
De uitslagen van #EU2014. Donderdag al op
GeenStijl.TV. Nu pas bij de NPO. Want in tegenstelling tot GeenPeil heeft de staatsomroep braaf op het overheidspersberichtje met de uitslag zitten wachten. Wie precies hoeveel stoeltjes in dat Europese fopparlement heeft gescoord zal ons eerlijk gezegd aan de anus oxideren. Ze doen toch allemaal hetzelfde daar: voor heul veul geld de vrijheid & democratie van de Europese burger ondergraven. (Opkomst in Polen: 22,7%. En in Slowakije zelfs maar 13%.) Wij kijken maar voor 1 ding dat zijn de cijfers áchter de uitslagen. Om te zien of Verhofstadtgruppe D66 de door ons gemeten 5 zetels binnenhaalt, of het CDA er 3 of toch 4 krijgt, en of de BV Geert de vierde zetel weet te verzilveren die GeenPeil wél (maar Ipsos en De Hond níet) voor mogelijk houdt (
Verhoudingen.) En ja, we vinden het best spannend. Dus draai de bordjes maar om, Herman de Schermman!
UITSLAG: ANP: VOORLOPIGE UITSLAG EUROPESE VERKIEZINGEN NL: VVD (3 ZETELS), PVDA (3), PVV (4), SP (2), CDA (5), D66 (4), CU/SGP (2), GL (2) PVDD (1)
Ten opzichte van GeenPeil: D66 1 minder dan voorspeld, CDA 1 meer. Verder ALLES GOED.
Reaguursels
Inloggen@Kaas de Vies | 25-05-14 | 22:33
U kunt terug in de tijd reizen?
Kan De Bolk niet terug in de politiek? Eindelijk iemand met statuur die gewoon keihard durft te zeggen dat de Euro mislukt is!
Raar interview met Buma Stemra van het CDA, die geen lijsttrekker is van het CDA in het Europese Parlement. Raar interview met kereltje Peggolt, terwijl de D66-lijsttrekker Sophie in 't Veld er bij stond en er naar keek ipv dat aan HAAR een vraag werd gesteld. Laat die landelijke politici er asjeblieft buiten.
Ok dus PVV even veel zetels als d66... d66 winnaar, pvv verliezer... All in the eye of the beholder denk ik...
Denemarken:
.
Dansk Folkeparti (PVV achtig) 26,7%
Sociaal democraten (PvdA achtig)19.1%
Venstre (VVD achtig) 16,7%
Opkomst 56,1%
jyllands-posten.dk/
Allemaal maar zitten zeiken over Pechtold achter de pc maar nog geeneens de moeite doen om naar het stemhokje te gaan . Dat zijn Nederlanders .
Oh nee!
Asha ten Tuinbroeke krijgt versterking vanuit het EP!
Heren, wij zijn verdoemd, verloren! Zeg maar gedag tegen uw laatste restje nog niet totaal door-gefeminiseerde samenleving, zwaai uw 'mancave' vaarwel, berg uw 'vrouwonvriendelijke' porno goed op, accepteer dat de kroeg straks enkel nog Jillz en Stoli serveert, weet dat uw zoon op zal groeien alsof het uw dochter was...... vaarwel.
.
Update 22.30
Voor het eerst komt de Zweedse Feministische Initiatief Partij in het Europees Parlement terecht. Uit de exitpolls blijkt dat de feministen op 7 procent van de stemmen kunnen rekenen.
Hans Jansen gefeliciteerd!
Gaat de NPO nu al haar berichtgeving sinds afgelopen donderdag rectificeren?
@Lewis | 26-05-14 | 00:52
Ik snap je. (denk ik) :)
@Vaffanculo
Nee, daar stap ik niet overheen. Mijn stem moet (relatief) veilig zijn bij iemand.
Overigens vind ik zijn pro-Israël-geluid juist een pre. ;-)
*out*
Blijft een aparte regel die lijstverbinding..
@Lewis | 26-05-14 | 00:31
Mee eens, maar stap daar nu eens een keer dapper over heen. Ik ben het ook niet (altijd) eens met die eentonige en provocatieve anti-Islamitische- en pro-Israelische tamtam van hem.
Maar zijn standpunten over de EU, de Euro en het huidige 'Old-Boys', policore, eurofiele, politieke klimaat in Nederland maken dat hij voorlopig mijn voordeel van de twijfel krijgt. In ieder geval tot er een ander en beter alternatief is.
Doen we dat niet, dan verandert er ook nooit niets.
Pechtold bevestigt het opnieuw: eurokritisch is niet goed en moet bestreden worden en wij het volk bestrijden ongeloofwaardige zakkenvullers en nemen maatregelen tegen bilderbergers die de mensen als slaaf willen maken
@ Lewis L.
Ik kan alleen op een politicus stemmen als ik hem als mens ook een beetje zie zitten. Nou ja, dat zie ik Wilders dus ook wel, maar hij gedraagt zich mij te horkerig, en daar schrik ik nogal voor terug.
@Lewis| 26-05-14 | 00:31
Ik stem sinds 2006 op Wilders. Niet omdat ik hem aardig vind, want dat vind ik niet, maar omdat hij dingen zegt die gezegd moeten worden.
Liever Buma dan vele, vele anderen.
Lewis | 26-05-14 | 00:20
Ja zeker ,vond het wel vermakelijk,een pechtold die als keizer stond we hebben gewonnen,en nu een cda met restzetel de grootste blijkt te zijn. Buma had een gemeen lachje ,maar in dit geval een terecht gemeen lachje. Zie toch ook liever die buma als die pechtold die zijn moeder nog aan de elite eu club kado zou doen. Gefeliciteerd meneer Buma met de overwinning. Zeg ik het maar want pechtold en kornuiten kunnen het niet uit hen strot krijgen. Want u vergeet, niet d66 is de winnaar maar het cda want die krijgen de restzetel door lijstverbinding en dus in weze ook de procenten van 50 plus en komen dus uit op 18 procent en dus de winnaar.
@Guido | 26-05-14 | 00:27
Als ik SGP had gestemd, zou ik me zeer bekocht voelen met een stem die terecht komt bij de pro-mohammedaanse CDA-kliek.
@ Lewis Lewinsky | 26-05-14 | 00:27
Ik sluit het niet uit, misschien heb je gelijk.
Maar ik blijf het heel jammer vinden. Ik blijf er van overtuigd dat als Wilders zich gewoon fatsoenlijk zou gedragen, Fortuyn-achtig zeg maar, hij veel meer stemmen binnen zou halen. Het feit dat hij ondanks zijn onbehouwen gedrag zoveel aanhang heeft, bevestigt voor mij hoeveel mandaat hij heeft van de Nederlandse kiezers. Ik zou echt graag op hem willen stemmen, maar ik kán het niet door zijn horkerige gedrag. Terwijl hij dat helemaal niet nodig heeft - puik debater dat hij is (en volgens mij ten diepste ook een sympathiek mens).
Zelden zo'n slecht programma gezien met die NOS, Twan Huys ( wat een verbeten bek had' ie...), en andere griezels. De NL uitslag werd alleen tussen neus en lippen even genoemd vanwege hun kater met de PVV op 4!
En dan dat bekje van D66 trol In t Veld.. hahahaaaa! Epische verbeten linkse TV.
@slim bekeken 00.18u Tja, en alleen maar een 5e zetel doordat het CDA een lijstverbinding had. Anders waren het er ook "gewoon" 4. Maar jeetje, al bij al toch wel een verschil met die prognose van vooral Ipsos. En GS, goed gedaan.
De komende dagen moeten heel veel peilers, sjoernalisten en politici hun excuses aanbieden.
twitter.com/AriePaap/status/470692091...
Zo en nu maar afwachten hoe het gaat rommelen in Frankrijk en Engeland. Achterover zitten doet met bier eb chips.
Immers, dat geneuzel in de marge hier met die paar zeteltjes dat stelt toch niets voor, maar in die 2 landen, die de ziel van de EU vormen samen met Duitsland, als het daar mis (goed) gaat is het voorbij.
En reken maar dat Hollande het dun door de broek loopt, en dat Cameron een list moet gaan verzinnen wil hij niet weggevaagd worden bij de volgende parlementsverkiezingen.
Daar gaat het wringen, alle EU retoriek ten spijt.
@Lewis | 26-05-14 | 00:24
Die hufterigheid is een reactie op gedemoniseer door de politiek correcte sukkels, die Wilders blijven uitschelden voor Hitler, racist, fascist en wat al niet. Denk ik.
@Lewis Lewinsky | 26-05-14 | 00:24
Maar zijn allang blij dat de antichristelijke D666 die restzetel niet gekregen heeft.
Ik heb Buma een tijdje gevolgd (vanwege een opleiding). Hij komt me wel oprecht over.
Mammeloe | 26-05-14 | 00:20
2 keer toch? 1 keer in brussel dan afbreken en opbouwen in straatsburg en weer overnieuw.
mocht je een planner nodig hebben, wij houden ons aanbevolen
@ Lewis Lewinsky | 26-05-14 | 00:20
Tja, ik moet toegeven dat ik het nog steeds niet kan opbrengen op ze te stemmen, ik blijf terugschrikken voor hun hufterigheid. Tegelijkertijd hoop ik altijd dat ze het goed doen. Noem het schizofreen...
De mensen die SGP gestemd hebben, hebben CDA gekregen.
Ga naar Frankrijk op vacantie.
*Geweldig toch 4 zetels!!! Op naar een grote eurokritische fractie in het EP samen met de volgende President van Frankrijk, Marine Le Pen*.
twitter.com/geertwilderspvv
-weggejorist-
@Graaf van Egmont. Ik was er ook bij en hier won het CDA toch echt (PVV tweede)
bolkebeer | 25-05-14 | 23:57
Viespeuk..
Wel opvallend overigens, hoe alle eurokritische partijen die in het buitenland hebben gewonnen door de NOS worden neergezet als enge extremistische fascisten...
Russells Teapot | 26-05-14 | 00:10
Ja dat viel mij ook op. En die enge belg verhofstad die dan ook weer een beetje staat te baggetaliseren. Nou geloof mij,voor die EU elite club gaat er een hoop veranderen. De euro kritische partijen hebben fors gewonnen,en duidelijk is dat de opkomst bedroevend is grweest in de landen. Dat geeft een opmaat dat het euro kritische deel van bevolkingien alleen maar groter kan en zal worden. En dat de EU elite club zich minder zal kunnen veroorloven. Want dat het anders meer en meer afgestraft zal worden. En jammer is wel dat nederland vergeleken met frankrijk en engeland wij weer het braafste jongetje uit de klas waren. Die heel wat euro kritischer zijn gebleken.
Eigenlijk hebben 3 partijen dus 4 zetels (PVV, CDA en D66), maar heeft het CDA puur mazzel gehad door hun lijstverbinding met 50+ en die zitten nu dus in zak en as en zien hun zetel naar het CDA gaan ?
Stond niet in de draaiboeken bij nieuwsuur dat de PVV
op 4 zetels zou eindigen ,vandaar die paniek bij het schakelen.
@ Slim bekeken | 26-05-14 | 00:18
Draaf niet zo door.
Liever Buma dan vele, vele anderen.
@Lewis | 26-05-14 | 00:16
Dat zou fijn geweest zijn. Hopelijk haalt de PVV bij de tweede kamerverkiezingen veel meer.
Het is allemaal een kwestie of mensen gaan stemmen.
Dat gezicht van Pechtold, dat gemaakte lachje. "Nou ja, we zijn wel groter geworden". En de teleurgesteld kijkende In t Veld....... Wat moet dit pijn doen. Greet heeft dus ook 4 zetels en is inmiddels door het dolle heen zo aan zijn caps Lock letters te zien. Hier zal hij toch wel heel blij mee zijn.
Meneer Hans gefeliciteerd!
Ik kom graag uw kantoorbureau installeren.
Iedere maand, that is.
Something , s smelling. Ik had geteld in een dorp van lanbouwers en bomenkwekers.Je zou verwacnten CDA veel stemmen, maar niks. D66, VVD en SP de meeste stemmen. En nu ineens CDA op 5 zetels!!!
@Lewis | 26-05-14 | 00:16
Na de 'minder, minder, minder!'-campagne en overige berichten die nog net even snel voor de verkiezingen buitensporig veel aandacht kregen, is het een geruststellend resultaat.
chapeau voor Geenpeil! En wat is die pechtold een onvoorstelbare boer... staat daar te blaten en de afgevaardigde die het werk moet gaan doen mag geen woord zeggen... zijne heiligheid heeft het woord. Het volk moet zwijgen. Wat mij betreft is en blijft hij het walgelijkste wat de Nederlandse politiek ooit heeft voortgebracht.
nos.nl/teletekst/#128_01
@Lewis | 26-05-14 | 00:14
Graag gedaan. En natuurlijk ook alle andere tellers bedankt!
Die Buma is en blijft een vieze gluiperd, geen woorden voor die lelijke bek. Smerige leugenaar.
Hadden jullie bij de geenpijl rekening gehouden met die lijst verbinding die voor die swing naar CDA zorgde ?
Wat dacht je van de uitgenodigde VVD'er die een beetje alles recht probeert te praten wat krom is in de EU, dat hij 'wel kritisch is hoor' maar dan nog even zonder argumenten aan streept hoe belangrijk de EU is en dat het écht behouden moet blijven. Etc.
Onafhankelijk zijn ze écht niet meer.
LangeTijdGeleden | 26-05-14 | 00:15
'de uitgenodige VVD'er'... weet je echt niet wie Bolkestein is?
@tittn | 26-05-14 | 00:04
Bij het CDA zei Geenstijl 3 (misschien 4).
Vasilyevsky | 26-05-14 | 00:05
Nou, dan klopt het toch; CDA heeft de restzetel van 50plus erbij gekregen.
@Russells Teapot | 26-05-14 | 00:08
Nederland heeft er, enige dagen na de laatste verkiezingen, inderdaad een zetel bijgekregen. Die ging naar Van der Stoep, toen PVV. Nadat hij onder invloed een verkeersongeluk had veroorzaakt, is Stoep uit de PVV gezet.
@Lewis Lewinsky | 26-05-14 | 00:13
Maar laten we eerlijk zijn, het valt wel tegen.
Ik had echt gedacht dat ze flink winst zouden boeken.
@Russells Teapot | 26-05-14 | 00:10
Wat dacht je van de uitgenodigde VVD'er die een beetje alles recht probeert te praten wat krom is in de EU, dat hij 'wel kritisch is hoor' maar dan nog even zonder argumenten aan streept hoe belangrijk de EU is en dat het écht behouden moet blijven. Etc.
Onafhankelijk zijn ze écht niet meer.
Conclusie NOS: PvdA heeft gewonnen.
@ SamKoeman | 26-05-14 | 00:10
Nog bedankt!
Gaat de NOS ook nog laten zien hoeveel alle superfracties er op achteruit zijn gegaan, of durven ze ons die informatie niet toe te vertrouwen omdat dan duidelijk wordt hoeveel de eurocritici hebben gewonnen?
Nu lijkt het net alsof iedereen alsnog zwaar eurofiel heeft gestemd.
GS, kunnen jullie uitleggen hoe dat met die restzetel zit? Zijn jullie vergeten dat de CDA die lijstverbinding had, of is de berekening niet goed gedaan?
De SGP zit niet langer meer bij UKIP in de EFD, NOS.
Wat een prutsers zijn dit.
De politiek correcte kliek heeft zich drie dagen doodgezopen in de veronderstelling dat de PVV had verloren. Quod non.
Ehm er IS een zetel bijgekomen!
Minder, minder, minder PVV !
Supermatthijs | 25-05-14 | 22:36
Hahaha die supermathijs. Het werd uiteindelijk toch een zetel meer voor de pvv als de npo wild laten geloven . Toch 4 zetels inplaats van drie en een d66 die wel gewonnen heeft maar toch hetzelfde aantal zetels als de pvv en zelfs 1 zetel minder als het cda. Dus wat nu gewonnen pechtoldje. Voor mij lijkt het toch dat de partij uiteindelijk met de meeste zetels gewoon de winnaar is. Soms denk ik over ons nederlanders zoiets als ze bij asterix zeggen. Rare .....
En wat heeft wilders verloren als je naar aantal zetels kijkt. Nada niks..
Pvda is eigenlijk in het gehele geheel de grote verliezer omdat het voor hun landelijk ook doorwerkt. Cda gewoon de grote winnaar en d66 en pvv niet echt gewonnen maar ook niet verloren. En sp en pvdd hebben goede zaken gedaan. En natuurlijk voor de npo en de mauricjes en kornuiten grof verloren van geenstijl. Hahaha. Nu ga je toch wel steeds meer inzien dat die peilingen van de hond nergens op slaan en pure sturing en propeganda zijn. Niks meer niks minder. Het gaat ze gelukkig steeds slechter af net als de pvda.
@ Russells Teapot | 26-05-14 | 00:10
't Is overzichtelijk voor ze, hè. In een hokje douwen, lekker makkelijk.
En het zit diep - moest laatst ook weer iemand uitleggen waarom Farage echt geen enge fascist is.
Ik vond de Geenpeil-avond feitelijker dan deze NOS-prutsers.
Op zich maakt het mij niet zoveel uit dat GeenStijl de uitslag niet precies goed had. Voor een eerste keer is het een goede poging en ik ben blij dat ik mijn steentje bij heb kunnen dragen om de uitslag eerder te krijgen dan Brussel wilde. Volgende keer zal ik me weer aanmelden.
Wel opvallend overigens, hoe alle eurokritische partijen die in het buitenland hebben gewonnen door de NOS worden neergezet als enge extremistische fascisten...
Dan deel je dus niet de eerste prijs he, als een partij een zetel meer heeft dan de andere.
@ElMatadero | 26-05-14 | 00:04
We lopen tegenwoordig achter de realiteit aan...
Nu wachten op een domino-effect.
Het EU-scepticisme leeft!
Percentage (let op: dus niet zetels) van 'overig' in Nederland is 0,00 volgens de NOS.... wat een idioten, dat is onmogelijk. En die klootmongool voor dat touchscreen leest het voor zonder kritiek.
Haha, triest. De NOS vergeet dat bij "Overige" de zetel van Van Der Stoep meegerekend had moeten worden, waardoor het nu lijkt alsof Nederland er netto een zetel bij heeft gekregen vandaag.
Groen Links is dus de grote verliezer van de verkiezingen, NOS. Niet de PVV.
En belangrijker dan de NPO, het broeit inderdaad in Europa en de EU zorgt niet voor vrede zoals de gladde Pechtold beweerde, maar zorgt voor meer tegenstellingen en financiële crisissen en allerlei doem scenario's.
Gravin v Kippenbouth | 26-05-14 | 00:04
En ze dachten weer dat het gedaan was met de PVV , de draaiboeken kunnen weer terug de kast in.
De SP was toch zo ontzettend gegroeid?
Ben trouwens blij met de winst van het CDA. Hadden toch het beste verhaal...
Tja die publieke omroep, dat is toch ook niet meer van deze tijd wat een ergerlijke journalisten en reporters.
.
Excuses naar Geert zullen er wel niet komen.
@tittn | 26-05-14 | 00:04
Bij het CDA zei Geenstijl 3 (misschien 4).
@Russells Teapot | 26-05-14 | 00:03
Inderdaad, ben het volledig met je eens. Maar Pechtold de """Democraat""" reageert niet eens op de lage opkomst.
Maar ik riep het ook al vóór de verkiezingen, we MOETEN stemmen want de EU boeit een lage opkomstpercentage GEEN FUCK. Gelukkig hebben ze dat in bepaalde landen wél goed begrepen. Niet zoals deze doetjes hier in Nederland die dachten 'slim' te zijn.
@Boris die Sauertopf | 26-05-14 | 00:03
Het valt gelukkig inderdaad wel mee, maar ik had ze van harte een afstraffing gegund, zoals veel eurofiele partijen in het buitenland zijn afgestraft.
Al met al broeit het in Europa.
Mooi zo.
Nederland blijkt buiten het slechtste jongetje oon nog eens het domste jongetje van de klas te zijn, gezien andere landen wel eurocritisch stemmen.
De linkse kliek blinkt uit in manipulatie.
Geenstijl zat er 2 naast bij het CDA. Niet 3, maar 5.
En eentje naast bij D66, niet 5, maar 4.
Dat is dus slechter dan Ipsos en Peil.nl.
Niettemin was het een superactie en de deskundigen zullen hiervan leren.
Vasilyevsky | 26-05-14 | 00:01
Ik dacht dat de voorspelling voor CDA 4 was, en voor D66 5...?
Moehahaha, PVV toch 4 zetels.... dat vinden die linkse klootzakken bij de NoSB niet fijn.
"Ten opzichte van GeenPeil: D66 1 minder dan voorspeld, CDA 1 meer. Verder ALLES GOED."
Netjes! Heel netjes!
Hoe kan de NOS iemand die 51% van de stemmen krijgt "controversieel" noemen?
@LangeTijdGeleden | 26-05-14 | 00:01
Dat protest zie ik ook niet. Als mensen niet stemmen, dan valt er niets aan ze te zien, want we kunnen hun mening niet raden als ze die niet uiten in het stemhokje.
Gelukkig begrijpt men in het buitenland wél dat het belangrijk is om de eurofielen weg te stemmen, ook al is het EP een fopparlement.
@Russells Teapot | 26-05-14 | 00:01
Kun je niet echt een succes noemen van de D666..
Feli GS ! Die stem had uitsluitend te maken met een lijstverbinding. Nu een nationale mea culpa naar de PVV. Dus Nos en omgeving, laat eens zien hoe sportief jullie zijn.
Dus daarom moesten we zo lang wachten op de uitslag. CDA zat nog een zetel erbij te sjoemelen.
Pechtold bevestigt het opnieuw: eurokritisch is niet goed en moet bestreden worden. Vieze gladjakker.
"Wij willen geen EU" zegt de stemmer.
"Dan maken we het concreter" zegt Pechtold.
"Miauw" zegt mijn brein.
Hahaha , de lul.
www.telegraaf.nl/binnenland/22658650/_...
in hongarije gaat 65% van de stemmen naar anti eu partijen!?!!
Geenstijl zat er 2 naast bij het CDA. Niet 3, maar 5.
En eentje naast bij D66, niet 5, maar 4.
Dat is dus slechter dan Ipsos en Peil.nl.
Niettemin was het een superactie en de deskundigen zullen hiervan leren.
Epic witte cowboyhoed met lang krulhaar daar bij D66...
Vrijwel overal winnen de eurocritici, wat Pechtold en Verhofstadt ook beweren. Nederland is echt het lelijke eendje, met het succes van D66.
Pechtold helemaal blij... minder dan 10% van stemgerechtigden heeft op hem gestemd. Wat waarschijnlijk iedereen is die ooit op hem zou stemmen en alsnog vind hij het geweldig.
Voor iemand die voor Democratie is ziet hij echt niet het protest van niet-stemmen richting de EU.
@ tittn | 25-05-14 | 23:5
Alsof 'ze' dan het CDA zouden bevoordelen, hou toch op. Dan eerder Pvda of D66, hoor.
Die smoel van in t Veld!! Hhahahahahahhaha!!!!!!!1111
Uitslag toch behoorlijk afwijkend van de Geenpeiling. Eigenlijk kan je stellen dat CDA, d66 en PVV allemaal even groot zijn geworden. Het politieke landschap blijft naar versplinteren.
Moehaha! In hongarije meer dan 50% anti-EUSSR. Tevens de banden met de USSR aangehaald en een energiecontract met Poetin gesloten. We weten genoeg!
Die opkomst van 37% geloof ik ook niks van.
Wel grappig dat de prognose van Geenstijl beter klopt dan de Exitpolls. De meeste grote media (NOS) namen Geenstijl nauwelijks serieus.
Waar is superknuppelmathijs en die andere druif opeens gebleven?? Geen scherpe analyse boys? Lol
Die bek van Sophietje!! Hhahahahahaha!!!1
Kereltje Pechtold kan weer verder met dromen, net zo groot als Greet, hahaha.
Herstel: HAHAHAHA
De mainstream media van Duitsland, de grootste zetelleverancier van het EP, heet dus 'politiek-correct' te zijn. De nieuwe partij voor een alternatief Europa is structureel tegengewerkt. Van conservatieven tot progressieven, ze zijn allemaal pro-(huidige) EU.
Eigenlijk schandalig.
Zo rolt dus manipulatie van de gevestigde orde, en beïnvloedt boven onze hoofden wie de leidende machten zijn in de huidige EU. Het systeem houdt het systeem in stand. Dat moeten we ons blijven realiseren.
Europees Parlements'verrader' Artikel50 komt er niet in. Farage blijft - hoewel sterker - 'last man standing', maar zal niet zoals Van Der Stoep, inside information doorspelen. 'Inside information' dat dit Europees Huis (Parlement, Commissie en Raad van regeringsleiders) immoreel is, tandenloos, oorlogshitsend, verkwistend, bureaucratisch en machtsbelust.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/05/...
Een Directe Democratie-partij, komende vanuit een of meerdere parlementen van EU-lidstaten, blijft over om van binnenuit de boel uit te hollen. Te infecteren. Geen partij met een visie, maar met realtime en 24/7 verbinding met het electoraat. Partijen als ONpartij.nl.
Liever CDA dan D66 of PvdA en uiteindelijk ook SP, wat mij betreft, dus ach.
Lewis | 25-05-14 | 23:57
Als er toch gemanipuleerd is... dan niet. Verkiezingen moeten eerlijk zijn, of de uitkomst ons nou bevalt of niet.
Zoals gebruikelijk.... ik hoor bij de NPO niet wat ik zie.
Wat een baggerprogramma weer.
Toch leuk voor Hans Jansen.
XTC - Were only making plans for Nigel
www.youtube.com/watch?v=KwL7K35shuo
@bolkebeer | 25-05-14 | 23:57
Ga maar weer. Luster.
@Captain Pervert. GS is sowieso de grote winnaar. Zij heeft laten zien dat we ons niet door Brussel laten koeieneren.
jip_86 | 25-05-14 | 23:53
Die zit met zijn voorhoofd op een tafel te bonken.
Gefeliciteerd GS, project geslaagd !
Gaaf dat ik als roze stemmenteller mee heb kunnen helpen :)
Leuk voor meneer Jansen.
@tittn | 25-05-14 | 23:56
Liever CDA dan D66 of PvdA en uiteindelijk ook SP, wat mij betreft, dus ach.
In Rotterdam was de PVV toch nog de grootste partij,
Nou snap ik die treuzels van het ANP wel, ze hadden nog even wat langer nodig om de sTemmen te manipuleren. .
I mean; CDA 5 zetels...? !
Lieg niet Buma, vieze gluiperd die je er bent, met je eurokritische retoriek. In 90% van de gevallen stemt het CDA mee met de eurofiel Juncker.
-weggejorist-
Hans Jansen, dus toch, gefeliciteerd.
En voor de rest moet dat gezeik met restzetels echt eens afgeschaft worden, slaat helemaal nergens op.
-weggejorist-
Jammer, bias toch niet goed verwerkt. D66 geen 5 en CDA 5 ipv 4 of 3. Toch behoorlijk mis met 700k stemmen.
Ha ha ha, opkomst 37% en PVV maar 3,77 verlies. Moewhahahah.
@SamKoeman | 25-05-14 |
Ja mooi! Nou je het zegt dat was nummer 4 ! :)
@van_de_pot_gerukt Tja, PVV heeft 4 zetels, net als D66. Maar ja geen nieuws. SP heeft er nu 2.
@ Stormageddon | 25-05-14 | 23:55
Dat is de afgelopen vijf minuten nu al drie keer uitgelegd, kom op.
SP 0,2 procent meer stemmen dan de PvdA, maar wel 1 zetel minder, dat is gewoon kudt en lichtelijk ongeloofwaardig.
GVD, die vieze CDA ratten toch die zetel. Echt onverdiend, want zo veel stemmen alleen omdat geriatrisch NL trouwe erop stemde, én een graties extra zetel omdat 50+ de kiesdrempel niet haalde. Ik gun het ze echt niet!
0,0 voor de rest is gewoonweg niet mogelijk als je ziet dat er best wat stemmen gingen naar bijvoorbeeld de Piratenpartij, NOS zit weer eens te falen.
Zolang ze maar van onze pensioenen afblijven. En die bootjes uit Afrika / koelcellen uit Azië terugsturen
Gefeliciteerd Hans Jansen.
De staatsomroep deed weer alles om vooral niet de meevallende vier zetels voor de PVV te hoeven noemen.
Captain Pervert | 25-05-14 | 23:54
Ga eens deaud, NSB'er.
Holy shit GS, jullie hadden het bijna volledig goed! Proficiat!
Ik zou een hertelling aanvragen. CDA verliest en krijgt de restzetel?! Wat. De. Heilige. Neuk. ?!!
CDA ...... toch nog stemmen weten te trekken met die schijn kritische houding jegens de EU de afgelopen weken.
Lang leve de reaguurders!
Stik er in miezerig mannetje even veel zetels als PVV.
Hoe kan overig nu weg zijn? Herman de Schermman geeft aan 0% voor overig. Artikel50?
Kuch kuch, even herinneren:
www.geenstijl.nl/archives/images/peili...
CDA, D66 en PVV krijgen resp. 5,4,4 zetels.
Geenstijl voorspelde: 4,5,3
Peil.nl voorspelde: 5,4,3
Ipsos voorspelde: 4,4,3
Waarmee Geenstijl dus GEEN ENKELE van de drie goed had en Peil.nl maar liefst 2 van de 3.
Kun je jezelf wel heel hard op de borst kloppen met jullie lekker ludieke 'fuck the system' actie en hier zelfs engelstalige posts over schrijven om ook scoops in het buitenland te scoren - maar er klopt dus geen reet van.
Klopt wel met hier: CDA had de meeste stemmen, PVV stond tweede.
Jammer van Artikel50 hoor.
haha d66 -1 zetel.
EUSSR-Firmensprechers Ostendorf en Huys kunnen downplayen en stigmatiseren wat ze willen, feit is dat in de grote lidstaten zich steeds meer verstandige mensen willen bevrijden van het door beide heren bejubelde totalitaire regime, dat primair alleen uit is op expansie, vernietiging van nationale culturen, gesubsidieerde import van links stemvee en het uitzuigen van de oorspronkelijke bevolking.
Dat is wel leuk voor Hans Jansen.
Hans, van harte!
Ha ha, dank voor de moeite, Dominique.
CDA 5 vanwege een restzetel, om te kotsen!
Haha D66 net zo groot als Greet, ik ga slapen met een lach. Wil die bakkes van Pechtold nog wel even zien nu, met zijn overtuigend gekozen.
Auwwww...
-weggejorist-
Nou brand los Herman!
De linkse propaganda draait weer op volle toeren binnen Nieuwsuur. Overal zien we nieuwe partijen in Europa, die sceptisch zijn, maar ze beweren het tegendeel, de lamzakken.
Morgen crisisberaad in Frankrijk door winst Front National.
PVV vier zetels! Gefeliciteerd, mensen!
-weggejorist-
Wat een wereldvreemde gladjakker is die Verhofstad toch, merkwaardige kronkel in de geest.
Maar Hey: PVV en D666 allebei 4 zetels! Daar gaat de overwinning van Pechtold, hup zo t afvoerputje in!
5 zetels voor CDA... Onbegrijpelijk...
Eindconclusie: EU willen we niet op deze manier. Terug naar de tekentafel.
Polen, Griekenland, Spanje, Frankrijk, netto ontvangers sterke groei anti EU.
Duitsland die het allemaal mag betalen en UK die soevereiniteit moet blijven inleveren zien ook een opmerkelijke opkomst anti EU.
Maar Pechtold viert feest, die heeft gewonnen, en Verhofstadt zegt dat hij de nieuwe leider wordt want wij zijn allemaal pro EU.
Wie stopt die waanzinnigen!
PVV en D66 beide 4 zetels, zeggen ze op twitter.
Doe maar aftreden, Peggold.
@ de honden blaffen... | 25-05-14 | 23:47
Precies. Ze moeten het niet zo kleuren.
''Is ook een socialistische, sociale partij ...''
Typisch NOS. Wat een treurigheid...
-weggejorist-
Ook in Spanje wordt de gevestigde politiek afgeslacht. Dus ook daar verliezen de eurofielen.
Decimeren is een feest!
Het ANP heeft de voorlopige uitslag van de verkiezingen bekendgemaakt. Het CDA haalt vijf zetels en D66 vier.
@GS: ontsla die prutsers maar.
Waar blijft de uitslag.
www.telegraaf.nl/buitenland/22666134/_...
Er is geen schaamte meer, de sluizen worden wijd opengezet. Wat een walgelijke vent is die Verhofstad toch..
Hahahaa, die fokking grieken, weten het ook allemaal niet meer. .
Waarom nemen die NOS verslaggevers nooit termen als "het extreem linkse Groen links", of de "ultra linkse SP" in de mond???
Brekend! PVV vier zetels, volgens radio 1!!!!
Ja, de Dageraad is een enge partij, maar je zégt dat niet als (zogenaamd) objectief journalist, Twan. Hoogstens tussen de regels door. Wij kijkers bepalen zelf wel wat we ergens van vinden.
Ja, de Dageraad is een enge partij, maar je zégt dat niet als (zogenaamd) objectief journalist, Twan. Hoogstens tussen de regels door. Wij kijkers bepalen zelf wel wat we ergens van vinden.
Niet op de gevestigde partijen stemmen is in NOS-jargon een keuze op instabiliteit... Bij ieder lidstaat hetzelfde riedeltje.
Een overweldigende overwinning voor de eurocritici in Griekenland. Mooi zo.
Al hoop ik natuurlijk dat die enge fascisten daar zo snel mogelijk doodvallen.
Hoppa, toch mooi 13 procent voor ome Greet.
De enige reden waarom ik dit aan laat staan is Bolkenstein, valt me nog mee dat die NSB'´rs het aan hebben gedurfd hem uit te nodigen. . .
Krijgen we die uitslag van NL nog, goeddoemme!
Een glas wijn in de hand, nee, stel je voor zeg.
@Halve Duitser | 25-05-14 |
Zo'n ster die Wilders uit de vlag knipte ja haha
Halve Duitser | 25-05-14
Wilders knipt ze wel uit de vlaggen voor je.
@Halve Duitser | 25-05-14 | 23:40
Let even op zijn hoektanden. De Bolk is Dracula geworden!
Hey mijnheer offenflop de verslaggevert, waarom zeg je niet wat je nu zegt niet tegen verhorkstadt, dat hij er totaal niet over gaat.
Nog even en krijgt elke EU-kritische burger een gele ster opgeplakt.Nu blijk ik ook nog een hond te zijn.Moet die bijna seniele bejaarde niet naar bed?
Bolkenstein gebruikt andere termen dan de NOS. De NOS noemt het anti-Europese partijen. Bolkenstein heeft het over eurosceptische partijen. Of eurokritische partijen.
Ook wel lekker duidelijk, die toonzetting van de NOS.
@Kamervraag | 25-05-14 |
De Bolk is de enige daar die nog zinvolle dingen te vertellen heeft.
@ Kamervraag | 25-05-14 | 23:39
Fossiel? Wat mij beteft deugt hij wel.
Wil iemand even het NOS telefoonnummer posten waar de burgemeesters de uitslagen heen doorbellen..... kunnen we even trollen ghehehe
@Russells Teapot | 25-05-14 | 23:35
Het is een aaneenschakeling van leugens, twisten en woordengoochelarij.
wat ben ik blij dat ik geen tv meer heb. ik kan dit soort programma's niet meer bekijken.
NOS: Die Wilders, Die Wilders, Die Wilders, Die Wilders. Je zou bijna dat verlies van de PvdA vergeten.
Hoezo manipuleren van het klapvee ?
VVD fossiel mag maar ratelen.
Het is een mooie uitslag geworden Europees gezien.
Men is tot op het bot verdeeld .
De eurofiele MSM zal weer alles uit de kast moeten halen om hier een draai aan te kunnen geven.
Dat wordt weer genieten de komende weken...
@tipo | 25-05-14 | 23:37
Hij spreekt uitsluitend NOS.
Wat een rattestreek om pa Le Penn erbij te halen. . .
Val hier echt van mijn stoel, schandalig ! !
Rotterdam: PVV meeste stemmen.
Wat een amateurisme trouwens dat die uitslag nu nog steeds niet bekend kan worden gemaakt.
Twan Huys citeert Le Pen sr. verkeerd. Spreekt hij geen Frans of zo?
Twan H. is niet mijn vriend.
Bah, wat een engerd is Verhofstadt toch. En uiteraard geen kritische vraag van juichaapje Ostendorf.
Zoals dat de VVD, die Verhofstadt meerekent als "pro-Europa," een behoorlijk eurokritisch geluid liet horen tijdens de verkiezingen, en hoewel die partij zich daar uiteraard niet aan gaat houden, kun je er toch van uit gaan dat de mensen die er op gestemd hebben kritisch staan tegenover Europa.
Russells Teapot | 25-05-14 | 23:28
Als Bolkestein zegt dat de Euro mislukt is dan ben je geen Eurofiel.
Als zegt dat de Europese Landen beter moeten samenwerken dan ben je reeël.
@Supermatthijs | 25-05-14 | 23:06
Ga je weer ongeletterd figuur, ooit de koran gelezen?
Uw zetels in het Europees Parlement zijn geen reet waard want u bepaalt het beleid niet mijnheer verhofstadt, al heeft u 4903459034509 zetels.
Je mag alleen anti-EU zijn als je "gefrustreerd" bent volgens de staatsomroep. Please make it stop...
oef daar hadden ze eerder voor moeten waarschuwen. Die Verhofstad zomaar op tv gooien. Dit wordt een nachtmerrie. Die man kan toch niet menen wat hij nu allemaal roept.
Stelletje droeftoeters daar bij het ANP. .
Sjeezus godverdeteringtyphus, hoe moeilijk kan het zijn?!
Ah daar hebben we geesteszieke Verhofstadt, de hoeder van onze pensioenen. Ik voel een hoofdpijn opkomen.
Jup, zonder Engeland en Nederland in de EU, zouden we al lang een Europees leger en buitenlands beleid gehad.
Amerika zou ook veel aan invloed verliezen in de EU, zonder Engeland.
Bolkestein bedoelt Plan B van Markus C Kerber en een Euro-holiday voor Griekenland als alternatief voor de Europese Transferunie.
Thiz aar thu reesults of thu Izraälian dzjury: Uroop zero poointsz!
www.zerohedge.com/news/2014-05-25/euro...
Ziet er naar uit dat veel van onze buren wel wakker zijn geworden, gelukkig.
@de honden blaffen... | 25-05-14 | 23:23
De burgemeester krijgt alleen afschriften van de PV's. De stembiljetten zelf worden in verzegelde enveloppen door de kieskring de dag na de verkiezingen al centraal verzameld. Proces Verbaal is leidend. Pas bij hertellingen worden de verzegelde enveloppen geopend. Als de officiële uitslag is bepaald en niet wordt aangevochten, dan gaan de stembiljetten in de shredder en naar de papierfabriek.
WTF, hoe lang gaat dit nog gerekt worden???
Mooi toch "als ze UKIP zien als de wolf in de kippenren" What the fuck!!!! Hoezo aftekenen als *slecht*.... En bolkenstein erachteraan dat het wel echt slecht is "omdat het alternatief niet bestaat"....
What.The.Fuck.!!!! Zie mijn eerste post... gedraai, gespin, en gekonttwist!
Alsof Bolkenstein mijn reaguursels van 2007 voorleest. De Euro is mislukt.
Half elf! Waar blijft die uitslag?
*overeind komt*
Wat is de Bolk toch een held. Zegt een aantal hele verstandige en kritische dingen over de EU, zonder door te slaan in het simplistische anti-EU geluid van bijvoorbeeld Artikel50.
Zucht... wat een belachelijke eurofiel is Bolkestein toch. Er is geen alternatief... flikker toch op. We hebben het al duizenden jaren zonder de EU gedaan.
Ik krijg een beetje de indruk dat ze bij de NOS een beetje bang zijn voor de UKIP...
Zou het zo lang duren om dat het verlies van de PVV eigenlijk wel mee valt ........ en krijgen ze er over een paar dagen toch nog een zeteltje bij net zoals bij de laatste Europese verkiezingen ?
@BasBr | 25-05-14 | 23:19
Het ANP bepaalt de officiële uitslag niet, die wordt door de kiesraad bepaald aan de hand van de PV's van de stembureaus en dan in het staatsblad gepubliceerd. Het ANP is alleen een doorgeefluik voor de media van de voorlopige uitslag zodat 'ie in de krant kan en op TV kan worden getoond.
Kaas de Vies | 25-05-14 | 23:19
het is in Duitsland inderdaad erger: als je geen Donerkebab lust ben je al een nazi. De discussies zoals die in Nederland plaatsvinden (rondom immigratie en criminaliteit) zijn in Duitsland echt nog ondenkbaar. Ze lopen hier minstens 15 jaar achter op NL.
Stormageddon | 25-05-14 | 23:15
Die burgemeesters zitten als een razende rode stipjes te zetten op blanco stemformulieren.
AFD is binnen in ieder geval...... jammer dat ze bij de laatste verkiezingen in Duitsland de kiesdrempel niet hebben gehaald.
@rien6139 @Stormageddon @--sql error--
Ik heb onze overheid niet zo hoog zitten, maar vertrouw ze bij het ANP al helemaal niet. (zoals je al zei: "shagrokende pvda-ers")
@Kaas de Vies | 25-05-14 | 23:17
idd,viel mij ook op, stellethe ratten.
Ja de Duitse media is politiek correct, de Nederlandse media helemaal niet, natuurlijk. Even denken hoor of ik Nederlandse voorbeelden kan verzinnen. Nee, helemaal niet.
Bolkenstein ging bijna de methodiek van het in extreem rechtse hoek drukken van partijen duiden en OPEENS moeten we een onzin item aanhoren.
Voelt net of ik naar de staatsloterij zit te kijken. Zit met de lijst van GS te kijken of dezelfde cijfers eruit komen rollen.
@redactie: Volgens mij hebben jullie hetzelfde.
Eigenlijk nogal stom allemaal.
Wat we gaan zien is dat de landen die er toe doen: Frankrijk, Engeland, Duitsland allemaal een klap gekregen. Met name in Frankrijk en Engeland zullen de politieke leiders van de landen (niet in het Europees parlement) proberen hun kiezers te plezieren om zo bij de volgende landelijke weer aan de macht te komen/blijven.
Dat is wat er dus werkelijk gaat veranderen. Frankrijk en met name Engeland dat met de kont tegen te krib gaat.
@de honden blaffen... | 25-05-14 | 23:14
Lul niet zo stom man. Deed Greet helemaal zelf met zijn domme prietpraat.
@BasBr 23.07u Ja, dat viel mij ook al op. Het "ANP" moest het nog helemaal berekenen met oog op eventuele restzetels......
Dus eh... de burgemeesters bellen nu pas de uitslag door? Waarom heeft de kiesraad die niet donderdagavond verzameld om ze vandaag om 23:00 totaal beschikbaar te stellen aan het ANP? Inclusief restzetels en de hele mikmak? Zo ingewikkeld kan dat toch niet zijn? Absurde gang van zaken.
Archy Bunker | 25-05-14 | 23:11
In Nederland is een dusdanig mediaoffensief gevoerd tegen de PVV dat het verbazend is dat er überhaupt nog mensen op gestemd hebben.
Hup GS, jullie verdienen het de juiste uitslag te hebben!
Hoe zit het nou eigenlijk met dat verhaal dat er in sommige stemlokalen geen FN biljetten aan welig zouden zijn geweest?
BasBr | 25-05-14 | 23:07
bizar inderdaad.
ANP lijkt mij gewoon een suf persburo (ik kan het weten, want ik heb er een blauwe maandag gewerkt). Maar blijkbaar zijn ze dus de beslissende schakel in de Nederlandse verkiezingen.
(en wie controleert die shagrokende pvda-ers daar in Rijswijk eigenlijk ?)
Breaking news: In frankrijk Le pen gewonnen met 24.6% van de stemmen.Dit afgezet tegen de overwinningen in Griekenland Duitsland en Belgie,kan het niet andersm,dan dat in Nederland is gefraudeerd,door een hoop stembiljetten achter te houdenen dus niet door te bellen.Gefeliciteerd,de eerste opa van 85 is alweer in elkaar geslagen,dit is waar we voor gestemd hebben.
3 dagen tijd om te rekenen en nu heeft men 30 minuten extra nodig, is dit een grap???
Die Chris Ostendorf kijkt alsof hij continu klaarkomt.
Ahhhhhhhhh let op! ze beginnen *nu* met "nieuws presenteren" op een pro-eu-linkse manier :P TOP!!! hoe creatief kun je zijn!!!!!! Ge-wel-dig!!!
GOOO GS.
Hoe hebben we het gedaan jungs?!
wtf, ANP bepaald wat de uitslag is van verkiezingen?????
OK, de voorlopige uitslagen hebben dus 30 minuten vertraging. Lijkt de NS wel ..
@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 23:01
Niet alle islam denk ik dan. Alleen de extremen. En er is gewoon geen eindeloze instroom van buitenlanders. Nooit geweest ook. En die EU doet het als je echt goed kijkt zo slecht nog niet. Laat je niet gek maken door al die negatievelingen joh.
Dus in Frankrijk heft Front National gewonnen, toch een partij met in ieder geval een extreem rechts verleden en gedachtegoed. Veel kaalkoppies onder de aanhang zegmaar.
In Polen wint Nieuw Rechts, hun leider Janusz Korwin-Mikke beweerde dat Hitler niets van de holocaust wist.
Als de FPO, toch opgericht door oud-SS'ers, het in Oostenrijk het ook goed doet..
Of Partido Popular, een partij in Spanje waar de aanhangers van Franco (vriend van een bekende Duitse dictator) zich verenigden na de terugkeer van de democratie in dat land. Hoewel ze zich nu een stuk netter gedragen.
Nee lekker zeg, dankzij de EU geen oorlog meer zeggen ze. Maar sinds de Tweede Wereldoorlog zijn bepaalde ideeën niet meer zo vertegenwoordigd geweest door democratische partijen.
rien6139 | 25-05-14 | 22:58
Wiens brood men eet, diens woord men spreekt...
Als ik die percentages zo naast elkaar zie, dan lijkt me dat Maurice de Hond toch gelijk gaat krijgen. CDA en CU/SGP komen natuurlijk relatief sterk op op het platteland en in de biblebelt, waar geenstijl weinig tellers zal hebben gehad...
Waarom blijven jullie dit kijken? Slecht voor je hart, dit. Daarnaast staan die uitslagen morgen ook op de interwebs...
@Supermatthijs | 25-05-14 | 23:00
De islam is extreem en eng. Dat zie ik heel duidelijk. De eindeloze instroom van buitenlanders is ook extreem en eng, net als de EU.
Bolkestein vergeet even dat de PvdA en VVD meer procent verloren heeft dan Hollande. En Twan Huijs kaart dat natuurlijk niet aan.
@Dostranamus | 25-05-14 | 22:56
PVV heeft vooral last van de massa-demagogie van de minder-minder actie gehad. Velen zijn daar ingetrapt. Men gaat pas wakker worden wanneer het veel en veel te laat is. Gaat nog een aantal jaren duren, maar door de massa instroom van weer nieuwe mensen uit verweggistan, gaat het er voor de Nederlanders nog veel erger op worden komende jaren. De meesten zijn nog in diepe winterslaap. Komt ook omdat men als kikkers in een opwarmende pan zitten, dan doet het niet zo pijn als het telkens een paar graadjes warmer wordt. En men heeft ook niet door dat het bewust beleid is:
www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 22:59
En al die extreem enge kanten zie dan gewoon niet ?
Dat onze Staats-TV Front National 'rechts' noemt is weer hilarisch.
@Supermatthijs | 25-05-14 | 22:57
FN is anti-immigratie, anti-islam en anti-EU. Daarom ben ik blij met de winst van Marine.
Waarom proberen ze alles te duiden bij de NOS, vanuit hun linkse bekrompen visie? Alles maar weer proppen in de -maar iedereen is toch voor Europa- hokje.
Geen grote opkomst, ze zijn pro-Europa.
Hoge opkomst, ze zijn echt geïnteresseerd in Europa.
Wanneer wordt er eindelijk eens (door iemand met invloed) iets gedaan tegen die verschrikkelijke, partijdige, gewoon openlijk eurofiele en eurocritici vijandig bejegenende tyfus staatsmedia. Ik word hier werkelijk kotsmisselijk van. Als je daarnaast ook nog die arrogante eurofiele juichaap Ostendorf hoort.... Wat is dit in hemelsnaam.
@Lewis Lewinsky | 25-05-14 | 22:56
Hoezo ? Heb je die mafkees van een vader weleens horen praten ?
dat mens met dat dooie schaap op d'r kop snapt EU propaganda: telkens maar herhalen dat alle welvaart in het huidige Polen met de EU te maken zou hebben. De werkelijkheid is echter dat er een grote, jonge en goed opgeleide bevolking is die de huidige welvaart creeert; dat heeft met de EU helemaal niks te maken.
Marine le Pen 25% in Frankrijk! Goed zo!
Wat Pechtold, Geenstijl èn al die anderen vergeten is het feit dat de PVV heel erg last heeft gehad van splinterpartijtjes waar wel veel mensen op gestemd hebben maar die voor een zeteltje kansloos waren.
Ik noem art.50, de Piratenpartij, IQ, anti Euro partij.
Ik zou wel eens willen weten hoeveel de PVV aan stemmen had gehaald als de stemmers op voornoemde partijen op de PVV hadden gestemd.
Het zou Pechtold misschien zijn mond gesnoerd hebben.
Overigens, de Polen zijn nog dommer als wij.
Kunnen hier naar toe komen om onze baantjes in te pikken en van onze sociale voorzieningen en ziekte kosten te profiteren en er is maar 22,7 % die dat honoreert.
Die lage opkomst is te duiden als pro EU.
Of heb ik het mis?
Hebben ze in Frankrijk nou gewoon een partij die zichzelf extreem-links noemt? WTF!
-weggejorist-
Ze kunnen bij de staatsomroep ook maar niet het verschil tussen 'Europa' en 'EU' toegeven.
Wat een propaganda... Polen heeft idd van de EU geprofiteerd. Weetje hoe? De overheidsbaasjes en grote corporaties hebben GIGANTISCHE salarissen en bonussen mogen ontvangen over de afgelopen jaren.
Overheid is gigantisch gegroeid en noem het maar op in wat voor duistere hoekjes het geld is verdwenen.
Goed besteed die 10 miljard per jaar richting Polen, ja. Aan geluidschermen...
Polen floreert niet, de economie wordt opgepompt door de EU, dat wordt weer een fantastische bubbel. Gaat dus nergens over. Polen is het Spanje/Ierland van de toekomst, waar de EU ook zo goed met geld heeft gestrooid.
Lekkere dochter heeft Donald Tusk.
-weggejorist-
@Kamervraag | 25-05-14 | 22:50
Van 5 naar 3 zelfs als ik het goed heb.
Ze beginnen ineens een beetje schijterig te worden bij de NOS. Eerst van de daken schreeuwen aan iedereen dat de PVV een historische nederlaag had geleden (van 4 naar 3 .....) en nu wordt de keutel ingetrokken. We zullen nog moeten zien hoe sensationeel het verlies is.Wat een volksverlakkerij.
Een opkomst van 22% in Polen, maar toch zegt de verslaggever is Brussel dat de wens om de opkomst omhoog te krijgen geslaagd is. Tuurlijk.
Autoplay hoeft echt niet jongens. Linkje is genoeg. Kun je die ook nog in een apart venstertje openen en GS ernaast houden om te F5-en. Zolang je nog geen dynamische comment-sectie hebt a la twitter is dit echt ruk.
Zo. Dat is eruit. Nu inhoudelijk.
Tja. Da's eigenlijk ook best ruk.
gatverdamme, wat een dom toneelstukje bij Nieuwzuur.
telkens roepen maar hoe 'spannend' het is en dat de uitslag niet bekend is...
hoe dom zijn ze daar eigenlijk bij de NPO?
Kaas de Vies | 25-05-14 | 22:46
Net als argumenteren ben je ook slecht in luisteren.
@Kaas de Vies | 25-05-14 | 22:46
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten ?
NL en Engeland hebben toch al donderdag gestemd? En toen is er toch al geteld? Waarom moeten we dan nog tot half 12 wachten met de uitslag? Dat is toch zo gauw de stembussen in EU dicht zijn, meteen uitslag online knallen?
Vreselijke propaganda. Linkse jongens. NOS, ga zo door.
Waarom is het pas 23:30 bekend? "Embargo" geldt toch tot 23:00? Moeten ze nog ff wat stemmen er bij voegen?
Ik had een bullshit bingo moeten maken. Met de zinnen:
-Het scherm doet het eventjes niet
-Dit zijn niet de cijfers die ik u wilde tonen
-Het is duidelijk
-Wilders is de verliezer
-Enorme winst voor de D66
-Alleen Nederland is pro-Europa.
Vult u maar de rest aan, allemaal wel bekend.
Srry bolkie... 12 ministers is niet voldoende om het dagelijks bestuur van de EU te vormen....
0 is *ruim* voldoende!
@Kaas de Vies | 25-05-14 | 22:41
Die journalisten praten voor de eigen boterham.
@Mark Smith | 25-05-14 | 22:39
Net als argumenteren ben je ook slecht in tellen en analysen
De eurosceptische partij Alternative für Deutschland heeft volgens prognoses van de ARD-televisie in de verkiezingen voor het Europees Parlement zondag 6,5 procent van de stemmen gekregen. Dit zou goed zijn voor zes van de 96 Duitse zetels in het EP.
Nice!
-weggejorist-
"Zelden is de weerzin tegen Europa zo groot geweest"
En ook terecht zo groot. Maar dat blijven ze maar niet snappen.
UKIP rules!
Waarom gaat de volume van deze autoplay weer helemaal omhoog bij het f5en?
Als kiezer zou je graag het idee hebben dat stemmen daadwerkelijk bijdraagt aan de democratie in Brussel. De realiteit is echter geheel anders.
'Anti Europa-partijen', de NOS is echt van de realiteit los, het zijn Euro-kritische partijen die over het algemeen toch gewoon pro-Europa zijn. Walgelijke staatspropaganda.
@peterdh | 25-05-14 | 22:36 .... @myself dus...
Ahhhh daar's de eerste NPO spin, draaing en eufemisme... Alle nieuwe EU-skeptische partijen die 7,8% van alle stemmen binnen trekken (evenveel als het verlies van de pro-EU partij op nummer 1)....
Word fucking geschaard als: overige, niet ter zaken doende partijtjes... "De restpartijtjes die nooit mee-gedaan-hebben-dus-nu-natuurlijk-hoger-komen-dan-de-0%-die-ze-hadden"...... W.T.F.? Staatstelevee ten top!
Er veranderd niks, alleen dat er een grote mix van onbeduidende kleine jaknikkers bij zijn gekomen. Dit is zo een beetje wat je kon verwachten, de zittende eikels waren bereid wat van hun macht in te leveren maar zeer zeker niet aan de eu kritische partijen, dus dan maar liever minescule fractietjes die absoluut geen zeggenschap hebben de 8% gunnen die eigenlijk bij de ukip had moeten komen
Wat lult hij nou over een behoorlijke opkomst, minder dan 50%, waarom zijn die journalisten zo gestoord!
Frits vind Rutte een sukkel?
Mooi man.
Ze hebben Bolkestein ook weer opgegraven!
Vreemd genoeg is het enige dat een duidelijk pro of anti-Europees geluid kan laten horen een Europese partij, ipv al die verschillende landelijke partijen.
Kom nou eens met de Nederlandse uitslag, NPO-ambtenaren.
Glas, plas was. Alle rumoer ten spijt. 0,34 % winst slechts voor de anti EU partijen.
Pechtold blij: "De Europese kiezer kiest massaal voor Europa". En vergeet de meerderheid die niet kwam stemmen.
Front National is net zo groot als heel Nederland qua zetels.
Alternative Fur Deutschland is groter dan de D66.
Europese CDA en PvdA blijven samen absolute meerderheid hebben.
Even om aan te geven dat we geen invloed hebben.
Huh? Dat was toch vorige week al? Die Oostenrijkse baardaap met die jurk had toch gewonnen?
@ Mammeloe
Hear! Hear!
*Wacht op NOP (Nederland Onafhankelijk Partij)*
Deze uitslagen had ik persoonlijk niet verwacht. /links
Autoplay, zwaar kut maar wel toepasselijk voor het handelen van die Brusselse uitvreters.
Met verbijstering heb ik de afgelopen dagen de interesse in deze verkiezing, vooral in nabije kring, gevolgd.
We're gettin' sold out people! Pay attention!
Minder, minder, minder PVV !
Herman de Scherm man!
Alternative fur Deutschland heeft het ook aardig gedaan schijnt...... Ben benieuwd!
Ok eens kijken... Ik wacht vol spanning de twists, spins, draaingen, eufenismen en kontkeringen af :) Da's een beetje wat ik meegekregen heb van de afgelopen 3 jaar politiek namelijk... Op 1 of andere manier verwacht ik niets anders...
En we blijven hopen op een zeteltje voor Artikel50.
Hup Nigel!
Ik wist de uitslag donderdag al.
REAGEER OOK