Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Omegod! Gristenjügend radicaliseert sterk

holybiblekaboom.jpgHey, de SGP-taliban radicaliseert kneiterhard in dit land. Onderzoekers spreken over de opkomst van neofundamentalistische gristenjügend. En onderzoekers weten dingen. Ongeacht denominatie, steeds meer jongeren die zichzelf als christen labelen beweren zich aan alle wetten van de Bijbel te houden. Dat is een probleem. Waarom? Omdat er nogal wat kwaadaardige wetten in de Bijbel staan. En debiele wetten. "Draag geen kleren die zijn geweven uit twee soorten garen", staat er in Leviticus 19:19. Doei, alles van polyester. En richt de brandstapel maar weer op voor alle sletterige domineesdochters. "Als de dochter van een priester zich door hoererij ontwijdt, ontwijdt ze haar vader en moet ze worden verbrand", aldus Leviticus 21:9. En Leviticus 24:14 stelt dat iedereen die godverdomme of Jezus zegt, gestenigd moet worden. Oftewel, stratenmakers kunnen aan de bak, want er blijft geen stoeptegel meer op het trottoir liggen. Sowieso bereiden de Jezusjihadi's een gigantische etnische zuivering van anders- en niet-gelovigen voor. Deuteronomium 17:2-7 stelt duidelijk dat iedereen die niet in de God van de Bijbel gelooft, afgemaakt moet worden. En volgens de onderzoekers geloven deze Bijbelbruten als vanouds weer in de duivel en de hel, dus u weet welke richting u opgaat als u door een Bijbelse bermbom aan fragmenten wordt geblazen. Als de neofundamentalistische Gristen Gruppe daadwerkelijk alle wetten van hun Bijbel gaat naleven, verandert dit land sneller in een bloedbad dan dat alle Syriëgangers synchroon Allah Akbar kunnen scanderen. Hopelijk zitten de AIVD en Justitie en politie bovenop deze groep jeugdige religekken die de wetten van een barbaars heilig boek boven de wetten van het land stellen. Of is radicaliseren en reliwaanzin alleen ernstig als het moslims betreft? Dat zal toch zeker niet. Bloederig Bijbels christendom, dat je je kind zo vervult met gif, ongelooflijk.

Reaguursels

Inloggen

Ben_online NL | 29-04-14 | 11:39 Gewoon goed leven volgens de normen van de samenleving is niet goed genoeg je moet ook nog wat uitzonderlijke claims geloven zonder bewijs"

En dat alles doen christenen in de hoop op een plekje in de hemel. Aan die houding ligt intrinsiek helemaal geen altruïstische naastenliefde aan ten grondslag, maar is slechts de basis - en de kwaadaardige exponent - van alle egoïsme en slechtheid.

Sendis | 29-04-14 | 16:37

@whiteberry91 | 29-04-14 | 11:31
"niemand wordt rechtvaardig door de wet, omdat niemand in staat is zich daar voor honderd procent aan te houden (3:10-11). Door één enkele overtreding ben je schuldig aan de hele wet (Jak. 2:10). Alleen door het geloof in Jezus krijg je vergeving en word je behouden (2:16);. Er is dus geen sprake van een soort balans: je kunt niet tegenover je overtreden van de wet veel goede daden stellen. Nee, door je niet aan de wet te houden, raak je los van God."

Klinkt echt als een master plan van een alwetende schepper. Mensen creëren die zich niet aan jou regels kunnen houden en vervolgens van ze verlangen dat ze bronstijd mythes uit 1 regio gaan geloven.
Gewoon goed leven volgens de normen van de samenleving is niet goed genoeg je moet ook nog wat uitzonderlijke claims geloven zonder bewijs

Ben_online NL | 29-04-14 | 11:58

@Tisnietanders | 29-04-14 | 10:48
Dus de bijbel is een consistent verhaal en ik snap het niet.. jaja

Ik heb die passages er even bij gehad
En de boodschap is toch vooral dat je bang en zeer dankbaar moet zijn. Met de original sin doctrine als stok achter de deur

"Dat iemand zich christen noemt wil nog niet zeggen dat ie dat is. Big difference" Dat kan alleen God bepalen dan lijkt mij, wij zeker niet.
De enige vereiste is geloven en Jezus accepteren als je redder. Dat is me laatste nog door 2 afzonderlijke christenen verteld (gereformeerd en baptist)
Ik ben er van overtuigd dat de kopschopper dat had gedaan dus ja.

Good people will do good things
Evil people will do evil things
ondanks religie

Ben_online NL | 29-04-14 | 11:39

Linkse kerk zet graag Christen weg als monsters met raare regels maar de werkelijkheid is anders

Wet of genade?

In het Nieuwe Testament wordt duidelijk dat wij met God verzoend ('rechtvaardig') kunnen worden door het geloof in Jezus. De bijbel noemt dat genade. Toch spreekt de bijbel ook regelmatig over het naleven van Gods regels (de wet). Hoe zit dat nu precies, ben je voor God rechtvaardig als je gelooft, dus door genade, of als je het goede doet, dus door je te houden aan de wet?

Het Nieuwe Testament is daar duidelijk over: niemand wordt rechtvaardig door de wet, omdat niemand in staat is zich daar voor honderd procent aan te houden (3:10-11). Door één enkele overtreding ben je schuldig aan de hele wet (Jak. 2:10). Alleen door het geloof in Jezus krijg je vergeving en word je behouden (2:16);. Er is dus geen sprake van een soort balans: je kunt niet tegenover je overtreden van de wet veel goede daden stellen. Nee, door je niet aan de wet te houden, raak je los van God. Er is maar één manier om weer bij hem terug te komen: door genade. 'Als we door de wet rechtvaardig zouden kunnen worden, zou Christus voor niets gestorven zijn' (2:21).

Betekent dat dan dat je je niet meer aan Gods regels hoeft te houden? Nee, maar die regels zijn geen 'slavenjuk' meer, waardoor we God zouden gehoorzamen 'omdat dat nou eenmaal moet' (5:1). Jezus heeft je, door zijn vergeving, juist bevrijd van dat slavenjuk en je van slaaf tot kind van God gemaakt (4:4-7) En hijzelf heeft de wet samengevat in twee belangrijke regels: God liefhebben boven alles en je naaste als jezelf (Mat. 22:37-40). Als je dat doet, houd je je aan het belangrijkste wat in de wet staat.
Vrijheid

Bevrijd worden van het 'slavenjuk' van de wet betekent niet dat de wet wordt afgeschaft. De vrijheid die God je geeft, stelt je in staat om te kiezen: vrijwillig doen wat God graag wil of je eigen verlangens volgen (5:13-14). Wat de gevolgen van beide keuzes zijn, vind je opgesomd in 5:19-23. Die vrijheid brengt dus verantwoordelijkheid mee. Van nature zijn we vaak geneigd onze eigen verlangens centraal te stellen en die gaan nogal eens tegen het belang van anderen in. Maar als je kiest voor wat God wil, geldt een andere regel: 'heb de ander lief als jezelf.' Dat gaat niet altijd vanzelf. Gelukkig heeft God ons de heilige Geest gegeven, die ons de weg wijst en ons helpt de goede keuzes te maken (5:16-18 en 5:25).

Je hoeft je dus niet aan de wet te houden om met God verzoend te worden, ook niet 'omdat het moet', maar omdat je daar zelf voor kiest vanuit de vrijheid die Jezus je gegeven heeft. Je bent niet langer een slaaf van de wet, maar een kind van God.

whiteberry91 | 29-04-14 | 11:31

Ben_online NL | 29-04-14 | 09:26
Ohja, en ik heb een tijdje in Groningen gewoond en een prachtig gesprek gehad met iemand die al zijn woorden doorkreeg van de televisies die hem volgden in de lucht. Geniale gast.
Op één of andere manier lijken dat soort types zich daar te verzamelen. Beetje behoorlijk koekoek, zeg maar. Dat iemand zich christen noemt wil nog niet zeggen dat ie dat is. Big difference.
Kijk maar naar de PvdA, dat mensen zich sociaal en eerlijk noemen, wil nog niet zeggen dat ze daadwerkelijk sociaal en eerlijk zijn... hahaha.

Tisnietanders | 29-04-14 | 10:52

Ben_online NL | 29-04-14 | 09:26
Check bijvoorbeeld Josephus, een Romeinse geschiedschrijver.
Ben_online NL | 29-04-14 | 08:59
Door het complete Oude Testament staan verwijzingen naar het moment dat er een nieuw verbond komt (regels overboord) en dat het oude zal hebben afgedaan. Als er iets wel opmerkelijk is aan de bijbel dan is het de consistentie van een paar duizend jaar voor Christus naar het einde van het Nieuwe Testament. Kijk Jeremia 31 of Jesaja 53 en 54 of de psalmen (103) bijvoorbeeld en het is meteen duidelijk dat er vooraf een plan was wat precies zo is uitgevoerd en als je je erin zou willen verdiepen in plaats van oppervlakkig roepen dat het allemaal niet logisch is, dan zou je zien dat het allemaal prima logisch is.

Natuurlijk is het wel makkelijker roepen dat het allemaal nergens op slaat omdat je het niet meteen begrijpt. Maar dat is met alles zo, toch?

Tisnietanders | 29-04-14 | 10:48

@Jesaja | 28-04-14 | 22:46
"Bijbelteksten zijn volledig uit de context gehaald"

Hoe kan dat dan of het is een verzameling verhalen uit een bepaalde regio uit de bronstijd of het is het woord van God" Als je cherry picking erdoorheen gaat er zegt dat moorden doen we niet meer dat doen alleen de moslims nog is BUll sh*t

Vorige week persoonlijk nog getuige geweest van een gristen die in Groningen stond te schreeuwen over de hel mensen lastig viel en vervolgens een man(60+)kopschopte!!! omdat deze er wat van zei

"Het erge vind ik niet de vergelijking tussen beide religies, iedereen met het verstand van een mossel denkt, dat alle religies gelijk zijn"

Zonder Tora geen bijbel zonder bijbel geen koran boeken zijn 1 op 1 gelinkt aan elkaar dus die vergelijking is niet zo gek

"De geschiedenis wijst uit, dat er grote verschillen zijn tussen alle religies en dat het Christendom de enige religie is die gegrondvest is in de werkelijkheid. Jezus heeft bestaan (Er zijn vele buitenbijbelse geschriften, waarin Jezus genoemd wordt, andere religies hebben dat niet)"

Zoals de Koran waarin hij genoemd word?
Ik zou die geschriften wel es willen zien..
Maar dat is weer onzin want de Koran heeft dezelfde claim de hele ruzie tussen sjiieten en Soenni is een soort familie ruzie over de opvolging van Mohammed die dan ook bestaan zou moeten hebben

Ben_online NL | 29-04-14 | 09:26

@resurection033 | 28-04-14 | 17:11
Ik weet dat Jezus zegt dat hij en de vader 1 zijn, maar hij zegt ook dat hij aan de rechterhand van de macht zit. Daarnaast heb je ook nog de heilige geest wat ook nog eens dezelfde is
De drie-eenheid heeft voor zinnige mensen weinig logica

Maar als ik een oppermachtig alwetende schepper was en ik moest een heiligboek schrijven met o.a. leefregels is het niet verstandig die vervolgens weer overboord te doen in deel 2 En al helemaal niet met het excuus ja jullie kunnen je er toch niet aan houden (wat ie zou moeten weten hij is de schepper) dus heb ik mijn zoon maar doodgemarteld en nu is alles goed, MAARRRRr ......

Het is niet voor niets dat de Joden al deze nieuwe ongein niet accepteren

Ben_online NL | 29-04-14 | 08:59

Youtube........ the year of living biblicaly... aj jacobs.... ted talks

Headfirst | 29-04-14 | 08:42

Jesaja | 28-04-14 | 22:46
Je liegt dat je barst, Hitler had als grote voorbeeld Martin Luther en was, zoals vele gelijksgeschakelde nazi-geestelijken, voor een "positives Christentum", waarbij ontkend werd dat Jezus jood was (volgens de nazi's was hij een Armeniër die tegen de farizeeërs (de joden die hem als grootste vijand kruisigden) stelling nam) Luthers cynische antisemitische boek "Von den Juden und ihren Lügen" wierp zijn schaduw ver vooruit en zijn jodenhaat (omdat de joden zich niet wilden bekeren tot het christendom) was Hitlers' grootste inspiratiebron. Hitler: "Luther war ein großer Mann, ein Riese. Mit einem Ruck durchbrach er die Dämmerung; sah den Juden, wie wir ihn erst heute zu sehen beginnen." Op dit citaat beriepen zich ook diverse nazi's, die terecht stonden voor het oorlogstribunaal in Neurenberg. Luthers haatboek tegen de joden: www.theologe.de/martin_luther_juden.ht...

Sendis | 29-04-14 | 00:06

G. Raayer | 28-04-14 | 18:30
Jeetje hee, wat voor boeken lees jij?

Ha,ha,ik moet ze nog schrijven. 3 stuks maar na de Linkse Islam ben ik die andere 2 vergeten. Komt wel weer terug, iets met de politiek als de Nieuwe Bezetter en dus zijn we al in oorlog, en nog eentje

G. Raayer | 28-04-14 | 23:53

Wat een waardeloos stuk en volledig de Bijbelteksten zijn volledig uit de context gehaald. Al die stukjes uit de Bijbel gaan over de Israëlieten en hoe zij zich dienden te gedragen naar God toe. En er stonden inderdaad zware straffen op en ja, ze moesten ook het Beloofde Land leegmaken van de volken die daar waren. Ze moesten iedereen daar vermoorden, met de ban slaan heette dat toen. Dat deden ze niet eens heel goed, dus toen al luisterden de Israëlieten niet echt goed naar God. Maar dat terzijde.
Het grote verschil tussen een fundamentalistisch Christen en een fundamentalistische moslim is het volgende: Een Christen zal je hooguit doodlullen over Jezus, meer kan hij/zij niet doen. Lees Handelingen en de brieven van Paulus. Een moslim daarentegen, moet een jihad tegen elke ongelovige starten en dat kan hij/zij volledig gesteund door de koran, sharia en de hadith doen. Het vermoorden van ongelovigen die zich niet willen bekeren tot de Islam moet hij/zij doen, omdat dit een opdracht is van Mohammed. Alleen voor Christenen en Joden is een uitzondering gemaakt, deze mogen hun geloof blijven uitoefenen, wanneer zij zich volledig onderworpen hebben aan de islamitische overheersers en een extra belasting betalen aan de islamitische overheersers.

Het erge vind ik niet de vergelijking tussen beide religies, iedereen met het verstand van een mossel denkt, dat alle religies gelijk zijn. De geschiedenis wijst uit, dat er grote verschillen zijn tussen alle religies en dat het Christendom de enige religie is die gegrondvest is in de werkelijkheid. Jezus heeft bestaan (Er zijn vele buitenbijbelse geschriften, waarin Jezus genoemd wordt, andere religies hebben dat niet), het graf was leeg en al zijn apostelen zijn, op 1 na (Johannes)op afschuwelijke wijze om het leven gekomen, omdat ze mensen vertelden over Jezus.

Veel mensen die op deze site zitten noemen zich atheïst en zijn daar zo ontzettend trots op. Het bedroevende van al die reacties vind ik dat veel van deze trotse atheïsten lijden aan een gigantisch geheugenverlies. Stalin, Mao, Polpot, Kim il Sung en Hitler (veel atheïsten bevinden zich in goed gezelschap, want ook Hitler vond het Christendom de meest verschrikkelijke leugen die er ooit verteld is. De rassenleer van Darwin daarentegen vond Hitler fantastisch)waren atheïsten. Samen zijn deze atheïstische leiders goed voor een 150 miljoen doden(een zeer bescheiden schatting) in een kleine 100 jaar. Een beetje bescheidenheid zou goed voor de trotse atheïst zijn. Daarbij een oproep aan alle atheïsten: BEWIJS DAT GOD NIET BESTAAT. Een Christen heeft de Bijbel, waarvan de inhoud te verdedigen is met RATIONELE argumenten. Jammer alleen dat rationeel denken voor de meeste atheïsten niet is weggelegd. Ik zal met dit comment wel weggejorist worden, maar bedenk wel: Joris komt van Sint Joris een heilige die een draak versloeg. Hahahaha :)

Jesaja | 28-04-14 | 22:46

Die grefofundi's ook met hun obsessie voor de Tenach! Laat ze eens het Nieuwe testament lezen! Veel leerzamer, wijzer en liefdevoller!!!

jojo1956 | 28-04-14 | 22:28

resurection033 | 28-04-14 | 14:31
Zoveel draaierige nonsens in een paar zinnen. Ik zou het niet eens kunnen geloven want er is geen touw aan vast te knopen. Woordgeworden wagenziekte.

gutgutgut | 28-04-14 | 22:11

De hersenspoelingscampagne van de gristenen begint resultaat op te leveren. Zo snel mogelijk het religieus onderwijs afschaffen voor er nog meer van deze gevaarlijke gekken bijkomen.

gutgutgut | 28-04-14 | 22:02

sinar2 | 28-04-14 | 11:55
"Wat tegengas tegenover de tsunami van islamisering hier is niks mis mee."
Je bent de weg kwijt. Van het padje.

gutgutgut | 28-04-14 | 22:01

Sendis | 28-04-14 | 17:30
Je bent niet erg consequent. Hoe kun je je opwinden over iets waarvan je niet eens gelooft dat het waar is? Da's een beetje hetzelfde als dol worden dat een sprookje niet eindigt op de manier waarop jij dat wilt.
En als je wel gelooft dat het zo is, dan lijkt me dat het nog steeds weinig zin heeft om je erover op te winden, dan is het gewoon zoals het is.
G. Raayer | 28-04-14 | 18:30
Jeetje hee, wat voor boeken lees jij?

Tisnietanders | 28-04-14 | 20:52

Bullshitstuk van Quid. Het Oude Testament heet niet voor niets het OUDE Testament. Maar ja, zonder kennis van zaken lult het natuurlijk veel makkelijker. Wat jij, Quid?

Ivoren Toren | 28-04-14 | 20:29

Sendis | 28-04-14 | 16:25
Dat heidenen naar de hel gaan is niks opzienbarends. Het is alleen niet zo dat christenen wordt verteld dat ze heidenen daarbij een handje moeten helpen... welke religie was dat nou waar dat moest?...

ca12nag3 | 28-04-14 | 18:39

Logische stap en analoog in het kielzog van de islam radicalisering in de Arabische landen vindt ook hier de tegenreactie plaats in de vorm van fundamentalisme op de OPHEFFING van het christelijk geloof in overgang naar de Westerse of Linkse Islam. Zoals de Inca's hun geloof gedegradeerd tot bijgeloof zagen worden door de Spanjaarden met hun katholicisme krijgen de christenen nu een koekje van eigen deeg en zijn geen politieke factor meer en kunnen desnoods door slechts 1 vertegenwoordiger van de Linkse Islam, gebaseerd op hun 5 Zuilen, discriminatie, racisme, Brussel, uitkeringen en massaimmigratie, in bedwang gehouden worden. De christelijke leiders zijn allang geen christenen meer, ze kunnen het woord slechts spellen en vervullen slechts de rol van kapo zoals Clop en Ctaaij en genieten zichtbaar van hun verraad waarvoor ze veel geld krijgen.
Het enige hoopvolle is dat de tegenreactie in fundamentalisme gaat ontaarden in Westerse Lenteachtige taferelen: de islam en de linkse burocraten en de eurofielen Europa uit. Niet goedschiks dan kwaadschiks...

G. Raayer | 28-04-14 | 18:30

resurection033 | 28-04-14 | 17:11
"Ps. als u niet voor bent, dan bent u tegen. Dat is logisch. U kiest zelf om bij God te zijn (hemel) of kiest er voor niet bij hem te willen zijn (hel)." Precies! Nu getuigt u er zelf van: slikken of stikken i.e. een psychopatisch, fascistische doctrine, die alle tegenstanders uit de weg wil ruimen. Universele liefde laat zich niet dichttimmeren door dogma's, dat is een duivelse dwaling. In feite is het NT niets anders dan pre-christelijk heidendom, nog valser (plagiaatpleger Paulus) en slechter dan het jodendom, maar dan met kerktorens en klokgelui. En u? U bent gewoon een trol met het bewustzijn van een krop sla die ruzie zoekt. Maar misschien kom ik u in een volgend leven tegen en hebt u zichzelf overstegen. Tot dan!

Sendis | 28-04-14 | 17:30

Ik maak trouwens nergens uit op dat ze radicaliseren.

Worstjes | 28-04-14 | 17:11

-weggejorist-

resurection033 | 28-04-14 | 17:11

Nivelleermarionet | 28-04-14 | 16:52
zie
Tisnietanders | 28-04-14 | 16:11

Worstjes | 28-04-14 | 17:09

Ik weet weinig van het christelijke geloof maar de fundamentalistische onzin hier wordt opgelepeld lijkt me uit het Oude Testament te komen. Het Nieuwe Testament is toch veel vreedzamer, dacht ik. Corrigeer me als ik het mis heb maar het dertiende gebod, "Gij zult niet doodslaan" overstijgt volgens mij alle andere geboden over represaillemaatregelen. Alleen jammer dat de heidense Haagse roversbende een alternatief voor doodslag heeft gevonden, namelijk langzame wurging door belastingmaatregelen.

Nivelleermarionet | 28-04-14 | 16:52

Voor die wijze les en het me eraan houden heb ik geen God nodig.
Ben_online NL | 28-04-14 | 16:28

Je mag mij rustig zien als een fundamentalistische (lees bijbelgetrouwe) christen. En er is niets aan mij wat ook maar enigszins de neiging heeft jou te veroordelen over wat je wel of niet gelooft. Noch te bedreigen of te proberen te overtuigen. Ik heb alle respect voor je, ongeacht wat je gelooft.
Quid doet zijn best het beeld te schetsen van intollerant christentuig zoals een ex-roker graag probeert iedereen te bedreigen met longkanker die nog wel een peuk opsteekt. Maar dat heb je met mensen die graag krampachtig hun eigen gelijk willen halen. Hij komt er wel een keertje overheen.

Tisnietanders | 28-04-14 | 16:50

ik ben geen christen trouwens

Worst_kaas_scenario | 28-04-14 | 16:38

In het artikel staat 'Bijna de helft van de kerkgangers tussen de 17 en 30 jaar is van mening dat je je aan alle voorschriften van je kerk hebt te houden.' Aan de voorschriften van de _kerk_ dus, niet aan de voorschriften van het oude testament. Gelukkig nemen zo goed als alle christenen in Nederland die regels niet meer serieus, laat staan dat ze die letterlijk willen naleven.

Worst_kaas_scenario | 28-04-14 | 16:36

wat is er toch gebeurt met je Johnny? ik heb begrepen dat je een christelijke achtergrond hebt, dus je weet de waarheid en de weg maar waarom verdraai je alles?

ik ken er ook wel één die op je tekst van toepassing is:
Jesaja 5:20
'Wee dengenen, die het kwade goed heten, en het goede kwaad; die duisternis tot licht stellen, en het licht tot duisternis; die het bittere tot zoet stellen, en het zoete tot bitterheid!'

En ja, ook van deze passage zal de heer je verschonen dankzij zijn zoon en het nieuwe verbond. de dag zal komen dat je weer terugkeert naar het licht Johnny.

God houdt ook van jou.

isa bin maryam | 28-04-14 | 16:32

U zult uw naaste liefhebben als uzelf."
@Tisnietanders | 28-04-14 | 16:11

Dat is een variant op de golden rule die al eeuwen voor de bijbel bestond in vrijwel iedere cultuur en bij ieder volk
en.wikipedia.org/wiki/Golden_Rule

Voor die wijze les en het me eraan houden heb ik geen God nodig.
Zeker niet als deze vereist uitzonderlijke claims te geloven zonder gedegen bewijs, onder bedreiging van de hel

Ben_online NL | 28-04-14 | 16:28

resurection033 | 28-04-14 | 14:31 "Nee de christen wil de heiden helpen en liefde tonen."
Zo, is dat uw interpretatie van Math 5:18. Ik citeer dat Bijbelgedeelte, nota bene Jezus' eigen woorden, en u walst daar over heen met een eigen interpretatie. Nogmaals, hoe legt u dit letterlijke citaat uit? Graag feiten. En als ik als Heiden het nieuwtestamentische "liefdesaanbod" van Jezus afwijs? Dan wacht mij het volgende lot: Math. 8: 12(..)maar de erfgenamen van dat koninkrijk (heidendom, andere "afgodische"religies) zullen worden verbannen naar de uiterste duisternis; daar zullen zij jammeren en knarsetanden. Dit klinkt alsof een psychopathische stalker mij dreigt te vermoorden als ik niet op haar/zijn avances inga.

Sendis | 28-04-14 | 16:25

Nou, Quid, in ieder geval is me duidelijk waarom jij je geloof vaarwel hebt gezegd. Blijkbaar had je niet helemaal door dat er een oud verbond en een nieuw verbond is, oftewel het Oude Testament (Wet) en het Nieuwe Testamen (Genade).

Sterker nog: er staat in het Nieuwe Testament dat wie zich nu nog gebonden voelt door de oude wet, vervloekt is. (Gal 3:10 en 13) Alleen genade en vergeving en liefde blijven over.
(Gal: 5:14): "Want de hele wet wordt in één woord vervuld, namelijk hierin: U zult uw naaste liefhebben als uzelf."

Misschien moet je je er toch nog eens in verdiepen.

Tisnietanders | 28-04-14 | 16:11

Er staat ook dat je geen vals getuigenis mag afleggen (liegen), maar jij Quid verdraait teksten uit het Oude Testament van 4000 jaar geleden dusdanig dat het weer een grote soepzooi lijkt. Het is weer tijd voor je dagelijkse valiumpje en ga verder weer Moslims knuffelen.

matrixbluepill | 28-04-14 | 16:00

Sendis | 28-04-14 | 14:23
Klopt maar wat Jezus zegt ook zegt is dat je eerst naar jezelf moet kijken keer op keer. Dat kun je niet weglaten als je het over christendom hebt.

ca12nag3 | 28-04-14 | 15:53

Niemand komt tot de Vader dan door Hem.
@resurection033 | 28-04-14 | 14:31

Volgens mij is dat een directe overtreding van het eerste gebod

Ben_online NL | 28-04-14 | 15:50

Ik Geloof! (dat er geen God is :-)

tiswat | 28-04-14 | 15:09

swift1.6 | 28-04-14 | 14:49
Ik vind het feit dat er mensen zijn die denken dat ze moeten dreigen met dat soort hersenspinsels behoorlijk beangstigend. Als ze dat al geloven, wie weet waar ze dan nog meer toe in staat zijn? Dit zijn mensen die pretenderen te weten wat god van ze wil! Griezelig is nog zacht uitgedrukt.

Adversary | 28-04-14 | 14:57

Adversary | 28-04-14 | 14:37
een ongelovige die bang is omdat er wordt gedreigd met de hel en/of verdoemenis, iets waar een ongelovige niet in gelooft, toont net zo veel intelligentie dan een volwassenen die bang is dat zwarte piet hem mee neemt naar spanje.

swift1.6 | 28-04-14 | 14:49

het is overigens niet vreemd dat de nieuwe generatie fanatieker wordt. Dat is een gevolg van het huidige beleid. Als christenen moet je alle maar accepteren. Onze hele cultuur (gebaseerd op de christelijke waarden) wordt overhoop gehaald (geen zondagsrust meer, bijv.), het geloof mag van alle kanten aangevallen, beledigd en geridiculiseerd worden en figuren als quid mogen het volledig uit het verband trekken en even een stukje typen om hun frustraties bot te vieren.
Op zich moet dat mogen in een vrije maatschappij, net zoals men ook atheïsten belachelijk mag maken.
MAARRRRRR
tegelijkertijd zie je dat er vreemde religies het land binnen worden gehaald wiens waarden niet verenigbaar zijn met onze, westerse waarden en die religie moet met fluwelen handschoentjes worden aangepakt, wordt van alle kanten beschermd en is bewezen gevaarlijk wanneer er ook maar enige vorm van kritiek is. @de kerstdag/paasdag/pinksterdag moet maar worden afgeschaft om er een vreemde feestdag voor in de plaats te doen.
Dit roept weerstand op, daar kun je op wachten.

swift1.6 | 28-04-14 | 14:47

resurection033 | 28-04-14 | 14:31
Nee, de christen wil de heiden bekeren. Dat is geen liefde tonen. Het probleem met dat eerste gebod, heb uw god lief boven alles, is dat god niet bestaat. Wat we weten van god, buiten wat de bijbel zegt, is enkel en alleen wat de kerk, en daarmee christenen, OVER god zeggen. Maar hoe weten de mensen dit? U weet dit niet. U kunt dit niet weten. Maar u pretendeert te spreken namens deze god, en legt vervolgens uw eigen regels op aan andersdenkenden, op straffe van eeuwige verdoemenis. En uw geloofsgenoten staan klaar om dat proces uit god's naam wel even te bespoedigen.

Adversary | 28-04-14 | 14:37

Sendis | 28-04-14 | 14:23
Het oude testament is een gruwel, maar het nieuwe testament maakte het alleen nog maar erger door het concept 'hel' te introduceren waar mensen tot in de eeuwigheid gefolterd worden als ze god niet liefhebben.

Adversary | 28-04-14 | 14:34

-weggejorist-

resurection033 | 28-04-14 | 14:31

@frank87 | 28-04-14 |

Als je zo`n simpele vraag al niet zelfstandig kunt beantwoorden. Dan zoek je het toch gewoon op in het groot sprookjesboek.

roze_bril | 28-04-14 | 14:26

De christenen hier die met veel dedain en misleidend lawaai roepen dat het hier om teksten uit het Oude Testament gaat, en ze daarom niet van toepassing zijn op het christendom, kennen hun eigen Nieuwe Testament niet, want wat zegt Jezus zelf in Matheus 5:18: Ik verzeker jullie: zolang de hemel en de aarde bestaan, blijft elke jota, elke tittel in de wet (= oude Testament) van kracht, totdat alles gebeurd zal zijn.

Sendis | 28-04-14 | 14:23

Nou was in het dorp waar ik ben opgegroeid slechts één lagere school en deze was Rooms-Katholiek. 4x per dag moesten we bidden en regelmatig werd er voorgelezen uit de Bijbel. Ook moesten we als kinderkoor met de hoogste klassen regelmatig zingen in de kerk.
Als je in de 5e klas kwam, dan kwam de pastoor in je klas vragen wie er misdienaar wilde worden. Dit werd gezien als een soort 'erebaantje' waarbij je met bruiloften of begrafenissen 'vrij kreeg' om te helpen bij de mis. Om de drie weken werd je geacht om iedere morgen ook de ochtenddienst van 8.00u te verzorgen met de pastoor.
Ook de middelbare school die daarop volgde was een R.K scholengemeenschap waar 2 uur per week 'godsdienst' werd gegeven.
Hoewel ik uit een Katholiek nest kom en misdienaar ben geweest heeft me dat allemaal altijd maar weinig geïnteresseerd. Ik twijfel ernstig aan vele dingen die me zijn verteld en vele andere dingen zijn gewoonweg té ongeloofwaardig om 1 op 1 te geloven. Maar het enige echte nadeel wat ik ondervond was dat ik het saai vond.
Wat mij wel is bijgebleven is dat ik nooit(!) ook maar één woord heb gehoord wat als bedreigend werd ervaren. Alles wat mij is verteld ging over (naasten-)liefde en het helpen van minderbedeelden.
Nooit is gedreigd met hel of verdoemenis als je je niet aan de regels hield. Er werd gezegd dat mijn zonden vergeven zouden worden. Nooit heb ik te horen gekregen om anders- of niet-gelovigen onheus te bejegenen of zelf maar op hen neer te kijken. In het ergste geval werd geopperd om voor hun ziel te bidden zodat ook zij nog kans maakten op het paradijs in het hiernamaals.
Je kunt dus stellen dat het R.K geloof mij veel heeft geleerd over liefde en over het in hun waarde laten van anderen en waar mogelijk te helpen.

Veel van de goede en normale omgangsvormen die men geacht wordt te hebben werden onderwezen vanuit het Katholieke standpunt. Veel dingen waarover men zich hier op GS enorm kan opwinden als zijnde crimineel of onbeschoft werden veroordeeld vanuit dat zelfde geloof.

Dus kwit, ik zal niet zeggen dat de Bijbel of de R.K kerk het allemaal bij het juiste eind hebben, maar laat eens zien of horen waar die horden Katholieken tegenwoordig nog massaal oproepen tot dood en verderf of stenigingen? Ik hoor er namelijk nooit iets van.
Misschien dat één of andere achterlijke stam in het oerwoud van Bora-Bora nog zoiets in ere houdt, maar echt representatief lijkt me dat niet voor het hele Christendom.

Dit in tegenstelling tot de grootste vertegenwoordigers van het geloof van de vrede.
(Uiteraard moet iedere viezerik die met z'n poten aan kinderen heeft gezeten strafrechtelijk vervolgd worden, maar ook daarvan heb ik geen voorbeeld in mijn naaste omgeving).

zeauzitdat | 28-04-14 | 14:16

De Verlichting gaat uit. Logisch nu de fossiele brandstoffen opraken :-).

Synecdoche | 28-04-14 | 14:14

@Veni Bibi Vomui | 28-04-14 | 12:41
@Mac the ripper

Ja met die definitie ben ik verslaafd aan niet roken

Ben_online NL | 28-04-14 | 14:12

De AIVD weet ervan?

Troef | 28-04-14 | 14:11

Als ik een godsdienst MOET kiezen. Dan kies ik graag voor christendom, het verhaal van Jezus is mooi en christenen zijn lief en vredelievend, Jezus was een wijze man, die altijd voor vrede stond.

De huidige vrijheid en beschaving van het westen komt niet uit het niets, vergelijk eens de landen met de islamitische achtergrond met die van het westen met de christelijke achtergrond. De islamitische bevolkingen zijn onderdrukt en achterlijk, tot de dag van vandaag. Terwijl het westen van een rijke beschaving, vrijheid en welvaart geniet. Meer hoef ik niet te zeggen, want wie beetje slim is, snapt meteen wat is goed en wat is slecht. Alleen links blijft dom, want blijkbaar de domheid en naïviteit is door links uitgevonden.

Wonderful-Life | 28-04-14 | 13:49

niet onverwacht... elke kracht krijgt tegenkracht. Overigens vinden de spanningen en vernieuwingen evolutionair gezien altijd plaats op de grensvlakken van de deelverzameling. Komt een geloof binnendringen gaat het oorspronkelijke geloof tegengas geven.

larie | 28-04-14 | 13:46

Het zou heel goed zijn als sletterige domineedochters eens een keer gestenigd werden. Dit maatschappelijke probleem verdient een stevige aanpak. We hebben nu al lang genoeg weggekeken. Misschien kunnen we beginnen met het wegsnijden van clitorii, en daarna die hoeren zoveel mogelijke bedekkende kleding aan laten trekken. Bah, enkels, haar, ogen, het is verschrikkelijk.

malang | 28-04-14 | 13:39

Wat ik opmaak uit het betoog van veel reaguurders is dat het rationalisme het hoogst haalbare is. Dan kom ik tot de slotsom dat veel reaguurders hier nog flink aan moeten werken. Of je blijft altijd behoren tot de trotse orde van middelmaat, de schuinmarcheerders, en de Koningsdagbierzuiperts.
Ikzelf reken mij overigens tot de orde van de Oranje nar.

Armin Langbaard | 28-04-14 | 13:33

Ik ben niet opgevoed met de bijbel en ken bijna niemand die is opgevoed met de bijbel om zich te verantwoorden of een ander te veroordelen. Dat hele wedergeboorte gebeuren is een newage trend van eind vorige eeuw welke gepredikt werd door hippe coke goeroes.

hawie | 28-04-14 | 13:24

Ach, dit is uit het OT. Nu leven ze hoofdzakelijk volgens de regelgeving van het NT waarvan Jezus een grote vergevingsgezind en liefde ten toon heeft gespreid. Ennuh, mochten ze zichzelf nu ineens aansluiten bij Assad, wat ik niet verwacht zoals de b.v. honderden islamieten die zich hebben aangesloten bij Al Quida, dan moeten ze uiteraard hun straf gaan uitzitten en de Nederlandse identiteit ontnomen worden. Kunnen ze naar Assad gaan. Alleen de kans is vrijwel nihil.

Thoth | 28-04-14 | 13:20

@roze_bril | 28-04-14 | 11:58
Waarom zou je je moeten schamen voor je geloof?

frank87 | 28-04-14 | 13:20

Jezusfundi's.
Wat mij betreft kan je die mafkezen van de evangelische gemeenten en pinkstergemeenten daar ook bij rekenen.

gaffelbaard | 28-04-14 | 13:10

Hahaha Matthijs! :'D In je tweede puberteit terecht gekomen na je wedergeboorte? Schattig hoe je jezelf zo probeert af te zetten tegen dat wat je eerst lief vond. Laat het je niet los? Of kan jij het niet loslaten?

BonkiejSticker | 28-04-14 | 13:09

Zo ie zo zijn christenen strontvervelend.
Kan ook niet anders als je idool, een ajacied, altijd z'n vader erbij haalde als het moeilijk werd, en uiteindelijk, toen iedereen het met hem helemaal had gehad, theatraal aan een kruis ging hangen met de mededeling "Ja ik doe dit voor jullie hoor".

En daar jubelen ze dan nu nog de hele dag van. Oh joy.

LibertasSimplex | 28-04-14 | 13:02

Die Quid kan zich het best zorgen maken over islamitische fundis.
En nog wat; als jullie hulp en opvang nodig hebben tijdens de komende burgeroorlog ,kom dan niet bij ons Christenen aankloppen,He!

van frustenstein | 28-04-14 | 13:02

-weggejorist-

resurection033 | 28-04-14 | 13:00

Onzin. Men kan beter het commentaar eronder lezen van korheiden om 11.33, dat zet meer zoden aan de dijk dan hysterisch de SGP belasteren. En hierboven het advies van @Ben Adam op 12.39.

eastender | 28-04-14 | 12:59

Geef mij maar een vrijzinnig geloof, als je als jonge christen al een grijze grammafoonplaat bent, belooft dat niet veel goeds.

lingo star | 28-04-14 | 12:56

-weggejorist-

resurection033 | 28-04-14 | 12:56

Met name Leviticus staat inderdaad bol van allerlei absurde regels.
Maar je mag aannemen dat iemand die zich gristen noemt meer waarde zal hechten aan het NT dan het OT. En hoewel je in het NT nog wel wat gekkigheid kan vinden bij Paulus, staan de Evangelieen vol van je andere wang toekeren, je vijanden liefhebben en noem al die hippieshit maar op.

Maar goed, Johnny kent de bijbel ook goed genoeg om te weten dat ie onzin verkoopt, maar het trolt wel zo lekker heh?

ZonderNaam | 28-04-14 | 12:56

-weggejorist-

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 28-04-14 | 12:55

Veni Bibi Vomui | 28-04-14 | 12:41
Dan zou het 'niet lezen' van eerdere berichten 'lezen' zijn, en dat is idd niet het geval.

Mac The Ripper | 28-04-14 | 12:50

Ik moest wel lachen met Deuteronomium 17:2-7 doodstraf voor zonaanbidders LOL.

The Unjorisable | 28-04-14 | 12:50

Zolang ze alleen aan kleine jongetjes zitten en niemand opblazen valt het best mee.

frickY | 28-04-14 | 12:50

Dat zijn van die onderzoekers die graag willen dat het zo is.

deoudererijperevrouw | 28-04-14 | 12:45

"Als de dochter van een priester "
Doen celibataire priesters aan onbevlekt plengen?

Causa Sui | 28-04-14 | 12:41

@ Mac The Ripper | 28-04-14 | 12:06
als niet geloven ook een "geloof" is dan is het niet sparen van postzegels een hobby!

Veni Bibi Vomui | 28-04-14 | 12:41

Hadden we maar een paar Christansoldiers die een nieuwe reconquista begonnen.
Naderhand zal de dan ineens weer sterke anti-religie Linksmens die gasten wel weer onder de dum houden.

Indianaskywalker | 28-04-14 | 12:40

... en daarom zou de wereld er zonder religies een stuk leuker op worden.

Pikkestrijder | 28-04-14 | 12:39

Quid. Get a grip.

Ben Adam | 28-04-14 | 12:39

Leegloop van kerken: diegenen die overblijven zijn de fanatiekelingen.

Peter_K | 28-04-14 | 12:39

Deuteronomium 17:2-7
2 Wanneer zich in een van de steden die de HEER, uw God, u zal geven, iemand bevindt, man of vrouw, die doet wat slecht is in de ogen van de HEER door de regels van het verbond te overtreden, 3 door andere goden te vereren, de zon, de maan of de sterren, en daarvoor neer te knielen, hoewel ik dat verboden heb, 4 en het komt u ter ore, dan moet u zorgvuldig navraag doen. Als blijkt dat het waar is, als onomstotelijk vaststaat dat deze gruwelijke dingen onder het volk van Israël hebben plaatsgevonden, 5 dan moet u de man of vrouw die zich zo misdragen heeft de stad uit brengen en buiten de poort stenigen tot de dood erop volgt. 6 Het doodvonnis mag alleen op grond van de verklaring van ten minste twee getuigen worden voltrokken, één getuigenverklaring is onvoldoende. 7 De getuigen moeten, samen met de rest van het volk, de dader stenigen tot de dood erop volgt, en zelf moeten zij de eerste steen werpen. Zo moet u het kwaad dat zich bij u aandient in de kiem smoren.
Uit: De Nieuwe Bijbelvertaling
-----------------------------
Als blonde Greet -(“Als ik alle gewelddadige dingen uit de koran scheur blijft er een boekje over zo dik als de Donald Duck”.)- ook eens in de bijbel gaat scheuren blijft er een vodje over ter dikte van de ledenlijst van de PVV. ( de bijbel net zo gaat

Oxydator | 28-04-14 | 12:39

. "Draag geen kleren die zijn geweven uit twee soorten garen"
Wat iemand draagt moet iemand zelf weten, ongeacht waar het idee van afkomt.
.
"Als de dochter van een priester zich door hoererij ontwijdt, ontwijdt ze haar vader en moet ze worden verbrand"
Priesters hebben geen kinderen (als het goed is) en over dominees wordt er niet gesproken.
.
En Leviticus 24:14 stelt dat iedereen die godverdomme of Jezus zegt, gestenigd moet worden.
Jezus stelde "hij die zonder zonde is, werpen de eerste steen". Gezien iedereeen (volgens de bijbel) geboren is met de erfzonde, zal er geen steen geworpen worden
.
Deuteronomium 17:2-7 stelt duidelijk dat iedereen die niet in de God van de Bijbel gelooft, afgemaakt moet worden.
Zie vorige punt.
Hopelijk zitten de AIVD en Justitie en politie bovenop deze groep jeugdige religekken die de wetten van een barbaars heilig boek boven de wetten van het land stellen.
Oh? is dat zo?
.
Of is radicaliseren en reliwaanzin alleen ernstig als het moslims betreft?
Eens kijken. Tot nu toe doet de bijbelbelt een bid-actie houden als er iets is wat hen niet aanstaat of gaan er jezusbussen met koffie en thee naar hardcore feestjes. Dat in tegenstelling tot brandende ambassades als er een tekeningetje van mo gemaakt wordt.

swift1.6 | 28-04-14 | 12:39

Ballenman | 28-04-14 | 12:16
Ehm, nee. Dat is mij hier geleerd.
Met z'n allen krampachtig Christenen bashen, trouw GS bezoeken, elkaar ondersteunen in het duiden van het "Toverboek" en het "sprookje' in het algemeen.
Trust me, ook dit is religie met volgers. En jij bent er één van.

Mac The Ripper | 28-04-14 | 12:37

Alle Gggristenen terug naar Staphorst!!!11!
Oja, en paspoort afpakken!!!!

Conan de Rabarber | 28-04-14 | 12:36

Mac The Ripper | 28-04-14 | 12:06
Ja hoor, en vasten is een vorm van eten...

bintang | 28-04-14 | 12:35

Het Sociaal en Cultureel Planbureau een interdepartementaal, wetenschappelijk instituut, dat - gevraagd en ongevraagd - sociaal-wetenschappelijk onderzoek verricht heeft weer eens een ongevraagd onderzoek verricht waarop niemand zat te wachten. Behalve Johnny dan.

CoffeePatch | 28-04-14 | 12:35

Mooi, Quid! Dergelijke teksten in de Koran zijn reden om op te roepen tot een verbod van dat boek. Je ziet bij de reaguursels hier iedereen in een verdedigende kramp schieten, omdat het de 'eigen' bijbel is. Er staan overigens nog hardere oproepen tot geweld in, als je op de juiste plekken zoekt. Boeken zijn wat dat betreft volledig vergelijkbaar.
Blijft maar één conclusie over. Het gaat niet om de boeken, maar op de handelingen vsn mensen. Books don't kill people, people kill people...

Lof der Zotheid | 28-04-14 | 12:31

-weggejorist en opgerot-

Malle_Beer | 28-04-14 | 12:29

-weggejorist-

alexanderdevierde | 28-04-14 | 12:29

Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 12:10

Europa is een gelopen race. Dat stopt niet eerder dan dat het in puin geschoten is of onder zijn eigen gewicht in elkaar gestort is.

Het maatschappelijk leefklimaat echter, daaraan kunnen we wel degelijk iets doen. Net als aan onze politici.

stoethaspel | 28-04-14 | 12:27

krijgen die ook al overal soepsidie voor? en voorrang bij een baantje? of worden die nog gedriscimineerd?

metoo1 | 28-04-14 | 12:27

@Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 12:15
Wel, want ik zwerf al 26 jaar..

AbleArcher13 | 28-04-14 | 12:26

LangeTijdGeleden | 28-04-14 | 12:05
Zou maargoed kunnen. Vele eersten zullen de laatsten zijn. Dus lekker je haat en minachting voor anders gelovigen prediken gaat je geen voorrang opleveren.
Het nieuwe testament heeft veel waarschuwingen ook bv de balk en splinter, laat diegene die zonder zonde is de eerste steen werpen. Het is een goed iets deze testen waar of niet waar. Maar gecombineerd in de door Rome gefabriceerde bijbel krijgt het gehele boek een nare bijsmaak. Zeker ook met de brieven van paulus. Als je los de evangeliën zou lezen krijg je een totaal ander beeld.
Het is alleen in de evangeliën waar je dit ziet.
Zoals jezus aanwijst wie er op het geld staat en wie het toekomt. Je zou bijna zeggen dat hij een scheiding van kerk en staat promoot.
Zo staat er wel meer. Ik geloof niet in de fabeltjes maar wel in de boodschap. Dat een ieder eerst naar zichzelf kijkt voor hij oordeelt en dat er scheiding van kerk en staat moet zijn. Naastenliefde is een goed goed.
Het vervelende aan de meeste goede geschriften is dat ze vaak gehijackt worden door machtslustigen en fanaten. Er een hoop haar bijplaatsen en het verkopen alsof hun God tot hun sprak. Of profeet.

ca12nag3 | 28-04-14 | 12:25

Op de proppen komen met stukken uit de Thora en de daarin specifieke tijds en contextgebonden wetten halen en die toeschrijven aan het christelijke gedachten goed is een verkeerd vorm van exegeses bedrijven.

In feite komt de boodschap van Christus maar op een ding neer;

Matteüs 22:34-40

Nadat de farizeeën hadden vernomen dat hij de sadduceeën tot zwijgen had gebracht, kwamen ze bij elkaar. 35 Om hem op de proef te stellen vroeg een van hen, een wetgeleerde: 36 ‘Meester, wat is het grootste gebod in de wet?’ 37 Hij antwoordde: ‘Heb de Heer, uw God, lief met heel uw hart en met heel uw ziel en met heel uw verstand. 38 Dat is het grootste en eerste gebod. 39 Het tweede is daaraan gelijk: heb uw naaste lief als uzelf. 40 Deze twee geboden zijn de grondslag van alles wat er in de Wet en de Profeten staat.’

En zij die er wat anders van maken hebben gemist waar het om draait.
Genade,vergeving en verdraagzaamheid.
Nu kan je wat van geloven in een god vinden ,maar zo een boodschap als deze, ... wie kan hier tegen zijn?

KarlRuprechtKroenen | 28-04-14 | 12:25

@Mark Smith | 28-04-14 | 12:18
Zie mijn reactie van 12:22

sinar2 | 28-04-14 | 12:23

Je bedoelt dus eigenlijk dat er gristenfundi's zijn die de bijbel net zo letterlijk dreigen te nemen als die moslimidioten nu al doen met hun korannetje? Ja, dat is kwalijk. Heel kwalijk.

Kameroudste | 28-04-14 | 12:22

@Ballenman | 28-04-14 | 12:12
Met schelden kom je er wel ...
Ik zeg ook niet dat het een oplossing is, ik zeg alleen dat het een tegenbeweging is. Mensen gaan terug naar datgeen dat ze van vroeger kennen.

sinar2 | 28-04-14 | 12:22

Vroeger toen ik klein was had ik de overtuiging dat wanneer ik later groot zou zijn niemand meer in zo'n raar idee als 'een liefhebbende god' zou geloven. Elk weldenkend mens weet ook dat dat waanzin is. Iedereen die in een god of de duivel gelooft is krankzinnig.

Rest In Privacy | 28-04-14 | 12:22

Quid is ronduit kwaadaardig. Als voormalig christen weet hij donders goed dat de vermelde Bijbelboeken in het Oude Testament staan en bedoeld zijn voor de joden. Christenen dienen zich te houden aan het in het Nieuwe Testament vermeldde. Quid doet hier hetzelfde als wanneer hij zijn vuil over de PVV spuit; dingen uit hun verband rukken en bewust onjuist aan elkaar koppelen.

Slechts 10 % van de Nederlanders is atheïst, maar als het beeld van liegen en bedriegen dat de prominenten uit de atheïstische gelederen opwerpen kenmerkend is voor de hele groep is Nederland weer een fors aantal treden gedaald op de ladder van de beschaving. Als atheïsten ooit serieus genomen willen worden zouden ze er goed aan doen luidruchtig afstand te nemen van dergelijke prominenten.

Morgenhout | 28-04-14 | 12:22

@Armin Langbaard | 28-04-14 | 12:14

Volgens mij onderschat je de invloed van het christendom (en religies in het algemeen) op de besluitvormingen van o.a. onze overheid, die ongevraagd ook van invloed zijn op niet-religieuze levenstijlen.

ZKH EénOog | 28-04-14 | 12:22

Islamofiel links heeft weer een demoniseer woord uitgevonden voor op de islamiseringsagenda:
'neofundamentalistische christenen'.

KoninginWildemina | 28-04-14 | 12:20

De standaard frustratie van Quid weer.
je hebt tegenwoordig psychologen die ook onverwerkte jeugdervaringen kunnen behandelen.

propper1000 | 28-04-14 | 12:19

@W. Eldenkend | 28-04-14 | 12:11

die zut van Kwit staat er anders ook gewoon in... zullen we samen concluderen dat de bijbel intrinsiek tegenstrijdig is?

Ballenman | 28-04-14 | 12:18

sinar2 | 28-04-14 | 12:16
En christendom heeft precies wat met vrijheid te maken?

Mark Smith | 28-04-14 | 12:18

@Mac The Ripper | 28-04-14 | 12:06

laat me raden: deze logica-fout hebben ze je in je kerk aangeleerd?

Ballenman | 28-04-14 | 12:16

@Mark Smith | 28-04-14 | 12:00
Omdat de twee nauw met elkaar verbonden zijn. Door de islamisering die je overal ziet in de samenleving met bijbehorende onderdrukking van niet-moslims krijg je vanzelf een tegenbeweging van mensen die weer de "oude" westerse waarden van vrijheid willen behouden. En dan heb je dus ook een groep die het weer in het christendom willen zoeken.

sinar2 | 28-04-14 | 12:16

@Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 12:10
Volgens mij is de EU ook een religie...

Ing. eslapen | 28-04-14 | 12:16

Zit de AIVD al op de christenjongeren? Hebben ze al terroristische plannen?

KoninginWildemina | 28-04-14 | 12:16

@AbleArcher13 | 28-04-14 | 12:11

Je zou denken dat u met het ten tonele verschijnen van DVD en bluray spelers bent gaan zwerven. Kennelijk niet. Wat eens te meer bewijst dat geloof voor stilstand zorgt...

Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 12:15

woord voor de automatische spellingscorrector.

TheseDays00 | 28-04-14 | 12:15

"... Kerkelijke jongeren beschouwen zich vaker dan hun ouders als een gelovig of religieus mens, *zien een sterk geloof als belangrijkste waarde in het leven* en geloven zonder twijfel in God...."

Zie hier het resultaat van de degratie van onderwijs, waar men onderricht zou behoren te worden hoe men ZELF logisch leert denken op basis van feiten, in plaats van indoctrinatie met 'wenselijke' wereldbeelden, droomidealen, waarden en normen.

ZKH EénOog | 28-04-14 | 12:15

Tot dusver maken christenen hun eigen soortgenoten van kant en hier en daar een Salafist tijdens de kruistochten.

Maar sorry voor het inademen van jouw lucht Johnny.

Armin Langbaard | 28-04-14 | 12:14

Ach, Trouw snapt het wel: "Christelijke jongeren vertonen een opmerkelijke afwijking bij de rest van Nederland." Geen word aan gelogen.

TheseDays00 | 28-04-14 | 12:14

En geen sex voor het huwelijk, ik moet er niet aan denken...

eerstneukendanpraten | 28-04-14 | 12:14

-weggejorist-

resurection033 | 28-04-14 | 12:14

@meneer Q | 28-04-14 | 12:03
Ze treden eerder op tegen Moslims, dat wordt gezien als het geloof van de Anti-Christ.

Sjaak uit Dordt | 28-04-14 | 12:14

(Bij KoninginWildemina | 28-04-14 | 12:10
Ik heb het over het bericht in de media, niet op GeenStijl. Dit topic is uiteraard ironisch bedoeld.)

KoninginWildemina | 28-04-14 | 12:14

@sinar2 | 28-04-14 | 11:55

lol, domme sul. Je heft het islam-probleem niet op door streng christelijk te worden.

Ballenman | 28-04-14 | 12:12

Jaja. We hebben ook echt last van al die Christelijk gedreven agressie in de samenleving... not. Onzin artikel. Iedereen die fundamentalistisch is en geen last veroorzaakt is niet fundamentalistisch wat mij betreft.

mental K | 28-04-14 | 12:12

Als een klein AbleArchertje wist ik al dat geloof niets goeds brengt en heb daarom al mijn waarden en normen overgenomen uit de handleiding van een videorecorder.
Daardoor ben ik volgens mijn psycholoog een rustig en evenwichtig mens geworden.

AbleArcher13 | 28-04-14 | 12:11

@Veel Vaak | 28-04-14 | 11:47

eh ja, dat gebeurt, net als andersom.

Ballenman | 28-04-14 | 12:11

Zes dagen zult gij arbeiden en al uw werk doen.
Eert uw vader en uw moeder.
Gij zult niet stelen.
Gij zult geen valse getuigenis spreken tegen uw naaste
Gij zult niet begeren uws naasten huis.
Ik vind het allemaal nog niet zo heel gek eigenlijk.

W. Eldenkend | 28-04-14 | 12:11

Ook niet geloven is een geloof.
Stop es met niet geloven dan!
Mac The Ripper | 28-04-14 | 12:06
=
Geloven... het woord zegt het al dan "geloof" je in een of ander "godje".
Niet-gelovigen hebben dat "geloof" niet nodig maar gebruiken gewoon hun gezond verstand.

meneer Q | 28-04-14 | 12:11

Heeft niemand het dan door? Dit bericht dient als glijmiddel voor het nog verder doordrukken van de islamisering in Nederland. Het is een jijbak!

KoninginWildemina | 28-04-14 | 12:10

@stoethaspel | 28-04-14 | 12:04

Weet ik, maar ik ben een pragmaticus. Prioriteiten, oorzaak ipv gevolg aanpakken, en meer van dat.
.
Van mij mag het religie-thema trouwens sowieso in de parkeerstand. De Europese Unie is de grootste bedreiging op dit moment. Die moet eerst worden kortgemaakt...

Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 12:10

Is er dan niemand die door heeft dat dit stukje sarcastisch is?

yaminio | 28-04-14 | 12:10

Er schijnt ergens (ik weet niet waar) in de bijbel nog een basisvoorwaarde opgelegd te worden aan degene die de eerste steen wil werpen. Dus dat stenigen gaat misschien toch wat gemakkelijker voor aanhangers van een andere Abrahamische godsdienst.

robert1 | 28-04-14 | 12:10

Zo Kwit, ook een bijbeltje gekregen bij het diploma op de gereformeerde MAVO?

PrinsesStoepje | 28-04-14 | 12:09

Ook niet geloven is een geloof.
Stop es met niet geloven dan!

Mac The Ripper | 28-04-14 | 12:06

Als we ons nu een keer allahmaal bekeren tot de Islam en verkrachters een vrouw geven, inbrekers een loper en winkeldieven onbeperkt geld. Dan komt het allahmaal goed.

Veel Vaak | 28-04-14 | 12:06

Straks zijn de enige mensen die daadwerkelijk in een hemel zouden komen, mocht het bestaan, de Atheïsten zijn met een goed moraal kompas en een rustig leven met gezin en al.

Je zal als god op aarde kijken en zien wat je 'onderdanen' aanrichten aan schade op de wereld, je zou je er toch rot voor schamen?

En het kan niet vaak genoeg gezegd worden: Religie - 2014 - Het kan gewoon niet meer, hou een sop.

LangeTijdGeleden | 28-04-14 | 12:05

Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 12:02


En toch is het wel waar: Met het binnenhalen van middeleeuwers heeft ook het christenfundamentalisme weer een nieuwe impuls gekregen. Daar doet geen ezeltjesproces nog wat aan af. Er zullen nieuwe hokken moeten worden gebouwd. Met kortere ketting.

stoethaspel | 28-04-14 | 12:04

Nu kunnen ze samen met moslims optrekken tegen ongelovigen
om als de klus is geklaard elkaar af te maken wegens het aanbidden van het verkeerde godje...
"Hebben jullie problemen met 'n vreemd geurtje in het trappenhuis?" aldus een bekend politicus daarmee bagatelliserend het multiculti-probleem.

meneer Q | 28-04-14 | 12:03

Hahahaha. We hebben binnen de landsgrenzen inmiddels horden zeloten van de religie van de vrede rondrennen met aantoonbaar bloed aan de handen. Maar Johnny gaat natuurlijk op zoek naar "echte bedreigingen". Dan kom je natuurlijk uit bij adolescente Van Staaijtjes. Het gerucht gaat dat er jongstleden eentje was die "potverdriedubbeltjes" fluisterde tijdens het kijken van de passion. Extremisten, niets meer niets minder. Goed dat Johnny dit aan het licht weet te brengen. We waren tot dusver blind voor de echte gevaren. En die zellten uit den vreemde? Niets aan de hand mensen. Johnny weet hoe het zit en dat zit wel goed....

Parel van het Zuiden | 28-04-14 | 12:02

Goh, een artikel over het christendom en reaguursels over de islam. Is dit nu een Babylonische spraakverwarring?

Mark Smith | 28-04-14 | 12:00

-weggejorist-

elkipo | 28-04-14 | 11:59

Ik merk wel om me heen dat christenen zich niet meer schamen om voor hun geloof uit te komen. Dat lijkt me een ernstige ontwikkeling. Het is natuurlijk als volwassen vent om je dood voor te schamen als je in een geloofsclubje op je werk gaat debatteren in de pauze over je imaginair vriendje. Volwassen mensen!

roze_bril | 28-04-14 | 11:58

Johnny Quid
Hmm je zegt volgens deuteronomium moeten allen die niet in God geloven afgemaakt moeten worden. Maar christenen geloven niet in de oud testamentische God maar in de 3 eenheid.
Helaas moeten ze zelf dood dan. Overigens zullen er weinig christen jihadisten zijn. Maar mochten er toch een paar mafketels zijn, oppakken en opsluiten. Net zoals ze in arabistan doen toch?... o wacht even... daar vereren ze zulke mannetjes.

ca12nag3 | 28-04-14 | 11:58

Sinds wanneer staat er een Umlaut op Jugend?

bintang | 28-04-14 | 11:58

Ach, 't SCP doet gewoon zijn door de Heilige Linkskerk opgedragen werk. De aandacht afleiden van het werkelijke probleem. Ik vraag me trouwens af: Als de Christenen hier ook en masse zouden gaan moorden, verkrachten en molesteren, krijgt de Heilige Linkskerk dan ook een strakke plassert voor 't Christendom? Wedden van niet?

Ales | 28-04-14 | 11:56

Wat tegengas tegenover de tsunami van islamisering hier is niks mis mee.

sinar2 | 28-04-14 | 11:55

-weggejorist-

Niak | 28-04-14 | 11:54

De Duivel komt jullie halen! Sluit U aan bij het nieuwe Dageraad!

Klaus Herzog | 28-04-14 | 11:52

Schijnt toch DE manier te zijn tegenwoordig. Dus waarom niet ?

Koning Radboud | 28-04-14 | 11:50

Gaan ze dan oma's met een kopdoek overvallen of moslima's voor hoer uitschelden en meer van dat alles , offuh, snoeihard bidden waar niemand last van heeft?

eelko1976 | 28-04-14 | 11:48

christelijke milities in afrika moorden moslims uit. Yeah right.

Veel Vaak | 28-04-14 | 11:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken