Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bassiehof - Wilders leeft!

basbasbassie.jpg"Het is een bizarre avond vanavond, wat een uitslag. Het is fantastisch nieuws dat de PVV zo verloren heeft en dat het populisme zo teruggedrongen is.” Aan die uitspraak van Jolande Sap op woensdagavond 12 september 2012 – de GroenLinks-lijsttrekker leed die avond een historische nederlaag - moest ik denken toen ik de reacties las op de voorlopige uitslag van de Europese verkiezingen. De NOS leek zelfs enigszins teleurgesteld dat de ‘extreem-rechtse aardverschuiving’ uitbleef. Volgens Bert Wagendorp zaterdag in de papieren Volkskrant ‘rot’ er iets binnen de PVV. En ‘langzaam maar zeker sijpelt’ dat naar buiten. LOL! Zou Wagendorp werkelijk de tsunami van leeglopende ex-PVV’ers gemist hebben? Vanavond is de zoveelste documentaire met uit de school klappende oud-PVV’ers te bewonderen. De documentaire ‘onthult’ dat Wilders Rutte I opblies omdat hij in eigen huis schoon schip wilde maken. Grappig, enkele maanden terug viel in diézelfde Volkskrant te lezen dat het CDA verantwoordelijk was voor de ondergang van Rutte I. Enfin, de PVV is vaker doodverklaard. De pornobaron en de brievenbuspisser? ‘Dit is het einde van de PVV’ viel te lezen in de (linkse) pers. Fitna, het van de SP gejatte Polenmeldpunt, racistische uitvallen en persoonlijke aanvallen op collega’s tijdens weet ik veel hoeveel Algemene Beschouwingen, de val van Rutte I, de samenwerking met de antisemieten uit het kamp Le Pen, de Minder, minder-affaire en nu het verlies in Europa: keer op keer voorspellen commentatoren (NRC’s Bas Heijne zelfs meermaals!) het einde van de PVV. En keer op keer krijgen ze ongelijk. Vermoedelijk nu weer. Waarom is dat zo? Wilders zit hoe dan ook nog steeds in Europa Dat de uitslag een tegenvaller is doet daar niets aan af. Het lijkt er op dat hij nu één zetel minder heeft. Nu ja, het zal wel. Ondanks wat Wilders zelf en Pechtold daarvan denken. De volgende Europese verkiezingen zijn over vijf jaar, het onderwerp doet nu nauwelijks meer ter zake voor Wilders. Er zal wellicht nog wat voor Wilders negatief rumoer ontstaan over fractievorming met zijn nieuwe racistische en antisemitische vrienden, maar daarna zal het onderwerp Europa voorlopig onder op de stapel van zijn prioriteiten belanden. En wat voor Wilders niet belangrijk is, is voor veel media ook niet belangrijk. Laat staan zijn kiezers. Wilders zal zijn agenda gewoonweg verschuiven naar een beproefd recept: immigratie en asiel, criminaliteit (al dan niet van allochtonen), de strijd tegen de ‘zittende elite’ en ‘islamisering’. Intern gedoe heeft nauwelijks invloed De Kamerleden die tot nu toe zijn opgestapt zijn stuk voor stuk backbenchers. Wie zich in fora begeeft waar PVV-stemmers zich ophouden ziet vaak dezelfde reactie wanneer er weer eentje opstapt: het zijn (al dan niet linkse) ‘infiltranten’ en ‘verraders’ die Wilders een hak proberen te zetten. De verschillende onthullingen van HP/De Tijd de afgelopen jaren, de interne mails waar NRC Handelsblad al weken uit citeert: het heeft in de peilingen geen invloed. Een eventueel vertrek van Martin Bosma zou voor Wilders- en PVV-volgers nieuws zijn, het grote publiek kent hem nauwelijks. Het wordt pas een moeilijke situatie voor Wilders wanneer Fleur Agema (de enige na Wilders die met voorkeursstemmen in de Kamer is gekomen), Dion Graus (wanneer de hofnar zijn koning de rug toekeert is er pas écht iets aan de hand) of Sietse Fritsma (Wilders’ deskundige asielman) opstapt. De rest van de fractie is in de ogen van de kiezer volstrekt inwisselbaar; onzichtbare zetelvullers. Aangifte tegen Wilders Er liggen 5000 aangiftes tegen Wilders op het bureau van het Openbaar Ministerie (OM) te wachten. Het OM zal uiteindelijk een besluit moeten nemen: gaat het voor de tweede keer Wilders proberen te vervolgen? De vorige keer dat dat Wilders overkwam legde het hem electoraal geen windeieren. Met name kiezers met een gematigd anti-immigratiestandpunt wisten Wilders tijdens het proces te vinden. Bij de verkiezingen van 2010 steeg Wilders van 9 naar 24 zetels. Een mogelijk tweede proces zou zelfs nog weleens een grotere show (voorgedrukte aangifte biljetten, de aangiftes tegen Samsom en Spekman, ik roep maar wat) kunnen worden voor de PVV-leider. Men kan Wilders geen groter plezier doen dan hem te vervolgen. Die eenzame moedig strijdende held Geert Wilders, slinks aangevallen door de D66-elite die hem monddood probeert te maken; laat een dergelijk frame maar aan de tovenaarsleerling over. Verkiezingen Volgend jaar gaan we weer naar de stembus voor de Statenverkiezingen. Wilders is geen va banque-speler en het avontuur van de vorige Statenverkiezingen is hem maar weinig bevallen. Het is nog maar de vraag of Wilders minder invloed in de senaat als een probleem zal zien: zijn toneel ligt aan de overkant, in de Nationale Vergaderzaal. Laat de Tweede Kamerverkiezingen nou pas in 2017 zijn, dat duurt nog ruim 2,5 jaar. Ondertussen staat de PVV bij zowel Maurice de Hond als bij Ipsos al enige tijd rond de 25 zetels. Een comfortabele positie, nietwaar? Ondertussen viert Geert Wilders komende dinsdag 2 september een feestje. Want ondanks al die voorbarige doodsverklaringen van zijn politieke carrière zit hij dan met zijn persoonlijk project dat uitmondde in de Partij voor de Vrijheid op de kop af tien jaar in de Tweede Kamer (en in totaal 16 jaar). Conclusie: er is er maar één die bepaalt wanneer het avontuur is afgelopen. It ain’t over till the peroxided fat lady sings.

Reaguursels

Inloggen

@Peter Emile 13.01

Sorry een beetje mosterd na de maaltijd (ik las uw reactie nu pas) maar een dikke chapeau daarvoor.

h.a.k. blok | 27-05-14 | 01:52

De Nederlandse koopmansgeest zal het winnen in de strijd tegen Wilders,oftewel die 5000 aangiftes leiden tot vervolging,wat ik je brom.Het "geheime" motief is het miljarden verlies m.b.t. bevriende natie S.Arabië. Geert gaat dus gewoon een tijdje de bak in en de handel floreert weer. "Geld wat stom is maakt recht wat krom is",al de hele mensen-geschiedenis.

Dolphi | 25-05-14 | 19:42

@kloopindeslootjijook | 25-05-14 | 14:04
".... bijbel met de waarheid van kaft tot kaft...."
.
HAHAHAHAHA, een sprookjesboek dat alleen maar waarheden bevat.....

the namster | 25-05-14 | 19:23

necrosis | 25-05-14 | 14:19
Helaas blijkt er opzet te zijn, er zijn brandversnellers (spiritus?) gevonden. En dat op de dag van de verkiezingsuitslagen: de 3 regio's, landelijk en voor EP.

Ci Ty33 | 25-05-14 | 18:52

't gaat niet om de poppetjes maar om de stemmers '

lidlbier | 25-05-14 | 18:15

G. Raayer | 25-05-14 | 17:09

Je ziet dingen die er niet zijn. Wilders aanhangers zijn domweg niet geïnteresseerd in Europa. Sowieso zijn maar weinig mensen er in geïnteresseerd. Zodoende de lage opkomst. Dat los je niet op door overal samenzweringen te zien. Die zijn er domweg niet. En de meerderheid van de burgers die graag SBS6 kijkt en de Toppers bezoekt stemt gewoon niet. Die zijn nauwelijks bezig met wat er buiten hun straat gebeurd. Dat is allemaal ver van mijn bed show. Dat de uitslag je dan niet bevalt is erg jammer voor je maar je zult ermee moeten leren leven.

Chow | 25-05-14 | 17:28

Voedsel, Kleding en Opvang geen basisrecht meer.

Wel blijven stemmen hoor, de Partij van de Afbraak moeten aan de macht kunnen blijven. Maar wie is toch die gemene deler?, juist" Jatta Klijnsma"

Snowy2000 | 25-05-14 | 17:18

Wel blijven stemmen hoor, de Partij van de Afbraak moeten aan de macht kunnen blijven. Maar wie is toch die gemene deler?, juist" Jatta Klijnsma"

martinvrijland.com/2013/10/04/minister...

Snowy2000 | 25-05-14 | 17:13

Chow | 25-05-14 | 16:52

Geert's campagne incl die ster uit de vlag knippen is vrijwel niet in de MSM gebracht, wel op internet. Geert kon zn kiezer heel slecht bereiken, hij had bijv wel een mooie bijeenkomst kunnen organiseren, bedenk ik nu, en dan zn aanhang, 'willen we in of uit de EU'? Uit, uit, uit, of minder, minder, minder, of gulden, gulden, gulden laten roepen met een andere leuze, zoals toen in Den Haag maar dan had de MSM er geen aandacht aangeschonken of geridiculiseerd.
De MSM is alleen bezig geweest met Wilders zo zwart mogelijk te maken met de SA boycot in zn schoenen te schuiven, de Rutte1 karaktermoord, de massaimmigratieorders van Brussel pas NA de verkiezingen te brengen en Paul Witteman natuurlijk inzetten als joker(zie boven.
Voor een medisch specialist of onderwijs of brandweermnanager is stemmen op d666 een intensieve religieuze ervaring, kan ie zich weer rijk declareren. Voor de normale kiezer staat de EUSSR te ver van zn bed

G. Raayer | 25-05-14 | 17:09

G. Raayer | 25-05-14 | 16:47

Wilders is heel goed in staat zijn achterban aan te spreken en de voorpagina's te halen met zijn capriolen zoals sterren uit vlaggen knippen. Face it. Die grote groep mensen die anti Europa zijn bestaat gewoon niet.

Chow | 25-05-14 | 16:52

aanvulling

hetzelfde lot staat Wilders waarschijnlijk bij de Staten-Generaal verkiezingen te wachten....

G. Raayer | 25-05-14 | 16:48

@Chow | 25-05-14 | 16:38 & marx

de verkiezingen gingen over de EUSSR, de staatsmongolen zijn niet in staat een verband met de anti EUSSR van de PVV te leggen. Ze stemmen dus wel PVV maar niet bij EUSSR verkiezingen. Daar is de hele staatcampagne al maanden op gericht

G. Raayer | 25-05-14 | 16:47

nog kleine aanvulling op dit misschien niet makkelijke verhaal ter illustratie: het liefst wil d666, je weet wel, de partij dat met de D begint, zoveel opkomst dat alleen Pechthol zelf naar de stembus gaat. Ook wel "democratie" d666 style genoemd...

G. Raayer | 25-05-14 | 16:43

Als je je achterban niet weet te mobiliseren om te stemmen, dan stel je als politieke partij niets voor. Wellicht vertegenwoordig je dan een grote goep mensen die niet genegeerd moet/mag worden maar, alleen de partijen waarop gestemd is doen er in de praktijk toe.

Rest In Privacy | 25-05-14 | 16:39

Wilders is blijkbaar niet in staat om zijn aanhang naar de stembus te krijgen. Dat kun je andere partijen niet verwijten. D66 is dus gewoon terecht en democratisch de winnaar. Kun je heel veel zure topics over blijven schrijven maar het is niet anders.

Chow | 25-05-14 | 16:38

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07 (bovenste reactie)

we leven in een dictatuur van democratie Kaasje, gebaseerd op het principe 'wie niet met ons is, is tegen ons'.
Wittemans deed bijv de uitspraak dat hij niet ging stemmen omdat het allemaal graaiers zijn in Brussel. Lachwekkend daar hij zelf HET symbool van graaien is met zn veredelde boekenclubbespreking en zn sidekick Pauw bij de NPO. Maar in werkelijkheid wordt Wittemans betaald omdat hij door de MSM naar voren is geschoven als OPINIELEIDER voor de domme, zwevende kiezer, de debiele burger, of staatsmongool, zoals GS deze mensen noemt. En DAAR was zn uitspraak met Pechthol, niet toevallig de meest eurofiele politicus tegenover zich, voor bedoeld: om de staatsmongool thuis te houden door voor hem te spreken. Want d666 kon alleen winnen als de opkomst zo laag mogelijk zou zijn. Dat is gelukt, dus Witteman zal van van Rompert ongetwijfeld een vette bonus hebben gekregen, zij liegen niet alleen voor 'the good cause' maar ook voor keiharde pecunia, zoals ook alle journalisten EUSSR juichaapjes dat voor duurbetaalde pinda's doen, Christ Ostendorf is een hele beruchte bijvoorbeeld.
Waar het in een dictatuur om gaat is dat je als staatvijand wordt gezien als je niet VOOR bent, ben je automatisch tegen. Dus als je de kiezer kan thuishouden, dan stemmen ze dus niet VOOR de PVV, dan zijn ze TEGEN de PVV en dus automatisch VOOR de eurofiele elite! Hoe lager de opkomst derhalve hoe meer je voor de EUSSR bent (nederland bestaat niet maar is een belastingsgebied voor de E.U.S.S.R) en houdt de dictatuur stand. Dus om je vraag te beantwoorden: hoe lager de opkomst is hoe legitiemer de "democratie". Zelfs Kim il Jung heeft een opkomst van 99% en is daarmee dus feitelijk "democratischer" dan Nederland want je kan maar op 1 iemand stemmen (klein lachje)

G. Raayer | 25-05-14 | 16:09

In Frankrijk schijnt Front National ook lekker tegen gewerkt te worden. De minister lijkt het weinig uit te maken. Project EU moet natuurlijk wel doorgang vinden.

nu.nl/algemeen/3784972/opkomst-europes...

jip_86 | 25-05-14 | 16:08

@ Van Bukkem 12.20
Ver verhefen......?! Lijkt mij wat overdreven!
Volgens Greet is die 65% die niet heeft gestemd voor een belangrijk deel zijn "achterban".
Dat zijn in belangrijke mate dezelfde lieden die niet aflatend zeiken over het houden van een referendum om dan hun anti EU diarree en andere frustraties de vrije loop te kunnen laten. Nooit aan beginnen dus!
Te belazerd zijn om te gaan stemmen en wel zeiken over een referendum? Hou toch op!
Ik denk dat je stemrecht, net als respect, moet verdienen i.p.v. dat het een automatisme is. Ik wil daarvoor best een paar stevige criteria formuleren en wat mij betreft betekent drie keer niet stemmen, ongeacht of dit voor de GR- de TK- de Prov. Staten- Waterschap of bijv. EP is, levenslang verlies van actief en passief kiesrecht. Om te beginnen dan.
En ja ik ben voor Europa maar niet voor het gedrocht dat "Brussel" er van heeft gemaakt.

h.a.k. blok | 25-05-14 | 16:02

Wilders leeft nog nog steeds. Niet omdat ie Wilders is, maar omdat hij falikant tegen deze EU is.

Kan iemand mij serieus uitleggen waarom Nederland zo vrijwillig en verbeten kiest voor dictatuur-EU, overheidsdictatuur en armoede?
Overal sijpelt de neoliberale macht door.. in allerlei op gezichtswaarde aardige weten en richtlijnen.. alleen die werken dan ineens blokkerend op ander vlak of zaten vol kleine lettertjes
Hetzij door eurofiel-neoliberaal te stemmen , hetzij door thuis te te blijven op grond van nobele en andere onzinnige gedachten.Nu hoef je niet eens in een protestmars mee te deinen en dan is rood potlood nog teveel

We kunnen lebberen tot we een ons wegen, maar WIJ ZIJN HET ZELF die voor deze waanzin kiezen.. Niet stemmen is ook kiezen = toestemmen.
Of dacht je dat je als mens wat te zeggen had in de neoliberale waanzin om geld, macht en status/aanzien.
Dat heb je bij de huidige neoliberale partijen ook al niet.. dat kan alleen met kritische massa!
En da laten we ons weer keurig manipuleren met en via papieren teksten, media en stoere of zalvende woorden.. inclusief zielige beschuldigingen.. die meteen weer uitzicht op reisjes bieden..

Wat een stom volk..

4609 | 25-05-14 | 15:16

@necrosis,

Echt waar Necrosis? Het ligt aan de andere politieke partijen? Ik zal toch eens een keer naar Wilders himself kijken. Door zijn eigen radicalisering heeft hij veel kiezers en eigen partijgenoten van zich bevreemdt. Ook de samenwerking met FN en Vlaams Belang (waar hij zich vroeger van distantieerde) heeft hem weinig goeds gedaan.

Bento Spinoza | 25-05-14 | 15:14

@Bas Paternotte | 25-05-14 | 14:50
Da's op zich wel een heldere analyse, daar waar het de PVV betreft. Overigens verbaast het me dat er zich onder reguliere aanhangers van 'gevestigde' partijen (excl. PVV) kennelijk zo weinig EU-kritische stemmers bevinden. Die stemmers zouden toch ook een keer wakker moeten worden? Op welke partij je ook stemt, je ziet toch dat de EU geen vrede, geen welvaart, geen veiligheid biedt? Zie hoe Hans van Baalen de boel staat op te ruien, als hij tenminste niet zit te slapen in het EP. Ik kan me er zeer over opwinden,vooral over het feit dat meer dan de helft van Nederland het kennelijk geen ruk kan schelen. Zo dat lucht op. Maar het helpt niks...

Ars Vivendi | 25-05-14 | 15:09

@Einde van de Domheid | 25-05-14 | 12:14
Jan. In 020 heet Paternotte Jan.

BozeKater | 25-05-14 | 15:09

Ondanks de tegenwerking van de media bestaat de PVV nog steeds , ook al dachten ze dat het na de beroemde uitspraak van Wilders gedaan was.
Het is een beetje dubbel , ze willen hem weg hebben maar ook weer niet , het zal een saaie boel worden zonder Wilders.

Eurotokkie | 25-05-14 | 15:02

Wilders heeft een sterke populistische partij naast zich nodig om succesvol te kunnen regeren. Die is nog niet opgestaan dus kan hij nog niet tot volle bloei komen.
Wat er nu zit is lafjes en niet in staat echt koers te zetten naar voor heldere keuzes, is vooral aan het achter andermans idealen aan het aanrennen. D66 leeft vooral bij het demoniseren van Wilders. VVD en PvdA kunnen geen keuzes maken en blijven lauw en onbetrouwbaar. GroenLinks heeft de passie voor milieupropaganda verloren. CU/SGP blijven geremd door hun verleden/ keuzes.
Het zal me benieuwen of de verkiezingen in 2017 zo'n populistische partij zal kennen die voldoende duidelijk verhaal heeft, vrijwilligers weet te mobiliseren en momentum weet te genereren. Die zullen dan nu echt vol aan de bak moeten gaan om straks een overwinning te kunnen verkrijgen.

Helder Groentje | 25-05-14 | 15:00

@necrosis | 25-05-14 | 14:54

Ik zou ook geen PVV-stemmers aannemen. Mijn personeel dient niet alleen probleembenoemend te zijn, maar ook probleemoplossend. Schreeuwende managers hebben we al genoeg.

TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 15:00

@Bento Spinoza | 25-05-14 | 14:47
Je vergeet de indoctrinatie van de gevestigde partijen.
En bij sommige werkgevers kun je maar beter niet zeggen dat je PVV stemt.

necrosis | 25-05-14 | 14:54

Lijkt me niet terecht om de thuisblijvers te bestempelen als tegen Europa. Denk dat er ook heel veel "heb geen idee wat te stemmen" of "ik snap er niks van" tussen zitten. Maarja, denk wel dat sommigen uit protest thuis zijn gebleven ipv een echte proteststem uit te brengen (ongeldig, blanco, protestpartij) en dat de meeste, of zelfs alle, democraten braaf een rondje rood hebben gekleurd. Wat zegt dat over deze verkiezingen alles behalve een scheve uitslag met zo'n laag opkomstercentage?

polt | 25-05-14 | 14:52

Praten/schrijven over Wilders is als praten over het weer:
1. Een eindeloos onderwerp maar er gebeurt in feite niets want we zijn aan alle soorten weer gewend
2. Of er een klimaatverandering is blijkt pas over vele jaren en hij gaat nog tergend langzaam ook

Koos Knak | 25-05-14 | 14:50

Ars Vivendi | 25-05-14 | 13:59 "Ik snap echt geen ruk van de (voorlopige) uitkomst van de verkiezingen."

Ik lees net analyse van Chris Aalberts. Zijn conclusie: de PVV-kiezer geeft geen bal om Europa.

politiek.thepostonline.nl/column/verba...

Dat verklaart in ieder geval dan ook waarom PVV wél binnenlands goed scoort in alle peilingen.

Bas Paternotte | 25-05-14 | 14:50

@freelux | 25-05-14 | 14:35
Sceptische mensen zouden juist op Wilders moeten stemmen.
Als zijn partij groot genoeg is om te kunnen regeren, kan iedereen met de armen over elkaar zitten en afwachten of Wilders zijn beloften waarmaakt of juist hopeloos faalt.
Tot nu toe heeft PVV nog niet in de regering gezeten, al het falen van de afgelopen jaren kunnen dan ook niet op zijn conto geschreven worden.

necrosis | 25-05-14 | 14:48

Natuurlijk wil de NOS een aardverschuiving op rechts. Het is een nieuwsmedium, en zoiets is nieuws. Je chargeert, Bas.

Ik hoop zelf trouwens dat het OM pas vervolgt ná de Provinciale Statenverkiezingen.

Rittersport | 25-05-14 | 14:48

De PVV heeft zijn beste tijd gehad. Als je in deze tijden van crisis, vluchtelingenproblematiek aan de Europese grenzen, miljardensteun aan zuid Europese landen en bureaucratische Brusselse politici niet in zetel winst kan omzetten als anti-EU partij dan doe je iets goed fout.

Bento Spinoza | 25-05-14 | 14:47

@Kaas de Vies | 25-05-14 | 14:43
Yep, dat gedrag herken ik wel. Hij is hier 24/7/365 maar als de discussie van hem wegloopt is ie opeens stil.

Godsammekraken | 25-05-14 | 14:46

een wereld waar Traditie lijnrecht tegenover Religie komt te staan: hier heefT de wetenschap een hele knobbel an om den Vrede te bewaren. Wake up peeps its time too ...

Centauri3 | 25-05-14 | 14:45

@Godsammekraken | 25-05-14 | 14:31
Dat probeert hij, het is hem tot op heden nog niet gelukt het leukste vind ik altijd hem aan de discussies te herinneren die hij heeft verloren en dan stiekem wegsluipt. Dat zijn ze eigenlijk allemaal.
Tja je kan eigenlijk wel zeggen dat ik een vreemde hobby heb.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 14:43

@Skunk57 | 25-05-14 | 14:34
Klopt, hij verft het blond aangezien hij inmiddels grijs haar heeft.....
*tong uitsteekt*

necrosis | 25-05-14 | 14:42

Thoth | 25-05-14 | 14:34
'Dat is geheel afhankelijk van de luisteraar of hij/zij daar een demagogie inzit, niet van de mdra.nl'

Lijkt me niet, dat is niet de mening van de mdra, maar van een luisteraar. Met demagogie kun je mensen de dicriminatie induwen zonder de woorden hardop te zeggen/schrijven (dus niet 'minder', dat is duidelijk genoeg). Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de mdra daarmee denkt te dealen.

kloopindeslootjijook | 25-05-14 | 14:41

Professor Superhirn | 25-05-14 | 12:13
Veel voormalig PvdA-stemmers zijn overgelopen naar D'66.
www.powned.tv/nieuws/politiek/2014/05/...
Velen zijn strategisch gaan stemmen vanwege de nek aan nek race die volgens de peilingen al maanden gaande is tussen D'66 en PVV. Veel mensen kunnen het gewoonweg niet verkroppen als de PVV de grootste wordt. Die verkopen nog liever hun eigen moeder dan dat ze moeten toezien dat de PVV de verkiezingen wint. Of alle D'66-stemmers dan ook D'66 hebben gestemd omdat ze zo pro-EU zijn lijk ik dan ook te betwijfelen...

freelux | 25-05-14 | 14:35

De eenentwintigste eeuw zal later in de geschiedenis bekend staan als de tweede grote volksverhuizing, gevolgd door de tweede donkere middeleeuwen. Intocht van de Moren en het verdwijnen van de Joods-Christelijke, verlichte cultuur, niet in de laatste plaats door de eenzijdige tolerantie van die cultuur. Moslim-inquisitie, de vlucht van de wetenschap. Niet tegen te houden, zelfs niet door 1000 Wilders.

McSnor | 25-05-14 | 14:35

ja ... uhm ... kan ik er wat aan doen dat de gehele wer0ld naar Europa kijkT! 'Nuff Said

Centauri3 | 25-05-14 | 14:34

Wat vindt discriminatie@mdra.nl van demogagie dan?
(Iemand die niet direct onwaarheden naar voren brengt, maar er wel naar streeft de luisteraar die er niet op bedacht is zelf naar een bepaalde conclusie te leiden. ).
kloopindeslootjijook | 25-05-14 | 14:29
.
Dat is geheel afhankelijk van de luisteraar of hij/zij daar een demagogie inzit, niet van de mdra.nl...

Thoth | 25-05-14 | 14:34

Voor de allerlaatste keer necrosis, greet blondeert zijn haar niet.

Skunk57 | 25-05-14 | 14:34

@Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 14:29
Ik vond hem wel leuk, heb je ook een omschrijving van mij?
*narcistische bui heeft*

necrosis | 25-05-14 | 14:34

@Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 14:29

En een beetje kansloos. Evenals 99% van mijn tegels. Maar ik zit hier dan ook niet omdat ik zo wijs en verstandig ben. Ik loop slechts te ranten hier over niks...


overVecht | 25-05-14 | 14:33

(of de Fransen een Jeanne d'Arc). Dan zal het hele kaartenhuis van de EU zo instorten.
HoogToontje | 25-05-14 | 13:31

... mon parlebleu den Trottoir. Sje swieze un rock star!
U rang my Lord!

Centauri3 | 25-05-14 | 14:32

@Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:58

"zaag jij bij de enkels af"?

Mocht ie willen. Het is meer een zijdelings gezever tegen hoogfrequente en/of gewaardeerde reaguurders waarbij hij waarschijnlijk hoopt dat iets van hun shine hem aankleeft. Een andere verklaring weet ik niet.

Godsammekraken | 25-05-14 | 14:31

Wilders leeft!

Gelukkig wel.
Als hij eindigt zoals Pim of Theo, breekt de hel los, vrees ik.
Gelukkig doen de NPO en de media niet aan demoniseren en staan ze open voor ieders mening.
En voor de doden niets dan respect.
Toch?
??
www.nrc.nl/nieuws/2014/05/19/fortuyn-w...

Schietmijmaarlek | 25-05-14 | 14:31

@necrosis | 25-05-14 | 14:07

Nah, had ik niet moeten posten. Zinloos...

Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 14:29

Thoth | 25-05-14 | 14:21
"Die vrijheid is nodig omdat zij als volksvertegenwoordiger het politieke gedachtegoed verwoorden waar hun partij voor staat.(..)"

Wat vindt discriminatie@mdra.nl van demogagie dan?
(Iemand die niet direct onwaarheden naar voren brengt, maar er wel naar streeft de luisteraar die er niet op bedacht is zelf naar een bepaalde conclusie te leiden. ).

kloopindeslootjijook | 25-05-14 | 14:29

Wat Kaas de Vies schrijft. Het enige dat telt is het opkomstpercentage, Dat bepaalt namelijk de strategie voor het aankomend referendum.:)

Hirsch Ballast | 25-05-14 | 14:28

@Necrosis: Ja ik vond mijn nick wel leuk, maar ik heb er inderdaad minder positieve reacties op ontvangen. Sommigen dachten oprecht fat we dezelfde waren. Wat ik dan weer jammer vond want mijn zinsbouw is over het algemeen beter dan de zijne. Vrijwel iedereen hanteert trouwens een betere zinsbouw dan hij. Daarom had zijn gemier over opleiding ook wel iets grappigs.

goktrommelisttot | 25-05-14 | 14:25

Ach, het wordt helemaal nul, nada met de uitlatingen van Samsom, Asscher en Wilders. Ik kreeg van discriminatie@mdra.nl het volgende nadat ik van Samsom en Asscher een klacht had ingediend :
.
"De uitlatingen van Samsom en Asscher zijn gedaan in een politieke context, evenals die Van Geert Wilders over ‘meer of minder Marokkanen’. Politici hebben een grote mate van vrijheid van meningsuiting. Die vrijheid is nodig omdat zij als volksvertegenwoordiger het politieke gedachtegoed verwoorden waar hun partij voor staat.(..)
.

Thoth | 25-05-14 | 14:21

De EU dient radicaal hervormd te worden.
Dat lijkt me een redelijk alternatief.
Het lijkt mij dan ook dat D66 die 2/3...... o, ... wacht...

Einde van de Domheid | 25-05-14 | 14:20

@Ci Ty33 | 25-05-14 | 14:12
Professionele inbrandstekerij?
De brand is vermoedelijk ontstaan door kabeldiefstal (koper).
En was dat in Waver of Wavre?

necrosis | 25-05-14 | 14:19

@Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:58


@Sophie9985 | 25-05-14 | 13:03


@Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 13:47

Toegegeven, ik kan me af en toe ook niet weerhouden maar toch: Laten we allen proberen de trol zo min mogelijk te voederen.

Misschien dat Mark dat beleidsplan voor de gemeente Emmen dan alsnog afkrijgt voor zijn vroegpensioen.

Godsammekraken | 25-05-14 | 14:17

Off topic: In Belgie was vannacht nog een aanslag nl een professionele inbrandstekerij in de provincie zuidelijk van Brussel van een zendmast van oa, staatsradio rtbf en gsm-providers. Herstel zal weken gaan duren. Men moet zich behelpen met internet en masten verderop. En nu is het wachten op de verklaring van al die rechtertjes van het Hof voor de rechten van de Mens, dat dus de grondrechten der Belgen zijn geschonden en dat de boeven moeten worden opgesloten......

Ci Ty33 | 25-05-14 | 14:12

@Doc Damage | 25-05-14 | 14:03 "Zo lang de media niet gebalanceerd wordt vecht de PVV altijd stroom opwaarts."

Ja, maar hoe bepaal je dat? Of is het gewoon zo zolang de PVV blijft zeggen dat de media niet gebalanceerd is? Of totdat we de beweringen van de PVV laten onderbouwen en dat gaan controleren? Bij de VARA zou het me niets verbazen, maar de omroep heeft ook andere zuiltjes. Hoe zit het daarmee? De Avro, Tros, Humanistisch verbond (ook wel rechtse elite genoemd)...

kloopindeslootjijook | 25-05-14 | 14:11

@Bas Paternotte
Voor de miljoenmiljardste keer, Lucassen heeft NIET in brievenbussen staan pissen!

necrosis | 25-05-14 | 14:11

@goktrommelisttot | 25-05-14 | 13:45
Heette die trol geen 'goktrommel'?
*wat een toeval*

necrosis | 25-05-14 | 14:08

"Die eenzame moedig strijdende held Geert Wilders, slinks aangevallen door de D66-elite die hem monddood probeert te maken; laat een dergelijk frame maar aan de tovenaarsleerling over."

Dat is helemaal geen frame meneer Paternotte. Eetclubje Vertigo vergeten?
Dat is zoals de elitaire hazen in dit land lopen.
Zie de voorgedrukte aangiftes en de burgemeesters en wethouders die in optochten naar de plaatselijke hermandad meeliepen.
Waar blijven de voorgedrukte termen als "lichtgetint" en "negroide" op de aangiftes. Dat zou meer pas geven nietwaar?

Russ Meyer | 25-05-14 | 14:07

@Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 14:02
Amen!

necrosis | 25-05-14 | 14:07

"is de zoveelste documentaire met uit de school klappende oud-PVV’ers te bewonderen. De documentaire ‘onthult’ dat Wilders Rutte I opblies omdat hij in eigen huis schoon schip wilde maken. Grappig, enkele maanden terug viel in diézelfde Volkskrant te lezen dat het CDA verantwoordelijk was voor de ondergang van Rutte I."

Ja, en dus? Dat zijn woorden van oud-PVV-ers die maanden na het verhaal over het CDA met iets komen. Dat kan inderdaad in dezelfde krant staan, de Volkskrant is geen bijbel met de waarheid van kaft tot kaft maar brengt nieuws. Beetje jammer dit soort retorische truukjes, of heet dit dan opeens weer ongefundeerd, net hoe het uitkomt? Vinnik dat wel weer een beetje zonde van GS.

kloopindeslootjijook | 25-05-14 | 14:04

@Ars Vivendi | 25-05-14 | 13:59
Zoals de peilingen nu staan, houden CDA/ D'66/ PvdA en PVV elkaar in evenwicht.
En dat maakt het lastig om een volmondig Nederlands 'NEE' te laten horen.
Bij een compromis krijgt niemand wat hij wil!

necrosis | 25-05-14 | 14:03

Zo lang de media niet gebalanceerd wordt vecht de PVV altijd stroom opwaarts.

Doc Damage | 25-05-14 | 14:03

@overVecht | 25-05-14 | 12:59

Ik heb heel lang GeenStijl gelezen voordat ik begon met reaguren. Ik kan u verzekeren dat het oeuvre van @overvecht tot op de dag van vandaag niet uit de periferie naar voren is gekomen. In een korte tegel kan ik slechts een indicatie geven van de oorzaken. U bent geen taalvirtuoos, u brengt geen interessante feiten of gedachtengangen naar voren, bent niet bijzonder gevat of spitsvondig, en creativiteit is u helemaal vreemd. In het kort. Een echte "dime a dozen" die zich vooral optrekt aan de prestaties van anderen in het verleden.

Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 14:02

Ik snap echt geen ruk van de (voorlopige) uitkomst van de verkiezingen.
Ik zou bijna zeggen dat een bevolking die aldus stemt, of verstek laat gaan, verdient het om genaaid, leeggezogen, belazerd en bestolen te worden.
Bijna dan...

Ars Vivendi | 25-05-14 | 13:59

@VanBukkem | 25-05-14 | 13:31
Ooooh Bukkem, wat doe je nou toch weer?
Getwijfeld met een t. Oooooh.
Groeten aan de poes!

Ars Vivendi | 25-05-14 | 13:55

@Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:58

Joh, laat gaan. Als je zelf de hele dag op bed ligt met een door de alfa hulp verkeerd ingebracht katheder reageer je ook zuur. Het is dit of de meiden van de afdeling krijgen de hele dag het gal over zich heen tijdens het zorgen. Een klein offer voor u om anderen het leven aangenamer te maken.....

Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 13:47

@Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 13:37
Ik stem voornamelijk PVV omdat ik Fleur een lekkere meid vind en natuurlijk om azijnpissers als @Mark Smith op de kast te krijgen.

necrosis | 25-05-14 | 13:47

@Overvecht. Tja, trollen. Ik ben bekend met het concept, maar ik vind het niet zo amusant. Net zoals een zekere reaguurder die in ieder comment iets over opleiding wist te zeggen. Qua trollen een doorslaand succes, als men succes afmeet aan het aantal reacties dat het opriep. Maar om nu te zeggen "leuk"? Verder heb je natuurlijk gelijk: Als ik niet in staat ben om me over domme reacties heen te zetten dan is het beter geenstijl te mijden. Troll ze op deze mooie zondag!

goktrommelisttot | 25-05-14 | 13:45

Interessant fenomeen in deze discussie...
.
Hoewel diverse onderzoeken een zeer divers beeld van de PVV stemmer geven weten tegenstanders de PVV stemmer altijd onder de specifieke noemer "tokkie" te brengen.
.
Daarnaast vergeten zij gemakshalve dat er veel stemmers zijn die bij gelegenheid PVV stemmen of gestemd hebben.
.
Aangevuld met de (domme) veronderstelling dat mensen die PVV stemmen of gestemd hebben het gedachtengoed en gedrag van de PVV volledig omarmen.
.
Blijkbaar vergetend dat dit over het algemeen bij elke politieke partij zo werkt.
.
Dom, dom, dom, en dat zou best wat minder mogen, niet?

Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 13:37

Er zijn dus ruim twee keer zoveel mensen die niet zijn gaan stemmen vs. minder dan 1 op de 3 die dat wel heeft gedaan. Het nieuws zou over de oorzaken van dit democratisch tekort moeten gaan, want wat gebeurt er nu met het democratisch mandaat?

Finn | 25-05-14 | 13:35

Nu hopen dat PVDA die kneus Samsom aan de kant zet met als gevolg dat het kabinet valt en wij eindelijk eens verlost zijn van dat rampkabinet. Helaas willen die machtswellustelingen van de VVD en PVDA zonder rekening te houden met het volk verder gaan met hun afbraakbeleid.

Zaniker | 25-05-14 | 13:35

@ Toontje lager
Die gesjeesde veilingmeester zei voor de verkiezingen dat er even pas op de plaats moest worden gemaakt van wege te weinig draagvlak. En nu gaat hij alweer vol op het EU orgel. De draaikont, hij lijkt Wouter Bos wel.

Polletje Piekhaar | 25-05-14 | 13:35

Kaas de Vies | 25-05-14

Dat is een rake vraag. Misschien weten ze het best wel maar ja mag je van een politicus verwachten dat die een dergelijke uitspraak doet ? En wat is democratie nu eigenlijk meer dan op gezette tijden een rondje inkleuren ? Doet me denken aan de kleuterschool.

Kun je je 1 juni 2005 nog herinneren ? Referendum over de Europese Grondwet. 61,5 % bleek tegen. Hoeveel heb je dan nodig aleer het democratisch beginsel recht heeft ? 70,80,90% ?

Democratie is een wassen neus. Het werkt gewoon nooit. Zelfs niet bij iets simpels als groepsverkrachting.

netniet | 25-05-14 | 13:34

@ suvois | 25-05-14 | 13:14

Wat we nodig hebben is een nieuwe Willem van Oranje (of de Fransen een Jeanne d'Arc). Dan zal het hele kaartenhuis van de EU zo instorten.

HoogToontje | 25-05-14 | 13:31

@KoninginWildemina | 25-05-14 | 13:22
Verhefen met een 'f'... Het is op het randje, dat geef ik toe.
Ik heb nog even getwijfelt.

VanBukkem | 25-05-14 | 13:31

De Wildershaters zouden er goed aan doen eens na te denken over een alternatief. Want zoals elders al is opgemerkt, hij is niet het probleem maar een symptoom. Wilders weg is niet de oplossing, er duikt wel een ander in het gat dat hij achterlaat. En die zou wel eens veel radicaler kunnen zijn. Bestudeer de Franse revolutie maar eens. Heel leerzaam om de huidige situatie in dat licht te beoordelen.

Polletje Piekhaar | 25-05-14 | 13:30

@Sophie9985 | 25-05-14 | 13:22

U klinkt als kruising tussen een religekkie en een bruinhemd:

"Geen Stijl zal ons blijven voorzien van het verhaal achter de media likkers, zodat de echte Hollanders doen wat ze moeten doen. "

Wat is de "echte Hollander" als ik vragen mag? GS is ook media en het jeukt mij hoe u GS likt.

TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 13:29

Iedere keer maar weer loopt die gesjeesde veilingmeester te roeptoeteren dat wij pro Europa zijn en in het verleden dat er refereda's moeten komen maar nu even niet.bah

Toontje-lager | 25-05-14 | 13:29

@Mark Smith | 25-05-14 | 12:38
Over doordachte, wel overwogen bijdragen van het andere politieke spectrum gesproken, waar blijven die van jou?

blinde kip | 25-05-14 | 13:27

KoninginWildemina | 25-05-14 |

Het bewijs van VanBukkem blijkt uit het feit dat jij iets 2 keer moet zeggen om het zelf te geloven.

Skunk57 | 25-05-14 | 13:26

Wilders wordt weg gemanipuleerd door media en politici.

Veel Vaak | 25-05-14 | 13:24

"Keer op keer kregen ze ongelijk". Maar ook Geert heeft "keer op keer" ongelijk gekregen. Er zijn te weinig tokkies om hem echt groot te maken. De zo gewenste 7 zetels kwamen er niet en de echte doorbraak blijft uit. Ook de PVV zal net zoals boer Koekoek van het toneel verdwijnen.

Optelsommetje | 25-05-14 | 13:24


@VanBukkem | 25-05-14 | 12:20
"Ik probeer fora waar PVV-stemmers zich ophouden zoveel mogelijk te mijden.
Ik voel mijzelf ver verhefen boven dat volk."
____
'Verhefen'?
Ik vrees dat dit geen grap is. *Proest*
Je ziet het iedere keer weer. Mensen die zich 'verhefen' voelen boven minder intelligenten, en dan zélf een tokkie blijken te zijn. LOL. Kostelijk leedvermaak.

KoninginWildemina | 25-05-14 | 13:22


@VanBukkem | 25-05-14 | 12:20
"Ik probeer fora waar PVV-stemmers zich ophouden zoveel mogelijk te mijden.
Ik voel mijzelf ver verhefen boven dat volk."
____
'Verhefen'?
Ik vrees dat dit geen grap is. *Proest*
Je ziet het iedere keer weer. Mensen die zich 'verhefen' voelen boven minder intelligenten, en dan zélf een tokkie blijken te zijn. LOL. Kostelijk leedvermaak.

KoninginWildemina | 25-05-14 | 13:22

suvois | 25-05-14 | 13:14

Wanhoop niet, er zijn wel degelijk genoeg Nederlanders die, als het nodig blijkt te zijn, van de bank afkomen en de weg terug zullen aanwijzen. Men is in slaap gewiegd, maar eenmaal wakker breekt de spreekwoordelijke pleuris uit. Klagen is ons ding, de boel op orde zetten ook. Geen Stijl zal ons blijven voorzien van het verhaal achter de media likkers, zodat de echte Hollanders doen wat ze moeten doen.

Sophie9985 | 25-05-14 | 13:22

#$$%# jouw = jouw bijdrage. Mijn verontschuldigingen voor het beroerde Nederlands in mijn reaguursel

goktrommelisttot | 25-05-14 | 13:21

@overVecht | 25-05-14 | 13:18
Van Asperger gaat mijn urine altijd stinken.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 13:20

@Kaas de Vies | 25-05-14 | 13:12

Man wij hebben hele lastercampagnes opgezet... maarja... jegens je Asperger heb je dat allemaal niet doorgehad.

overVecht | 25-05-14 | 13:18

@goktrommelisttot | 25-05-14 | 13:13

Jij begrijpt mijn grootsheid gewoon niet... evenals het begrip 'trollen' niet.

overVecht | 25-05-14 | 13:17

Zolang het deel van de bevolking dat resistent is tegen het brainwashen van Brussel nog leeft zal het aantal zetels dat Wilders in de kamer of Brussel heeft ongeveer hetzelfde blijven. Daarna zal het toch echt afgelopen zijn met de PVV, hoezeer mij dat ook verdrietig maakt.

Nederlanders zijn nu net als beesten die te lang gevangen hebben gezeten. Ook al bevalt hen dat niet, ze geloven niet meer in vrijheid of ze zijn te bang geworden voor de gevolgen van het tarten van die schijnveiligheid waarin ze nu verkeren.

Ik vind het vreselijk allemaal, maar ik denk dat Brussel en handlangers echt gewonnen hebben, dat Nederland door Brussel zal worden opgeslokt, en er geen weg meer terug is.

suvois | 25-05-14 | 13:14

@overVecht. Het zou fijn zijn als iedereen die zich liet voorstaan op zijn/haar lengte fallus/IQ/auto/hoogte uitkering of schelden (peroxide/peggold/tokkie) een permaban kreeg. Ik persoonlijk zou jouw totaal niet missen. Your superior attitude makes me throw up.

goktrommelisttot | 25-05-14 | 13:13

Uit de EU.
Stoppen met die asielindustrie. Dat gaat helemaal fout, er is zelfs geen werk genoeg voor de autochtoon.
Zien we gvd dan niet dat Nederland helemaal naar de klote gaat?
De tijd zal het uitwijzen.

Terpen-tijn | 25-05-14 | 13:13

@overVecht | 25-05-14 | 12:59
ben benieuwd wanneer iemand mij verbaal geprobeerd heeft mij hier weg te trappen. Het is mij totaal ontgaan, maar ja narcist he, dan weet je dat het goed zit.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 13:12

Het voordeel van de PVV is dat het Nederland behoed voor een partij als UKIP in GB. Een anti EU partij kan op dit moment 30% van de stemmen halen mits de partij geen blijk geeft van racisme en daar zitten we in Nederland niet op te wachten. Wilders is dus in Nederland nodig om te zorgen dat het anti EU gefragmenteerd blijft en geen vuist kan maken.

the Jackdawn | 25-05-14 | 13:07

Het voordeel van de PVV is dat het Nederland behoed voor een partij als UKIP in GB. Een anti EU partij kan op dit moment 30% van de stemmen halen mits de partij geen blijk geeft van racisme en daar zitten we in Nederland niet op te wachten. Wilders is dus in Nederland nodig om te zorgen dat het anti EU gefragmenteerd blijft en geen vuist kan maken.

the Jackdawn | 25-05-14 | 13:07

Komt nog bij dat de eu geen limiet kent wat betreft asielzoekers / immigranten.
In mijn opinie zijn het gelukszoekers uit landen die het zelf verpest hebben door oorlog, milieuvervuiling, overbevolking en corruptie.
Nederland is vol, straks hebben we hier ook Stockholm, we kunnen niet heel Afrika onderhouden, onmogelijk, zo wordt de spoeling veel te dun.

Terpen-tijn | 25-05-14 | 13:05

Ik probeer fora waar PVV-stemmers zich ophouden zoveel mogelijk te mijden.
Ik voel mijzelf ver verhefen boven dat volk.
VanBukkem | 25-05-14 | 12:20
Dan zou ik maar eens wat aan mijn Nederlands gaan doen, als je je zo "verhefen" voelt.

Maurice63 | 25-05-14 | 13:03

@overVecht | 25-05-14 | 12:59

Op een vinger bedoelt u? Of kent u naast uzelf nog meer briljante geesten hier? Geniet van het moment voor de spiegel, u bent met recht de Cristiano Ronaldo van de reaguurders.

TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 13:03

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:58

De grote anti wenst gehoord ( danwel gelezen ) te worden. Oh ja en serieus. Genomen zet ik er maar niet achter want dan krijg je weer commentaar. Anyways, lees graag jouw tegels, hoe kansloos mij dat blijkbaar ook maakt ;-) Overvechtjuhhh. Iets met leven en laten leven is al teveel voor de perfecte mens hihihi. Have fun Kaas en kick some ass.

Sophie9985 | 25-05-14 | 13:03

Hoewel ik geen echte Wilders-fan ben (ik vind hem bij tijd & wijle bot en soms ronduit puberaal) is hij vooralsnog de enige die doet wat steeds noodzakelijker wordt: de politiek correcte elite in haar hemd zetten en de islam afzeiken. En met name dat laatste kan niet genoeg gedaan worden. De islam, die deprimerende, mens-onterende, primitieve macho-religie die eigenlijk geen religie is maar een totalitair project, kan niet genoeg worden afgezeken, beledigd en belachelijk gemaakt worden. Net zoals de linkse elite dat de afgelopen 40 jaar heeft gedaan met het christelijk geloof.

Ik vind alleen dat de oprechte en terechte ongerustheid en woede onder veel burgers over de staat van onze samenleving en het opdringen van de islam, een beter vehikel verdient dan de PVV. Met een leider die beschikt over écht charisma, meer raffinement, meer warmte en meer intellectuele bagage dan Geert Wilders.

Peter Emile | 25-05-14 | 13:01

@overVecht | 25-05-14 | 12:59

Ja... dyslectie komt altijd meer naar de voorgrond als ik de avond ervoor flink heb gezopen.

overVecht | 25-05-14 | 13:00

@TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 12:42

Het is gewoon jammer dat er nog maar weinig mensen hier rondhangen die zo briljant als o.g. zijn. Wat zeg ik... ze zijn op één hand te tellen.

Kaas de Vies is de standaard geworden. Het soort gastjes die wij vroeger uit de panelen verbaa trapten vanwege de hoge kansloosheidsfactor.

Maar zowat iedereen die mijn niveau haalden is door opgerot een weggereaguurd door de Kaas de Viesjes van de interwebs.

Eén troost. Ik ben er nog en houd de reputatie hoog.

Nu ga ik weer even een kwartiertje voor de spiegel staan om naar mijn eigen perfectie te kijken.

overVecht | 25-05-14 | 12:59

Wat is er mis mee als ministers van verschillende landen elkaar een paar keer per jaar ontmoeten?
Voor die tijd ging dat ook goed en het scheelt klauwen met geld.

Terpen-tijn | 25-05-14 | 12:59

@Mark Smith | 25-05-14 | 12:32
Je bent zelf een cliché, iedereen die frequent reaguurt of nogal veel mening heeft zaag jij bij de enkels af. Wij zijn allemaal gek en jij bent normaal.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:58

Hoop dat mijn desinteresse (niet stemmen) snel leidt tot opheffing van die eu bende.

Terpen-tijn | 25-05-14 | 12:55

Hoeveel procent? 30%? 20%? 10%? Zeg het maar.
@Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07

Verkiezingen onder de 50% opkomst zou je ongeldig moeten verklaren. De volksvertegenwoordiging waar dan op gestemd wordt zou je moeten reorganiseren zodat er een ander systeem ontstaat. Neem bijvoorbeeld de verkiezingen voor de waterschappen, waarvoor zijn deze er?, puur en alleen zodat er belasting van alle ingezeten kan worden geheven daarvoor krijgt de burger "inspraak" terug. Niemand is er in geïnteresseerd maar we hebben wel weer een dure overbodige democratische gelegitimeerde bestuurslaag. Europa?, idem dito je ziet het keer op keer bij verkiezingen. Ook de provinciale staten zijn een bestuurslaag waar bijna niemand warm voor loopt, behalve in Fryslân. Het wordt tijd dat het gehele openbare bestuur eens wordt aangepakt en er een nieuw systeem komt. Dit systeem dateert uit 1848 en is onderwijl behoorlijk OVER DATUM.

Toetsiemonster | 25-05-14 | 12:55

Bas Heijne had overigens een prima analyse in zijn column van gisteren. Kwam min of meer tot dezelfde nuchtere conclusie dat dit zeker geen pro-EU uitslag is.

Harry Turtle | 25-05-14 | 12:51

Uitslag "Europese verkiezingen" Aapmens ziet rood potlood aan voor banaan!

Snowy2000 | 25-05-14 | 12:43

@Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:32

Vooruit dan: 80 procent windvaantjes, 20 procent azijnpissers en Kaas de Vies, groter dan een mening.

@VanBukkem & (c)ZWITSUL & First

Ik ben radicaal tegen radicalisme in welke vorm van ook als dat zonder onderbouwing en intellect komt. Zo ben ik tegen Greet, omdat hij alleen maar tegen de gevel staat te pissen, zonder dat hij ook maar ooit een methode heeft aangedragen om zijn doelen te bereiken. Minder, minder, minder, hoe gaat hij dat doen?

Ik ben ook tegen het politieke totaalpakket. Ben je voor de VVD of PVV dan ben je tegen milieubescherming en is klimaatverandering een hoax. En zo kunnen we nog wel even verder gaan.

Nu hou ik op, want ik weet dat korte tegels koning zijn op GS.

TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 12:42

VanBukkem | 25-05-14 | 12:30
Gelukkig maar ! Als pijprokende Saab-rijder was u door de mand gevallen.

Nonkel Frituur | 25-05-14 | 12:40

@Nonkel Frituur | 25-05-14 | 12:14

Verplicht vrijwillig je mening moeten geven. Het is godverredomme niet GeenStijl de politiek. Prima dat ik hier verplicht vrijwillig dwangmatig van mezelf overal op moet reageren maar daar gaat de overheid mij niet verplichten want dan haak ik af. Jullie systeem stamt is eng. Wat ben ik blij dat wij ook niet meer samen één land vormen. Jammer alleen dat ze het internet voor jou niet hebben afgesloten waardoor je hier de godganse dag rondhangt.

overVecht | 25-05-14 | 12:40

@Mark Smith | 25-05-14 | 12:38
Nou ja blijkbaar is het goed, want ik heb ook meegedaan aan #geenpeil en velen met mij, helaas jij niet. Jammer, gemiste kans.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:39

@WaarDeWindWaait | 25-05-14 | 12:28

Ik ben benieuwd van welke site die reaguurders zijn? Ik heb de afgelopen weken eigenlijk vrijwel geen soortgelijke tekst gezien in de 1000-en reaguursels. Sommigen spreken de hoop uit. Anderen de noodzaak. Weer anderen schrijven over de wenselijkheid of juist niet.
.
Hou eens op "de reaguurder" woorden in de mond te leggen.
.
Dat een politieke partij een trouwe achterban heeft is overigens geen nieuw fenomeen. De PvdA bestaat toch ook nog steeds. Ik denk trouwens dat veel PVV stemmers overigens best iets anders zouden willen stemmen als dat maar geen gevestigde politiek is.

Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 12:38

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:32
Wat hij eigenlijk schrijft dat Kaas de Vies de norm op GS is geworden. Of dat een compliment is weet ik niet.

Mark Smith | 25-05-14 | 12:38

Sorry, te veel gezopen gisteren.
TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 12:31

ja daar hebben die 80 procent ook wel eens last van.
kom je wel eens op andere blogs ?.. daar tref je ook clubjes 'gelijk gestemden' en ik noem vb een Joop/Viva.
is een markt voor.. die hokjes, nu willen overbetaalde graaiers van de hele EU 1 groot hok maken.. nou, dan weetje het wel.

(c)ZWITSUL | 25-05-14 | 12:35

@TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 12:31
Heb jij problemen met de/een doelgroep van een commerciële organisatie? Zou me eerder zorgen gaan maken om de NPO... ps. drank maakt meer kapot dan je lief is.

First Contact | 25-05-14 | 12:34

@TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 12:31
Waar hoort u zelf bij? Bij die 80 of bij die 20 procent?

VanBukkem | 25-05-14 | 12:33

Hoe zou het zijn zonder de PVV? Honderden zure "journalisten" en column schrijvers zouden hun baan verliezen en niets meer te zeuren hebben. De NOS, Vara, het NRC en de Volkskrant ontlenen bijna hun bestaan daar aan momenteel.

070 | 25-05-14 | 12:33

Hoe vaak moet de opmars van Wilders uitblijven bij verkiezingen, voor men inziet dat die opmars er nooit zal komen?

fredflange | 25-05-14 | 12:32

@TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 12:31
Ik verdien het ook om apart genoemd te worden, wat is dit. 19 jaar ben ik hier al mee bezig, waar is mijn erkenning.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:32

Godsammekraken | 25-05-14 | 12:17
Ah, van clichémannetje naar citatenmannetje.

Mark Smith | 25-05-14 | 12:32

De eurofielen vergeten daarnaast dat 50+ ook zetels heeft gehaald in Bruxelles, alleen omdat de babyboomers hun pensioenen en regeling veilig willen stellen. Die zetels moeten als eurosceptisch bij die van Wilders opgeteld worden.

Guido | 25-05-14 | 12:31

@Nonkel Frituur | 25-05-14 | 12:23

Ik denk dat hij een enorme masochist is. Het is ook een beetje de tragiek van GS aan het worden. Ongeveer 80 procent van de reaguurders is het met elkaar eens en scheldt op iedereen die niet de gevestigde mening vertegenwoordigt en de andere 20 procent zijn getrainde provocateurs.

Dan probeert men ook nog intellectueel te doen door Feynman in mooie taal open deuren te laten intrappen, maar dit dient slechts tot het strelen van het ego van die 80 procent. Ik zou het bovendien schappelijk vinden als Feynman onder zijn eigen naam columns schrijft, daar het misbruiken van de naam van een van de beste fysici van de laatste eeuw niet echt gepast is.

Sorry, te veel gezopen gisteren.

TegenBeterWetenIn | 25-05-14 | 12:31

Fortuyn zei "het" helder, Wilders zegt "het" hard, de volgende zal "het" wellicht niet alleen meer zeggen.
.
Het lijkt me verstandig dat er toch echt wat aan dat "het" gedaan wordt voordat de volgende komt. Maar goed, inmiddels lijkt het wel alsof het de bedoeling is dat het uit de hand loopt.
.
Laten we niet vergeten de verantwoordelijke politici deelgenoot te maken van die toekomstige ellende. Nederland is het waard om gewroken te worden...

Parel van het Zuiden | 25-05-14 | 12:30

@Nonkel Frituur | 25-05-14 | 12:23
Maakt u zich geen zorgen, ik rij nog geen Zweedse auto.

VanBukkem | 25-05-14 | 12:30

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07
Als je niet stemt geef je daar mee aan dat het je geen reet uitmaakt. Ook dat is een statement. Dus ook bij een opkomst van 1 persoon is er een geldige uitslag. Wel zullen er dan weer nieuwe verkiezingen worden uitgeschreven.

Mark Smith | 25-05-14 | 12:29

Ben benieuwd naar de andere landen vandaag, ook ukip zal beter uit de bus komen dan bij de locale verkiezing.
Tsja, uk en Nederland mochten de uitslag niet bekend maken wegens beïnvloeding. Vrijdag al riep Verhofstadt en natuurlijk Pechtold "Nederland kiest duidelijk VOOR Europa" zij moeten zeggen "EU" en dan nog, met zo'n opkomst! Vieze "bilderberger"

Flightless bird | 25-05-14 | 12:29

Voor geboren pessimisten vindt ik het optimisme over de toekomst van de PVV altijd verwonderlijk onder de aanhang. Al 3 verkiezingen lang schrijven de PVV reaguurders dat Wilders de verkiezingen nu gaat verpletteren en al 3 verkiezingen lang verliezen ze. Bij elke andere partij zou de lijsttrekker bij zulke slechte prestaties zijn afgezet, maar bij de PVV wachten ze gewoon op de 4e nederlaag.

En nee, dat je kiezers te lui zijn om te stemmen is geen excuus. Kennelijk is je verhaal dan niet boeiend genoeg geweest om je aanhang van het toetsenbord naar de stembus te krijgen. Een meerderheid onder Telegraaf/Geenstijl?Elsevier reaguurders is geen geldig alternatief voor een meerderheid in de politiek.

WaarDeWindWaait | 25-05-14 | 12:28

Ik hoop nog heel lang smakelijk te kunnen lachen om Gekke Geert. Van mij mag hij doorgaan tot ver na zijn pensioen.

Hoen | 25-05-14 | 12:27

"Er liggen 5000 aangiftes tegen Wilders op het bureau van het Openbaar Ministerie (OM) te wachten. Het OM zal uiteindelijk een besluit moeten nemen: gaat het voor de tweede keer Wilders proberen te vervolgen?"

Ze hebben in ieder geval even gewacht tot na deze verkiezingen omdat ze beseffen dat dit soort aandacht hem alleen maar meer stemmen brengt. Hoezo politiek gemotiveerd O.M.?

BekiekUtMoar | 25-05-14 | 12:25

VanBukkem | 25-05-14 | 12:20
U bedoelt dit cynisch neem ik aan ? Het zou inderdaad zomaar een reaguursel kunnen zijn van een linkse babyboomer. Zinnen die telkens met "ik" beginnen en een hautaine houding t.o.v. het "plebs".

Nonkel Frituur | 25-05-14 | 12:23

-weggejorist-

Asocialist | 25-05-14 | 12:22

@First Contact | 25-05-14 | 12:20
*zijn*

First Contact | 25-05-14 | 12:21

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07
Pas als de uitslag niet strookt met de belangen van enkelen.

bakoenin | 25-05-14 | 12:21

@Joop Sigaar | 25-05-14 Waar koopt u uw aluminium hoedjes?

Dr. Plofkop | 25-05-14 | 12:21

Ach veel Nederlandse media is traag van begrip, pas over een jaar of tien zullen ze het gelijk van Geert aantonen middels nooit eerder vertoonde interviews. Zo rolt de media... (incl. TMG).

First Contact | 25-05-14 | 12:20

Ik probeer fora waar PVV-stemmers zich ophouden zoveel mogelijk te mijden.
Ik voel mijzelf ver verhefen boven dat volk.

VanBukkem | 25-05-14 | 12:20

Wilders is net als Zorro.... Hoe vaker de elite de boef doodverklaart, hoe sterker hij terugkomt. Kan ook niet ander want de elite en de regenten zijn nu eenmaal de oorzaak van de geboortes van de Robin Hoods en de Zorros .

Volgens Gamlakuk viert Zorro binnenkort zijn 150e verjaardag. Robin Hood schijnt ondertussen wel te zijn overleden.

Geert zit dus nog wel even.........

gamlakuk | 25-05-14 | 12:20

Nonkel Frituur | 25-05-14 | 12:14
en juist daarom is het in nederland niet verplicht, als het ontevreden deel met potlood moet gaan stemmen ipv met de voeten zoals nu zijn ze het baantje en sommigen zelfs hun leven niet meer zeker.

jack and friends | 25-05-14 | 12:19

-weggejorist-

Joop Sigaar | 25-05-14 | 12:18

Extreem-rechtse aardverschuiving? De PVV is eerder extreem-links dan extreem-rechts. Maar de duiding "extreem-links" demoniseert nu eenmaal een stuk minder lekker, is het niet?

Chiant | 25-05-14 | 12:18

Was Wilders nicht umbringt, macht ihn stärker.

Godsammekraken | 25-05-14 | 12:17

Een politicus behandeld problemen. Het probleem is de start tot verandering. Een zeer groot deel van de Nederlanders vindt ongeremde emigratie, illegaliteit, islamisering en hoge vertegenwoordiging van allochtonen in de criminaliteitscijfers een groot probleem. En die stemmer mag dat ook een probleem vinden. Maar helaas is er slechts een partij die daar ook zo over denkt. De gevestigde politiek kan slechts 1 ding doen om de PVV te pareren, en dat is zelf ook deze problemen op de agenda zetten.

Rest In Privacy | 25-05-14 | 12:17

Een stevig en duidelijk mandaat is mogelijk door het uitschrijven van een helder referendum. Dat gaat helaas niet gebeuren zolang politici angst houden voor de 65% die uit opgekropte frustratie thuis is gebleven. Tip voor de PVV: frame het referendum voor de volgende verkiezingen van de tweede kamer der staten generaal.

Dr. Plofkop | 25-05-14 | 12:17

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07
Nooit mag je thuisblijvers de macht geven het democratische proces te frustreren.
Dus: zelfs bij opkomst van maar 1 kiezer is de uitslag geldig.

Djong | 25-05-14 | 12:17

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07

Die vraag heb ik al meerdere malen gesteld hier. Tot op heden nog steeds geen zinnig antwoord.

kwark001 | 25-05-14 | 12:16

-weggejorist-

Asocialist | 25-05-14 | 12:16

Wilders mag dan zijn onvrede uiten, als politicus heeft hij de taak er iets aan te doen! De PVV heeft net zo hard huisgehouden als dat powned Hilversum heeft opgeblazen.

Heiseenberg | 25-05-14 | 12:15

-weggejorist-

Einde van de Domheid | 25-05-14 | 12:14

Het zijn doorgaans die linkse clubjes die het meest actief zijn. Tenslotte hebben ze meestal niks anders te doen, want werken willen ze toch niet (waarbij ik ambtenaren ook tot de werkonwilligen reken).
Als gevolg zijn dat ook degenen die het vaakst naar de stembus gaan. Zijzelf en hun entourage.
Geen wonder dus dat er nooit iets verandert in jullie land.
Ik ben net terug van de stembus. En bij ons is het (in theorie althans) nog steeds verplicht. En dat vind ik maar normaal ook. Wie deel uitmaakt van de samenleving heeft minstens de morele plicht om 1 keer in de 4 of 5 jaar zijn mening te geven. Moeilijk is dat niet. En dan krijg je tenminste een representatieve uitslag.

Nonkel Frituur | 25-05-14 | 12:14

Zo lang de kiezers van Greet wegzet worden als racisten, tokkies, plebs, zo lang zullen deze kiezers zich niet gehoord voelen. Na Greet komt de volgende die deze mensen zal vertegenwoordigen. Helemaal klaar met de gutmenschen, diezich vergaand superiuer voelen t.o.v. gewone mensen. De weg met onsers zullen nog van een koude kermis thuiskomen, als hun doel eenmaal bereikt is.

Zwanger Nijlpaard | 25-05-14 | 12:14

Wilders is vooral goed in de aandacht op hem te laten vestigen... En zowel voor als tegenstanders van die hufter doen eraan mee.

Knap hoor. Maar van mij mag hij opbokken uit de politiek. Want ik ben helemaal klaar met die aandacht voor zijn zieke geest.

En nu doe ik er zelf ook aan mee ja... Maar dat is wel de laatste keer.

overVecht | 25-05-14 | 12:14

@Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07
Ik zou wel eens een peiling willen zien onder die meerderheid van mensen die niet hebben gestemd. Ik denk dat daar niet veel D66'ers bij zullen zitten.

Professor Superhirn | 25-05-14 | 12:13

De teloorgang van de PVV? De linkse kerk doet een van de weinige dingen waar het goed in is: wishful thinking.

Godsammekraken | 25-05-14 | 12:13

@hoevenpe | 25-05-14 | 12:10
Artikel50 had dit kunnen zijn. Helaas is het ze niet gelukt bij het EP. Geen idee wat ze nu gaan doen.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:12

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07
ik ben bang dat zolang er nog een cameraploeg komt kijken als peggolt stemt hij blijft roepen dat er gewonnen is en het volk heeft gesproken.

jack and friends | 25-05-14 | 12:12

Even los van het feit dat als Wilders zou stoppen (al dan niet vrijwillig) er zo een alternatief in dit electorale gat zou duiken.
Wilders is niet de oorzaak van de onvrede, Wilders is een uiting van de onvrede. De elite lijkt dat maar niet te willen begrijpen...

hoevenpe | 25-05-14 | 12:10

Kan iemand mij uitleggen hoe laag de opkomst moet zijn voordat men inziet dat een verkiezing haar democratische legitimatie verliest en dat men in ieder geval niet van een overwinning kan spreken.

Hoeveel procent? 30%? 20%? 10%? Zeg het maar.

Kaas de Vies | 25-05-14 | 12:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken