Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Preek. Het vulgaire internet tijdens een ramp

flipvuijsjetweet.pngEr gebeurt een ramp en de eerste reactie van iedereen is loeren naar onwelvoeglijke tweets om daar als een roedel bloeddorstige hyena's bovenop te duiken met de fatsoensknots in de aanslag. Ja, wij ook. Guilty as charged. Welkom op het internet, mensen! Ook jij, D-reizenmeisje die een logische brainfart met haar twaalf volgers deelt en er niet vanuit gaat dat ze een uurtje later in de Telegraaf staat. Welkom. Internet is vulgair. Internet is banaal. Internet is primair. En wanneer een vliegtuig vol Nederlanders uit de lucht wordt geschoten, komt dat in alle facetten naar boven. Zoals 'fatsoensmens' Flip hierboven bewijst door te stellen dat Geert geen sympathie mag tonen: zelfs de mensen die het summum van beschaving pretenderen te zijn, kunnen niet ontkennen dat ook in hun banale binnenste een zes meter lange dunne darm vol vulgaire poep huist. Welkom op het internet, waar ego-propaganda zich op allerlei manieren toont. Het is wat het is, of u het nu toejuicht of afkeurt. Laat ons preken. Leedstijve Zie hier, het internet. Mensen die leed gaan kwantificeren. Want leed is schijnbaar uit te drukken in nummers. Aldus mensen die bijvoorbeeld voorbij gaan aan de 2000 doden van Boko Haram de afgelopen zes maanden, om maar wat te noemen. Joris Bankingblog haalt algebra bij het neergeschoten vliegtuig om aan te geven dat het ergers is dan 9/11. "Dit is zo erg, dit is tien 9/11's!", aldus Joris Bankingblog. Nee, Joris. Het is niet nodig om algebra in deze situatie te brengen om het leed zo nauwkeurig mogelijk te kwantificeren. Het slaat nergens op. Hoezo wil je ernstig leed uit de éne context met ernstig leed uit de andere context vergelijken om een punt te maken? En wat is dat punt dan precies? Dat je leed al erg vond voordat er vliegtuigen naar beneden flikkerden met Nederlanders er in? Of dat het onterecht is om mee te leven met afgeslachte vakantiegangers en AIDS-experts in een vliegtuig omdat je niet optimaal meeleefde met dode Palestijnen? Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Niet de foto's! NIET DE FOTO'S! Zie hier, het internet. "Stelletje fucking hufters haal dat paspoort eraf teringlijers", aldus iemand in de mailbox van GeenStijl over een embedded tweet. En zo zijn er ook die walgen van de beelden van de lijken. Dat mag, walgen vanuit een persoonlijke moraal is ook zelfbevrediging. Maar wat koop je voor die publiekelijke walging? Niks. Ja, fake internet points omdat je laat zien dat je echt een goed mens bent en niet zoals die vulgaire ramptoeristen. Het niet tonen van de foto's of de lijken verandert niks aan de realiteit dat er lijken zijn. En digitaal ramptoerisme faciliteren met beeldmateriaal, dat doet het internet inderdaad. Maar er is geen enkele aanleiding daar over te janken. Dat is effectbejag op effectbejag op effectbejag. Kijk, in de New York Times een ooggetuigenverslag, waarin tekstueel zeer gedetailleerd enkele lijken worden beschreven. Oh, het is tekst, het is de NYT, dus is de correcte vorm van ramptoerisme, in tegenstelling tot foto's van exact dezelfde omgekomen mensen. Fuck dat. Het is hetzelfde principe, het enige verschil is de bandbreedte. Geen walging die daar iets aan gaat veranderen. Van binnen is iedereen een vulgaire ramptoerist, ook degene die de foto's opzoeken om hun walging direct te transformeren in publieke verontwaardiging over het plaatsen van die foto's. Prima. Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Rampenmarketing quincygariohatelijketweet.jpg Zie hier, het internet. Kijk, Quinsy Gario bewijst zelf een racist te zijn. Zijn hogere doel is niet een diverse edoch gelijkwaardige samenleving op basis van debat, maar voor elke prijs zijn ideologie van het blanke racisme pushen. Kijk, Joost Niemöller heeft binnen twaalf uur na de ramp een complottheorie dat het de moslimpiloot is die verantwoordelijk is voor de aanslag, zodat het in zijn bekrompen, seniele en hatelijke wereldbeeld van de Boze Moslim past. Lekker he, over deze mannen en hun uitingen op het internet verbolgen zijn? Dat is lekker jezelf kietelen aan de moraaltestikels, of wat? Snel, like en retweet en mention en blog uw Heilige Verontwaardiging. Als u snel bent, scoort u nog de meeste fake internet points ook en zal iedereen u prijzen om de daadwerkelijk lyrische manier waarop u afrekent met deze vulgaire mannen met hun banale ideeën. Prima. Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Onze gedachten zijn bij slachtoffers, nabestaanden en familie Zie hier, het internet. Het internet houdt geen rekening met nabestaanden. Nope. Zo vulgair is het internet. Keihard. Grafisch. Gewetenloos, bijna. Maar gelukkig zijn er nobele en koene ridders die het ongevraagd opnemen voor de nabestaanden. Zoals Hans Laroes. Want het is psychisch natuurlijk veel beter dat nabestaanden er via officiële kanalen achterkomen dat hun geliefden op gruwelijke wijze om het leven zijn gekomen. In plaats van via social media. Via social media komt de klap veel harder aan. Of zoiets. Echt? Er lijkt ons geen correcte en juiste manier om het nieuws van een omgekomen naaste te ontvangen. Of uit te zenden. We zijn allemaal mensen, als het daar om gaat: strompelend door het stroboscooplicht van tragische emoties. Cultureel gezien is de dood in het westen verworden tot een institutioneel taboe, waarmee alleen met uiterst respectvolle gepastheid gehandeld mag worden. Daar heeft het internet schijt aan, al dan niet helaas. Bepalen dat de éne manier, via officiële instanties, de correcte is en de andere manier, via social media, de incorrecte. Dat is vreemd. Eens, via het internet wordt het intieme van de dood en haar brokstukken direct publiek bezit. Het internet doet wat het internet doet en houdt daarbij geen rekening met nabestaanden. Dus als een passagierslijst opduikt op een buitenlandse site, dan wordt daar naar gewezen. Voor WimLex & Maxima en een condoleance-registerer gaat u maar naar de NOS, voor realtime internetshit moet u op internet zijn. Hoe kut die shit ook is. En anders blijft u gewoon lekker bij NPO1 hangen. Wel correct weg zappen als de NOS nabestaanden op Schiphol probeert te filmen! "Wij zijn beter dan dat!" Brullen de plaatsvervangend gekwetsten. "Wij staan hierboven!" Nope. Niet als je dat op het internet publiceert. Wel als je dat voor jezelf houdt en er niet online prat op gaat. Dan wel. Maar dan lees je ook niet dit topic, hier op GeenStijl. Informatie publiceren of online roepen dat het een schande is dat die informatie gepubliceerd wordt, het is een verschillende tak van dezelfde vulgaire wortel. En nog erger is ongepastheid claimen op plekken waar dat helemaal nergens op slaat. Moralfagisme draait doorrr. moralfaggismethroughtheroof.png Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. PS wat voegt de opmerking van politici, BN'ers en overige mensen toe, dat hun gedachten bij slachtoffers, nabestaanden en familie zijn? Doe vooral wat je niet laten kunt, maar waarom acht je het noodzakelijk dit hardop en publiekelijk uit te spreken? Is de aanname niet dat van iedereen de gedachten bij slachtoffers, nabestaanden en familie is, omdat dit de natuurlijke reactie is van mensen als ze van een dergelijke ramp horen: sympathie? De Quinsy's en Niemöllers daargelaten dan. Voor wie wordt een dergelijke toneelstukje opgevoerd? En met welk doel? Het is wat het is. Hypocriet Zie hier, het internet. Peter Breedveld heeft gelijk. We zijn op het internet allemaal kindjes die tijdens het bidden rondkijken of anderen hun ogen wel dicht hebben. Vulgair. Banaal. Primair. Niet alleen nu. Altijd. Bij elke ramp, elke ophef en elk nieuwsmoment. Klikspaan boterspaan, mensen geven elkaar aan. Maar iedereen is hierin hypocriet. Iedereen doet het namelijk, dit klikken en calvinistisch prediken tegen in onze ogen onfatsoenlijke uitingen. Wij ook, nu zelfs. U ook. Iedereen. Mensen gonna be mensen. Niet altijd, niet de hele tijd, maar wel binnen bepaalde contexten. De éne doet het rondom een vliegramp, de ander rondom racisme, de éne rondom Dodenherdenking, de ander rondom een aangespoelde vinvis. Iedereen heeft bepaalde issues die we als slijpsteen dan wel ijkpunt van onze moraal gebruiken. Iedereen heeft moment dat we het nodig achten ons fatsoen te tonen om fake internet points te scoren. De moraalpolitie en de moraalpolitie van de moraalpolitie, ad infinitum. En iedereen is ook hypocriet omdat het ene gepubliceerde lijk schandalig is, en het andere gepubliceerde lijk een gerenommeerde prijs wint. Of gebruikt kan worden voor het eigen gelijk, als het Palestijnse kinderlijkjes betreft. Net als het kwantificeren van leed heeft ook elk lijk zo zijn eigen waarde, blijkbaar. Vraag maar aan Quinsy. Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Conclusie Fuck iedereen. Fuck Twitter. Fuck Facebook. Fuck moraalpolitie. Fuck de shockeerders. Fuck internet. Op het internet beweren mensen dat het goed is dat uw familie is omgekomen, omdat er dan geen sport meer op de radio is. Is ons advies voor iedereen die boos is op het internet. U woede zal niks veranderen en het is dan ook volkomen zinloos uw energie er in te steken. U smelt hoogstens enkele sneeuwvlokken, maar dat houdt de lawine niet tegen. Het is maar goed dat internet weinig connectie heeft met de realiteit, maar een vulgaire wereld waar de meest banale uitingen van ons als primaire mensen enorm worden uitvergroot. Internet is de nieuwe realiteit, die losstaat van de fysieke wereld om ons heen. Ja, dit is enorm cynisch. Wantrouwen aan alle oprechtheid op het internet. Als je echt oprecht bent in je emoties, waarom zou je dan het internet opzoeken? Zoals een wijs iemand ooit zij: het internet is geen plek waar je je oprechtheid uit, maar een plek waar je erkenning zoekt voor je oprechtheid. Fake internet points. Bloemetjesjurken en huillies doen er goed aan niet het internet op te zoeken, tenzij ze juist op zoek zijn naar een reden om eens flink de boze goedheid uit te hangen. Zoek maar troost bij elkaar. Niet op 'social media'. Minder janken, meer schouders ophalen en doorlopen. Als wij ooit onverhoopt nabestaanden mochten worden, mijden wij het internet. Of juist niet. Er is geen peil te trekken aan de complexiteit en tegenstrijdigheid van mensen, willen we maar zeggen. En Ingeborg Beugel leeft in een wereld waarin het luisteren van Radio 1 een permanente staat van zijn schijnt te zijn en uitknoppen niet bestaan. Ook meelijwekkend. Afijn. Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Dit topic Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Mensen die verontwaardigd zijn om dit topic Allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Et cetera.

Reaguursels

Inloggen

Flip Vuijsje, lijkenpikken om z'n ego te bevredigen.
Met z'n flipje in z'n vuistje.

donjon | 20-07-14 | 13:55

Goede analyse Quid ! Weg met de hypocrisie en het egocentrisme.

krelus | 20-07-14 | 09:20

Hypocriet gedoe. Mensen die bij elkaar in de straat wonen gunnen elkaar amper het licht in de ogen normaliter. Maar met een gebeurtenis zoals deze leeft iedereen ineens mee. Ongeacht of zij daadwerkelijk iemand kennen die bij dit tragische gebeuren betrokken was.

Geteisem | 19-07-14 | 23:32

"Die Quincy is gek, hij is de bijlmerramp zeker vergeten die heeft heel veel aandacht gekregen."
Hij is dat helemaal niet vergeten maar liep toen nog gewoon rond in zijn poepluiers en bijdehand was hij uiteraard toen ook al niet want anders zou zich nu niet zo achterlijk gedragen.

Pieter V | 19-07-14 | 22:37

Weten dat je fout zit en toch niet willen toegeven. Slappe hap.

Zweistein | 19-07-14 | 21:55

Als ik vanuit mijn wantrouwen en ongeloof, onbedoeld nabestaanden heb gekwets met mijn opmerkingen dan wil ik mijn oprechte excuses daarvoor aanbieden en ze om vergiffenis vragen.

nedertokkie | 19-07-14 | 19:55

Hey Quincy.... t schijnt dat uit de kast komen mensen milder maakt...

koetje4040 | 19-07-14 | 17:38

Goed geschreven, een eelijk stuk.

swapper | 19-07-14 | 16:55

Meneer Vuijsje moesten ze maar snel oppakken: die blijkt meer te weten dan de rest van de wereld, namelijk wie er achter deze aanslag zit. Het zou de internationale gemeenschap veel deugd doen als de heer Vuijsje al dan niet via enkele waterboarding sessies gedwongen werd deze kennis met de rest van de wereld te delen...

Wijze Uil | 19-07-14 | 16:17

Voor Quincy met de groeten uit Italie.
[IMG]http://i59.tinypic.com/2vmhull.jpg[/IMG]

ristretto | 19-07-14 | 14:27

Tjonge, dat er zoveel mensen zijn die dit maar een ramp blijven noemen!
Een ramp is een aardbeving, e.d.!
Dit is gewoon een terreurdaad!
enne Quinsy, jij fokking rascist!
Zo dat lucht op!

Gerrit gordijnstok | 19-07-14 | 13:46

Het is moreel masturberen. Je doet er niets aan, Zo zijn mensen, vooral als ze heel goede mensen zijn. Zucht

alwayslearning | 19-07-14 | 12:40

Gewoonlijk heb ik Quid niet zo hoog zitten. Maar dit epistel zet aan het denken. Kudo's.

Peter Emile | 19-07-14 | 12:03

Heb zojuist mijn netwerkkabel vervangen want de oude zat helemaal vol met zelfpijperij, foto's van lijken en racistische zwarte pieten. Scheelt enorm, zo'n frisse kabel, zie alleen maar foto's van schattige kittens voorbijkomen!

Dhr. de Wit | 19-07-14 | 11:38

@necrosis | 18-07-14 | 23:22
Dan heeft hij pech, momenteel is hij door nieuwssuperstars Ukraïne en Gaza niet in beeld.

dedeurs | 19-07-14 | 11:33

Ik zat te lezen en dacht: waar gaat dit nou weer over. Wat een slechte mening! Ow, het is weer quid.

honderddagen | 19-07-14 | 10:45

Puik stukje journalistiek dat je alleen op het internet vindt, want welke krant zou zoiets tenslotte schrijven?

DSK | 19-07-14 | 10:19

Iets te lang, maar wat deel ik die walging over zelfpijperij die over lijken gaat. Het is continue een, kijk mij een brave geinteresseerde burger zijn, maar zoveel doden ergens anders kan ons niet boeien.

Mooie meningsverschillen in de reaguursels, van huldes en een huwelijksaanzoek (!), tot aan 'quit' your dayjob verwenselingen.

Mensen typen toch zelf geenstijl in de adresbalk, maar goed, een beetje aan introspectie doen is natuurlijk veel moeilijker dan cliché huilen over andermans problemen. First world problems. JQ mijn internet points heb je, maar wat mis ik dat kuddo systeem. Scheelt toch een berg hersenkots van een ander te moeten lezen.

Maar dat vind iemand anders ook van deze comment en dat was je hele punt toch? Internet, recht voor je raap, ik hou er van.

Durereaguurder | 19-07-14 | 10:07

WOW! Geweldig stuk dit. een van de beste stukken die ik in jaren op Geenstijl heb gelezen. Kop, spijker, raak.

Geweldige analyse Quid!

Baruch de Spinazie | 19-07-14 | 09:52

Reageer niet zo snel.... maar.... dit is een schrijfsel wat mij uit het hart gegrepen is... Prima..!!

skipper65 | 19-07-14 | 09:32

@Skunk57 | 19-07-14 | 08:23
Begin een blog, je zult vast volle zalen trekken met je moralistisch gezever, want jij weet wel wat goed is voor een anders.

Zoals het goetmensen betaamt.

Parsons | 19-07-14 | 09:21

Nederland, de bevolking, reageert. De media, net als toen, kan tevreden zijn. Jarenlang sturen en opvoeden. Soms duurt het even, maar het resultaat is fantastisch.
De daders, niemand die vragen stelt.De mensen weten. Hun ome Adolf had gelijk.

biltong | 19-07-14 | 09:12

necrosis | 19-07-14 | 08:52
Politici ... dat is een mengsel van de top 4 :-)
Tenzijn ze een idee hebben over wat je wel en niet kan maken misschien?

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 08:58

necrosis | 19-07-14 | 08:52
"Ik mis een notering voor 'politici' ....."

Hoezo, is Wilders een psychopaat dan?

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 08:55

@kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 08:46
Ik mis een notering voor 'politici' .....

necrosis | 19-07-14 | 08:52

Prachtig artikel! Hulde!

maaktnieuit | 19-07-14 | 08:48

@Skunk57 | 19-07-14 | 08:23
Het beleid van Joris en zijn hulpklazen staat in de huisregels, en die zijn opgesteld door GeenStijl, niet door de reaguurders.
Sommige mensen (meestal met ui) denken alles te kunnen en mogen zeggen op GeenStijl.
Quote uit de huisregels:
'.... in het ergste geval levert u dat een arrestatie op'.
En nee, niet door Joris.....

necrosis | 19-07-14 | 08:47

Hoe heten die mensen die grenzen van anderen overgaan om hun eigen doel te kunnen bereiken? Psychopaten? Sociaal gestoorden?

Mensen zonder emapthie, schuldgevoel, impulsief en onverantwoordelijk die zichzelf geweldig vinden?

Top 10 jobs met het meest aantal psychopaten
1.CEO
2.Advocaat
3.Media (TV/Radio/Internet)
4.Verkoper
5.Chirurg
6.Journalist
7.Politieman
8.Geestelijke
9.Chef-kok
10.Ambtenaar

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 08:46

@ necrosis

Ik verheug me al op de fotos die GS onder hetzelfde mom gaat doorlinken van de begrafenissen van die 80 kinderen. Lekker smullen..."it's the internet stupid!"

Scheepskameel | 19-07-14 | 08:41


Hulde voor Quid !

William Shakespeare | 19-07-14 | 08:40

@Scheepskameel | 19-07-14 | 08:07
GeenStijl vergelijken met Story/ Privé?
Ik wist niet dat GS fotografen in dienst had die zich verstoppen in de bosjes/ bomen/ kliko's waarna de redactie er een smeuïg verhaal omheen breidt wat aan elkaar hang van de leugens.

necrosis | 19-07-14 | 08:37

Dus een grafsteen van je kind of moeder mogen ook gewoon met graf-fiti worden bewerkt? Omdat dat kan?
Troep in het condoleanceregister kliederen? Omdat dat kan?

Als aan het plezier van de 1 ellende van iemand anders vastzit vinden we dat minder ok. Zie ook Partij voor de Dieren. Of de kredietcrisis. Behalve Joran van der Sloot dan, die heeft daar geen last van.

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 08:36

Je mist er een. Het syndroom waarbij het kennelijk sociaal heel belangrijk is dat je iemand persoonlijk kent, en anders dan maar via via, als er maar verbinding is met iemand op deze vlucht, die fase gaan we nu in.

* | 19-07-14 | 08:34

Dat paspoort was onnodig. Het zal je moeder/zus/tante maar zijn en toevallig ook GS lezen. Ja, de realiteit verandert niet en die vrouw is even dood, maar op deze manier hoeft een identiteit niet naar buiten te komen.

Ik vraag me af of GS het paspoort geplaatst had als het de moeder van Quid betrof. Ik vrees dat dan de scoop "we hebben een foto van een paspoort!1!1!" het had afgelegd tegen de persoonlijke censuur van de GS boys. Begrijpelijk, maar dat is wel meten met twee maten.

jaleuk | 19-07-14 | 08:27

Internet is mede banaal gemaakt door Geenstijl, door commentaar op alles wat jullie publiek niet welgevallig is weg te Jorissen. Door jullie eigen doelstellingen. Doordat alles moet kunnen. Als ik met het zojuist doodgereden hondje van mijn buurman triomfantelijk een selfie maak kan ik een pak slaag verwachten. Als de uiteen gereten lichamen van een ongeluk getoond worden klinkt journalistiek applaus, dan is dat vrijheid van meningsuiting, dat moet kunnen.

Skunk57 | 19-07-14 | 08:23

Die Quincy is gek, hij is de bijlmerramp zeker vergeten die heeft heel veel aandacht gekregen.
Maar ja daar liepen mannen in witte pakken en daarom heeft racist Quincy dat zeker verdrongen.

Onderbuik | 19-07-14 | 08:22

Scheepskameel | 19-07-14 | 08:07
"Of je bent een blog met scherpe pen, politiek incorrect en helder geluid, (zoals het ooit was) of je bent een sensatiezoekend blaadje voor de grote domme massa. "

Grote domme massa? Zijn wij dan elite?

kloopindeslootjijook | 19-07-14 | 08:19

Allemaal op weg naar niets.

philia | 19-07-14 | 08:13

Laf stukje om we te lopen van je morele verantwoordelijkheid. Het argument, "internet heeft alles en als wij het niet doen doet een ander het" is een drogreden.

De zelfde argumenten zouden kunnen worden gebruikt door de verguisde fotografen die in de bosjes liggen tijdens begrafenissen. Uiteindelijk is de Story of Prive ook gewoon tendentieus, ongefundeerd of nodeloos kwetsend. Maar zij zitten aan de foute kant toch?

Het is een keuze. Of je bent een blog met scherpe pen, politiek incorrect en helder geluid, (zoals het ooit was) of je bent een sensatiezoekend blaadje voor de grote domme massa.

Scheepskameel | 19-07-14 | 08:07

De vermoorde kinderen en ouders en andere passagiers en bemanningsleden krijgen een gezicht : www.bild.de...
Nou dictator Poetin deze massamoord heb jij voor altijd op jouw smerige naam staan!!

Ricky66 | 19-07-14 | 07:43

@Drukvandaag | 19-07-14 | 06:55
Je kunt internet ook op een simpele manier ontlopen.
Je klapt je laptop dicht of zet je pc uit!
En verder kun je de waarheid ook ontlopen, simpelweg door je kop in het zand te steken.
Immers; wat je niet ziet, is er niet.....
@Johnny Quid
Waarschijnlijk is dit je beste stukje ooit!

necrosis | 19-07-14 | 07:12

In het fysieke dagelijks leven kun je de idioten ontlopen door simpelweg op een andere plek te zijn. Op het interweb komt het allemaal samen en word je vaker door een muisklik geconfronteerd met idioten en bijbehorende teksten en foto's. Jammer genoeg geld op internet ook; waar je mee omgaat word je mee besmet. Goed artikel, alleen een beetje zwart. ;)

Drukvandaag | 19-07-14 | 06:55

Een leuk overzicht van de debielen die het land rijk is.

De Anaalprofeet | 19-07-14 | 06:33

@eerstneukendanpraten | 19-07-14 | 05:48
Waarom zou een weldenkend mens interesse hebben in de mening van Spekman en Vleespet?

necrosis | 19-07-14 | 06:28

Ik heb geen twitter. Kan ik iedereen aanraden.
Maar ik heb er ook een.

Normaal gesproken is het geen nieuws bij de nos, als zogenaamde vrijheidsstrijders raketten op burgerdoelen afvuren. Alleen als er teruggeschoten wordt (door Israel) spreekt men er schande van.

Als onze regering de ballen had van de Israëlisch, waren we we nu die Russische kut infiltranten al aan het bombarderen.
Maar ja. Handelsbelangen, gasleveranties.

En wat betreft Quincy. Die kan alleen maar lezen en schrijven omdat zijn voorouders door Afrikanen aan Europeanen verkocht zijn. Als ze aan Arabieren verkocht waren was Quincy op zn best huisneger geweest.

Veritas Splendor | 19-07-14 | 05:56

Maar hebben we al een reactie van Spekman en Vleespet mogen ontvangen?

eerstneukendanpraten | 19-07-14 | 05:48

@miko | 18-07-14 | 23:43
Argumenten waartegen precies?
Die lijsten met namen die gepubliceerd worden op rampplekken heeft wederom geen zak te maken met de, puur uit sensatiezucht, geplaatstte paspoort foto en foto's van half ontblote en verkoolde lichamen van slachtoffers. Dat ik dat uit moet leggen zegt eigenlijk al genoeg.

@miko | 18-07-14 | 23:51
En wat zou er gebeuren als Trouw op de voorpagina de paspoortfoto zou plaatsen denk je?

Sir Hackalot | 19-07-14 | 04:42

"Het is zoals het is ... "

Centauri3 | 19-07-14 | 04:41

Potverdrie Quid, it takes a grote ramp, maar je stijgt boven jezelf uit.

Hemmenaar7 | 19-07-14 | 04:33

Begrijp ik het nou goed dat die Kwinsie baalt dat er niet een vliegtuig vol met zwarte pieten uit de lucht geknald is? En dat dat ook gelijk de meest racistische actie ooit is...

Nilfisk | 19-07-14 | 04:17

Meesterwerk

FredKlep | 19-07-14 | 04:06

@rammstein fu :)

dimitrios007 | 19-07-14 | 04:03

Flip is een keiharde mongool. Klaar.

OpperGek | 19-07-14 | 03:49

Ja, terecht opgerot.. maar loopt nog wel ergens los in Nederland... met zijn waanideeën.
Liep in Rotterdam vanavond per toeval langs Asian Glories. Ben je vrolijk aan het stappen zie je ineens honderd boeketten liggen voor hun deur. Ooit uren met die mensen zitten praten... over religie, seks, opvoeding, Maleisië, Chinese onderwereld. Zelden zulke open en leuke Aziaten gezien. Voor mij is het ook geen issue hoeveel Nederlanders er dood zijn. Het waren allemaal mensen in dat vliegtuig. Die part nog deel hadden in dat conflict waar ze overheen vlogen.

Premier Trutte | 19-07-14 | 03:45

@Premier Trutte | 19-07-14 | 03:21
Tx. Hij is al opgerot. en het was niet op GS, maar op pownews.

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 03:25

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 03:10
Inderdaad, de vraag die ons, Nederlanders, bezighoudt is: hoe verhoudt zich het leed van al die slachtoffers tot het leed van homo Gordon, of, haute categorie, het leed van een nazaat van een slaaf?
Geen appels met peren vergelijken, oppassen hier. Je hebt gewone Nederlanders die bij toeval uit de lucht worden geschoten, en je hebt echte slachtoffers.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 03:18

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:58
Rutte is anders wel Gordon's held. in Sochi heeft hij Gordon namelijk hoogstpersoonlijk opgebeld dat hij Poetin de les heeft gelezen en hem met de Nederlandse grieven om de oren heeft geslagen over de homorechten in Rusland. Dan moeten bijna 200 in staat van ontbinding verkerende Nederlandse kadavers (en delen daarvan) in een open veld toch een fluitje van een cent zijn.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 03:10

@Premier Trutte | 19-07-14 | 03:00
Welk topic?

Lewis Lewinsky | 19-07-14 | 03:06

Ik vond deze op GeenStijl vanmiddag ook best heftig.... qua internet vergeet niets..
.
Als de doden geen moslims zijn vind ik het geen probleem. Dus nu de beurt aan de andere. Nu nog meer meer meer meer!
Neeman | 18-07-14 | 10:33
Hebben we hier een Quincy Jones Quadraat?
Te gek voor woorden.. deze Neeman.

Premier Trutte | 19-07-14 | 03:00

@Parsons | 19-07-14 | 02:46
Des te meer geloof ik in de *Oude VOC mentaliteit* !!
F16, Jsf, Tanks ( oh wacht die waren niet meer nodig!)Nederland heeft nu een taak te vervullen.... op naar die ellendige separatisten met groot materiaal, eerst praten.... niet luisteren.... aanvallen! Israël doet ook al zoiets momenteel geloof ik?1

INH.30CL | 19-07-14 | 03:00

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 02:55
Rutte's onderste steen komt pas boven als Obama en Poetin hebben bepaald hoe dre stenen mogen bewegen. Even geen belangstelling voor stenigingen overigens,. maar dat terzijde.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:58

Parsons | 19-07-14 | 02:46
Ik vergis me niet. De knecht misgunt de heer het vermogen om hem voor zijn diensten te belonen. Ressentiment, niks anders.
Gutmenschen als Wijnberg willen dit niet waar hebben.
boeklog.info/2010/07/26/nietzsche-kant...
Die willen ressentiment verbijzonderen tot een emotie die exclusief kleeft aan mensen-die-niet-deugen. Triest gebrek aan inzicht in wat Nietzsche te vertellen had. Het zijn juist de mensen-die-willen-deugen die al hun energie putten uit de bron van het ressentiment.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:55

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:36
CNN bv laat op dit moment aan duidelijkheid niets te wensen over het groeiende internationale onbegrip mbt de tanende en besluiteloze houding van de Europese en met name de Nederlandse overheid hierin. Beschuldigingen in de internationale media over de 'cowardly approach because of apparant economical interests' zijn ook vanuit de Oekraïne niet van de lucht.

Voor zover Rutte's besluitvaardigheid over zijn diepgravende onderzoeken waarbij de onderste steen boven moet komen. Hij zit nog steeds naast zijn telefoon te wachten op Poetin's belletje waarbij hij hem zal verzekeren dat er niets aan de hand is en alles goed zal komen.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 02:55

Het topic klopt aan alle kanten.

Rammstein | 19-07-14 | 02:52

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:44. Dat komt waarschijnlijk omdat we van alle gruwelen weten, maar verwachten dat we daar nooit meer in terecht zullen komen. Althans, nu spreek ik voor mezelf. Nooit een oorlog meegemaakt, maar mijn ouders wel. Dan denk je "dit mag nooit meer gebeuren, we moeten leren van de geschiedenis". En toch gebeurt het verdorie weer. Dat is moeilijk te bevatten.

Maria.1 | 19-07-14 | 02:48

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:02
Vergis je niet, het gaat de moriaan maar om één ding: onze knopen. Punt. That's it. Waarom zou de luie flikker (lees: neger; there I said it) gaan werken als hij ook kan janken en de hand op kan houden!?

Ik denk altijd aan die aardbeving in Haïti en de aardbeving een jaar later in Chili.

Beelden Haïti: Op hun reedt zittende huilnegers die in hun eigen stront ziek zaten te worden ten opzichte van een volk waar je NIETS van hoorde, de zwaarste aardbeving aller tijden overleefde en hun eigen land in stilte weer opbouwden.

Daar denk ik aan als ik huilnegerpietQ voorbij zie komen.

En Srebrenica-style het onterechte gelijk halen blijkt te werken in dit weg-met-ons-land. Dus geef hem eens ongelijk....

Parsons | 19-07-14 | 02:46

Maria.1 | 19-07-14 | 02:36
Wij leven in een wereld waarin het banale zichtbaarder wordt. That's all.
Ik denk dat het winst is, die toegenomen zichtbaarheid. We zijn inmiddels bereid om met terugwerkende kracht de verschrikkingen van de Eerste en Tweede Wereldoorlog toe te laten tot ons collectief geheugen maar zijn er nog niet aan gewend dat soortgelijke verschrikkingen onmiddellijk de huiskamer binnen worden geslingerd. We willen eerst verwerken, verteren, voordat we een oordeel hebben, maar we krijgen de kans niet meer om het kwaad te duiden en daarmee ogenschijnlijk onschadelijk te maken. De Duivel toont zich in ware gedaante.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:44

Maria.1 | 19-07-14 | 02:41
De laatste retorische vraag van uw comment.

Rammstein | 19-07-14 | 02:43

@Rammstein | 19-07-14 | 02:40. Beide. Vanwaar deze vraag?

Maria.1 | 19-07-14 | 02:41

Maria.1 | 19-07-14 | 02:36
Bent u naief, of doet u naief ?

Rammstein | 19-07-14 | 02:40

@Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 02:31. Het is sowieso verbijsterend dat een vliegtuig met onschuldige mensen wordt neergehaald. Dat de spullen van deze slachtoffers geplunderd worden en dat onderzoekers beschoten worden. En bovenop alles komen de tweets die van al deze ellende misbruik maken om voor hun "eigen belangen" op te komen. In wat voor een wereld leven wij?

Maria.1 | 19-07-14 | 02:36

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 02:31
Ik doe moeite, maar ik krijg het niet voor mekaar om het te visualiseren: Rutte die bij Poetin de vuist op tafel slaat? Zoiets als Karremans die Mladic de les leest?
Van Balen had zo'n grote mond. "We have won". Waar is die grote VVD-waffel nou?

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:36

Over fatsoen en waardigheid gesproken... Hoe zit het met die lichamen bij deze temperaturen en onderhevig aan alle weersinvloeden in de open lucht. Die zullen heel binnenkort heel onfatsoenlijk en onwaardig beginnen te ontbinden, aangevreten zijn en vol zitten met insecten als de bergingsoperatie ter plekke niet heel erg snel opgeschaald wordt.

Als neutrale/internationale onderzoekers nu al als kleine jongens met kalashnikovs worden weggejaagd, wordt het dan niet heel erg snel tijd dat Rutte eens bij Poetin met zijn vuist op tafel gaat slaan? Over zijn onvoorwaardelijke medewerking & garanties aan het onderzoek en de berging van lichamen, persoonlijkheden en wrakstukken welteverstaan.

Deze seperatisten bestaan bij de gratie van de steun van Poetin (en zonder welke ze het ook geen dag militair gezien tegen de Oekraïne zouden uithouden), en dat maakt hem dus ook rechtstreeks verantwoordelijk voor de situatie aldaar, vooral ook omdat er geen enkele andere functionerende en politiek verantwoordelijk te stellen overheid lijkt te bestaan, behalve een leipe triggerhappy bandiet en rebellenleider.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 02:31

stoethaspel | 19-07-14 | 02:26
Klopt. Gario is een plat voorbeeld, een heel plat voorbeeld.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:29

Ik las, zag,en trok m'n schouders op.
En ik dacht!!.... Tuurlijk!!! altijd Wilders de schuld geven aan alle elende in de wereld. Zie hier zie hier.
En vervolgens trok ik m'n schouders op!
*screensaver mode*

mouse80 | 19-07-14 | 02:28

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:05

In algemene zin een probleem in onze samenleving. Niet slechts van deze mafklapper en zijn aanhang.

En nu is het kinderbedtijd in huize stoethaspel. Een goede nacht u allen. * Zwaait met pietenmutsje *

stoethaspel | 19-07-14 | 02:26

Maria.1 | 19-07-14 | 02:12
Gario heeft wel degelijk pijntjes. Want gario is in wezen een hypochonder en doet er alles aan om die hypochondrie al moraliserend te veralgemeniseren tot een collectief gevoelde pijn. Zo gaat dat. Vind het juiste etiket, en plots ben je woordvoerder van een groeiende groep geëtiketteerden.
Gario's missie valt odf staat met zijn vermogen om de vijand die etikettering in de schoenen te schuiven. Zijn missie valt dus, want hij is te dom, zo blijkt maar weer eens. Martin Luther was niert dom, Rosa Parks hanndelde vanuit een diep gevoelde pijn, Gario is een domme hypochonder. Als er iemand de blues niet ondergaat, dan is het Gario wel. Vandaag voelen wij ons blue, niet zwart of wit.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:24

Jan Dribbel | 19-07-14 | 02:15
Het zijn dieren.

Rammstein | 19-07-14 | 02:20

Rammstein | 19-07-14 | 02:09

Nee hoor, ik dacht even mn gedachten te verzetten en het surfde vanzelf op mn scherm.

DANNY3960 | 19-07-14 | 02:16

Rammstein | 19-07-14 | 02:00
Zogenaamde vrijheidstrijders, natuurlijk anoniem, lopen daar trofeën te verzamelen.
Kinderspeelgoed wordt getoond als jachtbuit.
Putin-tokkies, wat een ongeregeld zooitje.

Jan Dribbel | 19-07-14 | 02:15

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:02. Moriaantje heeft geen pijntjes. Hij leeft op kosten van de belastingbetaler. Hij misbruikt het feit dat er slavenhandel is geweest, waarmee die sufkont juist het verschil blank/zwart aanwakkert, terwijl niemand hier tegenwoordig meer bij stil staat. Vandaag kwam ik een zwarte vrouw tegen in de super en bedacht hoe zij tegenover zwarte Piet zou staan, terwijl ik daar voorheen niet bij stil gestaan had. En nu misbruikt hij deze ramp voor zijn eigen doel. Bah, misselijk mannetje is het!

Maria.1 | 19-07-14 | 02:12

DANNY3960 | 19-07-14 | 01:51
Echt. Heb je er lang over moeten doen om dat te bedenken? En wat ging er door je heen? Was niet echt wat je zocht zeker ?

Rammstein | 19-07-14 | 02:09

@Johnny Quid: Ik wil geen punten. Maar dit is van jouw hand wel zo ongeveer het beste wat ik heb gelezen tot nu toe, het is zo!

INH.30CL | 19-07-14 | 02:08

stoethaspel | 19-07-14 | 01:59
Dat is een fout die wereldverbeteraars wel meer maken. Ze weten het onderscheid niet tussen meester en knecht. Een meester heeft een knecht nodig zoals een knecht een meester nodig heeft. Slimme knechten zoeken een meester, domme knechten beginnen een revolutie.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:05

Parsons | 19-07-14 | 01:50
Het is ressentiment, en het blijft ressentiment. De eikel kan het niet hebben als er groter leed, in feite onmeetbaar groter leed, voorbijkomt dat zijn eigen pijntjes overshcaduwt. Moriaantje wil in de brandende zon blijven staan, maar verdomme, een voorbijvliegend vliegtuig, vol mensen van vlees en bloed, neemt voor één moment het zonlicht weg, en meteen is Moriaantje verongelijkt.
Gario, als ik jou was zou ik in hongerstaking gaan, meteen, en pogen om nóg doder te lijken dan die viegtuigpassagiers die er nooit om gevraagd hebben en er ook geen schuld aan hebben dat ze voor één seconde, nee, een fractie van een seconde, je uit de zon hebben gehouden.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 02:02

Denk je echt dat, wanneer je een geliefde op zo'n bizarre manier verliest, je het interwebz gaat zitten uitpluizen naar berichten, gruwelijke foto's of ook maar enigszins benieuwd bent naar wat BNers of wie dan ook hebben getweet ?
Je wilt je geliefde min of meer in een stuk terug, meenemen naar huis en dat er daders, wanneer daar sprake van is, zoals in dit geval,worden gestraft.
Die foto's op Daily Mail en weet ik veel waar, gaan door merg & been. Foto's van een stelletje halve wilden met de spullen van JOUW geliefde in handen, paspoorten met persoonlijke gegevens. Iemand die zijn scooter in beeld zet terwijl de ander een crash probeert te filmen.
Echt. Dat is het laatste wat je bezighoud

Rammstein | 19-07-14 | 02:00

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:52

Maar dat was niet het echte probleem. Het probleem zit/zat vooral in het feit dat anderen hem serieus namen, ergo: dat anderen zijn plaats óók al niet wisten.

stoethaspel | 19-07-14 | 01:59

Gario mag racistisch zijn, want hij is zwart.
Het is zijn geboorterecht.
Zoals Mocro's de slachtofferrol mogen opeisen, want een islamitisch geboorterecht.
Zoals ik nu pissig mag zijn, want ik kon nu pas inloggen, dat is een universeel recht.

Jan Dribbel | 19-07-14 | 01:54

stoethaspel | 19-07-14 | 01:48
Ik denk dat-ie te dom is om dat te beseffen. Weet zijn plaats niet.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:52

Ja, Gario, te triest voor woorden: "Zij zijn wit en ik ben ben zwart, en dat is niet eerlijk"...

de honden blaffen... | 19-07-14 | 01:51

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:13
Ach, als het over de rug van een kinderfeest kan (hahaha, doordenkhintje naar Palestijnen...) kan het ook over de rug van naaktvallende doodlijken uit een toestel, toch?

Voor de goetmens gaat het gelijk over lijken.

Parsons | 19-07-14 | 01:50

@baybabmus | 19-07-14 | 01:42
Natuurlijk, mensen mogen hun emoties neerpennen. En anderen mogen dan weer emotioneel reageren op die emotionele pennevruchten. En daarop kan vervolgens weer emotioneel gereageerd worden, enzovoorts.
Morgen zijn er geen feiten meer waar te nemen, enkel comments op comments op comments op..... comments op de werkelijkheid.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:49

@@baybabmus | 19-07-14 | 01:42. Mensen mogen zeker hun emoties neerpennen. Maar het zou wel zo netjes zijn als daarbij rekening gehouden wordt met de nabestaanden van deze ramp. Je hoort van zo'n in- en intrieste gebeurtenis geen misbruik te maken.

Maria.1 | 19-07-14 | 01:49

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:41

Ik blijf dankbaar voor Quinsy's actie gisteren. Zelden heeft iemand het zo gemakkelijk gemaakt om hem als serieus te nemen partij af te serveren. Dit roetmopje (Zo noemen wij alléén Quincy Gario hier in huis @ joris) heeft zijn hand overspeeld en dat kun je alleen maar toejuichen.

stoethaspel | 19-07-14 | 01:48

Mogen mensen hun emoties niet meer neer pennen? Fuck Internet, fuck GS dan. Stap dan ook uit deze wereld van internet want wat GS doet us precies hetzelfde endus ook hypocriet!

@baybabmus | 19-07-14 | 01:42

Stormageddon | 19-07-14 | 01:24
Gario is het centrum van de wereld, in het Leed van Gario komt alles samen.
Als er boven Ukraïne een vliegtuig met heel veel Nederlanders aan boord uit de lucht wordt geschoten, dan gaat het in de eerste plaats om het Leed van Gario, niet om die Nederlanders. Vindt Gario.
Elk kind, elk onschuldig kind, hoe jong ook, voelt aan dat een dergelijke zeurpiet in de zak moet. Soms is de scheiding tussen goed en kwaad zo volstrekt duidelijk, zo beangstigend duidelijk. Een lijst van slachtoffers publiceren of doorlinken, we kunnen ons afvragen of dat wel mag, maar zo'n lijst bezoedelen, bevuilen, bevlekken, dat is voorbij elke fatsoensgrens die je in al je vergevingsgezindheid nog probeert te trekken.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:41

@Tjonge jonge | 19-07-14 | 01:16

Interessant stukje radio !

Supermatthijs | 19-07-14 | 01:40

http://nl.wikipedia.org/wiki/Thales_Groep
krijg je ervan

newray | 19-07-14 | 01:36

Dit blijft niet onbeanwoord,

newray | 19-07-14 | 01:34

Algebra? WTF heb je het over Johnny Quid? Nooit verder gekomen dan mavo zeker? Oh en jullie sturen wachtwoorden in plain text over email, stelletje dumbfucks.

Krombach | 19-07-14 | 01:30

@newray | 19-07-14 | 01:28. Ja? Dat zeg ik toch ook; dat men zo'n enorme trieste ramp misbruikt.

Maria.1 | 19-07-14 | 01:30

@Rammstein | 19-07-14 | 01:12
Breaking! Quinsy is er zojuist persoonlijk zelf achter gekomen dat zwarte dozen feitelijk helemaal niet zwart zíjn maar oranje! Daar moet dus wel sprake zijn van een racistisch complot van de boosaardige witman tegen zwarte vrouwen, het bewijs is geleverd! Aldus Quinsy op zijn Twitters.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 01:29

Aan de andere kant heeft de tweet van Gario alle kritiek op zwarte piet weer voor 10 jaar onmogelijk gemaakt. Just link to his tweet. Is zwarte piet 295 levens waard? Gario?

Xukje | 19-07-14 | 01:28

Maria.1 | 19-07-14 |
01:17Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:24
dit is een oorlogsramp, geen sensatie

newray | 19-07-14 | 01:28

Volkskrant: "Beschuldigende vinger Groot-Brittannië ook naar rebellen".
Is dat nieuws? Hoeveel entropie bevat die mededeling?
Wie zou de a priori kans dat Cameron en andere NAVO-adepten in regeringen en MSM met een tegengestelde mededeling zou zijn gekomen, groter schatten dan 0?

WirMachenMusik | 19-07-14 | 01:25

Maria.1 | 19-07-14 | 01:17
Dat soort parasieten weet niet wat schaamte is. Ze hebben zich nooit hoeven schamen. Ze zijn niet de schaamte voorbij, ze hebben het niveau nooit bereikt. Ze dwingen ons om ons te schamen, maar weten volstrekt niet wat ze afdwingen.
Dat blijkt nu wel. Schaamteloosheid, een beter woord is er niet. Domheid misschien, maar dat mag je niet meer zeggen.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:24

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:13
En het ergste is nog: als hij daarop wordt aangevallen dan kruipt hij onmiddellijk in de slachtofferrol. Dan is hij de zondebok. Want de mensen zijn boos. Niet op hem.... welnee, boos om zoveel zinloze doden. Maar hij blijft natuurlijk wel gelijk hebben, vindt hij zelf. Dus is hij de zondebok, het grootste slachtoffer van deze ramp.
Ik verzin dit dus niet.

search-geenstijl.thruhere.net/ajax.asp...

Stormageddon | 19-07-14 | 01:24

Tjonge jonge | 19-07-14 | 01:16
Goede post,

newray | 19-07-14 | 01:22

@Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:13. Die jankert moet zich dood schamen. We leefden allemaal mee tijdens de Bijlmer ramp. Onze toenmalige koningin Beatrix is ter plaatse geweest om troost te bieden.

Maria.1 | 19-07-14 | 01:17

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 01:14
Het witwassen van zwarte dozen gaat het helemaal worden deze zomer.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:17

De rol van Social Media rond de vlucht #MH17, zoals uitgezonden @BNR @PaulVanLiempt => youtu.be/R_pQjwYV1cQ

Tjonge jonge | 19-07-14 | 01:16

@Rammstein | 19-07-14 | 01:07
En dan vergeet ik nog te benoemen hoe al die zwarte dozen aan boord van die vliegtuigen en betrokken bij al die crashes elke keer weer verschrikkelijke herinneringen oproepen onder vooral bijvoorbeeld de gekleurde bijlmerbewoonsters.

Daarom, zwarte dozen zijn ook een verachtelijke uitvinding van de witte man om met name de gekleurden te kunnen blijven knechten.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 01:14

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 01:01
Die lul vooronderstelt dat alle Nederlanders in dat vliegtuig witmensen waren. Denk je eens in, het vooroordeel is al stuitend en dom, maar om vervolgens op basis van dat vooroordeel de meest walgelijke uitspraak te doen is voorbij alle domheid.
Politiseren van diep menselijk leed, hoe laag kun je gaan?

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 01:13

@Niks-neem | 19-07-14 | 01:03
Vast wel. Doe je best. Zo vaak heb ik niet de behoefte om daar te neuzen.
In elk geval schijnt het slagveld van de oorlog tussen Rusland en Oekraine te zijn uitgebreid naar wikipedia.
www.slate.com/blogs/future_tense/2014/...

Stormageddon | 19-07-14 | 01:13

Mega Mindie 2 | 19-07-14 | 01:06
Waarom ? Waarom ? Waarom is water nat, de aarde rond en Ven1V1d1V1c1 flut, waarom aai je de kat en vermoord je een spin, waarom lust je geen bier, kleed je je aan, ben je nu verdrietig en morgen blij. Lees het topic nog eens. Het antwoord op je vraag staat er tussen.

Rammstein | 19-07-14 | 01:12

@Mega Mindie 2 | 19-07-14 | 01:06. Omdat Hamas die vrouwen en kinderen gebruikt als menselijk schild (en dat overigens zelf heeft toegegeven). Wat heeft dit met deze ramp te maken?! Je bent wat mij betreft net zo'n walgelijk figuur als onze janknegert Quincy!

Maria.1 | 19-07-14 | 01:12

Een punt, hij heeft een punt die Quid.

half gaar | 19-07-14 | 01:12

@Mega Mindie 2 | 19-07-14 | 01:06
omdat Hamas gezien wordt als een terroristische organisatie?

Niks-neem | 19-07-14 | 01:10

Mega Mindie 2
https://www.youtube.com/watch?v=GKWE3culI8Y
muts

newray | 19-07-14 | 01:09

Zelfs hier maakt quinsy nog een rasisme verhaal van.
Ziek mannetje, wie die nog serieus durft te nemen is koek koek.
Walgelijke huilneger. nu ben je te ver gegaan. Ipv meeleven jou malle idee erop loslaten. Ga Nederland uit man. Ik neem aan dat ie nooit een podium meer krijgt in de media. Doodzwijgen die gek.

klote land | 19-07-14 | 01:08

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 01:01
Flut

Rammstein | 19-07-14 | 01:07

Vraag.
Dood moord van kinderen vrouwen en mannen is vreselijk.
Altijd vroeger en nu, hier of elders.
Maar...
Wie heeft een antwoord?
Waarom hangt de vlag halfstok voor 200 Nederlanders en waarom steunen we Israël zelfs na het doden van 200 Palestijnen? (niet 200 Hamas strijders dus!!)(gewoon kinderen, vrouwen zelfs tehuis met gehandicapten)
Wie weet het?

Mega Mindie 2 | 19-07-14 | 01:06

Stormageddon | 19-07-14 | 00:58
het is wel vrijdag, o nee al zaterdag maar toch.
http://www.dumpert.nl/mediabase/1473021/f0a6e786/kate_upton.html

newray | 19-07-14 | 01:04

@Johnny Quid
Volgens mij ben jij heel hard toe aan vakantie, besef je wat internet is, of is het voor jou ook nog Internet en IRL?
.
Er gebeurt een ramp en de eerste reactie van iedereen is loeren naar onwelvoeglijke tweets.
.
Ohjha jho Iedereen, of is dat iets wat in jouw koppie rondspookt? projecteer jezelf niet als zijnde maatgevend voor iedereen.

Sexpresso | 19-07-14 | 01:03

@Stormageddon | 19-07-14 | 00:58
Wellicht is er in de usenets wel een account te vinden:)

Niks-neem | 19-07-14 | 01:03

@Rammstein | 19-07-14 | 00:48
En ook niet begrijpen hoe ironisch zo'n reactie is onder dit topic? Over humor zal ik met jou maar niet twisten.

Overigens, Quinsy Gario is een zwarte dozen actie-commitee aan het opstarten met als leus "Zwarte dozen zijn genocide". Omdat er bij elke vliegramp altijd minimaal één zwarte doos in de media opgevoerd wordt en hij dat als een zeer stigmatiserend en racistisch fenomeen beschouwt. Hij stapt ook naar de rechter omdat zwarte dozen in zijn ogen kwetsende karikaturen zijn, die hem en de zijnen elke keer onnoemlijk veel leed bezorgen. Ook omdat na elke vliegramp heel veel kinderen steeds opnieuw moet worden uitgelegd en verzekerd dat ze niet (lang) geleden hebben.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 01:01

@Niks-neem | 19-07-14 | 00:46
Jane's is al 100 jaar de grootste uitgever van tijdschriften ter wereld over defensie, intel, etc. Een begrip. en.wikipedia.org/wiki/Jane%27s_Informa...
Helaas heb je voor de databases een lidmaatschap nodig. Ik had er ooit wel eentje via m'n werk maar die heb ik niet meer.

Stormageddon | 19-07-14 | 00:58

Chapeau Quid, chapeau.

Harry Turtle | 19-07-14 | 00:54

Het leuke van NL'rs is dat ze weten te relativeren, ook als het moet. out..

newray | 19-07-14 | 00:54

Niak | 18-07-14 | 22:54
Brilliant!! Een van de beste posts ooit!
Salut! Evocatus

Evocatus | 19-07-14 | 00:53

Amen

pinoebk | 19-07-14 | 00:51

dimitrios007 | 19-07-14 | 00:30
Pleur op.
WWIII is al lang begonnen.

Rammstein | 19-07-14 | 00:49

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 00:30
Wat een flut-opmerking. Niet eens een grap te noemen.
Wat een Geer/Goor gehalte.
Echt. Wat slecht.

Rammstein | 19-07-14 | 00:48

@necrosis | 19-07-14 | 00:28
Nu ja mij kan niks gebeuren.Als ik op vakantie ga neem ik de boot.
met een Italiaanse kapitein

@Niks-neem | 19-07-14 | 00:23
14000 mrt? Zoveel dagen heeft maart toch niet?

miko | 19-07-14 | 00:46

@Stormageddon | 19-07-14 | 00:43
Ik las het net. helderder dan Wiki in dit geval.
Ik baseerde mijn post op Wiki en die was ook redelijk accuraat .
Dank voor de site. Kende ik niet.

Niks-neem | 19-07-14 | 00:46

@necrosis | 19-07-14 | 00:28
Maken Nederlanders fouten?

miko | 19-07-14 | 00:45

Als die mensen in dat vliegtuig PVV hadden gestemd hadden ze nog geleefd. Geert's medeleven is derhalve de enige oprechte, het gehuil van de linkse islamisten is hetzelfde als de Hamas die hun eigen burgers als schild inzet

G. Raayer | 19-07-14 | 00:43

@toetanchamon | 19-07-14 | 00:30
Het gaat niet om gevoel.
Alsof het je niks doet.
Ik kan ook slecht kijken naar die dode Palestijnse voetballertjes. Hoe ik ook in het conflict sta.
Idem de doden in dit geval.
Maar als je de beelden niet wil zien moet je geen nieuws kijken.
Een cocon bouwen en je inkapselen.
En het maakt mij geen moer uit of ik een Nederlander dan wel een Amerikaan uit de lucht zie vallen.
of dat nu een flat is of een vliegtuig.

@Crak-ho | 18-07-14 | 22:27
Die piloot was zo blauw als een maleier. Als je zo land!

miko | 19-07-14 | 00:43

@Niks-neem | 19-07-14 | 00:37
Ja. Jane's heeft de grootste database van militaire shit in de wereld. Die weten elk naadje van elke kous als het om militaria gaat. www.janes.com/article/40907/missile-pr...

Stormageddon | 19-07-14 | 00:43

@newray | 19-07-14 | 00:41
Ze schijnen te beschikken over SA-11 raketten. Dat is standaard in een BUK.

Niks-neem | 19-07-14 | 00:42

okee , sorry had echte info gekregen dat de seperatisten geen sam;s hadden van meer dan 7 km hoog, kan ook verkeerde info zijn, ik blijf het volgen.

newray | 19-07-14 | 00:41

Het is enkel aan de Gutmensch vergund om mee te leven, vindt de Gutmensch. Als Gutmensch leef je mee met slachtoffers, dus als er slachtoffers vallen, haast je je om die te claimen. Want dat is wat de Gutmensch drijft, het identificeren van slachtoffers, om vervolgens voor die slachtoffers op te komen en daarmee, want daar gaat het uiteindelijk om, de daders aan te kunnen wijzen, de daders te kunnen veroordelen en aldus de wereld in evenwicht te krijgen.
Dat is in essentie het probleem met medelijden, met verschilligheid, dat het niet om die ander gaat, maar om schaamteloze exploitatie van die ander. Flip Vuijsje zou zich diep moeten schamen, héél diep moeten schamen, maar dat doet Flip Vuijsje natuurlijk niet. Want Flip Vuijsje ziet geen mensen die zijn omgekomen, individuën, die een voor een gewoon op reis waren, met een verleden, een heden en een toekomst, nee, Flip Vuijsje ziet slachtoffers die op de kar van de Gutmensch kunnen worden gestapeld. Te walgelijk voor woorden eigenlijk.
Maar Gario spant hier de kroon. Je hebt walgelijk, walgelijker, ondraaglijk walgelijk, en als utieme vorm van walgelijk de uitspraak van Gario. Elk individu met Nederlands paspoort, gewoon op reis, met een verleden, een heden en een toekomst, wordt op de meest banale wijze niet op de kar gesmeten maar voor het karretje gespannen, het piepende en krakende karretje van de domme, o zo domme Zeurpiet, dommer dan dom.
Goed Quid, dat je de moeite hebt genomen om deze tweets hier op een rijtje te zetten, al is het om het straatje van GeenStijl schoon te vegen.
Een lijst van namen is een lijst van namen, neet meer en niet minder. Monumenten genoeg met lijsten van namen, uitgehouwen in steen, indrukwekkend omdat het simpelweg lijsten van namen zijn. Die lijsten van namen misbruiken voor je eigen agenda, daar zit het kwaad.

Schoorsteenveger | 19-07-14 | 00:38

@Stormageddon | 19-07-14 | 00:35
72.000 feet...... lees ik dat goed?

Niks-neem | 19-07-14 | 00:37

Al die crap op twitter en faceboek is ijdeltuiterij. Niets menselijks is ze vreemd maar het blijft een wanvertoning als je de rem niet weet te vinden. Maar het is en blijft in en in verdrietig dat zoiets kan gebeuren...

NACademicus | 19-07-14 | 00:36

@newray | 19-07-14 | 00:30
Pas Wiki dan even aan als jij het beter weet. Trouwens, de defensie experts praten ook over deze afstanden. Maar die hebben het vast ook mis>
Daarmee bewijs jij je gelijk.

Niks-neem | 19-07-14 | 00:35

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 00:30
Humor + 3

newray | 19-07-14 | 00:35

-weggejorist-

Stormageddon | 19-07-14 | 00:35

@Crak-ho | 18-07-14 | 22:27
Er is een significante daling van het aantal boekingen door negerinnen bij Malaysia Airlines geconstateerd. Na ongevallen bij deze maatschappij worden zelfs de zwarte dozen niet meer teruggevonden.

Ven1V1d1V1c1 | 19-07-14 | 00:30

ja wiki is de waarheid, not

newray | 19-07-14 | 00:30

@miko | 18-07-14 | 23:30
Precies, ben ook verbaast hoe vele reageren op de berichten en getoonde info. Mensen denken niet verder na, niet aan het dorp daar waar hele gezinnen worden geconfronteerd met lichamen die uit de lucht komen vallen en over terecht komen. Wij zien een foto zij zien 24 uur overal lichamen in de meest gruwelijke posities. Die mensen wens ik ook heel veel sterkte toe.

toetanchamon | 19-07-14 | 00:30

Quincy gario rot maar lekker op naar je eigen land. Racist die jij bent. Jij bent de grootste racist van allen. ;)

Ontopic... hoop dat het niet ontkiemt in een 3e wereld oorlog

dimitrios007 | 19-07-14 | 00:30

@miko | 19-07-14 | 00:20
Volgens mij was dat een fout van de KLM-crew, maar als ik ernaast zit mag je dat rustig vertellen.

necrosis | 19-07-14 | 00:28

@newray | 19-07-14 | 00:25
Het staat er in meters........ geen feet.
Zie Wiki.

Niks-neem | 19-07-14 | 00:27

14.000 feet is 3km

newray | 19-07-14 | 00:25

@newray | 19-07-14 | 00:16
Hoogte max 14.000 mrt.
Zie Wiki.

Niks-neem | 19-07-14 | 00:23

@R2DTal | 19-07-14 | 00:17
Ik zal nooit meer naar zonnebloemen kunnen kijken zonder deze beelden erbij te zien...

Jeff Hawke | 19-07-14 | 00:23

Niks-neem | 19-07-14 | 00:20
lengte niet hoogte

newray | 19-07-14 | 00:22

@Lafayette | 19-07-14 | 00:01
Het weer is er op dat filmpje wel beter geworden. Van zwaar bewolkt naar hemelsblauw.

@newray | 19-07-14 | 00:02
Vooral die op Tenerife.

@lady blabla | 19-07-14 | 00:10
Tja,dat is ook een herhaling van zetten door die kerk.
Choqueert me totaal niet.

miko | 19-07-14 | 00:20

@newray | 19-07-14 | 00:16
Buk haalt max 40 km.
Zie wiki

Niks-neem | 19-07-14 | 00:20

buk haalt dat niet,

newray | 19-07-14 | 00:19

Nee echt, twee ukrainse straaljager hebben op afstand gevuurd dachtende dat het poetin was . BUK haalt maar 7 km.

newray | 19-07-14 | 00:16

Geweldig stuk! Petje af Quid!

passie66 | 19-07-14 | 00:13

Wat een eikel

Bokito ergo sum | 19-07-14 | 00:11

@Graaf van Egmont | 19-07-14
Even verder gegraven. Je hebt gelijk, een AN-26 die eerder was neergeschoten. Excuus.

Lafayette | 19-07-14 | 00:11

Lafayette | 19-07-14 | 00:01
Het is al lang bekend dat dit niet de MH17 is. Zijn oudere beelden van een ander toestel.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 00:06

Lafayette | 19-07-14 | 00:01
dat is van 6 junie.

newray | 19-07-14 | 00:04

Social media is heden ten dage een gegeven. Leer er mee leven. En het stikt van de mensen met een moralistische kijk op de dingen, veroordelers, kwade mensen, mensen die niet tegen het zien van lijken kunnen en mensen die menen grapjes, hoe ongepast ook, te moeten maken. Ik heb in mijn leven honderden doden moeten zien zoals nu in Oekraine. Ik denk dat ik eelt op mijn ziel heb gekregen, maar dat is niet zo. Het is allemaal flinterdun en bij het zien van dit nieuws ben ik meteen uit balans. Dat neemt niet weg dat ik alles lees en me nergens druk om maak, maar wel zo mijn eigen opvattingen houd.

Graaf van Egmont | 19-07-14 | 00:03

ik vind de spaanse verkeersleider het meest betrouwbaar.

newray | 19-07-14 | 00:02

www.youtube.com/watch?v=tZwKz9RRPjs

Voor wie deze nog niet hadden. Het vliegtuig wordt duidelijk geraakt. Het lijkt er op dat het niet uitelkaaar recht naar beneden is gevallen, maar meer in een diepe duikvlucht Je moet er niet aan denken dat misschien het merendeel van de passagiers toen nog leefden.

Lafayette | 19-07-14 | 00:01

miko | 18-07-14 | 23:54
verklaar, zit ook al 24 uur te volgen.

newray | 18-07-14 | 23:59

@Het Vragevuur | 18-07-14 | 23:51
Westerse ministers? Nee jammer genoeg niet.

miko | 18-07-14 | 23:55

@newray | 18-07-14 | 23:46
Je maakt het wel heel bont met je wouden. Iedereen weet dat het wulde is.

miko | 18-07-14 | 23:54

Ir. Wilhelmus | 18-07-14 | 23:48

Gewoon het woord "Meh" om uw boodschap over te brengen was krachtiger geweest.

stoethaspel | 18-07-14 | 23:52

mensjes, als Quinci Vuijsjes Breughel, mag ik dat inscecten noemen. Waarvoor DDT vitamin
en zijn die ze dagelijks moeten gebruiken ?

animar | 18-07-14 | 23:52

Die waarschuwingsschoten betekenen niks. Denk je nou echt dat die gasten VN-waarnemers en westerse ministers neer gaan knallen?

Het Vragevuur | 18-07-14 | 23:51

@Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:32
Zeker die kans is klein.
Hoe schandalig dat GS de identiteit van een slachtoffer bekend maakte.
oeioei. dat zou een gerenommeerde krant niet doen.
www.trouw.nl/tr/nl/5009/Archief/archie...

miko | 18-07-14 | 23:51

@Johnny Quid | 18-07-14 | 21:29 |
... en ik heb het zojuist ook gedaan. Goed stuk, ons de spiegel voorhouden JQ!

Nederlanddraaitdoor | 18-07-14 | 23:51

Als het een vliegtuig van American Airlines was geweest, was het gebied in no time clean sweep geweest van rebellen.

Haloef | 18-07-14 | 23:50

Wat is die Timmermans een natte wind zeg! Met zijn zalvende woorden bij die bloemenzee.
"Gaat u naar dat gebied?"
"Alleen als ik koffie krijg, en niet mee hoef te helpen natuurlijk."
Lul. Pak een jeep en rijd daarheen. Hou die separatisten eigenhandig tegen in het wegmoffelen van bewijsmateriaal.

Het Vragevuur | 18-07-14 | 23:50

@Lewis | 18-07-14 | 23:45
Nee. Ik zou het zo snel mogelijk willen weten. Vertrouwde kring maakt niet uit.

Lewis Lewinsky | 18-07-14 | 23:48

Johnny, QUIT!

Het toch al bedenkelijke niveau van johnny quid heeft een dieptepunt bereikt, op journalistiek en inhoudelijk gebied. Tijd voor GS om Quid er maar eindelijk eens uit te gooien.

Technisch gezien is dit artikel te lang en te langdradig. De eindeloze herhaling van de waardeloze zinsnede "het is wat het is" is tenenkrommend. De strekking van je verhaal doet me denken aan cultuur-relativering "tja het is nou eenmaal cultuur, we kunnen er niks aan doen".

Wat erger is, is het morele leegheid, de doodrelativering, het gelijktrekken van totaal verschillende reacties en gebeurtenissen.

Wat wil je nou eigenlijk zeggen? NIKS? Ja lekker makkelijk. Nou ik wil WEL iets zeggen. Ik vind van alle reacties die van Quincy met afstand de meest walgelijke. Flip door z'n Vuistje doet ook aardig mee, alsmede de rest die in meerdere mate deze tragedie voor z'n eigen karretje spant. Deze reacties vind ik in TOTAAL verschillen van de mensen die gewoon hun oprechte meeleven uiten.

Dit alles uitvlakken met de boodschap "het is wat het is" en je bij voorbaat indekken met de boodschap "ja ik doe er zelf ook aan mee" getuigt van een diepe morele, journalistieke taalkundige armoede.

Johnny, QUIT!

Ir. Wilhelmus | 18-07-14 | 23:48

Als Flip Vuijsje een greintje fatsoen had, dan was Quisy Gario in dat zelfde rijtje genoemd die probeerde over de rug van al de dode Nederlanders (ik heb geen glazen bol, etnische afkomst onbekend) zijn racistische anti-blanke "gelijk"door onze strot te duwen, het akelige stuk vreten!

Nederlanddraaitdoor | 18-07-14 | 23:47

Ik zit er aan te denken om zwart 'Quinsy Gario wc papier' op de markt te brengen. want met die gozer wil ik mijn reet afvegen.
toetanchamon | 18-07-14 | 21:54

*alvast 192 rollen bij je besteld*

de nakketikker | 18-07-14 | 23:47

maar goed , twee ukrainse straaljagers wouden poetin uit de lucht schieten maar waren een half uurtje te laat met verkeerde intel

newray | 18-07-14 | 23:46

Johnny mag dan van zijn geloof zijn gevallen, de calvinist in hem is nog springlevend.
En zo zie ik wel meer overeenkomsten met (de jonge) Freek de Jonge, maar dat geheel terzijde.

Ven1V1d1V1c1 | 18-07-14 | 23:46

@ Lewis L
Dat Zeg je nou wel, maar stel het je even voor. Opeens zie je daar nietsvermoedend de foto van een schoonzus/goede vriendin/.... Dat hoor je toch echt liever even rustig in vertrouwde kring.

Lewis | 18-07-14 | 23:45

@newray | 18-07-14 | 23:40
Selectieve verontwaardiging ook.
Ik durf te wedden dat iedereen die nu ageert allemaal wel eens vrijwillig aan rampenporn hebben gedaan.
Niks vreemds aan.

miko | 18-07-14 | 23:45

@symbool | 18-07-14 | 22:52
Hoi Quincy, de enige ontplooiing die jij van dichtbij kan meemaken is het ontplooien van een parachute.

toetanchamon | 18-07-14 | 23:44

@Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:37
Moeilijk om er een argument tegen aan te gooien?
Bij elke ramp worden vaak de namen gepubliceerd. Die lijsten zijn openbaar en worden soms opgehangen.
Na de aanslag in de westgate mal werden foto verspreid en aan een grote muur opgehangen zodat familie leden konden kijken of hun dierbare er bij waren.
Niks erger dan onzekerheid.Maar goed vanuit je veilige plaatsje meehuilen met de rest dat het 'echt nietkan'
news.bbcimg.co.uk/media/images/7019400...

miko | 18-07-14 | 23:43

Die smerige laffe Russische moordenaars staan een sigaretje te roken en met in de andere hand een knuffelbeer van een vermoord Nederlands kindje! Hoe in Godsnaam is een onafhankelijk onderzoek nog mogelijk als deze terroristen de reddingswerkers met vuurwapens wegjagen en deze Russische criminelen in opdracht van Poetin alle bewijsmateriaal vernietigen en de stoffelijke resten laten ontbinden? Het is een grove SCHANDE! En Rutte wil eerst het onderzoek afwachten samen met die flut minister en kontkruiper Timmermans! Het is tijd voor harde actie Rutte! Alleen al ui respect jegens alle nabestaanden waar nu hun dierbaren liggen weg te rotten op de akkers en hun bezittingen worden gestolen! Wat een lapzwans en schijters is Mark Rutte! Nooit geen VVD meer!

Ricky66 | 18-07-14 | 23:43

GS doet een uitgebreid excuus voor het feit dat ze er ook schuldig aan zijn. "ja maar zij doen het oook.." mentaliteit. Het internet en de vorm van berichtgeving op het internet zo weergeven dat je zo genaamd alleen maar passief mag toekijken... GS=Communisme. Thanks

Jan Hagel | 18-07-14 | 23:42

Heel goed stuk weer Quid... love! no homo

2emeREP | 18-07-14 | 23:41

@Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:22
Ik zou er als nabestaande geen probleem mee hebben, met dat paspoort met foto.

Lewis Lewinsky | 18-07-14 | 23:41

Ik snap het hele blame it on internet niet. Het enige dat hier uit blijkt is dat er mensen zijn die andermans leed willen gebruiken om er zelf beter van te worden en dat gebeurt al minstens zo lang als dat geschiedenis wordt geschreven. De enige toegevoegde waarde van internet in dit verhaal is dat je met dergelijke propaganda meer mensen bereikt, met als bijkomend nadeel dat er ook meer mensen zijn die kunnen zien wat voor een ontiegelijke zak je bent.

Pierre Tombal | 18-07-14 | 23:41

miko | 18-07-14 | 23:34
Ja, maar incompetentie is wereldwijd,

newray | 18-07-14 | 23:40

Mis Sywert tussen de usual suspects, die wrijft zich ook graag tegen de spotlights aan.

Conan de Rabarber | 18-07-14 | 23:40

By far het beste stuk van De Beuk. En dat zegt heel erg veel. Als een Lange Jan torenhoog boven het maaiveld. Dikke hulde!

Hector_Popfeauteau | 18-07-14 | 23:37

@oze | 18-07-14 | 23:30
Na de bijlmerramp.Echt de volgende dag.
Waar staat Elal voor??

miko | 18-07-14 | 23:37

@miko | 18-07-14 | 23:34
Is niet te vergelijken, maar aan je reaguursels te lezen zul je dat nooit begrijpen.

Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:37

-weggejorist-

mindless | 18-07-14 | 23:37

Volgens het AD zijn alle lichamen geïdentificeerd... nog zo'n reden waarom ik liever hier lees. Of betekent het in het Vlaams iets anders?

R2DTal | 18-07-14 | 23:36

Jammer dat ik niet een Twitter heb en verder ook een nobody ben anders had ik "stuur onze mariniers voor een genadeloze wraakoefening" getweet.

Bigi Bana Boy | 18-07-14 | 23:35

Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:32
als ze fiberinternet met googletranslate hebben, allemaal

newray | 18-07-14 | 23:35

@Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:22
Flikker toch op. Dat mens is dood, hardstikke dood.
Nog niet zo lang geleden is een meisje tijdens haar doodstrijd gefilmd. Kwam op tv(ook de Nederlandse)
Dat kreeg je recht recht voor de raap binnen.
www.youtube.com/watch?v=45lvVfTovCk
Moest dat niet uitgezonden worden? Haar laatste woorden?
de nabestaanden van de paspoort vrouw hebben een zekerheid het we of niet tonen verandert daar niks aan.

miko | 18-07-14 | 23:34

ROFLOL... Zojuist een trailer gezien van BNN's Spuiten en Slikken op reis over een heel betrokken item over de heimelijke homoscene in een Iran's park, openlijk en zonder balkjes in beeld gebracht. Noem me cynisch maar bij het zien van zoiets ga ik er gelijk van uit dat de Iraanse ambassade en/of geheime dienst hun VCR's ook op het programma hebben voorgeprogrammeerd (als ze de gebruiksaanwijzingen tenminste nog weten te vinden).

Ven1V1d1V1c1 | 18-07-14 | 23:34

Het nieuws van gisteren was nieuws. En ik snapte niet waarom mensen ageerden tegen een nieuwsfoto van een paspoort of een lijk. Diz is the interwebs.
Dit stuk van Quid, hoezeer ik het er mee eens ben ook, is rouwverwerking en geen nieuws. De beelden van gisteren behoeven geen uitleg van Geenstijl maar van Putin.

Xukje | 18-07-14 | 23:33

@miko | 18-07-14 | 23:27
En hoe groot acht je de kans dat nabestaanden van die slachtoffers in Irak er het 8 uur journaal kijken en GS lezen?

Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:32

Hey Quinsy, volgens mij werd er na de Bijlmerramp aardig meegeleefd. Domme sukkel
Bennie Verbaasd | 18-07-14 | 21:45

Dat meeleven met de slachtoffers van de bijlmer-ramp was en is nog steeds terecht.
Daar gaat een flapdrol als Gario niets aan veranderen.
Maar wat ik echt niet kan plaatsen is dat diezelfde flapdrol er mede verantwoordelijk voor is geworden dat ons Nederlanders een onschuldig kinderfeestje wordt ontnomen. Nog steeds is er een ellenlange lijst van witkinderen die in de zak van zwarte Piet zijn afgevoerd en waarvan we nooit meer iets van vernomen hebben. Ja, die witkinderen hadden een strafblad in het grote dikke boek van Sinterklaas dus zullen het best verdiend hebben! Oh jee, ik dreig nu net zo dom te gaan lullen als Quincy, excuus.....

loze stijl | 18-07-14 | 23:30

Hoe dichter de ellende bij ons eigen huis en huid komt, hoe strakker de normen over wat wel of niet kan worden aangetrokken. Wanneer het zou gaan om een vlucht Belgen/Duitsers of Britten ligt het al anders. Voorzichtige grappen zijn dan eerder toegestaan. Net als het laten zien van domme tweets ("tja, het blijven belgen"). Hoe zouden de commentaren luiden en welke grappen zouden er worden gemaakt wanneer er toevallig 200 kutmarrokaantjes aan boord waren?
Dat Ingeborg Beugel er iets doms over zal zeggen of tweeten staat in ieder geval vast.
Internet is een vrije wereld en je beslist zelf door welk raam je wil kijken en wat je wil zien. If you can't stand the heat, stay out of the kitchen.
Goed stuk, Quid.

oze | 18-07-14 | 23:30

Prima samenvatting Quid! Kan mezelf nog niet heel erg plaatsen maar hear hear! En nu snel ff die kudo's terug!

Behangdelul | 18-07-14 | 23:30

@toetanchamon | 18-07-14 | 23:24
Is het mogelijk om geinformeerd te blijven zonder foto's?? Ik bedoel de uitspraak 'Pics or it didden happen' is toch niet zomaar ontstaan ?

miko | 18-07-14 | 23:30

@Plukkiehaar | 18-07-14 | 21:37
Doe mij maar.

Psycheltjes | 18-07-14 | 23:27

@ministerSinister | 18-07-14 | 23:19
Ik snap het eigenlijk ook niet zo.
Ik kan me foto's herinneren van de irak/iran oorlog kinderen opgeblazen in de mijnenvelden. Tijdens de golfoorlog de gasaanval op Djellabba.
Als ik zeg Bhopal (voor de oudere)welk beeld popt er dan op??? Zeg eens eerlijk zonder te googlen??? was allemaal voor het internet groot werd.
Al die foto's kwamen zo via het 8 uur sjoeranaal de kamer binnen. En nu gaan we janken over een paar doden in een veldje en een paspoort?

miko | 18-07-14 | 23:27

Joris vindt dat we niet mogen aanvallen, okee kan ik mee leven.

newray | 18-07-14 | 23:27

@miko | 18-07-14 | 22:50
[Nu pas emotioneel wordt] +1

toetanchamon | 18-07-14 | 23:26

Je brengt je vader naar Schiphol, krijgt 5 uur later vreselijk nieuws, zoekt juist naar wat de Staatstelevee en de Libelle niet vertellen en dan Bam, zie je z'n turquoise polo om een homp vlees gewikkeld... was dat nodig of had je de mogelijkheid mogen hebben het niet te hoeven zien? De suggestie dat iedereen die deze illustraties niet nodig vindt (om te zien, maar ze mogen bestaan) hier dan maar niet moet willen lezen, doet naar mijn idee de site ernstig tekort.

R2DTal | 18-07-14 | 23:25

Ps:

Ben wel even stil van deze rant.

Rest In Privacy | 18-07-14 | 23:25

We zijn allemaal fatsoenlijk afgericht.

Rest In Privacy | 18-07-14 | 23:24

@R2DTal | 18-07-14 | 23:06
toegankelijk voor alle leeftijden, welcome to humanetty, dude! Kijk uit dat je niet van je stokje gaat. zoekterm 'oorlog' Succes!
https://www.google.nl/search?q=oorlog&espv=2&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=EJDJU96uCMWFOLvKgOgP&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1455&bih=978

toetanchamon | 18-07-14 | 23:24

Voor het grootste deel eens met dit schrijfsel van Quid, maar van die paspoortfoto is en blijft gewoon fout. Heeft niks te maken met je moreel verheven voelen of het posen daarmee op het internet.
Zo'n foto voegt helemaal niets toe, voor niemand en het enige mogelijke effect is een shock-effect voor de nabestaanden.
Het is gewoon respectloos om hem pontificaal op de voorpagina te plaatsen en dat weet GS waarschijnlijk zelf ook dondersgoed. Maar goed rectificaties en mea culpa's heb ik GS nog nooit op weten te betrappen dus verbazen doet het me niet.

Sir Hackalot | 18-07-14 | 23:22

De Vietnam oorlog bracht nogal wat beelden in de huiskamer, de Golf oorlog was bijna life op CNN te volgen. WWIII wordt ECHT life.

DANNY3960 | 18-07-14 | 23:22

Wat is die Gario trouwens aan het doen?
dedeurs | 18-07-14 | 23:14

Hij is gekwetst en hij wil geld en excuses.

necrosis | 18-07-14 | 23:22

miko | 18-07-14 | 23:13

Buiten dat is GS nog vrij braaf in vergelijking met Liveleak en noem maar op.

💖 GS

ministerSinister | 18-07-14 | 23:19

Het heeft niks met gebrek aan respect voor slachtoffers te maken als ik er geen moeite heb om de horror van zo'n ramp in realiteit en in beeld te zien. En Faces of Death boeit mij niet. Zolang men niet verminkte gezichten erbij gaat posten was er weinig mis met het posten van de realiteit die jullie via de NOSfilter onthouden wordt. Misschien zijn er daarom wel zoveel verontwaardigden hier. Jullie zijn niks gewend en willen de realiteit niet onder ogen zien.

Het valt niet te ontkennen. De mens is van nature nieuwsgierig naar de dood en grote rampen. Omdat de dood angst inboezemt. Stiekem vraagt iedereen zich toch af wat het resultaat is als je van 10km uit je vliegstoel naar beneden dondert. Omdat we allemaal wel eens vliegen en die angst door het hoofd is gegaan. Nou nu weet je het. Het vermoeden klopt, je ligt in stukken.. De massale verontwaardiging op deze site de afgelopen dagen was vrij lachwekkend. Account opzeggers. Een hoop prekers. Maar Quid heeft jullie bij de ballen hier.

Koettoerk | 18-07-14 | 23:14

Wat deze gebeurtenis in ieder geval veroorzaakt is dat begrippen als oorlog, terrorisme, het enge kinderspel voor volwassenen genaamd Politiek en het ietwat hovaardige fenomeen van de Vliegende Mens weer even aan het geweten en het eigen sterfelijkheidsbesef knagen. Als we die emotie niet hadden, zouden we op een lager niveau zitten dan termieten.
Wat is die Gario trouwens aan het doen? Een isis4niggaz beweging aan het opstarten?

dedeurs | 18-07-14 | 23:14

@R2DTal | 18-07-14 | 23:03
Sinds den beginne werd dit al een shockblog genoemd,er zijn meer dingen hier getoond die je waarschijnlijk niet ziet op de meeste 'nieuwssites'
Twan de poep eter, de onthoofdingen, pijpen in het fietsenhok. Soms wel soms niet relevant.
Geen stijl is de virtuele grabbelton.
Steek je klauw er in en kijk wat je eruit haalt je weet het alleen niet maar ga niet zeiken als je iets voorgeschoteld krijgt wat je niet bevalt. ga dan naar libelle of..
verder heb ik aardig wat namen voorbij zien komen die wil opmerkingen durfde te maken over kapodt geschoten mossels maar nu liggen te miepen over een fakking paspoort van een of andere vrouwe die op een honderd tal mensen in Nederland niemand kent.

miko | 18-07-14 | 23:13

Wat ben ik blij dat ik geen twitter heb.....

necrosis | 18-07-14 | 23:11

Ingebrord Breugel, fijn, staat genoteerd, snurk.

H.Bakker | 18-07-14 | 23:10

Ik moest alles wel 3 keer lezen voordat ik begreep hoe het stuk geschreven is, Raar maar waar, en keihard geschreven.

XaaD666 | 18-07-14 | 23:09

-weggejorist-

newray | 18-07-14 | 23:08

@newray | 18-07-14 | 23:05

denk dat zij pas komen na dat we het plat gegooid hebben met bommen

spifi | 18-07-14 | 23:06

@Stormageddon | 18-07-14 | 23:01
Nee plaatjes van lijken, paspoort is me niet opgevallen.

R2DTal | 18-07-14 | 23:06

zijn de mariniers al geland om het forensies team te ondersteunen.?

newray | 18-07-14 | 23:05

Hoe meer, al dan niet, gruwelijke foto's op internet is ook bewijs, waar wij van worden weggehouden. Tijd gaat door, de sepa's ook.

Inflammatorist | 18-07-14 | 23:04

@miko | 18-07-14 | 22:50

Het verschil met genoemde sites is (neem ik aan) dat ik daar geen opiniestukken kan lezen ;-).
Het is voor mij geen logica dat goede waarheidsvinding per se geīllustreerd moet worden. Voor wie niet zonder kan een klikje meer, voor wie het meteen gelooft -op zich een groter compliment voor de redactie- 'n Rennie minder.

R2DTal | 18-07-14 | 23:03

Hard knock life on th4 w3bz: battle of the geepies!

Latrinalia | 18-07-14 | 23:03

@R2DTal | 18-07-14 | 22:47
Een plaatje van een paspoort is NSFW? En niet geschikt voor zwakke magen?
Flikker toch op.

Stormageddon | 18-07-14 | 23:01

Meesterlijk JQ. Amen.

Masturwasbeert | 18-07-14 | 23:00

Naar Prediker 1:2
IJdelheid der ijdelheden, alles is ijdelheid (en het najagen van wind).

Ven1V1d1V1c1 | 18-07-14 | 23:00

Niak | 18-07-14 | 22:54
Das grappig, zo meet ik ook de inhoud van me lul

ITEACHYOU | 18-07-14 | 22:59

@MINISTERSINISTER

Smoel houwe!!!!

Briljant geschreven Johnny.... Echt briljant bro!

dirkieeee | 18-07-14 | 22:45

Last van de warmte?..."bro"

ministerSinister | 18-07-14 | 22:57

die Quincy moet voor al zo door gaan met ze rot kop wat een ziek makende tweet van die gast hij gaat over lijken de racist.
ben blij dat die niet hier in de buurt woont *bah*

spifi | 18-07-14 | 22:57

@Botte Hork | 18-07-14 | 22:53
Botte hork

Cuyahoga | 18-07-14 | 22:55

Hitler en zijn mannen hebben ongeveer 11 miljoen burgers actief vermoord (dus niet laten uithongeren en zo). Ik reken de soldaten even niet mee. 11 miljoen mensen is 11 maal 10 tot de 6de macht. Daar kunnen we een nieuwe SI eenheid van maken. Een Hitler = 11*10^6 vermoorde burgers.
Een decihitler is dan 1 100 000 miljoen vermoorde burgers. Een centihitler is 110 000 vermoorde burgers. Een milihitler is 11 000 vermoorde burgers. Een microhilter is 11 vermoorde burgers. 1 vermoorde burger is dan 0,09 microhitler.

Op 11 september kwamen er ongeveer 3000 burgers om het leven. Da's 0,27 milihitler.

Tussen 1948 en 2009 kwamen er ongeveer 14 500 Palestijnse en Israëlisch burgers on het leven. Da's 1.32 milihitler.

De burgeroorlog in Syrie heeft ondertussen al het leven gekost aan ongeveer 250 000 mensen, maar daar zitten wel strijders en soldaten tussen. Ongeveer de helft van deze 250 000 mensen waren burgers. 125 000 dus. Of te wel 11,36 milihitler.

Volgens economen is een mensenleven ongeveer 82 000 euro per geleefd jaar van kwaliteit waar.
De levensverwachting in Nederland is momenteel 82,8 voor vrouwen en 79,1 voor mannen.
Gemiddeld dus 80,6 jaar of te wel 6 609 200 euro. Da's dus 6 609 200 per 0,09 microhitler voor een goed leven van 81 jaar afgerond.

Of 3 304 600 euro voor iemand met een goed leven die sterft rond de 40.

We weten natuurlijk niet wat de gemiddelde leeftijd is bij de slachtoffers van elke conflict. Laten we 40 jaar als gemiddelde nemen. Dus afgerond 36 miljoen euro per microhitler.

Of 1 euro kosten is gelijk aan het verlies van 0.027 picohitler aan levens.

3

Aanslag 11 september = 0,27 x 36 miljoen euro = 9,72 miljoen euro aan verloren mensenlevens. (levensverwachting New York zal wel ongeveer gelijk zijn)

Israëlische-Palestijns conflict = 47,5 miljoen euro maar wel over 61 jaar = 770 000 euro per jaar

En deze (onbedoelde) aanslag heeft aan 192 Nederlanders het leven gekost = 17.28 microhitler of 0.01728 milihitler en 7 miljoen euro aan verloren mensenlevens. Waarschijnlijk hoger omdat er veel mensen aan bord waren die met AIDS onderzoek en het gevecht daar tegen bezig waren. En kinderen zijn natuurlijk onbetaalbaar.

Nu kun je ook KPN vergelijken met Hitler. Als ze KNO je onterecht 10 euro aanrekent kun je zeggen dat ze je voor 27 nanohitler aan het fokken zijn en vragen of ze onder de KPN helpdesk misschien een kleine Auschwitz hebben.

Niak | 18-07-14 | 22:54

Goed stuk, Quid.
*fake internet points for u*

Lewis Lewinsky | 18-07-14 | 22:54


miko | 18-07-14 | 22:42
*proest* rofl

ITEACHYOU | 18-07-14 | 22:54

Ook buiten het internet om laat ik mij vulgair, banaal en primair uit. Althans dat zeggen demense om mij heen. De typhus voor ze.

Botte Hork | 18-07-14 | 22:53

Hoi ik ben Quincy en ben heel erg zielig want alle witte mensen zien mij als een slaaf. Ik heb geen kansen in dit land. Ik heb continu honger in mijn buik. Soms eet ik bloembollen om toch nog wat energie binnen te krijgen. Ze willen mij dom houden daarom heb ik ook ander onderwijs gekregen als de witte kindjes. Zelfs in de supermarkt behandelen ze mij als tweederangs burger. Ik wil alllllleeeeennn maar normaaaal zijn. Maar de witte mens geeft mij geen kans. Ik zou mezelf zo graag willen ontplooien..

symbool | 18-07-14 | 22:52

Gelukkig hadden ze wel de cockpit op slot gedaan. (Te vroeg? )

ITEACHYOU | 18-07-14 | 22:52

Amen!

eklipse | 18-07-14 | 22:51

@deraderendraaien | 18-07-14 | 22:30
Rutte zoekt nu alleen maar onder stenen hoe hij kan bewijzen dat het niet de russen waren. Hij moet ophouden met dom doen en gewoon knallen.

tattooboer | 18-07-14 | 22:50

@R2DTal | 18-07-14 | 22:24
Tja je gaat natuurlijk ook niet naar rotten.com is het wel?
Mensen die geen negers met megalullen volwassen vrouwen uit elkaar willen zien trekken gaan niet naar Momma'sgoes black .com.
GS is wat het is altijd zo geweest. Al was het vroeger wel wat erger dan nu.

miko | 18-07-14 | 22:50

Kijk voor de gein eens op Flip's webpage:

www.bureauflipvuijsje.nl/wiewezijn.php...

Nog zo'n sukkel die de gezondheidszorg alleen maar duurder maakt want niets maar dan ook niet toevoegt aan het primaire proces. Ergo: meneer is een zakkenvuller. Links lullen, links vullen. And on top of it all, dan ook nog de moraalridder uithangen. Ga gewoon es lekker deaud, Flip.

Rest In Privacy | 18-07-14 | 22:49

De regering kan hun ego "promoten" door harde taal uit te slaan. Doen ze niet. Ze wachten op de feiten voordat ze conclusies trekken. Al in een eerder topic bleek dat ze een giertank aan commentaar over zich heen kregen vanwege de kalme reactie, maar ze houden koers. Daar ga je Quid, alweer.

NiceGuysFinishLast | 18-07-14 | 22:48

@Stormageddon | 18-07-14 | 22:37
Er komt hier vaak genoeg iets voorbij met een NSFW of "niet opklikken indien zwakke maag". En waarom ook niet?

R2DTal | 18-07-14 | 22:47

Verfrissend, Quid! Wil je dit even onthouden als je iedereen die met één alcoholische versnapering achter het stuur kruipt een potentiële moordenaar noemt? Je woede heeft geen enkel nut of effect en dient maar een doel; Fake Internet Points vergaren.

Trouwens, Quinsy krabbelde lafjes terug maar als hij ooit weer over Zwarte Piet begint moeten we 'm die Tweet nadragen.

Rex Luscum | 18-07-14 | 22:47

Ok Quid, dus als hullie iets verkeerd doen is het hullie fout, als,gullie iets verkeerd doet is het de fout van internet?

Das Ungeheuer | 18-07-14 | 22:46

@MINISTERSINISTER

Smoel houwe!!!!

Briljant geschreven Johnny.... Echt briljant bro!

dirkieeee | 18-07-14 | 22:45

@Alexander Pechkop | 18-07-14 | 22:39
Welnee. Met Flip Vuijsje is iets heel anders aan de hand. Flip is een goedmens. Een links goedmens. Alleen linkse goedmensen hebben empathie en gevoel en liefde voor de medemens. Want Geert houdt niet van negers en moslims, denkt Flip. En dat is raar, want je moet van alle mensen houden, hoe erg ze ook neger, moslim of homo onder de leden hebben.
Dus medeleven van Geert en co. kán helemaal niet. Geert en co. zijn onmensen, beesten, nazi's en kunnen helemaal niet meeleven, want het zijn racisten hè. Eigenlijk zouden ze moeten worden afgemaakt als varkens met varkenspest, maar ja... linkse mensen zijn lief voor dieren. Zo werkt dat bij linkse mensen.

Stormageddon | 18-07-14 | 22:45

@Bennie Verbaasd | 18-07-14 | 21:45
De zwarte levens waren veel meer waard. Iedereen was aan het zoeken naar twee zwarte dozen. Over al die andere vrouwen werd niks gezegd

miko | 18-07-14 | 22:42

Oh Johnny, marry me <3

Eat more sushi | 18-07-14 | 22:42

"... wijs iemand ooit zij" in uw plempsel.. wut?

Zaldiar | 18-07-14 | 22:39

@Flip Vuisje
er wel eens bij stilgestaan dat de ophits-politiek van de heren Van Baalen en Verhofstad ook bijgedragen hebben aan de huidige situatie? En dus misschien wel net zo mede-schuldig zijn als eventueel de Russen zelf? Maar ja dat willen de linksche gutmenschen niet horen of inzien. Nee lekker afgeven op Marine Le Pen en Wilders; diep en diep triest.

Alexander Pechkop | 18-07-14 | 22:39

@R2DTal | 18-07-14 | 22:24
Je hebt de keus gemaakt op het moment dat je www.geenstijl.nl intikt op je browser (of aanklikt in je bladwijzers of een andere snelkoppeling). Of wil je een inlogscherm, net als bij pornosites:
"Achtung! U betreedt een zone vol kwets, walg, discriminisme en disrespectloosheid. Maak uw keuze.
Ja, graag! Jottem! [ga verder] - Neeee! Foei! Haal me hier vandaan [exit]"

(@Joris, kun je zoiets bouwen? Met extra disclaimer dat indien "ga verder" wordt geklikt, elk gezeik in de commentpanelen over de redactie, de redactieleden, geplaatste plaatjes/video's of keuzes van links in de stukjes een onmiddellijke levenslange user/IP ban oplevert? Dat zou wellicht iets schelen.)

Stormageddon | 18-07-14 | 22:37

Godverdomme zeg, zien jullie dat ook!? Op die profielfoto van Flip Vuijsje zijn twitter. Zie ik het goed dat er een haatbaard op zijn gezicht aan het groeien is?

cees2025 | 18-07-14 | 22:36


Inderdaad, als je zo verdomde politiek coreect bent en zo heerlijk fatsoenlijk, pleur lekker van het internet, of blijf op de site van Sesamstraat, maar val ons virtuele ramptoeristen niet lastig.

captainobvious | 18-07-14 | 22:35

Tekst is toch wel degelijk heel iets anders dan een foto, Quid. Al is het maar omdat je nog de keuze hebt niet verder te lezen.
En het plaatsen van dat paspoort was gewoon fout. Zou je ook gewoon kunnen toegeven.
Tot slot: je schrijft alsof jij de norm aller dingen bent. Dat ben je niet.

Lewis | 18-07-14 | 22:30

@tattooboer | 18-07-14 | 22:26
Zodra Rutte zeker weet wie het gedaan heeft toch?
Hij zou er weer persoonlijk.. ja persoonlijk op toezien dat de onderste steen boven komt. Zei hij ghe ghe..

deraderendraaien | 18-07-14 | 22:30

Ingeborg Beugel, was dat niet die vrouw die altijd zo gênant aan het flirten was met Jeroen Pauw. En dan zag je hem denken: OMG wat moet ik met dat spuuglelijke wijf.

Oud wijf | 18-07-14 | 22:28

Een facebookbericht van een vriend van me " ik liet een scheet"
Says it all

Als de schrijver het niet over de pvv heeft vind ik hem te pruimen. Meer graag.

larie | 18-07-14 | 22:28

Kan er niet een topic komen, wie nu de hardste grap, zo snel mogelijk maakt? Dan hebben we dat ook weer gehad.

Crak-ho | 18-07-14 | 22:27

Allemaal leuk en aardig maar wanneer vliegen de bommen?

tattooboer | 18-07-14 | 22:26

Ik wilde me er halverwege nog behoorlijk pissig om maken, maar Quid heeft gewoon gelijk.
 
Goed stuk John, Internet points voor jou.

pietvanvliet | 18-07-14 | 22:26

Stormageddon | 18-07-14 | 22:17
hehe. Er is vast wel een psycholoog in ons midden die kan duiden wat de oorzaken kunnen zijn van dergelijke projecties en het 'buiten zichzelf willen plaatsen' van zulke emotionele toestanden.

--sql error-- | 18-07-14 | 22:25

Toch zou het fijn zijn als ik een keus heb; wil ik het zien of niet. Miste gisteren ineens een roze linkje. Of hebben jullie aandelen Rennie?

R2DTal | 18-07-14 | 22:24

"een tweet die een medewerker ''woensdag'' plaatste. De vrouw twitterde als reactie op de ramp met vlucht MH17"
.
Het meisje moet helderziend zijn, want de ramp gebeurde op donderdag.

Ageless | 18-07-14 | 22:22

Je kon ook je bek dicht houden. Had je net zo veel mee bereikt. Misschien leuk om dit te lezen op de eerste pagina van het internet, nog voor dat je ermee in contact komt, om een duidelijk waarschuwing te geven, maar wij wisten dit allang, John.

Eugene Lury | 18-07-14 | 22:22

Vanmorgen ook een 13-in-een-dozijn journaal-item waarbij nietsvermoedende toeristen/passagiers op Schiphol door een camerateam met hijgerige reporter werden overvallen met de vraag; "Durft u nu nog wel in een vliegtuig te stappen?" (Statistisch/realistisch gezien overigens, juist nu wél, de komende tijd verwacht ik niet veel meer op lijnvluchten afgeschoten raketten van separatistenleiders).

Volstrekte niets-toevoegende hijgerige emo-journalistiek van het platste, laagste, onorgineelste, gemakkelijkste, schadelijkste en minderwaardigste soort, alleen bij uwer aller NOS.

Ven1V1d1V1c1 | 18-07-14 | 22:21

Quid weet diep van binnen ook wel dat het een door en door achterlijke, hypocriete wereld geworden is.
Vooral de social media verslaafden onder ons die altijd zijn of haar mening, hersenspinsel, ergernis, belevenis, prestatie, kroost etc op haast dwangmatige wijze moeten 'delen'.
Ego's die zich op een of andere manier moeten onderscheiden of in ieder geval ieder vluchtig gevoel van genot moeten delen in plaats van ervaren.

Uiteraard zijn de soldaten van het vermeende onrecht, die dus ook louter bestaan bij de gratie van het onrecht dat zij pretenderen te beschermen, weer oververtegenwoordigd en overschreeuwen de moreel superieure collega-bestrijders van het onrecht elkaar weer om het eigen ego te strelen.
Het zijn verkopers van leed. Lijkenpikkers.
Ze kunnen niet zonder tragedies. Zonder menselijke ellende kunnen zij geen moral highground nemen; kunnen zij geen partij kiezen.
Ik ga zuipen.
L'Chaim!

Desmoulins | 18-07-14 | 22:21

@Willianus Wortelus
LOL

Bicycle_Repairman | 18-07-14 | 22:20

Het is wat het is.
Niks-neem | 18-07-14 | 22:17 lol!

Willianus Wortelus | 18-07-14 | 22:20

@Willianus Wortelus | 18-07-14 | 22:16
Het is wat het is.

Niks-neem | 18-07-14 | 22:17

Wat betreft Quinsy... De vervolg-tweet was ook van een briljante ego-trippende gekwetstheid schoonheid. Inclusief taalfout.
Dus laten we ook even stilstaan bij het werkelijke slachtoffer van de vliegramp/terreurdaad. De overlevende die gewoon durfde te zeggen dat onze premier een racist is! De vlaggen hangen natuurlijk eigenlijk halfstok voor de man die zo moedig strijdt tegen zwarte pieten (zowel het zn. als het ww.)
Opdat wij niet vergeten, mensen!
scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-x...

Stormageddon | 18-07-14 | 22:17

Best een goed stukje van Quid. Laatst ook al. Volgens mij probeert ie Annabel te imponeren.

Om te neuken, dat is. Uiteraard.

Ook dat is internet.

Willianus Wortelus | 18-07-14 | 22:16

Hypocrisie in optima forma. Daar heeft Quincy wel een punt.

ITEACHYOU | 18-07-14 | 22:15

Sinds wanneer voegen "preken" dan iets toe? Mijns inziens wijzen dominees vooral op zaken waar met iets teveel gemak omheen wordt gekeken. Ik vind het een goeie preek.

stoethaspel | 18-07-14 | 22:14

En al die mensen met hun kutberichtjes met kaarsjes en spreuken op FB, die kunnen voor mij ook in de stront zakken, zichzelf willen profileren ten koste van zoveel doden.

Cuyahoga | 18-07-14 | 22:14

Ga morgen allemaal aangifte doen tegen die zwarte racist, Quincy...

Ommezwaai | 18-07-14 | 22:13

Mensen zijn hoger opgeleid, mobieler en mondiger dan vroeger en vormen, mede door de invloed van internet en sociale media, op een andere manier sociale verbanden, aldus Mark Rutte. Het ‘probleemoplossend vermogen’ van de samenleving wordt volgens hem groter. Al die kleinere initiatieven bij elkaar, waarbij mensen bijdragen naar vermogen, ‘kun je de participatiesamenleving noemen’. De vraag is hoe de overheid en de politiek op die ontwikkeling moeten reageren, aldus Mark Rutte. Volgens hem bestaat er geen handboek hoe dit moet worden geregeld.

lady blabla | 18-07-14 | 22:12

Van de woorden van Rutte ben ik niet onder de indruk. Ik stel voor alle raketten richting dat gebied te richten en kijken wat Poetin en de seperatisten dan te zeggen hebben. Zeg nou zelf, zoals hij daar stond leek het net een vlaflip. En die teringnegerT Q mag van mij gelijk richting de katoenvelden. Vuile tering racist. Ben ik boos, Ja. Mag dat ? Ja. dat mag ik.

Fluim | 18-07-14 | 22:11

Ik moest gisteren al overgeven van de tweet van Quinsy, en nu weer omdat die vervelende excuusracist denkt OVERAL zwarte piet bij te moeten halen.
Quinsy jongen, donder alsjeblieft op van deze planeet. Ga lekker preken tegen marsmannetjes over hoe racistisch die wel niet zijn. Deze ramp/aanslag gebruiken om vooral te roepen hoe racistisch Nederland wel niet is. Driewerf kots.

PS: LOL @ leedstijve van meneer de Greef.

BeunDeHaas | 18-07-14 | 22:11

Gisteren de gebrekkige en haperende verslaggeving bij de NPO een beetje gevolgd.
Ze waren benieuwd naar de reactie van Rutte, nar de reactie van Wimlex, naar de reactie van Zimmerfranz enzovoorts.
Nou, big surprise, ze waren geschokt.
Ja natuurlijk waren ze geschokt, hoe kan een normaal mens niet geschokt zijn?
Wat voegt dat toe?
Doe dan alleen de reacties van mensen die níet geschokt zijn zoals die van de Überracist en Flip Vuisje.
Mensen die over de lijken staan te pissen voor persoonlijke doeleinden.
Helaas zijn dit de momenten waar de ultieme kankergezwellen hun ware gezicht laten zien.

Cuyahoga | 18-07-14 | 22:11

tldr; *plop*

--sql error-- | 18-07-14 | 22:10

Niemand

Plukkiehaar | 18-07-14 | 22:06

Quid! Wat een kut ego stukje van je. Bah.

henkojenko | 18-07-14 | 22:05

Goed stuk.

Duifmans | 18-07-14 | 22:05

Ingeborg Beugel moet verplicht voetballen en wielrennen.

lingo star | 18-07-14 | 22:04

Ik zag net foto's voorbij komen van Rebellen tuig bij het wrak die dan een knuffelbeertje als trofee omhoog hielden voor de foto.....

zorgan | 18-07-14 | 22:03

@toetanchamon | 18-07-14 | 21:54
Laat het papier wit en het is meteen een kleurplaat!

dlseth_ | 18-07-14 | 21:59

Niks-neem | 18-07-14 | 21:57
Ja je bent bezield of niet.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-07-14 | 21:59

@ de 4 J's

Wees gerust. Ik denk dat DKS al in aantocht is:)

Niks-neem | 18-07-14 | 21:57

Tss, De Koreaanse Slet heeft hier heus ook nog wel iets over te zeggen. Lekker belangrijk. En Peter Gersen is ook een lul.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 18-07-14 | 21:55

Tja zo'n Flip snapt het echt niet. Hij denkt echt dat Wilders enz Asociaal is en zijn mensen sociaal. Het drink niet tot zijn grijze rotzooi door dat het alleen maar andere meningen 'rechts' links net zo asociaal vindt als hij Wilders asociaal vindt.

Hij ziet het als 'Wij ubermensch en 'wij' untermensch' waardoor hij zich dus precies plaats op de plaats waar hij denk tegen te zijn.

DerUnterMensch | 18-07-14 | 21:55

ontoelaatbaar teken van geweld, actie !!

newray | 18-07-14 | 21:55

Ik zit er aan te denken om zwart 'Quinsy Gario wc papier' op de markt te brengen. want met die gozer wil ik mijn reet afvegen.

toetanchamon | 18-07-14 | 21:54

So you think you can tell Heaven from Hell?
Blue skies from pain?

Can you tell a green field from a cold steel rail?
A smile from a veil?

Do you think you can tell?

postmodernismisdead | 18-07-14 | 21:54

Het vallen van de menses duurde ook 100x langer dan bij 9/11.

Ven1V1d1V1c1 | 18-07-14 | 21:52

goed stuk.

jan-lul-de-behanger | 18-07-14 | 21:52

-weggejorist-

dimitrios007 | 18-07-14 | 21:51

Een heel fraaie, ware en aan-het-denken-zettende preek, Quid. Dank.

henkvaningrid | 18-07-14 | 21:51

Ben ik een enorm slecht mens als ik zeg dat het me allemaal niet zo veel doet?

Vrije Nator | 18-07-14 | 21:50

@Bennie Verbaasd | 18-07-14 | 21:45
Doen was er nog geen internet voor iedereen, domme sukkel!

toetanchamon | 18-07-14 | 21:50

Huil huil.

XaleX_2 | 18-07-14 | 21:49

Wat een vuile Gore tering hond is die Quincy

Basics | 18-07-14 | 21:49

Haha mooi stukje analyse kwit!Je ziet idd de een voor de ander die in aanmerking probeert te komen voor de Nobelprijs der nobelere.En wat je zegt.. ego-propaganda van de bovenste plank, het is wat het is.

*tjeess Quid en ik die het eens zijn,moet niet gekker worden*

deraderendraaien | 18-07-14 | 21:48

Gelukkig hebben we Quid nog om e.e.a. te duiden.
Overigens heeft Quincy al gezien dat Zwarte Piet hard voor uit is gegaan en voorzitter bij de VN is geworden.

Uw Verzekeringsadvis | 18-07-14 | 21:48

@ Flip Vuisje, dus medeleven tonen is voorbehouden aan linkse gutmeschen?
Wat bent u een eng mannetje.

James Lastig | 18-07-14 | 21:47

Hey Quinsy, volgens mij werd er na de Bijlmerramp aardig meegeleefd. Domme sukkel

Bennie Verbaasd | 18-07-14 | 21:45

Lucht dat nu op Quid, zo'n non stuk typen. Of is dit afleiding zoeken van de vreselijke gebeurtenissen?

Helder Groentje | 18-07-14 | 21:44

het Internet is wat het is, eens, menselijkheid is ook wat het is, er is niets mooier voor het ego om over iets te oordelen. Het Internet is instrument maar moet het dan maar afgedaan worden als doel dat alles maar bekent moet zijn? Het lijkt me toch dat dezelfde menselijkheid eigenlijk zou moeten inzien dat het niet het oordeel van belang is maar de acceptatie en daardoor eens iets ontstaat dat niet emotioneel gedreven is maar rationeel rekening houdend met gevoel en emotie.....

gedachtespinsel | 18-07-14 | 21:44

Aardige lap ego-propaganda Q.
Maar goed, het is wat het is inderdaad.

kibbesoeb | 18-07-14 | 21:44

Even over dat D-reizenmeisje; ik vind dat dat moet kunnen, met twaalf volgers. Het was waarschijnlijk een grapje dat al even de ronde deed daar op de werkvloer. Ik had het zelf kunnen bedenken als ik bij D-reizen werkte. Tja, en dat je dan met je twit in de Telegraaf komt, tja... dat zou ik vantevoren ook niet bedacht hebben.

VanBukkem | 18-07-14 | 21:44

Een Account bij GS gaat nog wel (net), maar ik heb geen Feesboek en/of Twitter, want je ziet hoe je door de wringer gehaald kan worden.

Boerenlol | 18-07-14 | 21:43

Het is wat het is, Geenstijl kan er ook niks aan doen. Oh, wacht.

niet voor de hond | 18-07-14 | 21:43

Stel je voor dat er geen internet en Twitter enz. was en lekker rustig nergens van op de hoogte was.Alleen maar nos , heerlijk.

van stampij | 18-07-14 | 21:43

Wat voegt dit artikel dan überhaupt toe? Het is toch allemaal ego-propaganda. Allemaal internet. Het is wat het is. Post dan niks.

Heilige Wrat | 18-07-14 | 21:42

Hey Quid, het is helemaal niet wat het is. Het is wat wij inclusief talentloze losers als jij er van maken. En vertel je billenmaat van Rossum ook eens dat ie verantwoordelijkheid neemt voordat ie op enter drukt en vervolgens "het internet" de schuld geeft voor zijn rauwporn artikel. Jullie zijn tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend. Laf waren jullie niet. Tot nu.

Mike Oxlong | 18-07-14 | 21:41

EgotripperT

Pjotrans | 18-07-14 | 21:40

quincy aan het zwartepieten... een gotspe.
wat laat deze klootzak zijn ware aard zien

pottedikkie | 18-07-14 | 21:39

Tijdens veranderen.
Normen en waarden veranderen ook, wen er maar aan.
Amen.

Gravin v Kippenbouth | 18-07-14 | 21:38

ROFLOL! Meesterlijk Johnny!

KoninginWildemina | 18-07-14 | 21:38

Ja ach. Waar ik me een beetje aan stoor zijn die mensen die op sociale media dingen zeggen als "de vrienden van mijn broer z'n collega zaten op die vlucht" of "de slager van de buurman van mijn klasgenootje van de lagere school zat ook op die vlucht". U begrijpt wat ik bedoel.

Zzzzooooffff | 18-07-14 | 21:38

Iemand neuken?

Plukkiehaar | 18-07-14 | 21:37

Final: 192 dutch. Wow.

EllaRouvoet | 18-07-14 | 21:34

Quincy donder op uit dit land man.

ministerSinister | 18-07-14 | 21:33

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken