Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Onderzoek toename ongevallen TOTALE onzin

De ANWB wil dat er een onderzoek komt naar het aantal verkeersongelukken van de laatste tijd. De bond heeft geen exacte cijfers, maar heeft het gevoel dat het aantal ongelukken toeneemt. "We denken te zien dat het aantal ernstige ongevallen stijgt en we zijn daar ongerust over. We willen weten wat er aan de hand is en vinden dat dit ogenblikkelijk moet stoppen", zegt een woordvoerder. [...] Bij 8 zware ongevallen in de afgelopen week kwamen 5 mensen om het leven. (Bron: NOS) Nee top. Een onderzoek naar ongelukken. Wie dat bedenkt is zelf een totale lul. We geven u nu al op een briefje dat internet de schuld gaat krijgen van het hoge aantal ongelukken. U zit op Twitter, FB, Google+, WhatsApp en YouPorn tijdens het deelnemen aan het verkeer. En verder is het natuurlijk de schuld van De Verhuftering en daarmee van GeenStijl. Maar zo is het natuurlijk niet. In de lees verder de echte veroorzakers van de vele auto-ongevallen.
1. Totale Lullen in het Verkeer Zie bovenstaand embed van een 7 seconden Instagram-filmpje van een totale gek op twee wielen - dat wil zeggen: één wiel - die spookrijdend idiote stunts uithaalt. Op een weg met heul veul bomen aan weerszijden. De wetenschappelijke naam voor dit soort wegggebruikers luidt: gemotoriseerde orgaandonor. Frisse jonge kerels die eenmaal dood chirurgisch prima te recyclen zijn - op hun verstand na dan. Triest dat ze vaak onschuldigen meenemen in hun blaze of glory. 2. 60 km/h invoegers Angsthazen, omaatjes en pas afgereden bibbermeisjes in Aygo's, 107's en Pixo's. De snelweg is een feest, maar je moet zelf het gaspedaal intrappen. Wie dat niet doet is een potentiële moordenaar. 3. Flitspolities Struikrovers. Berm-NSB-ers. TaludStasi's. Veroorzaken files. Veroorzaken ongelukken. Gaan ze nooit toegeven. Toch is het zo. 4. Rotonde-bibberaars Rotondes zijn bedoeld om doorstroming te bevorderen. Een nobel streven. Helaas trapt 70% van de automobilisten als een idioot op de rem bij het naderen van zo'n keileuk asfaltrondje met kunsdt in het midden. Er was een tijd dat je Joure met 110 kon doen, nu met hooguit 30. Bochtjes naar links en dan naar rechts, hoe moeilijk is het? 5. Alcomobilisten No mercy. Deaud moeten ze. Allemaal. Maximaal three strikes & dan wegwezen. Rijbewijs afpakken, auto afpakken en levenslang straatverbod. Ga maar lekker met de bus. Lul. 6. Kustawen Bessems Columnisten en overige geparfumeerde drollen met rabiate lulpraatjes op autoradio's zijn funest voor de verkeersveiligheid. Automobilisten die woest op hun Pioneers en Sony's gaan beuken letten niet op de weg en zijn derhalve weinig bevorderlijk voor de verkeersveiligheid. Zie ook: Peter Verhaar, Vincent Bijlo, Dijkshoorn, Blankenstijn, Lammie-aah en die druiloren op Radio1. 7. Vrachtwagenchauffeurs We weten het. Deze jongens houden dit land draaiende. Maar het zijn te vaak: Dode Hoek Molenaars. Olifant Inhalers. File-vernielers. FietsPletters. Het UWV heeft kaartenbakken vol ervaren NL chauffeurs met een miljoenmiljard asfaltmiles. U wordt ondertussen doodgereden door een goedkope Oostblokkert die nat achter de oren is en omvalt van de slaap. 8. Twinny Loaders Babyboomers in door roverheid betaalde Outlander PHEV Mitsubotsauto's met twee knullig bevestigde fietsen achterop een TwinnyLoad fietsenrek op weg naar Drenthe. Blijf er niet achter rijden, haal links in, neem de eerstvolgende afslag/parkeerplek. En blijf leven. 9. Zwaailicht Malloten Polities op weg naar een Plaats Delict cq achter gestolen Audi's RS en BMW's 7 aan, die met juwelen in de achterbak en met meer meer meer snelheid richting Zaventem raggen. Veel gevaarlijker wordt het niet. 10. Anders namelijk... Hier kunt u zelf wat invullen, want u weet het toch altijd beter.

Reaguursels

Inloggen

In nederland is de eis voor het halen van een rijbewijs behoorlijk streng.... in andere klanden is het beroemde roindje rond de kerk voldoende als je de kerk tenminste maar mist..... Nou zijn er nogal wat mense met een rijbewijs dat NIET in 0031 gehaald is. SOms kan je het aan het rijgedrag zien..... Gek, daar heb ik nou nog nooit onderzoek naar gedaan gezien worden .... ( Dit was een gratis tip voor de SWOV)
Ik ben alleen bang dat dit niet helemaal politiek correct gevonden wordt.....

effedenke | 01-06-14 | 11:46

TiTi_no_ghost_237 | 31-05-14 | 14:32
Haha, welnee. Ben meer een relaxte rijder, stelde verder qua schade ook niks voor. De auto zat net achter een groot ongelukkig geplaatst verkeersbord. i.imgur.com/friXqjm.png De zon stond toen meer in het westen, keek dus recht de zon in.
Hier @ 2:20 www.youtube.com/watch?v=PcWi3MIpX0M is het stuk waar het gebeurde. De filmer knalt daar trouwens ook bijna op z'n voorganger.
ps Veel succes met het zingen btw. www.youtube.com/watch?v=cUEkOVdUjHc

seven | 01-06-14 | 11:16

Dat filmpje! Gisteren 31 mei 2014 kwam ons net zo'n klootzak voorbij. Op z'n achterwiel tussen de wandelende en fietsende mensen door. Lokatie: Empelsedijk tussen Treurenburg en Oud Empel.

van gummigalgen | 01-06-14 | 11:08

Bewezen top 3 veroorzakers ongevallen:

1. Te weinig afstand bewaren
2. Te hoge snelheid
3. Afleiding

Een mix van deze drie is per definitie dodelijk...

LimaBravo | 01-06-14 | 07:18

De makers van GS zijn zo te lezen allemaal roomser dan de paus...

hijger | 01-06-14 | 02:14

De theorie examens die je kunt kopen voor 100 euro ofzo? (je weet wel, waar cbr niets aan wilde doen?)

Verbelgd | 01-06-14 | 00:57

SEAT, de nieuwe Golf met bijbehorende Sjonnie die in het verlengde van het middeconsole zit en waarvan alleen nog het scheefgedragen petje boven het stuur uitkomt...

Air van Boven Dorens | 01-06-14 | 00:11

Servowire | 31-05-14 | 18:42

100 of 110 heb ik geen problemen mee, als je rechts blijft.
Punt was dat de weg leeg was (in de morgen) en de man blijkbaar mijn snelheid niet kon waarderen. Derhalve stuurde hij de wagen naar de linkerbaan bij mijn naderen. Waardoor ik dus aardig in de ankers moest, vervolgens stuurde hij terug naar rechts.
Gevalletje de les lezen dus, Waar ik bijzonder slecht over kan, gelukkig komen de gevolgen altijd even langs alvorens ik zijn wagen van de weg zou snijden om het kadaver met de harses op de motorkap te beuken. Ik laat dat dus, teveel rompslomp en ellende achteraf, moest wel weer een minuut of 3 de agressie trillingen kalmeren.

En geloof me, ik ben behalve dat ik goed doorrijd een verdomd nette rijder. Nooit iemand tot last eigenlijk.

Snippeschieter | 31-05-14 | 15:56
Verrek ik meende in de tijd dat ik er mee schoot we het een target optical wired benoemden.
Maar dat is dan ook al verdomd lang terug.

No Mames | 31-05-14 | 22:01

10. Zo lang mogelijk met je ogen dicht rijden.

netniet | 31-05-14 | 20:54

Ik zou wel eens willen weten wat het aandeel bezopen Polen, Marokkanen zonder rijbewijs enz. in het aandeel ongelukken is. Vast ver bovengemiddeld. Weer een nieuw heikel puntje wat door D66, PvdA, VVD enz. met de mantel der liefde bedekt moet worden...

Gewinflipt | 31-05-14 | 19:45

@No Mames | 31-05-14 | 14:50

Niet lullig bedoeld, maar als ik op een zonnige dag als dit met de oude Kever over de snelweg tuf, dan ga ik ook 100. Dat is niet gevaarlijk, daar moet je rekening mee kunnen houden. Caravans gaan ook 100. En grote campers.

Servowire | 31-05-14 | 18:42

@Guiermo | 31-05-14 | 13:13

Mijn pa had nog 20% zicht over en reed bijna nooit meer, en was zo verstandig om zelf zijn rijbewijs in te leveren "Voor er ongelukken gebeuren" - Kan me voorstellen dat er ook bejaarden zijn die gewoon doorrijden tot dit een feit is.

Servowire | 31-05-14 | 18:38

... mensen die zitten te Whatsappen/Telegrammen/FB/ spotifiën. Ik ben de laatste die digitale prullaria de schuld zal geven, maar sinds elke (echt elke) inwoner van NL een smartphone heeft zie ik heel veel volk met de smartphone in de hand over de weg slingeren.

Handsfree bellen is niet zo gevaarlijk (want: je kunt nog wel op de weg letten), gevaarlijker is even die statusupdate van tante truust updaten en een tegenligger koppen.

Voor de rest komen veel ongelukken door gebrek aan natuurkundig inzicht.

Servowire | 31-05-14 | 18:35

@Klier van Bartholin | 31-05-14 | 13:19
Exact. En zelfs al zou je 35 rijden, dan win je nog steeds minimaal op reactietijd ten opzichte van iemand die op het moment dat er iets gebeurt ergens anders naar aan het kijken is - of dat nou een mobieltje is (strafbaar) of een kilometerteller.

Pierre Tombal | 31-05-14 | 17:29

Met stip op 1. die mongeaulen die met minstens 30 km/u minder snelheid toch 5 meter voor je hun autootje er tussen prakken. Liefst zonder richting aan te geven.

Ik heb echt duizend keer liever een bumperklever, want die rijdt tenminste achter me...

Drommelsch | 31-05-14 | 16:21

Rotondes in Nederland zijn levensgevaarlijk. En dan bedoel ik vooral rotondes waar ze ook fiets- en voetpaden hebben. Hier wordt bijna elke week wel een fietser aangereden, omdat auto's veel te snel een rotonde op- en afrijden. Zulke rotondes moet je altijd voorzichtig benaderen.

Bharata | 31-05-14 | 16:10

@ No Mames | 31-05-14 | 14:44

Nog een googelen voor het juiste antwoord

TOW betekend......

Tube-launched, Optically tracked, Wire-guided

Snippeschieter | 31-05-14 | 15:56

No Mames | 31-05-14 | 14:44

Ging die inhalen?

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 15:24

Overigens reed die gast rond de 110 op een lege afsluitdijk. En ik zeg LEEG, niets, noppes. Enkel hij en ik op dat stuk.
Dat lieve mensen is de kudt mentaliteit in dit grafland.

No Mames | 31-05-14 | 14:50

Babyboomers in volvo’s als je die van de weg TOW’ed los je een boel dingen op.
TOW (target optical wired) doe maar googlen
Laatst 155 op de afsluitdijk, compleet leeg ook, rijd daar 1 hufter welke hem op het laatste moment naar de linkerbaan gooit enkel en alleen om me te sarren, vol in de ankers dus.
Het ging hem te hard waarschijnlijk, grijs babyboomend voorkomen.

Overigens hufter, als je mee leest, je kwam goed weg. Een split second had ik de intentie om hem er vol achterin te zetten, huurbak weet je wel.

No Mames | 31-05-14 | 14:44

@ ZwarteKater | 31-05-14 | 14:25

Die links en rechts rij ik gewoon voorbij, heb ik weinig of geen last van.

Snippeschieter | 31-05-14 | 14:40

seven | 31-05-14 | 10:23
Idioten die vol in mn achterbak knallen omdat ze vanaf 200 meter afstand op een provinciale weg nog flink gas bij geven omdat ze "groen" zien terwijl ik net op mn gemak optrek, liedjes zingend met de kinderen onderweg naar de speeltuin!

TiTi_no_ghost_237 | 31-05-14 | 14:32

Er zijn maar twee klootzakken in het verkeer in Nederland.

Degene die voor me rijd en die achter me.
Snippeschieter | 31-05-14 | 14:17
Dus die links en rechts tellen niet mee?

ZwarteKater | 31-05-14 | 14:25

ZwarteKater | 31-05-14 | 11:25
Eh ja zie hierboven. Kan wel wat spanning gebruiken geloof ik... Tijd om de huifkar te wassen dan maar...

Smuts | 31-05-14 | 14:18

Smuts | 31-05-14 | 11:21
Zeker ;) Geeft net dat beetje extra gezonde spanning ;)

Smuts | 31-05-14 | 14:17

Er zijn maar twee klootzakken in het verkeer in Nederland.

Degene die voor me rijd en die achter me.

Snippeschieter | 31-05-14 | 14:17

@Maxx! | 31-05-14 | 11:08
Helemaal mee eens. Veel van de bijna-ongevallen die ik meemaak is te wijten aan allerlei volk dat zichzelf op nummer 1 zet. Ikke-ikke-gedrag. De rest is het gevolg van onkunde.

Ridocar | 31-05-14 | 14:16

@McMarx | 31-05-14 | 11:21
Oh, wacht. Dan moet er natuurlijk iemand vragen wat je is overkomen.

Zeg dan niets. Ik hoef het niet eens te weten.

Ridocar | 31-05-14 | 14:11

Ik woon nu bijna 12 jaar in de VS, waar de maximum snelheid gewoon voor iedereen geldt, niet alleen voor auto's en motoren, en de politie alleen op snelheid bekeurt als je meer als 15 km/u te hard rijdt.
Niet gelijk roepen "ze mogen er maar 90 km/u", want dat is al jaren niet meer zo.
Afstand houden, elkaar de ruimte geven, ook bij invoegen, rechts in mogen halen, respect voor elkaar en gelijk op rijden zorgen voor een rustiger verkeersbeeld.
Ik ben in februari weer even in Nederland geweest, reed daar zo'n 2000 km in 2 weken. Ongelooflijk hoe mensen met zo veel vrije tijd zo veel haast kunnen hebben dat ze elkaar van de weg rijden.
Overigens wel grappig te zien dat ik deze keer (met Belgisch kenteken) veel meer ruimte kreeg, terwijl ik bij het vorige bezoek (Duits kenteken) continue gesneden en opgeduwd werd. Blijkbaar staan de rijkunsten van Belgen niet zo hoog aangeschreven.

Amazing Tukker | 31-05-14 | 14:10

Mensen die denken dat zij geweldig kunnen rijden en de automobilist voor hem/haar waardeloos.

Piet Paulusma6964 | 31-05-14 | 13:52

Pierre Tombal | 31-05-14 | 12:30

Filmpje gezien en indien je aangeeft dat het niet de manier is om je snelheid in de gaten te houden zijn wij het eens. Een beetje chauffeur weet of hij/zij 20 30 40 of 50 km/uur tuft toch?

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 13:19

Bij wegversmallingen:
- mensen die meteen de rechterbaan opschieten zonder door te rijden tot het bord: ritsen vanaf hier.
- mensen die vol gas gaan op de linkerbaan om al het wachtende verkeer op de rechterbaan voorbij te kunnen.
- mensen op de rechterbaan die mensen van de linkerbaan er niet tussen willen laten, ook al rijdt de automobilist van de linkerbaan netjes met de zelfde snelheid als de mensen op de rechterbaan.
Eingenlijk komt het er op neer dat 95% van de automobilisten niet weet hoe je moet ritsen.

Rammsteen | 31-05-14 | 13:19

14) Lui die op illegale wijze een rijbewijs hebben verkregen.
www.ad.nl/ad/nl/1040/Den-Haag/article/...

15) Lui die uit een ver buitenland komen waar geen echte rijvaardigheid (laat staan een theoretisch examen wordt afgenomen) of waar je door omkoping een rijbewijs kunt aanschaffen, wat hier dan geldig is.
www.buitenlandsepartner.nl/archive/ind...
www.forzaflandria.info/nieuws/5500
zoek.officielebekendmakingen.nl/ah-tk...

16) Lui die met rijvaardigheid-negatief-binvloedende medicijnen achter het stuur kruipen.
Google zelf maar.

17) Lui die door ouderdom niet meer verantwoord kunnen rijden maar nog wel hun 5-jaarlijkse test met goed gevolg afleggen.

Guiermo | 31-05-14 | 13:13

13) Vrouwen. Ik kom echt zo weinig vrouwen tegen die daadwerkelijk fatsoenlijk kunnen snelwegrijden, niet normaal. Onnodig linkshouden, traag inhalen, niet anticiperen of vooruit kijken, onnodig hard afremmen, totaal niet kijken bij invoegen/uitvoegen want de ander moet maar opletten en toch ook zelf geen rekening houden met invoegers, etc
14) Streepvoegers, mensen die zodra de streep ophoudt meteen gaan invoegen. Mooi voorbeeld: A2 Knooppunt Deil richting Den Bosch. Je hebt een invoegstrook van 2 km om op gang te komen, maar zodra de streep ophoudt moet men meteen kunnen invoegen. Dat werkt gewoon niet. Rustig blijven rijden en zodra er plek is invoegen.
15) Mensen die geen verstand hebben van capaciteit. Stilstaan zorgt voor capaciteit 0. Hoe lager de wegcapaciteit, hoe minder mensen kunnen doorrijden, hoe minder auto's erbij kunnen en hoe langer de file wordt. Zorg dat je blijft rijden, ook al is het niet hard.
16) Rijdende Verkeersregelaars. Mensen die een slakkentempo aannemen om zo te zorgen dat men kan blijven rijden maar ondertussen wordt de afstand tot de voorbuurman groter en groter. Dit zorgt er niet alleen voor dat mensen het toch wagen om helemaal door te rijden en als laatst in te gaan voegen, maar zorgt ook voor een capaciteitsverlaging (minder verkeer mogelijk) en uiteindelijk langere files. Niet dat je op 10cm van je voorbuurman moet gaan zitten, maar gaten groter dan 25 meter zijn echt niet nodig. Dat werkt averechts.
17) Meeremmers. Mensen die in de verte remmen zien dus maar meteen op de rem gaan staan en effectief direct de file doen toenemen (wederom capaciteit verlagen). Ook als borden aangeven dat er 70 of 90 moet worden gereden betekend niet dat je direct op de rem moet stampen om over 2km die snelheid te gaan rijden. Pas als het echt stil staat moet je op je rem gaan staan, anders is uitrollen echt veel beter (en zuiniger).
18) Wegennet. Door het bijbouwen al die jaren is het vrij onmogelijk om meer capaciteit toe te voegen aan wegen omdat daar simpelweg geen plaats voor is. Doordat bruggen te krap op de snelweg liggen, doordat geluidswallen het onmogelijk maken om snel een strook asfalt erbij te leggen en omdat er zo godsgruwelijk veel NIMBY figuren zitten die toch in een toko zijn gaan wonen terwijl ze een hekel hebben aan verkeer en bij het kopen al zagen dat er een snelweg lag. Maar in plaats van in te gaan op het uitkopen, blijven ze stug zitten met hun vinexwoning en procederen zich een ongeluk omdat er een blauwstaartsalamander zogenaamd eieren heeft gelegd. Flikker op daar en laat Nederland rijden. Ook al die onderzoeken of het slecht is voor de natuur zijn bullshit. Daar waar file staat krijg je sowieso meer vervuiling dan wat je met een extra baan kunt verkrijgen. En niet alleen file, ook afremmen en weer optrekken zorgt voor veel vervuiling!
19) Kijkzombies. "oh wat facinerend een graafmachine, die heb ik echt nog nooooooooit gezien" en maar op de rem stampen omdat er weer een paar mensen bezig zijn naast de weg. Je moet wel een erg treurig leven hebben als je ook maar enigszins wordt afgeleid door wat er naast de weg (of aan de andere kant) gebeurd. Waarom hebben ze trouwens bij bouwprojecten nooit iets staan wat kijken tegengaat? Of waarom hebben we nog geen scheiding tussen de wegen zitten zodat je in ieder geval van kijkersfiles af bent? De tering wat zorgt dat altijd voor ongelofelijk lange files
20) Wegafzetters. Hoe fucking vaak ik wel niet tegenkom dat ze bij ongelukken of pech gewoon extra banen afzetten terwijl dat totaal niet nodig is? Krijg je als opmerking "ja we schatten het in en als we denken dat het gevaarlijk wordt dan zetten we een baan af". Ja me dunkt dat het gevaarlijk kan zijn, maar haal die lul dan zo snel mogelijk van de snelweg af en ga daar niet staan lanterfanten. Plus dat ik vaak zie dat ze een baan afzetten terwijl iemand al lang en breed uiterst rechts op de vluchtstrook staat, dan wel in het gras ernaast. Zeker bij knooppunten zijn ze te makkelijk met het afsluiten van rijbanen. Ik snap dat het ongemakkelijk werken is, maar gebruik desnoods maar een buldozer om het langs de weg te zetten want dit is gewoon fucking onnodig. Het zou niet langer dan 5 minuten moeten duren voor het van de weg af is. Ook bij ongelukken is een onderzoek ook heel snel gedaan omdat tegenwoordig op de meeste plekken wel camera's staan. Hoezo kan dat dan niet gebruikt worden? Zie je precies wat er gebeurde en met wat techniek kun je ook de precieze snelheden wel berekenen. Gewoon open gooien die banen zodat het weer kan rijden. Als er na een groot knooppunt maar 1 baan open is, dan gaat dat gewoon niet meer goed komen de komende 5 uur en dat zie je toch veel te vaak gebeuren.

Zo, dat moest er even uit. Zal vast meer zijn wat files veroorzaakt, maar gros heb ik nu wel gepakt (als aanvulling op bovenstaande lijst)

Martinspire | 31-05-14 | 13:07

1) Foute types in foute, meestal Duitse, auto's.

bdn01 | 31-05-14 | 12:56

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 12:09
Toch blijft het bij mijn auto behoorlijk lastig om dat gevoel te hebben. Met name omdat als ik aan mijn gaspedaal denk ik al te snel rij.
En nee, het is geen Opgevoerde Fiat (Ferrari)

ZwarteKater | 31-05-14 | 12:44

Joure kan je nog steeds met 110 nemen. De bochten liggen nog steeds goed. Probleem is alleen al die langzaamrijders die bij elke afslag kijken of ze nu echt wel voorrang hebben.

Leffe Blonde | 31-05-14 | 12:42

11. Alle andere weggebruikers. Allemaal! Als iedereen nou godverdomme gewoon thuisblijft kan ik een beetje veilig de weg op. Afgesproken? Afgesproken!

Stormageddon | 31-05-14 | 12:39

@Klier van Bartholin | 31-05-14 | 12:09
Kijk nou gewoon eerst naar dat TV spotje en lees dan terug wat ik schreef. Oké?

Pierre Tombal | 31-05-14 | 12:30

11. Omhooggevallen tokkie volk, die van de baas een 14 of 20% bijtelling mogen leasen, van merken die eigenlijk alleen omhooggevallen tokkie volken tot hun klanten mogen rekenen. Veelal noemen die merken (BMW, Audi) zich premium, maar ze sluiten perfect aan op de levensstijl van de gemiddelde omhooggevallen tokkie: schreeuwerige LED verlichting, geen richtingaanwijzer (is een zeer dure optie heb ik me laten vertellen) en een abonnement op de linkerbaan.
Helaas zijn deze merken dermate populair dat je zo langzamerhand ook niet meer met een boog om die volksstammen heen kunt rijden...

Charlie_da_Silva | 31-05-14 | 12:26

Wat is er nou veranderd op de snelwegen de laatste tijd? Inderdaad: op vele plekken wordt 's nachts de verlichting uitgezet. Veel mensen worden daar bang van en gaan met 40 km/uur rijden. En natuurlijk zijn er ook lieden die na het stappen op zo'n weg het gas extra diep intrappen want de flitser ziet me toch niet ... Dan heb je nog maar 1 Poolse "chauffeur" nodig en BOEM!

Pierke Pierlala | 31-05-14 | 12:20

Pierre Tombal | 31-05-14 | 12:05

Als je enig 'gevoel' hebt m.b.t. je auto hoef je helemaal niet op je snelheidsmeter te kijken om te weten hoe hard je aan het rijden bent.
Een slechte chauffeur heeft dat gevoel niet, een goede chauffeur wel.

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 12:09

@Klier van Bartholin | 31-05-14 | 11:07
Ik zie dat jij die TV spot met dat wiebelpopje niet kent? Vanavond gewoon even kijken. Wordt meestal in de reclameblokken rondom het acht uur journaal getoond.

Pierre Tombal | 31-05-14 | 12:05

Ik veronderstel dat SWOV stat's bijhoud van dodelijke ongelukken. Ik hoop dat in hun stat's ook afkomst (liefst tot in de 4e generatie) word bijgehouden. En dan hoop je dat er niet gestapeld word, en er niet weggekeken word als er patronen zichtbaar worden.
Die scheveningse familie kan het je allemaal haarfijn uitleggen.

hotnot | 31-05-14 | 12:04

Het UWV heeft kaartenbakken vol ervaren NL chauffeurs met een miljoenmiljard asfaltmiles. U wordt ondertussen doodgereden door een goedkope Oostblokkert die nat achter de oren is en omvalt van de slaap.

Spijker op zijn kop Pritt Stift! In 2008 werd ik van de auto afgetrapt en mijn werk wordt nu door zo'n kudt-Pool gedaan. Ben nu veroordeeld heel de dag Geenstijl te lezen en zo nu en dan te reageren. Hoe diep kan je zakken...?

Chiefmate | 31-05-14 | 11:54

Als je een rotonde oprijdt met een bocht naar links en dan naar rechts neem je hem in de verkeerde richting (tenzij je in Engeland bent)

Osdorpertje | 31-05-14 | 11:52

Off topic:
Waarom is alles zwart en kan ik alleen links en plaatjes zien? Geen tekst...

Bassie B | 31-05-14 | 11:44

10. Gebrekkig onderhoud van vrachtwagens.
11. Geforceerd plotseling invoegen waar geen plek is.

Goed idee van de ANWB daar hadden ze veel eerder mee moeten komen. Veel files worden veroorzaakt door "ongelukken". Een afgesloten weg is geen weg. Dat en stilstaan is kapitaalvernietiging. Schade voor de economie. Gewoon alle ongelukken van een paar maanden inventariseren en kijken wat de meest voorkomende oorzaken zijn. Dan eerst het laaghangend fruit etc.
Vervolgens een TV programma stijl blik op de weg dat precies laat zien wat er misging en welke fouten zijn gemaakt.

gutgutgut | 31-05-14 | 11:43

-weggejorist-

duitse herder | 31-05-14 | 11:40

VanBukkem | 31-05-14 | 11:31

Ik geloof jou op je woord, alles is te omzeilen net als het alcoholslot gefopt kan worden met een autostofzuigertje.

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 11:36

Duidelijk wel mensen die meer ook hebben voor de telefoon dan voor het wegdek. Die mogen van mij echt heel zwaar bekeurd worden, idioten.

Dragstar84 | 31-05-14 | 11:35

11. Lange lege godsgruwelijk saaie wegen waar vroeger 80 als een slakkengang voelde en je nu 60 mag. Als je niet huilend achter het stuur zit met je ziel die kapot gaat dan zit je uit verveling wel wat anders te doen dan op de weg letten.
12. Gehele dorpen die omgetoverd worden van 50 zone naar 30 zone. Zie punt 11.

hobbit | 31-05-14 | 11:32

@Klier van Bartholin | 31-05-14 | 11:24
Dat zie ook niet vaak, want het is verschrikkelijk verboten, maar het kan wel. Echt waar. Ik spreek uit ervaring. Zo'n begrenzer op een vrachtwagen is gewoon een apparaatje dat je uit kunt schakelen door de juiste zekering eruit te trekken.

VanBukkem | 31-05-14 | 11:31

Allemaal haastige Harry's hierboven met een te smalle veiligheidsmarge.

de Hever | 31-05-14 | 11:29

Tja, de nieuwe lichting 18jarige motor rijders gaat los, het is per slot lekker weer.

Flipus | 31-05-14 | 11:29

Gelukkig mag ik van Geenstijl gewoon doorgaan met Whatsappen.
Wat mij betreft mogen mensen die door social media een zwaar ongeluk veroorzaken aan dezelfde boom hangen als dronken bestuurders.

caspert79 | 31-05-14 | 11:28

@Xirdalan 11:20: Dat klinkt een beetje als onderbuikgedoe, maar... we horen de laatste tijd wel vaak over files die ontstaan door flitscontroles. En men maakt mij niet wijs dat dat niet met een verhoogd risico op ongelukken gepaard gaat.

Muxje | 31-05-14 | 11:26

Smuts | 31-05-14 | 11:21
Maar als je er snel langs wil dan is andersom ook een optie ;)

ZwarteKater | 31-05-14 | 11:25

Fietsers die ter plekke hun eigen verkeerregels verzinnen, denken overal voorrang te hebben, geen greintje besef hebben wat een 'dode hoek' van een automobilist is, of gewoon uit arrogantie weigeren uit hun doppen te kijken.

Vrouwen, en dan met name het gros met het gebrek aan ruimtelijk inzicht. Pleuren hun wagen voor de jouwe, kijken je aan met een lach alsof ze zeggen willen "Ik heb een kut, dus ik mag toch wel even voor van je?", en zijn vervolgens mijlen ver weg zonder te beseffen wat voor levensgevaarlijke ravage en de aantallen doden die ze achter laten. Statisch gezien krijgen vrouwen minder ongelukken. Maar zijn er al statistieken die vermelden hoeveel ze er veroorzaken?

Oh. En dan senioren. Die met het resterende motoriek van een stuk hout. Kunnen niet eens normaal lopen, maar denken nog wel een gaspedaal in te kunnen trappen. KUNNEN ZE NIET! Ze rijden schijnbaar ook HEEL graag in de spits, terwijl ze heel de fucking dag de tijd hebben.
Blijf van mijn zuurstof af!!

ZKH EénOog | 31-05-14 | 11:25

Maxx! | 31-05-14 | 11:08
onzin. maar van achter de geraniums lijkt dat misschien wel zo.

--sql error-- | 31-05-14 | 11:25

VanBukkem | 31-05-14 | 11:21

Ik kachel heel wat kilometers per jaar maar een vrachtauto met 130 km/uur heb ik nog nooit gezien.

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 11:24

Heb dus al jaren bumperklever voor me.

tast in duitser | 31-05-14 | 11:24

Prestatiedrang. Van die overijverige stressmoedertjes met 4 wheelsdrive die ff snel het kroost de auto uittrapt, om vervolgens zelf andermans kinders dat wel de moeite neemt obesitas tegen te gaan op de fiets f lopend... plat te rijden. Haasten haasten want de succesvolle druk druk moedertjes moeten nog naar werk / huispoetsen / sherrydrinken op de club. De meeste ongelukken gebeuren in een 30 km zone. En op de snelweg? Niet alcohol maar vermoeidheid. Ff nachtje doorhalen en volgende dag weer bikkelen. 6 uurtjes slaap is toch genoeg? Redbulletje erachteraan en planken maar. Is net zo gevaarlijk als dronken rijden. En dan de zon maar de schuld geven... de lamlul met z'n warme gestraal. En waarom vertonen we zulks gedrag? Prestatiedrang.

Dol op Post | 31-05-14 | 11:22

@ necrosis | 31-05-14 | 10:35
U weet toch hoe dat werkt op lokaal niveau.
1 - subsidiepoet (ruimtelijke inrichting) voor gegeven jaar komt binnen in januari.
2 - subsidiepoet wordt uitgegeven aan kleinschalig ruimtelijk gedoe ( steentje herstellen hier, verbodsbordje daar)
3 - medio augustus moet de nieuwe subsidie aanvraag opgesteld worden.
4 - financiele lokalio, oeps er zit nog een paar miljoen in de pot. Moet natuurlijk wel op want anders minder subsidie volgend jaar.
5 - rotonde hier, rotonde daar, bestaande rotonde verherverherverbouwen zolang de automobilist er maar last van heeft.
6 - maar subsidie voor komend jaar is wel veilig gesteld.

normanius | 31-05-14 | 11:22

"Bochtjes naar links en dan naar rechts, hoe moeilijk is het"

Eh ja, ik ben nog van het tijdperk huifkar maar rijden ze in Nederland niet rechts en gaan de rotondes niet tegen de klok in?

Dan gaat het toch eerst naar rechts (de rotonde op), dan naar links (op de rotonde) en dan weer naar rechts (de rotonde af)... of zie *ik* het te moeilijk?

Smuts | 31-05-14 | 11:21

@Klier van Bartholin | 31-05-14 | 10:55
Jazeker. Zekeringetje eruit trekken. Vierde van links. Hup, daar ga je!
Kijk wel uit. Is economisch delict.

VanBukkem | 31-05-14 | 11:21

@hotnot | 31-05-14 | 11:05
Bij dit soort filmpjes dacht ik altijd: "het zal je maar gebeuren". Sinds drie dagen geleden denk ik anders, namelijk: "Ja, ook op het nippertje aan de dood ontsnapt". Ik ben er nog steeds beduusd van.

McMarx | 31-05-14 | 11:21

11) de wegen in Nederland zijn een ramp: teveel borden en micromanagement, te krappe wegen en teveel nazi-achtige controles die NIETS meer met verkeersveiligheid te maken hebben.

Bovenstaande combinatie leidt ertoe dat de verkeersdeelnemer niet meer zelf nadenkt, maar alleen nog maar slaafs de borden (met bijbehorende flitsers!) volgt.

Het gevolg, zeker nog eens op die krappe wegen tjokvol met fietsers, scooters enz, zijn nou ten ene male MEER ongelukken.

Ironisch en typisch maar weer, hoe dat linkse "Maakbare samenleving" micromanage-denken juist zo averechts werkt...

Xirdalan | 31-05-14 | 11:20

In de bebouwde kom mag je 30 of 50. In het buitengebied 60,80 of 100. Op de snelweg 80,100,120 of 130 en bij werkzaamheden 70, dacht ik.....

Das Ungeheuer | 31-05-14 | 11:17

Het probleem is het Nederlandse asfalt. Dat heeft de vervelende eigenschap te krimpen als het nat wordt. Tenminste, dat vermoed ik. Zodra er een beetje regen valt gaan al die klootzakken vóór mij namelijk in de ho-ijzers, alsof ze plotseling op een 2-meterbaan rijden.

McPhart | 31-05-14 | 11:16

11) Linksrijders die moeten uitvoegen en dan op de linkerbaan boven op de rem gaan staan om hem in een niet bestaand gaatje op de rechterbaan en vervolgens een niet bestaand gaatje op op de uitvoegstrook proberen te proppen.
12) Vrouwen die in hun binnen spiegel kijken of de lippestift goed is aangebracht, vervolgens er een keer met hun vinger over wrijven dan een puistje/mee-eter uitknijpen en dan met twee handen door hun haar gaan en dan met hun kop gaan zitten schudden om het haar weer goed te doen.
13) Vrouwen tussen 20 en 35 zouden niet eens in de spits toegelaten moeten worden.

hier openen | 31-05-14 | 11:15

Omdat ik maar een klein autootje heb denken ze dat ze zich van alles kunnen permitteren. Ze staan altijd raar te kijken als ze mij te voorschijn zien komen uit mijn auto. Type Dolph Lundgren on steroids.

Van Duyvenbode | 31-05-14 | 11:15

Eeuwige verhoging op accijns: mensen zitten te lang achter t stuur om betaalbare brandstof te tanken, raken oververmoeid en kunnen niet goed op de weg letten.

verhaard | 31-05-14 | 11:12

60 km rijders op een 80 weg. Eigenlijk kun je er 100, maar nee, wees lekker een slome drol. Je zou er zo bovenop knallen. Ik haal ze in en kan het niet laten even op de claxon te drukken.

Megazand | 31-05-14 | 11:11

11. Hoofddoeken belemmeren het zicht naar links of rechts...

number668 | 31-05-14 | 11:09

Nummer 1 is natuurlijk dat het verkeer een afspiegeling is van de maatschappij. Ikke ikke ikke en de rest kan stikken, moraal is ver te zoeken...

Maxx! | 31-05-14 | 11:08

Pierre Tombal | 31-05-14 | 11:04

Dan heeft u weinig 'feeling' met uw snelheid.

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 11:07

Bumperklevers voor me, ook een bron van ergernis.

Wiebenik? | 31-05-14 | 11:07

Ik hoop dat er ergens een FO rechercheur aan de hand van het helmcam filmpje het kenteken van die imbiciel kan achterhalen en hem dan een levenslang rijverbod oplegt.

Dit soort idioten bederven mijn (motor)rijplezier.

Snippeschieter | 31-05-14 | 11:06

We zitten hier in NL op 40 doden per miljoen per jaar. Mijn vakantieland heeft jaarlijks 200 per miljoen. Daar is het echt gevaarlijk op de weg.
www.youtube.com/watch?v=wYgOvY52Psg
Let op de twee mannetjes links in beeld.
Serious: op internet zijn lijstjes te vinden met aantallen. NL staat op een hele mooie plaats. Het aantal dodelijke slachtoffers is de laatste 20 jaar afgenomen van zo'n 1500 naar de rond 600 nu. Velen zeggen dat het komt doordat het verkeer de meeste tijd stilstaat, niet door de vele veilg verkeers campagne's. Was het laatste maar waar, dan zou je het nog als een exportprodukt naar al die onveilige landen kunnen brengen. We hebben hier in NL de SWOV, die in de link ook genoemd word,laten die eerst maar eens uitzoeken. Daar moet wel iets bij opgemerkt worden: de lijstjes die deze instantie produceert over alcohol gerelateerde ongevallen deugen niet. Dodelijke slachtoffers worden niet onderzocht op alcohol, omdat het OM ingeval van een positieve toets toch niet tot vervolging kan overgaan. Om die redenen vind ik het SWOV niet zo wetenschappelijk, ze maken een aanname dat 20 procent van die bestuurders "wel gedronken zal hebben".
Dat is niet goed.

hotnot | 31-05-14 | 11:05

Anders nl.
Fietspaaltjes.
Paaltjes die uit de grond komen. (Den Haag)
Oprotten met die achtelijke palen, verzin maar wat anders.

Terpen-tijn | 31-05-14 | 11:04

De (r)overheid die, gefixeerd op financiële winstmaximalisatie, enkel die overtredingen /misdaden aanpakt die kunnen worden uitgevoerd door Bokito's of computers. En deze vervolgens liefst veilig per post afhandelt. Hierin ondersteund door een aandachtsgeyle organist met schaamhaarkabouter van een campingzender die óók voor winstmaximalisatie gaat. Sensatie voor échte educatie, want introspectie is van hun kijkvolk toch niet te verwachten.

Echte ongevalsoorzaken vergen echte politie inzet:
- met stip op 1 : absolute desinteresse, lees: slaaprijden.
- met stip op 2: voorrangsfouten
- met alles bezig zijn, behalve het verkeer
- Niet spiegelen, niet (ver vooruit) kijken, niets zien, niet anticiperen.
- Geen zicht naar buiten door beslagen en/ of niet- gekrabde en /of smerige ruiten en /of gsm's, tablets (?!?)tomtom's midden in het gezichtsveld.
- Verkeerde / verkeerd afgestelde of geen verlichting voeren.
- Snelheid niet aanpassen aan situatie (dat is dus ook op een 2 baans snelweg een vrachtwagen inhalen met 3 kmh verschil)
- Elkaar niks gunnen
- Niet voldoende rechts rijden
- Onnodig hinderen door desinteresse of egoïsme
- Alcomobilisme. Tijdens 22 jaar rondrijden ben ik élke week toch wel 10 keer op snelheid gecontroleerd vs 4 keer op alcohol.
- Onlogische snelheidslimieten
- Onnodige inhaalverboden (zeker in combinatie met zondagsrijders)
- brommobielen
- opgevoerde skoetâhs en hun bondkraagberijders
- Geen richting aangeven
- Richtingaanwijzers gebruiken als toverstok: voorrang verschijnt, waar de medeweggebruiker verdwijnt.
- Parkeren met de kont in wegrij-richting

klimgek | 31-05-14 | 11:04

10: daar kun je mee thuiskomen punt nl</p>

<p><br>
Hameren dat je in een woonwijk met potentieel duizenden kinderen, waarvan er op elk moment eentje zomaar de weg op kan rennen, je minstens de helft van de tijd naar je snelheidsmeter moet kijken in plaats van naar de weg en alles dat daar aan grenst. Speciaal vanwege idioten die denken dat dit inderdaad de juiste methode is om een auto te besturen heb ik toch ook maar een dashcam aangeschaft.

Pierre Tombal | 31-05-14 | 11:04

Ze moeten het B rijbewijs splitsen in B1 en B2.

B1 zijn mensen die ook in de regen kunnen rijden.

B2 zijn mensen die denken dat ze ook in regen kunnen rijden.

Geef de categorie B2 een rijverbod met nat weer en zie het aantal ongevallen neemt drastisch af.

Snippeschieter | 31-05-14 | 11:03

@GebuktIsGenomen | 31-05-14 | 10:57
Bij ons in de regio zijn er een tijd lang bekeuringen uitgeschreven aan mensen die op een rotonde naar links richting aangaven. Dit zou niet mogen omdat je op een doorgaande weg zou zitten en dus geen richtingsaanwijzer aan mocht hebben. Elke agent deed er graag aan mee om zijn bonnenquotum te halen.

sinar2 | 31-05-14 | 11:03

Ja maar als je als automobilist al een week tegen dat jaloersmakend gifje van een kussende Fleur met die bijgochem aan moet kijken, dan kies je er toch als vanzelf voor om je rond een stevige beuk, eik of boom naar keuze te vouwen.

Psycheltjes | 31-05-14 | 11:02

95% van de ongevallen worden veroorzaakt door mensen die geen druppel alcohol ophebben. Als we die nu eens van de weg halen wordt het een stuk veiliger, toch.......

Snippeschieter | 31-05-14 | 11:00

@hero_of_heaven | 31-05-14 | 10:51
Zojuist gebeld. U krijgt het advies terug te gaan en het later nog eens te proberen..

McMarx | 31-05-14 | 10:59

01. Ineens vanachter een vrachtwagen naar de linkerbaan komen met 90 km zodat je keihard moet remmen ondanks dat je slechts 120 op de linkerbaan rijdt
01.a Alcohol & Drugs
02. Afremmen voor een file waarbij een bestelbus achter je op het allerlaatste moment en zonder te remmen naar de rechterbaan gaat, zodat zijn achterligger zich bijna doodrijd op jou achterkant.
03. Onnodig linksrijders waardoor je tegen je zin in gaat bumperkleven.
03.a Berijders (vooral auto's met een donkere kleur) die zonder verlichting rijden.
04. Bestelbusjes
05. Oost-Europese vrachtwagenchauffeurs die op 2-baans snelwegen inhalen, zelfs tijdens een inhaalverbod.
06. Idioten die 60km per uur rijden op een 80km weg.
07. 45km wagentjes die op een 80km weg rijden ipv een B-weg of fietspad.
08. Gebrek aan echt toezicht door motoragenten en echte agenten. Je ziet meer rijkswaterstaat pick-ups dan politie. Stop met flitsen. Geef agenten (in opleiding) een V40 en laat ze rondjes rijden met de opdracht om alleen echt zware overtredingen aan te pakken. Dus geen flauw gezeik, lampje stuk, nummerplaat ontbreekt. Maar de hot topics zoals eerder beschreven.

Nathal | 31-05-14 | 10:59

In dat filmpje... een plasje olie op de weg en het busje kan de restanten van de motorrijder van de voorruit wissen. Wat was dat, Gerrit? Oh, één of andere vogel is tegen de voorruit gevlogen. Heb je nog een bammetje?

Van Duyvenbode | 31-05-14 | 10:58

Een beetje richting aangeven op een rotonde zou soms ook geen kwaad kunnen (en dan ook de linker!)

GebuktIsGenomen | 31-05-14 | 10:57

@îîî ReBeL îîî | 31-05-14 | 10:40
Daar moet je toch niet aan denken: Een lichte kop-staartbotsing terwijl je net gepijpt wordt...

VanBukkem | 31-05-14 | 10:56

jan-lul-de-behanger | 31-05-14 |

Een vrachtauto die 130 km/uur plus kan rijden?

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 10:55

@potverdrie | 31-05-14 | 10:43
Wat te denken van mensen die een toerit naar de snelweg nemen en 60 blijven rijden, terwijl het verkeer OP de snelweg 100/ 120 rijdt?
Probeer dan maar eens in te voegen....
Overigens nog een uithaal naar de opmerking (niet de jouwe, no offence) 'de heer in het verkeer is vaak een dame'.... Ik woon in een buurt waar diverse scholen zitten waar 'moeders' hun koters afleveren.
Ik zie zelden zulke asociale bestuurders, te hard rijden in een 30 Km zone, parkeren waar het niet mag, je auto neerzetten voor een paar 'steekvakken' zodat anderen niet weg kunnen en noem het maar op.

necrosis | 31-05-14 | 10:55

Ik ken de exacte cijfers niet, maar als er een toename is van het aantal (dodelijke) ongelukken waarbij vrachtwaggels betrokken zijn, dan heb ik daar wel verklaringen voor.
1) MOE-landers die een gebrekkige rijopleiding hebben genoten maar die desalniettemin doodleuk worden losgelaten op de vaderlandse snelwegen.
2) Nederlandse chauffeurs in de leeftijdscategorie 18-24 jaar die zoals ik al eerder opmerkte compleet vergroeid zijn met hun smartfoon en de hele dag met hun collega broekiechauffeurs aan het whatsappen zijn en al whatsappent achter op een file knallen.

VanBukkem | 31-05-14 | 10:55

@ JanRooks | 31-05-14 | 10:03

Wat er ook mee te maken kan hebben is dat je in Marokko je rijbewijs 'haalt' als je de auto weet te starten en achteruit weet te rijden op een (lege) parkeerplaats (mocht je dat niet voor elkaar krijgen, schuif je de examinator een envelopje toe). Zulks is mij jaren geleden al in vertrouwen medegedeeld door een Marokkaan die zelf zijn rijbewijs in Marokko had gehaald, een ervaringsdeskundige dus. Hij snapte zelf ook niet dat zijn rijbewijs zonder meer geldig was in Nederland.

HoogToontje | 31-05-14 | 10:55

Fappen achter het stuur.

Plukkiehaar | 31-05-14 | 10:54

mensen die de krant lezen op het stuur...
mensen die zich zitten scheren op de A4 met 130
dragracende vrachtwagenchauffeurs die je nog voorbijkomen als jij 130 rijdt.
Taxichauffeurs uit Amsterdam. De rest van NL deugt wel.

jan-lul-de-behanger | 31-05-14 | 10:52

13. Mensen die denken dat de maximumsnelheid ook de verplichte snelheid is.

ZwarteKater | 31-05-14 | 10:51

seven | 31-05-14 | 10:42
Met hard doorrijden bevorder je de doorstroming niet, want het moment van remmen zorgt voor een harmonica effect.
Dus ruim van te voren langzaam snelheid minderen en aanpassen aan het verkeer voor je. Dat bevordert de doorstroming.

ZwarteKater | 31-05-14 | 10:48

elektrische fiets met voorwiel-aandrijving. levensgevaarlijk, metname als je in een bocht een beetje wilt versnellen.
En verder natuurlijk mocro's op gejatte scooters die overal voor verkeers-overlast zorgen.

--sql error-- | 31-05-14 | 10:48

@BozeKater |Sinds ik nuchter rijd vallen de linksrijders mij op.

Al SchietjemeLevend | 31-05-14 | 10:46

10. Oude vandaagjes die niet harder willen dan 90 op de snelweg. Iedereen wil ze inhalen.

BeunDeHaas | 31-05-14 | 10:45

Ouderen en bange vrouwen die al vast gaan remmen bij een groen stoplicht, omdat het misschien wel oranje wordt...

potverdrie | 31-05-14 | 10:43

ZwarteKater | 31-05-14 | 10:25
Was rond 19uur, laagstaande zon, flauwe bocht vh kruispunt. Kon gelukkig ook nog flink remmen, airbag klapte niet, lamp voor wel stuk, hij 400€ schade (alleen deukje achterbumper). Enfin, vette inschattingsfout van mijn kant. Wel een die imho vaak voorkomt, daarom zeg ik het ook, voor de andere autobestuurders die denken de doorstroming te bevorderen op 'ervaring'.

seven | 31-05-14 | 10:42

@hero_of_heaven | 31-05-14 | 10:37
U zult niet in de hemel komen, schat ik in.

McMarx | 31-05-14 | 10:41

@arie181818 | 31-05-14 | 10:26
Nope, want dan moet de binnenspiegel zo laag dat ze niet meer zien wat er achter ze gebeurt.
*mij fop je niet*

necrosis | 31-05-14 | 10:40

10 : gepijpt worden tijdens het rijden.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 31-05-14 | 10:40

Vinex Audi lullen, caravans, bewust hinderende Prius gutmenschen, dode hoek hoofddoekjes, etc...

Harry Turtle | 31-05-14 | 10:39

Alcohol en drugs be-invloeden mijn rijgedrag altijd, ik ga er stukken beter van rijden.

hero_of_heaven | 31-05-14 | 10:37

Achter een vrachtauto vandaan komen om in te halen met een te lage snelheid zodat het achterop komende verkeer in de ankers moet. Even wachten totdat het kan is een aardig optie, maar kost tijd wel tijd van jezelf in plaats van die van een ander. Ik weet niet of dat het gaat redden in deze huidige tijd.

Mark van Leeuwen | 31-05-14 | 10:37

Ik rij altijd 2x zo hard als de toegestane snelheid. (zonder alcohol). Hoe eerder je thuis bent, hoe minder kans op ongelukken.

Premier Trutte | 31-05-14 | 10:37

@bisbisbis | 31-05-14 | 10:19
Op sommige plekken in mijn stad werden rotondes aangelegd die nergens op slaan.
Vanaf punt 'x' kun je bijna rechtdoor, terwijl je voor een 'driekwart, (punt 'Y') de stuurmanskunst van een 'Schumi' moet hebben.
En wat ook een groot probleem is op NL wegen: haast!
Ga 10- 15 minuten eerder van huis, en je hoeft je niet de typhus te ergeren.
Voordat ik mijn stad verlaat richting snelweg, geef ik mensen op de fiets/ lopend met hond vaak voorrang op plaatsen waar ze dat niet hebben.
Een glimlach of vriendelijk handgebaar is vaak mijn deel, behalve als er een malloot achter me zit die liever dwars door me heen zou willen rijden wegens .... haast.

necrosis | 31-05-14 | 10:35

Smartfoons. Vroeger, toen de mobiele telefoons nog echte toetsen hadden, kon ik sms-en zonder op het schermpje te kijken. Met zo'n touchscreen lukt me dat niet meer. Daarom doe ik tegenwoordig niet meer sms-en of whatsappen als ik een stuur in mijn handen heb. Helaas geldt dat niet voor iedereen. En met name de meest onervaren bestuurders sms-en whatsappen er lustig op los. Die zijn -volwassen- 18+ geworden met het mobieltje in de hand, en kunnen dat mobieltje dan ook maar moeilijk even opzij leggen.

VanBukkem | 31-05-14 | 10:35

Mensen die hun rijbewijs gekocht hebben.... levensgevaarlijk.
Trouwens, als ik moet niezen achter het stuur, ben ik ook altijd even de weg kwijt.

Schietmijmaarlek | 31-05-14 | 10:34

10 Selfie maken terwijl je je tampon aan het verwijderen bent.

Mark van Leeuwen | 31-05-14 | 10:33

En how about de lijndienstchauffeurs, ooit hadden ze een voorbeeldfunctie, nu ook, maar dan over hoe het niet moet. Ze rijden rond als kamikazi om hun schema te kunnen halen.
En dan zijn er nog de eikels die elkaar het asfalt niet gunnen. Lul, die anderen betalen ook belasting om daar te mogen rijden!

* | 31-05-14 | 10:31

seven | 31-05-14 | 10:23

Lekker bijdehand van jou.

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 10:30

@ necrosis 10:14

Maar ik hanteer dan ook strakke regels, geen drup alcohol vóór 17:00 uur. Daarna gaan echter de sluizen open...

eerstneukendanpraten | 31-05-14 | 10:30

11: mannen op leeftijd die na hun hele leven hard sparen eindelijk die Porsche kunnen kopen en dan "sportief" gaan rijden, waarbij ze de PK's onderschatten.
12: vrouwen met hoofddoekjes die niet harder dan 30 rijden waar ze 50 mogen, waardoor iedereen genoodzaakt is om ze binnen de bebouwde kom in te halen.
13: mongolen die bovenop de rem gaan staan als ze iemand binnen 20 meter van een zebrapad waarnemen.
14: de hele groep 18 - 22 jarigen zonder rij-ervaring in auto's die veel teveel vermogen hebben voor dit soort wegpiraten.
15: jonge vrouwen met hun eerste autootje die onder het rijden gezellig zitten te kleppen met hun vriendinnen.
16: zondagsrijders, oftewel vaders en moeders de man/vrouw die alle tijd van de wereld hebben na de kerkdienst.
17: mensen die rechts inhalen omdat ze zo nodig 105 moeten rijden op 100 km wegen.
18: navigator-instellers onder het rijden.
19: om-zich-heen-kijkers omdat ze zitten te bellen onder het rijden.
20: overmoedige xtc/speed/coke/ghb/heroïne/THC-rijders.

Jan Gordelroos | 31-05-14 | 10:29

Vrouwen in de grote leasebak van manlief op een dagje uit. Man heeft geen zin om te rijden dus mag m'vrouw aan het stuur. Vanzelfsprekend uiterst gekwalificeerd door de vele gereden meters tussen de supermarkt, basisschool, en huis met de Aygo.

Parel van het Zuiden | 31-05-14 | 10:29

11: De huidige trend om volkomen wezenloos op de een-na-linkse baan te gaan rijden (ongeacht of er verkeer rechts van je zit), de cruise control op 110 te zetten (ongeacht max. snelheid) en proberen in slaap te vallen zonder je ogen dicht te doen.

Geenstijlfiguur | 31-05-14 | 10:29

Idioten die gebeld worden en vol op de rem gaan stem nadat ze je net met een achterlijke snelheid hebben ingehaald.
Polen, ik mis de Polen!?

* | 31-05-14 | 10:28

Vrouwen die niet doen wat ze zouden moeten doen, namelijk héél voorzichtig rijden. Elke vrouw die met het verkeer meerijdt is een potentiële bom.

Ome Gijs | 31-05-14 | 10:27

Het CBR die rijbewijzen afgeeft aan frauderende mocro's en ander gespuis die 3 lessen hebben gevolgd.

deraderendraaien | 31-05-14 | 10:27

deJoop: het komt natuurlijk door het verhogen van de maximum snelheid.
Anyway, dagelijks op de weg zittende: 7 toch vooral. In slaap donderende, niet oplettende, ondertussen film kijkende, niet op 90 gemaximeerde portugese/poolse/roemeense dakhazen.

psychonaut | 31-05-14 | 10:26

@necrosis | 31-05-14 | 10:09
wat betreft puntje 12: jij hebt toch ook iets met vrouwen die zichzelf scheren via de binnenspiegel?

arie181818 | 31-05-14 | 10:26

seven | 31-05-14 | 10:23
In plaats van op het verkeerslicht op het andere verkeer letten misschien?

ZwarteKater | 31-05-14 | 10:25

10. Nederlandse overheden die regelmatig in gebreke blijven inzake wegenonderhoud. Op sommige stukken vliegen de klonten asfalt in de rondte...

Parel van het Zuiden | 31-05-14 | 10:25

- Telefoon willen opnemen en niet weten welk knopje je daarvoor op je navigatiesysteem moet indrukken.
- Navigatiesysteem en boardcomputer bijwerken tijdens rijden.

Koonkluk Huis | 31-05-14 | 10:24

Mensen die op een provinciale weg voor het allang groene licht blijven staan waar ik 80km/u rijdend in de verte zie, ha groen, en er dan ondanks remmen achterop knal. True story.

seven | 31-05-14 | 10:23

Fietsers. Fietsers. Fietsers. Fietsers. Fietsers.
-
Van over het stuur heenhangende, van oordopjes voorziene, niets ziende of horende facebookende k.. pubers tot ' assertieve' bakfietsmoeders, die door alles heen trappen in de zalige wetenschap dat wát er ook gebeurt, het voor tenminste de helft hun schuld niet is - ook al is het dat wel.
-
Nog even los van het kromme rechtsprincipe: fietsers zijn een ongeluk - waiting to happen.

bisbisbis | 31-05-14 | 10:23

12 t/m 20: Pizzakoerrierjongetjes

McMarx | 31-05-14 | 10:23

Wat dachten we van de "verlichting" die net zo goed NIET aan kunnen staan boven de weg.

Hobbykip | 31-05-14 | 10:23

10. Ongekwalificeerde Oostblokkiaanse vrachtwagenchauffeurs op de Nederlandse wegen, die 30 jaar professionalisering van de Nederlandse transportsector te niet doen in het kader van de Europese droom.

Parel van het Zuiden | 31-05-14 | 10:21

11. Taxichauffeurs. Extra opletten met die lui.

McMarx | 31-05-14 | 10:19

De belachelijk kleine rotondediameter.
-
En die rotondes dan graag ook nog even voorzien van schuin oplopende binnenringen, zodat een vrachtwagen met oplegger even geholpen wordt bij het kantelen.
-
Waanzin. Letterlijk: only in Holland.

bisbisbis | 31-05-14 | 10:19

De toegang vanaf de snelwegen tot de steden.
-
Meteen onderaan de snelweg begint het lokale régime van gesanctioneerd autopesten en verkeersstromen 'reguleren'.
-
Er hoeft maar dát te gebeuren beneden of de afritten worden parkeerplaatsen, waar niet iedereen altijd even braaf rechts achter in de rij aansluit.
-
Waanzin. Letterlijk: only in Holland.

bisbisbis | 31-05-14 | 10:16

@eerstneukendanpraten | 31-05-14 | 10:01
Volgens de statistieken worden de meeste aanrijdingen veroorzaakt door nuchtere bestuurders.
*kraakt nog een kroonkurkje*

necrosis | 31-05-14 | 10:14

12. Het niet anticiperen, vooruit kijken wat er allemaal gaande is en daar al rekening mee houden. Afgelopen week ging ik bij Rijnsburg de A44 op, ik zag op deze gecombineerde in/uitvoegstrook de uitvoegstrook al volstaan. De auto's achter mij hadden dit kennelijk nog niet gezien en waren nog snelheid aan het maken. Gevolg, geen doden maar wel kop-staart met 3 auto's. Ik had niks. Mensen KIJKEN, KIJKEN en anticiperen.

Marvin_NL | 31-05-14 | 10:14

Dat oostblokkers hier ongelukken maken komt omdat het Nederlandse weggedrag zo asociaal is dat niemand elders het snapt.
Mensen denken dat als er voldoende ruimte is om te parkeren zij er wel tussen kunnen invoegen.
Verder is het knipperlicht een signaal om aan te geven dat men van richting verandert, de rest van het verkeer moet daar maar op letten. Behalve als een vrachtwagen het doet, dan moet die maar wachten totdat 300 agresso's er nog even langs scheuren.

ZwarteKater | 31-05-14 | 10:13

Sociale mongolen , onverwacht vol op de rem duikende ( meestal, oude mensen ) . Om een ander voor te laten gaan.

Bij voorkeur fietsers of ander gespuis wat eigenlijk had moeten wachten.

Doen dit bij voorkeur op een onverwacht, onoverzichtelijk punt..

Net zo iets als de stom stom bestuderen in een blinde bocht.. Stilstaand, op het midden van de weg

Nietweerhe | 31-05-14 | 10:12

De absurde hoeveelheid op- en afritten op de snelwegen.Zodra er in Achterboerenstronkeradeel een kantorenparkje bijkomt, moét en zal het directe toegang hebben tot de snelweg.
-
Gevolg: de hoogste op- en afrit dichtheid ter wereld.
-
Bijkomend gevolg: de snelweg is geen snelweg meer.

bisbisbis | 31-05-14 | 10:12

Oostblokkers zijn doorgaans nat tússen de oren!

taxhond | 31-05-14 | 10:11

Wijven in een X5 / iets wat er op lijkt.

De enige reden dat ze nog leven , is dat ze bij hun vent zo'n auto hebben los geneukt.
( en een ander dus voor ze uitkijkt )

Zouden in een kleine auto al lang uit de genen pool verstoten zijn

Nietweerhe | 31-05-14 | 10:10

@spelen | 31-05-14 | 10:01
12: je (als man) scheren via de binnenspiegel
13: je (als vrouw) lippen stiften via de binnenspiegel
14: je dreinende kinderen op de achterbank een corrigerende tik verkopen
15: 'pingen' dat je niet kan bellen wegens geen handsfree-set.
16 t/ 200: under construction.

necrosis | 31-05-14 | 10:09

Ommezwaai | 31-05-14 | 10:02

Jij mist nog wel meer.

Klier van Bartholin | 31-05-14 | 10:09

Vertegenwoordigers in een Bora

net begonnen , of slecht in hun vak.. hun baas laat hun dat weten door ze in een Bora te laten rijden.

Uiteraard proberen ze wanhopig uit deze auto te komen door meer klantjes op een dag af te werken.
Uiteraard proberen ze dit op de snelweg aan tijd , te doen.

Nietweerhe | 31-05-14 | 10:08

Misschien het simpele feit dat nu een kleine twee decennia je als een complete mongool door het verkeer kan rijden zonder regelmatig een bekeuring te krijgen? Ruim 90% van de bekeuringen wordt op kenteken uitgeschreven. Zonder staandehouding.

Twee derde is voor minder dan 10 km/h te hard, een kwart voor creatief parkeren in woonwijken met meer vinexbunkers dan parkeerplekken. Minder dan 10% van de bekeuringen is voor voorrangsfouten, terwijl iedere botsing een gevolg is van het overtreden van een verkeersregel.

Kans op een bekeuring voor dronken rijden is marginaal. Voorselectie op straat gebeurt met kermisplastic die in mijn bijzijn al 50 kilo dames die niet meer konden lopen een prima lieten blazen. Gemiddeld rijdt nu 5% met drank op achter het stuur.

Het is niet heel raar dat het effect van het beleid van de heer Koos Spee om een anale tunnelvisie op louter snelheidscontroles ernstige ongelukken gedoogd op basis van andere verkeersovertredingen. Bedankt.

De politie heeft de automobilist geleerd langzaam en slordig te rijden.

Feynman | 31-05-14 | 10:08

Als een baviaan aan je anus krabben, dan aan de poepnagel ruiken om vervolgens in gedachte verzonken uit te waaieren naar de tegenligger. Tot op heden steeds nèt goed gedaan.

PureYak | 31-05-14 | 10:07

Niet kijken, niet spiegelen, niet anticiperen, elkaar geen meter gunnen, moe naar je werk, gestressed van je werk, lippenstiften, kudtbrommers, 45KM/uur koekblikjes, zondagsrijders, medicatie, bejaarden, opgefokte petjes, etc. etc.

De lijst is eindeloos.

yamahaha | 31-05-14 | 10:06

als iedereen die; aan de zware medicijnen zit, de dag beginnen met een joint, een blik bier of een lijn coke, antidepressiva gebruikt om maar vooral niks te voelen, stress heeft van zijn hypotheek, tot zijn nek in de schulden zit omdat hij nergens een vast contract krijgt THUIS BLIJFT!!! dan kan de rest veilig door rijden

kudt met dt | 31-05-14 | 10:06

Tupperware racers.. gastjes met net een rijbewijs, en denken dat ze een coureur zijn.

Dit gecombineerd met een oudere , opgedirkte auto zonder enige kennis van wegligging = boomklevertje

Nietweerhe | 31-05-14 | 10:06

@Ommezwaai | 31-05-14 | 10:02
zie 8

BozeKater | 31-05-14 | 10:05

11a. Trutjes on tour ,
2 of meer vrouwen in een auto.. letten op ALLES.. behalve de weg..

11b. Vrouwen in het algemeen, met stip op 1.. vrouwen boven de 50 of onder de 30

Nietweerhe | 31-05-14 | 10:05

Pliesies die flitsen in plaats van surveilleren. 8 km/h te snel wordt bekeurd, bumperkleven maar hoogst zelden.

BozeKater | 31-05-14 | 10:05

Anders, namelijk: zelfoverschatters en zij die anderen de schuld geven.

De echte Stolwijker | 31-05-14 | 10:04

Bij ongeveer een kwart van de ongelukken is alcohol in het spel, wil dus zeggen dat zo'n slordige 75% van alle ongevallen veroorzaakt worden door nuchtere rijders, het overgrote deel dus, DIE moet je van de weg halen!

Fijne kerel | 31-05-14 | 10:04

Aantal ongelukken valt nog mee als je naar de benzineprijzen kijkt.

Botte Hork | 31-05-14 | 10:03

10. Islam. Een maand lang overdag niet mogen eten heeft geen positief effect op de rijvaardigheid.

JanRooks | 31-05-14 | 10:03

VW golfrijders tussen de 18 en 23 jaar.

McMarx | 31-05-14 | 10:02

Ik mis het nichterige weggedrag van babyboomers met een Prius en fietsendrager achterop.

Ommezwaai | 31-05-14 | 10:02

Ik rijd per definitie altijd met een flinke slok op, gaat prima...

eerstneukendanpraten | 31-05-14 | 10:01

Babyboomers, ik rij naar 9 uur werken naar huis, heb nog 1 uur om te eten en weer naar school te rijden... en dan zit je achter een peugeot 3006... pfff... dit wordt ook nog alleen maar erger.

toonbeeld | 31-05-14 | 10:01

Andere verkeersdeelnemers. Zij zijn het enige probleem dat ik onderweg tegenkom.

rara | 31-05-14 | 10:01

11. Klooien met smartphone.

spelen | 31-05-14 | 10:01

die motorrijder in het filmpje heeft een goed verkeersinzicht !

d' 8hØker | 31-05-14 | 10:00

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken