Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

OORLOG! Nederland gaat vechten in de Oekraine

oie_1672758N8MW23XM.gifRespect our authority! Nederland wil zich gaan bemoeien met de nakende oorlog tussen Rusland, de Oekraïne, Oekraïense seperatisten, Oekraïense milities, Tartaren en bewapende matroesjka's. Of wat daar dan ook allemaal aan het vechten is geslagen met elkaar. Met het bondgenootschap van de NAVO als excuus gaf minister van militair schietspul Jeanine Stennis-Plasschaert gisteren bij Piew & WitteBAM aan te overwegen om bijvoorbeeld een paar F16's of een marineschip richting de Oekraïense puinzooi te sturen. Hitsige oorlogshitserij. Binnen een half jaar zijn we gedraaid van koninklijk bier zuipen met Poetin naar het inzetten van F16's tegen de Russische veroverdictator. Straks vecht het Nederlandse leger een driefrontenoorlog. Dat durfde zelfs de megalomane Hitler niet aan met zijn machtige leger. We hebben soldaten zitten in Afghanistan, in Mali en straks dus ook in de Oekraïne. Volgens ons hebben we helemaal niet eens de beschikking over een leger dat in staat is een éénfrontenoorlog te voeren, laat staan als die slagkracht ook nog eens uit elkaar getrokken wordt over meerdere oorlogshaarden. Dat ligt niet aan onze militairen, want dat benne kranige luu, maar aan de lui die onze militairen uitrusten. Hoe dan ook, Jeanine Oorlogsmachine wil het Nederlandse leger graag sterk & krachtig maken. Dat is een prima streven, maar dan moet je niet al je tanks verkopen, wel zorgen dat er genoeg materieel voor handen is voor militaire oefeningen, niet gaan vliegen in een JSF en ook niet je manschappen voor tropische missies laten trainen in een niet-Westlandse kas. Bovendien: van welk geld? Om maar wat dingen te noemen. Kortom, superschattig dat we weer ergens oorlogje gaan spelen, maar zullen we anders eerst zorgen dat we onze shit op orde hebben voordat we ergens grootmachten gaan provoceren? Dat is op de lange termijn namelijk veel verstandiger. Nice. We kunnen meteen aan de bak! VIDEO: Onder luid gejuich van omstanders verwisselen de tanks en pantserwagen de vlag. DONUTS! LOL! Lekker spinnen & slippen met je pantservoertuig. LIVESTREAM: RTLPoetin zendt de oorlog LIVE uit. Hoera.

Reaguursels

Inloggen

GeefDeWaarheidNKans | 17-04-14 | 01:53
Poetin heeft jou al verslagen. Bang, onzeker en niet meer bereid om verzet te plegen.
Tjeezers cries
Laat zich iig niet intimideren.

ratelaar | 17-04-14 | 07:38

@Tjeezers Cries | 16-04-14 | 10:27
-
Laat iedereen die graag soldaatje wil spelen met je meegaan richting 't front' en laat de rest van de mensen erbuiten.
-
@Tjeerzers Cries 't lijkt er ook sterk op dat je momenteel de verkeerde partij aan het aanhangen bent, als je wilt 'winnen' tenminste.
-
@Tjeerzers Cries Poetin is een geharde KGB'er.. geen enkele politicus of doorsnee militair heeft enig idee op welk vlak een geharde KGB'er nadenkt.
-
Zolang de US de 'backbone' en mede de 'brains' is van de tegen-De-Rus acties, is de 'tegen-De-Rus kant' van te voren al kansloos. Laat de Britten het nadenkwerk doen, of de Fransen, de Duitsers of de Nederlanders als je een kans van slagen wilt hebben. De US heeft de wapens, maar bepaald niet de brains momenteel.

GeefDeWaarheidNKans | 17-04-14 | 01:53

RK9261 | 16-04-14 | 18:44
De Oekraiene is helemaal niet Russisch de Oekraiene is Oekraiens.
Rusland heeft schijt aan soevereine staten. Rusland pakt wat Rusland wil. Poetin gedraagd zich als een ordinaire crimineel. Zijn acties zijn niet goed te praten.

ratelaar | 16-04-14 | 21:38

 
Door het EU tuig krijgen wij een nieuwe oorlog.
 
Bedankt jongens !
 

Rebellis | 16-04-14 | 19:57

Bezie West Europa eens vanuit Russische ogen: Rusland heeft aanvallen gehad van respectievelijk Napoleon, Kaiser Wilhelm II en Hitler. Rusland viel Europa 1 maal aan om Hitler te verdrijven.
De rest is koude oorlogpropaganda.
De EU kon - met instemming van de bevolking - de Warschaupactstaten, die de USSR als buffer had, overnemen.
Oekraïne ook inlijven blijkt nu niet te lukken: het is te Russisch.
De duiders van de journaals en de Europese pers proberen Rusland toch weg te zetten als agressor en Europa als vredestichter.
Dat is niets meer dan gebabbel voor naïeve sukkels.

RK9261 | 16-04-14 | 18:44

mooi geluld man | 16-04-14 | 15:51
Ik heb niet gezegd dat we het niet kunnen winnen,ik zeg alleen dat we qua uitrusting in de minderheid zijn.
En als mensen denken zoals jij komt het ook niet goed,zoals ik al eerder zij,onderschat je vijand nooit.
Dan kon het nog wel eens flink tegenvallen, en zet je levens van een boel jonge mensen op het spel.

Kijk maar naar amerika in vietnam,die dachten die bamboe vreters ook wel even terug te stampen in de jungle,dat viel ook flink tegen,en zelfs nu in afghanistan gebeurt het nog,ze dachten de taliban wel even een kopje kleiner maken,zoals we weten hebben de amerikanen het flink moeilijk daar,en dan vechten ze nog maar tegen kinderen en oude mannen met AK-47's

If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.
- Sun Tzu,the art of war

fietsdeur | 16-04-14 | 18:40

fietsdeur | 16-04-14 | 13:37
Vergelijk je nu serieus telefoons met tanks?
fietsdeur | 16-04-14 | 14:38
Wat is het verschil tussen een fighter en een fixedwing vliegtuig? Of haal je rotary wing en fixed wing door elkaar.

Investeren in de krijgsmacht nu.nl! Daarna bombaderen we de Putin terug naar de steentijd en nederigheid!

ratelaar | 16-04-14 | 18:06

We moeten niet vergeten dat Oekraine een open economie is,je kan dus niet zeggen b.v."alle russen eruit" dan ben je gevaarlijk en xenofobisch bezig.
We weten uit het verleden waar dat toe leidt.
Oekraine is druk,niet vol.
Als de etnische russen aldaar vaker in de fout gaan als de gemiddelde oekrainer,zijn ze niet genoeg geholpen om te integreren.
Ik zeg:20 procent korten op de bijstand en als men na een jaar nog geen oekraiens accent heeft,uitkering gewoon stopzetten.

inspector71 | 16-04-14 | 17:57

Als nl mee bemoeit zal nl plat gebombardeerd worden en dat gaat ook gebeuren. What the fuck denkt nl zo een klein miezerig land tegen rusland te kunnen doen? 1 atoombom hier en alles is plat. Die klojos hebben opeens wel geld voor oorlog maar niet voor de ouderen die op straat worden gegooid. Echt ik haat europa... wat een arrogante hypocrieten schoften zijn het. Allemaal de kont kussen van de amerikanen.

dimitrios007 | 16-04-14 | 17:38

“Both sides were simply standing there and smoking, waiting for God-knows-what. Then the local militia came to the scene, and asked the locals to step back and started negotiations. The soldiers were asked if they would like to surrender. They thought a little bit – and agreed,” Vladimir said.
The soldiers and civilians started fraternizing very quickly and soon were joking about “coming for a visit without weapons next time.” Many of the soldiers put on St. George’s ribbons, the traditional Russian emblem used to commemorate the Soviet Union’s fight against Nazism in World War II. "

Maar het komt van RT, dus het zal allemaal wel Russische propaganda zijn nietwaar? Inclusief de vele, vele video clips: rt.com/news/ukrainian-tanks-kramatorsk...

vansuyle.com | 16-04-14 | 17:28

Als je de houding van de eu ziet komt gelijk de ware aard naar boven, gelijk met geld strooien, machtsvertoon en het vuurtje opstoken. Het grote Europa zal wel ff ze tanden laten zien. Ik hoop dat de burgers nu gelijk dit soort idiote eurofielen afstraffen in mei. Wat een stelletje ongekozen idioten met ons voor hebben. Die van balen en verfopstad voorop. Je zal maar een bedrijf hebben die goeie zaken doet met Rusland, dat word gelijk naar de klote geholpen. Met dank aan Brussel die ons, welvaart, handel, vrede, en een groeiende economie zou opleveren. Hahaha niks dan armoe en ellende.

klote land | 16-04-14 | 17:04

ikdenkwat | 16-04-14 | 13:12
Gelul van een dronken aardbei, dat terzijde. Ik ben ook tegen een geweldadige oplossing en ik ben zeker geen Poetin fanaat.

Vladimir316 | 16-04-14 | 16:54

Ik ga niet een kut oorlog voeren voor kut EU tegen de Russen en ik denk samen met mij ruim 80% van de bevolking. In tegenstelling tot het Russische bevolking zijn wij als het erop aankomt allemaal vvd-ers en is het ieder voor zich.

dus dikke vinger naar dat hele verneuqte meuk in brussel.

jutkut | 16-04-14 | 16:48

De in Heerlen geboren Hennis-Plasschaert volgde haar middelbare schoolopleiding aan het katholieke St.-Antoniuscollege in Gouda en volgde vervolgens aan de European Secretarial Academy (Europese Academie voor Secretariaat) haar beroepsopleiding bij Instituut Schoevers in Utrecht.
.
En dat heeft de mogelijkheid om nederland zomaar een oorlog in te gooien.

Sexpresso | 16-04-14 | 16:37

Iedereen die voor oorlog is en de Oekraiene zo graag wil helpen... graag zijn of haar EIGEN kinderen/klein kinderen aanmelden bij onze Hollandse strijdkrachten.
Persoonlijk vind ik de Oekraiene, Irak, Afghanistan, Mali, Syrie, Lybie, het bloed van mijn kinderen niet waard. Helemaal niet als je bedenkt dat er achter de schermen vieze spelletjes worden gespeeld en dat bijna in alle gevallen oorlog alleen maar draait om macht en geld en niet om mensen rechten of democratie...

drollewupper | 16-04-14 | 16:32

Wat een dom gelul allemaal over militaire slagkracht. Er komt geen oorlog, Rusland heeft kernwapens. Of denken jullie soms dat de Navo en Rusland straks een bijeenkomst hebben waarin zij afspreken de kernwapens veilig op te bergen en gezellig een conventionele oorlog te beginnen?
-
Wat er wel gebeurt is politieke intrige. Samenzweringsfeit: de VS steunt al jaren de oppositie in de Oekraïne met geld en training. Dat resulteerde in 2004in de Oranje Revolutie. Rusland doet hetzelfde van de andere kant. Maar laten we wel wezen, het is iets logischer dat Rusland dat doet in een buurland met 25% Russen dan de VS die daar niets te zoeken hebben. Het zou hetzelfde zijn als Rusland zich probeert te mengen in de politiek van Canada of Mexico.
-
Nu stookt de VS de boel op, er was een vreedzame oplossing in februari maar de VS wilde dat niet en sluipschutters werden ingezet om te schieten op zowel de politie als de demonstranten waardoor de zaak escaleerde. Dit is een FEIT, google het. Vervolgens krijgt de VS de regering die zij willen aan de macht in Oekraine.
-
Er breken opstanden uit in het Oosten, en de CIA directeur Brennan bezoekt Kiev. Dit is bevestigd door het Witte Huis, dus wederom een FEIT. Daags na het bezoek van de CIA directeur stuurt de nieuwe regering het leger af op de opstandelingen.
-
De media multinationals beweren dat de opstandelingen in werkelijkheid Russische comando´s zijn en dat men niet de steun van het volk heeft. Als dat waar is, waarom lopen Oekraïnse legereenheden massaal over? Zou het kunnen zijn dat de zogenaamde Russische Comando´s in werkelijkheid Oekraïnse legereenheden zijn die in een vroegtijdig stadium zijn overgelopen? Hoeveel Oekraïnse burgers hebben in hun jeugd in militaire dienst gezeten en kunnen overweg met wapens?
Dat zullen er ook wel veel zijn.
-
Rusland heeft het volste recht zich te bemoeien met Oekraïne. Dat zou Nederland ook doen als de Walen met geweld Brussel overnamen.

vansuyle.com | 16-04-14 | 16:26

Kunnen we geen asielzoekers naar het front sturen, even snel een LOI cursus oorlogvoeren en als ze het overleven krijgen ze een Oekraïens paspoort.

Dutch_Holland | 16-04-14 | 16:05

Is dat nu van Baalen op de derde rij op die tank. Hij houdt Verhofstadt zijn hand vast zie ik

Therapietje | 16-04-14 | 16:04

@fietsdeur | 16-04-14 | 14:38

Als de Engelsen tijdens WOII zo dachten als jij waren ze direct overgenomen door de Duitsers. Gelukkig is dat niet gebeurd, en hebben ze met hun fantastische spitfires indertijd (ondanks dat ze ernstig in de minderheid waren) engeland gered. Dit dankzij de superioriteit (unieke vleugelvorm) waardoor ze succesvol waren. Hoe vaak hoor je wel niet verhalen over dat er weer MIGS neergehaald zijn... in iedere oorlog wel. Zelfs Nederland haalde een MIG29 uit de lucht met een F-16. Over die russen maak ik me echt geen zorgen.

mooi geluld man | 16-04-14 | 15:51

-weggejorist-

SeNiels | 16-04-14 | 15:50

-weggejorist-

Superanalist | 16-04-14 | 15:37

Ik meen het in Europa te bespeuren. In heel Europa, maar vreemd genoeg vooral bij Duitse en Franse burgers.
De mate waarin Europese burgers momenteel en voor het eerst in de geschiedenis de propaganda van oorlogsprofiteurs in de gaten hebben, zal als alles goed gaat over eeuwen nog als een tweede Europese Verlichting te (geschiedenis)boek staan.

"SOMETIME THEY'LL GIVE A WAR AND NOBODY WILL COME."
(Carl Sandburg, 'The people yes', 1936)
In de vertaling,
"STELL DIR VOR ES IST KRIEG UND KEINER GEHT HIN.",
vaak onjuist toegeschreven aan Berthold Brecht met de latere anti-pacifistische toevoeging',
"... dann kommt der Krieg zu Dir".

WirMachenMusik | 16-04-14 | 14:46

2_amazing | 16-04-14 | 13:24
Enorm leger pffffff...... 8-ste in de top tien.

ikdenkwat | 16-04-14 | 14:39

mooi geluld man | 16-04-14 | 14:17
Duistland frankrijk engeland hebben zo'n 560 fighters en zo'n 520 fixed wing attack vliegtuigen
Rusland rond de 750 fighters en nog een kleine 1300 fixed wing attack vliegtuigen.

fietsdeur | 16-04-14 | 14:38

och och wat is Nederland toch weer boeslecht volgens vele hier. Ondertussen wordt er door iedereen geroepen stuur ons leger nergens naar toe kost alleen geld en dan in zo'n zelfde post ja als we maar zo'n klein deel van ons bnp uitgeven aan het leger worden we wel overlopen door Rusland blablabla.

Ohja en zo'n schrikbarend sterk leger heeft Rusland niet. De V.S alleen al geeft 10 keer meer uit per jaar aan zijn leger dan Rusland en verder geven het Verenigd Koninkrijk en Frankrijk ook meer uit.
Allemaal landen die aan ''onze'' kant staan.

En als je als zo'n klein land met zo weinig inwoners wel 20ste staat op leger uitgaven dan geef je er ook gewoon teveel aan uit. Ons land staat que inwoner grootte op de 64ste plaats.

dikisdik | 16-04-14 | 14:30

@fietsdeur | 16-04-14 | 13:37 Het gaat erom dat je het luchtruim overheerst zodat je tanks veilig kunnen rollen. Kijk naar Irak... wegen kilometers lang vol met ouwe-meuk-tanks die stonden af te branden.

mooi geluld man | 16-04-14 | 14:17

De PVV pleit in haar programma ook voor meer bezuinigingen op Defensie. Ik denk ik meld het maar even.

Bigi Bana Boy | 16-04-14 | 14:04

Hele foute gedachte: volgens mij hebben we werkelozen zat.
Oeps, dat schijnen sommige grootmachten ook te denken als ze dreigen stemmen te verliezen bij de eerstvolgende verkiezingen.
Nee. Zal toch niet?!?

Haagse Tokkie | 16-04-14 | 14:02

het is van een verregaande decadentie dat onze opeenvolgende regeringen tot op het bot Defensie hebben uitgemergeld. De formidabele P3 Orions, voor een prikje verkocht, zouden geweldig werk hebben kunnen verrichten in Afghanistan en nu in Mali en langs de Somalische kust. De superieure Leopards 2 zijn voor een habbekrats verkocht aan Canada en Finland. De Duitse tanks in WO 2 waren superieur maar net zo uiteenlopend als de huidige Westerse voertuigen met hun wapens waardoor de logistiek in de war gaat lopen. De Russen concentreerden zich in WO2 op voornamelijk 1 type tank , de T34, waardoor ze er tienduizenden konden maken , alle met dezelfde onderdelen. Het onderschatten van een tegenstander zoals hierboven al is gememoreerd is dom , naiëf en schandalig ten opzichte van al die jonge mannen en vrouwen die op "een vijand" worden afgestuurd.Een overheid die wel miljarden euro's over heeft om tienduizenden uitgeproceerden aan een verblijfstitel en een uitkering te helpen en die ook onwettig hier verblijvenden geen strobreed in de weg legt , deugt niet al was het alleen maar omdat het rechtsgevoel van de gewone Nederlander ontwricht wordt.De Overheid heeft de taak en verplichting de Nederlander en diens samenleving te dienen. Hier schort het schromelijk aan.

Jan Boule | 16-04-14 | 13:54

ehm, dit begint toch zo langzamerhand een beetje op een soort van mini wereld oorlog te lijken..

Walk along people, nothing to see.....

point blank | 16-04-14 | 13:46

-weggejorist-

Superanalist | 16-04-14 | 13:44

historyjunk | 16-04-14 | 13:06
Mensen denken dat moderne oorlogs uitrusting alles is,wat ze vergeten is dat grote aantallen het vaak beter doen,ja een boel van de russische uitrusting is over datum,maar,als we dan naar de nummers kijken.
duitsland,frankrijk en engeland hebben samen opgeteld een kleine 1200 tanks,rusland alleen heeft er al bijna 16,000.

Niet te vergeten dat de russische uitrusting veel simpeler is,en dus veel sneller van de band rolt,en er in actie veel minder aan kapot kan gaan.

Geweldig voorbeeld van de moderne uitrusting.
De M1 abrams tank,mooi spul,was toen het nieuwste van het nieuwste,geweldig kanon en een ondoordringbaar pantser,erg mooi,totdat het in actie moest komen,dankzij de gasturbine motor zoop dat ding als een malle,(opstarten van de motor kost al 50 liter)en het pantser roeste ze onder de reet weg.

Simpel is vaak beter,een moderne smartphone gaat met een beetje geluk anderhalf jaar mee,mijn oude nokia 3310 die ik bewaar voor noodgevallen doet het nog steeds.

fietsdeur | 16-04-14 | 13:37

-weggejorist-

Superanalist | 16-04-14 | 13:34

Europa overbevolkt grondstofarm economisch failliet.

de Hever | 16-04-14 | 13:28

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 12:43
Uiteraard is het veel oude meuk. Neemt niet weg dat de motivatie van een enorm leger groeit naarmate de EU in zou grijpen.
Als de bodydags in de EU aankomen zal dit niet de Europese gemeenschap extra motiveren.
We hebben niks te winnen met oost-ukraine en om de rust te bewaren kan je beter Putin te vriend houden dat leverde tenminste nog geld op ipv dat het bergen geld kost.

2_amazing | 16-04-14 | 13:24

ik heb echt geen zin in oorlog tussen Rusland en het westen

Hetiswat | 16-04-14 | 13:22

De grote broek van Timmerfrans, de windvaan Van Balen en onze "vakminister" Hennis zullen wel even laten weten dat we dit niet meer pikken! Een paar F16 s en de nodige oorlogsschepen zijn onderweg, hahaha wat een gotspe dit. Na Syrië moeten ze natuurlijk wel ergens in stoken en bemoeien, wat hebben we in godsnaam te zoeken in deze wespennest? Kennelijk een wit voetje willen halen bij de generaals van de EU!

lanexx | 16-04-14 | 13:18

Vladimir316 | 16-04-14 | 10:59
Zo zie je maar hoe de Rus over landje pik denkt. EU is geen land, wil je uitstappen prima. Zonder tanks en ander wapen gekletter. Zie je het verschil niet? Ik wel.

ikdenkwat | 16-04-14 | 13:12

@Wonderful-Life | 16-04-14 | 10:33
landverrader, kan iemand mij vertellen wie er gekozen heeft voor de EU als LAND?

Niemand, ik ben nederlander, geen europeaan

GekkeDave | 16-04-14 | 13:09

@Tjeezers Cries | 16-04-14 | 10:27
Ben je niet goed bij je pan ofzo, ik ga geen oorlogje spelen voor verbalen en verlepstadt.

nog beter, ik voer geen oorlog voor een ongekozen bestuursorgaan welke mij gaan vertellen wat ik moet doen.

als de shit losbreekt, dan marcheer ik naar brussel om de dictators aldaar te helpen afzetten.

praat liever russisch dan belgisch.

GekkeDave | 16-04-14 | 13:07

Voor iedereen die denkt dat de Russen niets voorstellen: think twice. Het feit dat in 2003 de troepen van Sadam opzij werden geschoven door de Yanks zegt helemaal niets. De Russen zijn al jaren bezig hun defensie te moderniseren en ze hebben kekke spulletjes. Zo werd GRozny met de grond gelijk gemaakt door inzet van FAE's. Dat is gruwelijk effectief spul...

We hebben te maken met een trots volk met een grote militaire traditie. Men is niet bang soldaten in te zetten als het er op aan komt, zie bijvoorbeeld ook Georgie. Russen zijn echt andere koek dan een paar zandhappers in het midden oosten.

Wij mogen dan wel nog kekkere spulletjes hebben, maar we hebben er veel te weinig van en de staat van onderhoud is door gebrek aan onderdelen en goed personeel (allemaal defensie uit gepest) nu niet heel erg denderend. En wie denkt dat de Yanks ons voor de derde keer in honderd jaar komen redden: echt niet... die zijn oorlogsmoe. Kortom, Europa staat er alleen voor en 'we have got nothing to show for...'

historyjunk | 16-04-14 | 13:06

3 fronten oorlog... dat ene front is tegen de Marokkanen??

De Anaalprofeet | 16-04-14 | 12:58

De ongelofelijke onnozelheid en incompetentie van onze politici is angstaanjagend. En maar dom blijven grijnzen, op weg naar de afgrond.

PrinsesStoepje | 16-04-14 | 12:52

Rusland doet een simpel 1-2tje; eerst onderneemt het illegale acties zonder vlag, dan wacht het op een reactie zodat hij die vervolgens kan veroordelen waarop hij dan weer verder kan borduren. De vraag is: Wat gebeurd er als er straks een interne reiniging gaat plaatsvinden van "Russen" en niet-Russen...? Staan de vluchtelingen aan de EU-grenzen? Dan komen we echt oog in oog met Rusland te staan. Beter om Rusland nu zwaar te gaan bedreigen... en wel met kernwapens op het moment dat ze EU grondgebied aanraken, en met een conventionele oorlog als ze verder Oekraine in willen trekken.

mooi geluld man | 16-04-14 | 12:52

Door de grote smoelen van Gay en Baalzak rollen we nu in hoog tempo de derde wereldoorlog in.
Onder leiding van de eeuwig glimlachende botoxmuts.
Met ons uitgeklede leger en een lege staatskas.
We zullen die Poetin een poepje laten ruiken!
Sjuhmaaintendraai.... of zoiets.
Dit gaat helemaal goed komen, hoor.
Zucht.

Schietmijmaarlek | 16-04-14 | 12:48

Ok, dus de "de wereldvrede is uitgebroken, weg met defensie" willen zich nu dus bemoeien met een conflict dat bij escalatie direct in het hogere geweldsspectrum terecht komt. Rusland is wellicht geen wereldmacht zoals de VS maar kan in de regio zelf nog stevig huishouden.
.
We bezitten nog niet een kwart van de operationele slagkracht van tien jaar geleden dankzij de gevestigde politiek, maar wel weer met de bek vooraan. Onbehoorlijk bestuur. Niets meer, niets minder.
.
Mijn god mensen, we moeten nu echt heel snel van de gevestigde politiek af, anders zijn we totaal het haasje.

Parel van het Zuiden | 16-04-14 | 12:48

Stuur Jaenine voorop met haar grote goudvissen mond(letterlijk en figuurlijk bedoelt) en de russen rennen huilend weg.

sjuulke | 16-04-14 | 12:45

Waarom doet het RTLPoetin linkje het bij niet?

fietsdeur | 16-04-14 | 12:45

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:58
Je vergeet één ding, nl dat juist die ouwe meuk veel minder gevoelig is voor een EMP aanval. Gewend zijn aan high tech wapens kan in een dergelijk geval een nadeel zijn want de "good old" AK47 schiet ook zonder elektronica wel en veel russen zijn ook gewend te vechten zonder die zooi.

Flatulent | 16-04-14 | 12:43

2_amazing | 16-04-14 | 12:30

Allemaal verouderde meuk wat kansloos is, en wat eventueel een kansje maakt hebben ze er veel te weinig van. Het is niet anders. Las ergens trouwens dat voor elke Raptor die neergehaald wordt berekend is dat ze zo'n twaalf van het beste van het beste neerhalen wat de Russen kunnen inzetten. Nou dan heb er zo'n zes nodig en de verouderde meuk wordt wel door de rest uit de lucht geknald. Kostbaar zeker maar de kans dat de Russen is om het zachtjes uit te drukken vrijwel nihil.

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 12:43

nl.m.wikipedia.org/wiki/Dedovsjtsjina

Lekker gemotiveerd zullen ze zijn.

Verder zei ik het al eerder Russen hebben zo'n dertig jaar nodig om het niveau te bereiken waar het westen nu op zit. Tuurlijk ze hebben recentelijk wat beter wapentuig ontwikkeld maar daar is er maar heel weinig van. Kortom ze maken weinig kans in een conflict met ons. Het zal bloederig zijn maar winnen zullen ze niet. Elke expert zal je hetzelfde vertellen behalve die van de Russische propaganda machine.

Zoek het op het is gewoon zo. Verouderde meuk, ongemotiveerde dienstplichtigen en dat moet de professionele legers van het westen die veel beter wapentuig hebben verslaan? No way.

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 12:38

ikdenkwat | 16-04-14 | 10:48
uitbreidingsdrang van Rusland?
Vreemd... militaire kaarten laten toch echt een ander beeld zien waarin de VS ongeveer in 75% van alle landen van de wereld op een of andere manier militair aanwezig zijn.
Rusland zie ik vrijwel nergens

Flatulent | 16-04-14 | 12:37

Ukraine doet een Joegoslavietje

Koning Radboud | 16-04-14 | 12:31

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 12:04
Het Russische leger heeft sinds 2009 een verbetering meegemaakt met miljarden roebels.

en.wikipedia.org/wiki/Russian_Air_Forc...

Uitgebreide luchtmacht zeer veel high tech kruisvluchtwapens.

Onderschat de Russen niet, Napoleon en Adolf weten hoe het was.

2_amazing | 16-04-14 | 12:30

We gaan Vladimir nog missen, als we onze meubelen moeten gaan verbranden tegen de kou. Winter is coming
Banco Suivi | 16-04-14 | 11:05

Niet zo somber Banco, minder gas betekent ook gewoon minder auto's, vliegdekschepen en wat dies meer bouwen voor Putin, zoals we nu doen, geeft wel wat meer werkloosheid maar meer dan kleding en voeding heeft de hedendaagse arbeider ook niet, door het besparen op gasimport zal er ook minder argrarische producten zoals melkpoeder(veel, veel gas) kaas etc naar het oosten gaan, dit kunnen we prima en voor weinig aan de dan werkloze inwoners geven.
Volgens mij merkt de gemiddelde EU arbeider er niets van, simpelweg omdat hij nu ook al voor Putin elke morgen vroeg z'n nest uitkomt.
Bovendien ik loop al wat langer mee en weet zeker de jaren van het ijzeren gordijn van voor 1989, waren de beste allerbeste jaren voor de gemiddelde EU arbeider.

gebrokenvleugel | 16-04-14 | 12:28

Tja dat heb je met vrouwen op de stoel van een defensie minister. Je hoort vrouwelijke reacties dus het verbaast me niets deze onzin praat.
Hadde wij maar een Putin in plaats van een Rutte.

Lichtstadfan | 16-04-14 | 12:24

W.b NL en tanks.... leuk dat er nog een aantal in opslag staan, moeten er wel eerst weer voldoende bemanningen voor worden opgeleid. Kan een paar maandjes duren. V.w.b. wegbezuinigen van tanks.... met licht materieel/eenheden kan men nimmer zware taken verrichten, zware eenheden kunnen echter ook lichte taken aan (vertaling voor de nukubu: een infbat. kan nooit dezelfde gevechtskracht opbrengen als een tkbat., omgekeerd kan een tk. eenheid wel infanterietaken verrichten).

s.o.i.a. | 16-04-14 | 12:22

-weggejorist-

Mare89 | 16-04-14 | 12:18

Hahahaha ten eerste dacht dat nl neutraal was, ten tweede waar gaan ze de manschappen vandaan halen, ten derde hoe gaan ze dit bekostigen, dacht dat nl crisis en daarom zoveel militairen ontslag hebben gekregen en tanks zijn verkocht.
Wat is de bedoeling gaat natres dan naar rusland. Dit is onmogelijk voor nl zeker nu Mali van start s gegaan.

Mare89 | 16-04-14 | 12:17

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:53
Dat deenk ik niet,ik denk dat als mensen denken dat 3 F16's indruk maken op putin ze mooi verkeerd denken.
Zoals LangeTijdGeleden ook al zei,de russische trots voor mother russia is sterker dan de patriotism van een amerikaan,wat je ook vergeet is dat kim jung un ook staat te popelen om amerika en europa zijn leger te showen.
Het zal niet veel zijn,maargoed,als er 1 leger gedrilled en getrained is zijn het die klootzakken wel.
www.globalfirepower.com/country-milita...
En natuurlijk is het halve oekrainse leger ook al overgelopen naar rusland.
En ik denk dat de russische soldaten wel iets meer getrained zijn dan jij denkt.
Onderschatting van de vijand is het domste wat je kunt doen.
Kijk maar naar de duitsers in de 2e wereld oorlog,de russen stonden zo goed als in hun t-shirt te knokken terwijl de duitsers aan het doodvriezen waren.
Herman hoth dacht toen ook dat de tiger tank superieur was aan de T34,en dat was de tiger ook,maar 1 tiger tank doet niet zoveel tegen 3 T34 tanks die een keer zo snel uit de fabriek kwamen.

fietsdeur | 16-04-14 | 12:13

hoevenpe | 16-04-14 | 11:56

Zucht. Bondgenoten. Er zijn zat tanks, niet dat tanks nog echt belangrijk zijn in een oorlog. De huidige shock and awe taktiek is eerst alle strategische punten kapot bombarderen dan alle eenheden kapotschieten dan pas komen de tanks binnenrollen en is eigenlijk het klusje geklaard. Face it behalve atoomwapens is Rusland zwaar ondermaats qua marine en luchtmacht ja ze hebben veel meer tanks maar daar gaan ze een oorlog tegen ons niet mee winnen.

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 12:04

Poetin heeft erom gevraagd. Nu heeft ie het: Gedonder!
Ik stel voor dat we obs leger in drie groepen splitsen: Één groep omsingelt Sint Peterburg, één groep rukt op naar Moskou, en legergroep drie gaat voor de olievelden van de Kaukasus!
Als we ze verrassen maken we een kans!

VanBukkem | 16-04-14 | 12:02

Ik vrees dat ergens in een Brusselse kelder obscure types elkaar hebben aangepraat dat oorlog altijd een goede manier is geweest om een einde te maken aan een economische crisis.
Ik weet niet wie die types zijn, alleen dat ik er niet op heb gestemd.
 
(En nu zit ik met Peter Sellers in mijn hoofd die roept: "Mein Führer, I can walk!")

simpelman | 16-04-14 | 12:01

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:31
Ik denk dat De Koreaanse Slet gelijk heeft qua kracht van de EU legers t.o.v. de Russische. Ik ben nooit onder de indruk geweest van de Russische meuk, ook niet tijdens de Koude oorlog. Dat Rusland werd afgeschilderd als een land dat Europa binnen een paar weken kon overrompelen was slechts propaganda van de NAVO om ons militair industriëel complex tot grote hoogten te stuwen. Kijk bijvoorbeeld hoeveel schepen onze marine had en hoeveel straaljagers onze luchtmacht. Ze zouden er heden ten dage een stijve van krijgen.

Graaf van Egmont | 16-04-14 | 11:59

wat veel mensen niet weten is dat de tanks die nederland zogenaamd niet meer heeft netjes opgepoest en klaar voor gebruik staan in almelo, we hadden er nog 500 ,250 moetsen er nog verkocht worden blijft er een kleine 250 over waar niemand het overheeft, er word ook nog steeds geoefend met tanks wel van duitsland geleased, puur voor de show, maar voor het geval dat loopt almelo leeg en dat munitie depot in coevorden en veenhuizen is dat al leeg.

En poetin zit helemaal niet te wachten op een oorlog of sancties, hij wil ook moderne chips maken maar helaas de machines om ze te maken mogen ze niet kopen want "geheim", dus moeten ze het doen met machines van 20+ jaar oud, en een nieuwe eventuelee koude oorlog doet daar niet veel goed aan, want echt buiten veel gas verkoopt rusland nou niet en geen gas is geen poen is einde ambitie.

Umberto die trotzoni | 16-04-14 | 11:59

LangeTijdGeleden | 16-04-14 | 11:43

Jij en velen met je overschatten de slagkracht van de Russen en onderschatten jammerlijk de slagkracht van 'ons'.

Manschappen, ja daar hebben ze er veel van maar daar maakt een beetje gevechtshelikopter gehakt van? Irak vergeten? Bij bosjes werd de elite troepen van de republiekeinse garde kapotgemaakt door verouderde Apaches.

De joker zijn de atoomwapens van Poetin maar goed die hebben wij ook.

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:58

@De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:53
Welke tanks? Die staan op marktplaats...

hoevenpe | 16-04-14 | 11:56

@hoevenpe | 16-04-14 | 11:27
Hmm, dan heb ik de verkeerde in m'n hoofd zitten. De Russen hebben namelijk een gloedjenieuw vliegtuig dat gelijkwaardige prestaties heeft met de F-22 Raptor. Ik weet de naam er niet meer van.

LangeTijdGeleden | 16-04-14 | 11:56

fietsdeur | 16-04-14 | 11:39

Hahahahaha man man man. Nederland stuurt wat straaljagers en de marine en heel reaguurdend Nederland denkt dus dat we dar doen om anaal uitgewoond te worden door Poetin. Nee het is om eventjes aan Poetin duidelijk te maken dat hij al te ver is gegaan en dat hij niet megalomaan moet gaan denken dat hij zomaar eventjes kan doen en laten wat hij wil. Gaat hij wel verder dan loopt hij het risico om door Britse, Duitse, Amerikaanse etc. gevechtstuig keihard terug naar moedertje Rusland gestompt te worden want laten we elkaar geen mietje noemen behalve wat nieuwe meuk is het Russische leger zwaar ondermaats en absoluut niet in staat om een oorlog tegen ons te winnen. Natuurlijk ze kunnen met atoomwapens gaan smijten maar dat is dan ook het einde van alles zelfs Poetin is niet zo achterlijk.

Komt trouwens nog bij dat Nederland gewoon enorm goede eenheden heeft in zowel de marine, luchtmacht en landmacht die absoluut wel komt kunnen schoppen indien nodig. Met behulp van onze bondgenoten uiteraard maar onze tankhunters, bommenwerpers, en zelfs onze tanks zijn gewoon beter. Daar naast hebben we een professioneel leger terwijl de Russen het vooral moeten hebben van corrupte professionals en dienstplichtigen die zijn meestal toch minderbedeeld als ze in de loop van een Challenger of leClerc kijken of een F22 Raptor eventjes ze naar de verdoemenis schiet of zelfs een zwaar verouderde Warthog hun tanks kapotstuk schiet.

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:53

"The military don't start wars. Politicians start wars." William Westmoreland

LangeTijdGeleden | 16-04-14 | 11:47

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:31

Je vergeet 1 ding Rusland heeft een uitgebreid arsenaal aan kernwapens. Die met het grootste gemak heel Europa en de USA kan bereiken

2_amazing | 16-04-14 | 11:44

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:31
De naïviteit van dit plempsel is zo zorgwekkend hoog, dat ik me begin af te vragen hoeveel mensen in Nederland zoals dit persoon denken.

Ik heb zo'n gevoel dat dat de hele politiek zal zijn.

Wat "De Koreaanse Slet" niet begrijpt is dat Russen zullen vechten uit belang voor vaderland, met trots. Waar zullen wij voor moeten vechten? Het uitverkochte "participatie samenleving" staatje Nederland? De "is-goed-voor-ons-vanwege-handel" EU? En wanneer de eerste beste kogel is afgeschoten in Nederland zal de politiek die Nederland de oorlog in hebben gejaagd lekker vluchten naar Canada of ander land. Geheel naar traditie.

Heb je uberhaupt enig idee wat de grootte van het Russische leger is ten opzichte van het Europese leger? Heb je uberhaupt een idee over hoeveel losse (para-) militaire groeperingen er zich in Rusland bevinden die met 1 telefoontje en een zak geld aan de front linies staan en doen wat ze verteld is dat ze moeten doen?

Manmanman, je hebt teveel Hollywood films bekeken waarin de Russen altijd verliezen zeker? Of zit je teveel op anti-Rusland sites je informatie te vergaren? Nu waardeer ik écht niet wat Rusland allemaal flikt, maar ik (en vele andere) onderschat ze écht niet.

LangeTijdGeleden | 16-04-14 | 11:43

@jeanmondo | 16-04-14 | 11:39
Ja, dat zeiden ze in de 20e eeuw ook over tanks. Met name de tanks van het Bevriende Staatshoofd. Die zouden van karton zijn waar je met een lans doorheen kon prikken.
Later heeft de Poolse cavalerie dat ook nog geprobeerd.

Jan Passant mk2 | 16-04-14 | 11:43

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:31
Ik weet niet waar jij het over hebt,maar dit topic gaat toch echt over nederland.
Nederlandse stijdkracht stelt geen reet voor,dat is wat mensen zeggen,en dus hebben we daar geen donder te zoeken,kost alleen maar geld.

fietsdeur | 16-04-14 | 11:39

Tanks zijn zo inefficiënt als wat. Dat hoort dus echt niet meer bij de 21e eeuw. Laat niet weg dat het defensiebudget iets omhooggeschroeft zou kunnen worden.

jeanmondo | 16-04-14 | 11:39

Goed. De Oekrainse militie loopt over naar tsaar Poetin. "Onze" politici blijven solidair met de corruptici van de Oekraine.
Ik hoop dat ze daar geen Nederlandse militairen voor willen opofferen, daar zijn er nog maar zo weinig van over. Hun zwaardere wapens liggen al in de uitverkoop.

Het lijkt alsof heel verantwoordelijke mensen met weldoordachte plannen over "ingrijpen" dromen.

Jan Passant mk2 | 16-04-14 | 11:38

Als je onze F16's naar Polen en Roemenië stuurt, vind je ze uiteindelijk vanzelf terug op Marktplaats met andere kentekenplaten voor een prikkie.

LibertasSimplex | 16-04-14 | 11:38

Nederlandse troepen maken geen indruk op Poetin.
Toch is er wel een Nederlands product waar je de Russen mee op de vlucht jaagt:
www.ketelone.com/agegate

Kapitein Sjaak Mus | 16-04-14 | 11:36

Nederland rommelt zich nou eenmaal graag zo'n beetje iedere oorlog in.
Is natuurlijk ook een vurige wens van de militaire lobby en de wapenindustrie.
Zolang er niet met atoombommen wordt gegooid en de strijd zich niet verplaatst naar West-Europa vind ik het allemaal wel best.
Maar als er massaal doden gaan vallen in en om Oekraïne ligt er een zware verantwoordelijkheid bij oorlogshitsers als Van Baalen, Verhofstad en Kerry.

Peyronie | 16-04-14 | 11:35

Wat een zelfhaat in de panelen. Niet gehinderd door enige kennis over de militaire slagkracht van Europa.

We hebben geen tanks, nee maar die hebben we ook niet nodig. Onze bondgenoten hebben we tanks en behoorlijk superieure tanks in vergelijking met die T90 semi-geugrade meuk waar die Russen mee spelen. De luchtmacht van Europa is op alle fronten superieur om nog niet eens te beginnen over de zeemacht. Wat is er toch mis met jullie dat jullie werkelijk denken dat Rusland eventjes binnenkomt wandelen en dat er in Europa slechts een paar fietsbrigades zijn die door Russische tanks overlopen worden.

De grote vraag is sta je wel of niet toe dat Rusland het oh zo belangrijke Oost Oekraïne inpikt. Dat is een keuze. Wil je bukken voor Poetin of niet dat is een keuze.

Laat één ding heel duidelijk zijn oorlog met Poetin is onwenselijk want het zal een lange en harde oorlog worden maar denk alsjeblieft niet dat Poetin binnen drie dagen aan de poorten van Berlijn staat want we (NAVO + Europa) zijn militair nog steeds superieur aan Rusland. Sterker nog het gaat Rusland naar schatting zo'n dertig jaar kosten om militair op een vergelijkbaar niveau te komen.

De Koreaanse Slet | 16-04-14 | 11:31

Polen en Roemenië liggen niet in de Oekraïne, misschien moet Geenstijl voortaan alleen nog maar schrijvers aannemen die de lagere school afgemaakt hebben met een voldoende voor aardrijkskunde.

WaarDeWindWaait | 16-04-14 | 11:28

@LangeTijdGeleden | 16-04-14 | 11:02
De SU37 vliegt helemaal niet en dat programma is al 14 jaar geleden gestopt. Reken maar dat de YF22 van de VS gehakt maakt van alles wat vliegt aan de oostgrens, waarna oud spul als onze F16 rustig z'n gang kan gaan: en.wikipedia.org/wiki/Sukhoi_Su-37

hoevenpe | 16-04-14 | 11:27

Rusland had weer interesse in Nederlandse pootaardappelen, Rusland ziet het Groningse gasveld als 'gasrotonde' voor de distributie van Russisch gas over heel Europa....
Zakelijk gezien win-win.
Laten we onze handelsgeest verpesten door die volgevreten Eurofielen in Brussel?
Nog even los van het feit dat oorlog alleen maar verliezers kent.....

necrosis | 16-04-14 | 11:25

Klok en klepel... We gaan niet naar de Ukraïne met die shit, maar naar onze NAVO-bondgenoten in het oosten. Om die te beschermen, volgens afspraak. De media verzint weer eens wat.

Amstel | 16-04-14 | 11:21

Niets aan de hand, mensen.
Pechtold heeft beloofd dat we dankzij de EU geen oorlogen meer hebben.
En alles wat deze zeer kundige en integere politicus over de EU beweerde is aantoonbaar waar.... wacht even... wat bedoel je met "Niets aantoonbaar, alles voor eigen politieke voordeel verzonnen"....?
-
Oeps, misschien toch tijd om je ongerust te gaan maken.
... en dat "integere" schijnt ook wat anders te liggen.

Moi2 | 16-04-14 | 11:19

fietsdeur | 16-04-14 | 10:51

Typisch NL, het eeuwige opgeheven vingertje: Foei Poetin, dat mag niet hoor.

Klier van Bartholin | 16-04-14 | 11:19

Laat van Baalen en zijn Europese leider het zelf maar opknappen. Dit is niet onze oorlog. Wat een stelletje imbecielen! Als het erop aan komt dan worden de Russen gedreven door vaderlandsliefde. Waar worden wij door gedreven? 'Europa best belangrijk'?

Arnold9638 | 16-04-14 | 11:17

Als Nederland zich daarmee wil bemoeien moeten ze zelf maar gaan.
Dus veel plezier vvd pvda d66 sgp en cu, hopelijk knallen de Russen jullie heel snel uit de lucht, en goed uit de lucht.

ÎÎÎ ReBeL ÎÎÎ | 16-04-14 | 11:07

Poetin spleelt powerplay & weet dat we uiteindelijk toch niets terug durven te doen. Hij veegt zijn Russische kont af met de NAVO en de z.g. sancties.

Schweinchen Dick | 16-04-14 | 11:07

Moest die kudt met haar botoxlippen gisteren ook weer zo nodig bij Witteman en Rondneuker aanschuiven, als ik haar man was zou ik maar uitkijken met die vrouw van hem...

eerstneukendanpraten | 16-04-14 | 11:05

We hebben de nucleaire top, die uiteraard hier over ging en niet over kernenergie en -wapens, al georganiseerd. Geeft dat ons geen vrijstelling om deze onzin over te slaan?
Putin is natuurlijk ook niet achterlijk, en hij draait de gaskraan meteen dicht als Europa iets onderneemt. Het is mogelijk voor Europa om zonder Russisch gas te overleven, maar het is duur en de leveringen zijn minder stabiel. Om zonder Russisch gas de winter door te komen zullen de kolencentrales weer aangezet moeten worden, deze kunnen aangedreven worden met goedkope Amerikaanse kolen. Europa gebruikt ongeveer 31% van het gas voor electriciteit, en dit kan dus sterk verminderd worden. Europa heeft geluk dat door de zachte winter de opslagfaciliteiten voor gas buitengewoon vol zitten, zo'n 36 miljard m3. De capaciteit van de opslag is ongeveer 75 miljard, en de Europese landen zouden er goed aan doen nu te beginnen met hamsteren, just in case. Het probleem is dat sommige landen in Europa geen pijplijn hebben naar andere Europese landen, maar alleen naar Rusland, de Baltische staten zijn hier een voorbeeld van. Met LNG (vloeibaar gas) kan dit probleem overbrugd worden, maar het is dus wel duurder. Er kan volgens analisten nog ongeveer 10 miljard m3 LNG extra worden geimporteerd, maar veel meer niet, omdat de fabrieken die LNG produceren meestal al op 100% productie draaien. Wel worden meer LNG terminals op korte termijn in gebruik genomen, maar de opbrengst hiervan is nog niet bekend, en deze zullen zich voornamelijk op de Aziatische markt richten, omdat daar de prijzen hoger liggen. Vanuit Afrika wordt verder ook nog via pijpleiding gas ingevoerd, maar dit is zeer onbetrouwbaar, en we moeten ons afvragen of we daarvan afhankelijk willen zijn.
Schaliegas kan Europa's last resort zijn, In veel landen worden al verguningen voor de winning hiervan afgegeven, en rara welk land doet dat als een van de enige weer niet? Juist.

Ik zie dus geen echte oplossing voor dit dreigende probleem, Europa heeft meer dan 300 miljard m3 gas per jaar nodig, en ik zie geen manier om dit op te vangen. De politiek zal zich daar verder weinig van aantrekken, want fuck de burger, maar het is toch iets om bij stil te staan. We gaan Vladimir nog missen, als we onze meubelen moeten gaan verbranden tegen de kou. Winter is coming

Banco Suivi | 16-04-14 | 11:05

@ Kaas de Vies | 16-04-14 | 10:28
Om maar te zwijgen van je oranje pakje...

Graaiende Teddybeer | 16-04-14 | 11:03

En het Tataren. Niet Tartaren. Tartaren smeer je op je brood.

stadsknurft | 16-04-14 | 11:02

Succes tegen de Sukhoi S-37 jets met je F16's en niet-vliegende Joint Strike Fyra's Hennis. Stomme achterlijke muts. Ga asjeblieft eens een realiteitsbesef kweken in plaats van onschuldige mensen tegen hun wil in op oorlogspad sturen.

LangeTijdGeleden | 16-04-14 | 11:02

Het Westen creëert een probleem dat er nog niet is.

Als een regio zich wilt aansluiten bij Rusland, laat ze.

Bart_Geenstijl | 16-04-14 | 11:01

Ab 5Uhr15 wird zurückgeschossen!

eerstneukendanpraten | 16-04-14 | 11:00

Quid (en anderen), toe nou, het is Oekraïne, niet 'de Oekraïne'.

Lewis | 16-04-14 | 10:59

ikdenkwat | 16-04-14 | 10:48
Hetzelfde doen wij hier maar dan lokken met Euro biljetten. Het is beide landje pik.

Vladimir316 | 16-04-14 | 10:59

Een grootschalige oorlog zou wel eens goed kunnen uitpakken voor de economie & Europese eenwording.
De jeugdwerkeloosheid is bijvoorbeeld snel opgelost.

Bertus Brulbroek | 16-04-14 | 10:58

Kan de regering nu al vluchten? Ik ben de mensen daarvan spuugzat. Belastingen verhogen en via Van Baalen mensen ophitsen. Intussen defensie afbreken. Als de ellende echt uitbreekt, weet ik wel wie als eersten vluchten. Die vervelende onbenul van een Timmermans gaat vast voorop.

El Rico Grande | 16-04-14 | 10:57

"Gary Cook - Unemployed"

Mark Smith | 16-04-14 | 10:56

EU -> Viertes Reich

Und jetzt werden wir Rusland behalten.

Broedsel | 16-04-14 | 10:56

Oorlogszuchtige taal van een klein idioot landje

ohcarol | 16-04-14 | 10:54

De NAVO doctrine was juist dat als één van haar (NAVO) leden aangevallen zou worden de andere leden militair zouden bijspringen/ondersteunen. Ik kan me niet heugen dat Oekraïne een NAVO lid is en/of dat Rusland een (ander) NAVO lid is aangevallen. Dus wat hebben wij daar te zoeken: Nax, Nada, Niente...

stadsknurft | 16-04-14 | 10:54

@dolffie | 16-04-14 | 10:50
Nederland is zelf voorzienend. Bovendien is er in Duitsland een overschot aan groene energie.

* | 16-04-14 | 10:53

Enige waar we nog een beetje in uitblinken zijn de Commando's. Maar om die nu allemaal naar Oekraïne te sturen...

GS410 | 16-04-14 | 10:52

Die militairen die we telkens naar het buitenland sturen kunnen we beter aan het werk zetten op onze eigen grensovergangen.

* | 16-04-14 | 10:52

Klier van Bartholin | 16-04-14 | 10:43
Inderdaad,snap niet wat F16's daar moeten,als het op oorlog aankomt hebben we daar geen kloten aan.
De hefig verouderde F16 is geen match voor een MIG 29/MIG 35

fietsdeur | 16-04-14 | 10:51

Laat u niet meeslepen in nationalistische sentimenten. Hier niet, en daar en daar niet. Het gaat louter om de Heilige Drie-eenheid poen/macht/invloed.
Hier, een stukkie uit afg september.
www.groene.nl/artikel/145540
Bespreekt de toenmalige chocoladeoorlog, ja heus, tussen Russia en Oekrainski, met daarbij andere boycotten. Versterk de handel i.p.v. de grenzen, dan zal alles reg kom.

Organische evolutie | 16-04-14 | 10:51

Stop nu toch gewoon met dit soort oorlogsallianties. Handel met iedereen en stop met elke keer soldaatje spelen. Kansloos.

Ares | 16-04-14 | 10:50

@ikdenkwat 10:48
Hetzelfde geldt voor de uitbreidingsdrang van de EU. Die moeten we ook direct de kop indrukken.

tipo | 16-04-14 | 10:50

Europe en dus nederland heeft een energieprobleem als rusland de toelvering stopzet.
Hans van balen moet laten zien dat zijn woorden waar zijn en dat wij ze komen helpen

Het schijnt dat veel raffinaderijen in Rotterdam de Russische olie verwerken. De raffinaderijen zijn op dit soort olie ingesteld. Er wordt veel russische olie in Nederland geïmporteerd. Die olie kan je ergens anders ook vinden maar dat duurt weer maanden of je moet raffinaderijen ombouwen.

Gasleidingen uit Algerije moeten door de Pyreneeën aangelegd worden. Dan zijn op die manier minder afhankelijk van de russen.

Chinezen kunnen de olie van Rusland ook wel gebruiken dus er is afzet genoeg.

het zal de eu commissie een rotzorg zijn of wij in de kou zitten het gebouw waar zij vertoeven daar zal als laatste de verwarming lager gaan in europa

dolffie | 16-04-14 | 10:50

FF recap: we zitten in Turkije, Afghanistan, Mali, we varen rond in de golf van Aden en natuurlijk hebben we ook nog wat mensen in de west rondlopen.

Je hebt 25 jaar bezuinigd op defensie, ondanks herhaalde waarschuwingen dat dit consequenties zou hebben.

We hebben niets, maar dan ook helemaal niets om indruk te maken op de Russen. Als het niet zo verdomde serieus zou zijn, zou je over de grond rollen van het lachen. Maar meer geld voor defensie? Nee natuurlijk niet. Overigens volgend jaar wel meer geld voor ontwikkelingshulp dankzij de nieuwe rekenmethode van de EUSSR.

Wat een schande en wat een afgang.

historyjunk | 16-04-14 | 10:48

De uitbreidingsdrang van Rusland is altijd groot geweest door de eeuwen heen. Het begon altijd met een gebiedje, landje en hup verder. Totdat ze failliet waren. Direct de kop indrukken, de patsers. Anders gaan we roerige tijden tegemoet.

ikdenkwat | 16-04-14 | 10:48

@vraagstaart 10:42
De EU heeft geen gemeenschappelijke identiteit, maar met een gemeenschappelijke vijand kun je die wel cre-eren. Dat doen dictaturen als de EU altijd. Nu nog een onvoorwaardelijk EU-basisinkomen voor iedereen en we zitten opeens aan de verkeerde kant van de muur.

tipo | 16-04-14 | 10:48

Zullen we onze soldaten even dat onthoofdingsfilmpje sturen van wat die oostblokkers doen met soldaten van de tegenpartij? Watdefak gaan we daar doen man?

X-es | 16-04-14 | 10:47

De Nederlandse politiek wil altijd voor een dubbeltje op de eerste rang. Eerst het leger uitmergelen ten faveure van linkse hobby's, maar dan wel de hele tijd oorlogstaal uitslaan. Maar als het mis gaat, wie is er dan de lul? De Nederlandse burger. De overheid zal traditie-getrouw wel naar het buitenland vluchten.

Er zou een wet moeten zijn tegen het zo hard uitdunnen van het leger. Telkens weer denken van die idioten dat we (dankzij hen!) in een wereld van de eeuwige vrede leven. En we zijn zo goed bevriend met iedereen. Wat een kul.

Piet van het Padje | 16-04-14 | 10:46

Laten we de grens trekken bij de grens.

Getson | 16-04-14 | 10:45

Van wie was het idee ook al weer om de Leopards te verkopen? Wie was die visionair?

Charles de Batz | 16-04-14 | 10:45

Een marineschip!?! Wil iemand die muts even een landkaart geven?!? Een marineschip, naar de Zwarte Zee. Dat zal een succes worden zeg! Liggen ook maar ongeveer 500 Russische boten in die plas. Eitje voor Hennis.

alexbl | 16-04-14 | 10:44

't Geld ligt er tenslotte voor op de plank

clabamsk | 16-04-14 | 10:44

fietsdeur | 16-04-14 | 10:40

Die vallen vanzelf al uit de lucht net als onze Fyra-helicopters.

Klier van Bartholin | 16-04-14 | 10:43

Hitler koos niet eens voor een tweefrontenoorlog dus waar die vergelijking vandaan komt. Hitler vocht wel een driefrontenoorlog. Rusland - Franrijk - Italië.

Charles de Batz | 16-04-14 | 10:42

Het IMF heeft 18 miljard US-dollar geleend aan Oekraine (NL: 2% daarvan)
De EU heeft 9 miljard US-dollar geleend aan Oekraine (NL: 6% daarvan)

Rusland heeft 3 miljard US-dollar geleend aan Oekraine. Met de clausule dat Rusland Oekraine failliet verklaard en onder curatele stelt als de staatsschuld van Oekraine meer dan 60% BNP wordt. (Dit is nu 56% BNP)

www.forbes.com/sites/markadomanis/2014...

Nederland is dus 0,9 miljard US Dollar kwijt. foetsie. Dankzij Hans van Baalen, Mark Rutte, Jeroen Dijsselbloem en Frans Timmermans. Dat is 50 US-Dollar per Nederlander. It's gone.

tipo | 16-04-14 | 10:42

Het creëren van een gemeenschappelijke vijand is in het verleden altijd een probaat middel gebleken om verdeeldheid in eigen kring om te smeden in eenheid.

Zie Videla's Argentinië en de Falklands, om maar eens een voorbeeld te noemen.

Het tegen de poten van Putin pissen door Verhofstadt en Van Baalen zou wel eens een geregisseerde actie kunnen zijn in dit kader - de Eurofielen moeten tenslotte op 22 mei wel de steun van de bevolking krijgen om de totale EUSSR-dictatuur het laatste zetje te kunnen geven.

Overigens is gisteren stilletjes de Europese Bankenunie, waar iedere gezonde Nederlander tegen is, een feit geworden. Heeft u daar in het NOS-journaal iets over gezien? Iets gelezen in de MSM?

Ik bedoel maar.

vraagstaart | 16-04-14 | 10:42

Sorry, heb mijn plunjebaal al verkocht.
Moest namelijk geld hebben om te kunnen eten.
Laat ze zelf met haar kut in een schutterputje gaan zitten om het verrotte kutland Nederland te verdedigen.

King of the Oneliner | 16-04-14 | 10:41

En wat als er een F16 uit de lucht geschoten wordt?
Dan hebben we gelijk niks meer.
Respect voor onze jongens,maar als het er op aan komt laten we een ander de klusjes opknappen omdat we helemaal kapot bezuinigd zijn.

fietsdeur | 16-04-14 | 10:40

@ Kaas de Vies | 16-04-14 | 10:34
Ik zou hier inderdaad ook wel wat meer gradaties willen zien dan alleen 'Zwitsal' of 'Niet-Zwitsal'.

BLR | 16-04-14 | 10:40

Jeanine "Secretaresse-Schoeffers-diploma-geen-werkervaring-bij-niet-staats-gesubsidieerd-bedrijf" Plasschaert stuurt even een paar duizend onschuldige jonge mannen de dood in.

Weet je zeker dat ze geen PvdA'er is?

LangeTijdGeleden | 16-04-14 | 10:36

@BLR | 16-04-14 | 10:28
"Gary Cook · Top Commenter ·"

Ah de Kaas de Vies van Kyivpost

Kaas de Vies | 16-04-14 | 10:34

En sturen we ook patriots? Oh wacht, die staan te verzanden in Turkije.

ElMatadero | 16-04-14 | 10:34

Begrijp nog steeds de tactiek niet van de EU om het Oekraïne scenario uit te spelen zonder eerst je energieafhankelijkheid op te lossen, wat een tactische onbenullen. En wij plukken wederom de wrange vruchten. Maar door de schaalvergroting van de EU is het niet zo snel inzichtelijk waar al die uitholling van ons landje en haar verzorgingsstaat door komt.

Op zich is het indammen van de verzorgingsstaat niet per definitie slecht, maar dan wel tegen gereduceerd tarief. Nu doen we het om maar te voldoen aan de machts- en geldhonger van de EU.

Verhofstadt en van Baalen, daar stonden ze op de smeulende barricades van de overwinning. Ze beloofde geld, respect, vrij reizen naar de EU, en bovenal dat ze Oekraïne niet in de steek zullen laten.

Als die laatste belofte stand houdt, wordt deze gestut door onze broze ruggetjes. Wordt deze belofte gebroken dan laat de EU de Oekraïne in de steek.

Nog steeds vraag ik mij af wat die 2 daar deden. Het was niet een impulsieve actie, het was vooraf uitgedacht. Het aparte is dat Verhofstadt keiharde beloftes maakte terwijl hij dat eigenlijk helemaal niet zou moeten kunnen doen.

En dan word ik voor gek verklaard als ik zeg dat de EU NIETS met democratie te maken heeft.

Kaas de Vies | 16-04-14 | 10:33

@zwartepoema | 16-04-14 | 10:28
Dus u bent een landverrader.

Wonderful-Life | 16-04-14 | 10:33

Over olie op het vuur gooien gesproken Quid.....
Er is helemaal niet gesproken over militairen sturen naar de Oekraïne. NL en de NAVO hebben daar niets te zoeken. Echter, stel dat, ja, dan moeten onze NAVO bondgenoten daar in de buurt wel worden ondersteund.
Dit is een mooi voorbeeld van hoe je via de media van een mug een olifant kan maken door maar het halve verhaal te vertellen. En helaas gebeurt dat niet alleen hier...

Pieleke | 16-04-14 | 10:33

Europa is zo verdomde zwak ten opzichte van Rusland, dat deze alles kunnen maken wat ze willen.... er gebeurd toch niks en USA gaat zijn handen er niet aan branden.

Jaren van enorme bezuinigingen op Defensie in West Europa (in 2016 is dat in Nederland nog 1,15% van het BBP... dat is hetzelfde wat we tot voor kort aan Ontwikkelingshulp besteden!!) hebben ons het zwakke gewillige slachtoffer van Rusland gemaakt.... nog even en USA trekt zijn handen van West Europa af en zullen we alles wat de russen uitspoken met lede ogen moeten aan zien.

Fatwabuster | 16-04-14 | 10:32

Wat een onzin dat we niet op 3 fronten tegelijk aanwezig kunnen zijn, we zijn daar niet alleen ...

flame_me | 16-04-14 | 10:31

Niet omdat het een vrouw is maar omdat het VVD is, en de VVD daar nu eenmaal geen goed trackrecord heeft op die post!

Einde van de Domheid | 16-04-14 | 10:31

'n 3 frontenoorlog
en dan tellen we de aanstaande burgeroorlog met onze "boefjes" voor het gemak nog maar even niet mee

Cousin Eddie | 16-04-14 | 10:30

*doet Russische helm opzetten*

Vladimir316 | 16-04-14 | 10:29

Ben ik de enige die zich zorgen maakt over de competentie van Mevrouw Plasschaert?

Einde van de Domheid | 16-04-14 | 10:29

ik ben voor Poetin

zwartepoema | 16-04-14 | 10:28

Het commentaar op die Kyivpost link is ook niet mis:

Gary Cook · Top Commenter · Kievpetrovsky Port, Kyyivs'Ka Oblast', Ukraine
stop the effing about makes me sick seeing this while the state sits on its ass doing nothing you took one airfield big deal use your helicopters and take the personal carriers out , you don't deserve to run the country , it like 2 football teams1 says donttakle the other side it will upset them none of the politicians deserve to be where they are seen more balls on a female jack russell

BLR | 16-04-14 | 10:28

Korporaal Van Baalen is onderweg. Hup, naar het front met die dikke. Dan leert hij zijn praatjes wel af.

Morgenhout | 16-04-14 | 10:28

Het klinkt zo mooi, zo van "stuur maar een paar F16's en doe ook maar 1 marineschip".

Zo van pff boeien, gewoon voor het verhaal.

Maar het verhaal is dat dit dus ongeveer 50% is van onze parate leger.

Ik ga in ieder geval niet voor de EU ten strijde trekken. Daarnaast wie wil mij nu in je leger hebben, ik kan mijn kop niet houden.

Kaas de Vies | 16-04-14 | 10:28

Het ligt iets genuanceerder gelukkig: Hennis wil vliegtuigen en schepen richting Polen en de Baltische staten sturen, in Oekraïne zelf hebben we echt niets te zoeken...

hoevenpe | 16-04-14 | 10:27

Rusland is ons aan het provoceren, draai de zaak niet om. Dat laffe diplomatieke gedoe en " lets go have a talk " stelt geen zaak voor en geeft de Beer alleen maar een voordeel. Ik meld mij met liefde aan en schop dier wodka drinkers terug naar hun eigen land

Tjeezers Cries | 16-04-14 | 10:27

Oké. Koop die fuck'n Tanks dan!

Wonderful-Life | 16-04-14 | 10:25

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl