
NS-topman Timo Huges heeft een briljant concept ontwikkeld. Het vervoersbedrijf NS zou meer prioriteit moeten leggen
bij de reiziger. Sterker nog, eigenlijk zou het bedrijf zich volledig moeten richten op de reiziger. Wow. Wat is dit voor bizar concept? De reiziger? Op de eerste plek zetten? Vertel ons meer! "
De reputatie van de NS moet beter. Er moeten minder overvolle treinen zijn, op sommige trajecten moet de punctualiteit omhoog en ook is het nodig het financieel rendement te verhogen." Aldus Timo Huges vorige week tegen een kudde belangrijke NS-bobo's. Goh. Zoals het de NS betaamt komt dit inzicht met enige vertraging, maar we zijn blij dat de trein eindelijk het station der gezond verstand binnen komt rijden. Kijk, voormalige NS-lul Bert Meerstadt, zo kan het ook. Met je
riante beloning voor al je faals. Bert Meerstadt is zo'n grootheidswaanzinnige
narcist die zichzelf de hele dag zou pijpen als hij niet zo druk bezig was met het graaien van geld over de rug van reizigers en personeel. Fyra? Meerstadt. We vinden Timo de Tank Engine nu al beter, leuker en slimmer. De NS nooit meer vertraging! Geen winterdienstregeling meer! Vlammenwerpers op de locomotieven om de blaadjes op de rails en de bevroren wissels te overwinnen! Iedereen 1e klas! Geen veewagenpraktijken meer qua vol! Geen stoelen meer die rieken naar de opgedroogde urine van oude vrouwtjes met lekkende incontinentieslip! Alleen nog maar conducteurs die sympathieke grapjes maken tijdens de omroepberichten! Vouwfietsen verboten! Gratis bier! Wat een revolutionair concept, als je core business is om reizigers te vervoeren het die reizigers zo comfortabel, makkelijk en relaxt mogelijk maken. Die Timo, die snapt dingen. Lang leve de NS!
Reaguursels
InloggenJe klant centraal? Hoe ouderwets is dat! Zie je dat de telecomboeren doen? De banken? Zorgverzekeraarsmanagement? Politici?
Proest. Klanten zijn storende onderbrekingen van je primaire taak en dat is geld verdienen. Waarom denk je dat de meeste bedrijven telefonisch alleen n0og via een nitwit-callcenter bereikbaar zijn!
Dat is allemaal echt beter.
Kan aan de zachte winter liggen, maar de afgelopen maanden weinig vertragings onkostenvergoeding gekregen, gelukkig. En het NS personeel is vriendelijk. Zit ik op een suf lijntje, of is dit bijvangst van de crisae?
Ik ga mijn Marklin weer van de zolder halen en opbouwen. Want ik weet zeker dat die wel precies op tijd rijdt... OK nu even zonder gekheid:
*
Manmanman, begin eerst eens te luisteren van wat er op de werkvloer gebeurt. Deze mensen weten voor 99% piekfijn uit te leggen waar 'm de kneep zit. Management, hoe moeilijk kan het zijn? Je weet wat je moet doen, wat er moet rijden, welks iedereen gelukkig maakt en dat je betrouwbaar moet zijn. NOU, REGEL DAT DAN, GOEDVERDOEMME ! Begin de organisatie eerst eens te minimaliseren tot max. 3 lagen. Net zoals bij Mars, jeweetwel, die van die lekkernijtjes die je uit de stations-automaat kunt schudden.
3 stappen en je zit bij Mieneer Mars op schoot. Uiteraard moet je wel een goede reden hebben: Mieneer Mars heeft weinig tijd ;-) Zo zou het moeten zijn...
Misschien een hele rare vraag: als de reiziger niet de prioriteit had, wat dan wel?
En dat bij een bedrijf dat mensen verplaatst als product. Hoeveel verdiende die directeur ook weer?
Hoeveel treinen er op tijd rijden maakt me niets uit. Hoeveel reizigers er op tijd rijden wel. Waarom tellen we dan hoeveel treinen er op tijd rijden?
Doelenstellerij horen we altijd bij managers, soms hele evidente doelen zoals 'minder overvolle treinen'. Dat dat een doel is. Dat zou normaal moeten zijn.
Anyway, die marktwerking was dus geen goed idee, het werkt niet. Blijkbaar is de reiziger dan toch belangrijker dan de winst. Wel raar dat een vervoersbedrijf daar nu pas op komt. Jammer dat we niet weten waarom die marktwerking het niet goed gedaan heeft. Want we hebben het ook in de zorg en het dringt het onderwijs binnen. Dus als we rotzooi kunnen voorkomen, graag. Het over de toekomst van hele mensenlevens, niet om een goedkope mobiele telefoon.
TiTi_no_ghost_237 | 17-04-14 | 14:40
Singapore heeft helemaal geen tram
Weerduivel | 17-04-14 | 15:38
Mijn excuses; Metro..
TiTi_no_ghost_237 | 17-04-14 | 14:40
Singapore heeft helemaal geen tram
Ik verbaas me er altijd over, zo moeilijk kan het toch niet zijn. Ik zeg niet dat het simpel is maar na al die jaren zou het toch gewoon mogelijk moeten zijn een punctueel, efficient, betrouwbaar en comfortabel systeem te hebben staan. Het is niet zo dat ze telkens verrast worden door vorst of dat de herfst ze ieder jaar op een ander tijdstip met totaal andere bladeren besluipt.... Het lijkt wel alsof ze zich iedere maandagochtend de tering schrikken als mensen naar hun werk willen... " huh? Gister was het zo rustig, kan ik toch niet weten dat vandaag iedereen met de trein wil"
Kom regelmatig in Zwitserland, is toch net iets moeilijker opereren daar qua bergen en sneeuw enzo... Daar heeft ieder dorpje een station, de treinen zijn brandschoon, betaalbaar, comfortabel en altiijd OP TIJD!
In Singapore rijden tram en trein zelfs op de seconde...
Dus wat mij betreft ligt het niet aan storingen, blaadjes, sneeuw of reizigersaanbod maar is de enige belemmerende factor: HARDNEKKIGE INCOMPETENTIE!
Nog een reisadvies dat komt te vervallen
De reiziger op 1, 2 en 3?
Eerst zien, dan pas geloven...
Triest om elke keer het commentaar te lezen van pubers die voor het eerst van hun leven een heuse auto gekocht hebben (4e hands opel met spoilers meestal)en dan zeiken over de NS.
Ik zit al jaren 3 keer per week in de ICC 1 klas naar Arnhem die al 3 jaar stipt op tijd vertrekt, met m'n krantje en koppie koffie. Terwijl Quid 2 uur per dag naar de achterlichten van z'n voorganger zit te staren. In z'n auto.
Vroeger vond ik het ook reuze stoer om een "leasebak" te hebben. (voor 2 maansdalarissen per jaar). Nu weet ik wel beter.
NS-topman Timo Huges heeft een briljant concept ontwikkeld. Het vervoersbedrijf NS zou meer prioriteit moeten leggen bij de reiziger.
.
WHahahaha... Meneer met zijn briljante concepten. Als ie niet zoveel prioriteit neerlegt bij de reiziger als bij de kopers in zn vorige functie bij FloraHolland staat ze nog HEEL wat ellende te wachten...
Timo Huges... Komt bij Flora Holland vandaan...
"Reiziger"? Dat is toch een allang achterhaald concept?
Nondeju! Wat krijgt die vent betaald?
Ik heb ook nog wel een gekkig ideetje voor een concept voor de overheid trouwens:
De overheid zou meer prioriteit moeten leggen bij de burger. Sterker nog, eigenlijk zou de overheid zich volledig moeten richten op de burger....
Kan ik ff vangen?
Luisteren naar de reiziger? Ik moet het nog zien. Voorlopig weet de NS nog steeds beter dan de reiziger zelf wat die wil. De NS weet precies dat de reiziger geen papieren kaartjes meer wil en zich ergert aan de grote hoeveelheid gele borden op de stations. Die problemen worden dus energiek aangepakt. Met volle treinen zit de reiziger minder, dat weet de NS heel zeker.
Wat doet 'vouwfiets verboten' in dat rijtje?
Bokito ergo sum | 17-04-14 | 10:07
De NS is wel degelijk mede schuldig aan de waanzinnig slechte ervaring van het reizen met het OV. De dienstregeling van de NS is één van de beste van de wereld. Voor de ontwikkeling er van is des tijds, in 2008, zelfs de prestigieuze Franz Edelman-prijs gewonnen. Als het je dan toch nog lukt steevast te laat te zijn en te weinig capaciteit in te zetten (nota bene telkens op dezelfde trajecten) dan is dat wel degelijk de schuld van de NS.
-
De gehele top van de NS is simpelweg verregaand incompetent of wil niet. Als je met een dergelijk groot en dik betaald team zo een simpel bedrijf, dat ook nog eens een monopolie heeft EN staatssteun ontvangt, niet kunt runnen is er geen andere conclusie mogelijk.
-
Daarnaast is het nogal makkelijk om één van je leveranciers de schuld te geven. Als Prorail niet doet wat het behoort te doen dan verzin je maar een manier om dat af te dwingen. Dat is met leveranciers en dergelijke in het bedrijfsleven niet anders. Klagen, harde afspraken maken, aanklagen, naar andere partijen stappen etc.
-
Met wat goede wil is er van de NS binnen een jaar een schitterend bedrijf te maken.
Ik heb de beste tactiek ontdekt om geen last te hebben van de ellende op het spoor: Thuisblijven!
(top)managers zeggen altijd dingen die de klanten graag willen horen.
Eerst zien dan geloven.
Eerst stond de reiziger op de eerste plaats, nu staan we ook op 2 en 3.
Een sweap dus...
@necrosis | 17-04-14 | 10:43
Dat is ook een interpretatie van topprioriteit geven aan de reiziger.
Van oudsher vinden de werknemers van de NS zich zelf nogal wat,vroeger was je blijkbaar nogal een pief als je bij de spoorwegen werkte. Begin eens met die mentaliteit, en laat in godsnaam al die conducteurs hun oorbel uit doen, we zijn niet op een piratenschip !
NS 2024:
www.adakrowinkel.nl/gallery/dbimages/f...
Ik heb ook nog een goed idee. Doe hetzelfde als de Post:
De prijs van een kaartje wordt het getal 1, en op maandag rijden er geen treinen meer.
Hoe zit het trouwens met de toiletten in de stoptreinen?
De vrantwoordelijk voor alles wat NS betreft (rail, treinen, vervoer enz.) in 1 bedrijf zetten, en dat bedrijf aansprakelijk maken voor alles wat het treinverkeer vetreft. Afschuiven kan dan niet meer.
happen naar de baas | 17-04-14 | 10:28
Niet alleen op de 1e plek, maar ook op de 2e en 3e plek.. Nou ik geloof hem meteen natuurlijk.
Roepen dat je de reiziger op de 1e plek zet doe je alleen als je absoluut niet van plan bent dat te gaan doen!
@Nivelleermarionet | 17-04-14 | 10:20
Zet de vrouwen gewoon op het dak, het mag namelijk niets extra kosten.....
@brutus68 | 17-04-14 | 10:19
Mark Rutte?
@brutus68 | 17-04-14 | 10:19
Rutte?
BakEllende?
Samsom?
LangeTijdGeleden | 17-04-14 | 10:12
U vergeet de PvdA nog. Gescheiden wagons voor mannen en vrouwen.
Weet je wie ook van alles beloofde?
Dream on... Johnny.. Dream on...
Timo is zeker op cursus geweest?
De NS heeft slechts 1 probleem. De spoorwegen brengen je van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet moet zijn op een tijd dat je niet past in een groep waarin je niet wilt zijn. De spoorwegen kunnen nog zoveel paarse broeken en consultants inhuren, maar die kunnen dat ook niet veranderen.
Bij dit soort roeptoeteriaans geblaat schiet altijd dat ene zinnetje van het clublied van Feyenoord door mijn hoofd; ♪geen woorden maar daden♪.
Plusje van Ash in 3.. 2.. 1..
De boa constrictor in het gras is: "ook is het nodig het financieel rendement te verhogen"
Gooi maar flink omhoog die tarieven.
2024:
''NS-topman Timo Huges heeft een briljant concept ontwikkeld.
Het vervoersbedrijf NS zou meer prioriteit moeten leggen bij de reiziger.
Sterker nog, eigenlijk zou het bedrijf zich volledig moeten richten op de reiziger.''
jullie doen wel lullig over Bert Meerstad !
die man heeft best wel goede dingen gedaan !
waarschijnlijk ? toch ? misschien ?
sorry ik vergis me , dat was Bert van Ernie
Die Timo komt er wel (met zijn dienstauto met chauffeur)
Waarbij sommige landen gedeeltelijk gratis OV aanbieden om zo de mensen te motiveren om vaker met het OV te gaan en de auto te laten staan, gooit Nederland het altijd over een geheel andere """progressieve""" boeg en verdubbeld de prijzen om de laatste paar mensen een auto te laten kopen.
Rutte Blij, want mensen kopen auto's.
NS Blij, want minder volle treinen én toch nog inkomsten.
Kabinet blij, want meer melkkoeien en inkomsten.
Groenlinks niet blij, want moeten nu met hun oude Diesels vaker in files staan.
SP blij, "Want NS doet het zo goed, kijk hoe rustig het in de trein en op station is!" *declareert 1e klas kaartje*.
Er moet écht een bezem door de infrastructuur van ons land, want het is nu vergelijkbaar met mijn kamer toen ik nog met Lego speelde op m'n autoweg tapijt.
De enige trein waar ik mee durf te reizen is de stoomtrein van de regionale museumspoorlijn. Die rijdt tenminste op tijd...
@Bokito ergo sum | 17-04-14 | 10:07
ProRail heeft die Fyra's gekocht?
Jeej! Nu alleen nog waar maken.
Ik sta liever een uur in de file dan een kwartier in de trein!
Zo kudt is de NS niet, het is een prima bedrijf dat haar stinkende best doet. Probleem is Prorail, die doen niet het onderhoud dat ze horen te doen, ondanks drie 300.000+ verdienende directeuren waarvan niemand weet wat ze nou precies doen behalve 300.000 euro vangen.
Meer samenwerking met andere partijen.
Bijvoorbeeld met de omroep?
Iets met sterren springen voor de trein?
Repeat after me: Travellers are friends, not food.
Extra-gratis tip voor Timo:
Verhoog de prijzen van treinkaartjes met 100%.
Gevolg korte termijn: meer financieel rendement.
Gevolg lange termijn: bijna lege treinen, dus veel meer ruimte voor die anderhalve man en een paardekop EN veel minder klachten.
*zichzelf schouderklopje geeft*
Ach, ze doen maar.
Voor mij zijn treinen net zoiets als tepelklemmen.
Ik weet dat ze bestaan en dat er blijkbaar een grote markt voor is, maar het is gewoon niet mijn ding.
OV klanten krijgen inspraak. Dat maakt ze dan medeverantwoordelijk voor de nog te ontstane puinhoop. Mooi klaar mee.
Vooralsnog wacht ik rustig af en blijf ik nog even automobilist.
Probleem is alleen dat de trein niet stopt op station gezond verstand, want het betrof een intercity. De eerst volgende stoptrein komt volgende eeuw om kwart over twaalf..
"Culture eats strategy for breakfast."
Dit is een volkomen kansloos plan bij een bedrijf met het ambetnaren-DNA van de NS.
Nederland wordt geleid door een stelletje beroepsprutsers.
Maar dat kan je ze niet kwalijk nemen, want wij laten het toe.
REAGEER OOK