Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Nederlandse Zorg Autoriteit

feynmanenoffeiten.jpgDe NZA heeft een Aaron Swartzje gedaan. De klokkenluider zelfmoord laten plegen, omdat je als organisatie een blok beton voor je harses hebt, waar de Zeeuwen al decennia het wassende water mee keren. Slechts 600 pagina's lang kon Arthur Gotlieb aangeven wat er mis was bij de NZA & de zorg. De senior beleidsmedewerker is slechts 50 jaar geworden. Hij rust niet in vrede. Ik heb niet de illusie dat een senior beleidsmedewerker 600 pagina's nodig heeft om te klagen over alleen een intern netwerkschijfje van 300 GB met persoonlijke medische info, gedeelde agenda's van medewerkers, memo's over mogelijke ontslagen etcetera. Er is meer, veel meer. Maar goed, NRC moet nog een tijdje oud papier verkopen, dus iedere dag krijgen we onze daily fix. De primaire taak van de NZA was marktmeester zijn van de zorgsector. Hun gekloot met declaratiesystemen (pdf) tussen ziekenhuizen en zorgverzekeraars heeft nu zo'n chaos opgeleverd dat de zorginstellingen geen idee meer hebben wat hun financiële positie is. Ze moeten maar gokken hoeveel en wanneer er alsnog voor jaren geleden verleende zorg betaald gaat worden. Kijken we op de eigen website van de NZA dan ziet zij zich als beschermengel van de geprivatiseerde zorg. Haar missie is een goed werkende markt, een geholpen patiënt, efficiëntie, toegang, kwaliteit en nog wat van dat politieke geneuzel waar iedereen het mee eens is, geplagieerd uit de beraadslagingen van de Eerste & Tweede Kamer en in de afgelopen acht jaar nauwelijks in praktijk is gebracht. Ik sla de NZA & het EPD en andere privacyproblemen even over. Zorgmarkt steeds commercieel perverser De ontwikkeling van de zorgmarkt is de laatste jaren steeds commercieel perverser geworden. In 2013 werd 1,4 miljard “winst” gemaakt door verzekeraars. Die 541 miljoen uitgaven aan reclame. Dat is 571 euro per daadwerkelijke binnengehaalde “klant”. Maar 85% van de premies die u betaalt, besteedt een zorgverzekeraar aan zorg. Dat lijkt me geen toonbeeld van “De consument krijgt zo de beste waar en waarde voor zijn zorgeuro.” (sic) Terwijl de zorgkosten de pan uit stijgen naar 73 miljard per jaar, zien we 40.000 ontslagen bij de handen aan het bed. (NZA roept 90 miljard, maar hun geloof ik niet.) Zorginstellingen durven vanwege hun onzekerheid geen kosten te maken en proberen uit alle macht schulden door wanbetaling weg te werken. Zorg wordt niet zo efficiënt mogelijk geregeld, nee, de kortetermijnopbrengst wordt gemaximaliseerd. Je kan niet investeren in een goedkopere manier van werken, als je blut bent en niet weet hoe lang je een opdracht hebt. Ziekenhuizen gaan failliet Zelfs de meest ervaren accountants kunnen geen beeld meer krijgen of de cijfers die ziekenhuizen opgesteld hebben, een correct beeld geven van hoe het ziekenhuis ervoor staat. De Nederlandse Beroepsorganisatie voor Accountants heeft haar leden geadviseerd geen goedkeurende verklaringen af te geven in de zorg. Hebben accountants ooit eerder een sector van 73 miljard integraal moeten afkeuren? De meeste banken hebben geld geleend aan ziekenhuizen om het gigantische liquiditeitsgat door verduisterde declaraties met de mantel der liefde te bedekken. Zonder goedkeurende verklaringen hebben banken het recht duidelijkheid te eisen, de eindeloze geldkraan dicht te draaien en alle ziekenhuizen in ernstige betalingsproblemen te brengen. Zorgverzekeraars maken winst, ziekenhuizen gaan failliet. Waar is de “advisering, regulering en toezicht en handhaving” (sic) van de marktmeester NZA? Zelfmoord in de doofpot 10 januari kreeg de Raad van Bestuur van de NZA de 600 pagina`s met drie Gigabyte bewijs van Arthur. Twaalf dagen later pleegde hij pas zelfmoord. Het immense dossier, gemelde misstanden en de zelfmoord waren geen redenen de minister te informeren. Drie maanden later had het RvB op 4 april een gesprek met het NRC. Pas op 8 april wordt de minister geïnformeerd. De NZA wilde dus deze kwestie met een dode dissidente senior beleidsmedewerker liever zelf in de urn doofpot stoppen. Leuk dat VVD Minister Schippers nu een onafhankelijk onderzoek beloofd heeft, maar misschien kan dat beter terwijl het complete management van de NZA thuis zit. Liefst onbetaald. De recherche verhoort verdachten niet in groepsverband. Nu een onderzoek doen, terwijl de geënquêteerden nog moeten vrezen voor represailles vanuit de falende staf is zinloos. Of laten we de NZA netjes zitten, net zoals we met de DNB, AFM en NMA deden na de bancaire crisis? Wat is toezicht nog waard in Nederland? Publiceer dossiers Gotlieb De NZA is opgericht bij wet tijdens het privatiseren van de zorg. Met de wettelijke verplichting om voor de consumenten belangen op te komen. Artikel 3 lid 4 WMG. De NZA faalt dus niet alleen op het dossiertje interne ICT veiligheid, maar op IEDER dossier waarvoor zij is opgericht. (Heel artikel 16 WMG) Ik roep de familie Gotlieb op het complete dossier van Arthur Gotlieb gewoon op internet te zetten. Stap 1 & Stap 2. Zodat iedereen het kan lezen. Wat ik over de NZA te zeggen heb boeit eigenlijk niet. Wat Arthur wilde zeggen wel.

Reaguursels

Inloggen

Next

niks mis mee | 13-04-14 | 20:03

-weggejorist-

LeBlanc | 13-04-14 | 16:26

Waarom is het kudo's +/- systeem afgeschaft? Is dat omdat Geenstijl krtiek krijgt vanwege rasistiesj? En reacties nu veel meer individuele reacties zijn??

Ik vond die +/- en juist iets toevoegen hiero..

LeBlanc | 13-04-14 | 16:23

De Staat der Nederlanden is zo langzamerhand aan het verworden tot een Kafkaësk wangedrocht.
-
Het bestuurlijk apparaat rammelt op alle niveaus aan alle kanten; er zijn nog maar heel weinig overheidsinstellingen die hun nut, zin of doel zonder meer weten te benoemen zonder in 'BBB'(' Bullshit Baffles Brains') terminologie te vervallen.
-
In plaats van dat de koninkrijkjes worden afgebouwd, worden er telkens meer koninkrijkjes opgetuigd.
-
Wij blijken niet meer in staat om de meest basale taken van de overheid te vervullen en om nog op een normale manier een simpele school, een sluis, een waterzuiveringsinstallatie, een railnetwerk, een ziekenhuis, een politieapparaat, een paspoortdrukkerij of een communicatienetwerk voor hulpdiensten in de lucht te houden.
-
Waar wij wél heel goed in blijken te zijn, is luchtfietserij, zoals windmolenparken. (waarvoor ongetwijfeld weer één of andere windmolenautoriteit - lees: parkeerplaats voor uitgerangeerde politici- zal worden opgericht)
-
Onze overheden falen op alle mogelijke manieren- en ze willen voor dat falen steeds meer geld van ons hebben.
-

bisbisbis | 13-04-14 | 15:08

Nederland is verworden tot een schurkenstaat. Zoveel is zeker.

uwesbeki | 13-04-14 | 11:13

Ik roep het nog maar eens:
.
De overheid is het probleem, niet de oplossing!
.
Nog steeds denken we dat 'toezicht' iets is dal heel effectief is. "Oh, er is toezicht. Dan zal het wel goed gaan!"
.
Je mag dat gerust omdraaien. "Oh, shit. Er is toezicht. Dit gaat fout!"
.
Voorbeelden? Zorginstellingen, banken, voedselveiligheid, woonmarkt, integriteit, telecom.
.
Als de overheid er met 'zijn tengels' aan zit dan gaat het mis.

LieberLiber | 13-04-14 | 11:13

Is het bekend of de kudo's alleen stuk zijn of zijn ze definitief weg?
De goede reacties terugvinden op dit uitstekende stuk van Feynman is nu ondoenlijk vanwege de gigantische berg off-topic geouwehoer*

GeenStijl, doe er wat aan, please.

me,myself and IK | 13-04-14 | 10:51

Sterk stuk! Leuk leesvoer voor zondagmorgen.

deepblue | 13-04-14 | 10:40

Het is een opmerkelijk gegeven en ik word er in beroep en bij nadere kennismaking met lagere overheden vaak mee geconfronteerd; de wet- en regelgeving die de overheid en toezichthoudende organen de burgers en het bedrijfsleven opleggen geldt NIET voor hen. Zij hebben immers de wijsheid hier op een "pragmatische" manier mee om te gaan; hetgeen uiteindelijk zoveel betekent dat elke ambtenaar wet- en regelgeving aan de laars lapt als het hem zo uitkomt; een algehele verrotte cultuur waarin kronkelige risico- en kostencalculatie leiden tot maximaal gewin volgens persoonlijke agenda's (en kudtburgers en integriteits-zeuren moeten vooral hun kop houden).

Zou de top van NZA de dood van Gotlieb hebben gevierd of zouden ze hebben gedacht "verdikkie, weer een mediamoment voor die over-principiële zeikerd."?

Rommelende Onderbuik | 13-04-14 | 09:50

scuzi #wnl brullboei

Centauri3 | 13-04-14 | 09:41

brull boei op de wal.#schippers

Centauri3 | 13-04-14 | 09:40

Helaas mensen,hier zijn geen woorden voor, dus.... houdt de Haagse kliek zich stil en verspeelt zo alle gezag.En die 600 bladzijden eventueel op internet ? Weinig lezers voorspel ik,zeker in Den Haag.

Dolphi | 13-04-14 | 09:32

@paost712 | 13-04-14 | 08:27
Die enkele keer dat ik in de wachtkamer zit, wordt elk vooroordeel bevestigd.

necrosis | 13-04-14 | 09:03

@paost712 | 13-04-14 | 08:27
Als je zorg nodig hebt, zullen ze er alles aan doen om elke cent terug te halen.
Men laat je liever creperen.
Ik heb het inmiddels gemerkt aan de toon van mijn verzekeraar, die gaat eruit zodra ik de kans krijg....

necrosis | 13-04-14 | 08:49

Dat gezondheidswerkers (verpleegkundigen, artsen etc) een fatsoenlijk salaris krijgen staat buiten kijf.
Wat de zorg juist extra onbetaalbaar maakt is de geldhonger van de verzekeringswolven.

Een échte oplossing is nog niet bedacht door de politiek. Die durven de vraag waarom in Nederland de zorgkosten per hoofd zo hoog zijn in vergelijk met de ons omringende landen niet te stellen...

paost712 | 13-04-14 | 08:27

Hoe wordt door de reaguurders de psychische gesteldheid van Arthur Gotlieb beoordeeld? Een ogenschijnlijk volkomen normaal mens die jarenlang tegen al dan niet werkelijk aanwezige beren op de weg vecht? Die kant van het verhaal is nog onderbelicht lijkt me.

El Gouda | 13-04-14 | 07:41

@necrosis | 13-04-14 | 05:32
*rood wordt omdat iemand hier vindt dat ik lievv ben* nooit eerder gehoord hier....

gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:33

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:21]
Je probeert de zaken weer om te draaien, spinnetje.
Maar verder vind ik je wel lievv hoor....

necrosis | 13-04-14 | 05:32

ik ga genieten van een mooie lente, een hete zomer en een zwoele herfst, jij ook (o.a. Joris), doei

d' 8hØker | 13-04-14 | 05:22

@necrosis | 13-04-14 | 05:09
trouwens de meeste die dat wel zouden dan op structurele basis zouden binnen de kortste keren ontmaskerd worden op basis van hun manier van 'spreken'. Zou jou ook herkennen als je met 2 nicks aan de gang ging.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:21

@necrosis | 13-04-14 | 05:09
Ik heb maar 1 nick, 1 IP adres! dus neen, ik ben geen trol die mezelf of anderen manipuleer op basis van twee nicks of zo. Je zou beter moeten weten.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:15

@necrosis | 13-04-14 | 05:07
Nou je het zegt.... Maar goed ik zal het vertellen, een hele poos geleden eens gehoord van geenstijl, aangemeld en verder niet veel mee gedaan, zelfs niet gekeken. Kwam toen een reaguurder tegen en toen eens vaker wezen kijken en raakte beetje verslaafd denk ik, verder kan ik er niet veel van bakken. Keek altijd wel op verschillende sites en blogs, maar vond hier wel iets van 'ja, leuk!', niet meer en niet minder. Wat daarna gebeurde is gevolg van uitspreken van mening.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:13

necrosis, je bent vroeg, voor mij laat wakker | op dating sites vallen gangmakers sneller door de mand

d' 8hØker | 13-04-14 | 05:11

@d' 8høker | 13-04-14 | 05:05
Hoezo? Kan nog steeds zijn dat je mee gaat met wat ander zegt, maar wel uitgezocht waarom en niet blind op emoties of gevoel.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:10

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:03
Ik wist het!
*GU mailen doet, ende moehahaha*

necrosis | 13-04-14 | 05:09

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:57
Vergeet de mainstream gedachte, laten we de blik eens verhuizen naar iemand die zich de nick 'gedachtespinsel' aanmeet, deze nick een aantal maanden 'bewaard' en ineens met een overdosis aan plemps op de proppen komt, zonder 'ui' achter de naam.
Ben ik de enige die opvalt?

necrosis | 13-04-14 | 05:07

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:57
dus ik bevind me in een minderheid, kudt met mij

d' 8hØker | 13-04-14 | 05:05

@necrosis | 13-04-14 | 05:00
Dat vind ik nou trollen! En verafschuw ik!

gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:03

@necrosis | 13-04-14 | 04:57
Ja... en eigen bijdrage enz enz enz, het punt is dat het zo ondoorzichtig wordt als welk abonnement je moet hebben om te bellen, internetten, sms'en. Dat vind ik niet erg, dat is iets als luxe, gezondheidszorg moet transparant zijn en dat is het in mijn optiek niet! Daar heb ik baal van. En ja ik bedoelde 'blij'... oud toetsenbord....

gedachtespinsel | 13-04-14 | 05:01

@Chiefmate | 13-04-14 | 04:54
Je kon je eigen mening sowieso niet plussen tenzij je er een andere nick op nahield....

necrosis | 13-04-14 | 05:00

@d' 8høker | 13-04-14 | 04:55
Weinig mensen omdat het moeilijk is om autonoom iets te construeren op basis van eigen bevindingen. Het is altijd makkelijker mee te gaan op main stream gedachten.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:57

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:47
Bedoel je niet 'blij'?
En nee, ik ben niet blij, ik betaal teveel voor zorg aangezien er managers rondlopen die met hun ellebogen hun positie verdedigen zonder ooit een patiënt geholpen te hebben.
Ik betaalde vroeger zo'n 35 GULDEN per maand, ik betaal inmiddels een veelvoud zonder iets terug te kunnen verwachten.

necrosis | 13-04-14 | 04:57

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:05

Het punt is dat veel mensen doorgaans een zekerheid zoeken, een doel en zingeving zoeken.

Da's de essentie, gedachtespinsel. Alleen, wie o wie, heeft zelf daar een mening over aangenomen. En leeft naar die eigen mening?

d' 8hØker | 13-04-14 | 04:55

Tsjonge, als ik niet meer kan plussen of minnen weet ik niet meer of mijn mening wel goed is...... Daar word ik een beetje zenuwachtig van......

Chiefmate | 13-04-14 | 04:54

@necrosis | 13-04-14 | 04:51
*verdenk mezelf niet van slaafs gedrag*

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:54

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:42
Ik ben geen hoogheid, die bestaan alleen maar in de hoofden van slaafse volgelingen.

necrosis | 13-04-14 | 04:51

@necrosis | 13-04-14 | 04:45
Kleine lettertjes, gedoe van marktwerking, ik ben er nog steeds niet helemaal over uit of we nu wel of niet beter af zijn met privatisering van gezondheiszorg. Feynman had wat dat betreft echt wel topic waar ik benieuwd naar ben in hoeverre we nou wel of niet bij moeten zijn.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:47

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:37
Overigens heeft mijn zorgverzekeraar een brief gestuurd waarin ze aangekondigd hebben een bepaald bedrag van mijn rekening af te schrijven zonder mijn toestemming.
Die zorgverzekeraar is eind dit jaar exit, eerder schijnt niet te kunnen.

necrosis | 13-04-14 | 04:45

@necrosis | 13-04-14 | 04:39
Sorry..... zal het nooit meer zeggen uwe hoogheid.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:42

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:37
'Haar'?
*legt lul op tafel*

necrosis | 13-04-14 | 04:39

@necrosis | 13-04-14 | 04:35
Dacht ik eindelijk rust te hebben, nee heb je 'haar' ook weer :D

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:37

@tattooboer | 13-04-14 | 04:27
Ik neem het wel van je over....

necrosis | 13-04-14 | 04:35

@tattooboer | 13-04-14 | 04:27
Slaap goed! Tot spreeks! Blijft me een waar genoegen!

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:32

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:15
De vraag waar je gedachtenwereld vandaan komt ligt op het puntje van mijn tong, maar nu zal ik deze draad gaan verlaten met een welgemeende welterusten en slaap goed!
ps: mensen de extreme vloed van hun gedachten tonen kan ook tot ebbing leiden bij bewuste ontwaring, prikkels zijn multidimentionaal. ze kunnen van alle kanten komen om een resultaat te bewerkstelligen. maargoed, volgende keer verder.

tattooboer | 13-04-14 | 04:27

@tattooboer | 13-04-14 | 04:03
Juist die vrijheid van mening is iets waar ik volledig mee eens, een constructief gesprek, zoals nu vind ik prachtig. En misschien stel ik heel confronterende vragen, een ander zou het misschien trollen vinden, maar ik denk dat juist de confrontatie misschien iets geeft van even verder kijken. Het gemakkelijke oordeel op basis van 'autoriteiten' zeggen heb ik moeite mee. En juist die vrije wil in combinatie met integriteit vanuit een goede intentie is meer dan zomaar iemand na te praten. Het iets verder nadenken dan zomaar 'poging tot doodslag' of 'minder minder minder' is niet makkelijk! Dat is juist het mooie van geenstijl in mijn optiek, ik hoef geen gemodereerd joop.nl, ik zit zelfs niet te wachten op 'volgers', ieder moet toch voor zichzelf een 'goed leven' zien te bewerkstelligen. Wat denk je, ik leer hier meer van dan anderen van mij kunnen leren denk ik! Het gaat mij juist om de uitwisseling van inzichten, en nee soms gaat het wat te abstract, soms te operationeel en soms met heel veel humor. Maar leren/ervaren doen we allemaal!

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:15

@d' 8høker | 13-04-14 | 03:59
Ja en nee, de diversiteit is hier zo enorm groot dat dat moeilijk te duiden is. De macht doet het in zijn broek de lkaatste tijd mijn waarde. Al het geld in de wereld kan ze niet helpen tegen het internet! dat hebben ze door.

tattooboer | 13-04-14 | 04:05

@d' 8høker | 13-04-14 | 03:59
Nee, religie is niet voor domme mensen, domme mensen bestaan niet. Het punt is dat veel mensen doorgaans een zekerheid zoeken, een doel en zingeving zoeken. Ieder mens heeft vragen en waarom zou je iemand met religie opzij zetten? Omdat ze onzeker zijn? Geef jij ze dan zekerheid in een boekje vanuit atheïsme over alles wat niet meetbaar is, niet te begrijpen is.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 04:05

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:43
Dus nu zie je dat er toch een groot verschil in zit. dat is het hele punt eigenlijk, na je felle reacties nemen veel reaguurders aan dat je eigenlijke antwoord zou zijn dat er geen verschil tussen zit, maar eigenlijk doe je precies wat wilders deed, je vroeg een vraag en liet de menigte antwoorden met de vooringenomen mening die er te verwachten viel van volgers. Dus je hebt volgers, al zijn ze het niet geheel met je eens, ze zijn te manipuleren en de enige reden dat ze boos zijn is omdat ze dat eigenlijk pas te laat erkennen dat ze zich schikken in een antwoord op jou vraag. Ik ben inderdaad ook zo maar integer, bij mij staat vrije wil op de eerste plaats en nadat ik mensen aantoon dat ze onbewust gemanipuleerd zijn durf ik ze pas het formulier voor toestemming tattoo/piercing in te laten vullen. dat gaat heel subtiel doch eerlijk, ja. leider zijn is een boel verantwoordelijkheid en mag niet licht genomen worden spinsel. Jij hebt leiderschapskwaliteiten maar er ligt toch nog een negatieve connotatie aan ten grondslag bij je, mag ik eerlijk zeggen. dat heeft niks met je mening te maken maar vaak met herhalingen en zweverigheid waar je averse meningen aanneemt om jezelf af te steken van de rest, hopelijk beschouw je mij vrijelijk om dit te mogen constateren.

tattooboer | 13-04-14 | 04:03

Waar was jij de laatste 11 jaar, er is zelfs een columnist (Janssen, gzmh) helemaal geëngageerd uitsluitend voor religieuze duidingen!

tattooboer | 13-04-14 | 03:12

roggel huh, nog wakker | religie is voor domme mensen, ideologiën, ziektes etc. om ons bang te maken | en al die koekwaus kun je hier lezen, je mag zelfs je woordje doen | en de macht lacht om zoveel onmacht, gekanaliseerd in GS

d' 8hØker | 13-04-14 | 03:59

@tattooboer | 13-04-14 | 03:39
Omdat ik ben denk dat het zomaar zo zou kunnen gebeuren dat iemand op basis van die uitspraken van Wilders iets doet wat niet handig is, bijvoorbeeld een mocro omleggen. Gelukkig niet gebeurd! Maar vergis je niet in de programmering van sommige mensen, die gaan af op wat een ander zegt als zij dat zien als een autoriteit. Zo heb ik het idee dat jij ook als een autoriteit gezien wordt in je omgeving, met een buitengewoon integriteitsgevoel. Maar daarom hoef ik het er niet altijd mee eens te zijn voor hoe sommige dingen 'op te lossen'. Het flesje derhalve is wat mij betreft een incident dat iedere kloojo kan overkomen in het moment, Wilders daarentegen gaat met voorbedachte rade. Daar zit wat mij betreft een groot verschil in.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:43

sorry, bereid natuurlijk, ik ben ei ij blind.

tattooboer | 13-04-14 | 03:41

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:32
Nu dat we een aantal uren, een stuk lering, een begroot portie beleving verder zijn, wil ik graag reflecteren op een eerdere duiding van je:
"Is er een verschil tussen de intentie van Wilders en de intentie van een flesje in de gracht gooien. Komtie weer, iets met proportionaliteit?"

In hoeverre sta je hier nu nog achter, en in hoeverre ben je berijd concessies te maken in deze. Ik vind namelijk dat het vragen aan mensen wat ze vinden en het risico nemen op verwonding twee gevaren opsich maar de een karakteriseerd zich door benoeming en de ander door random risico. Lateraal gezien dus een groot verschil. vanwaar de giftigheid in je asserties?

tattooboer | 13-04-14 | 03:39

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:27
Dat is relatief, elke les is welkom en elke neerslag is een kans een barricade te beklimmen. Onverlet de momenten waarop het uitbuiken een sexy vorm aanneemt.

tattooboer | 13-04-14 | 03:32

@tattooboer | 13-04-14 | 03:30
Yup, je tegel echood 3x hahaha

gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:32

spooktijd op de servers.

tattooboer | 13-04-14 | 03:30

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:19
De dag dat ik begreep dat elk moment een kado is, begreep ik dat elk moment een viering is van dat moment, maar stimulatie was een bijkomstigheid hoor.

tattooboer | 13-04-14 | 03:29

@tattooboer | 13-04-14 | 03:25
stimulatie.... hmmmm bijkomstigheid die het prettig maakt hahahaha

gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:27

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:19
De dag dat ik begreep dat elk moment een kado is, begreep ik dat elk moment een viering is van dat moment, maar stimulatie was een bijkomstigheid hoor.

tattooboer | 13-04-14 | 03:26

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:19
De dag dat ik begreep dat elk moment een kado is, begreep ik dat elk moment een viering is van dat moment, maar stimulatie was een bijkomstigheid hoor.

tattooboer | 13-04-14 | 03:25

@tattooboer | 13-04-14 | 03:15
Op zulke momenten lijkt weinig belangrijk behalve het vieren van mooi moment.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:19

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:10
Het is, of,Rosé Imperial van Moët & Chandon, of Sullivans Cove French Oak Cask destillers' edition. En dan mét vrienden, en de BBQ.

tattooboer | 13-04-14 | 03:15

@d' 8høker | 13-04-14 | 03:09
Waar was jij de laatste 11 jaar, er is zelfs een columnist (Janssen, gzmh) helemaal geëngageerd uitsluitend voor religieuze duidingen!

www.geenstijl.nl/fastsearch?query=isla...

tattooboer | 13-04-14 | 03:12

@tattooboer | 13-04-14 | 03:06
Hmmmm, ik zou bijna zeggen, ga eens vaker aan de rioja hahahaha

gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:10

tattooboer | 13-04-14 | 03:06
fuck plakplaat, religies is not done op GS

d' 8hØker | 13-04-14 | 03:09

@d' 8høker | 13-04-14 | 03:04
Hier int nörden ga ik nog een rondje doen met de benenwagen, even kijken dat er geen lichgetinten inbraken plegen enzo. 50/50 morgen in het nieuws of niet.

tattooboer | 13-04-14 | 03:08

d' 8hØker | 13-04-14 | 03:04

goodgoan, hier nig so wied vot

neutron | 13-04-14 | 03:07

Ik heb nog wel een leuke joke voor de nachtbrakers
Een Rabijn, priester en een imam willen elkaar bewijzen dat hun religier, respectievelijk, de beste is. Ze komen tot de afspraak iemand te bekeren tot hun religie en degen die dat het ebste doet is de winnaar. maar, om het interresant te amken moet het subject net even anders zijn dus ze kiezen ervoor dat het dan een dier moet zijn die religieus word en dan, om gelijk maar een van de hardvochtigste dieren te bekeren, kiezen ze ervoor om een beer te bekeren. Algoed, de priester gaat naar de beer, geeft hem wat wijn, een hostie en zegent hem in de naam van de kruishanger en bepaalt hem christen. waarop de imam op de beer afloopt en de beer imahlla allah maargoedmetallah laat prevelen en de beer is muslim, maargoed, de rabijn gaat naar de beer en komt 2 minuten later helemaal bloedig en bescheurd gewond terug en de priester en imam vragen hem, wat, in godsnaam , is er met jou gebeurt, nou, zij de rabijn, dat besnijden was toch niet zo'n goed plan!

tattooboer | 13-04-14 | 03:06

tattooboer | 13-04-14 | 02:58
grappig, slurp ff een laatste rheinheitsgebot halve á euri 0,26 an disse kant van de göt, en doe de luiken dicht | good goan, allen wiet weg

d' 8hØker | 13-04-14 | 03:04

@tattooboer | 13-04-14 | 02:59
En iedereen maar klagen over economie hahahaha

gedachtespinsel | 13-04-14 | 03:02

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:58
En dat allemaal vo0r 3,50 wat een koopje!

tattooboer | 13-04-14 | 02:59

@d' 8høker | 13-04-14 | 02:55
Nu zie ik mufassa op de st Pietersberg.. koekeriekoe, ik ben een vliegtuig

tattooboer | 13-04-14 | 02:58

@tattooboer | 13-04-14 | 02:56
hoofdpijn bestrijden is kwestie van stilliggen en aspirines..... Maar dat is voor morgen :D

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:58

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:52
De lusten betamen de verlangens spinsel. Op termijn zal de ambitie om-veranderen in belustheid naar kwaliteit. Met andere woorden, to kater or not to kater, that is the kwestion!

tattooboer | 13-04-14 | 02:56

tattooboer | 13-04-14 | 02:52

ach, limburg ligt ook in het oosten, niet in het midden, maar toch

d' 8hØker | 13-04-14 | 02:55

@tattooboer | 13-04-14 | 02:50
hmmmm, moet ik het weer doen met een 2013 lidl flesje van 3,50..... zou het uitmaken voor het benevelen van mijn brein?

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:52

@d' 8høker | 13-04-14 | 02:49
Voel je aub niet aangesproken haha, had ik niet verwacht!

tattooboer | 13-04-14 | 02:52

Wie de bal kaatst kan hem terug verwachten, en dat heeft tattooboer keurig gedaan, ltrs.

newray | 13-04-14 | 02:51

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:45
Deerlijk, om met minimale desillusie te beredeneren.. Soelaas in een glas 2012 Rioja.

tattooboer | 13-04-14 | 02:50

tattooboer | 13-04-14 | 02:45

hey plakplaatje, ik benoem feiten, 't is hoe je ze bekijkt

d' 8hØker | 13-04-14 | 02:49

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:45
Proost.

newray | 13-04-14 | 02:48

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:43
Jawel, maar niet om mijn gemoedstoestand. Die red zich fortuinlijk, het is de tumult die aangelegenheden zoals besteld in dit topic teweeg zullen brengen op direct termijn die zorgen baren.

tattooboer | 13-04-14 | 02:47

@tattooboer | 13-04-14 | 02:41
Klinkt heel lievvvv, maar snap er even geen ruk van! Mijn hemel, dat dat taal doorgaans helder communicatie middel was.
*gaat nog wijntje bijtanken om proberen te snappen*

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:45

@d' 8høker | 13-04-14 | 02:42
De spreekwoordelijke spiegel hangt boven de ego van degene die graag denkt dat de zon alleen voor hem of haar opkomt ghehe.

tattooboer | 13-04-14 | 02:45

@tattooboer | 13-04-14 | 02:35
hee, ga nie goe nie met jou... hoeven hier geen zorgen te gaan maken wel?

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:43

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:30
vanuit het Midden-Oosten hebben we een goed zicht op NL (tip: kijk 's morgens eens waar de zon opkomt)

d' 8hØker | 13-04-14 | 02:42

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:31
Ik duid even een oppuntstelling van jou conduite alhier.
Edoch abstinent en sober inhoudelijk vis-à-vis jou roetsjende redenaties.

tattooboer | 13-04-14 | 02:41

tattooboer | 13-04-14 | 02:30
Totaal met je eens , meer meer meer

newray | 13-04-14 | 02:37

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:30
Who cares? 0 fuks where givven today.

tattooboer | 13-04-14 | 02:35

@newray | 13-04-14 | 02:22
Dit is hoe ik me voorstel dat dat meiske van Falko, hoe heet ze? Jeanny, moet klinken. De broek vol en compleet hermetisch. www.youtube.com/watch?v=Urw-iutHw5E

tattooboer | 13-04-14 | 02:34

@AntiSoof | 13-04-14 | 02:30
ervaar mooi vannacht :D

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:31

@tattooboer | 13-04-14 | 02:30
Zeg euh, u gaat goed vanavond.... Euh, ik was zweefteef? hahahahaha

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:31

*Slapen gaat, gegroet.*

AntiSoof | 13-04-14 | 02:30

@d' 8høker | 13-04-14 | 02:27
Met de hoeveelheid benzine die ik er voor moet omrijden blijft het nog steeds duur en wonen daar vind ik nog geen optie :D

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:30

Ik moet tijdig de instrumenten ter bevordering van visie onttrekken aan mijn occulaire zintuigen, de bedenkingen alhier extraheren elk slag en mate vloeibaarheid. Oja, höken is neuqen met de Ha van, hey, ik heb geen kondoom bij me, achjaaaaaa

tattooboer | 13-04-14 | 02:30

Ja gedachtespinsel, nu een kostbaar vocht, nee, nog steeds billig over de grens.

d' 8hØker | 13-04-14 | 02:27

@tattooboer | 13-04-14 | 02:13,
Zo, zelfgelover, mooi gesproken, zak maar zeggen. Inderdaad, heel NL kan de woorden vreten. Als ze ze lust d.i.

AntiSoof | 13-04-14 | 02:18

@d' 8høker | 13-04-14 | 02:13
Mij hoor je niet, ik drink het in elk geval graag, zonde van het kostbare vocht om door tent te gooien :D Sorry ik ben wat dat betreft niet verder geïnformeerd dan wat op tv onze kamers in ingegooid :D

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:17

tattooboer | 13-04-14 | 02:13

als NZA niet zorgt, doen wij het wel

d' 8hØker | 13-04-14 | 02:16

tattooboer | 13-04-14 | 02:13
God tattuuboer leeft ook nog. :)

newray | 13-04-14 | 02:15

høker is biergooiert uit oosten van het land, ontstaan in de tenten waar Normaal (band) optreedt. :D

höken is achterhooks (neder saksisch) dialect voor feestvieren, anders of verkeerd geïnterpretreerd door ander NL

d' 8hØker | 13-04-14 | 02:13

@AntiSoof | 13-04-14 | 02:07
Oh, heel gesellie, maar je moet er wel van houden haha

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:13

o got, leeft dit draadje nog?
het zal wel pluraal tot goed uitgewerkte voortvloeiselen hebben geleid waar héél NL op zat te wachten.

tattooboer | 13-04-14 | 02:13

@d' 8hØker | 13-04-14 | 02:10
LOL. :)

AntiSoof | 13-04-14 | 02:12

Lol, moest een o met Umlaut zijn, GS slikte dat niet, dan maar zo | en fonetisch ken ik van oudere mensen, die schrijven zoals ze dingen spreken, citaat mijn wijlen ex schoonmoeder 'de konteener buiten zetten'

d' 8hØker | 13-04-14 | 02:10

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:03
Nou ja, het oosten is iig meer beschaafd dan het westen in vele opzichten. En de band Normaal vind ik reuze goed in hun genre.

AntiSoof | 13-04-14 | 02:07

@AntiSoof | 13-04-14 | 02:01
høker is biergooiert uit oosten van het land, ontstaan in de tenten waar Normaal (band) optreedt. :D

gedachtespinsel | 13-04-14 | 02:03

@d' 8hØker | 13-04-14 | 01:57
Die O met de / erdoor ken ik dus echt niet. En fonetisch lezen? Phoenesië? You know? Foneciërs? Zijn dat die van de taal? We komen nu ergens.

AntiSoof | 13-04-14 | 02:01

haha, copy-paste of fonetisch lezen zijn basis principes, dat voortplantingsprincipe geef ik je gelijk in

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:57

@d' 8hØker | 13-04-14 | 01:49,
Exuses, met Ocker bedoelde ik jou. Je hebt zo een moeilijke nick. (Was dus een grapje mijnerzijds) :)

AntiSoof | 13-04-14 | 01:53

AntiSoof | 13-04-14 | 01:45

je geeft zelf hoogwaardig en zeer essentieel aan 'Maar in wezen willen we leven en voortplanten, das de natuur', dus mijn vraag is realistisch reëel. En wat is Ocker??

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:49

Ik geef je een + Feynman!

INH.30CL | 13-04-14 | 01:45

@d' 8hØker | 13-04-14 | 01:41,
We zijn hier in een hoogwaardige zeer essentieële discussie, Ocker. Ga nou niet op zo een wijze doen.

AntiSoof | 13-04-14 | 01:45

CynicalBastard | 12-04-14 | 21:53
Strawman.

MacReady | 13-04-14 | 01:44

AntiSoof | 13-04-14 | 01:29
je had ook niets kunnen zeggen

AntiSoof | 13-04-14 | 01:35
we, je hebt je nog niet voortgeplant ?? pssss, is beter zo

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:41

Ah, de hersenen.
Onderdeel van het lichaam.
Next...

de honden blaffen... | 13-04-14 | 01:39

@newray | 13-04-14 | 01:32,
Nou bedankt. Jij komt ook niet onaardig over.

AntiSoof | 13-04-14 | 01:37

bakoenin | 13-04-14 | 01:32

ik stem, ben netjes opgevoed, de hooivork staat klaar om die boekenwurmen te rijgen

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:37

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 01:25
Zeer mooi vraag.
Bewustzijn, wat is dat?
Ikzelf denk dat het nogal simpel te verklaren is. We willen het 'goede', net als een bacterie. We willen leven. (Dit is nogal 'complex'.) Maar in wezen willen we leven en voortplanten, das de natuur. Zover en tot nu toe, wil ik het belichten.

AntiSoof | 13-04-14 | 01:35

@d' 8høker | 13-04-14 | 01:32
Nou nee, maar soms is het wel aardig om iets verder te denken dan alleen je ervaring.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 01:33

AntiSoof | 13-04-14 |
Je bent lievvv

newray | 13-04-14 | 01:32

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:23
Ik ook maar ik ben bang dat we te laat zijn, en dat ook nu weer de hetze van de publieke omroepen er voor zorgt dat het tuig (EU fanaten) weer de meerderheid krijgt.
Ik ben al op leeftijd, maar beloof, dat als ik het mag meemaken dat ik vooraan zit als op de dam de eerste guillotines neergezet worden om eindelijk eens de parasieten op te ruimen.
Ik walg van de leugens en de volksverlakkerij.
Ja dan zit ik vooraan, en juich, en neem er een jenevertje op.
Dat heb ik dan wel verdiend nadat ze 50 jaar lang 80% van mijn inkomen gestolen hebben.

bakoenin | 13-04-14 | 01:32

gedachtespinsel en antisoof, spin doctors van NVvP, geld nodig jongens ??

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:32

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:23
Je rot liever weg met een goed gevoel. Perfect gezegd als mens. Wie wil er nou geen goed gevoel?
Als je al aftakelt, dan liever met een goed gevoel. Stemmen werkt op je gemoed. Goed gestemd is in harmonie.

AntiSoof | 13-04-14 | 01:29

@de honden blaffen... | 13-04-14 | 01:28
Nope, de hersenen ervaren, enige dat kan reflecteren op niveau van 'denken'.

gedachtespinsel | 13-04-14 | 01:29

gedachtespinsel | 13-04-14 | 01:12
Gaan we filosoferen?
Door wat wordt dat lichaam dan ervaren?
Antwoord, door het lichaam zelf...

de honden blaffen... | 13-04-14 | 01:28

@AntiSoof | 13-04-14 | 01:17
Blijft eigenlijk de fundamentele vraag over, hoe wordt die ervaring (voelen, denken) omgezet in reflectief denken over dingen. Met andere woorden wat veroorzaakt denken, gedachte en ervaring in het brein....

gedachtespinsel | 13-04-14 | 01:25

bakoenin | 13-04-14 | 01:16
en daarom bakoenin, ga ik in mei stemmen, ik rot liever weg met een goed gevoel

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:23

@gedachtespinsel | 13-04-14 | 01:12,
Theoretisch heb je natuurlijk volkomen gelijk. Maar als dit lichaam bijvoorbeeld kiespijn ervaart, dan is die er wel. Die zenuw geeft 'mij' wel degelijk een onaangename ervaring door. Ook al is dat een illusie ;( Het doet wel naar. ;)
Maar ik vind dat jij ook wel goed doordenkt ;)

AntiSoof | 13-04-14 | 01:17

Uiteindelijk, en dat is waar dit toe gaat leiden is dat als je niet meer in staat bent om de kosten op te brengen die het zorgstelsel vraagt je ook geen zorg meer krijgt.
We zien dat al met de opvang van ouderen, die als ze geen kuch participerende mantelzorgende kinderen hebben gewoon kunnen wegrotten.
Dat is een proces wat zich ook gaat uitbreiden naar non vermogende zieken.
Het zij zo, het is de maatschappij waar de meeste mensen voor kiezen.
We hebben dat meegemaakt, vroeger, toen noemden we dat de nachtwaker staat, nu heet het de participatie maatschappij.
Maakt het iets uit?
Interesseert het iemand?
Nee, zorg maar dat je ballen genoeg hebt om eruit te stappen wanneer het verval daar is.
Zorg dat als je ooit in een situatie komt dat je dreigt afhankelijk te worden dat je eruit stapt.
Immers er zal niemand meer zijn om voor je te zorgen, het zal niemand meer iets interesseren.
Heb je die ballen niet?
Dan mag je langzaam wegrotten.
Het is een keuze.

bakoenin | 13-04-14 | 01:16

@AntiSoof | 13-04-14 | 00:59
Goed beschouwd kun je zelfs niet zeggen dat je lichaam bestaat, alleen de ervaring er van....

gedachtespinsel | 13-04-14 | 01:12

Ik heb er ook gewerkt, wat een wanhoop daar. En het mooiste van alles is: ondanks een wettelijk verbod had de voorzitter van de raad van bestuur het privilege dat hij sigaretten mocht roken op zijn kamer in het gebouw. En dat bij een ZORGautoriteit.

Arnold1 | 13-04-14 | 01:11

Maar je 'persoon' is er niet;() Volgens mijn logica, d.i. ;(.
AntiSoof | 13-04-14 | 00:59

Beste Antisoof, je bent uitgesooft volgens je nick, misschien een peutje ?? Ik ben daar niet toe bevoegd, had je graag geholpen. Zo ben ik dan ook weer, volgens mijn logica.

d' 8hØker | 13-04-14 | 01:10

De Treinende Rechter | 13-04-14
Zeker, mensen aan het bed, daar gaat het uiteindelijk om.
En dat was dus in 1975 voor 3miljard euro's best wel goed geregeld.
En ja, u leest het goed 3 miljard euri's...

de honden blaffen... | 13-04-14 | 01:10

@ de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:55

het zou nu natuurlijk tot besparingen moeten gaan leiden, maar ik ben bang dat de tussenlagen en de top gewoon lekker willen blijven zitten, en dat gaat ten koste van mensen aan het bed.

De Treinende Rechter | 13-04-14 | 01:00

@d' 8hØker | 13-04-14 | 00:54
Je bent eigenlijk ook niet te lezen of in een hokje te plaatsen. Want eigenlijk ben jij (je idee van 'ik') een ... illusie. (Je gedachten dus hè?, Niet je vlees, want dat is er wel degelijk. Maar je 'persoon' (masker) is er niet (eigenlijk);() Volgens mijn logica, d.i. ;(.

AntiSoof | 13-04-14 | 00:59

De Treinende Rechter | 13-04-14 | 00:42
Ook waar.
Maar bv. fraude met het PGB dient ook niet uitgevlakt te worden.
Gigantische bedragen.

de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:55

AntiSoof | 13-04-14 | 00:50
Lol Antisoof, de laatste peut/soof kon me niet lezen, heb gezegd dat ik niet in een hokje wil zitten

d' 8hØker | 13-04-14 | 00:54

@d' 8hØker | 13-04-14 | 00:48
Fijn voor je, dat je nog vertrouwen hebt in de rechtspraak. Je moet dan zeker wel een goede jurist zijn hè? Of ben je een taalgeleerde? Of is dat je eigen mening?

AntiSoof | 13-04-14 | 00:50

AntiSoof | 13-04-14 | 00:45
ik heb 'nog' vertrouwen in de rechtsspraak, heb genoten van het Wilders proces, en dan vnl het non-verbale

d' 8hØker | 13-04-14 | 00:48

de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:41

da's incorrect geblaft, artsen hebben een zorgplicht, daar kwamen ze mee weg | voorheen werd alles vergoed, met de invoering van de Zvw niet meer

d' 8hØker | 13-04-14 | 00:45

@d' 8hØker | 13-04-14 | 00:39
Zeker niet.
De Babylonische spraakverwarring is groot. En dan hebben we het nog niet eens over non-verbale communicatie.
Om nog maar te zwijgen over gedachten-kracht. En andere zaken. Zoals seksuele communicatie.
Maar ja.
Wie de geesten beheerst beheerst de wereld.

AntiSoof | 13-04-14 | 00:45

Nederlandse Zorg en Co. heeft dringend verzorging nodig, want deze ligt nogal te stuiptrekken...

davimore | 13-04-14 | 00:42

Ik heb de afgelopen 10 jaar veel ziekenhuizen als klant gehad en een hoop van het geld van de afgelopen tijd is gaan zitten in schaalvergroting (hele nieuewe gebouwen en uitbreiding)en specialisering.

De Treinende Rechter | 13-04-14 | 00:42

d' 8hØker | 13-04-14 | 00:37
Klopt, daarvoor kon iedereen zich voor iedereen uitgeven, en werd het door artsen als not done beschouwd om naar een legitimatie te vragen, want: niet politiek correct.

de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:41

AntiSoof | 13-04-14 | 00:20
Communicatie houdt niet op bij (één) taal

d' 8hØker | 13-04-14 | 00:39

@de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:36
Jezus! Das waar.

AntiSoof | 13-04-14 | 00:38

d' 8hØker | 12-04-14 | 23:57
Sinds?
de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:32

per 1 januari 2006, ik blaf ff www.overheid voor de volledige wettekst

d' 8hØker | 13-04-14 | 00:37

@d' 8hØker | 13-04-14 | 00:30
Tsja...
Woorden zijn zo dualistisch. Eigenlijk hè?

AntiSoof | 13-04-14 | 00:37

AntiSoof | 13-04-14
Het Woord is een tweesnijdend zwaard.

de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:36

Uit de bundel taal de gedigt Het Woord.

Het Woord.
Het woord wordt en is (en was ook) pas duidelijk,
als men de taal verstaat (verstond en gaat verstaan).
Zoals de zon opkomt (en kwam en gaat opkomen) en onder lijkt (leek en gaat lijken) te gaan,
Zo draait (en draaide en gaat draaien ook... (hopelijk))de aarde en spoedt zich voort.
Het woord draait om haar eigen as.
En draaide.
En gaat draaien. Ook.
Einde.

AntiSoof | 13-04-14 | 00:33

d' 8hØker | 12-04-14 | 23:57
Sinds?

de honden blaffen... | 13-04-14 | 00:32

AntiSoof | 13-04-14 | 00:13
Kan zo verliefd op je worden, je wil dat niet hé, zei laatst een goede vriendin (vrouwelijk) tegen mij. De taak van de rechtspraak is om geboden informatie juist te interpreteren (marktmeester ??).

d' 8hØker | 13-04-14 | 00:30

Trouwens, ik heb liever een gezondheids-verzekering dan een ziekte-verzekering. Maar ja, wie wil dat nou ook? Btw, ik heb eigenlijk liever helemaal liever geen verzekering. Zeker niet als die verplicht is. Tja. Zo gaat het hè? We zijn in ego-land als taalfrutsels als onwetende idioten. Volkomen onwetend...

AntiSoof | 13-04-14 | 00:20

"(NZA roept 90 miljard, maar hun geloof ik niet.)"
(NZA is een marktmeester in de zorg. In haar rol als regelgever stelt de NZa tarieven, prestaties en budgetten vast waar dat moet.)
De NZA blijkt dus vrouwelijk te zijn.
Het moet dus zijn:
"(NZA roept 90 miljard, maar haar geloof ik niet.)"
Kijk, als je je in de rechtspraak begeeft zul je eerst haar taal moeten leren. En das moeilijk! Eerlijk. Het gaat om het woord bij die links-georiënteerde-hersenhelften.

AntiSoof | 13-04-14 | 00:13

de honden blaffen... | 12-04-14 | 23:36

blaf, blaf, de identificatieplicht is een onderdeel van de Zorgverzekeringswet, niet aan voldaan mag de zorgverzekeraar niet vergoeden

d' 8hØker | 12-04-14 | 23:57

Dit land verdrinkt in de beaucratie en regelzucht.

Jan Dribbel | 12-04-14 | 23:54

newray | 12-04-14 | 23:21
Dat is wel heel erg simpel gesteld.
Tot voor kort bv. weigerden ziekenhuizen simpelweg patiënten een legitimatiebewijs te vragen.
Is nazisme, was het argument.

de honden blaffen... | 12-04-14 | 23:36

En de politiek zag dat het goed was, want een leuke graaibaan na de politieke carriere in het verschiet.

Iwmac | 12-04-14 | 23:32

VanBukkem | 12-04-14 | 23:12
scherp, slip of my pen om in deze alleen religieuzen als dom te duiden, daar had o.a. voor moeten staan

d' 8hØker | 12-04-14 | 23:28

de honden blaffen... | 12-04-14 | 23:06
Commercie, vrijwilligers willen ook een audi a6

newray | 12-04-14 | 23:21

@de honden blaffen... | 12-04-14 | 23:06

Zorgtoerisme (mooi dat je 1975 aanhaalt...), 'vergrijzing', Borst, Hoogervorst, privatisering, ver-managing, corruptie, rare zorgconstructies, uit de kluiten gegroeide toplagen, plunderende verzekeringsmaatschappijen...

ZKH EénOog | 12-04-14 | 23:12

@d' 8høker | 12-04-14 | 23:04
Okee, misschien een beetje kort door de bocht. Maar er zit een kern van waarheid in.
Wat u zegt klopt ook trouwens.
(En onder religie mag je in dit geval ook verstaan een Vara-lidmaadschap.)

VanBukkem | 12-04-14 | 23:12

Feynman krijgt +100

lanexx | 12-04-14 | 23:11

Van Duyvenbode | 12-04-14 | 21:58
Jij krijgt van mij dan +10 omdat je vertelt wat er hoogst waarschijnlijk aan de hand is!

lanexx | 12-04-14 | 23:10

Feit: de totale ziektekosten in 1975 bedroegen 6,38 miljard GULDEN.
En nu in guldens 160,6 miljard.
25 maal zoveel.
Bevolkingsgroei van 13,5 naar 16,5 miljoen.
Watskebeurt ???

de honden blaffen... | 12-04-14 | 23:06

VanBukkem | 12-04-14 | 22:51
Da's kort door de bocht VanBukkem, je weet wel de bocht die is aangelegd van ons geld. Maakt niet uit hoe je je geld verzameld (loonslaaf, zelfstandige, ambtenaar), uiteindelijk zijn het de machthebbers, oftewel de pijlers waarop macht is gebouwd, die ons arm en dom houden, waarbij je dom(lees religie) mag vervangen door bangmakerij/angst.

d' 8hØker | 12-04-14 | 23:04

@d' 8høker | 12-04-14 | 22:40
Okee, het zijn misschien geen echte ambtenaren, maar volgens mij wordt hun salaris uiteindelijk ook gewoon door mij betaald. Zonder dat ik daarom gevraagd heb. Alle 'bedrijven' met als belangrijkste opdrachtgever de overheid zijn in mijn ogen ook gewoon verkapte ambtenaren. Werken niet echt mee om de koek groter te maken.

VanBukkem | 12-04-14 | 22:51

@daytripper | 12-04-14 | 22:29

1) Zou kunnen, maar dat zei je niet. Overigens kan ik het nergens vinden, hoogstens een open vraag aan niemand in het bijzonder gericht. Hier: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2014/04/...

Zoals ik al zei: als je wil dat we lezen wat je denkt, moet je schrijven wat je denkt. Je lijkt wel een vrouw, met je indirecte vragen.

2) Ja, tikkie wel. Je overschat de toegevoegde waarde van de reaguurder met die gedachte. Ik ken velen die de topics lezen, maar de reaguursels ter zijde laten, mede vanwege dit soort 'discussies'.

P.S. Als je een discussie wil sluiten, doe je dat niet met een paar vragen. Probeer eens een godwin.

Mag je nu weer genieten van Feynmanns topic.

ZKH EénOog | 12-04-14 | 22:47

VanBukkem | 12-04-14 | 22:17

Bijna, VanBukkem, de NZA is een uitvoeringsinstantie, die een taak van de overheid in opdracht uitvoert. Die verantwoorden zich alleen vanuit hun taak, alles andere is irrelevant. Onaantastbaar in de uitvoering, totdat hun wettelijke taak vervalt.

d' 8hØker | 12-04-14 | 22:40

@ZKH EénOog | 12-04-14 | 22:11

Je nick geeft al aan dat je kortzichtig bent, maar ik zal het nog ff toelichten:
1)Zou het ook kunnen dat ik in een ander topic, al eerder, de redactie netjes en kort heb gevraagd waarom?
2)Is het "hoogmoedig" om aan te geven dat ik "denk" dat dit niet bevorderlijk zal zijn voor de populariteit van Geenstijl?
Goed .. discussie gesloten. Feynman's stuk is uiteindelijk veel belangrijker.

daytripper | 12-04-14 | 22:29

Als dit een druppel is op de gloeiende plaat, en dat geloof ik zeer zeker, wat is er dan nog meer aan de hand in ambtenaren Nederland ?

duitse herder | 12-04-14 | 22:29

Het probleem is vooral dat de politiek in haar waan van de dag een monsterlijk gedrocht heeft opgericht.
- Er is een systeem ingericht dat uitgaat van vertrouwen en controle achteraf.
- Er word door marktmanipulatie van media langdurig en veelvuldig bericht over fraude zodat de politici wel 'moeten' ingrijpen.
- Er word een gedrocht van een monster opgetuigd om die controle op papier te verwezenlijken.
- Er word op papier enorm veel gecontroleerd en nagekeken, gecheckt en op papier ok bevonden.
- Werkdruk neemt op de werkvloer door deze zucht naar controle toe tot 30 tot 45% van de totale werktijd (afhankelijk van sector en geldstromen)
- Het is daarna absurd te zien dat de controlemechanismen daadwerkelijk serieus worden genomen, terwijl die uitsluitend op papier worden uitgevoerd.
- Het is tevens absurd om te zien dat er wederom geen visie is, geen groter plan waar de zorg naar toe moet, zonder allerlei losse eindjes en versplinterde deeldoeltjes.
- Ongelooflijk sterk is te zien dat er teveel controle is, de controle op papier absoluut geen enkele vorm van werkelijke toegevoegde waarde heeft en het vertrouwen door manipulatie van media verziekt is. De media zijn hier niet de hoofdschuldige, er zit een andere macht achter die dit lijkt aan te sturen of waar een sneeuwbal door is aangeduwd.
- De zorg, vooral de langdurige en de ziekenhuiszorg dient de controlefunctie grondig hervormd te worden. Achteraf controle is prima, maar doe dit effectief en doortastend. Stop met de giga berg rapportages en papieren controles. En er moet een veel effectiever incidenten hantering systeem komen waar de medewerker echt het idee heeft dat er wat mee word gedaan met de vele ernstige incidenten waar ze mee te maken krijgen.
- Stop met overregulering uit angst. Ga kritisch kijken naar de eisen, regels en voorschriften en ga schrappen. Less is more. Maar dan wel die regels en voorschriften zorgbreed goed implementeren en uitdragen.
De langdurige en ziekenhuiszorg verdienen allebei zoveel beter.
- Nog een laatste punt: Hygiëne en pijnzorg moet dringend naar een hoger plan getild worden. Zowel in langdurige zorg als ziekenhuiszorg. Het zit hierin vooral in details en gewoontes.

Helder Groentje | 12-04-14 | 22:29

miko | 12-04-14 | 22:23

Om mijn punt nog maar even kracht bij te zetten: nu staat er rechts onderaan elk commentaar een uitroeptekentje "deze reactie is in overtreding met de huisregels". Dit staat uiteraard in verband met het opheffen van kudo's. Het uitroeptekentje heeft de kudo's vervangen. Een duidelijke poging tot meer moderatie. En de idee dat de overheid hier achter zit is absoluut geen aluhoedje, zeker niet in dit land.

Rest In Privacy | 12-04-14 | 22:26

In de zorg is meer liefde dan geld nodig, zoo feynmanman nu jij weer.

newray | 12-04-14 | 22:25

Ongelezen de typhus, stemmingsmakerij zonder oplossing.

newray | 12-04-14 | 22:23

@Van Duyvenbode | 12-04-14 | 21:58
*grootverbruik rol alufolie aangeeft*

@nightwish | 12-04-14 | 22:04
Geen hoge dunk van mezelf geen lage dunk van vele reaguurders. Wat ik wel weet is wanneer een stukje voor vele een treedje te hoog is. Dat s jammer want dat zal voor sommige betekenen dat ze niet verder gaan.
Uw conclusie: OOK geen idee,...... Moet ik daar op antwoorden?
Tssssss.

miko | 12-04-14 | 22:23

@miko | 12-04-14 | 21:02
Ik heb ook geen verstand van deze materie, maar dat weerhoudt mij er niet van om reaguren.

VanBukkem | 12-04-14 | 22:20

Laat me raden: de NZA is een overheidsinstelling. Ofwel een ambtenarenbolwerk. En die ambtenaren die daar werken zitten gebeiteld tot hun pensioen, en daarna. Het enige dat zand in de raderen kan strooien zijn klokkenluiders. Verraders. Dus die dienen te worden geëlimineerd. In het belang van de organisatie. En bewust of onbewust werkt iedereen binnen de organisatie daaraan mee. Of vertrekt.

VanBukkem | 12-04-14 | 22:17

Marktwerking in de zorg: het perverse paradepaardje van de VVD!

Jan Dribbel | 12-04-14 | 22:16

Nederland is economisch ziek. Iedere werker heeft een chef, een controleur, een financieel auditor, en een beleidsmedewerker te onderhouden.

En als dat niet lukt, wordt de werker ontslagen.

frank87 | 12-04-14 | 22:14

@daytripper | 12-04-14 | 22:04

Sorry, maar hetgeen van je weggejorist is, is de behoorlijk hoogmoedige stelling dat het leven van Geenstijl afhangt van het kunnen geven van kudo's.

"... Ik denk dat als het populaire systeem van + en - niet meer bestaat (en daar lijkt het op)Geenstijl z'n beste tijd heeft gehad. Of heb ik iets gemist?..."

En ik zie je nergens aan de redactie vragen of ze er misschien, moge het hen goeddunken, een nadere uitleg voor zouden kunnen geven.

Voor je een ander sommeert te moeten gaan leren lezen, zou ik toch eerst eens even leren schrijven, als je totaal iets ander bedoelde te vragen dan de bullshit die je daar dumpte. Succes!

ZKH EénOog | 12-04-14 | 22:11

Overigens excuses aan Feynman, met zijn altijd geweldige bijdragen,maar ik heb goede hoop dat hij wel even begrip heeft voor deze side-step.

daytripper | 12-04-14 | 22:07

@ZKH EénOog | 12-04-14 | 21:54 Zeg opa Eenoog, als jij nou es leert lezen en nadenken dan zou je hier beter passen: waar heb ik gezegd dat ik ergens "recht"op heb als reaguurder of "belangrijk" ben?
Het enige wat ik heb gedaan is, al lijkt het op het eerste en kennelijk enige oog een detail,de redactie vragen waarom en krijg geen antwoord en wordt zelfs op mn eerste vraag "weggejorist".
Voor het overige zou je de reactie van
Van Duyvenbode | 12-04-14 | 21:58 es kunnen gaan lezen.

daytripper | 12-04-14 | 22:04

daytripper | 12-04-14 | 21:39
Laat mij dan maar 13671 zijn maar je hebt inderdaad gelijk. GS heeft natuurlijk geen verantwoording af te leggen maar het zou fijn zijn als er een verandering plaats vindt dat er een reden voor wordt gegeven.

miko | 12-04-14 | 21:02
U heeft nogal een hoge dunk van u zelf door uw mede reaguurders te onderschatten. Of moet ik het anders lezen en concluderen dat u zelf ook geen idee heeft waar Feynman het over heeft?

nightwish | 12-04-14 | 22:04

nederland heeft een hekel aan klokkeluiders,blijkt uit de lange lijst klokkeluiders die stelselmatig kapotgemaakt worden door de staat,mensen die vaak per direct geen werk meer hebben voor het algemeen belang.Maarja zoals je dan in nl behandelt wordt laat je het wel uit je hoofd.
Zoals zo vaak blijkt ;te eerlijk is ook niet goed.

mokummer | 12-04-14 | 22:01

deprivéspeler | 12-04-14 | 21:12

Mee eens. Maar ik denk dat de uitgever van GeenStijl het schrappen van de kudo's niet uit eigen beweging heeft gedaan.
Ik heb een donkerbruin vermoeden dat GS onder druk is gezet door de overheid. Zo is ook de website De Graverdammer uit de lucht gehaald. Dat met die plusjes en minnetjes gaf te duidelijk aan hoe er werd gedacht door het publiek op deze site.
En de overheid heeft dit gedaan n.a.v. de heisa over de uitspraak van Geert over mocro´s. Alle media stonden wekenlang bol van de selectieve verontwaardiging. En ja, dan kunnen we in dit land natuurlijk niet een medium als GS hebben dat een ander geluid laat horen.
Het afschaffen van de kudo's is opgelegd door de heilstaat die zegt: dimmen met die kritiek.

Rest In Privacy | 12-04-14 | 21:58

m@rkus | 12-04-14
Waarmee je in feite toegeeft dat ie gelijk heeft. Wat maakt namelijk dat bv Dijsselbloen, die aan de landbouwhogeschool heeft gestudeerd en ingenieur is, tot een goed Minister van Financiën? Wat zijn zijn competenties voor zo'n belangrijke functie? Of is het gewoon een gestudeerde PvdA-er die nog nooit in een bedrijf heeft gewerkt, maar recht had op een functie binnen de partij?

Graaf van Egmont | 12-04-14 | 21:58

NZA en de voorlopers CTG en COTG. Breek me de bek niet open. Het ultieme dieptepunt, een bezoek bij en op uitnodiging van het ministerie, alwaar een ingehuurde 'deskundige' ons uitlegde hoe ons specialisme in zijn werk ging ?? Het gehele Haagse apparaat bestaat uit boekenwurmen, die geloven dat melk uit een fabriek komt.

d' 8hØker | 12-04-14 | 21:57

@m@rkus | 12-04-14 | 21:50
Die stelling staat gelijk aan de stelling "het overgrote deel van de Nederlandse kiezers is nog net niet te dom om te poepen."
Helaas heeft u daar gelijk in.

CynicalBastard | 12-04-14 | 21:56

@daytripper | 12-04-14 | 21:21

Hier, Bert Brussen legt het je ff uit: www.thepostonline.nl/2012/07/19/dood-a...
En verdere reacties ook even meenemen.

Reaguurders zijn een toetje. Kudo's zijn weer een toetje voor reaguurders om het gevoel te geven dat je niet de enige bent die er zo over denkt (of juist wel, natuurlijk).

Maar al met al moet je dus niet denken dat je ergens recht op hebt of dat we belangrijk zijn, knul. Je MAG hier reaguren. Wees daar blij mee.

ZKH EénOog | 12-04-14 | 21:54

@MacReady | 12-04-14 | 21:30
Inderdaad. Gelukkig, dat maakt de eerst schrijnend lijkende situatie rondom de NZa een stuk minder erg.
Echt.
Veel minder.
*zucht*

CynicalBastard | 12-04-14 | 21:53

Gallemies | 12-04-14 | 21:46

ELKE partij die ECHT iets wil verbeteren aan 1 van de door jou benoemde gebieden, pleegt gelijk politieke zelfmoord.

m@rkus | 12-04-14 | 21:50

Dit soort shit is de reden dat ik het gevoel heb geen keuze te hebben in de politiek.

Er zijn op zoveel vlakken problemen in Nederland, Europa en de wereld die ons direct raken en waar snel en effectief ingegrepen moet worden. Maar de moeilijke problemen, de complexe dingen (financieel of anders) worden door partijen vaak niet eens genóemd. We voeren zoveel discussies op de tv over klein grut en ''kleine'' problemen, alsof de wereld niet duizendmaal complexer is geworden in 100 jaar.

Ik wil kunnen kiezen op een partij die de 'moeilijke' problemen benoemt, en er ook een (realistische) oplossing voor aandraagt. Een partij die het pensioenstelsel, zorgstelsel, de financiële Europese/wereldwijde markt begrijpt en doorziet, van mensen die zich niet door een minister in de Kamer laten voorliegen omtrent Brussel. Rond al die dingen heb je huizengrote problemen die ons allemaal raken, die ook meteen complex, ondoorgrondelijk of ''saai'' kunnen zijn. Maar ik wil dáárover stemmen, niet over een paar ambtenarenontslagen of weet ik wat ze bedenken.

Sulligheid en domme hervormingen hebben ons (mede) deze ellende gebracht en nu hebben we wat mij betreft een adequaat antwoord nodig. (zorg, pensioen, crisis, toekomst, alles) Iets dat verder gaat dan stompzinnig gebrul over ''Ik ben een Marokkaan'', of de enorme tijdsverspilling en het gigantische circus om wat Wilders al dan niet zegt.

Gallemies | 12-04-14 | 21:46

Om de een of andere reden heb ik het onthouden tot 2006 was je als particulier met alle toeslagen voor MOOZ/WTZ met +/- 50 euro per maand klaar.
Naast het nieuwe Zorg systeem is ook het DBC systeem fnuikend gebleken.

Uw Verzekeringsadvis | 12-04-14 | 21:42

Na de NRC van vandaag te hebben gelezen, rest mij maar één verzuchting: er zitten te veel klootzakken op hoge posten bij de NZA.
Vooral onbekwame mensen die kritiek van wel bekwame mensen omzetten in pesten op de werkvloer. De hele top moet er worden uitgeschopt.

Islamofiel | 12-04-14 | 21:40

@miko
Het gebruikelijke patroon: de kontlikkers komen langs.
Trouwens : wie denkt nu in cijfers ? Dat ik kennelijk nummer 13000 nog wat ben is de maat?
Het enige wat ik opmerk is dat ik graag van de redactie had gehoord waarom dit succesvolle systeem zonder slag of stoot lijkt te zijn verdwenen.

daytripper | 12-04-14 | 21:39

Schippers is ziezo een marionet van Marlboro

Crak-ho | 12-04-14 | 21:35

@daytripper | 12-04-14 | 21:21
Niet als je persoon 13670 bent met je gezeik over plus en min.
Ga wiskunde onderwijzen als je graag met plus en min werkt.

miko | 12-04-14 | 21:30

"Hebben accountants ooit eerder een sector van 73 miljard integraal moeten afkeuren"

Een oordeelonthouding of verklaring met beperking is niet hetzelfde als een afkeurende verklaring. Verre van zelfs. Van laatstgenoemde is in dit geval vooralsnog geen enkele sprake.

MacReady | 12-04-14 | 21:30

Dit is inderdaad een werkelijk onvoorstelbaar schandaal. Helaas heeft de buitenlandse pers het nog niet opgepikt. Zelf al wat rondgemaild, dat zouden meer mensen moeten doen.

Jan de Schot | 12-04-14 | 21:30

@Litsehimmel | 12-04-14 | 21:19
Leuk zo een citaatje.
Maar als je mensen wiskunde wil leren moet niet met Lineaire algebra beginnen. Je leert eerst pannenkoeken bakken voor brood.
Veel dingen in het stuk zullen veel reaguurders niet herkennen.Dat is wat ik wilde zeggen.
Voor de rest hulde voor Feynman zijn stukjes.

miko | 12-04-14 | 21:29

Bij dat opkomen voor consument en burger is het heel erg fout gegaan bij overheden.

van stampij | 12-04-14 | 21:25

Zo zijn er helaas een hoop perverse effecten en gevolgen van o.a. de macht die zorgverzekeraars hebben gekregen.
Zie bv.: www.mirro.nl/ik-zoek-informatie/basis... waar te lezen valt: Zorgverzekeraars hebben geen toegang tot deze data.

Dit terwijl Mirro een keurmerk is bedacht door Achmea: 2014zorgverzekering.net/nieuws/achmea-...

Sterk verhaal dat Achmea dus geen toegang heeft tot de data van een door zichzelf opgerichte stichting.

stretchbroek | 12-04-14 | 21:25

Feynman, tranen in mijn ogen.
Jij kan alles.

LuckyGirl | 12-04-14 | 21:23

Schattig stuk, en ik snap dat Geenstijl de clicks nodig heeft, maar de referentie met sneer aan het NRC slaat nergens op, want dat MOOIE stuk in de krant gaat helemaal niet over de NZa 'an sich', maar over hoe een 'gewone' werknemer vermalen wordt in het spel dat het manangement speelt. De werknemer wil gewoon zijn werk goed doen, en doet dat ook, het het management wil heel wat anders en gooit hem er uit, iets wat hij niet kan verwerken... Dit zie je overal...

m@rkus | 12-04-14 | 21:23

Heee... ik had vermeld dat ik het ontbreken van =/- een ernstig gemis vond en wordt daarvoor weggejorist.
Het lijkt wel een coup ter burele van door Joop.nl o.i.d .
Lijkt me dat DIT toch de plaats is om daar een protest tegen te laten horen omdat ik als trouw reaguurder nergens iets heb gelezen over het hoe of waarom.
Het moe nie veel gekker worden of ik vertrek vrijwillig.

daytripper | 12-04-14 | 21:21

@ miko | 12-04-14 | 21:02
Het volk dus maar gewoon dom houden? "The secret of freedom lies in educating people, whereas the secret of tyranny is in keeping them ignorant." - Maximilien Robespierre

Litsehimmel | 12-04-14 | 21:19

Sij drinken een glas,
Sij pissen een plas
En laten de saak soo als hij was.

SamKoeman | 12-04-14 | 21:19

22 mei moet u kiezen, kies verstandig...

Flipus | 12-04-14 | 21:18

deprivéspeler | 12-04-14 | 21:12.
+1 and counting

Mauguio | 12-04-14 | 21:17

Mooi stukje aar ook gewoon weer een volgend traject waarin je genaaid wordt. En dit is wat het is en het veranderd nooit. Behoor je tot de werkende klasse dan ben je continu aan de beurt.

netniet | 12-04-14 | 21:17

@eprivéspeler | 12-04-14 | 21:12

Zo is het zekers. Ik neem toch niet aan dat iemand ter redactie dit heeft "bedacht", want diegene(n) heeft er weinig van begrepen en dat zal spoedig blijken aan het aantal reacties etc.
Ik ga het maar niet uitleggen denk ik.

daytripper | 12-04-14 | 21:15

Goed stuk.

Free Fall-ing | 12-04-14 | 21:14

En dit is dus de reden dat de kudo's terug moeten komen. Ik vraag me serieus af of
a) Feynman zijn (overigens excellente) reaguursels zou hebben geplaatst zonder. Want die feedback is niet alleen motiverend, maar ook best lekker.
b) Zijn talent onderkent zou worden. De grote berg kudo's heeft aan de redactie laten zien dat zijn reaguursels gewaardeerd werden, en zorgde ervoor dat ik zijn reaguursels (en andere goede) gelijk kon lezen zonder door de gigantische berg waardeloze reaguursels te hoeven scrollen

deprivéspeler | 12-04-14 | 21:12

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat hier een doorwrocht artikel staat over de (on)bescherming van gezondheidszorg in Nederland. Trek die beerput eens open zou ik zeggen! Marktwerking resulteert altijd in graaien door degene met de grootste handen, de beste lobbyisten en volgens mij is dat niet gezond...

gedachtespinsel | 12-04-14 | 21:09

-weggejorist-

daytripper | 12-04-14 | 21:08

De perversiteit van de macht is schrikbarend, 22 mei!

smdyasc | 12-04-14 | 21:08

gevoel is geen goede basis voor kennis

larie | 12-04-14 | 21:08

300GB aan persoonlijke info openbaren? doe maar niet.

Liever de verantwoordelijken aanklagen voor ernstige nalatigheid en alle digitale dossiers bij verzekeraars opsporen, vernietigen en verzekeraars beboeten (persoonlijk).

--sql error-- | 12-04-14 | 21:07

Alle oude systemem zijn demografisch onhoudbaar ongeacht de politieke pleisters.

Kaas de Vies | 12-04-14 | 21:06

Helaas beperkt het probleem zich niet tot de NZA. De commercialisering van "zorg" aan de ene kant, terwijl er aan de andere kant een topzwaar systeem van verschillende "managementlagen" (lees: duurbetaalde improductieve parasieten) is opgetuigd om toch vooral in de gaten te houden dat er wel efficiënt gewerkt wordt, leidt vanzelf tot de ondergang van wat ooit een goed zorgsysteem was.

Momenteel betaalt de gemiddelde Nederlander 25% van zijn inkomen aan zorgpremies - en dit belachelijke bedrag stijgt in 2030 door naar 30 tot 45%, als er niet wordt ingegrepen.

Dit kan en moet anders. En snel.

vraagstaart | 12-04-14 | 21:06

Alleen bij 'perverser' veerde ik even op.

tast in duitser | 12-04-14 | 21:06

Feynman, ik heb het gevoel dat je de kennis van het onderwerp bij vele reaguurders overschat.

miko | 12-04-14 | 21:02

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl