Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Amsterdam gebukt onder Oranje juichterreur

oranjeterroristen.jpgJihadstrijders die terugkeren met een posttraumatisch stresssyndroom en aanslagen willen plegen om Allah te verhogen, dat is niet leuk. Maar wat pas echt klote is zijn juichende Oranjefans. Aldus mensen die in Amsterdam zijn gaan wonen met het idee dat het er lekker rustig en stil is, met name tijdens grote evenementen. Zo lopen de schilderijen rondom het Museumplein gevaar door gejuich van oranje juichjihadi's op het 538 Oranjeplein. Schilderijen die overigens elk jaar bij elk 538-evenement gevaar lopen. Radio538 haat schilderijen. De ultieme clash tussen volkscultuur en hoogcultuur, zullen we maar zeggen. Overigens niet alleen de schilderijen in de musea, ook de bewoners balen van het nationalistische tokkievolkgejuich op hun Museumplein. De doelpuntfundamentalisten slopen het rustige, stille woongenot dat bewoners aan het Museumplein hadden verwacht toen ze er gingen wonen. Ook andere delen van 020 worden geteisterd door Kabaallah Akbars. Café Goos krijgt bijvoorbeeld 5000 euro boete als er dit WK nog eens gejuicht wordt om Oranje. Want de zuigende zuurkut die er naast woont heeft superveel last van mensen die wel plezier, vrienden en sociale activiteiten hebben. Tja, dan is het geen WKdaily maar WKdailyhell. Jup, omdat één chagrijnig trollenvrouwtje het haat als iemand ergens ter wereld zich vermaakt, moet een heel café zijn bek houden als Oranje scoort. Op straffe van 5000 euro boete. Dat is godverdomme ook kut, dat je boven een café in Amsterdam gaat wonen en dat daar dan 's avonds geluid uit komt. Hey, hier is een tip. Als je mensen haat en niet zo goed tegen geluid van buitenaf kunt, GA DAN IN FUCKING DRENTHE WONEN IN PLAAYS VAN AMSTERDAM! Saaie tiefuslui ook, die Amsterdammers. Wie niet springt voor Oranje, is een landverrader. Juichen moeten we. JUICHEN! Al kost het ons al de schilderijen en al de nachtrust van alle hatende NIMBY-regenten. JUICHEN!

Reaguursels

Inloggen

In het klein mag het ook niet in Amsterdam.
Vrijdagavond half 7 in de Jordaan.
www.telegraaf.nl/e/22767311

Ewout van Dijck | 22-06-14 | 01:20

In het klein mag het ook niet in Amsterdam.
Vrijdagavond half 7 in de Jordaan.
www.telegraaf.nl/e/22767311

Ewout van Dijck | 22-06-14 | 01:01

Na verbieden van roken zou verbieden van drinken in een café een goeie regel zijn. Dat gedonder altijd...
BarneyBoner | 21-06-14 | 11:46
Inderdaad, alcohol is slecht dus verbieden!
Ik wens niet lastig gevallen te worden door dronkaards.
De kroeg moet een prettige omgeving zijn voor iedereen.
Ballenbak in de hoek en alleen maar sapjes en fristi aan de bar. De tosti's en bitterballen zijn uiteraard ook ten strengste verboden. De moderne papa's en mama's moeten er met hun kroost een leuk dagje van kunnen maken, ook in de kroeg.
Dit is uiteraard een grapje, maar ik vrees dat het de toekomst wordt in dit land. Ik kom derhalve al een paar jaar niet meer in de kroeg, aangezien de ouderwetse kroeg niet meer bestaat.
Iedereen wegjagen zodat de gutmenschen alleen overblijven. Weg met alles en iedereen die niet bij het ideaal past.... proest!

uitlaatklepje | 21-06-14 | 12:07

Na verbieden van roken zou verbieden van drinken in een café een goeie regel zijn. Dat gedonder altijd...

BarneyBoner | 21-06-14 | 11:46

@Kaan78 | 20-06-14 | 10:44
Hahaha, dat hebben ze wel heel snel gedaan dan. Helaas denk ik dat het nog beleid is van je vroegere vriendjes...

BarneyBoner | 21-06-14 | 11:42

Wat nou naief?
U roept een paar tegels terug: het is in het centrum. Dat is het niet. U roept: het is een uitgaansgebied. Dat is het niet en is het nooit geweest. Ik heb daar gewoond, in een bovenwoning, in een klassieke Amsterdamse woonbuurt. Want dat is wat het is.
Djong | 20-06-14 | 21:31

Gewoon een kwestie van vraag en aanbod.
Het centrum en de horeca groeit vanuit het centrum naar buiten... Dat gebeurt in de meeste steden en zeker in Amsterdam. Naief om te denken dat dat daar niet zal gebeuren en dat alles blijft zoals het is.

uitlaatklepje | 21-06-14 | 11:19

Heel gezellig al dat gejuig om me heen hier in 020.
Het maakt me rustig en dan kan ik lekker doorwerken.

Rest In Privacy | 21-06-14 | 05:05

uitlaatklepje
Wat nou naief?
U roept een paar tegels terug: het is in het centrum. Dat is het niet. U roept: het is een uitgaansgebied. Dat is het niet en is het nooit geweest. Ik heb daar gewoond, in een bovenwoning, in een klassieke Amsterdamse woonbuurt. Want dat is wat het is.

Djong | 20-06-14 | 21:31

zal allemaal best, maar t is nog steeds een woonbuurt.
Djong | 20-06-14 | 20:02
Tikkeltje naief!

uitlaatklepje | 20-06-14 | 20:53

Echt bizar dit! Weet niet wat ik hier allemaal lees. Zowel de overheid als dat wijf. Het zou wel een mooie stelling zijn dat je meer overlast mag maken buiten de stad. Daag! daar woon ik nu. Ik stem voor een juichtax. De hoogte is afhankelijk van het aantal decibel en de horecabezoeker mag dan meebetalen bij overtreding. Opgelost. lol.

Razzia | 20-06-14 | 20:53

uitlaatklepje
zal allemaal best, maar t is nog steeds een woonbuurt.
Als je wilt ondernemen zonder rekening te houden met anderen: ga buiten de stad ondernemen.6

Djong | 20-06-14 | 20:02

Vanouds een keurige witte burgerwijk.
Djong | 20-06-14 | 19:55

Bestaat toch niet meer in Amsterdam?
De meeste echte Amsterdammers zijn niet voor niets met de noorderzon vertrokken. De stad is allang ingenomen door het importvolk en de toeristen. Amsterdam is tegenwoordig beter te vergelijken met de efteling.
Wil je rust? Ga buiten de stad wonen.....

uitlaatklepje | 20-06-14 | 19:58

In een stadscentrum annex uitgaansgebied wonen en zeuren dat het niet rustig is? (...)
uitlaatklepje | 20-06-14 | 19:45
De Rivierenbuurt is centrum noch uitgaansgebied. Vanouds een keurige witte burgerwijk.
Nu vestigt zich daar steeds meer horeca, met steeds grotere terrassen, meer stinkende pijpen, en steeds meer uitbaters die lak hebben aan de regels. Voeg daarbij een gemeente die nauwelijks mankracht heeft om te handhaven.
Als de gemeente de grenzen niet bewaakt moeten de omwonenden het zelf maar doen: door af en toe aan de bel te trekken.

Djong | 20-06-14 | 19:55

Harry2206 | 20-06-14 | 17:35
Als al die klachten ongegrond waren dan was die boete vast ook niet uitgedeeld. De handhavers kiezen doorgaans de kant van de horecabazen. Die uiteraard de handhavers graag wat gratis consumpties toeschuiven. Zelf gezien.

Djong | 20-06-14 | 19:51

In een stadscentrum annex uitgaansgebied wonen en zeuren dat het niet rustig is? Dat is net zoiets als op het platteland gaan wonen en zeuren over de strontlucht na het gieren. Raar zeurvolk is het!

uitlaatklepje | 20-06-14 | 19:45

Ongelofelijk! Hardwerkende ondernemers! En dan krijg je dit. Wat zal ze in haar handen hebben gewreven toen de politie kwam en ze haar gelijk kreeg. Wat een jankwijf! Ben blij dat geenstijl.nl hier tijd en aandacht aan geeft. Het ergste is nog dat als je goed leest dat ze zelf reageert of andere mensen die haar kennen het voor haar opnemen. Wat een mooi elitair gelul. Alles voor zichzelf maar zeker niet voor anderen. Ik heb geregeld op het terras gezeten bij Goos en dan komt de eigenaar of het personeel naar buiten gelopen om te vragen of het wat rustiger kan. Ik begreep het niet helemaal tot en met nu: de bewuste buurvrouw. Hoe erg kun je je best doen om het stil te houden. Juist nu ga ik er nog veel vaker komen. Hoop dat ze zelf binnenkort aan de fysio moet!

Tob | 20-06-14 | 19:44

De beste bovenbuurvrouw heeft al 68x geklaagd..... allemaal ongegrond. Maar het cafe is inmiddels 15.000 euro armer door rechtzaken. Dit is de vrouw in kwestie www.facebook.com/marijke.visschedijk

Harry2206 | 20-06-14 | 17:35

Zitten jullie van GeenStijl nou nóg door te zeiken over die dame die geheel terecht klaagde over geluidsoverlast van een café dat om diezelfde reden al een paar maal eerder politie over de vloer had gehad?

En NEE Johnny Quid, het ging NIET over juichende supporters en dat weet jij donders goed. Het ging erom dat dat café zijn muziek 's avonds laat knoerthard zette zonder vergunning.

paulvink | 20-06-14 | 15:33

pendajo | 20-06-14 | 12:46
Dus jij bent ook al geen echte kerel?

KarelMarks | 20-06-14 | 14:07

Helemaal eens met Bigi Bana Boy en Diotima. De stad is in een pretpark veranderd met bierfietsen, boten met halfblote dagjesmensen/dronken studenten, allemaal een blikje bier in de hand, keiharde muziek en scheepstoeters.
Ik zag een paar weken terug een bierfiets met dronken engelse meiden, één had haar tieten al ontbloot, om 2 uur 's middags. ja niet dat dat 's nachts wel mag...

Zeggie | 20-06-14 | 14:05

kwit. Geestig gemankeerde. je bent ècht serieus niet helemaal goed hè? *Steen terugkopt*
Houlaaa met je shirkdingen tegen oranje.
Dit geldT ook voor kliklijnbellerts en gemandateerde volksonderdrukkerts.

hallevvezool | 20-06-14 | 13:07

Ik ben zelfs een fundamentalistische 'zuurkut'. Ik zuig alleen niet, maar blaas (op). In mijn fantasie dan he (op basis van gootsteenontstopper of fosfaatrijk waspoeder -wat lastig te krijgen is gezien het mejeubewuste moderene fosfaatarm) . Zo houd je het gezond.
Kijk, ik heb in Amsterdam zo'n voetbalkroeg een paar huizen verderop. Waar de beeldschermen en de tokkies buiten op het terras staan. Ik begrijp dat de tokkies zich niet kunnen voorstellen dat er mensen zijn die het voetbal hun derriere zal oxideren. Dus word je een paar huizen verderop een uur of twee deelgenoot van het gegil, getrom, getrompetter -soms op die duivelse vulvazola's- en andere herrie.
Die twee uur is misschien wel uit te houden, maar daarna moet tot na twee uur (01:00 Zulu) de overwinning of de frustratie van het verlies uitgedragen worden op autoclaxons en op bier versterkte keelbanden. Dit, elke dag dat Holland speelt. En de dagen dat andere clubs onder de aandacht van zuurkutten moeten worden gebracht.

MansEnGarde | 20-06-14 | 12:58

Weet je wat ook zo vervelend is? Al die mensen in de binnenstad, zodat je niet eens rustig kan shoppen. Al die toeristen die de economie draaiende houden in de binnenstad, waardoor je elke keer moet horen hoe mooi en leuk nederland wel niet is. Al die leuke feesten en gezellige mensen die in blijheid genieten van de binnenstad.getverrr....

Weet je wat ook vervelend is? Mensen die in de binnenstad gaan wonen, en ipv de positieve dingen ervan inzien gaan zeuren.

plaats zat in amsterdam waar het rustig is, en stukken goedkoper als de binnenstad.

Luci.fer | 20-06-14 | 12:50

@KarelMarks | 20-06-14 | 12:40 Echte kerels reageren niet op Geenstijl. U bent net zo'n mietje als de rest hier. Als ik wist waar u woont, kwam ik de hele avond al toeterend voor uw huis mijn ballen scheren.

pendajo | 20-06-14 | 12:46

volgende wedstrijden allemaal bij café Goos kijken . Ook de wedstrijden van 24.00

small_town_dude | 20-06-14 | 12:45

* | 20-06-14 | 10:46
Over het paard getilde figuren zoals jij moeten afgeschaft worden

TiTi_no_ghost_237 | 20-06-14 | 12:45

Dus wonen in Amsterdam = geen recht op woongenot, Quid? Ondanks de tweenenhalve ton die je hebt betaald voor een schamele 45 vierkante meter op tweehoog? En de 90 euro per maand voor een parkeerplek die er helemaal niet is? En alle extra hoge verzekeringspremies omdat de perfiferie van de stad vol zit met geïmporteerde criminele achterlijkheid die haar zakken bij jou in de straat komt vullen?

Zo'n WK is maar een keer in de vier jaar, daarover moet men misschien niet al te veel klagen. Maar om de keuze te beperken tussen alles maar moeten slikken of in Drenthe gaan wonen, dat klinkt als een tokkiepauperargument.

Professor Superhirn | 20-06-14 | 12:44

Studenten zijn erger, en dat zonder feest zoals voetbal.

Rest In Privacy | 20-06-14 | 12:40

Die debiele juigterreur heb je overal, ook in normale wijken zelfs. Vooral veroorzaakt door dom volk dat alleen bij een EK/WK opeens voetbal gaat kijken. Maar er zo weinig vanaf weet dat ze denken dat er 12 man in een 11 tal zitten. En dan heb ik het nog niet eens gehad over wat voor ontzettende kutsport dat is. Hooguit geschikt voor vrouwen of mietjes die hun ballen scheren. Echte mannen doen aan boksen, of rugby. Om maar wat te noemen.

KarelMarks | 20-06-14 | 12:40

En werd er gerookt in de kroeg en waren de rechten voor de uitzending wel netjes betaald aan de desbetreffende instantie? De BOA-constrictor kan zeer verstikkend zijn...

Radagast | 20-06-14 | 12:34

Je bent inderdaad een ontzettend vervelende zure zeiksnor als je in Amsterdam gaat wonen en dan verwacht dat je "rustig" kan wonen.

WatZalIkErvanZeggen | 20-06-14 | 12:31

Wie geeft er nou een horecavergunning af voor een pand onderin een flatgebouw midden in een woonwijk?

liedje | 20-06-14 | 12:30

@Marshmallow & van Nostrand: Hebben ze gedaan. Onder het gras zit al een jaar of wat een enorme parkeergarage en een mega-Appie.

Bubba de Vuystneuqer | 20-06-14 | 12:28

marshmallow | 20-06-14 | 12:08

ze hebben wij hier oude panden die het begeven onder het gebulder van langsdenderende bussen.

kwestie van de ondergrond volstorten met beton.

Van Nostrand | 20-06-14 | 12:26

Noh Quid, er is wel meer aan de hand dan geluidsoverlast: de panden rondom het Museumplein zijn niet gebouwd op duizenden hossende mensen. Sommige panden hebben sinds het toenemen van de activiteiten de scheuren in de muren staan.

marshmallow | 20-06-14 | 12:08

Ik vind die oranjeterreur niet wezenlijk verschillend van andere soorten collectivistische waanzin zoals socialisme, communisme, nazisme en islam. Gaat me veel te ver om mensen die niets van die hysterie moeten hebben landverraders te noemen.

Borakh | 20-06-14 | 12:08

--neus-- | 20-06-14 | 11:18
Hast du 'n problem? Geh weiter!

Latrinalia | 20-06-14 | 12:07

Frissa? Praat is normaal.
--neus-- | 20-06-14 | 11:18

is? ...

PeterSelie | 20-06-14 | 11:56

-weggejorist-

jochum | 20-06-14 | 11:55

Er is toch wel iemand die het leven van die zure pruim vanaf nu gaat verzuren als ze haar bek niet houdt die paar weekjes? Aan de andere kant had die kroeg haar ook in een Hotel kunnen plempen of een vakantie kunnen betalen, dat had minder gekost dan 5000 euro.

Jan Gordelroos | 20-06-14 | 11:55

@--neus-- | 20-06-14 | 11:18
"Praat is normaal"?
Praat eens normaal.

Kees Maf | 20-06-14 | 11:52

Ander volk eerst.
En nationalistisch juichen is een doorn in het oor van EU slaapmutsen.
Leve het landverraad , SST .(samen stilte terreur)

Ik kook ook | 20-06-14 | 11:51

@ZeSmeltendeKazen | 20-06-14 | 11:18
Zo is het, pik! Woon zelf in een durp in de buurt, toch wat handiger met jong kroost. En hier mag ook gewoon gejuicht worden.

Kees Maf | 20-06-14 | 11:47

Import, waarschijnlijk wel het toverwoord in deze.

Mensen komen ergens wonen, waar allang mensen wonen. Import.

Vervolgens willen ze de baas spelen en gaan over het minste of geringste klagen.

Nu kent Amsterdam geen grote kern van mensen die er lang wonen. Je kunt je dus wel voorstellen hoeveel er wordt afgezeken in Amsterdam door de import.

Van Nostrand | 20-06-14 | 11:46

laat zo'n zuurkut naar Friesland gaan ofzo.
Die zijn we in Drenthe niet nodig

Tonska | 20-06-14 | 11:42

Ik ben het volledig eens Bigi Bana Boy.
Gratuite opmerkingen als 'moet je maar niet naast een café wonen' slaan de plank mis. Dat je met een zekere meerderheid je blijdschap ongengeneerd gaat ventileren ten koste van het welzijn van anderen is van hetzelfde soort egoisme waarmee graaiers menen dat ze recht hebben op hun bonus. Je kan toch wel verantwoordelijkheid nemen voor andermans welzijn, of zijn beleefdheid, wellevendheid en hoffelijkheid op sterven na dood in Nederland? In andere landen gaat het prima. Heb je ooit twee Parijzenaars naast elkaar zien staan op een roltrap? En in plaats van dat we in Nederland ons best doen om rekening met elkaar te houden (win-win lijkt me), schieten we reflexmatig in de verdediging als iemand iets heeft aan te merken en tieren we met verwijten. Nee, de ander moet verhuizen, de ander moet 'ons feestje' niet verpesten, de ander moet maar eerder van huis als-ie niet met sta-in-wegs in het ov geconfronteerd wil worden.
Die klagers als zuurkutten wegzetten lijkt me niet fair. Iemand die aan het museumplein woont weet best dat er regelmatig evenementen zijn, en zal dat vast tolereren. Iemand die bij een café woont weet ook dat het er 's weekends geen bridgeclub is.
Nee, dit is ons oranje feestje, maar o wee als Galatasary iets wint en Turken in je straat gaan toeteren...

Diotima | 20-06-14 | 11:40

Klagen over lawaai tijdens een WK uit een café is absurd, maar wat pas echt erg is, dat zijn die PvdA/GL/D66 regenten die dit soort mensen hun zin geven, in plaats van die NIMBY's keihard in hun gezicht uit te lachen.

Russells Teapot | 20-06-14 | 11:39

Igor Putkin | 20-06-14 | 10:40

Kruip jij nu maar fijn onder je hunebed maar laat nog wel even een plekje over voor Mark Smith.

eerstneukendanpraten | 20-06-14 | 11:33

... je zult er maar gewoon geboren en getogen zijn, vijftien jaar geleden (ander horecabeleid) die kroeg beneden je hebben gekregen, inmiddels alláng gewend zijn aan het tyfuslawaai dat zo'n kroeg nu eenmaal maakt, nooit woorden hebben met de kroegbaas... en plotseling uerenlang 125 dB voor je kiezen krijgen en de nodige verwensingen en bedreigingen van het lokale terrastuig,waar vermelde kroegbaas niets aan durft/kan doen.
-
Dan is 5 mille boete te weinig.

bisbisbis | 20-06-14 | 11:33

@Ronman2k | 20-06-14 | 11:20
Eens, wat is schreef sloeg niet op het wonen naast een cafe. Na de overwinning op spanje leek het wel oud/nieuw hier. Gewoon in een straatje nagenoeg aan de rand van de beschaving, buren zijn (echte) koeien en schapen.

Bluto Blutarsky | 20-06-14 | 11:33

Eensch met Quid in dit geval. Als je in je verzuurde leventje geen mensen wil zien, ga niet in Amsterdam wonen. Ik heb Nederland- Spanje overigens op het Museumplein bekeken, kan niet anders zeggen dat het erg gezellig was, maar de muziek gaat een uurtje van te voren aan en na de wedstrijd word je meteen naar buiten gestuurd, erg korte geluidsoverlast dus.

frankmeister | 20-06-14 | 11:32

Het is in Nederland makkelijker om een uitgeprocedeerde gelukszoeker te zijn dan een cafehouder.

arlen | 20-06-14 | 11:28

VanBukkem | 20-06-14 | 10:55 In Assen Zuid zijn er genoeg (teveel) mensen die klagen over het geluid van het tt-circuit. Dat circuit wat al veel ouder is dan de wijk waar ze in zijn gaan wonen.
NIMBY's zijn helaas niet regio-gebonden.

spoiver | 20-06-14 | 11:26

Probleem van Amsterdam is dat er geen Amsterdammers meer wonen maar provincialen die Assen, Almelo of Tiel gewend zijn en vervolgens de omstandigheden aan hun wensen aan willen passen. Ga lekker in een Vinex of jaren '70 slaapwijk wonen als je rust wil.

Hoeki Oekema | 20-06-14 | 11:25

Zelfs in mijn slaapdorp Blaricum mag je meer herrie maken dan in amsterdam. Zó dolgelukkig dat ik al twee jaar niet meer in die bekrompen kutstad woon. Wat een hel was dat.

prutt_stift | 20-06-14 | 11:23

We houden Drenthe graag leefbaar, dus laat die Amsterdammers alstublieft naar Flevoland gaan.

SODEP | 20-06-14 | 11:23

Ik ben oud-Amsterdammer en zie de Disneyfisering van de stad met het jaar toenemen. Waar je vroeger in de wintermaanden de stad voor jezelf had is het nu 365 dagen per jaar bal. Wat ook opvalt is dat de stad echt overspoeld wordt met toeristen en dat het een enorme impact op de stad heeft. Het risico dat er in zit is dat het een soort Venetië wordt, een stad waar eigenlijk geen oorspronkelijke inwoners meer wonen, maar alle huizen in horeca of winkels worden omgezet. In Praag en Brugge zie je hetzelfde. Dat worden openluchtmusea. Ik vraag mij al een tijdje af wanneer het genoeg is sinds ik een paar keer meegeaakt heb dat winkelpersoneel niet eens Nederlands kan spreken maar je in het Engels te woord staat. In mijn eigen fucking hoofdstad !

Bigi Bana Boy | 20-06-14 | 11:22

@Bluto Blutarsky | 20-06-14 | 11:12

Op vrijdagavond zal er wel vaker herrie zijn bij een cafe om middernacht. Gewoon een kwestie van niet in de binnenstad gaan wonen, dan heb je nergens last van.

Ronman2k | 20-06-14 | 11:20

@Latrinalia | 20-06-14 | 11:02

Frissa? Praat is normaal.

--neus-- | 20-06-14 | 11:18

Ik woon zelf riant nabij de dam aan de Rokin kant. Kan jullie mededelen dat het geluidsoverlast én tegen je voordeur pissende mensen soms ook erg irritant kan zijn.
Dan niet pratende over de Noord-Zuid lijn waar ze al paar jaar niks anders doen dan bezig zijn met een grote beton sloop machine.

Toch kies ik hier zelf voor. Hier wonen heeft namelijk ook veel voordelen én ik geniet er iedere dag van.
Als ik er genoeg van heb zoek ik wel weer een wat rustigere plek uit!
Kortom: niet zeuren mensen!

ZeSmeltendeKazen | 20-06-14 | 11:18

Raar! Niet juichen voor het Nationale Elftal maar wel de halve binnenstad laten slopen door je eigen jodenclup...

alfredwiels | 20-06-14 | 11:17

Die schilderijen op het Museumplein waren daar het eerst. Verder is het uitgaansleven de laatste tien jaar luidruchtiger geworden en niet meer beperkt tot de vrijdag en het weekend. Dus ik snap het ondanks alles wel.

Uriël Fack | 20-06-14 | 11:17

Fijn dat iedereen nu weet wie die klagende zuurheks bij Café Goos is, die mensen geen feestje gunt. Ze doet er verstandig aan om in te binden.

KoninginWildemina | 20-06-14 | 11:14

Ah, Quid heeft de krant ook weer uit.

pendajo | 20-06-14 | 11:13

Of ga in Drenthe juichen, Tokkievolk.

Bigi Bana Boy | 20-06-14 | 11:13

VanBukkem | 20-06-14 | 10:55
+1.

Igor Putkin | 20-06-14 | 11:12

@Ronman2k | 20-06-14 | 11:02
Je merkte vrijdag weinig verschil tussen het halen een punt in de voorrondes of het behalen van een finale plaats. Het leek wel oud/nieuw hier rond 030, ik vind het persoonlijk wat overdreven maar wie ben ik.

Bluto Blutarsky | 20-06-14 | 11:12

Van der Meij? Jet van der Meij? Oftewel gewoon Laura dus. De wk periode is gewoon even slechte tijden. 5000 euro man man man

de Voorzittert | 20-06-14 | 11:11

God wat haat ik zulke zeikwijven

Bokito ergo sum | 20-06-14 | 11:09

Ja, maar stel je ook voor dat je in een tijdbestek van een maand minimaal drie keer en maximaal zeven keer twee uur lang gezang, geschreeuw en ander lawaai moet aanhoren, dat is echt Heel Erg! En bovendien, je gaat niet voor niets midden in een grote stad wonen, dan wil je rust aan je hoofd!

Lewis | 20-06-14 | 11:07

@Leon Tosti | 20-06-14 | 11:03
Of je gaat gewoon niet naast een fucking café wonen, als je daar slecht tegen kunt. Allemachtig.

Ronman2k | 20-06-14 | 11:07

Die bejaarde klaagnicht van het Museumplein (Riemer Knoop), is er alleen maar gaan wonen vanwege de musea. Duh. 'Museumplein', snapdatdan! Het WK noemt Riemer: 'commerciële activiteit'. En daar is het Museum plein 'niet voor bedoeld', huilt hij.
Ik hoop dat Van der Laan niet zwicht voor dit soort elitaire, wereldvreemde druipneuzen.

KoninginWildemina | 20-06-14 | 11:04

Tsja volksvermaak in een stad die het eigen volk heeft weggejaagd. Dat gaat natuurlijk bijten met de daar nu wonende hipsters, grachtengordeldieren, en de riffauna...

Parel van het Zuiden | 20-06-14 | 11:03

Cafe Goos grijpt kennelijk iedere gelegenheid aan als excuus om zich niet aan de vergunningvoorwaarden te houden. Dan zou ik ook de politie bellen, zeker als je weer om 7 uur je bed uit moet.

Leon Tosti | 20-06-14 | 11:03

Ach ja eens per twee jaar zijn er een paar wedstrijden van het Nederlands elftal op een eindtoernooi. Leuk toch, een goede reden om gezellig met vrienden bier te gaan drinken. Als je daar niet van kunt genieten ben je echt een zure droeftoeter.

Ronman2k | 20-06-14 | 11:02

Die kroegbaas dacht: is fissa toch. Maar hij was even vergeten dat ie in het verzuurde heden leeft, waar lui met een temperament van een kaasplank de dienst uit kunnen maken.

Latrinalia | 20-06-14 | 11:02

Wat ben ik altijd blij met het getoeter van die ene Opel Manta geesie als de A2 kampioen is geworden.

Dirrek | 20-06-14 | 11:00

-weggejorist-

Djong | 20-06-14 | 10:57

Het gaat natuurlijk niet om het gejuich maar om de versterkte muziek die buiten werd afgespeeld. Dat kan echt niet na twaalfen.

Rest In Privacy | 20-06-14 | 10:55

Laat Drenthe erbuiten aub. Het laatste waar ze daar op zitten te wachten, zijn zuurkutten uit de Randstad!
Drenthe voor de Drentenaren!

VanBukkem | 20-06-14 | 10:55

Amsterdam is nu eenmaal een stad vol domme boeren die onverstaanbaar schreeuwen.

Biff Eagleburger | 20-06-14 | 10:52

Geluidsoverlast is soms een marteling voor mensen. En we leven in een tijd dat het steeds harder en uitbundiger moet. Laten we minderen. Alles iets minder.

Normpje | 20-06-14 | 10:52

Amsterdam is dan ook het eerste stuk NL dat we opgeven en afzinken als de tijd komt. Lijkt me een prima tijdstip om nu alle kunst en geld weg te takelen naar andere delen van het land. En laat de bankiers en beurshandelaren maar daar.

uberdude | 20-06-14 | 10:51

Willen we minder of meer juichtuig? Meer, meer, meer!

Mevrouwtje Klaaggraag kan ook oordopjes indoen, voor weinig verkrijgbaar bij Kruitvat. Voor iets meer geld heb je oordopjes met verwisselbare filters bij de betere audicien. Opgelost!

Dhr. de Wit | 20-06-14 | 10:50

Amsterdam is sowieso het riool van Nederland

Ars Vivendi | 20-06-14 | 10:49

Vroeger hadden we het credo 'Leven en laten leven' in dit land.
Daar is weinig van over.

Dick Luyenlomp | 20-06-14 | 10:49

Zeikende kakkers daar aan het museumplein. Dat ze geen ajaxhoolies blieven alla, maar zo'n oranje meute moeten ze maar tolereren hoor.

Willem VanDer Decken | 20-06-14 | 10:48

' Aldus mensen die in Amsterdam zijn gaan wonen met het idee dat het er lekker rustig en stil is, met name tijdens grote evenementen. '
- LOL

(c)ZWITSUL | 20-06-14 | 10:48

Die stomme tokkiesport moet allereerst worden afgeschaft. Bovendien is het geen excuus om na winst in de eerste voorrondes met 100 toeterend bezopen door de bebouwde kom te scheuren, ook niet als er drie mensen met een vlag uit de ramen hangen te schreeuwen en te zwaaien, zelfs niet als je niet in Amsterdam maar in Roermond rijdt. Die mensen moeten bij winst hun auto gewoon al toeterend en hoererend van de Maasbrug afrijden. Opgeruimd staat netjes.

* | 20-06-14 | 10:46

Tja... Geen Groenlinks of PVDA meer in Amsterdam. Dan krijg je dit soort onzin.

Kaan78 | 20-06-14 | 10:44

Landverraders zijn de mensen die nu meelopen / -juichen, om vervolgens bij de eerstkomende verkiezingen weer 'gewoon' D66 te stemmen.

Kapitein Stijlvol | 20-06-14 | 10:43

het restant van nederland...

duitse herder | 20-06-14 | 10:42

Amsterdam is in elk opzicht allang verloren.

Snackbar van Allah | 20-06-14 | 10:41

Juichen !

lingo star | 20-06-14 | 10:41

-weggejorist-

Igor Putkin | 20-06-14 | 10:40

Oplossing: kom lekker voetbal kijken in voetbalstad Rotterdam.

jan_lid | 20-06-14 | 10:39

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken