Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Radicale moslimae krijgen weerbaarheidstraining

womansuicidebomber.jpgOmdat de veranderingen in de moslimgemeenschap naar verluidt geleidelijk *kuch*, van binnenuit *KUCH* en via de emancipatie van vrouwen *kuchROTFLOL* moeten geschieden, heeft Amsterdam West een anti-radicaliseringsprogramma voor meisjes opgezet. Want je weet maar nooit, ondanks het relatief gunstige imago van jonge moslimae vergeleken met dat van hun broers en neefjes, kan er zomaar eentje plofkip gaan en dat moeten wij niet willen met ons allen. Daarom het project 'Weerbare meiden', met socratische lessen op school, weerbaarheidstraining, opvoedspreekuren en de hulp van moskees en hulpverleners. Want, volgens stadsdeelbaas veiligheid Gerolf Bouwmeester (D66): "Die vervreemding (van radicale moslima's, red.) komt vaak voort uit een probleemsituatie thuis, psychosociale problemen, of een behoefte aan genegenheid." Aaahw. Daarom "proberen we de meiden in hun eigen kracht te zetten". Arme meiden. Van kopvod naar geitenwollensok. Interessant is dat het stadsdeel zich voor deze aanpak baseert op het rapport Radicaal (on)zichtbaar (PDF) uit 2013 van adviesbureau Vizea. Directeur/eigenaar van dat bureau is Yassin Elforkani, toch een beetje de Jan des Bouvrie van GeenStijl, qua heej, daar zijn we weer. Hier schreven wij hoe 'zijn' Blauwe moskee in handen viel van de Koeweitse moslimbroederschap, en hoe het adviesbureau zoal haar opdrachten binnenhaalt via vriendjes in de gemeentepolitiek. Intrigerend wel, de-radicaliseringsadviezen uit die hoek. En zeiden wij net dat meiden 'socratische lessen' krijgen? Driemaal raden wie die lessen aanbiedt. Yep. Vizea. Wie het rapport leest ziet verder dat er eigenlijk niet zo veel aan de hand is met onze jonge moslimae, 1,3 procent scoort alarmerend op het punt 'Directe geweldslegitimatie', en vindt dat geweld gerechtvaardigd is om de islam te verdedigen. Nota bene, dat is wat anders dan aankondigen zelf geweld te willen gebruiken. Nou is elke Syriëganger (m/v) er een teveel maar dit percentage doet zelfs bij notoire islam-alarmisten als, ehm, GeenStijl niet direct alle stoppen doorslaan. Bij ons ontstaat niet direct het beeld dat onder iedere hoofddoek een zelfmoordterrorist of Syriëreizigster schuilgaat. Maarja, daar verkoop je geen anti-radicaliseringsprogramma's mee natuurlijk. Ideologische lul Wat verder opvalt is dat het rapport zwaar leunt op het werk van UvA-politicoloog Jean Tillie. Hij wordt veelvuldig geciteerd en zijn definities van radicalisering worden overgenomen. U kent hem van gevaarlijke praatjes over hoe radicalisering de schuld is van de 'harde toon' van burgemeester Van der Laan en van zijn status als Totale Ideologische Lul. De conclusies (vanaf p. 100) van het rapport zijn, dit alles in ogenschouw nemend, niet zo verrassend. De meiden zijn vooral slachtoffers en moeten begeleid worden in hun religieuze zoektocht. Want in tegenstelling tot wat wij, demense, denken, worden ze helemaal niet onderdrukt en putten ze heel veel kracht uit hun geloof. De frase "vanuit overheidswege zou een te strikte invulling van scheiding kerk en staat, de ondersteuning van deze meiden weleens in de weg kunnen staan" is van een episch WTF-gehalte. Die nare scheiding van kerk en staat ook! Daarmee zetten we moslimmeisjes niet in hun kracht! Een andere aanbeveling is dat de religieuze infrastructuur versterkt moet worden, verwacht je gewoon niet van een adviesbureau van een Moslimbroeder-moskeebaas. Moslimbroeders in West Dus, we hebben een radicaal probleem geïmporteerd. Die groep is zo onbereikbaar dat we, om ze in kaart te brengen, gebruik moeten maken van adviesbureaus met moslimbroederschap-netwerken. Die concluderen dat er van alles mis is, geholpen door ideologisch gekleurde wegmetons-fopwetenschappers. Het adviesbureau, met uitstekende contacten in de gemeentepolitiek, verkoopt cursussen als oplossing, stelt een afzwakking van de scheiding van kerk en staat (één van de basisprincipes van onze democratiche rechtsstaat) voor en roept op tot het versterken van de invloed van moskees. Moskees zoals de Blauwe Moskee waar de Koeweitse moslimbroeders de baas zijn bij monde van de directeur van eerdergenoemd adviesbureau. Het stadsdeel heeft daar nu braaf beleid op gemaakt. Dit zal het radicaliseringsprobleem verergeren, waarna de hele circlejerk opnieuw kan aanvangen. *bonk* *bonk* *bonk* Hoookeeee.... Gelukkig is er ook goed nieuws: de calvinistische moslim is in opkomst, en de schrijvers van dit epistel betogen enthousiast hoe dat onze maatschappij gaat vrijwaren van haat en radicalisering. Oh nee wacht! "Als de calvinistische moslim meer invloed zou krijgen, kan dat de redding zijn van de islam." Who cares about ons vrije westen. De calvinistische moslims gaan de islam redden. Te gekkie. Net wat we nodig hadden.

Reaguursels

Inloggen

En nog een goeie uit de kraamkamer van Westerse Waanzin, d666:
als 80% van de asielzoekers wordt binnengelaten, moeten we blij zijn met 1000 Eritreers per week ERBIJ!
FEESTJE!!!

G. Raayer | 17-06-14 | 17:43

Ci Ty33 | 17-06-14 | 17:04

diezelfde d666 discussietechniek wordt vooral door "hoogopgeleiden" gebruikt:
-we moeten de salarissen voor "bestuurders" verhogen omdat we anders geen 'goede' "bestuurders" meer krijgen
-we mogen de bonussen niet afschaffen omdat anders de goede 'bankiers' niet meer naar Nederland komen
-we moeten de lasten verhogen om de economie weer gezond te maken-
we moeten de patient dood maken zodat de operatie geslaagd is
-de EUSSR is onmisbaar voor onze 'banen' (half miljoen bijgekomen)
-Als de beurzen omhoog gaan trekt de economie aan (het is precies andersom)
-Als iedereen ontslagen is en de bonussen weer uitgekeerd zijn, gaat de werkgelegenheid vanzelf weer stijgen ( zorg ontslaat 100.000 mensen)
-als liberaal weet ik (Rötte) dat als er vraag is ook aanbod komt (whoehahahahahahahahahahahahahahahHAHAHAHAHAHA!)
ETC,ETC,ETC,ETC


G. Raayer | 17-06-14 | 17:39

G. Raayer | 17-06-14 | 15:40
Er ontstond uiteraard een heftige woordenwisseling, en ik was blij dat ik bij Geen Stijl en sites zoals Islamofobie helemaal gratis ben geschoold in de 'baletje-balletje'-discussietechniek. Normaal gebruiken ze die om b.v. naar believen door ons genoemde nadelen en door hun genoemde voordelen gedurende discussie te transfereren tussen locale cultuur en islam en v.v. Nu gebeurde het tussen allerlei andere onderwerpen, en zo zullen ze helaas menige discussie winnen van hierin ongeschoolden.

Ci Ty33 | 17-06-14 | 17:04

De financiële en maatschappelijke kostprijs van de aanwezigheid van deze zich steeds verder uitbreidende groepen lieden, in wiens hoofd het nog generaties lang derde en vierde wereld zal zijn, zal op de duur niet meer te betalen zijn, en zal op termijn tot een keuze leiden: buigen en gereduceerd zijn tot slavernij, of vechten en wereldbrand.

Tricephalus | 17-06-14 | 16:41

Ci Ty33 | 17-06-14 | 10:35

die "weerbaarheids" cursussen worden juist aan hoofddoekjes gegeven OMDAT ze hun religie niet mogen afvallen. De gem. kopvod haat Nederland en haar inwoners minstens zo hard als een pvdarabber die onze bevolking slechts ziet om zoveel mogelijk van te stelen, dat is halal in de Linkse Islam en houden ze zich dan ook conform hun belofte 24/7 mee bezig.
Maar timide hoofddoekjes een cursus geven worden daar later mee gechanteerd door de imam en haar terroristische broers en sisters om aanslagen of diefstal te plegen om haar weer in het "reine" met de islam te brengen. Een waarlijk geniale d666 tactiek, Pechtholz zal zeer tevreden zijn

G. Raayer | 17-06-14 | 15:40

Maria.1 | 17-06-14 | 12:55 en
milky bar | 17-06-14 | 13:28

Dank voor uw bemoedigende reacties. Ik ben er zelf ook erg van geschrokken, maar vooral diep bedroefd om de macro ontwikelingen en implicaties.
En inderdaad : stel het omgekeerde voor: dat Nederlanders in de trein zouden zeggen tegen een marokkaanse dat haar volk niet in de eerste klasse mag zitten, maar slechts in de tweede. Dan was de het racisme geweest. Ik kan me ineens voorstellen hoe apartheidswetten organisch kunnen groeien.
(overigens hoop ik dat e.e.a. niet gefilmd werd door de NS, want ben wel voor privacy; alleen nog even you-tube afwachten....)

Ci Ty33 | 17-06-14 | 14:24

-weggejorist-

milky bar | 17-06-14 | 13:28

Ci Ty33 | 17-06-14 | 10:35
Goeie bijdrage. Pijnlijk, verontrustend, beangstigend

milky bar | 17-06-14 | 13:27

Er is geen ENKELE reden om tolerant te zijn tegen een intolerante godsdienst (eigenlijk een fout woord, de islam is een onderdrukkende en discriminerende indoctrinatiemethode, niks meer en niks minder).

milky bar | 17-06-14 | 13:21

Kost dat geintje?of is het gesoepsiedieerd ?

Krengen zullen het worden, als ze al niet zijn........

vod | 17-06-14 | 13:11

@Ci Ty33. Je hebt toch zeker wel aangifte gedaan wegens discriminatie?! En gemeld bij het meldpunt discriminatie?!

Maria.1 | 17-06-14 | 12:55

Ach ja, ze heben gewoon een 'nederlandse' moslim lafaard nodig die strijd in Syrie en Irak. Daar soppen ze van. Ook 75% van de families alhier ondersteunen deze lafaards. En wanneer het over is, dan is Nederland aan de beurt. Want hier zijn er ook veel ongelovigen, christenen,etc.
.

Thoth | 17-06-14 | 11:11

Gisteren ben ik - voor het eerst in mijn leven - gediscrimineerd: vroeg aan twee arabisch sprekende moslims in de trein of ze wat zachter wilden praten , waarop het behoofddoekte grietje van plm 24 jr dat notabene hier geboren is, beweerde , dat in de tweede klas er geen geluidsnormen zijn, en dat men alleen zwijgplicht was in de eerste klasse. En vervolgens kwam ze dreigend op me af, want de tweede klas is van hun, en wij blanken horen in de eerste klas. En binnenkort zouden ze overal de meerderheid hebben.
Hoe is het mogelijk dat het aan veel allochtonen voorbij gaat dat er ongeschreven regels gelden in de openbare ruimte en dat zorgt voor een aangename leefomgeving.
Eerder die dag in een zg 1-Euro- winkel: drie behoofddoekte grietjes van een jaar of 17 lopen doelbewust af op de notitieblokjes om vervolgens de plaatjes er van af te scheuren en in hun zak te steken. Heb uiteraard geklikt bij de cassière, maar wat kan een 16 jarige Indiaas schoolkind doen tegen een overmacht van drie dievegges?
Ik begin te vrezen dat de moslim-meisjes ons nog veel meer haten dan de jongens, en dat dat zichtbaar is bij die hoofddoekgrietjes. En crimineel zijn de meesten ook: als je in A'dam west woont waar 70% van de jongens in aanraking is geweest met de politie, dan kan het niet anders dan dat de zusjes daarvan op de hoogte zijn en aan heling doen.

Ci Ty33 | 17-06-14 | 10:35

In de laatste link van dit artikel hier staat: "Orthodox zijn zonder met je omgeving in conflict te komen' .."
.
O.k. Een beetje geschiedenisles is hier nodig.
Calvijn werd verbannen uit Geneve.
Calvijn was een anti-semiet.
Calvijn verketterde mensen die niet zoals hij dachten.
Dus als er iemand was die in conflict was met zijn omgeving, dan is het Calvijn geweest.
Dus dat belooft wat.. met die 'calvinistische moslims'.
Zoals we al zien aan dit 'slegs vir moslimae' project.
Elforkani is een islamo-fascist.

gaffelbaard | 17-06-14 | 09:56

baron bierviltje 9:05
hun kwetsbaarheid ligt o.a. in het feit dat ze weten dat hun families vogelvrij en dat de officieren meteen aan de haal zijn gegaan. Dit deed zich ook voor in de meidagen van veertig overigens, kapiteins e.a. die de benen namen hun mannen achterlatend. Iran , de tegenstrever van Saoudie-Arabié heeft bij monde van generaal Mohamed Hedjani ( staf hoofdkwartier)gemeld dat Iran niet toestaat dat Isis de macht grijpt in Irak. Met geld en wapens wordt Irak gesteund.( bron Irna , Iraans perbureau) Dat Iran een ondoorzichtige rol speelt in het Midden Oosten moge blijken uit het feit dat de Vevak ( geheime dienst) AlQaeda ( sunnieten) van paspoorten, geld en wapens voorziet maar eveneens het Sjiïtische Hezbollah. Er zijn daarvoor twee verklaringen, ten eerste verdeel en heers in de regio hiermee de VS in de luren leggend en uiteindelijk de sjiïtische islam verdedigend.De lankmoedigheid , ergo de lamlendigheid overigens waarmee onze ministers ( Opstelten, Plasterk) de plotselinge radicalisering tegemoet treden moet als een ernstige nalatigheid worden gezien. Men dient een signaal af te geven en daadkracht te tonen dat ons land niet tolereert dat islamitische cryptofascisten onder het mom van vrijheid van godsdienst onze samenleving ruïneren.Haagse Heren, u dient stelling te nemen.Terugkerende "strijders" onverwijld hun Nederlandse paspoort innemen en vervolgens uitzetten is zulk een stelling.

Jan Boule | 17-06-14 | 09:39

"West pakt radicalisering van meiden aan"

En wie mag dat weer betalen,wij natuurlijk,zoals we alles moeten betalen om dat volk het naar hun zin te maken.

En maar volhouden dat die multiculti samenleving geen geld kost,nou die kost ons minstens 7 miljard per jaar.en daar komt de aan pak van radicalisering nog weer boven op,maar we willen graag dat onze gasten zich tuis voelen in ons land,zodat de eigen bevolking zich niet meer thuis voelt in eigen land.
Dat te gek voor woorden,en schandalig

janmetdepet | 17-06-14 | 09:34

Het blijft vreemd dat 30000 Irakese soldaten bepakt & bezakt met high-end Amerikaanse militaire hardware op de vlucht slaan bij de inname van Mosul voor 1000 reli-oten ( nieuw woord voor 2014 ? combinatie religie & idioot ) gesponsord door Qatar & Saudi- Arabië, je zou bijna denken dat het leger niet mocht ingrijpen !?

Baron bierviltje | 17-06-14 | 09:05

Dat scheiding-kerk-en-staat argument wordt wel vaker gebruikt: bij het misbruik in de RK kerk was het juist (ten onrechte) aanleiding het hele dossier maar bij de kerk te laten en de handen in onschuld te wassen. En nu wordt het juist andersom gebruikt om subsidie geld van de overheid los te troggelen waar je denkt dat die meiden ook zelf wel hun religieuze puberteit doorkomen. Toch vind ik de gedachte er achter wel symphatiek.

Simon_GS | 17-06-14 | 08:04

Onze bestuurders zijn alleen continue bezig met zoeken hoe ze zelf meer geld in hun pocket kunnen krijgen... Ga iets onschuldigs en doms en misschien vinden sommigen het zielig, bedenken en ga daar een subsidiepotje voor maken. Dan gezinsleden, vrouwtjes onder andere naam snel zo'n bedrijfje oprichten en vervolgens subsidie aanvragen. Potje leeg, geld op, bedrijfje opdoeken en we hebben weer wat meer in de pocket...

BarneyBoner | 17-06-14 | 07:37

@Leyolm | 17-06-14 | 03:53
Niet mee eens, en wel klagen over de slechte handhaving van onze wetten! Je redeneert vanuit je programmering en is niet erg, maar wel jammer. Slaapze, ga ik ook doen.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 03:59

Serieus:"Denk je dat de zonen van moslima's niet gemist worden door dezelfde moslima's" HAHHAHAHA

Natuurlijk worden ze gemist, maar volgens mij hebben we het hier over extremisten en zogenaamde jihadstrijders die massamoorden/ oorlogsmisdaden begaan ten behoeve van hun idealen( geïndoctrineerde jongens en meisjes met een laag IQ en/ of makkelijk beinvloedbaar)

Ik ga naar bed, think i rest my case...
Niet mee eens? Prima, even goede vrienden. Maar dan ook niet komen klagen als jouw vriendin verkracht wordt uit naam van Allah aangezien haram...

Leyolm | 17-06-14 | 03:53

@Leyolm | 17-06-14 | 02:43
De confrontatie geeft meer doden dan conclaaf en rationaliteit/voorbeeld. Maar dat is mijn persoonlijke mening, en ja blijft nog steeds mijn stelling staan dat je je mag bewapenen om je te verdedigen! Niet aanvallen....

gedachtespinsel | 17-06-14 | 03:43

-weggejorist-

Leyolm | 17-06-14 | 03:42

@ Miko

Ik denk serieus dat wanneer Joris mijn comments leest hij ze nog een + zou geven ook.

Leyolm | 17-06-14 | 03:41

@miko | 17-06-14 | 03:36
*zwaait mee*

gedachtespinsel | 17-06-14 | 03:39

@Leyolm | 17-06-14 | 03:27
Vanuit het individu is elk verlies van een leven een drama, altijd. Maar op het moment dat het buiten de eigen 'invloedssfeer' komt dan ineens is het anders. Denk je dat de zonen van moslima's niet gemist worden door dezelfde moslima's?
 
Nee, dan ineens roept de groep het is voor een groter doel. Het gemis is echt, het doel is absolutisme.
 
*zucht*

gedachtespinsel | 17-06-14 | 03:38

@Leyolm | 17-06-14 | 02:37
Ik denk dat als Joris wakker word je een probleem hebt.
*alvast zwaait*

miko | 17-06-14 | 03:36

@ gedachtespinsel

Voor het eerst moet ik je ergens gelijk in geven. Je eerste en tweede zinnen kloppen wat mij betreft.

En dat mensen meer aandacht schenken aan twee honderd doden tegelijkertijd dan aan zes ineens lijkt me in mijn optiek logisch.

Toch vind ik hier dat je een punt hebt.
Enig idee hoeveel eerwraak moorden er hier in NL jaarlijks plaatsvinden?

Maarja dat is maar een persoon en geen twee honderd ....

Leyolm | 17-06-14 | 03:27

@necrosis | 17-06-14 | 02:59
Stabiel in een wurggreep die geen ruimte geeft tot ontwikkeling maar alleen het absolutisme van de dictator.
 
Het is een schijn stabiele omgeving, gebaseerd op angst, nu komen ineens groepen naar voren die denken op nog ergere angst iets te kunnen bereiken. Op gegeven moment komt er nieuw evenwicht waarbij iets meer 'vrijheid' op gaat leveren dan voor de dictator, en in dit geval kost het wel veel levens. Maar is voor mij hetzelfde als we veiligheid gaan beoordelen; er gaan meer mensen dood in auto dan in vliegtuig, waarom maakt iedereen zich zo druk om een vliegtuig crash en niet de auto eens volledig uit het verkeersbeeld zouden weg saneren, de trein is veel veiliger, efficiënter per kilometer!

gedachtespinsel | 17-06-14 | 03:12

Ik heb genoeg nagedacht nadat mijn vriendin verkracht is uit naam van Allah omdat ze een tekort rokje droeg en een van mijn beste vriendinnen vermoord is omdat ze verkering had met een westerling...

Leyolm | 17-06-14 | 03:10

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 03:05
Met deze wijze woorden uwer zijde ga ik met een gerust hart naar mijn werk, moet ook gebeuren!

necrosis | 17-06-14 | 03:08

@Leyolm | 17-06-14 | 03:01
Ook hier heb je gelijk, het 'volk' denkt, maar op basis waarvan? Doorgaans op basis van wat zo lekker handig voor de hand ligt, en niet de hele context, want dat is teveel gevraagd. En dan hebben we het nog niet eens gehad over de beeldvorming van de media.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 03:07

G. Raayer | 17-06-14 | 02:48
Potentiële terroristen worden al geclaimd als ze nog in de baarmoeder zitten. Maar dat mag je niet zeggen in een land waar wegkijken en goedpraten de standaard is.
Een land dat ingezwachtelde doeken verheerlijkt (D'66,CDA, VVD,PvdA), een land dat burkhas een aanwinst vind, kortom we leven in een land waar de authoriteiten kiezen voor de pest ipv gezond.

Jan Dribbel | 17-06-14 | 03:07

necrosis | 17-06-14 | 02:51
gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:54
USA/UK hadden Saddam met rust moeten laten inderdaad. En Saddam had Koeweit met rust moeten laten. Een oorlog om aanspraak te maken op de opbrengsten van een olieveld was niet nodig geweest.
En inderdaad, dictators houden met geweld hun bevolkingsgroepen onder de duim. Daar zijn ze dictators voor en hebben een nuttige functie. Zie Tito in Joegoslavie, Saddam in Irak, Assad in Syrië, Gadaffi in Lybie, Mubarak in Egypte. Daar waar dictators overlijden of met geweld van hun troon gestoten worden breekt onherroepelijk de pleuris uit. De geschiedenis staat er bol van.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 03:05

@ gedachtespinsel

Vijftig neem ik aan...

Om drie uur zielig lopen doen over spellingfouten is gewoon een beetje kinderachtig, zeker aangezien je er zelf meerdere maakt.

En dat jij nog vertrouwen hebt in mensen als Opstelten om onze rechtstaat te bewaken en ons als burger te beschermen met het rechtssysteem zegt meer over hoe naïef jij bent en je intellect..

Ik weet zeker dat er in 1939 minstens de helft van de Nederlanders dacht dat het niet zou gebeuren, zeker aangezien we de voormalige Keizer onderdak hebben geboden...

Om eerlijk te zijn zou ik gewoon stoppen met lullen en eens wat filmpjes gaan kijken van mensen uit 's gravenhagen die oorlogsmisdaden begaan.. Easy to find...

Leyolm | 17-06-14 | 03:01

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:54
Saddam hield het land stabiel, dat deed die gekke kolonel ook en Assad nog steeds.
Schijnbaar heeft het volk daar een sterke leider nodig.

necrosis | 17-06-14 | 02:59

@necrosis | 17-06-14 | 02:51
Niet eens! Saddam hield de wind er onder door geweld. Geeft geen ruimte voor ontwikkeling. Op dit moment gigantische conflicten, en ondanks hoeveelheid doden komt er wel beweging in. Is er een ander manier voor verandering?

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:54

@Leyolm | 17-06-14 | 02:45
Bereiden neem ik aan.... En eens, als er 50 man op je af komt, ja wat dan.... Dan heeft de handhaving van de wet gefaald! Big time!
 
De vraag blijft dan wat ga IK doen, me voorbereiden op mogelijke invasie van mensen met absolutistische ideeën of vertrouwen op de bescherming vanuit ons democratisch bestel en de handhaving?
 
Voorlopig hou ik het op het laatste... En ja, zelf daar heb ik twijfels over :D

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:52

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:43
Ik hou het maar op mijn (veel) eerder geponeerde stelling, dat ze Saddam hadden moeten laten zitten waar hij zat.
Toen was het land nog redelijk stabiel en sloegen de verschillende soorten -ieten elkaar de hersens niet in.
Dat wil zeggen, niet in die mate als nu het geval is.
Dat Saddam een machtswellusteling was en hield van gouden kranen nam ik maar voor lief....

necrosis | 17-06-14 | 02:51

GS vergist zich. Mohammed 'kinderen' zijn al vanaf de kleuterschool terroristisch ingesteld (kom er maar in, sokkenbrigade) en de moslima vanaf het moment dat de hoofddoek opgaat. Dit is nl GEEN religieuze daad, daar de islam helemaal geen religie is, daar is nl intelligentie voor nodig, maar een politieke daad. De moslima stelt zich hiermee BUITEN de maatschappij, die op zijn beurt dan wel niet meer bestaat, en is altijd voor de islam te programmeren. Als eerste voor het baren van zoveel mogelijk nieuwe moslims, die het Paard vd Allah vooral als nieuw gefokt stemvee ziet, maar ook als plofkip als het moet. De 'calvinitsche' moslim is natuurlijk een contradictio maar de d666 cursus uitvinding op kosten van de burger is dan wel weer meesterlijk staaltje terrorist kweken met de beste bedoelingen. Prachtig...

G. Raayer | 17-06-14 | 02:48

@ gedachtespinsel..

Wat hjeeft het voor nut om jezelf te bewapenen als de zogenaamde tegenstander met 50 man komt en met automatische wapens..

De enige kans tot overleven is ons zelf te bewapenen, organiseren en voor te berijden...

Leyolm | 17-06-14 | 02:45

En ja dan noem je dat maar het begin van de anarchie en afbraak van beschaving.

Soms moet je eerst een stapje terug doen voordat het beter wordt..

En als ik videobeelden zie van zogenaamde Nederlanders( geimporteerd/ vluchteling) die in Syrië of Irak oorlogsmisdaden begaan omdat ze er in westerse landen vooralsnog niet mee weg zouden komen dan denk ik inderdaad dat we dan maar een stapje terug moeten doen richting de prehistorie en ze uit moeten roeien.

Bestrijd vuur met vuur..

Leyolm | 17-06-14 | 02:43

necrosis | 17-06-14 | 02:37
Ja de ISIS bestaat uit Soennieten en alleen soennieten. En ze verzetten zich tegen de premier van Irak die een Sjiiet is en tegen Assad die een Aleviet (is een soort Sjiiet) is. Verdiep je er eens een beetje in, anders mis je de kwintensens.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:43

Calvinistische (protestants-christelijke) moslims...?
Moet niet gekker worden.

kibbesoeb | 17-06-14 | 02:41

@Leyolm | 17-06-14 | 02:35
Daarom ook mijn argumenten om jezelf te mogen 'bewapenen'. Het kan nooit zo zijn dat gedachten worden afgerekend door de wet (laat staan een religieuze wet), alleen handelingen!

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:40

Op CNN is men al dagen in hoogste staat van paraatheid.
ISIS, dat zijn terroristen, maar een link naar het kudtgeloof wordt nog steeds niet gemaakt.
Het zijn en blijven incidenten, al dertig jaar, al die wandaden overal ter wereld. Incidenten.

Jan Dribbel | 17-06-14 | 02:39

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:34
Het punt is dat een politicus het simpel moet kunnen vertellen over een complex probleem en nee, die zijn er nauwelijks. Hoeveel hekel ik aan de persoon Balkenende heb, zijn inzicht in verre toekomst (zoals ook Fortuin, die zei dat enige met wie je echt in conclaaf Balkenende was), maar vertaal het eens naar het 'volk', die NU bedient wil worden, die NU een oplossing wil.......

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:38

Bestrijden met gaskamers wat mij betreft.. Als je in dat soort denkbeelden gelooft en er naar handelt verdien je wat mij betreft geen proces maar gewoon direct de injectie/ gaskamer.

Leyolm | 17-06-14 | 02:37

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:29
Saddam Hussein was ook een soenniet, de meerderheid van Irak sji'iet.
Weet je zeker dat ISIS uit soennieten bestaat?

necrosis | 17-06-14 | 02:37

ISIS heeft volgens de NOS twee fucking miljard vermogen.... dat is bij mijn weten `/300 ste van de totale NL staatschuld.

@Gedachtespinsel..

WO2 heeft geleerd dat je proberen afzijdig te houden niet altijd tot afzijdigheid leidt.

Nu Extremisten: of het nu joden, christenen of islamieten zijn negeren is een herhaling van het verleden.

Er is maar een optie( helemaal omdat de rechtstaten in Europa al jaren falen, lees van gogh, Brussel, ISIS, Syriegangers

Leyolm | 17-06-14 | 02:35

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:30
Eens. Maar de politicus die werkelijk die wil heeft heb ik niet kunnen vinden. Ook Geert niet. En van mij hoeft ie ook alleen maar te komen die een bij wet geregelde ethische oplossing biedt. Maar dan geen halfgare wet die door allerlei amendementen al voor inwerkingtreding weg gepolderd is.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:34

@AntiSoof | 17-06-14 | 02:32
Zelfs dat is een externe beoordeling, maar moet zeggen dat op basis van esthetische aspecten soms graag mijn ogen verzwik als ik een mooi mens voorbij zie komen :D

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:33

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:28
Ach. De mens. Als je maar niet al te lelijk van uiterlijk bent.

AntiSoof | 17-06-14 | 02:32

@Maria.1 | 17-06-14 | 02:25
Truste! Vanuit het universum komt het altijd goed, en zo niet dan toch :D

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:32

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:26
Zoek iemand die wel die wil heeft, en nee valt niet mee. Maar als die dan die wil heeft laat ie dan niet alleen het constateren maar ook een juiste, beargumenteerde en ethische oplossing geven.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:30

Maria.1 | 17-06-14 | 02:25
Dan lees je dit om 6 uur nog maar eens. De ISIS is Soennieten en zijn tegen Sjiieten, joden en ongelovigen. In Nederland wonen overwegend Soennieten. Waar denk je dat die op af gaan als ze ook maar een milimeter ruimte geboden wordt? Zonder ook maar ISIS te heten?

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:29

@AntiSoof | 17-06-14 | 02:24
Moet je eerst afvragen wat goed is, en daar willen velen niet over nadenken vanuit onzekerheid. Het mens is van nature ook maar een kudde dier :D Zelfs ik.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:28

@Maria.1 | 17-06-14 | 02:25
3 en een half uur slaap? Nou, slaap goed! Leuk je gelezen te hebben.

AntiSoof | 17-06-14 | 02:28

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:16
Je hebt vijanden en vijanden. De politici wijzen graag vijanden aan uit politieke overwegingen. Dat zijn vaak non-vijanden maar kunnen goed gebruikt worden om de aandacht van werkelijk belangrijke zaken af te leiden of de vrijheid van ons burgers in te perken.
Wij burgers zien vaak de echte vijand die ons ook werkelijk of in potentie bedreigt. En aangezien dat een vijand is die men niet met cameratoezicht kan vangen, doet men er niks aan of wekt op zijn minst de indruk dat we er niks tegen kunnen doen. Maar de wil is er gewoon niet.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:26

@Maria.1 | 17-06-14 | 02:17
Kijk dat bedoel ik, natuurlijk is dat niet te vergelijken! Maar het zijn wel beide onrechtmatige daden.
 
En ja natuurlijk staat bij mij de lichamelijke integriteit hoger in mijn ethisch concept dan het downloaden van een film. Maar ik was vroeger ondernemen, 2 jaar me gek gewerkt voor het maken van een applicatie, nauwelijks inkomen, nee kom ik ineens bij een ondernemer die geinteresseerd was in mijn programma, maar hij draaide al 2 jaar op een kopie van een buurman aan wie ik het had verkocht. En wat zegt hij, hallo, het is maar een diskette! Wanneer is iets slecht of goed? Zijn beeld was een diskette, mijn beeld was 2 jaar programmeren!

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:25

@Graaf van Egmont. Dat zie je dan verkeerd. De ISIS aanhangers zijn van mening dat alleen hun godsdienst de juiste is. Dat blijkt nu in Irak waar mensen afgeslacht worden omdat ze de "verkeerde" godsdienst aanhangen; ook al zijn het moslims onder elkaar, maar de verkeerde stroming. En dat is tegen de NL wet; vrijheid van godsdienst. Het is zooooo gemakkelijk eigenlijk voor de overheid.
Ik ben nu echt out; morgen 6.00 uur gaat de wekker.

Maria.1 | 17-06-14 | 02:25

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:19,
Mee eens. Fundamentele waarde. Mooi woord. De basis van de goedheid. En wie het goede niet wil flikkert maar op.

AntiSoof | 17-06-14 | 02:24

@AntiSoof | 17-06-14 | 02:18
Ik denk dat we best wel op zelfde golflengte zitten, hooguit de interpretatie iets anders. Niemand kan liegen in mijn optiek, alleen ten opzichte van zichzelf. Niemand kan zijn eigen ervaring ontkennen, want dat is de waarheid, maar heel weinig mensen durven die ervaring ter discussie te stellen denk ik.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:21

De Nederlandse overheid hinkt nu op 2 gedachtes. Het weet dat het de burgers moet beschermen maar heeft ook de plicht om vrijheid van godsdienst toe te staan. Nou zou ik niet weten waarom het streng aanpakken van haatimams, ronselaars voor de jihad en ISISaanhangers de vrijheid van godsdienst in de weg zou staan. En zeker niet als die de veiligheid van burgers bedreigen. Een imam mag zijn gelovigen voorgaan in gebed en de moslims mogen hun godsdienst belijden. Alles daarbuiten wordt het politiek en dienst streng aangepakt te worden. Daar komen de burgers dus in het gedrang.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:20

@AntiSoof | 17-06-14 | 02:02
Wat is heilige grond? Is dat niet een ethisch besef ten opzichte van wat we ervaren als fundamentele waarde?

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:19

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:13
Jij spreekt uit jouw kennis. Jij kent jouw programma's en subroutines. En ik ken de mijne. En daarom is er misverstand. Of jij bent onecht, dat kan ook, of ik lieg (kan dat?). En dan houdt alles op. Maar je weet dat ik echt ben. En zo niet... misschien hebben andere goede lezers er heus wel wat aan.

AntiSoof | 17-06-14 | 02:18

@Gedachtespinsel. Ga je nu serieus genitiale verminkingen vergelijken met het illegaal downloaden of begrijp ik je verkeerd? Nu ga ik maar naar bed; dit is te gek voor woorden!

Maria.1 | 17-06-14 | 02:17

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:04
Ik moet zeggen dat ik ook zo her en der mijn twijfels heb over de uitgangspunten van veel politici, maar nog meer twijfels over volksmenners als het 'mis dreigt te gaan' en een 'vijand' aangewezen moet worden.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:16

@AntiSoof | 17-06-14 | 02:09
Wie zet wie tegen wie op? Niemand ten opzicht van een ander maar in diepste wezen tegen zichzelf, uit onzekerheid.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:13

@BenBinnen | 17-06-14 | 02:03
Sterker nog, generaties!!!!!!!!!!!!

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:11

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:04
De eerste die in Canada zit, is koning kroonkurk en zijn 3 biggetjes....

necrosis | 17-06-14 | 02:09

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:04,
En als dat 'pad in het zelf' een uitvinding van de Satan zelf is? Die het ego opwaardeert als god zelf? Dat is het opperste egoïsme. Paradox der paradoxen. En daarom heet ik Anti-Soof. Vuile smeerlappen zijn (is) het die de mens tegen zichzelf opzet.

AntiSoof | 17-06-14 | 02:09

@Maria.1 | 17-06-14 | 02:00
Mag ook niet! Maar is om twee redenen niet zichtbaar, geen focus vanuit handhaving en heeft geen prioriteit, HELAAS! Maar is zelfde dat miljoenen nederlanders stelen! En wordt ook niets aan gedaan.
 
Oh ja? Ja! Weet je hoeveel films worden gedownload..... Ja hallo, waar heb ik het over... Nou stelen!
 
Dan kun je contexten verzinnen wat je wil, verminking is fout! Stelen is ook fout! wat gaan we nu handhaven????

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:08

@AntiSoof | 17-06-14 | 02:00
Het feilloos, feilbaar is een ieder mens wel. Maar zijn denkbeelden (als hij als bestaan heeft)zijn op zich niet veel anders dan Boeddha op hoogste abstractie niveau. Maar ik heb meer met Boeddha dan met Jezus (hij gaat nog steeds uit van externe beoordelaar, god), terwijl de boeddhist uit gaat van het zelf, en dat blijft altijd het uitgangspunt lijkt me. Geloof in een god is een ieder zijn keuze, en is prima, ik heb er echter niet zoveel mee. Ik ga liever uit van het vinden van een pad in het 'zelf'.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 02:04

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:20
Natuurlijk zou het zo moeten zijn. Wat dat betreft deel ik je mening. Maar de democratie werkt niet meer, althans niet zo als die bedoeld was. Het is een race om het pluche geworden. En de politie kan het ook allemaal niet meer aan. Ons leger is gedecimeerd en is waarschijnlijk nog net zo betrouwbaar als dat van Irak.
Het wordt dus tijd dat we als kiezers en inwoners van dit land zelf eens wat gaan doen. Maar dat mag van mij natuurlijk op democratische wijze. Maar dan moet er in Den Haag wel het een en ander veranderen. Anders ben ik bang dat zij als eersten in Canada zitten.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 02:04

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:58

"... maar om de wetgeving elders mogelijk anders in te richten op basis van humanitaire gronden"

Dus je wilt mensen zover krijgen dat ze tot andere inzichten komen en dientengevolge hun wetgeving aanpassen?

Prima standpunt. Vergt wel wat tijd.

BenBinnen | 17-06-14 | 02:03

Of, gedachtenspinsel, snap je me wel en ben je wat losser van spraak? We betreden nu naar mijn gevoel de heilige grond, vriend.

AntiSoof | 17-06-14 | 02:02

@Gedachtespinsel. Die algemene rechten van de mens zijn er al in Nederland. En toch is er een groepje die ze onderuit wil halen en daar wordt NIETS tegen gedaan door onze overheid. Waarom niet is wederom mijn vraag. Als 1 voorbeeld wil ik wel geven: je mag als ouder geen corrigerend tikje aan je kind geven, maar je mag wel om godsdienstige reden je kind genitiaal verminken. Wat is dit voor kwats?!

Maria.1 | 17-06-14 | 02:00

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:55,
Wat deugt er aan Jezus dan niet? Wat bedoel je met absolutisme en niet feilloos?

AntiSoof | 17-06-14 | 02:00

Moslima's zijn dat niet een bevolkingsgroep die zich volledig laat inzwachtelen met lakens, doeken en vodden?
Die kakelen als kippen zonder kop en het prima vinden dat ze worden onderdrukt en weggezet worden als nutteloze gebruiksvoorwerpen.
En dat alles in naam van een bloeddorstige, verzonnen, ingebeelde maangod.

Jan Dribbel | 17-06-14 | 01:58

@BenBinnen | 17-06-14 | 01:53
Nee, het bewustzijn hopelijk ontwikkelen tot bewust zijn.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:58

@necrosis | 17-06-14 | 01:52
Zou zomaar kunnen en als dat zo is dan betekent dat de overheid niet in staat is om te handhaven wat ze zelf verordonneert hebben. Dus ja eens, FAAL.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:57

@AntiSoof | 17-06-14 | 01:53
Ik durf te zeggen dat ik Jezus heb weerstaan :D Want ook zijn absolutisme is niet feilloos. Tenminste als we het hebben over de geschriften, zijn uitgangspunten zijn helemaal prima.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:55

@BenBinnen | 17-06-14 | 01:51
Ik zeg niets over een grotere controle staat, ik heb het over handhaving en versimpeling van regels. En ja, geheel eens, mensen zouden wat meer eigen verantwoording mogen dragen voor hun handelen, maar roep dat maar eens aan de 'blinde' volgers van welke politicus ook.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:54

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:46,
Mensen zijn God heus niet. Dat denken ze maar. Maar nogmaals, laten we de demonen testen. Kijken of ze Jezus kunnen weerstaan ;(

AntiSoof | 17-06-14 | 01:53

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:52

Dus herkolonisatie?

BenBinnen | 17-06-14 | 01:53

@Maria.1 | 17-06-14 | 01:43
Ik heb alle 'smerige' filmpjes al wel gezien, van onthoofdingen en stenigingen, en ja dan gaat er bij mij ook echt wel even een lichtje uit! Maar moet ik die personen dan ook maar op individuele basis naar een hiernamaals sturen?
 
Dus ja, ik haat dat soort acties! Vanuit de grond van mijn hart! Vandaar dat ik weer kom op onze wet, die niet verkeerd is! Hier komt het niet voor of je gaat de bak in (al dan niet met TBS, waar ik soms mijn twijfels over heb).
 
Het is dus niet zaak om onze wetgeving te verzwaren maar om de wetgeving elders mogelijk anders in te richten op basis van humanitaire gronden. Uitgangspunt de algemene rechten van de mens.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:52

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:44
Aanpassen?
Bepaalde wijken in bepaalde steden zijn veranderd in allochtone enclaves.
Zie hier de faal van de multiculti, er zijn parallelle samenlevingen gecreëerd.
Niets meer, niet minder.

necrosis | 17-06-14 | 01:52

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:47

Die excessen waren er altijd en zullen er altijd zijn. Het probleem is dat we nu met een grote, diverse groep mensen met standpunten die diametraal op elkaar staan op een kluitje zitten.

Meer overheid leidt uiteindelijk tot een controlestaat, dus daar zit de oplossing niet in. Zodra mensen beseffen dat ze de verantwoording moreel gezien niet meer mogen afschuiven op een anonieme overheid zijn we een grote stap verder.

BenBinnen | 17-06-14 | 01:51

@BenBinnen | 17-06-14 | 01:45
Niet eens, de bandbreedte aan individuele 'goed' en 'slecht' interpretatie zou zoek zijn. Hoe zou je een maatschappij zonder gemeenschappelijke afgesproken regels willen handhaven zonder excessen?

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:47

@AntiSoof | 17-06-14 | 01:44
Ik vind iedereen een god, maar veel mensen beseffen het niet dat ze het kunnen zijn.
 
En daar zit het probleem, het afschuiven op externe factoren doet juist de onzekerheid van het zelf afschuiven op anderen. Met andere woorden het ego!

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:46

@Maria.1 | 17-06-14 | 01:43,
Het woord alleen al roept braakneigingen in me op. Dus ik ben het met je eens. Dat soort gedrag is barbaars.

AntiSoof | 17-06-14 | 01:45

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:39

En om precies die reden werkt onze democratie niet, want die stelt ons in staat bij meerderheid een willekeurige minderheid (of zelfs meerderheid) te koeieneren of zelfs af te persen.

De macht die je van nature als individu hebt mag nooit institutioneel worden uitgebreid door anderen namens jou te laten regeren.

BenBinnen | 17-06-14 | 01:45

@necrosis | 17-06-14 | 01:40
Dat is mijn punt, het handhaven! Daar ontbreekt het aan op veel vlakken, geheel met je eens! En de duindorpers hebben in dit geval een onterecht monopolie op instroom. Lijkt me niet aanvaardbaar.
 
Wil niet zeggen dat ik het niet begrijp en dat de instroom ook zal moeten leren aanpassen aan wat hier momenteel de dominante cultuur is.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:44

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:39,
Of jij God bent meen ik te betwijfelen. Mijn God is die van de liefde. En die is niet aan mijn eigen kleine egootje gebonden. Het idee alleen al.

AntiSoof | 17-06-14 | 01:44

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:39,
Of jij God bent meen ik te betwijfelen. Mijn God is die van de liefde. En die is niet aan mij kleine egootje gebonden. Het idee alleen al.

AntiSoof | 17-06-14 | 01:44

@Gedachtespinsel en AntiSoof. Ik weet niet of jullie wel eens een steniging hebben bekeken op een filmpje (ik wel en ik heb er immens spijt van!) Zoiets raakt me diep. Als we ons niet verzetten tegen de radicale islam, dan gaan dit soort praktijken ook hier gebeuren. Gedachtespinsel, jij bent zo voor de wet; waarom staan we haatimams hier toe die voor dit soort dingen prediken? Waarom roept onze overheid, die haar burgers dient te beschermen, dit geen halt toe?

Maria.1 | 17-06-14 | 01:43

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:31
Laat de overheid dan eens beginnen met handhaven van de grondwet.
Waar zijn je rechten als je als blonde vrouw in een kort rokje of twee homo's die hand in hand lopen, bepaalden buurten 'maar beter kan vermijden' om problemen te voorkomen?
Maar waarom staat heel links Nederland op de achterste poten als Duindorp iets soortgelijks doet?
Waarom krijgen mensen van buitenlandse komaf niet het advies om maar geen huis te huren in Duindorp, maar moeten de Duindorpers 'geherprogrammeerd' worden?
Nou?

necrosis | 17-06-14 | 01:40

@AntiSoof | 17-06-14 | 01:33
En terecht! Het kan toch nooit zo zijn dat een ander je gaat afrekenen om wat je denkt, hoe je je leven inricht zonder daarbij een ander te schaden op basis van het ego?!!!
 
Zolang je een ander niet intentioneel schaadt in zijn haar operationele uitvoering van een ander zijn leven. Laat homo's mekaar liefdelijk mekaar omhelzen, laat iemand bidden als het zo uitkomt, laat een ander denken wat zhij wil.
 
Maar ga een ander niet overtuigen over je eigen absolutisme! Ga niet veroordelen op basis van de eigen programmering. Als er al zoiets als een god had bestaan dan had hij vast een ieder gelijk gemaakt, is niet gebeurd want er zijn veel verschillende goden volgens de verschillende culturen.
 
Er bestaat maar 1 god, en dat ben je zelf, ieder voor zich, doe er dan wat mee in mijn optiek, zoek de brede context niet de confrontatie, die werkt sowieso toch niet.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:39

@Maria.1 | 17-06-14 | 01:15,
Natuurlijk wil iedereen zijn dierbaren beschermen. Heel begrijpelijk.

AntiSoof | 17-06-14 | 01:33

@Leyolm | 17-06-14 | 01:26
Ik zie meer in handhaving van de grondwet en alle afgeleiden. Zorg dat mensen die dat voorstaan aan de macht komen lijkt me.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:31

@Leyolm | 17-06-14 | 01:26
Het begin van de anarchie en afbraak van beschaving.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:30

Nu ben ik er klaar mee, Ik ga op schietcursus en mensen ronselen. Niet in mijn land vriend..

@ Gedachtespinsel. WTF vertrouwen hebben in een apparaat met domme, naïeve, niet van deze tijd zijnde Gestapobaas IVO als leider die pedovriendjes (Demmink) en mensen die deals met zware criminelen maken die moorden op hun geweten hebben (Teeven) het hand boven het hoofd houden..

Noem mij over 2 jaar maar extremist, Ik zie het meer als verzet, zoals tussen 1940-1945...

Leyolm | 17-06-14 | 01:26

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 01:16
Mijn ouders hebben de oorlog bewust meegemaakt en hadden deze ook niet voorzien. (Mijn opa trouwens wel) Mijn moeder (19) stak haar tong uit naar een SS-officier en belandde in de Havenstraat. (vanuit Enschede) Maar het zou zomaar kunnen gebeuren dat al die gruwelijkheden niet meer een ver-weg-van-mijn-bed-show zijn. We hebben de jihad zelf binnengehaald.

PrinsesStoepje | 17-06-14 | 01:22

@Graaf van Egmont | 17-06-14 | 01:16
Het zou toch echt jammer zijn als het geweldsmonopolie niet meer bij de handhavende macht zou liggen. Wat mij betreft lijkt het me een eerste uitgangspunt dat een ieder individu beschermd wordt door de wet.
 
Als elk individu zijn eigen normering/wetgeving gaat hanteren lijkt me het einde zoek. Laat de democratie zijn werk doen.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:20

@Maria.1 | 17-06-14 | 01:15
In principe doe je niet veel meer dan wat de mens niet anders maakt dan dieren, overleven van de soort.... (overigens niets mis mee lijkt me)

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:17

Ik ben bang dat Nederland nog lang niet toe is aan zich bewapenen tegen wat er op ons af komt. Kwestie van mindset. We zien wat er in Irak gebeurt en we kunnen ons niet voorstellen dat het in Nederland ook zo zou kunnen gaan. Wij hebben het geweldsmonopolie overgedragen aan de overheid en geloven daar nog heilig in, terwijl we zien dat de politie nog geen tijd heeft om aangiftes op te nemen. Diezelfde politie die keer op keer na een schietpartij onder vuur komt te liggen van de gutmenschen achter een groene tafel. Echt, het wordt tijd dat het Nederlandse volk tot bezinning komt en zelf voor zijn verdediging gaat zorgen.

Graaf van Egmont | 17-06-14 | 01:16

@Antisoof. Ik ben ook tegen wapens, tegen geweld en ik kan slecht tegen bloed. Maar geloof me; komt iemand aan mijn dierbaren, dan val ik van mijn geloof ;)

Maria.1 | 17-06-14 | 01:15

@AntiSoof | 17-06-14 | 01:09
Zonder kwaad geen goed! Dan zou er alleen het 'ervaren' en 'observeren' zijn. Het 'handelen' zou egoloos verder gaan.
 
Een dier kent geen goed noch kwaad, maar handelt. Mensen denken door hun reflectief vermogen dat er 'meer' moet zijn. Maar is dat nou echt zo?

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:14

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:05
En als het eigen ego de demonen nou eens niet creëert maar die demonen nou eens echt bestaan? Heb je daar ook al eens over nagedacht? Ik zoek een oplossing voor het kwaad.

AntiSoof | 17-06-14 | 01:09

@AntiSoof | 17-06-14 | 00:57
Het recht jezelf te verdedigen lijkt me een eerste uitgangspunt. Op het moment dat iemand anders denkt mij op zeep te moeten helpen omdat hij vindt dat ik verkeerd denk lijkt het mij niet onredelijk om dat te voorkomen. Voor zover de 'bewapening'.
 
Zegt niet elke religieuze leider dat er demonen zijn? Wie creëert ze? Het eigen ego... Die doorgaans gevormd is door de omgeving. De programmering. Het zijn maar weinigen die hun eigen programmering reflectief kunnen/durven/willen onderzoeken, het is zo makkelijk om een ander/groep te laten denken.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 01:05

@BenBinnen | 17-06-14 | 00:59,
Ik vind wapens gewoon niks. Mag dat ook?

AntiSoof | 17-06-14 | 01:04

@AntiSoof | 17-06-14 | 00:57

"Jezelf bewapenen is natuurlijk ultiem slecht. Moordenaars zijn gewoon slecht, hoe je het ook wendt of keert."

Jezelf bewapenen uit zelfverdediging is ook ultiem slecht? Niet iedereen die zich bewapent doet dat overigens met de intentie te moorden.

Jouw opmerking is exemplarisch voor de westerse, verwijfde samenleving waarin iedereen potentiële vorm van geweld *per definitie* afgewezen wordt, al kost dat je je kop.

BenBinnen | 17-06-14 | 00:59

-weggejorist-

mangleuf | 17-06-14 | 00:58

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 00:50,
Jezelf bewapenen is natuurlijk ultiem slecht. Moordenaars zijn gewoon slecht, hoe je het ook wendt of keert.
Maar wat betreft Jezus.
Hij zei dat er demonen zijn. Dat zijn giftige smeerlappen die de mens slopen.
Nou, dat lijkt me soms wel gepast als ik naar het journaal luister of kijk.
En hij verordonneerde die demonen om in zwijnen plaats te nemen. En dat werkte blijkbaar.
Nou kunnen we lang discussiëren hierover, maar beter is een test. Meten is weten.

AntiSoof | 17-06-14 | 00:57

Hoe hard de goedgelovigen en wegkijkers ook denken dat, door de moslims te paaien, ze wel zullen inbinden. Hoe meer het tegenovergestelde zal gebeuren. Ze zullen steeds brutaler worden en zich niet in kunnen houden. Ze zullen de grenzen blijven opzoeken en er zelfs letterlijk overheen gaan. En nog lijkt NL geen grens te durven stellen. Maar wel of geen grens, en waar die ook ligt, en waarheen je die ook verlegd. Moslims zullen hem opzoeken en erover heen gaan. Feit is dat we lang geleden al grenzen hadden moeten stellen. Nu zijn we al zover dat je een racist bent en beveiliging nodig hebt, als je alleen al het woord 'grens' durft te noemen. Het is totaal doorgeslagen en daardoor mischien best gevaarlijk.

Robertski | 17-06-14 | 00:53

Goed stuk Nanninga. Netjes gelezen en ongenuanceerd anders samengepakt, maar het staat er wél!

Clown Bassie | 17-06-14 | 00:52

@Slipsnifter | 17-06-14 | 00:19
En die onthoofder is dus een Tsjetsjeen... de beste in zijn vak.

PrinsesStoepje | 17-06-14 | 00:50

@AntiSoof | 17-06-14 | 00:43
Is het aan Jezus om zonden te vergeven of ben je dat zelf? Het lijkt me het laatste, verhalen als Jezus, Mohamed en Boeddha zijn er alleen voor om tot het inzicht te komen. Het punt is de interpretatie van de 'regels' om dat te kunnen doen lijkt me. Het uitgangspunt is nooit verkeerd, een goede beschermde maatschappij. De uitvoering is echter soms helemaal van het padje.
 
Vandaar dat ik Kant wel mag, een ieder mens zou voor zichzelf en in zichzelf moeten kunnen bevroeden wat 'goed' en 'kwaad' is. Zou een hoop oplossen lijkt me. Maar zolang er een ego en extreme culturen bestaan blijft het aan modderen vanaf de zijlijn. Of je moet je verlagen tot een zelfde soort van handelingen, ausradieren, maar dat lijkt me nu ook niet de meest humane oplossing.
 
Wat dan wel? Zoveel mogelijk in conclaaf met zulke groepen en zelfbescherming, en dat laatste mag best betekenen dat je jezelf 'bewapend'.

gedachtespinsel | 17-06-14 | 00:50

AgentKrol | 17-06-14 | 00:40
Ja, en die krijgen gemiddeld toch wel een kind of vier vijf.

de honden blaffen... | 17-06-14 | 00:49

@Slipsnifter | 17-06-14 | 00:19
Eigenlijk wil ik dit onderwerp hier helemaal niet plaatsen want we hebben het eigenlijk over die schattige beeldschone moslim-meisjes die we ook het allerbeste wensen. Maar dit is dus de droom van de ultieme jihad waar ook zij met hun hoofddoek van getuigen:
www.longwarjournal.org/archives/2013/0...

PrinsesStoepje | 17-06-14 | 00:45

@gedachtespinsel | 17-06-14 | 00:34,
Het lijkt waar wat je zegt. Maar buiten al die filosofische beschouwing om. Stel nou eens dat de bijbel waar is. Dat Jezus écht de zonden van de mens vergoed? Dat klopt ook. De mens is zó dôm soms... (Zeg ik <:) Dat klopt ook. Dat verrotte karma van ons en onze voorouders is te slecht om te kunnen compenseren. Daarom kwam Jezus. Hoe je er verder ook over denkt, zie het als gedachten-experiment. We zijn (soms) te dom en te slecht om het evenwicht nog te kunnen herstellen. Karma. Zou toch ook kunnen ?

AntiSoof | 17-06-14 | 00:43

Sorry hoor, maar 1,3 procent, van, laten we zeggen, 150.000 jonge in Nederland verblijvende moslima's, dat zijn er bij elkaar toch bijna 2000.

AgentKrol | 17-06-14 | 00:40

@AntiSoof | 17-06-14 | 00:27
Het is nogal simpel, sinds de neocortex is ontstaan in de mens heeft zhij reflectief vermogen, sinds er taal is ontstaan is er een ervaringsdeling ontstaan die een ego voedt. Het ego wordt gevoed door de omgeving in de vorm van cultuur.
 
Met andere woorden ieder mens weet voor zichzelf dat het doden van anderen geen zinnig effect heeft (zolang er resources genoeg zijn). Maar degene die het het simpelst uit kan leggen aan een groep (en dan vooral alle negatieve invloeden afschuiven op een andere groep) heeft de meeste aanhangers. Geef ze een paar kalashnikovs en de pleuris breekt uit.
 

gedachtespinsel | 17-06-14 | 00:34

@AntiSoof. Misbruik!

Maria.1 | 17-06-14 | 00:28

@Maria.1 | 17-06-14 | 00:22,
O, bedoel je het zo. Dat kan wel denk ik. Maar mensen die bang zijn gemaakt kunnen daar niets aan doen. Slimmeriken maken er gebruik van. Of niet soms?

AntiSoof | 17-06-14 | 00:27

@AntiSoof. Klopt. Maar de reden dat deze mensen haantjesgedrag en machtsvertoon kunnen vertonen is gebaseerd op de angst van de mensen die ze ondersteunen.

Maria.1 | 17-06-14 | 00:22

@PrinsesStoepje | 17-06-14 | 00:15
Ik had dus wel gedacht dat we naar die dictators zouden terug verlangen.
Dat soort landen, waar verschillende islamitische stromingen elkaar naar het leven staan heeft een sterke leider nodig, die ingrijpt als de boel dreigt te escaleren.
Met praten en theedrinken bereik je daar niet zo veel.
Hier ook niet trouwens, maar dat terzijde.

Slipsnifter | 17-06-14 | 00:19

@Maria.1 | 17-06-14 | 00:14,
En angst is een slechte raadgever. Maar eerlijk. Die meneer in het filmpje vertelde dat het geen angst was maar heerszuchtigheid. Haantjesgedrag. Hebzucht dus.
Hij wilde de wereld beheersen. Zijn wereld tenminste. Sommige mensen willen de wereld beheersen en roepen daarom demonen op. Dat zei die tenminste.

AntiSoof | 17-06-14 | 00:19

En dan heb je het nog niet eens over de tegenstellingen die er in de samenleving zijn door in stand gehouden worden en mogelijk gemaakt worden door de overheid gesteunde religieuze scholen.

henkdekanarie | 17-06-14 | 00:18

henkdekanarie | 16-06-14 | 23:47
Klopt, zo zijn in Staphorst alle katholieken bijeengedreven en afgeslacht.

de honden blaffen... | 17-06-14 | 00:15

@Rearden Metal | 17-06-14 | 00:12
Tja, 1+1..

Slipsnifter | 17-06-14 | 00:15

@Slipsnifter | 16-06-14 | 22:44
Nee deze keer zijn het de Amerikanen die deze jihadisten juist het meest gesteund hebben. Zelfs Saddam, Gadaffi en Assad hadden/hebben dat door. Jij had toch ook nooit gedacht dat we naar deze dictators zouden terugverlangen? Helaas is Poetin de enige die het nog enigszins scherp ziet. Ik was destijds erg verontwaardigd over de Tsjetsjeense oorlog, maar nu zie ik waar Poetin tegenover stond: De wreedheid van de Tsjetsjenen is zo berucht dat ze worden ingehuurd als massa-onthoofders, wat ze destijds op Russische militairen hebben geoefend.
www.thahop.com/blogs/1/3021/warning-da...
www.youtube.com/watch?v=xwK0XGptU-M

PrinsesStoepje | 17-06-14 | 00:15

@AntiSoof. De reden is angst.

Maria.1 | 17-06-14 | 00:14

@henkdekanarie | 17-06-14 | 00:09
Ach, ook buiten de bible belt worden kinderen gemanipuleerd.
Is het niet door de bijbel dan is het wel door de linkse kerk.
Kijk een wat kinderen tegenwoordig allemaal op basisscholen voor wegmetons gerelateerde onzin moeten leren.
"Papa, was opa echt een slavenhandelaar?"

Slipsnifter | 17-06-14 | 00:14

@--sql error-- | 17-06-14 | 00:08,
Dan maar dom en goedgelovig. Ik blijf erbij dat het kwaad in de wereld niet vanzelf komt. Er moet een reden zijn.

AntiSoof | 17-06-14 | 00:13

Slipsnifter | 17-06-14 | 00:11
Amen.

Rearden Metal | 17-06-14 | 00:12

Je vraagt je toch serieus af in hoeverre de vijfde colonne is geïnfiltreerd in onze politiek en ambtenaren bestel. Als onze annabel deze informatie uit haar rechtertepel lekt zou een beetje ontwikkelde ambtenaar dit toch moeten snappen. Enfin, morgen maar even ziekmelden vanwege zware hoofdpijn na het hoofdstompen tegen het beton na het lezen van dit prima stukje proza.

Dhr. W. Anhoop | 17-06-14 | 00:11

@Rearden Metal | 17-06-14 | 00:07
Als ik kijk hoeveel (ex)communisten er in de EU zitten zegt dat denk ik ook wel wat.

Slipsnifter | 17-06-14 | 00:11

@Slipsnifter | 16-06-14 | 23:52
Kinderen in een hokje plaatsen waar de meesten nooit meer uit komen en het beperken van de geest van deze kinderen is niet zo erg? Omdat jij daar gelukkig niet geboren bent?
Jij vind dat een kind geen recht zou moeten hebben op een zo onbelemmerd mogelijke eigen ontwikkeling en een recht heeft op open onderwijs en informatie?

henkdekanarie | 17-06-14 | 00:09

AntiSoof | 17-06-14 | 00:05
Ik herken onzin van verre; geen zin om die suffe sprookjes en bangmakerij te kijken. Dat is iets voor domme, goedgelovige mensen.

--sql error-- | 17-06-14 | 00:08

Moslimae volgen ont-plofkip programma.
Nice.
Rustig door ontploffen dames.

Gravin v Kippenbouth | 17-06-14 | 00:07

Slipsnifter | 17-06-14 | 00:04
De communistische agenda is altijd geweest: destabiliseren van binnenuit en dan in de puinhopen de macht grijpen. Of deze mensen communisten zijn of alleen dezelfde gitzwarte agenda hebben, dat weet ik niet. Maar die agenda is er.

Rearden Metal | 17-06-14 | 00:07

@--sql error-- | 17-06-14 | 00:01,
Ja, vind je me goedgelovig? Nou, een doorspekt verhaal vind ik toch wel een beetje te geloven, vooral als de mensen met open eerlijke ogen iets vertellen. Heb je de 8 filmpjes trouwens nú al ge zien? (Het zijn 8 filmjes. 4 over hekserij en 4 over satanisme)

AntiSoof | 17-06-14 | 00:05

@AntiSoof. Natuurlijk! Als je jezelf geen raad weet met je leven, dan ga je leven a.d.h.v. een leidraad en als je bang bent voor de dood is dat je troost (dat er hierna nog wat is)

Maria.1 | 17-06-14 | 00:05

@Rearden Metal | 16-06-14 | 23:56
Tja, ze zullen er ongetwijfeld een bedoeling mee hebben om juist de islam massaal te importeren, en niet de Chinese cultuur, of de Spaanse, Italiaanse of Hindoecultuur.
Oil for immigration speelt in ieder geval een grote rol, daar zijn allerlei uitwisselingsverdragen (uiteraard eenrichtingsverkeer) voor opgesteld die -zo las ik laatst- nog steeds stipt worden nageleefd.
De hele samenleving, en cohesie is in ieder geval naar de klote in dit land, het heeft weinig meer van dat leuke nederland van vroegah.
Ik maak me er niet druk meer om, woon binnen afzienbare tijd buiten Europa als het even meezit.

Slipsnifter | 17-06-14 | 00:04

@Maria.1 | 16-06-14 | 23:53
Nou ik dacht het wel.... Ze draaien daar geen Abba meer...
ejbron.wordpress.com/?s=zweden

PrinsesStoepje | 17-06-14 | 00:04

@Maria.1 | 16-06-14 | 23:59,
Is dat de enige verklaring? Hoe weet jij dat?

AntiSoof | 17-06-14 | 00:02

@Terpen-tijn | 16-06-14 | 23:38
Obama steunt dat zooitje juist en die mooie colonne identieke beige terreinwagens kwam ook niet van de lokale dealer. Bush heeft delen van het Iraakse leger getraind en deze lopen nu over naar ISIS. Net zoals ze de "moedige mujahedeen" (dixit Reagan) in Afghanistan destijds hebben bewapend. Dat is het opportunisme van het westen, alleen hebben ze niet in de gaten dat de bondgenoten van nu de vijanden van morgen zijn. Tenzij je iets over de islam weet.

PrinsesStoepje | 17-06-14 | 00:01

AntiSoof | 16-06-14 | 23:57
je bent blijkbaar erg eenvoudig te beinvloeden.
'goedgelovig' noemen ze het ook wel.

--sql error-- | 17-06-14 | 00:01

-weggejorist-

Superanalist | 17-06-14 | 00:00

@AntiSoof. De enige verklaring is dat mensen bang zijn voor de dood, maar ook voor het leven.

Maria.1 | 16-06-14 | 23:59

Was vandaag wat op de EO-site, nou ja op youtube dan. Zag filmpjes over satanisme en hekserij. (www.youtube.com/watch?v=oD2AgbFpiiM) Dacht even zouden de satan en de demonen en god nou écht bestaan? Verklaart anders wel veel. Het is toch niet te geloven haast. Als we uitgaan van bewust kwaad doen is héél veul te verklaren.

AntiSoof | 16-06-14 | 23:57

Slipsnifter | 16-06-14 | 23:50
Ik heb best lang gedacht dat ze wereldvreemd waren, opportunistisch, of het braafste jongetje van de klas wilden zijn. Hoe destructief en kwaadaardig hun agenda is, wel móet zijn als je naar de feiten kijkt, dat drong pas later door. En dan kun je het niet meer negeren.

Rearden Metal | 16-06-14 | 23:56

@Slipsnifter. Ook niet allemaal.

Maria.1 | 16-06-14 | 23:53

@henkdekanarie | 16-06-14 | 23:47
Mijn soort mensen is het niet, maar die bible-belt figuren doen verder geen vlieg kwaad.
In tegenstelling tot een bepaalde andere "religie"..

Slipsnifter | 16-06-14 | 23:52

@Rearden Metal | 16-06-14 | 23:48
Ik niet hoor, werd 30 jaar geleden als kotsmisselijk van dat politiek correcte wegmetons gezeik.
Was wel zo ongeveer de enige.

Slipsnifter | 16-06-14 | 23:50

Slipsnifter | 16-06-14 | 23:45
En we zijn zo naïef geweest om heel lang te geloven dat ze het goed bedoelden. En ze hebben ons ons schuldig en fout laten voelen als we dachten "dit gaat de verkeerde kant op." Ze hebben niet alleen onze vrijheden verkwanseld, maar ons zelfs de mogelijkheid willen afnemen om daar zelf een kritische mening over te vormen.

Rearden Metal | 16-06-14 | 23:48

@Rearden Metal | 16-06-14 | 23:45
En doe je er niet aan mee dan ben je "fout" en kun je je carriere wel vergeten, vooral bij de overheid.

Slipsnifter | 16-06-14 | 23:48

@frank87 | 16-06-14 | 22:56
Je moest eens weten hoe bizar het er aan toe gaat in sommige biblebelt dorpen en wat voor compleet wereldvreemde dingen kinderen daar op school mee krijgen(om nog maar niet te spreken van een school als Ibn Galdoun) en dat gebeurt hier, op dit moment, in de Nederlandse samenleving, met onze toekomstige bevolking.
Ik vind het erg genoeg dat kleine kinderen in Nederland nog altijd op massale schaal gehersenspoeld mogen worden onder het mom van godsdienst'vrijheid'. De andere kant op kijken omdat het elders erger is is een zwak excuus.

henkdekanarie | 16-06-14 | 23:47

Het ergste is eigenlijk dat dit soort berichten me al een jaar of 10 helemaal niet meer verbazen.
Ik weet inmiddels niet beter of de grote partijen zijn er op uit om in elke situatie altijd het allerdomste besluit te nemen.

In de praktijk gaat het altijd om subsidie. Wat dat betreft is er geen verschil meer tussen de Westerse democratieën enerzijds en de reeds vervallen feodale en socialistische systemen anderzijds; waarin een kleine elite elkaar voortdurend belastinggelden toeschuift.

Dandruff | 16-06-14 | 23:47

Rare situatie. Ik heb het idee dat papa en mama gastarbeider een stuk minder radicaal zijn dan hun kroost en dat sociaal economische randvoorwaarden weldegelijk een rol spelen in de gedachtenspinsels van onze jonge jihadisten.

Maar wat doet dat er toe?
Dat lossen we toch niet binnen een paar jaar op dus ik pleit voor een gesubsidieerde, maar vrijwillige repatriëring van hen die zich hier blijkbaar niet thuis voelen.

Kost een paar centen, maar waarschijnlijk een stuk minder dan de kosten voor het binnen de perken houden van de uitwassen.

Lijkt me logisch... | 16-06-14 | 23:47

Rearden Metal | 16-06-14 | 23:37
O ja, en Zweden, dat gaat ook rap door het putje.

Slipsnifter | 16-06-14 | 23:46

Den harige paelingh | 16-06-14 | 22:39
U legt de vinger op de juiste plek. Vanuit leerstoelen en krantencolumns wordt al jaren de bijl aan onze individuele vrijheden gezet door mannen en vrouwen die altijd half in de schaduw opereren. Het puurste kwaad in onze samenleving is niet de door woede verblinde radicaal, hoe barbaars ook, maar de kwaadaardige "intellectueel" die willens en wetens dag-in, dag-uit zijn gif in de bron van onze vrijheid druppelt.

Rearden Metal | 16-06-14 | 23:45

@Rearden Metal | 16-06-14 | 23:37
Klopt, we hadden al dit gezeik niet gehad als onze "leiders" die gasten niet met miljoenen tegelijk hadden geimporteerd.
Geldt trouwens ook voor Belgie, Frankrijk en de UK.

Slipsnifter | 16-06-14 | 23:45

Weerbaarheids training,
nou nou, als dat nog maar in het lesrooster gaat passen tussen al die Vruchtbaarheidstraining, Onderdanigheidstraining en het halen van het Hoofddoekjes vouw&strijk-diploma. Niet te vergeten de verplichte gym uurtjes waar ze leren om sierlijk en behendig op sandalen te waggelen terwijl ze de volle breedte van de stoep gebruiken.
Ik zie het niet gebeuren, die meiskes hebben ook nog een huishouden te bestieren.

Conan de Rabarber | 16-06-14 | 23:44

Weer zal de wereld weer toekijken, hoe een half volk wordt uitgemoord.
Zijn terroristen die zich verschuilen in een land. Hun probleem.
Snap ook wel dat Obama het zooitje wil bombarderen.

Terpen-tijn | 16-06-14 | 23:38

I've said it before and I'll say it again: het zijn de autochtone (schaduw)politici en opiniemakers die we nu een halt toe moeten roepen. "De islam" is voor hun slechts een middel om de samenleving te ontwrichten en hun eigen invloed te vergroten. Uiteraard allemaal onder de mantel van het smerigste Trojaanse paard van allemaal: de naastenliefde, het begrip, de verdraagzaamheid.

Rearden Metal | 16-06-14 | 23:37

Niemand? Islamitische gaatjes zijn al op zeer vroege leeftijd te doen.

bij gelegenheid | 16-06-14 | 23:30

Eerwraak ligt op de loer voor die plofkippen.

mouse80 | 16-06-14 | 23:20

Het meeste dat Nederland importeert , wordt ook weer geëxporteerd.
Het verstandigste is om dat ook met de islam te doen.
ASAP.

de honden blaffen... | 16-06-14 | 23:16

Misschien gaat vak K. ons wel verrassen.
Het was tenslotte ook 5-1 tegen Spanje voor Nederland.
Woensdag Nederland - Australië.
Vrijdag Nederland - Isis.
Het worden weer spannende tijden met die wereld wedstrijden.

Wim Venijn | 16-06-14 | 23:15

Geef ze meteen ook kickbokslessen joh.

Zzzzooooffff | 16-06-14 | 23:05

@PrinsesStoepje | 16-06-14 | 22:58
Haar prioriteiten liggen bij de multiKul, dus nee. Denk het niet.

Botte Hork | 16-06-14 | 23:01

@Botte Hork | 16-06-14 | 22:24
Zou Femke vrouwen in de Bible-belt ook zo ruimhartig en meelevend bejegenen?

PrinsesStoepje | 16-06-14 | 22:58

Mensen, het is oorlog.

FreedomFTW | 16-06-14 | 22:56

@henkdekanarie | 16-06-14 | 22:49
Stuur je kind naar de engst Christelijke school die je tegen komt: De kleinste kans om dit soort problemen tegen te komen.

frank87 | 16-06-14 | 22:56

Begin dan eerst maar met het stoppen met bijzonder onderwijs(ja ook gristelijk scholen). Zorg dat die kinderen in ieder geval de kans krijgen op een eerlijke start krijgen met objectief onderwijs. Daar hebben ze recht op, in plaats van het recht van hun omgeving om een kind te indoctrineren.

henkdekanarie | 16-06-14 | 22:49

Kost dat?

De Badtegelzetter | 16-06-14 | 22:48

De andere waarheid is overigens wel dat moslim-meisjes NIET naar seculiere buurthuis/streetcorner activiteiten (mogen) gaan. Bij mij om de hoek was zo'n gesubsidieerd pandje gehuurd voor activiteiten met "meiden". Nooit iemand binnen gezien en nu is het opge(hoofd)doekt.

PrinsesStoepje | 16-06-14 | 22:48

@Wim Venijn | 16-06-14 | 22:30
Handig, ja. Een soort zwartboek voor ze, als ze de naam of club intikken een wiki openklapt met de stats van geslurpte subsidies en foute uitspraken.
Ik kijk teveel WK's, verwend met die handige info
______
Ja zoiets! Goed idee. Een online zwartboek. Ook met alle informatie over de lijnen en banden van al die figuren in kaart gebracht. Ook visueel.
Ik hoop echt dat Annabel er iets mee doet. Ze is zo onderhand een wandelende database. Hier móet iets mee!

KoninginWildemina | 16-06-14 | 22:47

Zucht....
Kunnen de Amerikanen ons niet nog een keer komen bevrijden, dit keer van de goedmensen en hun zo geliefde iesjlaam.
Of de Russen, ook goed.

Slipsnifter | 16-06-14 | 22:44

Die 'weerbaarheid' moeten ze dan wel erg vroeg mee beginnen.
In ieder geval vóór hun 9e levensjaar, het jaar waarop ze voor het eerst kennis maken met de besneden snikkel van hun neef/oom/aanstaande echtgenoot.

Botte Hork | 16-06-14 | 22:44

Moslima's zijn er alleen maar om te reproduceren en verder hun bek te houden; Overigens gaat dit al terug tot de jaren 60 toen we de eerste "gastarbeiders" binnenhaalden.

boasatlas | 16-06-14 | 22:44

Mensen als UvA-politicoloog Jean Tillie zijn de mensen die de tegenstellingen vergroten. Almaar.

Aan de ene kant continue hele bevolkingsgroepen informeren dat zij slachtoffers zijn,

aan de andere kant hele bevolkingsgroepen voortdurend beschuldigen van een ongefundeerd "racisme".

Inhoud, discussie, debat vraagt u? U = slecht mens.
In plaats van de Islam zou ik precies DIE religie eens wat vaker onderbouwd gefileerd zien worden.

Den harige paelingh | 16-06-14 | 22:39

@henkdekanarie
-
Bent u gerelateerd aan arikanari?

bisbisbis | 16-06-14 | 22:38

Iets met treinwagons

bisbisbis | 16-06-14 | 22:36

Geef je kutje niet, aan een extremistische islamiet!

henkdekanarie | 16-06-14 | 22:35

Waarom heten mevrouwen in vormings-en propagandasector toch altijd 'meiden'? Is de soosjaale akademie heropgestaan -of is daar in de afgelopen dertig jaar geen zák [pun intended]veranderd?
-
Wij hebben gen benúl wat wij tegen radicalisering moeten doen. Leuk verzonnen, die weerbaarheidstraining,maar voorspelbaar: weggegooid geld.
-
Er is namelijk geen oprechte moslim (en dan hebben wij het dus niet over die 'gematigde' mietjes die niet op tijd in de moskee zitten) die zich ooit maar ene moer heeft aangetrokken van dames, die immers ingetogen en bescheiden dienen te zijn (24:30-31) en zich vooral niet hebben te bemoeien met het gegeven dat vader plots de baard laat staan...
-
Ik wil niet alleen mijn land terug,maar ook mijn belastinggeld. (dat moet je er namelijk in Nederland wél hardop bij zeggen,ziet u..)

bisbisbis | 16-06-14 | 22:34

Ik begrijp die moslima's niet. We hebben in NL afgesproken dat we geen onderscheid maken o.a. op sekse. Ze laten zich gewoon onderdrukken. Als er demonstraties zijn is het: "er komen toch geen zusters?!". Alleen als ze te weinig mensen hebben mogen de zusters toch komen, maar dan wel in burka en onder begeleiding. Stelletje hypocrieten!

Maria.1 | 16-06-14 | 22:33

Dit land is reddeloos verloren. Het enige wat ons nog kan redden is een Sonderzug naar het oosten met 52.317 plaatsen.

HoogToontje | 16-06-14 | 22:33

Ik vind het mooi hoe GS altijd de politieke partij van de persoon in kwestie netjes vermeldt achter de naam.
Het wachten is nu op de toevoeging (D66, voorheen PvdA). Dit lijkt in A'dam aardig van toepassing.

Mastermattie | 16-06-14 | 22:32

En ongetwijfeld voor 100% gefinancieerd met belastinggeld van ongelovige honden.

Leon Tosti | 16-06-14 | 22:31

Het sprookje van de calvinistische moslim is een westers bedenksel, net zoals we hier in het westen denken dat er een gematigde, moderne polderislam bestaat.

Dat is een scheinheilige manier om de islam salonfähig te maken en op tenen trappen te voorkomen als de islamitische uitwassen elders te grof zijn om goed te praten.

logicfreezone.wordpress.com/2013/12/15...

BenBinnen | 16-06-14 | 22:31

KoninginWildemina | 16-06-14 | 22:20
Handig, ja. Een soort zwartboek voor ze, als ze de naam of club intikken een wiki openklapt met de stats van geslurpte subsidies en foute uitspraken.
Ik kijk teveel WK's, verwend met die handige info.
20 camera's erop, en een doellijn registratie voor ze.
Dit is een duidelijke 'no goal' en de rode kaart. D'r uit!

Wim Venijn | 16-06-14 | 22:30

Hoe anders was de bejegening destijds tegenover Youth for Christ in Amsterdam West. Niet dat ik daar een fan van ben, maar wat nu gebeurt is precies het tegenovergestelde van waar ze toen zo "bang" voor waren: Evangelisatie en dan niet over onze lieve heer maar pure haat-islam. En YfC mag dan een ontiegelijk suffe club zijn, het zijn iig geen haatbaarden.
www.parool.nl/parool/nl/4/AMSTERDAM/ar...

PrinsesStoepje | 16-06-14 | 22:30

Urtica Dioica | 16-06-14 | 22:06
Omdat ze er niet alleen in geloven maar ook naar handelen

Mastermattie | 16-06-14 | 22:30

Nog even snel een greep doen in de subsidiepotten voordat het einde schluß is.

Miezerig | 16-06-14 | 22:29

5e colooonne.
trojaanse paarden.
De islamofascisten zijn onder ons.
En D66 bukt, en zal straks trots voorop lopen met de sharia-vaandels.

--sql error-- | 16-06-14 | 22:28

Als we ze nou er eens allemaal uittrappen hebben we helemaal geen moslimprobleem meer. Dan hebben we veel minder uitkeringstrekkers. Dan houden we ineens geld over.

We moeten dan wel taxichauffeurs hebben. Misschien dat we die uit het buitenland kunnen halen?

Patatter | 16-06-14 | 22:28

@Urtica Dioica | 16-06-14 | 22:06

Omdat ze dat sprookje nooit alleen binnenshuis houden. Uiteindelijk moeten anderen daar rekening mee houden en moet je voorkomen ze te kwetsen, want anders heb je heibel.

Bovendien vind ik gelovigen gewoon sukkels. Sorry, kan ik niks aan doen.

BenBinnen | 16-06-14 | 22:27

moslims, moslims,moslims,moslims,moslims,moslims,iedere minuut van de dag

sohee | 16-06-14 | 22:26

@Hector_Popfeauteau | 16-06-14 | 22:03

Ik heb alles tegen religie en in het bijzonder islam. Het is namelijk een haatdragende, fascistische, morbide doodscultus waar nog nooit iets goeds uit voortgekomen is.

Uitwassen heeft geen zin. Wortel en tak en zo verder.

BenBinnen | 16-06-14 | 22:25

Is dat niet een gevalletje "too little too late"?

Mastermattie | 16-06-14 | 22:23

Minder schijding van kerk en staat? De staat is toch nog officieel gereformeerd? Moet de Islam dan niet verboden worden net zoals de katholieke kerk verboden was toen ze het nog niet zo nauw namen met die scheiding?

frank87 | 16-06-14 | 22:22

@ pica
Is dat een balkje of zijn het haar wenkbrauwen?

Willem VanDer Decken | 16-06-14 | 22:21

Het Amsterdamse stadsbestuur zou er goed aan doen wat meer GeenStijl te lezen.
@Annabel, je hebt inmiddels zoveel informatie over al die netwerken, bundel dit en maak er een boek van. Opdat nooit iemand kan zeggen 'Wir haben 's nicht gewußt'.

KoninginWildemina | 16-06-14 | 22:20

@Nacho_Vidal | 16-06-14 | 22:11
Uitkering, kinderbijslag, zorgtoeslag, huurtoeslag, wasmachinetoeslag, computertoeslag en jihadtoeslag.

Harry Turtle | 16-06-14 | 22:18

PvdA heeft het pand nog niet verlaten in A'dam, of de D66 neemt die onzin wel over van ze.
En het zou allemaal beter worden volgens de Geenstijl topics in A'dam zonder de PvdA.
Nou... niet dus. Same shit, different name.

Wim Venijn | 16-06-14 | 22:16

-mevrouw wat is uw geboortedatum?
27-11-1965!!!!
*voert in*
-mevrouw u staat niet in het systeem
Nee ja klopt. Geboortdatum ies anders staat op pasje Aagies!!!!

*fuck my life*

Nacho_Vidal | 16-06-14 | 22:14

Sinds wanneer mogen vrouwen hun eigen levensloop bepalen? Tsss..

kloopindeslootjijook | 16-06-14 | 22:14

Weerbaarheids ... als dat maar niet averechts gaat werken.

kloopindeslootjijook | 16-06-14 | 22:13

Snap niet zo goed wat ze hier te zoeken hebben.
Te dom om te poepen. Volkomen buiten de werkelijkheid.
En alleen maar bezig met het hiernamaals.
Ze passen niet thuis in deze maatschappij en willen ook niet participeren.

Ik zeg; lekker naar een land waar men wel zit te wachten op dit soort idioten.

Nacho_Vidal | 16-06-14 | 22:11

Wanneer is een meisje een 'meid'? Zijn er ook mooie vrouwen die meid zijn?

OhJee | 16-06-14 | 22:10

Waar blijft mijn weerbaarheidstraining?

Maria.1 | 16-06-14 | 22:09

En dan te bedenken dat die malle Allah helemaal niet bestaat!

robW | 16-06-14 | 22:08

Ja, ook zonder de PvdA draaien de gesubsidieerde theehuizen gewoon door.

lingo star | 16-06-14 | 22:07

Calvijn draait zich om in zijn graf.

McMarx | 16-06-14 | 22:07

Willen jullie meer of minder Trojaanse Paarden?

Minder, minder, minder!

Dick Luyenlomp | 16-06-14 | 22:06

Alle Moslims zijn kudt, met of zonder fysieke kudt aanwezig.

Kapitein Stijlvol | 16-06-14 | 22:06

-weggejorist-

Urtica Dioica | 16-06-14 | 22:06

Ja leuk, dat relatief gunstige imago van jonge moslimae, maar ze baren hier wel de ene jihadist na de andere.
Het Paard van Troje is binnen in ons land.

Botte Hork | 16-06-14 | 22:05

het houdt niet vanzelf..

Junkycat | 16-06-14 | 22:04

Ik heb niks tegen de Islam. Ik heb wat tegen het uitwassen van de islam. 90 graden, kookwas.

Hector_Popfeauteau | 16-06-14 | 22:03

Neeeeeeeeeeeeee! Niet ook de moslimmeisjes!

De Koreaanse Slet | 16-06-14 | 22:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken