Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GS Knipseldienst: Islamofobie Roundup

Jihadchocolaad.jpgInternationale roundup uit Moslimië, even de tidbits verzamelen waar wij van moesten huilen, headdesken, vooruit, ook wel lachen in sommige gevallen maar waarvoor we ieder een apart topic ook weer zo'n gedoe vinden. Qua dan blijf je bezig met die jongens. Gaan we eerst naar Nigeria. Boko Haram vermoordde bij een aanval op een militaire basis een onbekend aantal politie- en veiligheidsmensen. Zouden we een vooruitgang kunnen noemen, want het is minder laf dan een meisjesschool leegtrekken, maar het blijft een terreurdaad van hebben wij u daar. Uiteraard verzuimt de NOS de ideologiese motivatie van deze 'terreurgroep' te noemen, vermoedelijk omdat zulks niets alles met de echte islam te maken heeft. In gezwinde pas door naar Maleisië. Daar dreigt een jihad uit te breken tegen chocolade. Dit menen wij niet?!? Oh jawel hoor. Er bleek varkensDNA te zitten in de chocolade van Cadbury. Waarom iemand überhaupt op het idee komt om naar varkensDNA te zoeken in snoepgoed is ons een raadsel, maar voor de moslims is het duidelijk: Cadbury's probeert islamitische zoetekauwen te verzwakken en de hel in te jagen. Positief nieuws uit Qatar: er is in de Koran een GOED PUNT opgedoken! Namelijk: Leggings zijn geen broeken. Hier vinden sharia en modepolitie elkaar. Het WK-2022 gastland heeft blijkens de voorschriften geen bezwaren tegen het Roy Donders Juichpak, dat past keurig in de Quataarse bedekkingsquota. Mwaha. Maar genoeg gelachen. Ernst nu. Over naar Pakistan. Dit is was Farzana Parveen. Op de stoep van het hooggerechtsgebouw doodgestenigd door haar vader en broers. Want getrouwd met en drie maanden zwanger van een mijnheer die ze zomaar zelf had uitgekozen, de hoer. Wij doen er maar weer bedremmeld het zwijgen toe. Leuk dat u allemaal weer keek. En tot de volgende Halal-Roundup!

Reaguursels

Inloggen

Arnoud van Doorn lokt islamofobie uit en demoniseert Islam in Nederland.
Arnoud van Doorn bekritiseert de islamofobie in Nederland, maar vertikt het om gewelddadige discriminerende wetten van de Islam bv de doodstraf voor bekeerde christenen in Saoedi Arabië te veroordelen. Hiermee suggereert hij dat een rechtvaardige en gelijkwaardige wisselwerking tussen Moslims en niet-Moslims niet mogelijk is. Hij insinueert hiermee dat Moslims het recht hebben om niet-Moslims te discrimineren en te doden en dat kritiek daarop ook nog eens verboden is. Dit leidt vanzelfsprekend tot islamofobie bij niet-Moslims.

agram | 30-05-14 | 09:19

Eigenlijk zou geenstijl een counter op hu site moeten plaatsen. Die telt dan dagelijks het aantal doden in de naam de maangod die ze Allah noemen

zorgan | 30-05-14 | 01:36

Zet wat fanatieke moslims bij elkaar en je hebt geheid stront aan de knikker.

lekker wijf | 29-05-14 | 15:06

gutgutgut | 29-05-14 | 11:28
Grofweg 15% van CAR is moslim. CAR is geen moslimland. De Seleka bestaat uit bijna 100% moslims.
.
Stel je voor dat 15% mede-nederlanders hier steden en dorpen uitroeien, de regering omver werpen, en de andere 85% zo terroriseren dat ze vanaf dan hun leven nergens meer veilig zijn. Wat dan? Laat NL het gebeuren? Of verzetten we ons?
Nou, dat is dus ongeveer de situatie daar in de CAR. En daar in CAR besloot die 85% niet-seleka's dus het laatste te doen, en als ik de berichten zo lees kan ik ze geen ongelijk geven.
www.theguardian.com/world/2013/nov/22/...

gaffelbaard | 29-05-14 | 13:29

miko | 29-05-14 | 01:58
Om hoeveel "keuken" ongelukken gaat het?

gutgutgut | 29-05-14 | 11:35

Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:02
Vergeet niet ook het doden van moslims door christenen te vermelden.
Het geweld komt daar van 2 kanten.
www.nrc.nl/nieuws/2014/04/27/22-doden-...

gutgutgut | 29-05-14 | 11:28

@K1100 | 29-05-14 | 01:42
RTFM

Petrus Poortwachter | 29-05-14 | 10:05

Schandalig dat die kufar expres varkens in de chocolade doen. Het is gewoon één groot Amerikaans-Zionistisch complot.

Abu al Uitkering | 29-05-14 | 09:27

Achterlijke cultuur/religie whatever.
Maar van Qatar kunnen we nog wat leren; aanpassen of oprotten. En dan niet zoals met ons slappe inburgeringsverzoek, met "mogelijke sancties na een jaar tot 5 jaar, maar gewoon per direct! Wanneer wordt dat hier ingevoerd? kan timmerfrans dat niet voorstellen als geste? "wij vinden jullie artikel 290 zo geweldig, dat willen wij ook per direct invoeren in onze verdorven Westerse cultuur" dat is toch het ultieme hielenlikken? Daar hebben we tenminste dan ook wat aan.

newtoholland.nl | 29-05-14 | 09:23

Roundup? Das toch onkruidverdelger?

Prof. Dr von Fotze | 29-05-14 | 08:43

Ook goedemorgen!

Vinnie85 | 29-05-14 | 08:43

Nou, prettige Hemelvaart dan maar...

Jan Gordelroos | 29-05-14 | 08:38

tel maar na: ALLE religieuze FOPneuzen opperhoofdmannen -bible-koran-thora dalai lama etc etc etc zijn mannen. [alleen madame blavatski dat was een vrouw ... o wacht die deej weer andere dingetjes.] enfin. Hedde joe die optochten in die zandbakken daaro gezien joh? allemaal mannen ...
kill a woman and you kill nature and nature is striking back. #Ebola

Centauri3 | 29-05-14 | 08:20

@miko | 29-05-14 | 04:21
Fout!
Portretten van het koninklijk huis staan alleen op de munten.
Of Vondel moet een buitenechtelijk kind van de oranjes zijn......

necrosis | 29-05-14 | 08:07

@K1100 | 29-05-14 | 03:12
Die is makkelijk, dat is die vent die op de briefjes van 5 piek stond.
Wat heb ik gewonnen?

necrosis | 29-05-14 | 08:02

Ebola is een straf van GodT. Voor iedere [al dan niet zwanger] doodgemaakte meisje/vrouw.

Centauri3 | 29-05-14 | 07:51

-weggejorist-

Wachtloper | 29-05-14 | 07:41

Artikel 290 van dat Qatar wetboek kunnen ze wat mij betreft ook hier invoeren:

“Whoever makes any gesture, recites songs, utters indecent phrases, or does any obscene act by any means in or near any public place, shall be punished with imprisonment for a period not exceeding six months…”

"Wie maakt elk gebaar, reciteert liedjes, slaakt onfatsoenlijke uitdrukkingen, of geen enkele obscene daad op welke wijze in of in de buurt van een openbare plaats, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste zes maanden ..."

Ofwel:
Geen gefluit, gesis, gebaren, klikken met de tong etc van Mocro-, scooter- en hangjeugd

FredFlinstone | 29-05-14 | 06:47

De NOS doet al jaren niet meer aan objectieve journalistiek. Ze zijn te afhankelijk van subsidies en inkomsten van de overheid, en dientengevolge komt er alleen maar nieuws naar buiten dat in het straatje past van linkschmenschen, Den Haag en Brussel / EU.

NOS is feitelijk niets anders dan de Nederlandse Pravda die je het beste met een korrel zout kunt nemen, of beter nog, gewoon negeren. Er zijn zo veel betere nieuwsbronnen tegenwoordig, die NOS hebben we helemaal niet meer nodig.

Koek Bakker | 29-05-14 | 05:02

@K1100 | 29-05-14 | 03:12
Weet ik! Dat was iemand van het koninklijk huis want hij stond op de vijf gulden!
Wat heb ik gewonnen?

@K1100 | 29-05-14 | 02:17
Tja in de herfst trekt alles naar het zuiden.

miko | 29-05-14 | 04:21

@K1100 | 29-05-14 | 03:12
Weet ik! Dat was iemand van het koninklijk huis want hij stond op de vijf gulden!
Wat heb ik gewonnen?

@K1100 | 29-05-14 | 02:17
Tja in de herfst trekt alles naar het zuiden.

miko | 29-05-14 | 04:21

@K1100 | 29-05-14 | 03:17
Opera mini als browser blijft de laatst gelezen tegel als tegel laat staan.

Al SchietjemeLevend | 29-05-14 | 03:25

@K1100 | 29-05-14 | 02:44
E- nummers staan NIET in de schijf van 5.

Al SchietjemeLevend | 29-05-14 | 03:18

Maar goed, ik heb een half blik drop op en ben een beetje misselijk. Ik ga slapen.
Een serieus antwoord op mijn vraag over F5en op een smartphone blijft staan.
Trusten @all.

K1100 | 29-05-14 | 03:17

@K1100 | 29-05-14 | 03:03 & necrosis | 29-05-14 | 03:05
Als wij creatief omgaan met de onderwijsplicht zouden wij dat kunnen uitleggen als een plicht een ieder (maar zeker de doelgroep) te "onderwijzen" m.b.t. gelatine en de vele toepassingen van dit product. Welke rechtgeaarde moslim zou willen leven in een wereld waar zoveel producten haram zijn? Zo kan dergelijk "onderwijs" natuurlijk op meer verderfelijke "Westerse uitvindingen" worden toegepast.

Wolveshead | 29-05-14 | 03:16

@necrosis | 29-05-14 | 03:05
Ik heb boeken moeten lezen, gedichten moeten lezen en kunnen verklaren. Wiskundige stellingen moeten bewijzen. Kortom, er werd iets van me gevraagd.
Vraag eens aan een Nederlandse Marokkaan met diploma wie Vondel is.

K1100 | 29-05-14 | 03:12

@Wolveshead | 29-05-14 | 02:59
Dan zal men toch iets moeten doen aan de taal/ rekenvaardigheid van 16/ 17-jarigen in dit land.
Het niveau is werkelijk om te janken.....

necrosis | 29-05-14 | 03:05

@Wolveshead | 29-05-14 | 02:59
Gaat niet gebeuren. Zal je eerst de Pabo moeten veranderen. Die zal realistisch moeten worden. Gaat voorlopig niet gebeuren.

K1100 | 29-05-14 | 03:03

@K1100 | 29-05-14 | 02:44
Hier kennen we onderwijsplicht, mits we daar enigszins creatief mee omgaan kunnen ze dat excuus straks niet meer gebruiken.

Wolveshead | 29-05-14 | 02:59

@Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:54
Zeg maar jaren, helaas.

@Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:54
Recht, daar hebben ze nog nooit van gehoord.

K1100 | 29-05-14 | 02:58

@necrosis | 29-05-14 | 02:51
Liever vrij en arm dan rijk en slaaf.

Overigens zou de Saoedische vlag enorm opknappen als de volgende tekst erop zou worden gezet:

*aan een profeet heb je geen reedt*

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:56

@Saudi ruling family:

http://sheikyermami.com/wp-content/uploads/2014/05/unnamed-vi.jpg

neutron | 29-05-14 | 02:55

@K1100 | 29-05-14 | 02:50
Daar wijs je terecht op een momenteel bestaand probleem. Ik denk inderdaad dat D66, VVD, PvdA, Groenlinks, CU en zo hiermee de komende maanden nog niet zullen instemmen.

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:54

K1100 | 29-05-14 | 02:41
Het is triest dat mossels, eer en respect als een geboorterecht opeisen ipv een "recht" dat je moet verdienen.

Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:54

@neutron | 29-05-14 | 02:48
De dingen die je noemt zijn erg direct. Deze film toont aan dat eerwraak ook op en zeer subtiele manier kan gebeuren. Met medewerking van moeder etc.

K1100 | 29-05-14 | 02:53

@Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:47
Zeg, wil jij soms dat Saoedi-Arabië geen zaken meer met ons wil doen?
Jouw uitspraak gaat ons land miljarden kosten.....
*gnehe*

necrosis | 29-05-14 | 02:51

@Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:47
Alweer eens, maar dan zal je onze volksvertegenwoordigers mee moeten krijgen. En denk je dat dit te verwezenlijken is.

K1100 | 29-05-14 | 02:50

@K1100 | 29-05-14 | 02:41

Dank, maar geen enkele gruwelijkheid voortkomend uit de islam verbaast me nog.
Stenigingen, onthoofdingen met een bot mes, kruisigingen, zelfopblazingen, etc etc.

neutron | 29-05-14 | 02:48

@K1100 | 29-05-14 | 02:41
Moskeeën dicht, islamitisch onderwijs afschaffen, islamitische verenigingen verbieden.

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:47

@Wolveshead | 29-05-14 | 02:36
Gelatine zit in heel veel dingen. Ook in veel dingen die moslims eten. Vooral snoep.
Hun excuus is dat als ze het niet weten er geen sanctie op staat.
Ze hebben zich op alle fronten ingedekt.

K1100 | 29-05-14 | 02:44

@neutron | 29-05-14 | 02:34
Ben ik met je eens, maar dit is een topic over moslims en moslimlanden.
Als er een topic komt over Urk of Volendam, zal ik mijn linkjes daar natuurlijk op aanpassen.

necrosis | 29-05-14 | 02:43

@Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:33
Eens. Maar hoe stel je je dat voor?

@neutron | 29-05-14 | 02:32
www.film1.nl/films/35758-Die-Fremde.ht...
Als je de gelegenheid hebt moet je deze film eens zien.
Begint suf maar is daarna adembenemend.
Laat zien waartoe families tot in staat zijn.

K1100 | 29-05-14 | 02:41

@Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:37
Wie zal het zeggen? De doelgroep lijkt er in elk geval allerminst van gecharmeerd.

Wolveshead | 29-05-14 | 02:39

Het laatste nieuws in HLN (Het laatste Nieuws)
www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/artic...

Boko Haram, natuurlijk gefinancierd vanuit Saoedi-Arabië. SA, het land dat zich zo inzet voor de mensenrechten, overal ter wereld.
Met uitzondering van vrouwen, anders-gelovigen,holibi's en anderen, het land dus dat zich inzet voor de rechten van haatbaarden en jihadisten.

Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:37

@Wolveshead | 29-05-14 | 02:36
Ontstaat hier de gelatine-doctrine?

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:37

@K1100 | 29-05-14 | 02:31
Wellicht kan gelatine uitkomst bieden?

Wolveshead | 29-05-14 | 02:36

@necrosis | 29-05-14 | 02:27

Klopt.
Maar dat gaat ook op voor Urk.
En de Veluwe.
En Tholen.
En, en..

neutron | 29-05-14 | 02:34

@K1100 | 29-05-14 | 02:31
Niks grootschalig, Kelf. Snel en kleinschalig. Dat werkt.

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:33

@K1100 | 29-05-14 | 02:26

Nee!
Het gaat me erom dat de islamieten juist altijd hun familieband als zeer belangrijk beschouwen (vandaar ook "eerwraak").
Dat is weer een afgeleide van een primitieve religie, namelijk animisme of voorouderverering.

neutron | 29-05-14 | 02:32

@Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:26
Was het maar zo simpel. We zullen dit toch grootschalig moeten aanpakken. De vraag alleen is hoe.

K1100 | 29-05-14 | 02:31

@neutron | 29-05-14 | 02:21
In een hoop landen waar de islam domineert, IS iedereen letterlijk familie van elkaar.
Biologen hebben daar een mooi woord voor:
wibnet.nl/hoe-zit-dat/is-menselijke-in...

necrosis | 29-05-14 | 02:27

@neutron | 29-05-14 | 02:21
Familiebanden vergelijken met de islam????????

K1100 | 29-05-14 | 02:26

@gutgutgut | 29-05-14 | 01:08
Het totale algehele compleetverbod op de islam heeft niets met godsdienst te maken. De islamclub is een terreurclub. Voorbeelden te over. Weg ermee.

Als we het eerder doen dan de buurlanden, verhuizen de leden van land. Extrabonus voor snelle beslissers dus.

Doen!

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 02:26

@necrosis | 29-05-14 | 02:18
Ik zei toch Huis.

K1100 | 29-05-14 | 02:22

@necrosis | 29-05-14 | 02:09

Of het zo veel anders zou zijn weet ik niet.
Religie begint vaak als een voorouderverering/animisme.
De mens blijft hoe dan ook gebonden aan familiebanden enzo, dat is te vergelijken met een soort islam of zelfs jihad van onze lichtgetinte "medeburgers" (bah!..).

neutron | 29-05-14 | 02:21

@miko | 29-05-14 | 02:13
Ik weet niet waar je het over hebt!
*om zich heen kijkt en deuntje fluiten doet*

necrosis | 29-05-14 | 02:20

necrosis | 29-05-14 | 02:09

Een wereld zonder religie. Neem een kijkje in het dierenrijk.
Mensapen gaan doorgaans beter met elkaar om dan mensen.

Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:20

@K1100 | 29-05-14 | 02:12
Het eerste: eens
Het tweede: oneens, ik ben toch geen holenmens?

necrosis | 29-05-14 | 02:18

Of moet ik zeggen 'zwaartekracht'.

K1100 | 29-05-14 | 02:18

@miko | 29-05-14 | 02:13
Is het jou ook opgevallen dat de tetten van Maxima aan inflatie onderhevig zijn?

K1100 | 29-05-14 | 02:17

@necrosis | 29-05-14 | 01:04
Blijf maar vrijwilliger dat doe je goed genoeg!

@tattooboer | 29-05-14 | 01:09
Je moet er ook niks in zien. Je moet er iets in stoppen.

miko | 29-05-14 | 02:13

@necrosis | 29-05-14 | 02:09
Zonder religie zouden de mensen elkaar nog steeds naar het leven staan.
Jij zou Fleur aan haar haren je huis in sleuren ;)

K1100 | 29-05-14 | 02:12

@Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:02
Ik acht het volkomen denkbaar dat er in de nabije toekomst hier ook zulke slachtingen gaan gebeuren. Gekken genoeg op deze wereld.

K1100 | 29-05-14 | 02:10

@Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:02
En dat allemaal in de naam van een sprookjesfiguur.
Wat dat betreft id de mens de meest bloeddorstige diersoort op aarde.
Ik vraag me wel eens af hoe de wereld eruit zou zien zonder religie...

necrosis | 29-05-14 | 02:09

Het gaat maar door, de islamitische terreur. 24 uur per dag.
De wegkijkers, die tegen de oorspronkelijke Nederlanders zijn en die ons uitmaken voor racisten en islamofoben, zullen het wel weer een incident noemen.
www.ad.nl/ad/nl/1013/Buitenland/articl...
In de Schilderswijk hebben ze nu alweer een feestje.

Jan Dribbel | 29-05-14 | 02:02

@gutgutgut | 29-05-14 | 00:52
Of zou het kunnen dat je veel van de 'keuken' ongelukjes in Pakistan ook mee zou moeten nemen?
In hoeverre vertrouw je de statistiek daar in dat door en door corrupte land??

miko | 29-05-14 | 01:58

@necrosis | 29-05-14 | 01:50
Passend antwoord, I like it!
On topic: Moslims, pffff! Weg ermee

K1100 | 29-05-14 | 01:55

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:40
Bedankt, ik zoek wel verder.

K1100 | 29-05-14 | 01:42

@K1100 | 29-05-14 | 01:36
Ik hou je niet tegen.
*gaat passen muzikaal antwoord zoeken*

necrosis | 29-05-14 | 01:40

@K1100 | 29-05-14 | 01:35
Meestal is een klik op het veld waar je normaal gesproken 'geenstijl.nl' invult genoeg. Dan staat links of rechts een refresh logo'tje.

Maar soms moet je het menu in.

Het is mijn vak en zelfs als doorgewinterde ontwikkelaar weet ik het vaak niet direkt te vinden. Veel succes :-)

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:40

@necrosis | 29-05-14 | 01:34
LOL. Kijk je uit anders draai ik een muzakje vor je.

K1100 | 29-05-14 | 01:36

'If you are in Qatar, you are one of us'

Ja, dat probeer ik de nieuwelingen hier in het Hollandse ook te vertellen, maar dan ben ik opeens een racist!

Schietmijmaarlek | 29-05-14 | 01:35

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:31
Zo'n chinees ding, Huawei.
Zelf heb ik een Nokia, daar kan je mee bellen en sms'en.
Vind ik meer dan genoeg.

K1100 | 29-05-14 | 01:35

Net een repo op Duitse tv gezien dat het Oostenrijkse Zell am See wordt overspoeld door (rijke) Golf-Statiers. Ze vreten op de grond van de hotelkamer, gooien hun vuil gewoon op straat en springen in nikab in de pool. Om verdere ellende te voorkomen, verdelen de Oostenrijkers nu flyers met regels voor goed gedrag. En, dat moet gezegd worden, twee jonge moslima's zonder hoofddoek en leuke make-up vonden dat een goed idee. Misschien komen we er samen wel een keer uit. Zo niet, dan koop ik maar vast een oude bromfietshelm voor het geval ze me willen stenigen.

milky bar | 29-05-14 | 01:33

@K1100 | 29-05-14 | 01:26
Ha Android. Kan op 15 manieren afhankelijk van het merk en je Android versie.
Geen waardeoordeel, maar een constatering.

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:31

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:24
Android.

K1100 | 29-05-14 | 01:26

Wat een fijne cultuur. Ik moet soms met medeleven denken aan die bewoners die jarenlang richting Mekka hebben gepoept omdat de aannemer bij het bouwen van de moslimwoningen per ongeluk de bouwtekening op zijn kop had gehouden of een kompas had gebruikt dat niet halal was. Hebben zij nog kans om in het eeuwig paradijs te geraken? Jazeker, maak je maar niet druk. Lieve, lieve moslim-medemensen, de voorschriften omtrent maagdenvlies, baard, varkensvlees, hadj, enz, zijn bedenksels van iemand die wij heden ten dagen in een zogenaamde Zweedse band zouden fixeren omdat hij anders met zijn kop tegen de muur blijft bonken of zijn eigen faeces opeet.

dadoorunrun | 29-05-14 | 01:26

@K1100 | 29-05-14 | 01:20
Welk OS?

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:24

@K1100 | 29-05-14 | 01:23
Zeg haar dat je maar 1 keer per dag de pagina kan vernieuwen en dat je nu een tosti wilt. Anders komt dat huis ook nooit schoon.

tattooboer | 29-05-14 | 01:24

@tattooboer | 29-05-14 | 01:21
Ik weet het wel maar mijn vrouw niet;)

K1100 | 29-05-14 | 01:23

Russells Teapot | 29-05-14 | 00:39
Ja en helemaal niet goed te praten! Maar dan nog staat het in geen enkele verhouding met de moordzucht van de islamfundi's.

PrinsesStoepje | 29-05-14 | 01:22

@K1100 | 29-05-14 | 01:20
Smartfoons zijn voor smart people, laat het!

tattooboer | 29-05-14 | 01:21

@tattooboer | 29-05-14 | 01:19
www.beurs.nl/eads-koers
vieze handel maar o zo verrijkend.

tattooboer | 29-05-14 | 01:20

O/T
Kan iemand mij vertellen hoe je F5 doet op een smartphone?

K1100 | 29-05-14 | 01:20

@Russels Teapot
'Waarom zou een religie geen "allesomvattend systeem" kunnen zijn '.
.
Omdat die twee termen niet samen kunnen gaan.
Religie, dat is het 'allesomvattende'. Althans, in spirituele zin dan, volgens de gelovigen. Ongeacht welke naam/geloof je er ook aan vast plakt.
Een systeem kan nooit allesomvattend zijn. Het sluit het een uit, en het andere toe. Beperkt het een, en geeft het ander volle vrijheid. Keurt het een af en het andere goed.

En daarom is een 'allesomvattend systeem', in religieuze zin (jouw woorden), iets dat lijnrecht ingaat tegen de religieuze betekenis van het allesomvattende.
Het is dus niet de religie de het systeem moet omvatten.
Het is het systeem dat de religies moet 'omvatten', of beperken for that matter.
Precies omgekeerd dus.

gaffelbaard | 29-05-14 | 01:19

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:14
Nee joh, wapen en vliegtuigfabriek EADS in Frankrijk, 8% gegarandeerd als je lang gaat.

tattooboer | 29-05-14 | 01:19

@tattooboer | 29-05-14 | 01:08
Aandelen Sanoma kan ik je van harte aanbevelen. *hik*

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:14

@necrosis | 29-05-14 | 01:04
Same here. Begrijp het wel. De mailbox zit grotendeels vol linkspam natuurlijk.

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:12

@Russells Teapot | 29-05-14 | 00:37

Het eigenlijke twistpunt is natuurlijk dat de islam geen religie is. Het is dan ook een allesomvattende ideologie; een beetje zoals het socialisme ;)

*Out*

Desmoulins | 29-05-14 | 01:10

@Desmoulins | 29-05-14 | 01:01
De meest invloedrijke schetenwappers waren christen omdat dat voor het overgrote deel van hen verlangd werd door de samenleving op dat moment in de tijd.

Wetenschap en religie zijn verder voor het overgrote deel niet verenigbaar omdat wetenschap uitgaat van een thesis die bewezen zal moeten worden. Zaken die men niet kan bewijzen zullen op zijn minst plausibel moeten zijn in afwachting van bewijs.

Geen enkele religie biedt plausibele verwachtingen op enig bewijs voor zaken die bedacht zijn door onze voorouders, die een gebrek aan wetenschap hadden.

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 01:09

@necrosis | 29-05-14 | 01:07
Ik zie niks in haar, nooit begrepen hoe anderen haar aantrekkelijk vinden.

tattooboer | 29-05-14 | 01:09

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 00:09
Geen goed idee. 1) Scheiding van kerk en staat moet blijven2) Vrijheid van meningsuiting en vereniging moet blijven 3) Godsdienst is niet uit te bannen door verboden, dat maakt deze vaak juist sterker.
Wat dan wel? Zorgen dat iedereen de wet respecteert door consequent handhaven. De wet, zonder aanziens des persoons, aanscherpen waar nodig. Religievrije lesstof op alle scholen. Haatpreken sanctioneren met het afzetten van besturen en het beboeten van stichtingen. Buitenlandse haatprekers de toegang tot ons land weigeren. Nederlanders die voor terroristische organisaties actief zijn streng vervolgen.

gutgutgut | 29-05-14 | 01:08

Russells Teapot | 29-05-14 | 00:37
Waar trek jij de grens? Hoe allesomvattend mag een religieus systeem volgens jou zijn? Gaat een God, welke God dan ook, vooraf aan hoe wij onze samenleving organiseren? Of dienen Goden zich te schikken?

Schoorsteenveger | 29-05-14 | 01:08

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:59
Hmm, je weet niet half hoe makkelijk het is waardevolle info uit een dronkaard te peuteren.

tattooboer | 29-05-14 | 01:08

@tattooboer | 29-05-14 | 00:55
Maar dan lig je wél elke avond naast Maxima....

necrosis | 29-05-14 | 01:07

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:55

Nee hoor, allesbehalve saai.
Inderdaad, die vervloekte 'Ummah', het bindmiddel wanneer ze weer eens overal vijanden detecteren, of zich weer eens sterk en verenigd genoeg wanen.

Welterusten.

Desmoulins | 29-05-14 | 01:06

@gedachtespinsel | 29-05-14 | 01:03
Dat doe ik niet omdat het een klassiek zwart/wit denken behelst, het is óf de hemel hier, óf de hel, ik laat me niet voor twee deuren plaatsen terwijl de echte wereld miljoenen poorten heeft.

tattooboer | 29-05-14 | 01:06

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:55
Reken maar niet teveel op een mailtje.
Ik probeer al jaren om hulpklaas van GU te worden, ik wacht nog steeds op hun aanbod....
*snik*

necrosis | 29-05-14 | 01:04

@tattooboer | 29-05-14 | 01:00
Ja, jammer dat je er niets mee doet :D

gedachtespinsel | 29-05-14 | 01:03

Russells Teapot | 29-05-14 | 00:37

''Overduidelijk niet, want als er een religie is die veel op de islam lijkt is het het christendom, in haar intolerantie, gewelddadige repressie van andersdenkenden, focus op het hiernamaals, veroordeling van ongelovigen, strikte interne discipline, en, uiteraard, totale controle over elk aspect van het leven.''

Ik voel er weinig voor om naar zaken te gaan zoeken waar wij het eventueel wel over eens zouden kunnen zijn. U ziet het verschil niet en zal ook nooit in staat zijn om dat te kunnen zien. Vooral dat u de auteur direct neerzet als een 'christengekkie' spreekt boekdelen.

U vergelijkt appels met peren. U vraagt continue om onderbouwing en poneert zelf belachelijke zogenaamde feiten zoals het overdreven gewelddadige karakter van het christendom, of jodendom, terwijl dat in vergelijking met de islam, wat centraal in dit twistpunt, natuurlijk niet eens een beetje in de buurt komt.

gatesofvienna.blogspot.nl/2010/09/isla...

www.jihadwatch.org/2014/02/kuwaiti-mod...

www.varight.com/news/is-islam-a-religi...

www.sa.niu.edu/msa/articles/ideology.h...

En van dezelfde ''christengekkie'':
www.amazon.com/Allah-Is-Dead-Islam-Rel...

U weet best dat de meest invloedrijke wetenschappers christen waren, daarom is het dan ook een waardeloos argument. Denk aan: Nicholas Copernicus, Johannes Kepler en onder andere mijn persoonlijke favoriet: Blaise Pascal.

U heeft al eens geklaagd dat ik uw typeerde als een militante atheïst, wat u vreemd genoeg associeerde met geweld, terwijl binnen deze context het eigenlijk meer een compliment is.
U bent en blijft namelijk onverzettelijk; strijdbaar.

Desmoulins | 29-05-14 | 01:01

@gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:54
Hij typt niks dat ik niet al tig keer voorbij heb horen komen in gesprekken.

tattooboer | 29-05-14 | 01:00

@tattooboer | 29-05-14 | 00:53
Dus dat is waarom je hier nog zit? Het idee dat een dronken sukkel een idee plempt waar jij rijk mee kunt worden?

Dan wens ik je veel succes :-)

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:59

PS
Die 50 à 60 worden er dus 600 à 700 in de Pakistaanse verhoudingen. Geen reden tot al te veel zelfgenoegzaamheid dus.

gutgutgut | 29-05-14 | 00:55

@necrosis | 29-05-14 | 00:43
Dat denk ik zeker, maar minder views omdat reaguurder minder vaak F5-en betekent toch vaak minder inkomsten.

Nieuwe brainfart: GS zit natuurlijk achter CloudFlare...

CloudFlare laat dynamische content toe, zolang je geen last hebt van DDOS attacks. Zodra je daar last van krijgt stel je normaliter de CF instellingen bij en dan werken dingen als kudo's niet meer. Alles wordt dan statisch.

Ook op te lossen. GS mag me nog steeds mailen :D

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:55

@necrosis | 29-05-14 | 00:53
Dan niet nee, die kop in de spiegel kijken? dan liever arm en verdwalen op de internets..

tattooboer | 29-05-14 | 00:55

@tattooboer | 29-05-14 | 00:53
Zie het statement van de avond door antisoof :D

gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:54

@gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:51
Omdat het afstrunen van het internet mij misschien de wijsheden gaat geven die ik nodig heb om mijn fortuin te vergaren.

tattooboer | 29-05-14 | 00:53

@tattooboer | 29-05-14 | 00:47
Ook als je die bolle kop erbij krijgt en die hordes roddelblad fotografen die 24/7 om je heen draaien als vliegen rond een berg stront?
Ik geloof er niets van!

necrosis | 29-05-14 | 00:53

Desmoulins | 28-05-14 | 21:40
In Nederland kwamen in 2013 20 mensen (zullen wel allemaal vrouwen zijn geweest) om door eerwraak, tegen 869 in Pakistan. Pakistan heeft heeft 193 miljoen inwoners tegen 0.8-1 miljoen moslims in Nederland. In Nederland worden, per moslim, 4 à 5 KEER MEER vrouwen vermoord uit eerwraak dan in het achterlijke Pakistan !
Dit komt vermoedelijk niet doordat NL moslims bloeddorstiger zijn dan Pakistaanse, maar doordat er vaker aanleiding is.
Reden genoeg voor Nederland om dit kei- en keihard aan te pakken want het is een schandvlek op ons mensenrechten beleid.

www.nu.nl/binnenland/3760170/vorig-jaa...
www.washingtonpost.com/blogs/worldview...

Is eerwraak islamitisch? Ja, meestal zijn de daders islamitisch. Slechts in 10% van de gevallen zijn het anderen, Hindu's of Sikhs. nl.wikipedia.org/wiki/Eerwraak#Eerwraa...
De sharia verbiedt eerwraak maar is feitelijk een institutionalisering ervan.

Daar bij moeten we natuurlijk niet uit het oog verliezen dat ook autochtonen hun familie of relaties vermoorden. We noemen dat geen eerwraak, maar eergevoel speelt ongetwijfeld een rol. Gezinsdrama's eisten 12 slachtoffers in 2013. In totaal worden 50-60 moorden per jaar gepleegd op familieleden en geliefden.
mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen...

gutgutgut | 29-05-14 | 00:52

@gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:50
Zweeeefmolentje

tattooboer | 29-05-14 | 00:52

@tattooboer | 29-05-14 | 00:47
Waarom nu dan niet?

gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:51

@miko | 29-05-14 | 00:39
Het gaat er niet om waar of door wie geschreven lijkt me, maar de inhoud er van. Uiteindelijk bepaald het eigen bewustzijn (ervaring) wat waar of niet waar is. Als je dat overstijgt kun je, voor zover er vrije wil bestaat, kiezen wat je wil ervaren.

gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:50

Klotevolk met hun achterlijke ideologie. Ik wordt er boos en verdrietig van.

99Z28 | 29-05-14 | 00:49

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:44
Als ik zijn soort van rijkdom had, had dat hele internet, tv, kranten en andere sociale media me aan de bips kunnen roesten.

tattooboer | 29-05-14 | 00:47

@Jan Dribbel | 29-05-14 | 00:41
Hamas sjiieten? het is aan de broederschap gelieerd en die zijn toch echt soennitisch
Hezbollah zijn de Sjiieten. Net zo gek daar niet van.

miko | 29-05-14 | 00:46

Zo, toe maar. Drie keer gepost na 1 keer klikken.

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:46

@Parsons | 29-05-14 | 00:27
Ik heb nog een half glaasje wijn, ik ga nog even EJBron vervelen. See you there.

PrinsesStoepje | 29-05-14 | 00:45

-weggejorist-

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:44

-weggejorist-

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:44

Ik ben zo benieuwd of koning Willem Alexander ook wel eens denkt: "Jeuh, morgen hemelvaartsdag, lekker vrij. Effe zuipen en gaan zitten reaguren op GeenStijl".

Ik denk het wel.

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:44

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:34
Het zal wel meevallen, naar mijn mening is GeenStijl de moneymaker bij TMG.

necrosis | 29-05-14 | 00:43

miko | 29-05-14 | 00:23

Tsja, Als Mickey Mouse staatsvijand nummer 1 is voor de soennitische malloten in Saoedi-Arabië, dan is Mickey een held voor de sjiieten van Hamas.

Jan Dribbel | 29-05-14 | 00:41

@Chiant | 28-05-14 | 21:56
Beter was nog de islamitische kinderen weg te houden van het kerstdiner. Het gaat immers om de Messias waar zij niet in geloven. (jouw kinderen wellicht ook niet, maar die leven in de geneugten van de judeo-christelijke samenleving) Gewoon verbieden voor "ongelovigen"!

PrinsesStoepje | 29-05-14 | 00:40

@tweetybird | 28-05-14 | 23:33
Elke religie is een ideologie. Er is geen tegenstelling tussen die twee. Het "islam is geen religie" argument raakt kant nog wal, en doet ernstig afbreuk aan de geloofwaardigheid van islamcritici in het algemeen.

Russells Teapot | 29-05-14 | 00:40

@gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:21
Kan zo uit Ergun de dolende van Comes komen.
Daar stond dezelfde opmerking in. ;)
Ach strips,....

miko | 29-05-14 | 00:39

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:07
"Maar in het moderne Jodendom en Christendom wordt niemand vermoord om zijn afvalligheid."

Wel eens gehoord van Uganda? Of vergelijkbare Derde Wereldlanden die Amerikaanse gristenfundies tot hun theocratische speeltuin hebben gemaakt?

Russells Teapot | 29-05-14 | 00:39

@Desmoulins | 28-05-14 | 23:06
"De islam kan niet vergeleken omdat het simpelweg geen religie is maar een allesomvattend systeem dat voorbij religieuze zaken gaat."

Je herhaalt jezelf gewoon. Waarom zou een religie geen "allesomvattend systeem" kunnen zijn dat "voorbij religieuze zaken" gaan? Wat zijn religieuze zaken eigenlijk, waar trek jij de grens tussen religieuze en niet-religieuze zaken?

"De islam is uniek in zijn soort en derhalve geen religie zoals wij die kennen binnen het westen. "

Vrijwel elke religie heeft punten waarop die uniek is. Jouw link geeft dit als reden waarom de islam geen religie zou zijn:

"Islam is a total system of life and contains within itself a particular social system, judicial system, and political system which includes geo-political aspirations - the conquest and administration of territory."

Neem me niet kwalijk, maar de islam is op deze punten in de verste verte niet uniek. Heb je de joodse wet wel eens gelezen?

"Philosophically it is as far from other religions as it is possible to be. It lies beyond nihilism and its morality is inverted."

Dit is gewoon een stelling zonder enige onderbouwing, wat je vaak ziet als (veelal religieuze) mensen een argument willen maken: spreek je mening gewoon zo zelfverzekerd en overtuigd uit, dat het een vaststaand feit lijkt.

Heeft deze mevrouw alle religies van de wereld onderzocht voor ze deze claim maakte?

Overduidelijk niet, want als er een religie is die veel op de islam lijkt is het het christendom, in haar intolerantie, gewelddadige repressie van andersdenkenden, focus op het hiernamaals, veroordeling van ongelovigen, strikte interne discipline, en, uiteraard, totale controle over elk aspect van het leven.

En kom nou niet met drogredenen over het moderne christendom dat heel anders is. Ik heb het over het christendom zoals dat in de eerste 1900 jaar van haar bestaan functioneerde, en zoals het buiten Europa vaak nog functioneert. In andere woorden, het christendom dat de bijbel volgt, in plaats van er een stuk of tien verzen uit te pikken en de rest te negeren.

"In society Islam functions in the opposite manner from all other religions. Rather than producing peace and social harmony, it sows violence and social disruption."

Deze hypocriete Jezusmevrouw is overduidelijk niet op de hoogte van basale historische feiten. Zoals de meeste christenen.

Vrijwel overal waar het christendom zijn intrede deed, ging dat gepaard met precies die dingen die die mevrouw hier noemt. Het idee van zachtmoedige missionarissen die primitieve stammen kwamen verlichten met de blijde boodschap, waarop die stammen zich op vreedzame wijze bekeerden, is een absurde mythe. Kerstening is altijd met dwang en geweld gepaard gegaan.

Kijk eens naar het christendom in het Romeinse Rijk, of in de middeleeuwen, of hoe de christenen te werk gingen in het bekeren van de bewoners van de Nieuwe Wereld. Ik weet dat christenen die feiten graag negeren, bagatelliseren, goedpraten of ontkennen, maar daarvan gaan ze niet weg.

Russells Teapot | 29-05-14 | 00:37

@pinoebk | 28-05-14 | 21:43
Femke zit nog steeds met grote verbaasde ogen te kijken dat vrouwen in SA geen bikini aan mogen. Maar de link met islam kan ze nog steeds moeilijk leggen, het domme schaap.

PrinsesStoepje | 29-05-14 | 00:36

Onze toekomst?
Een paar miljoen vluchtelingen en een gevaarlijke sekte.
Triest, maar t zal mijn tijd wel uitzitten.
Heb nu al meelij met de jonge generatie.

Terpen-tijn | 29-05-14 | 00:36

@necrosis | 29-05-14 | 00:29
Hij kan er van vinden wat hij wil, maar ik vermoed dat het aantal views flink is afgenomen sinds de afschaffing.

Het gros van de advertentieinkomsten komt van de kliks, maar vlak de views niet uit.

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:34

necrosis | 29-05-14 | 00:25
Nou altijd lachen met Necrosis zèg! Weet je wat pipo, je profileert jezelf nogal. Leuk voor jou maar ik vind je een lØl. En dan moet jij nu weer gaan doen doen alsof je dat niets kan schelen maar ik geloof je niet, narcistje!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-05-14 | 00:33

Genoten heb ik weer van allerlei rearguursels. Mijn dank. Verder wens ik necrosis en gedachtespinsel een fijne on-line liefdesnacht.

Rest In Privacy | 29-05-14 | 00:31

En voorts alles wat @PrinsesStoepje zegt.

Parsons | 29-05-14 | 00:27

@Desmoulins | 29-05-14 | 00:03
Ik doelde ook eigenlijk op de "solidariteit" van de "Ummah" de islamitische gemeenschap. Zoals je weet voelt de islam zich altijd "aangevallen" ook al is ze zelf de veroorzaker van geweld. Solidariteit is dan ook het verkeerde woord, het is meer een samenspanning tegen alles wat niet islam is als excuus voor geweld. Enfin ik hoef u niets uit te leggen.

PrinsesStoepje | 29-05-14 | 00:26

@sastro | 28-05-14 | 23:38
Nee?
*notitie maakt*

miko | 29-05-14 | 00:25

@Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-05-14 | 00:20
Een hoofdletter?
*zweep pakken doet*

necrosis | 29-05-14 | 00:25

@gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:19
Pas je wel op dat je vriendje niet jaloers wordt?

necrosis | 29-05-14 | 00:23

@Desmoulins | 29-05-14 | 00:03
Ja daar heb je gelijk in. Het gaat bij islamieten ook vooral om het geschreeuw over solidariteit. Rampgebieden worden niet geholpen uit de enorme Golfstaten-geldbuidel en de palestijnen worden voornamelijk onderhouden door Europa. Ik heb het ook verdomd om voor Pakistan te geven.

PrinsesStoepje | 29-05-14 | 00:22

@necrosis | 28-05-14 | 23:55
En verder dat er een hoop debielen ook maar op een knop ramde als het een trend was. Bij de ene opmerking kreeg je min 40 en als je tien minuten later ongeveer hetzelfde poste kreeg je plus 40.
En het lokte ook wel doorsnee opendeur opmerkingen uit.

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:04
Daar heeft Sam Harris iets leuks over te zeggen.
www.youtube.com/watch?v=vDMOxjHIt0U

En dat snijd wel hout.
Je zult altijd volidioten hebben die mensen vermoorden.
Maar religie zet goede mensen aan tot zeer slechte daden.

miko | 29-05-14 | 00:21

@AntiSoof | 28-05-14 | 23:36
Zo, het statement van de avond!

gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:21

Roundup? Voorlopig niet.
Roundup, dat is zo'n eng goedje om onkruid te verdelgen. Maar Islam is als duizendknoop. Je gebruikt een verdelgingsmiddel, maar telkens schieten de scheuten de grond weer uit. Geen roundup dus, maar door te graven en te graven stelselmatig alle wortels blootleggen, stukje bij beetje, deze uit de grong trekken en vernietigen.

Schoorsteenveger | 29-05-14 | 00:21

Necrosis snapt het ook niet meer.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-05-14 | 00:20

@necrosis | 29-05-14 | 00:18
Dat vind ik dan wel weer lievvvv gezegd.
*bijna blozen doet*

gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:19

@gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:15
Zie het maar als waardering, je laat gerenommeerde, professionele trollen vér achter je.
*gne*

necrosis | 29-05-14 | 00:18

In het kader van 'altijd lachen met de islam' hebben we weer een hoop lol gehad met de besneden snikkels die zich draperen in losse gewaden en een vies baardje laten staan ter ere van wat eigenlijk? Soepjurken!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 29-05-14 | 00:17

@tattooboer | 29-05-14 | 00:00
Is niet heel eng... Wellicht een technologisch onderlegd tegenstandertje, zoek het in de hoek die je wilt. Keuze genoeg.

Maar ook dat is redelijk simpel op te lossen. GS mag nog steeds mailen :-)

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:15

De enige troost is dat ze in Arabistanie niet blij zijn met gs en zijn vrije meningsuiting.
Want ook al is Gs relatief klein, ze houden ons in de gaten, denk dat in de toekomst ook diverse pogingen zullen geschieden om gs te verbieden / op te kopen en dan de stekker eruit.
Zaken zijn zaken, islam is zakendoen, het gaat om uitbreiding van de filialen. (moskees) Negatieve recensies horen daar niet bij.

Terpen-tijn | 29-05-14 | 00:15

@necrosis | 28-05-14 | 23:55
Nou bij mij kwamen ze echt wel van de GS reaguurders lijkt me :D

gedachtespinsel | 29-05-14 | 00:15

@Uw Verzekeringsadvis | 29-05-14 | 00:06
Wat een prachtige foto van Annabel!

necrosis | 29-05-14 | 00:12

@Plukkiehaar | 28-05-14 | 23:04
Eerst scheren. I am not a big fan of the bush.

miko | 29-05-14 | 00:11

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:04
De Duivelsverzen van Rushdie is 'ook maar een boek'.
Als die Maffe Ayatollah destijds niet zo'n ophef had gemaakt, waren er misschien 1000 exemplaren van verkocht....

necrosis | 29-05-14 | 00:10

@Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:04
Een compleet en algeheel totaalverbod op de islam in Nederland is wel een goed idee. Vooral als je de eerste bent. Dan gaat tachtig procent van de stakkers een landje verderop.
*NL islamvrij*

Lewis Lewinsky | 29-05-14 | 00:09

kaasfondue | 28-05-14 | 22:18 @

Je hebt gelijk, volgens de van gratis geld levende Joop luitjes kunnen er nog wel wat bij.
Zoals vaker gezegd de nieuwe gratis geld lieden lachen zich kapot, de NL ers krijgen onderling ruzie.
www.joop.nl/opinies/profiel/gebruiker/...

Uw Verzekeringsadvis | 29-05-14 | 00:06

@tweetybird | 28-05-14 | 23:53
Wat ik nu ga zeggen zal waarschijnlijk niet al te populair zijn, maar ik zeg het lekker toch:

Dat haatboek geeft veel mensen de legitimatie om te moorden, plunderen, verkrachten en verder alles wat god verboden heeft (pun intended).

Maar het zijn de ongaangepasten, de ongeletterden, de gewetenlozen die er mee aan de haal gaan.

Met de bijbel in de hand zou je ook veel kunnen verantwoorden.
Ik persoonlijk geef niet de Islam de schuld, maar de mensen met de macht die hun onderdanen van alles wijsmaken.

Een boek is maar een boek. Mein Kampf is ook nog steeds online te bestellen.
De haatpredikers zijn het echte kwaad.

Je kunt de Islam verbieden wat je wilt, maar dit gaat helemaal niet om "geloof". Dit gaat zoals altijd uiteindelijk om macht en geld.

Lijkt me logisch... | 29-05-14 | 00:04

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:44

Die zijn nooit solidair. Alleen hier in Europa door de segregatie en omdat gemeenschappelijke vijanden nou eenmaal een verbroederende werking heeft, maar dat neemt weer af naarmate het percentage toeneemt. Misschien krijgen we de broedertwist tussen de sjiieten en soennieten ook nog op grote schaal in ons straatbeeld.

Zij kennen onderlinge gradaties. Zo zijn de niet-Arabische moslims duidelijk inferieur wat ook tot uiting komt in mensonterende praktijken in diverse golfstaten.
Ook was het opvallend dat tijdens de grote aardbeving in Pakistan er vrijwel geen steun kwam vanuit de andere islamitische landen. Zij zijn sowieso zeer terughoudend met het geven van materiële of financiële hulp.

www.jihadwatch.org/2008/05/us-most-cha...

Desmoulins | 29-05-14 | 00:03

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:52
Je kon wel eens gelijk hebben, wow, dat is best eng, dat het tot zulke lengtes opgedrongen is. Maar goed, het is hún speelgoed.

tattooboer | 29-05-14 | 00:00

Een nieuwe dag, nieuwe kansen. Eerst even bidden.

Rest In Privacy | 29-05-14 | 00:00

Wie was er ook al weer niet tolerant genoeg? Wij waren dat hoor.
De leugens van onze overheid, bedoeld om de oliekraan open te houden. Achtelijke spotjes, achtelijke soaps, alles wordt uit de kast gerukt om ons te doen geloven dat de islam deugt.
Fak you Nederland.

Terpen-tijn | 28-05-14 | 23:56

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:47
Het nadeel van het (oude) kudosysteem: je hoeft niet ingelogd te zijn om naar hartenlust op -1 te rammen.
Bij sommige topics had ik werkelijk het idee dat de voltallige aanhang van mocro.nl, joop.nl en FN de boel zaten te zieken.

necrosis | 28-05-14 | 23:55

@Desmoulins | 28-05-14 | 23:39
Ja Mohammed heeft de bijbel voor een deel overgenomen en hier en daar wat aangepast. Ismael en niet Izaak was de erfgenaam, Judas en niet Jezus was gekruisigd. Nou ja eigenlijk veel meer dan dat. Alles wat in de Bijbel heilig is, is is de koran onheilig. Maar goed, ik wil je niet vervelen. Welterusten.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:55

tweetybird | 28-05-14 | 23:37 
Daar zal de gestenigde vrouw blij mee zijn.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:41

Ja niet echt. Dat zoiets in deze wereld nog bestaat. Te schandalig voor woorden. En dan in sudan ook nog een vrouw die de doodstraf voor niks heeft gekregen. Ja omdat ze met een christen is getrouwd en zelf ook christen is geworden. Ja die islam moet verboden worden. En wat mij betreft alles met een religeus tintje. Het brengt meer slecht als goed. Het is een plaag. Weg ermee en opgerot. Dat is het beste voor de hele wereld.

tweetybird | 28-05-14 | 23:53

Islamofobie bestaat niet.

Een fobie is een irrationele angst voor iets dat totaal ongevaarlijk is.

Maar met;Boko Haram, Al Shabaab, Isis, Al Nusra, Hamas, Hezbollah, Taliban, Al Quida, Sharia for Holland, Hofstadgroep etc etc, moet je wel knettergek zijn als je niet op je hoede bent voor de Islam.

Veritas Splendor | 28-05-14 | 23:53

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:34
Zojuist een pluskudo geplaatst die binnen 3 seconden teniet gedaan was. Ik begin te begrijpen waarom GS het maar heeft uitgezet.

Botje leest 24/7 mee. Jammer.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:52

@gaffelbaard | 28-05-14 | 23:46
Waar ik ook hard om moet lachen is het feit dat mijn pluskudo voor jouw tegel binnen 3 seconden teniet werd gedaan door iemand die waarschijnlijk niet tegen logica kan.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:50

@necrosis | 28-05-14 | 23:25
Nee die minachting voor onze cultuur hebben ze van huis uit meegekregen. Met die minachting beroven ze ook bejaarden, daar hoef je geen islam-fundamentalist voor te zijn.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:48

@necrosis | 28-05-14 | 23:40
Haha, ja, de NSB-knop is een kakkerlak.

Ik vermoed dat het met servercapaciteit te maken heeft. Is ook best een heftig dingetje met zo veel bezoekers. Maar daar zijn zo veel goede en goedkope oplossingen voor.

@GS, mail me maar als je wilt weten hoe:-)

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:47

Die arnoud van doorn is een hele gevaarlijke dorpsgek. Geloof mij maar. Die hadden ze moeten opsluiten de deur dichtmetselen en klaar. Het is een hele gevaarlijk engerd. Een vieze opruier. En een echte nsb-er. En geloof me dan heeft tweetybird zich nog gematigd uitgedrukt. Want het is werkelijk een potientele terrorist.

tweetybird | 28-05-14 | 23:46

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:16

Mee eens. Daarom plaatste ik het ook hier.
Wat dacht je dan van deze..

'Which one is more attractive – we're not gay, but I'm just saying… - a man with his forehead shaved, one belt around his neck, and two different colored shoes, or Emir .. with that nice Chechen hat, a big beard .. a big gun. He's got a big camouflage jacket on, nice boots, and gloves as well. Even if he's got a couple of fingers missing, he still looks attractive.'
www.memri.org/clip_transcript/en/4263....

Maar je hebt gelijk.
Het is in en in triest. En tegelijkertijd kan je niet anders dan om zoveel zotheid heel hard lachen.

gaffelbaard | 28-05-14 | 23:46

@necrosis | 28-05-14 | 23:14
Ja halloo, die Phelps-familie spoort niet maar om dat nou als excuus te gebruiken voor het falende christendom...
Neem dan liever de geldgraaiende TV-preachers die rijk worden over de rug van de op een wonder hopende lagere klasse, die ze hebben wijsgemaakt dat elke dollar voor "de kerk" hun persoonlijke schulden zal aflossen, dat is pas blasfemie. Ik ken ook geen voorbeeld-christen en de christelijke kerken laten het wat betreft hun bedreigde/vermoorde broeders en zusters behoorlijk afweten. Daar kunnen christenen wel een voorbeeld nemen aan moslims die altijd solidair zijn. (behalve als het palestijnen zijn die in hun land wonen want die moeten worden uitgemolken tegen Israël)

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:44

@tweetybird | 28-05-14 | 23:37
Daar zal de gestenigde vrouw blij mee zijn.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:41

Net gelezen in de Volkskrant, voor sommigen beter bekend als de azijnbode, dat S.A.-schriftgeleerden zelfs zover gaan dat stripfiguren dood moeten.
Mickey Mouse is een gevaar voor de tere moslim zieltjes in het meest vreedzame land ter wereld.
Saoudische schriftgeleerden, een verzameling van halve-garen en malloten.
www.volkskrant.nl/vk/nl/6254/Max-Pam/a...

Jan Dribbel | 28-05-14 | 23:40

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:34
Het [!] is er toch nog?

necrosis | 28-05-14 | 23:40

@AntiSoof | 28-05-14 | 23:36
Oh, OK. Zeer verhelderend.
Kom ik nou in het hier en nu dan? Als ik "er zo een" ben?

Een beetje filosofisch doen is niet per definitie hetzelfde als filosofisch zijn he...

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:39

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:34

Ik doelde op mijn opmerking dat het ''een samenraapsel van'' is, wat impliceert dat het niets anders is dan een kopie en wat mijn punt enigszins zou ondergraven dat de islam geen religie is zoals het christendom en jodendom dat zijn.
Maar goed, wij zijn het eens.

Desmoulins | 28-05-14 | 23:39

Hoe denk je dat negers aan hun kleur komen?
miko | 28-05-14 | 23:26

In ieder geval niet van de chocolade.

sastro | 28-05-14 | 23:38

Beide komen niet van een varken en dus kun je je afvragen wat voor rotzooi je vreet. 

@felobiel
chocolade is doffig van kleur. In het glansmiddel wat gebruikt wordt zit meestal varken. Maar dat is heel miniem. Dus het is niet zo raar.

tweetybird | 28-05-14 | 23:37

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:28
De hel? Misschien is de hel wel het hier en nu. Net als het paradijs. Misschien ligt het aan ons waarnemen. En ons bewustzijn.

AntiSoof | 28-05-14 | 23:36

-weggejorist-

Hij liever dan ik | 28-05-14 | 23:35

Desmoulins | 28-05-14 | 23:24
Dan zijn we het toch eens? Maar wat bedoel je met "onvolledig"?

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:34

Even off-topic, ben al een tijdje niet in de reaguurderspanelen geweest:
Weet iemand *waarom* GS geen kudo's meer bijhoudt?

En ja, ik weet dat het met de plugin gewoon nog werkt.
Maar de "sjeu" is er wel een beetje van af zeau.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:34

Als je islam vergelijkt met andere religies, zie je dat het veruit de meest destructieve religie op deze aardbol is. En dat is best een prestatie, gezien de huiveringwekkende geschiedenis van het christendom.

Russells Teapot | 28-05-14 | 21:51

Hmm desmouds heeft
inweze gelijk .islam is een ideologie en geen religie. Het
valt onder een levenswijze met religeuse trekken. Er zit dus verschil in met christendom of het jodendom. Dat zijn religieen.

tweetybird | 28-05-14 | 23:33

@Flapuidt | 28-05-14 | 22:15
Je lult.
Eerwraak staat als zodanig nergens in de Koran beschreven.
Het komt inderdaadd voornamelijk voor in moslim landen maar gebeurt in dezelfde regio ook in cristelijke gemeenschappen en ook India kent ze door Sikhs en Hindu's

miko | 28-05-14 | 23:32

Heb je het nou over Arnoud van Doorn?
Cuyahoga | 28-05-14 | 22:20

Neen ik heb het dezen absoluut niet over van Doorn, vind ik een uiterst triest figuur. Maar ik baseer e.e.a. op ervaringen in Indonesie. Daar heb ik de discussie meegekregen in de moslimgemeenschap, of gelatine van slachtafval (o.a. van varkens) wel of niet mocht worden gebruikt, uiteindelijk mocht dat wel omdat geen relatie te leggen was met de onreine oorsprong. Bovendien, heel praktisch, is de gelatine die men in landen als Maleisie en Indonesie gebruikt, agar-agar (gewonnen uit zeewier), geen goede match met chocolade. Chocolade ondermijnt opstijvingsproces van het bindmiddel agar-agar, in tegenstelling tot gelatine uit slachtafval.

sastro | 28-05-14 | 23:31

Zijn hullie betere mensen dan wij? Ik mag toch hopen van niet.
Graaf van Egmont | 28-05-14 | 22:15
Nee en dat weten ze dondersgoed. Daarom ga ik ook niet meer naar dat soort landen. Ben in 2004 naar Egypte geweest. Say no more. Israël is duurder en Israëli's zijn allemachtig arrogant maar schoon drinkwater, perfecte medische zorg en, ondanks/dankzij wat geweren in het straatbeeld een perfect gevoel van veiligheid.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:28

@AntiSoof | 28-05-14 | 23:23
Kom ik nou in de hel?

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:28

@AntiSoof | 28-05-14 | 23:22
Je gaat er gemakshalve vanuit dat 'het kwaad' daadwerkelijk de liefde niet kan verdragen.

Geloof me, daar hebben de meeste indoctri's totaal geen boodschap aan. Ik hoop dat je me nu niet gaat vragen om voorbeelden want dit is een inkoppertje.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:28

@sastro | 28-05-14 | 22:01
Hoe denk je dat negers aan hun kleur komen?

miko | 28-05-14 | 23:26

@

@Cuyahoga | 28-05-14 | 21:53
Mijn kinderen mogen zowiezo niet aan een kerstdiners deelnemen. Dat heb ik gemeen met de meeste moslims.
Lijkt me dus een beetje sterk dat moslim kinderen aan dat kerstdiner mogen zitten van hun ouders.
Dan zou ik de ouders van die moslimkinderen al behoorlijk meegaand vinden.

miko | 28-05-14 | 23:25

@alledmaal
Ik vind het gewoon lekker.

Plukkiehaar | 28-05-14 | 23:25

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:20
In mijn optiek hebben die sissende bontkraagjes weinig met islam te maken.
Meer met een overdosis Testosteron icm een besneden 'garnaaltje'.

necrosis | 28-05-14 | 23:25

@ PrinsesStoepje

Inderdaad, het is onvolledig. Wat vaststaat is dat islam voortborduurt maar daarbij een geheel eigen allesomvattende leer heeft achtergelaten.
Allah, Mohammed en de Koran zijn in feite dan ook één.

Desmoulins | 28-05-14 | 23:24

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:22
O, je bent er me zo een. Laat maar.

AntiSoof | 28-05-14 | 23:23

-weggejorist-

tjonge123 | 28-05-14 | 23:23

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:20
Wat je nu zegt begrijp ik niet. Wat is onlogisch aan wat ik zei?

AntiSoof | 28-05-14 | 23:22

@Vindefin | 28-05-14 | 23:18
Ik hoop maar dat ik rechtschapen ben... Wel groot geschapen, maar linksdragend (ik fap met rechts, dan krijg je dat).

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:22

necrosis | 28-05-14 | 22:59
Wat ons ergert is dat islam-figuren als A.v.D. ons altijd de sprookjes-islam voorhouden. Zodra je begint over islam-excessen begint(wat in veel landen geen exces maar gebruikelijk is) zeggen ze A. die landen hebben de islam verkeerd begrepen of B. ja die sharia kun je op zoveel manieren uitleggen, daar moet je een islamgeleerde voor zijn. M.a.w. die gasten die meisjes nasissen moeten ook wel een soort islamgeleerden zijn om dat oordeel "hoer!!" te kunnen vellen.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:20

@AntiSoof | 28-05-14 | 23:18
In de Efteling wel ja. In de echte wereld werkt het net even anders.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:20

"I don't know, these Muslims make me do it."

Food for thought.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:18

@Chiant | 28-05-14 | 23:10
Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Altijd liev zal men wel moeten zijn wegens dat de haat des duivels wapen is. Liefde maakt 'het kwade' leeg. Ze (het kwaad) haat liefde. Drom zei Jezus heb je vijanden liev, want van je vriend houden is makkelijk, doch je vijand liefhebben is moeilijk maar wel zo degelijk. De vijand kan de liefde namelijk niet verdragen. Die wil zelfzucht en macht. Dat heeft met frequenties van energie te maken, zegt men. Lage frequenties schijnen slecht te zijn en hogere weer beter, maar das natuurkunde.

AntiSoof | 28-05-14 | 23:18

'Het enige dat nodig is om het kwaad te doen zegevieren is het zwijgen van de rechtschapenen'.
Ernst Lobethal, holocaust overlevende.

Vindefin | 28-05-14 | 23:18

@gaffelbaard | 28-05-14 | 23:11
Als het niet zo schrijnend was had ik er hard om moeten lachen.

Desalniettemin hard gelachen:

"Dad?" "Yes." "Why have you got your forehead shaved?" "I don't know, these Muslims make me do it." "Why can't you ride the animal like the Muslims, who ride like this? Why are you riding with both legs dangling on the side of the donkey?"

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:16

Rémy Martin ® | 28-05-14 | 22:25

Volgens Joop.nl is Schopenhauer dus een racist.
Ik heb gisteren bij Joop.nl gezocht op racisme, dan krijg je een eindeloze opsomming van artikelen die over racisme gaan.
Alleen wegkijkers deugen volgens Joop, behalve dan de wegkijkers die aan Sinterklaas en zwarte Piet doen. Die zijn de weg kwijt.

Jan Dribbel | 28-05-14 | 23:15

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:07
Uit naam van jesus/ god worden er ook (sporadisch) moorden gepleegd:
www.parool.nl/parool/nl/225/BUITENLAND...
De familie Phelps is een zeer eng clubje!
Waarmee ik echter de bloeddorst van de islam niet goed wil praten, in tegendeel......

necrosis | 28-05-14 | 23:14

@Chiant | 28-05-14 | 23:10
Zeker. Lievheid heeft z'n grenzen.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:11

In het NOS-item over Farzana Iqbal komt het woord islam niet een keer voor.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:10

@Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:07
Juistem. Wees liev. En trek duidelijke grenzen waarna geen liev.

Chiant | 28-05-14 | 23:10

De islam is een doodscultus; een barbaars samenraapsel van het jodendom en christendom.

Desmoulins | 28-05-14 | 21:40
Ja en nee. In de Bijbel worden bloedige oorlogen en straffen beschreven. Maar in het moderne Jodendom en Christendom wordt niemand vermoord om zijn afvalligheid.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 23:07

Rare term trouwens, 'islamofobie'...

Het zet je weg als een onwetende angsthaas. Je bent blijkbaar bang voor iets waar je heulemaal niet bang voor hoeft te zijn, joh gekkie.

Nou ben ik er ook niet helemaal bang voor. De islam in het algemeen dan. Ik ken genoeg.... vul maar in....

Maar wat mij wel angst inboezemt is het feit dat het stenigen van je eigen dochter/zus blijkbaar geaccepteerd gedrag is.

En dat ik het normaal moet vinden dat mijn twee blonde dochters geacht worden niet te uitdagend gekleed over straat mogen (straks als ze net wat ouder zijn).

Dat je je leven niet zeker bent als homo, jood of niet gesluierde vrouw, ook in Nederland.

Ik gun een ieder z'n sprookje, maar laat een ander met rust.

Net als mijn tante Annie.
Een enorm devoot christen, maar ze valt je er niet mee lastig en ze gebruikt het voor goede dingen.

Wees liev.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 23:07

@Plukkiehaar | 28-05-14 | 23:04
Niet als je schreeuwt!

necrosis | 28-05-14 | 23:06

@ Russels Teapot

newenglishreview.org/Rebecca_Bynum/Why...

U en ik zullen het hier nooit over eens worden.
Ik respecteer de bijdragen van zowel het jodendom en christendom aan de vorming van onze westerse beschaving; cultuur. U overduidelijk niet. U kunt als antwoord wel de hele rij misdaden opsommen of passages aandragen die juist overeenkomsten vertonen met de islam, maar dat gaat compleet voorbij aan mijn punt. De uitspraak dat ik mijzelf tegenspreek is nogal vreemd. De islam kan niet vergeleken omdat het simpelweg geen religie is maar een allesomvattend systeem dat voorbij religieuze zaken gaat. Het kan dus een samenraapsel zijn van de andere religies en in dat opzicht zou men overeenkomsten kunnen vinden maar daarmee beweer ik niet dat de islam als een religie beschouwd zou moeten worden zoals de andere welbekende religies.
De islam is uniek in zijn soort en derhalve geen religie zoals wij die kennen binnen het westen.
De bovenstaande link is een uitgebreider verhaal maar hier alvast een beknopte weergave van de argumenten waarom de islam geen religie is:

-It is an amalgam of social, political and judicial systems as well as a belief system. It is neither one thing nor the other – Islam is unique
Philosophically it is as far from other religions as it is possible to be. It lies beyond nihilism and its morality is inverted.
In society Islam functions in the opposite manner from all other religions. Rather than producing peace and social harmony, it sows violence and social disruption.

Desmoulins | 28-05-14 | 23:06

-weggejorist-

tjonge123 | 28-05-14 | 23:06

@Plukkiehaar | 28-05-14 | 23:04
Volgaarne.

Chiant | 28-05-14 | 23:05

-weggejorist-

Plukkiehaar | 28-05-14 | 23:04

Verandert dan ook het DNA?
CoffeePatch | 28-05-14 | 22:13
Met DNA sporen hadden de islamdeskundigen tot voor kort geen rekening gehouden. Dus ik ben bang dat op basis van deze verfoeide westerse kennis, gelatine in de ban gaat.

sastro | 28-05-14 | 23:04

'k kwam een heel aardige spreuk tegen op de interwebs, denk dat ik hem maar op een tegeltje in het toilet hang. Op oog-hoogte aan deur en aan de andere kant:

Treat everyone you meet with dignity and respect
but have plan to kill them just in case

paost712 | 28-05-14 | 23:02

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 22:59
Volgens mij zat Annabel in Griekenland, maar ik ben wel nieuwsgierig naar de vakantiekiekjes...

necrosis | 28-05-14 | 23:01

@PrinsesStoepje | 28-05-14 | 22:54
Hadden ze die 'bekeerling' niet gewoon kunnen houden?
Wie zit er te wachten op een Partij van de Eenheid, die vervolgens gescheiden zwemmen in wil voeren.
Mensen die segregatie promoten mogen ze van mij....[passend antwoord zelf invullen].

necrosis | 28-05-14 | 22:59

-weggejorist-

Islam4Never | 28-05-14 | 22:59

Trouwens welkom terug Annabel! Hoop dat je een fijne verkansie hebt gehad in het foute Turkije en dat je je niet hebt laten oplichten door "kaike, kaike, nie kope" nep-verkopers.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 22:59

Err | 28-05-14 | 22:03
Goeie link.
Valt het jou ook op hoe voorzichtig de NOS weer is met gewoon zeggen dat het moslims zijn. Van christenen, joden, hindu's, boedhisten, bhagwan en paragnosten wordt altijd gewoon gezegd wat het is.
Maar als het moslims zijn, dan schrijven ze altijd over rebellen, opstandelingen, vrijheidsstrijders, protestanten, demonstranten, of activisten.
Dat vind ik echt zo .. bleh.
Noem gewoon wat het is. Klaar.

gaffelbaard | 28-05-14 | 22:56

@KoninginWildemina | 28-05-14 | 22:46
Dat klinkt plausibel.

Lewis Lewinsky | 28-05-14 | 22:55

Maar ja zegt Arnoud van Doorn bij K&vdB, ik heb ook niet zo veel verstand van de sharia. Zeker niks geleerd van de tientallen bezoekjes aan SA, vuile huichelaar.

PrinsesStoepje | 28-05-14 | 22:54

Geweldige tekst, Annabel!

Lewis Lewinsky | 28-05-14 | 22:50

Ik betaal al 30 jaar help voor die jongens. Wie krijgt nou die pieken.
Gaan jullie je dat eens afvragen. Allemaal klasnikovs.

vanvadermeegekregen | 28-05-14 | 22:50

Even iets anders:
Arnoud van Doorn is degene die de sticker van Wilders aan de bazen van Saoedi Arabië heeft laten zien!
Daarom deed hij bij Knevel ook zo geheimzinnig over zijn bezoekjes aan het Saoedi Arabische koningshuis.
Dat zaakje stinkt!

KoninginWildemina | 28-05-14 | 22:46

1. Religekkies
2. Gelatine
3. Jaaaaaa
4. Cultuurgestoorden

Geert Linkers | 28-05-14 | 22:39

bft | 28-05-14 | 22:25
Dat kan heel simpel, een rigide en profetische religie kan niet overleven als de in steen gehouwen profetieën niet langer meer mogelijk zijn.
En de koran staat bol van de toekomstige profetieën welke niet door mensen, maar door "Allah" zelve zijn gedaan aan Mohammed. Valt niet aan te tornen, de hele koran is het woord van hun god, zodoende "onfeilbaar", en dat is hun achilleshiel.

Na de uitbarsting van het de vulkaan Santorini was het meteen gedaan met de goden waar de Minoïsche cultuur op Kreta in geloofden. De overlevenden hebben hun woede gekoeld op de tempels en goden met hun loze beloften, aangezien de profetische belofte van eeuwige bescherming niet waar bleek te zijn.
Zal vandaag de dag niet anders gaan.

Abject | 28-05-14 | 22:37

Timmermans gaat nu direct naar Pakistan om daar onze handel veilig te stellen, en de sympathie voor de familie die hun dochter stenigde te betuigen namens ons kabinet.

070 | 28-05-14 | 22:32

Eduardo- | 28-05-14 | 22:27
Eerder een variant op 'woensdag gehaktdag'.

Abject | 28-05-14 | 22:30

@ pinoebk / 21:43
Niemand heeft Femke nodig, trust me

Tobi | 28-05-14 | 22:28

@redactie
Gaat dit een vast woensdag avond topic worden? Een soort TFM maar dan anders.

Eduardo- | 28-05-14 | 22:27

Islam. Kan dat niet eens afgeschaft worden?
Van alle religies is dit echt de meest achterlijke.

bft | 28-05-14 | 22:25

Het ware beter geweest als de Amerikanen die tonnen explosieven niet op Irak maar op SA gegooid hadden. Dan hadden Saddammeke en die maffe ayatollahs elkaar lekker bezig kunnen houden.
Als men dan ook Libië met rust had gelaten zou de wereld op dit moment a better place zijn geweest.
Ja, oké, misschien wat mot met wat islamieten. Maar dat hebben we nu ook.

Petrus Poortwachter | 28-05-14 | 22:25

De intelligentsia van 2-3 eeuwen geleden hadden er wat dat betreft een betere kijk op dan onze linkse pseudo-intellectuelen van vandaag de dag.

"Men neme de Koran: dit inferieure boek volstond om er een wereldreligie op te grondvesten, twaalf eeuwen in de metafysische behoefte van miljoenen mensen te voorzien, de grondslag voor hun moraal te leggen, en een opvallende minachting voor de dood te kweken; bovendien wist het hen te enthousiasmeren voor bloedige oorlogen en omvangrijke veroveringen. In de Koran worden we geconfronteerd met de treurigste en armzaligste vorm van het theïsme. Er mag dan weliswaar veel door de vertaling verloren zijn gegaan, maar ik heb er niet één waardevolle gedachte in kunnen ontdekken." -Arthur Schopenhauer

"I studied the Quran a great deal. I came away from that study with the conviction that by and large there have been few religions in the world as deadly to men as that of Muhammad. As far as I can see, it is the principal cause of the decadence so visible today in the Muslim world and, though less absurd than the polytheism of old, its social and political tendencies are in my opinion more to be feared, and I therefore regard it as a form of decadence rather than a form of progress in relation to paganism itself." -Alexis de Tocqueville

"It is a misfortune to human nature, when religion is given by a conqueror. The Mahometan religion, which speaks only by the sword, acts still upon men with that destructive spirit with which it was found." -Charles de Montesquieu

"When I, a thoughtful and unblessed Presbyterian, examine the Koran, I know that beyond any question every Mohammedan is insane; not in all things, but in religious matters." -Mark Twain

Gelukkig hebben wij onze eigen intellectuelen die ons dagelijks leren dat deze onbenullen er niets van hebben begrepen en dat de islam een verrijking is voor onze westerse cultuur. Gelukkig maar!

Rémy Martin ® | 28-05-14 | 22:25

Graaf van Egmont | 28-05-14 | 22:15

Moslims hebben de strategie van niet aanpassen als levenswijze dus ze doen gewoon waar ze zin in hebben en boeken nog resultaat ook! Zijn wij nou zo stom of hun nou zo slim? De Europeaan is gewoon anders, meer masochistischer ingesteld en daar wordt gebruik van gemaakt. Dus ja, wie trekt er dan aan het langste eind als het erop aankomt wie het land inpikt..

tejootje | 28-05-14 | 22:21

@sastro | 28-05-14 | 22:11
Heb je het nou over Arnoud van Doorn?
Verder hecht ik niet zo heel veel waarde aan een middeleeuws boek wat honderden jaren na diens overlijden via overlevering de heldendaden van een pedo-warlord beschrijft.

Cuyahoga | 28-05-14 | 22:20

Ze zouden ook varkensdna in Nederlandse volgespoten kip moeten zoeken, het zit er vol mee.

TyrionLannister | 28-05-14 | 22:20

hee! de Joop-lezertjes weer snel terug naar jullie weblog om snel wat negatieve pennenvruchtjes over GeenStijl te produceren.

kaasfondue | 28-05-14 | 22:18

Ik respecteer de vrijheden van hen die de vrijheden van anderen respecteren.

Zij die dat niet doen verdienen geen respect.

De ideologiën van waaruit zij de legitimatie halen om anderen niet (in vrijheid) te laten leven moeten aan de kaak gesteld worden.

Niet meer, niet minder.

Lijkt me logisch... | 28-05-14 | 22:18

Noem het snel eerwraak. Volgens de sharia is dat helemaal niet strafbaar, een man heeft het recht zijn dochter te vermoorden wanneer zijn 'eer' in geding komt.
Eervolle actie, krijgt hij een lintje?
Mag hij wel komen ophalen, een mooi stropdas aan't plafond.

Flapuidt | 28-05-14 | 22:15

Als de Gravin en ik een moslimland bezoeken, blijken wij meer aanpassingsvermogen in onze pink te hebben zitten dan een Moslim in de lichamen van zijn hele familie. Is het toch een vorm van zelfoverschatting door de islam. Zijn hullie betere mensen dan wij? Ik mag toch hopen van niet.

Graaf van Egmont | 28-05-14 | 22:15

sastro | 28-05-14 | 22:11
Verandert dan ook het DNA?

CoffeePatch | 28-05-14 | 22:13

Het is dat de beste man er te veel humor voor heeft, maar anders zou je bijna denken dat de tekenaar van Dirk Jan ook moslim is...

static.skynetblogs.be/media/49160/dyn0...

Rémy Martin ® | 28-05-14 | 22:13


Cuyahoga | 28-05-14 | 21:53

‘De gemiddelde moslim in Nederland eet zeker 10 keer per week iets met varken erin’

Als de natuurlijke structuur van een substantie verandert naar een andere substantie met een andere structuur, zodanig dat je de nieuwe substantie niet meer kunt noemen naar wat het eerst was, dan verandert ook de regeling (regels) omtrent deze substantie’. M.a.w. iets wat rein (halaal) is kan voortkomen uit iets wat onrein is.

sastro | 28-05-14 | 22:11

Importeren maar! We moeten onze samenleving meer verrijken met dit soort "mensen". Saudi-Arabië zou een goed begin zij, voor elke 100 vaten olie sturen ze een fundamentalist gratis mee. Geertje leveren we uiteraard uit, want kritiek en vrijheid van meningsuiting willen we niet hebben in dit land. Ik ben overtuigd, morgen ga ik me inschrijven bij de PvdA en treed ik toe tot de Islam.

Banco Suivi | 28-05-14 | 22:11

En dan natuurlijk de "reflect your respect" campagne in Qatar. Hierin wordt de toerist met drang gevraagd zich naar islam maatstaven en Qatarese cultuur te kleden. Zoals moslims ook in NL doen............
Reflect your respect bij hun thuis, in uw huis en het mijne........ Nog WK tickets kopen anyone?

Thorolf | 28-05-14 | 22:10

Onbegrijpelijk dat wij zo'n religie die de halve wereldbevolking als hoer behandeld tolereren in ons land onder het mom van multi culti, vrijheid van religie en zo.
ik ben geen Wilders fan of stemmer, maar hij heeft met zijn stelling dat de Islam een achterlijke religie is die te vuur en te zwaard bestreden dient te worden maar dan zijn gelijk bewezen.

Schuinsmarcheerder55 | 28-05-14 | 22:09

Abject | 28-05-14 | 22:05
Daar hoeft geen god aan te pas te komen. Een squadron B-52 is al voldoende.

Graaf van Egmont | 28-05-14 | 22:08

.. de islam, je moet er maar respect voor hebben. Hoe moeilijk dat ook is met die aan psychopathische disorder grenzende religie.
Diep buigen is ook een stuk veiliger, want wie het ongeluk heeft te ondiep te bukken en tussen moslims te wonen, die kan daarvoor op gruwelijke wijze gedood worden. Andere oplossingen tegen islamofobie kennen ze niet.

Bovendien wordt de islam steeds minder gematigd naarmate hun macht toeneemt. Dat is levensgevaarlijk, vooral wanneer je in een land woont met een laffe regering die oprecht geloofd dat psychopaten maar beter gelijk krijgen om geweld te voorkomen.

Jan Passant mk2 | 28-05-14 | 22:07

Een gebed zonde einde wat ik je brom. Dit probleem houdt pas op als deze religie op houdt met bestaan. Het verwijderen van één specifieke locatie moet voldoende zijn. Het vervallen van de vijfde zuil, en het onmogelijk maken van de koranische profetie dat Mekka onaangetast zou blijven tot het einde der tijden is voldoende.
Geeft wel enige backlash, maar als men eenmaal doordrongen is van het feit dat de koran toch niet onfeilbaar is stort het hele kaartenhuis in.
Te hopen dat de god der aardbevingen en kometen daar eens werk van maakt.

Abject | 28-05-14 | 22:05

Volgens mij zit er in de link -leggings zijn geen broeken- een vette virus want tot 2 x toe slaat meteen mijn internetverbinding er uit.

Premier Trutte | 28-05-14 | 22:02

Allicht zitten er varkens-DNA sporen in chocolade. Immers gelatine is het enige middel om chocolade uit te doen harden. Bovendien welke idioot eet in de tropen chocolade!

sastro | 28-05-14 | 22:01

Hah! Al je v Doorn moet geloven zitten de Saoudies dagelijks te janken over Geenstijl en willen ze timmerfrans druk opleggen GS de mond te snoeren over islamitiese gewelddadigheden. Geen millimeter toegeven boys and girls. Het rose leger bestaat uit bevrijde slaven en nooit weer slaaf zullen worden!, (behalve sommige linksonhandigen hier dan)

tattooboer | 28-05-14 | 21:59

.. ik vraag me werkelijk af wanneer het gezonde verstand bij de menselijke soort terugkeert.. of ook laat maar want ik weet het antwoord al..

tejootje | 28-05-14 | 21:59

Wat een mensen...

X-es | 28-05-14 | 21:58

Dat wat er op die sticker van Wilders staat

HiddenAgenda | 28-05-14 | 21:57

@Cuyahoga | 28-05-14 | 21:53
Bij die opgedrongen onzin hield ik mijn kinderen altijd om moverende redenen thuis. De moverende redenen waren altijd dat ik niet direct of indirect wenste mee te werken aan dierenleed.
Dat brengt een linksdragende D66/GL-schooldirecteur al snel in ernstig conflicterende gewetensnood.

Chiant | 28-05-14 | 21:56

.. die mensen doen de hele dag zulke rare dingen.. en het houdt maar niet op.. daar zou je een weblog van kunnen onderhouden... o wacht ff

tejootje | 28-05-14 | 21:54

De gemiddelde moslim in Nederland eet zeker 10 keer per week iets met varken erin.
Dat zit in snoep, brood, tandpasta, koffiepads en nog 1000 artikelen.
En dan moeten mijn kinderen tijdens het kerstdiner verplicht halalvlees vreten omdat er 4 moslims in de klas zitten.
Krankzinnig, een ander woord kan ik er niet voor bedenken.

Cuyahoga | 28-05-14 | 21:53

@i-Wonder | 28-05-14 | 21:41
"Heb nooit goed begrepen waarom nu juist een hond een een varken verdoemd zijn."

Waarschijnlijk waren die minder gewillig dan de geit, en trok Mohammed zich dat nogal persoonlijk aan.

Russells Teapot | 28-05-14 | 21:52

@Desmoulins | 28-05-14 | 21:40
Waarom altijd dat rare gewauwel over dat "de islam geen religie is?" Omdat de islam zulke afschuwelijke denkbeelden heeft, is het geen religie? Wat is dat voor onzin? Je wou toch niet serieus beweren dat het een compliment is, om een religie te zijn?

Hoe definieer jij "religie" eigenlijk?

En daarbij, je spreekt jezelf nogal tegen, als je eerst zegt dat de islam niet vergeleken moet worden met andere religies, maar één zin later een vergelijking maakt met het christendom en het jodendom.

Als je islam vergelijkt met andere religies, zie je dat het veruit de meest destructieve religie op deze aardbol is. En dat is best een prestatie, gezien de huiveringwekkende geschiedenis van het christendom.

Russells Teapot | 28-05-14 | 21:51

Spraakmakende cultuur? Het zou zomaar eens een linkse hobby kunnen zijn.

codedelight | 28-05-14 | 21:49

i-Wonder | 28-05-14 | 21:41
Worden ze geil van, dus mag niet van allah.

G Speklap | 28-05-14 | 21:46

Nu ben ik geen kenner, maar in de reclame zie je altijd dat chocolade wordt gemaakt van cacao en melk. Beide komen niet van een varken en dus kun je je afvragen wat voor rotzooi je vreet. Dus hier kan ik de Maleisiers wil in vinden.

Febofiel | 28-05-14 | 21:46

Maar ik hoorde dus van Arnoud al-Doorn dat ze in Saoedi Arabië héél erg bezorgd zijn over de positie van moslims in Nederland.

Want islamofobie, dwz. niet-moslims uit het westen die de islam beledigen op internetfora, dat vinden beroepsbaarden uit het Midden Oosten véél schokkender dan de politieke islam, dwz. het onderdrukken, martelen en uitroeien van niet-moslims door moslims.

En omdat het Westen nu eenmaal een ruggengraat van rubber heeft, loopt onze linkse elite over van instemming met deze absurde dubbele standaarden, en zetten onze politici zich in voor de "strijd tegen islamofobie," terwijl niemand zich uit durft te spreken tegen de politieke islam.

Nu gelden mensen die zich onderwerpen aan dit moderne fascisme in correctlinkse kringen als "tolerant," terwijl in dezelfde kringen mensen "racistisch" worden genoemd, die vinden dat het verwerpelijk is om vrouwen te vermoorden vanwege hun familie-eer. Het is de wereld op zijn kop. Alsof je joden die de holocaust herdenken gaat beschuldigen van "nazi-fobie."

Wanneer gaan we deze tuiglanden met hun achterlijke religieuze haatculturen nu eindelijk eens benoemen als wat ze zijn: vijanden van de mensheid en de beschaving?

Russells Teapot | 28-05-14 | 21:46

Die flyers over respect onze cultuur die zijn wel goed om te katten tot een NL versie.

BitchSuperSoaker | 28-05-14 | 21:45

Doe deze er ook nog even bij, Annabel:
nos.nl/artikel/653450-sudanese-bevalt-...

Als je toch een reisje moet maken, Zimmerfranz, ga dan naar Sudan, daar is het te doen.
Fok die Arabieren in Saudi-Arabië en fok die handelsverdragen, dít is waar je je druk om zou moeten maken.

Cuyahoga | 28-05-14 | 21:44

Waar is femke halalsema als je haar nodig hebt?

pinoebk | 28-05-14 | 21:43

Gewoon niet naar kijken dan bestaat het ook niet

tejootje | 28-05-14 | 21:41

Heb nooit goed begrepen waarom nu juist een hond een een varken verdoemd zijn.

i-Wonder | 28-05-14 | 21:41

''Op de stoep van het hooggerechtsgebouw doodgestenigd door haar vader en broers.''

Zo, islam in een notendop.
De islam is geen religie en zou daarom ook niet vergeleken moeten worden met andere religies.
De islam is een doodscultus; een barbaars samenraapsel van het jodendom en christendom.

Desmoulins | 28-05-14 | 21:40

"Uiteraard verzuimt de NOS de ideologiese motivatie van deze 'terreurgroep' te noemen"

Niet alleen de regering bleek dus in de jaren 80 beter in staat om de rug recht en de knieën stijf te houden. Maar nu zijn regering en NOS natuurlijk ook communicerende vaten...

"De NOS hield voet bij stuk en zwichtte niet. De film werd uitgezonden." www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...

Chiant | 28-05-14 | 21:35

Hoeveel procent kwam het varkens-DNA ook alweer overeen met dat van een mens?

Petrus de Rewa | 28-05-14 | 21:34

Altijd weer die verneukte Islam...

Crematorium-de-Asbak | 28-05-14 | 21:32

Ik heb ook varkens DNA, ben vast ook niet welkom.

G Speklap | 28-05-14 | 21:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken