Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Unieke kans! Adopteer een kudde asielzoekers

geenmensillegaal222.jpgGouden kans dit! Fred Teeven waarschuwde gisteren in Nieuwsuur dat we bijna door onze provisorische asielzoekerscentra heen zijn. Dus gaan we straks asielboten en daarna tentenkampen bouwen om de stroom zielige mensen op te vangen. Natuurlijk zegt Teeven dat om een signaal af te geven, maar laten we dit vooral zien als een mogelijkheid. Het asielbeleid compleet op de kop! Wij zijn namelijk een beschaafd en een fatsoenlijk land. Dit kunnen wij regelen. Iedereen die Teeven een fascistische lul vindt en propageert dat wij in dit land de minderbedeelden der wereld op moeten vangen, meld je aan! Zet uw huis, uw gasthuis, uw tweede huis, uw vakantievilla, uw zolderverdieping, uw appartementje in de stad of de kamer van uw kinderen open voor arme gezinnen die in Nederland beschaving, hoop en rust proberen te vinden. Maak met de hele straat een paar huizen vrij en doneer ze aan asielzoekers. Als wij een beetje inschikken, is er genoeg ruimte voor de stroom asielzoekers. Bewijzen we gelijk dat Nederland supertolerant is. O ja, er is een kans dat u niet met asielzoekers, maar met menselijk smokkelwaar te maken krijgt. De human trafficking vanuit Afrika door enorme criminele organisaties die daar honderden miljoenen aan verdienen is nogal groot. Een soort moderne slavenhandel met afschuwelijke praktijken is het. Maar laten we deze slavernij compleet negeren, anders hebben we geen tijd meer voor de Zwarte Piet-discussies die er wel toe doen. Beschaafde mensen, laat je horen! Stel een daad! Gun Teeven zijn cynisme niet en adopteer die asielzoekers in uw eigen omgeving, straat en huis. Fatsoen blijft niet bij makkelijke woorden, fatsoen moet je doen.

Reaguursels

Inloggen

Hebben we geen goede banden met Argentinie sinds een paar jaar? Kunnen ze daar niet heen? Overigens. Laten begeleiden door contactpersoonvoorstel.

PhoenixFly | 08-07-14 | 09:44

Linkse fatsoensrakkers en multimiljonairs: Paul de Leeuw, Wim Kok, Theo Maassen, Marcel van Dam, Jan Mulder, Herman van Veen, Kees Driehuis, Hanneke Groenteman, Wouter Bos, Jan Mulder, Job Cohen, Jack Spijkerman, Ferry Mingele, Maarten van Rossum of Peter EWRRRRRR de Vries. Stuk voor stuk linkse fatsoensrakkers die heel ver weg wonen van alle ellende. Die het allemaal goed hebben. Die weg kunnen kijken omdat het hun niet treft. Die anderen opzadelen met ellende van andermans geld. Stuk voor stuk VARA/PVDA-gajes dat wegkijkt als anderen met onrecht wordt geconfronteerd. Als er ooit trofeen worden uitgedeeld voor minderwaardige "mensen" die aantoonbaar en aanwijsbaar schijt hebben aan fatsoen, dan krijgen bovengenoemden er zeker een. Wegkijken sloopt. Niet mogen benoemen heeft nog nooit iets opgelost. Ik generaliseer niet. Maar structureel wegkijken, ontkennen en bagetaliseren is vies en levert elke dag onschuldige slachtoffers op. En bovengenoemden houden onder andere in stand. Driewerf kots van een gemiddelde NLer. Mag ik dit vinden ? Jha, dat mag ik. Succes allemaal.

Rest In Privacy | 07-07-14 | 23:30

In de tijd van Lubbers was de aankondiging dat vluchtelingen in tenten zouden worden opgevangen, genoeg om de instroom te stoppen. Dan komt er 'toevallig' niemand meer hier aankloppen.

Guido | 07-07-14 | 22:47

Bizarre vergelijkingen met de VS en Canada steeds. Daar lagen grond en boerderijen te geef. Wat een grootheidswaan te denken dat speldekopje op de wereldbol Nederland, de ellende van een immens continent als Afrika kan opvangen. Wil niet op de wip of in de boot met zo'n denkert.

sad | 07-07-14 | 21:20

Willen wel allemaal hier blijven, de hele familie laten overkomen, zich massaal voortplanten. Zo is het natuurlijk rap vol. Denk ook eens aan een ander aub.

sad | 07-07-14 | 21:11

Fatsoen? binnen een jaar krijgt een asielzoeker een huis met alles erop en eraan een studiefinanciering een uitkering en gratis zorg ,een geboren belasting betalende Nederlander moet daar minimaal 10 jaar op wachten ..

Amsterdam Hustler | 07-07-14 | 20:15

2e staat boven al.... excuus.

uitlaatklepje | 07-07-14 | 19:21

Hoeveel asielzoekers hebben we hier inmiddels totaal eigenlijk?

Allemaal ook leuk en aardig, maar kom zelf gauw op straat te staan vanwege geen geld en werk, kan ik zelf asielzoeker gaan worden ergens.

Rest In Privacy | 07-07-14 | 18:18

Nog een tip : mocht je geen geld hebben voor shampoo, met een stuk marseille zeep gaat prima. Heb je meteen de beach look.

hawie | 07-07-14 | 16:59

Ja graag 2 asiel zoekers deze kant op! De tuin moet nog gedaan worden en ik zoek nog een goede poets vrouw. Die Polen werken namelijk niet door. Zo heerlijk terug naar 1700 de gouden eeuw. Ik heb ook nog een plaatsje voor mevrouw Shepard kan ze mooi zwarte piet spelen voor de kleintjes vind ze vast leuk. Ik betaal in kralen spiegeltjes en zweepslagen

Rocknrolla7372 | 07-07-14 | 16:58

En Harry Mens ook.

hawie | 07-07-14 | 16:54

... pfffff jaaaaaaha... en piloten ook!

hawie | 07-07-14 | 16:46

kicktherabbit | 07-07-14 | 12:16
Aan jouw commentaar verwacht ik nu te horen dat je zelf een asielzoeker onderdak biedt?
En verder ben ik een "nieuwsjunkie", weet van de hoed en de rand, ja en dan wordt je soms cynisch!

lanexx | 07-07-14 | 16:33

Pardon, antillianen ook.

hawie | 07-07-14 | 16:32

Hebben Quinsy Gario, Anousha Nzume, Sylvana Simons, Sunny Bergman, Fransisco van Jole, Peter Breedveld en die mafkees van Keti Koti zich al gemeld om hun logeerkamers en Achterhuizen beschikbaar te stellen?
Nee joh? Nou zeg... zo begaan met slaafjes, zwarte piet, raxisme en discriminisme en dergelijke. Ook niet meer dan een lippendienst dus. Next.

Stormageddon | 07-07-14 | 16:26

-"Maar laten we deze slavernij compleet negeren, anders hebben we geen tijd meer voor de Zwarte Piet-discussies die er wel toe doen."-

Inderdaad. Om nog maar te zwijgen over de interessse van de (inter)nationale antiracismebewegingen voor het lot van albino's in sommige Afrikaanse landen, hun aandacht voor Congo -en wat de lokale bevolkingen de pygmeen daar weer aandoen- of hoe Indonesie in Nieuw-Guinea met de lokale bevolking omgaat.

Ook het lot van gastarbeiders in landen als Qatar en Saoedi-Arabie levert geen Zwarte-Piet gevoelens op. Nu zijn deze gastarbeiders over het algemeen 'slegs' (licht)bruin, en dus niet zwart genoeg, wat negeren logisch maakt. Bestaande slavernij waar geen westerse hoofschuldigen voor zijn aan te wijzen, is sowieso geen Zwarte-Piet waard.

en.wikipedia.org/wiki/Congo_Pygmies
news.bbc.co.uk/2/hi/africa/2933524.stm...
genocideproject.info/
www.aljazeera.com/indepth/opinion/2011...

Ook al heb ik inmiddels meer begrip voor de Zwarte-Piet gevoelens bij sommigen, voor de buitenproportionele 'anti-racisme' aandacht ervoor heb ik dat absoluut niet.

MansEnGarde | 07-07-14 | 16:15

Elke PvdA'er een Mocro op zolder. En ook bijdragen aan de kleding en voeding, natuurlijk. Het wordt tijd dat dat volk eens daad bij woord voegt.

Piet van het Padje | 07-07-14 | 16:10

Moslims kunnen toch meerdere vrouwen hebben? !

hawie | 07-07-14 | 15:44

Niks asielboten,als er een een duik neemt verzuipt ie, want in die zandbakken waar ze vandaan komen,is geen water,dus ook niet zwemmen.Nederland,gewoon een hek eromheen,en dan....

Archy Bunker | 07-07-14 | 15:20

Als ik mijn huis open stel en de asielzoeker vraagt om te helpen bij het schoonhouden van het huis, de was en de afwas etc., krijg ik dan mot met de GutMensch omdat ik misbruik maak van zielige asielzoekers? Iets met slavernij en zo?

Leffe Blonde | 07-07-14 | 14:57

Onderbrengen op een asielboot is een prima idee!

Er is vast nog wel ergens een 400 meter lange tanker
beschikbaar; volladen maar, sleepbootje ervoor, en midden op de Atlantische Oceaan voor anker laten gaan.

Leeuwarder | 07-07-14 | 14:45

Niet zo'n wonder met de ene na de andere aanzuigende maatregel, een rechtssysteem dat procedures van 10 jaar mogelijk maakt en de onmogelijkheid om uitgeprocedeerden uit te zetten daar deze uitgeprocedeerden steeds nieuwe processen beginnen. De wal zal het schip keren.

De Geus | 07-07-14 | 14:34

Waarom niet een stukje Syrië veiligstellen voor de vluchtelingen? Wapens inleveren bij de grenspost, en je houden aan Nederlandse wetten (Iedereen die zijn vrouw slaat terug naar Syrië).
Kolonialisme in een modern jasje kan best groot worden.

frank87 | 07-07-14 | 14:27

Nee... gewoon NEE!

Schietmijmaarlek | 07-07-14 | 14:18

De aangifte van Wilders over de minder, minder, minder uitspraak trok meer belangstellenden.
Die aangifte doeners wilden er dus meer dus is het logisch dat die allemaal minstens èèn asielzoeker in huis nemen.
Te beginnen met de burgemeester van Nijmegen en die kliek van de Radboud universiteit.
O, wacht........

Dostranamus | 07-07-14 | 14:16

Nou, ik heb 3 kamers. Misschien kan ik wel m'n woonkamer een asielzoeker huisvesten. Ik hoop wel na 5 jaar dat ze dan een oplossing voor'm gevonden hebben. Anders wordt het een 'vluchtpensioen' of i.o.d. Ik hoop wel dat ik een bedrag van de overheid ervoor krijg, tesamen met de overlast. Wat betreft sollicitaties, dat wordt dus niks. Daar wil ook een uitzondering op zijn. En natuurlijk dan nog het racisme, daar wil ik ook een uitsluiting van. Met Sinterklaas, natuurlijk ook een Zwarte Piet. Nou, dit was het wel.

Thoth | 07-07-14 | 14:15

Hedenmorgen meldt een persbericht dat een 29-jarige Nederlander is gearresteerd in Portugal vanwege het feit dat hij in Syrié als djihadist is opgeleid de facto dus in het hanteren van messen en vuurwapens. Betreffende Nederlander is een Angolees die asiel heeft gevraagd en liefdevol is opgevangen alhier. Er melden zich nu wekelijks 800 à 1000 Afrikanen en Arabieren aan , beroep doend op onze tolerantie, vrijgevenheid en niet het minst de naïviteit van politiek Den Haag . Wellicht een goed idee om dat wat ( nog )rest van het Groene Hart dit vol te zetten met kassen en huizen om het bevolkingsoverschot van Afrika en Arabië te voeden en te huisvesten. Is wel een angstvisioen voor onze kinderen en kleinkinderen.

Jan Boule | 07-07-14 | 13:53

@Peter Emile | 07-07-14 | 12:53
Spijker-op-z'n-kop.

drekzooi | 07-07-14 | 13:47

Hartelijk dank voor de link naar dat VN-document over "human trafficking" Stelt hele ZP-discussie in de schaduw, wat heet, laat die discussie verdwijnen als totaal onbelangrijk. Gemiereneuk op de kubieke micrmometer.
Salut! Evocatus

Evocatus | 07-07-14 | 13:41

De volgende generatie politici:
Hoe kon het bestaan dat het racistische Nederland ooit vluchtelingen onderdak hebben gegeven in een voor hen klimatologisch onbewoonbaar land, waar wortelen in een te koude grond onmogelijk bleek.
Wees eerlijk, stem PVDA " Een huis onder de zon voor ex vluchtelingen".
( hoe Didi terugkomt en ze terugstuurt....)

Ik kook ook | 07-07-14 | 13:40



11 jaar na dato actueler dan ooit.

.

Nederland is barstensvol

door BOB SMALHOUT

www.sdnl.nl/smalhout.htm

Rest In Privacy | 07-07-14 | 13:33

Sorry, maar ik heb geen nieuwe Miele in mijn huis.

Cosmic Traveller | 07-07-14 | 13:27

@duitse herder | 07-07-14 | 13:11
T is ook akelig stil vanuit Italie, denk dat de politici alle nieuwsgeving verbieden zodat half Afrika geruisloos kan binnenstromen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-14 | 13:25

Zo moeilijk is het niet. Ieder lid van de VVD tot aan Groen Links, die deze toppers binnenhalen, verplicht 2 man op zolder. En niet afwentelen op de gemeenschap, nee zelf onderhouden die hap. Naastenliefde bereikt al snel haar grenzen als je er zelf wat voor moet doen. Bovendien gaat het hier helemaal niet om zielige mensen, maar om gelukzoekers, die een makkelijk leventje zoeken over onze ruggen. Oeweg, oewezen!

Vindefin | 07-07-14 | 13:24

duitse herder | 07-07-14 | 13:11
Immigranten, "opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar."
Dan weet ik genoeg..
Meestal gewoon zandbakcollege dus.

Ommezwaai | 07-07-14 | 13:15

Emigratie uit Nederland:

Periode 2000 t/m 2009

aantal 1.077.776 - gemiddeld 107.777

2010 - 128.000
2011 - 133.000
2012 - 142.800
2013 - 145.700
2014 - 140.000 (verwachting)

Aantal 689.500 (laag t/m universitair opgeleid)

* Totaal generaal 1.767.276 emigranten *

Reden:

- ontbreken sociale cohesie in Nederland
- rust en ruimte
- criminaliteit
- verloedering
- regelgeving

Nieuw:
- werk zoeken
- hoger netto inkomen

Politici zwijgen over dit onderwerp.

------------------------------------------

Immigratie naar Nederland:

2000 t/m 2009

aantal 1.186.197 - gemiddeld 118.629

2010 - 154.432
2011 - 162.962
2012 - 158.374
2013 - 164.772
2014 - 175.000 (verwachting)

Aantal 810.540 (opleidingsniveau: geen informatie beschikbaar)

* Totaal generaal 2.001.737 immigranten

Politici zwijgen niet over dit onderwerp.

Tot slot:
Emigranten komen brengen
Immigranten komen halen

duitse herder | 07-07-14 | 13:11

IDEE: Als we nou de hele Nederlandse tent gewoon verkopen, dat brengt veel geld op. Vervolgens kopen we een immers leegstaand Afrikaans land op, da's minstens 5x zo groot als NL. Vervolgens laten we alle linkse NL asiellovers, gutmenschen, en verstokte blinde idealisten achter en gaan daar met z'n allen lekker rustig wonen zonder invloed van allerlei graaibanken. Het enige risico is - net zoals in Zuid Afrika destijds het geval was - dat, als het daar in onze nieuwe Afrikaanse paradijs ook weer welvarend wordt de hele meute inclusief linkse hobbyisten weer terugkeert naar ons Afrikaanse paradijsje.

matrixbluepill | 07-07-14 | 13:10

Jammer dan! NIMBY,Niet In Mijn Achtertuin. Ben sinds die oproep van Moestuinenjetta enkele weken geleden bezig met verbouwen van mijn eigen voedsel ter aanvulling van mijn oudedagsvoorziening.
okkums reezur | 07-07-14 | 13:06

______
Heeft geen zin, tegen de tijd dat jouw moes rijp is liggen diezelfde moes tegen dumpprijzen in de super.

Rest In Privacy | 07-07-14 | 13:08

Jammer dan! NIMBY,Niet In Mijn Achtertuin. Ben sinds die oproep van Moestuinenjetta enkele weken geleden bezig met verbouwen van mijn eigen voedsel ter aanvulling van mijn oudedagsvoorziening.

okkums reezur | 07-07-14 | 13:06

Voor je het weet begint er eentje over z'n associatie met zwartepieten boten en is dat ook weer niet goed.

Rest In Privacy | 07-07-14 | 13:05

@kicktherabbit | 07-07-14 | 11:42


Ook voor jou de volgende link. Luister eens wat deze "vluchteling" roept: "Money, money, money"


www.youtube.com/watch?v=HDDJzclnzXA


Dankzij onze sentimenten over WW-2 is dit mogelijk. De tweede wereldoorlog is over. Al heel lang. De wereld is sindsdien onherkenbaar veranderd, maar die sentimenten niet.

omanders | 07-07-14 | 13:05

-weggejorist-

Neegoor | 07-07-14 | 13:04

Peter Emile | 07-07-14 | 12:53
Rechts word bij voorbaat in het ultra rechtse hoekje geduwd, maar het is links dat dit europa kapot maakt, dus een grotere vijand dan links is er niet met hun politieke correcte geneuzel, dus word het tijd dat linksvolk in het ultra links hoekje word geplaatst,
en als slecht en evil beschouwd gaat worden.
Ben je links? Dan ben je imo een landverrader, want je stemt er tenslotte mee in dat dit europa kapot gemaakt word door geïmporteerd leegvreetvolk en geloofswaanzinnigen die ons het liefst de nek af wil snijden. Daarom zou ik het liefst een burgeroorlog willen zien waarbij linksvolk keihard aangepakt gaat worden!

von sokkenstopfen | 07-07-14 | 13:03

Fntastisch! Grenzen wijd open voor de Zielig Mensch, inclusief alle ziektes en uitheemse beestjes die worden meegesmokkeld en/of door familieleden worden toegestuurd. Werkelijk een briljant idee! *bewerkt bureau met voorhoofd*

Litsehimmel | 07-07-14 | 13:02

Heeft Femke Halalsema haar stulpje al ter beschikking gesteld?

derKaiser31 | 07-07-14 | 13:02

@kicktherabbit | 07-07-14 | 12:17
Ik ken landen waar deze vluchtelingenstroom elk jaar kunstmatig op gang gebracht wordt om de leiders aan westers geld te helpen.
Je weet natuurlijk ook welke 'godsdienst' verantwoordelijk is voor het leeuwendeel van de oorlogvluchtelingenstroom neem ik aan?
Je weet ook dat de rijke landen van deze godsdienst nauwelijks of geen vluchtelingen opnemen?
Verder kan blijkbaar een groot gedeelte van deze 'oorlogsvluchtelingen' peperdure mensensmokkelaars betalen.
De term 'oorlogsvluchtelingen' die vaak verward wordt met asielzoeker en omgekeerd is erg rekbaar -vraag het maar eens aan ambtenaren van de IND.
Geef mij trouwens 1 goede reden dat deze 'oorlogsvluchtelingenstroom' in Nederland opgevangen zou moeten worden en niet in de regio.

Roadblock | 07-07-14 | 13:00

1 simpele vraag in de IB-aangifte: bent u voor of tegen meer asielzoekers?
.
Voor: 10% extra op elke belastingschaal.

Financieringsprobleem opgelost.

DeSjaak1000 | 07-07-14 | 13:00

Zelfs in Amerika is inkwartieren tegen de wet. Maar goed, zo lang illegalen hier door een of andere kronkel niet strafbaar is (behalve als het om de lokale bevolking gaat) is iedereen welkom. Zelfs vieze terroristen die eerder je hoofd af hakken dan je een hand geven. En dat vind ik eng. Eigenlijk zou iemand het kabinet een handje moeten helpen.Maar goed, als ik zeg wat ik bedoel ben ik weer strafbaar bezig (oproepen tot geweld, je weet toch

Vrije Nator | 07-07-14 | 12:56

Er is nog wel plek in mijn kelderbox voor een leuke Etheopische, niet te oud.

VanBukkem | 07-07-14 | 12:55

Loopt totaal uit de klauwen, dit.

West-Europa wordt zo langzamerhand onder de voet gelopen door 'asielzoekers'. En het ergste is: ze zijn afkomstig uit de meest onbeschaafde, obscure, verschrikkelijke en achterlijke landen op deze wereldbol. Er is weinig fantasie voor nodig om je te realiseren wat voor mentaliteit en wat voor middeleeuws, bijgelovig en primitief gedachtegoed wordt geïnjecteerd in een werelddeel dat ooit beschaafd, verlicht, hoog ontwikkeld, open en vrij was.

Zo langzamerhand wordt onze wereld hier verstikt door qat-kauwende, uitkeringen trekkende, onopgeleide, deels analfabete, kansloze, potentieel criminele obscurantisten die niets, maar dan ook he-le-maal niets bij te dragen hebben aan deze samenleving, maar die uitsluitend parasiteren op alles wat we hier hebben opgebouwd.

Het zal niet lang meer duren eer West-Europa totaal naar de gallemiezen is geholpen door miljoenen uitzuigers, profiteurs en vertegenwoordigers in primitief, gewelddadig en obscurantistisch gedachtegoed.

En op een paar marginale uitzonderingen na, is er geen enkele prominente leider of politicus in Europa die de omvang van deze sociaal-culturele catastrofe durft te overzien, er de urgentie van inziet en er iets tegen wil doen.

Voorlopig moeten we het doen met een handjevol ultra-rechtse schreeuwers met smoezelige reputaties en duistere connecties.

Peter Emile | 07-07-14 | 12:53

@KoninginWildemina | 07-07-14 | 12:40

Schaamteloos. Ze willen je woonruimte, je spullen of een ' donatie' Geld dus. F@ck off.

bello | 07-07-14 | 12:53

Ik zei het al een keer voor de grap, maar ik zie het nog werkelijkheid worden dat iedereen die als alleenstaande in een sociale huurwoning zit met meerdere slaapkamers, verplicht gaat worden om (tijdelijk) een asielzoeker in huis te nemen.

von sokkenstopfen | 07-07-14 | 12:49

Kan iemand mij uitleggen wat er precies mis is met 'asielboten'.
 
Die gasten komen met de boot, dus het is een vertrouwde omgeving, en het voordeel van die boot is dat je ermee weg (lees: terug) kunt varen. Natuurlijk wel bootjes maken/indelen op geografische regio, dat scheelt stookolie en is goed voor het millieu.
 
En als klap op de vuurpijl zijn de Garioïden van deze wereld ook weer blij, want we nemen onze verantwoordelijkheid en brengen de arme negers deze keer wel netjes thuis aan het eind van het feestje.
 
Nogmaals: wat is er mis met 'asielboten'?

pietvanvliet | 07-07-14 | 12:46

Hier wordt ik nu helemaal warm van, bij het zien van zoooooooooo veel linkse guttmenschen die met vochtige ogen, arme zielige negertjes uit de Afrika opvangen in hun pied-à-terre in de grachtengordel.

Brandend Zand | 07-07-14 | 12:46

Neem aan dat er nu een spoeddebat en alle leden van de 2e kamer van reces worden teruggehaald op kosten van de belastingbetaler. Teeven moet zelf in het gevang. Wordt tijd dat onze linkse rakkers zelf eens een paar gelukzoekende sociale ruifvreters op kamers nemen.

langsdekant | 07-07-14 | 12:45

Mijn opoe in het verzorgingstehuis heeft nog wel een plekje op haar kamer voor een beroepszwartepiet. Moet wel genegen zijn samen de luier te delen.

Breinbrouwsels | 07-07-14 | 12:44

Stel nou he, stel nou: ik ga naar Eritrea, spoel mijn paspoort door de plee en vraag asiel aan omdat ik een ' dissident' ben in eigen land. Wat zou er dan gebeuren?

bello | 07-07-14 | 12:41

-weggejorist-

KoninginWildemina | 07-07-14 | 12:40

Opvangen prima, eten, drinken, kleding en dak boven het hoofd. Dat is het. Maar dan wel in het land van herkomst of het dichtstbijzijnde veilige buurland, is ook prettiger voor ze qua klimaat enzo.
Kost ons maar een fractie van het huidige circus, en wat banenverlies in de zieligheidsindustrie is ook mooi meegenomen. Weer een paar arrogante Gutmenschen in de WW.

verbaasdeobservant | 07-07-14 | 12:36

Ik kan geen asielzoekers in mijn huis onderbrengen, omdat het niet aan de eisen voldoet: ik heb geen Miele-wasmachine.

De Hoer van Babylon | 07-07-14 | 12:32

Een prima voorstel, Quid. Toen in 1992 asielzoekers werden gehuisvest in lekkende Cohen-tenten veranderde de tot dat moment schitterende zomer in een 6 weken durend waterballet.
Dat moeten we toch niet willen..........

gamlakuk | 07-07-14 | 12:31

Nederland is de hoer van de gehele wereld.

Ars Vivendi | 07-07-14 | 12:30

Quid begrijpt socialisme niet.
Socialisme is niet dat je je eigen huis aanbiedt voor opvang van zielige asielzoekers, maar het huis van je buren. En met buren bedoel ik mensen die aan de andere kant van de stad wonen.

ZonderNaam | 07-07-14 | 12:29

Nog even en heel Nederland is één groot vluchtelingenkamp.

De Hoer van Babylon | 07-07-14 | 12:27

Misschien kan John de Mol er iets mee voor het vervolg van Utopia.
.
100.000 mensen in één loods in Eutopia. Hoe zal het deze mensen vergaan? Volg de mensen 24 uur per dag via de livestream. Vraag nu alvast uw paspoort aan!
.
Voordeel is wel dat de huidige bewoners het al hebben in gericht...

Rest In Privacy | 07-07-14 | 12:20

Als ik de reacties zo door lees lijkt de strekking van het artikel niet helemaal door te dringen tot het deel van de bevolking wat Quidd hier op een heerlijke sarcastische manier probeert aan te spreken.

Veel verder dan doorschuiven naar anderen komen deze hypocrieten zoals gewoonlijk weer niet.
Teeven zou dit zelf eens gewoon als reactie moeten geven als er weer een kudde herrieschoppers van de zieligemensenindustrie voor zijn deur staat te roepen, eens zien hoe snel dat tuig zich dan uit de voeten maakt of schijnheilig gaat roepen dat het een taak van de overheid is en niet van hunzelf.

happen naar de baas | 07-07-14 | 12:20

Het probleem is niet dat ze hier heen komen en tijdelijk onderdak vragen. Het probleem is wanneer ze niet terug willen vanwege beloftes van de PvdA om ze allemaal een uitkering te geven zonder ook maar een poot uit te hoeven steken om te werken.

LangeTijdGeleden | 07-07-14 | 12:19

Stop die christelijke bullshit van medelijden met iedereen en gebruik eens het nuchter boerenverstand.
Dit hele concept is niet meer langer houdbaar zo.
Afrika is voor de Afrikanen, maar Europa is van iedereen?
Het hele idee van asielzoekers/oorlogsvluchtelingen was bedoeld voor mede-Europeanen, die tijdelijk door oorlog of politiek konden worden opgevangen in buurlanden.
Zoals tijdens de koude oorlog en ook (zeer spaarmatig) tijdens de nazi-tijd.

King of the Oneliner | 07-07-14 | 12:18

1. Australië heeft wel een werkende oplossing. Teroegstoeren.

2. De azieligzoekers willen niet inwonen omdat ze dan gekort worden op hun bijstand. Evenals u, ook als u alleen AOW heeft, maar dat terzijde.

3. Garandeert Teeven dat er echt asielzoekers op die boten en in die tenten gaan wonen? Want ik vermoed namelijk dat hij onze ouderen erin zet, zodat er meer bejaardenhuizen vrijkomen.

4. Hoe groot schat u de kans in op een belastingverhoging om die boten en tenten te betalen?

Nivelleermarionet | 07-07-14 | 12:18

kicktherabbit | 07-07-14 | 11:42
Ja, maar de Libanezen zijn door die "vluchtelingen" nu hun land kwijt. Ze zijn nu een minderheid, en worden systematisch verdreven. Het eens welvarend, christelijk land, dat wel eens "Parijs van het Midden Oosten" genoemd werd, is nu niet meer. Slechts is naam.

Kijk naar Libanon, dat staat ons ook te wachten.

Rest In Privacy | 07-07-14 | 12:18

Sinterklaas en Klaverenboer, zou dat wel mogen van de UN?

Conan de Rabarber | 07-07-14 | 12:18

Roadblock | 07-07-14 | 12:15
Ik heb het over oorlogsvluchtelingen. Je weet dat we de grootste vluchtelingenstroom wereldwijd sinds WOII hebben neem ik aan?

kicktherabbit | 07-07-14 | 12:17

-weggejorist-

Bloodzone | 07-07-14 | 12:17

James Lastig | 07-07-14 | 11:57
Zeker. Maar helaas is het vaak zo dat de mensen die hier geen vluchtelingen willen hebben meestal ook "geen cent naar ontwikkelingshulp" roepen. Voor mij is het simpel (alleen is het in de praktijk wat lastiger), allereerst economische vluchtelingen het land uit. Vervolgens fatsoenlijke opvang voor oorlogsvluchtelingen die het helemaal naar Nederland geschopt hebben, maar met name meer geld naar ontwikkelingshulp voor noodopvang in de regio. Een kind uit Syrië is voor mij niet anders dan een kind uit België. En als we met z'n allen wereldwijd die opvang verzorgen hoeft het ook niet veel te kosten. Dat is het minste wat we kunnen doen.

lanexx | 07-07-14 | 12:08
Als je zo neerbuigend over 'opgejaagden' praat ben je ook een gewetenloze egoïst. Kijk eens wat vaker naar het journaal anders en kijk eens wat er in bepaalde landen gebeurd en hoe die mensen 'opgejaagd' worden.

kicktherabbit | 07-07-14 | 12:16

Hier zitten er ook een paar, zitten de hele dagen en nachten te Zwarte Pieten op hun balkonnetje.

Conan de Rabarber | 07-07-14 | 12:16

bello | 07-07-14 | 12:12
Ik vind het een grof schandaal!

lanexx | 07-07-14 | 12:15

@kicktherabbit | 07-07-14 | 11:42
Bullshit Het grootste gedeelte zijn economische vluchtelingen die het westen haten als de pest.
Ik zal het nooit vergeten toen ik de canadese immigratieregels met de onze vergeleek.

Roadblock | 07-07-14 | 12:15

Past mooi in het participatieconcept.

natte krant | 07-07-14 | 12:15

* repost* Laast hier in 010-Crooswijk een ' nieuw Somalisch gezin in hun nieuwe pand in een lekker rustig straatje, AH om de hoek, singel op 1 minuut lopen met mooie zwanen erin: vrachtwagen voor de deur met koelkast, wasmasjien bankstel, allemaal gloednieuw in plastic. Werd keurig naar boven gesjouwd door de vrachtwagenmannetjes. Moet ik eens proberen. Wachtlijst van 6-7 jaar en een rekening van duizenden euri' s. Afgunstig ben ik niet, maar een beetje vreemd vind ik het wel.

bello | 07-07-14 | 12:12

Ik weet nog wel een gebouw, supergroot, supermooie locatie, vol met incompetente asociale lui die je er dus net zo goed per direct uit kan bonjouren.

het is de locale woonmaatschappij.
welke maakt niet uit, het gaat voor alle op.

Van Dam kunt u ook nog wel iets vertellen over hoe je mensen uit bouwwerken verjaagd. als u tenminste nog iets kunt verstaan van wat er uit die breedbekkikkermuil komt.

Van Nostrand | 07-07-14 | 12:11

@witwas | 07-07-14 | 12:01
BAM +1, beter is het niet te omschrijven.

toetanchamon | 07-07-14 | 12:10

Een vluchteling opnemen ?
Ik probeer zelfs mijn wijf uit huis te krijgen !

Ing. eslapen | 07-07-14 | 12:09

Is dus opgelost. Heel links Nederland die schande spreekt van de praktijken van Teeven, hebben hun huis en garage opengesteld en bieden een warm welkom aan al die opgejaagden van de wereld. Onze socialisten GL, PvdA, CU, D66 en consorten kunnen eindelijk hun ware gezicht tonen.
Bewondering heb ik voor ze, zo veel compassie en mededogen, ik ga mezelf nu zien als gewetenloze egoïst, kuch, een teiltje graag!

lanexx | 07-07-14 | 12:08

"In zijn ijver “vluchtelingen” uit de hele wereld op te nemen, ontstaat er in Zweden nu een tekort aan woningen. Nu heeft de secretaris van sociale zaken van de afdeling opleidings- en arbeidsmarkt in Halmstad, Anders Wilhelmsson, in een brief aan de gemeentelijke administratie voorgesteld dat de gemeenten gezinswoningen en privéwoningen zou moeten onteigenen voor asielzoekers en hun familieleden."
ejbron.wordpress.com/2014/04/25/zwede...

drs.Nee | 07-07-14 | 12:07

NIMBY!
*eerlijk zijn doet*

Ahasveros | 07-07-14 | 12:07

Gebed zonder eind.
Nog even en we zijn een islamitisch land en laten, om die reden, geen vluchtelingen meer toe.
Eerder zal Nederstan dan vluchtelingen gaan leveren.

Rest In Privacy | 07-07-14 | 12:06

Goed idee, 50% van Afrika is gerechtigd als asielzoeker, laten we ze allemaal naar Nederland halen, gezellig maar ook erg handig met Sinterklaas.

Westheimer 2.0 | 07-07-14 | 12:06

We knapt mn huis weer op als het na een maand geheel uitgewoond is? Waar nog geprobeerd is een kampvuur in het midden vd kamer te maken ;-)..

GebuktIsGenomen | 07-07-14 | 12:05

Als we het er over eens zijn dat het geen asielzoekers zijn, wat is dan het probleem om deze profiteurs meteen terug te sturen? Dat is goedkoper dan levenslange huisvesting en riante uitkeringen.

Conan de Rabarber | 07-07-14 | 12:04

Hmm, ik heb nog wel een oude schuur en er is makkelijk en goud geld te verdienen in de asielindustrie.
Zolang het geld van de Anderen nog niet op is, dat is.

Jan Passant mk2 | 07-07-14 | 12:04

-weggejorist-

Rups444 | 07-07-14 | 12:04

JezusAllemaggies, het alarm gaat af. Zijn ze er al?

LeakyLeak | 07-07-14 | 12:01

Hoeveel asielzoekers worden op GS-HQ opgevangen?

computernerd | 07-07-14 | 12:01

Het wordt een afgezaagd verhaal, maar iemand die 3.000 km reist en daarbij 10 veilge landen passeert is per definitie al geen oorlogsvluchteling meer maar een gelukszoeker. Die 1 miljoen of meer vluchtelingen in Libanon dat zijn de echte vluchtelingen en die verdienen onze hulp!

witwas | 07-07-14 | 12:01

Zet uw huis, uw gasthuis, uw tweede huis, uw vakantievilla, uw zolderverdieping, uw appartementje in de stad of de kamer van uw kinderen open voor arme gezinnen die in Nederland beschaving, hoop en rust proberen te vinden.

.
_____

.

Zo kun je gelijk zien hoe principieel de gutmensch is, .... hoe enthousiast ze op dit voorstel ingaan en met hoe velen ze stormlopen.

Rest In Privacy | 07-07-14 | 12:00

Vind ik ook. Iedereen die wil dat immigranten opgevangen worden, moet dat zelf regelen in plaats van een ander lastig te vallen met zijn hobby.

henriette | 07-07-14 | 12:00

We gaan een tijd te gemoed dat niet alleen duiven, meeuwen en kraaien de etensresten van pleinen en wijken eten, straks staan er 20 asielzoekers om je heen als je ergens een patatje staat te eten en wordt het vechten als je een frietje op de grond laat vallen. Overlast creëren onze overheid heeft het uitgevonden.

toetanchamon | 07-07-14 | 11:59

Helaas, ik had graag mijn huis vol gehad met die -gelukszoekers- zielige mensen, maar het enigste wat ik ze kan bieden is een wasmachine type eigen merk, een ligbed van de lidl, een tv van 10 jaar oud en een hele oude nokia telefoon, daar doen ze het toch niet voor.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 07-07-14 | 11:58

Gewoon allemaal even opzij kijken en de Italiaanse en Spaanse kustwacht een zomer lang alle bootjes lek laten schieten. Dat geeft wel een signaal af. Vreselijk? Nee, het staat elke Afrikaan nog steeds vrij op legale wijze het continent in te komen.

de Voorzittert | 07-07-14 | 11:57

Vluchtelingen en asielzoekers moet je zo dicht mogelijk bij hun eigen regio opvangen, niet hier. Dat is beter voor de vluchteling / asielzoeker en veeeeeeeel goedkoper voor ons.

Dus als dat DAAR dan met tenten moet / kan, dan prima.

James Lastig | 07-07-14 | 11:57

@kicktherabbit | 07-07-14 | 11:42

Als je opa naar Canada wist te emigreerde tijdens WW2, dan was hij EEn van de weinigen, Canada heeft tijdens de tweede wereldoorlog slecht een duizendtal vluchtelingen uit door Duitsland bezette landen opgenomen.

Locusta | 07-07-14 | 11:57

Maar... Nederland is toch zo rascistisch?
Wie wil hier dan nog naar toe?

Alexander Pechkop | 07-07-14 | 11:57

Heeft anja meulenbelt zich al gemeld?

pinoebk | 07-07-14 | 11:56

@Jezusismijnheer
Ah dus hoeveel heeft u er op zolder zitten? Ah geen een dus, volgens mij snapt u de strekking van dit artikel niet?

Rest In Privacy | 07-07-14 | 11:52

kicktherabbit | 07-07-14 | 11:42 citeer"Hier beginnen we al te mekkeren als het er een paar honderd zijn." Dat is misschien het verschil tussen mensen die alleen aan zichzelf denken en mensen die wel een hart voor andere hebben.

Jezusismijnheer | 07-07-14 | 11:49

In Quatar staan nog wat opvangcentra leeg.
Er zijn al honderden doden gevallen bij het bouwen van de Blatter-paleizen en die gaan waarschijnlijk toch niet gebruikt worden, dus stuur al die mensen gewoon daarheen.
Is voor hen ook prettiger, qua temperatuur en achterlijkheid.
Anders zijn al die slaven ook maar voor niks gestorven en dat zal Verena Schapekudt van de VN toch echt niet leuk vinden.
Oh wacht, die heeft wat belangrijkers te doen.

Cuyahoga | 07-07-14 | 11:48

Mensen die hier willen komen moeten niet opgevangen worden. Het enige wat nodig is is dat hun geen strobreed in de weg wordt gelegd om zelf een onderkomen en werk te vinden. Nederlanders moet geen strobreed in de weg gelegd worden om deze mensen in dienst te nemen. Dan wordt arbeid goedkoper en is iedereen blij.

7,62x39 | 07-07-14 | 11:47

Allemaal leuk en aardig, maar al die drómmen gastvrije mensen in dit land mógen helemaal geen asielzoekers opnemen ... omdat het gemiddelde Hollandse logeerkamertje niet aan de eisen voldoet die nu eenmaal aan volwaardige accomodaties voor asielzoekers gesteld worden...
-
(hoe anders is het, als u uw ouders in huis neemt...)

bisbisbis | 07-07-14 | 11:46

Ik vind het slecht hoe er met asielzoekers in Nederland word omgegaan. Mensen die uit bv een oorlog zijn gevlucht moeten ergens naartoe kunnen vluchten. Ik ben bv ook voor de opvang van christenen uit het bv het midden oosten zoals uit Irak of Syrie waar het veel te gevaarlijk is.

Jezusismijnheer | 07-07-14 | 11:45

Cynisch, Quid, maar wel raak.

propper1000 | 07-07-14 | 11:42

Mooi kan er 10 in huis kwijt 120 in de tuin, toch al gauw 130 ruggen per maand, la maar kommen.

Uw Verzekeringsadvis | 07-07-14 | 11:42

Als wij fatsoenlijk zijn, wat is Libanon dan wel niet met 1.000.000+ opgevangen vluchtelingen? Hier beginnen we al te mekkeren als het er een paar honderd zijn.
Hier staat de Vluchthaven binnenkort weer vrij. Wees welkom. Ik zal nooit vergeten wat de Canadezen voor mijn opa hebben gedaan toen hij de oorlog moest ontvluchten.

kicktherabbit | 07-07-14 | 11:42

Ieder pvda- en cda lid een asielzoeker op zolder.
Verplicht.
No escape.
Desnoods de kinderen de deur uit.

jemagookniksmeer | 07-07-14 | 11:42

Marcel van Dam stelt z'n Veluwsche landgoed vast wel weer beschikbaar.

De komende jaren hebben we dus géén capaciteitsprobleem. Toch?

Oh. Wacht. Van Dam is een soosjalist. Dat wordt tentenk(r)amperen.

Reinaert | 07-07-14 | 11:40

Hahahaha over m'n lijk

willem653 | 07-07-14 | 11:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland