Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hahahaha. "D66 juist heel eurokritisch"

DSStig.jpgKatja en Thijs debunken geruchten met spectaculaire sekstape. GroenLinks voorstander van kerncentrales. Fractie ChristenUnie op naaktvakantie naar Oostenrijk. Marianne Thieme bij feestelijke opening Kiloknaller in Dedemsvaart. Floortje Dessing voor BNN naar Callantsoog. Erwin Olaf benoemd tot Ambassadeur van Stichting Tegen Bekspugen. Quinsy Gario gaat werken voor zijn geld in het Westland. Matthijs van Nieuwkerk neemt genoegen met Balkenende-norm. Nico Dijkshoorn maakt geestige opmerking over Songfestival. Koninklijk Huis boos over reportage NOS Journaal. Burgemeester Amsterdam zet zigeunerfamilie op de trein. Yvon Jaspers nieuwe columniste GeenStijl. Halina Reijn gezien met rol Popla. Femke Halsema kiest definitief voor hoofddoek. Angolees asielzoekertje inelkaar geslagen op BKB-bijeenkomst. Diederik Samsom koopt kapitaal landhuis in Wassenaar. 240 uur werkstraf voor Neder-Marokkaan die "NIGGA" zei op de NPO. Utrechts Statenlid Rene Dercksen (PVV) dolblij met windmolen in achtertuin. Bert van der Roest in Raad van Bestuur Postcodeloterij. NEC naar voorronde Champions League. D66 juist heel eurokritisch.

Reaguursels

Inloggen

D66 zijn net zulke draaikonten als de PVDA en VVD. Ze scoren nu alleen omdat de rest er zo weinig van bakt. Pechtold loopt al weer naast zijn schoenen van geluk dat het zo goed gaat, maar als hij zelf knopen door moet hakken dan draait zijn stoel nog harder dan de PVDA. Jammer dat men dat altijd pas achteraf doorheeft.

jip_86 | 12-05-14 | 19:24

Het is logisch dat zowel Rötte als Pechtholz de EUSSR aan het downplayen zijn. Ze worden in Brüssel immers vertegenwoordigd door een ontsnapte rabiate gek, Verhofstad genaamd, de ultieme federalist. Rötte zei bijv dat d666 en gl veel eurofieler dan hij is en zelfs het tafelziver, lees pensioenen, er nog achteraan zouden gooien maar zelf zou die zn eigen moeder er nog bijdoen. De keuze is gemaakt, het gelul voor de bühne is voor de zwakbegaafden..

G. Raayer | 12-05-14 | 18:16

83 comments teveel voor Alexander A.(aandachtshoer) Pechtold.

Faragefan | 12-05-14 | 17:11

Wacht, wacht, wacht, deze is gewoon heel goed. Kwootje van Pechtold:

„Europa moet minder bureaucratisch, meer democratische en dichter bij de mensen”

Dus wat doet D66, om dat doel te verwezenlijken?

Ze stemmen in 96,63% van de gevallen de laatste 5 jaar mee met Verhofstadt (www.votewatch.eu/en/democraten-66-loya...).

Om Europa minder bureaucratisch en meer democratisch te maken, en dichter bij de mensen te brengen.

Weet je wie de echte landverraders zijn? De vele duizenden journalisten, die deze man interviewen en nalaten hem met deze cijfers te confronteren. Die het volk de uitspraken van deze man voorschotelen zonder deze kritische noot, en net doen alsof dit is wat de mensen krijgen, als ze D66 stemmen. Die deze man een podium geven om aantoonbare leugens te verkondigen, zonder enige vorm van kritiek.

Dat zijn de échte smeerlappen.

Russells Teapot | 12-05-14 | 16:57

Is de geestelijke gesteldheid van Pechtold in orde? Deze man denkt dat heel Nederland achterlijk is, wat een triest figuur is het, en dan te denken dat we in zijn domme EU retoriek trappen!

lanexx | 12-05-14 | 16:49

Ik stem op de politucus die één maand na de verkiezingen zijn verkiezingsbeloften nog kan herinneren.

Snippeschieter | 12-05-14 | 15:23

Tjemig | 12-05-14 | 14:30

Onzin. Ze moeten 'm opheffen.

JIP! | 12-05-14 | 14:31

Ze kunnen de partijnaam beter omzetten naar 99P. Een soort 1€ shop in de uk.

Tjemig | 12-05-14 | 14:30

Woow

tvalidation | 12-05-14 | 13:32

En ik ben D66 kritisch, oftewel: nooit maar dan ook nooit zal ik op D66 stemmen.

doskabouter | 12-05-14 | 12:56

Ik lees het volgende: Er komen verkiezingen aan, dus moeten we nu even een paar weken doen alsof we naar de mensen luisteren, zodat ze op je stemmen (tempo aan passen, waardoor je meer mensen mee kunt krijgen).
En als die stemmen dan binnen zijn, kunnen we weer doen wat we willen.

The_Black_Knight | 12-05-14 | 12:51

Kereltje Pechtold blijkt ook nog eens een rat te zijn.

whetherthouwouldbe | 12-05-14 | 12:47

@Durereaguurder | 12-05-14 | 10:33

De enige politicus die verantwoordelijk wordt gehouden voor zijn uitspraken is Geert Wilders.

Gewoon omdat het kan, en zo lekker meegenomen is bij het demoniseren van een niet gewenste politieke stroming.

@swassanuf
Ik boks ff mee, ouwe.

JIP! | 12-05-14 | 12:12

Vreemd.... de reacties (150+) op Televaag zijn opeens verdwenen ?!

Guy Fawkes | 12-05-14 | 12:05

Opeens weet ik het: ik stem D66! Eindelijk een eerlijk, helder, betrokken en vooral verbindend verhaal.... :-√

Publiek oog | 12-05-14 | 11:48

Goh wat fijn om dit stukje te lezen en je in te beelden dat het echt allemaal waar is.

Lichtstadfan | 12-05-14 | 11:45

Gezien dat uniform op die foto,schiet me direct te binnen,dat die lui tot April 45 de eindoverwinning ook niet opgaven.Maar ja,"Alles geht vorüber ,alles geht vorbei,erst A...,dann sein partei" (en hun zoveelste rijk ?)

Dolphi | 12-05-14 | 11:36

La Cosa Nostra | 12-05-14 | 09:31

1. pure ongefundeerde angstzaaïerij ; zonder het bestaan van de 'politieke unie' waren er al handelsverdragen en die gelden nog steeds. (denk aan UK, Denemarken, Noorwegen en juist ja, Zwitserland. En die verdargen waren veel beter dan de huidige.
2. Het is juist Zwitserland die aan de EU regels oplegt (doorvoerverbod en doorvoerbarrières voor vrachtverkeer alsmede personen) waar de EU enorme hinder en financieel verlies door lijdt. In dit geval kan NL de haven van Rotterdam blokkeren voor de EU en hen plichten opleggen. Brussel zal binnen 24 uur de knieën doen knikken en zwichten voor NL. Zonder 'de mond van Europa' is er helemaal geen EU.
3. d666 en 'democratie' gaan niet samen. d666 is tegen het referendum, voor zover zij dit de afgelopen decennia overduidelijk hebben laten zien. Gekozen burgemeesters laten zich bij d666 benoemen tot ze er bij neer vallen en kereltje peggold gaat met haatoma Bea en die mafketel Rutte naar de Bilderberg-top. Dit terwijl oprichter Hans van Mierlo (draait zich om in z'n graf) het koningshuis en dat oranje-tuig niet meer dan een ceremoniële rol wilde toebedelen.

Maar kereltje geilt op macht. En hij is daarvoor bereid al jouw bezittingen, spaargeld en verdiensten weg te geven aan de fascisten in Brussel die met goochelwoordjes de 'EU' (ongekozen fascistische zakkenvullers) en 'Europa' (alle inwoners van een bepaald gebied) op 1 hoop gooien om zand in de ogen te strooien.

# Dood aan de EU, lang leve Europa !

Guy Fawkes | 12-05-14 | 11:25

Het is dus blijkbaar niet mogelijk om, ondanks dat er heel veel te verbeteren, en democratiseren valt, toch pro europa en pro EU te zijn.

Tja er zijn ook totaal geen andere kleuren in het Palet dan zwart en wit, das wel net zo makkelijk

TheStef | 12-05-14 | 10:52

Zodra een politicus zijn mond open doet,liegt hij al.

swassannuf | 12-05-14 | 10:40

Ik stem PVV als middelvinger tegen de gevestigde orde. Maakt mij verder ook niks uit dat ze samenwerken met Frint National of de FPO.
Dack Janiels | 12-05-14 | 09:47
Precies.
Boks.

swassannuf | 12-05-14 | 10:38

Waarom wordt een politicus nooit eens verantwoordelijk gehouden voor zijn of haar uitspraken? Tis een soort ik lul maar wat het publiek wil horen en doe daarna lekker wat ik zelf wil kinderachtigheid die in het bedrijfsleven onmiddellijk afgestraft zou worden.

Durereaguurder | 12-05-14 | 10:33

D'66 eurokritisch?

Dankzij D'66 is Koninkrijk der Nederlanden technisch failliet en wel om reden dat hij het eerste bij het kruisje heeft getekend inzake het ESM-verdrag.

ProAsfalt | 12-05-14 | 10:29

Ik hoorde hem het ook zeggen, "d'66 eurokritisch". Ik dacht dat ik te veel gerookt had, maar hij zei het dus echt.

VanBukkem | 12-05-14 | 10:28

Sluw plan van het kereltje. Alle eurofielen heeft hij al binnen boord en nu ook nog even hengelen naar de meer kritische mensen.

domheid regeert | 12-05-14 | 10:14

Heel voorspelbaar van Alexander "we moeten díngen doen" Peggold.

spuitje11 | 12-05-14 | 10:11

Ayatollah Oink-Oink | 12-05-14 | 09:56

Ach ja, dat kan er ook nog wel even bij. Maar waar die jaarlijkse 1 miljard naar Turkije voor wordt gebruikt weet natuurlijk helemaal niemand...

eerstneukendanpraten | 12-05-14 | 10:07

Pardon, met dubbel t !

hawie | 12-05-14 | 10:05

Mag GS zomaar de naam mathijs van nieuwkerk openbaar maken? Wow, daar zal GS flink wat poet voor hebben betaald.

hawie | 12-05-14 | 10:04

Eurofielen hebben het over: zíj hebben ons niet begrepen, en wíj hebben het niet goed uitgelegd.

Kortom, wíj, het de anti-europeanen, zijn debiel...

JIP! | 12-05-14 | 10:04

@Polletje Piekhaar | 12-05-14 | 09:45
Boeren hebben zwaar de schurft aan ganzen. Die vos zou bij hen met klaroengeschal welkom worden geheten.
Als 't nou kippen waren.....

Stenkel | 12-05-14 | 09:51

Lees de reacties eens bij de Televaag. Wie gelooft er trouwens tog in ? De media NOS. Vara, Tros, Avro en WNL doen er echt alles aan om Greet op het laatste moment nog een pootje te "lichten". Intussen moeten we nog wel even gebrainwashed worden over de geweldige EU.

Kamervraag | 12-05-14 | 09:48

Ik stem PVV als middelvinger tegen de gevestigde orde. Maakt mij verder ook niks uit dat ze samenwerken met Frint National of de FPO.

Dack Janiels | 12-05-14 | 09:47

"Het tempo verlagen zodat je meer mensen mee kan krijgen". Typisch een reactie van een eurofiel, de enige mogelijkheid is meer EU, desnoods minder snel dan gepland.

Mr Dixit | 12-05-14 | 09:47

Met het lichte schaamrood op de kaken moet ik hier toegeven dat ik dit jaar voor het eerst Europees ga stemmen. Heb namelijk jarenlang uit protest niet gestemd op deze boevenbende. Maar omdat ze Egypte zo nodig 5 miljard wilden geven (ik meen dat daarvan daadwerkelijk maar 1 miljard is overgemaakt want daarna machtsomwenteling) en er nog steeds ieder jaar (!) weer 1 miljard Euro naar Turkije wordt overgemaakt teneinde dat land toe te laten werken naar aansluiting bij de EU ga ik dit keer uit protest op de enige anti-EU partij stemmen die er toe doet.

eerstneukendanpraten | 12-05-14 | 09:45

Als de vos de passie preekt, boer pas op je ganzen. Dit oer oude Hollandse spreekwoord lijkt m.i. zeer duidelijk.

Polletje Piekhaar | 12-05-14 | 09:45

Verkiezingsretoriek, D66 wil zo snel mogelijk alle verantwoordelijkheden van Den Haag overhevelen naar Brussel. Is het niet D66 die snel Europese belastingen wil?, ik hoorde het Sophie in 't Veld toch echt zeggen laatst. Dit is echt een leugen van Pechtold, bah een politicus die keihard liegt voor de verkiezingen. Ik hoop dat Nederlanders zo verstandig zijn om niet op deze leugenaars te stemmen.

Toetsiemonster | 12-05-14 | 09:44

D66 is er nu dan ook eindelijk achter dat de voor D66 geweldige uitslag bij de GR2014 vooral was gebaseerd op de "alles beter dan de PVDA"-gedachte bij de kiezers.

Hoewel ze het zelf misschien niet voor mogelijk houden zijn er hele volksstammen die bij de EU verkiezingen op 22 mei net zo makkelijk weer switchen van D66 naar de PVV, de electorale werkelijkheid bestaat niet uit waterdichte schotten tussen tegengestelde partijen, een beeld zoals de MSM ons dat graag de hele dag voorspiegelen om iedereen een beetje in het gareel te houden.

Hoog tijd dus voor D66 om ook eens wat kritische EU-geluiden te laten horen, maar hier trappen de kiezers natuurlijk echt niet in. Lachwekkende poging inderdaad.

Geeft wel goed aan dat nu echt NIEMAND een Pro-EU standpunt in durft te nemen uit vrees voor een electorale afstraffing.

Outsider-Inside | 12-05-14 | 09:42

Pff, het is maandagochtend.. veel te vroeg voor een grapje als deze..

giechelmeisje | 12-05-14 | 09:40

Hoe is 't mogelijk dat ondernemers voor D66 zouden kiezen?
Een club van leraren, lees: betweters, zonder enig gevoel voor ondernemen.
Dat Peggold veilingmeester is geweest, moet toch een teken aan de wand zijn?
Hoeveel boedels van om zeep geholpen ondernemers zou hij geveild hebben? Hij maakte er zijn broodwinning van.

Stenkel | 12-05-14 | 09:40

Nederlandse politici worden in Denemarken afgekeurd bij hun sollicitatie...

duitse herder | 12-05-14 | 09:39

Pechtold is aan het liegen geslagen om stemmen bij de PVV weg te snoepen. En de PvdA heeft die idiote haatsite in elkaar geknutseld.
Manmanman, ze schijten zeven kleuren voor de PVV!

KoninginWildemina | 12-05-14 | 09:38

Het feit trouwens dat de huidige (linkse) media beweert dat de EU wit of zwart is (er in blijven en "rijk worden", er uit gaan en iedereen "arm, werkeloos, deaud, etc") bewijst maar weer hoe bang sommigem ensen in sommige gelederen zijn om hun royale salaris te verliezen.

Er is ook nog een grijs, weg met de EU, terug naar de EEG, grenzen gedeeltelijk sluiten en hoppa, iedereen weer gelukkig. Maarja, dan zullen de grote corporaties die dit EU project van alle verenigde landen waar willen maken niet meer de monopolie over landen kunnen uitvoeren die ze nu bijna hebben.

Dat moeten 'we' niet willen met z'n allen natuurlijk. *kuch*

LangeTijdGeleden | 12-05-14 | 09:37

@necrosis | 12-05-14 | 09:30

Katten in het nauw. Ze moeten gedacht hebben dat een enkel stoeltje bij de bestaande paar krukjes geen kwaad zou kunnen. D'66 staat bekend als een soort van 'middenpartijtje' en lijkt vaak dus veilig voor degene die PVV wil, maar in zijn of haar woonplaats die mogelijkheid niet had. PvdA en VVD was absoluut geen optie, de gristelijken uit principe ook niet en de lokale zijn vaak totaal onbekend.

Bij de EU-verkiezingen kan iederéén voor de PVV gaan en dat zal dan ook een ongekende knal binnen het politieke spectrum gaan geven.

JIP! | 12-05-14 | 09:37

-weggejorist-

Dack Janiels | 12-05-14 | 09:36

Het blijft een marktkoopman, die meneer Pechtold. Vlak voor de verkiezingen verkoopt ook hij populistische praatjes. Uiteraard.
Nu is er helemaal niets mis met populisme, maar des te meer met politici die daar (buiten verkiezingstijd!) zo'n schuimbekkende afkeer van hebben.

Nee, een gevaarlijker Eurofiel dan Pechtold kan ik in Nederland niet bedenken.

Jan Passant mk2 | 12-05-14 | 09:36

Raar toch, dat de bevolking geen vertrouwen meer heeft in de democratie.

Arnold9638 | 12-05-14 | 09:36

@DeSjaak1000 | 12-05-14 | 09:27
Ik stam nog uit de tijd dat je je rond je 18e moest melden voor keuring ivm met dienstplicht.
S5 heb ik nooit gekregen maar ze hebben me tijdens de keuring al bijna buitengesmeten wegens irritant.
Ik kreeg later een brief dat ik niet paste in de bestaande onderdelen van de krijgsmacht....

necrosis | 12-05-14 | 09:35

standje 69 hoef ik niet uit te leggen bij de kijkers.
standje 66, voor alle duidelijkheid, is dus anaal van achteren genomen worden.

Premier Trutte | 12-05-14 | 09:34

Pechtold is net zo eurokritisch als Guy Verhofstadt. De huichelaar en leugenaar.

1 keer op die galbak gestemd in m'n naïeve studenten jaren... Heb er nog steeds spijt van en was nog elke dag mijn handen om die keuze weg te spoelen.

LangeTijdGeleden | 12-05-14 | 09:33

@PSV Eindhoven #1 | 12-05-14 | 09:15
"Natuurlijk is samenwerking binnen Europa goed, maar een politieke unie die totaal ondemocratisch is dat moet je niet willen."

Ben ik het mee eens. Maar dan kun je een paar dingen doen:
1. Uit de politieke unie stappen, met als gevolg dat ook de samenwerking voor een groot deel stopt.

2. Wilders heeft ook wel eens gezegd dat ze zoiets willen als wat Zwitserland heeft. Wat hij er niet bij zegt is dat zij niet meebeslissen over de regels die hun wel worden opgelegd als ze hun vrije handelsverdrag willen behouden.

3. D66 strijdt juist voor meer democratie in Europa: dat is wat zij willen veranderen. Dat lost jouw probleem op, want de politieke unie is niet meer ondemocratisch (bij idee 2 verandert dat niet, het wordt zelfs erger). Verder blijven ook alle voordelen behouden, in tegenstelling tot bij idee 1.

La Cosa Nostra | 12-05-14 | 09:31

Duidelijk, vóór meer EU maar wel kritisch. LOL. Ik hoef weinig moeite te doen om de reden vóór EU neer te sabelen en dan stelt de term "kritisch" niets meer voor in de handen van d666. Toch speur ik onrust in de gelederen van al die knuffel partijtjes die meer EU willen. Dus je zal meer z.g. scepsme mogen verwachten uit die hoek, maar dat alleen vóór de verkiezingen a.s. De dag erna, als ze gekozen zijn kunnen ze als clown overal binnen wandellen, want ze zitten dan al op het pluche. Gekozen op basis van leugens die achteraf weggezet worden als water bij de wijn doen.

Mr_Pikibelly | 12-05-14 | 09:31

@JIP! | 12-05-14 | 09:24
Ik vind het prachtig dat een aantal traditionele PvdA bolwerken zich ontdaan hebben van die 'rooien', maar D'66 als alternatief vind ik dan weer onbegrijpelijk...

necrosis | 12-05-14 | 09:30

@necrosis | 12-05-14 | 09:05

Als je ooit had gesteld dat ik zelfs het SGP zou overwegen had ik je een volledige S5 gegeven. Maar inderdaad, mijn lijstje is zeer kort en sluit nu toch SGP niet uit. Met diverse standpunten ben ik het absoluut niet eens (vooral hun middeleeuwse standpunten doen het niet goed bij mij) maar je weet dit VOORDAT je stemt.
Bij alle andere partijen (bijna) komen de konijnen pas NA de verkiezingen uit de hoge hoed en dat doet bij mij veel meer pijn dan het weten vooraf.

DeSjaak1000 | 12-05-14 | 09:27

Hij zal het nooit toegeven, maar volgens mij knijpt Peggold hem als een ouwe dief. Hij merkt dat er steeds meer weerstand komt tegen z'n stokpaardje - en probeert "appeasement". Hij heeft alleen niet door, dat we hem allang door hebben.
Minder Europa, meer democratie - dat verwacht ik van anderen dan van "Democraten 1966" - de naam alleen is al een gotspe!

L.E. Raar | 12-05-14 | 09:27

Tja, ik zoek maar effies naar lichtpuntjes. Als zelfs Peggold zegt dat we misschien pas op de plaats moeten maken, dan begint het eindelijk tot de gevestigde orde door te dringen hoe wij - "de burger"- erover denken. Zelfs als het alleen holle verkieizingsrethoriek betreft is het een mooi trendbreukje. Schijnbaar komen de peilingen toch hard door :-)
.
Goeie docu op VPRO gister trouwens. Mgt summary: de ongebreidelde expansie van de EU richting Oosten hebben we eigenlijk aan de Mof te danken. Want die wilden "stabiele raum" tussen henzelf en de Russische Beer. En bedankt he! Mooi man, geopolitiek. En dan zijn er nog steeds useful idiots die denken dat meer gelegitimeerde macht voor Brussel de invloed van NL vergroot. Dream the fuck on!

Gen. Maximus | 12-05-14 | 09:25

necrosis | 12-05-14 | 09:21

Eens. D'66 heeft enkel zoveel GR-stemmen gekregen, omdat het electoraat, buiten Almere en Duh Hoag geen PVV kon stemmen en nooit verwacht had dat hun stem op D'66 zoveel impact zou hebben. Niémand kan mij vertellen dat Kereltje Peggold dat niet óók weet.

JIP! | 12-05-14 | 09:24

@henriette | 12-05-14 | 09:00
Dit is dus heel dom van D66: het laatste beetje kleur waarom je op D66 zou moeten stemmen is nu volledig verdwenen.

frank87 | 12-05-14 | 09:22

Alexander is een kwaadaardige aartsleugenaar, of hij leeft in een volkomen onrealistische wereld met alleen maar leuke en lieve mensen.

Als hij gaat huilen als je zijn fietsband leeg laat lopen en het ventieltje weggooit is hij inderdaad een hemelfietsende onnozelaar. Als hij niet eens een fiets heeft is hij door satan op aarde gezet om Nederland ten gronde te richten.

Morgenhout | 12-05-14 | 09:22

@JIP! | 12-05-14 | 09:17
Voor Hans van Mierlo heb ik nog altijd respect, helaas heeft Miezerig Mannetje geen enkel respect voor zijn nalatenschap.
Ik kan me dan ook niet voorstellen dat D'66 de grote winnaar is van GR2014.

necrosis | 12-05-14 | 09:21

@Sjeng de helle | 12-05-14 | 09:13
Waar was je al die tijd, ik heb je bijdragen gemist!
En 'het kontneuq akkoord' was een totale faal want achteraf had elke partij er spijt van.
Van het originele akkoord is vrijwel niets meer over.

necrosis | 12-05-14 | 09:18

D33 is eurokritisch, en morgen wordt het 30 graden.

JIP! | 12-05-14 | 09:17

@La cosa nostra
U snapt het verschil tussen de EU en Europa niet? Natuurlijk is samenwerking binnen Europa goed, maar een politieke unie die totaal ondemocratisch is dat moet je niet willen. Dat is waar het gros van het eurokritische geluid op gericht is. Dat jij dat dan demoniseert tot populisme geeft aan dat jij goed tussen die engnekken van de EC zou passen.

PSV Eindhoven #1 | 12-05-14 | 09:15

De Bilderberg vergadering deelnemer Pechtold die in de Kamer, als volksverlakker, geen verantwoording wilde afleggen over de inhoud van die betreffende vergadering, begint zijn eigen onzin te geloven.
Het KUNDUZ akkoord zeker al vergeten en al zijn fraaie en zelfingenomen optredens in de kamer.

Sjeng de helle | 12-05-14 | 09:13

@sugbo | 12-05-14 | 09:06
En ik maar denken dat veilingmeesters juist moeten zorgen voor een zo hoog mogelijke opbrengst.
Miezerig Mannetje is werkelijk nergens goed voor.....

necrosis | 12-05-14 | 09:12

D'66 is gewoon een beetje naïef en denkt dat de EU echt zit te wachten op democratie en transparantie. En dat we nóg meer met de EU moeten samenwerken (lees: bevoegdheden overdragen) om die dingen voor elkaar te krijgen.

De EU draait om macht, en wil daar steeds meer van krijgen. Het laatste wat je daarbij kunt gebruiken is inspraak van burgers en openheid. Verhofstadt staat te krijsen om een Europees leger en gezamenlijk buitenlands beleid. Doodeng, want als er ergens volledige duidelijkheid en steun van de burgers vereist is, dan is het wel de vraag waar & waarom militaire kracht wordt ingezet.

raskol | 12-05-14 | 09:12

Huichelaar. Peggold meerdere keren horen verklaren dat er "nog niet genoeg Europa" was. Wil gewoon nog wat eurosceptische stemmen scoren. Peggold gaat de Nederlandse pensioenpot in de toekomst naar Brussel overmaken, mark my words!!!

sugbo | 12-05-14 | 09:06

@DeSjaak1000 | 12-05-14 | 09:02
SGP?
Dat is de enige partij die niet aan 'draaikonten' doet, wellicht de meest consistente partij de we ooit hebben gehad.
Mijn partij is het niet maar consequent zijn ze wel.
*volgende keer echter weer op Fleur stemmen doet*

necrosis | 12-05-14 | 09:05

Natte droom van de veilingmeester: hij hoeft niet eens 'eenmaal, andermaal' te roepen en de keus aan het publiek te laten want de democratie is al verkocht. Zie:
www.youtube.com/watch?v=DV3nOAg87R8

Graf Von Gurkenzug | 12-05-14 | 09:05

Minder bureaucratisch, dat lukt in Nederland nog niet eens. De nationale overheid groeit nog steeds ondanks (of dankzij?) alle privatiseringen, en ondanks dat 80% van de regelgeving tegenwoordig uit Brussel komt. Laat staan dat het bij de EU baantjesmachine wel lukt.

Harry Turtle | 12-05-14 | 09:03

D'66 en Euro-kritisch?
Right, en ik plemp altijd leuke liedjes die door iedereen gewaardeerd worden.....
*proest*

necrosis | 12-05-14 | 09:02

En zo blijft er echt maar 1 partij over die tenminste NIET liegt..... Ze laten je echt geen keuze...

DeSjaak1000 | 12-05-14 | 09:02

Opmerkelijk is dat de 18-jarigen in mijn omgeving D66 gaan stemmen, want die partij is voor een Europees leger en eenheid in regelgeving. Geen idee of zij maatgevend zijn.

henriette | 12-05-14 | 09:00

Ik zal de wedstrijden tussen NEC en Vitesse missen.....

necrosis | 12-05-14 | 08:59

Schitterende gif van de veilingmeester! :)))

daytripper | 12-05-14 | 08:58

De D66 zegt ook al tijden dat het anders moet in Europa. Het verschil is dat zij de EU ANDERS willen en niet populistisch schreeuwen dat er iets niet goed gaat en het dus maar helemaal moet worden afgeschaft. D66 ziet wel de voordelen van samenwerking.

La Cosa Nostra | 12-05-14 | 08:58

Ik moest weer kotsen!

eerstneukendanpraten | 12-05-14 | 08:55

Na de verkiezingen zijn politici al niet serieus te nemen, laat staan in verkiezingstijd. Nooit eigenlijk.

7,62x39 | 12-05-14 | 08:53

Laat dat maar aan politici over om een overheid, welke laag dan ook, minder bureaucratisch te maken.

Er is al helemaal niets democratisch aan de EU, dus hoe gaan ze in godesnaam dit minder bureaucratisch maken, met die 25 zetels in het parlement onder aanvoering van uberbureaucratofiel en EU-fiel Guy Verhofstadt, die nog steeds in RvC grootste Nederlandse pensioenfonds zit.

Belofte maakt schuld, behalve in de politiek.

Kaas de Vies | 12-05-14 | 08:53

Verkiezingsretoriek (lees: leugen) was nog nooit zo doorzichtig.

Stroopdoos | 12-05-14 | 08:53

Allemachtig, wat een bizarre politieke pirouette.
6000 rpm minimaal.
Maar ja; daar is het succes van Peggold nou eenmaal op gebaseerd: handig lullen voor de buhne.

Merlot | 12-05-14 | 08:53

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken