Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zorgparasiet Maarten van der Vorst krijg 4 ton

thefaceofpureevil.jpgWaar komt toch de dwangneurotische neiging van zorginstellingen vandaan om incompetente zorgparasieten al hun geld te geven? Het Kennemer Gasthuis doneerde vorig jaar een kleine 400.000 euro aan interim-adviseur Maarten van der Vorst. Quote van RTL: "Het Haarlemse ziekenhuis haalde daarbij een truc uit om de wet te omzeilen, die excessieve beloningen moet voorkomen." Het ziekenhuis noemde Maarten gewoon interim-adviseur, in plaats van interim-bestuurder. Tada, valt niet langer onder de wet die beloningen in de semi-overheid moeten inperken. Slimmigheidje, mede in de hand geholpen door bemiddelingsbureau BoerCroon, wiens core business het blijkbaar is om hun interim-graaiers de meest lucratieve contracten te laten tekenen. Want fuck maatschappelijke onvrede over megalomane vergoedingen in de zorg. Overigens kost zo'n bemiddeling ook een kleine twee ton, dus dat mag u er nog bij optellen in de kostprijs. Hadden we al gezegd dat het Kennemer Gasthuis in 2012 een verlies boekte van 1 miljoen euro en er toen 250 voltijd banen verdwenen? Jup. Oh, en wist u dat in zijn vorige functie bij het noodlijdende Orbis Medisch Centrum in Limburg onze Maarten van der Vorst maar liefst 600.000 euro 1,3 miljoen euro pakte als interim-bestuurder? En dat daar Kamervragen over zijn gesteld? En dat het Kennemer Gasthuis dus ondanks dat de Graaiervolgspot volop Maarten van der Vorst in het licht zet, ALSNOG BESLOOT OM AL HUN GELD OP SLINKSE WIJZE AAN MAARTEN VAN DER VORST TE GEVEN? Lachend, met twee middelvingers in de lucht, wandelt Maarten van der Vorst langs de sterfbedden van de patiënten in de ziekenhuizen waar hij in het kader van bezuinigingen honderden personeelsleden er uit flikkert. En dan gaat hij door naar de volgende zorginstelling die hij financieel en organisatorisch compleet leeg kan zuigen, zonder enig ontzag voor ethiek en menselijke normen en waarden. Kan iemand misschien Maarten van der Vorst een dag lang in de bek slaan met een ongesealde ebola-patiënt? Of in een container scheermesjes van AIDS-patiënten flikkeren? Dit, mensen, is namelijk het gezicht van Puur Kwaad. Maarten van der Vorst is af. Hij doet niet meer mee. Met niks. Herkent u deze man? Weiger hem dan boodschappen af te rekenen, in uw bus te stappen of zijn kwaaltjes te behandelen, of wat dan ook uw professie is. Zulke zieke zorggraaiers zijn de nagel aan onze doodskist.

Reaguursels

Inloggen

ronaldnh | 03-07-14 | 17:35

Beste Ronald,
Op zichzelf zijn wij het wel eens. Toevallig ken ik een paar interim-ziekenhuisdirecteuren die een al jaren verlieslijdend ziekenhuis in nog geen jaar weer op de rit krijgen omdat zij de juiste maatregelen durven te nemen. Na maximaal een jaar zijn ze dan weer weg.
Als je ziet wat dat aan geld scheelt voor zo'n ziekenhuis, dan is dat echt heel dik verdienen.
Nogmaals, na een jaar zijn ze weer weg en komt er een directeur voor de lange termijn. Ik vind dat die laatste idd max. de Balkendenorm mag verdienen.

Ik noem Van Gaal, omdat blijkbaar niemand daar moeite mee heeft, en dat vind ik echt gek. Ik vind 2mio echt krankzinnig voor iemand die zijn hobby uitoefent....

Het ga je goed !

dick3701 | 03-07-14 | 21:56

dick3701 | 03-07-14 | 13:04

Dat ben ik deels met je eens. Je vergelijkt namelijk een indirecte geldstroom met een directe geldstroom en dat is dus een kromme vergelijking. Het geld dat uitgegeven wordt aan veiligheid komt bij de politie terecht omdat ze dat verdienen. Niks mis mee daar lijkt me het geld voor bedoeld, schade en dergelijke zal zoveel mogelijk worden verhaald en de clubs dragen behoorlijk bij middels belastingen, werkgelegenheid en het welbekende 'brood en spelen' verhaal.
Dat vind ik persoonlijk dan ook de reden dat de NOS middels subsidiegeld de herhalingen van de eredivisie mag opkopen. Maar dat is persoonlijk. En het geld van de NOS wordt via de KNVB weer uitgegeven aan de hele voetbalbranche.
Daarnaast vind ik het heus ook een exorbitant hoog bedrag dat dhr. van Gaal krijgt toegeschoven voor een functie minder zwaar dan ziekenhuisdirecteur, dus dat hoef ik niet te verdedigen. De vergelijking is gewoon niet te trekken omdat er in dit topic over rechtstreeks weggegooid zorggeld wordt gesproken en u begint over grotendeels commercieel geld.

ronaldnh | 03-07-14 | 17:35

het meest verbaas ik me nog over de reacties waarin volledig serieus wordt gezegd dat het de schuld is van de organisatie. Alsof de persoon in kwestie niet zelf kan nadenken.
Jezelf alvast indekken voor een eventueel geweldig aanbod voor een compleet onzinnige taak?

painfull1 | 03-07-14 | 14:54

ronaldnh | 03-07-14 | 11:34

Ronald,

Je vergeet, denk ik, dat voetballen alleen maar mogelijk is door veel politie-inzet. Dat kost echt kapitalen ! Laten we het nog maar niet hebben over vandalisme door voetbal-hooligans....
Verder betaal je vanuit belastinggeld mee aan de financiering van de NOS, die ook meer vele miljoenen en miljoenen aan de Eredivisie (KNVB) betaalt om te mogen uitzenden. Eigenlijk dus staatssteun aan de KNVB.
Dan blijft nog steeds de vraag waarom Van Gaal twee miljoen per jaar moet verdienen ? Is het werk zwaarder dan dat van een ziekenhuisdirecteur ?

Ni jij weer.... :-)

dick3701 | 03-07-14 | 13:04

De hele keten is corrupt. Iedereen heeft belang bij dit soort beloningen, vandaar dit al tientallen jaren de orde van de dag is. Hoe kan dit? Uiteindelijk is de bereidwilligheid van de burger om belastingen te betalen zeer groot. De belastingmoraal in Nederland is ongekend in de wereld. Het is een calvinische cultuur om altijd netjes je belasting te betalen. Plus iedereen blijft stemmen op dezelfde partijen. Ik heb slecht nieuws: de ruimte voor belastingverhogingen is nog ruim. Kortom: dit gaat nog wel even door, en er zullen ook geen protesten komen. De welvaart is gewoon veels te hoog.

martymcfly | 03-07-14 | 11:51

dick3701 | 02-07-14 | 21:40

Je begrijpt het niet. Het geld dat deze meneer kreeg komt van geld dat door alle Nederlanders bij elkaar is gehaald om iedereen van kwalitatief goede zorg te voorzien. Dat wat voetballers verdienen komt van bedrijven en is hartstikke commercieel en is met dat doel bij elkaar verdiend.

ronaldnh | 03-07-14 | 11:34

hij wordt gewoon de volgende minister van gezondheid en daarna is vast wel een nog leuker graaibaantje voor hem...

Graf Von Gurkenzug | 03-07-14 | 09:04

De Nazies roofden toch ook elk land leeg waar ze kwamen, en haalden de musea leeg? Waarom de linkse Nazies dan niet?

G. Raayer | 03-07-14 | 02:09

-weggejorist-

Rups444 | 03-07-14 | 00:10

Maar waarom is 2 miljoen per jaar voor Van Gaal dan wel "normaal" ?
Of wat denk je dat een beetje voetballer in de eredivisie verdient ? Daar hoef je nog niet eens voor gestudeerd te hebben....
Wel even in het juiste perspectief blijven zien graag....

dick3701 | 02-07-14 | 21:40

Een schrale troost is dat ook een Maarten van der Vorst de tering kan krijgen .

Modi | 02-07-14 | 20:17

Uw vakantiegeld gaat in ieder geval voor het overgrote deel weer naar zogenaamde goede zaken .

Vergeet vooral niet ziek te worden tijdens de jaarlijkse rustdagen .

Modi | 02-07-14 | 19:53

Zonder zorgen en menselijke compassie doodmaken dat volk. Ik kan me niet voorstellen dat hier geen beul voor te vinden is maar mocht het toch zo zijn ben ik wel vrijwilliger.

De Stas | 02-07-14 | 19:51

ronaldnh | 02-07-14 | 17:24 Een reactie in de Telegraaf van Herman Brouwer.
De oplossing: de gehele gezondsheidszorg nationalizeren, dus alle medewerkers zijn dan gewoon ambtenaar. Vervolgens alle zorgverzekeraars opdoeken en de premies voor de gezondsheidszorg innen via de belastingen onder controle van de overheid (want de overheid, dat zijn WIJ!) . Op die manier doe je 2x zoveel met de helft van het geld en is het fenomeen "graaiers" meteen verleden tijd. Ter informatie: Wat ik hier schets is exact het zorgsysteem dat Engeland en Canada hebben. En het werkt perfect daar.

lanexx | 02-07-14 | 19:33

Een van de zegeningen van de vrije marktwerking in de semi publieke sector

zeiksmurf | 02-07-14 | 19:30

Zorg ervoor dat als je zijn naam googlet je als eerste dit topic te zien krijgt! Levenslang!

dr. P. von Orno | 02-07-14 | 18:57

resume.
Waarom geld weggooien als het niet hoeft?
That's the question.

vander F | 02-07-14 | 18:38

-weggejorist-

Mustapha7 | 02-07-14 | 18:26

Het blijft me verbazen, hoelang is dat nu al in het nieuws, worden er kamervragen gesteld etc.
20 jaar?
Ik kan me dit soort interim gelul herinneren toen ik nog als leerling werkte in het Slotervaart ziekenhuis begin jaren '90.
3 interims binnen 5 jaar, na een jaar kunnen vertrekken wegens incompetentie of 'niet lekker in de groep liggen' etc.
En allemaal een gouden handdruk, dat verbaasde me het meest, een bonus krijgen nadat je aantoonbaar niet functioneerde.
Dat werd afgedaan met 'ja je bouwt geen pensioen op met interim werk' en 'risicovol werk dus geen vaste contracten, daar hoort een beloning tegenover te staat' etc.
WTF 'risicovol'???? het enige risico is voor zo'n gast zelf, z'n portemonnee, welk gotvergeten risico?
IK liep risico's, en m'n patienten, bij een stomme fout mijnerzijds had er iemand dood kunnen gaan, DAT noem ik risicovol.
En contractueel kreeg elke interim 25.000 gulden om z'n kantoor in te richten, de verf was nog niet droog van de ene interim of de volgende liet de hele zaak er weer uit breken.
Zonder blikken of blozen, die volkomen acceptatie, dat dit 'normaal' is, conform 'de markt' .
Lazer op met je conform de markt.
Alsof je hier mee wegkomt binnen echt commerciele bedrijven, het idee alleen al.

We zitten hier opgescheept met een duister old boys netwerk, compleet gelegaliseerde corruptie waar zoveel mensen in verwikkeld zijn dat het lijkt alsof het niet kan worden aangepakt.
Teveel mensen die er belang bij hebben dat het blijft bestaan, ex-politici die domweg verwachten aan te kunnen schuiven bij deze belastingcenten ruif.

Het hondsbrutale wetten omzeilen, waarom? Waarom MOET en ZAL het Het Kennemer Gasthuis deze man z'n zakken vullen??
WAT voor belang heeft het Kennemer Gasthuis in deze zaak?
Elk normaal bedrijf probeert dit soort kosten in de hand te houden, logisch, waarom meer uitgeven als het niet hoeft?
WAAROM gvd je best doen, de wet zelfs omzeilend, om meer geld uit geven dan nodig?

Doorlichten dat gasthuis, z'n bestuur en lijntjes die tussen deze graaiers lopen uitspitten, de onderste steen boven zien krijgen.
Dit is zooo maffia-achtig, en de staat zogenaamd machteloos tegen dit soort praktijken?
Ik gellof er geen f*ck van

vander F | 02-07-14 | 18:22

LangeTijdGeleden | 02-07-14 | 15:35
Zorg en onderwijs kennen exact hetzelfde virus: Het nietsontziende graaivirus.
Steeds meer middenbaasjes en eindbaasjes tegen steeds hogere salarissen en bonussen, terwijl de man/vrouw op de werkvloer letterlijk en figuurlijk wordt uitgekleed.
Ons mooie en sociale Nederland is ons Nederland niet meer.
Daar hebben met name de PvdA en de VVD wel voor gezorgd. Helaas.

L.E. Raar | 02-07-14 | 18:20

Het houd ook maar niet op met die gasten...

Brommer held | 02-07-14 | 18:04

Ik pleit voor een lijst met alle graai hufters op Geenstijl, inclusief telefoonnummer en adres. Ogen uitsteken met een roestige vork en uit laten spoelen met zeewater.

Zij tonen geen begrip voor het 'plebs', dan het plebs ook niet voor hun.

seniruh | 02-07-14 | 17:51

Met de nieuwe wet in de hand moet toch elke rechter hier fraude en ontduiking kunnen vaststellen.
Welke juridische held doet aangifte en pakt dit op?

gebrokenvleugel | 02-07-14 | 17:49

Heeft iemand m al beschuldigd van pvda lidmaatschap?

zeiksmurf | 02-07-14 | 17:43

Laat dan ff een tickertape met foto's en gestolen bedragen van al die klootzakken meelopen.

Robbie van Zon | 02-07-14 | 17:26

lanexx | 02-07-14 | 17:04

Ohja dat is ook zo, dom van mij! Het is een heftige virusinfectie en zeer besmettelijk veroorzaakt door het 'geld'-virus. De enige manier om er vanaf te komen is om alle bestuurders preventief te ruimen en het besmette gebied goed te ontdoen van de enorme geldstroom. Persoonlijk vind ik dat best ethisch te verantwoorden.

ronaldnh | 02-07-14 | 17:24

@Hesselbollah
WTF Hannibal Lector is weer los. Gijzelen die hap!

hawie | 02-07-14 | 17:07

ronaldnh | 02-07-14 | 15:45
Ze zijn er in overvloed, maar wat dacht je van de ons kent ons mentaliteit die daar heerst, vriendjespolitiek ten top, daar kom je echt niet zomaar tussen.

lanexx | 02-07-14 | 17:04

Ik woon in de buurt, als ik hem tegenkom heb ik zin om hem van zijn eigen zorg te kunnen laten genieten.
Er is dan ook werk voor het personeel, win-win om hun soort termen te spreken

Nougoed | 02-07-14 | 16:47

Dit soort mensen zijn de vertegenwoordigers van de Duivel. Willens en wetens graaien op kosten van de volksgezondheid. Sterf!!!

ad melkert | 02-07-14 | 16:45

'Again, I am making a distinction between the abuse affecting her, and unconsciously defining herself by the abuse. After a few years of rehearsing you will no more be able to get rid of that trauma and expect to get on with life than you can pull the power source out of Megatron and expect he'll be able to turn into a jet. So I am telling her early, and I am telling you early, you who have nothing to do with these people but still feel not sympathetic but enraged, as much as you want him to suffer that desire is hurting you. I understand it, I respect it, I get it. But it will kill you. Forgiveness at any cost is the only way out.'

thelastpsychiatrist.com/2011/11/judge_...

Hesselbollah | 02-07-14 | 16:33

Je kent je vriendjes bij de Politieke Partijen.

Walgelijk. Wat een Wereld.

waarzeggertje | 02-07-14 | 16:32

Hebben Klijnsma en van Rijn al gereageerd?
Ars Vivendi | 02-07-14 | 15:15

Mompelde iets van moestuin en doodsklokken van PVDA.

gebrokenvleugel | 02-07-14 | 16:31

En het bedrijfsrestaurant is gesloten in het weekeinde voor het personeel die de "handen aan het bed" moeten uitvoeren. Dit kan alleen maar bedacht zijn door mensen in de zorg die van alles en nog wat regelen en ritselen en die met kerst en oud op nieuw geen diensten draaien.

ja,diedus! | 02-07-14 | 16:28

maar het mooiste moet nog komen: je kunt je bij boerkroon aanmelden voor... Nog een paar plekken beschikbaar voor de bijeenkomst:‘Burgerinitiatief ter voorkoming van fraude’. Yes, ik ga!!

Laura10 | 02-07-14 | 16:24

Ik denk niet dat iemand die zoveel bij elkaar weet te graaien zich verplaatst met een (stad- of streek)bus, Johnny.

Ageless | 02-07-14 | 16:19

Waarom verbaast dit me totaal niet?

P. Peeer | 02-07-14 | 16:18

WTF De vakbond heeft rauwe randjes, geen rouwrandjes, fundi!

hawie | 02-07-14 | 16:14

Kennelijk hebben deze mensen van de raad van toezicht: Dhr. drs. C. Blokland (voorzitter)
- Dhr. ir. H.M. le Clercq
- Dhr. drs. P.A.M. Gerla
- Mr. J.J.H Pop,
- prof. dr. E.A. van der Veen (vice-voorzitter)
- mw. prof. C. Wagner

liggen slapen. Want hun taak is om de raad van bestuur te controleren. En hoe moeilijk is het om deze twee mensen te controleren of zij de wet naleven.

Peter van Barneveld
(dr. P.W.C.)
Voorzitter raad van bestuur
Voorzitter bestuur Stichting Apotheek der Haarlemse Ziekenhuizen
Lid algemeen bestuur van OOR-AMC
Lid bestuur METC
Noord-Holland
Lid bestuur Stichting Revalidatie Ziekenhuizen
Lid bestuur Elisabeth van Thüringenfonds
Lid bestuur Streeklaboratorium

Yvonne Wilders RA
(drs. Y.M.)
Lid raad van bestuur
Voorzitter bestuur Stichting TranSpaarne
Voorzitter raad van commissarissen TranSpaarne Holding
Lid bestuur Stichting Apotheek Haarlemse Ziekenhuizen
Voorzitter bestuur Stichting Digitale Snelweg Kennemerland
Lid raad van toezicht Aidsfonds, Stop Aids Now!

loser | 02-07-14 | 16:08

Het zou een naamgenoot kunnen zijn , sorry Belgische meneer . Wie weet het?

lienke | 02-07-14 | 16:06

dus het artikel gelezen en de raad van bestuur haalde dus deze truc uit om deze hufter te verrijken. Kan die leden van die raad van bestuur niet voor de rechter gehaald worden om uiteindelijk persoonlijk verantwoordelijk gesteld te worden en al die gelden terug te betalen ?
Oh nee, zij hebben ongetwijfeld een niet-aansprakelijkheidsverzekering waardoor zij niet verantwoordelijk zijn voor de gevolgen van hun besluiten.
Man oh man, wat een kloteland is dit aan het worden.

loser | 02-07-14 | 16:03

-weggejorist-

lienke | 02-07-14 | 16:03

-weggejorist en opgerot-

lienke | 02-07-14 | 16:01

LangeTijdGeleden | 02-07-14 | 15:41
"waarom betaal ik eigenlijk nog 90 euro per maand als ik toch geen aanspraak maak op de zorg (Ben kerngezond)?"

Omdat andere mensen voor jou betalen als het nodig is. Dat kan je solidartiteit noemen, ik zie het als effeciency. Beetje in statistieken denken. Maar die effeciency komt in gevaar als er dit soort opvreters tussen komen.

kloopindeslootjijook | 02-07-14 | 16:01

Stel dat de geliefde moeder van zo'n interim in de instelling zit waar ie moet snoeien. Maakt ie dan andere keuzes?

kloopindeslootjijook | 02-07-14 | 15:58

het systeem dat dit toelaat is het kwaad niet degenen die er gebruik van maken en wij stemmen steeds weer braaf op de personen en partijen die het systeem in stand houden, nu wil men massaal op D66 stemmen want die zijn anders dan VVD, PvdA, CDA, GL en CU en Pechtold gaat wel even verandering brengen, geloven wij. Wij zijn een land van idioten die kennelijk graag willen lijden.

wlodek | 02-07-14 | 15:57

ja, in wat voor paleis zou deze man wonen met z ' on inkomen? Ik ben erg benieuwd! Wat bezit hij?

lienke | 02-07-14 | 15:57

@LangeTijdGeleden | 02-07-14 | 15:41
Tegen de tijd dat je op leeftijd bent, je wellicht een rollator nodig hebt, of iets dergelijks, dan krijg je nog steeds niets vergoed.
Ouderdom is voorspelbaar, de benodigde hulpmiddelen ook en daar had je dus voor moeten sparen....
En nee, dat verzin ik niet, dat staat in de kleine lettertjes.
Het valt me nog mee dat de pil van Drion niet gratis is....

necrosis | 02-07-14 | 15:51

LangeTijdGeleden | 02-07-14 | 15:41
Dat is een ander topic, droplul.

Shareholder II | 02-07-14 | 15:48

Vreemd dat er in een land waar er een overschot is aan afgestudeerde alfa's, toch niet genoeg arbeidscompetitie is om wel goede, betrouwbare, onzelfzuchtige en vooral competente bestuurders te vinden.

ronaldnh | 02-07-14 | 15:45

Tipje: Zeg gewoon waar ze huis woont, dan valt er misschien wat terug te graaien.

Jan Gordelroos | 02-07-14 | 15:44

@navigator18 14:56: De markt is vaak veel beter gebleken in het managen van overcapaciteit dan de overheid.

Muxje | 02-07-14 | 15:42

waarom betaal ik eigenlijk nog 90 euro per maand als ik toch geen aanspraak maak op de zorg (Ben kerngezond)?

Die keer dat ik voor iets wat moet halen betaal ik gelijk een giga bedrag eigen risisco dus kan ik niet eens aanspraak maken op m'n verzekering.

Vervolgens hoor en lees je deze dingen en dan gaat het toch wel jeuken dat er iets goed mis is in dit land sinds Balkenende.

LangeTijdGeleden | 02-07-14 | 15:41

Ik blijf het zeggen: dank jullie GS voor het aan de schandpaal nagelen van dit gedrag. Steeds meer en meer mensen zullen dit nieuws zo tot zich kunnen nemen en dan zal er over 50 jaar daadwerkelijk een fundamentele mentaliteitsverandering ontstaan. En die 50 jaar is niet cynisch bedoeld. Maar het zaad der verandering moet ergens in de tijd gezaaid worden en GS doet dit.

appeltjesgroeneweide | 02-07-14 | 15:41

necrosis | 02-07-14 | 15:37
"Beetje jammer dat die interims alleen kijken naar de hoeveelheid 'handen aan het bed' die ze eruit kunnen gooien, nooit naar al die overbodige bestuurslagen.
Zorginstellingen die een afdeling 'vastgoed' hebben, deugen niet!"

Het is inderdaad om te janken. Ik vraag me af hoeveel % van het zorgbudget er in bestuur en aanverwanten gaat zitten en of er in die zin een optimale grootte van de organisatie bestaat.

kloopindeslootjijook | 02-07-14 | 15:41

@necrosis | 02-07-14 | 15:28
Heb m'n huisarts al zo'n 15 jaar niet meer gezien.
Ik spek de pot alleen maar.
Jammer dat grootgrabbelaars als vd Vorst er schaamteloos mee aan de haal gaan.

Schietmijmaarlek | 02-07-14 | 15:39

Statler en Waldorf | 02-07-14 | 15:26
"Deze mensen zijn een soort woekerende kanker op onze maatschappij. Zij zijn het werkelijk probleem. Zonder hen zou de zorg er veel beter voorstaan."

Je zou je kapot moeten schamen om zo'n beloning te accepteren, aan de andere kant; WIE huurt die gasten in en WAAROM? Om zelf schone handen te houden. 'De interim zegt het'.

kloopindeslootjijook | 02-07-14 | 15:38

De psychopaat Hoogervorst lacht; hij heeft zijn bazen goed gediend.

Hans zou niet langer het ondegeschoven lulletje blijven in de annalen van dispuut en societiet. Jolijt. Het zal worden rechtgezet. Graaiende amices danken de laaf immers voor zijn bevuilde handen als kwartiermaker voor de georganiseerde stropdas crimineel. De parasieten hadden een vers bloedvat gevonden én aangeboord. Hoe lang zou deze aderlating hen voeden? De tijd zou het leren..

Shareholder II | 02-07-14 | 15:38

@kloopindeslootjijook | 02-07-14 | 15:28
Beetje jammer dat die interims alleen kijken naar de hoeveelheid 'handen aan het bed' die ze eruit kunnen gooien, nooit naar al die overbodige bestuurslagen.
Zorginstellingen die een afdeling 'vastgoed' hebben, deugen niet!

necrosis | 02-07-14 | 15:37

van Oeffelen | 02-07-14 | 14:18

zo is het. Maar die blijven buiten schot en behoren waarschijnlijk tot een uitgebreid old boys network...

grensarbeider | 02-07-14 | 15:36

@L.E. Raar | 02-07-14 | 15:23
En nu heeft het ROC 3 "bestuurders" waarvan ze alle 3 exorbitante salarissen hebben, meerdere lease auto's en maar 2 of 3 keer per week een half dagje op werk te zien zijn.

Vervolgens willen alle niet-leraren, de financiële baasjes, directie-assistenten en ander geld-verslindend en onnodig personeel lease auto's hebben, iPhones, iPads en noem het maar op. En ze krijgen het ook nog allemaal terwijl er op de scholen, leraren en leerlingen steeds meer bezuinigd wordt.

Ja ik ken de situatie daar...

LangeTijdGeleden | 02-07-14 | 15:35

@necrosis | 02-07-14 | 15:20
Als de ziektenkostenpremie inkomensafhankelijk wordt, ja. Maar dat wordt 'ie gelukkig niet.

Kees Maf | 02-07-14 | 15:34

@ Maarten van der Vorst in sommige landen zetten ze je voor minder tegen de muur.. kots van die graaiers

tintel | 02-07-14 | 15:33

necrosis | 02-07-14 | 15:28
"Medicijnen als maagzuurremmers vallen niet onder eigen risico, die moet je zelf betalen terwijl je 'eigen risico' van €360 blijft staan."

Logisch toch, je hebt zelf gekozen voor maagproblemen, dus is het eigen risico. Net als een slechte ogen en kapotgewerkte rug en knie en zo. Leve de VVD.

kloopindeslootjijook | 02-07-14 | 15:31

Hoezo, hij heeft toch z'n werk netjes gedaan? Hij moest vast iets bezuinigen van de overheid of zoiets. Netjes z'n rendement gemaakt, precies zoals het moest. Daar huur een interim voor in, voor de onpopulaire ingrepen waar het echte management de BALLEN niet voor heeft. Bijvoorbeeld onderwijs heeft ook interims, krijgen ook tienduizenden per maand om leraren eruit te lazeren die ze kwijt willen. Je moet bij een fusie van scholen immers meerdere directie-salarissen betalen.

Laten we eerst eens gaan kijken WIE en WAAROM er interims worden ingezet. Even het spoor volgen ... heee.... wie zit daar verscholen?

kloopindeslootjijook | 02-07-14 | 15:28

@Schietmijmaarlek | 02-07-14 | 15:20
Medicijnen als maagzuurremmers vallen niet onder eigen risico, die moet je zelf betalen terwijl je 'eigen risico' van €360 blijft staan.
Als je mazzel hebt, heb je een huisarts die een bepaalde 'code' aan je recept toevoegt, waardoor je de medicijnen niet hoeft te betalen.
Uiteraard krijg je achteraf de rekening van je verzekeringsmaatschappij, maar dan wordt het wel in mindering gebracht op je 'eigen risico'.
Sommige artsen zijn ouderwetse helden.....

necrosis | 02-07-14 | 15:28

Deze mensen zijn een soort woekerende kanker op onze maatschappij. Zij zijn het werkelijk probleem. Zonder hen zou de zorg er veel beter voorstaan.

Helaas zitten ze in een structuur, dat zichzelf in stand houdt. Ze hebben zich strategisch genesteld als een soort parasitaire elite op de gehele organisatie van vele onmisbare zaken en zijn niet meer goedkoop te verwijderen op een legale manier.

Statler en Waldorf | 02-07-14 | 15:26

Het is een nek-aan-nek race in dit land tussen criminele lichtgetinten en witte boordencriminelen. Spannend !

Kaltsnautzige | 02-07-14 | 15:26

Dus, ik mag aannemen dat u allen dit geld categorisch zou weigeren? Hypocriet geleuter

Wees_eens_creatief | 02-07-14 | 15:26

' kamervragen ' ons zwaarste wapen tegen dit soort asociaal graaituig zonder moestuin

(c)ZWITSUL | 02-07-14 | 15:24

Wij hadden ooit een Algemeen Directeur, die na vele jaren naar een andere school ging. Zijn opvolger wist Bestuur en MR in te palmen, vormde de schoolvereniging om tot stichting, en voerde meteen het RvT-model in. Hijzelf werd "Bestuurder".
Da's prachtig, want deze functie staat niet in de CAO-Onderwijs, dus de man kreeg een inkomen dat een minister niet zou misstaan. En de RvT vond het allemaal goed.
Overigens heeft de man het slechts een jaar of twee volgehouden, toen werd hij wegens incompetentie en conflicten weggestuurd.
Nu zit de ooit florerende school met schulden, en is de dagelijkse leiding in handen van een ROC......
Graaiers heb je niet alleen in de zorg, let op het onderwijs!

L.E. Raar | 02-07-14 | 15:23

Grappig dat deze exacte mensen hun adres nooit te vinden is online. En als het adres online staat, dat ze toch wel een verborgen villa ergens in Spanje/Frankrijk hebben waar ze schuilen en nog steeds de middelvingers naar het volk toe opsteken.

Zou de knakker op PvdA stemmen en/of lid zijn van PvdA? Het zal me namelijk NIETS meer verbazen.

LangeTijdGeleden | 02-07-14 | 15:20

Ik wil een teiltje en een doosje maagzuurremmers.
Maar die moet ik zeker zelf betalen?

Schietmijmaarlek | 02-07-14 | 15:20

Dus het Kenmer Gasthuis wilde de wet bewust omzeilen om een bestuurder daarmee een flinke vergoeding mee te kunnen geven door hem interim-adviseur te maken?
Moet deze kerel dan tegen de muur, of de Raad van Bestuur van het Kenmer Gasthuis die het geen probleem vindt geld bestemt voor de zorg naar een of andere gladjakker te gooien?

BeunDeHaas | 02-07-14 | 15:20

Aanpakken die zak.

niks mis mee | 02-07-14 | 15:20

Wat ik weer mis in al deze reacties.!!

Van welke Politieke Partij is deze Man Lid.???

Want een dergelijke baan krijg je nooit als je geen lid bent van een politieke partij.

Prettige wedstrijd verder, Lieve Kiezers.

waarzeggertje | 02-07-14 | 15:17

Hebben Klijnsma en van Rijn al gereageerd?

Ars Vivendi | 02-07-14 | 15:15

Externe adviseurs, het zelfrijzend bakmeel van de ambtelijke organisatie.
-
Organisatieadvies/ tijdelijk management bij de Rijksoverheid kost ons allemaal ruim een miljard per jaar. (dus even alleen de Rijksoverheid, zonder ICT ' advies')
-
Negentig procent van de noodzaak van dat advies is te wijten aan ambtelijke incapabiliteit / kippendrift, 'managers' die zichzelf overgrijpen, foute ambtelijke beslissingen, en last but not least: doodgewone stommiteit.
-
En het allerleukste is nog, dat er helemaal niemand is die de kwaliteit van al die adviezen meet.
-
Onze ambtenaren betalen anderen met geld dat niet van hen is om het werk voor hen te doen waar ze zélf te stom of te beroerd voor zijn.

bisbisbis | 02-07-14 | 15:14

Kunnen we "dit soort mensen" ook massaal kaartjes gaan sturen?

Keimpsk | 02-07-14 | 15:14

@necrosis | 02-07-14 | 15:10
Om de zorgpremie betaalbaar te houden, is de zorgtoeslag uitgevonden. Dat de ontvangers daarvan die veelal oproken en -drinken i.p.v. te gebruiken voor hun zorgkosten, is hun eigen schuld.

Kees Maf | 02-07-14 | 15:13

@navigator18 | 02-07-14 | 14:56
Die overcapaciteit zal ondertussen een feit zijn.
Een hoop mensen die van hun huisarts een verwijzing krijgen voor een onderzoek in een ziekenhuis, laten verstek gaan.
Waarom?
Omdat ze al €1400 per jaar betalen aan zorgpremie, en een flinke rekening van het ziekenhuis tegemoet kunnen zien als ze daadwerkelijk gaan.
Ik ben een jaar geleden in elkaar gezakt op mijn werk (oorzaak onbekend).
Een bloedproef, hartfilmpje en nog wat konden geen uitsluitsel geven, men wist het niet (nog steeds niet!).
2 maanden later mocht ik ruim €200 aftikken (eigen risico).
Veel mensen kunnen dit gewoon niet (meer) betalen en gaan dus niet (meer) naar het ziekenhuis.
Nog even los van het aantal mensen dat de maandelijkse premie niet eens kunnen voldoen.
Met dank aan Hans Hoogervorst die bedacht dat iedereen (ongeacht inkomen) dezelfde premie moest gaan betalen.
Vroeger had je het 'ziekenfonds' voor de minder bedeelden en een eigen kamer in het ziekenhuis voor de particulier verzekerden.
Nu betaald iedereen hetzelfde en hebben we ALLEMAAL niets, behalve als je Bea von Amsberg heet....

necrosis | 02-07-14 | 15:10

@necrosis | 02-07-14 | 14:39
Daarom moest hij ook kapodt deaud, want stel je voor dat wij zouden eisen dat wij dat ook zouden willen ("jamaar, als het in een toekietoekie land als Libië kan kan het hier toch zéker??!")

AsEl | 02-07-14 | 15:10

Ik begrijp er niets van dat zo'n zorgparasiet geld kan verdienen over de rug van hulpbehoevende mensen terwijl hij zelf blijkbaar niet achter zijn werkzaamheden staat. Dan moet je wel een in en in slecht mens zijn.

Jim Lovell | 02-07-14 | 15:07

@lekker wijf | 02-07-14 | 14:56
Goede vraag. Dat wordt echt niet op dat niveau geregeld. Als inderdaad met een truukje de regels overtreden zijn is dat daarboven geregeld. Kun je die meneer niet aanrekenen. Die mag toch gewoon geld verdienen?

Lowdown | 02-07-14 | 15:00

necrosis | 02-07-14 | 14:54
Ja, mee eens, mooi zou dat zijn.
En dan al dit soort zwendelaars met z'n allen in een inrichting stoppen. Want daar horen ze thuis.
En niet in onze maatschappij als (normaal) medemens.

ZZP-er | 02-07-14 | 14:59

Muxje | 02-07-14 | 14:51

Vraag is of je dan continuïteit kunt waarborgen. Als je in marktwerkingssituatie de continuïteit wilt waarborgen zul je overcapaciteit moeten creëren, wat wij weer betalen met z'n allen. Marktwerking = liever niet. Van marktwerking in noodzakelijk publieke instellingen komt alleen maar ellende.

Wat wel helpt: gewoon aan iedere vorm van overheidsgelden het beginsel van normering verbinden. Weg met al die aparte regels voor al die sectoren. Als je publieke garanties of gelden ontvangt kun je tot een bepaald salaris uitkeren. Scheelt ook een hoop regels.

navigator18 | 02-07-14 | 14:56

Waarom betalen de ziekenhuizen dit soort absurde bedragen? Wie zijn toch al die HR-medewerkers en andere personeelsadviseurs die dergelijke beloningen in contracten ondertekenen? Wanneer komt het laffe en belachelijke personeelsbeleid in dit land eens aan de schandpaal!?

lekker wijf | 02-07-14 | 14:56

@navigator18 | 02-07-14 | 14:46
Ik zou persoonlijk een gelukkiger mens zijn als Fleur minister van Volksgezondheid zou worden.

necrosis | 02-07-14 | 14:54

sohee | 02-07-14 | 14:44
Boris die Sauertopf | 02-07-14 | 14:46
't is maar wat je mooi vind...
ik zie 3 geiten en een koe....
de rest is man (de eerste 12 dan, meer kon ik niet aan)

Verwilder(s)t Niet | 02-07-14 | 14:51

Dat krijg je met dit zorgstelsel. En in het algemeen hoort "semi-overheid" helemaal niet te bestaan. Privatiseer de boel, stel extra regels op om de continuiteit voor zorgontvangers te waarborgen, en zeg gewoon de contracten op met aanbieders die te duur zijn of niet aan de gewenste ethische standaarden voldoen.

Muxje | 02-07-14 | 14:51

Er staan geloof ik nog wat gevangenissen leeg...

echtpaul | 02-07-14 | 14:50

Dat is niet zo moeilijk, die zorginstellingen worden bestuurd door een netwerk van incompetente bestuurders. Zeg maar wij, de Van der Vorstjes. Ze hopen allemaal dat als hun falen door onbenul aan het licht komt ook zij wegkomen met een flinke oprot bonus.
Boy Cot | 02-07-14 | 14:34
Heeft niets met incompetent te maken, het is pure doordachte georganiseerde misdaad.

XaleX_2 | 02-07-14 | 14:47

Zijn verdienmodel is uurtjes verkopen. Niks mis mee. Je moet zijn bij de mensen die hem de opdracht verstrekken en daarbij afspraken over de financiën maken.

Lowdown | 02-07-14 | 14:47

http://www.boercroon.nl/uploads/pics/Snezana_Nedeski_1_LR_01.jpg
Ja hè? ;-)

Boris die Sauertopf | 02-07-14 | 14:46

Grijp hem, Fleur!
necrosis | 02-07-14 | 14:18

Grijp hem, Renske! SP heb je veel meer aan, want de PVV is gewoon pro-marktwerking. Bovendien is de PVV geen stabiele partij en dus niet echt serieus te nemen. Schijnt momenteel zelfs tussen Martin Bosma en Geert Wilders zelf aardig bekoeld te zijn.

navigator18 | 02-07-14 | 14:46

@WellusNietus | 02-07-14 | 14:39
Internet vergeet NIETS, bovendien, Maarten staat op de GeenStijl.
Wil hij dit topic 'weggejorist' krijgen, dan zal hij van goede huize moeten komen.
Ik hoop echter dat hij dit topic leest en een aanzienlijk bedrag terugstort.
[/naïef modus]

necrosis | 02-07-14 | 14:45

steeds_maar_weer

Kobus Kloothamer | 02-07-14 | 14:45

typo's sorry.

XaleX_2 | 02-07-14 | 14:45

Hoe wanhopig moet je als ziekenhuis zijn als je dit soort mensen inhuurt.

Vloberto | 02-07-14 | 14:44

GS, in het vervolg bij deze hufters ook hun adres toevoegen. Zolang de volkswoede voor dit soort boeven ver van hun vila/bed blijven zullen ze het nooit leren. Sterker nog, maar een aparte sectie meet de namen van alle hufters die we in het land hebben. Naming, shaming, public hanging.

XaleX_2 | 02-07-14 | 14:44

@Dhr. de Wit | 02-07-14 | 14:21
Troost je met de gedachte dat ook 'mensen' als Maarten van der Vorst ooit oud en seniel worden en belanden in een verzorgingstehuis waar een Therese van den Hurk de scepter zwaait.....
necrosis | 02-07-14 | 14:24

Ik vrees van niet. Dit soort gasten gaat later naar particuliere instellingen met dito maandkosten waar het verplegend personeel nog goed betaald wordt om de hulpbehoevenden adequaat te verzorgen. Dus tot aan hun dood trekken ze een lange neus naar 'het klootjesvolk'.

FrankVeer | 02-07-14 | 14:44

Mooie dames bij BoerCroon

sohee | 02-07-14 | 14:44

Ik ken die club BoerCroon uit het verleden. Idiote tarieven voor steeds hetzelfde kunstje. En de reiskosten zijn forfaitair, tot 15%. Blijkbaar zitten al hun klanten op de Zuidpool of zo.
Veel van hun klanten zijn bedrijven die bij bijzonder beheer zitten en door hun bank gedwongen worden om hun bedrijf te laten doorlichten. En raad eens, BoerCroon zit dan vaak op de eerste rang, want die hebben een netwerk bij de bank.
Voor de klant is dat volgens BoerCroon goed. KOTS.

van Ulekloten | 02-07-14 | 14:43

En hij niet alleen : http://medischcontact.artsennet.nl/archief-6/tijdschriftartikel/99070/de-gouden-handdruk-regeert.htm
En de ene na de andere "verantwoordelijke" minister zegt "er naar te zullen kijken". Hebben die ministers soms zelf ook een hand in de snoeppot?

PrinsesStoepje | 02-07-14 | 14:42

Ziedaar de impact van Kamervragen.

natte krant | 02-07-14 | 14:42

Zolang als directies en bestuurders van (semi-) overheidsinstellingen kennelijk zó incompetent zijn dat ze de arbeid in ruil waarvoor zij maandelijks van ons allemaal en aanzienlijk bedrag op hun bankrekening krijgen bijgeschreven niet (kunnen-) verrichten,zullen de Boer&Croons van deze wereld floreren.
-

bisbisbis | 02-07-14 | 14:42

@Lafayette | 02-07-14 | 14:30
Rottumeroog is te klein, ik opteer voor het opengooien van de Limburgse kolenmijnen.
Dan heb je nog wat aan die graaiers......

necrosis | 02-07-14 | 14:41

Ondertussen heeft hij bij Google een verzoek ingediend om vergeten te worden..

WellusNietus | 02-07-14 | 14:39

@Heiseenberg | 02-07-14 | 14:27
En 'het Westen' maar moeilijk doen over die 'gekke kolonel' van Libië.
In 'zijn' land was onderwijs en medische zorg van goed niveau én gratis....

necrosis | 02-07-14 | 14:39

Johnny Quid, dank voor al deze artikelen. Niet in omfloerste taal en in wollige taalgebruik de algemene orde recht zetten, maar wijzen op de hoofdverantwoordelijken zelf. Je kunt ze niet beter aanpakken dan op hun reputatie.

By the way: is het mogelijk om hier statistieken bij te houden. Kunnen we kijken hoeveel gemeenschapsgeld dit soort figuren opslurpen uit de gemeenschapspot van zieke mensen.

navigator18 | 02-07-14 | 14:38

"Waar komt toch de dwangneurotische neiging van zorginstellingen vandaan om incompetente zorgparasieten al hun geld te geven?"

Dat is niet zo moeilijk, die zorginstellingen worden bestuurd door een netwerk van incompetente bestuurders. Zeg maar wij, de Van der Vorstjes. Ze hopen allemaal dat als hun falen door onbenul aan het licht komt ook zij wegkomen met een flinke oprot bonus.

Boy Cot | 02-07-14 | 14:34

www.kg.nl/info/over-het-kg/nieuws/nieu...
Volgens het Kennemer Gasthuis:
"De vergoeding die Van der Vorst ontvangt voldoet aan de Beloningscode Bestuurders Zorg (BBZ)."

Stelletje vuile leugenaars dus, ik zou mijn hond er nog niet laten castreren.

Cuyahoga | 02-07-14 | 14:32

Professor Pim wist wel raad met dit soort types.

Zo is het maar net! | 02-07-14 | 14:32

Namen en rugnummers van de toezichthouders graag. Zij zijn degenen die dit soort beloningen en constructies goedkeuren, en dus degenen die je moet aanpakken.

Kees Maf | 02-07-14 | 14:31

Straf- & werkkamp Rottumeroog moet nu echt in versneld tempo worden opgezet. Er zijn al wachtlijsten.

Lafayette | 02-07-14 | 14:30

Glas, plas en alles bleef zoals het was...... onuitroeibaar deze figuren...

Cor Zakov | 02-07-14 | 14:29

Wordt hier zo moedeloos van dit soort kennis.
Wat kan het publiek hier nog aan doen?.

Von Bohemen | 02-07-14 | 14:28

Vast en zeker een vriendje van je Quid?
Hij ziet eruit en gedraagt zich althans als een PVDA-er...

Ommezwaai | 02-07-14 | 14:28

Hier kunnen we nog menig item mee vullen het blijft gewoon doorgaan.
Gelukkig luiden de doodsklokken voor de PVDA volgens Ruud Koole.dat is dan weer wel nieuws

www.geenstijl.nl/mt/archieven/2012/05/...

gebrokenvleugel | 02-07-14 | 14:27

@NiceGuysFinishLast | 02-07-14 | 14:22
Nee dat kan niet en gebeurt niet.
Dit is namelijk allemaal "volstrekt in overeenstemming met de regels" en er is "niets gebeurd dat strijdig is met de richtlijnen".
Dat er al lang niet meer naar de geest maar nog slechts naar de letter van de regelgeving gehandeld wordt, dat spreekt toch voor zich gezien het belang dat "uitvoerenden" en "controlerende" met elkaar hebben bij de instandhouding van dit perverse systeem?

Geen makkelijker te jatten geld dan geld dat, na als belasting geind te zijn, "van niemand meer is", ja, van kudtburgers, maar wat doen die je nou?

CynicalBastard | 02-07-14 | 14:27

Ik vind het bedrag aan de forse kant, maar niet onredelijk.

Voor iemand die een medicijn tegen kanker of AIDS heeft uitgevonden dan, al kan ik me niet herinneren daar iets van op het journaal gezien te hebben, maar goed, ik mis ook wel eens wat.

Cuyahoga | 02-07-14 | 14:27

@necrosis,

Het ging mis bij dat wat u als eerst noemde. Namelijk de zorgverzekeraars. Zorginstellingen zijn door de verplichte verzekeringen veranderd in verdienmodellen.

Heiseenberg | 02-07-14 | 14:27

Een tijdje geleden dacht ik dat ik president van Suriname moest worden om mijn zakken een beetje fatsoenlijk te vullen. Misschien blijf ik toch maar...

oxytoxic | 02-07-14 | 14:27

@ole guapa | 02-07-14 | 14:22
De van toepassing zijnde spreekwoordelijke uitdrukking is daar "niet bijten in de hand die je voedt".

CynicalBastard | 02-07-14 | 14:25

@Dhr. de Wit | 02-07-14 | 14:21
Troost je met de gedachte dat ook 'mensen' als Maarten van der Vorst ooit oud en seniel worden en belanden in een verzorgingstehuis waar een Therese van den Hurk de scepter zwaait.....

necrosis | 02-07-14 | 14:24

Kunnen we hier op Geenstijl niet een apart hoekje krijgen voor al onze zorggraaiers? Smile!

Heiseenberg | 02-07-14 | 14:24

Kan al dat geld worden teruggevorderd? En kan het ook met rente? En is er überhaupt een "bestuurder" landelijk of wat dan ook die hiertoe bereid is.

Vind je het gek dat dit land zo duur is met al die graaiers die overal mee wegkomen en nooit worden aangepakt?

NiceGuysFinishLast | 02-07-14 | 14:22

Wat ik overigens niet begrijp is waarom de maatschappen van specialisten in een ziekenhuis dit tolereren. Zij runnen hun business in de context van een soort winkelcentrum: het ziekenhuis. Als daar de kosten uit de pan rijzen, waarom komen de winkeliers (maatschappen) niet in actie? Minder verzorgenden drukt ook op de kwaliteit van de dienstverlening.

ole guapa | 02-07-14 | 14:22

Als verzekeringsmaatschappijen beginnen over 'zorg inkopen' en ziekenhuizen gemaakte winst mogen uitkeren aan 'aandeelhouders', dan krijg je automatisch dit soort gegraai.
Af en toe heb ik het idee dat er meer managers en overtollige 'overhead' rondloopt, dan verplegend personeel/ artsen.
Waar ging het mis?

necrosis | 02-07-14 | 14:21

Een oud gezegde, dat hier wel op zijn plaats is, luidt:
"ik wens je een lang leven toe, met elke dag een andere ziekte"
Maar serieus, weet zowat niet meer hoe ik moet reageren, de batterij om fatsoenlijk te schelden is bijna leeg...

Dhr. de Wit | 02-07-14 | 14:21

Het luchtkasteel van plucheplakkers stort in elkaar.

ole guapa | 02-07-14 | 14:19

Ik wil ook wel een poosje in de zorg werken zo. Waar kan ik solliciteren?

Geert Linkers | 02-07-14 | 14:19

Meer meer meer van zulke topics. Opdat wij niet vergeten...

Air van Boven Dorens | 02-07-14 | 14:19

Degenen die deze mensen benoemen en met hen hun voorwaarden afspreken moet je hebben. Dit is te makkelijk schieten op de man, dat is ook maar gewoon een opportunist zoals wij allemaal.

van Oeffelen | 02-07-14 | 14:18

Grijp hem, Fleur!

necrosis | 02-07-14 | 14:18

Doe mij ook zo'n fop-baan...

De Hoer van Babylon | 02-07-14 | 14:18

Zulke zwendelaars moet je gewoon alle zorg in Nederland ontzeggen.

rara | 02-07-14 | 14:18

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken