nog meer applaus volgen. Een eregroet die alle nabestaanden extra zal steunen.

Waar ik, als het nog nog niet eerder is gezegd, pas van onder de indruk zou zijn geweest qua ons koningshuis en regeringsafvaardiging dat erbij zat in Eindhoven, was als ze tenminste één kist mee hadden uitgedragen.
Voorbeeld genoeg hoe dat moet.

Het applaus voor hun aanwezigheid op stoeltjes terwijl de mannen en vrouwen van defensie en de marechaussee deze taak hoogst eervol volbrachten, vond ik een geklap van niks.

Pak die gelegenheid alsnog: Lex, Max en Mark: er komen nog 153 kisten aankomende week.

Kudtkip | 23-07-14 | 17:52

@kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 17:49
Ik zie dat jij de tweet van Quinsy Gario ook hebt gelezen.

Kaas de Vies | 23-07-14 | 17:52

Verder wat Derechtselutser | 23-07-14 | 17:46 zegt.

Fred Bastiat | 23-07-14 | 17:52

Flikker op met die in herhaling vallende rouwkundologe RTL! Op NOS laten ze respectvol vertrek van de colonne zien.

superlutser | 23-07-14 | 17:52

Mooi van Volvo.

Fred Bastiat | 23-07-14 | 17:51

pickalilly | 23-07-14 | 17:47
Je bent compleet koekkoek. Deze dag staat in het teken van nagedachtenis van de slachtoffers. Niet aan de daden van diegene die het vliegtuig naar beneden hebben geschoten.
Mogen mensen niet een laatste eer bewijzen, een ieder op zijn eigen manier, voor o.a. kinderen die volledig schuldeloos uit de lucht zijn geschoten?

Derechtselutser | 23-07-14 | 17:51

milf-def met een schouderwrijfje voor timmerfranz.. tsja

ed.. | 23-07-14 | 17:50

Rouwfappers. Volgende week hebben ze iets anders om om te janken.

De Goedheid Zelve | 23-07-14 | 17:49

Respect voor iedereen

HenkJR | 23-07-14 | 17:49

Wat deed jij op 23 juli?
-eerst mijn Facebookprofielfoto aangepast met een zwarte rouwband
-toen die rare Vierdaagse-meneer een dreigmail gestuurd
-vervolgens reaguurders op Geenstijl/twitter/Joop voor psychisch gestoord c.q. empathieloos uitgemaakt
-daarna op een viaduct in de buurt van mijn troosteloze Vinexwijk met de nieuwe Canon XYZ klaargestaan

Kan je fijn aan je kleinkinderen vertellen.

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 17:49

Respect ...

Dutch-devil | 23-07-14 | 17:49

In 1 woord samen te vatten: Propaganda
De gevoelens van deze mensen misbruikt om andere landen te laten zien wat de separatisten "eigenlijk gewoon Russen" gedaan hebben.
Deze beelden gaan de wereld over, de gevoelens misbruikt om andere landen over te halen de agressor te haten.

pickalilly | 23-07-14 | 17:47

Wat een onzin dit zeg. Hebben die mensen niks beters te doen. Je kan maar aan een ding tegelijk denken, denk dan liever aan iets leuks.

DeKoningVanGeenstijl | 23-07-14 | 17:47

Ik ben trots op Nederland. Trots op hoe het zich profileert op internationale kaart & media, trots op hoe wij als burgers op deze aanslag reageren, trots op hoe GeenStijl verslag doet van deze aanslag en trots op alle professionals die zich inzetten de slachtoffers terug naar huis te halen en de nabestaanden opvangen.

Het is op dit soort momenten dat maar weer eens blijkt wat de daadwerkelijk kracht van dit land is.

Derechtselutser | 23-07-14 | 17:46

De woorden die zich vandaag steeds meer aan me opdringen zijn rouwramptoerisme en rouwhysterie, zelfs tinderprofielfoto's zijn vervangen vandaag, lekker likes scoren met je zwarte rouwbandje.

Harry Turtle | 23-07-14 | 17:45

Mooi...

Der Roedie | 23-07-14 | 17:44

Met je camera klaarstaan. Het lijkt erop dat het ook een groot "ik was er bij"-gevoel oproept bij mensen.

kapotte_stofzuiger | 23-07-14 | 17:43

*zwijgt*

Fart Fader | 23-07-14 | 17:43

Respect voor hoe het allemaal gaat..

Crematorium-de-Asbak | 23-07-14 | 17:41

Gevoelens van verdriet en woede vechten iedere seconde om voorrang.

van Oeffelen | 23-07-14 | 17:40

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken