Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vreemde vogel vogelvrij bij dodenherdenking Dam

Filmpje uit het rauwrealistische archief van Amsterdamse stadscineast Frank Buis. En met 'rauwrealistisch' bedoelen we: de beelden die u niet ziet op de stream-met-nietszeggend-commentaar-in-stemmige-fluistertoon van de Staatsomroep. Vlak voor de Dodenherdenking dook bovenstaande dodo op de Dam op. Plastic Hannibal Lecter maskertje voor de mond. Rare oranje klomp aan de voet. Kogelhulzen in de kroon. Daar wilde de politie wel even mee babbelen, zo vlak voor de aankomst van de koninklijke nazi-nazaat en zijn Junta-meisje. Want doden herdenken op je eigen manier is 1 ding. Maar jezelf daarbij koddig kleden valt buiten de voorschriften van de vrijheid. Wat moesten die 69 kindjes in het buitenlandse gasten-vak wel niet denken? Daarom. Goed dat de politie deze malle meneer en zijn aluminium lunchpakketje eventjes naar een veilige afstand van de vrijheidsviering voerde. (Video: Frank Buis/Royal Press Amsterdam)

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Harry steijn | 06-05-14 | 08:47

Door je zo te kleden, vraag je er gewoon om! Opsluiten en een halfjaar celstraf voor provocatie en verstoring van de plechtigheid!
Je gedraagt je maar gewoon bij dode herdenking en kleed je maar gewoon netjes aan.
Als je een punt wil maken, nodig je AT5 maar uit en ga je er zo bij lopen in het Amsterdamsenbos, maar niet op de dam bij dodenherdenking!

Landsbelang | 06-05-14 | 01:47

Hoi Lullo 2emeREP | 05-05-14 | 14:01. Dat zeg ik als weldenkend, rationeel iemand. Dacht dat de Para's een beetje eer en respekt hadden. Jammer. Succes in je Vogelpak volgend jaar. Eikel. Kusjes, je fatsoenrukker.

Diepe Vuist | 05-05-14 | 22:25

Ik ben m'n rechter slipper kwijt! Heeft iemand hem toevallig gezien?

aap-noot-mies | 05-05-14 | 21:56

Hail hydra! en dat mag gewoon op de totengedenkstätte ?!?!

http://plasticandplush.com/images/2012/01/05/Hot-Toys-Red-Skull-6.jpg

flaskk2.0 | 05-05-14 | 21:04

Prima dat de politie deze persoon heeft afgevoerd. De manier waarop hij wilde deelnemen aan de herdenking was in zijn kledij al ordeverstoring op zich.

flinkescheet | 05-05-14 | 17:24

Gast komt uit Heerlen. Heeft een prettige klap van van de molen gehad. Doet verder geen vlieg kwaad.

Detrimentalist | 05-05-14 | 17:01

Het zou in deze voorjaarsvakantie natuurlijk zo kunnen zijn dat al die autochtone Amsterdamse ouders met hun blanke Arische kroost ergens op een strand lagen in Marokko of Turkije...

voorschot | 05-05-14 | 16:10

Gelet op de totaalpaniek met inclusief gewonden die een paar jaar terug ontstond n.a.v. de zgn. "Damschreeuwer" (die, ik benadruk het maar even, niet zelf "bom" riep, dat was een panikerende omstander) vind ik het eigenlijk helemaal niet onterecht dat de politie even met deze persoon wil babbelen. Ik denk dat de betrokken medewerkers oprecht bezorgd waren om de openbare orde. Voor je het weet liggen er weer mensen met botbreuken tussen de dranghekken.

Ooit_huisregelneef | 05-05-14 | 15:33

Ik las op powned.tv dat in Rotterdam iemand de Hitlergroet bracht tijdens de herdenking. Dat moet natuurlijk ook kunnen. En als iemand volgend jaar in een SS uniform aan komt kakken, dan is dat natuurlijk ook vrijheid van expressie.
@fredflange | 05-05-14 | 14:56
Dat klopt inderdaad. Je kunt die vrijheid van expressie inperken, maar dan heb je dus geen vrijheid van expressie meer. Dan kan het dus ook zomaar eens zo zijn dat iemand anders jou vrijheid van expressie ook gaat inperken, onder het mom "dat vind ik niet kunnen dus dat mag niet meer". Dan heb je geen democratie, maar iets anders, waarin iemand de baas is over wat jij wel en niet mag dragen/zeggen/protesteren/lezen/denken.

hobbit | 05-05-14 | 15:27

@fredflange | 05-05-14 | 14:56
die provocaties zijn er al lang, kijk eens op twitter.
-
luister naar de woorden van die agente.
de reden waarom die man weggehaald wordt
-
en dit is geen incident
denk aan "zwarte piet is racisme" shirt dragers die afgevoerd worden
mensen met bordjes "ik ben geen onderdaan"
whatever
de grens is al lang niet meer "ss-uniform"
de grens is tegenwoordig "doe normaal"
en de overheid bepaalt wat normaal is
dat is het probleem

2emeREP | 05-05-14 | 15:27

Daar is GeenStijl weer met de standaard vrijheid-inkoppertje. Maar als die gast iemand had neergestoken was het "Politie laat Mongeaul vrij loslopen"

Ik heb zoiets van... | 05-05-14 | 15:26

Ik las op powned.tv dat in Rotterdam iemand de Hitlergroet bracht tijdens de herdenking. Dat moet natuurlijk ook kunnen. En als iemand volgend jaar in een SS uniform aan komt kakken, dan is dat natuurlijk ook vrijheid van expressie.

fredflange | 05-05-14 | 14:56

Weet je wat ik ook ZUM KOTZEN vond aan de dode herdenking? Het feit dat die schoolkindertjes op het einde Fucking ALLEMAAL allochtonen waren. Zo wordt je dus op slinkse wijze geindoctrineerd in NL. Waren zeker geen Nederlandse (lees blanke) kindertjes te vinden in heel Amsterdam om die blommen te leggen?
Heel vervelend maar typisch voor linksch bolwerk Amsterdam.

WatZalIkErvanZeggen | 05-05-14 | 14:35

VERBOTEN voor kunstenaars,clowns en andere artiesten!!
O,wacht

superskunk | 05-05-14 | 14:25

@Diepe Vuist | 05-05-14 | 13:44
Hoezo respectloos?
Hoezo?
Wie ben jij mij te willen vertellen hoe ik me heb te kleden?
Wie is er hier de nazi- fatsoenrukker

2emeREP | 05-05-14 | 14:01

Lul toch niet van Rossem. Reinste provocatie en uiterst respectloos van die gek om zo richting de Dam te vertrekken. -1 voor Nazi nazaat.

Diepe Vuist | 05-05-14 | 13:44

@Lewis | 05-05-14 | 12:27

Nee, ook niet

AsEl | 05-05-14 | 13:41

Jammer GeenStijl!
Neem het op voor de gekken en de dwazen. Ieder viert zijn eigen vrijheid, ieder herdenkt op zijn manier.
-
Weet je wie er ook geen gekken bij zijn bijeenkomsten wilde?
-
En het is treurig, diep treurig dit. Ga er dan naast staan.
En vier het met hem samen. Als je een cent waard bent
De modepolitie op de Dam, op 4 mei.
Pislink maakt het me

2emeREP | 05-05-14 | 13:33

hobbit | 05-05-14 | 12:08
Dus je mag van jouw met de meest naargeestige symbolen in een publiek van dodenherdenkers gaan staan?
Overigens, mensen (kwaadwillend) scheren zich idd, maar een schreeuwende gek is al genoeg. Ik weet niet waar je voor pleit eigenlijk
@Einde van de Domheid | 05-05-14 | 12:21
Om op je eerste vraag te reageren: een hele dikke vette JA. En het staat daarbij het publiek net zo goed vrij om tegen diegene te protesteren. Waar ik voor pleit is heel simpel: democratie, waarbij daadwerkelijke vrijheid van meningsuiting zonder beperkingen en uitzonderingen voorop staat. Dat betekend o.a. dat mensen zich mogen kleden zoals ze willen en hun meningen mogen uiten zoals ze willen, kunst mogen uiten zoals ze willen, etc etc. Zodra je daar aan begint te torren (zoals nu al uitgebreid gebeurd) heb je geen democratie.

hobbit | 05-05-14 | 13:24

Moet Bosma even laten weten dat hij paraat stond om de tweede Dam schreeuwert eigenhandig in de kraag te vatten?

Nationalistisch | 05-05-14 | 13:19

Misschien is die rare snuiter wel Martin Bosma. Op 3:49 staat hij in ieder geval in het publiek zonder kostuum (Blijkbaar tot dusver niemand opgevallen).

Durum Manu | 05-05-14 | 13:12

@Maya de Blij | 05-05-14 | 12:58

Geen dank :) en, nope, maar ik kan er niet tegen als de waarheid verdraait wordt. Er gaan in Amsterdam inderdaad veel buitenlandse kinderen naar school (mn zus geeft les op een 90% zwarte school) maar er gaan nog genoeg blanke kinderen in Amsterdam naar school, dit was dus geen juiste weerspiegeling van de 'Amsterdamse basisschooljeugd'. Ik vraag mij dus ook af wat hier de reden van was.

Kapitein_Koek | 05-05-14 | 13:12

Volkert incognito?

boasatlas | 05-05-14 | 13:12

@Graaf van Egmont | 05-05-14 | 12:40
Lol, nog voor geen miljoen euro!

tattooboer | 05-05-14 | 13:12

Danny, ben je nou alweer undercover knul?

Fred van Ria | 05-05-14 | 13:08

De nazaat van een oorlogsmisdadiger naast de koning bij de dodenherdenking is ook ongepast gekleed.

Pinocchio | 05-05-14 | 13:07

of het smaakvol is, daar kun je over twisten maar ik vind dat de figuur verder het volste recht heeft om daar te staan en dat de pliesie haar boekje (als gewoonlijk) te buiten gaat met de figuur te verwijderen. Tijd voor een aangifte tegen de pliesie, lijkt me zo.

jan-lul-de-behanger | 05-05-14 | 13:04

@ rechtsdwalendeautist | 05-05-14 | 12:59
Wat moet jij een hekel aan Duitsers hebben.

TheseDays00 | 05-05-14 | 13:01

-weggejorist-

rechtsdwalendeautist | 05-05-14 | 12:59

Kapitein_Koek | 05-05-14 | 11:55
Dank.
Woon je in Duindorp?
:-)

Maya de Blij | 05-05-14 | 12:58

Laat ik het er bij houden dat hij er erg apart uit ziet, en dat ik het begrijp dat de politie hem van de dodenherdenking wegsluist. Er staan 20 000 mensen stil te zijn, en er hoeft maar één hufter tussen te zitten die zijn bek niet twee minuten kan houden om dit moment van nationale stilte voor heel Nederland te verpesten. Dan heb ik liever dat er een paar onschuldige mensen die zelf de keus maken er raar uit te zien weggeloodsd worden, dan dat er één gek tussen staat die dat prachtige moment weer verpest.

Nietvoordekat | 05-05-14 | 12:47

Rare jongens die Romeinen.

Jan Gordelroos | 05-05-14 | 12:42

Oké , die malloot mag elke andere dag van de week met gratis geld de clown uithangen.
Maar níet op 4 mei. Wat is daar mis mee? Meneer mag blij zijn dat het 2014 is. 40 jaar geleden zou hij voor eeuwig op de Veluwe zijn weggestopt. Vrijheid van de een stopt waar hij die van een ander belemmert.

Oud wijf | 05-05-14 | 12:41

5 Mei: bezettingsdag.

BSmachines | 05-05-14 | 12:40

tattooboer | 05-05-14 | 12:34
Mooie symboliek. Het was jij dus. Weten we allemaal hoe je er uit ziet irl

Graaf van Egmont | 05-05-14 | 12:40

Ik snap het wel, sinterklaasfeest is zo goed als dood na al het commentaar van Quinsy Gario. Deze held probeert het te herdenken en zelfs dat mag schijnbaar niet meer in deze politiestaat.

Duracell | 05-05-14 | 12:38

Je zou maar 69 jaar geleden bevrijd zijn, en er in 2014 achter komen dat de bevrijding eigenlijk lijkt op een bezetting van vreemde mogendheden, dat is een Gotspe.

Real_Legend | 05-05-14 | 12:37

@TheseDays00 | 05-05-14 | 12:29
Niemand die zegt dat je niet moet komen ook.

tattooboer | 05-05-14 | 12:34

Het was een perfecte afspiegeling van hoe Amsterdamse scholen er tegenwoordig uitzien, begrijp niet dat er nu pas schellen van de ogen vallen bij sommige reaguurders hier. Amsterdam schijnt er trots op te zijn, maar dat hebben ze niet gevraagd aan de Amsterdammer zoals ik. Al jaren worden er in Mokum meer niet-westerse allochtonen geboren dan autochtonen, en die gaan op een gegeven moment allemaal naar school, het resultaat anno 2014 verbaasd me dan ook helemaal niet. Perfect in beeld gebracht. Ben benieuwd naar 2020 en ik durf niet vooruit te lopen naar 2030. Bedankt PVDA.

Real_Legend | 05-05-14 | 12:33

@kovariant | 05-05-14 | 12:12
Blijf respect en gezond verstaan, mooi want dat was eigenlijk mijn punt.

Maya de Blij | 05-05-14 | 12:31

@ tattooboer | 05-05-14 | 12:13
En daarom vandaag alle ruimte voor deze vorm van kunst en 4 mei even stemming doen. Hup, met korte broek de kerk in, scrheeuwen in musea en bibliotheek, schoenen aan in de moskee, met een jurk aan naar de Hells Angles. Gewoon beetje aanpassen als je ergens aan mee wilt doen, en anders doe je gewoon niet mee. Niemand die zegt dat je moet komen.

TheseDays00 | 05-05-14 | 12:29

@très cool | 05-05-14 | 12:25
Kogelwerende vesten.

tattooboer | 05-05-14 | 12:28

@Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 12:07
Ik ben het op zich wel met je eens, maar iets als een Dodenherdenking is wat mij betreft een uitzondering op die regel.

Lewis | 05-05-14 | 12:27

Bromsnor en bromsnorina zijn veel te dik.

très cool | 05-05-14 | 12:25

hobbit | 05-05-14 | 12:08
Dus je mag van jouw met de meest naargeestige symbolen in een publiek van dodenherdenkers gaan staan?
Overigens, mensen (kwaadwillend) scheren zich idd, maar een schreeuwende gek is al genoeg. Ik weet niet waar je voor pleit eigenlijk

Einde van de Domheid | 05-05-14 | 12:21

Ok, komt ie:
De witte roos in de houdgreep van de rottende hoofd van traditioneel feest zoals sinterklaas staat voor de ontvoering van de republiek. gestaand op een gebroken klomp die als uiting van "steeds maar weer""nou breekt me de klomp" staat. De roze sok, dat zijn wij, Geenstijl maar wel in een slof, zoals die door bajesklanten worden gedragen dus de imminente veroordeling van GS symboliseert. De grijze pisvlekbroek met bierbuik er over en oranje sjaaltje van de olympische spelen laat duidelijk het onbeslommerde bierzuipende gedrag van Willem zien, de cape refereert aan zijn moeder die hem met de mantel der liefde bedekte.De doorboorde citrus staat voor venus symbool, de vruchtbaarheid die met de veer van vrijheid is doorboord. De kogelhulzen gaan ván de kroon weg, sprekend over de grootste handel ter wereld waar het koninklijk huis zich riant verrijkt, de wapenhandel. Afgetopt met de illusie dat er vrijheid is van marijuana en dit allemaal beperkt door een gesnoerde mond, want 'w wat is dit figuur toch gevaarlijk, ja gevaarlijk voor degenen die niet verder durven en willen kijken dan hun neus lang is, net als de afgerotte neus van de schedel achter zijn rug. De resten van de resten van een geest die ooit Nederland was.

tattooboer | 05-05-14 | 12:13

@ Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 11:56
Onzin, er is ook nog zo iets als gezond verstand.
En respect.
Doet mij denken aan de casus mag je heel hard in een bioscoop brand schreeuwen met paniek als gevolg en je beroepen op vrijheid? (van meningsuiting in dit geval)
Maya de Blij | 05-05-14 | 12:05
.
Weinig casus aan: brand roepen terwijl dat er niet is heet gewoon orde verstoring. Roepen dat het een waardeloze film is zit volgens mij wel tegen het randje van ordeverstoring en vrijheid van meningsuiting.

kovariant | 05-05-14 | 12:12

De hervormingen in de ggz zijn niet aan iedereen goed besteed.

Zure Sigaar | 05-05-14 | 12:11

Ik vind de gehele 4 mei herdenking steeds meer een grote farce worden.
Onder Juliana waren de slachtoffers van 1940-1945 de belangrijkste "aanwezigen".
Nu is het een groot toneelstuk waarna de acteurs vrolijk lachend en wuivend de bühne verlaten.

BBmetR | 05-05-14 | 12:09

Het roepen van "Brand" heeft niets met vrijheid van meningsuiting te maken, tenzij het over de verkiezing van het lekkerste pils te maken heeft.

Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 12:08

hobbit | 05-05-14 | 11:57
dus?
@Einde van de Domheid | 05-05-14 | 12:03
Dus het is redelijk debiel om te denken dat iedereen met gekke kleding aan tijdens herdenkingen het grootste gevaar is en dat het daarom een debiel idee is om mensen met gekke kleding aan preventief op te pakken of ergens ver weg af te rangeren (wat neerkomt op een verbod op bepaalde kleding, verbod op kunst en verbod op protest). Mensen met hersenen die doelbewust anderen kwaad willen doen zullen zich om het zachtjes uit te drukken waarschijnlijk niet uitdossen in een Sinterklaas-Hannibal outfit met een bom in hun rugtas.

hobbit | 05-05-14 | 12:08

zundappboer | 05-05-14 | 12:01
Maar dat is nu toch precies the point. In onze vrijheid mag je provoceren, je kleden zoals je wil, denken zoals je wil en je mening laten horen.
Wij mogen beledigen, vraagtekens stellen bij ons koningshuis en onze regering.
Je hoeft hier niet in de pas te lopen. En als je dat niet doet, dan onderhoudt de staat je ook nog met een uitkering en toeslagen.
Of wij het er nu mee eens zijn, of niet, dat is onze vrijheid en die kun je niet preventief ruimen, alleen om het feit dat iemand eruit ziet als een mafklapper.
Pas als er waxinelichten gegooid worden of kalbanussen getoond zijn, kun je iemand oppakken.

Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 12:07

@ Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 11:56
Onzin, er is ook nog zo iets als gezond verstand.
En respect.
Doet mij denken aan de casus mag je heel hard in een bioscoop brand schreeuwen met paniek als gevolg en je beroepen op vrijheid? (van meningsuiting in dit geval)

Maya de Blij | 05-05-14 | 12:05

Ja maar Van der Laan had het ook over Sinterklaas, hoor!

philia | 05-05-14 | 12:05

hobbit | 05-05-14 | 11:57
dus?

Einde van de Domheid | 05-05-14 | 12:03

Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 11:35
je mag je inderdaad kleden zoals je wil, maar met dit soort figuren zijn er maar op een ding uit,provoceren!!
volgend jaar iemand in een duits uniform (zonder emblemen)rondlopen?
mag namelijk ook.
maar als je een beetje fatsoen in je flikker hebt, doe je dat niet!!

zundappboer | 05-05-14 | 12:01

De Haagse herdenking stak weer eens positief af tegen de poppenkast in de hoofdstad.

kibbesoeb | 05-05-14 | 12:01

Hoor ik dat nou goed? "Wij zijn van de vredeseenheid".....
Wie is er nou gek?

Okkie Trooi | 05-05-14 | 12:01

Er staat me nog slechts dat beeld bij van die 62, zogenaamd, "willekeurige" Amsterdamse schoolkinderen. Wat was hier de bedoeling van?

de directeur | 05-05-14 | 12:00

Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval.....
Als je niks doet en om 20:00 gaat hij een hoop stennis lopen maken dan roept iedereen dat je dat kon verwachten met zo'n malloot. Pak je hem op dan kom je weer aan de grondrechten van onze samenleving....
@DerHanzel | 05-05-14 | 11:49
Ja, want mensen in "normale" kleding maken nooit stennis en laten nooit bommen ontploffen! yuptupdurrrrrr

hobbit | 05-05-14 | 11:57

Ven1V1d1V1c1 | 05-05-14 | 11:27
Zou het niet iemand zijn die de Joden herdenkt omdat Nederland er nogal wat afgevoerd heeft....? Heb ook nog nooit een Berber sholom horen zingen trouwens.

Premier Trutte | 05-05-14 | 11:56

Maya de Blij | 05-05-14 | 11:47
Wat is gedragen? Zolang hij daar gewoon staat, gedraagt hij zich toch?
Of is er ook al een wet die voorschrijft in welke gepaste kledij men dient te herdenken en welke attributen je daarbij wel en niet bij je mag hebben?

Ook malloten genieten vrijheid. Dat *IS* namelijk vrijheid.

Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 11:56

Senegalese spoorkoekoek?

Zyprexa20mg | 05-05-14 | 11:55

Die Frank Buis is echt overal

Moedereter | 05-05-14 | 11:55

@Maya de Blij | 05-05-14 | 11:47
De enige juiste reactie.

Mij viel het overigens ook op dat die kinderen van die 'basischolen in Amsterdam' niet echt een weerspiegeling van de samenleving waren, of ik woon in de laatst overgebleven blanke enclave ofzoiets.
Alvast als 'goedmakertje' voor het eventuele kransenvoetbaltoernooi ofzoiets?

Kapitein_Koek | 05-05-14 | 11:55

Ven1V1d1V1c1 | 05-05-14 | 11:48
Al'moal buut'nlaanders!

7,62x39 | 05-05-14 | 11:51

Aandachtrekkende tokkie. Ook niet helemaal 100%, maar goed dat hoort dan ook wel een beetje bij elkaar.
.
Je kunt het vrijheid noemen, je kunt het huftergedrag noemen. Maar als dit moet kunnen moet je ook je bek houden over de Moslimkinderen die op staat dansten op 9/11/01.

Deus Absurdia | 05-05-14 | 11:51

Tsja, wat is wijsheid in zo'n geval.....
Als je niks doet en om 20:00 gaat hij een hoop stennis lopen maken dan roept iedereen dat je dat kon verwachten met zo'n malloot. Pak je hem op dan kom je weer aan de grondrechten van onze samenleving....

DerHanzel | 05-05-14 | 11:49

Oh de ironie op 4 en 5 Mei in 2014. "DEINE PAPIEREN" ID-plicht, mode politie, verbod op jezelf uitdrukken zoals je zelf wilt als de aandachtshoer die je al dan niet bent, verbod op majesteitsschennis, de dagelijkse verassings-boete angst in het verkeer, aangiftes tegen meningen zijn de nieuwste mode (en iedereen weet dat het verbod op meningen de volgende stap is), razzia's zonder tussenkosmt van rechter onlangs op 1 maart nog gelegaliseerd. Maar verder zijn we heel vrij en gaat het allemaal de goede kant op hoor.

hobbit | 05-05-14 | 11:49

@Ven1V1d1V1c1 | 05-05-14 | 11:27
- Herstel - Bij nader inzien lijkt het toch om een Joodse agent te gaan, zingend in het Hebreeuws. In dat geval excuses voor de voorgaande post, ontstaan door een stukje onzorgvuldigheid mijnerzijds.

Ven1V1d1V1c1 | 05-05-14 | 11:48

Dit is dan een zogenaamd 'kunstgekkie', oftewel gesubsidieerd kunstenaar. Maar dat zijn ze trouwens vrijwel allemaal.

Hjalmar | 05-05-14 | 11:47

Volkomen terecht.
Bij het herdenken van de gevallenen die hard gestreden hebben voor onze vrijheid, die GS ook hoog in het vaandeel heeft, heb je je maar te gedragen.
Als je zo graag aandacht wil als verkleedde randdebiel dan doe je dat maar op een ander moment.

Maya de Blij | 05-05-14 | 11:47

Dat deed Fabiola toch ook altijd?

Mammeloe | 05-05-14 | 11:45

.. zulke mannen gooien niet zelden met waxinelichtjes. Of ze zetten het plotseling op een schreeuwen.
Dat gedrag is nu eenmaal meer riskant voor de dader dan het schoppen van koppen, bejaarden of vrouwen&kinderen. Duss meneer horrorKlaas, even bukken graag. U gaat niet langs de linkse rechter of binnenkort naar huis.

Jan Passant mk2 | 05-05-14 | 11:44

Tsja...we horen de vrijheid te vieren en de overledenen te herdenken die de vrijheid voor ons gewonnen hebben. Dat is een groot goed. Deze man maakt gebruik van zijn vrijheid. Dat hij wordt meegenomen, geeft al aan hoe het gesteld is met de vrijheid in Nederland. Die is er dus alleen als je je aanpast.

deluiegriek | 05-05-14 | 11:42

Vrijheid is er alleen als je doet wat de elite wil van ons. Noord Koreaanse praktijken dit. Het ergste is dat dit soort dingen laat zien hoe het met onze vrijheid van ons allemaal gesteld is, en dat mag ik wel zeggen diep triest gesteld. Een persoon die er raar uitziet de vrijheid ontzeggen. Want hij provoceerde, maar een stel van die kutten in hoofddoek die onze cultuur provoceren mogen wel. WTF deed die rare snuiter eigenlijk die in een Arabische taal een liedje stond te zingen? Nederland islamitische staat, nee hoor hoe kom je daar nou bij?

Da_scorpio | 05-05-14 | 11:41

Volgens mij was het dodenherdenking.
Enfin, als net als vroegah 'het dragen van maskers' in de APV was blijven staan hadden we ook die burkadiscussie niet hoeven hebben.
De man vind ik overigens terecht aangehouden,gemaskerd met het symbool van een menseneter, een paap en kogels. Wat een blik wormen!

Einde van de Domheid | 05-05-14 | 11:40

Waarom waren al die bloemenkinderen zwart?
En waarom komt daar zo weinig commentaar op?

philia | 05-05-14 | 11:39

Lewis | 05-05-14 | 11:17
Dat noemen we nu vrijheid. Je mag denken zoals je wil en je mag je kleden zoals je wil.
Mits je daarbij anderen geen geweld aan doet en het niet in strijd is met de goede zeden.
Die vrijheid vieren we vandaag (ik niet, ik ben aan het werk). En geniet er maar van, want over een jaar of 10 is het daarmee afgelopen en lopen we aan de leiband van Brussel en Mekka.

Dick Luyenlomp | 05-05-14 | 11:35

Alsof er al niet genoeg idioten daar zaten.
Op 4 mei de doden herdenken die voor de vrijheid van dit land gestorven zijn, de rest van het jaar deze vrijheid verkwanselen aan de EUSSR en de Middeleeuwiërs.

Cuyahoga | 05-05-14 | 11:33

@ Le Roi | 05-05-14 | 11:16

Ik ook! Om een dergelijk gekleed figuur kan ik niet anders dan lachen. Om vrouwen met een burka moet ik huilen.

suvois | 05-05-14 | 11:32

Wat deed die man fout? En is dit nou die veelbesproken fashion-police? Vrijheid mensen, maar niet voor die er anders uitzien, die moeten oprotten! Volgend jaar pre-screenen en iedereen die er niet bij hoort een sterretje geven, dat is de oplossing, toch?

Solifugid Trismegis | 05-05-14 | 11:32

Was Beatrix ziek soms... dat haar zoon er was ?

duitse herder | 05-05-14 | 11:27

Ik weet niet wat die berbersmeris daar stond te zingen want dat is niet mijn taal vriend. Is dat gebruikelijk? Gaan we nu alle allochtone minderheidsgroeperingen in hun eigen taal iets naar hun eigen God(en) laten zingen? De Chinezen (Taoïstische liederen), Indiërs (Hindoe liederen) etc. etc. etc.

Of werd hij als een circus-aapje opgevoerd om middels een positief voorbeeld/rolmodel de multiculturele samenleving nog maar eens te promoten, bij zo'n afnemend draagvlak onder de bevolking.

In dat geval mag je met recht spreken van een berberaap.

Ven1V1d1V1c1 | 05-05-14 | 11:27

Met een verlengde Audi naar de dodenherdenking gaan... Dan heb je het niet helemaal begrepen.

tipo | 05-05-14 | 11:26

groot gelijk dat ze dit soort mafketels even apart nemen.
als ze dat niet hadden gedaan en die gozer gaat lopen schreeuwen tijdens de herdenking, dan krijgt de politie gezeik van jullie wisten dat hij er stond en deden niks.

Lewis | 05-05-14 | 11:17
inderdaad pure provocatie!!

zundappboer | 05-05-14 | 11:26

-weggejorist-

whe are ANONYMOUS | 05-05-14 | 11:26

Wel een expressieve outfit die past bij de herdenking maar ik denk dat kinderen er nachtmerries van krijgen. Ik droomde 'alleen maar' over die laatste overlevende van Treblinka.

Simon_GS | 05-05-14 | 11:24

Toen de koningin hier langs kwam voor k-dag moesten we hier door minstens 3 politie controle posten voor we bij de stoet konden komen, blijkbaar is er hier heel wat minder controle. Er hoeft maar 1 gek tussen te zitten..

tiku99 | 05-05-14 | 11:24

we begrijpen sinds de schreeuwert waarom het KH vooraan staat, dat zijn ze ook als eerste weg

Andersom dag | 05-05-14 | 11:22

@Heiseenberg
Ja inderdaad. Dus niet stelen, mishandelen, doodtrappen e.d. En ook niet de openbare orde verstoren op de dodenherdenking. De rest van het jaar mag je je zelf voor aap zetten en aandacht vragen voor alle gemene complotten tegen de jagers en de negers.

Der Icebear | 05-05-14 | 11:21

@Lepo | 05-05-14 | 11:13
Wat is er mis met vreemde vogel zijn?

Flightless bird | 05-05-14 | 11:18

Weer wat negatiefs weten te vinden over de Dodenherdenking, jongens? Gefeliciteerd.
Overigens is het natuurlijk pure provocatie om op 4 mei zó op de Dam te willen gaan staan. Ik vind het niet raar dat ze zo'n man daar weghalen.

Lewis | 05-05-14 | 11:17

Je bent alleen vrij als je je gedraagt zoals men wil dat je je gedraagt.

Heiseenberg | 05-05-14 | 11:17

Ik vind juist dat het goed aansluit bij de poppenkast die wij het koningshuis noemen!

Rest In Privacy | 05-05-14 | 11:17

69 schoolkinderen; ik kon er geen enkele rozig-blonde blanke tussen bespeuren. Ik was stomverbaasd, eerlijk gezegd.

Supersoul | 05-05-14 | 11:17

Heeft met bestek. Ik bedoel respect te maken.
Deze lamlul snapt het gewoon niet.

Nacho_Vidal | 05-05-14 | 11:17

Dit is gewoon een proefballonetje om Sinterklaas zo te demoniseren dat hij standaard wordt opgepakt. Tuin hier niet in mensen.

Kaas de Vies | 05-05-14 | 11:16

+1 voor 'nazi-nazaat en zijn Junta-meisje', Van Rossem.

doedeljantje | 05-05-14 | 11:16

Zal wel aan mij liggen, maar ik heb nog altijd liever rare snuiters als dit naast me staan dan iemand in zo'n burka/nikaab/whatever.

Le Roi | 05-05-14 | 11:16

netjes opgelost toch?

--sql error-- | 05-05-14 | 11:16

Gewoon even de afdeling psychiatrie bellen, wie ze missen: Klaar!

Mazzeltov | 05-05-14 | 11:16

Volgend jaar stropdascontrole voor de heren en hoedjescheck voor de dames. De volledige lijst van goedgekeurde kleding kunt u vinden op Postbus51.nl.

Uiteraard bent u extra welkom als u Abercrombie & Fitch draagt.

rara | 05-05-14 | 11:15

Tsja, ik zou m ook niet in mn buurt willen hebben, die vreemde vogel.

Lepo | 05-05-14 | 11:13

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken