Oh shit. De A4 deathcam!

Tip in de stijlloze inbox hedenmiddag: 'Vandaag heeft Rijkswaterstaat de aangepaste A4 geopend bij Leiden. Ga lekker zitten met een chipje en een drankje en je ziet elke 15 seconden bijna een ongeluk omdat men niet snapt dat er nu een parallelbaan is.' Dus wij even kijken op bovenstaande weblivestreamcast, en ja hoor. De ene oei na de andere aaah. Check vooral dit GIFje. Enfin. De broodnodige instructies staan al hierboven. Gordels om en protip: pak lekker die rechterbaan mocht u over dit stukje asfalt moeten.
LIVE DEATHCAM!
Reaguursels
InloggenVandaag reed ik weer ditzelfde stuk en ze hebben de bewegwijzering inmiddels aangepast. Nu wordt aangegeven dat alleen de twee linker rijstroken voor de A4 richting Den Haag gelden, en dat je tijdig moet voorsorteren. De parallel rijbaan lijkt daarmee (tijdelijk?) opgeheven ook al is ie er stiekem nog wel.
Desalniettemin blijven het een stelletje lutsers, aangezien ze 3 banen A4 richtingen Den Haag hebben omgetoverd naar een gloednieuw tweebaansweg richting Den Haag. vanAnaarBedroevend.nl
Ik heb die webcam maar ff gebookmarked. Hoog amusementsgehalte zullen we maar zeggen..
@ir.Bob | 09-07-14 | 08:02
Niemand leest gele borden met kleine lettertjes en lichtkranten. Zeker niet als ze er voor het eerst langsrijden.
Waarom zit er zo'n rare versmalling op de rechter rijstrook? (Voor de kijkers links).
Insane! Net ook weer even zitten kijken een paar minuten en het is gewoon spannende dan kijken naar een wielrenwedstrijd en wachten op de eerstvolgende valpartij. Als er serieuze ongelukken gebeuren zou ik als slachtoffer of nabestaande de staat aanklagen voor het creëren van zo'n idiote situatie!
Tis niet eens overdreven inderdaad elke 15 sec soms wel meer.
Wat is het nut van een parralelbaan eigenlijk? Maak die weg gewoon lekker breed.
Het is idd. nog steeds genieten van bijna ongelukken, meestal dikke vrachtwagens die nog even over de 2 de uitvoegstrook en het puntstukken er nog ff tussen moeten
Hij is weer open! Als ze iets veranderd hebben dan heeft dat zo te zien weinig uitgehaald. 18-tonners denderen over doorgetrokken strepen en verdrijvingsvlakken en plempen zich tussen de arme forenzen. Dit is de Gehaktmolen des Deads!
@frickY | 08-07-14 | 17:48
@wolkjewit | 08-07-14 | 17:51&17:52
Ik heb nieuws voor jullie, niet alleen hangen er circa 1000m van te voren twee hele grote gele borden in de tunnelbak, het staat maarliefst ruim 3 kilometer van te voren al aangegeven door een lichtkrant bij de afslag Leiderdorp als je onder het HSL viaduct vandaan komt.
Dus stop met zeiken en koop een bril.
De splitsing ziet er op de camera al raar uit. Kun je na gaan op de weg :S
De hoofdrijbaan is weer open, maar de afrit blijft afgesloten.
Snelweg is afgesloten, hele vangrail ligt aan flarden. Iemand dit ongelukje gezien??
Ze trekken de vangrail eruit, is makkelijk stapelen voor de oudijzerboeren voor al die autowrakken.
peterdh | 08-07-14 | 21:32
Die kraanwagen staat nog in de weg.
Wat verdien ik daar nou mee per/jaar als ingenieur wegwerp,ehh,wegontwerp?
Kraanwagen is resten van ongeluk aan het opruimen?
Oh ,btw 50% wat hier rondrijdt heeft geen NL-rijbewijs, he,die doen maar wat op de weg!!
Nou even 10 minuutjes blijven kijken totdat de eerste knakker over de pylonnetjes rijd omdat ie de afslag moet hebben :)
Tja, eerst een systeem uitlokken waar je flink boetes kan uitdelen en als heel NL zit te kijken via geenstijl (gelukkig) terugkrabbelen.
Je kan zien dat je godver gewoon proefkonijn bent!!
Gelukkig zijn er geen doden gevallen, klootzakken! Ga, nog ff uurtje kijken,joh,wat er gebeurd!
Maar wat zijn ze aan het uitladen?
Jep, heel NL zit te kijken, hoe ze falen.
wil ik net rustig met een biertje gaan kijken heeft RWS het probleem verhoplen met pylonen....
Show is over, de afslag is zojuist afgezet...
@fapdoosje | 08-07-14 | 21:15
Het ziet er naar uit dat hij dicht gaat.
Ze zijn bezig met pylonnen neerzetten?
Doorgetrokken streep overschrijding kost 240 euro!!! haha,je kan hier in een week het hele begrotingstekort,griekenland en heel afrika en ook nog eens herstelbetaling slavenij mee oplossen!!
Echt slim bedacht.
Heb nu, 20:53, 3 minuten zitten kijken en al 4 auto's snel van rijbaan zien wisselen.
Denk dat de verkeerssituatie op ambtenarenpapier wel klopte maar, zoals gewoonlijk, in de praktijk niet.
'tis gewoon de schuld van geenstijl. Zij laten om de +- 15 seconden medewerkers van hun voorbij rijden, telkens in een andere auto om zo aan te tonen dat het echt letterlijk bijna elke 15 seconden mis lijkt te gaan.
Ome Gott! Ik klik door op dien webcam, en gewoon INSTANT FAILURE!
Binnen de eerste minuut gaat er al een vrachtwagen volledig de mist in, komt er een Berlingo voorbij die alleen maar strepen op z'n raam ziet, en géén op de weg, en is er een truttige Aygo die 'als een klein waggel eendje' eieren voor z'n geld kiest en toch maar 'de grote jongens volgt' ipv de parallelbaan te pakken. Aygo doet daarbij ook maar even voor het gemak negeren dat er zoiets bestaat als een verdrijvingsvlak waar je eigelijk niet overheen mag.
En dat allemaal in één fucking minuut.
Ome Gott!
Als het morgenvroeg een beetje durft te regenen staat het hier rond 7 uur / half 8 wss harstikke vast na de nodige ongelukken.
Volgens mij is dit een ontwerp van Peppi en Kokki.... Blij dat ik daar maar heel zelden hoef te komen!
zit net even 5 minuten te kijken rond 20:00 een redelijk rustig tijdstip zou je denken, 7 vrachtwagens die 'm er van de rechter baan nog even tussen drukken, 2 vrachtwagens die het puntstuk nodig hebben om de zaak te redden. 19 personen auto's die een stukje taart meenemen. en welgeteld 2 vrachtwagens die netjes bleven rijden waar het moest. ook merk je dat de VID meekijkt, vlak nadat een vrachtwagen over het puntstuk reed en bijna de personen auto indook werd de camera uit gezoemd en gedraaid om te kijken of alles nog heel was.
Ik heb een kwartier met verbazing gekeken, echt het éne bijna-ongeluk na het andere.
Kennelijk zitten er tegenwoordig een groot aantal Groen linkse rakkers bij RWS. Hopen dat de bestuurders in de fout gaan om dan weer te kunnen roepen dat de snelheden omlaag moeten of er weer een rijbaan kan worden afgesloten. Niets meer dan vooropgezet autootje pesten. Geen kamervragen deze keer want alle parlementariers hebben van hun BBQ genoten en zijn 2 maanden op reces.
Hieraan kun je zien, dat ook bij rijkswaterstaat incompetente overbetaalde ambtenaren de scepter zwaaien. Welke volidioot verzint dit? Er moeten eerst weer wat dooien voordat voordat men weer een nieuwe 'dure' oplossing gaat zoeken. Zo houdt deze kaste werk en kan iedereen weer vrolijk wachten op die blauwe brieven, met de de volgende belastingverhoging.
Beste Tijn, dat zie ik ook wel.... maar dat neemt niet weg dat het levensgevaarlijk is en blijft. Het is een ongewone situatie en je moet in een seconde daarop anticiperen of je zit al te ver op de afslag. Nogmaals: wie goed uitkijkt, zal daar geen fouten maken. Het probleem is die andere weggebruiker die juist op dat punt even niet goed uitkijkt.
Je kan zien dat de mensen van Rijkswaterstaat alleen met de fiets gaan, totaal geen benul wat er op de weg gebeurt ... 10 minuten gekeken en al zoveel auto's en vrachtwagens dwars over de doorgetrokken streep en puntstuk gaan ... Ohh ze moeten wennen ...
Overigens logisch dat het vooral om vrachtwagens gaat. Die rijden gewoon op de rechterstrook en moeten dan als een gek, in de bocht, naar links.
Paus Leo | 08-07-14 | 19:17
Dat is nu juist hun fout; ze hoeven helemaal niet naar links. De meest rechtse baan, de parallelbaan, komt uiteindelijk ook gewoon weer samen met de linker twee.
Welgeteld twee minuten naar die cam gekeken en minstens 15 automobilisten en 1 vrachtwagenchauffeur de meest debiele invoegmanoeuvres zien maken om ertussen te komen. In de regen. In een bocht. Niet gevaarlijk hoor. Vijf kilometer boven de maximumsnelheid op een vijfbaans A2 is veel gevaarlijker!
Volgens mij een goudmijntje als ze een camera achter die pijlwagen plaatsen. Net even misschien een minuutje gekeken en zeker tien bestuurders die de doorgetrokken streep negeerden.</p>
<p><br>
Moeten ze wel ook te hard rijden uiteraard, want anders doet de camera het niet.
Worden ze bij Rijkswaterstaat per kilometer file en per ongeluk betaald?
Beter dan VI Oranje...
vid.nl/Camera/stream/cam_108
@Wonderful-life, het probleem is dat er mensen zijn die niet kunnen rijden. En die nemen altijd onschuldige chauffeurs zoals jij en ik mee als ze met een noodgang op een ander knallen. Vreemd dat sommige reaguurders hun eigen verkeersgedrag als norm nemen in deze situatie; je hebt in het verkeer vooral met anderen te maken.
Ik zie het probleem niet. Maar goed, mensen die niet kunnen rijden, kunnen wel altijd een smoes verzinnen, want het ligt nooit aan hun, natuurlijk.
Het is natuurlijk ook verschrikkelijk moeilijk, dat wennen aan een nieuwe afslag met bijbehorende parallelbaanarchitectuur. En dan nog wel in een BOCHT. Jezus, dan moet je vooruit kijken, anticiperen, in je spiegel kijken. Het beste is natuurlijk om alles maar bij het oude te laten. Dus gewoon twee keer twee rijstroken, af en toe een eenvoudige afslag en bij het kruisen van een andere vierbaans zo'n fraaie rotonde, zoals bij Joure.
Daarbij komt: jullie hebben er zelf voor gekozen om in de Randstad te "wonen". Dan zul je de spaghetti-infrastructuur voor lief moeten nemen.
En nu even in de Eric Wiebesmodus: verdomd, dat zijn veel doorgetrokken strepen en verdrijvingsvlakkies, laat ik maar even een paar agentjes spotten om de staatskas te spekken!
Valt mij op dat veel buitenlandse vrachtwagenchauffeurs de situatie niet kunnen overzien. Zodra zelfs beroepschauffeurs de situatie niet kunnen overzien, dan heb je als RWS echt iets fout gedaan. Nog daargelaten dat RWS er steeds vaker in slaagt om het verkeersnet te laten lijken op de wegen rondom Napels (d.w.z., ontdaan van enige logica). Ik zit geregeld met buitenlanders op de Nederlandse wegen, en ze kijken er echt van op wat voor spaghettirommel er af en toe gemaakt wordt, leidend tot onnodig gevaarlijke situaties. Laat de RWS verdomme eens logisch nadenken i.p.v. alleen maar een computermodel draaien. Menselijk gedrag is niet in een computermodel te stoppen. Overigens, staat Den Haag op de parallelrijbaan wel bovenaan (nog niet daar geweest)? Dat zou namelijk al een wereld van verschil maken voor de doorstroming.
Overigens logisch dat het vooral om vrachtwagens gaat. Die rijden gewoon op de rechterstrook en moeten dan als een gek, in de bocht, naar links. Het zal heus wel op de borden staan, maar als je net met zijn allen een tunnel/viaduct uit komt, is dat niet iets wat je nou direct verwacht. Als RWS deze situatie niet gaat aanpassen, laat ze er dan een paar duidelijke waarschuwingsborden neerzetten zodat de vrachtwagens eerder naar links gaan.
zit 5 minuten te kijken en heb al zo iets van wow dat was link....
Ook totaal onoverzichtelijk is het Vaanplein geworden. Probeer maar eens van A29 naar Rotterdam te rijden. Geheid dat je verkeerd rijdt.
Natuurlijk moet je uitkijken, maar als je daar niet bekend bent, is dit een volslagen idiote en levensgevaarlijke verkeerssituatie. Het dondert niet of je nou door een Pool, een Roemeen, een Bulgaar of een Nederlander van de weg wordt gedrukt. De schuldigen zijn de ambtenaren (de zogenaamde verkeersdeskundigen) die deze waanzin bedenken. Moordenaars daar bij RWS.
RWS, de wegdek fascisten:
daskapital.nl/2014/07/rijkswaterstaat_...
Tsja. Wat een rare situatie. En mag men daar 80 rijden?
Vreemd.
Trouwens, nen móét tegenwoordig soms over doorgetrokken witte strepen rijden als men over de spitsstrook rijdt, dat is ook al vreemd. Vroeger was dat een ernstig vergrijp. En nu moet dat. Ze maken het gewoon expres zo moeilijk. Anders kan ik het niet begrijpen. En de mensen gaan zo raar rijden. Één knippertje vindt men opeens (binnen een half jaar) heel normaal, als er al richting aangegeven wordt.
En uiteraard zit iedereen vol afschuw te kijken naar de gigantische vrachtwagens die het niet snappen. En terecht. Dat zijn namelijk geen grappen. Zo stonden wij ooit eens in een plotselinge file op de snelweg, met een onoplettende en aanstormende vrachtwagen achter ons. Nou je pist in je broek maar was gelukkig alert genoeg en kon nog net de auto de berm intrekken (maar dat mag helemaal niet anti) Pis off.. pff. Anders hadden we op schoot gezeten bij die vriendelijke meneer voor ons.
Al 2 jaar filevrij gereden daar op de A4 ... En nu, door dit briljante plan, weer heerlijk in de file al vanaf 14:30 uur.
En vanochtend bijna een paniek-invoeger tegen m'n zijkant... Bah bah ...
Maxx! | 08-07-14 | 18:54
Dat zat ik dus ook te denken. En Hollanders behoren tot de allerslechtste chauffeurs van Europa. Het filmpje bewijst ook dat ze niet eens de verkeersregels kennen. Een volle witte lijn, en tóch erover rijden.
Leer eens rijden zoals de Finnen !
Delen ze boetes uit op basis van webcambeelden? Jezus, hoeveel doorgetrokken strepen kun je negeren. Goed voor de schatkist.
De meeste mensen kunnen gewoon niet rijden, wat een geklungel zie ik dagelijks op de weg. Kijken en anticiperen schijnt nogal moeilijk te zijn...
Er staat meerdere keren aangeven dat de parallelbaan ook ri DenHaag gaat, maar opletten ho maar. Rijden als idioten, en de vrachtwagen uit het gifje is echt geen uitzondering. Gewoon opzij duwen werkt wel als je zo groot bent. Ben daar zelf al diverse keren zowat anaal gepenetreerd door een idioot die met 130 aan komt razen waar je 80 mag. Als je maar durft te kijken krijg je de vinger. Het is een wonder dat er niet meer ongelukken gebeuren, en dat ligt echt aan de automobilisten zelf.
Vanmorgen lekker de touristiche route want de A4 zat op diezelfde plek, maar dan ri A'dam, volledig vast.
Zeker ook de schuld van RWS?
Mooi geklungel, net als met de verkeerd ontworpen nieuwe Coentunnel. Normaal zijn tunnels 'schotelvormig'. In de nieuwe Coen zit halverwege de afdaling een knik naar beneden waardoor je versnelt, en in het stuk omhoog weer een knik waarna je wederom versnelt. Resultaat: harmonicabewegingen in het verkeer waardoor we (tot de herbouw van de nieuwe Coen) ongelukken en extra files zullen beleven. Nergens anders in Europa vind je zo'n verkeerd aangelegde tunnel - van A naar Beroerd. Rijkswaterstaat weet dit best maar aangezien de enige oplossing sloop en herbouw is beginnen ze er maar niet over.
Het valt mij op dat het vooral vrachwagens zijn die de fout in gaan. Zal wel aan het hoge aantal oostblok-chauffeurs liggen. Maar ik heb ook vaak de indruk dat deze heren denken dat ze overal voorrang kunnen nemen met hun dertig tonnen diesel.
de grote Anti | 08-07-14 | 18:45
Ik denk dat deze bijna ongelukken wel 1000 keer per dag voorkomen , op alle wegen door heel Nederland .
Maar wat we hier zien is vragen om problemen , het is bijna een ongeluk uitlokken.
Zojuist even gekeken op de livestream.In de korte tijd al een stuk of vijf vergissingen te zien, zelfs een vrachtwagen die kennelijk op de verkeerde strook zat.
Het is wachten op een klapper.
Ambtenaren. Het gaat niet goedkomen.
Ik heb net een kwartiertje zitten lijken naar deze webcam. Het is fucking onvoorstelbaar dat daar geen ongelukken gebeuren. Het wachten is op een wolkbreuk in het schemerdonker en dan klapt alles op elkaar.
@Optelsommetje | 08-07-14 | 18:43
Het begint wel een beetje vreemd te worden dat er nog geen ongeluk is gebeurt. Maar dat geeft toch ook weer wat vertrouwen in de mede-mens, hehe.
Optelsommetje | 08-07-14 | 18:43
Ja die bedoel ik , zijn achterkant ging al raar doen.
Goudmijntje! Van de (onvermijdelijke) crashes kan je hier een leuk centje mee verdienen op youtube. Oof, weer bijna eentje
Eurotokkie | 08-07-14 | 18:43
Ja die ja, die was vet!! Begon zelfs een beetje te slingeren...
Ahhh zagen jullie die witte vrachtwagen 1 minuut geleden, begon te slingeren toen er net een audi voor zijn neus toch naar rechts ging en hij naar links, niet normaal!!
Vrachtwagen moest net vol op de rem voor een personenwagen , man man man.
Ik klik op die link in de veronderstelling "zal wel met die parallelbaan des doods". Zie binnen 30 seconden dus gewoon 3 bijna ongelukken. Niet te filmen dit. *biertje plopt en chipje pakt*
Beaulefermier | 08-07-14 | 18:33
Daarom moeten ze die doorgetrokken streep wegbranden dan kunnen mensen zelf hun verantwoordelijkheid nemen,
nu zit je als een muis in de val.
@Jan de Schot | 08-07-14 | 18:30
Toch wel een beetje een kwestie van gewenning. Je kunt er vanuit gaan dat de meeste mensen tijdens de drukke spits dagelijks dat stukje zullen rijden. Dus wanneer die het eenmaal snappen blijft er ook meer ruimte voor nieuwkomers over om de situatie te overzien.
Webcam is net Nederland-Costa Rica. Zoveel kansen, steeds bijna, maar net niet raak.
Ik ben niet bekend met dit stuk, maar is het vergelijkbaar met de parallelbanen bij Utrecht en Den Bosch? Dat je als je per ongeluk de rechter parellelbaan pakt het eigenlijk weinig uitmaakt?
geomario | 08-07-14 | 18:17
Ja. Precies het zelfde. Parallelbaan is een perfecte oplossingen voor doorstroming. De hoofdbaan en af-opritten worden zo van elkaar gescheiden. Alleen mensen moeten nu weer leren om eens vooruit te kijken en de borden lezen ( afslagen worden meestal rond de 1200m voor de afslag al aangekondigd ) in plaats van op de DomDom te letten.
Echt levensgevaarlijk dit. Ik zit hier met open mond te kijken en .... ben sprakeloos.
Wat een verschrikking. 'k Kan er niet naar kijken!
Haha die vrachtwagen van Dirk van den Broek besloot zojuist op het allerlaatste moment niet naar links maar naar rechts uit te wijken. Scheelde millimeters. Nou dat bier gaat hier erg snel zo...
Nu al zin om daar te rijden, ik hou wel van een uitdaging, alles is toch al veel te voorgekauwd op de weg alsof niemand meer enige verantwoordelijkheid voor zichzelf kan nemen.
Gewenning is een slecht argument.
Al die buitenlandse vakantiegangers, moeten die eerst een week komen oefenen? Al die mensen die wel eens iemand naar Schiphol wegbrengen? Internationale vrachtwagenchauffeurs, toch al een risicocategorie.
Het zoveelste misbaksel, bedacht door zo'n *kuch* "afgestudeerde verkeersingenieur" (hint: stemt PvdA/GroenLinks en gelooft heilig in de Maakbare Samenleving") die waarschijnlijk uit "principiële overtuiging" nog nooit een auto bestuurd heeft.
Overal borden, onlogische en gevaarlijke situaties, variërende snelheidslimieten, snelheidsheuvels, bussluizen, carpoolstroken, spitsstroken en weet ik veel wat nog meer.
Geen wonder dat het verkeer in Nederland niet doorstroomt en dat er zoveel opgefokte chauffeurs rondrijden...
Optelsommetje | 08-07-14 | 18:24
Het is nu nog wachten op een doelpunt.
Haha inderdaad Optelsommetje ik had er net ook een biertje bij gepakt om er eens lekker voor te gaan zitten.
Maatregel tegen de vergrijzing. Prima
d'r zijn heel wat gifjes te maken
5 minuten gekeken en er maar een biertje bij gepakt. Mijn hemel, als RWS meekijkt zouden ze meteen moeten ingrijpen. Vooral vrachtwagens gaan op het allerlaatste moment toch snel van rechts naar links. Nou aftellen maar naar het eerste ongeluk...
Shidt, ik dacht dat zal wel meevallen allemaal. Maar die livestream is echt hilarisch. Twijfelaars, auto's die alle kanten opduiken.. Het is misschien ook een kwestie van gewenning, maar jeetje. Uiteindelijk is het wel zo dat men zijn/haar voertuig moet kennen en in principe overal moet kunnen rijden. In het buitenland kom je soms ook de meest bizarre ontwerpen tegen, helpt weinig om daar over te gaan klagen, gewoon je bak er heelhuids doorheen zien te loodsen.
Ik heb gister exact dezelfde fout gemaakt, tis daar totaal onduidelijk dat er een parallel baan is
Lijkt wel of er een aardige deuk in het wegdek zit aan de linkerkant net onder het verkeersbord.
Die stream begint hem te flippen. Jongens, even uitloggen graag!
Same here! Kijk je net ff zie je vrachtwagens alle kanten op slingeren. Wat een drama.
Spannende TV dit!
Ik zit ook effe te kijken en zit me te verbazen. Alsof niemand er een bord bij heeft gezet dat je de baan kunt volgen. En waarom hebben ze dan in hemelsnaam gedaan alsof het een afslag is (met die blokken)? Laat lekker strepen staan en zet er een fatsoenlijk bord bij :X
godgloeiend, net 1 minuut gekeken maar er is geen woord gelogen hierboven
Èèèèn daar stond er weer eendje zo goed als stil op het verdrijvingsvlak. Dit is echt heerlijke televisie! *kop koffie er bij pakt*
Jaap Brulaap | 08-07-14 | 18:11
www.muiswerk.nl/WRDNBOEK/DICPICT/schee...
Bewijst weer dat alle medewerkers van Rijkswaterstaat met OV en fiets naar kantoor gaan. Geen benul van asfalt.
Oogst na een paar minuten, 9 maal rijden vanaf de rechter baan over de doorgetrokken streep om op de 2 linkerbanen in te voegen. Een hork in een BMW die op het allerlaatste moment besluit toch de afrit te gebruiken en voor een vrachtwagen duikt die daarop zichtbaar moet remmen.
Ik ben niet bekend met dit stuk, maar is het vergelijkbaar met de parallelbanen bij Utrecht en Den Bosch? Dat je als je per ongeluk de rechter parellelbaan pakt het eigenlijk weinig uitmaakt?
RWS dit, RWS zo. Niks fout gedaan door de RWS. Het probleem ligt bij jullie zelf. Alle afritten worden tijdig aangegeven door met borden die je echt niet kan missen. Het probleem bij jullie is dat het vooruitkijken minder is geworden. Mensen spiegelen minder ( vooral bij invoegen.....) zoals wolkjewit | 08-07-14 | 17:52 Nee dus , ik moest ook op het laatste moment naar de rechterbaan voor afslag Zoeterwoude dorp , levensgevaarlijk .
wolkjewit | 08-07-14 | 17:52
Jij maakt het zelf levensgevaarlijk. Je hebt/gaat een afslag missen waarom dan als een imbeciel je auto naar rechts gooien? Rij gewoon door pak de volgende afslag en keer om. Dat gezeik van automobilisten denken dat ze kunnen rijden maakt me echt aaaarg. Net als dat gezeik over snelheidsborden. RWS ga zo door.
PS
Als de spitsstrook open is dan mag je over de doorgetrokken streep rijden. Echt? ja echt...
Wat een achterlijk stukje asfalt. Van A naar Beter... Jaja. Hahahaha. Wat een overheidsfail!!
Haha, als ik een dubbeltje kreeg voor elke keer dat iemand die doorgetrokken streep over reed was ik nu oprecht rijk.
Zal er ook ergens een agent staan die schrijft voor de doorgetrokken lijn en puntstuk. Dan kan het kabinet alle bezuinigingen wel terugdraaien.
Ik zit even 10 seconden te kijken en zie bijna 3 ongelukken gebeuren. Zo moeilijk lijkt het van deze kant toch niet maar kennelijk is het nogal verwarrend.
Ik heb 1 minuut gekeken, wat een chaos. Wie de fuck heeft dit ontworpen zeg...
Teemo | 08-07-14 | 18:07
En dat die boetes die je kunt krijgen voor over het verdrijvingsvlak rijden , kassa.
Als dit maar goed gaat,ik kijk nu al min of 8 en zit echt met verbijstering te kijken dat dit zo kan en mag.
Dit gaat een keer goed fout.
Mooi man, al die oostblok vrachtwaggel chaffeurs die geen NL borden kunnen lezen en klakkeloos van hun navigatie uit gaan.
...
HAHA ik zag net bijna een ongeluk gebeuren.
Pruters.
Ben nu 40 seconde aan het kijken en al bijna 5 ongelukken, dafuq zijn de regels daar.
Lekker bezig firma Post uit Pijnacker!
Oef dat ging maar net goed.
Terwijl het niet zo moeilijk is. Doorgetrokken streep mag je niet overheen, dus kom je maar via een andere route op je bestemming
ach Geenstijl jullie maken zelf ook genoeg brokken... kijk maar! ELKE DAG een gecrasht keyboard.
Kees Maf | 08-07-14 | 17:54
Wat een maf antwoordt , het gaat volgens mij om de doorstroming van het verkeer , nu hinder je het verkeer alleen .
Rijkswaterstaat.... zijn dat toevallig óók die jongens die over de tweede Coentunnel gaan?
Ow, en in de richting Amsterdam is niet, ik herhaal NIET aangegeven dat je via de parallelbaan ook op de A4 blijft.
Zo, dan ga ik nu de situatie ter plaatse maar weer eens inspecteren...
Allemaal kuddedieren.
Op de A10 zuid ri UT ook altijd mensen die de meest rechterbaan niet op durven terwijl er een groene pijl boven hangt.
Toch slordig, zo'n vragchtwaggel in je rechterflank...
Paar pijltjes op de weg, kosten 1.000,-, zou kunnen helpen Maar dat zal wel een te goedkope oplossing zijn..
(Al Lees ik op Daskapital dat Rijkswaterstaat bouwers uitknijpt, dus het moet kunnen voor dat bedrag..)
Eurotokkie | 08-07-14 | 17:53
In de bocht is nog niet het grootste probleem dat is de veel te late bebording .
Ruim twee jaar lang tijdens de werkzaamheden geen file gezien. Wel drie (versmalde) rijstroken, maar geen file, dus mij hoor je niet. Nu heeft men in alle wijsheid besloten om een parallelrijbaan te openen (prima) maar om de hoofdrijbaan te versmallen van drie naar twee stroken (NIET prima!). Van de week al naar RWS gemaild, hieronder mijn vraag en hun integrale antwoord:
Kees Maf:
"Terug van weggeweest: file op de A4 bij Zoeterwoude
Geachte heer, mevrouw,
Groot was twee jaar geleden mijn vreugde toen de autosnelweg A4 tussen Leiderdorp en Zoeterwoude in beide richtingen uitgebreid werd van twee naar drie rijstroken. Weliswaar is de maximumsnelheid ter plaatse daarbij verlaagd naar 80km/u en zijn de rijstroken smal, maar files, die op dat weggedeelte standaard waren in de spits, zijn sindsdien als sneeuw voor de zon verdwenen (behoudens ongevallen, maar daar is geen kruid tegen gewassen). Ook is mijn reistijd hierdoor drastisch teruggelopen. Dank daarvoor, ook namens mijn gezin!
Echter, sinds een maand of twee zijn de files terug, in de avondspits in de rijrichting Amsterdam. Niet geheel toevallig is dit sinds de hoofdrijbaan een versmalling van drie naar twee rijstroken bevat. Dat er nu ook een parallelbaan is, kan filevorming blijkbaar niet voorkomen.
Mijn vraag: kunt u de versmalling van de hoofdrijbaan ongedaan maken, en deze gewoon drie stroken breed houden? Zo op het oog is daar voldoende ruimte voor zonder de vluchtstrook te hoeven opgeven.
Vanzelfsprekend hoop ik dat dezelfde vergissing in de andere rijrichting niet ook gaat worden gemaakt.
Het zou toch eeuwig zonde zijn dat als de werkzaamheden straks voorbij zijn, de files weer terugkomen. Me dunkt dat het oplossen van fileleed één van de hoofdredenen was het project te starten."
Rijkswaterstaat:
"Wij waarderen uw betrokkenheid en stellen het op prijs dat u hier melding van heeft gemaakt. De wijziging van 3 versmalde rijstroken naar 2 normale rijstroken op de hoofdrijbaan wordt niet ongedaan gemaakt.
Met het openstellen van de hoofd- en parallelstructuur zijn er 2 rijstroken op de hoofdrijbaan en de derde rijstrook ligt op de parallelrijbaan. Voorheen waren er 3 versmalde rijstroken op de hoofdrijbaan, dit worden 2 normale rijstroken. Op de parallelrijbaan is een derde rijstrook aangelegd.
Voor het optimaliseren van de doorstroming is gekozen voor een hoofd- en parallelstructuur. Op korte afstand van elkaar zijn er op- en afritten van de N206 en de N11. Door dit over de parallelrijbaan te leiden kan doorgaand verkeer richting Amsterdam/Den Haag ongehinderd doorrijden en wordt hiermee de doorstroming zo optimaal mogelijk.
Er zijn nog steeds 3 rijstroken. Voor de gewijzigde situatie waren er 3 versmalde rijstroken richting Amsterdam. Nu in de gewijzigde situatie zijn het er nog steeds 3; 2 versmalde rijstroken voor het doorgaande verkeer en is er 1 rijstrook van normale breedte voor het afslaande en doorgaande verkeer op de parallelbaan. Omdat afslaand verkeer nu eerder een keuze moet maken lijkt het daarom alsof er nog maar 2 rijstroken zijn. Op sommige wegdelen zijn op de parallelrijbaan zelfs 2 rijstroken en op- en afritten.
Bij een nieuwe situatie is altijd een periode van gewenning. In deze nieuwe situatie moet u veel eerder al de keus maken of u af moet slaan naar de N206 of N11. De parallelbaan komt echter ook weer op de hoofdrijbaan naar Amsterdam uit. Om dit extra te verduidelijken hebben wij op 22 mei gele bouwborden geplaatst waarop vermeld staat dat u ook via de parellelbaan rechtdoor kunt.
Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd."
Tja.
Het is wel een beetje ongelukkig gedaan zo in die bocht.
frickY | 08-07-14 | 17:48
Nee dus , ik moest ook op het laatste moment naar de rechterbaan voor afslag Zoeterwoude dorp , levensgevaarlijk .
@frickY | 08-07-14 | 17:48
Natuurlijk niet, het wijst zich toch vanzelf??
En wat denk je dat een bord kost ..
Vanmiddag langs geweest , de aankondiging van de nieuwe paralelbaan staat op de splitsing , klapmongolen .
Niks geen ruim van te voren aankondiging .
Dit is allemaal met de computer gedaan dus het moet wel veilig zijn denken ze bij Rijkswaterstaat .
Wat een rare indeling.
Neem aan dat er de 1000m vooraf ruim voldoende borden zijn geplaatst om dit toe te lichten?
Werkt weer voor geen meter.. iets met overheid en techniek..
De stream hoef je niet meer te proberen
Zag ik net een zwarte Astra station rijden?!
@Boris die Sauertopf | 08-07-14 | 17:41
Er is geen filmpje, dat is een livestream...
Ja, godverdegloeiende. En aan het eind van de parallelbaan wordt eerst het verkeer van de N11 erbij, dan worden die 2 stroken samengevoegd tot 1, tenslotte komt er nóg een oprit bij en gaat het over in de A4.
Manmanmanman, wat een drama vanmorgen!
Doe dat eens héél gauw anders, RWS!
Iemand 'n werkend linkje naar het filmpje?
En als straf zorgt Geenstijl voor een DDoS op de verbinding van de webcam :)?
Welke klapmongool verzint dan ook dit soort ingewikkelde gedoe. Wat is er nou is met een NORMALE afslag? Zelfde geld voor rotondes. Dat lijkt ook wel een soort wedstrijd "wie-maakt-de-meest-onduidelijk-rotonde"
Mijn wegenbelasting wordt goed besteed zie ik. NOT. Wat een lutsers!
FF serieus, een parallelbaan laten beginnen in een bocht, wie verzint zoiets...
Dito bij zoveel knooppunten.. Badhoevedorp(A9), Holendrecht(A2) Het is allemaal heel moeilijk.
REAGEER OOK