Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NOS hartje Nigeriaanse madrassa

NOSjournalistieke ontkenmodus, want je kunt een NOSverslaggever wel uit fatsoenlijk Hilversum halen maar haal fatsoenlijk Hilversum maar eens uit een NOSverslaggever. Zelfs in het door islamterreur geplaagde Nigeria lukt dat niet. Want het zit zo, in Nigeria zorgt de islam juist dat meisjes naar school kunnen, ziet u wel? NOS correspondent Kees Broere duidt even voor u. Broere, bekend van positieve, verschillige blogs vol Afrika-optimisme en het relativeren van antichristelijk moslimgeweld, want hee wat weet Ayaan Hirsi Ali nou helemaal van die materie. Enfin, die Kees Broere dus, staat met droge ogen voor een klasje amorfe hopen stof te beweren dat deze uit naam van de islam van hun identiteit beroofde vrouwen dankzij de islam gewoon fijn naar school mogen. En de link tussen islam en Boko Haram wordt uiteraard niet gelegd, dat is maar kwetsend en heeft niks met de Echte Islam te maken. Want duizenden jongedames krijgen in het *extra nadruk van Kees, red.* door overwegend moslims bevolkte Noord Nigeria gewoon onderwijs en dat is nooit anders geweest. Ja dat zal wel, jij wereldwinkeljournalist. Maar we lusten de misleidende Staatsteleframes niet meer. Een schuur vol identieke zeegroene Barbamamma's verkopen als vrijheid onder de islam, hoe debiel denk je dat de kijkertjes thuis precies zijn, mmh?

Reaguursels

Inloggen

Dom doosje Nanninga, je weet niet waar je het over hebt.

Higgins | 06-06-14 | 09:06

Ik ben benieuwd wat er onderwezen wordt.

Rest In Privacy | 06-06-14 | 08:29

said_fred | 05-06-14 | 23:54
Volgens de linkse kerk is Zionisme (een joodse staat willen) gelijk aan fascisme/racisme. Maar een kalifaat nastreven waar geen plek is (tenzij dood/onderworpen) voor andersgelovigen, zoals die nu in o.a. Saoedi-Arabië bestaat is een prachtige, rijke cultuurj waar we zuinig op moeten zijn.

PrinsesStoepje | 06-06-14 | 00:26

Vaststellen dat de Loony Left leeft in een eigenste LaLand is als vaststellen dat water nat is.

Het lijkt mij dat als je je dagen vult met bewust mensen onzin wijs willen maken/ een rad voor de ogen draaien/ in de maling nemen/ continu komedie spelen, onverschillig waarover, je tamelijk de weg kwijt bent en je flinke psychische problemen hebt. At one time the chicken comes home to roost, zeggen de Engelsen en het moment komt eens dat ze de werkelijkheid en de feiten niet meer kunnen ontkennen en dan raakt de stront de ventilator grote tijd.

De zachte sector drijft zo´n beetje op dit volk dat zijn leven besteed aan het ontkennen van persoonlijkheidsproblemen tot het moment komt de H2O hun aan de lippen staat en de paniek hun naar de strot grijpt. Niet al te snugger volk dat zich laten leiden door onderbuikgevoelens, verteerd door ressentiment niets liever doen dan een willekeurig wie kwetsen en kleineren.
Vinden ze leuk.
Kortom, de gelovigen van de Linksche Kerk.

Sneu volk dat graag beweerd dat koolzuurgas milieuvervuiling is. Wat dus gaat betekenen dat alle flora en fauna op aard het milieu aan het vervuilen is. Hoe absurd en gestoord kun je zijn kun je je afvragen.
Sneu volk dat graag beweert dat "sociale clupjes" als bijv een Hamas wordt gezien door de zionisten in Israël als terroristische terreurorganisatie en hiermee willen impliceren dat dit dus beperkt blijft tot "der Ewige Jude" en niet door bijv een the United States,[8] Canada,[9] the European Union,[10][11] Jordan,[12] Egypt[13] and Japan en.wikipedia.org/wiki/Hamas
www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=hamas+ter... ook als zodanig worden gezien.
Hamas heeft er volgens mij nooit een geheim van gemaakt dat men een "Endlösung der Judenfrage" nastreeft. Daarom heeft men die "Palestijnen" tenslotte ook bedacht indertijd.
Een doel wat een Linksche Kerk duidelijk ondersteunt en daar heeft men volgens mij ook nooit een geheim van gemaakt dat men dit streven steunt met raad en daad en natuurlijk de nodige miljoenen "gratis (belasting)geld).

said_fred | 05-06-14 | 23:54

Ik ben trouwens bozer en beschaamder over de houding van de "christelijke" kerken in NL, die zich nou ook niet bepaald kwaad maken over het lot van hun broeders en zusters in MO en Afrika. Nee een beetje moderne kerk heeft een collectepot voor palestijnen en joost-mag-weten duistere "anti-racistische" bewegingen. Ze weten zeker nog niet welk lot hen te wachten staat.

PrinsesStoepje | 05-06-14 | 22:47

Linkse media zijn nooit te beroerd om islamitisch geweld tot het uiterste te "nuanceren" en te downplayen. Zegt Boko Haram (of de Taliban of ISIS of Hamas) dat ze andersgelovigen/christenen/joden willen vermoorden, dan bedoelden ze dat vast niet zo. Zegt van Woerkom dat hij zijn vrouw liever niet bij een marokkaan in de taxi zet, is het een vuile racist.

PrinsesStoepje | 05-06-14 | 22:42

Dandruff | 05-06-14 | 21:10 Ik ben nu eenmaal van de positieve instelling. Zouden meer mensen moeten doen.

Reykjavik | 05-06-14 | 22:35

Ik wil heel graag dat het goed komt tussen bevolkingsgroepen. Dat is niet binnen afzienbare tijd te verwachten. Problemen met moslims gaan niet vanzelf weg. Daarvoor is nodig dat de groep zichzelf een spiegel voorhoudt. De reflex is altijd om de schuld van eigen problemen op een ander af te wentelen. Ja, er zijn big, big problems. Nee, geen kleine minderheid, maar een grote minderheid is crimineel en asociaal. Dat de policor van de pvda en d66 een doorbraak naar een betere maatschappelijke positie van deze groep alleen maar belemmert, beseft nog niemand in die partijen na bijna een halve eeuw. Zuidoost-Aziaten doen het overal goed, waar ze ook landen. Centraal-Aziaten en Noord-Afrikanen maken er overal een puinhoop van. Of ze nu immigrant zijn in West-Europa, Australië, Noord-Amerika of China. Dat kan echt niet meer worden opgehangen aan discriminatie of intolerantie. Ik hoop maar dat het besef bij hun eens neerdaalt dat alle coulantie langzamerhand is opgebruikt. Dus Mustaf Abdel en Aouab tuig je dochter niet af omdat ze lipstick op heeft, maar sla je zoon als die met gestolen goederen thuiskomt of geweld tegen onschuldigen gebruikt. Maar raak hem dan ook extra goed.

dadoorunrun | 05-06-14 | 21:56

De hoofdredacteur van de NOS, heet marcel gelauf" en is een jaren 70 sociologie student van de VUA en een PVDA prominent! JOH??

liesbeth list | 05-06-14 | 21:12

@Reykjavik,

Jaja, je bent er geweest; ik geloof je meteen en het is bovendien ontzettend relevant als we het hebben over aanslagen op scholen en honderden tot slaaf gemaakte schoolmeisjes.

Het gaat natuurlijk wel om die moordpartijen, want die ontwrichten die regio. En die burgeroorlog draait deels ook wel degelijk om het afschaffen van echt onderwijs. In het voordeel van islamitisch nep-onderwijs.
We zien een school vol dik ingepakte pinguins als "bewijs" dat er onderwijs gegeven wordt. "Zien is geloven" wordt er dan gezegd, alsof één van deze meisjes die figuur tegen zou durven spreken.

Dandruff | 05-06-14 | 21:10

Dandruff | 05-06-14 | 20:21 Heb ik het over de moordpartijen? Ik wijs er indirect op dat -in tegenstelling tot veel berichtgeving- het onderwijs aan meisjes daar ondanks de moeilijke omstandigheden toch doorgaat. Mag ik dat een pluspunt vinden aub? Dat mejuffrouw Nanninga daar meteen een vinnige tirade tegenover moet stellen moet ze zelf weten. Ik vind dat jammer: gebeurt er een keer iets goeds, wordt er gelijk weer een lading tikmodder overheen geflikkerd. Ik durf te wedden dat mejuffrouw Nanninga dat soort risico-contreien nog nooit heeft bezocht. En jij ook niet, vrees ik. Ik wel? Ja, ik wel. Ooit wel eens aan een checkpoint gestaan at gunpoint van een stelletje zwaar bewapende hoofddoekmeneren? Nee he, nou ik wel. Die me vervolgens heel gezellig een kop thee aanboden toen ze eenmaal in de gaten hadden wat ik kwam doen: lesmateriaal brengen. Voor een school met jongens EN meisjes. Dus kom bij mij niet aan met je "I presume" en je "Hoe dom kun je zijn". Ga zelf eens ter plekke kijken, zou ik zeggen.

Reykjavik | 05-06-14 | 20:49

-weggejorist-

Islam4Never | 05-06-14 | 20:29

@Reykjavik (19:59),

Als ik je goed begrijp moet men ter plaatse zijn geweest om moordpartijen "goed in te schatten".
Dus we mogen ook moordenaar Breivik niet veroordelen voor zijn terreurdaad (die overigens in het niet valt bij de honderden doden die boko haram elke maand pleegt) zolang we daar zelf niet geweest zijn.

Hoe dom kun je zijn.
trouw NOS-kijkertje, I presume?

Dandruff | 05-06-14 | 20:21

Wat zijn dat toch slechte inhoudsloze reportages altijd. Je kan zo aan die kop zien dat ie daar puur op staatskosten zit om negerinnen te neuken. En verder kan ie niks. Ik vind het wel knap dat ze nog steeds dezelfde maakbaarheids idealen verkondigen als toen ze hier 30j geleden in hun krakerswoning onder invloed zaten te bazelen over linksche idealen. Tot het moment dat Bokito Haram hem ook even een paar maanden 'leent'. Dan moet ineens weer hemel en aarde bewogen worden om hen daar weg te halen, en gaan ze bij KvdBr aan tafel jankend hun verhaal doen. De stekker iit dat NOS plz.

Koettoerk | 05-06-14 | 20:14

Er zit één grote fout in Nanninga's verhaal, de laatste zin:
"Hoe debiel denk je dat de kijkertjes thuis precies zijn, mmh?"
Oftewel; de kijkertjes trappen daar vast niet in.
Ik vrees dat velen dat wel doen.
Want degenen die hier doorheen prikken laten de NOS waarschijnlijk al jaren links liggen.
Misschien is "debiel" een groot woord, maar het moge toch onderhand wel duidelijk zijn dat wie de staatstelevisie trouw blijft volgen toch in het beste geval wel een paar decennia achterloopt op de realiteit.

Dandruff | 05-06-14 | 19:59

Mejuffrouw Nanninga, U was ter plaatse om de juiste situatie te kunnen inschatten? Nee? Neem dan ook geen stelling over een situatie waarvan je niet in de verste verte enig flauw benul hebt. Vanachter je toetsenbordje in 020 is het lekker makkelijk blaten...

Reykjavik | 05-06-14 | 19:59

Klootzakje. Ga toch koken.

Mammeloe | 05-06-14 | 19:56

Broere -'t rijmt op ouwehoere.

bisbisbis | 05-06-14 | 19:47

Bij de NOS werken gewoon moslimbroeders die zelfs in Egypte als terreurverdachte worden gezien, zoals Rena Netjes.

tipo | 05-06-14 | 19:40

'Natuurlijk heeft het terroriseren van meisjesscholen niets met de Islam te maken. Boko en de Taliban doen dat gewoon omdat... euh... omdat.... Wacht even.....' Haatgenerator | 05-06-14 | 17:17
Bedoel je deze "meisjes"? www.huffingtonpost.com/cameron-conaway...

AgentKrol | 05-06-14 | 19:23

En kijk maar eens goed als de NOS een schoolklas in een grote stad in Nederland in beeld brengt. De meerderheid van de kinderen en jongeren is allochtoon, wijken en scholen zuchtend onder de overlast. Maar de klas in beeld is steevast gevuld met blije blanke kinderen met een paar blije gekleurde modelkinderen er tussen.

Zoetwaterpanharing | 05-06-14 | 18:50

Of die meisjes naar school, geen idee. Maar ze hebben wel allemaal en diploma. Gehaald op een dependance in Nigeria van het Ibn Galdhoen....

DeSjaak1000 | 05-06-14 | 18:46

Op die scholen zal het voornaamste vak wel koranles zijn.

Maria.1 | 05-06-14 | 18:46

Sinds wanneer nemen we de NOS serieus?

Abject | 05-06-14 | 18:43

het is toch al lang bekend dat ze betaald worden door golflandjes.
p.s. noem eens een fatsoenlijk islamitisch land dat vrouwen en mannen gelijk behandeld

pejoar | 05-06-14 | 18:28

@Simon_GS | 05-06-14 | 18:22

Klopt. Daar zijn ze doorgaans beiden analfabeet.

BenBinnen | 05-06-14 | 18:27

Beetje eenzijdige interpretatie Naninga. Er zijn zat islamitische landen waar minstens zoveel vrouwen als mannen een hogere opleiding doen.

Simon_GS | 05-06-14 | 18:22

51 reakties op zo'n geweldig stuk ontnuchtering. 10 plus griffel, en de tering voor de NOS. Dank.

Normpje | 05-06-14 | 18:22

NOS en journalistiek? De NOS is de propagandadienst van de PvdA.

smdyasc | 05-06-14 | 18:06

@Afgeschminkte Bassie | 05-06-14 | 17:53
Ze hebben alvast kunnen oefenen met de Miele wasmachines.

Wim Venijn | 05-06-14 | 18:05

Huh?!? Worden we voorgelogen door de NOS, met hun linkse gedachtegoed? Nouja zeg! Kamervragen. Oh... wacht.
Dat soort linkse rapportages doen ze al jaren. Blijkbaar is het al geaccepteerd, van die linkse propaganda roeptoeterende NPO nieuws.
Brengen onafhankelijk nieuws? Me reedt.

Wim Venijn | 05-06-14 | 18:02

@ Afgeschminkte Bassie | 05-06-14 | 17:53
"over 30 mijn luiers". Minuten, uur, dagen of maanden? De aftakeling is niet alleen bij mij al begonnen zie ik.

TheseDays00 | 05-06-14 | 18:02

Fijn vooruitzicht dat de asielzoekers van morgen die over 30 mijn luiers mogen verschonen in elk geval leren lezen en schrijven.

Afgeschminkte Bassie | 05-06-14 | 17:53

Kees Broere.

Zoals vrijwel alle journalisten van zijn generatie opgegroeid met de Ikon, de VPRO, de Vara en de Novib-kalender op de koelkast.

Vertel mij wat. Ik heb 35 jaar middenin dat gezelschap verkeerd. Derde Wereldknuffelaars zonder uitzondering.

Peter Emile | 05-06-14 | 17:53

[KWOOT]
hoe debiel denk je dat de kijkertjes thuis precies zijn, mmh?
[UNKWOOT]
.
Nou, dat kan nog wel eens vies tegenvallen.
Immers: de meeste kamerzetels worden bezet door links.
Tijd voor Censuskiesrecht!

McPhart | 05-06-14 | 17:45

laat me es ff uitrekenen ..: meisjes school, burka's. lachende gezichtjes, lichamelijke ongemakken/verminkingen ... huh? niet te zien want alles verhullende kledij verbied mij verdere investigaties, conclusie: veiligheid en vrijheid voor meisjes te negeeria is 'van lik me vestje'. #Ausradieren

Centauri3 | 05-06-14 | 17:44

De staatsmedia zijn allemaal paladijnen van de regentenkliek. PRAVDA.

wim de goede | 05-06-14 | 17:44

En wat is het curriculum van dat soort scholen?

Ci Ty33 | 05-06-14 | 17:42

Trouwens wat hebben ze aan een opleiding zonder kans op zelfontplooiing?

First Contact | 05-06-14 | 17:39

Hallo, even ter verdediging van Kees Broere: De beste man werkt voor de NPO en de NPO is een streng orthodox Linkskerkelijk instrument. De Heilige Kerk heeft als missie het faciliteren en verheerlijken van het Islamofascisme en moet dus wel dit soort preken vervaardigen. De man is een devoot gelovige. Een die krampachtig moet vasthouden aan de 'Wir haben es nicht gewusst'-doctrine. Wat je niet zien wil is er simpelweg gewoon niet. Straks, als deze neo-nsb'ers ter verantwoording worden geroepen zal het anders zijn maar Kees Broere vertegenwoordigd nu nog gewoon het Establishment. Laat die man zich nog maar even een moreel superieure übermensch voelen.

Ales | 05-06-14 | 17:38

Dus ik zeg: "zien is geloven" Mwhoehaha ik kom niet meer bij...

First Contact | 05-06-14 | 17:36

Wel overzichtelijk: alle meisjes hetzelfde kostuum aan, alle jongetjes een groen pak en een ak-47 dan maar? In het VK en nog wat landen hebben ze een schooluniform, maar volgens mij toch om een andere reden en slaan ze na school de andere kant op door. Denk niet dat dat in Nigeria acceptabel is. Kom op meneer van de NOS, stel eens een kritische vraag, zelfs Femke Halsema doet dit veel beter (maar laat het daarna liggen om door te vragen). De lat ligt niet zo hoog, je kunt het.

TheseDays00 | 05-06-14 | 17:36

NOS is geen journaal, niks nieuws toch

Bokito ergo sum | 05-06-14 | 17:35

Waar is Godfried van Bouillon als je hem nodig hebt?

Conan de Rabarber | 05-06-14 | 17:33

Vandaag is volgens de NOS het aller aller aller aller aller ergste wat er in het midden oosten gebeurt, dat Israel nieuwe huizen gaat bouwen op de West-bank.

Veritas Splendor | 05-06-14 | 17:32

In het volgende item van Keessie zien we zijn vale hoofd jankend smeken om hulp als hij gegijzeld blijkt te zijn door zijn nieuwe vrienden.

Ayatollah Oink-Oink | 05-06-14 | 17:32

Voor de lieve vrede is het beter als iedereen moslim wordt.
De ultieme wraak >> wat nou, ik ben ook moslim hoor!
Gaan we net zo doen als de rest> niks uitvreten, handje ophouden en bidden, veel bidden dat we niet dan een burgeroorlog krijgen.
Want moslim zijn is niet genoeg, als sjihiet ben je natuurlijk niks als je soeniet bent, een beetje alamiet veegt zijn reet weer af aan de sjihiet. (kan ook andersom zijn)

Terpen-tijn | 05-06-14 | 17:30

De NOS legt zich toe op het bedriegen en misleiden van de domsten en laagst geletterden onder ons. Verstandiger mensen hebben die omroep al lang opgegeven.

Russells Teapot | 05-06-14 | 17:29

tsja, meerderheid in N stemt nog steeds D66/CDA dus wat wil je? Juichpak aan en slikken maar.

vmk | 05-06-14 | 17:28

Als ik de houding van de NOS bezie, dan zou je bijna denken dat de vijfde colonne daar reeds binnen is gekomen.
Of is het het Paard van Troje?
Resultaat is hetzelfde: Subjectieve berichtgeving.
En daar betalen we belasting voor - met name voor de grootgraaiers van de VARA.
Volksverlakkers.

L.E. Raar | 05-06-14 | 17:28

He kicktherabbit | 05-06-14 | heeft 1 land gevonden waar de meisjes in een Islamitisch land naar school gaan. Dus zien jullie wel dat de Islam deugd!

roze_bril | 05-06-14 | 17:28

Prachtig, allemaal in een keurige islamgroene burka... Individualiteit, zelfontplooïng, identiteit, ook de NOS vindt het maar prachtig.

blikjegrolsch | 05-06-14 | 17:23

De immer toenemende hoeveelheid sublimale boodschappen bij de nos is verontrustend.

larie | 05-06-14 | 17:23

Wij hersenspoelen ook onze jeugd.
Altijd zijn het boze mannen in het jeugdjournaal.
Religie noemen wordt vermeden bij terreurdaden.
Eigenlijk hebben ze nog gelijk ook, maar dan anders, terroristen gebruiken de islam uitsluitend als smoes.
Wie niet? Hier ook, het is een prima dekmantel voor criminele zaakjes, wat je ook uitvreet, het word je vergeven. De enige zonde is een ongelovige.

Terpen-tijn | 05-06-14 | 17:22

Volgens mij hebben de regering van Nigeria en de 'leiding' van bepaalde streken verrekte weinig met elkaar gemeen... Een uithangbord en eventueel wat plaatjes zeggen mij nog helemaal niks.

L.E. Raar | 05-06-14 | 17:19

Alsof Nigeriaanse meisjes en journalistiek jou iets interesseren, Rost van Nanninga.

homerpimpson | 05-06-14 | 17:19

Kees Broere is zo politiek correct dat ie liever leugens voor waarheid verkoopt dus knollen voor citroenen. Wat ben ik blij met het www/internet en met GeenStijl voor nieuws en feiten.

frisenfruitig | 05-06-14 | 17:19

Eerder onderwijs voor meisjes ONDANKS de islam idd.

Expert Homo | 05-06-14 | 17:19

''Een schuur vol identieke zeegroene Barbamamma's verkopen als vrijheid onder de islam, hoe debiel denk je dat de kijkertjes thuis precies zijn, mmh? ''

Inderdaad. Ik heb vaak het idee dat die journalisten daar zo blij zijn dat ze niet onthoofd worden, dat ze echt gaan geloven dat het allemaal wel mee valt. En ook dat ze zo blij zijn dat ze hun itempje mogen filmen, dat ze niet inzien dat het in scene gezette onzin is die ze verkopen. Ze zien zelf niet eens in dat ze meewerken aan moslim propaganda. In Noord Korea gaan de meisjes ook naar school, toch zie ik daar geen juich aapjes van de NOS. Verschrikkelijk die NOS.

Robertski | 05-06-14 | 17:17

Fantastisch stuk weer van Nanninga.
Maar inhoudelijk natuurlijk om te janken. Die eeuwige drang om te bagatelliseren, gek word je er van.

Lewis | 05-06-14 | 17:17

Natuurlijk heeft het terroriseren van meisjesscholen niets met de Islam te maken. Boko en de Taliban doen dat gewoon omdat... euh... omdat....
Wacht even.....

Haatgenerator | 05-06-14 | 17:17

NOS is onderdeel van de "gelijkgeschakelde pers". Sinds een aantal jaar kijk ik er niet meer naar.
Jammer genoeg buigt de RTL sinds de komst van adjunct-directeur Pieter Klein ook mee met de rest. Voor die tijd had RTL zijn eigen mening.

Toine Tussenbeen | 05-06-14 | 17:16

De NOS zit vuistdiep in de Islam promotie en de zieligheidsindustrie.

En als je dan die kop en kleding van die presentator ziet verschijnen vanaf 0m40s, dan ben je gewoon niet verbaasd. Wereldvreemde babyboomers.

Maar ja, hoe krijg je die kapot?

Snackbar van Allah | 05-06-14 | 17:13

Kom op bezoek bij Barbapapa
Het hele gezin
Bij de familie Barbapapa
Mag ik naar binnen Barbapapa

Kunnen wat ze willen worden
Dun dik of rond, kort vierkant lang
Kom op bezoek bij Barbapapa!

P. Peeer | 05-06-14 | 17:12

Reinaert | 05-06-14 | 17:09
Wat weet jij nu daar achter je bureau van Nigeria wat een journalist daar ter plaatse niet weet?

kicktherabbit | 05-06-14 | 17:11

Ja, valt me bij veel dingen op, eerder ook zo'n documentaire, werd alleen maar vermeld dat de Christenen twee moslims hadden afgeslacht en er een scheidslijn was waar als je er overheen ging je je leven niet zeker was. Christenen dit, Christenen dat. Maar toen er enkele geïnterviewd werden kwamen er toch wat andere geluiden. Tot slot even gauw werd dan toch wel vermeld dat de moslims begonnen waren, uiteraard met de bekende retoriek van het misbruik van religie gewauwel.
_
Kijk ook eens naar series, ook zo opzichtig, Homeland, de hoofdpersoon die onterecht als terrorist werd gezien wilde vluchten die de moskee. De moskee echter belde de cia op om hem aan te geven... tuurlijk. Of 24, dit seizoen, islamitisch terrorisme zonder het woord islam en de werkelijke bad guys zijn Engelsen die geturned zijn, de Arabier was het die ineens terugkrabbelde. Zucht, het is zo opzichtig, voor mij iig. De massa zal het wel weer als zoete koek slikken.

Sergeant_Peper | 05-06-14 | 17:11

Kijk ze daar zitten, allemaal keurig moslima geworden. Vrij naar school, vrij om te kiezen wat ze willen worden, behalve Christen worden zoals ze vorige maand nog waren, want eenmaal moslim = stenigen zodra je ervan afwijkt.

Flapuidt | 05-06-14 | 17:11

Maar Naninga, dank je wel weer voor het prima artikel, altjid leuk om te zien hoe een door het Nederlandse ministerie van propaganda afgevuurd mediaprojectiel uiteindelijk in het gezicht van de verzender en de gehele policor, de gevestigd politieke club ontploft.

ZSU-23-4 | 05-06-14 | 17:11

Hij zegt dat in het overwegend Islamitische Noord-Nigeria meisjes gewoon naar school gaan maar dat de terreurbeweging Boko Haram dit wil veranderen. Wat is het probleem nu precies? Beide beweringen lijken te kloppen, zie je ook in het filmpje. In het Islamitische Iran bijvoorbeeld gaan meisjes ook naar school.

kicktherabbit | 05-06-14 | 17:09

Geloof me, het interesseert die haatbaarden geen ene moer of het onderwijs deugt, het gaat erom dat je gehersenspoeld wordt door de allahziekte, de koran uit je hoofd leren, dat is het doel.

Terpen-tijn | 05-06-14 | 17:09

Naïeve kletspraat van een al even naïeve journalist.

Maar dat zal dan wel weer moeten van de NOS-hoofdredactie in Ryad.

Reinaert | 05-06-14 | 17:09

Het wordt allemaal steeds erger met die linkse weg-met-ons troep op tv. Kunnen ze ook makkelijk doen, want er is toch verder niemand die er iets van zegt.

rien6139 | 05-06-14 | 17:08

Ehm en Allah heb je toch helemaal niet nodig voor het volgen van onderwijs, ikzelf als vijand van God heb ook gewoon onderwijs gekregen en kan het ook geven als het moet. Waar precies ligt de betrouwbare link tussen onderwijs en islam? Is Allah een voorwaarde voor het stichten van een school? Waarom dan kunnen ook de vijanden van Allah en God gewoon een leuke graad behalen op een universiteit?
Het verband tussen Allah of God en gedegen onderwijs is werkelijk, de katholieke scholen hier in Nederland misschien daargelaten, vrijwel 0,0 of er is zelfs een negatief verband tussen onderwijskwaliteit en Godsdienst.

ZSU-23-4 | 05-06-14 | 17:08

Als je het niet erg vindt als je kinderen er als gehersenspoelde monstertjes uitkomen, dan heeft Kees natuurlijk gelijk.

Terpen-tijn | 05-06-14 | 17:05

.. mevrouw Riefenstahl zou voor de NOS een TE riskant-kritische journalist zijn geweest, tegenover de voortreffelijke mensen van de zittende macht.

Jan Passant mk2 | 05-06-14 | 17:05

Vooralsnog zijn de landen waar nu scholen gesloten worden, vrijwel altijd islamitisch...

Martin007 | 05-06-14 | 17:04

Kees Broere heeft groot gelijk, dankzij de islam krijgen die vrouwen daar scholing in de Godsdienst van de Haat, waarmee ze tot overtuigd slaafjes van Allah worden gehersenspoeld (leer mij de vrouwtjes kennen, als het maar in de mode lijkt zijn ze er al voor in) en er later niets meer mee mogen dan slaafs kindjes baren voor Allah, want moet van Allah (Hij die niet bestaat en bovendien een klootzak is).
Maar scholing krijgen ze wel, valt niet te ontkennen.

ZSU-23-4 | 05-06-14 | 17:04

Kees zou zijn kinderen zo op die school neerzetten.
Als het niet zo ver weg was.

Terpen-tijn | 05-06-14 | 17:03

REAGEER OOK

linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken
Online Casino | Online Casino | Paynplay Casinos | Online casino expert | Online Casino