Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#EUxitpoll: IEDEREEN TELT MEE!

stijllozestemmentellers534.jpgVrienden van den Republique! Helden van het Koninckryck! De aanmeldingen stromen binnen na onze OPROEP OM STIJLLOZE STEMMENTELLER TE WORDEN, en zo de Brusselse bureaucratische dictatuur een hak te zetten. Als de EU het verbiedt om de uitkomsten van de Europese verkiezingen op 22 mei bekend te maken, dan gaan we zélf wel naar het stemlokaal om de uitslag op te vragen. Van Vlissingen tot Groningen en van Alkmaar tot Sittard: als onze topografische kennis ons niet in de steek laat, hebben we inmiddels aanmelding van democratie minnende burgers uit alle Twaalf Provinciën (twaalf inderdaad, Plasterk, moehaha). Von Loghausen sleutelt in zijn bunker bastille aan een JorisWorks™ Google Maps met roze prikkertjes op locaties waar we Stijlloze sleeper cells hebben die wachten op verdere instructies. Achter de schermen raadplegen wij vuistdikke Kieswetsboeken, bellen we met beftoga's, prakkezeren we over handige uitslagformulieren die de Stijlloze Stemmentellers kunnen invullen op 22 mei, en knutselen we een FAQ waarin vragen als 'mag je eigenlijk wel filmen in een kieslokaal?' of 'Hoe lang duurt het tellen van de stemmen?' worden beantwoord. Zowel De Dagelijkse Standaard (geen naamgrapje dit keer) en ThePostOnline hebben ons initiatief ondertussen al opgepikt en gedeeld. Aan alle andere media die de democratie voelen jeuken in hun onderbuik: wees niet bang, we bijten niet en we bedoelen het goed. Dit gaat niet om links of rechts. Dit is geen strijd vóór of tegen de Europese Unie. Dit gaat niet over de gulden terug of de euro weg. Dit gaat om ons recht op transparante, open en ongecensureerde democratie. Daar kun je niet tegen zijn. Zelf aanmelden als Stijlloze Stemmenteller? Zoek je stembureau in de lijst en gebruik DIT AANMELDFORMULIER, dat ook embedded staat na de breek. HUP DEMOCRATIE! HUP EUROPA! HUP #EUXITPOLL!

Reaguursels

Inloggen

Als je toegeeft aan dit 'bevel' van de EU. Dan heeft de EU al gewonnen.
-
Trek een streep en maak lokaal of landelijk op 22 mei de uitslag bekend.
-
Laat het EU volk de EU president kiezen.. en anders maar minder EU.

GeefDeWaarheidNKans | 03-05-14 | 00:32

Heerlijk dit, uitstekende actie van GS. Participatie maatschappij wilden ze toch..... Niks doofpotje

clockandhammergame | 02-05-14 | 07:58

op jezelf stemmen, mag dat ook?

westcoast | 02-05-14 | 02:43

@GeefDeWaarheidNKans | 01-05-14 | 23:56
Het tellen der stemmen is transparant.
Je kunt je als vrijwilliger bij de gemeente opgeven.
Dat staat los van deze actie.
Je hoeft niet actief te tellen om de uitslag te horen van het stembureau waarin je aanwezig bent (na sluitingstijd).
De uitslag moet duidelijk kenbaar gemaakt worden door de voorzitter van het kiesbureau, nadat er eenstemmig besloten is dat er juist geteld is en bekend is hoeveel stemmen er zijn uitgebracht en op wie.
Op dat moment geeft de voorzitter ook de resultaten van ZIJN stembureau door aan de "centrale". Die resultaten zijn openbaar. EU wil dit resultaat, wat volgens onze kieswet legaal openbaar is na telling der stemmen, niet openbaren tot na de sluiting van de laatste stembus op 25 mei. Er heerst een embargo op de uitslag tot 25 mei.
Officieel embargo dat door dit initiatief ondergraven wordt. En terecht !

suffie63 | 02-05-14 | 01:09

@TriestGeval | 01-05-14 | 21:58
Je moet naar je plaatselijke stembureau gaan een daar de uitslag afwachten.

suffie63 | 02-05-14 | 00:58

De intentie valt te waarderen.
-
Laat het niet aan politici over om elke stem te tellen.
-
Zorg ervoor dat elke stem geteld wordt.. ook elke minder-EU stem.

GeefDeWaarheidNKans | 01-05-14 | 23:56

Ook ik heb me aangemeld. Gelukkig is het stembureau letterlijk aan de overkant van de straat. Hoop wel een beetje dat het niet te laat wordt want de volgende dag gaan we lekker op vakantie voor een paar weekjes.

juntatiger | 01-05-14 | 22:34

Bij welk stembureau wordt de gemeentelijke totalen afgeroepen of is dat altijd in de Raadszaal van de gemeente?

TriestGeval | 01-05-14 | 21:58

@bijscholing
Het zou me zeer tegenvallen als ze mijn registratie op die lijsten nu al kwijt waren.

Zware Majesteit | 01-05-14 | 21:27

Goede actie, alleen ben ik op die datum in ons voormalige oostelijke wingewest, kan helaas niet meehelpen. Veel succes!

Fast Forward | 01-05-14 | 21:22

I'm in. Yuppenbuurtje 020.

OhJee | 01-05-14 | 21:16

@Stormageddon | 01-05-14 | 17:35
Ik dank God op mijn blote knietjes dat hij ons deze mogelijkheid heeft geboden, het is dus een teken!

Kaas de Vies | 01-05-14 | 20:32

Doe graag mee; met een team van getuigen.
Wat denken die gluiperds wel.
Zonodig kan ik voor 'onbezette' stembureaus betrouwbare mensen inschakelen.

Stenkel | 01-05-14 | 20:32

@bijscholing | 01-05-14 | 16:04
Ha! Daar sta ik al op!

Kaas de Vies | 01-05-14 | 20:30

Ik zal eens kijken, vandaag pas stempas gekregen dus kon niet eerder reaguren. Kan je bij elk stembureau kijken of alleen die op je stempas staat.
Want als dit het geval is kan je ook nog sturen.

Ik wil het liefst NIET bij Mark Smith ingedeeld worden.

Kaas de Vies | 01-05-14 | 20:30

Doe eens de stembureaus van Alkmaar doorgeven. Dan wil ik wel stemmen tellen.

JeanFromage | 01-05-14 | 20:28

Aangemeld. Ik sta op het gemeentehuis de 22e!

trotsopGn! | 01-05-14 | 20:28

Mijn stembureau staat niet op de lijst.. Is in 073.

Zware Majesteit | 01-05-14 | 20:19

Aangemeld en klaar om te tellen!Geweldig initiatief GeenStijl.

Eppendorf | 01-05-14 | 20:06

Mooie actie van jullie Geenstijl!

Nieuws-Lezer | 01-05-14 | 19:37

?!
Als het daadwerkelijk verboden wordt om de verkiezingsuitslag te publiceren, leven we effectief gezien in een dictatuur, toch?
De controle is dan namelijk compleet weg.
Niemand zal dan kunnen controleren of er daadwerkelijk genoeg draagkracht uit de verkiezingen spreekt.
Verkiezingen hebben pas waarde als er gevolg aan gegeven kan worden, en dat kan alleen door uitslag te openbaren.

Vage_eddie | 01-05-14 | 18:45

@bijscholing | 01-05-14 | 16:04
Op die lijsten sta ik al jaren, so what ?

suffie63 | 01-05-14 | 18:45

@Mark Smith | 01-05-14 | 16:37

Farage kan nog wel een extra duw in de rug gebruiken, onze voorbeeld functie dan wel weer eens. Een goed voorbeeld doet volgen ook voor andere EU landen.

Bezorgde_Burger | 01-05-14 | 18:19

Merlot | 01-05-14 | 16:37
Als lid van het stembureau mag je de uitslag voorlezen, maar vervolgens moet je je mondje houden tot zondag 23:00.

Mubbenschonster | 01-05-14 | 18:07

Hulde aan het jullie. Ook ik zal aanwezig zijn bij de telling en de uitslag delen. Laat dit de omslag worden.

doppelkaars | 01-05-14 | 17:43

Hulde GS!

lanexx | 01-05-14 | 17:38

Overigens, dit hele probleem bestaat slechts omdat wij in Nederland in een zondagwet hebben. Wij mogen niet, zoals in andere, meer beschaafde landen, niet op zondag stemmen, omdat een groep christenen blijkbaar wat anders te doen heeft op zondag dan hun godt te dienen door het vakje voor SGP, CU of CDA rood te kleuren.
Als in Nederland, net als in de rest van Europa, gewoon op zondag gestemd zou worden dan was deze hele actie overbodig geweest.
Het principiële bezwaar tegen stemmen op zondag ontgaat mij volkomen. Wat is er voor een waar christen nou mooier dan godt te eren met een stem op een klein christelijk kutpartijtje? Ik begrijp dat dus werkelijk niet. Sterker nog: in veel gemeenten doet een kerk ook dienst als stembureau. Nou, christenen moeten op zondag toch verplicht naar de kerk, dan kunnen ze meteen stemmen. Hoeven ze geen omweg te maken, godt ziet meteen toe dat ze het juiste vakje rood kleuren en de atheïsten en andere heidenen uit de buurt komen dan óók op zondag in de kerk: precies wat godt wil. Win-win-win.
Ik moet de eerste ware christen nog tegenkomen die mij kan uitleggen wat het principiële bezwaar is en waar dat staat in hun sprookjesboek.

Stormageddon | 01-05-14 | 17:35

@Merlot | 01-05-14 | 16:37
Ja, dat mag.

Stormageddon | 01-05-14 | 17:26

Volgens mij telt Plaststerk, een Euroreptiel uit het Eerste Ei, ZELF alle stemmen. Tenzij u een leger meeneemt zult u geen stembiljet te zien krijgen...

G. Raayer | 01-05-14 | 17:21

"Dit gaat niet over de *Gulden terug* of de euro weg"
vind ik grappig +1

Alhoewel de euro meer is om te huilen..

Boris die Sauertopf | 01-05-14 | 17:10

Ik ben stembureaulid/stemmenteller.
Wil de uitslag wel doorgegeven maar weet niet of ik dat wel mag.
Weten jullie dat, GS?
Merlot | 01-05-14 | 16:37
.
In tegenstelling wat die Haagse en Brusselse linkse kliek jou wil doen geloven ben jij nog altijd een vrij mens. Die uitslag mag je natuurlijk altijd doorgeven. Wat GS er mee doet is hun zaak maar het schijnt dat ze beschikken over hele goede advocaten lol.

copywriter | 01-05-14 | 17:07

Ben er natuurlijk gewoon bij. Camera in de aanslag. Altijd leuk.

SvennusMax | 01-05-14 | 17:02

Beste Mayhem123, er zijn geen gemeenteraadverkiezingen geweest in 2014 door de komende fusie met omliggende gemeenten. Daarom staat Alkmaar 072 er niet tussen. In 1573 begon de Victory in Alkmaar...... doen we graag opnieuw !!

Wadnapan | 01-05-14 | 17:00

Zojuist aangemeld. Ook zonder deze oproep is het een goed idee om eens te kijken hoe transparant onze democratie nou werkelijk is.

Maanlander | 01-05-14 | 16:58

Er valt veel te verbeteren, maar in Europa /EU ligt onze toekomst!! Ik stem D66...

Mayhem123 | 01-05-14 | 16:55

vreemd: in de tekst staat o.a. Alkmaar, (met bijna 100.000 inwoners ook niet zo over het hoofd te zien), kijk je bij de link met alle stembureau's dan bestaat Alkmaar niet eens....(na Albrandswaard komt Almelo.....)

FW Ta-183 Huckebein | 01-05-14 | 16:52

Hopelijk is er binnenkort ook een Euxit-exitpoll.

Fred Bastiat | 01-05-14 | 16:49

Aangemeld als stijlloze stemmenteller. Geweldig initiatief.

Fred Bastiat | 01-05-14 | 16:45

@Merlot | 01-05-14 | 16:37
Gewoon doen, ook al mag het niet. Burgerlijke gehoorzaamheid leidt niet tot meer transparantie en democratie van de overheid. Met elke boete die hiervoor wordt uitgedeeld staan Rutte en Plasterk meer en meer in hun hemd. De schande is voor hen. Bovendien zou ik zo'n boete boven aan mijn CV zetten.

SamKoeman | 01-05-14 | 16:43

Waar en wanneer worden eigenlijk de buitenlandse briefstemmers geteld? Of stemmen die voor spek en bonen?

Morgenhout | 01-05-14 | 16:38

Zie het nut er niet van in.

Mark Smith | 01-05-14 | 16:37

Ik ben stembureaulid/stemmenteller.
Wil de uitslag wel doorgegeven maar weet niet of ik dat wel mag.
Weten jullie dat, GS?

Merlot | 01-05-14 | 16:37

Geweldig initiatief! Zit helaas in het buitenland dan, anders had ik zeker in een stemlokaal in Scheveningen gestaan.

Johnny Hotrod | 01-05-14 | 16:36

dikke boehoe | 01-05-14 | 16:27
Klopt als een bus. En op N1 baseert GS zijn stemmentellers. Maar nadat de uitslag in het stembureau is voorgelezen wordt het volgens Y22b stil. De uitslag gaat naar de burgemeester, maar die mag niks meer bekend maken. Totdat het laatste EU land heeft gestempt.

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 16:35

Geweldig initiatief!

De Anaalprofeet | 01-05-14 | 16:29

Zometeen maar weer eens invullen dan.
Overigens is deze discussie al zo oud als Europese verkiezingen. Afgelopen jaren hebben tv zenders ook gewoon de stem bureau's opgeteld voor een voorlopige uitslag op de avond van de verkiezingen.
Je hebt dan alle stemmen, behalve die stemmen per post in het buitenland. Hebben NOS en RTL aangegeven het dit keer anders te doen? Want ik zie geen verschil met de vorige verkiezingen.

BasBr | 01-05-14 | 16:29

@ Graaf van Egmont

Artikel N1 (lid 2) is dan nog steeds van toepassing toch? Er staat in Y22B nergens dat N1 niet meetelt.

Artikel N 1

1. Onmiddellijk nadat de stemming is geëindigd, stelt het stembureau vast de aantallen geldige stempassen, kiezerspassen en volmachtbewijzen. De som van deze aantallen is het aantal kiezers dat tot de stemming is toegelaten.
2. De aantallen worden door de voorzitter aan de aanwezige kiezers medegedeeld.

dikke boehoe | 01-05-14 | 16:27

McQuail | 01-05-14
Klopt. I hou van spruitjes.

copywriter | 01-05-14 | 16:25

-weggejorist en opgerot-

McQuail | 01-05-14 | 16:24

Daarom mag die pas bekend worden als de laatste Eurolanden hun stembussen sluiten, op zondag 25 mei om 23:00 uur

Het is dus niet de EU dictatuur die dit heeft bepaald, maar onze eigen kieswet. Art. Y 22b. Een beetje jurist weet natuurlijk dat de toevoeging b achter een artikel er later bij is gefrommeld, dus zal het ook heus wel door de dictators dwingend voorgeschreven zijn.
Kortom: tellen dus met zijn allen!

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 16:19

@bijscholing | 01-05-14 | 16:04
Tja er komt een tijd om kleur te bekennen.

miko | 01-05-14 | 16:17

bijscholing | 01-05-14 | 16:04
Fuck Google > Fuck NSA > Fuck EU-dictators > Fuck Illuminati.
Dus?

copywriter | 01-05-14 | 16:13

Gisterenavond nog net even gepost:

"Denk dat het uitstel van de bekendmaking van de uitslag ligt besloten in dit artikel:

Artikel Y 22b

De artikelen N 12, eerste lid, tweede zin, en O 4, eerste lid,(gaat over de bekendmakig en afwikkeling) blijven buiten toepassing tot de sluiting van de stembussen in de lidstaat waar de kiezers het laatst hun stem uitbrengen tijdens de in de Akte bedoelde stemmingsperiode.
Hoofdstuk Y gaat specifiek over de verkiezingen voor het EP."

Graaf van Egmont | 01-05-14 | 16:13

Hmmm... den Bosch staat niet op de lijst, we hebben dit jaar dan ook nog geen gemeenteraadsverkiezingen gehad.

m1n1 | 01-05-14 | 16:10

Damn. Als uitgeweken burger kan ik niet meedoen. Maar mijn steun hebben jullie, May The Force Be With You.

vraagstaart | 01-05-14 | 16:09

Done.

lerrative | 01-05-14 | 16:07

Lang leve de democratie!

TyrionLannister | 01-05-14 | 16:06

Frank heeft zich aangemeld!

Frank Grasmaaier | 01-05-14 | 16:05

-weggejorist-

McQuail | 01-05-14 | 16:04

Chapeau!

Toetsiemonster | 01-05-14 | 16:04

Jullie gebruiken Google docs voor aanmelden. Iedereen die gegevens invult komt op een schaduwlijst van ongehoorzame burgers.
Google > NSA > EU-dictators > Illuminati.
Dus.

bijscholing | 01-05-14 | 16:04

HULDE!!!!!

KoninginWildemina | 01-05-14 | 16:01

REAGEER OOK