Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Reaguursels

Inloggen

Mike Echo | 11-05-14 | 11:13
Politiek en bedrijf zijn diegenen die écht iets van Hitler hebben geleerd.

Shareholder II | 12-05-14 | 01:17

Never reïnforce failure, één van de eerste lessen die je als leider op niveau geleerd dient te hebben. Aangezien het stemvee geen werkelijke invloed heeft op het politieke proces in Europa, maar wel schoon genoeg van heeft van de hele schijnvertoning, kan het maar op één ding uitlopen als het in stand houden van de mislukking EU doorgaat: opstand.

s.o.i.a. | 11-05-14 | 15:04

-weggejorist-

bisbisbis | 11-05-14 | 13:26

Führer befehl - wir folgen!

bisbisbis | 11-05-14 | 13:26

Wie straks voor de Liberale VVD stemt, stemt ook voor Verhofstad. Ik dus niet!

bruine kikker | 11-05-14 | 12:00

Een volk, een rijk, een grote leider. Een enge man met een snorretje is het in 40-45 gelukkig nooit gelukt maar die kliek in Brussel is nu aardig op weg om dit wel voor elkaar te krijgen.

Mike Echo | 11-05-14 | 11:13

Als hij spreekt dan luistert Putin niet (en de mensen in Kiev gelukkig ook niet).

bruine kikker | 11-05-14 | 11:12

Als je het artikel in de Telegraaf van zaterdag leest over onze zogenaamde volksvertegenwoordigers wat ze ervan gebakken hebben, het is een hele grote vechtersbende, allemaal voor eigen carrière, we gaan er niks aan hebben, de salarissen lokken het hele zootje die kant op. Dit land is uitverkocht aan de fascisten van hierboven!

lanexx | 11-05-14 | 11:10

Als je er een snorretje onder plakt dan lijkt hij precies.

van gummigalgen | 11-05-14 | 10:56

Gadverdamme Geenstijl, met zo'n foto van Guy de oplichter heb je mijn dag verziekt. Maar waar is de bloksnor?

wallenberg | 11-05-14 | 10:32

Nigel Farage for president!!!!!!

dat is tenminste iemand met charisma en heeft WEL
gezond verstand

en weet Europa WEL in de juiste richting te sturen.

nl.wikipedia.org/wiki/Nigel_Farage

frank 1110 | 11-05-14 | 10:19

150 miljard is de EU begroting 2014. Waar is dat goed voor, ging het voor dat de EU er was slecht en sinds de EU er is beter?. 10 jaar x 150 miljard weg, verdwenen. We, Nederland, moet er zo snel mogelijk uit, scheelt voor 2015 alleen al 7,9 miljard en dat is slecht alleen de bijdrage aan Brussel. Maar totaal is het een veelvoud van wat wij betalen.

behangtafel | 11-05-14 | 10:00

Ook daarom minder EU. Zeker nu.

GeefDeWaarheidNKans | 11-05-14 | 02:54

Demonstreert dat d666 meisje met een crush voor Verhofstadgrüppe nou de lijkwade waarin we ze gaan begraven na Neurenberg? Mocht ze willen....

G. Raayer | 11-05-14 | 02:40

Tzal nooit een helder licht worden die gayguy

cynic | 11-05-14 | 01:56

Als hij spreekt zijn er weer een aantal mensen aan een acute hartaanval overleden.
Maar dat zeggen ze er nooit bij...

de honden blaffen... | 11-05-14 | 01:46

Ultimate Master G | 11-05-14 | 00:19
Meer Europa zou heel wat anders hebben moeten zijn dan meer Brussel.

Schoorsteenveger | 11-05-14 | 01:25

Ultimate Master G | 11-05-14 | 00:19

Het brainwashen heeft bij jou goed gewerkt zie ik.

caspert79 | 11-05-14 | 00:23

De eerste was een Oostenrijker.... de tweede is en Belg

Loebas | 11-05-14 | 00:21

Guy verpakt het wat narcistisch en onhandig...
Maar: meer Europa is zeker nodig! Een sterk Europees blok om onze economische, culturele en ethische waarden te kunnen behouden.

Ultimate Master G | 11-05-14 | 00:19

Die 15,4% Blanco/Ik ga niet/De tiefus uit de poll is wat zorgelijk. Wellicht tijd dat Geenstijl ook wat extra bewustwording gaat creëren over het feit dat een nagelaten anti-EU stem praktisch hetzelfde is als een stem voor de pro-EU partijen?

Demonische Eend | 11-05-14 | 00:17

Sumato | 10-05-14 | 23:18
Heb niet het idee dat de slogan in kwestie enige vorm van sarcasme herbergt.

Schoorsteenveger | 10-05-14 | 23:22

@Schoorsteenveger | 10-05-14 | 23:01

Snapt u het.. of is uw comment een vorm van contra-sarcasme?

Sumato | 10-05-14 | 23:18

"Als hij spreekt luistert Europa". Vanuit welke positie wordt dit beweerd, en door wie? "Als zij sprak, dan luisterde bezet Nederland" zegt bijvoorbeeld de geschiedkundige, en dat doet hij dan vanuit een metastandpunt terugkijkende op de geschiedenis, en op basis van vergaard feitenmateriaal. Maar wie spreekt er hier? Is er een positie van waaruit nu reeds vastgesteld kan worden dat Europa luistert, elke keer als de man zijn mond opendoet? Dacht van niet. De geschiedenis zal nog moeten oordelen over Guy Verhofstadt.
Het lijkt erop dat Verhofstadt en consorten het zich nu reeds aanmatigen geschiedenis te schrijven en aanspraak te kunnen maken op een prominente plek in die geschiedenis. Dat is geen arrogantie, dat is de arrogantie voorbij.

Schoorsteenveger | 10-05-14 | 23:01

Mon dieu. Guy is echt totaal van het pad. Geen enkele binding met de realiteit.

Fryske Pugilist | 10-05-14 | 22:42

"Als hij spreekt luistert Europa". Hoe deze zin te interpreteren? Luistert Europa, zoals men in de oorlog naar Wilhelmina of Churchill luisterde? Vol hoop en verwachting? Of luistert Europa zoals de Noord-Koreaan naar Kim Jong Un luistert? Onderdanig, hedwee en gehoorzamend?
Verhofstadt droomt natuurlijk van het laatste.
Er is nog een derde mogelijkheid natuurlijk. Europa luistert, omdat Europa gedwongen wordt te luisteren, Europa wíl helemaal niet luisteren, maar komt er niet onderuit te luisteren.

Schoorsteenveger | 10-05-14 | 22:40

@wgqef | 10-05-14 | 19:36
"Meeste argumenten raken kant nog wal, andere kunnen alleen opgelost worden door de bevoegdheden van de EU uit te breiden."

Onzin, dat is altijd het smoesje dat eurofielen aandragen om de anti-democratische macht van de EU uit te breiden: "De EU moet meer bevoegdheden hebben, anders krijgen we allemaal AIDS!!!"

Populistische bangmakerij waar alleen de domsten onder ons nog intrappen. Met andere woorden, de D66-stemmers.

"Je kan oneerlijke concurrentie voorkomen en beter controleren als men samenwerkt."

Er is toch niemand die tegen samenwerking is? Maar er is een enorm groot verschil tussen samenwerking, en het overdragen van bevoegdheden van een democratisch instituut naar een niet-democratisch, bureaucratisch gedrocht, zonder enig democratisch mandaat.

Ook dit is typisch voor eurofiele juichaapjes: net doen alsof critici van de EU tegen elke vorm van internationale samenwerking zijn, terwijl ze allemaal aangeven voor samenwerking te zijn, maar tegen de corruptie, geldsmijterij en ondermijning van de democratie die de huidige EU ons oplevert. Verdiep je eens in de argumenten van je tegenstander, je maakt jezelf alleen maar belachelijk.

"Het democratisch tekort kan worden opgelost door het EP en EC meer macht te geven."

Het democratisch tekort wil jij oplossen door de ongekozen Europese Commissie meer macht te geven? Heb je echt niet door hoe vreselijk dom dat klinkt?

Als je een democratisch tekort op wilt lossen, dan zou je kunnen beginnen met het respecteren van het referendum over de Europese Grondwet. Maar dat durft de politiek niet, want ze zijn schijtsbenauwd voor de stem van het burger, en proberen die liever voor het lapje te houden met holle frasen in de trant van: "Europa moet gewoon ánders!" of "we moeten het democratisch tekort oplossen door ongekozen bureaucraten juist méér macht te geven!"

"Dat andere EU-landen in de problemen komen door onverstandig financieel beleid, kan voorkomen worden door het EP en de EC toezicht te laten houden op de budgeten. Banken die omvallen omdat er slecht toezicht op is, kan voorkomen worden door de EC en EP toezicht te laten houden en hun middelen te geven om op te treden, etc."

Je bedoelt het EP en de EC, die zelf zo verschrikkelijk veel geld over de balk smijten om hun eigen vorstelijke bestaan te bekostigen, dat ze midden in een geweldige economische crisis de bijdrages van lidstaten fors willen verhogen? Die EC? Dat EP?

Heb je echt niet door hoe stompzinnig ook dat idee weer is?

En falende banken moeten gewoon omvallen, zo simpel is het. Als bankiers financieel wanbeleid voeren, is het niet aan de EU om daarvoor op te draaien.

Ik krijg de hele sterke indruk dat jij zo'n D66-stemmer bent die uit zijn ivoren toren bent afgedaald om ons te onderwijzen over de voordelen van de EU die wij, domme populistische burgers, nooit hebben overwogen.

Je ziet, wij hebben de voor- en nadelen van Europa heel wat beter geanalyseerd dan jij en jouw mede-D66ers. Goed dat je de moeite neemt om in debat te gaan, nu hoop ik dat je ook bereid bent om je vastgeroeste overtuigingen eens wat kritischer te bekijken.

Russells Teapot | 10-05-14 | 21:31

Sieg h... oh, sorry. Was het nog niet zo ver? Dan moffel ik gauw weer mijn gele sterren op blauwe achtergrond armband weer weg. Niks aan de hand. Oh, is het al zo laat?

Vrije Nator | 10-05-14 | 21:13

Er is een verschil tussen spreken en praten, napraten en slap lullen. Zou hij dit begrijpen ?

duitse herder | 10-05-14 | 21:13

@ Ik was in Haren | 10-05-14 | 19:04
Zie nu, bijna 2 uur eerder.

TheseDays00 | 10-05-14 | 20:48

@ wgqef | 10-05-14 | 18:51
Ja gevonden herhalio: bokl | 27-03-14 | 20:27 EU Code rood voor populisme in Nederland.

TheseDays00 | 10-05-14 | 20:46

@ wgqef | 10-05-14 | 18:51
Dejavu comment.

TheseDays00 | 10-05-14 | 20:43

Die vlag mag ze zo m'n hol inzuigen.

ikdenkwat | 10-05-14 | 20:40

Verhofstadt heeft overgewerkt, om 5 over 6 nog op kantoor aan het werk. Snel formuliertje invullen.

TheseDays00 | 10-05-14 | 20:38

Neen

newray | 10-05-14 | 20:19

Het EUROVISIE is niks en de EURO-VISIE is al helemaal niks.

Klier van Bartholin | 10-05-14 | 20:11

Zolang in Spanje en op Cyprus voor € 1,40 getankt kan worden dankzij mijn belastingcenten, heb ik geen enkele behoefte aan (meer) Europa.

Kruisvaarder2014 | 10-05-14 | 20:08

""Ik verraad de zelfstandigheid niet,""

Jaartje of 30 geleden werd je met pek en veren als nsb'er het land uit gepleurd als je de Ned zelfstandigheid wilde verpatsen en al helemaal op een manier die het Ned volk klauwen vol belastinggeld kost.

""ik pleit voor een gelaagd bestuur,""

Ik pleit voor een democratisch bestuur en niet voor het dictatoriale ondemocratisch gekozen zakkenvullende zooitje wat er nu zit.

""waarbij sommige dingen beter op Europees gebied geregeld kunnen worden dan op nationaal niveau.""

Beter ?
Op Europees niveau duurt het gemiddeld 5 jaar voor èèn besluit, kosten zijn ook gelijk x factor 6 geworden.

""Waarom zou elk land afzonderlijk obligaties uitbrengen, als het goedkoper is om Europese obligaties uit te geven.""

Pfff,zonder gelijkwaardig belastingstelsel springen er 32 lidstaten in het rond,kansloos dus.

""Waarom zou elk land afzonderlijk een dure defensiemacht op de been willen houden, als het goedkoper kan via een Europees leger.""

Mwaha,de papierentijger met een bek vol tanden in de Krim,sanctie's (op papier duzz) is het ultieme wapen van de EU, defensie is wegbezuinigd en ja en heel Europa.

""Waarom zou je buitenlands beleid nationaal regelen als je meer slagkracht heb wanneer je het Europees regelt?""

Als je een katapult hebt krijg je met een waterpistool
niet meer slagkracht.
Al tientallen jaren onder de VS paraplu die niet bezuinigde op defensie is dan goedkoper en effectiever.

wgqef | 10-05-14 | 19:18

wggef...... wat gaan we verder doen met de Europese 1700 miljard aan schulden ?

Rijk betaald voor arm in de socialistische heilstaat die EU heet,de hemel voor de arme (asielzoeker)maar de hel voor de rijke die in dit geval alleen maar -werkt- om die heilstaat te financieren.

The real Flex | 10-05-14 | 20:07

Führer: immer einsatzbereit!!!

Rest In Privacy | 10-05-14 | 20:07

Waarom zouden we naar die Belgische niets presterende onbenul moeten luisteren?
De overheid, welke overheid dan ook, moet luisteren naar de Nederlandse bevolking en in dit geval de Europese bevolking.

343 | 10-05-14 | 20:00

wgqef | 10-05-14 | 19:18
Die had je nog tegoed. Het antwoord op al je waaroms? is, omdat goedkoop duurkoop is. Wat je weggeeft ben je kwijt en dat krijg je nevernooit meer terug.

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 19:59

Als Guy spreekt hoor je een echo van 70 jaar oud.

Russ Meyer | 10-05-14 | 19:55

Het kán toch niet anders of iedereen incl Pechtold, Van Baalen en Rutte lachen zich he-le-maal de ziekte om die megalomane poster. En toch die vieze Belgische engnek blijven steunen. Dat zegt een hoop over deze lui. Alleen eigen belang en lobby-boeren worden in Brussel gediend en bediend.

Russ Meyer | 10-05-14 | 19:51

Berlusconi zag Schulz wel als kapo in een film. Nou kun je van Berlusconi veel zeggen maar talent voor casting heeft ie wel

namensmijnhond | 10-05-14 | 19:49

@wolkjewit
Njaa weet je ik heb eigenlijk een bloedhekel aan schijtmeeuwen.
Maar hij komt op t lijstje.

tisnuechtop | 10-05-14 | 19:48

wgqef | 10-05-14 | 19:18
zo'n leger moet je niet willen omdat er ook binnen europa regelmatig oorlogen zijn. Momenteel Oekraine, en een paar jaartjes terug op de Balkan. Dan heb je ook nog die idioten die Turkije er bij willen hebben en dat betekend dus dat je een islamitisch paard van troje binnen de defensiemacht zou hebben, en geen enkel land die er iets tegen zou kunnen doen. Je hebt een slecht functionerend geheugen blijkbaar. (overigens vind samenwerking en afstemming qua defensie tussen landen nu ook al plaats).

--sql error-- | 10-05-14 | 19:48

Publiek oog | 10-05-14 | 19:43
Hear! Hear! Hear!
Van mij mag uw Zwitsal u ontnomen worden.

Russ Meyer | 10-05-14 | 19:47

@wgqef

Waarom andere landen financieel steunen als we zelf al rood staan?
Waarom later met pensioen gaan als onze Europese partners dit weigeren?
Waarom, samen met Zweden en Denemarken wel de EU inzage geven in wat we met subsidies doen, omdat dit verplicht is, terwijl alle andere EU landen dit weigeren?
Waarom EU boetes accepteren terwijl andere EU landen ze weigeren?

Etc etc. En daarnaast lieg je. Nederland kan goedkoper zelfstandig obligaties uitbrengen dan in EU verband. Omdat Nederland er beter voorstaat dan de EU. De laatste rondes was er zelfs sprake van een negatieve rente (voor de niet economen: Nederland kreeg geld als het geld leende omdat ons land als extreem zeker werd gezien)

Publiek oog | 10-05-14 | 19:43

tisnuechtop | 10-05-14 | 19:38
Het logo van de PVV .

wolkjewit | 10-05-14 | 19:40

Excusses voor dubbelpost

tisnuechtop | 10-05-14 | 19:40

-weggejorist-

tisnuechtop | 10-05-14 | 19:38

Ik krijg toch steeds meer het idee dat ik de geschiedenis van mijn ouders moet gaan herbeleven.
En ik straks medelanders aan de straat zie wapperen met hun handje en hoor roeptoeteren hulde aan eu.
Misschien maar vast merktekens op kleding naaien doet.
Iemand suggestie?

tisnuechtop | 10-05-14 | 19:38

De grootheidswaanzin van die kerel is echt van een andere planeet. 'Als hij spreekt luistert Europa'.

caspert79 | 10-05-14 | 19:37

Stem je voor Europa dan kies je voor uitbuiting van de europese mens via politici, die het grote geld ruiken, in feite door multinationals zijn opgekocht.

succesvol | 10-05-14 | 19:36

Russells Teapot | 10-05-14 | 19:09
Meeste argumenten raken kant nog wal, andere kunnen alleen opgelost worden door de bevoegdheden van de EU uit te breiden. Je kan oneerlijke concurrentie voorkomen en beter controleren als men samenwerkt. Het democratisch tekort kan worden opgelost door het EP en EC meer macht te geven. Dat andere EU-landen in de problemen komen door onverstandig financieel beleid, kan voorkomen worden door het EP en de EC toezicht te laten houden op de budgeten. Banken die omvallen omdat er slecht toezicht op is, kan voorkomen worden door de EC en EP toezicht te laten houden en hun middelen te geven om op te treden, etc.

wgqef | 10-05-14 | 19:36

@Einde van de Domheid | 10-05-14 | 19:30
Is dat niet die lelijkerd van toren C?

Jackanders | 10-05-14 | 19:35

@supermathijs

Was er niet ooit een referendum dat niet kwam omdat 60% tegen zou stemmen?

Publiek oog | 10-05-14 | 19:34

Is tie dom ofzo, hij staat verder van het volk af als de prins van België man man man .... Helluppppppp!!!!

ikdenkwat | 10-05-14 | 19:34

De tweede foto symboliseert trouwens wel heel mooi de toekomst van de Europese vrouwen. Dankzij het beleid van de EU, lopen zij voortaan in een boerka.

Ik was in Haren | 10-05-14 | 19:33

Die vrouw die in die vlag staat... die is... gewoon knettergek!

Einde van de Domheid | 10-05-14 | 19:30

@The real Flex | 10-05-14 | 19:19
De islam is altijd radicaal. Je kunt niet maar een beetje moslim zijn, net als je dochter niet slechts een beetje zwanger is, als ze je iets moet opbiechten.

Ik was in Haren | 10-05-14 | 19:23

Guy, de alleskunner die niet eens in staat bleek zijn eigen postzegel-landje bij elkaar te brengen, laat staan te houden.
Ranzige vetklep.

Jackanders | 10-05-14 | 19:22

@The real Flex | 10-05-14 | 19:19
Ik ben voor een compleet totaalverbod op de islam. En nee, ik heb geen woord vergeten.
*NL islamvrij*

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 19:22

@wgqef | 10-05-14 | 18:51
Het enige dat ik merk van de Europese Unie is het groeiend aantal oost-europese kentekenplaten in het straatbeeld, en daar word ik niet vrolijk van.
Als we niet uitkijken worden we verzwolgen door de horden uit het oosten nog voordat die moslims hier de boel overnemen!

VanBukkem | 10-05-14 | 19:21

""Ik denk toch echt dat Wilders en Jansen tegen de islam zijn.
Lewis Lewinsky ""

Ik ruik toch echt NRC achtige taferelen waar het woordje NIET slinks vergeten*kuch*werd.

Islam of de radicale islam
Een woord 'vergeten' is dan van - dodelijk verschil-

The real Flex | 10-05-14 | 19:19

@Graaf van Egmont | 10-05-14 | 18:55
@wgqeg
"Jij hebt die dingen gewoon klaarliggen hè? Even wat copypasten en wqgef heeft zijn statement weer gemaakt."
.
Dit kan bijna niet anders als je steeds zo lang van stof
bent zonder al teveel taalfouten. OF, hij kan heel snel en goed typen en heeft zijn geest tot op het maximum aangescherpt in een bijzonder GS&EU modus.

Rest In Privacy | 10-05-14 | 19:18

@HaatAth3ist | 10-05-14 | 19:04
Even met Putin bellen. Misschien heeft ie nog een bommetje over voor dat gajes.
Wanneer is de eerstvolgende (druk)bezochte vergadering daar? Dan wel even vragen om een non-nuke. Daar zouden wij te veel last van ondervinden.

Mastermattie | 10-05-14 | 19:18

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 19:08
Ik verraad de zelfstandigheid niet, ik pleit voor een gelaagd bestuur, waarbij sommige dingen beter op Europees gebied geregeld kunnen worden dan op nationaal niveau. Waarom zou elk land afzonderlijk obligaties uitbrengen, als het goedkoper is om Europese obligaties uit te geven. Waarom zou elk land afzonderlijk een dure defensiemacht op de been willen houden, als het goedkoper kan via een Europees leger. Waarom zou je buitenlands beleid nationaal regelen als je meer slagkracht heb wanneer je het Europees regelt?

wgqef | 10-05-14 | 19:18

En als Europa spreekt dan luistert Guy niet.

Niks bijzonders hoor. Guy luistert namelijk altijd alleen maar naar zichzelf.

LieberLiber | 10-05-14 | 19:16

@wgqef 18.51u Jij bent dus zo'n EU-trol die wordt ingezet om het zogenaamde imago (van de EU) op te poetsen. Otewel wat Geenstijl over dat nieuws schreef: "EU gaat critici de tyfus trollen". Jammer joh!

rien6139 | 10-05-14 | 19:13

Vies volk, de scheiding naar een totalitair regime is met dit soort nieuwe Euro-Stalins flinterdun.

Nestorix | 10-05-14 | 19:12

@Ik was in Haren | 10-05-14 | 19:04
Tx. wgqef is ouwe trol met nieuwe nick?

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 19:12

Hihihi!

Hobbykip | 10-05-14 | 19:11

@brutus68 | 10-05-14 | 19:08
Er is nog veel meer bij die man dan alleen zijn tanden, wat niet door de beugel kan.

Ik was in Haren | 10-05-14 | 19:10

Slogans voor de Europese fracties?
.
Socialisten: Never underestimate the power of stupid people in large groups!
.
Christen Democraten: The Moloch is getting bigger and bigger. God help us!
.
Liberalen: Power to the people! 750 of them. The rest can fuck themselves.

McPhart | 10-05-14 | 19:09

@wgqef | 10-05-14 | 18:51
Je komt weer met de bekende, uitgekauwde eurofiele argumenten, die door critici van de EU al tot in den treure ontkracht zijn.

In plaats van de Brusselse propaganda te copy-pasten op deze site, kun je misschien beter eens gaan kijken wat al die mensen zeggen, die een andere mening zijn toegedaan. Dat scheelt namelijk, meerdere standpunten in overweging nemen, dat nuanceert je mening, iets waar eurofielen ernstig behoefte aan hebben.

Russells Teapot | 10-05-14 | 19:09

Verhofstadt zou beter eens met zijn tandarts gaan spreken.

brutus68 | 10-05-14 | 19:08

wgqef | 10-05-14 | 19:05
Ja, je doet er nou een beetje lacherig over. Maar je beseft niet dat je een NSB-er bent die op het punt staat elk zelfstandig land in Europa te verraden.

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 19:08

Ik was in Haren | 10-05-14 | 19:04

Oke, ik beloof plechtig dat dit de laatste keer is dat ik deze tekst post, jij heb wel een heel goed geheugen trouwens.

wgqef | 10-05-14 | 19:07

4. Europese kieslijst -> voor aantal zetels dient men te kunnen stemmen op Europese partijen, zorgt voor een Europees perspectief in de nationale politiek
Waarom voor een aantal zetels en niet voor alle zetels? Niks nationale politiek als het om Europa gaat. Punt 4 zou dan de doodsteek voor de EU betekenen.

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 19:06

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 18:55
Ik krijg niet voor niks geld van ze, ik moet af en toe wat posten. Ik zag net dat Van Rompuy morgen bij buitenhof is, ga eens kijken wat ik uit de archiefkasten kan trekken.

wgqef | 10-05-14 | 19:05

Als hij spreekt, dan krimpt Europa ineen om zijn dramatisch slechte Engels.

Russells Teapot | 10-05-14 | 19:05

Je mag stemmen op de crimineel die het best vermomd is als sympathieke huisvader die thuis ook de vaat doet.

Andersom dag | 10-05-14 | 19:04

Ik was in Haren | 10-05-14 | 18:57
De spijker op zijn kop , Chapeau.

wolkjewit | 10-05-14 | 19:04

Ik hoop van harte dat er een bom valt op dat roversnest, achterlijk zooitje mafkezen die te erg op hun eigen macht geilen.

HaatAth3ist | 10-05-14 | 19:04

Guy Hitler, met daaronder Eva in een vlag van het 4e rijk?

rien6139 | 10-05-14 | 19:03

@wgqef | 10-05-14 | 18:51
Mooi geschreven pro-EU pamflet. Krijg je er subsidie voor?

rara | 10-05-14 | 19:03

Kunnen ze dat hele zooitje niet gewoon "het boevennest" noemen.
Dat is dan nog een vriendelijke benaming...

Mastermattie | 10-05-14 | 19:03

De EU is toch geen georganiseerde criminaliteit ?!
De I R thee affaire kan gewoon weer terug in de doofpot ! Hahahaha.

hawie | 10-05-14 | 19:03

Had een burka moeten zijn. De burka van Eurabie.

RegseHippy | 10-05-14 | 19:00

@wolkjewit | 10-05-14 | 18:56
Het is voor mij voldoende. Sterker nog, als iets niet op een A4-tje past, is het niks waard.

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:59

tjonge tjonge wat een eigendunk, niet te filmen

krasse karel | 10-05-14 | 18:59

Ein Volk, ein Reich, KEIN Guy!

Guy Veropzoudten | 10-05-14 | 18:59

Ik geef die hele Europese Unie nog vijf jaar max.

VanBukkem | 10-05-14 | 18:58

@wolkjewit | 10-05-14 | 18:54
Een politicus voelt net zoveel genegenheid voor zijn burgers als een hoer voor haar klanten.

Ik was in Haren | 10-05-14 | 18:57

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:51
Ik neem aan dat dat niet hun enige standpunten zijn of toch wel ? 1 A 4-tje als verkiezingsprogramma is wel erg weinig .

wolkjewit | 10-05-14 | 18:56

wgqef | 10-05-14 | 18:51
Jij hebt die dingen gewoon klaarliggen hè? Even wat copypasten en wqgef heeft zijn statement weer gemaakt.

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 18:55

@Supermatthijs | 10-05-14 | 18:49
Je maakte in je eerste post duidelijk dat we ons neer moeten leggen bij de EU terwijl de komende verkiezingen juist gaan hoeveel EU we eigenlijk willen. In je tweede post zei je dat de komende verkiezingen niet ter zake doen omdat 'wij niet weggaan'.

Geen van deze uitspraken heeft iets met democratie van doen.

rara | 10-05-14 | 18:55

wgqef | 10-05-14 | 18:51
Prachtig verhaal het lijkt wel verkiezingstijd , IEDERE politicus liegt voor en na de verkiezingen daarom zitten ze in dit vak , geloof helemaal niemand hun vrouwen geloven ze ook niet .

wolkjewit | 10-05-14 | 18:54

Heel erg deze EU. Geef mij dan maar een vlotte Blizkrieg. Dan kun je je tenminste nog verdedigen. Of is dat ook al niet meer de bedoeling?

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 18:54

Morgen komt Rompertje naar Buitenhof.
Denk dat ik tegen die tijd maar verder ga graven in de tuin.... m'n bunker is nog niet af.

Schietmijmaarlek | 10-05-14 | 18:54

@wgqef | 10-05-14 | 18:51
Mij best. Als Nederland de EU maar voor die tijd verlaat.

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:54

Als hij zijn mond open doet zie ik een schietkraam.

Nonkel Frituur | 10-05-14 | 18:53

@wolkjewit | 10-05-14 | 18:50
Ik denk toch echt dat Wilders en Jansen tegen de islam zijn.

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:51

@du Roi Soleil | 10-05-14 | 18:47
Gesponsord door Apple?

rara | 10-05-14 | 18:51

Inderdaad laten we Europa nou eens echt veranderen in plaats van weer eens minder te roepen. De voorstellen van Verhofstadt zijn niet gek, ze zorgen voor een beter functionerende EU. Zo stelt hij voor om:

1. Scheiding der machten tussen de uitvoerende (EC) en de wetgevende macht (EP en Raad). Deze macht kan:
A Exclusief (Europees Parlement + raad) beslissen op het gebied van: douane-unie, monetaire euro-politiek (zijn nu al exclusief) + nucleaire veiligheid
B Gedeeld (samen met de nationale parlementen) beslissen op het gebied van: landbouw, werkgelegenheid en immigratie
C Ondersteunend (nationale parlement) optreden op het gebied van: zorg, onderwijs, pensioenen etc.

2. Gemeenschappelijk monetair en economisch beleid, waarbij de ECB onder toezicht komt te staan van het Europees Parlement. Een sociale markteconomie dient centraal te staan, vooral concentreren op werkgelegenheid, investeringen, stabiliteit, duurzaamheid en sociale cohesie. De EU hoeft geen neoliberaal project te zijn. De euro dient weer een veilige munt te worden, d.m.v. een bankenunie, die toezicht houdt op de banken, banken kan redden en een garantiestelsel heeft voor spaarders. Euro-obligaties zijn een oplossing om een einde te maken aan speculerende handelaren. De obligaties zullen dan de concurrentie aan kunnen gaan met de Amerikaanse obligatiemarkt. We hebben procentueel minder schulden dan de VS en kunnen - bij een gezamenlijke obligatiemarkt - voor lagere rentetarieven geld ophalen. Oost- en Centraal-Europa kan door deelname aan de Europese obligatiemarkt een stabielere economsche regio worden. Juist deze regio heeft grote behoefte aan grote kredieten om te investeren in infrastructurele werken. In Oekraïne (zeg niet dat ze bij de EU kunnen) was 30% meer kapitaal nodig om kredietrisico’s af te dekken, tijdens de financiële crisis. Landen als Letland (12% ec. krimp) en Hongarije (-8%) hadden af te rekenen met muntontwaarding, tijdens diezelfde crisis.

3. Vetorecht dient opgeheven te worden, meerderheid beslist (55% van volksvertegenwoordigsters, die 65% v.d. bevolking vertegenwoordigd dienen in te stemmen).


4. Europese kieslijst -> voor aantal zetels dient men te kunnen stemmen op Europese partijen, zorgt voor een Europees perspectief in de nationale politiek

5. Een Europees leger. We hebben veel te veel kleine legers, die te veel onnodig materiaal hebben (tanks, jachtvliegtuigen etc.). Terwijl aan de andere kant een groot tekort is aan technologisch hoogstaand materiaal (satellieten, drones). Als we een Europees leger hebben kunnen we de budgeten samenvoegen en een betere balans vinden in het benodigde materiaal. De Europese landen hebben meer dan 1,5 miljoen mensen onder de wapenen – meer dan de V.S.. Een Europees leger zal net zo hoogstaand zijn als die van de V.S., tegen minder geld dan nu wordt uitgegeven aan de Europese defensie. Met dit leger kunnen we weer belangrijke taken uitvoeren zonder hulp van de V.S.. Ook kunnen we een Europees wapenindustrie opbouwen, waardoor investeringen binnen de EU blijven.

wgqef | 10-05-14 | 18:51

@Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:48

Jansen ? De grote kindervriend ?

Supermatthijs | 10-05-14 | 18:51

@rara | 10-05-14 | 18:47
Wenn Er spricht hört Europa zu. Verdammt nogmal!

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:50

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:48
Iedere politicus denk nu niet dat de Hr. Wilders eerlijk en open is , ik ben het met veel van zijn punten eens maar hij is ook niet zuiver anders kun je geen politiek bedrijven.

wolkjewit | 10-05-14 | 18:50

@rara | 10-05-14 | 18:48

Dat zeg ik nergens maar ik voel de behoefte om even de verhoudingen duidelijk te maken. Sorry hoor.

Supermatthijs | 10-05-14 | 18:49

Intest triest figuur. Type dat je altijd op dronken op de laatste kruk van de bar zag zitten.

ad melkert | 10-05-14 | 18:49

@Supermatthijs | 10-05-14 | 18:45
Er komen verkiezingen aan en jij vindt dat er geen campagne gevoerd mag worden tegen jouw clubje. Eng mannetje.

rara | 10-05-14 | 18:48

@wolkjewit | 10-05-14 | 18:46
Jep. Behalve Wilders dan. En Hans Jansen.

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:48

@du Roi Soleil | 10-05-14 | 18:47
Laten we de sterren op de vlag dan maar niet benoemen.

Ik was in Haren | 10-05-14 | 18:48

Als hij spreekt huivert Europa.

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:47

Volgens mij moet je die tekst niet in het Duits willen vertalen.

rara | 10-05-14 | 18:47

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:39
Niets nieuw onder de zon , als een politicus zijn mond open doet begint het liegen oftewel ze noemen het politiekcorrect.

wolkjewit | 10-05-14 | 18:46

Ik dacht meer dat als Nigel spreekt, Europa luistert. Die heeft tenminste nog wat zinnigs te melden.

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 18:46

@rara | 10-05-14 | 18:44

Er zijn al zat verkiezingen geweest hoor. De meerderheid is gewoon voor. Leer er maar mee leve. Wij gaan niet weg.

Supermatthijs | 10-05-14 | 18:45

Hmm, om deze meneer goed te duiden zijn een kruiwagen vol Godwins en een veewagen voor de varkens van George Orwell nodig.
Hoe-is-het-mogelijk dat dit soort heren gewoon weer aan de macht kwamen, na meer dan vijftig jaar herdenken en waarschuwen tegen zulke lui?

Jan Passant mk2 | 10-05-14 | 18:45

Ik geloof Guy alleen wanneer hij zegt dat de andere mEUlloten liegen.

Ik was in Haren | 10-05-14 | 18:44

@Fopspeen | 10-05-14 | 18:39

Ik ook ! Roar, wat een milf.

Supermatthijs | 10-05-14 | 18:44

Mensen op hun uiterlijk beoordelen c.q. afzeiken is geen fijne eigenschap. Maar, ze vragen er gewoon om! Mijn hemel, hoe krijg je het voor elkaar. Dit is wereldvreemd.

Rest In Privacy | 10-05-14 | 18:44

Niet om het één of ander, maar hier gaan de verkiezingen helemaal niet over. Ze blijven ons maar zand in de ogen strooien. Verkiezingen voor het voorzitterschap en de beschuldiging dat de EU sceptici tegen Europa zijn.

Graaf van Egmont | 10-05-14 | 18:44

@Supermatthijs | 10-05-14 | 18:39
De verkiezingen moeten nog komen, nepdemocraat. Of wil je EU-kritiek verbieden?

rara | 10-05-14 | 18:44

Ik dacht het nie, Guy

croque monsieur | 10-05-14 | 18:43

@smdyasc | 10-05-14 | 18:38

Nee, dat kan niet. Je kan alleen je onvrede op een lamme halfzachte schaapachtige manier 'laten horen', door te stemmen op mensen die niets met die onvrede kunnen doen.

De enige manier om tegen het EU-fascisme op te treden vind je niet in een stemhokje.

ZKH EénOog | 10-05-14 | 18:43

Tijd om deze dictatuur in de maak onderuit te halen.
Wij zijn het zat!
Binnen vijf jaar geen verandering dan vrees ik dat de pleuris uitbreekt en ik help er graag aan mee.

Leyolm | 10-05-14 | 18:42

Jezus, wat een engerd man.

Nieuws-Lezer | 10-05-14 | 18:40

Als Guy spreekt, gnuift Europa.

LibertasSimplex | 10-05-14 | 18:40

Als hij spreekt, liegt hij.

Lewis Lewinsky | 10-05-14 | 18:39

Naar gevaarlijke imbecielen moet je ook luisteren. Dan weet je wat ze van plan zijn, en kan je je op tegenactie voorbereiden.

ZKH EénOog | 10-05-14 | 18:39

Ik zou d'r doen... voor Europa dan!

Fopspeen | 10-05-14 | 18:39

Hoe minder wij van de EU willen weten, des te pijnlijker wordt het ons door de strot geduwd.

Ik was in Haren | 10-05-14 | 18:39

De meerderheid is gewoon voor. Leg je er eens bij neer stelletje nep democraten !

Supermatthijs | 10-05-14 | 18:39

"Die heb niet een bord voor z'n kop, maar drie appartementencomplexen" (René van der Gijp, voetbalanalist)

AdmiraalAckbar | 10-05-14 | 18:39

Nee tegen EU-fascisme, het kan, 22 mei.

smdyasc | 10-05-14 | 18:38

Brrrrrrr.

Ik ben echt nergens bang voor, maar als ik die koppen zie maak ik me zorgen over de toekomst van mijn kleinkinderen.

Flipus | 10-05-14 | 18:38

Het wordt steeds enger.

rolluf | 10-05-14 | 18:38

Als hij spreekt zie je een fietsenrek.

dubbert | 10-05-14 | 18:37

Wat een stel sneue dwazen bij elkaar.

Scagnetti | 10-05-14 | 18:37

Het moet zijn:'... als hij spreekt, dan huivert Europa'. Maar ik begrijp de verwarring.

bottlebaby | 10-05-14 | 18:37

Minder, minder, minder.

Crematorium-de-Asbak | 10-05-14 | 18:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken