
Ha, een vers lijk om semi-literair uit te wonen! Lideweij Bosmans vriend kreeg terminale kanker. Trok de vrouw niet, dus verbrak ze de relatie en vertrok naar Hawaii. En dat is okee. Vinden we niks van. Wij weten mozeskriebelzijdank niet hoe het is om je partner te zien kreperen aan kanker dus geen idee hoe te reageren in zo'n situatie. Het niet aankunnen en weggaan, lijkt ons voorstelbaar. Helaas voor wijlen Sander en zijn familie is Lidewij een
opportunistische leedhoer die er niet voor terugdeinst om haar schuldgevoel over deze zware beslissing om te buigen in een lading lauwe Happinez-new-age kots waar de tumors geen brood van lusten. Ter meerdere eer en glorie van zichzelf en voor de PR van haar coachingbedrijfje. Kijk maar, als haar vriend doodgaat en zij haar belofte om bij zijn sterven te zijn verbreekt: "
Lideweij besluit om op Hawaï te blijven, tegen de wens van familie en vrienden in. Ze wil op haar eigen manier afscheid nemen, met Hawaïaanse levenslessen en rituelen. 'Ik heb me afgezonderd, en ben bij de zee gaan schreeuwen, schelden en huilen. Tegelijk voelde ik zijn aanwezigheid.'" Ziet u? Eerst zo laf zijn om niet achter je beslissing te staan, daarna irrationeel worden, en vervolgens
aandachtshoeren to the max: "
Ik ben niet boos op mezelf omdat ik Sander in de steek heb gelaten. Ik ben boos omdat ik voor mezelf geen hulp heb toegelaten." Lijkt wel een wijf. Oh wacht. Nouja en nu is er een in eigen beheer uitgegeven
boek over de sprituwele Lideweij, en er komt een docu met videoboodschappen van wijlen Sander aan Lideweij, en eigenlijk is Lideweij d'r kostje gekocht omdat Sander zo vriendelijk was om dood te gaan. De familie van de betreurde lijkt deze ontwikkelingen
met lede ogen aan te zien, maar hee: Lideweij moet een stukje taboe doorbreken en bovendien was alles vooral voor Lideweij lood- en loodzwaar. Met dat schreeuwen op een tropisch strand enzo. Een spirituele reis gaat niet om de bestemming mensen, maar om de geur van lijken onderweg! Nou, Lied, meid, fijn dat je er auratechnisch weer helemaal bovenop bent. En dat je schuldgevoel overschreeuwen alleen lukt met de meest hysterische uitverkoop van het privéleven van de man die je in de steek liet, sja. Dat is een gevoel, dat kun je niet uitleggen.
Reaguursels
InloggenHearts = Lidewij zelf. 'wat bij RTL niet goed uit de verf kwam was dat zij bedoelde...' Kan niet anders. Tjezis.
"lading lauwe Happinez-new-age kots". Credit where credit's due, chapeau Nanninga. Even nog over dat "alcohol probleem", en dat waterflesje met vodka enzo, en haar "proberen hem te helpen met alternatieve methoden", och jonge, ik kan er alles bij voorstellen. Ja, ik raap mijn partner al vijfentwintig jaar met enige regelmaat van de keukenvloer op en ken het gelieg van 'bzopuh? 'Kk? Hoe kkom je dwr bij, neeeeeee hoor'. En die heeft géén kanker. Echt reuze irritant. Maar niet onleefbaar als je van je partner houdt. Ik heb ook vervelende dingen die ik ook niet verander. Dat heet: een relatie. Als ie wel kanker had, en het was volkomen terminaal (en dat is niet zo'n heel lange fase) dan weet ik in elk geval twee dingen zeker: Als ik dan zou beginnen te emmeren dat hij gezonder moet doen en niet mag zuipen en bleekselderij en budwig papjes moet eten, want anders naar therapie en meer van dat irreeële, laatste levenstijd nog verder verziekende gedram dat meer met de 'helpsters' eigen messiascomplex te maken heeft dan met werkelijke perspectieven, dan zou hij echt gegarandeerd de hele dag stomlazerus zijn om van dat genag af te zijn. b) Iemand in die situatie zou geen vodka in een waterflesje moeten hoeven te verstoppen, maar moet alles dat hij binnen kan houden en het voor hem draaglijker maakt van harte gegund worden. En dan ga je als alles voorbij is en je zijn handje vastgehouden hebt die laaste uren, iets dat je als je werkelijk spiruweel bent niet zou kunnen missen, jezelf maar zoeken op een tropisch eiland, maar niet daarvoor. Anders ben je geen knip voor de neus waard. Sommige taboes worden met reden in stand gehouden.
De opbrengst gaat naar goede doelen ... 10% naar projectjes van mensen die voor zichzelf willen beginnen en 90% naar ..... ZICHZELF!!! Want ze moet natuurlijk ook leven .... ga werken trut.
Over de beslissing om hem te verlaten wil ik geen oordeel geven, al kan ik me er helemaal niets bij voorstellen. Maar bewust hier een slaatje uit willen slaan en hem als een alcoholist neerzetten vind ik echt walgelijk! Deze jongen is dood en kan zich niet verdedigen. Wie zegt dat het waar is wat hij zegt?!
En inderdaad, iemand die 7 jaar kanker heeft is niet 7 jaar terminaal ... ik ken genoeg mensen in mijn omgeving die zoiets hebben meegemaakt.
Al die steunbetuigingen die ze krijgt zijn vast en zeker van haar familie en vriendinnen, die zijn allemaal zooo trots op haar!
Ga je diep schamen Lideweij .... met je vrienden en familie erbij!
Lideweij heeft vast een nieuwe liefde gevonden in Hawaii. Zou veel verklaren.
Die "uitgeverij" Liinkt is speciaal voor deze gelegenheid in het leven geroepen door Lideweij zelluf:
www.leononmedia.vrijeuitgevers.nl/uitg...
Ben ook ervaringsdeskundige, en ben wel gebleven om voor mijn vrouw te zorgen. En voor onze dochter, ook nadien natuurlijk.
Had ik al gezegd dat Lideweij het moreel besef heeft van een kapo? Haar een aandachtshoer noemen is een belediging voor dames van plezier. Haar volstrekte schaamteloosheid en media-geilheid tart elke beschrijving...
Wat een teringwijf! Ik heb mijn vader én zijn broer zien doodgaan aan kanker maar nooit in mijn botte kop gehaald om 'm te peren.
Je zorgt dat je er voor je dierbaren bent. Zij zijn degenen die het het allerzwaarst hebben.
Godenzijdank dat mijn moeder niet plijte ging toen mijn vader ziek was. Dat zou hartverscheurend zijn geweest.
Waarom vermoed ik toch dat @Hearts | 29-05-14 | 13:12, @BartDenko | 29-05-14 | 14:45 en @yellowdanger | 29-05-14 | 16:02 vanaf dezelfde computer met hetzelfde IP zitten te reaguren?
Hoi, Lideweij! Kuthoer.
Dat beeld van haar heeft Lideweij Bosman toch zelf neergezet.
En nee, we kopen dat kutboek niet.
misschien eerst het boek maar eens lezen voor een genuanceerder beeld dan wat er nu wordt neergezet?
@Hearts | 29-05-14 | 13:12
Rot toch op met je 'andere verbindingen'. Ze is een soort 'Tinkebell', iets heel fouts doen, daar een onschuldig lief gezichtje bij trekken, en vervolgens flink cashen. Zag je haar grijns bij RTL Late Night toen ze zei dat ze er van wilde kunnen leven? Gewoon een verachtelijk, fout wijf.
@BartDenko | 29-05-14 | 14:45
Ben je gewoon zo dom of doe je net alsof?
Niemand zegt dat hij of zij sterker is. Niemand neemt het haar kwalijk dat ze het met vlagen niet aankon. Heel begrijpelijk.
Maar dat ze niet bij zijn sterfbed was en niet bij de begrafenis is onvergeeflijk. Dat vinden niet alleen veel mensen maar ook de familie van Sander.
Verder gaat het er bij mij niet in dat je slechts 10 maanden daarna al een boek uitgeeft over dit. Blijkbaar was dat voor haar NIET te zwaar. Zo'n boek schrijf je ook niet zomaar dus het was nog vlak na of zelfs al voor het overlijden van Sander dat ze met dit stuk walgelijk materiaal bezig was.
Het zegt veel over jou dat je dit al als normaal vindt maar we leven dan ook in de tijd van de Halsema's, de Anouks, Van Royen's, de Kluun's en noem ze maar op.
Schaamteloosheid is helemaal in en over lijken gaande narcisme is het helemaal.
Walgelijk kutvolk.
Blijkbaar zijn heel veel mensen heel wat sterker dan Lideweij die deze situatie na vele jaren niet meer aankon. Overschatten die zich allemaal of zijn ze écht zo sterk?
Het is makkelijk oordelen en ik weet het natuurlijk ook niet, maar het is me veel te gemakkelijk Lideweij zo te veroordelen. Ik geef er de voorkeur aan te geloven dat ze een gevoelige jonge vrouw is die heel veel leed heeft gehad, zichzelf jaren heeft weggecijferd om voor Sander te zorgen en er uiteindelijk aan onderdoor is gegaan.
Ik heb medelijden met haar en gun niemand zoiets te hoeven meemaken.
Triest dat zoveel mensen haar veroordelen, grof beledigen en het ergste toewensen. Dat zegt héél veel over die mensen ...
@Hearts. pleur es op. Als je niet begrijpt dat het om de familie gaat, ben je sowieso niet in staat om iemand anders te helpen, maar moet je zelf geholpen worden. Liefst uit je lijden. Veruit het goedkoopste.
@Hearts | 29-05-14 | 13:12
Hou alsjeblieft op. Niemand verwijt haar dat ze het moeilijk had. Kan het heel goed begrijpen dat je er even dagen of weken tussenuit wilt of het zelfs uitmaakt. Maar wat je niet gaat doen is beloften breken die je makkelijk kunt nakomen zoals de laatste weken meemaken en de begrafenis bezoeken. Dat deed ze niet en dat is walgelijk en misselijkmakend. Zoals jij dat ook bent. Je moet wel compleet gestoord zijn om dit soort ultra narcistisch en egoïstisch gedrag goed te praten.
een boek schrijf je ook niet zomaar 1,2,3. Die jongen is nu 10 maanden dood. Ik durf mijn hand in het vuur te steken dat ze dit idee voor een boek al had toen die jongen nog in leven was.
En hou op met je zweverige gelul. Andere verbindingen.... voor haar, ja. En voor hem? En voor zijn familie? Je hebt je dan te schikken naar zijn en zijn familie haar wensen. Sukkel!
Mensen kunnen wel zeggen kom niet oordelen voordat je het boek zelf heb gelezen, maar wat nou als het boek echt niks is, dan heb jij er geld aan gegeven. Ik zag haar gisteren op TV. Wat een dom wijf, totaal inhoudloos!!! Echt toen ik dit las en zag op tv, bracht het alleen maar woede in me. Zij moet dit echt zelf mee maken, desnoods krijgt ze de ziekte kanker. Dan moet ze is zien als mensen haar in de steek laten. Geld van de opbrengst gaat zogenaamd naar goede doelen. Je had op zn minst een deel naar KWF kunnen doen. Dat geld waar jij mee gaat leven, is zwaar vervloekt!! Net bloedgeld!!!! Je moet echt trots op jezelf.Echt ik hoop dat een persoon als jij nooit kinderen zal krijgen. Mensen die het met haar eens zijn, zijn net zo egoïstisch..Ik hoop zo echt dat jij je boeken niet gaat verkopen!!! Je bent echt zoals hier wordt gezegd een aandachtshoer!!!!!!!!
Ieder zijn mening; denk dat zij een uiterst moeilijke tijd achter de rug heeft die meer dan 7 jaar heeft geduurd; waarin ze ruim 6 jaar alles gegeven heeft aan hem en lief en leed gedeeld hebben. Drank maakt meer kapot dan je lief is.
Ik heb veel respect en bewondering voor de manier waarop ze dit uiterst moeilijke, verdrietige en pijnlijke proces heeft doorlopen.
Knap dat ze zich zo kwetsbaar durft op te stellen om anderen te helpen er niet aan onder door te gaan.
Bij RTL late night kwam volgens mij (zoals ik alles gelezen heb) niet goed uit de verf dat haar boek juist bedoeld is om een groot taboe bespréékbaar te maken en mensen te steunen die hetzelfde moeilijke proces meemaken! Daarom is dit boek geschreven. Haar proces is ook een bijzonder en bewustzijns vergrotend proces dat laat zien dat er ook andere verbindingen met elkaar mogelijk zijn.
Haar boek ondersteunt meerdere goede doelen; en zij koos oa voor het Helen Dowling Institute en andere goede organisaties en niet voor het WKF. Begrijpelijk dat je de publiciteit opzoekt; niet mediageil en ego, maar werkelijk alles willen geven om een taboe en moeilijke processen bespreekbaar te maken.
Mensen; misschien je eerst verdiepen voor je oordeelt!!!
Er is geen enkel excuus te bedenken wat dit rechtvaardigt!!!!
Er is geen schuttingtaal of scheldwoord te vinden wat op jou van toepassing is!
"En dat je schuldgevoel overschreeuwen alleen lukt met de meest hysterische uitverkoop van het privéleven van de man die je in de steek liet, sja. Dat is een gevoel, dat kun je niet uitleggen." - machtige en alleszeggende eindzin. Enige kanttekening die ik heb na het zien van de uitzending is dat Liedevudde overduidelijk een te classificeren psychiatrisch patiënt. De kernvraag wordt dan of 'we' daar rekening mee moeten houden.
Ze maakt op de cruciale momenten de moreel foute keuzes. Een verachtelijk wijf. Ben blij dat ze niet in mijn systeem zit. In de oorlog zou ze fout geweest zijn. Gadverdamme, wat een qudtwijf.
www.facebook.com/naupakaboek?fref=ts
Die community wil nog niet echt vlotten. Misschien heeft ze wat hulp nodig ? :-)
Ze zat bij RTL Late Night te fantaseren dat het boek veel geld op zou brengen, als ze dit en dat "goede doel", iets vaags en zichzelf, behalve het KWF dan, denkt te kunnen "steunen". Ik kan haar één ding vertellen en dat is dat een boek uitgeven in Nederland gewoon te weinig opbrengt. Het onderwerp is daar te zwaar voor. Een tweede Kluun gaat hem dus niet worden. En ze had een heel raar kapsel. Het raarste kapsel wat ik in jaren had gezien.
Ineens bekruipt me het gevoel dat dit allemaal een hoax is.
Ik moet minder internetten.
Hoe zwaar zou haar"vriend" (kuch) het gehad hebben. Hij creperend in een bed en zij feestvieren op een tropisch eiland. En dan ook nog je zogenaamde schuldgevoelens commercieel uitbuiten. vooral leuk voor de familie van de overledene. Super wijf hoor
Kom op, met z'n allen de grotere boekhandels in Nederland mailen met het verzoek om Naupaka uit de handel te nemen. Het egoïstische kreng mag hier geen cent aan verdienen aangezien ze staalhard weigert in te gaan op het verzoek van Sanders familie om de volledige opbrengst aan het KWF te doneren.
Ik zou zo 1000,- durven en willen bieden voor een foto van Lideweij op een tropisch Hawaiiaans stand, hotel en/of nachtclub, waarop ze zichzelf laat 'troosten' om haar tragische verlies.
Ik spreek uit ervaring als ik zeg dat alcoholisme (ook) een goed te behandelen ziekte is. Lideweij heeft haar vriend één keer meegenomen naar haar therapeut waar ze zelf al 4 jaar (!) in behandeling was, daarbij heeft ze precies te horen gekregen wat ze wilde horen; je kunt hem ook verlaten.
Is er daarna bv nog ook maar één interventie (met familie) geweest? Heeft ze nog naar (andere) behandelingen voor hem gezocht? Zijn er verdere vervolggesprekken met haar therapeut (zeker ook een vrouw) over geweest? Dat blijkt allemaal niet uit haar verhaal, ze hoorde slechts wat ze in het gesprek wilde horen en koos voor zichzelf, the easy way out. Haar therapeut die hem zelf overigens maar één keer zelf gezien heeft en vervolgens met een dergelijk advies kwam om hem te verlaten? Had die therapeut geen andere adviezen of verwijsadressen om hem te helpen met zijn alcoholprobleem en hun relatie-issues?... Dat was volstrekt onverantwoordelijk, dat kan niet of ze verzint het zelf.
Dat ze de gemakkelijke weg en daarmee voor zichzelf koos, dat is op zich prima maar ga het dan niet mooier maken dan het is en hang zeker de vuile was niet buiten ten koste van het dooie kadaver van je ex-vriend en zijn familie, en er nog flink postuum van te profiteren.
Het meeste verbaas ik me echter over al die begripvolle mutsen op de twitters die het allemaal een sterke en moedige beslissing van haar vonden. Dát bewijst maar weer dat Hans Teeuwen gelijk had met zijn "alle vrouwen zijn KUTHOEREN!"
Normaal gun je niemand kanker, maar ik hoop van harte nog mee te maken dat Lideweij een kwaadaardige tumor mag meemaken, om in haar laatste weken verlaten te worden door haar boytoy want 'YOLO!'. Jeweettoch?
Zodat ook zij het voelt om op je zwakste moment verlaten te worden. Hoewel ik toch denk dat zij een flinke belastingaanslag zwaarder zal voelen dan een gebrek aan menselijk contact... Want ja, centen zijn belangrijker voor het serpent.
Oh ja, de opbrengsten van het boek gaan naar haar ondanks het verzoek van de familie van Sander om dit geheel te doneren aan het Kankerfonds.
Lijkenpikkerij is haar geheel niet vreemd...
@spanarchist | 28-05-14 | 23:41
Het 'leuke' zou zijn dat ze met Kluun zou samenhokken.
Gadverdamme. Vieze aandachtshoer. Andermans leed exploiteren op deze manier is het laagste wat er is.
Heb net haar twitterhistorie gelezen; Ik veracht dit soort mensen echt, zou het ook totaal niet erg vinden als ze morgen onder een bus komt.
Dat ze het niet aan kan, snap ik, dat ze even vlucht, snap ik, maar als je dan je belofte om bij zijn overlijden te zijn verbreekt en gaat oerschreeuwen op Hawaii, dat is laag, erg laag.
Dan heb je nooit van hem gehouden en ben je een minderwaardig mens.
Die puppyface heeft ze thuis goed geoefend: gyazo.com/882899e56811db788ea18b059ba5...
Oh wat walg ik van dit wijf
@ campion | 28-05-14 | 20:39
Nu wel. En een mooi woord, ook.
Een new age zweefneus die de realiteit niet trekt, je verwacht het niet.
Die arme stakker van een Waylon, die maar een beetje met haar mee ging wauwelen en hoofdzaken niet van bijzaken weet te scheiden, iets dat Ilse al goed door had blijkbaar.
Ik heb weer een hoop bullshitbingo, hulpverlenerstaal en coachingsgepruttel gehoord vanavond. Blijf lekker in je kracht staan op Hawaï Lideweij.
Dat weet ik wel Turk. Been there. Done that.
Nu 3 jaar geledeEn herriner me de totale periode van 2,5 jaar nog in z'n geheel als een slow motion film. Ik ken AL die emoties. AL die angsten. ALLE ellende.
...
Deze narcistische cactus krijgt vanzelf wat ze verdient. Laat de publieke hoon maar eens ondragelijk zijn. Deze dame een podium geven is ook jezelf onsterfelijk belachelijk maken.
Ik vrees dat deze J'Accuse de verkoopcijfers alleen maar op zal stuwen, Nanninga. In Nederland anno K (na Kluun) verklaren we Debuterende Schrijvers van Boeken immers heilig. Zie de vele literisten en lecturisten die in praatprogramma's uitgenodigd worden. Waarbij er een studiospot zo uitgericht wordt dat er een aureool rond het hoofd van de Schrijver lijkt te zitten. Net als bij politici en realityshow acteurs, overigens.
mocroGS | 28-05-14 | 23:38
Die mensen moet inderdaad door een hel gaan. Hebben een dierbare verloren en zien zijn ex met zijn ziel scoren op tv, de ex die op de momenten dat het er echt om ging, niet thuis gaf.
Sterker, ze liet hem wegkwijnen, verbrak een belofte, maar wil wel geld over zijn rug verdienen.
Je zou het bijna misdadig kunnen noemen.
Zoals wij nooit zullen kunnen beseffen wat zij doormaakte, zal zij ook nooit begrijpen wat Sander doormaakte.
Zo een ziekte maakt gewoon zo veel kapot, en iedereen die roept dat zij zoiets nooit zouden doen, bullshit. Je weet dat niet. Echt je hebt geen enkel benul. Die gedachten komen na zo een lange periode en als alles uitzichtloos lijkt.
De troost is dat dit soort minderwaardige mensen uiteindelijk wel de partner krijgen die ze verdienen. Welke man met een minimum aan fatsoen zou ooit nog met zo´n walgelijke muts gezien willen worden.
"Je ex schrijft een boek. Over bloemetjes op Hawaii, het afscheid nemen van haar partner, van jou. Ik noem het geen afscheid nemen, ik noem het in de steek laten. En dat mag iedereen weten. Als je zo lang bij elkaar gebleven bent, de dingen die jullie hebben meegemaakt, dan ga je niet weg. Dan houd je elkaars hand vast. Tot de laatste minuut, de laatste seconde, het laatste woord en de laatste blik in elkaars ogen. Ik weet ook wel dat jij het haar misschien niet heel makkelijk hebt gemaakt. Maar wat kon je anders? Je ging dood. 6-9 maanden zeiden ze tegen je. Thats all. Sorry Mr. Ep, this is it.
Het in de steek laten was de druppel. Zij op Hawaii, jij hier beneden in de kamer op een ziekenhuis bed. Ze kon je beter over laten gaan vanaf Hawaii. Bullshit!, zei je. Bullshit zei iedereen die ik sprak. En weet je? Bullshit it is. Toen, nu en in de toekomst ook. Zij zal vast hele mooie woorden hiervoor hebben. Ik hoef ze niet te horen. Laat dat maar aan andere mensen over. Het boek geef ik geen enkele credit. Niks. Ik geloof er niet in.
Zou er bijvoorbeeld in staan dat ze, voordat ze weg ging, jou heeft beloofd om terug te komen voor de crematie? Dat ze daar een goede verzekering voor had afgesloten? Maar dat ze toch in Hawaii maar besloot om dat niet te doen? Dat jij toen aan haar had verteld dat je geen contact met haar meer wilde? In de laatste dagen dat je nog leefde, liever maar met échte vrienden en je familie wilde zijn? Ik weet het antwoord wel. Jij ook."
Dixit zijn broer.
.
Hoe durf je jezelf te vertonen met je jankverhaal over in je kracht zijn op Hawaii. Pek veren en scheer je weg uber-egoist. Jij hoort geen enkel podium te krijgen.
Ongelofelijk dat zo een walgelijk wijf een platform krijgt om haar boek te promoten. Die nabestaanden moeten door een 2de hel gaan met een aandachtshoer die haar ex gebruikt om er zelf beter van te worden.
Net gezien bij RTL late night, man net gestorven, maar zij wil wel leven (inkomsten) van het boek, en ze had zelf een paar goede doelen uitgezocht. Ik snap dat ze het zwaar heeft gehad, maar dan ga je niet naar Hawaii desnoods word je tijdelijk opgenomen op het ziekenhuis. Maar deze vrouw is een WARE narcist. Net als die Kluun, de grootste flapdrol ooit, je mag fouten maken, maar dan ook nog een boek er over schrijven, ook een WARE narcist. De media is er gek op, wat de media zit vol met narcisten.
Haar kilheid schreeuwt van het scherm, haar warrigheid ook.
Ze had haar boek "IKKE" moeten noemen, het gaat haar namelijk slechts en alleen om haar eigen belang; ze is in staat om een half uur over helemaal niets te ouwehoeren, zolang het maar over haarzelf gaat.
Arme ex, maar ook, arme toekomstige vriend. Je zal met een dergelijke narcist een relatie hebben/aanknopen, je weet immers waar je aan toe bent 'when the going gets tough'.
Weer een treffend voorbeeld van ouders die hun dochters als prinsesjes opvoeden.
-weggejorist-
Het boek was ze al aan het schrijven terwijl haar vriend nog leefde. En ze hoopt wel van de opbrengst te kunnen leven.
Brrr, wat een eng, narcistisch wijf.
Er is 1 woord wat de boventoon voerde bij deze dame: IK.
Woorden van de familie zit geen woord chinees bij.
Pfff... niet om aan te horen dat wijf zeg. De schuld bij de drank en anderen leggen maar eigen inzicht ho maar. Lekker links laten liggen deze aandachtshoer.
Sander had kanker. Ging dood. Niks alcoholprobleem. Dat heeft ze nog steeds niet begrepen.
Mens is gewoon gek. Punt. Next.
Hoogverraad veroorzaakt door een egocentrischestoornis en dan nog zo dom zijn om de publiciteit te zoeken.........
Natuurlijk is het enorm zwaar. Natuurlijk kan ik het begrijpen dat je er soms dan even dage, weken tussenuit moet.
Maar waar ik van walg is het niet nakomen van afspraken. De laatste weken meemaken, de begrafenis.
Dit zegt wat mij betreft alles over dat 'mens':
'Ik heb me afgezonderd, en ben bij de zee gaan schreeuwen, schelden en huilen. Tegelijk voelde ik zijn aanwezigheid.'
IK voelde zijn aanwezigheid. Denk je dat hij ook haar aanwezigheid heeft gevoeld?
Wat een idioot, zeg. Steeds meer van die soort mensen en vrouwen. Egoïstisch tot op het bot, alles moet genieten zijn, leed hoort er niet meer bij. En liefde blijkbaar ook niet.
Fenna de typhus, Liedeweij de typhus. Egoïstische vrouwen.
Jankerds zonder verantwoordelijkheidsgevoel. Allemaal prima. Behalve als je schaamteloos je laffe gedrag te gelde maakt onder het mom van rituelen, heling en rouwverwerking. Je plaats was bij je geliefde. Punt. Cretina!
Toch even een ervaringsdeskundige aan het woord laten: 7 jaar is heel lang en je kunt knettergek worden van een partner met kanker (en die partner zelf ook). Dat gezegd hebbende is dit toch ook wel een karaktertest of je de achtbaan goed uit kunt rijden. Zo te lezen zijn Lideweij en Sander daar niet in geslaagd. Ik weet niet of mij dat gaat lukken maar deze dame is een inspiratie om dat wel te doen. Moge dit niet op Hawaii eindigen!
En ze zit met d'r reet in RTL late night bij Umberto. Well done, over welk lijk zal ik eens wat poen bij elkaar gaan harken...
oeh, die de dame net op RTV Utrecht, is into raw food, dat soort van mensen voelt zich verheven boven anderen. Haar overleden Sander, kon het leven in het aanschijns des doods niet goed aan en trok naar de fles. Een logische keuze voor een man. Daar zit de frictie, deze vrouw dacht dat hij te redden was door goed te gaan eten en hij is afgehaakt, zij is blijven geloven in dat rauw eten kanker voorkomt.
Nou, mevrouw. Er zijn tumoren gevonden in de botten van onze voorvaderen die alleen maar wilde granen en/of rauwe visch aten... En die mensen werden gemiddeld 35.
Lijkt me een gevalletje als je er niet bij was mot je je bakkes houwe...
Heb verschillende sterfgevallen meegemaakt en kan concluderen dat 't erg op idols lijkt.
Verdriet moet gedragen worden en er zijn velen die zogenaamd mee willen dragen.
Ik ga geen geld uitgeven aan dat boek. Als ze het wil verwerken, gaat ze maar naar haar vrienden en psychiater.
Rouwvernetwerkin, is dat al een woord?
@Huilies, Lidewij (de naam alleen al verraad de aard van eht beestje) wordt "veroordeeld" omdat iedereen weet dat hij/zij bijstand wil in het laatste uur alsmede de aanloop daartoe. We beschermen onszelf door dergelijk gedrag te veroordelen.
Kluun: man aan de drank door kanker van vrouw. Man = lul. Man aan de drank door eigen kanker Vrouw = agossie *feels* heldin?
wait what?
Hij wilde haar zien voor 't einde, zij durft niet. manisch-depri gedrag etc is een logisch gevolg dat bij de nodige mensen voorkomt als ze kanker hebben en dat is voor haar geen excuus d'r liefde (haar woorden) te laten barsten als hij stuk gaat. Dat 't 7 jaar aan de gang was betekent niet dat het 7 jaar zwaar of moeilijk was. In NL kan je namelijk best wel wat thuishulp ed krijgen voor dit soort dingen. Al met al erg gemakzuchtig en narcistisch verhaal van die doos en niks wat Fenna d'r bij verzint kan dat verhelpen. let op hea, de enige verdediging van die meid is een Fenna die random dingen verzint om het gedrag te verexcuseren en waarom? "jah je weet niet wat er nog meer aan de hand was" nou fenna verzin er dan ook niks bij.... Je laat je kind niet alleen doodgaan na 7 jaar leukemie, je laat je ouders niet doodgaan etcetc. Dat is geen taboe doorbreken dat is gewoon wegrennen wat de doos deed.
Ik ben het wel eens met Lideweij, mijns insziens is haar houding het gevolg van een proces van afscheid nemen van een ten dode opgeschrevene, die zijn omgeving veel te veel claimt door drankmisbruik. A. Nanninga legt de nadruk opzettelijk op bepaalde aspecten van het verhaal, die Lideweij makkelijk in een een kwaad daglicht stellen als je de zaken op die manier bekijkt. Oneerlijk en laf dus van de schrijfster van Geen Stijl.
Met alle respect, maar als Jasper Ebbeling een schrijverscarrière ambieert, zou ik hem willen adviseren: Don't quit your dayjob...
ebbietikt.blogspot.nl/2014/05/lieve-sa...
raskol | 28-05-14 | 18:25
Wishful thinking. Humberto kennende is namelijk heel gevoelig en begripvol voor het vrouwelijke geslacht..
@Ome Gijs | 28-05-14 | 18:14
Denk dat de RTL redactie ook wel even de sosjal mediaas checkt voor wat achtergrond en opinies bij een onderwerp / gast. Hopelijk pakt Humberto Tan d'r keihard aan en behandelt haar als de gewetenloze narcist die ze is.
Ome Gijs | 28-05-14 | 18:14
Ze zit vanavond bij Humberto Tan. Zo jammer dat ze alleen maar schouderklopjes zal krijgen dat het allemaal zo moeilijk voor haar geweest moet zijn. Kluun twee denkt commercieel Nederland.
_
Maak je niet druk. Dit soort types vallen altijd door de mand; vroeg of laat. Zowat iedereen kotst haar nu al uit: de vrienden en familieleden van haar ex, elk verstandige lezer van haar persbericht en binnenkort wordt ze vereeuwigd als cold hearted bitch in Google. oh ja, ik heb het over Lideweij Bosman for the record ..
Mijn eerste comment ever weggejorist omdat ik een linkje lever naar haar fotoreisverslag????
pfffff ........ geenstijl
Ome Gijs | 28-05-14 | 18:14
Ze zit vanavond bij Humberto Tan. Zo jammer dat ze alleen maar schouderklopjes zal krijgen dat het allemaal zo moeilijk voor haar geweest moet zijn. Kluun twee denkt commercieel Nederland.
_
Maak je niet druk. Dit soort types vallen altijd door de mand; vroeg of laat.
TheLuggs | 28-05-14 | 17:48:
Ik ben er van overtuigd dat zijn laatste dagen zoveel beter waren wetende dat er iemand flink tegen de zee zat te schreeuwen.
Chapeau.
Ze zit vanavond bij Humberto Tan. Zo jammer dat ze alleen maar schouderklopjes zal krijgen dat het allemaal zo moeilijk voor haar geweest moet zijn. Kluun twee denkt commercieel Nederland.
Weet je wat ik het rotte hier aan vindt? Ze is helemaal niet eerlijk. Niet tegen haarzelf, niet tegen anderen. Ze is gewoon uit de relatie gestapt vanwege die terminale kanker. Prima. Maar dan wél zaniken over hoe moeilijk het voor haar is, op een tropisch eiland, met een snel uitgekakt boek? Nee.
Dat wijf heeft die vent gewoon ordinair laten vallen. Dat kan. Maar het daarna ook nog eens helemaal om haarzelf laten draaien, daar walg ik echt van. Heb toch een beetje bescheidenheid.
-weggejorist-
Hedge_it | 28-05-14 | 17:37
Oprecht respect. Niemand weet wat hij/zij zal doen als partner of jezelf aan de beurt bent. Maar naar Hawaii gaan en je partner alleen laten sterven? En dan een huilboek schrijven? Dat is onmogelijk. Wat een waardeloos verwend prinsesje die denkt dat de zon uit haar aars schijnt. Doodeng.
@Argwanus | 28-05-14 | 17:27
Nogmaals, er zijn een aantal zaken die een rol spelen.
Dat ze het niet trekt om bij hem te blijven tot het einde is nog te begrijpen, maar zeker niet te bewonderen.
Het feit dat ze haar keuze probeert goed te zwetsen met "Ik kan je beter later overgaan vanaf Hawaii" is diep triest.
Dat ze haar belofte naar hem toe breekt en niet naar de crematie gaat kun je haar weldegelijk kwalijk nemen. En in feite vlak voor ie sterft tegen hem zegt, Sorry voor de belofte, maar ik kan de moeite er niet voor doen. Het schreeuwen tegen de zee zal vast heel zwaar zijn geweest. Ik ben er van overtuigd dat zijn laatste dagen zoveel beter waren wetende dat er iemand flink tegen de zee zat te schreeuwen.
Dat hij vervolgens zegt haar nooit meer te willen zien, en ze dat opvat als steun voor haar beslissing geeft al aan hoe ze in elkaar zit. Dat ze vervolgens klaagt dat zijn familie haar evenmin meer wil zien geeft ook een inkijkje in haar gedachten.
Ze gaat vervolgens een boekje schrijven over hoe zwaar het voor haar was en hoe hem in de steek laten de beste keuze was. En kondigt dat vrolijk aan op twitter hoe trots ze is dat het in de verkoop gaat. De manier waarop is ook weer veelzeggend. Ze is niet trots dat het gepubliceerd wordt, ze heeft het al helemaal niet op internet gezet. Het gaat dus gewoon om verkoop. Dat mag, maar gekoppeld aan haar narcistisch gewauwel, vind ik dat ik daar beste mijn mening over kan vormen en ventileren.
www.facebook.com/lideweij.bosman?fref...
De schaamte ver voorbij. Laat de publicitaire hoon vooral ondragelijk zijn. Alleen nog in vermomming over straat. Ook een chemopruik. Ow ironie.
...
Ik ben wel ervaringsdeskundig. 2,5 jaar voor mn vrouw gezorgd. Tot het gaatje. En verder. En nee. Ik hoef geen applaus. De liefde was genoeg. All there is anyway.
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 17:16
Ik denk dat je best wel snel een goed oordeel over iemand kan vellen en zeker in dit geval (ik ben daar helemaal goed in ;). Het is te makkelijk om met het argument te komen dat je niet in haar schoenen hebt gestaan en daardoor niet kan oordelen. Lideweij is net als een SS'er in Neurenberg, zich van geen kwaad bewust, maar erg evil.
Eerst je ex laten dood gaan zonder hem bij te staan en vervolgens over zijn lijk nog geld verdienen. Zal vast een stabiel huwelijk zijn geweest. Het is een keuze maar mijn keuze was mijn vrouw bij staan tot de laatste seconde en vervolgens nog vele lastige jaren. Dan past alleen verwerken voor je zelf.
Reaguren is hetzelfde als de moraalridder spelen?
Kom zelf een keer in een vergelijkbare situatie.
Wat doe je dan?
Ben jij altijd ZO sterk? Ja, hier op je toetsenbord. Maar in die situatie ook?
Je = algemeen bedoeld
Ach wie kaatst kan de bal verwachten, wie weet wat haar te wachten staat.
Ik kan me niet voorstellen dat ze rustig slaapt, en dat hoop ik ook.
Ik kan mij niet in woorden uitdrukken, als je je stervende echtgenoot on de steek laat.
Ik kan de woorden echt niet vinden, alleen schuttingtaal, maar dan lijk ik op haar!
O ja diegene die dit boek gaat kopen, koopt een leugen, een verhaal van een narcistische vrouw die over lijken gaat!!
Al zoekend naar redenen waarom die mevrouw met haar geschiedenis de media opzoekt lijkt de enige plausibele verklaring inderdaad een commerciële : het pluggen van haar boek en wat daaromheen hangt. 't Verhaal in het AD ademt een nogal hedonistische oppervlakkigheid. Maar goed, zonder de situatie tot in detail te kennen is enige voorzichtigheid geboden.
AbleArcher13 | 28-05-14 | 16:45
Waar zie je mij draaien?
Het enige wat ik aanvullend aangeef is dat ik niet per se een voorstander van haar en haar boek ben, that`s all.
Verder blijf ik bij mijn mening dat ik het prima vind kunnen als iemand daar een boek over schrijft. En dat ik het nogal voorbarig vindt om haar tot de grond toe af te branden omdat de meesten hier (gelukkig) niet in haar schoenen hebben gestaan.
Wat iedereen hier daar van vindt interesseert mij geen fluit, en analyses over mijn persoonlijkheid op basis van een paar tegels al helemaal niet.
SS`ers op wachttorens kan ik overigens prima begrijpen. Daar zou eens een boek over geschreven moeten worden :)
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 17:08
Je kunt dit verhaal ook niet los zien van haar persoon en dit boek.
Even een Liedeweijtje doen zal vanaf nu synoniem staan voor familiare lijkenpikkerij!
xspalm | 28-05-14 | 16:43
Dan zul je als geen ander weten dat het onmogelijk is om te oordelen als je zelf nooit in zo`n situatie hebt gezeten.
Ik kan mij dat niet voorstellen in ieder geval en daarom weiger ik iemand te veroordelen die haar partner heeft verlaten en na zijn dood ook niet enkel goede woorden voor hem over heeft.
Zoals je later ook zegt; +1 voor iedereen die wél de kracht heeft om er samen het beste van te maken.
Want nogmaals; ik ben geen voorstander voor dit boek of van haar als persoon.
@Fenna | 28-05-14 | 16:33
Ja, hoor, ja. Mannen zijn slecht en vrouwen zijn goed en Yvonne Kroonenberg is hooggeletterd.
Ga weg Zwitsal, ons aller Annabel Nanninga heeft genoeg epistels geplempt wat het zichzelf aanmatigende feminisme in de praktijk zoal inhoudt en heeft ook inzake Lideweij weer een kop-spijker-raak-verhaal neergepend.
Tuurlijk, heel erg dat je ex deaud is, maar laten we wel wezen: Nanninga heeft gewoon gelijk dat Lideweij zich hier als aandachtshoer profileert. Met haar boek.
Ik ga er even vanuit dat iedereen die haar gedrag afkeurt zelf 7 jaar lang, 7 dagen in de week, 24 uur per dag voor een terminaal persoon heeft gezorgd?
Nee? Dan kun je ook niet oordelen!
Fenna | 28-05-14 | 16:09
@Fenna: je bent niet 7 jaar terminaal. Dan kun je net zo goed zeggen dat het hele leven een terminale ziekte is. De terminale fase duurt meestal een aantal weken, soms dagen. Mensen die 7 jaar aan kanker lijden hebben ook goede periodes, het is onzin dat ze 7 jaar 24 uur per dag zorg nodig hebben. Maar ga jij maar lekker op Hawaii met de wolven meejanken.
Dit soort hemeltergend egoïsme wordt gepredikt in new age boeken. Je komt er bv dit soort rotzooi in tegen: het maakt niet uit wat iemand overkomt want 'iedereen is god'. 'Je kan iemand loslaten met je handpalm naar boven of naar beneden'. Sander is natuurlijk 'los gelaten' met de handpalm naar boven, zo kon hij als een engeltje wegvliegen en heeft Lideweij een schoon geweten.. *kuch*
Inderdaad, net zo walgelijk als Kluun. Er vandoor gaan als je partner op sterven ligt en dat vervolgens commercieel uitbuiten.
Wat mij betreft voor Lideweij hetzelfde als voor Kluun; ik zal geen boek van je kopen, je films niet bekijken en zelfs niet een boek van je uit de bibliotheek lenen. Geen cent wil ik bijdragen aan dit walgelijke egoïstische gedrag. Helaas danken ander mensen dar anders over, als ik de verkoopcijfers van Kluun zie.
Vreemdgaan en mishandeling wordt echt door de mannen gedaan. Dank je de koekoek dat een vrouw dan scheiding aanvraagt.
....
....
Fenna | 28-05-14 | 16:33
Vreemdgaan gebeurt door mannen? LOL. Ik ben dan altijd wel benieuwd met WIE die mannen dan vreemdgaan. Alleen met vrijgezelle dames? En, hoewel ik denk dat mishandeling wel meer een ding is voor mannen (niet goed te praten natuurlijk), mishandelen vrouwen hun man ook. Alleen komt dat minder in de openbaarheid.
@Fenna | 28-05-14 | 16:33:
We weten allemaal dat het vrouwen zijn die gemiddeld genomen op mannen vallen die hen kunnen beschermen. Dat betekent dus sterk/macht/geld. Zodra de man zwakheden gaat vertonen (baan kwijt, schulden of ziekte) wordt hij een stuk onaantrekkelijker. De reflex van veel vrouwen (zeker meer dan in vergelijking tot mannen) is boeltje pakken en wegwezen. Komt nog bij dat de moderne vrouw zelf geld verdient wat de reflex nog sterker maakt.
Maar dan nog vind ik het na járen verlaten van een terminale partner nog tot daar aan toe. Niet verschijnen op het sterfbed (uitdrukkelijk verzoek van haar 'geliefde') en de uitvaart is onfatsoenlijk. Als het mijn dochter was geweest had ik me kapotgeschaamd.
Zum Kotzen: gyazo.com/d2c9d22a0ee99ff0afcbdf79da9a...
Vanavond 0 kritische vragen te verwachten van autocue Humberto
@Eurotokkie | 28-05-14 | 16:23
Rudi was het vrouwtje in de relatie.
Zo te zien wast een stel dat pertinent weigert om te communiceren in welke vorm dan ook en dan ook constant langs elkaar heen praat. Iedereen kent wel zo'n stel.
Dat is 1 gestoord wijf ja
@Desmoulins | 28-05-14 | 16:47
Dat je op een gegeven moment voor jezelf kiest kan ik en vrijwel iedereen nogwel begrijpen. Dat je daar vervolgens vol trots een juichboekje over gaat verkopen schiet bij velen het verkeerde keelsgat in.
.... Snap heel goed dat iemand dan kan breken. Heeft niets met normen en waarden te maken.
Fenna | 28-05-14 | 16:15
Pffff, het kan idd een hel zijn. Daarom hier een +1 voor degenen die het wél trekken met kun partner met kanker.
@xspalm | 28-05-14 | 16:39
Zodat ze een bevestiging krijgen dat het moreel helemaal niet verwerpelijk is om je geliefde in de steek te laten terwijl de nood aanstaande is. Zo van: 'zie je nou wel. Het is moreel helemaal niet verwerpelijk om voor MIJZELF te kiezen'.
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 16:27
SS'ers op wachttorens, heb jij daar ook begrip voor? :)
@Fenna | 28-05-14 | 16:36
En die reacties hebben niets te maken met het feit dat ze tegen haar belofte in wegbleef op de crematie, om vervolgens wel nog wat geld aan het verhaal te proberen te verdienen?
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 16:27
Leuk om te lezen hoe jij in dit draadje draait omdat anderen je erop wijzen dat jij net zoveel karakter hebt als Lideweij. En dat verhul je niet door regels tekst te plempen.
@mocroGS | 28-05-14 | 15:28
Hulde en applaus.
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:25
Lef?
Dit is geen lef dit is moreel verval; decadent gelul in de rondte.
Dat soort types willen 'taboes' doorbreken en een 'discussie' starten, niet beseffende dat deze taboes er niet voor niks zijn en ze dat dit alleen roept om te verhullen dat ze moreel al lang gestorven is.
Het is niet deels commercieel, maar volledig gebaseerd op het zo succesvol mogelijk laten worden van deze kolder.
De vrouwelijke Kluun, en kan ze over een paar jaar ook veinzen dat ze literatuur schrijft en daar ook nog een platform voor krijgen ook.
Niet dat zij de meest zielige van het hele verhaal is, maar als `partner van` ben je toch ook gewoon een slachtoffer?
Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:40
Zeker. Zoals ik al schreef spreek ik uit ervaring. Mijn omgeving leed harder dan ikzelf. En liet dat niet merken het voor mij makkelijker te maken. Toen het goed af bleek te lopen kwam ik er pas achter dat mijn gezin zo af had gezien. Achteraf voel ik me daar enigszins schuldig over.
Dus ja, in veel moeilijker gevallen kan het te billijken zijn als je uit elkaar gaat. Maar dat was dus ook niet de makke hier.
@Fenna | 28-05-14 | 16:36
Die man lag niet 7 jaar lang als stervende patiënt op bed, dus het is bullshit om te veronderstellen dat je voor zo'n lange periode aangepaste werktijden nodig hebt.
En nogmaals, dat je een relatie beëindigt omdat je het niet trekt (heeft ws. meer te maken met verschillende manieren van verwerking dan met praktische moeilijkheden die bij dag-en-nacht verzorging horen): dat is het punt niet. Punt is dat het egoïstische kreng Liedeweij Bosman in Hawaii bleef toen d'r ex haar graag bij zich had in de laatste fase, daar al bezig was met haar boekie (anders krijg je dat niet gepubliceerd als de as nog warm is), en nu lekker poen binnenharkt over het lijk van haar ex heen, die ze steenhard in de steek liet toen-ie haar het hardst nodig had. Gátverdamme wat een intens slecht mens.
@mocroGS | 28-05-14 | 16:37
Ja laat maar aan Galjaard over om op te komen voor het maatschappelijk belang, heeft echt niks met kijkcijfers van doen.
Fenna | 28-05-14 | 16:33
Pleur jij dan eens op naar vivaforum.
Die twee pasten wel goed bij elkaar, Sander leek mij een sukkel en Lideweij een nietszeggend kutwijf dat haar moreel falen probeert te vergeten met zweefteef nonsens.
Sander is dood en Lideweij zit op een eiland. Geen last meer van.
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 16:07
Het meest ergelijke is niet dat zij zijn kanker niet trok en er vandoor ging. Maar hoezeer ze loopt uit te venten hoe erg zij leed onder zijn kanker, en hoe geweldig haar keuze was hem in de steek te laten. Met als kers op de taart, "Ja schat, ik zou terugkomen voor je crematie, maar doe ik toch maar niet, het is hier op hawaii zo lekker warm en zo. Ja, snap dat jij het ook warm gaat krijgen in je kist, maar ik moet even aan mijzelf denken.". Ze hield zo erg van hem dat ze hem toch maar heeft laten weten dat zijn crematie niet de moeite waard was om voor terug te komen, ondanks haar belofte.
TheStef | 28-05-14 | 16:21
Je hebt het over commercieel uitbuiten... Als iedereen dit verhaal echt zo stuitend vindt, is er geen boekverkoop en dus ook geen winst voor haar. Zo wel, dan is dat op vrijwillige basis betaald. Vergelijk dat met de volksstammen die zich bij privé-ellende langdurig ziek melden. Dan zijn hun werkgever/collega's of de belastingbetaler gedwongen daarvoor te betalen. In welk geval is er kwestie van uitbuiting?
Sommige dingen hou je voor jezelf.
brutus68 | 28-05-14 | 15:37
Hmm, er is op zich niks tegen om een boek te schrijven over zo'n proces. Daar kunnen anderen nog best steun uit putten. Je maakt in zo'n situatie dingen mee, die je vooraf niet verwacht en die er hard in hakken. Daar kun je best over schrijven.
Nee, het gaat om de combi: eerst weglopen (wat onder omstandigheden nog te billijken is), dan dat Hawaii smoesje: hem alleen dood laten gaan omdat je zelf (zelf=ikke) dan beter met je rituelen enzo uit de voeten kan. En dan, nadat je alle banden verbroken hebt, de kans grijpen om je boekje te schijven en blij lachend te twitteren dat je zo trots op je boekje bent.
Het beeld dat ik na lezing van het AD-artikel overhield was: "IK".
Brrrr
Ik zou niet weten waarom ik mij hierover druk zou moeten maken. Het is slechts haar verhaal en, nog belangrijker, haar waarheid. En als ze dat wil vertellen dan gaat ze haar gang maar. Het is wel heel goedkoop om haar te veroordelen.
Ik moest wel aan een liedje denken:
youtu.be/JLNvBvJ-F00
Zat net te denken; dit is een onderwerp waar al die tv shows opgeilen. FF opzoeken wie haar als eerst een platform geeft: www.rtl.nl/rtl-late-night/#!/314324/ni...
@overVecht | 28-05-14 | 15:44
Ik vraag me ook sterk af hoe vaak je van je wijf kunt horen hoe zwaar jouw kanker voor haar is zonder het op een zuipen te zetten.
Bravo Annabel. +heelveel
@Raskol. Dat zou je denken ja. Helaas werkt het anders. Ten eerste ziet je baas je aankomen dat je 7 jaar 30 uur werkt, maar voor 40 betaald wil krijgen.
Ten tweede is de thuiszorg 's nachts niet aanwezig. Wat als de katheter in bed los raakt? Wacht je dan tot de volgende ochtend met opruimen? Of wanneer hij of zij naar het toilet moet. Laat je hem of haar dan enkele uren wachten totdat de thuiszorg er is?
Ten derde Misschien ging zij wel niet naar de begrafenis omdat de familie van de man exact zo reageerde als 80% van de reaguurders hier!
Ach Nanninga: Je kan wel uitleggen dat iemand die op een dergelijke manier omgaat met een terminale patiënt, gewoon alleen met zichzelf bezig is.
Iedereen met een greintje empathie in zijn of haar donder zou weten dat jij een van de laatste personen bent die een terminale patiënt ziet en dat het daarom enorm belangrijk is dat je er WEL bent.
Ome Gijs Weet ook waarom het juist vrouwen zijn die in 75% van de gevallen de scheiding aanvraagt? Vreemdgaan en mishandeling wordt echt door de mannen gedaan. Dank je de koekoek dat een vrouw dan scheiding aanvraagt.
En cashen met je boek? misschien heeft de alcohol verslaafde man wel een berg schulden achtergelaten. Weet jij veel!
En nu hup weer terug naar je apenrots en met je banaan spelen.
Ik word schijtziek van die moraalridders die haar veroordelen dat ze haar partner heeft verlaten. Lekker makkelijk oordelen als je nooit in dezelfde situatie bent geweest of dat je de personen/situatie goed kent.
Kan haar lef, ondanks dat deels commercieel besef, nog wel ietwat waarderen ook. Ze zal flinke bakken stront over zich heen krijgen.
Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:25
Niemand beweert dat ze niet in een moeilijke situatie zat. De klacht is ook niet dat ze hem verliet. De grieven gaan over het vervolgens uitbaten van de gebeurtenis.
Ow, ze moest het allemaal van zich afschrijven wegens moeilijk enzo? Barfff.... Zie de twitterfoto.
@Fenna | 28-05-14 | 16:15
Ten eerste, je hoeft echt geen 40 uur te werken als je e.e.a. met je werkgever bespreekt. Daar zijn altijd afspraken te maken over bijzonder verlof, kortere werkdagen, aangepaste werktijden etc.
Ten tweede, als niet-medisch opgeleid persoon mag / kun je helemaal geen dingen doen als een infuus leggen of een katheter verwisselen. Daar is thuiszorg voor.
Ten derde, het is begrijpelijk als je het even niet meer trekt in zo'n zware tijd. Maar je (ex) vriend bijstaan, in ieder geval in de laatste fase, en het bezoeken van de uitvaart is geen prestatie of opoffering. Dat is heel normaal. Behalve natuurlijk als je een door en door egoïstisch sekreet bent, zoals Lideweij Bosman.
Ik snap vooral die vriend van haar niet. Als je terminaal kankerpatiënt bent kan je ook legaal verdoven met morfine (weet ik uit mijn naaste omgeving), daar heb je helemaal geen zuiperij bij nodig.
Wat Lideweij betreft: De zoveelste respectloze en aandachtsgeile schrijfster. Wat Heleen van Rooyen doet met een tampon, doet Lideweij het met een terminale ex. De kwaliteit van je schrijfsels is ondergeschikt aan je publiciteit, als het je om de euro's gaat.
*Lideweij veel Paranormal Activity toewenst*
Een coach is meestal een ontslagen medewerker uit de kenniseconomie voor de crisis. 't Is het allemaal nét niet.
En dit is exploiteren van leed. Als je dan al bezwijkt onder de druk, is dat nog wel voor te stellen (kanker is niet echt leuk voor de omgeving, ik spreek uit ervaring en weet dat mijn omgeving het moeilijker had dan ik). Maar dat je dan met deze lulverhalen komt (excusez le mot) en een juichtweet over je boekje... Ik zeg boycotten. Niet eens lezen en doodzwijgen dat mens.
Die arme zieke moest in zijn laatste periode nog tot de conlusie komen dat zijn ware liefde toch eigenlijk niet was wat hij dacht.
@Ome Gijs | 28-05-14 | 16:25
omringd door ECHTE vrienden
@MocroGS Flikker op. We hebben het hier over mensen van 29 jaar oud. Niet over een echtpaar dat al 40 jaar samen is. Er gaan stellen uit elkaar omdat de man ruft in z'n slaap.
Daarbij, zij mag niet na 7 jaar de benen nemen en even tijd voor zichzelf nemen, maar hij mag wel zuipen en naar housefeesten gaan? Om wel te verwachten dat het vrouwtje netjes thuis zit en braaf wacht.
Kan zij niet voor Joop.nl gaan schrijven?
Withnail | 28-05-14 | 16:20
Wat doet de lokatie er toe? Op een wit strand met palmbomen verdwijnen al je zorgen als sneeuw voor de zon? Mag het niet zwaar zijn voor de partner in kwestie?
Echt fatsoenlijk kan ik het persoonlijk ook niet noemen nee, dat klopt. Maar als de reacties hier in de panelen overeenkomen met de reacties in haar werkelijke omgeving, dan kan ik me voorstellen dat zij behoefte heeft om haar verhaal te doen.
Nu ga ik trouwens kappen om haar te verdedigen, want straks gaat het nog lijken alsof ik haar initiatief omarm en achter haar sta. Dat is uiteraard niet zo.
Het enige punt van mij is dat ik het vingertje naar haar erg voorbarig vind. Vooral omdat het je niet kritisch schijnt te mogen zijn op terminale kankerpatiënten. Als je zieke partner jouw leven dusdanig vergalt dat jij ook een slachtoffer wordt, dan vindt ik het niet bij voorbaat niet kunnen om deze partner te verlaten en er een boek over te schrijven.
@Fenna | 28-05-14
Met de afbraak van de verzorgingsstaat mag je hopen dat je partner je 7 dagen in de week blijft verzorgen.... Anders moet je hetzelf doen, tenzij je een in molen zit van de zieligheids industrie (als voormalig homosensueel piratenmaatje met RSI van het bedienen van de buitenboordmotor) dan krijg je verzorging toegewezen.
Het is me al eerder opgevallen dat dit asociale en egoïstische trekje vaker voorkomt bij de moderne vrouw. Zoals ook 75% van alle scheidingen wordt aangevraagd door het voor verantwoordelijk weglopende zwakke geslacht.
Nog het minst heb ik moeite dat ze na járen wegging bij haar terminale vriend, maar niet aan sterfbed en begrafenis komen en gewoon een beetje respect opbrengen is walgelijk. Oh, en wel helemaal blij cashen met je boek.
Sterf maar rijk en eenzaam op een tropisch eiland dan.
Fenna | 28-05-14 | 16:09
Nee, dat ze het niet aan kon en weg ging. Dat kan ik begrijpen. Maar dat je binnen 10 maanden na zijn dood er al een boek over kan publiceren. Dat gaat me nogal een paar bruggen te ver. Het schrijven van een boek kost veel energie en vooral ook tijd. Eerst om het voor jezelf op papier te krijgen. Daarna met een uitgeverij voor editing etc. Zeker dat tweede traject is eentje van maanden werk. Dit betekent dat ze waarschijnlijk in Hawaii terwijl haar vriend nog bezig was met vechten, alvast aan het werken was aan een manuscript van een boek over hoe zwaar het allemaal voor haar was dat d'r vriendje dood ging.
Trouwens Rudi Carrell heeft het zelfde gedaan toen zijn partner ziek was.
@mocroGS Uw wens is nu al uitgekomen :P
@Fenna | 28-05-14 | 16:15
Hoi Lideweij, hoe gaat het met de verkoop van je spirituwele kudtboekie?
Ach, gelukkig bestaat er voor dergelijke zweefteven altijd nog het onvermijdelijke karma. Dat deksel zal heus nog wel op de neus belanden. Kan ze weer in d'r slachtoffer-schulp kruipen.
Kumbayah Lideweij
Ff 5 maandjes wachten, dat was natuurlijk een hele opgave, en zoveel zal hij niet hebben gezopen in de periode van januari tot aan juli met deze vorm van kanker en de bijbehorende medicatie
Dat ze die kerel in de steek heeft gelaten is nog daar aan toe, maar dit ook nog een commercieel uitbuiten. Tja, sommigen gaan letterlijk over lijken
Fenna | 28-05-14 | 16:15
Snap heel goed dat iemand dan kan breken. Heeft niets met normen en waarden te maken.
_
Het heeft wel degelijk met normen en waarden te maken. Geen weldenkend mens eist 24 uur verzorging van zijn dierbaren. Wat je wel verwacht is dat je dierbaren niet weglopen naar een ver oord en niks meer van zich laten horen. Dat is niet goed te praten in welke cultuur dan ook. Zou jij je kind aan het lot overlaten. Nee dat doet niemand. Een partner heeft ook het recht om waardig te sterven in bij zijn van zijn geliefden.
T*fushoer!
-weggejorist-
Het zou van karakter getuigen als de boekhandels, de media en de consument dit book boycotten. Die jongen is nog maar 10 maanden geleden gecremeerd en dat secreet heeft er al een boek over. En ze is er trots op. En ze loopt het rond te hoereren omdat ze snel centjes moet verdienen. Ik hou van boeken, maar deze hoef ik niet.
Fenna | 28-05-14 | 16:15
Ah... Het BFF apologeten-team is gearriveerd.
@Absoluut niet waar : "... er een taboe heerst van het in de steek laten van je zieke partner." Nee hoor, maar om lekker op het strand in Hawaïi te gaan liggen terwijl je partner crepeert om daarna een boek te schrijven over hoe moeilijk dat allemaal voor jou was is nou niet bepaald fatsoenlijk.
Van dit boek kan Reinout Oerlemans weer een leuke film maken .
Komt een vrouw bij de zee.
Ook héél Telegraaf: GS verwordt tot Dr. Phil.
Dat ik het nog eens 100% eens zou zijn met mocroGS...
Mevrouw zou nieuwe verkering moeten krijgen en dan zelf kanker en vriendlief laat háár in de steek. Kijken hoe ze zich dan voelt. Oh, ze zal hem uiteraard volledig begrijpen en blij voor 'm zijn....
Toch?
Brrrr, je zult een relatie hebben met zo'n parasiet. Te vies om dood te trappen.
@mocroGS | 28-05-14 | 15:45
Ik ga het volgen :)
@MocroGS Wanneer mij dit ooit mocht overkomen hoeft mijn partner iig niet 7 jaar dag in dag uit voor mij te zorgen.
Natuurlijk houd je van iemand tot de laatste dag. Maar vergeet niet dat je 40 uur werkt, want zorg is duur. Daarnaast 24 uur zorg op je schouders krijgt. Fysiek en mentaal slopend. En dat 7 jaar aan een stuk. Elke dag. Elke nacht. En we hebben het niet over de afwas doen hé!
Braaksel opruimen, stoma's en katheters legen, bloed in de ontlasting opruimen etc. etc.
Snap heel goed dat iemand dan kan breken. Heeft niets met normen en waarden te maken.
Een VOC mentaliteit kan deze dame in ieder geval niet ontzegd worden.
je zou haar bijna wat toewensen, maar dat doe je als beschaafd mens niet.... toch?
Mooie coach is het die alleen als alles goed gaat je bijstaat maar vlucht zodra het minder word.
Dat geeft vertrouwen in hoe ze zakelijk te werk gaat.
Gevoelsplagiaat van Kluun, het artikel op De Speld vanochtend is opeens geen satire meer:
www.speld.nl/2014/05/28/vrouw-beschuld...
Ik ga er even vanuit dat iedereen die haar gedrag afkeurt zelf 7 jaar lang, 7 dagen in de week, 24 uur per dag voor een terminaal persoon heeft gezorgd?
Nee? Dan kun je ook niet oordelen!
Eerlijk waar, ik krijg hier gewoon een koude rilling van. Wat moet die arme jongen zich verlaten hebben gevoeld zijn laatste levensdagen. Gat-ver-damme.
En dan post mortem uber-vrolijk je Twitter accountje vol plempen met je Happinez-trots.
Ik zou mijn Hawaiiaanse holletje inkruipen en mij huilend in slaap schamen.
mocroGS | 28-05-14 | 15:44
Ik probeer het niet zo zeer goed te praten, maar ik wil het ook weer niet veroordelen.
Persoonlijk ben ik gelukkig nooit in deze situatie geweest en kan dus niet oordelen hoe ik in zo`n situatie zou reageren. Dat hangt denk ik voornamelijk ook af hoe de zieke partner zelf met de situatie om zou gaan.
Ik denk dat het heel makkelijk roepen is te stellen dat je een zieke partner nooit zou mogen verlaten. Welke grenzen daar aan hangen, dat kan ik je niet zeggen omdat ik dat simpelweg niet weet.
Ik ga denk ik ook maar eens een boekje over mijn leven schrijven.
Ik ben een Andy van der Meijde, Wim Kieft en een van der Gijp inéén geserveerd op een bedje van Kluun.
De Nederlandse moraal in actie: geld en aanzien verwerven dankzij andermans ellende is helemaal okee, INDIEN je jezelf maar presenteert als moreel onkreukbare helper (goede doelen, publieke omroep). Als je echter hebt gekozen voor je eigen geluk ipv voor zelfopoffering, ga je dan maar verstoppen want dan komen de spreekwoordelijke dorpsoudsten je virtueel stenigen.
brutus68 | 28-05-14 | 15:44
Ik dacht dat we hier op Geenstijl de genadeloos harde waarheid wel konden waarderen?
Ik weet niet of het zo is hoor, maar stel dat ze in haar hele leefomgeving met de nek wordt aangekeken omdat ze hem heeft verlaten. Wat is er dan mis om jouw kant van het verhaal te vertellen?
Maar goed, daar zullen we het niet over eens raken.
Nanninga, dit stukje proza zorgt toch nog voor een lach: ik moet glimlachen hoe een aandachtshoer hier vakkundig, met een vleugje sarcasme en ironie, taalkundig gefileerd wordt ! +1
Tjonge wat een "spiritueel" verhaal over egoïsme. Volgens mij staat er in het nieuwe testament ergens: "Je liefde voor je vrienden kan niet groter zijn dan wanneer je je leven voor hen geeft".
Volgens mij is dat pas een echte onvervalste spirituele insteek.
Ey een bijdrage van MocroGS op GS waar ik het totaal mee eens ben. Vreemde tijdingen...
Shape of Despair | 28-05-14 | 15:43
Wen er maar aan. Als het over normen een waarden gaat, zal je het vaak met me eens zijn..
Met zo'n wijf zou ik het ook op een zuipen zetten...
Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:40
Dus jij praat het verlaten van een terminale dierbare goed?
Ook als het je kind betreft of maak je onderscheid?
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:40
Maar dan over details te beginnen als 'hij zoop teveel en werd onhandelbaar' zal wellicht best kloppen, maar nogmaals: er letterlijk mee te koop lopen doe je niet.
Lideweij probeert haar eigen lafheid en het verraad aan haar gestorven partner te rationaliseren door te vluchten in new age bullshit. Dat moet vreselijk zijn voor de nabestaanden en vooral voor Sander.
Ik wens haar veel karma.
Mooi stukje voor die tante op JOOP!
@mocroGS | 28-05-14 | 15:28
Ey een bijdrage van MocroGS op GS waar ik het totaal mee eens ben. Vreemde tijdingen...
brutus68 | 28-05-14 | 15:34
B'vo! +1
Let ook vooral op dit citaat [SIC]:'Ik vond het verschrikkelijk dat mijn grote liefde mij meesleurde en dat ik hem begon te wantrouwen. De liefde was nog steeds groot, maar hij was niet meer de jongen op wie ik ooit verliefd was geworden.'
Met andere woorden: 'De stap om hem naar de stille camping te brengen was niet zo groot want eigenlijk hadden mijn eierstokken al geen interesse meer in hem, maar d'r vielen knaken te verdienen dus heb ik heb ik het tot het einde uit gezongen.'
Aronson | 28-05-14 | 15:33
ALs je het boek mag geloven wel ja. Maar goed, geef de man is ongelijk als je vrouw dood gaat aan kanker.. Ergens moet de druk van de ketel kan ik me voorstellen (of liever niet) Misschien niet helemaal chique.. maar op het moment supréme vertrekken naar de andere kant van de wereld en `nooit` meer terugkomen.. Tja..
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:33
Dat zal dan weer wel maar dan kap je er mee, sluit het af en ga verder met je f*cking leven. Snap dat ik ben zo f*cking interessant gedoe van die zelfbenoemde coachies niet. Leuk voor onderling gebabbel bij de koffieautomaat maar hoef er nog geen boek over te gaan schrijven als wijze levens les.
Categorie nutteloos gezwets, kan net zo goed een aflevering van de bold and the beautiful kijken, net zo interessant.
Zal wel een gebrek aan zelfreflectie zijn dat veel mensen behoefte hebben om zich te spiegelen aan andermans beslagen spiegel.
typische moderne "vrouw". Daar heb je wat aan in een relatie.
brutus68 | 28-05-14 | 15:37
Dat zou ik zelf ook zo ervaren ja.
Aan de andere kant; gezien het feit dat iedereen haar, zoals hier, genadeloos hard veroordeelt geeft wellicht aan dat er inderdaad een taboe heerst van het in de steek laten van je zieke partner.
Nu begrijp ik dat ze ook wordt afgerekend omdat ze geld gaat verdienen met een boek, maar het verlaten van haar vriend wordt haar ook flink aangerekend.
Niet dat zij de meest zielige van het hele verhaal is, maar als `partner van` ben je toch ook gewoon een slachtoffer?
Haar vriend was ernstig ziek, maar in zekere zin uiteindelijk toch minder dan deze wanstaltige vrouw.
Je hebt dus hoeren, knakentemijers en Lideweij, meer zeg ik niet over deze stoephoer.
Komt een man bij de dokter...
Classic Nanninga!
Bij de eerste zin ga'k al van me stoel.
Vroeguh stond er dan in de krant "Weduwe ziek door verdriet na overlijden man en in Sanatorium opgesloten." Maargoed, dat is ouderwetsch, dus wat Lideweij doet heet vooruitgang...
Lijkt Hillary Clinton wel: 'Women have always been the primary victims of war. Women lose their husbands, their fathers, their sons in combat. Women often have to flee from the only homes they have ever known. Women are often the refugees from conflict and sometimes, more frequently in todays warfare, victims. Women are often left with the responsibility, alone, of raising the children.'
In plaats van 'oorlog' kan je nog zoveel meer invullen, zoals economische crisis, kanker, griep, verkeersongevallen; de mogelijkheden zijn eindeloos...
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:33
Hoe dan ook. Om daar dan mee te koop lopen is schaamteloos. Sommige dingen hou je voor jezelf.
Dit is een enorme trigger voor ontelbare bedroefden die meteen allemaal hun eigen verhaal willen vertellen. Bleah.
-weggejorist-
Sumato | 28-05-14 | 15:33
Exact wat ik bedoel. Je komt voor iets uit waardoor de meerderheid je zal veroordelen. Dat vind ik wel van enige lef getuigen ja.
Rouwporno in zijn meest banale vorm.
-weggejorist-
mocroGS | 28-05-14 | 15:28
Wat ik vluchtig las is dat die gozer het constant op een zuipen zette. Dat maakt dat niet alleen de ziekte een probleem was, maar dat er niet meer bij die kerel in de buurt te zijn viel.
Weet je, het is zo makkelijk om hier in de panelen haar neer te sabelen en om te roepen dat je het zelf allemaal anders had aangepakt.
Lekker makkelijk lullen als het je nooit is of zal overkomen.
Niet dat ik waardering voor haar boek heb of dat ik interesse in haar verhaal heb, dat totaal niet.
@Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:25
Het lef om nog met een boek te durven komen... ja das' inderdaad frappant.
Ik voel trouwens een Knevel & Van den Brink sales momentje aankomen voor mevrouw, let maar op!
Hawaïaanse levenslessen en rituelen, dat helpt enorm hoor..
Jaaaaaaaaa! Mijn boek Naupaka is er! Mega trots natuurlijk! Volgende week vrijdag te koop
_
Wel kopen allemaal he. Taboe moet doorbroken worden. Zum Kotzen.
In voor- en tegenspoed, Donec morte separati ?
met eIJ
De een zijn dood is de aandacht voor een ander... en boek... en ja, misschien ook brood.
Ik vind Lidewij KUDT !
Ik mag toch hopen dat, MOCHT dit aandacht krijgen dit KEIHARD, wordt neergesabeld.
Dit verdient niets meer dan totale minachting.
Kan haar lef, ondanks dat deels commercieel besef, nog wel ietwat waarderen ook. Ze zal flinke bakken stront over zich heen krijgen.
Absoluut niet waar | 28-05-14 | 15:25
_
Rot toch lekker op man. Ze is een vieze lijkepikker. Met narcistische trekjes. Iemand die zichzelf als grootste slachtoffer ziet. Lekker wegrennen wanneer je vriend je het hardst nodig heeft. Lekkere vooruitzicht had die gozer.
Liederlijk wijf die Lideweij.
Ik vind de vergelijking met Kluun wel erg ver gaan, zover als ik weet stond hij zijn (stervende) vrouw van begin tot eind bij haar zijde.. In tegenstelling tot dit populistisch mormel..
Lijkt me de perfecte levenspartner voor Kluun. Ook al zo iemand die geen schaamte kent.
Lekker boeiend. Iedereen heeft het recht om een boek over haar eigen ervaringen te schrijven.
Ik word schijtziek van die moraalridders die haar veroordelen dat ze haar partner heeft verlaten. Lekker makkelijk oordelen als je nooit in dezelfde situatie bent geweest of dat je de personen/situatie goed kent.
Kan haar lef, ondanks dat deels commercieel besef, nog wel ietwat waarderen ook. Ze zal flinke bakken stront over zich heen krijgen.
Hier hoort beeld bij. Een lekker grote foto van die bikkelharde polderkop van dat wijf. Kunnen we allemaal zien hoe banaal kwaad er uitziet.
Wat doen al deze zelfbenoemde 'coaches' toch voor de kost? Sterker nog, waarom zijn er nog zo veel van? Nederland loopt over van de 'coaches', en letterlijk iedereen die ik spreek moet er evenals ikzelf niets van hebben. Toch lijkt elke huismus tegenwoordig coach, tekstschrijfster of wordpressguru te worden en kunnen ze er de huur / hypotheek van betalen.
Wat een eng narcistisch gestoord wijf. Lekker verdienen aan een boek van je overleden ex. twitter.com/LI_INKT/status/4702695609...
Ik hoop dat Google haar vereeuwigd in de index als een ziekelijk wijf.
REAGEER OOK