Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Tentamens Haagse Hogeschool vooraf te koop

veterstrikdiplomadeel2.jpgOeps. De Haagse Hogeschool heeft een groot probleem. Omroep West ontdekte dat tentamens vooraf te koop zijn. Is niet hoe het hoort, he? Een tentamenlek is zeer slecht voor de reputatie van de school. Zeker voor een Hogeschool. Een gerenommeerde Hogeschool. Waar in het management een hoop mensen veel geld verdienen om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen. Wat niet gelukt is, aangezien je tentamens kunt kopen voordat je het betreffende tentamen moet afnemen. Zoals we al zeiden: oeps. Oh, het is niet de eerste keer dit jaar. Eerder wisten VonLoghaus Juniors al in te breken in de tentamenserver van de Hogeschool. De Hogeschool ging uiteraard helemaal War on Fraude op de studenten, maar tentamenfraude vindt blijkbaar altijd een weg op de Haagse Hogeschool. Je zult maar een diploma hebben van deze hbo. Is dus ook geen reet meer waard. Althans, niet meer dan een Ibn Ghaldoun-certificaat. Dus. Inleveren maar, dat onderwijsbrevet. Deze hbo is de naam 'school' niet waardig, laat staan de toevoeging 'hoge' en over 'Haagse' beginnen we nu ook te twijfelen. Blijkbaar is de Haagse Hogeschool niet in staat om tentamenfraude tegen te gaan of inzicht te geven in de omvang van de fraude. Opdoeken, dan maar, die hele pauperbende.

Reaguursels

Inloggen

Waarvoor zijn die schoolborden.

hawie | 12-07-14 | 15:26

@Jim Lovell
Je schrijft: "Kennis betekend niet dat je ervaring hebt in een bepaald werkveld. Aan alleen kennis heb je niets"
Aan kennis heb je veel, taalkundige kennis bijvoorbeeld.
Als je die hebt,schrijf je "kennis betekent" i.p.v."kennis betekend". Weet je eigenlijk waarom?

julesdeboules | 12-07-14 | 14:33

Ook wel bekend als de Haagse Halal School, toeval?

Xukje | 12-07-14 | 13:45

Tentamens kopen nieuw? Hoe denken jullie anders dat ik aan mijn fantastische baan ben gekomen? 😜

LimaBravo | 12-07-14 | 13:27

Dit is al meet dan 5 jaar aan de gang en dit weet ik uit eeste hand ! Voorbeeld de Marokkaanse.
Leerlingen die er niks van bakte haden tijde toest opeens een 8-9 of een 10 iedereen die Ned is weet dit al jaren vragen de Ned leerlingen dit af hoe dit zit
1+1 =2

satpiet | 12-07-14 | 12:19

Als je tentamen fraude nodig hebt om zo'n HBO pret studie te kunnen afronden, wat een nivo.

Hei-kneuter | 12-07-14 | 12:05

De problemen komen omdat het management onvoldoende verdient, waardoor er niet de juiste managers konden worden aangetrokken, die zijn immers naar het buitenland vertrokken, daarom moeten wij de salarissen en bonussen van managers drastisch verhogen.

Rest In Privacy | 12-07-14 | 11:00

Ik ben benieuwd of dit net zoveel aandacht zal krijgen als Ibn Ghaldoum. Feitelijk zou dit zelfs meer aandacht moeten krijgen gezien de grootte van deze school. Of is toch alles wat islamitisch is altijd net wat interessanter?

Mocro2897 | 12-07-14 | 10:57

Op de ict-afdeling hebben de leerlingen i.i.g. wel kennis van zaken.

louis6227 | 11-07-14 | 22:39

@Terpen-tijn
Ja, ja, en hoe zou dat volgens jou dan precies gebeuren. De HHS is een supertanker die je echt niet zo maar een hele andere richting opstuurt, laat staan in stukken opbreekt of laat zinken.

mindless | 11-07-14 | 21:13

@Feynman | 11-07-14 | 20:26
Kennis is een raar iets. Er zijn Meerdere soorten kennis (zelfs op hetzelfde vlak).
Theoretische kennis, Zelf opgedane praktijk kennis, praktijk kennis van een oude rot (verschilt soms..) En kennis van Google.
Theorie : Schroef indraaien.
Praktijk : Schroef met schroevendraaier indraaien.
Oude rot : Eerste stuk indraaien met de hand, aandraaien met schroevendraaier.
Google : Zet schroef vast.
Kortom, Google verschaft informatie, maar je kunt er nog geen pepernoot mee bakken als je zelf niet het verstand hebt om iets met informatie te kunnen..

Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 21:13

@Smarties | 11-07-14 | 21:01
Kruisverbanden leggen kan iedereen. Veel vrouwen doen dat maandelijks...
En nee, ik weet niet meer dan jij. Nog niet. En over 20-25 jaar weten we allebei even veel, dat dan weer wel.

Rest In Privacy | 11-07-14 | 21:13

kweethetooknietbeter | 11-07-14 | 19:16
Je kunt zeeën van kennis in je hoofd gestampt krijgen. Maar als je de kruisverbanden niet kunt leggen? Wat in feitelijk IQ inhoud. Of is IQ nu ook al onderhavig aan het niveau van onderwijs? We gaan IQ aanpassen zodat ook de intelers een Einstein IQ hebben? Misschien weet je meer dan mij, op dat gebied.

Smarties | 11-07-14 | 21:01

Kennis wordt niet gemaakt .
Kennis wordt ontdekt.

Roy Bean | 11-07-14 | 20:35

Tuurlijk zijn ze vooraf te koop. Achteraf heb je d'r niks meer aan...

Djong | 11-07-14 | 20:34

Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:59
Deze is makkelijker en duidelijker. en.wikipedia.org/wiki/Little_Boy vooral de afbeelding in het midden is IKEA proof. upload.wikimedia.org/wikipedia/commons...

Om te begrijpen wat je leest, heb je al aardig wat kennis nodig. Om vervolgens te begrijpen welke informatie ontbreekt nog veel meer. Echt leuk wordt het als je verschillende bronnen wilt vergelijken en tussen de regels door wilt lezen.

Googlen is trouwens ook niet alles. Je krijgt alleen die info die anderen relevant vonden, of informatie die voor jouw persoonlijk relevant wordt geacht door jouw persoonlijke profiel. De eerste fout wordt ruim voor de uitvinding van de computer al omschreven als ad populum.

De tweede fout is leuker. Google vertelt je wat je wilt weten, niet wat je zocht of moest weten.

Feynman | 11-07-14 | 20:26

Bezuinigingstip voor Mark Rutte: de hele Haagse Hogeschool opheffen en de studenten bij gebleken kennis van zaken (kennis van zaken? Sorry: bij gebleken belangstelling) tegen een kleine vergoeding hun HBO diploma toesturen. Liefst als pdf en dan digitaal sturen, dat scheelt nog wat in de kosten. Geen colleges meer, geen stages meer, geen schoolgebouwen meer, gewoon bij inschrijving meteen het diploma toesturen. Goudhandel, Mark!

ljcoster | 11-07-14 | 20:23

Willianus Wortelus | 11-07-14 | 19:47

Ik heb gelezen .Goed en waar verhaal.
Maar... dit is wel een heel schone weergave .
Wat er in de praktijk allemaal gebeurde en nog gebeurt tart iedere beschrijving.

Elk uitgereikte diploma levert het institut geld op , dus moet er zoveel mogelijk uitgereiktworden het maakte op den duur niet meer uit hoe als het maar niet al te zeer in de gaten liep .En wij raakten bedreven in de domste gans aan een voldoende te helpen.
Aanvankelijk onderwijs idealisme verwerd tot puur scinisme .

Roy Bean | 11-07-14 | 20:18

Dus geslaagd "Cum Laude" betekent eigenlijk geslaagd "Cum Fraude". Zet dit dus ook op het diploma.

Fonnzie6 | 11-07-14 | 20:05

@Jim Lovell | 11-07-14 | 19:20
@Parel van het Zuiden | 11-07-14 | 19:34

Ik wil maar zeggen, je hoeft dan niet uren in de schoolbanken en kunt meteen met die info aan de slag gaan. Dat dat geen garantie op succes biedt, dat is waar. Maar die garantie heb je nu ook niet. Je hebt dan alleen de garantie dat ze het kunnen weten.

Rest In Privacy | 11-07-14 | 20:05

@Jim Lovell | 11-07-14 | 19:55
Heu ?
Wat bedoel je met "Maar jij kan jezelf wel een plusje geven" ?
Wat weet jij wat ik (nog) niet weet ?

Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 20:01

@Parel van het Zuiden | 11-07-14 | 19:29
U vraagt, wij draaien :
nl.wikipedia.org/wiki/Qassam-raket
Even verder Goochelen en u heeft ook het bouwplan..

Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:59

@Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:48
Maar jij kan jezelf wel een plusje geven, dus dat heb ik even recht getrokken.
Vind je vast niet erg.

Jim Lovell | 11-07-14 | 19:55

@Zware Majesteit | 11-07-14 | 19:27
Hier zit je redelijk raak voor wat betreft mijn werk. Ik kan geen truck bouwen...

Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:48

@Zware Majesteit | 11-07-14 | 19:44
Juist, zoals het Manhattanproject. Fantastisch!

Jim Lovell | 11-07-14 | 19:47

@kweethetooknietbeter | 11-07-14 | 19:16
Parate kennis is het punt ook niet. De kunst is om met intelligentie iets nieuws te maken van al die reeds bestaande plukjes kennis: te redeneren.

Zware Majesteit | 11-07-14 | 19:44

@Parel van het Zuiden | 11-07-14 | 19:34
Van het soort dat tijdens het googlen naar "lantarenpaal" er met zijn google-glass ertegenaan loopt.

Jim Lovell | 11-07-14 | 19:42

@kweethetooknietbeter | 11-07-14 | 19:16

En het is natuurlijk supermakkelijk iets te vinden via google wanneer je nul komma nul parate kennis hebt....
.
*Doodmoe wordt van deze debiele gedachtengang*

Parel van het Zuiden | 11-07-14 | 19:34

@Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:22
Maar een spellingchecker zou voor mij wél een uitkomst zijn, ahum..

Jim Lovell | 11-07-14 | 19:33

Diploma s .
Me reet, ken mensen die hadden ze.
Die snapten niet eens wat een millimeter was. In de metaal dus.

Terpen-tijn | 11-07-14 | 19:30

@Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:22

OMG! Zelfs een Palestijn krijgt zo'n ding in elkaar geflanst...

Parel van het Zuiden | 11-07-14 | 19:29

@Wijze uit het Oosten
Bedoel je dan ook niet stiekem dat je de kennis hebt die nodig is om andere mensen een raket te laten bouwen?

Zware Majesteit | 11-07-14 | 19:27

kennis en economie gaan niet goed samen.

Van Nostrand | 11-07-14 | 19:27

De Nederlandse kenniseconomie...
Als je kennissen in de politiek hebt krijg je toegang tot een afgeschermde economie van baantjes, gunning, en wederdienstjes.
.
Daarbuiten bestaat de kenniseconomie niet. Ieder jaar verder afkalvend onderwijs, naar beneden bijstellen van normen, weggeven van papiertjes.

Parel van het Zuiden | 11-07-14 | 19:26

@Jim Lovell | 11-07-14 | 19:20
Yup.
Ik heb de kennis over hoe je een raket kan bouwen, in de praktijk lukt een vuurpijl net..

Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:22

@kweethetooknietbeter | 11-07-14 | 19:16
Kennis betekend niet dat je ervaring hebt in een bepaald werkveld. Aan alleen kennis heb je niets.

Jim Lovell | 11-07-14 | 19:20

Deze druppel wordt het einde van de hhschool in zijn huidige vorm.
Durf ik wel te stellen.

Terpen-tijn | 11-07-14 | 19:19

Onderschat het bedroevende niveau van universiteiten niet, het is dat ik een WO papiertje moet hebben om door te stoten naar de top, maar wat een crap.
Gelukkig kan ik die wetenschappelijke onzin vertalen naar de praktijk, dus afstempelen die hap.

Jim Lovell | 11-07-14 | 19:19

Diploma's zijn zo vorige eeuw. Over niet al te lange tijd dragen we allemaal een Google Glass en dan is alle kennis meteen paraat. En over 20-25 jaar dan sluiten we onze hersenpan aan aan een supercomputer en dan wordt alle kennis en informatie gecopy-pasted van die computer naar je hersenen. Google BrainPower(tm).

Rest In Privacy | 11-07-14 | 19:16

Bazip Zeehok | 11-07-14 | 18:34
In nl zijn alle partijen socialistisch. Nl wordt al sinds de 2e wereld oorlog verkracht , eh geregeerd door die aanhangers van de meest mensen verachtende stroming. Over 25 jaar zoeken de Nederlanders een asperge pluk baantje in Roemenië of Polen.

Zatkniss | 11-07-14 | 19:12

Als structeel fraude wordt gepleegd, moet de directie aftreden. Niet capabel genoeg, minstens.
Zoek snel het lek, want anders wordt het einde oefening.

Terpen-tijn | 11-07-14 | 19:10

Leuk hoor, een tentamen halen door fraude. Maar de kennis heb je dan dus niet.
En dat gaat je opbreken in een volgend semester of trimester of jaar..
Als simpel voorbeeld : Als je op de basisschoof fraudeert met het leren van de tafels, kom je jezelf wel tegen op de middelbare school. Je krijgt opgaven gewoon niet snel genoeg af vanwege een gebrek aan parate kennis.
Het is gewoon de dood op termijn, je stelt hem alleen uit.
Een opleiding is als het metselen van een muur, door fraude een stukje overslaan kan, maar wat is het resultaat..
Je schijt dus jezelf in de zak.

Wijze uit het Oosten | 11-07-14 | 19:09

Mijn ervaring: Je kunt beter mensen hebben die uit zichzelf super gemotiveerd zijn dan iemand met veel papieren... Die denken toch al alle kennis in huis te hebben, alleen blijkt praktijkervaring een compleet andere wereld te zijn.

davimore | 11-07-14 | 19:08

@ZZP-er | 11-07-14 | 18:46
Goed idee, komen die VVD- en PvdA'ers toch ook weer aan 'n mooi luizenbaantje.

Boris die Sauertopf | 11-07-14 | 19:07

@Mastermattie | 11-07-14 | 18:36
Zomerverkansie bedoel je natuurlijk.

Poesje in t midden | 11-07-14 | 18:59

Tja, deze lui zitten straks wel aan knoppen te draaien van kerncentrales, treinen en luchtvaart. Het wachten is op een rampen door menselijke fout. Het wordt steeds begrijpelijker hoe hoogstaande culturen in korte tijd ten onder kunnen gaan

merallas | 11-07-14 | 18:58

Zoiets simpels als een HBO examen en daar nog hulp bij nodig hebben ook. Zulke diplomabezitters hebben een glansrijke toekomst als geenstijl medewerker.

Boyo | 11-07-14 | 18:48

Als ik in de directie van die school zat, zou ik met name ICT en repro toch eens goed doorlichten.....

L.E. Raar | 11-07-14 | 18:48

Misschien is het een oplossing om meer managers aan te stellen. En meer managementlagen en meer raden van bestuur en meer, en meer...

ZZP-er | 11-07-14 | 18:46

Het gaat om een HBO-bedrijfskunde'opleiding' waarbij iets kinderlijk eenvoudig is, in dit geval tentamendiefstal. Dat behoort toch niet schokkend te zijn? Het is eerder schokkend dat die 'opleiding' tot kansloze nog gegeven wordt. Nog ernstiger is dat er blijkbaar nog sujetten zijn die in de HBO bedrijfs(on)kunde marketingspeak getrapt zijn. De volgende lading bestuurlijke lagen in de zorg, woningbouw en onderwijs dringen zich binnenkort noodgedwongen op.

JaNeeTochNietDan? | 11-07-14 | 18:43

Brengt de wat ongeloofwaardige statistieken betreffende de "hoog" opgeleide troetel-groepen in perspectief .

In de 70'er en 80'er jaren werd , aan de softe-faculteiten op grote schaal in natura betaald .

Roy Bean | 11-07-14 | 18:42

Top. Dat scheelt weer kastruimte.
*vliegtuigje vouwt van getuigschrift*

flowert | 11-07-14 | 18:41

@mijzelf
zomervakantie natuurlijk. Ik begin spontaan onjuist te typen.

Mastermattie | 11-07-14 | 18:36

Oeps... kamervragen in 3, 2, 1.. Oh wacht, ZOMERVAKENTIE!

Mastermattie | 11-07-14 | 18:35

Godsammekraken | 11-07-14 | 18:32

Joh, echt waar? Dus Nederland is alleen en uitsluitend door de PVDA geregeerd de afgelopen 40 jaar? Lul niet man.

Bazip Zeehok | 11-07-14 | 18:34

Fraude, de ideale basis van ieder nivellerend onderwijssysteem.

smdyasc | 11-07-14 | 18:33

Diplomas waren toch al niet het papier waard waarop ze gedrukt stonden. De zegeningen van een onderwijssysteem waarin de massale onderwijskolchozen de dienst uitmaken.

Met dank aan 40 jaar PvdA beleid. Wederom.

Godsammekraken | 11-07-14 | 18:32

Gelukkig, Nederland is nog steeds een kennisseneconomie.

kapotte_stofzuiger | 11-07-14 | 18:31

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl