Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

100.000 banen minder, minder in 5 maanden

jerbs.jpgDe werkloosheidscijfers zijn iets gedaald in maart, met 7000 personen. Goed nieuws, nietwaar? Nee. Niet waar. Want die cijfermatige daling ontstond omdat er 23.000 banen verloren gingen, maar daar tegenover 30.000 mensen 'van de arbeidsmarkt verdwenen'. Zo ontstaat de schijn van een positief verschil van 7000 werklozen minder. Terwijl er dus juist 30.000 maatschappelijke kostenposten bijgekomen zijn: mensen die hun zoektocht opgeven en in de bijstand verdwijnen. Studenten die in afwachting van betere economische tijden langstudeerder worden. En een paar slimmeriken die naar het zwarte arbeidscircuit zijn vertrokken (al dan niet met behoud van uitkering). Als die 30.000 mensen 'gewoon' op zoek waren gebleven naar werk, had Nederland in maart dus 23.000 werklozen erbij gekregen, in plaats van 7000 eraf. Dát is het correcte cijfer. En zo gaat het al maanden: volgens het Eerlijke Verhaal van PVVDA verdwenen tussen oktober en maart 10.000 arbeidsplaatsen. In werkelijkheid waren dat er 98.000, omdat in diezelfde periode 88.000 mensen 'verdwenen' van de arbeidsmarkt - en dus in de meeste gevallen aanspraak gingen maken op vergoedingen (uitkeringen, studiebeurzen, bijstand, pensioen) uit 'algemene middelen'. De werkloosheid is daarmee groter, omvangrijker en heel veel duurder dan het kabinet wil doen geloven. Goed. Hebben we dat ook weer debunked. Op naar de volgende Mythe van Rutte: 'We kopen weer auto's'. NEEN, dat doen we NIET.

Reaguursels

Inloggen

We hebben met zijn allen toch iets te lang aan de tieten van moeder staat gezogen. Nu ist geneuzel over ww, ik heb gelukkig weer een baan, nadat ik na 18 jaar in het werkveld tijdens een wergever wissel eruit gewipt was. In die 18 jaar heb ik niks anders gedaan dan verloren zielen pamperen, inkomen regelen voor draaideur criminelen, en zorgen voor een zo hoog mogelijke grondslag, nothing else mathered. De laatste fishes liggen op tafel, wss op de verkeerde nummers. Spin the weel. Het is nu eenmaal anders geworden. Ieder voor zich en God...

Headfirst | 19-04-14 | 12:49

Bovendien verklaart dit ook de plotselingen zakendrift van Rötte, naast de gratis vakanties natuurlijk: Nederland wordt zo onaantrekkelijk dat ie het verlies probeert op te vangen. Ook wel het paard achter de wagen spannen genoemd, maar dat begrijpt ie gelukkig voor hemzelf niet

G. Raayer | 19-04-14 | 03:15

Prijselasticiteit als in accijnsverhogingen inderdaad heeft PM verjaagd, die geloven niet meer in onze kruisjestekenaar met zn banen, banen, banen

G. Raayer | 19-04-14 | 03:10

@ G. Raayer | 18-04-14 | 19:42
"Rötten heeft Philip Morris verjaagd met zn accijnsverhogingen"
Heeft ook te maken met iets als prijselasticiteit en dergelijke nl.wikipedia.org/wiki/Prijselasticitei...

Het is ook zo dat als je een zelfde product goedkoper kunt krijgen door het een deur verder te kopen ertoe gaat leiden dat men dus een beetje extra moeite gaat doen om het dan maar iets verderop te kopen.
Gaat ook betekenen dat je als (vervoers)bedrijf dit ook gaat doen om de (extra) lasten te drukken en dus maar bij de buren koopt.

said_fred | 18-04-14 | 22:47

sorry, Oldfjell is gevlucht vanwege de boete die ze kregen voor niet correct vuilverbranden. Laat Rötte maar schuiven...

G. Raayer | 18-04-14 | 19:46

Rötten heeft Philip Morris verjaagd met zn accijnsverhogingen, dit wasn nl een pure wraakactie tegen de neoliberaal die dan ook schampend de antirooklobby de schuld gaf zoals het een echte leugenaar betaamt, de pomphouders geelimineerd, Oldfjell het land uitgejaagd met zn vestigingsbeleid en Aldel de nek omgedraaid met zn krankzinnige stroomprijzen, waar Herr Kampf van "economie" reuze trots op was.
Het gruwelijke gezicht van de Vereniging Van Dieven is zichtbaar geworden. Banen? Minder, minder, minder....
Corruptie? Meer, meer, meer

G. Raayer | 18-04-14 | 19:42

thuy tuk ur juuuuubs!

Ir. Wilhelmus | 18-04-14 | 19:30

Als je het volk maar lang genoeg voorliegt dan gaan ze het uiteindelijk geloven denken de corrupte KPMG lovers in Den Haag.

Willem van Rood | 18-04-14 | 18:42

ze stemmen D66

wlodek | 18-04-14 | 17:56

Enige goede nieuws is dat de huidige werklozen AB-SO-LUUT geen PvdA stemvee is. Dit zijn mensen die willen werken. Ik hoop dat ze nu PVV gaan stemmen.

funkyd | 18-04-14 | 17:53

Binnen maand is de werkeloosheid opgelost.

Niemand hoeft meer te solliciteren.. en dan is de werkeloosheid verdwenen

Is het helder hoe bizar we inmiddels denken..?

4609 | 18-04-14 | 17:53

zo was volgens de VN het aantal ondervoede mensen in de wereld op een bepaald moment 640 miljoen. Paniek alom want iedereen ziet honderden miljoenen kinderen met hongerbuikjes, voelt zich schuldig en begint geld te geven aan novib en handlangers.
Totdat bleek dat ondervoeding twee definities heeft: mensen die echt te weinig calorieën binnen krijgen (een paar miljoen) en de rest, mensen die wel genoeg te eten hebben (maispap) maar door de eenzijdigheid daarvan niet alle benodigde bouwstoffen binnenkrijgen en dat kan heel simpel met vitaminesupplementen worden opgelost maar door de twee groepen bij elkaar te gooien konden de belanghebbenden de gewenste crisissfeer opkloppen zonder te liegen.

wlodek | 18-04-14 | 17:42

Lijkt mij ook tamelijk standaard.
Als volgens de Linksche Kerk de (maakbaarheids)theorie botst met de werkelijkheid, feiten en iets futiels en onbelangrijks als de waarheid dan moeten we deze gaan "aanpassen". Dit staat ook bekend als "propaganda" dan wel "volksverlakkerij" van het domme klootjesvolk.

Als het bericht ook komt dat de helft van de "asielaanvragen" wordt gehonoreerd dan komt niet het bericht dat dit het dubbele is van het Europese gemiddelde maar wordt de vraag gesteld waarom de andere helft dan geen honorering heeft gekregen.
Gewoon standaard alles omdraaien. Namen en chronologische volgorde veranderen mag ook.
Dan wel statistische trucjes uithalen als bovenstaande dan wel iets als "relatief" en "absoluut" gebruiken zoals het goed in ons "politiek correcte/Gleichschaltungsstraatje" past.

said_fred | 18-04-14 | 15:52

@ gebrokenvleugel |14:53

Met de kennis die ik nu heb... zeker niet! Maar ja, scheiding...,Destijds goed inkomen, man, probeer dan maar eens aan een (verhoudingsgewijs) betaalbare huurwoning te komen in onze hoofdstad. Geen rechten, geen hulp, die is alleen voor mensen uit de "zielige" groepen. Tot zover gelijke rechten in NL.
Ik kan zo kwaad worden over en ontmoedigd raken door alle berichten die ons bereiken over extra lasten verzwaringen voor bedrijven/personen die de economie staande proberen te houden, terwijl de overheid miljoenen ( al dan niet miljarden) spendeert aan een keur aan "lost causes"... en dat met het grootste deel van die uitgaven niet eens iets bereikt wordt. Laten ze dat geld in herstel van werkgelegenheid stoppen.

s.o.i.a. | 18-04-14 | 15:36

Tel hierbij alle verborgen werkeloosheid in de vorm van melkert banen en meer van dat soort non-banen op en je komt tot een schrikbarende conclusie. Als je dan ook de 1 miljoen ambtenaren hierbij optelt.... Schokkend.
Begrijp je een beetje waarom we allemaal worden kapotbelast? En nog geld over hebben om in zwarte gaten als Egypte, Tunesie, Oekraine en noem allemaal maar op te storten. U moet bloeden voor de droom van de elite, allemaal aan het staatsinfuus van de Volksrepubliek Europa.

Afgeschminkte Bassie | 18-04-14 | 15:20

Het "eerlijke" verhaal van die partij voor de a-socialen!

hertog2 | 18-04-14 | 15:05

Nu even mijn huis verkopen...
s.o.i.a. | 18-04-14 | 14:13

Ja daar heb je nu ook spijt van, had je beter nooit kunnen hebben.
Wijze les eigenhuis=spaargeld, eigen geld=sterf maar als je geen werk en uitkering meer hebt.
Beetje bijdehande jeugd leert van de ouden, koop nooit een eigenhuis, leef en maak plezier at the moment.

gebrokenvleugel | 18-04-14 | 14:53

Philip Morris : 2000 man eruit

Rabobank Nederland schrapt 1240 banen

ASML geeft omzetwaarschuwing af
Beleggers hebben gisteren ASML afgestraft voor een neerwaartse bijstelling van de omzet.

Tetra Pak gaat fabriek in Moerdijk sluiten - 215 banen weg

Buitenlands geld levert Brabant 1000 extra banen op (erg vaag)
(Een Indias ICT bedrijfje schijnt wat te doen in Eindhoven)

Overschot handelsbalans eurozone neemt toe (erg hypocryt want waar en
van wie zijn die kohle ?)
(Het handelsoverschot, zonder aanpassing voor seizoensinvloeden, steeg in februari tot EUR13,6 miljard van EUR0,8 miljard in januari.)
Ahh propaganda : Door Patrick Buis; Dow Jones Nieuwsdienst +31-20-571-52-01; patrick.buis@dowjones.com
(END) Dow Jones Newswires

Ene Meneer Douwe Jones weet waar dat overschot terug te vinden is.

UWV: 2013 zwart jaar voor arbeidsmarkt
2013 was een 'zwart jaar' voor de Nederlandse arbeidsmarkt, mede door een recordaantal nieuwe WW-uitkeringen (613.200), een stijging van 22%.

Dat zei voorzitter Bruno Bruins van uitkeringsinstantie UWV maandagochtend bij de presentatie van het jaarverslag. Dat komt neer op 2000 aanvragen per dag. UWV betaalde in totaal €21,4 mrd aan 1,4 miljoen uitkeringsgerechtigden. Het aantal nieuwe WW-uitkeringen groeide relatief snel in de zorg, de transportsector en in technische bedrijven. 'En de prognose voor 2014 is ook niet zo goed', aldus Bruins.

'Honderden ontslagen bij KLM'
31 oktober 2012

rmstock | 18-04-14 | 14:53

1 van 2 daders/slachtoffers van Deurne ? telt die erbij als een minder werkzoekende ?

Sedanta | 18-04-14 | 14:41

wlodek | 18-04-14
Het is misschien een beetje flauw om te zeggen, maar ik stem sinds Pim al de jaren op de PVV, en dat blijf ik doen. Mijn voorkeurstem op de PVV bij de Europese verkiezingen is Hans Jansen, zonder de overige kandidaten uiteraard te kort te willen doen.

Boy Cot | 18-04-14 | 14:41

Boy Cot | 18-04-14 | 14:23 en toch stemmen we weer braaf op regime = VVD+PvdA+CDA+D66+GL+CU+SGP, nu D66 ipv PvdA en VVD en dan weet je dat je precies hetzelfde terugkrijgt.
Kennelijk willen we dit toch met zijn allen.

wlodek | 18-04-14 | 14:34

Als het echt allemaal kommer en kwel is dan vraag ik me toch af waarom het tegenwoordig weer zo teringdruk op de weg is. Als iedereen die daar rijdt werkeloos is dan zijn de uitkeringen te hoog of de benzine nog veel te goedkoop. Ergo: er is gewoon meer werk dan een paar maanden geleden toen het nog leuk was om te rijden.

Grasshopper66 | 18-04-14 | 14:32

Langzaam maar zeker glijdt Nederland af naar een derde wereldland niveau. Op alle niveau's moesten de werknemers cursussen volgen,kleding, materialen, gevaarlijke stoffen enz. certificaten halen. Nu komen de Polen, Bulgaren, Roemenen enz. met grote getalen het land binnen en nemen de plaatsen in van de gekwalificeerde Nederlanders. En het schofterige is dat de z.g. politici, die hier verantwoordelijk voor zijn, straks de goedbetaalde baantjes in Europese instellingen krijgen. Uiteraard eerst wel voorzien van een lintje uitgereikt door King Alex.

Boy Cot | 18-04-14 | 14:23

Sinds m'n 18e altijd betaald werk gehad... tot reorganisatie, nu een twintig jaar, goede opleidingen en een schat aan werkervaring verder, al een jaar "op straat"... en bijna aan einde WW. Letterlijk honderden keren gesolliciteerd, resultaat... welgeteld 3 gesprekken. Laatste werd me in mijn gezicht gezegd dat ze me wegens de belemmerende factor die mijn kinderen vormen niet aannemen.... hoezo voor een 9-17 baan??? UWV... 1 keer wat van gehoord,"wel voldoende solliciteren hoor".... daar valt echt nog wat te besparen!!!
Een overheid die geld wegsmijt naar corrupte instanties, individuen en landen... met tientallen miljoenen te gelijk... die is niet uit op herstel van de eigen economie... die heeft een dubbele agenda. Ik zou er niet rouwig om zijn als er morgen een opstand zou uitbreken. Nu even mijn huis verkopen...

s.o.i.a. | 18-04-14 | 14:13

Volgens mij hoorde ik dit Lodewijk Asscher gisteren ook al vertellen, maar dan wat zakelijker. Dus wat er nou precies gedebunkt moet worden?
Djong | 18-04-14 | 13:24

Nu eigenlijk alles wat deze minister uitkraamt, september vorig jaar liep deze lamlul al te oreren dat de uitbuiting arbeiders door koppelbazen bij de aanleg A2 Maastricht afgelopen moest zijn, hij er alles aan zou doen dit op te lossen.
Twee weken geleden lees je dat er nog niets veranderd is en arbeiders nog uitgebuit worden.

gebrokenvleugel | 18-04-14 | 14:10

Mijn partner werkt al vanaf zijn 16 e, laatste jaren zelfstandig, altijd sociale lasten afgedragen. Nu pech, geen werk meer; werk via uitzendbureau in fabriek gedaan, na het zoveelste halfjaar contract schop mee. Recht op 3 maanden ww en nu mag ie doodvallen. Geen vangnet, verkoop je huis maar( met rest schuld gaat dat lekker opschieten) Dus ook werkzoekend maar nergens in de statistieken terug te vinden.

pfffft! | 18-04-14 | 13:55

Ik sta niet in de statistieken want ik krijg geen uitkering wegens te netjes gespaard. En als 50+ heb ik voorlopig geen baan. Maar verder gaat het uitstekend.

PrinsesStoepje | 18-04-14 | 13:54

"we zitten in een buitengewoon moeilijke fase" aldus rutte

boerepatat | 18-04-14 | 13:51

Volgens mij hoorde ik dit Lodewijk Asscher gisteren ook al vertellen, maar dan wat zakelijker. Dus wat er nou precies gedebunkt moet worden?

Djong | 18-04-14 | 13:24

swassannuf | 18-04-14 | 11:59
--
Swassannuf for president!

appeltjesgroeneweide | 18-04-14 | 13:14

Minder! Minder! Minder!
Oh, wacht ff....

McPhart | 18-04-14 | 12:48

Beste kabinet sinds de 2e wereld oorlog.
Dat geloof ik nu wel, die wisten toendertijd ook alles te verdoezelen.

Rest In Privacy | 18-04-14 | 12:41

Nederland is door de EU helemaal uitgehold.
Er wordt bijna niets meer geproduceerd en bijna alle productie wordt gedaan door goedkope buitenlandse arbeidskrachten.
Het enige wat overblijft is de handel waar we zo goed in zijn.
Maar vertel mij nu eens in duidelijk Nederlands waarom wij zoveel moeten bezuinigen als burger als de staat zoveel geld verdient met handel?
De grote bedrijven hebben wel voordeel bij de EU moet de burger levert er alleen maar op in.

Rest In Privacy | 18-04-14 | 12:39

Nederland zou er goed aan doen om de allochtonen die meer dan 3 jaar werkloos zijn, geen of nauwelijks nederlands praten, de nederlandse papieren af te pakken. Dat scheelt tenminste 100000 werklozen. Ook wanneer zij verhuizen naar hun thuisland, dan komen er sociale huurwoningen vrij. Zijlstra huurverhoging gaat dan gelukkig niet door. Geen ontwikkelingswerk, minder asielaanvragen moet ook een regeringsstandpunt zijn. Ik weet, het is veel, maar het is niet anders. Nu gaat er minimaal 10 jaar over voordat we het beetje op de rails hebben.

Thoth | 18-04-14 | 12:39

Het energiebedrijf Essent heeft veel 'normale' banen naar Bulgarije verplaatst. Daar kun je dus als Hollander heen, en aan de slag voor €1000 netto per maand. Take it or leave it. In het kader van de flexibele werknemer en de EU als 1 markt is dat de toekomst wellicht? Het bedrijfsleven dat een 'wage-race to the bottom' voert? Mark Rutte zou er een harde plasser van krijgen...

m@rkus | 18-04-14 | 12:37

Dit is de beste regering na de tweede WO.
toch ??? Mark ???

Lichtstadfan | 18-04-14 | 12:35

Dit is de beste regering na de tweede WO.
toch ??? Mark ???

Lichtstadfan | 18-04-14 | 12:34

Nog een Fraud, als een werkgever in de kaartenbak van het UWV wil zoeken moet hij eerst zich kenbaar maken en één vacature plaatsen, pas dan mag hij zoeken.
Probeer het zelf maar, meldt je als werkgever bij werk.nl en zie hoe het werkt, je kunt zelfs als niet bestaand bedrijf een vacature plaatsen, misschien een goed idee als alle reaguurders vandaag een dergelijke vacature plaatsen.
Fraud verdient fraud!
Toch niet vreemd dat hierdoor de meeste vacatures NEP zijn.
In opdracht worden de cijfers gemanipuleerd het is vele malen erger dan wij denken, nee mogen denken.

gebrokenvleugel | 18-04-14 | 12:31

Vraag aan ambtenaar: "Van wie krijg ik mijn uitkering?"
Ambtenaar: "Van de gemeente."
Ik: "En van wie krijgt u uw geld?"
Ambtenaar: "Van de gemeente."

kwark001 | 18-04-14 | 12:28

Pang Behang | 18-04-14 | 12:13

Ik solliciteer momenteel in heel Nederland. Dan zoek ik wel ergens een kamer. Het is niet zo dat er geen banen zijn, maar op elke functie reageren er meer dan 200 werkzoekenden, en dan is de kans dat je als bijna-50'er wordt aangenomen, niet heel erg groot. Ik ben dus blij dat ik in elk geval nog kan solliciteren. Er IS nog werk...

m@rkus | 18-04-14 | 12:26

@denoorman | 18-04-14 | 12:15

Die werkloze van 50+ mag dan zijn oude werk weer gaan doen met behoud van uitkering (geen reiskostenvergoeding)...
Of papier rapen, schoenen poetsen of een ander leuk karweitje.
Goed idee toch die participatiesamenleving?
Zucht...

kutjebefandijvie | 18-04-14 | 12:25

En Horsteknots heeft weer een baan! Welliswaar op oproepbasis, maar het is een begin, na maanden ww! (Oh ja, en F*ck het ganse kabinet!)

horsteknots | 18-04-14 | 12:21

@ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-04-14 | 12:13
Ze blijven te lang staan. Vacatures zijn half jaar geleden al vervuld.

Kaas de Vies | 18-04-14 | 12:19

Goed. De mythe dat werklozen mensen zijn die niet willen werken is hierbij ook debunked. Ga zo door.

deoudererijperevrouw | 18-04-14 | 12:17

dat zie je altijd bij socialistische regimes, geknoei met statistieken om het allemaal kloppend te krijgen. De USSR waarvan de EU het zwakbegaafde broertje is had zijn befaamde 5 jarenplannen die niets dan glorie overwinningen en zegeningen toonden terwijl er in werkelijkheid niets te vreten viel voor het volk. Zelfde bij Hitler Duitsland, tot de laatste minuut werden alle doelen van het regime glorierijk bereikt.
Je krijgt op een bepaald moment een virtuele socialistische werkelijkheid van het regime waar politici en ambtenaren naar kijken terwijl ze de echte werkelijkheid volkomen negeren en al die statistieken slaan op die droomwereld en zijn uitsluitend bedoeld voor politici en niet voor het volk dat in de echte wereld moet leven.

wlodek | 18-04-14 | 12:17

@Nacho_Vidal | 18-04-14 | 11:48
26 Van de 36 weken werken en je hebt er recht op. Zie de UWV site
Zo werkt het blijkbaar wel.

sinar2 | 18-04-14 | 12:16

Als de werkgelegenheid hier ooit na jaren weer toeneemt, is het niet dankzij dit kabinet. Veel meer werkelozen, veel meer armen, veel meer mensen met minder koopkracht. Alleen de ambtenaren zijn er op vooruit gegaan en hebben nog zekerheid. Voor werkeloze 50-plussers is er slechts een droevige toekomst. Spaarcentjes opmaken en dan de voor de rest van je leven in de bijstand. En daarna een karig pensioen of wat er nog van over is..

denoorman | 18-04-14 | 12:15

Een van die 88000 ben ik, toen in januari mijn WW termijn was afgelopen wegens werkende partner geen recht op bijstand, werd ik zonder enige aankondiging door UWV uit de kaartenbak van ingeschreven werkzoekenden gegooid, toch zoek ik nog steeds werk en solliciteer ik ook.
Werkloosheidscijfers van UWV en deze regering is één grote fraude.
Ingeschreven staan heeft geen enkele zin en met onzin blijf ik niet bezig dus schrijf mij niet weer in, wel voel ik mij zwaar belazerd door deze regering en zijn fraudecijfers.
Piswoest wordt je ervan.

gebrokenvleugel | 18-04-14 | 12:13

m@rkus | 18-04-14 | 12:11
Welke regio? Zal eens zoeken.

Pang Behang | 18-04-14 | 12:13

De waarheid is, de vacatures die er zijn, zijn spookvacatures.
Hoe vaak ik wel niet op werk.nl kijk, dan bel je naar het bedrijf, krijg je te horen : hoe komt u erbij dat wij personeel zoeken?? nou staat op werk.nl meneer... wij personeel zoeken, man ik heb een personeelsoverschot.
En dat is mij niet 1x, niet 5x, niet 10x, wel al 50 x overkomen, ik solliciteer niet meer, ze zoeken uit maar uit bij het uwv.
Ik maak wat mailtjes na en die laat ik zien, en is het goed.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 18-04-14 | 12:13

Pang Behang | 18-04-14 | 12:01

Ik bouw rapporten over projectvoortgang (PMO. Zo heet wat ik doe. Op de grens van IT en Finance). Dat is iets anders dan financiële administratie (journaalposten e.d.) maar ga zo op gesprek over een vacature als trainer.

m@rkus | 18-04-14 | 12:11

"De werkloosheidscijfers zijn iets gedaald..."
Dit is standaard fluctuatie.
Werkeloosheid cijfers zijn dus gewoon niet veranderd.

Moi2 | 18-04-14 | 12:09

Zoals Ronald Reagan ooit zei: 'de gevaarlijkste 10 woorden ter wereld: Hi, I'm from the government, and I'm here to help....'

historyjunk | 18-04-14 | 12:08

Economische groei heeft niets met welvaart en welzijn van gemiddelde mensen te maken.

De term maakt onderdeel uit van het economisch-nazistische jargon dat tot de uiteindelijke oplossing van het vraagstuk van de mensheid zal lijden.

Want iedereen snapt dat exponentiële groei niet de weg naar de bevrijding is maar de weg naar collectieve suïcide.

Behalve politici, economen, neo-liberalen en wat Geenstijl-reaguurders.

Thank God for karma.

megalul | 18-04-14 | 12:08

Tja,ze proberen van alles om het volk het idee te geven dat het nog iets wordt. Natuurlijk tegen beter weten in omdat eenieder merkt dat de maand steeds korter wordt. Kwestie van tijd voor de bom barst.. Waarschijnlijk begint de bom in de Oekraine en komt snel deze kant op...

lamlul | 18-04-14 | 12:08

@ dutchdj | 18-04-14 | 12:02

Ja, vrijstelling als je erbij loopt als een woestijnaap of de taal niet spreekt of agressief overkomt. Kom nou waarde: dat percentage is te verwaarlozen.

kwark001 | 18-04-14 | 12:07

@Cynevisie | 18-04-14 | 12:02
Binnenkort kan je ook geld storten via Paypall.

Kaas de Vies | 18-04-14 | 12:06

Studenten die verkiezen langstudeerder te worden hebben geen invloed op de statistieken. Ze staan tijdens hun studie niet ingeschreven als werkzoekend. Van de zomer doen ze een vakantiebaantje, september weer studeren.

Is wel iets om rekening mee te houden, maar heeft geen invloed op de cijfertjes.

Sjors W. | 18-04-14 | 12:03

Wees niet bang, de banken trekken op allerlei fronten de stekkers uit bedrijven via alle mogelijke manieren....

Het worden nog wel meer werklozen....

Flipus | 18-04-14 | 12:03

Het was gisteren zo ongeveer de inhoud van het Journaal: minder banen – "ondanks de aantrekkende economie", ook minder export – "ondanks de aantrekkende economie", minder doorvoer in de Rotterdamse haven – "ondanks de aantrekkende economie", bedrijven die naar het buitenland verkassen – "ondanks de aantrekkende economie".
Waaraan zie je tegenwoordig eigenlijk of de economie aantrekt of niet (behalve dat er verkiezingen in aantocht zijn, natuurlijk)?

simpelman | 18-04-14 | 12:02

Kaas de Vies | 18-04-14 |
Ik zou je graag plussen maar op één of andere manier is dat niet meer mogelijk.
Maar helemaal eens dus! Kijk naar 'how it's made'b.v: amandelen uit California:3 miljard $ per jaar
Als hier het vervoer stilvalt door te hoge brandstofprijzen hebben wij niks meer te vreten.

Cynevisie | 18-04-14 | 12:02

@ kwark001 | 18-04-14
Onzin! Absoluut niet in alle gevallen, er zijn heeeuuuul veeeuuul mensen die om wat voor reden dan ook vrijstelling hebben van sollicitatieplicht.

dutchdj | 18-04-14 | 12:02

m@rkus | 18-04-14 | 11:52
Dat klinkt abstract, hoe heet zo'n functie over het algemeen? Is het niet uit te rekken naar administratief medewerker op een andere specialisatie dan?

Pang Behang | 18-04-14 | 12:01

@BekiekUtMoar | 18-04-14 | 11:53
Even hard gezegd hoor, en niet iets wat ik per definitie zal steunen. Maar wat verwacht u dan. Dat de maatschappij uw hypotheek gaat afbetalen? Als dat zo zou zijn was de staat gelijk failliet. Wat ik wel interessant vind is de vraag hoeveel men heeft bijgedragen aan het "potje" na pak hem beet 15 jaar arbeid. Daar heb je gvd gewoon recht op!

Shadow112 | 18-04-14 | 12:00

Gelukkig drukken alle goed betalende mini jobs van 12 - 15 uur de werkeloosheidscijfers. Anders zou je nog gaan zeggen dat het er ernstig voorstaat in deze EU kolonie.

Bertus Brulbroek | 18-04-14 | 12:00

en niemand de er ook maar iets tegen rutte en samson doet !
Haagse uitvreters
vidamax | 18-04-14 | 11:22
Niemand?Lees dit dan maar eens:

Beste Mark, mijnheer de Minister-President,

De kranten staan er vol van. Overlast door Marokkaans straattuig. Ik wil minder, maar jij zwijgt. Je wil het probleem niet eens benoemen. In het Torentje woont al lang niet meer de premier van alle Nederlanders, maar de bewaker van het taboe. Wat iedereen ziet mag niet gezegd worden. Wat iedereen denkt mag niet uitgesproken worden. Een doornenkroon van leugens wordt op het hoofd van de Nederlanders gedrukt.

De feiten spreken voor zich. De voorbije drie decennia heeft zich voor onze ogen een volksverhuizing voltrokken. In zoveel wijken van zoveel steden zijn Nederlanders een minderheid in eigen land geworden. We hebben de controle over onze straten verloren, en nu verliezen we ook nog de controle over ons land

De elite, waarvan jij deel uitmaakt, Mark, heeft Nederland kapotgemaakt. In een fatsoenlijk land zijn de straten veilig. In een fatsoenlijk land hadden Pim Fortuyn en Theo van Gogh nog geleefd en was ik nog een vrij man geweest. In een fatsoenlijk land waren de grenzen gesloten gebleven voor massa-immigratie en islamisering. In een fatsoenlijk land zouden politici er niet aan denken om de macht van het nationale parlement over te dragen aan een ongekozen commissie in het buitenland die maar één doel heeft: de grenzen te slopen die onze identiteit en onze veiligheid garanderen.

Grenzen, Mark, ze zijn ons kostbaarste bezit. Een open samenleving kan alleen bestaan als er grenzen zijn. Dat is de les van de voorbije drie decennia. Open grenzen leiden tot onverdraagzaamheid en onveiligheid. Open grenzen leiden tot een hel voor de mensen in Rotterdam, in Helmond, in Almere, in Deurne, in de steden en de dorpen van Nederland.

Het is verkiezingstijd. Dus je verkoopt weer mooie praatjes, zoals tijdens je speech onlangs in Berlijn. “We zijn het aan de kiezers verplicht om voor hen het best haalbare resultaat binnen te slepen. Meer geld in de portemonnee, meer vrijheid om te leven zoals we willen en meer veiligheid binnen de Europese grenzen en daarbuiten, zijn geen valse beloften,” zo zei je in Berlijn.

Maar jouw beloften, Mark, zijn wel valse beloften. Want de Europese elite – jouw elite – bracht ons minder geld in de portemonnee, minder vrijheid, minder veiligheid en minder soevereiniteit.

Het is tijd om af te rekenen met deze elite. Het is tijd voor een politieke en maatschappelijke revolutie – geweldloos én democratisch – maar wel een revolutie. Want de weg waarop we nu zitten, is een heilloos pad naar méér Brussel en méér vreemdelingen.

Ik ken jouw strategie, Mark. Het is die van de ontmoediging. Je weet dat de kiezers je niet meer geloven, je weet dat het EU-project geen bezieling meer wekt, je weet dat er geen enthousiasme bestaat voor jouw plannen. Maar je weet ook dat als mensen de moed verliezen en niet gaan stemmen, alles bij het oude blijft. Hoe lager de opkomst op 22 mei, hoe beter voor jou, hoe meer jij en je Europese vriendjes ongestoord hun zin kunnen blijven doen.

Maar dat zal je niet lukken, Mark.

In heel Europa groeit het verzet. Er wordt massaal tegen de elitepartijen gestemd. In Frankrijk, in Groot-Brittannie, in Denemarken, in Duitsland, in Zweden, in Oostenrijk, in Zwitserland. En ook in Nederland. Jij en je Europese vriendjes kunnen het tij van de geschiedenis niet keren.

In heel Europa willen mensen weer baas zijn over hun eigen land. Want in heel Europa willen mensen weer veilig zijn. En soeverein. Op 22 mei spreekt het volk.

Groet,

Geert Wilders

swassannuf | 18-04-14 | 11:59

MPdeH9 | 18-04-14 | 11:28
Hartstikke leuk, een beetje eigen initiatief, en men hoort dit ook gewoon te hebben natuurlijk… dat ben ik helemaal met je eens. Maar zelfs als je wél een hoop initiatief toont (ben er zelf ook wel van), dan heeft dat totaal 0,0% invloed op de politiek. Die gaan gewoon door met leugens verkopen, belastingen verhogen en op elke mogelijke manier geld uit je zak kloppen.

Dat klagen is dus best gegrond en begrijpelijk. Niet dat je dan maar bij de pakken neer moet gaan zitten natuurlijk. Je moet gewoon zo anti-Brussel, anti-EU, anti-politiek mogelijk stemmen om op die manier kenbaar te maken dat je niet gediend ben van de Samsoms en Ruttes van deze wereld.

kanon0503 | 18-04-14 | 11:59

@markus
Eens. Ik ben alleen wel gespecialiseerd. OK fuck.
Ik ga nú mijn (gestreken) kleren aantrekken en op pad.
Koffie is bijna op.
Wat ik vanochtend heb gedaan, voor de zuurpruimen: huis schoongemaakt, gefitnesst en lijst gemaakt van zaken.

Nacho_Vidal | 18-04-14 | 11:59

i-Wonder | 18-04-14
Dat hadden ze bij Philip Morris ook al bedacht ...

Cynevisie | 18-04-14 | 11:59

@m@rkus | 18-04-14 | 11:52
Zoals
Nacho_Vidal | 18-04-14 | 11:52 al aankaart.

Zelf heb ik complexe financiële modellen gebouwd, hypotheekproducten verzonnen... etc. maar ik zou niet nu aan de bak kunnen komen bij lage functie wat betreft hypotheken omdat ik WFT basis niet heb.

Moest er erg om lachen toen mij dit verteld werd.

Kaas de Vies | 18-04-14 | 11:59

Ook euforische stemmingmakerij op RTL7. Nieuwe investeringen, toegenomen consumentenvertrouwen, enz. enz. Als ik om me heen kijk, is het echter kommer en kwel... Zo niet ook mijn eigen situatie; ook mij is gevraagd of ik niet eens buiten het bedrijf wil kijken voor iets anders? Vooralsnog heb ik hopelijk duidelijk gemaakt dat dit momenteel alleen al qua leeftijd geen optie is! Het zal mij benieuwen wanneer ze het eindelijk reorganisatie gaan noemen? Als deze kostwinner zonder werk raakt, zijn ook hier de problemen niet meer te overzien.

Claudia M. | 18-04-14 | 11:58

Nacho_Vidal | 18-04-14 | 11:52
In mijn vriendenkliek (allemaal zeg maar tussen de 45 en 55) is de helft nog aan het werk, en de helft al langer dan een jaar zonder werk. Vlieg je er uit als eind veertiger, en heb je niet de mazzel van het hebben van een specialistische functie waar nu behoefte aan is, kun je het wel schudden...

m@rkus | 18-04-14 | 11:56

Het kabinet ziet dit niet als probleem. Het gaat niet om een sterke economie. Het gaat niet om banen. Het gaat om het spekken van de bovenlaag. En dat loopt prima.

De Geus | 18-04-14 | 11:56

Goed, en ook deze leugen is er weer één op de grote lijst om maar vooral niet op de PvdA (Pochende verliesdraaiende draaideurpolitieke Achterlijken) en de VVD (Vieze Verdraaiende Dividendliefhebbers) te stemmen. Anders heb je dalijk 0% werkeloosheid, en 100% uitkeringstrekkers in 't zwarte circuit.

kanon0503 | 18-04-14 | 11:55

Ach, we weten toch dat onze zgn leiders leugenaars zijn, of het wat minder zuiver nemen met de waarheid. .

wallenberg | 18-04-14 | 11:55

Jammer dat ze dit niet lezen op Elsevier. Elsevier zelf is een zeer goede website waar babyboomend VVD Nederland samen komt.
Zij zouden dit moeten lezen om van ongeloof van hun VVD stoel af te vallen.

appeltjesgroeneweide | 18-04-14 | 11:54

Als je partner werkt, en jouw WW-periode verloopt, heb je gewoon nergens meer recht op en wordt je overal uitgeschreven. De enige plek waar ze je dan weer kunnen inschrijven is de schuldsanering of de bank voor de executieverkoop van je huis.

BekiekUtMoar | 18-04-14 | 11:53

@markus
Ik zit in hetzelfde schuitje. Ik heb ook 8 jaar ervaring.
Maar met een leuke kop alleen kom je er tegenwoordig niet meer. Ze nemen liever een suffe doos aan mét papier.
Ik denk dat ik gigolo word.

Nacho_Vidal | 18-04-14 | 11:52

Pang Behang | 18-04-14 | 11:49

Ik zoek werk in de ondersteuning van projectmanagers. Administratief ondersteunend.

m@rkus | 18-04-14 | 11:52

@ dutchdj | 18-04-14 | 11:48

Voor de duizendste maal: in de bijstand moet men ingeschreven zijn als werkzoekende, anders heb je er geen recht op!!

kwark001 | 18-04-14 | 11:51

Werkend Nederland mag elke dag dieper bukken, een uitje met de kinderen kost tegenwoordig al een fortuin.
Ondertussen heeft onze socialistische elite, die het zegt op te nemen voor de minderbedeelden, de mooie baantjes voor het oprapen. Kok wordt bestuurder bij een grote Chinese bank, en durft warempel nog te klagen ook dat hij maar liefst zes keer per jaar moet vergaderen! Misselijkmakend is het. Zie: m.volkskrant.nl/vk/m/nl/2812/China/art...

DutchLibertarian | 18-04-14 | 11:50

yonthe | 18-04-14 | 11:46
En ze verdwijnen soms nog om andere redenen van de arbeidsmarkt:

www.powned.tv/nieuws/binnenland/2014/0...

Oh wacht, dat is niet de arbeidsmarkt, maar de uitkeringsmarkt.
En het is nog maar de vraag of ze daarvan verwijnen.

Cuyahoga | 18-04-14 | 11:49

ja, zeker voor de helft van je vorige salaris?
kaasfondue | 18-04-14 | 11:45
Een korte omschrijving van mijn profiel: 22 jaar, bijna 23, geen opleidingen afgemaakt, vanaf mijn 18e gewerkt. Mijn laatste baan was 2300 bruto, toen als ZZP'er ongeveer 6000 per maand binnen gehaald (wel met 100 uur per week). De aanbiedingen die er liggen variëren van 3000 to 3400, het is geen vetpot, maar voor mijn leeftijd niet slecht denk ik. Het is absoluut niet bedoelt om op te scheppen, maar MIJN ervaring is dat als je goed zoekt er best veel kansen liggen. Ze komen alleen niet meer aanwaaien.

m@rkus | 18-04-14 | 11:46
Wat voor werk zoek je dan?

Pang Behang | 18-04-14 | 11:49

sinar2 | 18-04-14 | 11:45
Potten zijn leeg omdat we zitten met een prop aan mensen die te weinig betaald hebben voor de welvaartsstaat en er nu wel gretig van snoepen, en omdat we als land gegokt hebben op welvaart uit sectoren die nu krimpen als een malle. 'Nederland als hoogwaardig kennisland met een grote financiele sector' was dus een miscalculatie.

m@rkus | 18-04-14 | 11:49

De banenmachine van Mark Rutte toet ut niet, dan maar de belastingen verhogen. Oh wacht..

Worstjes | 18-04-14 | 11:48

@yonthe | 18-04-14 | 11:46
Ja of als hun vereniging wordt opgeheven!

Kaas de Vies | 18-04-14 | 11:48

Zo gaat het al maanden? Zo gaat het al JAREN! Het aantal werklozen ligt namelijk vele malen horen, maar ach, als ze niet ingeschreven staan als werkzoekenden en in de bijstand zitten, tellen we ze gewoon niet mee!

dutchdj | 18-04-14 | 11:48

@sinar2
Je komt niet zomaar in aanmerking voor een ww.
Dat zou relaxed zijn. Half jaartje werken --> ww.

Zo werkt het niet.

Nacho_Vidal | 18-04-14 | 11:48

Mensen verdwijnen ook van de arbeidsmarkt door vergrijzing, doordat ze een werkende partner vinden, doordat ze kinderen krijgen of doordat ze emigreren. Maar daar kan Van Rossem geen zuur stukje over schrijven natuurlijk...

yonthe | 18-04-14 | 11:46

Pang Behang | 18-04-14 | 11:27

Dan heb je mazzel. Er is geen tekort aan specialistische ICT-functies, maar voor de rest is het huilen met de pet op. Ik solliciteer me een slag in de rondte, maar omdat er op het soort werk dat ik deed, heel veel mensen solliciteren, schiet het allemaal niet op voorlopig.

roze_bril | 18-04-14 | 11:35
www.intermediair.nl/carriere/veranderi...

m@rkus | 18-04-14 | 11:46

@Kaas de Vies | 18-04-14 | 11:17
Die pot is leeg omdat we overspoeld worden met import die een half jaar komen werken (en premies betalen) om daarna zodra ze er recht op hebben hun hand op gaan houden voor een WW uitkering. Die betaalde premies hebben ze er dan binnen de korste keren terugverdiend en de rest mag de langwerkende autochtoon voor ze ophoesten.
En eenieder die dit zag aankomen werd voor rechtse fascist uitgeemaakt.

sinar2 | 18-04-14 | 11:45

als ik nog een maand langer solliciteer liggen er 30 aanbiedingen.
Pang Behang | 18-04-14 | 11:27

ja, zeker voor de helft van je vorige salaris?

kaasfondue | 18-04-14 | 11:45

flame_me | 18-04-14 | 11:40
Godverdoemme, je hebt gelijk.
Maar thuis stoken of brouwen is nou eenmaal te omslachtig en ik heb daar geen tijd voor.
*belooft vaker naar Duitsland te rijden voor drank*

Cuyahoga | 18-04-14 | 11:44

Minder minder minder!

Achiel | 18-04-14 | 11:44

Je kunt je helemaal suf solliciteren maar je komt als 50+er never nooit meer aan een baan. Hoewel, ik heb nu een baan(tje)voor 8 uur binnen weten te hengelen. Dat je daar nog geen droog brood van kunt kopen, doet er niet toe. Er is weer iemand aan een baan geholpen en als werkzoekende uitgeschreven.

Julia33 | 18-04-14 | 11:44

@van Rossum.
die lollige kabinetsbenaming PVVDA. suggereert dat de PVV nog verantwoordelijk is voor dit manipulatief liberalisme. kap daar eens mee GS.

kaasfondue | 18-04-14 | 11:42

Hallo. Hier nog 1.
Zo de stad in met CV op zak.

Mocht iemand nog een vacature weten voor assistent opticien regio Den Haag/Leiden..

Roept u maar.

Nacho_Vidal | 18-04-14 | 11:42

Godverdomme, wat hebben wij een goed kabinet!

Ik durf zelfs te stellen: "Het beste na-oorlogse kabinet!"

Dick Luyenlomp | 18-04-14 | 11:42

Ach, het is pasen,en hossanna klinkt weer van alle kanten.Volgens de n.v.m. gaat het goed met de huizenmarkt,omdat 34dzd mensen gebruik hebben gemaakt van belastingvrije schenkingen aan hun kinderen.De yuppen hebben huizen voor ze gekocht,omdat anderen het niet meer konden opbrengen.Even gebruik maken van de situatie,en voor een prikkie kopen,ze kosten bijna niets meer.Tegenover 10.dzd aspergestekers met werk,staan 10dzd werkeloze pompbedienden zonder werk.Voeg hierbij de dagelijkse ,introom, en je hebt het plaatje bijna compleet.De regering is met paasreces,dus die kosten even niks.En U,al een doosje eieren gehaald??

Archy Bunker | 18-04-14 | 11:40

@roze_bril | 18-04-14 | 11:35
Hmm, tot een bepaalde grens en dan als lening.

Mammeloe | 18-04-14 | 11:40

@Cuyahoga
Als je dagelijks naar de slijter gaat kom je Rutte aardig tegemoet.

flame_me | 18-04-14 | 11:40

@denoorman | 18-04-14 | 11:25
.
Dat heeft niet alleen met dit kabinet te maken, maar met de kabinetten van de afgelopen 30-40 jaar. Er is een ongezond systeem ontstaan waarbij het onderhouden van mensen door de staat een hoger doel is geworden dan een zichzelf bedruipende samenleving. Dat gaat jaren lang goed totdat de buffer leeg is en de staat meer geld nodig heeft dan dat de bevolking kan ophoesten. Dat moment is nu aangebroken. Het op dat moment zittende kabinet krijgt daar dan de schuld van.

Bytemaster | 18-04-14 | 11:40

@louis6227 | 18-04-14 | 11:38
Snapt u wel wat een pensioen is?

Shadow112 | 18-04-14 | 11:40

30.000 mensen verdwijnen ook mede van de arbeidsmarkt omdat ze met pensioen gaan, hebben ze het niet over.

louis6227 | 18-04-14 | 11:38

@denoorman | 18-04-14 | 11:25
Volgende briljante stap van het 'beste naoorlogse kabinet':
Het salaris van alle werkenden wordt direct naar de staat overgemaakt, die betaalt huur/ hypotheek en vaste lasten voor je.
Voor de overige kosten krijg je voedsel/ benzine/ cadeaubonnen......

necrosis | 18-04-14 | 11:36

algemeen bekend verhaal. Is nog veel te rooskleurig omdat allerlei personen niet meegeteld worden maar wel degelijk werk zoeken. Alleen de regering wil het niet zien want dat verstoort hun dagdromen van een welvarend, vredelievend Europa dat alleen maar fijne dingen doet zoals jonge poesjes aaien.

jan-lul-de-behanger | 18-04-14 | 11:36

They took dur dur!

An die ARBEIT | 18-04-14 | 11:36

@Mammeloe | 18-04-14 |

Behalve als dat huis dan weer gebaseerd is op 2 inkomens.

roze_bril | 18-04-14 | 11:35

Met een eigen huis en een werkende partner krijgt men geen bijstand meer. Die lui verdwijnen in het niks.

Mammeloe | 18-04-14 | 11:30

@MPdeH9 | 18-04-14 | 11:28
Dat wilde de overheid. Iedereen moest afhankelijk worden en we zijn er met open ogen ingetuind.

Je betaalt te veel belasting, omdat later eventueel als de Goden en de Fiscus het toetstaat weer terug krijgt.

van Hypotheekrenteaftrek tot zorgtoeslag. Allemaal bullshit.

Ik moet nu elk jaar +/- 950 euro terug betalen voor een toeslag waar ik al 7 jaar vanaf probeer te komen.

Kaas de Vies | 18-04-14 | 11:30

Zolang werkelozen nog voldoende te eten hebben, blijft het wel rustig. En ach, de WK voetbal komen er aan, dus dat leidt ook lekker af. De Romeinen wisten het al, panem et circenses, dan blijft het vulgus kalm.

Polletje Piekhaar | 18-04-14 | 11:30

Hee van Rossum, wel netjes je bron vermelden! Of had je dit niet van Ewald Engelen?

DonJohnson | 18-04-14 | 11:30

Euhmm... Volgens mij hebben uitkeringsgerechtigden ook gewoon een sollicitatie plicht en is een inschrijving bij het uwv vereist om een uitkering te ontvangen. Zo niet word men gekort en beboet. Dus ik snap de strekking niet helemaal.
-
Ze kunnen gewoon die mensen mee nemen in de cijfers tenzij er een speciale indicatie aanhangt, asielzoekers met psychische klachten e.d. Heb je dat ook gelijk in kaart. (tenzij dit natuurlijk niet de bedoeling is)

Shadow112 | 18-04-14 | 11:29

Werkloosheid is een van de meest vervelende gevolgen van de crisis. Niks is erger dan thuis zitten terwijl je zo graag aan het werk wilt.

Waar ik wel een beetje ziek van kan worden, is dat iedereen maar loopt te wijzen naar de politiek, de overheid en de EU. Dat is precies de reden waarom dit land het op dit moment zo kut doet. Zo afhankelijk van de publieke instellingen zijn we geworden. Als makke schapen hopen velen dat we alles in de schoot geworpen krijgen. Wake up call: De overheid doet niks voor je en de politiek luistert niet naar je. Je moet het zelf redden. Ik werk op dit moment in een achterstandswijk in Den Haag en ik schrik elke dag weer met wat voor mensen ik elke dag te maken krijg. Totaal geen initiatief, totaal geen zelfdenkend vermogen en aars en aars lui.

MPdeH9 | 18-04-14 | 11:28

Zolang het slechtste kabinet sinds WOII, of wacht, ik bedoel het slechtste kabinet ooit, er nog is, koop ik geen nieuwe auto.
Al moet ik iedere dag te voet naar mijn werk en naar de slijter, no way dat ik Rutte tegemoet kom.
En als ik er al één zou kopen ga ik dat in Duitsland doen.

Cuyahoga | 18-04-14 | 11:28

Toch snap ik het niet, momenteel ben ik ZZP'er. Sinds dinsdag ben ik op 5 sollicitatiegesprekken geweest en bij 4 van de 5 lagen er de volgende dag dag al aanbiedingen. Eerlijk is eerlijk, het is de IT-sector. Maar er is werk genoeg, als ik nog een maand langer solliciteer liggen er 30 aanbiedingen.

Pang Behang | 18-04-14 | 11:27

Het is toch zo dat wanneer je niet meer actief werkzoekend bent (en je wel in staat bent tot werken) je ook geen bijstand ontvangt? Dat zou betekenen dat er inderdaad minder banen zijn maar ook minder handophouders. Lees: een gedeelte houd dan de hand op bij de partner in plaats van bij de staat.

flame_me | 18-04-14 | 11:26

"... heel veel duurder dan het kabinet wil doen geloven."
Yep, dat is de wetenschappelijke analyse van elk regeringsbeleid van de PvdA.

Gary Gunstone | 18-04-14 | 11:26

Dit kabinet heeft de werkgelegenheid vakkundig om zeep geholpen. Het enige wat ze roepen is banenplannen en opleidingen. Allebei niet nodig als er geen banen meer over zijn.. Laatste wapenfeit van het kabinet. Pomphouders aan de grens om zeep helpen. Misschien krijgen we er een paar ombemande tankstations voor terug. Weer verdwijnt er werkgelegenheid. Voor de werkgelegenheid is dit het slechtste kabinet ooit. Huizenmarkt op zijn gat, bouw op zijn gat, autobranch op zijn gat, winkeliers moeten sluiten enz enz.

denoorman | 18-04-14 | 11:25

Werkelozen, niets te doen dus. Onvrede, onrust etc: Tja, wat kan daar uit voort vloeien?

Mr_Pikibelly | 18-04-14 | 11:25

Werkloosheid Noorwegen (geen EU) is 3,1%
Werkloosheid Denemarken (EU met opt.outs en werkgever beslist zelf aanname en ontslag) 5,4%

duitse herder | 18-04-14 | 11:24

En weer wordt de bevolking van Nederland zand in de ogen gestrooid. Het kabinet de regeringspartijen en hun favoriete oppositie vriendjes bakken er echt helemaal niks van maar ze verdraaien de zaak op een dusdanige manier dat de bevolking bijna gaat geloven dat het goed gaat. Eerst flikten ze dat met het begrotingstekort door sommige zaken als investering te bestempelen zodat het leek alsof het begrotingstekort was gedaald en nu flikken ze dat met de werkloosheidscijfers. Het wordt tijd dat we naar het binnenhof gaan en de heren en dames uit hun ambt zetten. Helaas doen wij dat als Nederlanders niet zo gauw maar met het clubje wat er momenteel zit zou het wel nodig zijn. Ze bedienen zichzelf van pure propaganda en beduvelen hun eigen kiezers.

Toetsiemonster | 18-04-14 | 11:23

Bubba de Vuystneuqer | 18-04-14 | 11:21
U bedoelt, de werkloosheid is al historisch hoog, dus dit is het ideale moment voor huisvrouwen om in te stappen?

jemagookniksmeer | 18-04-14 | 11:23

en niemand de er ook maar iets tegen rutte en samson doet !
Haagse uitvreters

vidamax | 18-04-14 | 11:22

Maar die 300 miljoen naar Tunesië gaan hopelijk toch nog wel door?

Cuyahoga | 18-04-14 | 11:22

Gingen ze nou ook nog iets aan die algemene heffingskorting doen? Die thuiszittende huisvrouwen (.nl is koploper in Europa, ik meen me te herinneren dat ongeveer de helft van de vrouwen tussen de 20 en 65 thuis zit, in Iran werken er meer) is ook een massieve rem op de economische ontwikkeling.

Bubba de Vuystneuqer | 18-04-14 | 11:21

Ik begrijp nog steeds niet waarom de politiek ooit de weg in is geslagen om de maakindustrie in Nederland de rug toe te keren.

Te duur wordt er gezegd... tuurlijk... daarom komen ze nu allemaal terug.

Denk dat het meer te maken had met wensdenken, maakbaarheid van de samenleving en verkapte ontwikkelingshulp.

Je moet toch als overheid er voor zorgen dat je in je land een gezonde maakindustrie overeind kan houden. Zodra dit niet kan klopt er iets niet in je maatschappij, soort lakmoesproef.

Kaas de Vies | 18-04-14 | 11:21

Gelukkig gaat het op de huizenmarkt weer helemaal toppiejoppie zo las ik op nu.nl

jemagookniksmeer | 18-04-14 | 11:19

@dk-- | 18-04-14 | 11:16
In plaats van werknemers uit het buitenland aan te nemen kan je beter het werk naar het buitenland verplaatsen. Dan heb je helemaal nooit gezeur met Nederlandse regels. En fiscaal zit je er ook mooi tussen.

i-Wonder | 18-04-14 | 11:19

'Verdwenen van de arbeidsmarkt' lijkt me juist niet dat men gebruik maakt van het sociaal vangnet. Immers dan was men een statistiek geworden als ontvanger van een oetkering. 'verdwenen van de arbeidsmarkt' wil dan zeggen WW'ers zonder recht op bijstand. ZZP'ers zonder recht op WW en bijstand, etc, etc, etc. Dus allemaal erg goedkoop voor de PVVDA.

El Gouda | 18-04-14 | 11:19

Wie werkloos wordt en een uitkering ontvangt, dient zich in te schrijven als werkzoekende. In veel gevallen komt deze inschrijving automatisch te vervallen als de WW uitkeringstermijn is verstreken. Wie het kabinet niet wil helpen aan te rooskleurige arbeidsmarktcijfers, dient zich opnieuw als werkzoekende in te schrijven bij het uwv.

jemagookniksmeer | 18-04-14 | 11:18

De pvda ziet ook nu weer kans om ons met procentensommetjes te belazeren.

reageerbuis | 18-04-14 | 11:18

Het aparte is dat men jarenlang geld inhoudt voor de WW. Het is een sociale verzekering waar elke werkende voor betaalt. Die pot is nu leeg, vandaar al die krampachtige rare WW beperkende maatregelen. Hoe komt die pot leeg? Waarom is die pot leeg geraakt?

Ik gok dat net als bij de pensioenen ooit een deel van die pot de algemene middelen in gegaan is.

Kaas de Vies | 18-04-14 | 11:17

We kunnen beter het aantal bijstandsuitkeringen tellen en vergelijken. En het aantal WW-ers. En hoeveel mensen er wachtgeld hebben.

huh, ian? | 18-04-14 | 11:17

En maar subsidie aan bedrijven blijven geven die werknemers uit het buitenland aannemen. De subsidie is zo hoog dat het voor veel bedrijven goedkoper is om buitenlanders aan te nemen dan volk dat hier binnen de grenzen leeft. *kuch AMC* en nog vele andere bedrijven hier in Nederland. Niet allen op hoogopgeleid niveau, maar ook laagopgeleid. Laagopgeleid niveau is niet werken en uitkering ontvangen net zo efficiënt als wel werken. Veel mensen in de tuinbouw stoppen dan ook omdat ze met uitkering 20 euro minder te besteden oid. Nederland graaft zijn eigen graf

dk-- | 18-04-14 | 11:16

Damn lies and statistics.

Shadow112 | 18-04-14 | 11:15

Ik denk dat ik mij binnenkort ook maar meld bij dr soos. Mijn brede schouders kunnen het gewoon niet meer dragen. Werken kan gewoon niet uit.

VanBukkem | 18-04-14 | 11:15

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken