Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kotsen op Paul Romer (NTR, 215k p/j)

grahamnor.jpgComedy Central is piswoest op de VARA. Die kopen van uw zuurverdiende taxpoet de Britse entertainmentshow van Graham Norton op, terwijl deze show al lang en breed in de Nederlandse huiskamers te zien was op Comedy Central. En op de BBC uiteraard, een zender die zelfs het meest analoge huishouden nog wel kan ontvangen. Vanmorgen op het eveneens van uw geld betaalde Radio 1 was er de zogeheten rubriek 'Mediaforum (vanaf 11:03)'. Met in deze aflevering o.a. NTR-bobo Paul Römer. Een man die ieder jaar plus 200k, gunst het houdt niet op, -belastinggeld- in z'n zak steekt. En Paultje Römer vond het allemaal maar onzin, dat gemauw van Comedy Central. Zijn leukste uitspraken voor u op een rijtje. De presentator begint met de vraag: 'heeft Comedy Central hier een punt?' Paul wordt ondertussen stapelgek van het woord belastinggeld en begint zijn tirade. 'Er is geen ander geld dan belastinggeld. Het is van ons allemaal, voor ons allemaal.' Ho. Stop. Wacht even. Daar ga je dus al faliekant het bos in, Paultje. Voor de goede orde dan maar even. Als het op taxpoet aankomt zijn er simpel en heel grof gezegd twee soorten mensen: diegenen die (netto) taxpoet betalen, zeg maar mensen met een baan bij een commercieel bedrijf zoals bijvoorbeeld Comedy Central, en mensen die belastinggeld ontvangen, zoals Paultje Römer bij de NTR. Het zit zo: eerst was het belastinggeld van de rendabele werkende mensen, toen kwam de overheid het van onze bankrekening afhalen om het bij Paultje Römer te deponeren, en ja dan is het ineens van Paultje. Maar 'taxpoet van ons allemaal'. Meh. Ons geld. Blijf er met je gore NPO-poten vanaf. Wij willen bejaardenzorg en snelwegen. Geen Paultje Römer. Enfin. We gaan verder na de breek. 'Het is een stuk goedkoper om aan te kopen dan zelf te produceren'. Weet u wat er nog goedkoper is, Paultje? Helemaal geen buitenlandse entertainmentshows die al gratis op commerciele zenders te zien zijn te kopen. Wat Jonathan zegt is ook nog goedkoper. Stelt u zich voor wat je met dat geld kunt doen: bejaardenzorg bijvoorbeeld. Of meer asfalt. 'De Publieke Omroep probeert het hele publiek te bereiken. Zo'n aankoopserie kan helpen om het hele bereik voor elkaar te krijgen'. Dit is zonder schaamte toegeven dat de eerste prioriteit van de NPO is om de totale markt totaal te verstoren met zo hoog mogelijke kijkcijfers. Van overheidswege wordt er dus, met belastinggeld inderdaad, getracht commerciele mediabedrijven kapot te maken. Bijvoorbeeld door ze te beconcurreren met shows die allang te zien waren. Maar hey, een zo groot mogelijke NPO is nu eenmaal het einddoel van mensen als Paultje Römer. 'Dat een commercieel bedrijf gelijk begint te mauwen over oneerlijke concurrentie is echt volkomen kul. De concurrentie komt van de andere kant.' Hoezo is dit volkomen kul? De NPO koopt een show die letterlijk op Comedy Central te zien was. Hoe is dit geen concurrentie? Bent u scheel? Bent u achterlijk? Hoe ver exact zit uw hoofd in uw, door onze taxpoet onderhoudde, dikke bobo-reet? De concurrentie komt van de andere kant? Welke andere kant zit hier dan nog meer de Graham Norton Show te kopen? Leg uit! 'You win some you lose some, als je een keer een contract verliest moet je niet gelijk gaan lopen mauwen. Huilen doe je ergens anders'. Niet gelijk gaan lopen mauwen? Het is alsof de overheid ineens begint met het bakken van brood dat allang bij de bakker om de hoek te krijgen was, en dat een dikbetaalde overheidsfunctionaris zoals Paultje Römer (215k per jaar) tegen de bakkers zegt dat ze niet zo moeten mauwen. Hey Paultje Römer. Ga eens deaud. 'We zijn er voor het belang van het Nederlands Publiek. Niet voor Comedy Central. Wij kunnen vier, vijf keer zoveel kijkers krijgen, dus dan laat je meer mensen kennis maken met iets dat hartstikke leuk is'. 'Het Nederlands Publiek' kon al lang en breed naar Comedy Central kijken en daar die malle Graham aanschouwen. Of naar de BBC. Of via internet. U bent er niet voor het Nederlands publiek, u bent er voor een zo groot mogelijke NPO waar u zoveel mogelijk taxpoet in uw eigen zak kunt blijven steken. Waarom denkt u trouwens dat de NPO hogere kijkcijfers haalt dan Comedy Central? Zou het iets te maken hebben met het feit dat de NPO de beste programma's voor een hogere prijs bij commerciele bedrijven wegsteelt? Nou? Er is geen, heb je 't weer, belastinggeld nodig om meer mensen kennis te laten maken met de Graham Norton Show. Dat is geen overheidstaak en zou het niet moeten zijn. Geef verdomme ons geld terug. 'Het is allemaal aankoop, relatief goedkoop, zodat je geld uitspaart, en dat kun je weer gebruiken om andere dingen te maken. Dat is helaas waar wij voor staan.' Relatief goedkoop, inderdaad. Zie ook eerder: geef dat geld gewoon terug. We hebben geen 3 netten nodig die 24/7 uitzenden. Dit is -letterlijk- tijdvulling. En ja, mensen vinden het niet zo leuk als u hun hardverdiende geld afpakt en het gebruikt om wat tijd te vullen met een entertainmentshow die al lang en breed in Nederland te zien was. 'Het bereik van NPO3 is gewoon groter dan dat van Comedy Central'. JOH. OMDAT JULLIE MET ONS GELD VOOR EEN TE HOGE PRIJS ALLE GOEDE SHIT KOPEN DIE ALLANG ERGENS ANDERS TE ZIEN IS. DAT HEET: ONEERLIJKE CONCURRENTIE. ZAK HOOI. 'Waar het over gaat, ze zeggen: 'het is oneerlijke concurrentie met belastinggeld', en dat vind ik een beetje een uitgehold en slap argument.' Ah. Zijne hoogheid Paultje Römer vindt het argument wat slap en uitgehold. Is goed Paultje. We houden er wel over op. Hier, neem al ons geld. Gewoon lekker zo doorgaan met die NPO. Lekker verdedigen die totale geldverbranding terwijl er overal bejaarden liggen te creperen en asfalt niet wordt aangelegd. Sorry dat we u lastig vallen met kritiek, het is tenslotte niet het belastinggeld van hardwerkende mensen, het is van ons allemaal. Ja toch. Ook van Paultje Römer. 215k per jaar om precies te zijn.

Reaguursels

Inloggen

"Er is geen ander geld dan belastinggeld. Het is van ons allemaal, voor ons allemaal."

O
M
G

Dit is niet eens meer grappig maar gewoon doodeng.

KirkOlson | 13-06-14 | 12:15

@Pa Ramaribo | 12-06-14 | 20:55
Verschil is dat de publieke zenders van ONS geld uitzenden en dat de commerciële zenders een verdienmodel hebben. Is wel makkelijker werken als je weet dat je een gegarandeerde hoeveelheid poet krijgt die je helemaal mag opbranden en dat je concurrent extra voorzichtig moet zijn en prijsbewust zaken moet inkopen om geld te verdienen.

DickieDick | 13-06-14 | 11:32

@Skunk57 | 12-06-14 | 20:17
En wat is je punt? Blijkbaar willen die mensen dus ook geen Graham Norton dan toch, want op CC....

DickieDick | 13-06-14 | 11:25

@Abject | 12-06-14 | 19:40
VARA is geen overheidsbedrijf. Iets is een overheidsbedrijf als de overheid beleidsbepalend is binnen de organisatie en dat zijn ze in dit geval niet lijkt mij...

DickieDick | 13-06-14 | 11:22

@Pa Ramaribo | 12-06-14 | 21:05
Vorige zomer was er een feestje in het Universiteitsgebouw op het Domplein. Stonden allemaal sjieke auto's geparkeerd en dus ik maak een praatje met een van die mensen die daar bij stonden. Bleken chauffeurs te zijn die prat gingen op hun beroep voor professoren. Weinig doen en mooie auto. Het is inderdaad behoorlijk erg in die sector. Daar kan wel een paar keer de grove schaaf overeen.

Bad Ass Justice | 13-06-14 | 10:48

Heeft neef Thijs al getwittert ?

ja,diedus! | 13-06-14 | 10:14

@Bababas
Inderdaad die Amerikaan op BNN, echt te gek voor woorden dat daar belastinggeld aan verspilt wordt. Totaal niet grappig ook nog eens...

Ali d | 13-06-14 | 09:46

De Graham Norton Show bij de VARA is doordat het bij de VARA is te zien op die negeerkanalen gelijk een stuk minder leuk. Die eikels schijnen ook niet te hebben gezegd: Hop we bieden 5 a 10% meer, nee, we gaan er direct 100% boven zitten. Ha ha ha ha, laat de champagne maar knallen. Links lullen, rechts vullen.

Dima Beeline | 13-06-14 | 08:19

Zo. Ik roep hier al regelmatig dat mensen een schotel moeten kopen, zie nu nog 2 mensen meer met diezelfde reactie - da's de eerste keer dat ik er meer zie. Schotels gaan nog eens heel groot worden denk ik zo...

Specy | 13-06-14 | 02:51

Triest. Ik laat mijn schotel voorlopig nog maar even aan de muur hangen. Goede TV komt tegenwoordig enkel nog uit het buitenland. In Nederland is dit volledig gecorrumpeerd, verziekt en te gronde gericht, met als resultaat dat er geen fatsoenlijk programma meer op de Nederlandse TV, publiek en commercieel, te zien is. Zelfs het journaal is verziekt door politieke invloeden en persoonlijke financiele belangen van hoofdredacteuren en directies. Ik haal mijn info sinds enkele jaren enkel nog van buitenlandse bronnen op internet, die niet door politiek en corruptie verziekt zijn, de NEEderlandse media mag wat mij betreft geheel opgedoekt worden, die heeft voor mij alle geloofwaardigheid verloren, door bewezen corruptie of politieke gekleurdheid, wat ik ook corruptie vind, want zo'n club heeft zich door de poltiek laten omkopen. De NOS is hier een mooi voorbeeld van. Nog triester is, dat ze dit gewoon publiekelijk toegeven.
Dit geeft wel aan, hoe erg het publieke stelsel verziekt is. Opdoeken die hap.

prakkie | 13-06-14 | 01:38

Benieuwd of Paul de Leeuw destijds ook geld aan de BBC betaald heeft voor het jatten van het format van Norton...

soundwave070 | 13-06-14 | 00:17

Hier kan ik gewoon kwaad om worden. Aan de ene kant staan ze te demonstreren op het Malieveld als de PO net als elke andere sector moet inleveren. Maar aan de andere kant halen ze voetbalrechten weer naar binnen, betrekken ze een kapitaal pand in het Vondelpark en verdienen er nog steeds presentatoren boven de Balkenende-norm (voornamelijk socialistische VARA/BNN).
Het wegkapen van de Graham Northon show van Comedy Central is wel helemaal stuitend. Welk publiek belang is hiermee gediend?
Zou het niet leuk zijn als Geenstijl en Comedy Central een proces beginnen aanhet europees hof over oneerlijke cconcurrentie. Denk dat je nog wel eens een goeie zaak kan hebben.
En kamervragen!

Duifmans | 12-06-14 | 23:55

@Stormageddon | 12-06-14 | 21:25
Linkje?

Jim Lovell | 12-06-14 | 23:41

Publieke zenders, commerciële zenders. Ze hebben samen een complot gesmeed. Er is nog nooit zoveel reeds vertoonde ouwe meuk te zien geweest op den kijkbuis. Hoog van de toren worden films en series aangekondigd die iedereen via de ge-ijkte kanalen allang gezien heeft.

Het complot bestaat er uit dat er zoveel mogelijk kijkers naar betaalzenders worden gejaagd. De nieuwste films en zonder reclame. Ja, zonder. Nu nog wel.

zeg maar jansen | 12-06-14 | 23:18

Ben altijd wel blij dat ze al die detectives enzo aankopen, dingen waarvan het maar de vraag is of ze anders ook uitgezonden zouden worden, als ze al aankopen zou dat toch beetje de visie moeten zijn, kwaliteit die anders geen plek heeft , die nieuwe moves van ze met Graham maar ook die Amerikaanse talkshow die bnn nu uitzend is totaal ziek, ze moeten niet het grootste kijk cijfer kanon willen worden daar schieten ze alleen zichzelf mee kapot.

Bababas | 12-06-14 | 23:00

Zonder Britse taxpoet zou helemaal niemand naar die show kunnen kijken.

Djong | 12-06-14 | 22:48

Oh, en Romer heeft een behoorlijk burgerlijke tongval.

waskuip-admiraal | 12-06-14 | 22:33

Die Römer is een naar en eng figuur, zat ook in de RVC van Ajax en was één van die mensen die (onrechtmatig) van Gaal aangesteld hadden als directeur, Römer zat daar voor media zaken maar had ineens ook verstand van voetbal. Uiteindelijk door achterdeur weer vertrokken. Typisch zo'n figuur die geen tegenspraak meer krijgt en gewend is dat iedereen naar hem luistert en denkt dat zijn mening de enige waarheid is.

Poedersuiker | 12-06-14 | 22:29

i-Wonder | 12-06-14 | 22:15
Mooi gezegd, maar je vergat "grote bek" te vermelden.

Iwmac | 12-06-14 | 22:18

Paul Romer is het school voorbeeld van wat er mis is met bestuurders in Nederland. Arrogant, slechte ethiek en veel teveel verdienen.

i-Wonder | 12-06-14 | 22:15

"...'Er is geen ander geld dan belastinggeld. Het is van ons allemaal, voor ons allemaal.'..."

Wow! Zie hier een inkijkje in de mentaliteit van onze wereldvreemde ruifvreters die zelf nog steeds geen centje te makken hebben. Met zo'n uitspraak mag zelfs hij persoonlijk verantwoordelijk gehouden worden voor het fiscaal uithollen van ons laatste beetje economie.

Gelukkig heb ik nog een stukje cake ergens...

ZKH EénOog | 12-06-14 | 22:02

Nou laat de NPO zic maar bedruipen met de ster inkomsten. Geen belastinggeld naar de NPO dan kan Paul ervaren wat concurrentie is. Want als je in tegenstelling tot je "concurrenten" je hand kan ophouden voor taxpoet, ervaar je geen echte concurrentie.

TheLuggs | 12-06-14 | 22:01

Ook mooi Ghislaine Plag aan het eind van dit onderwerp nog even (hoopvol klinkend) de mogelijkheid oppert dat dit het derde net zou kunnen redden. Waarmee de discussie definitef volslagen krankzinnig wordt. Met overheidsgeld aan valse concurrentie doen om een geflopte zender (annex hipsterbanenmachine) vlot te trekken.

waskuip-admiraal | 12-06-14 | 21:56

- CC is vooral van de ouwe sitcoms en absurdistische tekenfilms, daar past een leuk programma helemaal niet tussen dus wat mij betreft een vooruitgang.
- Het is erg goedkoop, 1500 EU/show volgens Romer dus CC heeft zich wel makkelijk laten overbieden.

Maar de meerwaarde van de NPO ligt bij programma's die anders niet geproduceerd waren (Keuringsdienst van Waarde, Klokhuis, Rambam etc) en niet bij programma's uit het buitenland die al op TV te zien zijn.

kobuskuch | 12-06-14 | 21:49

Laten we Weensie niet vergeten: Powned-directeur Dominique Weesie bleven net onder de norm. Römer ontving in 2012 215.000 euro (inclusief vakantietoeslag, eindejaarsuitkering, afdracht pensioen en bijtelling auto), Weesie ontving 226.805 euro (inclusief prensioenpremie).

De andere | 12-06-14 | 21:38

Dit land zou beter af zijn als uitkeringstrekkers als Paul Römer eens gedwongen zouden worden een echte baan te zoeken.

HoogToontje | 12-06-14 | 21:37

Ondertiteling is wel wat geld waard... kuch

Jan Gordelroos | 12-06-14 | 21:33

de NPO moet deaudt.

yamahaha | 12-06-14 | 21:31

@Jim Lovell | 12-06-14 | 21:11
Zeikerd.

Stormageddon | 12-06-14 | 21:25

Om met de openbare omroep te spreken: "Gaat het weer een beetje, mijnheer Van Leeuwen?".

Maar idd hoog tijd om de bijl in die NPO te zetten. En het afgeslankte deel dat overblijft weer onafhankelijk te maken en kritisch.

[/droomt]

xspalm | 12-06-14 | 21:21

@Pa Ramaribo | 12-06-14 | 21:10
In feite zei je dat wel. W.F. Hermans zou jou een gevaarlijke idioot noemen. En daar heeft hij gelijk in.

Lewis Lewinsky | 12-06-14 | 21:13

@Stormageddon | 12-06-14 | 21:05
Ik vind eigenpijperij sneu, jij blijkbaar niet. Dan weten we dat ook weer. Jij weet niet eens wat een mening hebben betekent, kan je nagaan..
Nu maar weer ontopic, wat een vervelende meneer die Paul Romer, nietwaar?

Jim Lovell | 12-06-14 | 21:11

Lewis Lewinsky | 12-06-14 | 21:07

Ja, je kan alles wel verkeerd uitleggen. Ik zei alleen dat Van Leeuwen de makkelijke prooi pakt. Ik heb nergens gezegd dat de NPO het wel mag. Lezen is een vak, dat blijkt maar weer.

NB, aan mezelf: soort benoemT soort, matuurlijk.

Pa Ramaribo | 12-06-14 | 21:10

@Pa Ramaribo | 12-06-14 | 21:05
Dus omdat de universiteiten het ook doen, mag de NPO het ook? Dwaas.

Lewis Lewinsky | 12-06-14 | 21:07

@Jim Lovell | 12-06-14 | 20:56
Weet je wat pas sneu is? Lekker gaan zeiken over een linkje omdat daar al staat wat ik er eerder over schreef.
Moet ik die lap dan hier gaan copy-pasten? Wil ik ook wel doen hoor. En overigens heb je beroerd gelezen, want zoveel mening staat er niet in. Op de laatste opmerking na.

Stormageddon | 12-06-14 | 21:05

"dikbetaalde overheidsfunctionaris zoals Paultje Römer (215k per jaar)"

Kom eens langs bij de universiteit, steek je licht eens op. Tel eens hoeveel Management daar rondloopt voor schaal 13+, terwijl men op alle vlakken continu faalt. Men heeft geen visie, met communiceert niet, men heeft geen inhoudelijke kennis, men schoffeert het personeel. En na 3 jaar falen grijpt eindelijk een hogere hotemoot in (schaal 15+) en moet er voor het totaal falende MT-lid (of de falende directeur) een nieuwe plek (of een project, rechtstreeks onder het College) worden gezocht. En daar komt dan de volgende nitwit (in schaal 13+), want soort benoemd soort. Weet je wel, Van Leeuwen, hoeveel belastinggeld bij de universiteiten wordt weggegooid? Je zou de universiteiten eens moeten WOBBEN. Römer is een makkelijk slachtoffer, want zeer zichtbaar. Die universiteitslui zijn onzichtbaar maar richten veel meer schade aan en maken veel meer belastinggeld op. Stel dat eens aan de kaak. Moeilijk hè! Lekker BN'ers bashen, da's veel makkelijker. W.F. Hermans zei het al in de jaren 60: hoernalisten! Dat zijn 't.

Pa Ramaribo | 12-06-14 | 21:05

@Stormageddon | 12-06-14 | 20:53
Goed zeg, dat je daar ook jouw mening geeft en dat we dat nu weten. Sneu figuur.

Jim Lovell | 12-06-14 | 20:56

"OMDAT JULLIE MET ONS GELD VOOR EEN TE HOGE PRIJS ALLE GOEDE SHIT KOPEN"

Hier rammelt de column. Mijn vraag: welke goeie shit wordt er door de publieke omroep gekocht? Er is sinds 15 jaar helemaal niets goeds meer op de publieke omroep. Geen goeie series, geen goeie films, geen goeie documentaires, geen goeie achtergrondprogramma's. Dus welke goeie shit koopt Römer? Was het maar waar dat-ie goeie shit kocht. Die langzame verouderde Britse detectives? Dat tot op het ziekelijke uitgesponnen Memories? Ik haat de NPO, maar dat men daar goeie shit koopt van ons belastinggeld is je reinste kolder. Noem één voorbeeld waar de mensen voor thuis blijven, zoals vroeger.
Daarbij: de commerciëlen hoeven niet verdedigd te worden. Zij zenden louter oude troep uit en herhalingen. Zelfs herhalingen van herhalingen. Dus ik snap werkelijk niet waarom je alleen tegen de NPO trapt. Lees L.F. Céline eens. Die trapte tenminste tegen beide klote partijen. En voor degenen die denken aan de foute Céline: ik bedoel Reis naar het einde van de nacht, niet zijn antisemitische shit. Grow up, van Leeuwen.

Pa Ramaribo | 12-06-14 | 20:55

Idem BNN met Jimmy Fallon.

Armenakis | 12-06-14 | 20:55

Direct opheffen, die NPO. Kan Dromer bij Comedy Central gaan solliciteren.

Lewis Lewinsky | 12-06-14 | 20:54

Wie is dat en wat boeit mij dat.

Jim Lovell | 12-06-14 | 20:53

Ik heb er bij buurman Bert al iets over gezegd. http://www.thepostonline.nl/2014/06/12/vara-verstoort-markt-met-publiek-geld/ , dus dat ga ik hier niet herhalen.

Stormageddon | 12-06-14 | 20:53

Die opmerking over belastinggeld... Me dunkt dat er in dat hele cultuurwereldje nog wel meer van dat soort lieden zitten. Die vreten al zo lang uit de staatsruif dat ze dat vanzelfsprekend zijn gaan vinden. Een voor de hand liggend resultaat, maar toch weer schokkend om dat zo uitgesproken te horen. Walgelijke lui. En maar zeiken over "beschaving".

Muxje | 12-06-14 | 20:52

Weet je wat hij wel niet verdient, die Paul Romer? Wel 215k per jaar!!! nou, dat mag ook wel eens bekend worden..

deepblue | 12-06-14 | 20:47

Die Römer knakworst reageert zo, omdat hij ook wel weet dat het eigenlijk niet kan. Lekker hard roepen dat de 'tegenpartij' met slappe argumenten komt en ondertussen niemand kan overtuigen (behalve die lui daar?). Als je niet weet hoe je het op moet vullen, geef de VARA dan minder zendtijd.

Latrinalia | 12-06-14 | 20:45

We zien de chaos toenemen in de wereld: Irak, Syrië, Oekraïne, om er maar een paar te noemen. Libië daar hoor je niks meer over, schijnt van de kaart verdwenen te zijn. Heel Zuid-Europa ligt aan het infuus van Duitsland. Maar we zitten in een economische opleving hoor! Atlhans, dat heb ik van de media gehoord, d.w.z. voor de verkiezingen. Maar nu zegt het IMF dat de huizenprijzen nog veel te hoog zijn. Dus nou weet ik het niet meer. Wat wel duidelijk is: de chaos rukt op. Maar, zo wordt ons verteld, dit is geen economische depressie, nee hoor. De ECB heeft alleenmaar de rente verlaagd tot een unieke 0,15%. Maar dat betekent verder niets hoor. Business as usual. Gewoon lekker een partijtje voetballen tussen de sloppenwijken van Brazilië. Want denk erom, de echte winnaars van het WK zijn de armen van Brazilië. Want die hebben er weer een paar geweldige stadions bij. En zo rolt de wereld.

Rest In Privacy | 12-06-14 | 20:39

@Mastermattie | 12-06-14 | 20:22
Klopt. Maar ja, vind je het gek? Als de publieken meebieden dan blijf je vanzelf zitten met die ouwe meuk.

Vrije Nator | 12-06-14 | 20:33

Dik punt voor van Leeuwen, ook naar geluisterd, doodeng die Paultje, nog enger was dat hele enge wijf wat ook mee zat te blaten ben ff d r naam kwijt, wat een correct links geleuter, tenenkrommend.
Overigens dacht dat Frits Spits met pensioen was, die loopt ook Radio 1 te verzieken op zaterdagmorgen met z n k*t programma , Taalstraat, onbegrijpelijk.

Uw Verzekeringsadvis | 12-06-14 | 20:30

Wat @Der Schnitzeljäger | 12-06-14 | 19:36 zegt.
Niet dat het altijd feest is op de Engelse tv maar ze hebben toch regelmatig wat leuks en niet achter zo'n schijtdecoder.

voldemort | 12-06-14 | 20:26

@Aldous | 12-06-14 | 19:38
Dat is ook marktverstoring. Maar wel een goed idee...
Gaan de salarissen bij de KNVB ook omlaag...

frank87 | 12-06-14 | 20:26

Balkenende norm = het minimumloon voor graaiers....

Ommezwaai | 12-06-14 | 20:25

er kan duidelijk nog 1 zender opgedoekt worden..

(c)ZWITSUL | 12-06-14 | 20:24

Het lijkt me zo dat Graham Norton wel het laatste is waar je als publieke omroep geld aan vuil moet maken.

Heiseenberg | 12-06-14 | 20:23

@madakantognie?! | 12-06-14 | 20:19
Ik had ook vaar CC aan staan. Maar moet wel eerlijk toegeven dat sinds dat ze (bijna) de hele dag uitzenden, er mij iets te veel herhalingen van Seinfield, Married with Children en That 70's Show voorbij komen.
Een serie welke ik persoonlijk dan wel weer tof vind is Californication, maar die heeft m'n PC alweer binnengehaald vlak nadat (of soms zelfs voordat) deze in de USA wordt uitgezonden.

Mastermattie | 12-06-14 | 20:22

Typische PVDA uitspraak:"Er is geen ander geld dan belastinggeld. Het is van ons allemaal, voor ons allemaal."
Zo zijn er al miljarden door het putje gegaan....

Ommezwaai | 12-06-14 | 20:21

Aha vandaar dat in de dwdd 4x per week een stukje van deze show aan het begin. Voor warmen. Zelfde techniek als Giel en de 3fm bandjes promotie. Hitje maken en hup op Pinkpop plempen.

ikdenkwat | 12-06-14 | 20:21

Op zich eens met je betoog. Doch dat Comedy Central is echt een boudtzender.

Een Bezorgde Ouder | 12-06-14 | 20:20

@spanarchist | 12-06-14 | 20:09
Hij verdient een schop onder z'n hol maar krijgt een berg taxpoet.

Mastermattie | 12-06-14 | 20:19

Mijn televeegebruik is zo'n 60-70% Comedy Central. Geen behoefte dezelfde programma's op de publieke te bekijken.

madakantognie?! | 12-06-14 | 20:19

@spanarchist | 12-06-14 | 20:09
LOL

Lewis Lewinsky | 12-06-14 | 20:18

Er zijn vast grote groepen die het prima afkunnen met RTL4 of SBS6. De rest wil zo nu en dan kwaliteit EN kijkt niet naar CC.

Skunk57 | 12-06-14 | 20:17

@wild geraas | 12-06-14 | 19:45
Sesamstraat is ook al peuter/kleuter indoctrinatie. Helaas...

Mastermattie | 12-06-14 | 20:16

Specy | 12-06-14 | 20:05
Nou.. Juich niet te hard. Ze laten good old Graham vast een pietenpromo inspreken. Een pleidooi voor een roze piet of zo

deministerpresident | 12-06-14 | 20:14

Oh voordat ik het vergeet:
Volgende week op GeenStijl: NPO koopt TopGear.
Bij gebrek aan inspiratie, kopen we maar programma's op.

Weet je nog, vroeger.. toen had je nog cabaret bij de vara, bijvoorbeeld Hans Teeuwen!

Mastermattie | 12-06-14 | 20:13

Het laatste wat ik op tv heb bekeken, wat de moeite waard was, is 'het beste voor Kees'. Verder dan voor docu's, zet ik de tv niet meer aan.

roosvrij | 12-06-14 | 20:13

Bespottelijk. De zoveelste zonnekoning van vandaag die mijn bloed doet koken.

Russ Meyer | 12-06-14 | 20:11

Hoe was het ook alweer? #123WegErmee!

Mastermattie | 12-06-14 | 20:10

Wat zou die Römer eigenlijk verdienen?

spanarchist | 12-06-14 | 20:09

Nou ja, zolang ze buitenlandse shows uitzenden gaat het in ieder geval eens niet over Zwarte Piet enzo. Da's ook wat waard.

Specy | 12-06-14 | 20:05

De schaamte voorbij. Maar goed, dat wisten we al voor wat betreft de NPO en hun politieke broodheertjes.
.
De NPO is rot tot op het bot. Reorganiseren kan niet. Eerst met de grond gelijk maken en vervolgens opnieuw opbouwen naar een gewenste situatie. Iedere NPO-er nu werkzaam op de zwarte lijst voor de toekomstige organisatie.
.
Voor wat betreft de politiek. Revolutie lijkt het enige nog resterende geneesmiddel...

Parel van het Zuiden | 12-06-14 | 20:04

Oh mijn god... Maar wel gaan janken wanneer er bezuinigd moet worden op de NPO. Wat een walgelijke kerel.

Mooi, nog een naam aan het lijstje aan mensen dat op de Guillotine gaat wanneer de hel los barst in het land vanwege taxpoet verspilling. Don't worry Paultje, heel de PvdA staat er ook al (rood) op.

LangeTijdGeleden | 12-06-14 | 19:58

Ik denk dat CC een redelijke kans maakt als ze dit aan een rechter voorleggen.

1nfidel | 12-06-14 | 19:58

Ze kunnen beter geld steken in eigen producties en die verkopen. Dan levert het nog wat op.
Dat zo'n snotmanager zijn eigen bestaansrecht tracht te valideren door kijkcijfers proberen te scoren met makkelijke aankopen is van de zotte.
Incapabele bestuurders hebben we genoeg. Zakkenvuller.

van Griendsven454572 | 12-06-14 | 19:57

Paultje je bent een smerige geldwolf. Er zijn genoeg bejaarden die het verzorgingstehuis uit worden geschopt omdat er niet genoeg geld is.

Mr. F. Uckface | 12-06-14 | 19:57

Lekker bezig van Leeuwen, heb hier hardop lopen lachen om je tirade. Normaal gesproken ben ik niet zo uitgesproken als het op de NPO aankomt maar ben het hier volledig mee eens. Dit is het toppunt van marktverstoring en belastingverspilling zonder ook maar iets van een legitiem excuus daartoe.

mr.knetter | 12-06-14 | 19:56

Wat een vieze gore eikel. Niet dat ik zo blij ben met de Graham Norton show (alhoewel ik met een glimlach terugdenk aan die keer dat Katy Perry met iets te kleine jurk over de grond kroop en in vol ornaat haar bilpartij toonde) maar het gaat mij meer over het precedent dat dit schept. Als Romer hier mee wegkomt dan blijkt dat de publieken welke show dan ook weg kunnen kapen bij de commerciëlen onder het mom "Wij krijgen toch subsidie!"

Vrije Nator | 12-06-14 | 19:55

dubbert | 12-06-14 | 19:49
Ergo: u, en velen met u, dragen ongewild een 1.1% af via de 1e belastingschijf. Televee of niet; dokken zult ge.

bij gelegenheid | 12-06-14 | 19:55

Een Nederland zonder NPO is zo veel socialer en zo veel rechtvaardiger.

smdyasc | 12-06-14 | 19:49

Al jaren totaal irrelevant NPO. Waarom kan ik nog steeds geen kabelpakket zonder die nooit bekeken zenders krijgen? Ik vraag het ieder jaar opnieuw.

dubbert | 12-06-14 | 19:49

NPO is alleen leuk voor Sesamstraat. Dan is één net precies genoeg.

wild geraas | 12-06-14 | 19:45

Wat een nazi is die romer zeg tering man.
ontsla eens heel gauw

Snowman | 12-06-14 | 19:44

Zelfde verhaal als de uitzendingsrechten van voetbal, daar moet de NPO ook niet op (kunnen) bieden.

Coolchwip_ | 12-06-14 | 19:43

Belachelijk inderdaad. Dit zou gewoon verboden moeten worden. Daarnaast is het oneerlijke concurrentie.

beetjemoe | 12-06-14 | 19:43

Wat zeggen de EU-regels eigenlijk over dit soort overheidsbedrijven die middels staatssteun oneerlijk concurreren met commerciële partijen?

Abject | 12-06-14 | 19:40

Goed gezegd, Van Leeuwen! Publieke omroep moet weg.

Lewis Lewinsky | 12-06-14 | 19:39

Altijd makkelijk om andermans geld uit te geven. De commerciëlen moeten ervoor zorgen dat ze rendabel zijn en kunnen daardoor niet teveel geld over de balk smijten bij het aankopen van series. De NPO hoeft zich gelukkig niet druk te maken om dat soort wereldlijke en triviale zaken.

Trekhaas | 12-06-14 | 19:39

Dit is k*tstreek van de VARA. CC nemen een risico door een buitenlandse show op TV te brengen. Dat begint nu lekker te lopen en ze kunnen wat winst maken. Maar ho maar, vadertje staatsomroep komt erbij en steekt er een stokje voor.

Ik ben er sowieso voor dat de staatsomroep niet mag bieden op programma's waar de commerciële omroepen ook op bieden. Dat laatste geeft immers aan dat het programma in kwestie ook door een concurrerende marktpartij kan worden aangeboden.

Aldous | 12-06-14 | 19:38

Goed zo Van Leeuwen. Die publieke sector malloten zijn echt compleet van het padje als het aankomt op waar het geld vandaan komt.
Verder blijft Graham Norton een vervelende pisvlek.

Freddie Stobart | 12-06-14 | 19:37

Snap trouwens niet dat er nog een hond naar die NPO kijkt. Schoteltje aan de muur en je hebt o.a. BBC/ITV en ARD/ZDF gratis in in echte HD.

Der Schnitzeljäger | 12-06-14 | 19:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken

#BREEK

Bonjour. 2 doden en meerdere gewonden bij mesaanval in kerk in Nice