
Zowel de Europese Unie als de islam doen beloften die te mooi zijn om hier op aarde vervuld te kunnen worden. De EU belooft eeuwige vrede en welvaart, leniging van uw noden en respectering van uw rechten, onafhankelijk van uw ras, geloof of seksuele oriëntatie. De islam belooft eeuwige vrede en welvaart, leniging van uw noden en respectering van uw rechten zoals die luiden onder de sharia, of u nu man, vrouw, moslim, slaaf of ongelovige bent. Alleen, dat heil komt niet gratis op u af. U moet er wat voor doen. De EU wil dat u uw loon en uw spaarpot grotendeels aan de EU overdraagt. De EU heeft dat geld nodig om het eerlijk over de EU-landen te kunnen verdelen, een ieder naar zijn behoefte. De EU heeft veel taken, en heeft dus ook veel geld van u nodig. Dat is bitter. De islam wil daarentegen iets anders: dat u te wapen loopt tegen iedereen die niet wil delen in het heil van de islam. Daarbij, zegt de Koran (9:111), zult u doden of gedood worden. Dat is bitter. Maar daarna daalt de zoete vrede neer.
De islam is een als godsdienst vermomde ideologie. De EU is een als ideologie vermomde godsdienst. Beroepsmoslims en beroepseurocraten genieten dan ook een gelijksoortig, extreem bevoorrecht leven: beroepsmoslims baden in respect en ontzag dat door hun leerlingen en de gelovigen hen toegewaaierd wordt; dat ontzag geeft zin aan hun leven. Beroepseurocraten kunnen zich onderdompelen in de luxe van een geschifte hofhouding in de EU-paleizen van Straatsburg en Brussel, waar lakeien elkaar verdringen om hun meesters tijdens het declareren eerbiedig toe te glimlachen. Geslaagde eurocraten hechten waarde aan dat soort eerbied. Immers, hoe groter het deel van je uitgaven dat je kunt declareren, hoe meer ontzag en respect je verdient.
De islam heeft twee heilige steden: Mekka en Medina. Ook de eurofilie heeft twee heilige steden: Brussel en Straatsburg. De islam en de eurofilie hebben nog een derde heilige stad die een wat kleinere rol speelt: Jeruzalem voor de islam, Luxemburg voor de EU. Wie niet thuis is in de heilige steden van zijn godsdienst (of was het nou ideologie?), telt niet echt mee. De mannen die in de heilige steden de dienst uitmaken, staan aan de top van hun gemeenschap. Ze worden als breekbare zachtgekookte eieren per limousine rondgereden, de chauffeurs zijn voorzichtig met de verkeersdrempels vanwege de broosheid van hun meesters, en vermijden onoverzichtelijke verkeersopstoppingen. Dat is in alle zes de genoemde steden niet zo makkelijk, maar het zoude niet goed zijn als de meesters mishaagd werden.
De echte bazen van de islam zijn niet gevestigd in de heilige steden, maar in de superübermadrassas van Egypte en Iran. De echte bazen van de EU resideren niet in de heilige steden, maar in kanselarijen in Berlijn en Parijs.
Zowel de islam als de EU doen aan micromanagement van uw huiselijk leven. Ook op de wc laten ze u niet met rust. Hurken, zitten of staan? Reiniging van de achteruitgang? Met papier? Water? Nog anders? Handen wassen? De doortrek met veel of weinig water? Laat die details verder ook maar, maar er is door beroepsmoslims en beroepseurofielen over alle aspecten van uw wc-bezoek goed nagedacht.
De islam en de EU bedienen zich vrijmoedig van uw portemonnee. Bent u zelf in staat te bepalen waaraan u uw zelfverdiende geld gaat uitgeven? De islam en de EU kunnen dat toch beter afwegen dan u in uw individuele ééntje, want wees eerlijk, u heeft geen tienduizenden bevoegde fatwa-gevers tot uw beschikking, of beleidsambtenaren, die u van advies kunnen dienen. De boven u gestelden beschikken wel over zulke hulplegioenen, dus alles wat zij aanraden en opleggen is gebaseerd op een fundament van wetenschap en kennis. In het ene geval komt de wetenschap uit de sharia-handboeken en het islamitisch recht, in het andere geval van de sociale psychologie en/of de economie.
Rente op uw bankrekening of spaarpot? Beroepsmoslims en de euromeesters houden zich er intensief mee bezig: weinig, veel of geen rente, het is een zaak van principes.
Niets geeft een moslim meer prestige dan dat een heiden zich in zijn handen tot de islam bekeert. Wie het volk van de islam in macht en getal weet te laten toenemen, doet een werk dat Gode welgevallig is. Niets geeft een eurofiel meer genot dan dat hij een roeiboot vol migranten de Middellandse Zee uitvist om de inzittenden per decreet tot nieuwe Europeanen te dopen. Wie de fysieke samenstelling van de volkeren van Europistan diverser weet te maken, doet een werk dat Gode welgevallig is.
Wie gaat de moslims en de Europeanen redden van al het moois dat ze beloofd krijgen?
Reaguursels
InloggenIk lees Hans Jansen best graag. Maar dit is een krankzinnige spagaat waarin hij twee volstrekt niet gerelateerde onderwerpen in een stukkie probeert te stampen.
Hitler, met zijn verkeerd begrip van de evolutietheorie recht van de sterkste, het sterkste ras/volk was zeer geïmponeerd door de islam met zn 14 eeuwen durende genocide op andersdenkenden, en titelde zijn Mein Kampf naar waarschijnlijk de Jihad van de islam. Zijn boek is trouwens zeer populair in de Arabisch-islamitische wereld, een cultuur waarin er verder, volgens de Arab Human Development Reports, nauwelijks vertaalde boeken gelezen worden. Een dergelijke anti-cultuur is echt iets wat je erbij moet hebben in de Europese Unie. Voor een stralende toekomst.
Tricephalus | 12-07-14 | 18:03 Zelfs dan niet, het heeft onze evolutie bepaald.
Zure Sigaar | 12-07-14 | 20:52 Jammer inderdaad dat iemand die zijn titel op kosten van de maatschappij gekregen heeft nu zijn tijd verdoet aan dit middelbareschoolopstelniveau. Met excuses aan de middelbarescholieren.
Hopelijk kan Hans Jansen een verschil maken.
necrosis | 12-07-14 | 11:07
*
Natuurlijk maakt Jansen geen verschil. Hij zit daar temidden van ettelijke honderden door de wol geverfde politici met elk hun eigen agenda. Die zitten niet te wachten op het academisch geneuzel van een studeerkamerpoliticus. Daarnaast maakt Jansen deel uit van een totaal irrelevante 4-mansfractie die in het EP geen kruimel in de melk te brokkelen heeft, nog niet eens in staat was medestanders te vinden om een daadkrachtige EP-fractie neer te zetten. Zo eensgezind is men in de anti-alles hoek.
De enige die het verschil zal merken is Jansen zelf, in zijn portemonnee.
Klontenkoker | 12-07-14 | 17:56
Tenzij je er door brood en spelen in slaagt het recht van de sterkste te perverteren. Is ook al een paar keer gebeurd; is zich ook nu weer aan het voltrekken.
Hindustan | 12-07-14 | 17:41 Je hebt gelijk. Dat heet evolutie aka recht van de sterkste. Dat zal altijd blijven.
Bekijk de geschiedenis van de mensheid en je ziet een geschiedenis van oorlog en overheersing. Haal de Eurofielen en de Islam weg, en er staat een nieuwe groep mensen klaar die de boel willen overnemen en overheersen.
Je leeft echt in een illusie als je denkt dat dit ooit zal stoppen.
G. Raayer | 12-07-14 | 14:44
Als ik weer eens zo'n sticker zie met de boodschap "geen mens is illegaal", moet ik er altijd weer aan denken dat die betaald is met het geld van een meerderheid van mensen die het met die boodschap helemaal niet eens zijn. Voor zover hun vermogen tot analyseren niet totaal tot moes is geslagen door de propaganda- en indoctriemachines, natuurlijk.
Gètver! Vegen die mosselmannen écht hun hol met de blote hand af, na gescheten ende gedefeceerd te hebben? Geen wonder dat het hier de laatste 30 jaar zo begon te stínken.
Er is een uitgebreide kaste van politici en wetenschappers die decennialang heeft verkondigd dat de islam en ook Turkije bij de EU horen. En vaak is het dan zo dat men psychologisch niet in staat is toe te geven aan voortschrijdend inzicht, ook al wordt het steeds meer duidelijk dat islam en Turkije niet zullen integreren maar willen overnemen. De EU is ooit bedacht, zo althans de ontstaansmythe, dat men in Europa geen oorlog meer wil, geen stapels lijken en kapot geschoten steden. Maar op dit moment ziet het er naar uit dat de EU juist een nieuwe fase van lijken en destructie aan het faciliteren is, zozeer als het beleid er op gericht is dat er overal steeds grotere gemeenschappen van onthoofders verschijnen. Ik kan mij niet voorstellen dat een dergelijke gekte nog lang getolereerd wordt. Of het zou zo moeten zijn dat de traagte waarmee een en ander zich voltrekt, de meeste mensen onverschillig houdt.
'Als iets te mooi is om waar te zijn, dan is het dat ook meestal' -waarschuwing Marktplaats. Toch trappen hier miljarden idioten elke dag in, en doen dat iedere keer weer. We hebben gezien dat mensen van cda naar vvd zijn overgestapt omdat ze de leugens en het fanatisme waarmee die partij haar stemmers overlevert aan de islam om er zelf rijker van te worden op een gegeven moment doorhadden. Nu ze echter zien dat de vvd de 3.0 versie van deze neofascistische strategie is, NOG meer zelfverrijking, nog VEEL MEER leugens zou je zeggen, ze zijn genezen. Maar nee, ze gaan de 4.0 versie, de SS variant van onze eigen ethnocide, ze gaan d666 stemmen!!! Het is maar goed dat ons ras geen nageslacht zal kennen om dit te verklaren, net als diersoorten uitsterven omdat ze het alternatief niet zien, dat is PVV, stemmen mensen blijkbaar altijd hetzelfde. ALleen als het te mooi is om waar te zijn, geloven mensen het. Daarom is de EUSSR de witte islam, Hans, er is geen andere verklaring mogelijk. Goed te zien dat je er bijna bent...
gnor | 12-07-14 | 12:49
met de spreuk 'geen mens is illegaal' bedoelt de Linkse Islam dat autochtonen of blanken dhimmies zijn, of beter gezegd, untermenchen of nog beter gezegd, dat zij zelf op Verboten Gebied zich begeven. De illegaal is het Gekozen Volk van 'links' net als de immigrant, mits die geen Westerse Waarde kent..
Gemangeld tussen twee gevaarlijke ideologieën.
Die kant gaan we op.
h65485665 | 12-07-14 | 13:51 U bent weinig subtiel maar u heeft wel gelijk. We hebben het gewoon te goed met elkaar. Wanneer je je iedere dag druk moet maken om eten, dan zal het je de bips oxideren of nedeland wel of niet in de EU zit.
gnor | 12-07-14 | 12:47 Ik kan tussen elke twee willekeurige onderwerpen een verband zien en heb niet de tijd om elke complottheorie te gaan onderzoeken. U wel, u hebt kennelijk te veel tijd. Geniet ervan zolang het kan.
Hulde voor een uitstekend geschreven stuk! Inderdaad, naast een project is de Groot-Europese gedachte ook als een (af)godsdienst te beschouwen. Met hogepriesters als Juncker, Schulz, Verhofstadt, Barroso en Van Rompuy, en celebranten die in ons land bijvoorbeeld zijn te vinden bij D66, met Pechtold als potsierlijk voorbeeld.
En de ene godsdienst faciliteert een andere godsdienst - de islam - die uiteindelijk de eerstgenoemde godsdienst, evenals het christendom, de nek om zal draaien. In beginsel natuurlijk middels het gebruik van bestaande democratische regels. Grappig hè.
@Maria.1 | 12-07-14 | 11:19
@Maria.1 | 12-07-14 | 11:19
Daar gaat paranoïde Maria.1 weer met zijn zoveelste petitie. Ga jij weer ondertekenen met jouw verzonnen, 'De Nieuwe Geuzen ', waarvan jij enig lid bent?
Burgers kunnen problemen van een land niet zomaar oplossen. Daar heb je een regering voor. Of je met ze eens bent of niet. De regering, gekozen door het Volk, probeert naar hun visie, honderden problemen op te lossen. PVV kaart misschien problemen aan, die andere partijen ook heus wel zien. Maar niet zo 1 2 3 uitvoerbare oplossingen voor hebben. Miljonair Wilders blijft heel hard aan de zijlijn roeptoeteren als een roepie-roepie vogel. En hij heeft Altijd gelijk ook nog, zeggen zijn aanhangers. Een ziener van Asterix en Obelix. Af en toe een stuntje lanceren en de Maria.1's zijn weer tevreden. Miljonair Wilders kan dan weer op zijn zetel rekenen, in de 2e Kamer. Aan de zijlijn uiteraard.
NL uit de EU? Hou toch eindelijk eens op! Dat gaat niet gebeuren! Of mensen nou voor of tegen, hebben gestemd. De belangen zijn te groot.
- Ondertussen bedenk ik wel hoe we onze samenleving zo kunnen houden/terug krijgen dat onze kinderen dat ook nog in vrijheid kunnen doen. - Poehee, ga jij de wereld redden, Maria.1? Succes daarmee kerel.
Door jou Anti Alles en islamhobby, sta jij vast op een lijstje bij diverse groepen. Opzouten met alle, extremistische, fanatische, fundamentalistische, radicale, groeperingen. Waar zij ook vandaan komen. Allemaal moven uit NL.
Straks uitkijken voor overstekende extremisten en Abu dingetjes!
..
- De EU.
zwep | 12-07-14 | 10:04 (JKKM) Heb je je eigen recept wel eens gelezen ?
Knap stuk :
- Dit stuk van Jansen
- De ieslaaam
@AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:34. Maak je maar niet ongerust; ik geniet wel van het leven. Ondertussen bedenk ik wel hoe we onze samenleving zo kunnen houden/terug krijgen dat onze kinderen dat ook nog in vrijheid kunnen doen.
Prachtig stuk! Mooi om die analogie te maken.
@gutgutgut | 12-07-14 | 12:14
Niets geeft een eurofiel meer genot dan dat hij een roeiboot vol migranten de Middellandse Zee uitvist om de inzittenden per decreet tot nieuwe Europeanen te dopen. Wie de fysieke samenstelling van de volkeren van Europistan diverser weet te maken, doet een werk dat Gode welgevallig is."Dit is gewoonweg wartaal. Jansen is definitief van het padje.
Waarom zou Jansen van het pad zijn? U onderbouwt het niet. Wilt u het niet zien?
Neem de uitgeprocedeerde asielzoekers die dus illegaal hier verblijven. Waarom men hen illegaal noemt, is zo logisch als wat nl. omdat ze niet legaal dus volgens legem (de wet die in een democratie is gemaakt) hier verblijven.
Natuurlijk zijn er altijd nuttige idioten die vinden dat geen mens illegaal is. Dat is op zich juist. De mens is niet illegaal maar de situatie waarin hij verkeert. Dus de situatie moet gewijzigd worden t.w. een pardon of wegwezen.
Dan geldt nog eens dat de kerken zich opwerpen als hoeders van het recht. (Ze vangen illegalen op dus tegen de wet in.) Dat hoeden van het recht is geleuter want er is scheiding van kerk en staat, hoewel je dat gezien de insteek van een aantal politieke partijen niet kan geloven.
De kerkgenootschappen, althans hun uitvoerders, denken de Hemel te vertegenwoordigen en goede zaken te doen hier op Aarde en specifiek dat stukje genaamd Nederland.
Dat mogen ze willen, maar niet te mijnen laste. Ik eis als legaal burger van Nederland conform de Grondwet scheiding van kerk en staat.
Laat ze naar elders gaan en daar zieltjes winnen; laat ze de "zwarte pieten" in Afrika zelf helpen via de collectebus en niet via mijn belastingen die de OSW voeden.
Bidden in de kerk mag ook nog want daar doen ze niemand kwaad mee. Al het meerdere is overdone en werkt (kennelijk bewust) verwarring in de hand.
@Klontenkoker. U haakt af in deze. Het gaat altijd om het zien van de verbanden. Als ik een verband(nog) niet zie, ga ik me inlezen en hoop dan wakker te worden. Geen gevolg zonder oorzaak. Complotten zijn van alle tijd, denk aan het oude Romeinse Rijk enz. enz. Ik moet er zo van tussen, fijne dag verder.
Al de gekoesterde ideeën over vrijheid, democratie, transparantie moeten in een ander licht worden bezien, nl.
als voortkomend uit een bepaald tijdperk, maar als een historische anomalie. De wereld draait om geld en om macht.
Vrijheid en democratie zijn de lippenstift die het geldvarken opdoet. De macht schminkt zich op met vrome idealen.
gutgutgut | 12-07-14 | 12:17
- Inquisitie;
- Kruistochten;
- Aflaathandel;
- Verbod op condooms;
- Nazi's met hun "Gott sei mit uns";
- etc
(knipplakfoutje)
Klontenkoker | 12-07-14 | 12:02
- Inquisitie;
- Kruistochten;
- Aflaathandel;
- Verbod op condooms;
- Nazi's met hun "Gott sei mit uns";
- etc
gnor | 12-07-14 | 12:21 Beste Gnor, je hebt wel erg veel complottheorieën, ik haak af.
Ik mis de Rooms-Katholieke Kerk nogal als voorbeeld. Die Duitse Bisschop met zijn miljoenen kostende herverbouwing, EU bobo's kunnen daar alleen nog maar van dromen.
De EU ontbreekt het aan transparantie en inspraak. De EU leeft niet bij de gewone Europeaan, of anders dan als stelletje zakkenvullers. De islam daarentegen is juist wel iets dat leeft bij gewone mensen, en dan vooral bij die mensen die leven in de zogenaamde prachtwijken. Dus de voormalige arebeiderswijken, waar tegenwoordig veel bebaarde jurken rondlopen, die grootse plannen hebben wat betreft onthoofden van andersdenkenden. De EU leeft in de waan dat de islam te integreren is, en dat zoiets met een comissie van slimme ambtenaren te regelen is. De islam ziet het aan en kan nog steeds niet geloven, wat voor een prachtige nuttige idioot het in de EU gevonden heeft.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:44
Mooi verhaal, u bent op de hoogte. Waarom staan er dan toch isis-aanhangers te demonstreren en wordt er niets aan gedaan? Omdat men bang is voor religekkies en niet voor politici. En hoe zou dat nou komen? Bovendien, als wij nederlanders ons terugtrekken uit de EU is er niemand die dat kan tegenhouden. Wat gaan ze doen, ons binnenvallen? Gaat de NAVO niet leuk vinden. Of is dat volgens u ook een corrupte bende die als enige doel heeft haar wil op te leggen?
Dat politici angst voor de islam hebben, is zo klaar als wat. In het verleden is oil for immigration ingevoerd waardoor massa's vreemdelingen deze kant op kunnen en aanvaard moeten worden. Toen al werd er gepolderd in Europa. De dijken lijken nu te laag voor onze polders.
U denkt dat niemand Nederland kan tegenhouden als we ons zouden willen terugtrekken uit de EU. Vergeet het maar. We hebben zelf nog een speelgoedleger dat ons niet kan (en wil) verdedigen. Bij ons binnenvallen hoeft niet, de Nato heeft al sinds de oprichting hier poot aan de grond. Trouwens we zijn lid van de Nato en je gaat niet bij zelf binnenvallen. Trouwens waarom wil men een Europees leger? Leest u over Pim Fortuyn en de angst bij de VS, ons leger enz. dat hij premier zou worden. Hij moest over de kling gejaagd worden want er stonden heel veel baantjes op het spel.
U schrijft: Of is dat volgens u ook een corrupte bende die als enige doel heeft haar wil op te leggen?
Waarom denkt u dat Turkye bij de Nato zit en nog wel aan de zuidflank? Waarom willen de VS dat Turkye lid wordt van de EU? Wie bepaalt in de Nato? We zijn sinds WO2 gewoon een wingewest van de VS.
We hollen daarom ook als gekken mee met de EU, mede warm gehouden door onze MSM, in de zaak Oekraïne. Dit terwijl de huidige regering van Oekraïne daar zit omdat de VS dat willen. De VS financierden het oproer op Maidan waar de EU-idioten Verhofstad en Billy the kid Von Baalen het volk manipuleerden (Hitler en Mussolini konden er nog een puntje aan zuigen). De stropop van de VS sinds jaren (blijkt uit onderschepte telegrammen), nu premier van de Oekraïne, wil een forse oorlog om Rusland uit de tent te lokken. Goed trouwens voor de wapenindustrie.
Klontenkoker | 12-07-14 | 12:02
"En er zijn meer mensen gedood in de naam van jezus dan van allah, al doet die laatste momenteel zn best om er gelijkspel van te maken."
Dat zul je toch moeten onderbouwen.
"Niets geeft een eurofiel meer genot dan dat hij een roeiboot vol migranten de Middellandse Zee uitvist om de inzittenden per decreet tot nieuwe Europeanen te dopen. Wie de fysieke samenstelling van de volkeren van Europistan diverser weet te maken, doet een werk dat Gode welgevallig is."
Dit is gewoonweg wartaal. Jansen is definitief van het padje.
du Roi Soleil | 12-07-14 | 10:12
Dat komt door de overeenkomst die Hans Jansen niet heeft genoemd. Dat zijn de volgers of de gelovigen. Zij keuren alles goed zonder er goed over na te denken. De moslims omdat ze te weinig zijn ontwikkeld en de Nederlandse stemmer omdat hij te gemakzuchtig is en het eigenlijk nog niet slecht genoeg heeft.
Klontenkoker | 12-07-14 | 11:53
Als ik schrijf "Jezus Redt" mag jij er gerust vergif op innemen dat dat spot is.
Slechtste stuk ooit van dhr. Jansen. Onderbouw die stellingen maar eens, en dat toevoegsel 'aan de Sharia' maakt alles uit...
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:59 U bent verstandig. Religie verbroedert niet, maar zaait tweespalt. En er zijn meer mensen gedood in de naam van jezus dan van allah, al doet die laatste momenteel zn best om er gelijkspel van te maken.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:57
Ik had het woord eigenlijk ertussen moeten zette, my bad en het laatste wat ik wil is een discussie over geloof.
@gutgutgut | 12-07-14 | 11:51
Dat zal allemaal wel, maar ik raak geen bijbel, koran of ander heilig schrift meer aan. Ben daar klaar mee.
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:55 Ik ga met u geen discussie aan over geloven. Dat heet namelijk niet voor niets geloven, is vrij- en multiinterpretabel en voor mij paarlen voor de zwijnen.
En als politici het niet waard zijn om over te praten, wat doet u hier dan? Ikkeniesnappenie
@Schoorsteenveger | 12-07-14 | 11:33
Het CDA? *proest*
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:47
Hier ook. Dat er meer is tussen hemel en aarde staat voor mij vast gezien de bizarre dingen die ik heb meegemaakt, maar dat heeft niets te maken met die boekjes die slechter zijn geschreven dan de handleiding van een blueray speler.
En politici zijn het eigenlijk niet waard om over te praten.
Pierre Tombal | 12-07-14 | 11:52 U heeft het terecht over een veel gevaarlijker principe: Wat is normaal en wie bepaalt dat?
gutgutgut | 12-07-14 | 11:52 Ga jij hard bidden, dan doet de rest wel zelf nadenken. Kijken wat het beste helpt.
Het lijkt me vrij simpel : Nederland uit de EU, moslims terug naar het land van herkomst. Maar ik voorlopig niet dat ik het zal meemaken...
Proost Hans
Ik vind niet alle hier gegeven parallellen even geslaagd, maar op zich klopt het wel dat zowel islam als de EU ieder aspect uit ons leven wil controleren. Beide ideologieën zijn daarmee uitermate schadelijk voor de persoonlijke vrijheid van personen binnen hun invloedssfeer, maar vooral de EU moet hier als een gevaar worden beschouwd doordat zij zich op uiterst geniepige wijze in onze samenleving heeft gedrongen. Iets dat al op de kleuterschool begint, want wie schrijft onze leerboeken en jaarlijks de examens, en bepaalt daarmee wat- en hoe wij denken? Mensen keren zich af van het beleid van de VVD en stemmen vervolgens D66, die in dezelfde Europese fractie zit. Dat zoveel mensen zo dom kunnen zijn is nauwelijks voor te stellen, maar dat is nu juist wat jarenlange indoctrinatie beoogt. Mensen iets laten doen dat tegen hun natuur in gaat; om in plaats van weg te rennen het gevaar juist te omarmen. Om - als we dan toch in parallellen praten - met een vliegtuig een gebouw te rammen in de overtuiging dat dit je een beter leven gaat opleveren.
"Wie gaat de moslims en de Europeanen redden van al het moois dat ze beloofd krijgen?"
Jezus Redt !
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:45
Mozes terroriseerde niet alleen, hij slachtte 3000 joden af als we het OT mogen geloven.
Maar een zuiplap? Graag een bijbelcitaat om dit te ondersteunen.
KapiteinClaus | 12-07-14 | 11:49 Zelfde kun je van vrouwen zeggen. Die gebruiken ook geraffineerde technieken. Maar nog steeds hou ik van ze.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:46
Klopt, ik verwijt jou ook niets.
De islam (en Europa) rukken verder op. Degenen die aan de andere kant staan, worden politiek gezien te weinig serieus genomen. Deels is dit terecht, als ik denk aan het Front National, waar Wilders zo tegenaan schurkt. Het doemscenario is dat zij alsnog gelijk krijgen, maar dat het dan te laat is.
De islam (en Europa) maken gebruiken van allerlei geraffineerde tactieken en finesses. Wilders is nog steeds een botte bijl die in de kern vaak gelijk heeft, maar weinig voor elkaar gaat krijgen. Wat we nodig hebben zijn trucs om ook de gevestigde politieke partijen het probleem in te laten zien.
De laatste tijd schrik ik toch regelmatig van het aantal mannen in jurken hier in Rotterdam Zuid. Ik snap niet dat iemand daar geen probleem in ziet.
tipo | 12-07-14 | 11:47 Ben dan ook benieuwd -om in de analogie van drs Jansen te blijven- wat we met de terugkerende EU-gangers gaan doen :)
Zegt de eurofiel tegen de islamstrijder: "Maak ik ze arm, maak jij ze dood, maar graag in die volgorde".
Niet beseffend dat daarna de eurofiel zelf er ook aan mag geloven.
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:45 Ik heb niets meer met welke religie dan ook en wil dat graag zo houden. Maar dat wil niet zeggen dat ik er niets van weet. Geloven = ophouden met zelf nadenken. In die zin lijkt het wel wat op politiek.
Ondertussen in Leiden: joostniemoller.nl/2014/07/bedreigd-gem...
Een gemeenteraadslid onderzoekt of de Al Hijra-moskee Wahabisme en Salafisme predikt en of er mensen spreken die jihadisten recruteren. Daar lijkt het wel op.
-1- De jongemannen die achter de volgende pseudoniemen schuilgingen (Zakariya Al-Hollandi en Maiwand Al-Afghani) hebben Al Hijra als gebedshuis gebruikt. Dat staat op film.
-2- Op 9 juli 2014 sprak Sheikh Said El Mokadmi daar. Die is van de islamitische stroming van de Djamaat Tabliegh en oprichter van de salafistische koranschool in Lochem. Het is vanaf daar nog maar een klein stapje naar de jihad.
De Zoon van de Penningmeester van Al Hijra schrijft ondertussen heel internet vol met hele en halve dreigementen aan het adres van het gemeenteraadslid.
En nu komt het: het gemeenteraadslid is afgelopen week als verdachte opgeroepen door de politie, wegens laster en smaad. De politie, waar de PvdA-burgemeester de baas van is, heeft dus partij gekozen voor de salafisten en jihadisten in Leiden door de politieke discussie naar het verhooorkamertje van het politiebureau te verhuizen.
Een groot schandaal, dat dit kan in Nederland.
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:42 Eens, maar ik heb het stukje niet geschreven, dat was drs Jansen.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:39
Alsof we nu al de wijsheid in pacht hebben. Mozes was een mensen terroriserende zuiplap.
Ik heb meer met Paulus.
gnor | 12-07-14 | 11:42 Mooi verhaal, u bent op de hoogte. Waarom staan er dan toch isis-aanhangers te demonstreren en wordt er niets aan gedaan? Omdat men bang is voor religekkies en niet voor politici. En hoe zou dat nou komen?
Bovendien, als wij nederlanders ons terugtrekken uit de EU is er niemand die dat kan tegenhouden. Wat gaan ze doen, ons binnenvallen? Gaat de NAVO niet leuk vinden. Of is dat volgens u ook een corrupte bende die als enige doel heeft haar wil op te leggen?
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:38
Ik begrijp wel dat de mensen zich druk maken over de islam, maar er is wel een verschil tussen de islam en moslims. Het merendeel van de moslims in ons landje is gematigd en die kom ik op straat tegen. Ik kom op straat geen islam tegen.
Het is allemaal mensenwerk en dat wordt vaak vergeten.
Schoorsteenveger | 12-07-14 | 11:38 Pcies! Je zegt het alleen beter dan ik doe. Niet iedereen is gelijk, maar iedereen heeft wel dezelfde rechten en plichten. tenzij je meer verdient, dan moet je opeens meer belasting betalen. K@t, dat klopt dus ook al niet.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 10:42
Groot verschil is dat wij er -indien de meerderheid daar voor is- ervoor kunnen kiezen om uit de EU te gaan. Uit de islam gaan kun je niet wanneer je in die regionen woont.
Ook kunnen wij openlijk demonstreren tegen de EU. Moet je daar eens doen tegen de islam, kijken hoe lang je dat overleeft.
Dat er veel te veel graaiers in de EU-bankjes zitten dat is ronduit schandalig, maar EU met een religie vergelijken vind ik gekunsteld.
Helaas pindakaas Klontenkoker de melk is over gekookt. Leest u over het verdrag van Lissabon of te wel de verkapte Europese Grondwet die supra-nationaal voorgaat op onze eigen Grondwet( o.a. www.tref.eu/nl/lissabon-verdrag.html).
De bepaling uit de Europese Grondwet dat Europese regelgeving voorgaat boven nationale wetgeving, is vervallen in "Lissabon". De jurisprudentie van het Europese Hof van Justitie dat Europees recht voorrang heeft boven nationaal recht blijft echter onaangetast zodat feitelijk de EU bepaalt.
Over dat openlijk demonstreren heeft u in zoverre gelijk dat formeel volgens onze Grondwet er recht is om te demonstreren (maar de vergunning kan geweigerd worden zoals bekend). Gaat u toch demonstreren dan kan het uit de klauwen lopen. Dit EU-verdrag is aan de Europese bevolking opgelegd tot de dag dat het wordt ontbonden, waarschijnlijk d.m.v. geweld. Is het de EU iets te gortig dan maakt men gebruik van artikel II-62, "Het recht op leven", dat het o.a. mogelijk zal maken abortus te verbieden, en waarbij dankzij een uitzondering die niet vermeld wordt in het artikel zelf (en die op allesbehalve eenvoudige wijze te vinden is in het allerlaatste deel van de tekst, de "Slotakte", Titel 1, Artikel 2, toelichting nummer 3), ... expliciet toestemming wordt gegeven de doodstraf toe te passen in "uitzonderlijke situaties" zoals in "tijd van oorlog", in tijd van "onmiddellijke oorlogsdreiging" (we zouden daarbij kunnen denken aan het liquideren van mensen waarvan vermoed wordt dat ze terroristen zijn, zoals de mensen die door de Amerikanen gevangen worden gehouden op Guantanamo Bay), en "teneinde in overeenstemming met de wet een oproer of opstand te onderdrukken", hetgeen betekent dat er expliciet toestemming wordt gegeven te schieten op een menigte demonstranten....
Dus beste Klontenkoker, we hebben als het er op aan komt buiten bijvoorbeeld het afstemmen op zenders die de Overheid gewillig zijn inmiddels alleen een vermeende vrijheid. De echte vrijheid hebben we ons laten ontnemen. De EU is een religie voor de eurofielen en tegelijkertijd een ideologie voor o.a. het grootkapitaal. Er is genoeg te lezen over hoe we ons hebben laten beetnemen.
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:37 Dont get me started over de 10 geboden. Die zijn gemaakt in een tijd dat men niet eens wist dat een zaadcel een eicel bevrucht end at daar een kindje van komt, maar is voor christenen wel leidend in de stamceldiscussie.
De 10 geboden was een briljante politieke greep van Mozes, die één god predikte en daarmee een dictatuur neerzette: geen tegenspraak, anders zwaait er wat.
Klontenkoker | 12-07-14 | 11:32
Staat en religie dienen inderdaad gescheiden te blijven. Maar dat betekent niet dat je de religieuze gevoelens en principes uit de harten en zielen van de politici kunt rukken. We zouden al een heel eind onderweg zijn als we lieden enkel en alleen omdat ze een bepaalde religie aanhangen privileges toebedelen die anderen worden onthouden, en als we de omzichtigheid waarmee we gelovigen bejegenen, enkel en alleen omdat ze geloven, zouden laten varen.
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:34 Eens. We hebben het gewoon te goed en moeten ons over steeds marginalere dingen druk maken om onze drift tot "beter-weten" te bevredigen. Appelgebak, hmmm, ik rúik het gewoon. Lekkerrr!
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:32
Wat is er mis met de tien geboden? Daar valt niets op af te dingen. Wanneer mensen een politieke partij willen die gebaseerd is op een religie, is dat hun goed recht. Het is hier toch geen dictatuur?
@Maria.1 | 12-07-14 | 11:27
Dat wij het niet met het huidige beleid eens zijn weten ze in Den Haag wel.
Ik vrees dat jij tegen de wind in aan het schreeuwen bent, je kan beter een stuk appelgebak kopen en daar onder het genot van een mooi stukje muziek van genieten, dan achter dingen najagen die geen zin hebben.
Eén van uw beste stukjes hier, denk ik hr. Jansen, ga a.u.b. door!
"Wie gaat de moslims en de Europeanen redden van al het moois dat ze beloofd krijgen?" De PVV?
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:28 Elke politieke partij die op religie gebaseerd is, is het niet waard te bestaan. STAAT EN RELIGIE DIENEN GESCHEIDEN TE BLIJVEN!
En er zijn best niet-christenen die ook een goed hart hebben.
En nee, ik ga je geen stemadvies geven. Richt zelf een partij op, dan weet je zeker dat het goed gebeurt.
necrosis | 12-07-14 | 11:20 Men stemde tegen de eu-grondwet om op die manier te laten blijken tegen het toenmalige regeringsbeleid te zijn. Dus dat betekent niet dat "we" tegen de EU zijn.
@necrosis | 12-07-14 | 11:26
Ik heb ook vvd gestemd om de pvda niet de grootste partij te maken en daar sta ik nog steeds achter. Had ik dan pvv moeten stemmen? Wanneer ik een stel clowns wil zien ga ik wel naar het circus.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:25
Heb jij een alternatief wanneer je van mensen houdt zoals ik doe?
Rutte vind ik een jambek en socialisten veracht ik. Het cda is een prima alternatief.
De heer Jansen is een denker en een analist en schrijver pur sang.
Ik zou hem graag als vriend hebben.
gutgutgut | 12-07-14 | 11:26 Dikke duim, dit vind ik pas goed analogieën leggen!!
@AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:24. In de eerste plaats is een dergelijke petitie bedoelt om massaal te laten weten dat we het niet met het huidige beleid eens zijn, dus dat heeft wel degelijk zin.
Klopt dat niemand meer zin heeft in actievoeren. Maar we zullen wel moeten als we willen dat er naar ons geluisterd wordt. Vandaar mijn herhaaldelijke oproepen.
De quantummechanica heeft ook twee heilige steden: Hiroshima en Nagasaki. De quantummechanica is dus religie vermomd als EU, want Brussel en Straatsburg (ruwweg in de richting van Mekka). Terwijl het oude testament met Sodom en Gomorra, weer dat terugkerende patroon van twee steden in de buurt van Mekka, als religie vermomde quantummechanica is.
Diepe diepe inzichten die ik te danken heb aan de Nobelprijswaardige column van Drs Jansen.
@AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:18
PVV kan het niet minder erg maken aangezien Rutte en Samsom momenteel de dient uitmaken.
Met dank aan de strategische stemmers.
AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:21 roflroflrofl En elfjes bestaan ook, net als de kerstman, sinterklaas en zwarte piet *kuch*.
@Maria.1 | 12-07-14 | 11:19
Aan de ene kant heb jij geen vertrouwen in politici, maar je wil wel belangrijke beslissingen laten afhangen van een petitie die door hen moet worden beoordeelt?
En actievoeren heeft geen zin, demense gaan hier niet voor de straat op. Heb jij het malieveld vol zien staan toen in 2004 het middelloon pensioen werd ingevoerd? Ik bedoel maar.
Jij begrijpt er niets van.
Het probleem is dat we een historisch besef hebben van een pinda. Hoe zijn we op dit punt beland. Kom nu niet met het "ons door de strot geduwde eu manifest" want de ontwikkelingen zijn ver daarvoor al gestart. Denk er maar eens goed over na.
Parel van het Zuiden | 12-07-14 | 11:16 Ik weet niet waar je die uitgangspunten vandaan haalt, maar dat is niet hoe ik het zie. Politici is daarbij een hele grote groep, die je niet over één kam kunt scheren. Er zitten graaiers bij, grootsprekers, goeddoeners, naievelingen, zeg maar alles wat je ook op je dagelijks werk tegenkomt.
Daarom zeg ik: uitgezonderd alle andere vormen is de parlementaire democratie de slecthste regeringsvorm. En ik heb helaas geen betere alternatieven, we zullen het er daarom mee moeten doen. Of kom zelf met een beter idee in plaats van alleen maar te klachen zonder met oplossingen te komen. Dat is namelijk bijzonder makkelijk en errug nederlands.
-weggejorist-
@ITEACHYOU | 12-07-14 | 11:16
"Iedereen.."
.
Er waren veel mensen die dat niet zagen zitten. Kwam zelfs tot uiting in een referendum. Maar die mensen hadden het allemaal niet begrepen. Tot op de dag van vandaag niet veranderd. Dreigen, liegen, rommelen, de EU moet door..
Ik denk dat ik de volgende keer maar cda stem, een partij met het hart op de goede plaats die om mensen geven en voorstander zijn van een goed gestructureerd plan voor ontwikkelingssamenwerking.
De EU en de islam doen graag geloven dat de zon niet zonder hen kan schijnen. Veel mensen geloven dat.
Veel te veel mensen.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:13
En wat was de uitslag?
*schaam je vooral niet*
@AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:15. Om te beginnen zou er een petitie opgezet worden om te eisen dat de regering haar verantwoordelijkheid neemt voor haar burgers. Daarnaast zouden we actie kunnen voeren door massaal naar Den Haag te gaan.
QBert | 12-07-14 | 11:12
Als ik zeker wist dat onze welvaart/ ons welzijn zou worden aangetast door dit beleid, dan gaf ik je gelijk. Echter, niets is zeker in het leven.
Maria.1 | 12-07-14 | 11:15 Dat is niet naief, dat is te danken aan het feit dat politici een informatievoorsprong hebben en wij dat gewoon laten gebeuren. De kracht van de mensen is veel groter dan we denken en zo lang wij ons laten peopelen blijven de politici aan de macht.
Als wij met een mannetje of 300 à 400 duizend elke dag op de Dam gaan demonstreren, dan verandert er iets. Maar ja, ik moet ook gewoon werken...
Brussel en Straatsburg kunnen 1 op 1 naar Mekka en Medina worden overgezet. Zijn wij mooi van die betuttelaars af en zij kunnen mooi oliedollars uitgeven om de vluchtgevaarlijke moslimii binnen de grenzen en dus buiten de EU te houden. Duizendmaal win.
@necrosis | 12-07-14 | 11:16
Maar minder erg maakt de pvv het ook niet, eerder het kwaad maken van stemvee dat een blikveld heeft van hier tot aan de stoeprand.
Maria.1 | 12-07-14 | 11:11
Eens. Maar destijds ging de discussie over het feit dat de politiek geen vuist kon maken, met alle individuele parlementen die zelf hun beleid uitstippelden. Ook dit bracht veel problemen met zich mee. Iedereen vond destijds dat daar iets aan gedaan moest worden. Nu zitten we eenmaal in deze situatie en die kan je onmogelijk veranderen zonder de toestemming van mevrouw Merkel.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:06
Onze religie vormt zich rond het geloof dat democratie geen (intellectuele en morele) inspanning vergt van haar burgers. Dat de burger kan vertrouwen op de overheid en de politiek, niet waakzaam moet toezien op het politieke en bestuurlijke gemanoeuvreer.
.
Een uitgangspunt dat bijna net zo geloofwaardig is als de basis van monotheistische godsdiensten. Echter door gebrekkig onderwijs in geschiedenis en staatsinrichting gaat het er kennelijk ook als ketenlapper in.
.
Wat er trouwens met de uitslag van het grondwetsreferendum is gebeurd en zonder slag of stoot is geaccepteerd door de bevolking is voldoende onderbouwing voor mijn stelling. Moet een burger niet willen en niet over zijn kant laten gaan.
@AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:08
De problemen zijn in ieder geval NIET veroorzaakt door PVV.
Ik maak me zorgen om Jansen en hoop van harte dat hij het rondkijken in Brussel een beetje volhoudt.
Bij voorkeur zonder geassimileerd te worden door de Borg.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:11. Heerlijk om zo naïef te zijn ;). Het is toch algemeen bekend dat politici heel anders praten voor de verkiezingen dan als ze eenmaal op het pluche zitten. We worden massaal voorgelogen en trappen er steeds weer in.
@Maria.1 | 12-07-14 | 11:10
Hoe zie jij dat dan, wat voor vereniging stel jij voor?
Zure Sigaar | 12-07-14 | 10:57
Jouw nick zegt alles.
necrosis | 12-07-14 | 11:13 Uit mijn hoofd 2005 of 2006.
Toetsiemonster | 12-07-14 | 11:12 Als je de commentaren leest en snapt, kun je dus weldegelijk iets anders dan instemmen. Het is een onzinstukje, leuk twee parallellen leggen. Had ie net zo goed de EU met gordelroos kunnen vergelijken, dat laat je ook dingen doen die je niet wilt.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:01
Wanneer daar over is gestemd?
U is nog minderjarig?
@ITEACHYOU | 12-07-14 | 11:07
Jouw voorouders hebben ook gevochten om ervoor te zorgen dat jij al die dingen nu hebt.
Beetje egoïstisch om er dan niet voor te zorgen dat jouw kinderen en kleinkinderen daar ook gebruik van kunnen maken.
Prima stuk!, het zal voor velen onherkenbaar zijn maar als je gaat door denken kun je niet anders dan met dit stuk instemmen. Hoe meer de mensen dit soort spiegels wordt voorgehouden hoe bewuster ze gaan worden. En dat is nodig.
Von_Rompuy | 12-07-14 | 11:09 De EU bepaalt niets, dat doen wij zelf doormiddel van ons stemgedrag. Waarom snappen we dat nog steeds niet?!?
Big Brother is watching himself, veel erger is het niet.
@ITEACHYOU | 12-07-14 | 11:10. Nee! De EEG was prima!
Maria.1 | 12-07-14 | 11:08
Dus je bent wel voor Europa? Hahahaha
@AbleArcher13 | 12-07-14 | 11:08. Nee, de PVV kaart de problemen aan. Wij burgers moeten het zelf oplossen! Van de politiek moeten we het niet hebben; ook niet van de PVV.
Bernard Couperus | 12-07-14 | 10:43
Het gaat om het volgende: In hoeverre wil jij dat de EU en/of de Islam jouw leven bepaalt ? Waar ligt bij jou de grens ? Dat is niet cynisch, integendeel. Legitieme vragen.
@ITEACHYOU | 12-07-14 | 11:07. We willen dit graag zo houden.
@Maria.1 | 12-07-14 | 11:04
Je kan toch pvv stemmen, die gaan alle problemen voor ons oplossen toch?
En ondertussen hebben we allemaal te eten, overal stromend water, een stabiel energienetwerk, een infrastructuur om U tegen te zeggen en maar zeuren zeuren zeuren. Tel uw zegeningen, de zon schijnt.
@Zure Sigaar | 12-07-14 | 10:57
Jij denkt dat we beter af zijn als Miezerig Mannetje zitting neemt in de EU?
Hadden we al niet genoeg stof tot nadenken toen Olli Rehn een speech hielt, geflankeerd door twee 'theedoeken'?
Schijnbaar is je vrijheid van meningsuiting alleen iets waard als je spreekt namens je 'broodheer' en de bevolking compleet links laat liggen.
Hopelijk kan Hans Jansen een verschil maken.
Maria.1 | 12-07-14 | 11:03 Omdat alle andere landen die wel wilden en wij dus binnen de EU een minderheid zijn. Dat is toch echt wat anders dat voor of tegen de EU zijn.
Neem aan dat jij tegen gestemd hebt? Heb je die grondwet toen helemaal gelezen? Ik niet, was ik te lui en te gedesinteresseerd voor en heb dus ook niet gestemd.
Stemmen terwijl je niet weet waar het overgaat, dat is ónze religie!
Ah de twee grootste bedreigingen voor vrede, vrijheid, en democratie in één topic. Waar te beginnen met reaguren.
.
Bij het moordadige regime wat de Islam in zoveel landen al is en immer zoekt naar meer, of het EU regime wat over tijd moordadig gaat worden vanwege ontbrekende democratische waarborgen icm megalomane machtsambities.
.
Misschien is het beter om niet te reaguren. Het lijkt er namelijk op de het grootste deel van bevolking er content mee is om te worden voorgelogen en pas wakker zal worden als het veel te laat is. En onder totalitaire regimes kun je uitgesproken meningen beter voor je houden.
.
Enfin.. Laten we ons echt uitleveren door de gevestigde politiek of zit er nog wat vrijheidsliefde in dit volk?
@uberdude:
U is een van die internettrollen van Ivo de Clown?
Wat een onzin om de Islam één op één te vergelijken met de EU en als er al iets te redden valt gaat de pvv dit zeker niet doen.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:02. Eens. We moeten ons verenigen en een vuist maken.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 11:01. Dat ging over de EU grondwet inderdaad. En uiteindelijk krijgen we die toch; dat kan niet uitblijven.
EvertsNL | 12-07-14 | 11:00 Onze wapens zijn veel sterker: de publieke opinie. We gebruiken ze alleen niet goed.
necrosis | 12-07-14 | 10:58 Hoezo zegt 65% nee? Wanneer is daarover gestemd? Of refereer je aan de europeese grondwet? Want die peilingen van El Perro slaan doorgaans als een geslachtsorgaan op een drumstel.
wakkere_nederlander | 12-07-14 | 10:37
+10
Is het een goed voorstel om aan hamas te vragen of ze ons ( nederland) een 1000 tal van die raketten leveren ? We zouden ze dan kunnen afvuren richting brussel en straatsburg. Sinds dit aan hamas is toegestaan, kan daar geen bezwaar over zijn bij anderen.
Trek een strak pak aan Jansen, maak een perfecte Engelse vertaling en doe deze Maidenspeech.
Kunnen ze je niet uit de zaal verwijderen zoals die UKIP man overkwam.
Geen godwin in te bekennen.
Hoe je uiteindelijk het valse ideologische licht uit de ten hemel gerichte ogen slaat ,gaat stap voor stap blijken. Herr Schulz is tot nu toe alleen gewapend tegen Farrage, voor Jansen moet ie even op zijn kop krabben voor dat hij hetzelfde rascistische paard uit de kazerne haalt. Go!to Brussels, to escape .
Het is knudde en er is geen kruid tegen gewassen.maarrrr je houdt er wel een mooie baan aan over.
@necrosis | 12-07-14 | 10:58. Maar wanneer gaan we nu?
duitse herder | 12-07-14 | 09:52
Maar steeds meer verkrachtingen door geïmporteerd vreemd volk in Oslo.
Dat dan wel weer.....
@Maria.1 | 12-07-14 | 10:36
Met dank aan mensen die niet snappen dat als ongeveer 65% 'nee' stemt terwijl de elite dit als 'ja' interpreteert.
*computertafel met hoofd doormidden slaat*
Populistisch gezwatel. Als deze man ons moet gaan behoeden voor de uitverkoop aan Mekka dan kun je beter gelijk je kop op het hakblok leggen. Gooi een handvol gemeenplaatsen bij elkaar, schrijf er een toegankelijk stukje bij en op grond van je universitaire titel denken je volgelingen dat hier de universele waarheid wordt gepredikt. Ga in het naburige café je oor eens te luisteren leggen en je hoort precies hetzelfde, alleen minder eloquent. Eenieder die denkt dat Jansen het EP aan het snotteren zal krijgen met zijn gezwets is net zo naïef als een moslim die gelooft dat Allah voor alles zorgen zal.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 10:47. Een minderheid kan het goed voor de meerderheid verzieken anders!
@lingo star | 12-07-14 | 10:54
Als je dat geneuzel van die rare mevrouw leest zou je denken dat het een tekst is van een cabaretier, ze blijkt het echter nog te menen ook.
Uw Verzekeringsadvis | 12-07-14 | 10:39
Die mevrouw verwoordt het toekomstig beleid van de EU, je wordt er niet vrolijk van.
En dan moeten wij het hebben van mensen als Marcouch die het wel prima vindt dat jongeren radicaliseren. Beter als aan de drugs gaan. Heb altijd al gedacht dat het een wolf in schaapskleren was. Weg met die dubbele nationaliteiten uit onze NL politiek!
Bernard Couperus | 12-07-14 | 10:43 Je bedoelt met labiele bevolkingsgroepen politici en religekkies?
@Maria.1 | 12-07-14 | 10:45 Eens. Er zitten altijd ratten tussen, maar dat maakt niet ieder dier een pest.
Met uitzondering van alle andere vormen is de parlementaire democratie de slechtse vorm om een land te leiden.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 10:42. De overeenkomst van beide is dan wel weer dat we er sneaky ingerommeld worden. En dat is lastig te bevechten.
Het ontgaat mij, maar wat probeert Hans Janssen hier in vredesnaam mee te bereiken? Ik kan zo elk twee willekeurig andere topics cynisch met elkaar verbinden.
Je moet toch uitkijken dat je cynisme niet het gehoor bereikt van compleet labiele bevolkingsgroepen. Wat er dan gebeurt, weten we helaas allemaal.
Groot verschil is dat wij er -indien de meerderheid daar voor is- ervoor kunnen kiezen om uit de EU te gaan. Uit de islam gaan kun je niet wanneer je in die regionen woont.
Ook kunnen wij openlijk demonstreren tegen de EU. Moet je daar eens doen tegen de islam, kijken hoe lang je dat overleeft.
Dat er veel te veel graaiers in de EU-bankjes zitten dat is ronduit schandalig, maar EU met een religie vergelijken vind ik gekunsteld.
Als Hans maar niet op z n donder krijgt van mevrouw Malstrom, deze onderwijzeres ziet het wel ff anders, komt allemaal goed : www.elsevier.nl/Europese-Unie/nieuws/2...
Wie gaat de moslims en de Europeanen redden van al het moois dat ze beloofd krijgen?
Nou, eh... ik niet in ieder geval. De zaak is al veel te ver heen. We leven nu al in een eurocratuur en een multikultie.
Het is nu veel en veel te laat. Verstandig is het te lezen over hoe het zich nog goed laat leven in een dictatuur, "survival skills under dicatorship". Dat wil zeggen, als het regime in stand blijft. Het kan natuurlijk ook dat de nucleaire derivatenhandel de economie in een oogwenk wegvaagt. In dat geval is een aanrader: "How to survive and prosper in a post-apocalyptic world". Maar nu ga ik lekker naar het strand. Want wat er ook gebeurt, de wind zal blijven spelen met de golven.
Erg goed stuk van Hans Jansen. De islam is inderdaad een ideologie, en vertoond veel vergelijkenissen met stalinisme en nationaal socialisme. Maar deze vergelijking met de EU vind ik ook zeer scherp.
Ik ben dan ook erg blij dat Geert Wilders zo verstandig is geweest om geen lid van het Europees Parlement te worden, zodat Hans Jansen dit kan gaan doen.
Nog een overeenkomst tussen de EU en de islam: niemand heeft er om gevraagd.
@Klontenkoker | 12-07-14 | 10:33. EU democratisch? Hadden wij geen NEE gezegd?!
uberdude | 12-07-14 | 10:30
Als we nu niets doen, valt er over 30 jaar niets meer te lezen.
Ofwel omdat we terugzijn in 1400 ofwel omdat de EU GS in de ban heeft gedaan met een Europees internetfilter.
Er telt maar 1 woord: lafheid. Mensen laten het uit angst gewoon gebeuren. Angst om niet politiek correct te worden gevonden. Kijk naar de vele tv-programma's hoe men angstig om hen heen kijkt, van zeg ik het wel goed. En angst voor hun leven. Voor je het weet ligt je kop er af. En waar is dan de vededigig van het vrije woord ? Pim en Theo zijn neergemaaid. Greet en Ayaan worden 24/7 bewaakt. Tja, en Hans. Ik wed dat jij ook iedere dag even omkijkt. Het vrije westen bestaat niet meer. " Een volk wat voor Tirannen zwicht" is uit de geschiedenisboekjes gehaald. Stel toch eens voor dat mensen daar echt over nadenken.
Een stukje van Hans geeft mij weer even de moed dat ik er niet alleen voor sta, maar dat er meer mensen zijn die zich verbazen. Verbazen over het gemak hoe alles in de uitverkoop wordt gezet.
@Maria.1 | 12-07-14 | 10:31
Volgens mij vond meneer Maria.1 dat geen goed plan....
*snik*
@ Mastermattie
Je hoort aan de stem van Tomas dat vanaf de eerste seconde de zenuwen door zijn keel gieren. Hij weet al wat de reactie van een deel van de zaal zal zijn. En toch doet hij het. Held.
@uberdude | 12-07-14 | 10:30. Dat denk ik nu al "hoe kunnen we hiermee instemmen?!". Er worden steeds meer centra gebouwd waar men de haat tegen ons aanwakkert.
Nogal vergezogd om een door parlementaire democratieën samengesteld instituut te vergelijken met een door fanatieke religioso met geweld opgedrongen levenswijze. Leuke poging, maar in essentie natuurlijk niet meer dan een leuke poging.
@marcoplarco | 12-07-14 | 10:28
Ze stoppen liever hun kop in het zand gelijk een struisvogel, dan hebben ze hun handen vrij om onze broekzakken te ontdoen van ons 'overbodig geld' en horen ze ons nog steeds niet klagen/ schelden.....
*vrij naar Pim: Godverdomme!*
Ben ik de enige die een gelijkenis ziet in de schrijfstijl van Hans Jansen en Godfried Bomans?
Knap Hans dat je dit kunt en durft te schrijven.
Met jou in het Europarlement is nog niet alles verloren.
@necrosis | 12-07-14 | 10:23. Oke, wanneer gaan we?
Wat een ongelooflijke onzin. Deze lezen we over 30 jaar, en dan denken we 'hoe konden mensen hier toch instemmend antwoorden?'.
Het is wel duidelijk door wie Hans wordt betaald. Morgen de column 'Over de paralellen tussen de Islam, het CE keurmerk voor consumentengoederen en het weer van 80 jaar geleden'.
Populistisch gelul. 200 sleutelwoorden in een willekeurige volgorde, en maar scoren die kudo's. Manmanman wat een schapen, die volgers van je.
Mastermattie | 12-07-14 | 10:16
Typisch links gedrag. Weglopen voor verantwoordelijkheid, en als weglopen niet kan, de vingers in de oren stoppen en heel hard "LALA LALA LALA, I CAN'T HEAR YOU!!!" roepen..
Een verademing om hier een stukje van zo'n hoog niveau te lezen. Dat is weer eens wat anders dat de verbale diarree van Quid en Nanninga.
Juist, geloof in de staat is een religie. Mensen die uit onze zak moeten worden betaald en dan magisch onze problemen gaan oplossen. Hoe lang nog voor wij allemaal dit realiseren en de staat afschaffen?
Ik heb het met bewondering en genoegen gelezen.
@Maria.1 | 12-07-14 | 09:57
Soms kan één man of vrouw het verschil maken.....
Helaas zitten hier in dit kikkerlandje teveel mensen die denken PvdA af te straffen door op D'666 te stemmen.
*headdesken doet*
Am Holland Chai!
Afgelopen dinsdag heeft Tomas Kok hier in Leiden van zijn maidenspeech gebruik gemaakt om de raad duidelijk te maken wat zij faciliteren met de vergunning en de -voor te weinig- verkochte grond voor de bouw van een islamitisch centrum.
Hierop verliet ruim de helft van de raadsleden de zaal.
Ook wordt er geroepen dat zijn speech onjuist is, dit terwijl hij letterlijk citaten uit de koran citeert.
Ordeelt u zelf: youtu.be/-grdbnVYFGY .
Dit is typisch linkse politiek, zolang je maar hard genoeg schreeuwt dat het niet zo is, bestaat het probleem niet.
Stelletje struisvogels.
De parallellen zijn treffend. Het zou bij de niet geheel verblinde eurofiel een rood lampje moeten doen ontbranden.
@ad melkert | 12-07-14 | 10:05
Buitenhof?
Was dat niet dat programma waar Ronald Plasterk een zinnige column bracht, om daarna de politiek in te stappen en zijn talent te grabbel gooide?
Goed stuk, mooi geschreven en opmerkelijke parallellen.
Maar als een volk zich zo'n kliek van parasieten laat welgevallen en nog niet tot de minste inspanning (naar het stembureau lopen) bereid is om er iets aan te doen, dan verdient het niets anders dan zijn ondergang.
niemand gaat ons redden want dit is toch echt precies wat wij graag willen omdat we steeds weer op VVD=PvdA=D66=CDA=GL=CU blijven stemmen, die hebben hebben iets van 120 van de 150 kamerzetels, dus 80% en dat is toch wel een heel grote meerderheid. Als we het niet zouden willen dan zouden we massaal op Geert stemmen maar we hebben kennelijk toch liever D66 en dan weet je zeker dat je de immigratie en EU krijgt.
Heeft zoals altijd te maken met ego en identiteit. Als je dat loskoppelt van de kwestie ben je klaar.
@meneer Q | 12-07-14 | 10:08. Maar krijgen ze daar ook een compleet ingericht huis en een uitkering?
Nederland is een piepklein landje en ook nog eens overbevolkt.
Leg het kaartje van Nederland over Arabische en Afrikaanse landen dan pas kun je zien wat een miniscuul stukje grond wij hebben; Nederland past er DUIZENDEN keren moeiteloos in.
Zeeen van ruimte dus om asiel-zoekers DAAR op te vangen.
Tijd dat Jansen een eigen column krijgt in de Volkskrant/Joop/Buitenhof.
Al vroeg aan de drugs, Jansen.
Mooi stuk Hans. Lees dit inderdaad maar voor tijdens je maiden speech!
Brussel is de toren van Babel, compleet met Babylonische spraakverwarring. Ofwel, gedoemd te mislukken.
@duitse herder | 12-07-14 | 09:52
Wat 'verkocht' betreft: Kereltje (aka Miezerig Mannetje) was veilingmeester, en waarschijnlijk een hele slechte, aangezien hij momenteel in de politiek zit....
Mensen die daadwerkelijk iets kunnen, zitten niet in de politiek.
@necrosis | 12-07-14 | 09:53. Dat heeft alleen zin als we het massaal doen. Met ons tweetjes maakt het weinig indruk vrees ik.
@duitse herder | 12-07-14 | 09:52
Reken maar dat Juncker Noorwegen graag bij de EU zou willen hebben, al was het maar vanwege hun 'spaarpotje' van een slordige 1300 miljard, maar de Noren trappen er niet in.
Dus zijn onze pensioenfondsen binnenkort 'de kip met de gouden eieren'.
Alles voor het Federale Europa waarin iedereen even arm is, behalve de ongekozen elite.....
De islam is een groot kwaad, maar Hans Jansen vergeet in dit stukje de rol van de paus op het punt van de roeiboten vol migranten. De paus is persoonlijk naar Lampedusa gegaan en heeft aldaar iedere poging tot beleid effectief geeblokkeerd. Het is de paus, dus het Katholieke Geloof dat de mogelijkheid tot terugsturen van deze migranten onmogelijk gemaakt heeft.
Ik zeg Yolo Hans. Doe je ding en dan ga we dood. Het principe van de geschiedenis herhaalt zich. Elke generatie weer.
Eng, helaas klopt het nog ook! Ongelooflijk hoe de hersenen van machthebbers en (over)heersers overeenkomen. Wat een bijzondere analyse is dit! Hans, je zit op de juiste plaats en geef er nu maar uitgebreidere bekendheid aan. GeenStijl wordt alleen door kritische en vrijheidminnende mensen gelezen.
@Maria.1 | 12-07-14 | 09:43
Bepaalde kerntaken van de overheid worden overgeheveld naar de gemeenten, terwijl andere kerntaken worden overgeheveld naar 'Brussel'.
Momenteel is het kabinet met reces.
Zullen we het Binnenhof gaan bezetten?
Alleen Noorwegen is nog noch een EU land als wel Moslim land... de rest is verkocht.
... Hoogste tijd om als burgers in te zien dat een politieke oplossing voor de roofbouw op de Nederlandse cultuur en haar verworvenheden niet bestaat. Wij worden hier OOK afgevoerd naar dat massagraf gegraven door koran-likkende Eurofielen. Vieze Verraders die over de ruggen van hardwerkende burgers handje-klap bedrijven voor invloed/ uitzaaiing van de islam tegen olie en euro's. Na 40 jaar gepraat te hebben met de islam, is het hier alleen maar achteruit gegaan met onze eigen waarden en grenzen !
Prima als maiden speech voor EP
www.islam-watch.org/larry/9-11-enactme...
In plaats van 'roeiboot vol migranten', geef ik de voorkeur aan 'dobbernegers' (©Nanninga).
Wat mij betreft HET woord van 2014.
En wat betreft beloftes die te mooi om waar te zijn, meestal zijn ze ook te mooi om waar te zijn.
Hans Jansen. En zo is het! En wat gaan we er tegen doen? We zullen ons moeten verenigen om het tij te keren. Een andere mogelijkheid is er niet.
Where are the feasts we were promised...
ach, je moet maar denken, je wordt niet gek,als je zelf niet wilt.
Wat is Hans Jansen toch een intelligent persoon. Iemand die weet wat de ware agenda van de EU en de Islam is. Ga zo door Hans!
- Wie gaat de moslims en de Europeanen redden van al het moois dat ze beloofd krijgen? -
Geen idee. Ik hoop alleen dat de Russen ons redden van de moslims en de EU-fascisten.
En als dat dan gebeurd is, wil ik graag even 10 minuten alleen gelaten worden met Verhofstadt. Mijn haat tegen deze fascist zit ongehoord diep.
De geschiedenis herhaalt zich steeds op een andere manier. Het enige wat hetzelfde blijft is dat zieners die dat doorhebben (en waarschuwen) met poep of stenen bekogeld worden alvorens gedood te worden.
Of gewoon opgesloten worden. Ik hoop op beter en dank meneer Jansen voor de mooie beeldspraak vol waarheid.
-weggejorist-
REAGEER OOK