
Aan het Frederiksplein in Oud-Crooswijk in Rotterdam is Gonu Sharma (53) in zijn eigen huis
ernstig mishandeld door een groep Marokkaanse jongeren die veel op het plein hangen. Het is het
derde incident in korte tijd en de buurt heeft al lang last van de jeugd op het plein. Sharma wil nu met Wilders praten, want ook hij wil minder Marokkanen. Tot zover het slachtoffer. Na de eerste vier alinea's over Sharma en een Marokkaanse moeder die ook wil dat Wilders de paspoorten van criminele allochtonen afpakt, komt er een compleet essay aan excuses voor de hangjongeren. We zetten ze op een rij.
1) 'Veel Crooswijkers staan er slecht voor, waardoor er een neiging is tot crimineel gedrag' (Oud-deelraadsvoorzitter Lucas de Boer, PvdA).
2) 'Ik denk dat dit gebeurd is juist doordát de instanties er zo dicht bovenop zitten. Het zijn katten in het nauw geworden.' (De Boer).
3) De drie incidenten in korte tijd zijn 'toeval' (burgemeester Aboutaleb).
4) Kijk uit voor het schetsen van een verkeerd beeld over de jongeren (Aboutaleb).
5) 'Er zitten ook goede jongens tussen. Je moet ze niet over een kam scheren.' (Ismail (27) en Ismhali (24), buurtjongeren).
6) 'Er zitten wat kleine jongens bij, die zich willen uitsloven tegenover de rest. Het begint dan met iets kleins [...] en dan escaleert het.' (Ismail en Ismhali).
7) 'Als je hen met respect benadert, is er niets aan de hand.' (73-jarige buurtbewoner).
8) De jongeren moeten gewoon wat te doen krijgen, 'maar dat is allemaal wegbezuinigd'. (dezelfde buurtbewoner).
9) Het inzetten van 'grof geschut' zoals cameratoezicht of preventief fouilleren. (Aboutaleb). Kortom, alleen maar lieve, onschuldige knulletjes op dat plein en de geweldsescalatie is de schuld van politiek (maar niet de PvdA), instanties, strengere aanpak en het gedrag van de slachtoffers. U wilt weten waarom Geert Wilders zoveel zetels haalt met zijn uitspraken? Hierboven staan negen redenen. Afijn, een pot subsidie en wat kickbokslesjes voor de hangjeugd aldaar, dan maar. En natuurlijk slachtoffer Gonu Sharma voor racist uitmaken omdat hij minder Marokkanen in zijn huis wil die hem in elkaar beuken. Alles komt goed!
Reaguursels
InloggenMisdaad loont in NL, dat is ook een probleem. Als neef Ismail van 27 in een dikke Mercedes rijdt en 5000 euro per week verdiend met louche handeltjes, dan is dat voor kleine Ismhali natuurlijk ook wel interessant. Waarom zou je naar school gaan als het ook zo kan. Zeker als je bedenkt dat de pakkans zo goed als 0 is en je er anders toch wel met een waarschuwing of taakstraf af komt.
Hendrikmaurits | 12-04-14 | 01:40 Hear, hear !
'Naar 1970 terug verlangt' www.youtube.com/watch?v=ZhyPWXksk_k
Smarties | 11-04-14
Ik vind twee vliegen in mijn eten nog altijd even erg als een.
Islam en EU even groot probleem.
Wat veel reacties weer op Geen Stijl van verontwaardigde Nederlanders over deze multicultiwijk. En terecht.... maar wat doen we vandaag ook alweer: boodschappen bij Albert Heijn, het gras maaien, vissen, of op een andere wijze recreëren... Maar als u nou zo boos bent over wat de mocro's en ander uitschot aanrichten in ons land dan zou het toch mogelijk moeten zijn om op de vrije zaterdag een kleine 10.000 boze Nederlanders op de been te krijgen om een wijk als deze eens radicaal schoon te vegen. Onze overheid doet tenslotte weinig tot niets, dus het wordt de hoogste tijd voor een soort Nederlandse burgerwacht die het uitschot uit wijken als deze opruimt; of in ieder geval voor een aantal jaren niet meer mobiel maakt. Als dit eens een paar keer per jaar zou kunnen worden georganiseerd dan wordt Den Haag misschien ook eens wakker..... Maar van alles roepen via het toetsenbord is voor de meeste Nederlanders niet zo moeilijk, maar om eens een keer op te staan en echt actie te ondernemen kost schijnbaar te veel moeite, met daarnaast het risico dat u niet levend thuiskomt. Wanneer grijpt het volk in tegen de linksche kerk en het knuffelapparaat wat multiculti heet???
-weggejorist-
Zachte heelmeesters maken stinkende wonden. Ken je zo een groep en is die tot last, hoor je als uniform er gewoon bovenop te zitten. De gummiknuppel in aanslag als het moet. Eerst de situatie uitleggen, vriendelijk verzoeken, indien nodig waarschuwen en wil het niet luisteren is het aanpakken en oppakken. Als buur kan je vaak ook heel wat doen. Bel de politie en laat je niet kleineren. Je kan beter een keer een ruit hebben die sneuvelt, waarna je ze de nodige problemen geeft, dan bekend staan als dat mietje. En vrij spel geven aan een stel laat-puberende kansenparels. Wees... geen... mietje. Laat.. niet.. met.. je.. sollen. En wees geen racist. Moeilijk voor sommigen, ik weet het, maar echt, het is belangrijk.
Ik heb medelijden met de beste man. Ken de achtergrond niet, maar doet er ook niet toe. Een groepje nietsnutten dringt z'n huis binnen en mishandelt de man. Ik snap niet dat zulke mensen er makkelijk mee weg komen. Of er makkelijk mee lijken weg te komen. Ik zou die dag nog alle media op de hoogte brengen of de dag daarna. Kan me voorstellen dat je even alles op een rijtje wilt zetten. Ik snap sowieso niet hoe snotneuzen van nog geen 20 een buurt in hun greep kunnen houden. Ben benieuwd wat zo een wijkagent hierover zegt of een korpschef. De burgemeester heeft een ruggengraat van rubber. Ik zeg keihard aanpakken die boefjes, maar maak er geen racistisch feestje van.
@Smarties. Zou dàt het zijn?! Zou zo maar kunnen. En dan komt de EU straks met een oplossing voor het islam probleem natuurlijk. Maar dan moeten we wel allemaal meedoen en niet meer anti-EU zijn.
basweetutwel | 11-04-14 | 18:40
Nee hoor. Het islam probleem wordt ons opgedrongen door politici die bezig zijn ons 4e rijk te bouwen. Islam is een probleem. EU nog veel groter. Ze vinden het prima dat jij scheld op moslims. Geeft hun de tijd om hun eigen snode plannetjes door te voeren. Wel eens gehoord van een afleidingsmanoeuvre?
Hoe erg moet het eigenlijk worden? Die marokkanen blijven al 10 jaar onverminderd misdadig.
Piet van het Padje | 11-04-14 | 13:48
Hehe, jij begrijpt het. Ik zeg al jaren hier, overkomt je wat vervelend is. Moet je de plaatselijke pvda, of aanverwante senielen gewoon uit hun huis rossen. Op dat moment, niet dat het beschaafd is, doe je aan 'probleemverschuiving', jouw probleem het probleem van de 'particuliere' politiek maken. Moet je opletten hoe ze dan gaan rennen. Beroving door een Marokkaan straf je af door een beroving van een PVDA-er. En met hetzelfde grove geweld als dat jou ook overkomt.
@mezelf. bedreigd m/z belaagd.
Nu wordt er welgeteld 1 mevrouw in Niqaab bedreigd (als het waar is, wat dan wel weer triest zou zijn) en nu komen er Kamervragen over geweld TEGEN moslims. Sjeeeeetje.
Mark Smith | 11-04-14 | 11:22
Waarom is dat geen optie? Als hier criminelen rondlopen en ze hebben een tweede paspoort is het heel makkelijk om ze over de grenzen te gooien. Er staan genoeg goede mensen aan de grens die graag hun best willen doen om er wat van te maken, ook Marokkanen. Wat is met dit standpunt volgens jou niet werkbaar? Nederland is een gewillig importland, eisen stellen mag dan niet? Dat doen ze over de gehele wereld wel. Ik stel hier gewoon voor, niet minder, minder, minder.. maar andere, andere, andere.
r wordt wel iets heel zinnigs gezegd:
'Er zitten wat kleine jongens bij, die zich willen uitsloven tegenover de rest. Het begint dan met iets kleins [...] en dan escaleert het.' (Ismail en Ismhali).
---
Ja. Laten we vooral de woorden van mocros geloven die hommage biedt aan deze groep volledig gefaalde jongeren en die geen strobreed in de weg wordt gelegd.
Alsof het opeens minder erg zou zijn, als het om kleine jongens zou gaan.
Alsof het geweld zich niet had voorgedaan als deze kleine jongens er niet waren.
En wat maakt hen dat: juist ja, grote jongens.
Ik geloof geen woord van wat een straatmocro zegt. Nooit gedaan en ik zal het ook nooit doen.
Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:36
Goed om je weer te lezen, Kaas. Heb even gewacht of je nu weer aanhaakte of dat je ineens weer de pleiterik zou nemen.
@Benedict Broere | 11-04-14 | 17:13,
+ veel, u begrijpt het.
-weggejorist-
Die jongeren, net als hun collegas in Malmö en Marseille, krijgen van huis uit mee de idee dat ongelovigen vrouwen zijn als hoeren en dat ongelovigen in het algemeen te pesten en te beroven zijn en dat de opbrengsten van de welvaartsstaat zijn als de belastingen die de ongelovigen moeten betalen. De linkse mens daarentegen ziet mensen in achterstandsituaties, die geholpen moeten worden om zich te emanciperen uit die achterstanden. Waarnaast de linkse politicus al die mensen ziet als stemmers die de linkse politiek zullen versterken. Men begrijpt evenwel niet dat men als linkse mens alleen maar bezien wordt als nuttige idioot en dat je als marxistisch atheist als eerste de kop wordt afgezaagd als op basis van demografische groei plus oliekapitaal plus hardnekkig links wegkijken, de islam de macht overneemt, enkele generaties verder.
Ze hebben niks te doen? Ga naar school en leer een vak, idioten.
Als je ze maar met respect benaderd, aldus een mevrouw. Mijn vraag: Waaraan hebben ze ons respect verdiend. Het is tuig en moet je daar respect voor hebben. En dan nog het smoezenboek, dat wordt opengetrokken. Dan vroeger: wie niet horen wil, moet maar voelen. Crimineel, opzouten.
Wanneer is het voor de laatste keer gebeurd, dat een groep PVVers een Marokkaanse woning binnendrong en de bewoners mishandelde? Wat zeg je me nu, helemaal nooit?
Maar volgens de intellectueel-linkse sociologenkliek die de media in handen heeft, is de PVV een gevaarlijke fascistische partij, en is het Marokkanenprobleem een hetze van Wilders.
Het moment dat de bom barst, komt steeds dichterbij.
Word de hoogste tijd voor een jachtgeweer met afgezaagde loop.
Er MOET gewoon iemand komen in de politiek die ALLES van TOP TOT TEEN verandert in het strafsysteem.
Dit is gewoon motherfucking fucked up!
Ze doen dit omdat ze SCHIJT hebben aan de Nederlandse wetten.
Ik ben zelf Turks (geboren en getogen in Schiedam) en deze straffen zijn hier een lachertje.
Toen ik nog werkte bij bas v/d heijden als parttime medewerker pakten wij dieven op die dezelfde minuut buiten vrij stond nadat zijn naam werd genoteerd door de politie. Er wordt gewoon geen ene reet aan gedaan!!!
Sinds Marokkanen het woord 'respect' te pas en te onpas in hun vocabulaire hebben opgenomen heb ik dit woord uit mijn woordenboek geschrapt.
Als ik dat woord hoor hoef ik me niet eens om te draaien om te weten dat er een Marokkaan aan het woord is die iets staat te verkongingen wat kant noch wal raakt.
Misselijk wordt ik van al die argumenten om crimineel gedrag goed te praten.
Ik kom zelf uit een gebroken gezin.
Het was armoede troef, geen geld voor nieuwe kleren... laat staan voor luxe.
Toch heb ik mezelf staande weten te houden.
Altijd werk gehad, nooit iets crimineels gedaan.
Dáár ligt tegenwoordig het probleem.
Niet de situatie accepteren en je stinkende best doen om door te leren en iets van je leven te maken.
Nee.... bewust kiezen om anderen lastig te vallen met je criminele uitspattingen, omdat jij in luxe wil leven.
Wetende dat je familie en de wegkijkers alles en iedereen de schuld geven, behalve jou.
Want jij bent zó liev!
Rot toch op.
Leer fatsoenlijk Nederlands, haal je diploma's op een eerlijke manier en ga werk zoeken.
En lukt dat werken niet?
Hou de eer aan jezelf, eis geen luxe en blijf op het rechte pad.
Maar iets zegt mij, dat ik net zo goed tegen een muur kan kletsen.
Wat heb je aan camera's als niemand erdoor kijkt... fail Aboutaleb
hangt hier dus al ruim 5 jaar cameratoezicht @Aboutaleb
dus dat helpt niet echt
orange pekoe | 11-04-14 | 14:17
Het grote verhaal rond dit thema is sowieso al véél te lang, idd. Maar toch vind ik niet dat je het gedrag van die gasten moet vergoelijken. Ja, situatie thuis, ja, situatie cultuur, maar zo redeneren we met z'n allen al veel te lang. Met dit als resultaat.
milky bar | 11-04-14 | 14:33
Ik vind dat er begrip mag zijn (die jongens zijn niet zomaar losgedragen), maar dit betekent niet dat het grensoverschrijdende gedrag niet afgestraft moet worden. De opvoeders hebben hun werk niet gedaan, nu is het aan de maatschappij om stevig in te grijpen.
"8) De jongeren moeten gewoon wat te doen krijgen, 'maar dat is allemaal wegbezuinigd'. "
Ga werken. Krijg je er nog voor betaald ook.
-weggejorist-
orange pekoe | 11-04-14 | 14:17
Het grote verhaal rond dit thema is sowieso al véél te lang, idd. Maar toch vind ik niet dat je het gedrag van die gasten moet vergoelijken. Ja, situatie thuis, ja, situatie cultuur, maar zo redeneren we met z'n allen al veel te lang. Met dit als resultaat.
Kaas de Vies | 11-04-14 | 10:41
Bharata | 11-04-14 | 12:25
Kaas, Sharma is geen NL-er. Zoals Bharata schrijft, Sharma is een hindoe-naam.
Dit is het zoveelste gevalletje Islamitisch Racisme.
Blij te lezen dat Bharata, net als ik, en vele andere niet-islamitische mede-NL-ers, bewust ervan is dat dit geweld niet alleen tegen NL-ers is gericht, maar tegen ALLES EN IEDEREEN die niet-islamitisch is.
Dat is ook waarom alle niet-islamieten zich moeten verenigen tegen deze vorm van racisme.
Praktijk is helaas dat ik dan voor extreem-rechts wordt uitgemaakt, en mensen als Bharata door z'n eigen mede-hindoe met de nek worden aangekeken.
Kaas, en Bharata, jammer dat ik niet meer kan plussen, anders hadden jullie er +1 bij gehad van mij. :)
Het wordt tijd om dit soort tuig de lange lat in de nek te leggen, tot ze begrijpen dat ze zich beter kunnen gedragen.
Piet van het Padje | 11-04-14 | 14:04
Praten en knuffelen hebben niet gewerkt. Misschien, inderdaad, maatregelen die meer passen bij hun eigen cultuur.
orange pekoe | 11-04-14 | 12:54
Ik heb die tweede alinea van je met een mengeling van ontzetting en ontsteltenis zitten lezen... Dat je dit als vrouw in eigen land kunt/moet uithouden, het is gewoon zo totaal bezopen dat het niet meer te bevatten is. Godallemachtig, we zijn niet meer afgegleden in dit land, we liggen al in het ravijn. Succes!
milky bar | 11-04-14 | 13:56
Het is gelukkig geen dagelijkse praktijk, maar ik kan inmiddels wel een lange lijst aanleggen.
Die jongens zijn van zichzelf zo kwaad nog niet, denk ik dan nog, maar als je van peuter af aan wordt vergiftigd met bizarre ideeen over vrouwen, homo's etc. dan krijg je dit als resultaat. En dan nog wat andere factoren, maar dan wordt het verhaal te lang.
Er zal eerst op klaarlichte dag een door religieuze of veganisch-extremistische motieven ingegeven moord moeten worden gepleegd voordat men wakker wordt... oh nee, wacht, ...
Geenstijl zonder kudo's is slappehap
Het houdt niet op, niet vanzelf... Ik vind dat we allemaal een cursus juweliersvrouw moeten volgen.
orange pekoe | 11-04-14 | 12:54
Mijn ex woonde ook in zo'n wijk, met van die leuke verhalen.
Ik wordt er gewoon zo boos van. Ik wil dit soort mensen geweld aan doen, want ze hebben er zelf ook geen problemen mee, kennelijk. Ik ben echt helemaal klaar met het begrip en het geknuffel. Het wordt tijd om dit soort tuig de lange lat in de nek te leggen, tot ze begrijpen dat ze zich beter kunnen gedragen.
"Het begint dan met iets kleins, zoals met die pizza, en dan escaleert het." Dus een pizzakoerier beroven is 'iets kleins'. Beroven is niet iets kleins.
orange pekoe | 11-04-14 | 12:54
Ik heb die tweede alinea van je met een mengeling van ontzetting en ontsteltenis zitten lezen... Dat je dit als vrouw in eigen land kunt/moet uithouden, het is gewoon zo totaal bezopen dat het niet meer te bevatten is. Godallemachtig, we zijn niet meer afgegleden in dit land, we liggen al in het ravijn. Succes!
Hoe krom is het wel niet dat echte misdaden constant weggewuifd worden alsof het niks is, maar als iemand überhaupt wat ZEGT over Marokkanen, dan is al dat begrip weg.
Van dit soort uitspraken ga ik dus echt hopen dat iemand een keer meneer de Boer of Aboutaleb in elkaar gaat rossen. In hun eigen huizen, dan ook nog. Even kijken of ze dan ook met een blauwe bek voor de pers verschijnen om te zeggen dat het allemaal echt niet de schuld is van alle rechts-extremisten, maar dat dit gewoon een paar rotte appels zijn. Vast niet.
En hoe vaker de politiek weigert de situatie in te zien, hoe meer ik hier op hoop. Echt, als de bom eens barst en dit volk mag oogsten wat ze jaren gezaaid hebben, ga ik echt niet voor het fatsoen staan schreeuwen. Dan laat ik het lekker gebeuren, zoals ze het zelf ook jarenlang hebben lopen toezien. En als ik de daders ken, "gun ik die de rust", om met de mocro buurtvader uit Deurne te spreken. Wat een walgelijk volk is het toch.
Jammer ook, want Aboutaleb heeft vaak de schijn mee dat hij één van de weinige verstandige bestuurders is. Maar hiermee staat hij weer op nul.
Volgens ons politieke establishment komt het allemaal door Geert. Hij is de oorzaak van de ellende. Hij zet ons tegen elkaar op. Hij maakt het daarmee nog erger.
We zijn in het westen te ver doorgeschoten met het liberale 'alles moet kunnen'. Nu durven we nergens meer wat van te zeggen en kijken we weg als criminelen een grote bek opzetten en zeggen we 'sorry' tegen ze. Te veel moslims kunnen niet omgaan met vrijheid. Dat zie je ook in die landen zelf, als de sterke hand verdwijnt veranderd het land in een puinhoop.
Walth0r PPS schijnt erg meaui te zijn, althans, dat heb ik wel eens gelez0n :-)
malang | 11-04-14 | 13:30
Bedankt voor de tip. Wel een wat groot formaat voor in een handtas, maar je kunt niet alles hebben.
'ik vraag voor mijn verjaardag een mooi damespistool. Dan stop ik die in mijn handtas, en bij een volgende bedreiging tover ik die tevoorschijn. Natuurlijk alleen om te laten bewonderen, ik doe er niets mee'.
orange pekoe | 11-04-14 |
===
Walth0r PPS schijnt erg meaui te zijn, althans, dat heb ik wel eens gelez0n :-)
Ik zie straks het rooie kiesvee van D66 en de PvdA overstappen naar de PVV, dat zou pas een aardverschuiving zijn, een stunt als geen ander!
Natuurlijk zitten er ook goede bij; maar die sturen we dan terug in de Business Class.
@orange pekoe | 11-04-14 | 12:54
Waarom kom je niet gewoon bij ome Kaas wonen, ik heb wel een leuk kamertje voor je. En overal camera's, voor jouw veiligheid!
Kaas de Vies | 11-04-14 | 12:58
Wat lief en onbaatzuchtig van je, Kaas de Vries.
Maar ik vraag voor mijn verjaardag een mooi damespistool. Dan stop ik die in mijn handtas, en bij een volgende bedreiging tover ik die tevoorschijn. Natuurlijk alleen om te laten bewonderen, ik doe er niets mee.
Plus en min terug aub
-weggejorist en opgerot-
Morgenmiddag 15:30 verzamelen op het Noordplein in Rotterdam, knuppeltje mee. Dan heten we allemaal Jantje.
@orange pekoe | 11-04-14 | 12:54
Waarom kom je niet gewoon bij ome Kaas wonen, ik heb wel een leuk kamertje voor je. En overal camera's, voor jouw veiligheid!
Links creëert zo langzamerhand zijn eigen Brijvicq-momentje.
Disclaimer: ik juich dat bepaald niet toe, zou het verschrikkelijk vinden. Maar eens staat er een mongeaul op die het zat is dat terroriserende meaucreaux de hand beauven het heaufd wordt gehouden.
@orange pekoe 12:10: Begin van een trend? Vraag dat eens aan homo- of lesbostelletjes, en hoe die "trend" hun leven beïnvloedt. Het is al onderdeel van het straatbeeld.
Muxje | 11-04-14 | 12:17
Ik weet het, maar dit voorvalletje was nieuw voor mij (heterovrouw). Wel (persoonlijk) veel meegemaakt in mijn 'prachtwijk'. Uitschelden, handtastelijkheden, gewelddadigheden. Altijd door jonge Marokkaanse jongens, veelal opgehitst door hun oudere broers en neven die van een afstandje staan te mentoren.
Bijvoorbeeld: kom je de supermarkt uit, met je armen vol boodschappen, stormen er jongetjes op je af die tussen je benen graaien en naar je borsten tasten. Ik pakte er een bij zijn arm en meteen loopt er een jonge man op me af dat ik 'dood' ben als ik die jongen aanraak.
Om ellende te voorkomen ga je niet meer naar het zwembad en je neemt een kleine omweg naar je huis.
Maar ik had nog nooit een opmerking gehoord over de lengte van mijn rok.
@beni | 11-04-14 | 12:44
Elke religie, elk staatsbestel dat eindigt op -isme, is in staat tot gruwelijkheden. En dat gebeurt zo nu en dan ook.
Dat zegt helemaal niets over crimineel tuig hier in Nederland met een gebrek aan opvoeding.
beni | 11-04-14 | 12:44
Zo dan,wat een goor vies tyfustuig is dat.
En hersenlozen.
-weggejorist-
-weggejorist-
-weggejorist-
Een echte burgemeester gaat toch op bezoek bij deze slachtoffers, met een grote bos bloemen?
En dan legt een echte burgemeester toch uit hoe hij de daders aan gaat pakken op korte termijn. En dat dit geen 2e keer zal gebeuren!
Of zie ik het nu verkeerd?
Het wordt onderhand strontvervelend om mezelf steeds maar weer te herhalen:
Moslims maken alles kapot.
Overal.
Altijd.
Koonkluk Huis | 11-04-14 | 12:31
Hulde, zo is het (helaas) maar net. Als symbolische daad gooi ik mijn Marokkaanse slowcooker op het terras aan gruzelementen.
@ Chow | 11-04-14 | 12:30
Mij wel. Volgens mij duurt het nog wel even voordat er echt iets verandert. If ever.
@een maffiabaas | 11-04-14 | 12:14
VVD koers? Op papier misschien wel.
De overheid trekt zich terug aan de ene kant, aan de andere kant komt er meer regeldruk en controle daar op.
Verschillende groepen met verschillende opvattingen, dat zal kloppen, juist daarom is het noodzakelijk dat grenzen weer duidelijk - en gehandhaafd worden, zonder aanziens des persoons. Worden mensen beter van straf? Ik denk het niet, net zomin als meer subsidie gaat helpen. Er rest slecht afschrikking als voorbeeld, en ze zijn hoe dan ook voor een bepaalde tijd van de straat.
We kunnen ook onze hoop blijven vestigen op een politicus die wel heel goed signaleert, maar er gaat er niet één uitgezet worden. Te veel complicaties en bovendien discriminerend vanwege rechtsongelijkheid. Trouwens, er zijn ook zat blanke tokkies en bv. Antillianen die zich misdragen.
Als er één moslima beweert 'mishandeld' te zijn en iemand naar haar zeggen 'geprobeerd' zou hebben haar hoofddoekje af te trekken zit zij bij wijze van spreken de zelfde avond nog bij Pauw en Witteman. Als wagonladingen jonge Nederlandse meisjes dag in dag uit door Marokkanen op straat worden uitgemaakt voor s-s-sletje en hoer-r-r en dat ook nog met filmopnamen kunnen aantonen kunnen zij niet eens aangifte doen laat staan dat Pauw of Witteman belangstelling heeft.
Denkmodus politiek correct uitgelegd voor domoren:
Nederlander slaat Marokkaan: Nederlander is namelijk een racist.
Marokkaan staat Nederlander: Nederlander is namelijk een racist.
Er komt natuurlijk een dag dat iemand uit frustratie zo'n hele groep opruimt. Zou me niks verbazen als we dat al in 2014 gaan meemaken.
Normpje | 11-04-14 | 11:08
+100
Deze laatste zin van Quid: "En natuurlijk slachtoffer Gonu Sharma voor racist uitmaken omdat hij minder Marokkanen in zijn huis wil die hem in elkaar beuken"
Geniaal, en prachtige humor! Helaas menen onze regenten dit serieus, en moeten wij maar leren om het gevaar en de problemen te ontwijken. Succes allemaal.
@kaasdevies --@megalul | 11-04-14 | 12:22
Sorry:
herstel, moet zijn:
Net niet, nu wel. Dank voor de uitleg.
Die Gonu Sharma is een Hindoestaan. Dit is precies de reden waarom veel Hindoestanen en andere Surinamers op de PVV stemmen. Zij wonen nog in de achterstandswijken tussen al die k*tmarokkanen.
Als je niet tussen die rifapen woont heb je makkelijk praten. Echt ongelooflijk dat er nog mensen bestaan die het opnemen voor dat bergvolk.
Mag ik er nog een paar quoten (AD-artikel)?
"Grappige is ik heb Surinaamse buren en die stemmen echt PVV Die snappen wel dat Wilders het over criminele Marokkanen heeft . Linkse media doen hun best te doen voorkomen dat Wilders alle buitenlanders er uit willen."
- "Dit is de schuld van de politiek die met 2 maten meet. Nu er een Marokkaanse burgermeester zit is het helemaal foute boel. Dat die man daar ooit burgemeester is geworden. Natuurlijk ziet die hier in geen problemen. Ik heb daar 11 jaar geleden nog gewoond. En toen begon de ellende al. Ik ben nu echt blij dat ik er weg ben. Zelfs in Kralingen waren ze de baas en bij Knooppunt Kralingen werden ze in de watten gelegd. Ik mocht zelfs een keer niet eens aangifte doen. Je moet medelijden met ze hebben."
- "Wij hebben 12 jaar in Crooswijk gewoond. 7 jaar geleden verhuist door de afbraak. In het begin, was het nog een leuke buurt. maar vanaf eind jaren '90, werd het een puinhoop, doordat er mensen met andere achtergronden en sociale insteek er kwamen wonnen. We hebben de wijk, in snel tempo zien verpauperen. Er waren toen al bendes. Een supermarkt op de Crooswijkseweg, heeft zijn deuren ervoor gesloten. Het personeel was niet veilig meer. En Aboutaleb? Die is blind en doof, voor wat daar gebeurt."
- "De Crooswijkers waren in het verleden niet open over de problemen, maar nu durven ze helemaal niet meer te praten. Lekker bagatelliseren die boel, pappen en nathouden en vooral niet ingrijpen."
- "Ben vorige week nog tot twee keer in mijn gezicht gespuugd door zo'n ventje; Marokkaans en nog geen 20 jaar. Weet je waarom? Hij reed me bijna van mijn sokken, kwam uit een uitrit (met zijn vette Audi cabrio) en ik zei daar wat van. Ik reed achter hem aan, we stopten bij zijn groepje vrienden en mij werd verteld dat als ik niet heeeel snel zou doorrijden, dat ze mij dan met vier man in elkaar zouden trappen. En dat bedoel ik!!!!"
eerstneukendanpraten | 11-04-14 | 11:41
Opvallend is dat Linkse regimes zonder uitzondering heel snel veranderen in mensonterende dictaturen met z.g. opvoedingskampen.
"Politiek correct zijn" is een van de eerste symptomen van deze Linkse dictatuur en zie je zelfs in Nederland regelmatig de kop opsteken.
-
Links=Sociaal is net zo waar als Water=Vuur
@Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:46
Nu niet. Net wel. Dank voor de uitleg.
@naardeklote | 11-04-14 | 11:25
3 incidenten zie ik ertussen staan. Incidenten...
Goed nieuws onze gesjeesde veilingmeester Alexander Pechold gaat dit oplossen die roeptoetert altijd dat Wilders aanzet tot haat en nooit komt met oplossingen komt.
Deze Eurofiele kanjer gaat het binnenkort met z'n D66 rechters regelen!!!!!
Ze hebben weinig uitzicht op een baan.
(waarmee de M-gemeenschap de laatste tijd een breder en landelijk probleem misbruikt om nog wat verder in de slachtofferrol te kruipen)
metzonderzijwieltjes | 11-04-14 | 12:00
Ja en dat is juist zo'n onzin want ondertussen heeft de gehele jeugd weinig kans op een baan. Ze willen niet voor niks dat de jeugd doorstudeert tot aan hun 65 ste ondertussen. Dat is namelijk de oplossing van de partijen als ze het probleem jeugd werkeloosheid niet kunnen oplossen door banen te creeren. Aan de ene kant banen bezet laten houden door ouderen boven de 65 en het dan gek vinden dat de jeugd weinig kans maakt.
Niet te investeren in werk en economie,nee lastenverzwaren voor de EU elite club. En maar roepen de economie gaat beter. Ja voor de grote bedrijven. Maar niet voor de gewone nederlander en arbeider. Die schieten er eerkelijk geen enkele flikker mee op. De werkeloosheid stijgt en stijgt. D66 weg ermee.
Met hun likgedrag aan de hol van de EU elite club. Deze regering in deze vorm. Weg ermee en opgerot. Aan de ene kant van het kabinet foute kudtknuffelaars naar alles wat buiten nederland komt of zich als dader in de slachtoffer rol pleurt. En aan de andere kant een vvd die corruptie hoog in het vaandel dragen en puur voor de echte rijken staan. Geen goeie combinatie. Dat blijkt wel. Een combinatie die het land kapot maken en zelfs al vieze streken uithalen naar elkaar waar wij de dupe van zijn. Rare dealtjes die er worden gemaakt,dingen die verdraait worden,en op vragen steevast word geroepen daar kan ik niet op antwoorden uit veiligheids overwegingen. De heer teeven en opstelten zijn daar meester in,plasterk iets minder.
Het beste is om een paar vette sloten op je deur te zetten je werk doen en wat je buitenshuis verder nog noodzakelijkerwijs MOET doen naar huis en jezelf en je geliefden en wat je lief is opsluiten en met niemand meer te maken hebben. Soort bunker maken. Het is oorlog de bezetter krijg hand over hand de macht in dit land, zijn we nou blind? of vreselijk dom . Geloven jullie het, dat er ook wat aan die immense fraude wordt gedaan onder bepaalde bevolkingsgroepen. ECHT NIET! Verkiezingsstunt! Kordaat en keihard optreden, niet op de lange baan. Hier in dit versplinterde land geldt NU niet, NOOIT niet. Kijk om je heen, 3/4 van het volk wordt rustig gehouden met GTST of duiken met sterren of noem nog wat zooi van niveau 0,0. Ja ,dan kan je ook niet verder denken met die goedkope fles wijn van de Aldi achter je knopen slap lullend op een bank die Mien ook heeft. ACTIE mensen Nederland gaat er aan!
@orange pekoe 12:10: Begin van een trend? Vraag dat eens aan homo- of lesbostelletjes, en hoe die "trend" hun leven beïnvloedt. Het is al onderdeel van het straatbeeld.
Reactie, geknipt uit het AD n.a.v. artikel. Wie discrimineert er eigenlijk in dit land?
"Toevallig was ik gister getuige van een vorm van geestelijke mishandeling of pesterij hoe je het noemen wilt, een Turkse vrouw fietste achter een Afrikaan en plotseling begon ze te schelden op de Afrikaan op een vreselijke achterbakse manier want ze bleef wel op een veilige afstand, op gegeven ogenblik hebben wij haar op gewezen dat het niet past wat zij deed. . Dat zijn de verborgen mishandelingen die veel vaker voorkomt."
Schitterend stukje. Goede ontleding van hoe de media en de 'beschaafde' politiek zo'n probleem bagatelliseren en het probleem niet benoemen en aanpakken maar vooral de vorm ervan bekritiseren waarmee de discussie weer gegijzeld wordt.
Zou het mooi vinden als elke keer een stukje in de media over het probleem dat in Nederland heerst en iedereen helemaal zat is zo door GS wordt geanalyseerd.
Als media of opinieleiders nou een keer rationeel dingen gaan benoemen i.p.v. te blijven hangen in het politieke, (vaak) linkse, na-oorlogse denken, dan worden dit soort misstanden in de samenleving eens een keer aangepakt en (hopelijk) opgelost.
@atheïstisch stemvee
De vvd koers van beveiliging, cameratoezicht en drones. Het kan helpen maar eigenlijk slaat het natuurlijk nergens op. Deze problemen komen gewoon voort uit een clash tussen verschillende Groepen met verschillende opvattingen.
Wat een intens goor tuig is het toch ook. Een grensrechter doodschoppen, een weduwnaar voor het graf van zijn vrouw met z'n hoofd tegen het beton beuken, een man in zijn eigen huis in elkaar slaan... Het werkelijke probleem is dat we geen middeleeuwse straffen op deze aartscriminelen toepassen. Dat is de enige taal waarin we met dit poort paupers kunnen communiceren.
Preventief, repressief, het zal allemaal wel. Feit is dat we eigenlijk al onze extra energie, mankracht en geld moeten steken in het bij elkaar houden van de samenleving. We zijn de hele dag bezig met brandjes blussen, fikkies doven en wederzijdse irritaies onderdrukken. Dat is jammer, want we hebben nog wel andere problemen om ons zorgen over te maken.
In een echte samenleving heb je dat probleem niet, daar zijn de zaken duidelijk, daar hoeft ook niet bij alles de wet en het OM erbij gehaald te worden - juist niet. Je zou kunnen zeggen dat hoe meer we terug moeten vallen op juristen, hoe verdeelder we zijn.
De meest simpele oplossing is om criminele types van hun tweede paspoort gebruik te laten maken. Dat zou een ernstige schending zijn van iets, want deportatie, maar hoezo deportatie, noem het een eeuwige sabbitacal, ben je van al het gezeik af. In feite is het niets meer dan een reis met een wat luxueuzer vervoermiddel, namelijk per vliegtuig i.p.v. per auto, naar het land waar men sowieso iedere seconde van droomt.
Doe je dat 50 keer, dan gedraagt iedere Marokkaan zich voorbeeldig hier.
Ik ben een Rotterdamse vrouw en draag rokken. Gisteren werd ik er door een Marokkaanse jonge man op gewezen dat mijn rok 'te hoog' was.
-ik was op de fiets en dan kruipt mijn knielange rok een stukje op-
Ik vraag me af: was dit een raar incident, of het begin van een trend ?
schiet ze dood , echt , het helpt....
Ik mis nog nr. 10)
Ze hebben weinig uitzicht op een baan.
(waarmee de M-gemeenschap de laatste tijd een breder en landelijk probleem misbruikt om nog wat verder in de slachtofferrol te kruipen)
Als ik hier morgen de kuch geweldige prestaties van de PvdA ga uitleggen van de afgelopen 30 jaar krijg ik sowieso de goegemeente over me heen, daar heb ik geen minnetjes voor nodig.
bakoenin | 11-04-14 | 11:37
Wat mij wel opvalt is dat juist de minnen magneetjes het kudo systeem weg willen. Behalve de kampioen der minnen supermathijs. Waarvoor mijn waardering. Die ziet het wel in als toevoeging ook al wint hij altijd. En mist het zelfs. Het min plus voegt weldegelijk iets toe. Namelijk dat het een echte discusie wordt,dat je stukjes leest die opvallen door meer plusjes of meer minnen. Het levert meer reacties op,en laat zien wat vele er over denken. Nu kun je zeggen wat je wilt en je mening valt nu vaak niet eens op. Sterker nog ik denk dat mensen er nu snel door heen scrollen waar ze eerst stopte bij reaguurders om dat hun reaguursel opvalt door minnen of plussen en het maakt dat meer mensen het verhaal en de reacties tot zich nemen. Dat is hoe ik er over denk. Meneer jansen en reaguurder worstje het woord is weer aan u. Kom er maar weer in.
@Zoetwaterpanharing | 11-04-14 | 11:34
De (PvdA-)bestuurders voelen zich ook allemaal zó Marokkaan.
Dieven onder elkaar. Dat schept een band.
Daarom, redaksie; graag wat duidelijkheid hieromtrent.
@ Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:46
Wie je niet verstaat heeft op zijn minst een geavanceerd hoorapparaat nodig.
MiGi | 11-04-14
Het probleem met Nederlanders is dat ze allemaal veel te lang aan de popcorn hebben gezeten en op hun reedt zijn blijven zitten.
Allereerst nu 22 mei, nog een keer die PvdA een doodschop geven, zo dat die Jongerius in plaats van met haar vette incompetente krent op het pluche gaat plaatsnemen voor een bijstandsuitkering de kassen in moet. Dus maak die PVV de grootste. Vecht terug op een waardige manier.
@ RegseHippie | 11-04-14 | 11:30
Let wel: ik garandeer natuurlijk niks, ik speculueer gewoon lekker mee met de rest. Maar dat het systeem terugkomt lijkt me wel logisch.
Kijk wat dat betreft vind ik het best zielig voor de niet criminele marokanen,dat er een partij als de pvda is die juist zeer discriminerend is naar de gewone marokaan. Weer zo'n freak die roept 3 x toeval. Nee het is geen toeval meer. Meneer de pvda-er u bent al weer aan het wegkijken. U bent nu een man die het slechter en slechter maakt voor de gewone marokaan meneer abhoutaleb.
U bent nu een man samen met de pvda die de probleen in stand houden. Niet meneer wilders is hier het kwaad maar de pvda en aanverwanten die daders blijft knuffelen ondanks dat het de marokaanse gemeenschap op zich enkel maar slecht doet. Pvda-ers met heers en verdeel strategie. Die niet problemen oplossen ,maar buiten problemen extra problemen creeren. Op dat het in stand blijft die problemen op dat de pvda in de picture blijft. En dat is nu het echte verhaal. Pvda is juist de partij die op grove en geniepige wijze discrimineerd. Wilders zegt eerlijk wat hij denkt,de pvda doet geniepig en is daarmee tien tot twintig keer gevaarlijker voor de marokaan. Hoe noem je zo'n pvda ,o ja een wolf in schaaps kleren. Waarvoor denkt u dat de turkse aanhang steeds minder op pvda begint te stemmen. Die beginnen in te zien dat pvda het land begint kapot te maken voor elke nederlander zowel allochtoon als autochtoon. Met hun geknuffel van de verkeerde mensen en het weg met ons beleid. Want dat weg met ons geldt tegenwoordig net zo hard voor autochtoon als voor de allochtoon hier. Geen werk te scheppen voor de mensen hier,maar aan de andere kant maar blijven binnenhalen . Illegale ,roemenen bulgaren en noem maar op. Dat is niet oplossen,maar maakt dat de groep werkelozen enkel groter worden en de armoe groter. En u weet pvda leeft van armoe door armoe te creeren . En dat is nu wat pvda doet. Die partij nog te verbinden aan arbeid is 1 grote schande, zelfs het verbinden met allochtoon is een schande. De A staat puur voor Armoe.
Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:36
Niets, mits spitsvondig en/of relevant.
Wilders vindt het een goed idee, hij gaat praten met het slachtoffer.
Ontkennen, bagataliseren, smoesjes, weer hetzelfde riedeltje.
Komt vast doordat ze geen stageplek konden krijgen.
@megalul | 11-04-14 | 11:43
Nee, er zat een stijgende lijn in. Vaak behoren immigranten tot een lagere sociale klasse. Taalbarrieres, onderwijs etc etc. Maar je ziet een stijgende lijn, qua integratie, mensen die hogerop komen naar een middenstandsniveau etc.
Dat gaat m.i. te langzaam bij de Marokkaanse gemeenschap in vergelijking bij andere immigratiegroepen uit het verleden.
Praat ik nu echt zo onduidelijk?
Je moet marokanen met respect behandelen hahaha.
Dr spuugt er 1 op mn schoen, ik zeg nou bedankt he?
Zoiets? Hahaha ik sla liever zn lelijke kop in elkaar!
Moet niet gekker worden! Ze moeten gewoon hun marokaanse bekken stijfdicht houden! Tuig!
Wat hebben jullie toch met de +/-.
Ik zie die dingen gewoon en kan ook gewoon plussen en minnen. Misschien iets met jullie systemen aan het handje?
Ik zit te wachten tot er wat groots misgaat. Je ziet het aankomen, niemand doet wat. De bevolking wordt het zat. *grabs popcorn and sits back
@Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:35
Oh ja. Ik snap je nu, dus toen worstelden ze nooit op een verkeerde manier toen worstelden ze op de juiste manie, dat is het verschil. Want dat is een belangrijke les, geweld is ok mits op de juiste manier toegepast.
En door de juiste mensen natuurlijk.
Bedankt voor de uitleg, ik ben weer wat wijzer.
xxx
@ Mark Smith | 11-04-14
Als hij weer van ban af is, dat is.
@ Moi 11:36
Paul Rosemöller kan trouwens heel boeiend vertellen dat Pol Pot het eigenlijk niet zo had bedoeld maar dat hij gewoon een socialistische heilstaat voor iedereen nastreefde. En waar gehakt wordt vallen nu eenmaal spaanders, nietwaar?
@ God Zelf | 11-04-14 | 11:37
Ga een poosje in Iran wonen, zou ik zeggen, kun je het met eigen ogen zien.
@Klaas de Vies
Ik zie ze heel duidelijk voor 2/3 worstelen...... Wel de laatste 2/3, maar kniesoor die daar op let.
Minder! Minder! Minder!
Oorvijgen zijn halal. Heb ik tenminste in Marokko geleerd.
9) Het inzetten van 'grof geschut' zoals cameratoezicht of preventief fouilleren. (Aboutaleb).
Hier ontbreekt achter fouilleren 'is volgens Aboutaleb niet nodig." Lijkt me wel zo belangrijk om dat toe te voegen.
Het plus min systeem zegt me niet zoveel.
Hier is het wel goed, als je slap lult wordt je afgestraft, maar bij bijv. NU. nl wordt het vooral gebruikt door lieden die daar de hele dag met verschillende accounts items zitten af te struinen om een discussie te sturen.
Vooral over koningshuis of over de EU.
Dus nee laat maar weg.
Als ik hier morgen de kuch geweldige prestaties van de PvdA ga uitleggen van de afgelopen 30 jaar krijg ik sowieso de goegemeente over me heen, daar heb ik geen minnetjes voor nodig.
-weggejorist-
copywriter | 11-04-14 | 11:30
Ja, puur Linkse regimes hebben altijd dat soort kampen.
@Zoetwaterpanharing: en als het slachtoffer iets terug doet dan wordt hij als crimineel behandeld #Eindhoven....
@Mark Smith | 11-04-14 | 11:30
Wat heb jij toch tegen FiPo's, iemand moet het doen.
@megalul | 11-04-14 | 11:31
Juist, een wijk met lagere sociale klasse. Terwijl de Rotterdammers zich uiteindelijk naar boven geworsteld hebben is deze vooral bewoon door Marokkanen. Alleen zie ik die op de verkeerde manier worstelen.
Al 30 jaar moet ik de meest absurde excuses en goedpraterij aanhoren waarom het PvdA import stemvee eigenlijk niet verantwoordelijk is voor hun daden.
Ik heb moeten aanzien hoe deze criminelen "Amsterdamse boefjes", "Aanwinsten", "Cultuur verrijkers" of "Kansenjongeren" werden genoemd
-
Vrijwel zonder uitzondering kwamen deze absurde en veelal gelogen excuses uit de Linkse hoek die elkaar daarvoor, luid roepen hoe intelligent en sociaal ze zichzelf vinden, feliciteerden.
Ze moesten natuurlijk wel uitdrukkelijk blijven blijven wegkijken van de realiteit want die haalde dagelijks hun fraaie theorieën en beweringen onderuit.
-
Nederlanders die bezwaar hadden werden zonder uitzondering door deze zichzelf zo sociaal(LOL) noemend Linkse lieden verstoten, verketterd en gebrandmerkt.... en zelfs vermoord als ze te duidelijk de ramp door multiculti blootlegde
-
Ik hoop zo dat aan dit landverraad binnenkort een eind aan komt.
Het zou fantastisch zijn als er weer processen zoals in Nuremberg komen waarbij deze lieden voor het gerecht mogen gaan uitleggen waarom ze Nederland zo verraden hebben.
De (PvdA-)bestuurders voelen zich ook allemaal zó Marokkaan. Ze voelen zó mee met de daders.
Met het slachtoffer hebben ze niets.
Dát probleem, meneer, dat blijft. Dat blijft.
@aboutaleb: OK wij gaan niet overdrijven, jij gaat twee jaar midden in croosveld in een rijtjeshuis wonen (undercovers natuurlijk). Kijken wie er gelijk heeft.
[aboutalebmode]
Natuurlijk.... Er zijn nu drie incidenten, maar kijk eens naar die andere 4326635 keren dat het geen incident is geworden, ofwel het is in de marge...
[\aboutalebmode]
....
BTW stel dat aboutaleb iets overkomt in die tijd, dan is het natuurlijk niet de reeds voorziene groep, maar een andere.
BTW2 ik schrijf aboutaleb BEWUST met kleine letters: een hoofdletter is een vorm van respect die hij mi totaal niet verdient.......
copywriter | 11-04-14 | 11:30
Dat zijn er zoveel. Geef eens een hint.
@Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:26
Crooswijk? Was dat niet? Crooswijk...
De wijk waar voordat de verrijking kwam al van alles aan de hand was, de gewelddadigste wijk van Rotterdam?
Was dat niet.. Kaas?
He Johhny Quid, heb je dan eindelijk het licht gezien?
Wilders heeft met zijn (overigens geheel terechte) Marokkanen uitspraken wederom de vinger op de zere plek gelegd. Hij moet wel forcerende uitspraken doen anders blijft iedereen in een winterslaap gedompeld. Helaas zal links politiek NL nooit toegeven. Met uitspraken van de Boer en Aboutaleb als treurig belastend bewijs.
@Mark Smith | 11-04-14 | 11:29
Insgelijks.
Minimaal 2 jaar opsluiting in een werkkamp met een zeer sober regime.
Mark Smith | 11-04-14 | 11:06
.
Weet je wie ook werkkampen had met een zeer streng regime?
Dank je voor het antwoord Lewis. Als ik je kon plussen, had ik het gedaan ;)
Lewis | 11-04-14 | 11:28
Tegelijk met de nietszeggende fipo's van @Godsammekraken denk ik.
"Het begint dan met iets kleins [...] en dan escaleert het."
Dit is het beste voorbeeld van hun denkvermogen. Dit 'kleins' was het bedreigen en beroven van een pizzakoerier. Dit noemen ze 'iets kleins'...
Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:26
"Eerst soft, kijken of er iets te verbeteren valt, recidive hardere aanpak."
Eens.
De rest van je comment is onzin, dus daar ga ik niet op in.
@ RegseHippie | 11-04-14 |
Die plussen en minnen komen wel weer terug, ze zijn ook verdwenen bij de topics waar ze nog wel gebruikt werden. Zal wel iets technisch zijn, ik durf er een flesje wijn op te zetten dat we maandag of dinsdag weer kudos zitten uit te delen.
Crooswijk; daar wil je nog niet eens dood geboren worden..
Incident heeft dankzij laffe politiek een nieuwe betekenis gekregen.Ik heb dat al vaker gezegd.Maar nu is het toch echt tijd om de betekenis van incident te veranderen naar iets dat voortdurend en zeer regelmatig voorvalt.
Respect moet je verdienen.
Ow wacht even... instanties hebben er tevéél bovenop gezeten en dáárom is het misgegaan...
Vreemde redenatie voor een clubje dat denkt dat als subsidies niet helpen, er méér subsidies moeten worden verstrekt.
En discriminatie? Ja.. kafirs worden mishandeld en "wie zwijgt stemt toe", "elke zoon is een prinsje" soortgenoten worden met rust gelaten.
Of wacht, als kafirs slachtoffer zijn.... nee.... hè? Blanke guurrechtse mannen zijn toch altijd de dader??
Gutmensche verwarring ten top. Gelukkig weten het AD/ VK /Parool de feiten zo te draa... duiden dat de oorzaak-gevolg en dader-slachtoffer relatie weer duidelijk is.
Geen stijlredactie: ik heb braaksmileys nodig!!
@Mark Smith | 11-04-14 | 11:22
Je kan de softe tour op als je nooit bereid bent de harde hand te gebruiken.
Beide aanpakken heb je nodig.
Eerst soft, kijken of er iets te verbeteren valt, recidive hardere aanpak.
Is dat nou zo vreemd, of wil je blijven pamperen omdat Wilders iets zegt. Dat vind ik pas vreemd, want Wilders zegt iets, dus dan schakel jij het nadenken uit.
Aboutaleb: onveiligheid Crooswijk niet overdrijven
www.desteronline.nl/aboutaleb-onveilig...
Jongens, wij kijken weg maar dan moeten jullie op ons stemmen.
Groeten van alle politieke (flut)partijen behalve de PVV.
Oh, en @ poll
Wat is er mis met meloen en ham? Best lekker toch? Of zeg ik nu iets heel geks.
Dat was van het vorige -/+ seizoen, beste Kaas. Ik wil je nu ook weer naar de top toe plussen, maar dat gaat niet meer. Anderszijds wordt mij, door deze opmerking weer een hoop minnen nu bespaard.
In elkaar beuken blijft de enige oplossing.
-weggejorist-
Even de leek uithangen, maar die 9 dingen zijn serieus gezegd? Wow.
Kaas de Vies | 11-04-14 | 11:13
Als je meer inzet op aanpak van geweld, overlast en criminaliteit komen de daders vanzelf aan hun trekken en wordt de grootste groep automatisch meer bestraft.
Als je het preventief op wilt lossen zul je op de softe roer moeten. Dus aandacht schenken aan ouderlijk huis, sociale omgeving en opleiding.
Kies jij maar en Wilderiaans preventief uitzetten is geen optie.
eerstneukendanpraten | 11-04-14 | 11:06
Hebben ze dat nog steeds niet opgedoekt?
Waarom is een pizzakoerier beroven een klein iets maar een razzia houden put of the question? Ik voorspel dat het niet lang meer duurt (een jaar of 5 hooguit ) dat de burgers het heft in eigen hand gaan nemen..... En dan hebben we eindelijk die oorlog waar nu al vele jaren aan gewerkt wordt. Dat is dan wel weer goed voor de werkgelegenheid ... Dat wel.
MarcS | 11-04-14 | 11:13
Niks te doen en geen geld zijn andere woorden voor gebrek aan initiatief (lles: lamlendig) en een uitgavenpatroon wat niet past bij de inkomsten.
@RegseHippie | 11-04-14 | 11:17
Ik heb het internet gewonnen, dus nu is het zinloos.
@Haatgenerator 10:58, plusje, jij snapt het. Het escaleert niet omdat de instanties er bovenop zitten, maar omdat er niet ingegrepen wordt als die jongens iets pikken, andere kinderen bedreigen, dingen vernielen, pizzakoeriers beroven, buurtbewoners terroriseren en tenslotte huizen binnendringen om bewoners en inboedel kort en klein te slaan. Samson heeft gelijk: "die jongens voelen zich onaantastbaar en dat zijn ze ook". Dat is het patroon dat doorbroken moet worden, en daar moet je al vroeg mee beginnen. Dat begint dus bij de ouders en de buurtvaders. Betrek ouders al vroeg bij problemen, en stel ze altijd verantwoordelijk voor eventuele schade. Buurtvaders en buurtwerkers moeten bij problemen ingrijpen en corrigerend optreden, en zich daarin gesteund weten door de sterke arm en de rest van de buurt. Respect? Die jongens krijgen respect nadat ze het verdiend hebben,
Wil PLUS & MIN terug
"9) Het inzetten van 'grof geschut' zoals cameratoezicht of preventief fouilleren. (Aboutaleb)."
Hier ontbreekt het zeer belangrijke 'is niet nodig' achter 'preventief fouilleren'.
'Er zitten wat kleine jongens bij, die zich willen uitsloven tegenover de rest. Het begint dan met iets kleins, zoals met die pizza, en dan escaleert het.'
'met die pizza' wordt bedoelt dat er een pizzakoerier in overvallen van zijn geld en pizza's.
ja, als je dat iets kleins noemt.......
Kan er zowiezo door de geachte redactie dan ten minste worden verklaard Waarom de -/+ zijn weggehaald ?
Toen ik naar aanleiding van de juweliersberoving een Mocro hoorde zeggen: "Tja, als je geen werk en geen geld hebt en je wil toch iets moois... wat moet je dan doen", ben ik maar gestopt met nadenken.....
de collectieve debielisering van Nederland heeft toegeslagen.
Er zijn meer cipiers dan gevangenen, dat zeg meer dan genoeg. Maar toch blijft de Politiek de andere kant op kijken, en niet door de Politiek alleen. Dus, wie de schoen past, trekt hem onmiddellijk aan.
Death Wish www.imdb.com/title/tt0071402/ nog maar eens opzet.
@Mark Smith | 11-04-14 | 11:06
Het maakt wel uit, zeker als er een patroon te herkennen is. Jij zal nog in de ontkenningsfase zitten maar als een bepaalde groep in de Nederlandse samenleving onevenredig en vasthoudend onaangepast gedrag vertoont, dan heb je een maatschappelijk probleem. Met alle gevolgen van dien.
Dat moet je oplossen en niet aanmoedigen.
Ze zijn echt van god los, welke dan ook!
- In Eindhoven beweerden ze dat je iemand die met een pistool op jouw afloopt niet hoeft dood te schieten, je weet immers niet of hij het wapen gaat gebruiken. Nergens ook maar iets van inzicht in het feit dat je domweg niet met een pistool in je handje een juwelier moet binnenlopen. Ook de mennekes in Eindhoven hadden het zwaar, want niets te doen en geen geld.
- Nu rotjeknor weer dezelfde kant op. Jongens hebben het zwaar want niets te doen, krijgen geen respect en zijn eigenlijk lieve jongens.
-
De klacht dat ze niets te doen hebben:
- Ik weet een enorme stapel stenen liggen, die kunnen prima een meter verplaatst worden. En mochten ze daarmee klaar zijn, dan weet ik een stapel stenen die terug gelegd moeten worden.
De klacht dat men geen respect krijgt:
- Ik weet nog dat je respect dient te verdienen door je daden, niet doordat je het eist. Maar de mennekes verwarren respect weer eens met angst. Door zo stoer te doen en geweld te gebruiken geven mensen geen respect, ze zijn bang voor je. En als jij denkt dat dit ook prima is, dan veel plezier bij de juwelier!
Toch leuk, mensjes pesten. Onze (r)overheid doet toch relatief niets. Politie kan alleen tijd rekken om de spanning eraf te halen ,maar zit ook met hun handen in het haar door het slappe gedrag van semi overheden en (r)overheid. Wijkagenten worden uitgelachen en worden niet meer serieus genomen. Geef onze dienders een stok om mee te slaan, de taal die ze verstaan. Men praat altijd in bedekte term over incidenten in dit land. Ja incidenten. Een incident, als je het per persoon bekijkt die lastig word gevallen, maar structureel als je kijkt naar de hoeveelheid per dader. Het altijd maar ver weg van je bed problemen zijn vandaag de dag niet realistisch meer. Elke dag komen er PVVers bij, mensen die eindelijk begrijpen waarom er zoveel mensen achter Geert staan. Voor diegene die nog steeds niet begrijpen waarom we een harde hand nodig hebben, lees de topic nog een keer of sta eens open voor een ander en laat je ego IK, achterwege.
@jemagookniksmeer | 11-04-14 | 11:02
Alsof dat al niet tot in den treure gebeurt. Er zijn inmiddels zoveel hulpverleners en buurtprojecten, dat ze van elkaar soms niet weten wie wat doet. We hebben deze weg geprobeerd en zonder echt succes tot nu toe. De mens is niet maakbaar, de samenleving maar zeer ten dele.
Weg met die verstikkende overheid, weg met dit 'milde' despotisme dat meer en meer een verlammende uitwerking heeft. Een kleinere overheid die zijn kerntaken beter gaat uitvoeren.
Fuck 'm all.
'Als je hen met respect benadert, is er niets aan de hand.' (73-jarige buurtbewoner).'
Uhmmm respect moet je toch verdienen?
Ik kan meneer Gonu Sharma een stevige hond aanbevelen. Type Duitse herder, bouvier of Pit Bull terriër. Is Haram en daar zijn die kloodzakjes schijtend benauwd voor.
Ik zal er 1 uitpikken: 'Veel Crooswijkers staan er slecht voor, waardoor er een neiging is tot crimineel gedrag' (Oud-deelraadsvoorzitter Lucas de Boer, PvdA).
Toen wij het in een grijs verleden thuis financieel slecht hadden (omdat mijn vader van een week- naar een maandloon ging, in combinatie met een verhuizing), nam hij er twee banen bij. De beste man heeft 2 of 3 jaar lang van 5 uur in de ochtend tot 8 uur in de avond gewerkt, en maakte een sportkantine schoon op zondagochtend. Als je er slecht voorstaat moet je daar wat aan doen. Legaal; gewoon je klauwen uit je mouwen steken. Flikker op met het rechtvaardigen van crimineel gedrag om de nieuwste bontkraag te kunnen kopen, scooters, smartphones enzovoort.
"Het begint dan met iets kleins [...] en dan escaleert het." Iets kleins is in deze het beroven van een pizzakoerier.
Kale dodo | 11-04-14 | 10:49
Ik zat het ook vol verbazing te lezen. Iets kleins, iemand beroven... nuff said...
Jongens, ik wil plussen of minnen. Graag. Terug. Dit is niet leuk meer. Er had op zijn minst een volksraadpleging gehouden moeten worden. Dit is te cold-turky. Maar ik vergis mij ook wel eens.
Het is tuig van de richel. Gewoon keihard aanpakken!
(VanBukkem, bezorgde Nederlander)
In het kader van de participatie samenleving lijkt het mij aan te bevelen om de buurtbewoners een Glock te vertrekken en schietlessen te geven. Maak er een gezellig dagje uit van zo eens in de 2 weken. Is goed voor de sociale cohesie van de buurt om maar in PvdA jargon te blijven.
Uiteraard bekostigd vanuit de talrijke subsidie potjes die nu aangewend worden om onze kansen jongeren te knuffelen.
Tevens komen er dan extra banen vrij voor schoonmakers en uitvaartondernemingen. Win win situatie.
Wat de fuck maakt het uit of het Marokkanen, Antillianen, Algerijnen, Hongaren of gewoon autochtonen zijn.
Geweld, criminaliteit en overlast dient keihard te worden aangepakt, ongeacht achtergrond en afkomst van de dader.
Minimaal 2 jaar opsluiting in een werkkamp met een zeer sober regime.
@Bababas | 11-04-14 | 11:00
Marokko wil die gasten niet terug....
@ KenTochNait 10:55
Bij Glamorama kun je trouwens nog lekker ouderwets plussen en minnen uitdelen.
@jemagookniksmeer | 11-04-14 | 11:02
Eens, maar ook af en toe een opvoedende tik, dat kunnen ze vanuit hun cultuur prima begrijpen.
eigenlijk zijn de daders in dit geval ook slachtoffers.
zij hebben er ook niet voor gekozen om zo buitengesloten te worden van de maatschappij. Bovendien komen ze uit een sociale omgeving waar andere omgangsnormen gelden dan onze westerse normen.
Zulke jongens hebben gewoon hulp en intensieve begeleiding nodig zodat ze in maatschappelijke zin kunnen groeien.
Frustrerend hè, zo zonder minkudo knop.
-weggejorist-
Die Aboutaleb zit in zijn ivoren toren, vanaf het pluche, gewoon wat te roepen wat in lijn is met de partij idealen. Bij de PvdA moeten ze eens realiteitsbesef gaan ontwikkelen. Onze voorouders hadden andere idealen toen de grenzen open werden gegooid; in harmonie naast elkander leven. Als er na al die jaren, met deze 'medelanders', nog steeds geen succescase is op te noemen is dan noem ik dat ronduit schandalig. Genoeg = genoeg jongens.
Muhammad S al-Beshi | 11-04-14 | 10:59
Ongeveer 70a 75 jaar geleden waren wij ook ineens allemaal Duitsers, tegen onze wil in. En als het aan Alexander Peggold en zijn hulpklazen ligt, zijn wij straks ook allemaal Europeaan.
@badlegerig | 11-04-14 | 10:59
Nog 4997x te gaan.
Hier in het Westland (ja daar is die weer) is er een keer een knokploeg geweest. Die zijn van huis naar huis gegaan om een brommer terug te krijgen van een oudere dame, het heeft gewerkt en het tuig houd zich al jaren koest. Maar die uitdrukking 'koest'is relatief... als die kuthomo's samen zijn dan zijn ze nog steeds in staat hele domme dingen te zeggen en doen... jammer. Ik heb mn beslissing dan ook genomen, dan ben ik maar een racist.
Jongens die dergelijk gedrag vertonen maar gewoon hun paspoort afpakken en Marokko ermee opzadelen kunnen we echt niet maken ! Als we ze nou is gewoon laten 'verdwijnen' ? En dan we met zijn allen afspreken het er dan verder niet over te hebben...
Je kan veel van Opstelten zeggen maar toen hij nog jong en fruitig was én burgervader van 010 had die toch echt wel ingegrepen.
Het grote probleem van politici in dit land is dat men zich niet inleest in wat de islam betekent en wat het wereldwijd teweeg brengt. De autochtonen willen hun zelfbeeld van gutmensch niet kwijt en de islamitische politici weten het dondersgoed maar zij zwijgen en liegen. Bovendien kennen heel wat islamieten alleen een islam die ze is wijsgemaakt in de moskee. Nederlanders die zich bekeren tot de islam zijn lutsers of verliefde domme dozen die zeker weten dat hún vriendje anders is en ze gooien hun vrouwen rechten weg, geven hun kinderen vast aan de islam en knopen een shawl om het naïeve hoofd.
De MSM en de gevestigde politiek gaan de mensen niet wijzer maken. Activisme komt van elders. Luister ernaar ipv meteen op de zeepkist te gaan, islamapologeten!
We zijn allemaal Duitser, oohh nee, dat was gisteren ...
-weggejorist-
De media speelt een dubieuze rol in deze beeldvoming. Ze helpen het beeld te vertekenen om de realiteit maar niet op tafel te hoeven leggen. Ik zie altijd weer een koningshuis voor ogen die daarvoor lobby' t.
-weggejorist-
Ik ga aangifte doen tegen die Sharma. .wat denkt die eigenlijk wel zeg. Tssss
Er wordt wel iets heel zinnigs gezegd:
'Er zitten wat kleine jongens bij, die zich willen uitsloven tegenover de rest. Het begint dan met iets kleins [...] en dan escaleert het.' (Ismail en Ismhali).
Dit is het gevolg van het gewoon laten gebeuren zonder in te grijpen. Iedereen is slachtoffer hiervan.
De enige oplossing is om dit heel hard tegen in te gaan zodat de criminele trekjes in de kiem worden gesmoord bij deze jongens. Echt, daar zijn deze jongens zelf nog het meest mee geholpen. Ook al zien ze dat misschien nu nog niet.
Als mijn kinderen zouden ontsporen dan zou ik ook meer discipline gaan invoeren binnen het gezin. Dat kan je niet verwachten bij de ouders van deze club, dus ligt die taak bij politie/justitie.
Minder overheid, minder regeltjes, minder subsidies.
Dat geld gebruiken voor meer opsporing, meer repressie. Oftewel, gewoon handhaven zoals dat in een beschaafd land te doen gebruikelijk is. Kun je meteen die etnische registratie opdoeken.
Gaan al die - van subsidie aan elkaar hangende - sociologenclubjes maar eens echt een baan zoeken. Succes!
10) Er bestaat ook nog zoiets als knokploegen, zet die lekker in en sla dat tuig helemaal de vernieling in. Doen ze het nooit meer... Ik ben zo vreselijk klaar met die softe instelling van oa een PvdA. Hoe is het zo gekomen dat die partij zo is? Zit daar nu een deel van onze rubberstoeptegel generatie?
Als de daders ook de marokkaanse nationaliteit hebben, dan ze gewoon uitzetten naar dat land en ze tot ongewenst in nederland verklaren. Dat moet binnen de wet kunnen en anders moeten ze snel de wet aanpassen. Waarom zouden we deze criminelen in nederland onderdak bieden die ook een andere nationaliteit hebben?? Waarom heeft de PvdA er belang bij om deze crriminelen de hand boven het hoofd te houden??
Nu we het er toch over hebben: waarom wordt er niets naar buiten gebracht over de uiterst laffe moord op Els Borst en wie heeft daar belang bij? Of moet ik nu een alu-hoedje gaan vouwen? En wie vermoorde nu die Turkse patatbakker? Vragen, vragen...
eerstneukendanpraten | 11-04-14 | 10:47
Ing. eslapen | 11-04-14 | 10:48
Het is mij nu volkomen duidelijk. Dank jullie wel!
Je verwacht het niet...
Vreselijk voor de slachtoffers, ik heb in A'dam west gewoond met dezelfde problematiek. Het enige wat gaat helpen, hoe primitief ook, is agressie vergelden met agressie. Iets anders verstaan ze niet. Ik kapot, jij kapot.
Mens eigen, alles moet verklaarbaar zijn, daarom hebben ze een geloof uitgevonden. Ze moeten een schop onder de reet hebben en meelopen in de maatschappij. Gek, ze hebben het zo moeilijk huilie huilie die verwende teringlijertjes. Terwijl ze bij anderen het licht uit hun ogen schoppen.
Behalve de kruiwagen subsidie, die wel zelf bij ze naar binnen rijden en de kickboxlessen, moeten ze ook nog gratis vrouw en huis krijgen.
Kwartier geleden nog woorden met een Marokkaan. Tyfus volk is het.
Links is een hersenziekte.
Het Nederlinks Excuus-O-(D)rama draait zo hard als verkiezingsbeloften van de PvdA.
Nu nog lang genoeg doorgaan tot deze excuses, het wegkijken en draaikonterij net zo uitgehold is als 'racist' en 'overvaller op juweliersechtpaar' in één zin.
Sterkte, beterschap en een reële oplossing aan Sharma toegewenst.
Zijn er al tegeltjes met 'minder minder minder' te bestellen ??
Het is zielig, toeval, incident... De politiek staat altijd klaar om galbakken te excuseren.
Wat dacht je van: Het is de islam, al 1400 jaar trouble over de hele wereld.
Gister plaatste Beni een linkje naar de grote broertjes van de polderislam-vredesactivisten: www.pinterest.com/davyhook/help-the-p...
Plat bombarderen , en havens van maken..
Had me toevallig net ingelezen op de site van het AD. Het is weer om te janken. Of om woedend van te worden, eerlijk gezegd. 'Als je ze met respect behandelt'... daar is dat eeuwige stopwoordje weer dat geen mens meer kan horen en al zijn waarde verloren heeft omdat het nergens op slaat. Respect? Respect voor iemand die de beroving van een pizzakoerier afdoet als een 'kleinigheidje'? Respect voor jongeren die fatsoenlijk mensen die hun ouders hadden kunnen zijn bedreigen en ongetwijfeld soms zelfs mishandelen? Respect voor lui die denken dat ze recht hebben op alles wat ze begeren en het dan dus gewoon jatten?
Dit is Diamantbuurt all over. Dat was tien jaar geleden, en het speelt telkens weer opnieuw, in heel Nederland. Als je het nuchter beschouwt is het echt onvoorstelbaar wat dit land allemaal pikt.
"Het begint dan met iets kleins [...] en dan escaleert het." Iets kleins is in deze het beroven van een pizzakoerier.
Het enige goede nieuws is dat het publieke tij zich steeds harder tegen de Marokkanen keert. Zelfs PvdA voelen aan dat ze met theedrinken niet meer weg komen. Ondertussen doen de Marokkanen er alles aan om negatief in het nieuws te komen én pikken mainstream media het op.
Volgende stap is dat de wal het politieke schip van links keert; ze moeten wel (al willen ze niet). Soort nieuw-Flinks (vrij naar K&B).
@KenTochNait?! | 11-04-14 | 10:44
Is door Abdoula v Loghauzari gestolen...
@ KentochNait 10:44
Wegbezuinigd omdat die beloofde duizend Euri van Rutte maar niet wilde komen. Oh ja, we wachten ook nog steeds op de door J-K de Jager gegarandeerde rente vanuit Griekenland.
Er is dus een kader in de politiek/ambtenarij en media die denkt dat de Marokkanen de nieuwe Joden zijn.
Dat de Joden tijdens de WO II vermoord zijn is een opeenstapeling van onbewezen absurditeiten en kanalisering van haat richting een groep die daar niets mee te maken heeft.
De Marokkaanse gemeenschap toont telkens weer aan in Nederland niet snel genoeg te integreren, zij heeft moeite zichzelf te ontwikkelen, aan te passen en in te passen. En dat kan best met behoud van eigen cultuur, maar nee het blijkt onmogelijk. En we zoeken de schuld nu al 30 jaar bij de verkeerde partij, bij de modale Hollander, die direct is (achter je rug), die niet van gezeik houdt en liever vlucht naar Barendrecht dan zijn directe omgeving op te voeden.
Die kan hier niet zo veel aan doen omdat zij hier namelijk een hele dure politiek en ambtenarij heeft ingehuurd. Maar die verzaakt om de aanhoudende maatschappelijke problemen met Marokkanen van eerste tweede en derde generatie Marokkanen op te lossen.
Die weigering resulteert in de winsten van Wilders en een totale uitsluiting van de Marokkanen op vele fronten. Maar dat is niet zozeer de oorzaak van de problemen, maar een gevolg. Een fluimende slecht sprekend persoon met een respectdeficiënte is gewoon lastig op de werkvloer.
De samenleving heeft de hoop verloren in een oplossing.
Enige oplossing is als de Marokkanen eens hand in eigen boezem gaan steken.
Als ik me verveel, pak ik altijd een boek. Of ga ik reaguren.
Raar dat die bontkraagjes dat niet doen.
Allemaal oppakken en het land uittieffen, die gaan hier nooit meer iets goed doen en zullen alleen maar voor meer leed en ellende zorgen. En als hun ouders nog tegengas geven kunnen ze ook weg.
" 'Als je hen met respect benadert, is er niets aan de hand.'"
Ik ga even in een hoekje liggen huilen, nu. Tot zo.
Tuurlijk... Laten we vooral (weer) hetzelfde doen wat men al 30 jaar lang probeert: wegkijken, schuld ergens anders neer leggen, de slachtoffer kaart spelen en het "probleem" weer eens lekker dicht proberen te smeren met taxpoet....
Waar is de plus/min kudoknop gebleven? Zo is het niet leuk voor o.a Supermatthijs.
En dan nog niet de "Maar het zijn zulke lieve jongens! Geven altijd snoep en geld aan de kleine kinderen (lees: Jonge Marokkanen, autochtone kleine kudtkinderen kunnen de pestpleuris krijgen van ze) in de buurt en doen geen vlieg kwaad!" meegerekend.
Als je geld en werk hebt en een fout maakt ligt het aan jou, heb je dat niet dan ligt het aan de ander. Hoe dan ook, volgens de PvdA ben je alleen crimineel als je werkt voor je geld en eigenlijk nooit overlast veroorzaakt.
''8) De jongeren moeten gewoon wat te doen krijgen, 'maar dat is allemaal wegbezuinigd'. (dezelfde buurtbewoner).''
Wat dacht je van werken i.p.v juweliers proberen te beroven? Of oude mensen? Of vrouwen/meisjes verkrachten?
Het is maar een idee...
Het houd niet op, niet vanzelf ....!??
Gonu Sharma (53) is een Nederlander, de rest blijven Marokkanen.
Daar ligt het probleem.
En dan gaan we nu inderdaad allemaal wegkijken.
REAGEER OOK